Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:33:
Ik denk dat u het beste even uw dealer kunt mailen want zowel ik als BTO weten niet waar dit nu over gaat ;)
Volgens mij eerder in dit topic toch al wat dingetjes over geplaatst. RMA nummer 1206050, laptop is opgestuurd naar BTO nadat het geheugen kapot ging. Alleen weet ik dus niet of de laptop goed ontvangen is.

Plaats het overigens even hier omdat de communicatie via mail een beetje warrig gaat (ontving pas na versturing van de laptop een RMA nummer, met in de bijlage van de mail een leeg RMA formulier. Op mijn bericht daarop geen reactie gehad).

[ Voor 21% gewijzigd door Xamsix op 25-06-2012 21:55 ]

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Klopt, ons reparatie systeem is een week offline geweest, gevolg was dat wij tijdelijke RMA nummers hebben uitgedeeld, deze nummers zijn vorige week vervangen voor vaste nummers, ons systeem werkt weer goed nu.
Alsnog de bedoeling dat je even een mail naar ons stuurt (onder vermelding van het genoemde RMA nummer), wij gaan uiteraard geen meldingen over reparaties doen op Tweakers....

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Zo ook een BTO besteld, lees veel verschillende verhalen goeie en slechte maar tot nu toe reageren ze goed op hun mails en staan ze me netjes te woord dus dat is al +1 voor BTO. Nu maar hopen dat de levering ook deze week plaats vindt zoals de verkoper me beloofd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mensen icm een GTX675, welke driver gebruiken jullie? Ik draai (nog) op 295.62...
Welke gebruiken jullie? Er moeten toch wel nieuwere zijn? Maar op nvidia.com vind ik niks...
"Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time."

Terwijl ze op laptopvideo2go.com al over de 300.xx zitten...

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 26-06-2012 13:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 21:44
Maar laptopvideo2go.com gebruikt de desktop drivers met aangepaste inf bestanden. Dan herkent en werkt deze driver ook op de mobiele chips. Volgens mij zit er niet zo heel veel verschil tov een nvidia mobiele driver (behalve dan misschien WHQL certificering).

Hier zegt een gebruiker namelijk dat het perfect werkt met zijn Clevo met GTX675 (de 1xCL46-GTX675 dus).
http://forums.laptopvideo...-64bit-nvidia-oem-mobile/

Alleen zullen BTO en dealers waarschijnlijk geen garantie geven op de werking van die driver, ook al zullen ze gewoon hun werk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf ook af en toe drivers van laptopvideo2go.com, maar wat je zegt. Garantie op juiste werking kan niet worden gegeven want dat is software van een derde partij ;)

Overigens ben ik zelf niet zo van het driver updaten, als je systeem eenmaal goed en stabiel werkt zou ik niet al die moeite nemen voor paar procent meer 3D power als dit mogelijk weer problemen geeft met oudere (3d) applicaties zoals ik al zo vaak heb meegemaakt.

Overigens heb je ook nog omegadrivers maar ik weet niet of die nog echt actief is.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
It was just the question of 295.62 de laatste officiele was, maar dat klopt... En nog geen zin in modded inf's :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:10
Heeft iemand ervaring met de 11CL45 laptop?
Warmte, batterij, schermkwaliteit? Ik twijfel namelijk om deze aan te schaffen maar hier en daar zijn er wel wat negatieve reacties te lezen met betrekking tot warmte afvoer en de schermkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb al drie jaar naar tevredenheid een BTO notebook in gebruik (Compal JHL90 / Sager NP2096), maar het beestje begint nu toch wel oud te worden. Ik zat daarom te kijken naar nieuwe notebooks zoals de nieuwe XPS15 en Vaio S15, maar eigenlijk vind ik BTO notebooks ook wel goed te doen vanwege het prijs/prestatie-verhouding.

Mijn interesse gaat vooral uit naar de P-Book 15CL45 op Notebooktotaal.nl. Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de kwaliteit van de laptop? Hoe is de bouwkwaliteit? welk scherm zit erin? Hoe zit het met de temperaturen onder last? Op welke barebore is de 15CL45 eigenlijk gebaseerd (is er bijvoorbeeld een Sager of Clevo variant van)? En zijn er real-life foto's? Hij ziet er op plaatjes namelijk nogal groot, dik en zwaar uit.

Edit: ik weet nu dat de 15CL45 is gebaseerd op de Clevo W150ER. Ik heb ook een uitgebreide review gevonden van het systeem, ze zijn vrij positief...maar ik vind de temperaturen schrikbarend hoog.

[ Voor 18% gewijzigd door Cubic X op 27-06-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 22-09 21:44
De 15CL45 is een Clevo barebone (vandaar de CL in de naam). En wel de Clevo W150ERM. Ik denk dat Notebooktotaal wel reallife foto's heeft van deze machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Laatst online: 01-09 23:03
Cubic X schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:06:

Edit: ik weet nu dat de 15CL45 is gebaseerd op de Clevo W150ER. Ik heb ook een uitgebreide review gevonden van het systeem, ze zijn vrij positief...maar ik vind de temperaturen schrikbarend hoog.
Let je wel op dat de gebruikte schermen varieren, dat stuk moet je dus even onder voorbehoud nemen.

Die hoge temperaturen zijn te verklaren door het gebruik van een single heatpipe die een behoorlijk afstand af moet leggen alvorens de radiator bereikt wordt.
Ik begrijp ook niet waarom de bocht in die pipe zo ruim is gemaakt.
http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/5c98353227.jpg
Het is een ontwerk keuze van Clevo en in mijn beleving niet de beste.

De ventilator zal dan ook vrij intensief en altijd draaien, wellicht dat iemand er al 1 heeft die hier meer over kan zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 27-06-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Double-X-L schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:10:
De ventilator zal dan ook vrij intensief en altijd draaien, wellicht dat iemand er al 1 heeft die hier meer over kan zeggen.
De 15CL45 en 17CL45 zijn juist erg stil, er zijn al wat gebruikers die hun ervaring in dit topic gepost hebben, weet niet zo 1 2 3 waar het staat. Maar als je de notebook normaal gebruikt onder IE is hij vrij stil/rustig.
Uiteraard gaat de fan draaien als je hem op zijn donder geeft, uiteindelijk is het persoonlijk wat je veel lawaai vind en niet ;).

Edit: got one: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38349236

[ Voor 6% gewijzigd door BTO_USER op 27-06-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 02:26
Weet iemand of er een dealer in de buurt van hilversum zit .
Ik ben namenlijk opzoek naar een nieuwe game laptop maar zou graag eerst 1 willen bekijken.
Ik zat te denken aan een BTO 17CL47-7970 i7 QUAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:06:
Ik heb al drie jaar naar tevredenheid een BTO notebook in gebruik (Compal JHL90 / Sager NP2096), maar het beestje begint nu toch wel oud te worden. Ik zat daarom te kijken naar nieuwe notebooks zoals de nieuwe XPS15 en Vaio S15, maar eigenlijk vind ik BTO notebooks ook wel goed te doen vanwege het prijs/prestatie-verhouding.

Mijn interesse gaat vooral uit naar de P-Book 15CL45 op Notebooktotaal.nl. Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de kwaliteit van de laptop? Hoe is de bouwkwaliteit? welk scherm zit erin? Hoe zit het met de temperaturen onder last? Op welke barebore is de 15CL45 eigenlijk gebaseerd (is er bijvoorbeeld een Sager of Clevo variant van)? En zijn er real-life foto's? Hij ziet er op plaatjes namelijk nogal groot, dik en zwaar uit.

De kwaliteit is de bekende kwaliteit van de 15CL3x series.
Zie o.a. deze review: http://www.gadgettest.nl/...-laptop-review-bto-15cl34

De behuizing is eigenlijk niet veel veranderd, zodoende staat hij nogsteeds hoog bij mij in het vaandel, zoals al eerder gepost heb ik klanten die al 5 jaar geleden een XNi760wk kochten (verre verre voorloper met AMD Turion cpu) en de behuizing nu nogsteeds in goede staat is ondanks soms behoorlijk heftig gebruik.

Hij zal, hoewel dat voor ieder persoon anders is, denk ik dan ook steviger gaan aanvoelen dan de JHL90.

Echte high-res reallife foto’s heb ik zat van, zie o.a. deze foto’s hier zit nog het 95% gamut scherm er in. Nu zit echter het scherm er in van deze foto’s. M.i. een goed scherm :)

De temps hangen natuurlijk ook af van de configuratie, vorm van belasting, koelpasta en omgevingstemperatuur maar ik heb nog geen klachten gehad van gebruikers dat het systeem ging terugclocken (dat is een teken dat hij inderdaad, mogelijk, iets te warm wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ken ik er ook wel een paar:
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"

De bouwkwaliteit is gewoon crap, op basis van de professionele reviews kan ik er niet veel anders van maken. De reacties van de review die je linkt spreken ook voor zich. Uitgescheurde case... echt?

Iets minder WC-eend zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rgx7P.gif

Ach ja, ik ben nochtans best tevreden van de 15CL barebone, lijkt me persoonlijk ook beter gebouwd dan de 17CL. Beetje vervelend om telkens hetzelfde gezever te lezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel wij (Notebook Totaal) maar ook BTO hebben Darkstone meerdere keren uitgenodigd eens de systemen in het echt te komen bekijken. Helaas heeft hij dit nog niet gedaan.

Maar voor het geval Darkstone het was vergeten, ik wil hem graag uitnodigen de notebooks nu eens in het echt te komen bekijken en voelen :) Dan hoeft hij ook niet meer de mening van anderen te plaatsen maar zijn eigen, echte, ervaringen! :)
Het is dan ook een ervaringen-topic

Verder inderdaad jammer, zeker omdat de reactie van die (niet BTO maar Clevo user) om een 17" model gaat en niet een 15.6" model. Daar reageerde ik immers op.

Maar genoeg gezegd, er zijn (en dat kan niemand betwisten) gelukkig veel tevreden gebruikers. Als er dan toch eens iets mis is zijn we, want we blijven tweakers 8), meestal ook de eerste die het lezen dus geen zorgen dat er hier nep reacties staan.

Als iets niet goed is dan lossen we dat op maar moffelen we dat zeker niet weg!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wij vinden het super als er gebruikers zijn die hun mening delen via dit topic of andere topics, ookal gaat het om andere Clevo leveranciers, als er een negatieve reactie is sturen wij in feite altijd een PM om het proberen te verhelpen, dit is ook gedaan in het boven genoemde geval van Darkstone.
Echter heeft deze gebruiker aan ons aangegeven zijn leverancier niet de kans te geven het probleem te verhelpen.
Dan houd het voor ons op om de gebruiker tevreden te stellen, je moet je dan ook afvragen hoe betrouwbaar zo reactie is, ookal is het waar wat hij zegt, elke notebook kan een defect vertonen, daar is garantie voor om het te verhelpen.
Vergelijk het met een defect moederbord, echter heeft de gebruiker dan geen keus, aangezien hij er niet meer mee kan werken, met een defect keyboard kan je wel blijven werken, resultaat is wel dat je enkel meer irritatie krijgt en dat gaat afreageren, dat is hier blijkbaar ook gebeurt. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:40:
Verder inderdaad jammer, zeker omdat de reactie van die (niet BTO maar Clevo user) om een 17" model gaat en niet een 15.6" model. Daar reageerde ik immers op.
Het enige wat hier jammer is is dat iemand met financiële belangen altijd ultra-positief is over zijn eigen producten.. Daarnaast is al meermaals bewezen dat de 15.6" en 17" varianten met vergelijkbare issues kampen qua bouwkwaliteit. Bovendien link ik naar een review van een 15.6". Ik snap niet wat je met deze uitspraak probeert duidelijk te maken.
BTO_USER schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:11:
Echter heeft deze gebruiker aan ons aangegeven zijn leverancier niet de kans te geven het probleem te verhelpen.
Doet dat er toe? Doet dat er serieus toe, dat de service van de desbetreffende zaak zo slecht is dat-ie geen zin meer heeft om daar tijd in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Achja 'bewezen'... het is toch userbased... maar nee enkele gebruikerservaringen uit het jaar 2000 of wat reviewsites spreken de absolute waarheid.. uhm nee :) Ik gebruik alweer enkele weken een 15,6" barebone, laptop, Clevo... Ding is robuust, snel, goed afgewerkt, mooi afgewerkt en ik heb er echt geen klagen over oOo

M'n review van m'n eerste 15,6" barebone vind je hier: CLB in "[Ervaringen] xnotebooks"
De review van m'n huidige 15,6" barebone (opvolger van die ik had) komt eraan, maar benchen kost veel tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt dan ook een heel andere laptop dan waar we het over hadden. kijk en vergelijk.

Tevens heb jij helemaal geen BTO, maar een clevo. Ja, die is flauw, ik weet het.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik kijk en vergelijk helemaal niet, volgens jou zijn alle Clevo's brak, niet robuust en shabby, that's rubbish.

Klaar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:21:
[...]Doet dat er toe? Doet dat er serieus toe, dat de service van de desbetreffende zaak zo slecht is dat-ie geen zin meer heeft om daar tijd in te steken?
Ja, dat maakt uit, maar ik denk dat niemand verrast is dat jij dat niet snapt :*) (uitleg kan je krijgen via PM, indien nodig).

Back on topic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48
Wie draait Ubuntu op z'n BTO lapdoos? Zo ja, welke versie? En werkt de webcam ook in Ubuntu? Met welk programma / drivers is de webcam zichtbaar?

Achtergrond:
Ik heb een beetje hulp nodig. Na een BIOS update lijkt het alsof mijn webcam het opgegeven heeft. Ik krijg deze in Windhoos en ook een Live USB stick (Ubuntu 12.04) niet meer te zien. Ook niet met de vriendelijke hulp van BTO. Het laatste advies dat ik gekregen heb is om een volledige re-install van Windhoos te doen. Niet echt waar ik op zit te wachten. Dus ben ik benieuwd welke BTO bezittende Tweaker Ubuntu draait waarmee de webcam wel draait.

Het gaat om een 15CL38 met nVidia GTX560, 8Gb, SSD, i7-2720QM. Prima bak, maar die niet functionerende webcam is op dit moment erg vervelend. Skypen met beeld is op dit moment onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llrobinll
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-11-2023
Heeft er iemand ervaringen met de X Book?
Hoe is de beheuzing? En het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llrobinll schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:21:
Heeft er iemand ervaringen met de X Book?
Hoe is de beheuzing? En het scherm?
Welke? Er zijn er nogal wat ;)
Verder zul je zien als je het topic leest dat meerdere gebruikers over verschillende x-books al wat geschreven hebben.

Wat het scherm betreft idem, ik kan je zo foto's laten zien van de schermen in het echt maar dan moet ik eerst weten welk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Jaapmans schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:08:
Ik krijg deze in Windhoos en ook een Live USB stick (Ubuntu 12.04) niet meer te zien.
Je hebt hem middels de FN+F10 combinatie wel geactiveerd/aan staan?

[ Voor 87% gewijzigd door Double-X-L op 28-06-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llrobinll
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:57:
[...]

Welke? Er zijn er nogal wat ;)
Verder zul je zien als je het topic leest dat meerdere gebruikers over verschillende x-books al wat geschreven hebben.

Wat het scherm betreft idem, ik kan je zo foto's laten zien van de schermen in het echt maar dan moet ik eerst weten welk model.
Sorry ik dacht dat ze allemaal dezelfde behuizing hadden... Ik ben zelf geïnteresseerd in een 15" en ik weet niet welke van de x books je me dan aan kan raden? (ik ben me slechts een beetje aan het oriënteren en ik hoop dat ik nu niet te erg off topic ga...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Elke barebone is anders, kan wat dezelfde componenten hebben but that's it...
Dus als jij verteld naar wat voor prijsklasse / hardware je kijkt, kunnen we hier bekijken welke BTO dat is.

Zelf heb ik een 15,6" barebone, een van de snelste / duurste uitvoeringen en dat is gewoon op-en-top-spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals CLB zegt, er zijn nogal wat 15.6" X-book modellen ;)

De keuze zal heel erg van je gebruik, budget en wensen afliggen. Ga je veel video bewerken dan wil je een versie met een nVidia kaart, ga je de allernieuwste games willen spelen op ultra-high dan kun je beter de versie met de AMD 7970 kiezen. Maargoed, eigenlijk is het geen aankoopadvies topic. Als je echt uitgebreid advies wilt kun je het beste even een PB of mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
Ja, meerdere keren. Ik heb ondertussen lamme vingers van het Fn+F10 duwen bij wijze van spreken.
Double-X-L schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:39:
[...]
Je hebt hem middels de FN+F10 combinatie wel geactiveerd/aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Jaapmans schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:02:
Ja, meerdere keren. Ik heb ondertussen lamme vingers van het Fn+F10 duwen bij wijze van spreken.
Dus ook onder W7 met deze driver krijg je hem niet aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:21:
[...]

Het enige wat hier jammer is is dat iemand met financiële belangen altijd ultra-positief is over zijn eigen producten.. Daarnaast is al meermaals bewezen dat de 15.6" en 17" varianten met vergelijkbare issues kampen qua bouwkwaliteit. Bovendien link ik naar een review van een 15.6". Ik snap niet wat je met deze uitspraak probeert duidelijk te maken.

[...]

Doet dat er toe? Doet dat er serieus toe, dat de service van de desbetreffende zaak zo slecht is dat-ie geen zin meer heeft om daar tijd in te steken?
dat eerste stuk.
is tevens de reden dat ik totaal klaar ben met de hele clevo business, er zijn bijna geen objectieve reviews meer.. alhoewel de persoon met financieel belang, zijn machine geen BTO machine was (zo goed? stefan?)

dat tweede stuk slaat op mij neem ik aan?
en inderdaad, hier sla jij de spijker op zijn kop, ik heb er gewoon geen zin meer in

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
aron225 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:55:

alhoewel de persoon met financieel belang, zijn machine geen BTO machine was (zo goed? stefan?)
De persoon met financieel belang is Notebook totaal die niet zou moeten reageren als iemand vraagt om een ervaring met type X. Dan is het namelijk de beurt aan gebruikers om te reageren.
Als hij zich daaraan zou houden hoeft hij ook niet continu die disclaimers neer te zetten.
Eerst de regel overtreden en vervolgens zeggen dat je de regels heel goed kent.

Gewoon niet reageren als verkopende partij met financiele belangen wanneer iemand vraagt om een gebruikers ervaring. Je kent de regels, pas ze dan ook toe i.p.v. ze alleen continu herhalen.

BTO_USER doet het op dat gebied wel goed en gaat alleen in op support/vraagstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Double-X-L schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:34:
[...]

De persoon met financieel belang is Notebook totaal die niet zou moeten reageren als iemand vraagt om een ervaring met type X. Dan is het namelijk de beurt aan gebruikers om te reageren.
Als hij zich daaraan zou houden hoeft hij ook niet continu die disclaimers neer te zetten.
Eerst de regel overtreden en vervolgens zeggen dat je de regels heel goed kent.

Gewoon niet reageren als verkopende partij met financiele belangen wanneer iemand vraagt om een gebruikers ervaring. Je kent de regels, pas ze dan ook toe i.p.v. ze alleen continu herhalen.

BTO_USER doet het op dat gebied wel goed en gaat alleen in op support/vraagstukken.
EDIT:
duidelijk, thanx!
ik ben het met je eens (na verduidelijking).

zijn er geen verschillende type webcam's gemonteerd?
in mijn clevo machientje zit iets met bisoncam ?

[ Voor 12% gewijzigd door aron225 op 29-06-2012 18:48 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
Dank voor de verschillende reacties op mijn "Help, mijn webcam! doet het niet"

@Double-X-L: yup, ook na het installeren van die hotkey-driver. Het installeren van de driver van de webcam lukt ook niet, stuurprogramma geeft aan dat geen device gevonden kan worden.

@Arcadia: dank!

Na lsusb staat er geen webcam tussen.
Na lsmod staat er ook geen uvcvideo tussen.
Na sudo modprobe uvcvideo staat uvcvideo er wel tussen, helemaal boven in de lijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
this@this:~$ sudo modprobe uvcvideo
this@this:~$ lsmod
Module                  Size  Used by
uvcvideo               67203  0 
videodev               86588  1 uvcvideo
btusb                  17912  0 
dm_crypt               22528  0 
joydev                 17393  0 
snd_hda_codec_hdmi     31775  4 
snd_hda_codec_realtek   174055  1 
snd_hda_intel          32765  5 
snd_hda_codec         109562  3 snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_codec_realtek,snd_hda_intel

Er volgt nog veel meer, maar om dit topic niet helemaal stuk te spammen laat ik het hier even bij.

Na uitvoeren van dit alles de app "Cheese Webcam Booth" geinstalleerd. Helaas helaas, maar ook dit laat geen webcam werkend zien. Klinkt dit als een hardware failure? Of een BIOS failure? Of is het gewoon ouderwets gepruts?

@aron225 Ik kan me inderdaad herinneren dat die van mij ook een bisondinges is. De term bison kwam in ieder geval in het programma onder windhoos voor.

@all, alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Zowel wij (Notebook Totaal) maar ook BTO hebben Darkstone meerdere keren uitgenodigd eens de systemen in het echt te komen bekijken. Helaas heeft hij dit nog niet gedaan.

Maar voor het geval Darkstone het was vergeten, ik wil hem graag uitnodigen de notebooks nu eens in het echt te komen bekijken en voelen :) Dan hoeft hij ook niet meer de mening van anderen te plaatsen maar zijn eigen, echte, ervaringen! :)
Het is dan ook een ervaringen-topic

Maar genoeg gezegd, er zijn (en dat kan niemand betwisten) gelukkig veel tevreden gebruikers. Als er dan toch eens iets mis is zijn we, want we blijven tweakers 8), meestal ook de eerste die het lezen dus geen zorgen dat er hier nep reacties staan.

Als iets niet goed is dan lossen we dat op maar moffelen we dat zeker niet weg!
zowel darkstone, als ik hebben gewoon praktijk ervaring met de machines hoor.

stop eens met aanname's, en basseer de posts op feiten.
tuurlijk zijn er tevreden gebruikers, bijna niemand zal negatief zijn over zijn (dure) aankopen (ik ben wel iemand die kritisch naar mijn gekochtte waar te kijken).
nep reacties? wil je fotos / video's van mijn keyboard / scherm / touchpad / temperaturen ? die mag je hebben hoor!

beetje jammer is dat de fabrikant dit enkel wilt repareren, als ik HEM tegemoet komt, terwijl hij wettelijk gewoon gerepareerd moet worden..

ik doe niet aan de constructie: wij repareren het, maar jij moet iets voor ons terug doen!.

oplossen? ik weiger om mee te werken aan dergelijke constructies (verderre info is voor iedereen hier via mijn pm box te krijgen, ik ben niet de bloedzuiger die alles openbaar gaat maken)

zoals darkstone zegt:
een beetje minder WC-eend zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
aron225 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:41:
[...]
zoals darkstone zegt:
een beetje minder WC-eend zou fijn zijn
Amen to that.

Als er dan toch eens iets mis is zijn we, want we blijven tweakers 8), meestal ook de eerste die het lezen dus geen zorgen dat er hier nep reacties staan.
Wie heeft het btw ergens over nep reacties en zijn er reeds gevallen van bezorgdheid gemeld?
Omdat jij het snel leest is de kans op nep reacties nihil of hoe moet ik dit interpreteren?

Anyway, binnenkort zal ik hier een royale 1 op 1 vergelijking plaatsen met de nieuwe Alienware R4 en een 17CL46. Tis nog even wachten op de R4, een 17CL46 kan ik al regelen.
Om zo de verschillen voor potentiele kopers toch wat meer in kaart te brengen.
Gezien beide in dezelfde prijsklasse zitten lijkt het mij een waardevolle aanvulling hier.

[ Voor 41% gewijzigd door Double-X-L op 30-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wil ik de 17cl35 (of weet ik veel welke ik heb) er wel naast zetten, kijken wat ze verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:50:

Update: Ik kan ondertussen bevestigen dat de webcam en kaartlezer beide prima werken.

Kortom, voor alle Linux-gebruikers die twijfelen over de 13C19: je kunt deze laptop met een gerust hart kopen. Sterker nog: ik heb nog nooit zo weinig moeite hoeven doen om een laptop geheel werkend te krijgen.
Goed om te horen dat hij bevalt en dat het zo goed werkt.
Mag ik vragen met welke tool je de webcam benaderd in Ubuntu (krijg de vraag wel eens) of kun je direct vanuit je programma's de webcam gebruiken? (dus bijv. skype herkent de webcam direct?)

Wat betreft de wifi, bluetooth pakt hij dus ook gewoon?

En m.b.t. het toetsenbord (hoewel ik verwacht dat weinigen Debian zullen gebruiken) hoe kwam je er achter van het toetsenbord dat je daarvoor een driver moest loaden? Want je zou zeggen (weet niet hoe Debian dit op kernel niveau doet) het toetsenbord werkt ook al in het bios dus zou altijd herkent moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Sta op het punt om een 17CL47 of 17CL46 te kopen. Enige wat me nog tegenhoudt is of de laptop dual monitor support.

Ik wil de laptop eigenlijk aan 2 x 19" monitoren aansluiten via DVI . Is dat mogeijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten geen twee DVI poorten op de laptop. 2x DVI gaat lastig worden.
In principe kunnen beiden modellen 2 monitoren aansturen zoals de meeste laptops, echter houdt het wel op bij twee. Dus je zult niet intern display + 2 externe display kunnen draaien (moet je sowieso er op letten dat DVI en HDMI niet gedeeld zijn).

Het staat mij bij dat een van de twee het wel kon (Dacht de nVidia) mits intern uitgeschakeld maar kan het helaas nu niet testen omdat ik geen verloopje heb. Zal z.s.m. wat laten horen :)

Als een andere user het echter kan testen voor ik dat kan laat het dan ook svp even horen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Intern, HDMI en DisplayPort toch? Of zijn dat alleen de 15'' barebones (zoals de mijne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was het simpeler, van toen weet ik dat HDMI + DVI gedeeld waren en dus geen optie.
Die vallen dus inderdaad af, ik meen mij ook te herinneren dat het HDMI + Displayport was waar het wel bij mogelijk is maar aan "denken" heeft Chadi niets ;)
Kun jij het toevallig testen?

Anders test ik het van de week even. (heb hier een CL46 staan) maar heb geen displayport monitor op kantoor op dit moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

00

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Chadi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:23:
Sta op het punt om een 17CL47 of 17CL46 te kopen. Enige wat me nog tegenhoudt is of de laptop dual monitor support.

Ik wil de laptop eigenlijk aan 2 x 19" monitoren aansluiten via DVI . Is dat mogeijk?
antwoord: BTO_USER in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

hardware.info heeft op dit moment de 17CL47 in test, hun hebben 2 schermen werkend gehad, 3 ging helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 10:50
Weet niet of je er wat aan hebt, maar op mijn 15CL37 heb ik 2 23" monitoren van Samsung aangesloten (Syncmaster 2343bw). Één op de HDMI poort en één op de DVI poort. Wel heb ik op de DVI poort een analoge kabel gebruikt, DVI naar VGA.
Beide digitaal wilde niet werken toen..

Ander probleempje trouwens; tijd terug vertoonde mijn interne scherm een defect en dit is toen snel gerepareerd door BTO, maar nu treed hetzelfde probleem weer op. Strepen/vlekken over het gehele scherm, die verdwijnen als je de onderste rand van het scherm een beetje indrukt/knijpt.
Opnieuw opsturen ter reparatie staat op de planning, alleen weet ik niet of ik wel zo blij ben met een 2e reparatie, aangezien de vorige reparatie pas 2 maanden is geleden en het nu weer raak is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

brentnl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:51:
Ander probleempje trouwens; tijd terug vertoonde mijn interne scherm een defect en dit is toen snel gerepareerd door BTO, maar nu treed hetzelfde probleem weer op. Strepen/vlekken over het gehele scherm, die verdwijnen als je de onderste rand van het scherm een beetje indrukt/knijpt.
Opnieuw opsturen ter reparatie staat op de planning, alleen weet ik niet of ik wel zo blij ben met een 2e reparatie, aangezien de vorige reparatie pas 2 maanden is geleden en het nu weer raak is ..
Maak even een afspraak met onze TD, de vorige repartie heeft blijkbaar niet alle problemen verholpen. Wellicht alsnog een probleem met de lcd kabel of iets dergelijks.
Wat we kunnen proberen is een reparatie klaar terwijl je wacht maar dan moet je er voor langs komen bij ons. Dit zijn ook voor ons uitzonderingen.

