Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Het is irrelevant of het driverversie 12.11 is of niet.
Het is juist bijzonder relevant, helemaal nu nogmaals bewezen is dat de AW benches al met Enduro uit zijn gemaakt. Als men de scores van 12.11 nog er bij moet verwerken gaat de score van Enduro enabled systemen enkel nog maar omhoog.
Wat wel interessant is is of de AW nou beter zal scoren in CAD met Enduro aan dan uit...
Ik heb het even nageteld. Er zitten 21 van jouw posts tussen de keer dat je naar de bron linkte en je voor het eerste CAD aanhaalde als bewijs.
Ik hoop dat je met je studie beter je best doet met dingen opzoeken en tellen. Er zitten slechts twee posts tussen de post met de link en de post waar ik het voor het eerst over CAD heb.
Als je zo iets simpels al niet kunt of express verdraaid, waar zijn we dan mee bezig?
Dat staat er bij de CAD benchmarks helemaal niet bij.
Ik meende het gelezen te hebben, maar kon het idd niet zo snel terug vinden (het is een groot artikel). Dus, heb ik het hem gewoon gevraagd!
Check de comments maar, ik vraag er daar direct naar en hij beaamt meteen dat Enduro uit staat voor AW.
Maar nu het bewezen is zal je dat wel weer downplayen en bagatelliseren.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:56:
Het is juist bijzonder relevant, helemaal nu nogmaals bewezen is dat de AW benches al met Enduro uit zijn gemaakt. Als men de scores van 12.11 nog er bij moet verwerken gaat de score van Enduro enabled systemen enkel nog maar omhoog.
Wat wel interessant is is of de AW nou beter zal scoren in CAD met Enduro aan dan uit...
Wat wil je hiermee nu bewijzen? Dat onbekende driverversie clevo met snellere CPU beter is in onbekende driverversie M17x in CAD :?
Ik hoop dat je met je studie beter je best doet met dingen opzoeken en tellen. Er zitten slechts twee posts tussen de post met de link en de post waar ik het voor het eerst over CAD heb.
Als je zo iets simpels al niet kunt of express verdraaid, waar zijn we dan mee bezig?
Je hebt het hier inderdaad over CAD, maar verwerp het in dezelfde zin weer. Daarom had ik die niet meegeteld.
Wellicht kun je een poging doen om een klein beetje aardig te zijn. Zoals ik eerder al zei, het op de man spelen is een vrij sterke indicatie dat de echte argumenten ontbreken.
Ik meende het gelezen te hebben, maar kon het idd niet zo snel terug vinden (het is een groot artikel). Dus, heb ik het hem gewoon gevraagd!
Check de comments maar, ik vraag er daar direct naar en hij beaamt meteen dat Enduro uit staat voor AW.
Maar nu het bewezen is zal je dat wel weer downplayen en bagatelliseren.
Dus we weten deze post pas zeker dat enduro uit staat. maar ik ben al meteen bezig met bagatelliseren? Een discussie voer je met argumenten. Dat leer je -geheel in jouw stijl- op school..

Omdat ik zo aardig ben heb ik het nog even nageslagen:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
m17x draait driverversie 8.934.2.0
clevo draait driverversie 8.951.6.0

Zeker met deze onwaarschijnlijke, lastig te verklaren, resultaten zou ik daar geen grote conclusies aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo BTO, ik heb de nieuwe bios voor mijn 15CL45 over mijn vorige bios Ligt dit aan de bios of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

sorry, wat bedoel je exact?

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat wil je hiermee nu bewijzen? Dat onbekende driverversie clevo met snellere CPU beter is in onbekende driverversie M17x in CAD
Ik blijf mezelf niet uitleggen hoor, je wordt wel verwacht ook eens voor jezelf te denken en eens te onthouden wat ik schrijf.
Je hebt het hier inderdaad over CAD, maar verwerp het in dezelfde zin weer.
Het feit dat ik het niet verder uit diepte omdat mijn punt al was bewezen is iets heel anders dan een punt verwerpen. Omdat je blijkbaar hardhorend was heb ik het later toch ook maar gebruikt in mijn argumenten, hopende dat je dan eens je oogkleppen af zou doen en zou zeggen 'die vent heeft toch eigenlijk wel gelijk'.
Wishful thinking...
Dus we weten deze post pas zeker dat enduro uit staat. maar ik ben al meteen bezig met bagatelliseren? Een discussie voer je met argumenten. Dat leer je -geheel in jouw stijl- op school..
In het artikel staat ook dat Enduro uit staat, maar om dat te weten zou je het hele artikel moeten hebben gelezen zoals ik, iets wat jij blijkbaar nog steeds niet hebt gedaan. Ook al zou hetgeen wat ik zei nu pas echt zeker en bewezen zijn, dan nog is het punt wat ik eerder maakte een feit. Nu is het enkel ook voor jou een bewezen feit.

Ik zei volgens mij in klare taal niet dat je al aan het bagatelliseren bent, maar dat je dat nu waarschijnlijk wel weer zal gaan doen, zoals met elk ander punt waarop ik je met feiten (en URL's) de les lees.
Zeker met deze onwaarschijnlijke, lastig te verklaren, resultaten zou ik daar geen grote conclusies aan verbinden.
Grappig dat je benchmarkresultaten 'onwaarschijnlijk' noemt. Ze staan er toch echt.
De verschillen in performance tussen die drivers zijn niet zo groot als het performanceverschil, dat valt terug te vinden. Ik ga echter niet van tig sites tig URL's uitlichten en copy/pasten, dat doe ik de hele tijd al en wordt ten eerste niet gewaardeerd, ten tweede niet geloofd en derde niet gelezen.

Dan nog een kleine teruggreep:
De M17x is de enige laptop met multicore enhancement. Daarmee win je precies 400Mhz. Wat dus ruim 10% is. Werkt alleen >= i7-37xx.
Je AW fanboy houding verdient wel een soort van pluim. Dat soort blinde en fanatieke overtuiging zie je tegenwoordig niet vaak meer. Onthoud wel dat objectiviteit veel meer gewaardeerd wordt na je school.

Ik heb het dus even opgezocht en de P170EM ondersteunt het ook met de QM37xx.
Ook daar zijn tientallen links over te vinden, hier een paar:
http://www.overclock.net/...ems-to-think-its-a-670/20
http://forum.notebookrevi...satori-p170em-review.html
http://forum.notebookrevi...10qm-vs-3720qm-again.html

Zou je dan toch eens voor het eerst OOIT toegeven dat je eens minder dan gelijk hebt? Spannend!! :9

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:03:
Hallo BTO, ik heb de nieuwe bios voor mijn 15CL45 over mijn vorige bios Ligt dit aan de bios of?
Sorry BTO daar was even wat mis gegaan met typen :)

Ik heb de nieuwe bios geinstalleerd en alles ging prima verder. maar nu zie ik dat t wifi lampje op mn notebook blijft branden ook als ik op die knop heb gedrukt en zelfs ook als ik de wifi kaart (n2230) helemaal uitschakel blijft ie branden. Ligt dit aan de nieuwe bios dan? had dat met de vorige bios i.c.m met win 8 niet . Misschien dat er dan toch nog wat verbeteringen aan moeten komen met de nieuwere bios? verder draait alles zoals het hoort hoor, dus tis ook niet een groot probleem maar toch :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en Lol @ tijgert en darkstone zijn jullie nu nog aan het zemelen over dat hele amd verhaal hehe :) die 400mhz + oc werkt met intel XTU geloof ik moet je mobo + cpu ondersteunen idd, p170 doet dat idd. en enduro is nog steeds niet helemaal opgelost toch? op notebookreview wachten de mensen al tijden op die beloofde ( maarr na maanden nog steeds niet gekomen) magic fix die alles in ene zou oplossen. maar de ene heeft er wel heel veel last van anderen weer minder.ik zou zelf het risico nooit willen lopen dat ik met dat soort ellende te maken zou kunnen krijgen maar daarentegen heb ik van mn leven nog nooit een amd videokaart gehad. en sowieso niet in mn huidige laptop daar zit maar een nvidia gt650m in :) (wat ik achteraf toch ook wel weer jammer vind dat ik toen ik mn laptop paar maand geleden kocht niet voor bijv een gtx670 heb gekozen, maar das voor de volgende laptop dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:44:
[...]

Sorry BTO daar was even wat mis gegaan met typen :)

Ik heb de nieuwe bios geinstalleerd en alles ging prima verder. maar nu zie ik dat t wifi lampje op mn notebook blijft branden ook als ik op die knop heb gedrukt en zelfs ook als ik de wifi kaart (n2230) helemaal uitschakel blijft ie branden. Ligt dit aan de nieuwe bios dan? had dat met de vorige bios i.c.m met win 8 niet . Misschien dat er dan toch nog wat verbeteringen aan moeten komen met de nieuwere bios? verder draait alles zoals het hoort hoor, dus tis ook niet een groot probleem maar toch :)

Alvast bedankt
Stuur even een mailtje naar onze support met je serienummer en dit berichtje, dan kunnen wij het even bekijken.
onze mail gegevens staan op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:34:

Grappig dat je benchmarkresultaten 'onwaarschijnlijk' noemt. Ze staan er toch echt.
De resultaten zijn het omgekeerde wat je verwacht wat waarschijnlijk inhoud dat de drivers een grote invloed hebben.
De verschillen in performance tussen die drivers zijn niet zo groot als het performanceverschil, dat valt terug te vinden.
Even ter indicatie. In [Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 33 wordt een benchmark direct als irrelevant bestempelt als de driverversie niet voor elke kaart exact gelijk is...
Ik ga echter niet van tig sites tig URL's uitlichten en copy/pasten, dat doe ik de hele tijd al en wordt ten eerste niet gewaardeerd, ten tweede niet geloofd en derde niet gelezen.
Nu, schijnbaar wel.
Ik heb het dus even opgezocht en de P170EM ondersteunt het ook met de QM37xx.
Ook daar zijn tientallen links over te vinden, hier een paar:
http://www.overclock.net/...ems-to-think-its-a-670/20
Die heeft A) een ander bios geflasht. B) zijn power supply opgeblazen. C) heeft een QS
Die heeft een i7-3920QM. Hou zou behoorlijk gek zijn als je die niet kon overclocken.
Die klopt wel, en schijnbaar was dat nog niet bekend de laatste keer dat ik notebookreview bekeek. Toen beweerden verschillende mensen toch echt dat de M17x/18x de enige was. Overigens klokt hij terug met enkel prime95 tot 2.9Ghz, dus heb je er absoluut geen zak aan. Dat zou immers 3.8Ghz moeten zijn met de i7-3720QM (wat je met de M17x wel kan koelen. Volgens die in 3 minuten gegooglede bron anyway.).

Maar ik ga stoppen met deze discussie. Keer op keer blijkt dat het niet jouw doel is om een discussie te voeren, maar om anderen af te kraken. Ik heb je inmiddels 2 keer gevraagd om op de argumenten te reageren en niet op de persoon zelf. Dat ga ik geen derde keer doen. Je hebt in 1 week al meer mensen beschuldigd van partijdigheid dan ik hier in 3 jaar heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Lol @ tijgert en darkstone zijn jullie nu nog aan het zemelen over dat hele amd verhaal
Mooi he? :)
op notebookreview wachten de mensen al tijden op die beloofde ( maarr na maanden nog steeds niet gekomen) magic fix
Het worden de officiele 12.11 drivers en zijn dus (gelukkig) geen vaporware.
Die heeft A) een ander bios geflasht. B) zijn power supply opgeblazen. C) heeft een QS
A ) Elke P170EM bios kan het (hoort het te kunnen), het is een XTU functie.
B ) Hij had een 90W low power supply wat niet genoeg vermogen leverde, het heeft dus niks te maken met of het kan of niet maar enkel of de brick het aan kan. Dat staat trouwens zo ver af van of de bios een aparte multi toe staat dat ik geen idee heb waarom je het naar voren brengt anders dan de discussie te verwateren.
C ) QS heb ik niet gelezen... ik dacht QM. Ik kijk later wel, moet eerst even uit eten.
Die klopt wel, en schijnbaar was dat nog niet bekend de laatste keer dat ik notebookreview bekeek.
Ik weet ook niet zeker of het bios-versie afhankelijk is, wie weet kon het eerst misschien niet.
Toen beweerden verschillende mensen toch echt dat de M17x/18x de enige was.
Ik weet niet wie dat zijn of waar en hoe dat gebeurde. Klinkt erg pronkend zo van 'kijk mij eens, ik ben de enige'. Er zijn echter wel vaker mensen die AW onterecht grandioos de hemel in prijzen.
Overigens klokt hij terug met enkel prime95 tot 2.9Ghz, dus heb je er absoluut geen zak aan.
Weer van die over-the-top taal die heus geen meerwaarde aan de statement geeft, die trouwens fout is.
Je refereert naar een P150EM laptop, die kunnen (konden) dat standaard niet, daar moest je eerst een P170EM bios in flashen, wat je geloof ik net bedoelde. De P170EM's kunnen het wel, zeer zeker nuttig dus.
Maar ik ga stoppen met deze discussie. Keer op keer blijkt dat het niet jouw doel is om een discussie te voeren, maar om anderen af te kraken. Ik heb je inmiddels 2 keer gevraagd om op de argumenten te reageren en niet op de persoon zelf. Dat ga ik geen derde keer doen. Je hebt in 1 week al meer mensen beschuldigd van partijdigheid dan ik hier in 3 jaar heb gedaan.
Ik kraak jou persoonlijk niet af, ik ga tegen jouw overdreven afkraken van Clevo's in. Dat is een groot verschil.
Op elke paragraaf met elk stukje wat je zegt wat niet klopt reageer ik, kijk maar eens naar die ellenlange posts van mij. Heb je ooit iemand met zulk engelengeduld en tijdsoverschot gezien? Ik negeer niks.
Als jij dan klaarblijkelijk keer op keer niet wilt lezen wat ik je voorschotel aan hapklare links en argumenten en je eigen achterhaalde standpunt vasthoudt alsof je leven of geloofwaardigheid er van af hangt dan spreek ik JOU daar op aan. Daar kan wel eens een ondertoon aan sarcasme in zitten, maar het moet ook wel een beetje luchtig en leuk blijven om te lezen en te schrijven. Dat lijkt een persoonlijke aanval op jou, maar het gaat enkel over jouw manier van discussie voeren. Je kop in het zand steken en jezelf eindeloos herhalen, direct of via omwegen, is geen discussie voeren. Je 'nietes, jij bent stom!' manier van zeggen dat ik niet reageer op argumenten is weer zo iets hoofdschuddend ongelooflijks, maar de volgers van deze discussie weten dat al (gezien alle bijval, waarvoor dank).

Ik heb in 1 week 2 mensen beschuldigd van partijdigheid en dat zijn net zoveel mensen als dat anderen mij vertellen dat die zo hun keel uithangen met hun betweterig Fanboy gedrag in deze topics. Daarbij, je BENT partijdig want alles Clevo is slecht in jouw ogen en jij hebt echt niet alle modellen ooit van Clevo in je handen gehad.

Je kan deze discussie wel willen stoppen, maar ik krijg er lol in om te strijden tegen mensen die te hoog van de toren blazen en elke keer als je vanaf nu iets zegt waarvan ik weet dat het pertinent niet klopt zal ik er ook zijn om het recht te zetten met de nodige bewijzen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 06-11-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:15
Iemand al eens linux geprobeerd te installeren op een 17CL45? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en een aangeklede 17cl45 zou mij wel wat lijken.

Behalve windows wil ik er ook linux op kunnen draaien, voorkeur gaat uit naar ubuntu. Iemand die hier iets over kan zeggen behalve van koop hem en kijk eens hoe ver je komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iemand die hier iets over kan zeggen behalve van koop hem en kijk eens hoe ver je komt?
Ik zou zelf de bekende verkopers van Clevo notebooks aanschrijven (Notebooktotaal, BTO, XNotebooks) en ze het gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Is er iemand met een 17CL47 die me kan zeggen of het lukt om tegelijk 2 externe schermen aan te sluiten?
Gewoon uit nieuwsgierigheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb er wel een, maar slechts een enkel extern scherm. Ik wil wel maar kan je niet helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Tijgert schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:43:
[...]

Ik zou zelf de bekende verkopers van Clevo notebooks aanschrijven (Notebooktotaal, BTO, XNotebooks) en ze het gewoon vragen.
Die vraag staat uiteraard ook al uit, maar ik had ook graag gebruikerservaring vernomen van tweakers die dit wellicht hebben getest of in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiz-oz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:01:
Iemand al eens linux geprobeerd te installeren op een 17CL45?
Probeer eens Zorin OS dan das ook een Linux variant geloof ik die vrij gemakkelijk te installeren is.

kan je misschien proberen of t wat is. En mocht je dat niks vinden denk dat ubuntu sowieso wel wil draaien op je clevo . Misschien dat het met gamen als je dat wil een iets lastiger verhaal word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het probleem zal denk ik zijn hoe Enduro werkt op Linux... Als je Linux niet overweg kan met het switchen van grafische kaarten dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiz-oz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:26:
[...]

Die vraag staat uiteraard ook al uit, maar ik had ook graag gebruikerservaring vernomen van tweakers die dit wellicht hebben getest of in gebruik hebben.
Geloof dat ik die vraag ondertussen ook heb ontvangen.
Maar post van algemeen nut: Linux (niet iedere distri uiteraard maar wel de gangbare) met optimus kan worden gerealiseerd via: http://bumblebee-project.org/

Verder is de meeste hardware standaard dus niet zon probleem. Ga alleen niet een bigfoot er in gooien, er zijn wel community drivers maar de Intels zijn wat dat betreft stabieler.
Yoma666 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:49:
Is er iemand met een 17CL47 die me kan zeggen of het lukt om tegelijk 2 externe schermen aan te sluiten?
Gewoon uit nieuwsgierigheid :-)
Aansluiten kan altijd wel, maar aansturen is de grote vraag..
In principe kan een notebook 2 schermen tegelijk aansturen, als de outputs niet gedeeld zijn (soms zijn HDMI + DVI één output op sommige laptops / 3dkaarten) dan kun je dus 2 externe schermen aansturen maar dan moet wel je interne scherm uit. Persoonlijk heb ik dit op de CL47 niet getest maar op zijn voorganger en op nVidia variant heb ik wel van klanten vernomen dat dit werkte.

Zal de volgende keer als ik tijd heb dit even testen want ik heb hier wel meerdere schermen staan met DVI.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
BTO_USER schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Stuur even een mailtje naar ons support, misschien kunnen we helpen.

[...]
Ik heb ook een BTO 15P35 en zou ook graag Windows 8 willen draaien. Ik heb echter net hetzelfde probleem als de person waarop u hier reageerde. Hebt u deze persoon kunnen verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ja, dit is opgelost met een BIOS update, hier te downloaden: http://btodownloads.nl/No...25PA)/BIOS/BIOS%20209.zip
Na de update is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
BTO_USER schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:52:
Ja, dit is opgelost met een BIOS update, hier te downloaden: http://btodownloads.nl/No...25PA)/BIOS/BIOS%20209.zip
Na de update is het opgelost.
Hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:18:
[...]

Geloof dat ik die vraag ondertussen ook heb ontvangen.
Maar post van algemeen nut: Linux (niet iedere distri uiteraard maar wel de gangbare) met optimus kan worden gerealiseerd via: http://bumblebee-project.org/

Verder is de meeste hardware standaard dus niet zon probleem. Ga alleen niet een bigfoot er in gooien, er zijn wel community drivers maar de Intels zijn wat dat betreft stabieler.
Klopt helemaal. Ik heb al wat huiswerk gedaan en heb uitgezocht dat dit stabiel aan de praat te krijgen is op een 17cl45.

De bigfoot netwerkkaart is wel aan de gang te krijgen, maar stabiliteit is een probleem. Als ik hem ga bestellen bestel ik hem wel met een intel n 6235 wifi kaartje, dat gaat zeker goed werken. Wel jammer dat de support voor de bigfoot killers er nog niet is, maar aan de andere kant, zo wereld schokkend is het ook niet, heb ik veel data te verplaatsen dan is een ethernet kabeltje ook zo aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat voor 'merkbaar' voordeel leveren die Bigfoot kaarten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bigfoot kaarten (zeker de duurste versie) zijn sneller maar vooral ook de latency is lager.
Ideaal voor gamers dus. Tevens is het bereik hoger dan de gemiddelde wireless kaart.

Zie o.a. deze review van AnandTech: http://www.anandtech.com/...s-networking-vs-the-world
De grap is dat daar ook nog eens 2 Clevo barebones als testmachine worden gebruikt ook.

Je ziet dat de goedkopere 1102 wireless al bijna iedere kaart verslaat, zeker in reactietijden en filetransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Tijgert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:10:
Wat voor 'merkbaar' voordeel leveren die Bigfoot kaarten dan?
die intel kaarten gebruiken 2 streams, en kunnen als je wireless access point / router het ondersteund tot 300 mbit/s komen. Die bigfoots gebruiken 3 streams en komen dan mits je access point /router het kan tot 450 mbit.

En zoals al werd opgemerkt de latency is een stuk lager, dus veel kleine bestandjes kopieren naar een netwerk schijf zal een stukje sneller gaan met een bigfoot. En ik meen dat een bigfoot ook verkeer voorrang kan geven boven ander verkeer van en naar zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... maar als je er een 6235 in hebt zitten heeft die maar twee antenne's, dan kan je er toch niet zo maar een Bigfoot in zetten? Die zal dan drie antennes nodig hebben.. en dan mis je er een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
in de bto 17cl45 zitten 3 antennes voor zover ik heb kunnen zien op foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/8486/selection043t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 17:09
Hallo tweakers en vooral BTO-USER

Ik heb sinds een week mijn 17CL48 maar heb een probleem met mijn GPU. Die blijft namelijk niet in alle games en beschmarks op volle snelheid. Ik noem 2 voorbeelden:
BF3: medium/ultra rond de 60fps. GPU op volle snelheid.
World of Tanks: Lage graphics en dan maar 45fps. GPU draait dan van 400 tot 800 en geheugen meestal rond de 800 en een paar pieken naar 2750mhz?! gemeten met MSI Afterburner v2.2.5

Als ik de Kombustor van MSI gebruik gaat de GPU gewoon naar 100%. De temperatuur blijft dan onder de 75 graden. Als ik daarbij Prime95 aanzet stijgt die temp met een paar graden. CPU blijft mooi beneden de 85 graden.

De spellen draaien wel op de GTX660m maar hij blijft gewoon niet op volle snelheid???

Ik heb al een mailtje naar BTO gestuurd. ;)

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
bf3 op ultra rond de 60fps?

of bedoel je medium / high? en op welke settings / resolutie heb jij hem staan?

mijn gt675m trekt een fps of 35 tot 40 op ultra in multiplayer (noshar canals, 32 man)
lijkt mij niet dat de gtx660 dit ook haalt?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 17CL47 heeft ook drie antenne's zag ik, de derde is gewoon geisoleerd en weggestopt. Het systeem is dus wel al klaar voor een 6300 of een Bigfoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
aron225 schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:09:
bf3 op ultra rond de 60fps?

of bedoel je medium / high? en op welke settings / resolutie heb jij hem staan?

mijn gt675m trekt een fps of 35 tot 40 op ultra in multiplayer (noshar canals, 32 man)
lijkt mij niet dat de gtx660 dit ook haalt?
Beter lezen, er staat medium/ultra. Veel staat op medium een paar staan op ultra. Dus medium/ultra. resolutie 1920*1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de liefhebber, mijn SteelSeries keyboard in mijn 17CL47.
Het past perfect, staat heel goed en tikt prettiger en nauwkeuriger.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xNbiwEDFf7XMfyPu50qOarrD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KDe9XE9ePw91nE2RDKMg7eVW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xz1fCRRkGaHOeTqZRVvfC0LS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39vUai1xcsOQTjJu9K9lq9yb/full.jpg

Het enige wat jammer is is dat de Fn symbolen niet overeen komen met de standaard Clevo layout, iets wat door Steel nog dit jaar opgelost zal worden met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@notebooktotaal,

Waar op de site kan ik een mailadres vinden? Ik heb een vraag betreffende prijs en keuze verschilling met betrekking tot de BTO P-Book 15CL44-GT640!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een contactformulier op de site staan.
Staat onder het kopje bedrijfsgegevens en dan : Neem contact op.
http://www.notebooktotaal.nl/contact_us.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RU86
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-01-2013
Heeft iemand al ervaring met het installeren van de nieuwe 12.11 AMD beta 7 drivers op een 17CL47 met AMD 7970m?

Zo ja, heb je veel storingen of loopt het eigenlijk allemaal heel vloeiend? Ik ben benieuwd of het een significant effect heeft gehad want ik heb deze week mijn laptop ontvangen en in sommige games heb ik geen last van het enduro probleem (Bioshock 2, Skyrim, Napoleon Total War) en in andere zijn de fps niet omhoog te slingeren (ARMA II, Red Faction Guerrilla, Emergency 2012).

Kun je trouwens zomaar de beta drivers over je bestaande (CLEVO drivers denk ik?) heen zetten of moetje zowel de 7970m en intel 4000 hd eerst wissen en dan de nieuwe drivers installeren? Ik heb geen zin in blauwe schermen of complete herinstallaties omdat ik de laptop ook voor mijn werk gebruik.

Gr

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 09:52
@ BTO

Ik zie op jullie site laptops met gt650 kaarten. Sommige hiervan hebben 1gb en andere 2 gb. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de M series hebben bijv. 2Gb GDDR 5, de CL 1Gb GDDR 5.

Scheelt het veel? Niet echt. (want dat zal vermoedelijk de volgende vraag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenko1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
Hallo,

Ik probeer windows server 2008 x64 r2 te installeren voor school opdracht. In VMware player maar ook in VM workstation en ook in VirtualBox.(laatste versies)
In VMware player geeft hij aan dat ik VT-x moet aan zetten in de BIOS maar die optie is er niet in me BIOS. Ik heb contact opgenomen met BTO en gevraagd of er een BIOS update beschikbaar was, die was er en heb hem succes vol uitgevoerd. Volgens de BTO medewerker staat hij dan standaard aan. Maar nog krijg ik de melding dus ik dacht ik instaleer VirtualBox en probeer het daar. Maar daar krijg ik het volgende bericht:

De VT-x/AMD-V hardwareversnelling is ingeschakeld maar niet operationeel.

Uw 64-Bit gast kan de 64-Bit CPU niet herkennen en zal dus niet opstarten.

Zorg er voor dat de VT-x/AMD-V instelling in de BIOS van uw fysieke computer correct is aangezet.

Dus in VirtualBox doet hij het ook niet.
Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen?

Ik heb een BTO 15M49 (MS16F3) laptop.

Alvast bedankt,
Groet koen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

koenko1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:06:
Hallo,

Ik probeer windows server 2008 x64 r2 te installeren voor school opdracht. In VMware player maar ook in VM workstation en ook in VirtualBox.(laatste versies)
In VMware player geeft hij aan dat ik VT-x moet aan zetten in de BIOS maar die optie is er niet in me BIOS. Ik heb contact opgenomen met BTO en gevraagd of er een BIOS update beschikbaar was, die was er en heb hem succes vol uitgevoerd. Volgens de BTO medewerker staat hij dan standaard aan. Maar nog krijg ik de melding dus ik dacht ik instaleer VirtualBox en probeer het daar. Maar daar krijg ik het volgende bericht:

De VT-x/AMD-V hardwareversnelling is ingeschakeld maar niet operationeel.

Uw 64-Bit gast kan de 64-Bit CPU niet herkennen en zal dus niet opstarten.

Zorg er voor dat de VT-x/AMD-V instelling in de BIOS van uw fysieke computer correct is aangezet.

Dus in VirtualBox doet hij het ook niet.
Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen?

Ik heb een BTO 15M49 (MS16F3) laptop.

