Ah dus hierin suggereer je dat er verschillen zitten tussen de verschillende BTO laptops. Maar tegelijkertijd wijs jij elke BTO laptop af, welke model ook het is alsof het allemaal troep is.
-----
het toetsenbord is volgens jou bron: gemiddeld.
de concurrernde notebook heeft een TOP keyboard, dus ja, op dit punt is hij niet goed genoeg
=====================================================================
...? Dus van BTO verwacht je perfectie, maar van Allienware neemt je genoegen met iets minder
------
de alienware heeft veel minder minpunten, en tevens kleinerre, ik vind een minder toetsenbord erger als een "iets indrukbare bezel van de media toetsen"
=====================================================================
Nou laat ik dan ook een gigantische tread van 500 post linken over de throteling probleem van de geliefde
Allienware MX17:
Waarom vertel jij (of Darkstone) niet over die problemen van de Allienware waar er geen oplossing voor is? Dit is waar ik me aan stoor, het hele zwart wit denken dat ik om de zoveel tijd lees. En ik ben niet iemand die vaak reageert, maar zit continue op tweakers te lezen. En het valt me gewoon op, dat niet het hele verhaal verteld wordt.
-------
dit betreft de r3, en is enkel voorgekomen met de gtx580.
nieuwe model is de r4...
mijn r4 heeft de rebrand van deze 580, de 675, en die blijft onder full load en stress tests gewoon prima op clock's, en blijft een steady 65 graden.. throttling is opgelost..
het enigste probleem wat altijd is gebleven bij de r3, is dat sata 3 uitgezet is in nieuwerre bios revisie's.
user: xennox heeft hier een probleem van gemaakt, en heeft van dell een nieuwe gekregen, specs:
oud systeem:
i7 2670
hd6990m
nieuwe systeem:
i7 3610 / 2e nieuwe systeem een i7 3720
hd7970
na een probleem met ook de nieuwe r4 die wel de beloofde sata 3 poorten heeft, heeft hij hierna wederom een nieuwe machine gekregen, wederom kostenloos, en krijgt als compensatie een upgrade naar de: i7 3720.
problemen met de r4 die echt noemenswaardig zijn? die zijn er niet / oude problemen zijn opgelost..
net als darkmaster die na ruime tijd na de garantie, kostenloos zijn scharnieren vervangen zijn, en ik geloof zelfs zijn lcd+bezel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
hierna heeft hij een nieuwe bto gekocht, en na een 2 / 3 maanden is hij weer terug met: een alienware..
===========================================================================
Ja, maar het gevaar is dan dat de beoordeling gebaseerd is op slechts 'een review, en dat kun je denk ik niet gefundamenteerd noemen.
-------
mijn ervaringen zijn zowel pive, als uit reviews, als uit gewoon een eerlijk en objectieve mening, die veel meer mensen delen.
Maar anandtech heeft ook zijn punten, het is dan zo eerlijk om ook die te vermelden. Zeker als het gaat op het gebied van performance:
''''Inexplicably, the Alienware M17x R3 hangs out in the middle of the pack for almost every test. When you get to the storage score, it's clear the RAIDed HDDs just aren't cutting it. ''''
en :
''''This could be due to any number of factors; the cooling system in the P150HM may be allowing the i7-2720QM to keep higher clocks for longer, or the hybrid graphics solution in the Alienware M17x R3 may be taking a toll on performance.''''
en de conclusie [url="http://www.anandtech.com/show/4458/alienwares-m17x-r3-an-antidote-to-clevo/7"]''As it stands, we think the M17x R3 is more than worthy of the bronze.
----==
wat wil je hiermee zeggen?
dat de ssd in die clevo sneller is als de raid hdd's van de alienware? dit lijkt mij behoorlijk logisch.
heeft hier iemand beweerd dat de p150hm zijn koeling slecht is? nee hoor, sterker nog, in het 15 inch segment is er niets anders, en in het verleden heb ik deze zelfs aangeprezen.
===================================================================
En hierboven geef je een genuanceerd beelt waar ik mee kan leven. Wat mij persoonlijk iriteerde was het zwart-wit beeld wat jij soms beschrijft, en wat ik eerlijk gezegd niet van je gewend bent. Worden als ''ruk'', ''verschrikkelijk'', ''slechtste optie'' etc. Hierboven sugereer je dat het allemaal wat minder zwart wit is.
-----
als je de alienware m17x r4, tegenover de clevo machine zet, dan zijn de verschillen heel groot, en op sommige punten kan het vergelijk leiden tot kracht termen als ruk e.d.
tussen die 2 is de clevo ook de slechtste optie, en dat is nog VOORDAT je naar het kostenplaatje kijkt.
Maar dat geld zo te zien ook voor de
Alienware
--
de 580 is er niet meer, de rebrand heeft geen last hiervan in ieder geval...
ik kan me herinneren dat er iets met koelpasta oid was met de eerste 580 machine's, de laterre zouden hier geen last van moeten hebben..
of dit zo is? weet ik niet, maar de 675 heeft absoluut geen last hiervan
==========================================================================
toevoeging:
selectief quoten kan iedereen, gewoon accepteren dat mijn posts op feiten berustten, is moeilijker..
een klein voorbeeld (aangaande het 11 inch gt650 model) beide uit 1 en zelfde review:
negatief:
This isn’t to say that it’s a perfect system, because it isn’t close. The design is dull, the screen is miserable, and apparently the design team forgot that cooling is part of thermal design.
positief:
It’s crazy that this system exists, and that’s why I love it. Like I said in the introduction, the spec sheet reads like a pipe dream—it’s the kind of thing that makes me giddy inside. The power/size ratio of the Monster is absolutely mind boggling. Having a 4 pound laptop that has nearly as much power as my desktop? Sign me up, yesterday.
daarom link ik (en om hem erbij te betrekken, darkstone) vaak naar hele artikellen, ook al quote ik maar een deel..
dan kan je zelf kijken en je conclusie trekken,
[
Voor 13% gewijzigd door
aron225 op 08-07-2012 18:18
]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm