Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de vragen:

1: De winst zal hem vooral zitten in het VM gebruik en SQL gebruik. Ook video / fotobewerking heeft er veel baat bij. Games uiteraard ook maar in mindere mate dan de echte cpu intensieve taken.
(want zoals je kunt begrijpen hangen die meer op de GPU)

2: Je kunt ook 12Gb pakken ... of later nog upgraden ;) Dus gewoon std. 8Gb pakken. Ik heb al jaren "maar" 4Gb in m'n pc zitten en wel 3 grote schermen er aan hangen gevuld met applicaties (incl. grote database), dit gekoppeld aan een goede Intel SSD heb ik nog geen traagheden kunnen detecteren.

3: Hangt af van wat je zoekt. De BTO kaart is zeker voldoende maar zit je in een huis met goede isolatie / bijv. een kantooromgeving kan een Intel of Bigfoot Killer kaart betere resultaten opleveren. Dit zal hem dan vooral in het bereik / signaalkwaliteit gaan zitten. Qua snelheid is iedere kaart voldoende voor normaal internetten. En naar je NAS communiceren doe ik toch het liefste via een 1Gbps draadje.

4: Pinacle heeft een aantal USB tuners maar is web-tv niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:18:
Wat betreft de vragen:

1: De winst zal hem vooral zitten in het VM gebruik en SQL gebruik. Ook video / fotobewerking heeft er veel baat bij. Games uiteraard ook maar in mindere mate dan de echte cpu intensieve taken.
(want zoals je kunt begrijpen hangen die meer op de GPU)

2: Je kunt ook 12Gb pakken ... of later nog upgraden ;) Dus gewoon std. 8Gb pakken. Ik heb al jaren "maar" 4Gb in m'n pc zitten en wel 3 grote schermen er aan hangen gevuld met applicaties (incl. grote database), dit gekoppeld aan een goede Intel SSD heb ik nog geen traagheden kunnen detecteren.

3: Hangt af van wat je zoekt. De BTO kaart is zeker voldoende maar zit je in een huis met goede isolatie / bijv. een kantooromgeving kan een Intel of Bigfoot Killer kaart betere resultaten opleveren. Dit zal hem dan vooral in het bereik / signaalkwaliteit gaan zitten. Qua snelheid is iedere kaart voldoende voor normaal internetten. En naar je NAS communiceren doe ik toch het liefste via een 1Gbps draadje.

4: Pinacle heeft een aantal USB tuners maar is web-tv niet wat?
1. De meeste games zijn inderdaad GPU intensief, maar enkele zoals GW2 dat ik nu aan het beta testen ben zijn dus behoorlijk CPU intensief.

2. 8GB, kon zelf ook geen echtte reden verzinnen.

3. Denk dat ik met de snellere intelkaarten wel happy wordt, die Bigfoots zijn wel erg prijzig.

4. Web TV is geen optie, omdat ik aldaar geen 3G en geen WiFi heb. (Niet ieder land heeft de infrastructuur waar wij hier in Nederland zo gewend aan zijn geraakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 07:11
Lekker lang pinksterweekend, gaat mijn laptop kapot. Stiekum wel een beetje blij want nu kan ik naar mijn vrouw toe een nieuwe laptop verantwoorden :). Ik ben bij BTO uitgekomen omdat ik daar precies kan samenstellen wat ik wel. Ik heb nu een 15P35 besteld met een i7, en een 120GB Intel 520 SSD. Ik ben C++ ontwikkelaar en 4 cores zijn ideaal bij het compileren en een SSD voor het snelle linken van de object files.

Nu maar hopen dat de laptop snel komt, want zonder is wel erg vervelend.

Mijn eerste ervaringen met BTO zijn goed, want ze reageren supersnel op mijn mail.

Ik zal mijn verdere ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 21:23
ppassie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:31:
Lekker lang pinksterweekend, gaat mijn laptop kapot. Stiekum wel een beetje blij want nu kan ik naar mijn vrouw toe een nieuwe laptop verantwoorden :). Ik ben bij BTO uitgekomen omdat ik daar precies kan samenstellen wat ik wel. Ik heb nu een 15P35 besteld met een i7, en een 120GB Intel 520 SSD. Ik ben C++ ontwikkelaar en 4 cores zijn ideaal bij het compileren en een SSD voor het snelle linken van de object files.

Nu maar hopen dat de laptop snel komt, want zonder is wel erg vervelend.

Mijn eerste ervaringen met BTO zijn goed, want ze reageren supersnel op mijn mail.

Ik zal mijn verdere ervaringen hier posten.
Oooeeh altijd vervelend, welke laptop gebruikte je hiervoor? Verder alvast veel plezier met de BTO!
Levertijd zal als er niet al te exotische onderdelen inzitten en mits op voorraad meestal 4 tot 5 werkdagen zijn.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Dark Master schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Oooeeh altijd vervelend, welke laptop gebruikte je hiervoor? Verder alvast veel plezier met de BTO!
Levertijd zal als er niet al te exotische onderdelen inzitten en mits op voorraad meestal 4 tot 5 werkdagen zijn.
Ik had een HP pavilion, met nog een celeron processor. Helaas heeft de harddisk het begeven. Wellicht dat ik nog een keer een schijfje op de kop tik, en hem weer aan de praat breng voor mijn zoontje (hij is 6, en ik heb liever niet dat hij aan mijn nieuwe BTO gaat zitten :) )

Ik heb niets exotisch besteld. Corsair geheugen ipv BTO,de intel wireless BGN adapter ipv BTO, arctic koelpasta en de 120GB intel SSD. De rest standaard gelaten

Nu maar hopen dat hij snel komt. Ik kan thuis nu alleen op de vaste PC werken, en die staat op zolder waar het met dit weer veel te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
ppassie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:51:
[...]

Ik had een HP pavilion, met nog een celeron processor. Helaas heeft de harddisk het begeven. Wellicht dat ik nog een keer een schijfje op de kop tik, en hem weer aan de praat breng voor mijn zoontje (hij is 6, en ik heb liever niet dat hij aan mijn nieuwe BTO gaat zitten :) )

Ik heb niets exotisch besteld. Corsair geheugen ipv BTO,de intel wireless BGN adapter ipv BTO, arctic koelpasta en de 120GB intel SSD. De rest standaard gelaten

Nu maar hopen dat hij snel komt. Ik kan thuis nu alleen op de vaste PC werken, en die staat op zolder waar het met dit weer veel te warm is.
Jij mazzel dat het net aan het afkoelen is ;)

Overigens puur uit mijn nieuwsgierigheid, waarom post iedereen hier zijn ervaringen zo 'spontaan'.. ? Is dat een verzoek vanuit BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt inderdaad verzocht om ervaringen als ik het zo lees. Naar mijn bescheiden mening betekent dat dat alle ervaringen waardeloos zijn, omdat de ervaringen die wel gepost worden geen random selectie meer is uit de groep gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertelhetaanrob
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 15:34
ik denk dat iedereen gewoon blij is met zijn laptop?

Anyway, hi! Ik ga me zeer binnenkort bij de BTO'ers voegen en ik zal waarschijnlijk mijn ervaringen hier gaan delen! Ik stap over van een desktop en heb zojuist een laptop besteld. Ik zit nogal met een een budget, dus het is de 15p35 geworden, met als enige aanpassing de koelpasta. Voor 605 euro een GT555m, i5, SSD en full hd scherm leek me niet makkelijk te overtreffen!

Het viel me trouwens op dat je bij het bestellen geen bevestigingsmail krijgt of een ordernummer, is dit gebruikelijk? Ik ben zeer benieuwd wanneer ik hem mag afhalen :)

@hierboven: een random selectie is het toch niet, aangezien niet iedereen even geneigd is om te posten. Zo zie je vaak meer negatieve reviews omdat een menings als "alles is ok" niet zo boeiend is. Eigenlijk zou het juist meer aselect (random) zijn als je verzocht werd je ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
nubcaek schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:10:
[...]

Jij mazzel dat het net aan het afkoelen is ;)

Overigens puur uit mijn nieuwsgierigheid, waarom post iedereen hier zijn ervaringen zo 'spontaan'.. ? Is dat een verzoek vanuit BTO?
In mijn geval toch echt spontaan :)

Ik denk aangestoken doordat velen voor mij ook hun ervaringen hebben gepost, en daardoor de behoefte gekregen om ook mijn ervaringen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso moet je niet kijken naar de mensen die wel tevreden zijn, maar naar de mensen die niet tevreden zijn, en dan vooral de redenen waarom. Zelfs over de ergste troep bestaan positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:12:
Er wordt inderdaad verzocht om ervaringen als ik het zo lees. Naar mijn bescheiden mening betekent dat dat alle ervaringen waardeloos zijn, omdat de ervaringen die wel gepost worden geen random selectie meer is uit de groep gebruikers.
Zo, nogal een 'bescheiden' mening.

Het is sowieso geen random selectie omdat je op tweakers zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:19:
Sowieso moet je niet kijken naar de mensen die wel tevreden zijn, maar naar de mensen die niet tevreden zijn, en dan vooral de redenen waarom. Zelfs over de ergste troep bestaan positieve ervaringen.
Ja true, nu verwacht ik ook dat mensen sommige ervaringen uit respect niet delen.

Ik had even een vraagje voor jou trouwens (ik denk dat jij 't wel weet.) Ik heb de volgende SSD besteld

http://www.mycom.nl/Produ...s-256GB-Basic-KIT/1352106

Kan ik die zonder problemen inbouwen/inklikken in een 17CL46 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 21:44
@ nubcaek: In principe is iedere SSD met S-ATA aansluiting te plaatsen. Alleen kunnen sommige modellen compatibiliteitsproblemen geven (vaak is dat OCZ op basis van Sandforce controllers). En bij problemen is support niet altijd te verwachten van de dealer/BTO. Zolang je niets beschadigd doet het niets af aan je garantie.

@ Darkstone: Natuurlijk is het handig om te weten voor producten wat de positieve en negatieve eigenschappen zijn. Maar is Dell zo heilig dan?
Momenteel zie ik veel posts van je met "troep", "slecht", "ruk". Maar heb je ZELF ervaring met één van de huidige modellen van BTO? Zowel de positieve als negatieve reviews kunnen een vertekend beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
John767 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:42:
@ nubcaek: In principe is iedere SSD met S-ATA aansluiting te plaatsen. Alleen kunnen sommige modellen compatibiliteitsproblemen geven (vaak is dat OCZ op basis van Sandforce controllers). En bij problemen is support niet altijd te verwachten van de dealer/BTO. Zolang je niets beschadigd doet het niets af aan je garantie.

@ Darkstone: Natuurlijk is het handig om te weten voor producten wat de positieve en negatieve eigenschappen zijn. Maar is Dell zo heilig dan?
Momenteel zie ik veel posts van je met "troep", "slecht", "ruk". Maar heb je ZELF ervaring met één van de huidige modellen van BTO? Zowel de positieve als negatieve reviews kunnen een vertekend beeld geven.
Helaas zijn referentiekader, opgroeiklimaat, kennis en cultuur allen van invloed op de manier waarop iemand een review schrijft.

Bedankt voor je reactie overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John767 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:42:
Waar zeg ik dat dan? :)
Toevallig wel. Ik heb tijdelijk een W87CU gehad, waarvan het touchpad is versleten en het keyboard enorm brak is... Maar ik vertrouw de reviews meer wat dat betreft, en als je bijvoorbeeld anandtech leest zul je hetzelfde zien. Het is nauwelijks mijn mening, maar meer een opsomming van de ervaringen van anderen die ik het meest belangrijk vind om te weten. Als je het niet met mij eens ben heb je nog altijd alle rest om mij, als gelijke, daarop te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:19:
Slechte ervaringen zijn er altijd, ik heb ook slechte ervaringen met mijn Alienware? Heb ik daar nu vrede mee? Ja aangezien ik er ook ontzettend van heb genoten. Het enigste wat ik jou hier zie doen is slechte reviews linken?

Als ik jou posts zo zie, zie ik ook dat jij al enkele keren bent uitgenodigd om bij BTO zelf eens een kijkje te nemen. Ik heb geen idee of je hier ooit op bent ingegaan?

No offence, maar ik heb het gevoel dat je het merk BTO gewoon niet bevalt. Dat is verder niet erg. Maar ga andere mensen hier geen nonsense advies geven. Ik snap dat je best verstand van zaken hebt en vele tweakers helpt met hun beslissingen. Echter begint het zo wel een BTO / Clevo bash te worden.

Voor de duidelijkheid dan maar, ik ben niet gepushed door BTO ofwel Notebooktotaal om een bericht te posten, dit straalt de leverancier ofwel fabrikant gewoon uit. Door hun klantgerichtheid zit ik hier met een goede notebook waar ik dan ook graag mijn ervaringen over deel of dit nou slecht of goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
De post van Dark Master is dan eigenlijk wel wat ik bedoelde.

Maar laten we weer terug gaan naar ervaringen met BTO Notebooks, waar dit topic voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

nubcaek schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:10:
[...]Overigens puur uit mijn nieuwsgierigheid, waarom post iedereen hier zijn ervaringen zo 'spontaan'.. ? Is dat een verzoek vanuit BTO?
Over het algemeen is het puur spontaan zover wij zien, wij krijgen wel eens de vraag waar mensen het beste een review kunnen plaatsen, die verwijzen wij uiteraard naar dit topic (gebruikers met 1 post zijn dat vooral). Zover ik weet hebben wij nog nooit gevraagd om een review te maken.
Wat onze dealers doen kan ik niet zeggen uiteraard, dat is aan hun.

Misschien, ik doe even een gok, zien mensen dat wij alles nog met de hand doen, de notebooks in elkaar zetten, testen en inpakken, een BTO medewerker die nog om 00:23 op Tweakers zit... ik roep even iets :).
Bij Acer heb je dat gevoel totaal niet, ik niet tenminste (En ja, ik heb ooit een Acer gehad, tot hij dood ging :( ).

[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 31-05-2012 00:30 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:10:
[...]

Slechte ervaringen zijn er altijd, ik heb ook slechte ervaringen met mijn Alienware? Heb ik daar nu vrede mee? Ja aangezien ik er ook ontzettend van heb genoten. Het enigste wat ik jou hier zie doen is slechte reviews linken?
Omdat ik vind dat clevo over het algemeen gewoon troep is. En niet alleen ik vind dat. Een beetje hetzelfde verhaal als met OCZ. Goede ervaringen? Die zijn er zeker. Maar de forumgangers vinden het consistent troep.
Als ik jou posts zo zie, zie ik ook dat jij al enkele keren bent uitgenodigd om bij BTO zelf eens een kijkje te nemen. Ik heb geen idee of je hier ooit op bent ingegaan?
Nope. Op basis van een middagje kijken kan je ook onmogelijk een conclusie trekken of de notebook goed is of niet. Anandtech maakt meestal een weel gebruik van notebook X, en mist ook nog wel eens dingen. Bekendste voorbeeld is de XPS 15z, de forums worden overspoeld met klachten over de bouwkwaliteit, terwijl anand dat best mee vind vallen...
No offence, maar ik heb het gevoel dat je het merk BTO gewoon niet bevalt. Dat is verder niet erg. Maar ga andere mensen hier geen nonsense advies geven. Ik snap dat je best verstand van zaken hebt en vele tweakers helpt met hun beslissingen. Echter begint het zo wel een BTO / Clevo bash te worden.
Beste keus is beste keus, maar dat is clevo niet. Ik raad ook sony's aan ondanks dat ik dacht echt een prullemerk vind vanwege de achterlijke service.. Maar dat is meer een persoonlijke overweging. Voor advies, beste koop = beste koop. Al dan niet met kanttekeningen over die achterlijke sony service :P
Voor de duidelijkheid dan maar, ik ben niet gepushed door BTO ofwel Notebooktotaal om een bericht te posten, dit straalt de leverancier ofwel fabrikant gewoon uit. Door hun klantgerichtheid zit ik hier met een goede notebook waar ik dan ook graag mijn ervaringen over deel of dit nou slecht of goed is.
Daar twijfelde ik bij jou ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:28:
[...]
Omdat ik vind dat clevo over het algemeen gewoon troep is. En niet alleen ik vind dat. Een beetje hetzelfde verhaal als met OCZ. Goede ervaringen? Die zijn er zeker. Maar de forumgangers vinden het consistent troep.
Omdat jij 1 slechte ervaring met een Clevo model hebt en veel slechte reviews leest? Is het allemaal maar troep, dit gevoel word versterkt door meerdere forumgangers.
[...]

Nope. Op basis van een middagje kijken kan je ook onmogelijk een conclusie trekken of de notebook goed is of niet. Anandtech maakt meestal een weel gebruik van notebook X, en mist ook nog wel eens dingen. Bekendste voorbeeld is de XPS 15z, de forums worden overspoeld met klachten over de bouwkwaliteit, terwijl anand dat best mee vind vallen...
Dus je hebt het nooit de kans gegeven? Ooit een uitnodiging van een andere notebookfabrikant gehad? Het punt is niet dat ze je willen laten zien of de notebook goed is, ze willen jou graag laten zien welke weg zij zijn ingeslagen.
[...]
Beste keus is beste keus, maar dat is clevo niet. Ik raad ook sony's aan ondanks dat ik dacht echt een prullemerk vind vanwege de achterlijke service.. Maar dat is meer een persoonlijke overweging. Voor advies, beste koop = beste koop. Al dan niet met kanttekeningen over die achterlijke sony service :P
Duidelijk, maar dit is en blijft jou mening. Slechte ervaringen zijn altijd het eerst wat je leest op internet, mensen die wel tevreden zijn posten meestal niks.
[...]
Daar twijfelde ik bij jou ook niet aan.
Dankjewel voor je respect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:51:
[...]

Omdat jij 1 slechte ervaring met een Clevo model hebt en veel slechte reviews leest? Is het allemaal maar troep, dit gevoel word versterkt door meerdere forumgangers.
Die slechte ervaring had ik lang nadat ik al de conclusie had getrokken dat het troep was. De oorspronkelijke eigenaar zelf was zelf ook negatief: "je snapt dat ik er vanaf wou....". Enkele problemen van dat model zijn tegenwoordig opgelost, anderen nog niet. Ik refereer ook nauwelijks naar mijn ervaringen, omdat ik de mening van een goede reviewsite of echte long-term gebruiker veel belangrijker vind. Ik ontdekte ook pas vorige maand dat de headphone out van mijn laptop nogal onprecies is (5% = oorverdovend) en dat je de schanieren kan fijnstellen met een moertje.
Dus je hebt het nooit de kans gegeven? Ooit een uitnodiging van een andere notebookfabrikant gehad? Het punt is niet dat ze je willen laten zien of de notebook goed is, ze willen jou graag laten zien welke weg zij zijn ingeslagen.
Winst maken, natuurlijk. What else? Dat is toch het doel van elk bedrijf?

Nu ja, ik ken wel wat uitzonderingen, waarvan de voornaamste zijn clevo business de nek heft omgedraaid... maar de meeste bedrijven verkopen iets omdat er geld mee te verdienen valt, ook al zijn er betere alternatieven te vinden.

Daarnaast is het veel simpeler en doeltreffender om te zeggen: waarom vind je X goed? Nu, vanwege review y en z.. De betrouwbaarheid van zover mij als jou is namelijk niet te conrtoleren. Iets wat bij een (hopelijk) onafhankelijke reviewsite wel goed zit.
Duidelijk, maar dit is en blijft jou mening. Slechte ervaringen zijn altijd het eerst wat je leest op internet, mensen die wel tevreden zijn posten meestal niks.
Negatieve ervaringen vind je bij elke laptop. Maar het gaat niet zo zeer om de negatieve ervaring, maar de argumentatie daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Dark Master schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:10:
[...]

slechte ervaring met alienware?
waren jou scharnieren niet vervangen, ver nadat de garantie was verlopen (een jaar of 4??)

dat kan je bij 9 van de 10 merken gewoon keihard vergeten..

laat staan dat ze het bij je thuis komen fixxen...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Interessante discussie, maar nu ff concreet Darkstone.

Wat zou jij boven clevo aanraden, op basis van jouw ervaringen, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets 'boven clevo' aanraden is onzin. Want elk merk heeft wel laptops die grandioos foutgegaan zijn. Je vraag is niet heel erg concreet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:47:
Iets 'boven clevo' aanraden is onzin. Want elk merk heeft wel laptops die grandioos foutgegaan zijn. Je vraag is niet heel erg concreet :+
Je spreekt jezelf nu tegen. Kennelijk is er een reden dat je clevo "afkraakt" ten opzichte van andere merken/modellen. Je plaatst andere laptops dus boven clevo. Nu ben ik wel benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding van andere laptops.

Voor een dell ben ik bijvoorbeeld rustig 300 euro meer kwijt wanneer ik een 'soortgelijk' product bij bto bestel. Dan zeg ik er meteen bij; "wat niet weet, wat niet deert". Wat bedoel ik daarmee? Ik wil daarmee zeggen; zolang ik niet weet dat ik een beter scherm van Dell krijg, mis ik het ook niet. Is de prijs/kwaliteit van Dell dan beter? Nog een punt; als je het beste van het beste wil kan je door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:53:
[...]

Winst maken, natuurlijk. What else? Dat is toch het doel van elk bedrijf?

Nu ja, ik ken wel wat uitzonderingen, waarvan de voornaamste zijn clevo business de nek heft omgedraaid... maar de meeste bedrijven verkopen iets omdat er geld mee te verdienen valt, ook al zijn er betere alternatieven te vinden.

Daarnaast is het veel simpeler en doeltreffender om te zeggen: waarom vind je X goed? Nu, vanwege review y en z.. De betrouwbaarheid van zover mij als jou is namelijk niet te conrtoleren. Iets wat bij een (hopelijk) onafhankelijke reviewsite wel goed zit.
Logisch, echter heeft elk bedrijf ook kernwaarden waar hun dagelijkse beslissingen op zijn gefundeerd? Denk aan klantgerichtheid? Winst maken in de IT Business maar wel als uitgangspunt hebben dat de klant altijd centraal staat. Kwaliteit bieden? Winst maken is wel erg kort door de bocht.

Dit soort kernwaarden hebben bedrijven als Dell, Asus of elke grote fabrikant ook wel. Echter BTO neemt dat extra stapje nog. Er valt natuurlijk wat van te zeggen aangezien BTO een kleinere onderneming is. Maar er zijn zo te zien genoeg mensen die dit nou eenmaal graag terugzien in een bedrijf.

Wat betreft de reviewsite's, dan komen we werderom weer uit bij meningen, we zijn nou eenmaal allemaal mens, dus er blijft ook altijd de eeuwige discussie wie welke reviewsite goed of niet goed vind.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:53:
[...]

Negatieve ervaringen vind je bij elke laptop. Maar het gaat niet zo zeer om de negatieve ervaring, maar de argumentatie daarachter.
Juist argumentatie? Echter heb je hier gisteren zelf een reactie gepost die noch kant noch wal raakt.
BTO verzoekt mensen om ervaringen te posten? Dit is toch gewoon een ware Clevo bash aan het worden op deze manier.

Wederom kom ik terug op mijn punt, het is niet erg als mensen niet graag om een merk staan te springen, echter waarin jij nog netjes communiceert, neem je onbewust mensen mee in een Clevo Bash.
aron225 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 06:28:
[...]

slechte ervaring met alienware?
waren jou scharnieren niet vervangen, ver nadat de garantie was verlopen (een jaar of 4??)

dat kan je bij 9 van de 10 merken gewoon keihard vergeten..

laat staan dat ze het bij je thuis komen fixxen...
Zoek mijn username maar even op in het Alienware topic, je trekt een conclusie terwijl je de feiten niet eerst goed hebt bekeken.

Neem niet weg dat ik verder wel tevreden ben over mijn Alienware? Maar dat heb ik een paar post hiervoor ook al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik snap darkstone's reactie wel...
op het moment dat het, vanuit het niets, reviews en positiviteit regent.. zou ik ook argwaan krijgen..
helemaal nadat een anderre clevo reseller mensen korting geeft in ruil voor reviews/klanten werving..
en dat ex clevo resellers ook vragen hebben gehad mbt korting in ruil voor reviews..

dat bto zich hier niet schuldig aan maakt.... dat geloof ik helemaal... maar om die reden, snap ik darkstone's reactie wel...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
aron225 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:34:
ik snap darkstone's reactie wel...
op het moment dat het, vanuit het niets, reviews en positiviteit regent.. zou ik ook argwaan krijgen..
helemaal nadat een anderre clevo reseller mensen korting geeft in ruil voor reviews/klanten werving..
en dat ex clevo resellers ook vragen hebben gehad mbt korting in ruil voor reviews..

dat bto zich hier niet schuldig aan maakt.... dat geloof ik helemaal... maar om die reden, snap ik darkstone's reactie wel...
Dit is toch een BTO topic? Niet een "insertrandombedrijf" Clevo reseller?

Denk je niet dat BTO een notebook gratis / of met korting opstuurd naar bijvoorbeeld tweakers? Een bedrijf wil toch publiciteit? Of denk je dat je net zo laaiend enthousiast was geworden om een Alienware te halen zonder al die publiciteit eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
welke publiciteit?

enigste waar ik alienware van kon, is dat een collega van me er 1 had..
daarna gewoon vergeten, tot ik weer hier kwam.. dus ik vind zeker dat dell niet zoveel reclame maakt..

bto en xnotebooks kom ik veel vaker tegen..

je heb gelijk.. bto maakt zich hier waarschijnlijk NIET schuldig aan..
hoe of wat financieel bto doet met tweakers.net, moeten ze zelf weten.. ik begrijp dat ze hier een vergoeding oid voor vragen, en je krijgt daar een review van die gewoon eerlijk is...

dat is heel wat anders als klanten een dikke korting geven, in ruil voor een klantenwerving en onterrechte positieve review.....

nogmaals BTO HEEFT DAT NIET GEDAAN!!
maar gezien het dezelfde machine's zijn, maar dan met anderre naam, is het toch jammer...

zonde ook, ik heb de indruk dat bto een prima bedrijf is..
tevens mij hebben benaderd over mijn machine, die niet eens door hun verkocht is..

nogmaals.. ik ben niet anti BTO, en voor zover ik er weet van heb, is BTO gewoon een prima bedrijf, die zijn klanten prima helpt, ook bij problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Net een mailtje ontvangen dat de betaling binnen is. Volgend mailtje zou de overdracht naar GLS moeten zijn. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Kwaliteit van de schermen zal inderdaad schelen, alleen zie je het verschil niet als je het "betere" scherm er niet naast hebt staan. Kwaliteit van BTO laptops lijkt mij meer dan voldoende om veel gebruikers tevreden te stellen met hun machine.

En zelfs al koop je een laptop bij een BTO dealer, dan nog staan ze wel voor je klaar ter ondersteuning. En niet een dure helpdesk die niets weet, en je daarna de laptop een paar weken voor reparatie laat ophalen. Bij BTO kan dat dus soms met wachten op reparatie tijdens een bak koffie, maar ook enkele dagen (niet weken/maanden). Dit even buiten de on-site garanties om van andere merken.

Dat dealers de consumenten korting geven voor reviews, dat is een kwalijke zaak. Mag niet gebeuren. Maar ik geloof ook wel dat BTO zelf zich hier niet schuldig aan maakt.

@ Darkstone: Ik bedoelde het niet als een persoonlijke aanval, maar de negativiteit sprong er nogal vanaf bij je posts. Geen enkel merk is perfect, dat geef ik toe. Maar om nou 1 merk onderuit te halen, dat gaat wat te ver. Dat dit een hele discussie zou starten, dat had denk ik niemand verwacht.

Maar is het niet verstandiger om dit vuurtje te gaan doven, en weer normaal verder te gaan met de bedoeling van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Juist, laten we weer ontopic gaan. Het is ook een nette en respectvolle discussie. No harm done. :)

Aron225 en Darkstone, no hard feelings? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppassie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:15:
Net een mailtje ontvangen dat de betaling binnen is. Volgend mailtje zou de overdracht naar GLS moeten zijn. Ben benieuwd :)
Ik ook sta te wachten op een mailtje wanneer hij naar GLS gestuurd word :D
Het duurt wel lang vind ik... Dinsdag eens een mail gestuurd hoe het zat, 34min later al antwoord...
"Uw laptop staat in de assemblage ruimte en ik verwacht dat hij morgen verstuurd word"

En ja gisteren nog niets ontvangen ... hopelijk vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Ik vermoed dat ik midden volgende week de BTO laptop zal ontvangen. Ik zal een week lang mijn desktop niet gebruiken maar fulltime de nieuwe laptop en dan een review posten. Ik kan vergelijken met een Dell XPS M1530 (Core2Duo @ 2.5Ghz & 8600m GT) en een desktop (2500k@4.2Ghz & 6950) beiden met SSD.
Ik heb nog nooit eerder een laptop gereviewed dus als iemand tips heeft...PM maar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HoD85 op 31-05-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoD85 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:24:
Ik vermoed dat ik midden volgende week de BTO laptop zal ontvangen. Ik zal een week lang mijn desktop niet gebruiken maar fulltime de nieuwe laptop en dan een review posten. Ik kan vergelijken met een Dell XPS M1530 (Core2Duo @ 2.5Ghz & 8600m GT) en een desktop (2500k@4.2Ghz & 6950) beiden met SSD.
Ik heb nog nooit eerder een laptop gereviewed dus als iemand tips heeft...PM maar ;)
Gewoon schrijven wat jij denkt wat juist is.
Het is immers een ervaringentopic ;)

Om een voorbeeld te geven van een user met een uitgebreide review: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Maar het kan dus ook korter, er is geen maatstaaf voor wat goed of fout is. Zolang jij maar tevreden bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dat zou wat zijn zeg, als wij mensen vooraf al korting gaan geven voor een review achteraf waar we de inhoud vooraf niet van kennen ;)

Wij kennen onze producten als geen ander en vele gebruikers werken met veel plezier en met positieve ervaringen op onze laptops. Jaarlijks komen er duizenden nieuwe gebruikers bij.

Zouden we een deel daarvan uitnodigen (en ze daar voor belonen) dan had er wellicht een groot percentage van deze duizenden gebruikers in dit forum gepost op ons verzoek, lijtk me erg doorzichtig en gedoemd om te mislukken.

Nee hoor, de mensen posten zelf. En volgens mij doet een tweaker-member dit sowieso op eigen initiatief. Ik zit niet achter z'n keyboard en we geven er al zeker geen beloning voor. Een ervaring is een ervaring.

Aan de hand van de posts in dit forum is het wel zo dat er meer mensen (die tweakers slechts alleen lezen/volgen) eerst willen komen kijken, en dat vinden wij niet erg. Zijn we zelfs erg blij mee. Velen die hier komen herkennen de kritiek niet en bepalen hun persoonlijke mening aan de hand van vaststellen in de praktijk. Als deze mensen vervolgens als 1 van de eerste posts positief verrast zijn omdat ze hierop willen reageren kan ik me dat goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
precies dat dus...

absoluut no hard feelings, en ik hoop voor jullie dat jullie een mooi jaar er van maken..

alleen je eerste stukje:
Dat zou wat zijn zeg, als wij mensen vooraf al korting gaan geven voor een review achteraf waar we de inhoud vooraf niet van kennen

dit gebeurd vast niet bij jullie, maar er bestaan reviews, waar dit wel zo gedaan is...
en juist dat is hetgene dat mij echt pissig maakt..

nogmaals, ik ben blij dat jullie een hoop tevrede klanten hebben.
zo hoort dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ach, je moet het maar zo zien dat een ontevreden klant eerder/makkelijker een post plaatst op een forum dan een tevreden klant. Als je blij bent heb je ook gevoelsmatig geen noodzaak om ergens iets te posten, dat doen consument gewoon minder snel. En eerlijk gezegd ik ook, je zit blij achter je nieuwe laptop of LCD TV en je vindt het wel prima. Valt je iets raars op, of heb je een klacht ergens over dan ga je op zoek, vragen stellen, klagen etc etc.

Aan de leverancier dan de uitdaging om het op te lossen, en dat gaat gelukkig goed.

Thx, wij hopen ook dat het weer een goed jaar wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Beantwoord

[ Voor 84% gewijzigd door nubcaek op 31-05-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bij hoge uitzondering doen we dit inderdaad, al leveren wij natuulijk liever een compleet werkend systeem uit. Wij moeten namelijk wel testen als compleet systeem en vervolgens de harddisk weer verwijderen (kost ons extra werk/tijd). Echter bij een beetje tweaker zijn we daar niet bang voor ;)

Als dit je wens treed dan even in contact met de te leveren partij. Dan zoeken we naar een oplossing.

Door het hier op het forum te plaatsen verdwijnt waarschijnlijk voor ons wel de "hoge uitzondering" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn 15CL45 binnen, maar heb een paar probleempjes bij het aansluiten op men tv (LG 32lc51)

- Bij de resolutie 1920x1080 heb ik zeer wazig beeld, 1360x768 geeft goed beeld, maar zou toch liever een iets hogere resolutie gebruiken.
- Het beeld is redelijk grauw. Ik kom van een laptop van 5 jaar oud die met vga is aangesloten. Deze geeft wel een mooi beeld op men tv, Hier verwacht ik dus eigenlijk toch meer van.

Ik heb al wat met de instellingen gespeeld, maar vind niet direct een goede oplossing.

En omdat dit een ervaringen topic is even mijn ervaringen en bevindingen van deze laptop tot nog toe (heb hem nog maar dagje).

Het geen mij het meeste stoort aan het design zijn de 'pootjes' onderaan de laptop. Deze vind ik best vervelend wanneer ik de laptop op mijn schoot heb staan. Ook is het allemaal redelijk hoekig afgewerkt, waardoor het vervelend is om met de polsen op de laptop te steunen tijdens het typen.
Dit vind ik allemaal niet zo heel erg vermits ik hem meestal gewoon ergens heb staan en toch met een extern keyboard typ.

Het scherm is mooi helder. Ik heb zeker al mooiere schermen gezien, maar tegenover men oude laptop is dit toch een grote vooruitgang. een leuk gemiddeld schermpje dus :)

Ook het toetsenbord vind ik gemiddeld. Net zoals ik al vaker gelezen heb hier, vind ik dat het aan de rechterkant niet zo heel lekker typt.

Voor de rest heb ik niet veel op de laptop aan te merken en ben ik er wel tevreden over.
Ik moet zeggen dat hij enorm stil is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Volgens pricewatch: LG 32LC51 is de max resolutie 1366x768, of lees ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Wat ik kan vinden is de resolutie van die tv 1366x768 voor input vanaf bijvoorbeeld de VGA aansluiting. Zodra je HDMI gebruikt zal het 1280x720 zijn.

Het is een HD ready tv, dus 720p is het maximale. Alles daarboven zal deels getoond worden, of gedownscaled worden. FullHD = andere TV helaas.

Wat betreft het grauw zijn van het beeld...heb je een voorbeeld van het verschil? Mogelijk dat de keurinstellingen icm de tv niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John767 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:24:
Wat ik kan vinden is de resolutie van die tv 1366x768 voor input vanaf bijvoorbeeld de VGA aansluiting. Zodra je HDMI gebruikt zal het 1280x720 zijn.

Het is een HD ready tv, dus 720p is het maximale. Alles daarboven zal deels getoond worden, of gedownscaled worden. FullHD = andere TV helaas.

Wat betreft het grauw zijn van het beeld...heb je een voorbeeld van het verschil? Mogelijk dat de keurinstellingen icm de tv niet goed gaan.
Ok, ik kan met men ps3 1080i instellen, hierdoor veronderstelde ik dat ik 1920x1080 wel aankon.
Met de resolutie op 1366x768 te zetten ipv 1360x768 is mijn kleurenprobleem opgelost! Maar nu heb ik het probleem dat mijn scherm niet volledig wordt weergegeven op de tv. Dus mijn taakbalk staat er niet volledig op en dan de bovenkant. Hoe kan ik dit dan oplossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Vaak kan je via het controlpanel van je videokaart de positie van het beeld verplaatsen (die hoort bij de uitgang). Hiermee kan je het beeld verschuiven, of schalen.

Bij de meeste tv's kan dit ook via het menu gedaan worden.

Via HDMI wordt het beeld meestal gedownschaled. Vandaar dat 1080i wel wordt gepakt. Maar de eigenlijke resolutie zal dan 1280x720 zijn (HD Ready).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb even wat liggen spelen en proberen.
1366x768 geeft het beeld dus goed weer, buiten dat de schaling niet klopt. Bij deze waarde kan ik echter het beeld niet zelf schalen. Enkel beeld centreren, hoogte-breedteverhouding behouden en schalen naar volledig scherm. Echter geeft geen enkele van deze mogelijkheden het gewenste resultaat.

Wanneer ik 1920x1080 kies lukt het wel allemaal (schalen, kleuren zijn goed, ..), maar bij deze resolutie heb ik geen scherp beeld..

edit: bij 1280x720 heb ik trouwens het beeld wel goed staan, maar is het weer grauw, en eveneens niet zo scherp

edit 2: mss ook even interessant om te weten: de resolutie van mijn andere laptop via vga is 1360x768..
Bij men 15cl45 geeft deze scherp beeld en past alles mooi, maar zijn de kleuren gewoon niet goed.
Spelen met kleurinstellingen via tv en/of laptop helpt niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
anderre resolutie geprobeerd?
1680*1050 werkt op de tv van mijn vrouw prima.

het panel is 16x9.. breedbeeld, 1280x720 is breedbeeld..
kan je niet in de nvidia control centre, kiezen voor de optie: hdtv, in plaats van windows resolutie's?
dit kan namelijk wel heel makkelijk met amd CCC (rechter klik op het CCC, resolutie, hdtv, en dan kiezen)

hoe dit met nvidia zit, weet ik niet (terwijl ik zelf verdomme een nvidia kaart heb:D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope het lukt niet. Via de vga-kabel geeft hij wel deftig beeld, dan zal ik maar op deze manier werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Zojuist een berichtje dat de laptop is overgedragen aan GLS. Vooralsnog loopt het allemaal erg voorspoedig :)

Met een beetje geluk komt hij maandag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb toch een vreemd probleem met mijn BTO laptop.

Mijn BTO laptop heeft een killer N1103 (450mbit) wifi kaart. Nu heb ik een Asus RT-66U 450mbit router. Nu kan ik op geen enige mogelijkheid verbinding maken met de 5Ghz band ? Op bijvoorbeeld mijn Ipad lukt het prima. Ik zie hem ook niet in de lijst (windows wifi ) erbij staan. Ik heb de nieuwste drivers van de Killer site dus hieraan kan het niet liggen. Elk ander apparaat kan zo connecten dus her ligt niet aan mijn router. Mijn oude airport extreme op 5Ghz werkte wel met mijn laptop. Iemand enig idee waar het aan ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je eens de laatste drivers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En eindelijk men laptopje in handen :D

Een review kan ik nog niet geven dus nog even geduld daavoor!
Wel wil eens rondvragen wie er een GTX675m heeft wat voor temps die krijgen.. want ik heb de indruk dat die van mij te warm word.... Met Furmark kom ik hoger dan 95c hoger wil ik niet dus heb ik die dan onderbroken...
Ik weet dat furmark niet te vergelijken is met games maar toch 95+ vind ik toch wel aan de hoge kant...
ik heb ook de optie artic silver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem gewoon door laten draaien hoor. Als hij te heet wordt dan sluit hij automatisch af voordat je schade krijgt. Of hij klokt terug, en dat is natuurlijk ook niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit kan toch niet normaal zijn? Hij is dus niet OC'd ...
Op andere forums heb ik gelezen dat er iemand max 87c op stock clocks krijgt... ik heb bijna 10 graden meer...

Zou ik durven denken aan slechte pasta plaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans. De koelpasta opties zijn sowieso geldklopperij. Als hij het niet goed doet met de stock pasting gaan ze heus niet zeggen "dan had je maar AS5 moeten nemen voor X euro meer...". Maar kijk sowieso eens of je er ook echt problemen mee hebt, a la terugklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar de grote variant van het plaatje is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Heeft iemand hier een idee hoe goed GLS is met hun track en trace? Gisteren de track en trace code gekregen, maar hij kan hem vandaag nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppassie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:15:
Heeft iemand hier een idee hoe goed GLS is met hun track en trace? Gisteren de track en trace code gekregen, maar hij kan hem vandaag nog niet vinden...
Bij mij werkte het ook niet direct ...maar jij zult moeten wachten tot maandag denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:03:
En eindelijk men laptopje in handen :D

Een review kan ik nog niet geven dus nog even geduld daavoor!
Wel wil eens rondvragen wie er een GTX675m heeft wat voor temps die krijgen.. want ik heb de indruk dat die van mij te warm word.... Met Furmark kom ik hoger dan 95c hoger wil ik niet dus heb ik die dan onderbroken...
Ik weet dat furmark niet te vergelijken is met games maar toch 95+ vind ik toch wel aan de hoge kant...
ik heb ook de optie artic silver...
rond de 95 graden is normaal voor deze GPU, zeker met furmark. lees http://www.notebookcheck....0EM-Notebook.73442.0.html eropna.
"Temperatures
We checked the temperature of our test model as well. The graphics card tends to heat up quite a lot. One hour of our stress test (Furmark & Prime) heated the GeForce GTX 675M up to 96 °C – almost boiling."

Let wel, de betere koelpasta zit enkel op de CPU, de GPU heeft "standaard" koelpasta, uit onze testen bleek deze pasta het beste te werken.
ppassie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:15:
GLS kan je helaas niet tracken via internet (wel bellen naar GLS), maar als hij vrijdag verzonden is en je zit in Nederland kan je er vanuitgaan dat hij maandag aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]BTO_USER schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:25:

Let wel, de betere koelpasta zit enkel op de CPU, de GPU heeft "standaard" koelpasta, uit onze testen bleek deze pasta het beste te werken.[quote]

Dan hebben jullie me incorrecte info bezorgd! Op men factuur en eerste PDF van men samen stelling staat er wel degelijk, en ik citeer; "Artic Silver koelpasta (Processor + VGA kaart wordt meer gekoeld, tot 6 graden winst)"

Dus ben ik misleid..... en had ik dan die 6euro kunnen uitsparen en zelf betere koelpasta kunnen kopen.
Zeer teleurstellend!!
Ik was dus in de war gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Zou je even contact met ons willen opnemen per mail? Op de website spreken ze echt over de CPU koeling, of ik moet het fout lezen....
stuur even aan mailtje naar support AT bto.eu, dan kijken we wat we voor je kunnen doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BTO_USER op 02-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:48:
Zou je even contact met ons willen opnemen per mail? Op de website spreken ze echt over de CPU koeling, of ik moet het fout lezen....
stuur even aan mailtje naar support AT bto.eu, dan kijken we wat we voor je kunnen doen ;)
Op jullie website staat er " Systeem word beter gekoeld. tot 6graden winst"

En bij mij weten valt CPU en GPU beide onder systeem toch? Ander zou er enkel CPU staan...
Men E-mail is al verzonden samen met men order- en factuurbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

je mailtje is beantwoord, het gaat hier mogelijk om een misverstand, maar zoals gemeld in de mail ga ik dit maandag uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten dan maar :D

Even offtopic.. Ik heb destijds zelf men GPU van me acer vervangen en dit heb ik ook gedaan met Artic Silver. En en de temperaturen kwamen niet hoger dan normaal eerder een graad of 3 koeler... het gaat dan wel om een ATI 4650m max 65graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
[b]IannEefje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:45:

Dan hebben jullie me incorrecte info bezorgd! Op men factuur en eerste PDF van men samen stelling staat er wel degelijk, en ik citeer; "Artic Silver koelpasta (Processor + VGA kaart wordt meer gekoeld, tot 6 graden winst)"

Dus ben ik misleid..... en had ik dan die 6euro kunnen uitsparen en zelf betere koelpasta kunnen kopen.
Zeer teleurstellend!!
Maar als je een laptop samenstelt, zie je toch duidelijk dat je kiest voor andere koelpasta voor de processor?

Lijkt me nogal kort door de bocht, om hier zo'n punt van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun site staat er idd degellijk "Processor koeling" maar op men factuurbon staat er GPU en CPU?

Heb ik dus niet goed opgelet :S
Het is niet dat ik hier een groot drama van ga maken! ben gewoon verward... en vind dat men gpu erg heet word...

Het is de info die ze me nadien bezorgd hebben die niet correct is... wat opzich geen struikel punt is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Heb mijn bto vrijdag op kantoor ontvangen. Ik heb de varriant met GTX675m. Heb tot op heden nog geen warmte gevoeld met de laptop (wow + diablo tegeijk open). Wel merk je dat zodra hij de nvidia kaart opstart hij ook daadwerkelijk meteen begint met blazen. Denk dat dit hoort want zodra hij doorschiet naar de nvidia kaart, het valt namelijk ook direct weg zodra ik de game afsluit.

Verder moet ik nog een keer een benchmark draaien, alleen ik ben niet zo van de benchmarks. Indien ik wat tests moet draaien graag de software (download links) en wat ik moet doen dan zal ik dat nog draaien.

Heb hem draaien op win 7 ult 64bits en type: 15CL46.

Moet wel zeggen dat ik de rand van de notebook waar je met je pols e.d. op leunt scherp vind aanvoelen. Verder vol lof over de laptop tot dus ver.

Daarnaast mis ik de windows toets aan de linkerzijde van de spatiebalk, echter dat is wennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aapje! op 02-06-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Selecteer dan burn in test
Dit laat je gpu echt hard werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54

Local Host

Het forum is om te leren.

niika schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:08:
Ik heb toch een vreemd probleem met mijn BTO laptop.

Mijn BTO laptop heeft een killer N1103 (450mbit) wifi kaart. Nu heb ik een Asus RT-66U 450mbit router. Nu kan ik op geen enige mogelijkheid verbinding maken met de 5Ghz band ? Op bijvoorbeeld mijn Ipad lukt het prima. Ik zie hem ook niet in de lijst (windows wifi ) erbij staan. Ik heb de nieuwste drivers van de Killer site dus hieraan kan het niet liggen. Elk ander apparaat kan zo connecten dus her ligt niet aan mijn router. Mijn oude airport extreme op 5Ghz werkte wel met mijn laptop. Iemand enig idee waar het aan ligt ?
Ik moest bij mijn intel kaart bij de eigenschappen van mijn draadloos netwerk kiezen voor " verbindingsinstellingen voor intel inschakelen" vervolgens klik je op configureren en dan selecteer je op welke band hij verbinding moet leggen. Vervolgens kies je 5Ghz band en klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
BTO_USER schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:25:
GLS kan je helaas niet tracken via internet (wel bellen naar GLS), maar als hij vrijdag verzonden is en je zit in Nederland kan je er vanuitgaan dat hij maandag aankomt.
Dan zal hij maandag wel komen. Maar ik snap het bestaansrecht van deze site dan niet:
http://services.gls-nethe...racking/ttpakketshop.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
ppassie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Dan zal hij maandag wel komen. Maar ik snap het bestaansrecht van deze site dan niet:
http://services.gls-nethe...racking/ttpakketshop.aspx
Ik kreeg ook een Track en trace code. De dag erna was de laptop binnen maar niet te zien op de gls site... naja... maak me er nie druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe laptop, maar hoor en lees tegenstrijdige verhalen. Ik lees voornamelijk ervaringen van net ontvangen laptops.
Zijn er ook mensen hier die ca. 1 jaar een BTo laptop hebben. Hoe functioneert deze dan nog? Veel slijtage, hoe is het scherm na 1 jaar etc etc.
Dat zou mij meer zeggen als een nieuw product out of the box. Elke nieuwe auto ruikt ook als nieuw, maar zegt niets over de langdurige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet er alvast een: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Zeker het touchpad slijt gewoon enorm snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Mijn BTO laptop van 1 jaar oud ziet er nog steeds perfect uit! Het heeft dan ook zelfs heel wat doorstaan, maar niks is zichtbaar qua slijtage. (ook niet aan touchpad)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Daar kan ik wel antwoord op geven. Ik heb sinds een jaar een clevo 150hm ofzo, met de volgende specs

i7-2720Qm
8GB ram
500 GB HDD
GT555M

Hoe bevalt de laptop mij na 1 jaar (22.06.2011 besteld)? Prima, ik verwacht dat hij nog wel een paar jaar mee gaat. Ik heb 'm afgelopen week nog even open gemaakt, wat stof verwijderd en de GPU en CPU voorzien van nieuwe koelpasta. Overigens koop ik wel een nieuwe bto laptop, maar deze blijft binnen de familie. :)

Welke 'klachten' herken ik? (Voor zover ik klachten gezien heb)
De letters ' h en j ' reageren soms slecht, voor zover ik heb kunnen nabootsen, en het midden van de touchpad is versleten. Ipv een ruw oppervlak zie ik een mat zwart oppervlak. Hij reageert er niet minder slecht/goed op, het ziet er alleen niet fantastisch uit. Gebruik hem overigens ook verder nooit aangezien ik gewoon een muis heb. Temperaturen van de GPU en CPU komen niet boven de 80 en zodra dit gebeurt begint de ventilator pas hoorbaar te koelen. Niks te klagen dus, prima apparaat ! Scherm vind ik overigens prima, kijkhoek is alleen soms lastig, als ik onderuit ga zitten of rechtop moet ik t scherm zeker wel kantelen.

[ Voor 8% gewijzigd door nubcaek op 03-06-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Weet iemand trouwens hoe ik het glanzende gedeelte rond het scherm kan afkuisen?
Het ziet er zo uit precies het vuiltjes zijn die IN het plastiek vastzitten, krijg het er met echt niks uit.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:16:
Daar kan ik wel antwoord op geven. Ik heb sinds een jaar een clevo 150hm ofzo, met de volgende specs

i7-2720Qm
8GB ram
500 GB HDD
GT555M

Hoe bevalt de laptop mij na 1 jaar (22.06.2011 besteld)? Prima, ik verwacht dat hij nog wel een paar jaar mee gaat. Ik heb 'm afgelopen week nog even open gemaakt, wat stof verwijderd en de GPU en CPU voorzien van nieuwe koelpasta. Overigens koop ik wel een nieuwe bto laptop, maar deze blijft binnen de familie. :)

Welke 'klachten' herken ik? (Voor zover ik klachten gezien heb)
De letters ' h en j ' reageren soms slecht, voor zover ik heb kunnen nabootsen, en het midden van de touchpad is versleten. Ipv een ruw oppervlak zie ik een mat zwart oppervlak. Hij reageert er niet minder slecht op, het ziet er alleen niet fantastisch uit. Gebruik hem overigens ook verder nooit aangezien ik gewoon een muis heb. Temperaturen van de GPU en CPU komen niet boven de 80 en zodra dit gebeurt begint de ventilator pas hoorbaar te koelen. Niks te klagen dus, prima apparaat ! Scherm vind ik overigens prima, kijkhoek is alleen soms lastig, als ik onderuit ga zitten of rechtop moet ik t scherm zeker wel kantelen.
Neem wat het toetsenbord betreft gerust even contact op met je dealer / leverancier.
Was dit vanaf levering al of is er mogelijk wat stof tussen gekomen?

Verder goed om te horen dat hij nogsteeds bevalt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:26:
[...]

Neem wat het toetsenbord betreft gerust even contact op met je dealer / leverancier.
Was dit vanaf levering al of is er mogelijk wat stof tussen gekomen?

Verder goed om te horen dat hij nogsteeds bevalt! :)
Durf ik niet te zeggen.. maar zo hééél storend is het niet. Ik heb 'm overigens bij Alternate gehaald.. dus geen zin om 'm voor dit kleinigheidje RMA te sturen. Wellicht dat ik dat net voor 't einde van z'n garantieperiode ff doe. :p

Overigens kan ik het probleem ook niet echt 'nabootsen' zeg maar.. dat maakt het aanspraak maken op garantie wat lastiger.

[ Voor 9% gewijzigd door nubcaek op 03-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik gebruik nu al 8 maand het touchpad en nog NIKS slijt, stoppen met die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Stoppen met die onzin? Wat voor reactie is dat? Zal ik er een foto van maken voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 07:56
Onzin? Als dat de ervaring is die een gebruiker heeft, kan diegene dat hier delen daar het een "ervaringen"-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wel dan niet optisch veranderen / slijten van het touchpadcoating ligt aan meerdere zaken.

1: De hoeveelheid druk die iemand uitoefent.
2: De frequentie van gebruik
3: Zweterige / vettige handen
4: Gladde of ruwe vingers.

Vandaar dat de ene gebruiker na, zo blijkt, 8 maanden na ontvangst een nog als nieuw uitziende touchpad heeft en de ander na gebruik een plekje krijgt op de plek waar hij of zij het touchpad het meeste gebruikt. Daar is niets vreemds aan :) Uiteindelijk zal bijna ieder touchpad dit krijgen, zelfs die van de macbooks (glas). Bij de een duurt het echter wat langer dan bij de ander. Er bouwt zich namelijk ook een vet/cel laagje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58
Norinco schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:40:
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe laptop, maar hoor en lees tegenstrijdige verhalen. Ik lees voornamelijk ervaringen van net ontvangen laptops.
Zijn er ook mensen hier die ca. 1 jaar een BTo laptop hebben. Hoe functioneert deze dan nog? Veel slijtage, hoe is het scherm na 1 jaar etc etc.
Dat zou mij meer zeggen als een nieuw product out of the box. Elke nieuwe auto ruikt ook als nieuw, maar zegt niets over de langdurige kwaliteit.
Ik heb nu ongeveer 1 jaar lang een bto laptop, de alternate versie. Hij functioneert nog prima. Ik heb geen last van slijtage, maar ik moet erbij zeggen dat ik het touchpad nooit gebruik. Het scherm is nog precies hetzelfde zoals hij was op dag een. Zou ik met de kennis van nu dezelfde laptop gekocht hebben? Nee, de accu duur is naar mijn mening veel te kort. Een laptop betekend voor mij mobiliteit, maar ik moet helaas altijd de oplader meenemen(dat ding is gigantisch groot), want na iets meer dan een uur op het internet surfen moet hij toch wel weer aan het stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Leuk dat je het 'optisch veranderen' noemt, maar zullen we gewoon bij de term 'slijtage' blijven? Dat is immers wat het is.

Kun je dat onderbouwen met theorie? Dit is geen aanval.

Verder kan ik het me goed voorstellen dat die factoren van invloed zijn op de slijtage. Feit blijft dat het in mijn geval uitzonderlijk snel is. Als ik naar de 5jaar oude brakke hp laptop van mijn pa kijk (hij maakt veel gebruik van t touchpad) dan zie ik daar geen enkel vlekje slijtage.

Definitie slijtage: "ongewenste verandering van oppervlak een afmetingen als gevolg van wrijving, gepaard gaande met materiaalafname aan het oppervlak"

Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/slijtage

Laat duidelijk zijn dat ik dit kleine euvel, die geen invloed heeft op prestaties etc, niet wil opblazen.. maar ik weiger het te bagatelliseren en te accepteren dat het met mooie woorden wordt weggepraat.

Voor de mobiliteit kan ik je inderdaad geen high end laptop aanbevelen, dat geldt mijn inziens voor ieder merk. Ze zuipen allemaal stroom en ze zijn allemaal zwaar. Uiteraard zit er verschil in accuduur, maar heb niet de illusie dat je t alleen met de accu redt op school bv. Ik had voorheen een 13,3" Acer Timeline, die zou t 8u moeten uithouden.. dat redde ik dus bij lange na niet, de oplader ging altijd mee.

[ Voor 31% gewijzigd door nubcaek op 03-06-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere laptop bij mij in huis (HP 530) vertoont ook slijtage van touchpad, maar lijkt inderdaad ook de coating te zijn.
De gebruikers hebben wel een beetje ruwe/ werkhanden, dus misschien dat het daardoor sneller slijt.
Wat ik wel eens gelezen heb om slijtage van bepaalde tekentablets (en bijhorende pennetjes) te verminderen, is dat ze hem inwrijven met een klein beetje vaseline. Wellicht een idee om je touchpad ook langer mee te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:14:
Het wel dan niet optisch veranderen van het touchpad ligt aan meerdere zaken.

1: De hoeveelheid druk die iemand uitoefent.
2: De frequentie van gebruik
3: Zweterige / vettige handen
4: Gladde of ruwe vingers.

Vandaar dat de ene gebruiker na, zo blijkt, 8 maanden na ontvangst een nog als nieuw uitziende touchpad heeft en de ander na gebruik een plekje krijgt op de plek waar hij of zij het touchpad het meeste gebruikt. Daar is niets vreemds aan :) Uiteindelijk zal bijna ieder touchpad dit krijgen, zelfs die van de macbooks (glas). Bij de een duurt het echter wat langer dan bij de ander. Er bouwt zich namelijk ook een vet/cel laagje op.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Als ik google aanhaal vind ik bijvoorbeeld geen enkele user die rapporteert over slijtende touchpads bij de macbooks. Ja, die va de oude macbooks met touchpad buttons, maar de huidige trackpads hebben, aldus een random forumganger, helemaal geen coating, en kunnen dus niet afslijten. (geen idee in hoeverre dat waar is). De ophoping van cellen zou je moeten kunnen oplossen met een doekje.

Mijn studio 15 zie ik ook niet bepaald als het toppunt qua bouwkwaliteit (ergo: vrij slecht), maar tot nu toe is het enige waar slijtage op zichtbaar is het aftermarket backlit toetsenbord. Het touchpad is werkelijk nog puntgaaf (ik ik gebruik pas sinds een half jaartje een muis, af en toe). Ik ken maar 3 series die nu worden verkocht en last hebben van touchpad slijtage (ergo: waar meerdere users over hebben gerapporteerd):
zo goed als alle clevo modellen
asus N55, palmrest slijt ook.
sony E series (is al opgelost meen ik)

Dat elk touchpad slijt na een tijdje.. oke, maar dan heb je het echt niet over een periode van een paar maanden wat de meeste users van de bovengenoemde lijnen rapporteren.
nubcaek schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:35:
Voor de mobiliteit kan ik je inderdaad geen high end laptop aanbevelen, dat geldt mijn inziens voor ieder merk. Ze zuipen allemaal stroom en ze zijn allemaal zwaar. Uiteraard zit er verschil in accuduur, maar heb niet de illusie dat je t alleen met de accu redt op school bv. Ik had voorheen een 13,3" Acer Timeline, die zou t 8u moeten uithouden.. dat redde is dus bij lange na niet, de oplader ging altijd mee.
De U30JC haalt wel gewoon heel veel op de accu met een full-voltage CPU en dedicated GPU. En als ze de toshiba x775 zouden uitrusten met dezelfde accu als in de M17x of MSI GX serie, dan zou je daarmee ook de 8 uur kunnen halen onder reallistische omstandigheden.

Een lange of korte accuduur is een keuze, geen logisch gevolg van een zware CPU/GPU. Dat was het jaren geleden, maar door switchable graphics en andere technieken gaat dat tegenwoordig niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Als ik google aanhaal vind ik bijvoorbeeld geen enkele user die rapporteert over slijtende touchpads bij de macbooks. Ja, die va de oude macbooks met touchpad buttons, maar de huidige trackpads hebben, aldus een random forumganger, helemaal geen coating, en kunnen dus niet afslijten. (geen idee in hoeverre dat waar is). De ophoping van cellen zou je moeten kunnen oplossen met een doekje.

Mijn studio 15 zie ik ook niet bepaald als het toppunt qua bouwkwaliteit (ergo: vrij slecht), maar tot nu toe is het enige waar slijtage op zichtbaar is het aftermarket backlit toetsenbord. Het touchpad is werkelijk nog puntgaaf (ik ik gebruik pas sinds een half jaartje een muis, af en toe). Ik ken maar 3 series die nu worden verkocht en last hebben van touchpad slijtage (ergo: waar meerdere users over hebben gerapporteerd):
zo goed als alle clevo modellen
asus N55, palmrest slijt ook.
sony E series (is al opgelost meen ik)

Dat elk touchpad slijt na een tijdje.. oke, maar dan heb je het echt niet over een periode van een paar maanden wat de meeste users van de bovengenoemde lijnen rapporteren.

[...]

De U30JC haalt wel gewoon heel veel op de accu met een full-voltage CPU en dedicated GPU. En als ze de toshiba x775 zouden uitrusten met dezelfde accu als in de M17x of MSI GX serie, dan zou je daarmee ook de 8 uur kunnen halen onder reallistische omstandigheden.

Een lange of korte accuduur is een keuze, geen logisch gevolg van een zware CPU/GPU. Dat was het jaren geleden, maar door switchable graphics en andere technieken gaat dat tegenwoordig niet meer op.
Vanuit mijn ervaring gezien met de acer timeline kan ik het me moeilijk voorstellen, maar wie weet heb je wel gelijk. Wat in ieder geval opgaat is dat wat men beweert op papier in de praktijk vervolgens nog maar eens moet blijken. Nou vraag ik me ook hardop af of jij uit ervaring spreekt of uit dat wat op papier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het nalezen in de reviews. Natuurlijk moet je de specs van acer niet geloven, van geen enkele fabrikant buiten apple. Maar zoals je kan zien in die toshiba review kan je met een goed moederbordontwerp en goede software ook een GTX560m 4 uur lang laten werken op een minuscule 48wh accu.

Of deze dan:
http://www.anandtech.com/...21-the-sharks-new-teeth/5
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
2x dezelfde hardware, maar met de een kan je 3 minuten per watt-uur halen, en met de andere 4.5 minuten per watt-uur. Dat is ook meteen het gebied waarop apple het zo goed doet. Het moederbordontwerp steekt gewoon enorm goed in elkaar, terwijl andere fabrikanten maar wat chips op een veel te groot PCB pleuren... Je wilt niet weten hoeveel verspilde ruimte er op het moederbord van mijn laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:05:
Je kan het nalezen in de reviews. Natuurlijk moet je de specs van acer niet geloven, van geen enkele fabrikant buiten apple. Maar zoals je kan zien in die toshiba review kan je met een goed moederbordontwerp en goede software ook een GTX560m 4 uur lang laten werken op een minuscule 48wh accu.

Of deze dan:
http://www.anandtech.com/...21-the-sharks-new-teeth/5
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
2x dezelfde hardware, maar met de een kan je 3 minuten per watt-uur halen, en met de andere 4.5 minuten per watt-uur. Dat is ook meteen het gebied waarop apple het zo goed doet. Het moederbordontwerp steekt gewoon enorm goed in elkaar, terwijl andere fabrikanten maar wat chips op een veel te groot PCB pleuren... Je wilt niet weten hoeveel verspilde ruimte er op het moederbord van mijn laptop zit.
Dat dikgedrukte moest ik even twee keer lezen.. haha. Ik heb er overigens verder geen verstand van en kan dan ook alleen vanuit mijn eigen ervaringen spreken. Als het goed is, zoals ik mijzelf ken, heb ik het ook bij mijzelf gehouden. Het verhaal geloof ik overigens wel, in die modellen zitten alleen geen high-end kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de http://www.anandtech.com/...5-toshibas-gamer-grows-up zit een high-end kaart. Een die 100w kan verstoken onder load volgens de specs.

En met dat dikgedrukte bedoel ik dat je accuduur cijfers, en wel meer cijfers eigenlijk, niet serieus moet nemen als die van een fabrikant komen. Alleen apple levert realistische cijfers over de accuduur. Of die realistisch genoeg zijn, daar valt over te discussiëren.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:17:
In de http://www.anandtech.com/...5-toshibas-gamer-grows-up zit een high-end kaart. Een die 100w kan verstoken onder load volgens de specs.

En met dat dikgedrukte bedoel ik dat je accuduur cijfers, en wel meer cijfers eigenlijk, niet serieus moet nemen als die van een fabrikant komen. Alleen apple levert realistische cijfers over de accuduur. Of die realistisch genoeg zijn, daar valt over te discussiëren.
4,5 uur idle op die kaart ;) Maar zeker wel netjes!

*Edit: Om dit even af te ronden Darkstone. Je bent een man van de feiten en van de kennis. Dat kan ik alleen maar waarderen, maar nu zou ik wel graag willen opmerken dat het mij opvalt dat je vaak in dit topic aanwezig bent om BTO af te kraken ten opzichte van elke laptop die beter presteert op een specifiek vlak. Ik vraag mij hardop af of dat de bedoeling is van dit topic. Laat ik benadrukken dat mensen voor het beste moeten gaan voor wat er met hun geld te kopen valt (Niet alleen kwaliteit, maar ook persoonlijke voorkeur etc - combinatie van die factoren: beste), maar het moet niet een trashfest worden lijkt mij. Wellicht zijn jouw voorkeuren en kennis van meerwaarde in een topic waar het draait om aankoopadvies en niet zozeer ervaringen.

Nu begrijp ik dat mensen ook in dit topic voor aankoopadvies komen vragen.. maar dan zou je ook de vraag kunnen stellen of zij niet in een ander topic die vraag moeten voorleggen. :)

Nogmaals; je wekt die indruk bij mij, ik zeg niet dat het feitelijk zo is.

Daarbij, ik heb totaal geen verstand van accuduur etc, enkel uit ervaring.. en kennelijk is die ervaring niet zo best. :)

Edit: ik doe dit verhaal via de edit gezien t feit dat dit topic om ervaringen gaat en ik niet verder wil afdwalen. Mocht je t hier niet mee eens zijn dan staat het je vrij om mij een dm te sturen.

[ Voor 53% gewijzigd door nubcaek op 03-06-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een minuscule 48wh accu. De high-end dell/lenovo workstations kun je met 93 of 94wh accu krijgen, je mag zelf doorrekenen wat je met een dergelijk formaat accu haalt.

Dat zeg ik, een lange accuduur is een keuze. Toshiba heeft er schijnbaar voor gekozen te besparen op de accu. Maar het stroomverbruik is wel dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Graviton12 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:03:
Ik gebruik nu al 8 maand het touchpad en nog NIKS slijt, stoppen met die onzin.
Mischien wilt darkstone de foto posten van mijn clevo?
Mijn touchpad is na 6 maanden al TE ver heen naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 17:48
Mijn 17cl37 doet weer maar eens raar:

Daarnet merkte ik een soort van dansende pixels/noise op mijn laptop scherm. Nog nooit eerder gehad, en heb ook geen enkel idee aan wat dit kan liggen. Ik heb het gefilmd met mijn iphone, dus de kwaliteit is niet heel erg goed, maar je kan wel zien wat ik bedoel. Het is het best zichtbaar op de blauwe windows achtergrond. Op de witte achtergrond zie je wat meer, maar dit komt vooral door de camera denk ik, want met het blote oog zag je het minder.

Maar op de blauwe achtergrond is het echt wel duidelijk. Het rare is als ik die doorzichtige balk over de achtergrond sleep (van mijn rainmeter theme) verdwijnen die dansende pixels en zie ik ze niet meer. Sleep ik de balk terug, komen ze weer tevoorschijn.

Heeft iemand enig idee aan wat dit ligt? Ik heb de pc na de eerste keer gereset, en toen was het weg, maar na een uurtje ofzo kwamen ze weer terug.... Ik probeerde er een screenshot van te nemen, maar op de screenshots zie ik de artifacts niet terug.

YouTube: weird noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geflikker ziet, dan ligt het waarschijnlijk aan het scherm of aan de GPU. De GPU is makkelijk uit te sluiten door een extern scherm te proberen.

Ten slotte kan het ook nog aan de driver liggen, maar als je die niet onlangs hebt geüpdatet word de kans daarop wel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Laatst online: 20-01-2024
nubcaek schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:40:
[...]

4,5 uur idle op die kaart ;) Maar zeker wel netjes!

*Edit: Om dit even af te ronden Darkstone. Je bent een man van de feiten en van de kennis. Dat kan ik alleen maar waarderen, maar nu zou ik wel graag willen opmerken dat het mij opvalt dat je vaak in dit topic aanwezig bent om BTO af te kraken ten opzichte van elke laptop die beter presteert op een specifiek vlak. Ik vraag mij hardop af of dat de bedoeling is van dit topic. Laat ik benadrukken dat mensen voor het beste moeten gaan voor wat er met hun geld te kopen valt (Niet alleen kwaliteit, maar ook persoonlijke voorkeur etc - combinatie van die factoren: beste), maar het moet niet een trashfest worden lijkt mij. Wellicht zijn jouw voorkeuren en kennis van meerwaarde in een topic waar het draait om aankoopadvies en niet zozeer ervaringen.

Nu begrijp ik dat mensen ook in dit topic voor aankoopadvies komen vragen.. maar dan zou je ook de vraag kunnen stellen of zij niet in een ander topic die vraag moeten voorleggen. :)

Nogmaals; je wekt die indruk bij mij, ik zeg niet dat het feitelijk zo is.

Daarbij, ik heb totaal geen verstand van accuduur etc, enkel uit ervaring.. en kennelijk is die ervaring niet zo best. :)

Edit: ik doe dit verhaal via de edit gezien t feit dat dit topic om ervaringen gaat en ik niet verder wil afdwalen. Mocht je t hier niet mee eens zijn dan staat het je vrij om mij een dm te sturen.
Amen :) Blijkbaar ben ik niet de enigste die dit opvalt...

[ Voor 1% gewijzigd door peatron op 04-06-2012 12:50 . Reden: onderbouwing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
bekijk het eens van de anderre kant...
als je betere notebook(s) kan krijgen, voor hetzelfde, of zelfs minder geld.
waarom zou je dat advies (Dat dus goed bedoelt is) in de windslaan, en nu zelfs als afzeik posts zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:17:
Kleine correctie, de 560M is een 75W TDP kaart.
Pagina: 1 ... 45 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.