Alvast bedankt,
Groet koen.
Welke processor heb je? een 3610QM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 12:34
Hey allen,

ik heb ongeveer een twee geleden op BTO.eu een 17CL45 gekocht. Computer kwam aan, Windows 8 pre-installed met alle drivers. Ik had enkel nog 1 probleem, met de speakers; Ik krijg ze gewoon niet werkende!
De koptelefoon werkte zonder problemen, dus een driver probleem was het volgens mij niet. Heb toch maar even de bijgeleverde driver CD ingestoken, kreeg dadelijk de melding "Operating system not supported".
Een driver CD die niet werkt op de bijgeleverde hardware? Nu ja, geen ramp, dan gaan we gewoon even naar BTO.eu die drivers gedownload.
Heb er ineens een SSD ingestoken die ik nog had liggen, een Windows 8 reinstall gedaan en alle drivers terug geinstalleerd. Nog altijd geen geluid uit de speakers. Heb zo goed als alle settings geprobeerd (in het VIA settings programma, het THX programma en Windows configuratie zelf) zonder resultaat, vandaar deze post.
Heeft er iemand misschien nog voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

oddy schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:17:
Hey allen,

ik heb ongeveer een twee geleden op BTO.eu een 17CL45 gekocht. Computer kwam aan, Windows 8 pre-installed met alle drivers. Ik had enkel nog 1 probleem, met de speakers; Ik krijg ze gewoon niet werkende!
De koptelefoon werkte zonder problemen, dus een driver probleem was het volgens mij niet. Heb toch maar even de bijgeleverde driver CD ingestoken, kreeg dadelijk de melding "Operating system not supported".
Een driver CD die niet werkt op de bijgeleverde hardware? Nu ja, geen ramp, dan gaan we gewoon even naar BTO.eu die drivers gedownload.
Heb er ineens een SSD ingestoken die ik nog had liggen, een Windows 8 reinstall gedaan en alle drivers terug geinstalleerd. Nog altijd geen geluid uit de speakers. Heb zo goed als alle settings geprobeerd (in het VIA settings programma, het THX programma en Windows configuratie zelf) zonder resultaat, vandaar deze post.
Heeft er iemand misschien nog voorstellen?
Stuur even een mailtje naar onze support, wij zullen dan even kijken wat er mis is.
onze contact gegevens staan op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met bto/n4all

Ik zat eind mei nog te dubben tussen een bureau versie of een laptop, maar omdat ik een rug patiënt ben en er wat operaties/ ruggen prikken aan zaten te komen heb ik voor een laptop gekozen zodat ik nog wat te doen zou hebben.
In juni heb ik mijn xbook 15m39 (i7 gtx570m)mogen ophalen in IJsselstein , de bestelling plaatsen ging goed, vragen en opmerkingen werden heel snel beantwoord. Het ophalen ging ook geweldig , laptop stond op tijd klaar , netjes verpakt samen uitgepakt korte uitleg gekregen en er is me veel plezier gewenst.
Die had ik ook , ik lees wat negatieve reacties over de behuizing e.d. Maar ik vond dat best mee vallen , het zag er allemaal solide uit en de prestaties waren goed, lekker snel en kon bijna alle spelletjes en programma's goed aan.
Ik schrijf in de verleden tijd want ik heb er toch een probleem mee gekregen. Eind oktober heb ik weer een behandeling aan mijn rug ondergaan met de daarbij behorende bedrust, maar dat was geen enkel probleem ik had immers een goede laptop met diablo 3 erop, dus met de verveling zal het wel mee vallen, dacht ik.
Toen begon de laptop problemen te vertonen ; af en toe brandde het oplaad lampje niet terwijl de oplader erin zat, en daarna begon hij af en toe uit te vallen als de oplader erin zat!?en de power button was ineens oranje gekleurd!?
Uiteraard een mailtje gestuurd met mijn vragen daarover naar de support afdeling. In het mailtje (hele korte)terug werd me gevraagd wat voor kleur het scherm was en of ik de dump files kon opsturen , antwoord gegeven en drie dagen later werd me verzocht om de laptop op toesturen. Dat duurde 3 dagen want de mail word daar maar 1x per dag gelezen!? Ik heb geprobeerd om mijn situatie uit te leggen , dat ik dus best afhankelijk was van mijn laptop en hem niet kon/wilde opsturen. En gevraagd of er geen handelingen waren die ik zelf kon doen om erachter te komen wat het probleem was.
Ondertussen heb ik ook Roberto benaderd via het notebook totaal forum, en daar wat vragen gesteld , bij deze man heb ik niets gekocht?! Maar toch reageerde hij snel en duidelijk en gaf hij antwoord op al mijn vragen.Er zat volgens bto weinig op dan de laptop op te sturen, ik heb zelfs nog voorgesteld om mij een nieuwe oplader op te sturen zodat ik hem kon testen of het werkelijk aan de oplader lag. Ook had ik dat met roberto overlegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel2 ( ik schrijf dit op een oude iPhone,verkeerde knop:))

Maar die gaf aan ( met uitleg)dat het ook het oplaad circuit kon zijn , als hij zeker wist dat het de oplader was , was hij zelfs bereid om hem langs te brengen gezien mijn situatie ( hoe bedoel je begrip!? En service!?)
Intussen werd het uitvallen steeds erger totdat hij helemaal niet meer opstartte. Met bto gebeld dat ik hem zou opsturen , nog wat info gehad over de manier van opsturen. En gevraagd hoe of wat als hij eenmaal binnen was, zou ik een bevestiging krijgen dat hij binnen was en hoelang was ik hem kwijt? Zowiezo zou ik een bevestiging krijgen en binnen vijf dagen zou ik bericht krijgen met de status.
Dus heb ik hem oplaten sturen.
S'avonds kreeg ik nog een mailtje met antwoord over de oplader of ik een serie nummer had dan konden ze er nog eens over nadenken . Op vrijdag?! Dan werd mijn antwoord dus pas maandag gelezen?! Terwijl de laptop al opgestuurd is?!

Nadat ik had gekeken via de trackservice kon ik zien dat mijn laptop al 7 dagen binnen was bij bto maar omdat ik nog niets van ze had gehoord, heb ik maar weer een belletje gepleegd. Na wat zoekwerk wisten ze me te vertellen dat er een nieuw onderdeel in moest maar dat dat wel twee weken zou kunnen duren?! Of dat niet wat lang was vroeg ik maar het was niet anders of ik daar geen bericht van zou moeten hebben? Het was de planning om mij vandaag op de hoogte daarvan te brengen.
En inderdaad vijf minuten nadat ik had opgehangen kreeg ik een kort maar krachtig mailtje.

Mijn rug mag/kan ik inmiddels alweer wat bewegen dus ik kan wat makkelijker zonder mijn laptop maar toch heb ik een vervelend gevoel over gehouden aan dit alles. De laptops op zich zijn best goed ik was heel tevreden totdat hij kuren kreeg , maar ga voor de service achteraf niet naar bto! Ik heb het gevoel dat als je iets wilt kopen is niets teveel maar achteraf wel! Voor de service raad ik notebooks totaal van Roberto aan. Als iemand een behoorlijk bedrag spendeert voor iets wat je dagelijks(of zelfs hele dagen:)) hoort te gebruiken dan wil je met een probleem op de hoogte gehouden worden en een zo snel mogelijke oplossing, iets wat bto niet helemaal lijkt te begrijpen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Spijtig te lezen dat u ontvreden bent over onze service. Wij doen inderdaad ons best om mensen tijdig te informeren inzake de status van hun reparatie, dit staat standaard op 5 werkdagen. Vandaag is uw laptop 5 werkdagen in behandeling door onze TD (va dinsdag 13 nov) en krijgt u een email inzake de status.

Het is voor ons onmogelijk u dagelijks een email te sturen, na 5 werkdagen wordt door de meeste mensen gezien als een aanvaardbare periode en dat is tevens de periode die wij nodig hebben een juiste diagnose te stellen. Dan hebben we namelijk ook echt een diagnose gesteld. Heeft u voor die tijd behoefte aan een update dan kunt u altijd bellen of mailen, geen enkel probleem.

Uiteraard laten we u liever weten dat we uw notebook op de 5e werkdag gerepareerd kunnen retourneren, helaas lukt dit niet altijd zoals in dit geval. Gelukkig zijn we in de meeste gevallen in staat om binnen 5 werkdagen te repareren. Soms wachten klanten zelfs op een reparatie, daar staan voorbeelden genoeg van op dit forum.

Wij doen ons uiterste best om uw reparatie binnen enkele werkdagen te retourneren en houden u op de hoogte in de komende dagen als de status mocht wijzigen. Heeft u voor die tijd vragen dan kunt u altijd zelf contact met ons opnemen, telefonisch of per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majorhans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Tijgert schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:03:
Voor de liefhebber, mijn SteelSeries keyboard in mijn 17CL47.
Het past perfect, staat heel goed en tikt prettiger en nauwkeuriger.

[...]

Het enige wat jammer is is dat de Fn symbolen niet overeen komen met de standaard Clevo layout, iets wat door Steel nog dit jaar opgelost zal worden met software.
Tijgert, ziet er goed uit! Waar heb je die SteelSeries keyboard vandaan en hoeveel kost-ie?

Op one.de is het mogelijk om significant goedkoper (dan in nld) een Clevo te kopen maar deze worden alleen met een Duits keyboard geleverd. Zelfs met een apart gekocht Steel keyboard zou dat nog steeds voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 12:34
Wil even laten weten dat het geluidsissue opgelost is door een update van de BIOS. Dit was niet echt straight forward doordat dit via native DOS moest, maar voor de niet standaard gebruiker is dit niet zo'n probleem.

Hoe kan ik trouwens de numlock standaard aanzetten? Vind hier niet direct een optie voor in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok ok ok ok, ik zal mijn geheim verklappen :) Ik heb hem gekocht bij Mythlogic.com
Daar is het een optie als je een laptop van ze koopt, maar ze verkopen het ook los.
Het bord kost 100 dollar, het modificeren 30 dollar (anders past het echt niet blijkbaar) en het verzenden zit op 57 dollar. Dure poep dus... maar dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majorhans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
@Tijgert: heb even gekeken, niet bepaald goedkoop. Thnx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de lliefhebbers van betere grafische prestaties: De 12.11 beta 8 drivers van AMD zijn nu de nieuwste en eind van de maand (plus of min een beetje) moet de final uit komen, maar ik had hiermee op mijn P170EM issues met dat hij geen temps of GPU load aan gaf en als ik Afterburner gebruikte kreeeg ik een BSOD.

Maar de Enduro Performance driver draait als een zonnetje, geeft een flinke poep meer frames en de GPU is er 6 graden koeler mee. Voor alle Enduro-only machines geeft deze driver de beste performance en is goed aan te raden om hiermee de standaard driver te vervangen.
(niet vergeten eerst de losse/nieuwe Intel video driver te installeren, die zit er niet meer bij).

What a difference a driver makes :)

That is all... move along.

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 23-11-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen!

Heb je toevallig benchmarks? Ben wel benieuwd hoe hij dan nu presteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb gister geprobeerd om Windows 8 met UEFI en Secure Boot te installeren. dit is me ook prima gelukt alleen als ik nu opstart krijg ik ipv het BTO logo een Style Note logo te zien :) Kan BTO dit ook veranderen ergens in de bios waar nu dat plaatje van Style Note staat en daar voor in de plek een BTO logo zetten :) niet dat het een probleem is ofzo, alleen zou ik het wel leuk vinden als ik gewoon het normale BTO logo te zien krijg. Mijn laptop is een 15cl45 met de windows 8 bios erop. Voor de rest wel ok dat UEFI, scheelt weer net een beetje qua snelheid met normaal booten zonder UEFI

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8121/dsc00397iu.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 11:36 ]

• Streetdevil
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 02:26
Verwijderd goed contact gehad met bto

[ Voor 90% gewijzigd door Streetdevil op 29-11-2012 15:42 ]

Verwijderd

Geld terug vragen. Duidelijk geen deugdelijk product wat ze jou hebben geleverd.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ah, Darkstone zoekt een baan blijkbaar en heeft een goed werkende glazen bol zodat ie van afstand diagnose kan stellen!? BSOD zijn lastig te constateren en kunnen vele oorzaken hebben.

Even realistisch, klant geeft inderdaad aan dat er blauwe schermen zijn. Deze BSOD zijn bij ons echter niet geconstateerd. Uit voorzorg hebben we videokaart en geheugen vervangen.

We zullen in overleg gaan met de klant hoe verder.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
BTO_USER schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:26:
Ah, Darkstone zoekt een baan blijkbaar en heeft een goed werkende glazen bol zodat ie van afstand diagnose kan stellen!?
Tikkie minder met de conclusies en personal touch lijkt me niet verkeerd.

Dat ie voor de 3e keer retour moet is wel wat vaak toch?
Streetdevil schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:21:
Na me bto gaat voor de 3e keer voor reparatie en hij is pas 3 maanden oud .
Hopelijk kunnen ze nu vinden wat het probleem is hij blijft last houden van bsod maar niet uit welke drivers ik ook gebruik geheugen is al vervangen .
Een glazen bol lijkt me inderdaad niet van toepassing maar constateren dat er iets niet goed gaat met de Nvidia GPU terwijl die helemaal niet aanwezig is, lijkt me dan ook weer een ander uiterste.
Streetdevil schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:08:
volgens bto service die me bsod files had nagekeken gaat het om de nvidia display drivers gaat
ik heb niet eens een nvidia .
Kortom geld terug vragen na een 3e reparatie is dan niet eens zo'n verkeerd advies in mijn beleving.
Zou het dan ook iets professioneler en bij de feiten houden, das voor iedereen beter.

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:26:
Ah, Darkstone zoekt een baan blijkbaar en heeft een goed werkende glazen bol zodat ie van afstand diagnose kan stellen!? BSOD zijn lastig te constateren en kunnen vele oorzaken hebben.

Even realistisch, klant geeft inderdaad aan dat er blauwe schermen zijn. Deze BSOD zijn bij ons echter niet geconstateerd. Uit voorzorg hebben we videokaart en geheugen vervangen.

We zullen in overleg gaan met de klant hoe verder.
Ik geef altijd het advies om bij meerdere RMA's te proberen je geld terug te krijgen. Niet in de minste plaats omdat dat bij bedrijven als dell, asus en MSI helemaal niet zo veel moeite kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Een RMA is pas een RMA wanneer er een defect is vastgesteld. En dat is tot op heden niet zo, met onze installatie draait de laptop vooralsnog zonder problemen.

Een BSOD kan legio oorzaken hebben, en niet alleen hardware. Ook eigen drivers of anders.

Alles wat tot nu toe gedaan is, is mede in overleg met de klant, uit voorzorg geweest. En dat zijn we nu weer....in overleg met de klant. Precies zoals het hoort. Maar dat deze klant geholpen wordt en een oplossing krijgt staat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Uh.. Zodra de klant de laptop afleverd zou het als rma gezien moeten worden toch?
Deze uitspraak klinkt mij meer als: wij beschouwen een notebook pas defect als wij het defect hebben gevonden.

Dat kan haast niet de bedoeling zijn

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iedereen weet hier dat een BSOD net zo makkelijk van software kan komen als van hardware. Zolang niet is vastgesteld dat het niet de software is kan dat het dus wel zijn en is er nog geen sprake van een bewezen hardware defect.
Een glazen bol lijkt me inderdaad niet van toepassing maar constateren dat er iets niet goed gaat met de Nvidia GPU terwijl die helemaal niet aanwezig is, lijkt me dan ook weer een ander uiterste.
Dit klinkt als een aanwijzing... Alsof er nVidia drivers op staan die over hun nek gaan wat helemaal niet zo gek is als er geen nVidia GPU in zit... (speculatie hè, ik ben niet op de hoogte van het probleem).
Wellicht van de install DVD erop gezet terwijl dat niet hoefde? Kan me wel voorstellen dat AMD en nVidia drivers tegelijk dit soort problemen geven.

En een product is pas ook defect als het defect is geconstateerd, tot dan is de oorzaak onduidelijk en dat is waar onderzoek en het troubleshooten voor is.
Beetje raar, iets meteen maar als 'stuk' beschouwen terwijl het gewoon software kan zijn.

Wellicht dat de grootmachten legers domme telefoonbemanners hebben die simpel zeggen "stuur maar terug", maar een beetje doortastend bedrijf lost het probleem op en gooit niet meteen de handdoek in de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
na veel onderzoek was het probleem niet gevonden.
zelfs na het installeren van prog om alle nvidia software te verwijderen bleef het probleem.

maar na een goed gesprek met bto zijn we tot een oplossing gekomen waar we allebij tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Een product dient beschouwd te worden als defect zodra deze binnengebracht word door een klant.
Teminste.. Dat lijkt mij een normalere gang van zaken.

Wat als je de oorzaak niet vind? Dan is hij niet defect?? Dat is wat hier gezegd word..

Dat lijkt mij geen correcte werkwijze.

Ik kan het ook niet maken. Zakelijk gezien. Om tegen mijn klanten te zeggen: het product is pas defect als IK dat vind, en zodra ik de fout vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een RMA is dan ook, per definitie, een RMA als het product onderweg is, niet als het defect is vastgesteld door de verkopende partij. Het is leuk dat de de consument mogelijk een fout heeft gemaakt. Het heet dan nog steeds een RMA.

Is er overigens een bepaalde reden dat we 'de oplossing' niet mogen weten? Melden dat er een oplossing is zonder de oplossing in kewestie te melden is een verschijnsel wat ik echt alleen in dit topic tegenkom.
Tijgert schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:09:
En een product is pas ook defect als het defect is geconstateerd, tot dan is de oorzaak onduidelijk en dat is waar onderzoek en het troubleshooten voor is.
Beetje raar, iets meteen maar als 'stuk' beschouwen terwijl het gewoon software kan zijn.
Zo werkt dat niet he. Het komt vaak genoeg voor dat de fabrikant geen idee heeft wat er stuk is. Moederbord, harde schijf, RAM, wifi kaart vervangen en nog steeds blauwe schermen. Volgens jouw beschrijving is het product dan niet defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
2 virusscanners die elkaar tegen werken?

Dat geval had ik in W8. Had niet door dat Microsoft security essentials standaar was geinstalleerd en geactiveerd. Zette ik Avast erop en kreeg de ene na de andere BSOD XD

Als ge het probleem nie kan vinde, veef ge dan een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
BSOD's onderzoeken in Windows is vaak een interessant spelletje waar 't moeilijk kan zijn om de oorzaken te reproduceren. Mijn vriendin heeft een Dell laptop die steevast een BSOD geeft als ze wireless ingeschakeld laat in combinatie met bekabeld verbinden in combinatie met een Draytek router :P
Een debug van de dumpfile wees al snel richting driver van wifi, maar de grap is dat diezelfde laptop op een Dlink router de BSOD niet geeft...
Ik kan me voorstellen dat dit een heel lastige vorm van RMA zou worden moest ik zelf het probleem niet gedetecteerd hebben... Driverupdates etc baten niet, 't is gewoon echt een leuk staaltje combinatieincompatibiliteit. Lijkt me sterk dat we de laptop zouden RMA'en en dat de Dell support dit zou uitvogelen...
In ieder geval lijkt de klant blij te zijn met de oplossing die BTO aangeboden heeft (wat die ook moge zijn) en dat kan alleen in hun voordeel spreken.
Persoonlijk wacht ik op een nieuwere versie van iets als de clevo p170em (zonder geluidskwaliteit problemen met de audio aansluitingen, ik game steeds met hoofdtelefoon en vind audio toch belangrijk) met eventueel de opvolger van HD7970 zonder eventuele enduro issues...
Zonder die twee problemen had ik de sprong al gewaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Die machine is er.
Met nog meer voordelen dan die jij nu noemt.

Alleen van een ander merk.

Audio problemen: zijn van top kwaliteit. Met recon 3d soundcard.
Enduro: volledig uit te schakelen door multiplexer

Ik zou vooral als gamer vallen over het toetsenbord of mat cmo scherm..
Of de koeling.

[ Voor 65% gewijzigd door aron225 op 30-11-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
de oplossing is dat ze de laptop terug hebben genomen en dat ik een andere mag uikiezen .
ik neem nu een versie zonder de enduro crap ik was voor de rest goed tevreden over de bouw van de laptop de stevigheid was goed ik zag geen reden omgelijk geen bto te nemen dit was een rotte appel dat kan elke merk overkomen .
over de service ze hebben toch elkekeer de laptop nagekeken zonder te klage dat ze het probleem niet hebben kunnen vinden ja het kon zoveel dingen zijn bij mij gebeurde het ook niet constand ik kon dagen gamen zonder problemen en zo kreeg ik er 6 a 7 achter elkaar. zo hadden ze al het geheugen vervangen de vid kaar vervangen. het kan ook een combinatie zijn probeer het maar eens te vinden .

ik denk dat ik in iedergeval geen 7970m neem dan maar wat meer geld uitgeven voor een stabielere gpu en drivers iemand ervaringen mee met de 17cl50 en of de 680 ook problemen heeft met de turbo boost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
je hebt 1 keer ellende gehad...
het is geen rotte appel, ALLE laptops van dat type met die gpu hebben problemen..
de enduro crap, zoals jij het zelf noemt, is gewoon op alle clevo's met 7970m.. dus dan zou je die gpu moeten laten staan..

