Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:04
Dark Master schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:55:
Volgens mij heb ik het antwoord al eens eerder in dit topic gezien, het is mogelijk om een kleinere variant te gebruiken, echter geeft dit geen garantie dat de notebook op full power kan opladen bijvoorbeeld.
Zolang dat de adapter niet overbelast of kapot maakt is dat natuurlijk niet erg als ik er dan maar wel de hele dag op kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:55:
Volgens mij heb ik het antwoord al eens eerder in dit topic gezien, het is mogelijk om een kleinere variant te gebruiken, echter geeft dit geen garantie dat de notebook op full power kan opladen bijvoorbeeld.
Heb inderdaad diverse klanten met bijv. een 15CL35 welke std. met 90watt kwam maar nu een 60watt adapter gebruiken. Notebook laad echter niet zo snel op, vraag is; is het verstandig?

BTO levert niet voorniets (ietswat overbemeten) deze adaptoren mee. Minder kan inderdaad maar is geen garantie op goede werking. Zo kan het zijn dat de notebook dus te weinig stroom krijgt onder full-load wat weer tot vreemde fouten kan lopen, zoals bijv. een opeens terugclockende CPU.

Of de adapter kan zeer warm worden (i.a.w. hij moet heel hard werken) wat soms ook niet wenselijk is. YMMV is dus het antwoord.
EdwinB schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:00:
[...]

Zolang dat de adapter niet overbelast of kapot maakt is dat natuurlijk niet erg als ik er dan maar wel de hele dag op kan werken.
Nee, correct. Alleen kan het wel je oplaadsysteem extra belasten. Bij office gebruik niet zo schokkend, ga je zware 3D games spelen + je accu opladen en heb je 3 usb schijven aangesloten kan het wel een ander verhaal worden.

Hoop dat je mijn terughoudendheid begrijpt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een goed ontworpen bios maakt het niet uit als je een ontoereikende adapter gebruikt. De CPU/GPU klokken dan gewoon terug. Tenzij je natuurlijk met tools als throttlestop aan de gang gaat. Dan heb je wel een probleem als je adapter het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:28:

Nee, correct. Alleen kan het wel je oplaadsysteem extra belasten. Bij office gebruik niet zo schokkend, ga je zware 3D games spelen + je accu opladen en heb je 3 usb schijven aangesloten kan het wel een ander verhaal worden.

Hoop dat je mijn terughoudendheid begrijpt :)
Ik begrijp zeker je terughoudendheid, maar ik bedoelde juist dat ik dus een extra adapter zou willen die ik expliciet alleen ga gebruiken tijdens office gebruik buitenshuis.

De grote baksteen kan dan thuis blijven en die kan ik dan natuurlijk gebruiken als ik wel een 3D game ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

BTO_USER schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:42:
[...]
De AMD 7990 draait momenteel ook in test, ook een bizarre kaart.
is daar een ETA voor? weken of maanden? en is het de moeite om erop te wachten?

als hij niet veel duurder is als de 7970, dan wacht ik misschien daarop

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:14:

-Schermkwaliteit is all over the place, hoe zijn de nieuwe matte HD schermen in de topmodellen in vergelijking met top modellen van Apple, Asus, alienware en MSI? De kwaliteit van het matte HD scherm is volgens tweakers ruim boven gemiddeld en wordt als goed beoordeeld.

Mijn grootste probleem echter met het online kopen van laptops en schermen is dat schermkwaliteit iets heel subjectiefs is, daarnaast zit er gewoon kwaliteitsverschil tussen schermen uit dezelfde serie.
Omdat ik een mat schem wil heb ik nbt gemaild welk scherm er in de 17CL45 zit. Dit is de N173GHE -L11 Rev. C1. Ik heb verder nog niet veel gevonden over dit scherm (wel positieve ervaringen uit 2011). Misschien heb je er wat aan.

AU OPTRONICS B173HW01 V4 schijnt ontzettend goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de beruchte chi-mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
kan je die niet krijgen met hetzelfde display als CLB heeft?
die heeft toch dat lenovo scherm?

die is wel goed.

het matte chi-mei panel wil je echt niet!
het glossy chi-mei panel is wel redelijk

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Het gaat hier om een 17" scherm, niet om een 15" scherm ;) .
Wij hebben trouwens geen slechte ervaringen met dit type scherm, heb even snel op het linkje van darkstone geklikt en wat ik zo kan zien is het vooral wat mensen persoonlijk vinden van het scherm, vorige week hebben wij hier een klant gehad die het juist een heel mooi scherm vond (Hij had echter 15", konden we dus niet erin zetten)

uiteindelijk is een scherm echt wat je als persoon ervan vind, sommige mensen vinden die 95% schermen heilig, sommige vinden het TE.

Is een scherm belangrijk, kom langs en bekijk ze, reviews zeggen 0,0 als het gaat om wat jij prettig vind, dat hebben wij wel ondervonden met een aantal klanten de laatste tijd.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Roberto schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:53:

BTO verkoopt zowel direct via hun eigen website als via geselecteerde dealers. Sommige dealers hebben lagere prijzen dan de BTO site.
Orienteer dus goed.
Zijn er nog steeds webshop's die BTO-Notebooks goedkoper verkopen dan de BTO site zelf? Zo ja, Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
Xnotebook en alternate. Bij de laatste kan je alleen niet configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Let wel op dat beide merken geen BTO notebooks zijn, wij krijgen vaak de vraag of wij support kunnen leveren voor deze merken, dit doen wij echter niet, let dus even goed op.

De webshops die BTOs verkopen en ook gebruik maken van onze support zijn bijvoorbeeld Laptop plus, Notebook totaal en BTO.eu zelf uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zoiezo wil je niet de service van alternate.... die zou ik laten vallen..

bto levert support voor bto.

cnb levert support voor xnb..

machines zijn verder gelijk (beide clevo barebones)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49

psyy138

blackbulls.nl

BTO_USER schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:21:
Let wel op dat beide merken geen BTO notebooks zijn, wij krijgen vaak de vraag of wij support kunnen leveren voor deze merken, dit doen wij echter niet, let dus even goed op.

De webshops die BTOs verkopen en ook gebruik maken van onze support zijn bijvoorbeeld Laptop plus, Notebook totaal en BTO.eu zelf uiteraard.
op de alternate laptops staat tog bto? 8)7 :?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nee hoor, Op Alternate notebooks staat Alternate ;) Het merk is alternate, vandaar dat de service ook via Alternate gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Wanneer worden de BTO laptops met de HD7970 geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

BTO_USER in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Even een mailtje sturen, dan kom je in onze mail lijst (geen spam, puur voor de HD7970).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDtje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:05:
[...]

Omdat ik een mat schem wil heb ik nbt gemaild welk scherm er in de 17CL45 zit. Dit is de N173GHE -L11 Rev. C1. Ik heb verder nog niet veel gevonden over dit scherm (wel positieve ervaringen uit 2011). Misschien heb je er wat aan.

AU OPTRONICS B173HW01 V4 schijnt ontzettend goed te zijn.
Die positieve ervaringen kan ik nog wel bevestigen :)
Je kunt echter inderdaad niet veel op google er over vinden maar krijg goede feedback. Voor een scherm van dit type is de inkijjk ook nog vrij goed te noemen.

Wat BTO_user zegt over schermen is echter wel leidend, iedereen heeft z'n eigen voorkeur en laat zich niet vangen in reviews (die per definitie subjectief zijn) omdat de een het 95% gamut scherm echt TE kleurlijk vindt de ander loopt er mee weg of de ander weer een glanzend scherm wil...
Wel opmerkelijk dat steeds meer gebruikers weer een mat scherm willen. De trend van glanzende schermen lijkt dus af te nemen, nu de grote fabrikanten nog.

Maar eigenlijk is het al een tijd geleden dat ik echt slechte schermen heb gezien, ik weet nog wel dat we vroeger met de ThinkPad T40 een 14" SXGA+ scherm hadden, daar had je na 5 graden draaien met je hoofd al het idee dat je naar negatieven keek maar zulke schermen zie je eigenlijk nu niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Hmm ik weet 't zo net nog niet.
Ik vind de BTO laptops wel een beetje tegenvallen qua prijs. Ook het design vind ik wel erg saai.

Het voordeel is dan wel weer dat BTO laptop's voor een heel groot deel configureerbaar zijn, jammer dat de videokaart daar vaak niet om valt. Ik heb 't gevoel dat de nadruk erg licht op de grafische krachten van de laptop. Terwijl ik meer opzoek ben naar een Mainstream/Multimedia laptop. Daarin zoek ik enkel een degelijke videokaart, maar wel met 8GB Ram en een Quad-core IB-processor!

Denk dat ik toch nog maar even moet wachten tot er nieuwe releases komen, want de aanbod in deze sector is vrij beperkt, jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
BTO_USER schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:17:
Nee hoor, Op Alternate notebooks staat Alternate ;) Het merk is alternate, vandaar dat de service ook via Alternate gaat.
op de zeikant van de doos, bij specs, van mijn alternate clevo.
staat DUIDELIJK BTO,, iets met P,BOOK..

ook staat er bij RAM optie:
bank1: 4gb ddr3 1333 bto selected
bank2: 4gb ddr3 1333 bto selected

dus er staat wel degelijk bto op de doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ChillPascal schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:07:
Ik vind de BTO laptops wel een beetje tegenvallen qua prijs. Ook het design vind ik wel erg saai.

Het voordeel is dan wel weer dat BTO laptop's voor een heel groot deel configureerbaar zijn, jammer dat de videokaart daar vaak niet om valt. Ik heb 't gevoel dat de nadruk erg licht op de grafische krachten van de laptop. Terwijl ik meer opzoek ben naar een Mainstream/Multimedia laptop. Daarin zoek ik enkel een degelijke videokaart, maar wel met 8GB Ram en een Quad-core IB-processor!

Denk dat ik toch nog maar even moet wachten tot er nieuwe releases komen, want de aanbod in deze sector is vrij beperkt, jammer genoeg :(
even wachten op de nieuwe dell xps ?
die komt met een kepler gpu, die voldoende zal zijn, een quad core ivy bridge, en een prima scherm/keyboard e.d.

zie het xps17 draadje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
Bij LCDTEC kost een V5 maar 107 euro (als reseller). Ik zou dat geld er best voor over hebben als jullie (BTO/NBT/etc) hem met dit scherm zouden kunnen leveren. Al is het maar om twijfel weg te nemen.

Ik zou natuurlijk zelf een ander scherm erin kunnen zetten (wordt vaker gedaan om verschillende redenen). Alleen is het matte scherm juist een van de redenen dat ik een BTO wil (samen met 2 HDD's).

Misschien overdreven alemaal, maar er is zo weinig positiefs te vinden over het chi mei scherm. Behalve van de verkopers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

aron225 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:26:
[...]

even wachten op de nieuwe dell xps ?
die komt met een kepler gpu, die voldoende zal zijn, een quad core ivy bridge, en een prima scherm/keyboard e.d.

zie het xps17 draadje..
Vind 17" wat te groot, was opzoek naar 15,6". Maar de nieuwe XPS 15's zullen wellicht te duur worden.

Ook denk ik dat we even OT moeten blijven haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

AMDtje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:11:
Bij LCDTEC kost een V5 maar 107 euro (als reseller). Ik zou dat geld er best voor over hebben als jullie (BTO/NBT/etc) hem met dit scherm zouden kunnen leveren. Al is het maar om twijfel weg te nemen.

Ik zou natuurlijk zelf een ander scherm erin kunnen zetten (wordt vaker gedaan om verschillende redenen). Alleen is het matte scherm juist een van de redenen dat ik een BTO wil (samen met 2 HDD's).

Misschien overdreven alemaal, maar er is zo weinig positiefs te vinden over het chi mei scherm. Behalve van de verkopers...
Laatste keer dat wij contact opnamen met zulke LCD-shops kregen wij te horen dat er geen voorraad was OF kregen we een ander type scherm binnen.
Als jij als gebruiker dat risico wil nemen ben je daar volledig vrij in ;)

Wij (BTO) zijn afhankelijk van onze leveranciers in Taiwan, die leveren op dit moment niet elk type scherm (tot zover er een keuze is).

Maar inderdaad, verkopers zijn altijd overal erg tevreden mee, hebben dat product ook altijd thuis staan en nooit problemen mee.
Maar om jou te pesten, ik gebruik nu ECHT een N173HGE-L11 panel. bewijsje: http://i50.tinypic.com/2a0hvs5.jpg
Voor mij is het scherm prima, mail en office gebruik en heel soms battlefield 3 _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat is het matte scherm? die is gewoon bar slecht!
iedereen die dat scherm heeft gezien, en hem niet heeft gekocht vind dat...

verkopers niet (die hebben baat bij een verkoper)
eigenaren niet (die zullen hun gekochtte spullen vaak verdedigen. in de meeste gevallen)

by the way..
dat is dezelfde barebone als ik heb? (optimus switch met vga erop links?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bar slecht, vind jij. dat mag jij vinden, ik persoonlijk vind het geen slecht scherm (en ja, beter heb ik ook wel gezien).
Dit is inderdaad de zelfde als jij hebt, de 17CL35, enkel heb ik dit scherm laten inbouwen omdat er origineel een GLARE inzat, dat was niet echt handig.

[ Voor 22% gewijzigd door BTO_USER op 24-05-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:29:
dat is het matte scherm? die is gewoon bar slecht!
iedereen die dat scherm heeft gezien, en hem niet heeft gekocht vind dat...

verkopers niet (die hebben baat bij een verkoper)
eigenaren niet (die zullen hun gekochtte spullen vaak verdedigen. in de meeste gevallen)

by the way..
dat is dezelfde barebone als ik heb? (optimus switch met vga erop links?)
Ik heb verschillende reviews gezien van de Clevo P170Em, dat is de CL46 van BTO, en al deze reviewers waren hartstikke tevreden over het matte scherm.

Waar basseer jij jou ervaringen op. op schermen van 3 jaar geleden die in de goedkopere BTO machines zaten? Als jij mij een review kunt zien waarin dit scherm afgekraakt wordt dan ben ik daar benieuwd naar.

Andermans spullen afkraken kunnen we allemaal, maar dit onderbouwen, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderbouwing: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"

Daarnaast heeft hij ook een clevo, met precies dat chi-mei scherm. Dus van 'andermans spullen afkraken' is geen sprake. Ik snap ook niet wat daar mis mee is als het maar voldoende kan worden onderbouwd...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
Iemand met een 15CL45 die wat meer weet over de batterijduur?

[ Voor 50% gewijzigd door Sakke1994 op 24-05-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Is het mogelijk om in de 15CL45 een backlight keyboard te plaatsen? Eventueel via ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:24:
[...]

op de zeikant van de doos, bij specs, van mijn alternate clevo.
staat DUIDELIJK BTO,, iets met P,BOOK..

ook staat er bij RAM optie:
bank1: 4gb ddr3 1333 bto selected
bank2: 4gb ddr3 1333 bto selected

dus er staat wel degelijk bto op de doos..
bto is in het engels gewoon gebouwd volgens specificaties.
Je zegt het zelf al "op de zeikant :F =zijkant,(maar begrijpen lukt nog wel :*) )....alternate clevo "

Ik denk dat anderen daarom niet eens de moeite nemen om te reageren,maar op bto zelf kan je dus niks
aflezen kwa merk .
Alleen als er staat BTO © op de doos,dan is het ook echt dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:18:
http://www.notebookcheck....0ER-Notebook.74449.0.html ?
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:46:
[...]

bto is in het engels gewoon gebouwd volgens specificaties.
Je zegt het zelf al "op de zeikant :F =zijkant,(maar begrijpen lukt nog wel :*) )....alternate clevo "

Ik denk dat anderen daarom niet eens de moeite nemen om te reageren,maar op bto zelf kan je dus niks
aflezen kwa merk .
Alleen als er staat BTO © op de doos,dan is het ook echt dat merk.
Zijn merk heeft geen BTO sticker, maar de laptops worden wel door BTO geleverd aan die reseller. Daarnaast zie ik ook niet of het er toe doet of het een BTO is of niet. BTO verkoopt ook maar (hoofdzakelijk) dezelfde clevo's als een paar 100 andere resellers. Hier bijvoorbeeld: http://forum.notebookrevi...rs-european-union-v1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik hoop dat notebooktotaal snel (einde van de maand ?) met de AMD Radeon HD 7970M komt want notebookguru levert hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:57:
[...]

http://www.notebookcheck....0ER-Notebook.74449.0.html ?

[...]

Zijn merk heeft geen BTO sticker, maar de laptops worden wel door BTO geleverd aan die reseller. Daarnaast zie ik ook niet of het er toe doet of het een BTO is of niet. BTO verkoopt ook maar (hoofdzakelijk) dezelfde clevo's als een paar 100 andere resellers. Hier bijvoorbeeld: http://forum.notebookrevi...rs-european-union-v1.html
Het ging er om dat er gesteld werd dat er,wel degelijk,bto op de doos stond,volgens tweaker Aron255.
Dat kan kloppen,maar houd niet in dat het onder de garantie van BTO © valt.
Volgens mij begreep Tweaker Aron225 het verschil tussen bto en BTO © niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
Iceman1987 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:34:
Is het mogelijk om in de 15CL45 een backlight keyboard te plaatsen? Eventueel via ebay?
Vraag me dit ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan bij de voorganger niet omdat er geen connector voor aanwezig is. bovendien is het clevo-backlit toetsenbord breder dan de non-backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
BTO_USER schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:11:
[...]

Laatste keer dat wij contact opnamen met zulke LCD-shops kregen wij te horen dat er geen voorraad was OF kregen we een ander type scherm binnen.
Als jij als gebruiker dat risico wil nemen ben je daar volledig vrij in ;)

Wij (BTO) zijn afhankelijk van onze leveranciers in Taiwan, die leveren op dit moment niet elk type scherm (tot zover er een keuze is).

Maar inderdaad, verkopers zijn altijd overal erg tevreden mee, hebben dat product ook altijd thuis staan en nooit problemen mee.
Maar om jou te pesten, ik gebruik nu ECHT een N173HGE-L11 panel. bewijsje: http://i50.tinypic.com/2a0hvs5.jpg
Voor mij is het scherm prima, mail en office gebruik en heel soms battlefield 3 _/-\o_ .
Slecht leverbaar dus. Goed om te weten. Het is wel mogelijk(geweest), getuige de posts van mensen die hem daadwerkelijk in hebben gebouwd. Wel iets om rekening mee te houden idd.
Kregen jullie een ander scherm binnen dan beloofd, of zeiden ze bij het bestellen al dat het een compateble scherm ging worden?

Blij dat je me gelijk geeft over verkopers, maar je doet jezelf wel een beetje tekort met die uitspraak denk ik. Ik geloof ook best dat jullie het een goed scherm vinden, maar een review met metingen/fotos/etc zegt me gewoon meer.

Hier zijn ze enthousiast over het chi mei scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:30:
[...]
Ik heb verschillende reviews gezien van de Clevo P170Em, dat is de CL46 van BTO, en al deze reviewers waren hartstikke tevreden over het matte scherm.

Waar basseer jij jou ervaringen op. op schermen van 3 jaar geleden die in de goedkopere BTO machines zaten? Als jij mij een review kunt zien waarin dit scherm afgekraakt wordt dan ben ik daar benieuwd naar.

Ik ben aron niet, maar ik baseer mijn mening op wat ik zoal vind op het net.

Probleem is dat er geen reviews te vinden zijn, ook geen positieve. Of dat ik verzand in winkels/ebay etc als ik op Chi Mei N173HGE-L11 zoek. Wat ik wel vond waren negatieve ervaringen op fora.

Na zoeken op P170Em heb ik een positieve review(zie vorige post), bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:16:
[...]

Het ging er om dat er gesteld werd dat er,wel degelijk,bto op de doos stond,volgens tweaker Aron255.
Dat kan kloppen,maar houd niet in dat het onder de garantie van BTO © valt.
Volgens mij begreep Tweaker Aron225 het verschil tussen bto en BTO © niet helemaal.
staat er nou bto op de doos of niet?
dude, ik heb die notebook gekocht... ik heb de doos in mijn handen gehad..
er staat duidelijk BTO, in hetzelfde font, als de website: bto.eu.

maakt me geen moer uit wie er garantie geeft.. er is 1 persoon hier op tweakers die geprobeerd heeft mij te helpen, en dat is zoiezo niet 1 van de verkopers, of mensen waar ik dat ding heb gekocht.

daarbij ben ik toevallig in bezit (buiten mijn alienware) van de exact hetzelfde notebook, die als bewijs gepost werd door bto_user..

alleen alles wat in diverse reviews internationaal totaal afgekraakt word.. word hier afgewimpelt met: het is smaak..
dat is onzin.. als 90 mensen zeggen, dit panel is kut! en er zijn er 4 die dat niet vinden, en van die 4 mensen, is er 1 verkoper, en 3 eigenaren van een notebook met hetzelfde panel.. dan kan ik toch niet die 4 mensen serieus nemen?

ik heb het matte chi mei panel gehad... dat is een drama..
sterker nog, voordat ik de alienware kocht, had ik bijna een msi gt780dxr gekocht (2000euro) en die heb ik niet genomen, puur omdat die hetzelfde scherm heeft.. en met mij, nog vele anderre!!

ik heb nu het glossy chi mei panel.. die is redelijk.. al komt het beide niet in de buurt van het 120hz samsung sec5044 panel dat ik nu heb.

dat er weinig reviews zijn, dat geloof ik. maar een search op chi-mei ag oid.. kan wel degelijk iets opleveren:

Afbeeldingslocatie: http://www.dellsonly.com/images/l702x/ag/AG_pixels_1lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dellsonly.com/images/l702x/ag/AG_pixels_3lg.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door aron225 op 25-05-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:41:
[...]maakt me geen moer uit wie er garantie geeft.. er is 1 persoon hier op tweakers die geprobeerd heeft mij te helpen, en dat is zoiezo niet 1 van de verkopers, of mensen waar ik dat ding heb gekocht.
Dat is exact zijn punt, hij wil duidelijk maken dat de garantie/support niet via BTO gaat, jullie lopen een beetje langs elkaar :)

Dit account is trouwens in gebruik door 2 BTO medewerkers;
1 verkoper en 1 support medewerker, ik ben de support medewerker (met dat "ow zo slechte" scherm volgens jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
volgens bijna alle reviewers ;)
en mensen die het panel gezien hebben voordat ze het aankochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

zijn die uit de zelfde fabriek batch als die wij hier gebruiken? onze batch komt uit begin 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik neem aan dat er 1 type chi mei mat panels is...
die is al jaren hetzelfde, dus neem aan dat die niet ineens sinds 2012 veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een algemene vraag anders dan schermkwaliteit.

Hoe zijn deze machines zelf up te graden, wat mag er zonder garantie te verliezen?
Wat kan er door een ervaren monteur zelf worden geupgrade?
Wat zijn de mogelijkheden mbt tot tweaking en overclocking? (blijft tenslotte tweakers hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenko1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik ben geïnteresseerd in de X•BOOK 15M49-GTX670 QUAD, Basis maar met een SSD in plaats van een 500 gb HDD. Nou is mijn vraag, ik heb zelf thuis nog een 2,5 inch HDD liggen en die zou ik er eventueel in willen zetten mag ik dit zelf doen of vervalt de garantie dan? Ik ben zelf een ICTer en heb meerdere laptops in elkaar en uit elkaar gehaald. Plus als ik er achter kom dat de 8GB niet genoeg is mag ik dan zelf extra ram geheugen toevoegen? Ik heb dit ook al bij vele verschillende laptops gedaan. Maar blijft de garantie er wel op ?

groet koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:59:

Hoe zijn deze machines zelf up te graden, wat mag er zonder garantie te verliezen?
Wat zijn de mogelijkheden mbt tot tweaking en overclocking? (blijft tenslotte tweakers hier)
Upgraden mag, meer geheugen, extra harddisk, noem het maar op.

De meeste defecten die wij tegenkomen zijn doordat mensen zelf de koelpasta gaan vernieuwen, raar genoeg komt de notebook altijd een aantal weken later bij ons uit, iets met teveel koelpasta of dubbel aangebracht (niet schoon gemaakt).
Of koelpasta op het moederbord, zien we ook wel eens gebeuren.

Overclocken is uiteraard niet toegestaan volgens de garantie voorwaarde, maar het is JOU notebook, dus als jij hem op de grond gooit vinden wij het ook best, maar garantie aanvragen zijn iets moeilijker :).

Zorg er gewoon voor dat je de tijd ervoor neemt, over het algemeen zien wij altijd als een gebruiker de notebook zelf opengemaakt heeft (nee, wij doen niet aan zegeltjes), dit doet niets met je garantie, maar dan kijken wij alles altijd wel even na.
Zo hebben wij een BTO gebruiker gehad die de notebook zelf telkens kapot maakte, hij wilde er graag vanaf en dacht door de notebook telkens ter reparatie te brengen dat wij een andere zouden geven.... dat is even iets anders gegaan 8)7
koenko1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:11:
Ik ben geïnteresseerd in de X•BOOK 15M49-GTX670 QUAD, Basis maar met een SSD in plaats van een 500 gb HDD. Nou is mijn vraag, ik heb zelf thuis nog een 2,5 inch HDD liggen en die zou ik er eventueel in willen zetten mag ik dit zelf doen of vervalt de garantie dan? Ik ben zelf een ICTer en heb meerdere laptops in elkaar en uit elkaar gehaald. Plus als ik er achter kom dat de 8GB niet genoeg is mag ik dan zelf extra ram geheugen toevoegen? Ik heb dit ook al bij vele verschillende laptops gedaan. Maar blijft de garantie er wel op ?

groet koen
Ja, je mag je eigen disk erin doen.
Geheugen is iets moeilijker, aangezien het exact de zelfde modules moeten zijn voor een goeie werking. Kijk dit dus even goed na.

[ Voor 21% gewijzigd door BTO_USER op 25-05-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb zelf een Clevo 170HM laptop extra geheugen ingestoken ValueRAM Kingston waarbij de serie iets verschilde (omdat degene die in de laptop stak nergens te vinden was), geen probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:19:
[...]

Upgraden mag, meer geheugen, extra harddisk, noem het maar op.

De meeste defecten die wij tegenkomen zijn doordat mensen zelf de koelpasta gaan vernieuwen, raar genoeg komt de notebook altijd een aantal weken later bij ons uit, iets met teveel koelpasta of dubbel aangebracht (niet schoon gemaakt).
Of koelpasta op het moederbord, zien we ook wel eens gebeuren.

Overclocken is uiteraard niet toegestaan volgens de garantie voorwaarde, maar het is JOU notebook, dus als jij hem op de grond gooit vinden wij het ook best, maar garantie aanvragen zijn iets moeilijker :).

Zorg er gewoon voor dat je de tijd ervoor neemt, over het algemeen zien wij altijd als een gebruiker de notebook zelf opengemaakt heeft (nee, wij doen niet aan zegeltjes), dit doet niets met je garantie, maar dan kijken wij alles altijd wel even na.
Zo hebben wij een BTO gebruiker gehad die de notebook zelf telkens kapot maakte, hij wilde er graag vanaf en dacht door de notebook telkens ter reparatie te brengen dat wij een andere zouden geven.... dat is even iets anders gegaan 8)7

[...]

Ja, je mag je eigen disk erin doen.
Geheugen is iets moeilijker, aangezien het exact de zelfde modules moeten zijn voor een goeie werking. Kijk dit dus even goed na.
Dit kan ik helemaal volgen, ik heb zelf ook al vaak genoeg mensen uit de knoei moeten helpen die dachten het zef allemaal te weten en er dan een mega puinzooi van maakten. (koelpasta e.d.) Al die nitwits die wel even denken zelf een PC te bouwen, en dan doet ie het niet als ze de spanning erop zetten. Daarom zie ik echt jullie zorg betreffende het zelf upgraden wel. Maar als ik het dus goed doe, blijft de garantie gelden. Dat is nice to know.

Bedankt voor de supersnelle reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 21:44
Er kan ook wel een ander merk geheugen ingeprikt worden, of een iets verschillende serie van hetzelfde merk. Alleen zijn het vaak de snelle geheugens die problemen geven. Bijvoorbeeld als de 1600MHz profielen niet als JEDEC profiel staan, maar als XMP (of ander overclock/boost profiel).

Zie eerder in dit topic over de Kingston HyperX modules.

En met zelf upgraden: met beleid uitvoeren, geen schroevendraaiers inde machine rammen, dan moet het goed gaan met behoud van garantie. Bij twijfel -> dealer/BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, wat een dag gister. Heel de dag stroomstoring, internetstoring en s’avonds zat ik ook nog eens vast in m’n eigen parkeergarage …

Nu 10 minuten geleden eindelijk weer (onstabiel) internet op kantoor dus direct aan de beantwoording van de vragen ;)
ChillPascal schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:07:

Design valt niet over te twisten, zelf vind ik het wel meevallen (let wel dat bijv. de 15M49 serie een compleet ander design is dan bijv. de 15CL46 serie) en veel mkb klanten vinden het juist fijn dat het niet té er uit springt maar als je echt een alle toetsers en bellen design met 10 kleurenlampjes zoekt zit je verkeerd ja. Hoewel het backlit keyboard van de 15CL46 wel veel kleurtjes kan maken ;)

Maar je zegt, mainstream + 8Gb en Quad IB processor. Dat hebben ze toch juist allemaal?
Een 15CL45 of 17CL45 zou dan ruim voldoen aan je wensen.
AMDtje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:11:

Ik wil dat scherm best voor je vervangen, alleen het probleem is: De garantie.
Wat als het scherm stuk gaat? Of de inverter? Ga jij dat dan claimen? Bij BTO kan ik het in iedergeval niet als garantie claimen en LCDTEC zal de notebook ook niet onderzoeken. De kosten zullen dus uiteindelijk een stuk hoger uitvallen dan die 107 euro. Feitelijk moet ik dan een compleet kale (dus zonder het merk BTO) barebone kopen en daar dan het scherm in zetten. Dat is ook niet 5 minuten werk nog los van dat je dan dus problemen kan krijgen omdat iets niet compatible is.

Ik heb er eerder maar niet op gereageerd maar het “weinig positiefs” wordt door enkele personen verspreid waar nu ondertussen al 10x op is gereageerd. Ik denk dat er genoeg is gezegd maar jullie tweakers zijn kritisch genoeg om het wel te laten weten als het echt zo slecht was. Er zitten hier zat tweakers met een BTO met het betreffende scherm en daar hoor ik niets over. En aankomen met reviews is wel leuk en aardig maar ik kan ook wel paar ongelukkige foto’s maken. (en er waren toch ook positieve reacties? ;))

Trouwens wel goede foto’s zien? Kan ze zo maken hoor ;)

Als iets niet goed is dan zeg ook IK dit tegen BTO maar het is gewoon goed.
Vertrouw je het niet? Maak een afspraak en kom zelf oordelen i.p.v. je laten leiden door de meningen van anderen. Dat is toch het beste :)

Einde hoofdstuk voor mij.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:30:
[...]

Ook schermen veranderen qua techniek, waar we jaren geleden nog op die hele trage (50+ms) TN schermen zaten zitten we nu op SPVA G2G 4ms schermpjes voor in laptops en nog gekker. De Iphone 4 met een S-IPS scherm met super hoge resolutie. Kijk inderdaad naar de huidige line-up dat is leading. En zoals al gemeld, via reviews een scherm (of geluid) beoordelen is subjectief en niet objectief. De snelheid van een notebook kun je wel objectief beoordelen.

Verder zijn er ook positieve reacties zoals al aangehaald en als iemand het scherm niet mooi vindt dan mag dat en zal ik dat niet ontkennen. Betekend alleen niet dat iedereen die zelfde mening heeft hoe vaak het ook wordt herhaald. (want de afgelopen 4 blz. komt het wel heel erg vaak terug met ook veel de zelfde linkjes.)
Sakke1994 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:18:
Hangt af van je configuratie ;) En wat je er mee gaat doen maar 2.5 uur tot 3 uur is zeker te halen.
Meer als je zuinig doet en minder als je gaat videobewerken op de accu ;)
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:17:
Kan bij de voorganger niet omdat er geen connector voor aanwezig is. bovendien is het clevo-backlit toetsenbord breder dan de non-backlit.
Klopt.
Master_S schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:04:
Ik hoop dat notebooktotaal snel (einde van de maand ?) met de AMD Radeon HD 7970M komt want notebookguru levert hem al.
Dat anderen hem al hebben kan om verschillende redenen zijn. Wat ik van BTO weet is dat ze graag voor ze iets op de markt brengen het echt uitgebreid testen. Natuurlijk weet ik wat meer dat ik nu zeg maar als ik nu roep over 1 week staat hij online en door een tegenslag of leveringsproblemen is dat niet zo stel ik jullie teleur ;) Dat doe ik dus liever niet. Met tijd komt alles ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:59:

Hangt van je dealer af maar wij (NBT) maken er geen probleem van dat u upgraded. Het is natuurlijk wel op eigen risico maar stel je vervangt de hdd en je scherm gaat later kapot dan zullen wij de garantie niet weigeren. Sloop je echter de connector (SATA) waar de harddisk aan vast zit ja … dan wordt het een ander verhaal ;)

Iedereen met geduld, goede schroevedraaiers en wat verstand van computer kan opzich de harddisk en het ram vervangen. Wij (en vermoedelijk anderen ook) maken er echter geen probleem van dit voor de klant te doen als hij dit zelf niet aandurft. Dan komt echter de vraag, waarom niet meteen meebestellen? :)

Wat overclocking betreft, tja ik zou het niet doen in een laptop. Je zit toch met een wat beperkte koelcapaciteit t.o.v. een desktop waar je bijna 500 gram aan koper op kunt gooien met 3 120mm fans.
koenko1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:11:

groet koen
Zoals hierboven vermeld, let wel bij ram dat het matched. Dat is wel zo handig, je kunt natuurlijk ook bij BTO of je dealer direct het ram inkopen, zo weet je zeker dat je het zelfde geheugen hebt als wat er al in zit. Het HOEFT niet fout te gaan maar ik heb wel eens gevallen gezien waar verschillende series toch problemen opleverde.
John767 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:39:
Er kan ook wel een ander merk geheugen ingeprikt worden, of een iets verschillende serie van hetzelfde merk. Alleen zijn het vaak de snelle geheugens die problemen geven. Bijvoorbeeld als de 1600MHz profielen niet als JEDEC profiel staan, maar als XMP (of ander overclock/boost profiel).

Zie eerder in dit topic over de Kingston HyperX modules.

En met zelf upgraden: met beleid uitvoeren, geen schroevendraaiers inde machine rammen, dan moet het goed gaan met behoud van garantie. Bij twijfel -> dealer/BTO.
Precies ;) Met users zoals u hoef ik niet eens meer te antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 21:23
Zooo na enkele BSOD's later heb ik nu ook een probleem met mijn geheugen.
Net even memtest86 gedraaid, intotaal een stuk of 480000 faults.

Ik had al een RMA verzoek ingediend wat betreft mijn fan, maar ik kan beter even bellen met BTO om dit erbij toe te voegen lijkt me. Ik had ook begrepen dat de laptop naar BTO zelf toegebracht kan worden en dat je eventueel kan wachten op de reparatie?

Ik zal straks maar even een belletje plegen. Wel jammer 2 dingen achter elkaar nu al. Ach als het maar goed opgelost word. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dark Master schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:18:
Ik zal straks maar even een belletje plegen. Wel jammer 2 dingen achter elkaar nu al. Ach als het maar goed opgelost word. :)
Spijtig te lezen maar we zullen de laatste zijn die ontkennen dat er ook wel eens iets stuk gaat.

Zo is het, even contact opnemen met de BTO Technische Dienst. De kans is erg groot KLAAR TERWIJL U WACHT.

[ Voor 37% gewijzigd door BTO_USER op 25-05-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
BTO_USER schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:29:
[...]

Spijtig te lezen maar we zullen de laatste zijn die ontkennen dat er ook wel eens iets stuk gaat.

Zo is het, even contact opnemen met de BTO Technische Dienst. De kans is erg groot KLAAR TERWIJL U WACHT.
Uiteraard kan er eens iets stuk gaan dat zal ook nooit iemand kwalijk genomen kunnen worden.
Echter heb ik BTO net aan de lijn gehad en kreeg ik toch een compleet omgekeerd gevoel van de service die zo hoog in het vaandel staat.

Het is wel mogelijk om de notebook te brengen maar klaar terwijl ik wacht was toch echt niet mogelijk, geheugen testen zou toch wel vrij lang duren volgens de persoon die ik aan de lijn had. Nu wil ik niet zeggen dat ik ontzettend veel verstand van alles heb. Maar als ik 5 minuutjes memtest draai dan zie ik al dat er iets niet in orde is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
rot voor je,
ik hoop dat het netjes opgelost word, iets openbaar zeggen, en iets echt doen is iets anders...

darkmaster, zet je dm eens aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Als wij geheugen vervangen doen wij standaard een geheugen test van 2 uur, als er 32 GB in zit soms 3 of meer.
5 minuten geheugen test heeft geen nut om te weten of het vervangen geheugen goed werkt.
(mijn collega die hierboven reageerde heeft je bericht misschien niet goed gelezen over het defecte geheugen)

Edit; zojuist even mijn collega gevraagd wat hij bedoelde, je kan hier wachten, maar wij doen dan wel een geheugen test van 30 minuten.

KLOPT: Niet gerealiseerd dat het om 32GB RAM ging. Om dat uitgebreid te checken ben je eigenlijk een paar uur verder ( volledige test ). Een snelle test kan ook, ongeveer 30 minuten, maar zeker geen 5 minuten. Als je dat de moeite waard vindt ben je alsnog welkom om een afspraak te maken, desnoods nog voor vandaag :)

[ Voor 44% gewijzigd door BTO_USER op 25-05-2012 12:11 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Net even contact gehad met zowel notebooktotaal en BTO, er was volgens mij een kleine miscommunicatie tussen BTO en mij. De laptop breng ik straks even weg en ik ben benieuwd wat er dan uitkomt.
aron225 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:50:
rot voor je,
ik hoop dat het netjes opgelost word, iets openbaar zeggen, en iets echt doen is iets anders...

darkmaster, zet je dm eens aan ;)
Ik ga ervan uit dat je mij iets wil vertellen over jou ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
nee, iets anders, maar laat maar, ik heb verder toch niets met BTO te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
@NBT: wat is de verwachting van het prijsverschil van de hd7970 t.o.v de GTX675?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog geen uitspraken over doen, uiteraard zal het industrieconform zijn maar pas als ze online komen kan ik iets definities zeggen. Inkoopprijzen en valutakoersen schommelen ook wel eens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:50:
Kan ik nog geen uitspraken over doen, uiteraard zal het industrieconform zijn maar pas als ze online komen kan ik iets definities zeggen. Inkoopprijzen en valutakoersen schommelen ook wel eens ;)
Momenteel ligt de aanschafprijs van de HD7970M voor de grote producenten als Dell lager dan de aanschafprijs van de GTX675M. Dit kan echter van producent tot producent wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

nubcaek schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:41:
@NBT: wat is de verwachting van het prijsverschil van de hd7970 t.o.v de GTX675?
Stuur even aan mailtje naar ons (verkoop AT bto.eu), dan melden wij wanneer wij deze ATI kaart kunnen leveren per mail, weet je als eerste ook onze prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Al gedaan. Maar gezien het feit dat dell en jullie duitse collega's de kaart al wel kunnen leveren, tegen een meerprijs van 50 euro.. is de overstap naar duitsland snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Meerprijs? T.o.v. de GTX675 bedoel je? Er zou geen meerprijs moeten zijn, het prijsverschil is niet groot echter wel in het voordeel van de AMD.

De beschikbaarheid van AMD 7970 kaarten is laag, grote zendingen komen over 2 weken. Er is geen meerprijs voor een AMD 7970 tov een GTX675 te verwachten. Wel een prestatiewinst voor de gamers onder ons van 23.5% precies maar die krijg je gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
23.5 procent klinkt inderdaad realistischer dan de 60+ procenten die anderre mensen het voor doen laten komen..

dit soort laptopt moet je lekker in nl kopen.. risico's zijn te groot, mocht er iets mis gaan..
garantie afhandeling e.d. wil je niet in het buitenland hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
BTO_USER schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:48:
Meerprijs? T.o.v. de GTX675 bedoel je? Er zou geen meerprijs moeten zijn, het prijsverschil is niet groot echter wel in het voordeel van de AMD.

De beschikbaarheid van AMD 7970 kaarten is laag, grote zendingen komen over 2 weken. Er is geen meerprijs voor een AMD 7970 tov een GTX675 te verwachten. Wel een prestatiewinst voor de gamers onder ons van 23.5% precies maar die krijg je gratis ;)
Bedankt voor de informatie!

Ik ga ook uit van een gemiddelde prestatiewinst van 20 - 30%. In de reviews zijn deze uitzonderlijk hoog, zo'n 50-60% gemiddeld, maar winst is winst en dat is waar het mij om gaat. Komende van een GT555M zal dit een prestatiewinst van 200 - 350%* zijn, dat boeit mij meer :)

http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html (Zie compare)

[ Voor 5% gewijzigd door nubcaek op 25-05-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zo net terug van BTO, alle problemen zijn netjes opgelost!

Ik heb ook nog even achter de schermen mogen kijken van Remco, wat toch wel weer erg interessant en mooi om te zien is. Ik heb wel nog een tijdje in de file gestaan op de terugweg, maar daar kan BTO natuurlijk niks aan veranderen. ;)

In ieder geval bedankt voor de goede service en natuurlijk niet te vergeten de rondleiding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:55:
23.5 procent klinkt inderdaad realistischer dan de 60+ procenten die anderre mensen het voor doen laten komen..
3DMARK Vantage P Score 1280x1024
AMD 6990 15.072
NVIDIA GTX675 17.335
NVIDIA GTX680 20.378
AMD 7970XT 21.120

P.S. AMD 7970XT + GTX680 zijn voorlopige scores van C-Test sample modellen ( laatste stadium voor de massa productie ). Verschil 21-22%, in andere tests 25-26%, vandaar 23.5 over de linie.

Toch zullen de NVIDIA kaarten altijd populair blijven onder een bepaald publiek, grafische professionals (ADOBE progs),CAD software, 3D software etc etc.
dit soort laptopt moet je lekker in nl kopen.. risico's zijn te groot, mocht er iets mis gaan..
garantie afhandeling e.d. wil je niet in het buitenland hebben..
Tja, zie post van Dark Master, als er dan eens wat is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BTO_USER op 25-05-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
reden dat ik de gtx675 heb genomen is dat dat voor mij de enigste mogelijkheid was icm 3d scherm.

gt680 komt erg dicht in de buurt van de 7970.. mischien wel een leuke upgrade voor moi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zoo gisteravond is de notebook de hele avond met memtest aan de slag geweest, ondertussen was het baasje lekker een drankje aan het doen op het terras. ;)

Geen enkele fout meer dus de BSOD's zullen verleden tijd zijn. Ik wil toch nog wel even benadrukken hoe stil de laptop is! Het is ongelooflijk dat de fan of heel zachtjes of gewoon helemaal niet draait als je in windows aan het werken bent.

Voor mijn vriendin zijn we nu ook aan het kijken voor een nieuwe notebook, grote kans dat het ook een BTO word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi aan ieder hier aanwezig!

Ik heb dinsdag men BTO X-Book 17CL46 besteld.
Nu hopen dat ik zo rap mogelijk in ontvangst mag nemen, het heeft 2 dagen geduurd vooraleer ze men overschrijving hebben ontvangen (BE naar NL)

CPU: i7 3720QM 2.6GHz (3.6GHz Turbo)
GPU: GTX 675M 2Gb GDDR5
RAM: 16Gb BTO selected 1600MHz (4x4)
HDD: 2x 500Gb 7200rpm (RAID0)
Wifi: Intel Wireless-N 2230
En Artec Silver koelpasta.

Zonder Windows (De 2de HDD heb ik zelf nog liggen die ik dan zelf zal plaatsen)

Ik zal het toestel gebruiken voor 3D render (V-ray) met SketchUp vandaar dat ik niet wacht op de ATI 7970m
tevens heb ik ook een Coolermaster Notepal U3 besteld :P

Zodra ik die in ontvangst heb zal ik een unbox video maken samen met de raid setup en Windows installatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Ik dacht dat ik de perfecte laptop voor mij gevonden had:

http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=541&lang=nl

Maar het is enkel Qwerty :( Komen er dergelijke modellen met azerty layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoD85 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:31:
Raar ik heb kunnen kiezen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
Dan mag je er voor mij eentje bestellen!

Ik heb nog eens geprobeerd en zelfde resultaat: http://imgur.com/0nYBn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoD85 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:51:
Dan mag je er voor mij eentje bestellen!
Zou het kunnen zijn omdat het een 15inch is? ik heb een 17inch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er ook wel met azerty, moet je gewoon even doorgeven volgens mij. Als je bij notebooktotaal besteld kun je het in de laatste bestelstap aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Als hij op de website niet selecteerbaar is is er geen AZERTY keyboard aanwezig of mogelijkheid toe.
De 15P35 waar je naar verwijst is een actie model, enkel leverbaar met een QWERTY keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:51:
Hij is er ook wel met azerty, moet je gewoon even doorgeven volgens mij. Als je bij notebooktotaal besteld kun je het in de laatste bestelstap aangeven.
Klopt ja :)
Moet AZERTY wel leverbaar zijn op dat model maar soms dat we alternatief nog kunnen sourcen.
Voor het 15P35 actiemodel echter niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Dat is raar, zoals hierboven genoemd, kan ik gewoon kiezen als ik direct op je link druk.
Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
BTO_USER schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:12:
[...]

Als hij op de website niet selecteerbaar is is er geen AZERTY keyboard aanwezig of mogelijkheid toe.
De 15P35 waar je naar verwijst is een actie model, enkel leverbaar met een QWERTY keyboard.
Oh ok ik dacht wel dat het zoiets was. Maar ik vond enkel 17inchers onder 'Actienotebooks' dus dacht 'toch maar even vragen'.

Dan ga ik nog even verder spelen met configuraties. Kon ik mijn vriendin maar overtuigen dat Qwerty snel went O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Er zijn stickers die je op een keyboard kan plakken, enige wat je dan nog hebt is een iets andere layout.
Tis net hoe ver je zelf wil gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoD85 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:51:
[...]

Oh ok ik dacht wel dat het zoiets was. Maar ik vond enkel 17inchers onder 'Actienotebooks' dus dacht 'toch maar even vragen'.

Dan ga ik nog even verder spelen met configuraties. Kon ik mijn vriendin maar overtuigen dat Qwerty snel went O-)
Beste even een QWERTY usb keyboard aanschaffen, kan ze alvast wennen ;)
En je kunt inderdaad met stickers werken maar zelf vind ik dat niet echt ideaal. Hangt ook wel af van de kwaliteit van de stickers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog meer vragen over BTO,

Je ziet bij andere Clevo barebone bouwers vaak de optie om een ander scherm te kiezen, bij BTO niet. Er zijn bijvoorbeeld heel mooie Gamut schermen voor weinig extra kosten. Wat ik trouwens bij alle clevo modellen mis zijn 3D en touchscreens.

Niet dat het standaard scherm slecht is : Review

The Chi Mei N173HGE-L11 is the non-glare panel built into the test model. This panel is high-quality and we know it from other laptops such as the MSI GT780DX.

This panel has good brightness. On average, the brightness measures 273 cd/m² and can surpass the standard 08/15 panels (around 200 cd/m²). The low black value (~0.3 cd/m²) makes watching movies (which have a lot of dark scenes) and playing games a real pleasure. Sadly, not many notebooks have such a nice black value and their black ends up looking greyish.

The panel deserves praise for its excellent contrast. The contrast is more than 900:1 and few competitors can match such a high value. Usually, the user has to be satisfied with a sixth of this contrast.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een 7970M

[url="http://www.notebookcheck....-R4-Notebook.75292.0.html"]HIEROM[/url]

Ik citeer : Not enough with that; overall, this high end card leads the Radeon HD 6990 or GeForce GTX 675M with a 50% average speed advantage across 18 games in 1920x1080 with maximum details.

Dus op Max setting en full HD (en dat is toch wat wij als gamers nastreven) heeft de 7970M gewoon 50% meer frames dan de andere kaarten. Daarom dus deze kaart.

Ik hoop dat BTO/CLEVO de HD3D van deze kaart gaat ondersteunen middels een goed 120Hz 3D scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:08:

Dus op Max setting en full HD (en dat is toch wat wij als gamers nastreven) heeft de 7970M gewoon 50% meer frames dan de andere kaarten. Daarom dus deze kaart.
Neem dat maar met een korreltje zout en halveer dat getal maar ;). Waarom? Er zijn recente benchmarks die dat uitwijzen zoals al eens beschreven in deze topic.

Idd is voor gamers dit en beter kaart, maar voor 3d rendering zou ik toch voor de GTX675 gaan.

Nu moet ik nog even wachten tot mijn BTO 17CL46 binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
precies..
de bron: notebook check, klopt niet altijd..
mijn gtx675m doet bijvoorbeeld een stuk meer fps... ik kan bf3 op ultra draaien zonder problemen..
volgens de bench van notebookcheck zou ik maar 18.4 fps doen oid?.... niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scheelt toch wel significant hoor..
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:57:
In de games die niet CPU of V-sync bottlenecked zijn zie ik respectievelijk 40%, 53%, 50%, 57%, 9%, 44%,44%, 55%, .... langskomen. Netjes.
Sla notebookcheck maar na. Nu is notebookcheck niet de beste bron, weet iemand dan wel een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de echtheid hiervan niet zeggen maar dit is toch weer iets anders...

YouTube: HD 7970m VS GTX 675m #2
YouTube: HD 7970M vs GTX 675M

Nu alles hangt ook af van de rest van uw pc setup...
zoals CPU, RAM(hoeveelheid en snelheid "MHz), HDD.

En dan nog niet te spreken over welke software die er ingeschakeld staat... MSN,Antivirus en dergelijke

Kortom geen enkel systeem is het zelfde. en dus benchmarks en andere games kunnen dus per systeem wat schommelen soms veel.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:19:
precies..
de bron: notebook check, klopt niet altijd..
mijn gtx675m doet bijvoorbeeld een stuk meer fps... ik kan bf3 op ultra draaien zonder problemen..
volgens de bench van notebookcheck zou ik maar 18.4 fps doen oid?.... niet dus..
Die recente benchmarks waren dan ook veelal op lagere resoluties en niet op Max settings... wordt hier specifiek gesproken over Max settings en full HD resolutie. Wie is er geintereseerd in performance op lagere resoluties en Medium settings?

Iedereen wil toch een beest, liefst met dual grafische kaart. Is er straks ook een BTO versie van de Eurocom panther 4.0 verkrijgbaar, das pas echt een gamebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Nadat ik een aantal keer fijn contact heb gehad met Roberto van Notebooktotaal heb ook ik besloten een BTO bij hem te bestellen; de CL45.

Hopelijk loop ik tegen geen problemen aan, maar dat is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen. Mijn keuze voor BTO is tot stand gekomen door de service ervaringen in dit topic en de goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als ik de laptop binnen krijg ga ik er een weekje mee aan de slag en zal ik mijn bevindingen ook hier plaatsen!

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:21:
Het scheelt toch wel significant hoor..

[...]

Sla notebookcheck maar na. Nu is notebookcheck niet de beste bron, weet iemand dan wel een betere?
De praktijk is altijd een betere bron ;)
Maar bij gebrek aan beter kan notebookcheck wel een "gemiddelde" guideline geven.
Heb echter ook al vaker mee gemaakt dat kaarten onder of boven de score aldaar presteren i.v.m. nieuwere versie van drivers of oudere software.

Wel is één ding duidelijk, het is een MONSTER kaart. In welke notebook hij ook zal zitten.
Maar streep toch de GTX 675m niet weg, sommige games draaien ook wat beter op nVidia dan ATI. (zegt iemand die zelf overigens meer ATI geneigd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
Zo, de kogel is door de kerk.

P.BOOK 15P35 - i7 QUAD+SSD(146) 623

Beeldscherm: 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT (1920x1080), 300cd/m2 (300 nits), contrast 500:1, True White
Videokaart: Intel® HD Graphics 3000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Chipset: Mobile Intel® HM65 Express Chipset
Processor (max 45W / Quad-core): Intel® CoreT i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
Processor koeling: Standaard processor koeling
RAM DDR3 1333/1600 (1): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333/1600 (2): 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)
Harddisk: 120GB SSD SATA-3 A-DATA S510 (Max 550 MB/s lezen / 510 schrijven) - 85.000 IOPS - AKTIEPRIJS
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
Wireless / Bluetooth (Combo): BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
Accu: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
**Garantie: 2 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)

Ik zou graag een review maken, maar dit model staat niet in de pricewatch. Gewoon hier posten dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zo nu ik de laptop ongeveer 2 weekjes in bezit heb wil ik toch een aantal bevindingen extra aan mijn review toevoegen.

Keyboard.

Eerlijk is eerlijk, mijn Alienware keyboard typte fijner, het is niet dat ik aanslagen mis, maar als ik snel aan het typen ben en ik kom in de buurt van de optische drie dan heb ik wel het gevoel dat het allemaal een beetje rammelt / fragiel aanvoelt. Het design vind ik wel mooi, maar ik heb wel menig betere toetsenbord gehad in laptops.

Koeling.

Zo zeg, wat een notebook, zoveel prestatie! Maar zo weinig geluid, de notebook is echt super super maar dan ook echt super stil! Had ik al vermeld dat de notebook gewoon super stil is? ;)
In windows, slaat de fan eigenlijk gewoon niet aan, heel af en toe blaast hij een keer, circa 2 a 3 seconde en dan is het weer stil. Als de fan dan draait, wat op een laag toerental is dan hoor je dit gewoon niet! Tja dan ga je je toch wel afvragen? Zit het wel goed met de temperaturen? Dat heeft BTO ook gewoon goed voor elkaar, idle is het tussen de 30 a 40 graden voor de processor, en rond de 40 en 50 graden voor de gpu. Als je dan iets intensiefs gaat doen, tja dan gaat de fan natuurlijk draaien. Het is verder absoluut niet storend. Ook under full load is de notebook wat betreft temperaturen prima in orde. GPU max 70 graden, processor max 52 graden. En dan met dit weer ook nog eens!

Dit is de eerste notebook die het koelingssysteem zo goed voor elkaar heeft! En ik heb nogal wat notebooks versleten de afgelopen jaren. ;)

Behuizing.

Tja hier ben ik nog niet over uit, enigzins vind ik de behuizing erg solide aanvoelen, andersinds vind ik de behuizing bij vlagen een beetje fragiel. Het is niet dat er flex in de behuizing zit, maar de onderkap van de laptop vind ik persoonlijk bijvoorbeeld niet erg goed vastzitten. Zoals al eerder vermeld met een paar extra bevestigingspunten of schroefjes had die al heel wat beter vast gezeten. Het design van de notebook is heel standaard. Absoluut niet lelijk want ik was wel weer toe aan iets strak en zakelijk. Over een half jaar of een jaar zal ik mij eens terugmelden over de behuizing. Ik kan daar natuurlijk nog geen goed onderbouwde uitspraak over doen na 2 weken.

Prestaties.

Hier kan ik kort over zijn. Goed! Beter en sneller dan mijn verwachtingen, ook vind ik het mooi dat BTO toch dat ene stapje extra zet. Waar andere bedrijven meestal DDR3 kiezen? Staat BTO klaar met GDDR5. Dat voor in de meeste gevallen ook nog eens een betere prijs.

Accuduur.

Tja, ik kom van een notebook af die toch wel 4 a 5 uur op 1 lading kon. Nu zit hier natuurlijk compleet andere hardware in. Dus dat neem ik wel in acht. Met normaal gebruik, muziekje op of surfen op het internet? Kom ik rond de 3 uur. Misschien net iets langer. Eigenlijk had ik dit iets langer gezien. Mede door de optimus technologie. Maar hier moet ik wel bij zeggen dat ik dit verder prima vind voor mijzelf. Het is nou niet dat ik de notebook overal mee naartoe sleur zonder de voeding.

Service.

Pluimpje af hier voor zowel Notebooktotaal als BTO. Jammergenoeg kwam mijn notebook met een kapot fannetje en BSOD's out of the box. Maar het is en blijft elektronica dus er kan altijd wat kapot gaan.
Ik heb BTO hierna gebeld, in eerste instantie kreeg ik er een beetje een naar gevoel bij, mede omdat ik het compleet tegenovergestelde voelde dan al de lovende berichten op dit forum. Nog geen minuut later belde Roberto mij op van Notebooktotaal, hierna werd ik ook opgebeld door BTO. Het scheen dat ik of BTO de vraagstelling niet helemaal snapte. Een kleine miscommunicatie dus. Diezelfde dag heb ik de notebook nog langsgebracht. Er werd nieuw geheugen in gezet. Ook nog eens beter geheugen Corsair Vengeance! En er werd nog speciaal een harddisk brackit om mijn SSD heen gedaan. En ik maar denken dat het wel stevig genoeg vastzat. 8)7

Bovenop dat kreeg ik ook nog eens een rondleiding door het pand! Nou dit is nou de manier hoe bedrijven en of leveranciers moeten reageren op de wensen van de klant! Want BTO en Notebooktotaal snappen het concept! Ik ga weer naar mijn familie en zeg weer van goh, ja ik had een klein opstootje bij BTO maar het werd nog beter opgelost dan ik had verwacht! Op dit vlak zoveel meer ontwikkeld dan andere bedrijven!

Al met al ben ik op dit moment ontzettend tevreden. Ik ga nu maar weer ontzettend genieten van mijn vers aangeschafte BTO notebook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD Master
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-03 16:09
HoD85 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:53:
Ik zou graag een review maken, maar dit model staat niet in de pricewatch. Gewoon hier posten dan..?
Ik zou het het op prijs stellen als je hier een review zou plaatsen. Ik overweeg om dezelfde laptop te kopen. De specificaties en de prijs zijn bijzonder goed, maar ik weet nog niet of het toetsenbord, de behuizing en de accuduur ook allemaal goed zijn. Ik hier ook nog geen review over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs jezelf gelukkig.. ik wel:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"
prutslaptop aldus notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
Ik hoop dat het geen prutslaptop is :o

Nuja, mijn eisen waren: FullHD, quadcore (beide voor simulatiesoftware) , SSD, USB 3.0 , en een kaart waar ik af en toe D3 mee kan spelen. De minpunten in de review: touchpad zal nooit gebruikt worden en de laptop zal alleen binnen gebruikt worden. Als er echter throttling optreed naar 800Mhz... Dat zou echt niet aanvaardbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dus.... is er voor dit soort kwestie's: de wet kopen op afstand..

full hd zegt alleen iets over de resolutie, niet over de kwaliteit van het panel...
mijn samsung sec5044 is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een cmo panel (in de bto)

throttling tot 800mhz is echt TE erg...

ik weet neit wat dat ding kost bij bto..
maar voor dezelfde euro's had je wellicht een asus / dell /whatever kunnen krijgen met dezelfde specs..
alleen dan wel met een redelijk toetsenbord, koeling dat voldoet..

[ Voor 23% gewijzigd door aron225 op 29-05-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Heeft iemand ervaring met de 15P35 i7 quad?
Het lijkt mij een heel degelijke laptop en een van de betere in de Prijsklasse 650-750€.
Over de accuduur onder normaal gebruik heb ik niets kunnen vinden. Zowel van de duur met de GT555m of de HD3000 is mij niet veel bekend.

Hierboven wordt hij enkele malen afgeraden maar er worden geen alternatieven geboden.

Ook vroeg ik mij af hoe vaak er nieuwe modellen bij jullie ontworpen worden, is dit half jaarlijks, jaarlijks of staat het eigenlijk niet vast?

[ Voor 8% gewijzigd door Jell0zz op 29-05-2012 13:49 . Reden: Afgekapt bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jell0zz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:48:
Het lijkt mij een heel degelijke laptop en een van de betere in de Prijsklasse 650-750€.
Over de accuduur onder normaal gebruik heb ik niets kunnen vinden. Zowel van de duur met de GT555m of de HD3000 is mij niet veel bekend.
GT555m, waar je niets mee kan omdat hij underclocked is en de koeling ontoereikend is? Daar heb je dus niets aan.
Hierboven wordt hij enkele malen afgeraden maar er worden geen alternatieven geboden.
Asus N53/n55/n56, XPS 15, nieuwe XPS 15, XPS 17. De rest is af te raden in mijn optiek (de N53 en N55 ook, maar die zijn alsnog veel beter dan de 15P.. volgens notebookcheck)
Ook vroeg ik mij af hoe vaak er nieuwe modellen bij jullie ontworpen worden, is dit half jaarlijks, jaarlijks of staat het eigenlijk niet vast?
Nooit. BTO maakt/ontwerpt helemaal geen laptops. Dat doen clevo, msi en nog wat andere fabrikanten.
...hebben wij het over dezelfde laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jell0zz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:48:

BTO gaat mee met de industrie, doorgaans betekend dit zon 3 tot 4 keer per jaar nieuwe reeksen. Denk daarbij soms aan compleet nieuwe behuizingen en soms enkel aan technische updates zoals bijvoorbeeld van Sandy Bridge naar Ivy Bridge. BTO is hier zoals Darkstone, correct, zegt wel afhankelijk van de barebonefabrikanten.

Wat de 15P35 betreft, zelf heb ik ze nu niet online staan maar wel veel verkocht: Een goede prijs / prestatie laptop, weinig defecten mee gehad en de behuizing weet zich ook goed te houden. (op een gegeven moment verkochten ze nog harder dan de 15CL35 dus het is wel echt een veel verkochte laptop)

Wat de accu betreft, afhankelijk van het gebruik tussen de 2 en 3 uur. Het kan langer maar dit is het gemiddelde. Overigens hier foto's van deze notebook in het echt :)

Hoop dat dit je keuze wat makkelijker maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:30:

Service.

Pluimpje af hier voor zowel Notebooktotaal als BTO. Jammergenoeg kwam mijn notebook met een kapot fannetje en BSOD's out of the box. Maar het is en blijft elektronica dus er kan altijd wat kapot gaan.
Ik heb BTO hierna gebeld, in eerste instantie kreeg ik er een beetje een naar gevoel bij, mede omdat ik het compleet tegenovergestelde voelde dan al de lovende berichten op dit forum. Nog geen minuut later belde Roberto mij op van Notebooktotaal, hierna werd ik ook opgebeld door BTO. Het scheen dat ik of BTO de vraagstelling niet helemaal snapte. Een kleine miscommunicatie dus. Diezelfde dag heb ik de notebook nog langsgebracht. Er werd nieuw geheugen in gezet. Ook nog eens beter geheugen Corsair Vengeance! En er werd nog speciaal een harddisk brackit om mijn SSD heen gedaan. En ik maar denken dat het wel stevig genoeg vastzat. 8)7
Mooi gebaar, zeker van die Bracket, heb volgens mij ergens gezien dat ze 40 euro rekenen voor een bracket in een slot waar je geen HD bij BTO koopt.

Al met al toch weer goeie service. Vandaag iemand gesproken met een BTO laptop die een kapotte pixel had (blauw) en die geen pixel garantie had genomen. Hij gaf aan geen vervangend scherm gehad te hebben en een coulance regeling aangeboden te hebben gehad van 150 euro voor een ander scherm, waar hij verder niet op ingegaan is.

Ben nog even wezen kijken bij hem thuis, en het matte scherm in zn 17CL37 zag er buiten die kapotte pixel best wel strak uit, vooral tijdens het gamen en film lijken, mooi zwart en scherpe kleuren, alleen de helderheid zou nog iets meer mogen naar mijn idee. De touchpad voelde een beetje stroef aan maar ik ben eigenlijk niet anders gewend van mijn laptop op kantoor. Hij was wel lekker nauwkeurig, niet dat t uitmaakt want ik ben helemaal vastgegroeid met m'n Razer Naga.

Al met al blijf ik BTO machines een goed alternatief vinden voor Alienware, en ze zijn net even lekkerder geprijsd (nog steeds niet echt goedkoop) dan de Alienwares (zeker als je naar de prijs kijkt zonder kortingen, en dat is toch iets waar ik rekening mee moet houden omdat we deze laptop voor het bedrijf van mijn vrouw kopen ivm de BTW aftrek)

Ik zit met een configuratie dilemma...

Ik zit te denken aan een 17CL46, zo snel de 7970M beschikbaar komt. Ik ga deze gebruiken voor gaming waarbij vooral Max details zeer belangrijk is.

Daarnaast voor het bekijken van Video's, surfen, bureauwerk, Muziek, maar ook het draaien van VM ware virtuele machines, Mac OsX voor de diverse Adobe projecten, en Linux voor het bijhouden van programmeer en scripting skills. Daarnaast af en toe een virtuele machine voor een Windows server configuratie benodigd voor een of ander project. Daarnaast een paar SQL databases in een VM voor mijn echtgenote haar boekhouding. Maar gaming blijft de hoofdtaak.

- Hoeveel winst haal ik uit een processor upgrade van 3610 naar 3720?
(er wordt aangegeven dat met dit soort grafische kaarten sommige games sneller processor capped zijn en dat er dus prestatiewinst te halen is)

- Als ik happy ben met 4GB geheugen voor een VM (en dat ben ik) zie ik geen reden voor een upgrade van 8 naar 16 GB, jullie wel?

- Ik heb begrepen dat de standaard WiFi kaart niet helemaal top is, welke moet ik minimaal nemen voor een goed resultaat?

- Ik logeer vaker in een hotel in het buitenland waar alleen een analoge antenne aansluiting is tbv de TV, wat voor USB oplossing is het beste voor analoge antenne TV. (staat natuurlijk wel een beetje los van BTO)
Pagina: 1 ... 44 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.