Mail of bel even naar de support dan stemmen we dit af. Er zijn genoeg oplossingen om voor jou de pijn te verzachten door het snel te regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door BTO_USER op 03-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en mail anders ons gewoon aangezien we je dealer zijn, in principe zijn we jouw eerste aanspreekpunt maar goed om te lezen dat BTO al voorstelt het op te lossen :)

Fijn trouwens dat je even kon laten weten dat ook op dit model beiden schermen gewoon werken.
Ik neem aan dat dit geen clones zijn maar twee losse desktops en dan het interne scherm uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 10:50
Ja zijn 2 losse schermen, desktop uitgebreid (beheerd door Ultramon, ideaal stukje software!)
Interne scherm staat gewoon uit dan.

Heb BTO direct gecontacteerd, sowieso omdat het vorige keer ook direct via hun ging uiteindelijk, dus dat leek me de korste 'weg' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 02:26
heeft notebook totaal of bto winkel ook Uitgestelde betaling zoals bcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is iets wat je eigenlijk aan de winkel (in dit geval ons, of BTO zelf) zou moeten vragen maar uitgestelde betaling is bij ons in iedergeval geen optie, normaliter zou ik niet namens andere (want BTO is een ander bedrijf) bedrijven spreken maar zover ik weet doen ze dit ook niet.

Je wilt namelijk niet weten hoeveel er bij komt kijken om zoiets te doen, ja tegenwoordig kun je laptops leasen maar dan betaal je aan het eind van het hele verhaal bijna 1.5x die laptop tot wel 2x.
Dan beter even doorsparen tot je hem in één keer kunt kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

BTO heeft ook geen koop op afbetaling.
Stuur ons even een email, wellicht kunnen we je in contact brengen met een verkooppunt met deze service maar dit is niet de plek om dat te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik moest een zwaardere laptop aanschaffen voor mijn opleiding Game Designer.
Mijn oude laptop kwam niet in de buurt van de minimale specs die ik moest hebben.
Na veel zoeken kwam ik er al achter dat het niet makkelijk was om de specs die ik wou hebben voor weinig te krijgen.

Na advies van een kameraad kwam ik uit bij Alternate die ( zoals het leek ) zelf laptops in elkaar bouwen.
Echter na mail contact te hebben gehad kwam ik er achter dat die laptops BTO laptops waren.

Met dit wetende ben ik wezen googlen op BTO kwam ik een aantal leveranciers tegen die dit konden leveren.
Het enige nadeel was/is dat het allemaal online webshops zijn. Normaal gesproken zou ik zo iets echt niet doen aangezien ik het geen prettig idee vind om op een webshop 2k uit te geven.

Maar na heel veel goede recencies gelezen te hebben over Notebook totaal en dan met name Roberto heb ik toch contact gezocht met Roberto.

In een woord geweldig. Binnen een half uur kreeg ik antwoord van Roberto.
Na ongeveer 40 emailtjes heen en weer en 2 telefoontjes heb ik dan mijn ultieme laptop samengesteld.
Het viel mij al direct op dat Roberto wist waarover hij praatte en hij heeft mij dan ook duidelijk overtuigd waardoor ik mijn laptop bij hem ga aanschaffen.

Ik kreeg niet het idee dat Roberto mij probeerde een oor aan te naaien, sterker nog ik kreeg hier een heel goed gevoel bij :)

Nu maar wachten op mijn mooie laptop met de volgende specs:

X-Book 17CL47 17.3 FHD MAT met AMD 7970 3Dkaart + 120Gb SSD
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Geen -- Kies hieronder
- Garantie 3 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (4) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Harddisk 120Gb A-DATA S-ATA 3 550Mbps SSD
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor Core i7-3610QM (2,3Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- SSD module (mSATA) mSATA SSD Cache / Data module optioneel
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 2230 300Mbit

Ik snap niet dat sommige mensen hier klagen over BTO/notebook totaal.
Ik heb natuurlijk niet het systeem ontvangen waardoor ik nog niks kan zeggen over de service die daarna komt, maar alles wat ik nu kan zeggen over notebook totaal is dat ze weten waar ze over praten. Geen bullshit gewoon puur mee denken met de klant en zo een systeem samenstellen wat aan zijn wensen voldoet en aan zijn budget.

Tot nu toe alleen maar lof aan notebook totaal en dan vooral Roberto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen oor aannaaien, maar wel pixelgarantie en koelpasta waar je niets aan hebt? Goed over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:46:
Geen oor aannaaien, maar wel pixelgarantie en koelpasta waar je niets aan hebt? Goed over nagedacht?
Mag ik vragen waarom jij denkt dat dit niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet nooit geld uitgeven aan pixelgarantie. Waarom niet? Omdat je altijd het recht hebt om je te beroepen op de wet koop op afstand. Zit er een dode pixel in, dan stuur je hem terug. Simpel. Er bestaat niet voor niets een wet koop op afstand.

Voor koelpasta geldt hetzelfde: Als de standaard koelpasta niet voldoet, dan is dat natuurlijk niet jouw probleem, maar dat van de leverancier. Extra koelpasta kopen zou nooit nodig moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:05:
Je moet nooit geld uitgeven aan pixelgarantie. Waarom niet? Omdat je altijd het recht hebt om je te beroepen op de wet koop op afstand. Zit er een dode pixel in, dan stuur je hem terug. Simpel. Er bestaat niet voor niets een wet koop op afstand.

Voor koelpasta geldt hetzelfde: Als de standaard koelpasta niet voldoet, dan is dat natuurlijk niet jouw probleem, maar dat van de leverancier. Extra koelpasta kopen zou nooit nodig moeten zijn.
De Wet Koop op Afstand kent uitzonderingen op het recht van retour. Zo mag je bederfelijke waren niet retourneren, en ook maatwerk is uitgesloten van dit recht. Laat je bijvoorbeeld een t-shirt bedrukken met een door jou gekozen tekst, dan is het niet mogelijk om dat binnen de zevendagentermijn terug te sturen en je geld terug te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/ klopt. Maar een laptop is geen maatwerk. Ik had laatst precies dezelfde duscussie met een niet nader te noemen webshop die het risico op verzenden probeerde af te schuiven op de consument. De webshop bood 2 opties: verzekerde verzending met X, standaard verzending met Y.

Immers. volgens de wet ligt het risico op verzending bij de verkopende partij. Tenzij de koper opdracht geeft tot een specifieke verzendmethode (lees: 'pietje komt hem ophalen en aan mij bezorgen'). Die constructie van de webshop wordt natuurlijk hard afgeschoten door de rechtbank. Op diezelfde manier is een laptop ook geen maatwerk (en anders zouden dell, sony, lenovo en HP daar ook wel moeilijk over doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:21:
http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/ klopt. Maar een laptop is geen maatwerk. Ik had laatst precies dezelfde duscussie met een niet nader te noemen webshop die het risico op verzenden probeerde af te schuiven op de consument. De webshop bood 2 opties: verzekerde verzending met X, standaard verzending met Y.

Immers. volgens de wet ligt het risico op verzending bij de verkopende partij. Tenzij de koper opdracht geeft tot een specifieke verzendmethode (lees: 'pietje komt hem ophalen en aan mij bezorgen'). Die constructie van de webshop wordt natuurlijk hard afgeschoten door de rechtbank. Op diezelfde manier is een laptop ook geen maatwerk (en anders zouden dell, sony, lenovo en HP daar ook wel moeilijk over doen.)
De maker van die cite citeerd het volgende:

1.
hAl | 21 mei 2010 @ 10:23

Hoe zit het als dat onderdeel een deel is van door jou opgegeven computerspecificaties in een door de leverancier gebouwde computer?

2.
Arnoud Engelfriet | 21 mei 2010 @ 10:30

Een op maat gebouwde computer mag niet worden geretourneerd. Onderdelen daaruit ook niet (tenzij ze natuurlijk defect zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je één post verder leest zie je dat hij de vraag verkeerd heeft begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:42:
Als je één post verder leest zie je dat hij de vraag verkeerd heeft begrepen.
Ja dan staat er dat hij der moeite mee heeft?? of te wel hij weet het niet zeker?

Maar goed zo kunnen we wel de hele tijd heen en weer blijven posten Darkstone ;)
Ik heb alleen mijn mening gezegd hoe ik er over denk en ik heb jou gevraagd waarom jij er zo over denkt :)
En na zo'n beetje alle post gelezen te hebben snap ik gewoon niet waarom jij er zo overdenkt aangezien je nooit een BTO hebt gehad??

Maar goed dat terzijde, deze topic gaat over ervaringen met BTO en die heb ik gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een gehad. Het toetsenbord was de slechtste die ik ooit heb geprobeerd, hij had een dode pixel (het ding was 2e-hands), het touchpad was finaal afgesleten, en de fans stonden zelfs idle in standje turbo. Naar die ervaring zie je mij bijna nooit linken. Waarom niet? Omdat ik de mening van de reviewsites veel belangrijker vind dan die van mijzelf. Ik kan je niet vertellen of A beter is dan B op basis van persoonlijke ervaringen, maar tover wel moeiteloos reviews of gebruikservaring uit de grond waar die 2 worden vergeleken. Objectiever dan dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:57:
Ik heb er een gehad. Het toetsenbord was de slechtste die ik ooit heb geprobeerd, hij had een dode pixel (het ding was 2e-hands), het touchpad was finaal afgesleten, en de fans stonden zelfs idle in standje turbo. Naar die ervaring zie je mij bijna nooit linken. Waarom niet? Omdat ik de mening van de reviewsites veel belangrijker vind dan die van mijzelf. Ik kan je niet vertellen of A beter is dan B op basis van persoonlijke ervaringen, maar tover wel moeiteloos reviews of gebruikservaring uit de grond waar die 2 worden vergeleken. Objectiever dan dat wordt het niet.
Darkstone,

Oke goed u heeft dus een slecht systeem ontvangen, daarom dus maar direct BTO afkraken?
Ik vind het heel vervelend voor u, ik zou er zelf ook niet blij van worden.
Wat heb je daarna gedaan dan als ik vragen mag?
En inderdaad u stuurt constant links ja dat klopt, maar ik zie ook genoeg revieuws waar ze juist lovend zijn?
En ik kan je ook links sturen waar ze bijv. alienware de grond in trappen?
Hoe objectief wil je het hebben?

Maar nogmaals ik vind het zeer spijtig voor u dat dit bij u overkomen is, dat zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ergens anders verder gaan om dit topic niet te veel te vervuilen. Laptop gezocht voor Gamedesign & Development studie. lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik quote het maar om de waarheid te benadrukken. :Y

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:25:
[...]

Ik quote het maar om de waarheid te benadrukken. :Y
Dus als ik mijn laptop heb en er is niets maar dan ook niets mis mee dan moet ik dit dan ff melden?
Want dan is er 1 slechte tegen 1 goede en dat is dan ook de waarheid.

Nogmaals ik snap het hele drama niet? ik geef mijn mening op een ERVARING topic en dan is het nog niet goed?

In geval van Darkstone is het erg zuur voor hem dat hij dit heeft gekregen, maar daarom direct alles afkraken? BULL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:35:
In geval van Darkstone is het erg zuur voor hem dat hij dit heeft gekregen, maar daarom direct alles afkraken? BULL
Je leest mijn post niet goed. Die ervaring heeft geen invloed gehad op de mate waarin ik dingen 'afkraak'. En bovendien vind ik die ervaring helemaal niet jammer. Want ik had de laptop gratis gekregen van een aardige tweaker omdat het moederbord stuk was. Hij bleek te maken, en bevestigde vervolgens precies wat er al in de reviews stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Dus als ik mijn laptop heb en er is niets maar dan ook niets mis mee dan moet ik dit dan ff melden?
Want dan is er 1 slechte tegen 1 goede en dat is dan ook de waarheid.

Nogmaals ik snap het hele drama niet? ik geef mijn mening op een ERVARING topic en dan is het nog niet goed?

Tja, je mag je ervaringen altijd posten, maar als je daarbij de mening van darkstone over zijn ervaring gelijk aanvalt (jij bent erover begonnen), en hij komt met een betere weerwoord die wel relevanter is... Tja dan moet je daar ook tegenkunnen. Dus ik snap de drama ook niet, maar ik sta wel achter het woord van Darkstone, reviews zijn gewoon een betere bron dan user experience. Want, die zijn over het algemeen gewoon niet betrouwbaar want mensen zijn nou eenmaal geneigd om hun eigen product op te hemelen, ervoor op te komen. (Kijk maar naar de gemiddelde Apple gebruiker). Daarnaast moge het ook duidelijk zijn dat Notebook totaal ook een vinger in de pap heeft betreft het maken van "user reviews". Reviews van gerenomeerde websites mogen in principe de enigste gevalideerde bron zijn voor het plaatsen van informatie...

Daaruit gekomen is het gewoon een feit dat de gemiddelde Alienware voor zijn geld gewoon een betere aankoop is dan een BTO gebaseerde laptop. Althans, ik ben nooit echt tevreden geweest met de Alienware M15X die ik heb (ben een hoogeisende laptop gebruiker die daarvoor een samsung x360 en vaio z1x heb gehad), maar als ik dat moet vergelijken met een BTO dan is dat feitelijk gezien naar mijn ervaringen wat tevens overeen komt met de reviewers een nog verdere achteruitgang.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Tja, je mag je ervaringen altijd posten, maar als je daarbij de mening van darkstone over zijn ervaring gelijk aanvalt (jij bent erover begonnen), en hij komt met een betere weerwoord die wel relevanter is... Tja dan moet je daar ook tegenkunnen. Dus ik snap de drama ook niet, maar ik sta wel achter het woord van Darkstone, reviews zijn gewoon een betere bron dan user experience. Want, die zijn over het algemeen gewoon niet betrouwbaar want mensen zijn nou eenmaal geneigd om hun eigen product op te hemelen, ervoor op te komen. (Kijk maar naar de gemiddelde Apple gebruiker). Daarnaast moge het ook duidelijk zijn dat Notebook totaal ook een vinger in de pap heeft betreft het maken van "user reviews". Reviews van gerenomeerde websites mogen in principe de enigste gevalideerde bron zijn voor het plaatsen van informatie...

Daaruit gekomen is het gewoon een feit dat de gemiddelde Alienware voor zijn geld gewoon een betere aankoop is dan een BTO gebaseerde laptop. Althans, ik ben nooit echt tevreden geweest met de Alienware M15X die ik heb (ben een hoogeisende laptop gebruiker die daarvoor een samsung x360 en vaio z1x heb gehad), maar als ik dat moet vergelijken met een BTO dan is dat feitelijk gezien naar mijn ervaringen wat tevens overeen komt met de reviewers een nog verdere achteruitgang.
Ik zie niet dat ik Darkstone heb "aangevallen" sterker nog ik vroeg naar zijn mening? en ik heb direct gezegd dat het zuur was voor hem? dus het feit hem aanvallen nee?

Daarbij was ik gewoon benieuwd wat Darkstone er op te zeggen had want als ik al die 181 pagina's terug lees is er gewoon geen 1 pagina waar hij niet instaat?

Nogmaals zoals mijn aller eerste post zegt IK ben tot heden toe zeer tevreden en zeer te spreken over Notebooktotaal ;) Mocht het in de toekoms anders uitwijzen dan zal ik de eerste zijn die het zal melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:49:
[...]

Ik zie niet dat ik Darkstone heb "aangevallen" sterker nog ik vroeg naar zijn mening? en ik heb direct gezegd dat het zuur was voor hem? dus het feit hem aanvallen nee?
Eventje kijken hoor:
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:35:
Darkstone,

Mag ik vragen waarop jij baseert dat Roberto/notebooktotaal zou liegen.
Ik heb 40 emailtjes en 2 telefoontjes heen en weer gehad met Roberto en hij weet waar hij over praat.
Normaal gesproken zou ik nooit 2k neer leggen bij een webshop maar mede door zijn kennis en het gevoel wat ik er bij kreeg heb ik het toch gedaan.

Ik kreeg dus absoluut niet het gevoel dat hij mij een oor aandraaide.
Ik snap dat niet elke klant tevreden zou zijn met notebook ik bedoel overal gebeuren fouten.
ZELFS BIJ DELL. Dus voortaan voordat je overal gal gaat spuwen kom wel met eerlijke feiten.

Met 1 woord is notebook totaal / Roberto gewoon geweldig qua service en prijs.
Ik raad daarom ook iedereen aan die echt een ultieme laptop wil samen stellen dit bij BTO/notebook totaal te doen.
Je beschuldigd hem van dat hij niet met de waarheid, en daarnaast dat hij gal loopt te spuwen. Tevens is dit toch wel een duidelijk aanval naar zijn mening toe? Of begrijp ik het verkeerd.

De reden dat ik hierop reageer is alsof het lijkt dat je gewoon een medewerker bent van notebook totaal/bto. En daarbij vind ik toch dat je behoorlijk de plank misslaat in je uitspraken. Nogmaals, als er 1 gebruiker komt die iets positiefs te vertellen heeft over de Vaio E serie (En die heb ik al genoeg gehad), dan betekent dat toch ook niet dat ik gelijk iedereen diezelfde laptop adviseer.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:49:
Daarbij was ik gewoon benieuwd wat Darkstone er op te zeggen had want als ik al die 181 pagina's terug lees is er gewoon geen 1 pagina waar hij niet instaat?
Hij heeft al die tijd als moderator gewerkt voor t.net, dus vandaar dat hij zo actief was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:59:
[...]

Eventje kijken hoor:

[...]

Je beschuldigd hem van dat hij niet met de waarheid, en daarnaast dat hij gal loopt te spuwen. Tevens is dit toch wel een duidelijk aanval naar zijn mening toe? Of begrijp ik het verkeerd.

De reden dat ik hierop reageer is alsof het lijkt dat je gewoon een medewerker bent van notebook totaal/bto. En daarbij vind ik toch dat je behoorlijk de plank misslaat in je uitspraken. Nogmaals, als er 1 gebruiker komt die iets positiefs te vertellen heeft over de Vaio E serie (En die heb ik al genoeg gehad), dan betekent dat toch ook niet dat ik gelijk iedereen diezelfde laptop adviseer.

[...]

Hij heeft al die tijd als moderator gewerkt voor t.net, dus vandaar dat hij zo actief was/is.
Het begint met Darkstone,

Mag ik vragen waarop jij baseert dat Roberto/notebooktotaal zou liegen.

Daarna geef ik mijn mening en dan laat ik het aan hem over??

Ik zie dat inderdaad niet als aanval maar mocht het zo overkomen dan is dat niet mijn bedoeling.
En dat wist ik dus niet dat hij dat was, maar het viel mij dus niet voor niets op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, als er 1 gebruiker komt die iets positiefs te vertellen heeft over de Vaio E serie (En die heb ik al genoeg gehad), dan betekent dat toch ook niet dat ik gelijk iedereen diezelfde laptop adviseer.

En ik praat over de service, niet het model.
Ik heb namenlijk zoals al eerder vermeld mijn laptop nog niet

EDIT:

Maar qua service is Notebook Totaal gewoon goed ;)
Qua afterservice zal ik mij binnenkort voor melden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:06:
En ik praat over de service, niet het model.
Ik heb namenlijk zoals al eerder vermeld mijn laptop nog niet
Das wellicht onderdeel van deze hele discussie, zoals het er nu staat is het een shopreview/reclame praatje over NBT. Nog geen laptop ervaring ;)
Misschien had je beter even kunnen wachten en het hele verhaal kunnen posten nadat je hem binnen hebt.

NBT vindt dit logischerwijs ook niet prettig aangezien je tegen zijn moraal ingaat waardoor het een ordinair uithangbord zou worden. En dat wil niemand hier in dit forum, toch?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:43:
als bedrijvenaccount moeten wij zeer strikt de regels opvolgen :) (en dat doe ik dan ook graag want anders zou tweakers.net een ordinair uithangbord worden voor alle bedrijven die ICT leveren in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:49:
[...]

NBT vindt dit logischerwijs ook niet prettig aangezien je tegen zijn moraal ingaat waardoor het een ordinair uithangbord zou worden. En dat wil niemand hier in dit forum, toch?

[...]
Ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoeld???
Je bedoeld dat ik wat zeg over hun service en niet over de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:01:

Ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoeld???
Je bedoeld dat ik wat zeg over hun service en niet over de laptop
Inderdaad en aangezien het een notebook ervaringen topic is, staat een dealer review wat raar en komt eerder over als ongewenste reclame.

NBT/Roberto ziet (in navolging van t.net regels)ook het liefst alleen gebruikers ervaringen danwel vragen aangaande support over de BTO laptops. Daar is dit topic voor bedoeld, ervaringen uitwisselen over BTO notebooks. Als we hier allemaal shop reviews gaan krijgen wordt het 1 groot reclame topic en dat is niet de bedoeling. Dan krijgen we hier lappen tekst van Laptopplus, Alternate, Salland en andere BTO resellers met daarop weer reacties. Om diezelfde reden is aankoopadvies geven hier ook niet toegestaan.

Je kunt het meenemen als inleiding in je complete verhaal zodra je de laptop binnen hebt, aangezien het dan onderdeel wordt van je ervaring. Tenminste dat is my 2 cents en voorkomt de hele discussie zoals je zojuist ervaren hebt. Service kan allemaal aardig zijn gedurende een bestelling maar hangt ook sterk af van aflevering/DOA/RMA en dergelijke. De kans bestaat dus ook dat je met je huidige ervaring wat vroeg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:20:
[...]

Inderdaad en aangezien het een notebook ervaringen topic is, staat een dealer review wat raar en komt eerder over als ongewenste reclame.

NBT/Roberto ziet (in navolging van t.net regels)ook het liefst alleen gebruikers ervaringen danwel vragen aangaande support over de BTO laptops. Daar is dit topic voor bedoeld, ervaringen uitwisselen over BTO notebooks. Als we hier allemaal shop reviews gaan krijgen wordt het 1 groot reclame topic en dat is niet de bedoeling. Dan krijgen we hier lappen tekst van Laptopplus, Alternate, Salland en andere BTO resellers met daarop weer reacties. Om diezelfde reden is aankoopadvies geven hier ook niet toegestaan.

Je kunt het meenemen als inleiding in je complete verhaal zodra je de laptop binnen hebt, aangezien het dan onderdeel wordt van je ervaring. Tenminste dat is my 2 cents en voorkomt de hele discussie zoals je zojuist ervaren hebt. Service kan allemaal aardig zijn gedurende een bestelling maar hangt ook sterk af van aflevering/DOA/RMA en dergelijke. De kans bestaat dus ook dat je met je huidige ervaring wat vroeg bent.
Ik zal het zeker mee nemen in mijn achterhoofd ;) en we zullen binnenkort zien hoe het verloopt dacht ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
gelukkig heb ik wel ervaring met in ieder geval een deel van de service verlening van bto..
ik wil daar niet over in detail doorgaan, maar is die goed? ik vind dat absoluut niet.

hoop dat je er zo weinig mogelijk aanspraak op hoeft te maken.

@double x-l
is dat iets nieuws dan?
dit hele topic is toch 1 grote reclame stunt aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 05:56:
gelukkig heb ik wel ervaring met in ieder geval een deel van de service verlening van bto..
ik wil daar niet over in detail doorgaan, maar is die goed? ik vind dat absoluut niet.

hoop dat je er zo weinig mogelijk aanspraak op hoeft te maken.

@double x-l
is dat iets nieuws dan?
dit hele topic is toch 1 grote reclame stunt aan het worden?
Ik heb ook in de rest van de posts gelezen dat jij helemaal niks accepteerde wat voor voorstellen BTO ook deed?En qua naservice kan ik inderdaad nog niks vertellen maar dat komt binnenkort vast wel :) of eigenlijk niet want dan zou er wat mis moeten zijn met mijn systeem ;)
En hoezo noem je het een reclame stunt??? jullie posten slechte dingen over BTO en andere positife?
En daarbij het is hier ook een ERVARINGEN topic???? Dus hier post je de ervaringen die je hebt met BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ho ho ho.. wacht even..
ik heb een alternate systeem, maar die is gemaakt door bto..
alternate doet niets voor mij, dus beroep ik mij op de garantie bij de fabrikant (bto in deze)
die wijst deze af..
na aandringen word er een reparatie voorstel gedaan, in de vorm van: iets voor iets..

en zo werkt dat niet..

dus jawoor, bto mag (en wettelijk MOET) mijn systeem repareren..
echter, doen ze dit niet, zonder een tegenprestatie..

iets waar IK niet intrap, en dus deze afgewezen heb.

en tsjah, je koopt een notebook die door mensen handen in elkaar is gezet, daar kan altijd iets in fout gaan.
of de onderdelen.
zo heeft dark-master zijn notebook gekregen met defect/slecht geheugen.
dus die heeft direct aanspraak moeten maken op de after-sales.

dit is inderdaad een ervarings topic, waar enkel ervaringen en support gegeven zou moeten worden..
ik ben dan ook van mening, dat hier geen input van een verkoper/fabrikant hoort, tenzij dit onder support valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Vinand schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Dus ik snap de drama ook niet, maar ik sta wel achter het woord van Darkstone, reviews zijn gewoon een betere bron dan user experience. Want, die zijn over het algemeen gewoon niet betrouwbaar want mensen zijn nou eenmaal geneigd om hun eigen product op te hemelen, ervoor op te komen.
Reviews van gerenomeerde websites mogen in principe de enigste gevalideerde bron zijn voor het plaatsen van informatie...
Er wordt alleen continue in meerdere topics gelinked naar een user experience van arron225, en een review van anandtech. Andere reviews of user experience word niet over besproken. En het selectief linken van tekst is niet proffesioneel. Maar goed laat ik me daar dan ook schuldig aan gaan maken:
Ik heb er een gehad. Het toetsenbord was de slechtste die ik ooit heb geprobeerd, hij had een dode pixel (het ding was 2e-hands), het touchpad was finaal afgesleten, en de fans stonden zelfs idle in standje turbo.
''Zowel toetsenbord als touchpad zijn van gemiddelde kwaliteit, maar beide voldoen prima voor een notebook van dit kaliber''
OF
''We zouden de kwaliteit van het keyboard dan ook als gemiddeld willen bestempelen.''
OF ''In any case, we quite like the crisp and well-palpable pressure point. Modifications have also been made in noise level compared with the precursor - positive changes. We no longer notice an unduly yielding of the keyboard unit under pressure or an annoying typing noise. Apparently, this has been successfully improved.''
En over de lawaai. ''We found that the fans remain on most of the time but the fan noise is only noticeable above typical office background noise when the graphics are being stressed. ''.

En zo kan ik meerdere review site's opnoemen die het niet eens zijn met jou standpunten. Ik heb respect voor je kennis, en neem je adviezen vaak over. Maar heb gemerkt (en ben niet de enige zo te zien) dat jij een levensroeping hebt gevonden om alles wat met BTO te maken heeft af te kraken.
Naar die ervaring zie je mij bijna nooit linken. Waarom niet? Omdat ik de mening van de reviewsites veel belangrijker vind dan die van mijzelf. Ik kan je niet vertellen of A beter is dan B op basis van persoonlijke ervaringen, maar tover wel moeiteloos reviews of gebruikservaring uit de grond waar die 2 worden vergeleken. Objectiever dan dat wordt het niet.
Maar je linkt wel continue na de ervaringen van arron225. Terwijl niet helemaal duidelijk is ofzijn ''review'' wel zo objectief is aangezien er meer speelt tussen hem en de leverancier.
En waarom kijk je niet naar de review van tweakers zelf of van onze buren hardwareinfo. In beide krijgen ze de predicaat goed.
En over de bouwkwaliteit: ''De bouwkwaliteit is prima, en als we een bezwaar mogen uiten dan is het wel dat ze allesbehalve licht zijn.''
OF ''We don't notice any immoderate deformations under pressure, not even in the area of the number pad, which was criticized in the precursor. The display hinges have also likely been improved because they are pulled tighter and now keep the screen well in position.''

Ik heb voor de duidelijkheid geen BTO. Had in het verleden een Compal Fl-90, en dat beviel prima. Maar misschien moet ik even een BTO aanschaffen en kijken wat er allemaal waar is van wat er word geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
''Zowel toetsenbord als touchpad zijn van gemiddelde kwaliteit, maar beide voldoen prima voor een notebook van dit kaliber''

die notebook kost een 1600 euro, dan is gemiddel niet goed genoeg!
helemaal niet als er alternatieven zijn, die op alle punten beter zijn, en juist op dit punt superieur.

''We zouden de kwaliteit van het keyboard dan ook als gemiddeld willen bestempelen.''

wederom, dit gaat om het nieuwe backlit keyboard.. dus niet het keyboard waar over gezeken word..
daarbij, wederom, is gemiddeld niet goed genoeg...
gemiddel hoort bij een sub 1000 euro laptop, voor 1600 euro verwacht ik perfectie, iets wat de concurrent levert, tevens voor een lagerre prijs.

is mijn stukje objectief?
ja, dit is mijn mening, en daar hoef je het niet mee eens te zijn..
het valt me op, dat na het conflict tussen mij en bto, ineens heel veel mensen directe aanvallen tegen mij beginnen, terwijl ik de laatste 3 dagen juist minder anti clevo posts maak (toeval?)
feit is:
touchpad is versleten, en heb ook mensen met nieuwerre bto books horen zeggen.
keyboard is niet goed genoeg voor deze klasse (alle reviews die jij er op na slaat izjn het met mij eens)
schermen?, 17 inch mat is 9 van de 10x een chi-mei panel, met de korrel coating.

hoeveel onderbouwing / links / foto's wil je hebben?

mijn bto bevalt niet, en daar ben ik heel duidelijk en eerlijk in.. ik had dat ding nooit moeten kopen, en er is mij gewoon keihard voor gelogen toen ik dat ding kocht.
ik kan daar ook niets aan doen.

en natuurlijk heeft mijn alienware ook puntjes van kritiek hoor!! niet 1 notebook is perfect..

daarbij quote jij:
''De bouwkwaliteit is prima, en als we een bezwaar mogen uiten dan is het wel dat ze allesbehalve licht zijn.''

dat heeft niets te maken met de interne bouwkwalitiet (koel capaciteit..)
daarbij, zou ik graag een nieuw puntje aan willen dragen (gewoon als voorbeeld, zie dit niet als een rant oid)
maar ik quote:

So i got my clevo W170ER and the GT 650M GDDR5 always runs at turbo speed 835 mhz. The thing is that Clevo deactivated cpu turbo when running on the GT 650M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman1987 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:18:
[...]

Er wordt alleen continue in meerdere topics gelinked naar een user experience van arron225, en een review van anandtech. Andere reviews of user experience word niet over besproken. En het selectief linken van tekst is niet proffesioneel. Maar goed laat ik me daar dan ook schuldig aan gaan maken:
Ik link naar aron omdat ik dat een goed beeld vind geven van hoe je systeem er na een jaar voor kan staan. Ik link ook naar de ene gebruiker die last heeft van palmrest slijtage met de N55. Of is dat ook verkeerd?

En ik link naar anandtech omdat.. anandtech nu eenmaal de beste reviewsite is. Notebookcheck is niet bepaald kritisch, alsof ze bang zijn dat er minder notebooks komen als ze dat wel zijn. Bij gebrek aan beter is notebookcheck prima, maar als je ook reviews van anandtech hebt kan je beter daarnaartoe linken.

Dat geld ook een beetje voor tweakers. Het toetsenbord waar jij naar linkt is een andere dan in de ervaring van aron, maar tweakers noemt het toetsenbord gemiddeld en voldoende voor een notebook van dit kaliber. Daarmee wordt -volgens mij- bedoeld dat het voldoende is gezien het met afstand de goedkoopste is met deze specificaties. Maar als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat de M17x een pak goedkoper is. Als je vervolgens de review van de M17x erbij pakt is tweakers.net duidelijk positiever, en dat terwijl de prijs van die notebook €500 hoger ligt dan de titan volgens t.net. Is het toetsenbord van de clevo slecht gemeten naar wat je voor de rest kan krijgen voor de prijs? Ik vind van wel. Voor de bouwkwaliteit geld hetzelfde verhaal.

Toevallig heeft anandtech ook weinig aan te merken op dit moden: http://www.anandtech.com/...evo-p170hm-geforce-485m/7, als we even rekenen dat het toetsenbord is verbeterd (daar geloof ik overigens niets van zonder review van anand, maar da's een ander verhaal). Dan is-ie niet echt bepaald positief over alles. Een beetje.. gemiddeld. Terwijl de M17x wel heel goed is volgens dezelfde reviewsite, en fors goedkoper. Snap je mijn punt? Het is misschien niet noodzakelijk slecht Als je iets beters kan krijgen voor een paar honderd euro meer, dan vind ik dat dus wel erg slecht.

Daarnaast hebben we het nu over de high-end body. De low-end is echt slecht aldus anandtech en aron en hier nog meer. Een negatieve ervaring kan altijd een maandagmorgenmodel zijn. Maar als er hordes mensen ten vinden zijn die klagen over slechte keyboard en slijtende tochpads, dan heb je geen maandagmorgenmodel meer. Ik kwam er gisteren ook nog achter dat de koeling van het huidige model zeer brak is volgens notebookcheck: CPU turbo staat uitgeschakeld zodra je de GPU inschakelt. Totaal onacceptabel natuurlijk.
Maar je linkt wel continue na de ervaringen van arron225. Terwijl niet helemaal duidelijk is ofzijn ''review'' wel zo objectief is aangezien er meer speelt tussen hem en de leverancier.
Dat bezwaren tussen hem en bto kwamen pas nadat hij dat had gepost voor zover ik het heb begrepen.
En waarom kijk je niet naar de review van tweakers zelf of van onze buren hardwareinfo. In beide krijgen ze de predicaat goed.
En over de bouwkwaliteit: ''De bouwkwaliteit is prima, en als we een bezwaar mogen uiten dan is het wel dat ze allesbehalve licht zijn.''
HWI is een waardeloze reviewsite. En ik ben niet de enige die dat vind. Niet overtuigd? Meer leesvoer. En er lopen hier nog meet tweakers rond met datzelfde probleem. Ik weiger pertinent om te linken naar een website die de community op een dergelijke manier behandeld, vooropgesteld dat de reviews in orde zouden zijn. En dat valt nog flink tegen.

/veel te veel text..

En mensen, en dat geldt ook voor jou, mensen bij bto. Ik heb niets te maken met aron behalve dat ik het in deze kwestie toevallig met hem eens ben. Dat heb ik volgens mij al vaak genoeg gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Ik link naar aron omdat ik dat een goed beeld vind geven van hoe je systeem er na een jaar voor kan staan. Ik link ook naar de ene gebruiker die last heeft van palmrest slijtage met de N55. Of is dat ook verkeerd?

En ik link naar anandtech omdat.. anandtech nu eenmaal de beste reviewsite is. Notebookcheck is niet bepaald kritisch, alsof ze bang zijn dat er minder notebooks komen als ze dat wel zijn. Bij gebrek aan beter is notebookcheck prima, maar als je ook reviews van anandtech hebt kan je beter daarnaartoe linken.

Dat geld ook een beetje voor tweakers. Het toetsenbord waar jij naar linkt is een andere dan in de ervaring van aron, maar tweakers noemt het toetsenbord gemiddeld en voldoende voor een notebook van dit kaliber. Daarmee wordt -volgens mij- bedoeld dat het voldoende is gezien het met afstand de goedkoopste is met deze specificaties. Maar als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat de M17x een pak goedkoper is. Als je vervolgens de review van de M17x erbij pakt is tweakers.net duidelijk positiever, en dat terwijl de prijs van die notebook €500 hoger ligt dan de titan volgens t.net. Is het toetsenbord van de clevo slecht gemeten naar wat je voor de rest kan krijgen voor de prijs? Ik vind van wel. Voor de bouwkwaliteit geld hetzelfde verhaal.

Toevallig heeft anandtech ook weinig aan te merken op dit moden: http://www.anandtech.com/...evo-p170hm-geforce-485m/7, als we even rekenen dat het toetsenbord is verbeterd (daar geloof ik overigens niets van zonder review van anand, maar da's een ander verhaal). Dan is-ie niet echt bepaald positief over alles. Een beetje.. gemiddeld. Terwijl de M17x wel heel goed is volgens dezelfde reviewsite, en fors goedkoper. Snap je mijn punt? Het is misschien niet noodzakelijk slecht Als je iets beters kan krijgen voor een paar honderd euro meer, dan vind ik dat dus wel erg slecht.

Daarnaast hebben we het nu over de high-end body. De low-end is echt slecht aldus anandtech en aron en hier nog meer. Een negatieve ervaring kan altijd een maandagmorgenmodel zijn. Maar als er hordes mensen ten vinden zijn die klagen over slechte keyboard en slijtende tochpads, dan heb je geen maandagmorgenmodel meer. Ik kwam er gisteren ook nog achter dat de koeling van het huidige model zeer brak is volgens notebookcheck: CPU turbo staat uitgeschakeld zodra je de GPU inschakelt. Totaal onacceptabel natuurlijk.

[...]
Dat bezwaren tussen hem en bto kwamen pas nadat hij dat had gepost voor zover ik het heb begrepen.

[...]

HWI is een waardeloze reviewsite. En ik ben niet de enige die dat vind. Niet overtuigd? Meer leesvoer. En er lopen hier nog meet tweakers rond met datzelfde probleem. Ik weiger pertinent om te linken naar een website die de community op een dergelijke manier behandeld, vooropgesteld dat de reviews in orde zouden zijn. En dat valt nog flink tegen.

/veel te veel text..

En mensen, en dat geldt ook voor jou, mensen bij bto. Ik heb niets te maken met aron behalve dat ik het in deze kwestie toevallig met hem eens ben. Dat heb ik volgens mij al vaak genoeg gezegd.
Ik kijk een beetje mee aan de zijlijn, en ik moet zeggen, ik vind het knap hoe jij altijd net de posts in het midden van een gigantische 200 pagina discussie weet te vinden van mensen die net jouw argument ongeveer ondersteunen, kudos. Oh en dat je reviewsites (Anandtech en welke nog meer...?) belangrijker vindt dan mensen hun mening, en vervolgens alleen de meningen posts is ook hilarisch _/-\o_

Even serieus, hoeveel topics wil je nog vervuilen met deze discussie? Iedere laptop advies thread die ik zie zit het in, in het BTO ervaring topic, in Xnotebooks ervaring topic. We kennen je mening intussen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:13:
ho ho ho.. wacht even..
ik heb een alternate systeem, maar die is gemaakt door bto..
alternate doet niets voor mij, dus beroep ik mij op de garantie bij de fabrikant (bto in deze)
die wijst deze af..
na aandringen word er een reparatie voorstel gedaan, in de vorm van: iets voor iets..

en zo werkt dat niet..

dus jawoor, bto mag (en wettelijk MOET) mijn systeem repareren..
echter, doen ze dit niet, zonder een tegenprestatie..

iets waar IK niet intrap, en dus deze afgewezen heb.
Wij hebben inmiddels uitvoerig contact gehad met Alternate inzake jou laptop en deze wordt zonder pardon geaccepteerd voor reparatie, zij zien geen redenen deze af te wijzen is ons verteld.

Trouwens, een alternate laptop wordt niet gemaakt door bto maar door N4all bv. De merkhouder van bto. Dit even in de wettelijke kwestie die je aanhaald, als je het juridisch goed wil hebben is het zo juist geformuleerd. En inderdaad, als alternate wegvalt om wat voor reden dan ook dan zijn wij voor jou het aanspreekpunt.

Mocht het niet lukken bij alternate dan helpen we je met deze aanvraag dus moet goed komen
M4gick schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:19:
[...]
Even serieus, hoeveel topics wil je nog vervuilen met deze discussie? Iedere laptop advies thread die ik zie zit het in, in het BTO ervaring topic, in Xnotebooks ervaring topic. We kennen je mening intussen wel!
Laat hem maar doorgaan hoor, het houdt het forum flink aan gang :)

[ Voor 14% gewijzigd door BTO_USER op 07-07-2012 13:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
BTO_USER schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Wij hebben inmiddels uitvoerig contact gehad met Alternate inzake jou laptop en deze wordt zonder pardon geaccepteerd voor reparatie, zij zien geen redenen deze af te wijzen is ons verteld.

Trouwens, een alternate laptop wordt niet gemaakt door bto maar door N4all bv. De merkhouder van bto. Dit even in de wettelijke kwestie die je aanhaald, als je het juridisch goed wil hebben is het zo juist geformuleerd. En inderdaad, als alternate wegvalt om wat voor reden dan ook dan zijn wij voor jou het aanspreekpunt.

Mocht het niet lukken bij alternate dan helpen we je met deze aanvraag dus moet goed komen
geef mij dan de reden, waarom jij of jou collega of whatever persoon die er op jullie account mij dm's stuurt, een reparatie afwijst...

pas na lange tijd word er "als grote uitzondering op de regel" mijn notebook door jullie geaccepteerd.

alleen zat daar een tegen prestatie aan vast..

hoe kan ik dan positief over jullie zaak zijn??

mijn notebook is gemaakt door BTO,dit staat op de doos en de dvd.
alternate heeft mij toegezegd dat ik voor garantie bij jullie zou kunnen komen, en alternate heeft 2x een reparatie aanbod van mij gehad, die zijn beide afgewezen..

bij jullie krijg ik niet thuis..
of teminste..
ik krijg wel een aanbod... alleen staat daar iets tegenover..
iets wat je een consument NOOIT mag vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4gick schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Ik kijk een beetje mee aan de zijlijn, en ik moet zeggen, ik vind het knap hoe jij altijd net de posts in het midden van een gigantische 200 pagina discussie weet te vinden van mensen die net jouw argument ongeveer ondersteunen, kudos. Oh en dat je reviewsites (Anandtech en welke nog meer...?) belangrijker vindt dan mensen hun mening, en vervolgens alleen de meningen posts is ook hilarisch _/-\o_
Meningen zijn een bron net zoals een reviewsite dat is. Het verschil tussen een review en een gebruikersmening is dat een review van de bekende reviewsite objectief is, terwijl de mening van een gebruiker met ervaring met 1 notebook dat niet is. Tenzij de gebruiker een directe vergelijking kan leggen of duidelijk onderbouwt wat er precies fout is. De mening van 1 gebruiker die meldt dat het scherm goed is is niet relevant. De mening van een gebruiker die meld dat het scherm slecht is in vergelijking met X is. Toevallig zeggen die praktisch altijd wat we al wisten van de reviews, behalve in wat uitzonderlijke gevallen (on top of my head, alleen de XPS 15z en de K53).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zolang ik achter de schermen steeds meer mensen hoor die:
aangesproken of gevraagd worden tot het maken van een review.
korting krijgen in ruil voor een review.
dingen moeten zeggen in ruil voor onderdelen.

en die mensen hier met droge ogen durven beweren dat er niets mis is, en dat ik de boosdoener ben.

heb ik mijn conclusie wel getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:38:
zolang ik achter de schermen steeds meer mensen hoor die:
aangesproken of gevraagd worden tot het maken van een review.
korting krijgen in ruil voor een review.
dingen moeten zeggen in ruil voor onderdelen.

en die mensen hier met droge ogen durven beweren dat er niets mis is, en dat ik de boosdoener ben.

heb ik mijn conclusie wel getrokken :)
Graag naam en toenaam (dit is wel redelijk suggestief) want dat lijkt nu geregeld te worden door BTO, iets wat niet het geval. Volgens mij zijn het de mensen die postst plaatsen op tweakers, lijkt mij vrijwillig. Als ze hiervoor beloont worden is dit zeer ongepast en lijkt mij trouwens gedoemd te mislukken.

Maar Aron, wil je nu dat we voor je regelen dat je notebook gemaakt wordt of niet. Je hoeft het maar te zeggen en Alternate regelt het voor je. Als we de oude koeien er weer bij gaan halen komen we niet verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NBT vraagt mensen om reviews te plaatsen (tegen vergoeding? geen idee). Niet BTO. Of je moet meer weten dan ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Okee, kan me voorstellen dat iemand tweakers gebruikt als informatiebron en na de aankoop gewoon zijn ervaringen wil delen, anders komen er geen nieuwe gebruikers meer bij in dit forum en het is juist de bedoeling dat mensen hun ervaringen uitwisselen.

Lijkt mij erg ongepast dit te belonen voorafgaande of na de aankoop. Dit moet op vrijwillige basis gebeuren, 100000% mee eens. Tenzij anders aangetoond staat er geen beloning tegenover en gebeurt dit dus op vrijwillige basis. Als Aron andere gegevens heeft moet ie duidelijk zijn anders snap ik de bedoeling van deze melding niet, suggestief dus.

Ik ben NBT niet maar als hij mensen korting geeft voor reviews dan komt dat vanzelf uit toch, anders suggestief en ongepast.

[ Voor 9% gewijzigd door BTO_USER op 07-07-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dan gooi je het weer te makkelijk van tafel..

doet verder weinig voor dit topic, iets dat gaat over ervaringen, en niet over discussie's toch?

ik ben er klaar mee iig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Jammer, als je maar weet dat voor jou de deur open staat om je te helpen bij Alternate. Als je daar geen gebruik van wilt maken geen punt hoor, maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Daar ben ik tot twee maal toe weg gestuurd, dus dat is niet waar.
En jullie voorstel sloeg ook nergens op, dit heb jij zelf toe gegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door aron225 op 07-07-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De deur staat nu gewoon open. Dus als je er gebruik van wilt maken dan kan dat, ik sprak over de toekomst en niet meer over het feit dat je met een Alternate laptop bij Alternate weggestuurd bent. Voor mij niet te checken maar ik geloof je op je woord. De historie heb je imiddels veelvuldig in het forum gezet dus dat is mij (en wellicht anderen) inmiddels wel duidelijk.

Citaat van mijn vorige post:

Als je daar geen gebruik van wilt maken geen punt hoor, maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
aron225 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:40:

So i got my clevo W170ER and the GT 650M GDDR5 always runs at turbo speed 835 mhz. The thing is that Clevo deactivated cpu turbo when running on the GT 650M...
Ja dat vraag ik mij ook wel af, hier staat hetzelfde over de W150ER.

Update: In the meanwhile Clevo told us that they deliberately deactivated the CPU turbo to allow a clock rate as high as possible for the Nvidia graphics. Given the benchmark results we believe that this decision is not optimal.

http://www.notebookcheck....one-Notebook.74595.0.html

Is het bij de BTO's nu ook zo dat de CPU turbo uitgeschakeld is zodra je met de 650m gaat werken.
Lijkt mij dan wel een geval van incompetente koeling aangezien ik dit nog niet op laptops heb gezien.
Scheelt je dan in single threaded software/game met een 3610QM toch gewoon 1Ghz (van 2,3 tot 3,3Ghz)?
Misschien dat iemand daar wat verduidelijking in kan geven?
Pagina: 1 ... 47 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.