17cl50 bedoel je die zeker?
gtx680m in sli? dat ding kost 2500 euro met gtx680's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
ja de 17cl50 met 680 in sli wil een desktop vervanger iederdag zit ik ergens anders.
er is nog weinig bekend over deze laptop en trouwens niet alle clevo laptops met de 7970 heeft enduro de 17CL50 met de 7970m in CF heeft geen enduro er zit geen 4000 chip in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
daar zit ook zeer zeker een 4000 chip in, alleen deze is dan waarschijnlijk niet in gebruik.
dat zou dan ook een optie zijn,
de reden dat de 7970m zo beroerd werkt in clevo's is door de enduro ellende.

er zijn een paar notebook's die dit niet hebben
(m17x door hardware switch, m18x zelfde verhaal, en dus de 17cl50 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streetdevil schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:46:
ik denk dat ik in iedergeval geen 7970m neem dan maar wat meer geld uitgeven voor een stabielere gpu en drivers iemand ervaringen mee met de 17cl50 en of de 680 ook problemen heeft met de turbo boost ?
Dat, minus het 'meer geld uitgeven' gedeelte. Je zijn verplicht je een vervangend product of geld terug te geven, een vervangend product mag jou niets kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
ligt eraan of een vervangend product duurder is . dat was ook in eerste instantie de bedoeling van hun om eht product te vervangen voor de zelfde model maar ik wil de af van een 7970m ik had er geen vertrouwen meer in toen zag ik de 17CL50 staan en die zag er wel bruut uit dus ben ik daarvoor gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 17CL46 met GTX 680m is ook duurder, maar als je daarom vraagt moeten ze die toch echt leveren zonder kosten van jouw kant. Het is immers goedkoopste vergelijkbare product wat ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
de 17cl50 is een clevo p370em barebone..

daar zijn wel reviews te vinden..

nu kan ik het afbranden, maar ga ik niet doen, het volstaat te zeggen dat:

hij groot log zwaar en lomp is.
de accu alleen geschikt is voor nood gevallen.

verder, ik quote:
if you're going to be gaming at high detail settings with modern games you need to be prepared to crank up the volume on the built-in speakers or plug in a set of headphones if you want to hear the audio on your favorite game.

We measured just one hour and 12 minutes of battery life during our standard battery run down test (Windows 7 Balanced power profile, 70% display brightness, wireless active and refreshing a webpage every 60 seconds).

but Clevo (and Eurocom) have a long way to go if they want to surpass the build quality and appearance of the Alienware M17x or HP ENVY 17 notebooks.

you can live with less-than-perfect build quality

The temperatures are also not optimal. After an hour under full load with the tools FurMark and Prime, the Core i7-3820QM reached about 100 °

The graphics cards on the other hand left us with mixed feelings. Despite the core throttling (360 instead of 720 MHz), one of the GTX 680M reached almost 95 °C. The other GPU stayed much cooler at 74

;w ;w ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fan noise van 35.2 tot 37.6 dB lijkt me ook niet bepaald acceptabel in een notebook... Dat is wat mn E6520 uitstoot onder full load.

http://www.notebookcheck....nes-Notebook.81409.0.html.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Streetdevil schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:03:
ja de 17cl50 met 680 in sli wil een desktop vervanger iederdag zit ik ergens anders.
er is nog weinig bekend over deze laptop en trouwens niet alle clevo laptops met de 7970 heeft enduro de 17CL50 met de 7970m in CF heeft geen enduro er zit geen 4000 chip in
Zonder switched graphics ga je aan de accu heel weinig hebben, met een SLI model zal dat waarschijnlijk nog iets minder zijn. Geen idee eigenlijk of de 2e kaart technisch spanningsloos stdby kan staan.
Kun je op jouw lokaties gewoon op netspanning werken dan is het probleem van minder belang.
Er zal wel een vrij grote/zware adapter bij zitten, maar dat is ook inherent aan dergelijke multiGPU systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update over mijn vorige post:
Mijn laptop zou twee weken weg zijn . maar na tussenkomst door de directeur van Bto zelf was mijn laptop binnen enkele dagen binnen.
netjes verpakt netjes gefixd! er zit een heel nieuw moederbord in met behoud van al mijn documenten en progs e.d. en werkt weer als een trein!
mijn advies nu is: Bellen!. niet mailen bij problemen maar zorg dat je iemand spreekt, dat scheelt tijd en vaak kom je er dan wel uit met Bto.
Dus bij deze mijn excuses voor mijn overtrokken reactie,( al kan ik niet zeggen dat hier posten mij niet geholpen heeft:)). Maar al met al heeft Bto mijn probleem snel en goed opgelost!
En het siert ze dat het ze interesseerde dat ik ontevreden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen!

Overigens ga ik zelf bij Notebook Totaal deze kopen:
http://www.notebooktotaal...estatie-laptop-p-340.html

Wat vinden jullie van deze configuratie?

X-Book 17CL48-GTX660. Ultieme prijs / prestatie laptop
- Beeldscherm 17.3" Full-HD Glare (glanzend) 90% GAMUT display (super helder)
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 8Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 8Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) 8Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Harddisk 256Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Harddisk (2e) 1000Gb (1TB) 5400rpm, 8Mb cache hdd
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor Core i7-3740QM (2,7Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Raid Geen
- Windows Windows 7 Home Premium (Upgradeable naar Windows 8)
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6235 Dual band

Voor minder dan 2000 euro heb ik zon beetje de snelste laptop die ik kan vinden en super 3D power heb ik toch nog niet nodig dus zon GTX 660M is ruim voldoende.

Was ook zeer te spreken over de snelle reacties van Roberto van Notebook Totaal.
Als iemand zijn vak verstaat ...

Maar wacht nog even met bestellen, ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste laptop die je kan kopen is een behoorlijk overtrokken statement. De HD 7970m is een procent of 70 sneller, en ik heb nog altijd niet bevestigd gezien dat de turbo boost bug is opgelost, de processor draait effectief lager dan de i7-3610QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jou dat al een keer laten zien, waarom begin je nu notabene tegen mij? Diegene die het op notebookreview aan je liet zien!

Komt het bericht wel aan? Hallo daar? Wereld tot Darkstone.

En wat geef ik nou net aan? Ik ga geen zware 3D doen dus wat heeft jouw reactie nou voor nut behalve weer eens negativiteit spuwen. Ik zoek helemaal geen 3D game laptop.

Als ik dat wou zou ik wel de 17CL47 kopen.

En je verhaal over de 3610QM kan ik al helemaal niet volgen maar ik beloof je dat ik het zal benchmarken en zal laten zien dat het niet zo is. Sowieso, onderbouwing?

Maar laat maar joh, jouw agenda is duidelijk, Dell pushen ten koste van alles wat BTO is.

Graag echte gebruikers, met echte ervaring, hoor ik van :)
Niet mensen die reviews als heilige bron gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:25:
Heb jou dat al een keer laten zien, waarom begin je nu notabene tegen mij? Diegene die het op notebookreview aan je liet zien!
Die in dezelfde zin vermeldde dat hij alsnog niet goed klokte onder load. Benchmarks zie ik graag. Een kwartierje prime95 zonder GPU load maar met de GPU actief lijkt mij voldoende. Onder die omstandigheden klokt de 17CL47 namelijk ook terug vanwege de ontoereikende koeling.
En je verhaal over de 3610QM kan ik al helemaal niet volgen maar ik beloof je dat ik het zal benchmarken en zal laten zien dat het niet zo is. Sowieso, onderbouwing?
i7-3740QM minus turbo boost = 2.7Ghz
i7-3610QM met turbo boost = 2.9Ghz - 3.3Ghz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica