Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Zoals beloofd hierbij mijn review van de BTO laptop die ik sinds vrijdag in bezit heb. Natuurlijk kunnen ervaringen nog veranderen en laat ik het weten als er zich problemen mochten voordoen. Ik heb er geen foto's bijgedaan want die staan een paar pagina's terug ook al erbij!

Review BTO 15CL45
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe laptop, en kwam eigenlijk dankzij Tweakers terecht bij BTO. Door dit topic kreeg ik minder vertrouwen in het merk, maar besefte mij ook dat vaak alleen mensen met problemen zich laten horen. Door de snelle reacties van zowel BTO als Roberto van Notebooktotaal kreeg ik wel veel vertrouwen in de service. Na een aantal keer te hebben gemaild met Roberto kwam ik uit bij de 15CL45 die eigenlijk iets boven mijn wenselijke budget lag, maar ook boven verwachtingen presteert.

De specs:
- 15.6 inch mat full hd scherm
- Geforce GT650m 1Gb
- Intel HD Graphics 4000
- Intel i7-3160QM 2.3GHz
- 8 GB BTO intern geheugen
- 500GB HDD 7200 rpm
- Artic silver coolpasta
- Intel Centrino 130
De rest van de specs zijn gewoon standaard. Hieronder zal ik per onderdeel beschrijven wat ik ervan vind. Mochten er nog vragen zijn dan zal ik die zeker beantwoorden!

Levering
De laptop bestelde ik op een maandagavond, en dezelfde week had ik hem al binnen; de vrijdag. Helemaal super zo vlak voor het weekend waarin ik genoeg tijd heb gehad om de laptop volledig te installeren en ermee te gamen.

De laptop zat erg goed verpakt in 2 a 3 verschillende dozen, een stootje kon de verpakking in ieder geval zeker hebben. Alles zat ook duidelijk verpakt zodat ik snel de laptop voor me had staan. Fijn was ook dat Roberto een dvd erbij had gedaan met alle drivers erop.

Bouw
Hier en daar las ik dat sommige BTO laptops niet zo stevig aanvoelen, maar ik moet toch zeggen dat de behuizing voor mij erg stevig aanvoelt. Ik heb overal een beetje proberen te buigen en dergelijke, maar het voelt allemaal vrij sterk aan. Ben niet bang dat deze laptop stuk gaat als je hem normaal vervoert.

De laptop is wel een beetje dik, verwacht geen dunne ultrabook. Maar ik denk wel dat dit bijvoorbeeld de airflow wel ten goede komt, en de hardware heeft natuurlijk ook wat ruimte nodig. Daarbij past de laptop prima in de bijgeleverde tas, dus qua vervoer heb je er geen enkel last van. Het gewicht valt mee, het ligt er maar aan wat je gewend bent. Mijn vorige laptop was net zo zwaar als deze, en beide zijn makkelijk met een hand te dragen.

Scherm
Het scherm is echt het paradepaardje van deze laptop. De kleuren zijn echt geweldig en het matte scherm was ik na een uurtje al aan gewend. En dat werkt enorm fijn, vooral omdat mijn vorige laptop het daglicht enorm liet reflecteren op het scherm. Met het matte scherm hoef je niet bang te zijn om met het scherm richting het licht te gaan zitten. Daarbij is het gewoon full HD, dus ontzettend scherp.

Toetsenbord
Ook over het toetsenbord las ik hier en daar wat klachten, maar tot dusver vind ik het juist erg fijn werken. De knoppen zijn wat verder naar boven gehaald dan bij andere laptops, waardoor het makkelijker typen is; je schuift niet per ongeluk naar de verkeerde letter. Bij het snelle typen komt dit ontzettend handig uit, en tot dusver slaan alle letters goed aan. Waar ik ook aan het typen ben, ik merk nergens dat het toetsenbord inzakt of iets dergelijks.

Mousepad
Over slijtage van de mousepad kan ik niks zeggen omdat ik hem net pas heb. Ook gebruik ik vooral een externe muis, neem toch aan dat de meeste mensen dit doen. De mousepad heb ik nu wel een aantal keer gebruikt en werkt eigenlijk naar behoren. Het oppervlak waar je met je vinger navigeert had misschien glad mogen zijn, maar het stroeve zit mijn niet dwars. Ik kan prima de muis op het scherm bewegen naar de plek die ik wil. De knopjes werken prima.

Accessoires
Bij de laptop komt een laptoptas, oortjes, muisje en muismat. Natuurlijk hoef je hier allemaal niet te veel van te verwachten, maar de laptoptas voelt toch erg goed aan en is mooi afgewerkt. De oortjes heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, omdat ik mijn eigen set heb. De muismat is gewoon een standaard ding, maar daarom niet minder handig. Het muisje werkt ook zoals je het zou verwachten. Al met al gewoon leuke en handige accessoires.

Performance
Zoals je mag verwachten is de laptop lekker snel. De adobe programma’s starten snel op en erin werken gaat ook rap. Inladen van vectors en posters kost nauwelijks tijd, terwijl dat bij mijn vorige laptop toch nog de nodige moeite kostte.
Qua games heb ik alleen Battlefield 3 erop geprobeerd. Met HD resolutie en high settings (een paar op medium) kon ik zowel online als offline prima spelen. De spelervaring wordt gewoon een stuk hoger door te spelen met degelijke graphics. Met alles op high ging het ook nog goed offline, maar ultra was toch net te veel van het goede. Niet dat het ging schokken, maar erg vloeiend kon ik het ook niet noemen.

Conclusie
Al met al ben ik tot dusver erg positief. De laptop is beter dan ik had verwacht, voornamelijk qua behuizing. Ik was erg blij geen dode pixels te hebben, en ook werd ik happy toen ik merkte hoe weinig geluid de laptop maakt. De prestaties zijn verder gewoon goed, ook dus tijdens het gamen. Hopelijk veranderen mijn ervaringen niet meer, maar dat is even afwachten. Service is tot dusver goed geweest, maar er hebben zich ook nog geen problemen voorgedaan.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Xamsix schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:02:
Levering
De laptop zat erg goed verpakt in 2 a 3 verschillende dozen, een stootje kon de verpakking in ieder geval zeker hebben. Alles zat ook duidelijk verpakt zodat ik snel de laptop voor me had staan. Fijn was ook dat Roberto een dvd erbij had gedaan met alle drivers erop.
Wij leveren elke notebook uit met een driver DVD, dat is niet specifiek bij Notebook Totaal (Roberto).
dit even ter informatie voordat wij overspoeld worden met vragen hierover ;).

Fijn te lezen dat de notebook goed ontvangen is.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdkoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 01:05
Beste,

Ik ben geïnteresseerd in het kopen van de volgende note-/netbook.
P•BOOK 11CL45-GT650 QUAD

Er word geadverteerd dat het een 2 MP webcam bezit. Mag ik er van uit gaan dat deze dan ook 2 MP effectief gebruikt worden voor het opnemen en voeren van video (gesprekken)? Dit zou moeten kunnen resulteren in 720p (16x9) beeld.

Bovendien de vraag, gezien ik per september voor minimaal één jaar naar Nieuw Zeeland ga (ik bezit over een Nieuw Zeelands paspoort), is het mogelijk om BTW terug te vragen bij aankoop, of moet ik persé achteraf gaan handelen met post en bankrekening nummers?

Sorry als ik deze topic vervuil met dergelijke vragen, maar ik zag dat er hier vertegenwoordigers actief zijn van BTO.

Beste Groet,
Sander de Koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit zijn nou net van zulke vragen die toch echt aan de dealer / verkooppunt moeten worden gesteld want het is een ervaringentopic.

Hoe graag ik ook antwoord zou willen geven, de regels voor bedrijvenaccounts zijn strikt. (en dat is maar goed ook :))

@ Xamsix
Goed om te horen dat hij bevalt! Ik weet zeker dat de users nog een keer een update zouden willen lezen maar voor nu veel plezier er mee gewenst! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdkoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 01:05
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:51:
Maar dit zijn nou net van zulke vragen die toch echt aan de dealer / verkooppunt moeten worden gesteld want het is een ervaringentopic.

Hoe graag ik ook antwoord zou willen geven, de regels voor bedrijvenaccounts zijn strikt. (en dat is maar goed ook :))

@ Xamsix
Goed om te horen dat hij bevalt! Ik weet zeker dat de users nog een keer een update zouden willen lezen maar voor nu veel plezier er mee gewenst! :)
Note taken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 07:11
Vanochten de laptop binnengekregen. Ik was nog even bang dat het niet zou gebeuren omdat de track en trace niet bekend was bij GLS (ik heb met GLS gebeld) , maar om 10:00 kwam GLS op het werk om de laptop te brengen. Nu zag ik ook dat de track en trace code die ik gekregen had 1 nummer afweek van wat op de GLS stikker stond. Vandaar dat deze dus niet gevonden kon worden.

Installeren was zo gedaan. Ik heb nu Windows 7 erop gezet, maar dat wordt straks Ubuntu net als op mijn oude laptop.

Alle drivers, op de driver voor de Intel Centrino kaart na, staan op de DVD die BTO erbij levert, dus die moest ik nog ff van de Intel site halen.

Het ding is razendsnel en het scherm ziet er goed uit. Ik krijg alleen nog geen geluid uit de speakers en de wifi adapter staat na elke reboot uit, en moet ik met Fn-F2 aanzetten. (beetje irritant)

Maar die 2 dingetjes probeer ik nog goed te krijgen en dan kan ik echt ervaring opdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 21:23
Nog steeds erg tevreden over mijn notebook! Alhoewel de barebone erg stevig en zakelijk oogt, mis ik af en toe toch wel het aparte design van mijn Alienware. ;)

Misschien eens waard om een kijkje te nemen naar disco barebones? :+

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Mijn laptop is ook geleverd vandaag, besteld op 28/05.

Eerste indruk: uitzonderlijk goed verpakt!

Indruk na eerste aanrakingen: De behuizing is OK. Ik ben geen fan van glossy stuff maar ik had nu eenmaal een budget. De behuizing kraakt een héél beetje als ik druk zet op bepaalde punten. Alleen de scharnieren boezemen mij angst in, ze lijken mij vrij zwak.

Indruk na opstarten: Mooi scherm. Niet perfect (tja, TN paneeltje) maar veel beter dan het scherm in mijn ProBook van het werk. Toetsenbord kan ik nog niks van zeggen,ik heb nog niet echt doorgetypt. De touchpad.. ik prijs me gelukkig dat ik altijd een muis gebruik.

Performance testen volgen nog.

PS: Ik ging even kijken op http://www.bto.eu/html/drivers.asp en vond daar de link naar FAQ TOP10. Humor? :P

EDIT: Doh! Gaat over de volgende:

1x P.BOOK 15P35 - i7 QUAD+SSD(146) 623

Beeldscherm: 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT (1920x1080), 300cd/m2 (300 nits), contrast 500:1, True White
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)

Intel® CoreT i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
RAM DDR3 1333/1600 (1): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333/1600 (2): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)
Harddisk: 120GB SSD SATA-3 A-DATA S510 (Max 550 MB/s lezen / 510 schrijven) - 85.000 IOPS - AKTIEPRIJS
Wireless / Bluetooth (Combo): BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)

[ Voor 34% gewijzigd door HoD85 op 05-06-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
HoD85 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:41:
Mijn laptop is ook geleverd vandaag, besteld op 28/05.

Eerste indruk: uitzonderlijk goed verpakt!

Indruk na eerste aanrakingen: De behuizing is OK. Ik ben geen fan van glossy stuff maar ik had nu eenmaal een budget. De behuizing kraakt een héél beetje als ik druk zet op bepaalde punten. Alleen de scharnieren boezemen mij angst in, ze lijken mij vrij zwak.

Indruk na opstarten: Mooi scherm. Niet perfect (tja, TN paneeltje) maar veel beter dan het scherm in mijn ProBook van het werk. Toetsenbord kan ik nog niks van zeggen,ik heb nog niet echt doorgetypt. De touchpad.. ik prijs me gelukkig dat ik altijd een muis gebruik.

Performance testen volgen nog.

PS: Ik ging even kijken op http://www.bto.eu/html/drivers.asp en vond daar de link naar FAQ TOP10. Humor? :P
Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Laatst online: 22-09 07:11
ppassie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:08:
Ik krijg alleen nog geen geluid uit de speakers en de wifi adapter staat na elke reboot uit, en moet ik met Fn-F2 aanzetten. (beetje irritant)
Opgelost.

Er staan 2 audio devices, waarvan 1 default. Deze geeft geen geluid (wellicht de koptelefoon uitgang ofzo). De andere als default gezet en ik heb geluid.

En het installeren van de PHotkey driver (de knoppen boven het toetsenbord voor volume control etc) maakt dat de wifi adapter nu ook automatisch aangaat na een reboot. (geen idee waarom, maar het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Donderdag zal ik benchmarks posten van de volgende laptop

i7 3610
HD 7970
8gb corsair vengeance
256gb samsung 830 SSD

Overigens heb ik me laten vertellen dat er een 72% mat gamut scherm in zit, geen idee hoe ik dat kan checken, maar ik kan 'm wel vergelijken met m'n oude laptop.

[ Voor 40% gewijzigd door nubcaek op 05-06-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:58
BTO 15 CL18, NVIDIA GeForce GTX 560M aangeschaft zomer 2011.

Prima bak. Lekker snel op alle vlakken (HD, GFX, CPU), goed scherm. Veel uren op doorgebracht. Virtuele systemen (Virtualbox) en spellen (Dragon Age 2, Witcher 2, Skyrim, Diablo 3) lopen allemaal prima.

Minpunten: veel lawaai van ventilator bij het spelen van spellen, toetsenbord erg matig en onhandig formaat met dat semi keypadachtige aanhangsel aan de rechterkant, zwaar systeem en erg zware voeding, minder draagbaar dus.

Off topic: iemand nog een tip voor de best speelbare grafische driver voor Diablo 3? Ik merk dat de framerate echt tegenvalt op max settings. Ik moest zelfs serieus terug in settings om de Boss in Act 3 uit te kunnen schakelen. Ik speel nu driver 302.59 en de overall performance valt gewoon tegen. Wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Jaapmans schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:49:
Mooi verhaal

Off topic: iemand nog een tip voor de best speelbare grafische driver voor Diablo 3? Ik merk dat de framerate echt tegenvalt op max settings. Ik moest zelfs serieus terug in settings om de Boss in Act 3 uit te kunnen schakelen. Ik speel nu driver 302.59 en de overall performance valt gewoon tegen. Wie heeft tips?
In een artikel over de release van nieuwe R300 drivers kwam ik tegen dat versie 301.24 beter draait dan de nieuwe drivers met Diablo III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de HD7970 heb ik een aantal benchmarks gepost in het XNB topic

nubcaek in "[Ervaringen] xnotebooks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Windows 8 geinstalleerd op mijn BTO 15CL35. Alleen nu werken de buttons niet waarmee ik wireless etc. aan moet zetten. Alle drivers werken wel, alleen die hardware tiptoetsen niet.

Iemand die mij op het juiste pad kan helpen? Wireless is namelijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de hotkey drivers al geinstalleerd onder optional? Als dat niet werkt dan zal het er aan liggen dat er nog geen drivers voor zijn ontwikkeld maar je kunt toch ook via de FN + F11 / F12 combo je wireless aan en uit zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31
Hello,

heb mij ook de sprong gewaagd en uiteindelijk een BTO aangeschaft via notebooktotaal.
De snelle response en gedetailleerde antwoorden van Roberto stonden me wel aan.

Het betreft een 15CL35 met volgende specificaties:
Scherm non-glare
5600mA batterij
Core i5 2450M
Artic Silver Koeling
2x 4GB BTO DDR RAM
128GB CRUCIAL M4
Intel 6235
AZERTY
Home Premium 64-bit Nederlands
3 jaar Carry In + 1 NBT
30 dagen pixelgarantie

Wat een machine, booting is super, binnen de 15sec een volledig opgestarte Win7 en een prachtig scherm !!!
Heb deze ondertussen verder geïnstalleerd met de nodige programma's en ook nog even verder getest...

En na dat testen zit ik toch met wat zorgen...

Heb de laptop even een H264 encoding laten doen (dus enkel CPU belast) en ik zag de CPU temperatuur uitkomen op een 90-92°C...

Daarna nu nog even verder in gedoken en Prime95 laten draaien met daarnaast Furmark en de CPU temp loopt op tot 98-99°C met de laptop fan die in zijn hoogste stand staat te blazen!

Is dit niet abnormaal hoog, heb de test niet te lang laten draaien omdat dit me niet echt gezond leek...

Enig advies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:23:
Heb je de hotkey drivers al geinstalleerd onder optional? Als dat niet werkt dan zal het er aan liggen dat er nog geen drivers voor zijn ontwikkeld maar je kunt toch ook via de FN + F11 / F12 combo je wireless aan en uit zetten? ;)
Ik heb de hotkey drivers geinstalleerd, en het werkt nog steeds niet. (Twee verschillende, die van de site en van mijn CD). Alle FN knoppen werken, behalve de wireless en bluetooth. Weet u misschien waar ik een nieuwere hotkey driver vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Mijn OS starte ook snel op... heb alleen dat hij nu enorm lang blijft hangen @ windows logo bij booten... langer dan je van ssd gewent bent.

is nog 50gb vrij, enige wat eraan hangt is een muis.

Verder nog altijd super =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 21:44
Infernoken schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:29:
Hello,

heb mij ook de sprong gewaagd en uiteindelijk een BTO aangeschaft via notebooktotaal.
De snelle response en gedetailleerde antwoorden van Roberto stonden me wel aan.

Het betreft een 15CL35 met volgende specificaties:
Scherm non-glare
5600mA batterij
Core i5 2450M
Artic Silver Koeling
2x 4GB BTO DDR RAM
128GB CRUCIAL M4
Intel 6235
AZERTY
Home Premium 64-bit Nederlands
3 jaar Carry In + 1 NBT
30 dagen pixelgarantie

Wat een machine, booting is super, binnen de 15sec een volledig opgestarte Win7 en een prachtig scherm !!!
Heb deze ondertussen verder geïnstalleerd met de nodige programma's en ook nog even verder getest...

En na dat testen zit ik toch met wat zorgen...

Heb de laptop even een H264 encoding laten doen (dus enkel CPU belast) en ik zag de CPU temperatuur uitkomen op een 90-92°C...

Daarna nu nog even verder in gedoken en Prime95 laten draaien met daarnaast Furmark en de CPU temp loopt op tot 98-99°C met de laptop fan die in zijn hoogste stand staat te blazen!

Is dit niet abnormaal hoog, heb de test niet te lang laten draaien omdat dit me niet echt gezond leek...

Enig advies???
Prime95 en furmark zijn wel veel zwaarder dan dat programma's/games zullen doen. Maar tegen de 100 graden lijkt me niet goed. Ik zou voor de zekerheid even een mailtje naar NBT eruit gooien. Kans bestaat dat het snel opgelost wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik voel mezelf nu een baas, want ik heb het gefixed.

Oke allereerst ik heb geen 15CL35, maar een 15P35.

Ik heb het simpelweg verholpen door het bestand PHotkey in C:\Program Files (x86)\PHotkey te openen in Windows 7 compatibiliteitsmode. Dan werken alle tiptoetsen en function keys.

Succes aan iedereen die W8 RC wil draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is bto al zo ver dat er een 7970M beschikbaar is op 17 inch model met ivy cpu?
of crossfire setup in een 18 inch versie?

heb nu 2 defecte alienwares in 3 maanden, ben op zoek naar vergelijkbare alternatief.
(m17xr3 en nu in 1 week tijd mijn R4)

wil toch wel minimaal single 7970M of in crossfire.
en optie om 2x 2.5 inch ssd te kunnen plaatsen en een msata slot zoals de R4 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:16:
is bto al zo ver dat er een 7970M beschikbaar is op 17 inch model met ivy cpu?
of crossfire setup in een 18 inch versie?

heb nu 2 defecte alienwares in 3 maanden, ben op zoek naar vergelijkbare alternatief.
(m17xr3 en nu in 1 week tijd mijn R4)

wil toch wel minimaal single 7970M of in crossfire.
en optie om 2x 2.5 inch ssd te kunnen plaatsen en een msata slot zoals de R4 kan.
stuur even een mailtje naar onze verkoop (verkoop AT bto.eu), wij verwachten de eerste AMD kaarten volgende week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Binnen korte termijn wil ik een laptop aanschaffen. Ondanks mijn volwassen leeftijd houd ik nog steeds van een beetje toeters en bellen op de laptop. Toen ik de nieuwe clevo's met backlight toetsenbord zag werd ik enthousiast. Maar de prijs van ~1500 is voor mij aan de grote kant. Zou het mogelijk zijn om de betreffende laptop te downgraden, naar wat minder hardware waarbij de prijs ~1000 euro word? Ik ga geen crysis spelen op ultra high. Ik denk dat een GT650 voldoende zou zijn, met een Ivy Bridge quadcore cpu.

[ Voor 7% gewijzigd door Iceman1987 op 08-06-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Voor zover mijn informatie gaat is dat niet mogelijk, maar de vraag kun je altijd aan de desbetreffende leverancier stellen. Ze verdienen op de addons/uitbreidingen natuurlijk hun geld.

Wellicht een XPS overwegen? Een GT555 (of nu GT640?) presteert ook redelijk voor zover ik weet. Een GT555m is een classe 2 kaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Zeker, maar de XPS 15 heeft op dit moment geen full HD scherm, dus dat is een no go. Een full HD is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
wellicht de XNB destiny?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:09:
Wellicht een XPS overwegen? Een GT555 (of nu GT640?) presteert ook redelijk voor zover ik weet. Een GT555m is een classe 2 kaart namelijk.
Die is inderdaad niet meer te krijgen met 1080p. Maar de N56 word wat mij betreft de nieuwe XPS 15. Of probeer gewoon Laptop Aankoopadvies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Xnb destiny is trouwens idd niet wat je zoekt. Ik denk dat de N56 inderdaad een goede kanshebber is voor jou. Wel even de videokaart checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Laatst online: 24-01-2024
-----------------------------------------------------

Ik heb toch een vreemd probleem met mijn BTO laptop.

Mijn BTO laptop heeft een killer N1103 (450mbit) wifi kaart. Nu heb ik een Asus RT-66U 450mbit router. Nu kan ik op geen enige mogelijkheid verbinding maken met de 5Ghz band ? Op bijvoorbeeld mijn Ipad lukt het prima. Ik zie hem ook niet in de lijst (windows wifi ) erbij staan. Ik heb de nieuwste drivers van de Killer site dus hieraan kan het niet liggen. Elk ander apparaat kan zo connecten dus her ligt niet aan mijn router. Mijn oude airport extreme op 5Ghz werkte wel met mijn laptop. Iemand enig idee waar het aan ligt ?

--------------------------------------------------------

Alles geprobeerd, maar de ene keer kan ik wel connecten de andere keer weer niet.
Drivers al een paar keer opnieuw geïnstalleerd iemand nog enig idee ? Overige apparaten werken prima op de 5Ghz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een maand een alternate 17CL46 gekocht en sinds dien niets anders dan problemen.
De eerste windows installatie verliep prima maar ik kwam er achter dat de bios instelling voor de hdd op IDE stond en niet op AHCI.
Nu las ik dat een SSD beter presteerde op AHCI, dus ik de instelling in de bios op AHCI gezet en windows geinstalleerd.
Dit liep niet echt lekker, in windows had ik vaak last van tijdelijk vast lopers, hiermee bedoel ik dat het ssd lampje volledig aan bleef staan en windows niet meer reageerde voor 2 min.
Pfff windows weer opnieuw er op gezet, nu met een minimale hoeveelheid drivers.
Eindelijk leek de laptop Goed te werken.
Niets was minder waar, de laptop starte regelmatig op met een zwart scherm met alleen een mouse pointer.
Naar verloop van tijd reboot de laptop dan automatisch.
Ook zijn bsod regelmatig voorbij gekomen, helaas ging dit zo snel dat ik niet kon zien welk .sys of .dll de booddoener was.
Uiteindelijk besloten om hem opnieuw te installeren met win 7 ult.
Helaas stopt de windows installatie na 6% met de melding dat er bestanden corrupt zijn.
Ik heb ook geprobeerd om windows op de 500gb hdd te installeren om een defect aan de ssd uit te sluiten, ook dit loopt vast na 6%.
als ik in de bios van AHCI op raid zet dan loopt de installatie wel door maar ook dit leverd niet een hele stabiele windows op.
Tijdens een windows update ging hij automatisch een check disk doen en corrigeerde vele orphaned bestanden.
Al met al ben ik op dit moment erg ontevreden over de laptop, mede door de nog slechte driver ondersteuning.
Zo is er bv nog geen nvidia driver te dl op de nvidia site voor de gtx675, maar dit heeft niets te maken met de laptop.
Ik bang dat ik te maken heb met een defect motherboard of iets dergelijks.
Ook krijg ik nu te maken met de fantastische service van alternate :-(
We zien wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54

Local Host

Het forum is om te leren.

niika schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:30:
-----------------------------------------------------

Ik heb toch een vreemd probleem met mijn BTO laptop.

Mijn BTO laptop heeft een killer N1103 (450mbit) wifi kaart. Nu heb ik een Asus RT-66U 450mbit router. Nu kan ik op geen enige mogelijkheid verbinding maken met de 5Ghz band ? Op bijvoorbeeld mijn Ipad lukt het prima. Ik zie hem ook niet in de lijst (windows wifi ) erbij staan. Ik heb de nieuwste drivers van de Killer site dus hieraan kan het niet liggen. Elk ander apparaat kan zo connecten dus her ligt niet aan mijn router. Mijn oude airport extreme op 5Ghz werkte wel met mijn laptop. Iemand enig idee waar het aan ligt ?

--------------------------------------------------------

Alles geprobeerd, maar de ene keer kan ik wel connecten de andere keer weer niet.
Drivers al een paar keer opnieuw geïnstalleerd iemand nog enig idee ? Overige apparaten werken prima op de 5Ghz band.
Volgens mij heb jij mijn antwoord nog niet gelezen op deze vraag die jij een tijdje geleden ook al stelde hier ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38341384

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:29:
[...]

Die is inderdaad niet meer te krijgen met 1080p. Maar de N56 word wat mij betreft de nieuwe XPS 15. Of probeer gewoon Laptop Aankoopadvies ;)
:$ Sorry, hoopde stiekem op een reactie van de sellers. Maar ik zal me naar de andere thread verplaatsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Laatst online: 24-01-2024
Local Host schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Volgens mij heb jij mijn antwoord nog niet gelezen op deze vraag die jij een tijdje geleden ook al stelde hier ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38341384

:>
Ik heb natuurlijk geen intel kaart dus ook die optie niet ? Bij de adapter eigenschappen kan ik niets aanvinken dat hij alleen N netwerk gebruikt. Bij opstart staat hij wel in de lijst (taakbalk wifi connections) maar naar een mislukte poging tot connecten verdwijnt hij weer uit de lijst. Ik gebruik windows 7 home prem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik heb mijn 17cl35 GT555 nu bijna 1 jaar en het beeldscherm valt de laatste paar weken regelmatig uit. Moet ik een hard reset doen, anders krijg ik geen beeld meer :?

[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 10-06-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:11:

Uiteindelijk besloten om hem opnieuw te installeren met win 7 ult.
Helaas stopt de windows installatie na 6% met de melding dat er bestanden corrupt zijn.
Ik heb ook geprobeerd om windows op de 500gb hdd te installeren om een defect aan de ssd uit te sluiten, ook dit loopt vast na 6%.
als ik in de bios van AHCI op raid zet dan loopt de installatie wel door maar ook dit leverd niet een hele stabiele windows op.
Tijdens een windows update ging hij automatisch een check disk doen en corrigeerde vele orphaned bestanden.
Al met al ben ik op dit moment erg ontevreden over de laptop, mede door de nog slechte driver ondersteuning.
Ik zou eens om te beginnen een Legitieme Windows aanschaffen, en enkel de bijgeleverde drivers installeren.
Of een nieuw Windows "Googlen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Wellicht ervaren meer mensen dit... ZOdra je op netstroom aan het werken bent, en er oordopjes of koptelefoon in hebt zitten, komt er ruis over de dopjes (beats by dre). Ik heb dit ook bij mijn siberia headset. Haal ik de stroom er dan uit, is het ruis weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een geaard stopcontact gebruiken. Levert clevo wel geaarde adapters?
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:42:
[...]

Ik zou eens om te beginnen een Legitieme Windows aanschaffen, en enkel de bijgeleverde drivers installeren.
Ik vraag me dan wel af waar je windows niet-legitiem haalt. Want een ISO-tje downloaden van TPB is gewoon legaal. alleen het gebruiken zonder daarvoor te betalen (al dan niet via een OEM) is dat niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:45:
Een geaard stopcontact gebruiken. Levert clevo wel geaarde adapters?

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ermee zeggen moest hij een illegaal examplaar hebben dan moet dan kunnen er soms fouten in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:42:
[...]

Probleem gevonden, de memtestx86 laat heeeeeel veel fout meldingen zien.
Ik heb de primary memory modules er beide uitgehaald maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
De secondary modules zijn "not user upgradable" :-( en laat daar nu het probleem inzitten.
Vreemd dat dit niet gecontrolleerd wordt door BTO.
Helaas terug naar alternate dan maar. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 22-09 21:44
BTO (Clevo) heeft alle geheugenmodules los, en niet gesoldeerd op het moederbord. Het kan best zijn dat er nog 2 modules onder je toetsenbord zitten. Is wel zelf te vervangen als je met beleid de boel open gaat halen. Hoef je iig niet het hele systeem naar Alternate te sturen, maar misschien alleen de betreffende module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:28:
[...]
De secondary modules zijn "not user upgradable" :-( en laat daar nu het probleem inzitten.
Vreemd dat dit niet gecontrolleerd wordt door BTO.
Helaas terug naar alternate dan maar. :( :(
Die zitten onder het toetsenbord niet? op YouTube kun je een keyboard remover zien van SAGER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John767 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:33:
BTO (Clevo) heeft alle geheugenmodules los, en niet gesoldeerd op het moederbord. Het kan best zijn dat er nog 2 modules onder je toetsenbord zitten. Is wel zelf te vervangen als je met beleid de boel open gaat halen. Hoef je iig niet het hele systeem naar Alternate te sturen, maar misschien alleen de betreffende module.
Weet niet of dat verstandig is i.v.m. Garantie.
Is dit echt goed te doen? Ben niet helemaal een groentje op ict gebied (14jaar werkzaam) alleen niet vaak met hardware aan het stoeien en als het wel voorkomt zit ik in een BL460c G6 te knoeien. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:05:
[...]
Is dit echt goed te doen? Ben niet helemaal een groentje op ict gebied (14jaar werkzaam) alleen niet vaak met hardware aan het stoeien en als het wel voorkomt zit ik in een BL460c G6 te knoeien. :-)
Het is prima te doen maar je gaat er vrij weinig aan hebben.
Als je dat RAM eruit hebt gehaald kun je dat alsnog niet los opsturen naar Alternate.
Die willen de hele laptop retour zien en gaan dan zelf kijken.

Je kunt het doen om de fout te bevestigen, maar of je daarmee een mogelijke aanleiding wil geven dat het 'opeens' eigen schuld is door zelf sleutelen, is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:33:
[...]

Die zitten onder het toetsenbord niet? op YouTube kun je een keyboard remover zien van SAGER.
Deze methode gaat niet werken aangezien het roostertje vast geplakt zit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
De laatste tijd merk ik ook dat ik soms time-outs op het netwerk krijg dmv wireless.

Mijn laptop van het werk die ik er langs heb staan krijgt geen time-outs. Router functioneert dus gewoon normaal. Echter mijn nieuwe bto wel... Heb er de intel advanced-N 6235 in zitten (voornameijk voor bluetooth).

Zie dan ook het volgende gebeuren dmv ping router -t

Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=993 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=106 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=16 ms TTL=64
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ik zit een goede 5 meter van de router af zonder muur oid ertussen..

Stuurprogramma: 12-3-2012
Versie: 15.1.1.1
Intel

Router: Netgear N600 (MODEL: WNDR3700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Als je garantie hebt moet je zoiets inderdaad niet willen.
Maar aan de andere kant, een BTO mag je in principe upgraden dus dan blijft de garantie wel lopen op de andere onderdelen. Maar een geheugenmodule voor ons omwisselen is 45 minuten werk incl. memtest draaien.

Wat betreft de controle, geheugenmodules kunnen wel eens stuk gaan tijdens gebruik, idem harddisken en eigenlijk alles ;)
Spuitelf schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:14:
De laatste tijd merk ik ook dat ik soms time-outs op het netwerk krijg dmv wireless.

Mijn laptop van het werk die ik er langs heb staan krijgt geen time-outs. Router functioneert dus gewoon normaal. Echter mijn nieuwe bto wel... Heb er de intel advanced-N 6235 in zitten (voornameijk voor bluetooth).

Zie dan ook het volgende gebeuren dmv ping router -t

Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=993 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=106 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.11.1: bytes=32 tijd=16 ms TTL=64
Time-out bij opdracht.

Ik zit een goede 5 meter van de router af zonder muur oid ertussen..

Stuurprogramma: 12-3-2012
Versie: 15.1.1.1
Intel

Router: Netgear N600 (MODEL: WNDR3700)
Het lijkt hier wel een beetje een support i.p.v. ervaringen topic te worden ;)
Maar ik help uiteraard graag, vandaar ook de vraag; heb je ook last op andere routers? Het wil soms eens voorkomen dat bepaalde routers problemen hebben met de nieuwere Intel kaarten zoals we ook een tijd terug hebben gezien met de eerste generatie Intel N kaarten terwijl de Atheros kaarten toen gewoon perfect werkte.

Mochten je problemen aanhouden mail dan gerust je dealer.
desalniettemin schreef op zondag 10 juni 2012 @ 07:56:
Ik heb mijn 17cl35 GT555 nu bijna 1 jaar en het beeldscherm valt de laatste paar weken regelmatig uit. Moet ik een hard reset doen, anders krijg ik geen beeld meer :?
Kun je hierover een mailtje sturen met wanneer het precies zich voordoet? Dus bijv. onder belasting of juist als hij een tijd heeft gestaan? Dan kunnen we dit proberen op te lossen met je (evt. vervangen inverter bijv. of mogelijk een driverprobleem)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet alternate ook die geheugen module omwisselen of sturen zij hem op naar BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

9 van de 10 keer doet Alternate dat zelf, gewoon melden wat er mis is en ze verhelpen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Hi allemaal :9

zag dit topic over ervaringen van BTO's..
heb zelf een BTO 17CL36 (i7 2920XM -> GTX580M - 12GB 1600 - 60GB SSD +750 GB) en draait super!
heb 1 keer na een jaar een instabiele GPU gehad..opgestuurd naar BTO..ze hielden me goed up-to-date via mail..had nog garantie..en binnen een week had ik hem weer op mijn schoot spinnend als een Poeske.. :D

degelijk? zeker wel! oke, het scherm frame kan iets steviger..er zit nog wel wat 'bend' in, maar erg weinig..toetsenbord flex? totaal de wereld uit met deze laptop..

hij tikt heerlijk, als je even een groot verslag moet typen, heb nog wel 2 BTO toetsenbordjes voor dit type kunnen kopen op ebay..want de toetsen verslijten nogal snel bij mij, en keyboardje omwisselen is een eitje..

upgrade mogelijkheden? als je deze laptop in de GTX460M versie hebt, is deze te upgraden naar een GTX580M voor een nette prijs laten inbouwen & alles..je kan ook de GTX560M nemen die is voor iet minder all in te krijgen..zeker het vragen waard als je de GTX460M aan zijn grenzen van kunnen zit.. :*)

koeling? uitzonderlijk goed gedaan BTO..zelfs met de 2920XM en GTX580M is hij super koel op je handvlak, hitte word mooi weggeblaast van de gebruiker..tijdens een zware 8 thread render is hij nog wel genijgt wat warm te worden, loopt op tot maximaal 79 graden..met fans op 100% (mja, tis een 2920XM..vind ik netjes voor een laptop :9)

de videokaart kan oplopen tot 85/87 graden..dit is Furmark..geprogrameert om zo veel hitte te creeëren als mogelijk is..in game's is hij stukken koeler! ongeveer 75/80 Graden..dit op GPU ventilator 70%..bij 100% is hij zo'n 70/75 graden -> scheelt veel!

algemene mening, ik heb hiervoor een Asus G73SW gehad..(de GTX460M versie) en die was BAGGER vergleken met deze..overhitten, smelten.. & ZWAAR..deze is een stuk lichter.
het alluminium op de rug en handpalmen geven een degelijk gevoel & uiterlijk.. 1/10? ik geef hem een dikke 9!

dingen die beter kunnen:

*BTO's Driversite..pff..die komt uit je jaren '60 joh..goed overzichtelijk hoor. maar och, wat lelijk :P
*de ingebouwde speakers, zijn niet best..zelfs niet voor een laptop :s
*er mochten wel eens wat meer USB poorten, ik heb er maar 4..en een USB hub op de USB3.0 zitten..kan ik nog 4 apparaten normaal gebruiken..toch jammer, ik gebruik hem vooral echt Multimedia in een 4 persoons gezin..dus een Printer, Scanner,muis externe schijven en ga maar door.. het is soms echt kijken wat ik nodig heb en wat kan :-(

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

sanderxam5 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:03:
*BTO's Driversite..pff..die komt uit je jaren '60 joh..goed overzichtelijk hoor. maar och, wat lelijk :P
*de ingebouwde speakers, zijn niet best..zelfs niet voor een laptop :s
*er mochten wel eens wat meer USB poorten, ik heb er maar 4..en een USB hub op de USB3.0 zitten..kan ik nog 4 apparaten normaal gebruiken..toch jammer, ik gebruik hem vooral echt Multimedia in een 4 persoons gezin..dus een Printer, Scanner,muis externe schijven en ga maar door.. het is soms echt kijken wat ik nodig heb en wat kan :-(
BTO driver site: Het werkt, daar gaat het ons om in dit geval. in het verleden hebben we wat problemen gehad met een moeilijk systeem (zag er wel leuk uit), nu is het simpel en werkt het. misschien iets wat wij in de toekomst gaan veranderen.
Speakers: Met FN - 5 (niet F5) kan je iets beter geluid krijgen, probeer het eens.
USB: Hier is echt niets aan te veranderen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
BTO_USER schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:44:
[...]

BTO driver site: Het werkt, daar gaat het ons om in dit geval. in het verleden hebben we wat problemen gehad met een moeilijk systeem (zag er wel leuk uit), nu is het simpel en werkt het. misschien iets wat wij in de toekomst gaan veranderen.
Speakers: Met FN - 5 (niet F5) kan je iets beter geluid krijgen, probeer het eens.
USB: Hier is echt niets aan te veranderen in dit geval.
daar heeft U gelijk in, het ziet er niet uit..maar werkt inderdaad prima :)
goh, dat FN-5 had ik eerder moeten weten! heb je nog meer van die FN-x combinatie's? :9
ik ken de FN-1 al wel voor de ventilatoren 100% maar als er meer geheime functies zijn? ben nu toch al bezig haha :*)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan in de handleiding ;) haha
Alhoewel FN + F5 ook al paar keer in het topic is genoemd, het kan natuurlijk niet kwaad het nog eens te noemen. Let op, dit werkt niet op iedere laptop.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:29:
Let op, dit werkt niet op iedere laptop.
Het werkt in ieder geval op de 15CL36/17CL36/17CL46 NVIDIA GTX, 18CL33/18CL36 NVIDIA GTX, 15CL37/17CL37 ATI 6990 en ook op de onlangs geintroduceerde 17CL47 met ATI 7970.

Voor andere Clevo modellen check handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 11-06-2012 22:17 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Staat deze ook op de site, de 17CL47???
Moet zeggen dat ik regelmatig problemen heb met de bto site. Home werkt, maar achterliggende pagina's nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Norinco schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:41:
Staat deze ook op de site, de 17CL47???
Moet zeggen dat ik regelmatig problemen heb met de bto site. Home werkt, maar achterliggende pagina's nada.
Deze staat inderdaad online.
Het is soms erg druk op onze site en we ondervinden hierdoor soms problemen. We zijn dit aan het onderzoeken en werken aan een oplossing hiervoor, komt goed.

[ Voor 11% gewijzigd door BTO_USER op 12-06-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:29:
Staan in de handleiding ;) haha
Alhoewel FN + F5 ook al paar keer in het topic is genoemd, het kan natuurlijk niet kwaad het nog eens te noemen. Let op, dit werkt niet op iedere laptop.
Haha, ik begrijp u hoor..
Maar zelfs als ik alle tijd van de wereld had..ga ik geen 183 pagina's bekijken :9

En ik heb een vraagje, mijn bto 17CL36 berekenr zijn accuduur niet? Er staat wel hoeveel xx% maar niet de resterende duur..

Greetzz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Zoals ik had beloofd zou ik het ook na mijn review nog melden mocht er iets zich voordoen. Helaas is binnen twee weken na levering mijn intern geheugen stuk gegaan; Memtest gaf nog voor het einde van de test 800.000 errors aan wat wel vrij duidelijk is.

Misschien had ik zelf ook voor bijvoorbeeld Kingston geheugen moeten gaan, maar toch verwacht je eigenlijk dat er het eerste half jaar weinig aan de laptop komt. Maar helaas. Vervelende voor mij is dat ik de laptop moet gaan opsturen, terwijl het vervangen van het intern geheugen niet zo lastig is. Daardoor ben ik de laptop een tijdje kwijt; vooral vervelend omdat ik hem nu als eerste computer gebruikte. Dat gaat dus wat tijd kosten om een vervanger te installeren en bestanden over te zetten en dergelijke.

Maar goed, het kan gebeuren dat er wat mis gaat. Dus ik ga de laptop komende week opsturen naar BTO en dan komt het wel weer goed.

Verder wel nog tevreden over de laptop, de prestaties voor het probleem met het geheugen waren prima en de accessoires waren vrij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Xamsix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:07:
Zoals ik had beloofd zou ik het ook na mijn review nog melden mocht er iets zich voordoen. Helaas is binnen twee weken na levering mijn intern geheugen stuk gegaan; Memtest gaf nog voor het einde van de test 800.000 errors aan wat wel vrij duidelijk is.

Misschien had ik zelf ook voor bijvoorbeeld Kingston geheugen moeten gaan, maar toch verwacht je eigenlijk dat er het eerste half jaar weinig aan de laptop komt. Maar helaas. Vervelende voor mij is dat ik de laptop moet gaan opsturen, terwijl het vervangen van het intern geheugen niet zo lastig is. Daardoor ben ik de laptop een tijdje kwijt; vooral vervelend omdat ik hem nu als eerste computer gebruikte. Dat gaat dus wat tijd kosten om een vervanger te installeren en bestanden over te zetten en dergelijke.

Maar goed, het kan gebeuren dat er wat mis gaat. Dus ik ga de laptop komende week opsturen naar BTO en dan komt het wel weer goed.

Verder wel nog tevreden over de laptop, de prestaties voor het probleem met het geheugen waren prima en de accessoires waren vrij handig.
Misschien zijn ze wel zo aardig om 2 nieuwe geheugenmodules naar je op te sturen? Vragen kan geen kwaad toch. mits de oude ook gewoon geretourneerd worden, geheugenmodule veranderen is geen grote moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Vervelend dat je geheugen problemen heeft, in feite is het net andersom van wat je zegt, de meeste problemen zien wij in de eerste 3 maanden, daarna draait alles goed door.
dit komt doordat de hardware nieuw is, ondanks onze test kan er altijd een slechte module doorheen gaan.

@ Dark master;
Dat hebben wij in het verleden gedaan, hiermee zijn wij echter mee gestopt nadat 2 verschillende klanten de geheugen slots (= moederbord) defect gemaakt hadden, vervolgens kunnen wij dat gaan oplossen.
Een betere oplossing voor ons was om dit niet meer te doen, het is jammer omdat het wel makkelijker is.

Dit is ook de reden dat wij geen los notebook geheugen verkopen, helaas denken teveel mensen dat ze alles kunnen terwijl dat niet helemaal waar is, je wil niet weten hoevaak wij horen dat mensen een eigen computer gebouwd hebben en het daarom wel weten, een notebook is enkel volledig anders.

Voordeel is dat wij notebooks met geheugen problemen lekker snel oppakken, meestal de zelfde dag retour, of klanten kunnen er op wachten als ze langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Dark Master schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Misschien zijn ze wel zo aardig om 2 nieuwe geheugenmodules naar je op te sturen? Vragen kan geen kwaad toch. mits de oude ook gewoon geretourneerd worden, geheugenmodule veranderen is geen grote moeite. :)
Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht, maar dat doen ze dus niet meer helaas. Het zal gewoon opsturen worden en dan hopelijk inderdaad jarenlang plezier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
BTO_USER schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:52:
Vervelend dat je geheugen problemen heeft, in feite is het net andersom van wat je zegt, de meeste problemen zien wij in de eerste 3 maanden, daarna draait alles goed door.
dit komt doordat de hardware nieuw is, ondanks onze test kan er altijd een slechte module doorheen gaan.

@ Dark master;
Dat hebben wij in het verleden gedaan, hiermee zijn wij echter mee gestopt nadat 2 verschillende klanten de geheugen slots (= moederbord) defect gemaakt hadden, vervolgens kunnen wij dat gaan oplossen.
Een betere oplossing voor ons was om dit niet meer te doen, het is jammer omdat het wel makkelijker is.

Dit is ook de reden dat wij geen los notebook geheugen verkopen, helaas denken teveel mensen dat ze alles kunnen terwijl dat niet helemaal waar is, je wil niet weten hoevaak wij horen dat mensen een eigen computer gebouwd hebben en het daarom wel weten, een notebook is enkel volledig anders.

Voordeel is dat wij notebooks met geheugen problemen lekker snel oppakken, meestal de zelfde dag retour, of klanten kunnen er op wachten als ze langs komen.
Zo zeg! Dat kan ik me voorstellen dat het dan niet meer gedaan word. Wel jammer want je ziet het wel weer, andere consumenten verpesten het weer. Als je zelf al weet dat je onhandig bent en dan ook nog eens jou eigen spul kapot maakt, dan toch nog even proberen te verhalen op de fabrikant. 8)7

Stiekem snap ik het wel, maar een geheugenslot kapot drukken, zo dat is gewoon. Nou tja, erg dom zullen we maar zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb met de 17cl46 nog wel een vaag "probleempje"
De fan voor de nvidia kaart blijft door razen nadat er geen belasting meer is van de gpu. >20minuten
Op moment dat je kortstondig de gpu weer belast (1 seconde) dan schakelt hij weer terug naar normaal.

Ik heb het idee dat het een driver probleempje is.
Her installatie van de drivers heeft niet geholpen. (295.62)

Meer mensen met deze problemen?

De laptop nu ongeveer een week in bezit na het helaas vroegtijdig overlijden van een Asus G2s met de bekende nvidia problemen.

Het gewicht is minder dan de G2s
ook de stevigheid is niet minder dan wat ik met de asus gewent was.
Een (heel) klein nadeel van de BTO is de gevoeligheid voor vingerafdrukken. die zie je erg snel.

Waar ik nog twijfels over heb, al kunnen deze ongegrond zijn is de power connector.
Ik heb het idee dat het gebruikte systeem op lange termijn storings gevoelig kan zijn.

Ik gebruik als vergelijk die van de G2s , deze werkte na 4 jaar nog zonder prob.
De Dell inspiron 8600 die ik daarvoor had kreeg ook te snel connector problemen.(wel/geen contact)
Het is natuurlijk nog te vroeg om werkelijk te zeggen of dit een bottle neck gaat worden.

Voor de rest erg tevreden met de laptop.

[ Voor 55% gewijzigd door PBloem op 14-06-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

PBloem schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:50:
De fan voor de nvidia kaart blijft door razen nadat er geen belasting meer is van de gpu. >20minuten
Op moment dat je kortstondig de gpu weer belast (1 seconde) dan schakelt hij weer terug naar normaal.

Dit is nog geen bekend probleem bij ons, er is vorige week wel een nieuwe firmware door Clevo geleverd voor dit model. Wij weten niet of dit jou probleem kan oplossen, maar de fix leest: "Modify fan table."
Klinkt goed niet?

Wij zullen hem morgen op onze site zetten en een linkje naar je sturen, dan kan je deze er even opzetten, misschien lost dat het op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xamsix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:10:
[...]

Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht, maar dat doen ze dus niet meer helaas. Het zal gewoon opsturen worden en dan hopelijk inderdaad jarenlang plezier haha.
Ja of dus langskomen :)
Maar zoals besproken en BTO ook meldt, de meeste problemen zie je in de eerste paar weken en daarna blijft zon systeem probleemloos.

Gelukkig komen problemen natuurlijk weinig voor maar ik heb het ook wel eens gehad dat ik een nieuw moederbord kocht en 5 dagen later kon ik terug naar de winkel omdat hij er mee stopte. Terwijl ik er vanuit ga dat ze toch echt in de fabriek worden getest.

Van BTO weet ik dat ze notebooks voor verzending testen met memtest, net zoals wij ook doen bij bijv. een upgrade voor een klant ;)
Dark Master schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:25:
[...]

Zo zeg! Dat kan ik me voorstellen dat het dan niet meer gedaan word. Wel jammer want je ziet het wel weer, andere consumenten verpesten het weer. Als je zelf al weet dat je onhandig bent en dan ook nog eens jou eigen spul kapot maakt, dan toch nog even proberen te verhalen op de fabrikant. 8)7

Stiekem snap ik het wel, maar een geheugenslot kapot drukken, zo dat is gewoon. Nou tja, erg dom zullen we maar zeggen? ;)
Geloof me, ik heb foto's van complete harddisken die zijn opengewrikte omdat hij "niet zo makkelijk" loskwam uit z'n slede (welke nog vastzat met twee schroeven). Dit gebeurt allemaal bij klanten. Wij hebben natuurlijk veel vertrouwen in onze klanten, nog meer zelfs in tweakers, maar zoals BTO aanhaalde, uiteindelijk is de dealer (Notebook Totaal, BTO of een ander) wel verantwoordelijk voor de juiste werking en daarom deze afweging.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54

Local Host

Het forum is om te leren.

PBloem schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:50:

Ik heb dezelfde laptop en idd precies hetzelfde . Ik speel eigenlijk alleen warcraft op de laptop ; dus weet niet of het ook bij andere games / apps is. Workaround na Warcraft spelen is idd spel na afsluiten weer even opnieuw starten tot inlogscherm en de fan gaat weer langzaam draaien :)

Tip trouwens aan iedereen installeer die THX driver ; je muziek / geluid knapt er echt van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nieuwe firmware voor de 17CL46 (P170EM): KLIK
Nieuwe BIOS voor de 17CL46 (P170EM): KLIK

Laat even weten of het probleem hiermee weg is, ik denk dat de firmware jullie probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BTO_USER schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:23:

Laat even weten of het probleem hiermee weg is, ik denk dat de firmware jullie probleem kan oplossen.
Ok ik wil dit wel doen , opzich geen prob maar wat met het verhaal wat op jullie site staat

BELANGRIJK!
Een BIOS flash geschiedt altijd op eigen risico
en N4ALL B.V. kan nimmer aansprakelijk worden
gesteld voor fouten die optreden gedurende op na
een BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wat is exact je vraag?
Edit: aha, de vraag staat in de PM, beantwoord dus. :)

[ Voor 56% gewijzigd door BTO_USER op 15-06-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:23:

Het kan ook temaken hebben met een bug in de nvidia driver.
Als ik een game afsluit dan blijft bij mij de fan ook hard draaien, als ik vervolgens 2 min wacht tot hij af gekoeld is en ik start de nividia control panel op en je browsed wat door de opties aan de linker kant dan stopt de fan meteen.

Edit: zo juist de bios en ec geupdate, ik zal ff laten weten of het fan probleem opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met ervaringen met de 11CL45? Lijkt zowat de perfecte compacte pc, zonder de nadelen van een compacte pc. Maar hoe zit het met de warmte afvoer? Op notebookcheck vind je dat de GT650 gemaakt is voor 15" modellen. Kan een 11" genoeg warmte afvoeren?
En zo ja, komt er dan binnenkort geen versie met een GT650 met DDR5 of eventueel een GTX kaart die niet eens zoveel meer watt verbruikt en dus ook niet speciaal warmer wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:40:
[...]

Het kan ook temaken hebben met een bug in de nvidia driver.
Als ik een game afsluit dan blijft bij mij de fan ook hard draaien, als ik vervolgens 2 min wacht tot hij af gekoeld is en ik start de nividia control panel op en je browsed wat door de opties aan de linker kant dan stopt de fan meteen.

Edit: zo juist de bios en ec geupdate, ik zal ff laten weten of het fan probleem opgelost is.
De bios update heeft het probleem verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:00:
Zijn er hier mensen met ervaringen met de 11CL45? Lijkt zowat de perfecte compacte pc, zonder de nadelen van een compacte pc. Maar hoe zit het met de warmte afvoer? Op notebookcheck vind je dat de GT650 gemaakt is voor 15" modellen. Kan een 11" genoeg warmte afvoeren?
En zo ja, komt er dan binnenkort geen versie met een GT650 met DDR5 of eventueel een GTX kaart die niet eens zoveel meer watt verbruikt en dus ook niet speciaal warmer wordt..
Je vraagt het jezelf al af of de warmte afvoer goed genoeg zal zijn.....
GDDR5 wordt veel warmer en verbruikt ook meer, een GTX660m lijkt me dan ook helemaal van de baan.
Al is het alleen al omdat daarbij sprake is van een MXM kaart en (volgens mij) niet onboard te krijgen is.
De 640m in de 11CL45 zal dan ook vast op het moederbord zitten.

Als ik even snel kijk zie je een toename van 30% voor een GDDR5 versie van de desktop serie:
http://www.geforce.com/ha...gt-640-oem/specifications
Deze heeft weliswaar een 150Mhz hogere core clock maar GDDR5 is gewoon niet zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Je vraagt het jezelf al af of de warmte afvoer goed genoeg zal zijn.....
GDDR5 wordt veel warmer en verbruikt ook meer, een GTX660m lijkt me dan ook helemaal van de baan.
Al is het alleen al omdat daarbij sprake is van een MXM kaart en (volgens mij) niet onboard te krijgen is.
De 640m in de 11CL45 zal dan ook vast op het moederbord zitten.

Als ik even snel kijk zie je een toename van 30% voor een GDDR5 versie van de desktop serie:
http://www.geforce.com/ha...gt-640-oem/specifications
Deze heeft weliswaar een 150Mhz hogere core clock maar GDDR5 is gewoon niet zuinig.
Het gaat hier om mobiele kaarten en natuurlijk niet desktop 8)7
zie http://www.geforce.com/ha...ce-gt-650m/specifications
Weet niet of de 11cl45 met gddr5 zal worden geleverd, maar het lijkt dat de gddr3 and gddr5 dezelfde prestaties leveren? Op notebookcheck zijn een aantal laptops met gt 650m getest.
Qua benchmarks zie je wel wat verschil, maar fps in games in vrijwel hetzelfde tussen gddr3 en gddr5. Hoe dit komt zou ik ook niet precies weten, misschien iets met warmte/throttling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.notebookrevi...r5-difference-tested.html

En notebookcheck natuurlijk: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.74505.0.html het ding word aan de buitenkant gewoon enorm heet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:00:
[...]
Het gaat hier om mobiele kaarten en natuurlijk niet desktop 8)7
Dat had ik er inderdaad al bij gezet en het gaat om toename in TDP.
De 640 voor desktops is dan ook dezelfde GK107 chip als de 650m.
Zou het TDP verloop voor dezelfde GPU heel anders zijn in notebooks denk je 8)7

Kijk maar naar verschillende kaarten en constateer zelf de toename in TDP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:19
Weet iemand hoe het verlichte toetsenbord van de 15CL47 zich gedraagt onder linux? Valt de kleur op een of andere manier nog in te stellen en werkt de verlichting überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je een kleine notebook wil en af en toe gebruik wil maken van een dikke grafische kaart kan je beter een laptop pakken met een thunderbolt poort en daar iets als de MSI GUSII aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommySprat schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:41:
Weet iemand hoe het verlichte toetsenbord van de 15CL47 zich gedraagt onder linux? Valt de kleur op een of andere manier nog in te stellen en werkt de verlichting überhaupt wel?
Goede vraag, zal binnenkort even een knoppix CD in de laptop stoppen.
Opzich zit er gewoon ergens een controller die de leds aanstuurt maar naar mijn weten zijn er geen drivers voor "linux" omdat het begrip Linux nogal breed is (BSD, Ubuntu, Redhat, Fedora, SuSe, Yellow Dog, en etc).

Je zult wel iets customs moeten kunnen proggen maar vanuit de fabriek in iedergeval niet.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:37:
[...]

Dus als je een kleine notebook wil en af en toe gebruik wil maken van een dikke grafische kaart kan je beter een laptop pakken met een thunderbolt poort en daar iets als de MSI GUSII aanhangen.
Dat is een optie maar niet voor iedere eindgebruiker. Zo hebben wij ook klanten die soms 3D presentaties moeten doen bij een klant, onverwacht, dan is het wel zo fijn dat je meteen de 3D power bij je hebt. Voor een student of thuisgebruiker is het echter wel een mogelijkheid. Of het handig is is een tweede maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik was aan het kijken voor een BTO X•BOOK 17CL46, maar die Nvidia Optimus techniek wil ik niet hebben. Ik ben van plan om ubuntu (of een ander debian-based systeem) te draaien als main os. Ik neem aan dat deze laptop niet zonder Optimus te krijgen is, of dat Optimus in de bios uit te schakelen is?

Als dit niet het geval is, ben ik nog erg geinteresseerd in de 17CL47 (Die met AMD Radeon). Ik wilde voor de wifi kaart de Intel® Centrino® Advanced-N 6235 pakken, omdat ik toch wel graag de mogelijkheid tot dual band wil hebben. Weet iemand of deze gewoon op linux werkt?

Ook heb ik thuis nog een SSD liggen die ik erbij zou willen inbouwen. Is dit gewoon mogelijk zonder problemen te krijgen met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere users die gewoon linux hebben draaien met een optimus oplossing. Ik meen dat bumblebee (http://www.omgubuntu.co.u...-switching-to-linux-users) dit goed werkend heeft gekregen.

Los daarvan, is het zo erg dat dit draait? :) Maar het is niet los te krijgen want het is een geïntegreerde oplossing.

De Intel kaarten hebben doorgaans goede Linux support maar ook hier weer, Linux is zo breed dat ik geen garanties kan geven. De ene distro zal hem sneller ondersteunen dan de ander (of de community zal drivers ontwikkelen)

Inbouwen van een eigen SSD is geen probleem met dien verstande dat het op eigen risico is. Lees gaat de notebook defect door het inbouwen (u breekt wat af, maakt kortsluiting, etc) dan vervalt uiteraard de garantie. Maar stel onverhoopt gaat ooit uw toetsenbord defect heeft een ingebouwde SSD hier natuurlijk totaal geen relatie mee. We staan er in iedergeval open voor en gaan geen problemen opzoeken waar ze niet zijn :) Kan natuurlijk niet namens andere dealers spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Voor iedereen die vragen heeft over het draaien van Linux op BTO-laptops:

Probeer eens een live-cd van je favoriete distro. Je kan met behulp van deze tool je distro op een usb-stick krijgen en testen of alles werkt. Ik kan in ieder geval vertellen dat de configuratie die ik heb (zie mijn signature) on-the-go werkt onder Ubuntu Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:56:
Er zijn meerdere users die gewoon linux hebben draaien met een optimus oplossing. Ik meen dat bumblebee (http://www.omgubuntu.co.u...-switching-to-linux-users) dit goed werkend heeft gekregen.

Los daarvan, is het zo erg dat dit draait? :) Maar het is niet los te krijgen want het is een geïntegreerde oplossing.
Ik wil gewoon geen optimus, omdat dit zowel op windows minder presteert (de frames via de intel-kaart duwen kost tijd en daarmee prestaties) en omdat de ondersteuning op linux te wensen over laat. Ik weet dat ik bumblebee kan gebruiken en dat ik daarmee de kaarten wel kan gebruiken, maar de ondersteuning is nog niet wat het moet zijn en er is geen zekerheid dat dit ooit nog in orde komt.

Daarom denk ik dat ik voor de AMD Radeon ga. Deze heeft geen vergelijkbare functie, of wel?
Rob Krauts schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:04:
Voor iedereen die vragen heeft over het draaien van Linux op BTO-laptops:

Probeer eens een live-cd van je favoriete distro. Je kan met behulp van deze tool je distro op een usb-stick krijgen en testen of alles werkt. Ik kan in ieder geval vertellen dat de configuratie die ik heb (zie mijn signature) on-the-go werkt onder Ubuntu Desktop.
Dat is heel leuk dat dat mogelijk is (dat wist ik al), maar wanneer je de laptop nog niet hebt, maar wilt gaan aanschaffen kan ik dit niet proberen, aangezien ik geen fysieke toegang heb tot de laptop ;)

Ook heb ik nog een vraagje waar ik het antwoord nergens op kan vinden. Heeft het moederbord UEFI, of een oude BIOS? Niet dat het heel belangrijk is, maar dat vroeg ik me gewoon af ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Robbiedobbie op 19-06-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertelhetaanrob
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 15:34
Ik ben nu anderhalve week in het bezit van een 15P35 en ben vooralsnog heel tevreden. Hij is een stuk trager dan mijn desktop, maar voelt heel wat sneller door de SSD en de videokaart (GT555m) is krachtig genoeg om Diablo III op full hd met redelijke instellingen te spelen (was mijn enige eis).

Ik heb echter ook nog wat probleempjes/vraagjes:

Zwart is niet zwart. Ik weet niet of dit al meteen was, maar het valt me vooral op nu ik een zwarte achtergrond heb (solid color - black). Het blijft niet beperkt tot het laptopscherm. Ik heb nu een externe monitor (Iiyama ProLite x2472HD, 24"1080p) aangesloten en ook hier klopt het zwart niet. Het wordt een soort donkergrijs, verre van zwart.

De power saving schema's vallen een beetje tegen: balanced is niet in staat een video af te spelen zonder te hakkelen (met vlc, maar ook online met silverlight in lage resolutie). Dit gaat eerst een hele tijd goed, maar na een kwartier of een half uur blijft hij even hangen en loopt daarna out of sync.

Gamen op batterij werkt niet echt. Buiten dat de accu zo leeg is, krijg ik op high performance toch heel wat minder prestaties dan op de 220. Ik heb geprobeerd wat instellingen aan te passen in de power schema's, maar dat hielp niet. In Diablo III haal ik op de 220 constant 35-50 fps. Op batterij haal ik 50 buiten gevechten, maar hooguit 10 bij 1 á 2 mobs. Temperaturen zijn prima.

Ik heb windows er opnieuw op gezet en alle drivers van de driver dvd erop gezet. Verder nog even de realtek driver van de bto site gehaald omdat deze ontbrak. Heeft iemand nog suggesties voor me? De powerschema's vind ik niet zo'n ramp, ik gebruik hem toch voornamelijk thuis, maar de kleuren vind ik erger.

Alvast bedankt,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Robbiedobbie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:30:
[...]

Ik wil gewoon geen optimus, omdat dit zowel op windows minder presteert (de frames via de intel-kaart duwen kost tijd en daarmee prestaties) en omdat de ondersteuning op linux te wensen over laat. Ik weet dat ik bumblebee kan gebruiken en dat ik daarmee de kaarten wel kan gebruiken, maar de ondersteuning is nog niet wat het moet zijn en er is geen zekerheid dat dit ooit nog in orde komt.

Daarom denk ik dat ik voor de AMD Radeon ga. Deze heeft geen vergelijkbare functie, of wel?
Zie hieronder de techniek die in de AMD chip is ingebakken. Ze noemen het Enduro. Zie specs volgens de site.

ATI HD / AMD Radeon™ HD 7970 2GB GDDR5, Enduro dynamic switchable graphics, OpenGL 4.2 support
Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als AMD/ATI wordt uitgeschakeld
. linkje

Van Linux gebruikers hebben we vernomen dat bij een standaard installatie uitsluitend de NVIDIA kaart aangesproken wordt en deze dus niet terugschakelt naar Intel ( maw Optimus wordt niet geactiveerd vanwege het feit dat er default geen ondersteuning voor zou zijn in Linux ). Via een optionele tool zou dit wel te activeren moeten zijn, echter omschakelen van NVIDIA naar Intel kost een reboot. Ik vermoed dat voor AMD hetzelfde geldt of gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, automatisch switchen is de toekomst.
Ontkom je bijna niet meer aan maar zoals BTO user meldt is het een andere techniek dan Optimus, los van dat ik de problemen met micro-framestutter nog niet op de nieuwe GTX 6xx series heb gezien :) En er dus tevreden BTO users zijn met optimus kaarten & Linux (voornamelijk Ubuntu)

Techniek blijft natuurlijk niet stilstaan. (Hybrid SLI anyone?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel om bij Notebook Totaal te kopen, in plaats van bij BTO?
Het is dan toch slimmer dat je rechtstreeks koopt bij BTO, want daar is het goedkoper...
Of heeft Notebook Totaal iets anders te bieden? :)

edit: de losse notebook is goedkoper bij Notebook Totaal zie ik nu? (17CL45)
Het scheelt 9 euro, de updates zijn wel wat duurder bij Notebook Totaal...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Bij het bestellen is het overigens toch slim om pick up & return te overwegen. De 40 euro extra kosten lijkt in eerste instantie veel, maar voor het verzenden van de laptop ben je per keer ongeveer 17 euro kwijt (13.50 verzekerd verzenden en omdat ik geen doos kon vinden, gekocht bij postkantoor a 3.50).

Nu is het zo dat de meeste mensen waarschijnlijk geen problemen ondervinden met de laptop, maar wil je zeker zijn van je zaak dan pak je gewoon die extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:17:
Wat is het voordeel om bij Notebook Totaal te kopen, in plaats van bij BTO?
Het is dan toch slimmer dat je rechtstreeks koopt bij BTO, want daar is het goedkoper...
Of heeft Notebook Totaal iets anders te bieden? :)

edit: de losse notebook is goedkoper bij Notebook Totaal zie ik nu? (17CL45)
Het scheelt 9 euro, de updates zijn wel wat duurder bij Notebook Totaal...
De updates staan bij ons incl. de BTW en bij BTO excl. de btw vandaar op het eerste gezicht het prijsverschil. De totaalprijs zal dus lager zijn maar het is absoluut niet de bedoeling hier een discussie over te voeren op het forum.
Als u hierover vragen heeft kunt u hierover mailen of bellen en wij beantwoorden deze dan graag maar ik mag conform regels tweakers.net echt niet klanten werven via dit forum.

Sorry dus dat ik hier op dit forum er echt niet verder op in kan gaan maar als bedrijvenaccount moeten wij zeer strikt de regels opvolgen :) (en dat doe ik dan ook graag want anders zou tweakers.net een ordinair uithangbord worden voor alle bedrijven die ICT leveren in Nederland)
Xamsix schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:40:
Bij het bestellen is het overigens toch slim om pick up & return te overwegen. De 40 euro extra kosten lijkt in eerste instantie veel, maar voor het verzenden van de laptop ben je per keer ongeveer 17 euro kwijt (13.50 verzekerd verzenden en omdat ik geen doos kon vinden, gekocht bij postkantoor a 3.50).

Nu is het zo dat de meeste mensen waarschijnlijk geen problemen ondervinden met de laptop, maar wil je zeker zijn van je zaak dan pak je gewoon die extra garantie.
Dat is aan de klant maar als je gewoon de originele doos bewaart hoef je sowieso al geen nieuwe doos te kopen en langsbrengen kan ook nog :) We zien wel dat de Belgische klanten vaker deze optie kiezen maar als je het uitrekent zou pas bij je 4e rma je "winst" maken met p&r vanuit Nederland. Gelukkig komt dit echt bijna nooit voor.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:19
BTO_USER schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Van Linux gebruikers hebben we vernomen dat bij een standaard installatie uitsluitend de NVIDIA kaart aangesproken wordt en deze dus niet terugschakelt naar Intel ( maw Optimus wordt niet geactiveerd vanwege het feit dat er default geen ondersteuning voor zou zijn in Linux ).
Ik heb een heel andere ervaring met een BTO laptop. Het is volgens mij een 17CL35 (Intel Sandy Bridge en een NVidia GT540m). Als ik opstart in een linux mint live-omgeving meldt het OS de Intel GPU als grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

TommySprat schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Ik heb een heel andere ervaring met een BTO laptop. Het is volgens mij een 17CL35 (Intel Sandy Bridge en een NVidia GT540m). Als ik opstart in een linux mint live-omgeving meldt het OS de Intel GPU als grafische kaart.
Je bent niet de enige hoor: YouTube: Aalto Talk with Linus Torvalds \[Full-length]
Zoals je kan horen is er vooruit gang, dus ik weet niet wanneer je het getest hebt, misschien nogmaals proberen met de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ook ik heb (recente) posts gevonden van mensen die zeggen dat linux alleen op de intel kaart draait, terwijl de nvidia kaart dan gewoon aan blijft en de batterij leeg trekt. Bumblebee kan normaal gesproken worden gebruikt om dit te verhelpen, maar bij de nieuwste kaarten (alle kepler kaarten, en ook de gtx675m) werkt bumblebee niet meer. Wanneer je dus nvidia optimus in je laptop hebt is het bijna onmogelijk om goede ondersteuning voor de grafische kaart te krijgen.

Echter weet ik nog niet of ik de ATI ga aanschaffen, want ook daar zijn momenteel nog heel wat problemen met de HD7xxx series in linux. Vooral de kaarten met Enduro geven deze problemen. Ik ga dus maar weer verder opzoek naar laptops die wel linux draaien, maar toch een dedicated grafische kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:09:
Ik ben mogelijk wel geïnteresseerd in de U-BOOK 13C19, maar ik kan jammer genoeg nergens reviews of specificaties van het moederbord en andere ingebouwde hardware vinden.

Ik gebruik zowel privé als zakelijk uitsluitend GNU/Linux, wat ook de voornaamste reden is dat ik geen kant-en-klare laptop wil kopen. Ik vraag me dus af of er wellicht iemand een 13C19 heeft die kan bevestigen dat deze laptop geen (ernstige) problemen geeft.
Op al m'n privésystemen draai ik Debian Testing; waarop populaire distributies als Ubuntu en Linux Mint zijn gebaseerd, dus die kunnen prima als vergelijkingsmateriaal dienen. Microsoft Windows is gewoonweg geen optie; dus als er echt onoverkomelijke problemen zijn, zal ik op zoek moeten naar iets anders.
Op de 13C19 zijn vele gevallen bekend van goede werking met Linux, zo werkt er een grote Nederlandse organisatie met Ubuntu en zeer succesvol.

Als je hier meer over wilt weten dan kun je ons het beste een email sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo pas een BTO laptop (17CL46 I7 3610QM GTX 675) aangeschaft met 12 giga ram. Ik heb nog maar een paar programmaatjes erop geplaatst en mijn fysiek geheugen zit al 22-23% en vaak wordt mij gezegd het kleurenschema te wijzigen omdat mijn laptop traag werkt. Enig idee of dit normaal is? (processor doet het goed trouwens) Anders zeer tevreden ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Dit mag dus niet :)

[ Voor 95% gewijzigd door DaMarcus op 26-06-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:36:
Ik heb zo pas een BTO laptop (17CL46 I7 3610QM GTX 675) aangeschaft met 12 giga ram. Ik heb nog maar een paar programmaatjes erop geplaatst en mijn fysiek geheugen zit al 22-23% en vaak wordt mij gezegd het kleurenschema te wijzigen omdat mijn laptop traag werkt. Enig idee of dit normaal is? (processor doet het goed trouwens) Anders zeer tevreden ervan!
Kleurenschema's wijzigen als een laptop traag wordt lijkt me een 1 april advies.
Je schema aanpassen om geen Aero te gebruiken is het enige wat ik mij kan bedenken.
Daarmee verleng je de accuduur ook wat meer mee, merkbaar sneller wordt ie daar ook niet van.

Je geheugen zal bij een jonge W7 install altijd iets meer gebruikt worden, search, superfetch, indexing en updates zorgen daarvoor. Daarbij zal de HD4000 ook wat gebruiken indien je in 2D zit met optimus.
Hoef je je dus verder niet druk om te maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 24-06-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Ik heb nog geen ontvangstbevestiging of iets dergelijks ontvangen, laten jullie mij iets weten als de laptop goed is ontvangen? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat u het beste even uw dealer kunt mailen want zowel ik als BTO weten niet waar dit nu over gaat ;)
Pagina: 1 ... 46 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.