Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:55:
[...]

Bij de 17CL36/37/38 serie zit er wel een gescheiden koelsysteem in de notebook.
zie deze foto
True, maar de uitdaging was 1tje met een GT555 ;)

Andere vraag: kan een 17CL37 uitgebreid worden met 3G module?
Ik lees namelijk dat de Clevo P170HM een mini PCI-e zou hebben voor een dergelijke uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Double-X-L schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Ik lees namelijk dat de Clevo P170HM een mini PCI-e zou hebben voor een dergelijke uitbreiding.
Ik heb ook heel even overwogen om een 3G module in m'n 15CL35 te bestellen, maar gezien de prijs van zo'n 100 euro + sim kaart heeft mij doen besluiten gewoon lekker m'n telefoon als acces point te gebruiken (via wifi/bluetooth/usb/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
visionz schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook heel even overwogen om een 3G module in m'n 15CL35 te bestellen, maar gezien de prijs van zo'n 100 euro + sim kaart heeft mij doen besluiten gewoon lekker m'n telefoon als acces point te gebruiken (via wifi/bluetooth/usb/etc).
Jouw 15CL35 heeft de optie om de uitbreiding te nemen, en dus zit er een simcard slot in.
De 17CL37 kan een 3g module huisvesten alleen zie ik nergens terug of er een simcard slot aanwezig is.
Deze bieden naast HELE hoge prijzen een 3g optie: http://laptopsopmaat.nl/product.php?id_product=23
Wellicht heeft die 3g module een onboard sim slot, zonder slot ga je er alsnog bar weinig aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar de xps 15 heeft standaard een 3G module. Misschien is dat een .. slimmere optie als je dat nodig hebt.

Het sim slot zit onder de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
Die 4Gb SSD van die hybride-hdd, wat voor merk is dat en is die betrouwbaar? Als ik de problemen zo eens lees over die SSD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
5 sterren qua betrouwbaarheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90% betrouwbaarheid is ook 5 sterren. Maar ik zou het niet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone

Voor sommige mensen is opslagcapaciteit soms nog net wat belangrijker dan snelheid, en daar dient deze hybrid voor.

Wat ik me echter afvraag is of hij eventueel in de caddy kan gestopt worden wanneer hij wordt vervangen door een SDD als primaire schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:37:
Wat ik me echter afvraag is of hij eventueel in de caddy kan gestopt
worden wanneer hij wordt vervangen door een SDD als primaire schijf.
Dat kan ja =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:52:
Sorry dat ik het zeg, maar de xps 15 heeft standaard een 3G module. Misschien is dat een .. slimmere optie als je dat nodig hebt.

Het sim slot zit onder de batterij.
You've got to be kidding me right.........................

Als ik even snel kijk, zie ik dat het een OPTIE is op de XPS15 dus je stelling klopt niet.
Als ik daarnaast wil configureren kan ik die hele optie niet eens terug vinden.
Er zijn velen laptops waarbij je het als optie kunt nemen niet alleen de goddelijke XPS15.
Een simslot is bijna altijd een provisie om een 3G module als uitbreiding mogelijk te maken.
Aanwezigheid van een slot wil dus niet zeggen dat de module erin zit.

Ik stel de vraag over mijn aankomende 17CL37, krijg een reactie van iemand die reeds een 15CL35 heeft besteld, en daar komt ie......... voel je hem........komt ie........de XPS15 gaat het dus niet worden aangezien we beide reeds voorzien zijn van een BTO.

Het begint bij mij nu bijna ergerlijk te worden hoe vaak, prominent, en overduidelijk de XPS15 bij jou een GIGANTISCHE voorkeur geniet en in jouw beleving de enige keus is op 15" gebied. Maar goed het zal dan wel aan mij liggen. Het lijkt er echt op alsof je per XPS15 post betaald krijgt.

Ik hoef echt geen XPS15 en als ik dat wel zou willen dan zou ik naar het daarvoor bestemde topic gaan.
Dat je de vergelijking zo nu en dan maakt met onderbouwing kan ik prima waarderen.
Maar het is alsof ik hier telkens posts van de 'Dell XPS15 for life' verkoper zit te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 17-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Darkstar steeds informatief blijft en behulpzaam zie ik het probleem niet.
Indien je een caddy optie neemt, krijg je er dan de DVD-drive bij (die ze eruit hebben gehaald om de caddy erin te stoppen) zodat je eventueel zelf nog een keer kunt wisselen indien nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Vanmorgen mijn notebook binnen gekregen, heb hem net uitgepakt. Het is echt een beest van een notebook, met een voeding van het formaat baksteen. 8)7

Straks eens uitgebreid testen, geluid klinkt heel erg goed na een beetje getweak. Start ook lekker snel op. De muis die er bij zat leek echter alsof mijn hond er aan heeft zitten kauwen, ach ja gebruiken zal ik hem toch niet dus opzich ook geen verlies.

Ik heb de folie over het scherm, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Resolutie valt wel wat tegen voor dit formaat maargoed wat wil je daar tegen doen als je een ultrasharp U2711 gewend bent. :P

Edit:
Nog wat kleine puntjes qua afwerking:
Het kapje daar waar de powerknop op zit gaat makkelijk los en was ook niet goed aan gedrukt.
Idem dito voor het scherm het onderste deel van het scherm zat niet goed aangedrukt hierdoor dat er een grote kier tussen het voorklepje en de het lcd paneel.

Opzich niks wat je niet met een beetje aandrukken kunt oplossen maar ja als systeem bouwer zou je daar toch wel op mogen letten.

[ Voor 26% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 17-08-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:43:

Als ik even snel kijk, zie ik dat het een OPTIE is op de XPS15 dus je stelling klopt niet.
Dat klopt. Maar iedereen die hem heeft besteld heeft sinds dag 1 een 3G modem erin zitten. Het is weldegelijk standaard, ondanks dat dat nergens staat aangegeven. En je hoeft ook niet zo lelijk tegen mij te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Double-X-L schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

You've got to be kidding me right.........................

Er zijn velen laptops waarbij je het als optie kunt nemen niet alleen de goddelijke XPS15.
Een simslot is bijna altijd een provisie om een 3G module als uitbreiding mogelijk te maken.
Aanwezigheid van een slot wil dus niet zeggen dat de module erin zit.

Ik stel de vraag over mijn aankomende 17CL37, krijg een reactie van iemand die reeds een 15CL35 heeft besteld, en daar komt ie......... voel je hem........komt ie........de XPS15 gaat het dus niet worden aangezien we beide reeds voorzien zijn van een BTO.

Het begint bij mij nu bijna ergerlijk te worden hoe vaak, prominent, en overduidelijk de XPS15 bij jou een GIGANTISCHE voorkeur geniet en in jouw beleving de enige keus is op 15" gebied. Maar goed het zal dan wel aan mij liggen. Het lijkt er echt op alsof je per XPS15 post betaald krijgt.

Ik hoef echt geen XPS15 en als ik dat wel zou willen dan zou ik naar het daarvoor bestemde topic gaan.
Dat je de vergelijking zo nu en dan maakt met onderbouwing kan ik prima waarderen.
Maar het is alsof ik hier telkens posts van de 'Dell XPS15 for life' verkoper zit te lezen.
Ik begrijp Double wel. Ik krijg ook heel erg vaak het idee dat Dark een soort xps virus heeft. Aan de andere kant weet ik dat het een eerste ingeving is bij mij. Dit is impulsief, denk ik wat meer na over Dark z'n comments waar dan ook, dan moet ik ook duidelijk maken dat hij heel vaak behulpzaam is , over de juiste cijfers beschikt en iedere keer weer het zelfde verteld wat al 100 keer gevraagd is.
Dat is respect voor Darkstone van mij uit. Aan de andere kant.....af en toe kan ik als ik zijn naam zie verschijnen(vaak, maar heel vaak correct:P) en het wordje xps zie wachten op een Double comment....no fence Dark, je bent een meerwaarde op Tweakers no doubt, maar XPS.....for god sake...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
ThaGostino schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:17:
de 17CL37 is bij notebookplus afgelopen dagen al 50 euro omhoog geschoten :'(
Ik bedoelde bij notenbooktotaal, excuses.

Ik twijfel om deze nieuw te halen of een 2 maanden 'oude' uit vraag & aanbod, maar dan met 6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Het is maar net wat jij wilt, ik denk dat de HD6990 niet zo denderend veel sneller zal zijn in de praktijk, echter heb je als je hem nieuw koopt wel vrije keuze over wat je er in wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
Op dit moment wil ik vooral battlefiel3 ready zijn.
Op notebookcheck weet de 6990 22000 punten te halen bij 3dmark06, waarbij de 6870 17500 haalt. Dat verschil is groter dan ik verwachte.

6990m: http://www.notebookcheck....eon-HD-6990M.57308.0.html
6970m: http://www.notebookcheck....eon-HD-6970M.43077.0.html

Wellicht kan notebooktotaal zeggen waar de prijsstijging door komt? de 'extra' 50 euro, doet zeer in de portemonnee :P

[ Voor 0% gewijzigd door FLOiAM op 17-08-2011 18:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt niet. De maximale theoretische snelheidswinst is uberhaubt maar 22.6%. En alleen als je ervanuitgaat dat 16.6% meer shaders en 5% hogere clocks perfect schalen (dat is niet zo. De memory bandwidth is namelijk hetzelfde gebleven en dat is altijd een beetje een bottleneck bij GPU's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:37:
@Darkstone

Voor sommige mensen is opslagcapaciteit soms nog net wat belangrijker dan snelheid, en daar dient deze hybrid voor.

Wat ik me echter afvraag is of hij eventueel in de caddy kan gestopt worden wanneer hij wordt vervangen door een SDD als primaire schijf.
Standaard niet maar kan _altijd_ in overleg worden geregeld :)
ThaGostino schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:27:
[...]

Ik bedoelde bij notenbooktotaal, excuses.

Ik twijfel om deze nieuw te halen of een 2 maanden 'oude' uit vraag & aanbod, maar dan met 6970.
Ja, helaas ging de prijs voor ons bij BTO omhoog en dan moeten wij ook wel omhoog met de prijs aangezien we hem anders voor inkoop zouden verkopen ;)

Blijft nog wel een goede aanbieding denk ik zo, welke configuratie dacht je zo precies aan?
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:31:
Het is maar net wat jij wilt, ik denk dat de HD6990 niet zo denderend veel sneller zal zijn in de praktijk, echter heb je als je hem nieuw koopt wel vrije keuze over wat je er in wilt hebben.
Ik dacht dat de tweaker die hem tekoop had staan dit juist deed om naar de ATI 6990 te gaan (heb het verhaal half gevolgd dus corrigeer me als ik het verkeerd heb)

Hoe dan ook, de ATI 6990 is toch nog wel 10 tot 20% sneller dan de 6990.
Zie de review’s:

ATI 6990 met 13497 3Dmark punten
ATI 6970 met 11573 3Dmark punten
Double-X-L schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Moet je ook nog de antenna hebben, alleen het kaartje werkt niet zo goed.
Maar officieel staat er bij het slot (als je heel goed inzoemt op de foto en dan links boven want daar zit het andere pci-e slot) TV-CARD. Nu kun je er ook wel wat anders inzetten maar dan heb je geen simslot.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zijn BTO systemen eigenlijk MXM, kan je dus de gfx upgraden?
Is altijd mijn grootste zorg, ik game nogal eens, dus meestal is de gfx het eerste wat niet meer meekan terwijl de rest nog jaren redelijk zou kunnen draaien (omdat het meestal high end components zijn wel te verstaan).

Edit:
Ter verduidelijking, Dell leverde bv 3 jaar terug alleen maar een toen al oude 8600M GT 256MB op 17" 1920x1200 scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Graviton12 op 17-08-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Graviton12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:00:
Zijn BTO systemen eigenlijk MXM, kan je dus de gfx upgraden?
Is altijd mijn grootste zorg, ik game nogal eens, dus meestal is de gfx het eerste wat niet meer meekan terwijl de rest nog jaren redelijk zou kunnen draaien (omdat het meestal high end components zijn wel te verstaan).
Ja de CL36/37 hebben een mxm slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Dat hebben er niet veel, nice, nog maar eens iets om over te stappen op BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Graviton12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:07:
Dat hebben er niet veel, nice, nog maar eens iets om over te stappen op BTO.
Ja eigenlijk alleen de high end/gamer notebooks, de GX serie van MSI heeft dat ook en ik meen van ASUS ook een aantal modellen. Keuze genoeg opzich echter zijn losse mxm kaarten gruwlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:25
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:09:
[...]

Ja eigenlijk alleen de high end/gamer notebooks, de GX serie van MSI heeft dat ook en ik meen van ASUS ook een aantal modellen. Keuze genoeg opzich echter zijn losse mxm kaarten gruwlijk duur.
Komt doordat ze meestal uit een andere laptop komen. Ik weet geen enkele winkel waar je officieel een laptop-grafische kaart kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaan999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09
@bedlam

Bij http://www.mxm-upgrade.com/ kun je mxm grafische kaarten kopen die volgens mij zo van de fabriek komen en niet uit andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

christiaan999 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:18:
@bedlam

Bij http://www.mxm-upgrade.com/ kun je mxm grafische kaarten kopen die volgens mij zo van de fabriek komen en niet uit andere laptops.
Klopt, als ik me niet vergis is hun bedrijf gevestigd in Belgie. Maar helaas is het aanbod van high-end mxm kaarten heel erg beperkt en ongelofelijk prijzig als ze die al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
ja en kijk eens bij die prijzen:P denk dat je tegen die tijd gewoon beter je laptop kan verkopen en wat bijleggen voor een nieuwe laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

nickertNL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:23:
ja en kijk eens bij die prijzen:P denk dat je tegen die tijd gewoon beter je laptop kan verkopen en wat bijleggen voor een nieuwe laptop
Klopt maar tegen die tijd zijn de toenmalige high-end kaarten flink goedkoper geworden dus kun je als nog wel upgraden. Daarbij is het nog maar de vraag of latere mxm kaarten ook het zelfde slot hebben. Dit wil namelijk ook nog wel eens veranderen om de zoveel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
ja maar tegen de tijd dat deze high end kaarten weer goedkoper zijn zijn ze ook alweer achterhaald door de nieuwe mainstream kaarten die je in elke notebook gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

nickertNL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:26:
ja maar tegen de tijd dat deze high end kaarten weer goedkoper zijn zijn ze ook alweer achterhaald door de nieuwe mainstream kaarten die je in elke notebook gaat vinden
Maar zoals ik al getyped had, het is niet zeker of nieuwere kaarten ook hetzelfde slot hebben. Daarom is het een mogelijkheid en dan moet je zelf maar afwegen of een upgrade de moeite waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Helaas net het slechte nieuws gehad dat de 15cl35 die ik besteld had pas over 10 werkdagen verwacht op voorraad is. Heb hierbij van NBT netjes een aanbod gehad voor een andere barebone maar deze vind ik zelf niet zo mooi. Ik moet toch 3 jaar met die laptop doen. Ik hoop dat ze me nog een ander clevo barebone met ongeveer dezelfde looks aan kunnen bieden(als ze die nog hebben liggen). En anders moet ik waarschijnlijk maar wachten. Tot nu toe goede service van NBT een nette mail, helaas met iets waar zij niets aan kunnen doen. Ik hoop dat er snel een oplossing is waar we beide tevreden mee zijn: ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:50
Andere barebone zou deze zijn: http://www.notebooktotaal.nl/15p35/

Wat er verder van verschil is tussen de clevo en ik dacht asus barebone weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door sonina op 17-08-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:58:

Dat klopt. Maar iedereen die hem heeft besteld heeft sinds dag 1 een 3G modem erin zitten. Het is weldegelijk standaard, ondanks dat dat nergens staat aangegeven. En je hoeft ook niet zo lelijk tegen mij te doen...
Ik probeerde op minder subtiele manier nog eens aan te halen dat de XPS15 te vaak en te makkelijk wordt 'aangeraden'. Het vervolgens stellen dat de Dell wellicht een slimmere optie zou zijn komt op mij over alsof de collega tweaker en ik met onze bestelling een domme keuze hebben gemaakt. Laten we wel wezen, het is niet de eerste keer dat XPS15 soap ter sprake komt. Daarbij excuseer je jezelf al met de eerste 4 woorden 'Sorry dat ik het zeg......' dus mijn reactie zal toch niet echt als een verassing zijn gekomen.

Anyway back on topic.......
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:00:

Moet je ook nog de antenna hebben, alleen het kaartje werkt niet zo goed.
Maar officieel staat er bij het slot (als je heel goed inzoemt op de foto en dan links boven want daar zit het andere pci-e slot) TV-CARD. Nu kun je er ook wel wat anders inzetten maar dan heb je geen simslot.
Duidelijke zaak van een No-Go dus :( jammer maar helaas, had nog een 3G module liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Clevo maakt alleen 15 inch systemen die geschikt zijn voor 3G, dan is het ook nog eens optioneel en we betalen als BTO een meerprijs voor de SIM reader + extra antenne(s).
Deze meeprijs moet door iedereen betaald worden terwijl 98% het niet koopt. Om die reden hebben we besloten te wachten tot de 3G modules goedkoper worden.

Misschien kan de Dell XPS17 het aan? :) Ik ken wel iemand die dat weet.....

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
sonina schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:01:
Andere barebone zou deze zijn: http://www.notebooktotaal.nl/15p35/

Wat er verder van verschil is tussen de clevo en ik dacht asus barebone weet ik niet.
De looks vooral, voor de rest weet ik vrij weinig van die idd asus barebone(pegatron onderdeel van asus). Ik vind het zilver/grijs gewoon niet mooi, voor de rest zal er denk ik niks mis zijn met de barebone. Het is gewoon een questie van smaak: )

Heb jij btw hetzelfde aanbod gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door venom1 op 17-08-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Venom: heb vandaag hetzelfde vernomen als jij :( ...
Hou me op de hoogte indien je andere voorstellen zou krijgen.
Ikzelf heb ervoor gekozen te wachten op de Clevo, vind de asus er nogal 'plastiekerig' en lelijk uitzien.
Verder heb ikzelf zeer goede ervaringen met Clevo, daarom verkies ik toch te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:41:
@ Venom: heb vandaag hetzelfde vernomen als jij :( ...
Hou me op de hoogte indien je andere voorstellen zou krijgen.
Ikzelf heb ervoor gekozen te wachten op de Clevo, vind de asus er nogal 'plastiekerig' en lelijk uitzien.
Verder heb ikzelf zeer goede ervaringen met Clevo, daarom verkies ik toch te wachten.
Komt goed: ), dat plastiekerig vond ik zelf ook een beetje. Maar ik moet mijn laptop echt voor 29 augustus hebben anders heb ik een probleem dus laten we hopen dat dat lukt:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
Ik heb deze link met fotos gekregen op een ander forum van iemand die ook het voorstel had gehad van te wisselen.

Het scherm zou ook verschillen in beide behuizingen, geen idee in hoeverre dit iets uitmaakt.

En heb ook geen idee van de speakers in die nieuwe behuizing, alsook zit die muis redelijk raar weggewerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
@venom1 ik heb inderdaad precies hetzelfde mailtje gekregen van NBT. en inderdaad ook de looks waren niet echt mijn smaak + dat ik graag een laptop wou met een 9cell accu en deze barebone dat niet ondersteunde.
dus dat word inderdaad een lange 10 extra dagen wachten:( wss dat ik er dan net niet meer mee kan spelen in mn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
nickertNL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:51:
@venom1 ik heb inderdaad precies hetzelfde mailtje gekregen van NBT. en inderdaad ook de looks waren niet echt mijn smaak + dat ik graag een laptop wou met een 9cell accu en deze barebone dat niet ondersteunde.
dus dat word inderdaad een lange 10 extra dagen wachten:( wss dat ik er dan net niet meer mee kan spelen in mn vakantie.
Ah dan wordt het hem al helemaal niet want een 9 cell is een must: P. Ik denk dat er dan nog wel een aantal meer mensen zullen zijn. Maargoed ik kan totaal niks vinden over de barebone, ik hoop dat die 10 dagen 5 dagen:P. Beetje jammer dat dit net weer gebeurd als ik men laptop bestelxD. -sigh-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Ah dan wordt het hem al helemaal niet want een 9 cell is een must: P. Ik denk dat er dan nog wel een aantal meer mensen zullen zijn. Maargoed ik kan totaal niks vinden over de barebone, ik hoop dat die 10 dagen 5 dagen:P. Beetje jammer dat dit net weer gebeurd als ik men laptop bestelxD. -sigh-
hahahah dat was nou precies wat ik ook dacht:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:18:
Clevo maakt alleen 15 inch systemen die geschikt zijn voor 3G, dan is het ook nog eens optioneel en we betalen als BTO een meerprijs voor de SIM reader + extra antenne(s).
Deze meeprijs moet door iedereen betaald worden terwijl 98% het niet koopt. Om die reden hebben we besloten te wachten tot de 3G modules goedkoper worden.
Deze tent geeft de optie ook op de P170HM, dat is dan toch ook een clevo?
http://laptopsopmaat.nl/product.php?id_product=23

Dat het niet of weinig zal worden gekozen als upgrade kan ik me wel inkomen.
Het had leuk geweest aangezien ik zo'n ding nog had liggen, of ik hem gebruikt zou hebben als ie er eenmaal in zou zitten..................goeie vraag ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 17-08-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
@BTO_User

Komt de Intel Centrino Ultimate-N 6300 WiFi-kaart misschien nog bij jullie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nu nog een mat scherm icm 6990 combi...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
CLB schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:06:
Ik denk dat dat ook nog wel komt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
@darkstone is er denk je ook een mogelijkheid om wat BTO configs op de pricewatch toe te voegen?
zou strax wel even willen proberen als ik die 15CL35 in me bezit heb een gebruikers review erover te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickertNL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:12:
@darkstone is er denk je ook een mogelijkheid om wat BTO configs op de pricewatch toe te voegen?
zou strax wel even willen proberen als ik die 15CL35 in me bezit heb een gebruikers review erover te schrijven
Daarvoor moeten de eigenaren van de shop contact opnemen met de pricewatch mensen. Een opname in de pricewatch kost geld. Meer weet ik er ook niet van.
venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd... maar het aantal cellen zegt helemaal niets over de capaciteit. Acer heeft 6-cel accu's met een hogere capaciteit dan de 9-cel van BTO. Dit komt omdat de cellen in de BTO 15CL35 gewoon kleiner zijn.

De 9-cel van dell/hp/lenovo is daadwerkelijk 50% groter dan de 9-cel uit de 15cl35 barebone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:06:
Nou wie weet, hou tweakers goed in de gaten.
l1m1t schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:04:
@BTO_User

Komt de Intel Centrino Ultimate-N 6300 WiFi-kaart misschien nog bij jullie beschikbaar?
De 6300 is de oude kaart zonder Bluetooth, deze krijgen wij deze week binnen. Als een klant deze besteld heeft de laptop GEEN bluetooth meer.

[ Voor 47% gewijzigd door BTO_USER op 17-08-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:22:
Daarvoor moeten de eigenaren van de shop contact opnemen met de pricewatch mensen.
Een opname in de pricewatch kost geld. Meer weet ik er ook niet van.
En omdat het geen standaard modellen zijn, is dit ook nog een stuk lastiger dan normaal..
Vroeger bij 'Zepto' weleens geprobeerd en dat ging niet.. Terwijl er wel Dell in voorkomt, beetje weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat dell word verkocht, door winkels die in de pricewatch staan.

Als BTO laptops gaat verkopen via een shop, laten we zeggen mycom, en deze is opgenomen in de pricewatch komen er ook BTO's in de PW te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Toentertijd was dat zeker niet zo, volgens mij ging het meer om de configureerbaarheid van modellen..
Een Zepto XX kon 6 processoren hebben, 10 soorten RAM, 3 soorten schermen enzovoort en werd 't daarom niet allowed.
Mja niet zo interessante materie, Zepto is helaas toch al weg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de spreekwoordelijke mycom kan je vast geen BTO's samenstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Mijn introductie van de nieuwe modellen was wat te uitgereid, hierbij de korte versie.

Zojuist geintroduceerd de P-BOOK 15P35 True Black/White scherm als vervanger voor de basis versie van de P-BOOK 15CL35

P-BOOK 15CL35 is aangepast naar versie met standaard een 95% GAMUT schermen, in GLARE en NON GLARE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zeg ik, daarom stonden ze ook niet in de PW. Want pietje had een Zepto XX van 1000,00 euro terwijl
Nellie ook een Zepto XX had maar van 1800,00 euro omdat daar weer andere hardware inzat.. en het typenummer hetzelfde was.
Ik heb daar nog wel wat mailtjes van zie ik net, van jaren geleden met het PW-team van T.net =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:29:
Bij de spreekwoordelijke mycom kan je vast geen BTO's samenstellen ;)
Online kan alles op maat in een winkel besteld worden en soms accepteerd een koper de levertijd van enkele dagen. Dat doen we met bijna 100 resellers en daar zou Mycom spreekwoordelijk er ook 1 van kunnen zijn. Ik denk alleen dat het teveel werk is in hun boekhouding, vaste producten is makkerlijker.
maar, geen pricewatch, tenzij ze vaste SKU's willen hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
BTO_USER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:30:
Mijn introductie van de nieuwe modellen was wat te uitgereid, hierbij de korte versie.

Zojuist geintroduceerd de P-BOOK 15P35 True Black/White scherm als vervanger voor de basis versie van de P-BOOK 15CL35

P-BOOK 15CL35 is aangepast naar versie met standaard een 95% GAMUT schermen, in GLARE en NON GLARE.
Het scherm van de 15CL35 is dus van betere kwaliteit nu? En hoe verhoud het scherm van de 15P35 zich tot het oude scherm van de 15CL35? Kan je eventueel zeggen wat het merk en het modelnummer van de schermen zijn?

Kan je ook vrijgeven op welke case de 15P35 gebaseerd is? En zou de batterijduur hiervan beter zijn dan die van de 15CL35 met zelfde configuratie (9cells batterij)?

Ik weet niet in hoeverre je hier kan/mag op antwoorden, maar alvast bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is nu hetzelfde als op de bekende notebook van dell: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6. De matte versie is identiek op 2 punten na:

Hij is mat...
De max. helderheid ligt 10% lager. 270cd/m in plaats van 300. Maar je ziet dat het glossy exemplaar de 300 al niet haalt dus ik vraag me af wat daar van waar is.

Het matte paneel is ook te vinden in de W520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
SemperEgo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:47:
[...]
En zou de batterijduur hiervan beter zijn dan die van de 15CL35 met zelfde configuratie (9cells batterij)?
Ik kan op niet veel antwoorden maar het is een 46Wh 6cell batterij in de 15p35. De 9 cell was volgens mij 56-57Wh not sure though.

Mijn vriendin vindt trouwens de 15p35 geweldig qua looksxD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:52:
Het scherm is nu hetzelfde als op de bekende notebook van dell: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6. De matte versie is identiek op 2 punten na:

Hij is mat...
De max. helderheid ligt 10% lager. 270cd/m in plaats van 300. Maar je ziet dat het glossy exemplaar de 300 al niet haalt dus ik vraag me af wat daar van waar is.

Het matte paneel is ook te vinden in de W520.
In de bekende notebook van dellxD ach je geeft het tenminste een grappige twist: P. Maar dit is de meerprijs dus zeker waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

SemperEgo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Het scherm van de 15CL35 is dus van betere kwaliteit nu? En hoe verhoud het scherm van de 15P35 zich tot het oude scherm van de 15CL35? Kan je eventueel zeggen wat het merk en het modelnummer van de schermen zijn?

Kan je ook vrijgeven op welke case de 15P35 gebaseerd is? En zou de batterijduur hiervan beter zijn dan die van de 15CL35 met zelfde configuratie (9cells batterij)?

Ik weet niet in hoeverre je hier kan/mag op antwoorden, maar alvast bedankt :) .
Ik denk dat ik je vragen wel kan beantwoorden, is puur informatief toch?

Ja, het standaard scherm van de 15CL35 is nu een 95% GAMUT scherm.
Het scherm van de 15P35 is van een betere beeldkwaliteit dan het vorige scherm van de 15CL35. Zichtbaar beter wit en zwart resulteert o.a. in meer diepte effect.

De case is gebaseerd op de Pegatron A25 barebone, deze komt uit een zusterfabriek van Asus in China waar ze o.a. de Asus tablets en een aantal netbook modellen bouwen.

We gaan morgen een rundown doen met de standaard batterij. Het is precies zoals darkstone aangeeft, 6 cellen, 9 cellen maar wat voor cellen.

Het is zoiets als mijn zaklamp heeft 6 batterijen, maar zijn het penlights, mini penlights, knoopcellen. Uiteindelijk bepaalt de capaciteit van de cel uiteindelijk de werkduur per lading. Liever minder cellen, dit verkleind de kans op storing procentueel. Kleine cellen met hoge capaciteit zijn kostbaarder dus kiezen de meesten voor meer cellen met minder capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

In de bekende notebook van dellxD ach je geeft het tenminste een grappige twist: P. Maar dit is de meerprijs dus zeker waard?
Ik heb geen idee hoeveel de meerprijs is. ;) Ik zou 20 a 30 euro overhebben voor de upgrade van het standaard paneel naar het 95% gamut exemplaar. Vooral voor de patsfactor dat je het beste TN paneel hebt wat er bestaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Dat voegt dus...

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
...helemaal niets toe :/

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was bij mij idd ook zo!
Top service, hoge kwaliteit, leuke aanbieding, wat wil je nog meer _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Jawel wat over de service van BTO, ik denk dat het positief is als mensen lezen dat BTO met een snelle compensatie komt omdat er geen voorraad is, ik weet wel zeker dat dit bij andere (grote)bedrijven niet zo zal zijn.
Het is toch een ervaringen topic of zie ik dat nou verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door venom1 op 17-08-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:07:
[...]

[...]

Jawel wat over de service van BTO, ik denk dat het positief is als mensen lezen dat BTO met een snelle compensatie komt omdat er geen voorraad is, ik weet wel zeker dat dit bij andere (grote)bedrijven niet zo zal zijn.
Sluit ik me bij aan...

P.s. Dit Topic gaat toch over [Ervaringen] BTO notebook / laptops ?
Waarom zou de sublieme service van deze heren daar niet onder vallen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
Ja ik geef gewoon wat aan over de service van BTO en dat ze daar snel op reageren.
en aangezien dit een BTO ervaringen topic is voegt dat toch iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Ik kan op niet veel antwoorden maar het is een 46Wh 6cell batterij in de 15p35. De 9 cell was volgens mij 56-57Wh not sure though.
Ik heb de 9cell en dat is een 62Wh batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
Hopelijk komt er binnenkort nog de mogelijkheid om een verlicht toetsenbord te kiezen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonina schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:12:
Hopelijk komt er binnenkort nog de mogelijkheid om een verlicht toetsenbord te kiezen.. O-)
Tot die tijd heb ik het opgelost met wat duck tape en mijn zaklantaarn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Heb al zo'n USB lichtje willen kopen, maar zo'n verlicht toetsenbord lijkt me soms toch veel handiger.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Misschien is dat hier anders. Maar als er in een ander topic word gemeld 'ik heb hem binnen', 'ik heb hem besteld' word dat 99% van de tijd als ongewenst gezien en volgt er vaak een topicreport (ja, ook nu). En ik die categorie plaats ik die one-liners ook. Dit is een ervaringentopic, geen besteltopic.
sonina schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:12:
Aftermarket? Ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verlicht toetsenbord komt er aan, duurt nog wel een aantal maanden. Maar ik heb het al gezien in taiwan toen ik bij Clevo was. Kortom, in ontwikkeling maar nog niet leverbaar. Wellicht december 2011 / januari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

off topic: Ik had op mijn hp een ingebouwd uitklapbaar ledje. In het begin vond ik het maar lelijk en onhandig. Na een tijdje was ik zeer dankbaar voor dat ledje.

Je kunt online van die ledjes vinden die je zo op je laptopscherm kunt klikken/zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
Blindelings leren typen?

Is het dan zo problematisch dat het toetsenbord niet verlicht is?
Geeft je scherm niet genoeg licht af op het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Er is geen aftermarkt verlicht keyboard voor Clevo tenzij je de verlichting extern met een draad naar USB wilt aansluiten om 5Volt te krijgen voor de ledjes :)

Er moet een extra connector op het moederbord zitten waar de voedingsspanning voor de LEDS dus op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
[...]

[...]

Het zou iets toe kunnen voegen maar dat deed het nu niet.
Aangezien jullie (zo lees ik het) een persoonlijke aanbieding hebben gekregen waar jullie (waarschijnlijk) niet over uit kunnen/mogen wijden, voegt het voor de andere lezers niet veel toe.

Als er iets had gestaan als:

Ik ben met BTO tot een prima compromis/oplossing/compensatie gekomen om het probleem van de levertijd van mijn model op te lossen. Goeie service van die gasten!'

Dan voegt het wat toe en weet men waar het over gaat, goeie service.

Een kaal 'Ik heb een hele mooie aanbieding gekregen via mail' zegt de lezer niet veel en daarnaast schept het wellicht een 'ík wil die aanbieding ook' verwachting waar BTO niet aan kan voldoen.
Das zeg maar de strekking van een persoonlijke aanbieding en de reden waarom jullie de aanbieding zelf niet kunnen publiceren hier ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Double-X-L op 17-08-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedlam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:17:
Blindelings leren typen?

Is het dan zo problematisch dat het toetsenbord niet verlicht is?
Geeft je scherm niet genoeg licht af op het toetsenbord?
Backlit toetsenbord is net airco. Het klinkt heel onzinig, maar als je het hebt kan je niet meer zonder.
BTO_USER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:18:
Er is geen aftermarkt verlicht keyboard voor Clevo tenzij je de verlichting extern met een draad naar USB wilt aansluiten om 5Volt te krijgen voor de ledjes :)

Er moet een extra connector op het moederbord zitten waar de voedingsspanning voor de LEDS dus op komt
hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Buiten de bedrijfjes die op een zolderkamer zitten te solderen zoals ik zie. Maar geen waar ik 2 jaar garantie op durf te geven. of dat nu een chinees of amerikaanse zolderkamer is.

Heb je wellicht een link naar de site van de fabrikant voor Clevo backlight keyboards? Eentje die we kunnen vertrouwen? Dan voegt het iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Owww backlit keys das het enige wat ik echt ga missen op de aankomende 17CL37.
Aftappen van een USB lijkt me dan toch het meest voor de hand liggend.
Is er wel een passend keyboard te krijgen als ik zelf op zoek ga naar stroom?

Edit: ok logisch dat het garantie verhaal om de hoek komt maar toch benieuwd of er iets is.

[ Voor 17% gewijzigd door Double-X-L op 17-08-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Double-X-L schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Het zou iets toe kunnen voegen maar dat deed het nu niet.
Aangezien jullie (zo lees ik het) een persoonlijke aanbieding hebben gekregen waar jullie (waarschijnlijk) niet over uit kunnen/mogen wijden, voegt het voor de andere lezers niet veel toe.

Als er iets had gestaan als:

Ik ben met BTO tot een prima compromis/oplossing/compensatie gekomen om het probleem van de levertijd van mijn model op te lossen. Goeie service van die gasten!'

Dan voegt het wat toe en weet men waar het over gaat, goeie service.

Een kaal 'Ik heb een hele mooie aanbieding gekregen via mail' zegt de lezer niet veel en daarnaast schept het wellicht een 'ík wil die aanbieding ook' verwachting waar BTO niet aan kan voldoen.
Das zeg maar de strekking van een persoonlijke aanbieding en de reden waarom jullie de aanbieding zelf niet kunnen publiceren hier ;)
Goed dan heb ik met mijn tweede post erover wat toegevoegd over de service. Dan is het geregeld nu: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nee, er is op dit moment geen Clevo Keyboard verkrijgbaar via de officiele kanalen. Ten eerste de voeding ontrbeekt dus, en ten tweede Clevo gebruikt ene volledig eigen ontwikkeld keybopard met die ijzeren plaat erin. Zonder al teveel MODS zou het officieel nu niet kunnen en met die USB kabel over je toetsenbord is het niet fijn typen hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
venom1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:24:
[...]

Goed dan heb ik met mijn tweede post erover wat toegevoegd over de service. Dan is het geregeld nu: )
Case closed ;)

@BTO: Nee geen externe kabel, aftappen van de mobo header/USB poort connector.
Als het een stekker zou zijn die helemaal in de poort verdwijnt en de kabel direct je keyboard in zou gaan is extern zelfs ook nog een optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Double-X-L op 17-08-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ja, solderen dus.....printplaatjes....etc etc

Wij wachten op origineel keyboard van Clevo. En om de garantie te waarbordgen, is het voor gebruikers ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
BTO_USER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:56:
[...]
Ik denk dat ik je vragen wel kan beantwoorden, is puur informatief toch?
Misschien wou je nog niet teveel prijsgeven over een nieuw product, maar ik zie dat het al op de site staat ook.
Ben benieuwd naar de resultaten van de rundown dan.

De barebone is toevallig nog niet gebruikt in andere toestellen die al eens gereviewed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De barebone is relatief nieuw, net binnen. Massaproductie is opgestart in juni meen ik. Zal nog niet veel over in de reviews voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:30:
Ja, solderen dus.....printplaatjes....etc etc

Wij wachten op origineel keyboard van Clevo. En om de garantie te waarbordgen, is het voor gebruikers ook niet handig.
Mogen wij daaruit opmaken dat het er wellicht aan zit te komen, ook voor de huidige generatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nee, pas met de nieuwe modellen, Ivy Bridge dus.

Zal begin 2012 zijn + misschien een tussenmodel dat eind 2011 komt.

Verwijderd

Anandtech heeft een review van de Toshiba Qosmio X775 online gezet.
http://www.anandtech.com/...5-toshibas-gamer-grows-up

Nu vind ik dit absoluut een waardeloze notebook... Als je wilt weten hoe veel sneller de GTX560m nu eigenlijk is, en wat voor accuduur je haalt met een 48wh accu is het geen slechte review om te lezen.

Ik lees wel dit in de reacties:
Watch out for retail Asus models
They can contain castrated Nvidia cards, 128bit mem buses (instead of 192bit) and the associated ROPs are gone too.
Nu geloof ik daar niet veel van op dit moment... Zou iemand zo aardig kunnen zijn om een GPU-z screenshot te maken van hun clevo met GTX560m?

Edit: laat maar.. ik weet het al.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 00:31 ]

• bedlam
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:06:
Anandtech heeft een review van de Toshiba Qosmio X775 online gezet.
http://www.anandtech.com/...5-toshibas-gamer-grows-up

Nu vind ik dit absoluut een waardeloze notebook... Als je wilt weten hoe veel sneller de GTX560m nu eigenlijk is, en wat voor accuduur je haalt met een 48wh accu is het geen slechte review om te lezen.

Ik lees wel dit in de reacties:

[...]

Nu geloof ik daar niet veel van op dit moment... Zou iemand zo aardig kunnen zijn om een GPU-z screenshot te maken van hun clevo met GTX560m?
Het is, zoals jij zegt, duidelijk te zien dat de 560 maar een sikkepit sneller is dan de 460. Daarenboven vind ik het geweldig grappig dat de X775(560m) in een hele hoop benchmarks wordt verslagen door de G73SW(460m).

Verwijderd

Dat komt doordat de toshiba is uitgerust met optimus :) Daarom is de G73 soms sneller.

De bewuste comment had betrekking op de G74. Maar daar heb ik nog geen GPU-z screenshot van kunnen vinden, dus ik kan het niet bevestigen.

Edit: false alarm http://forum.notebookrevi...nds-kind.html#post7547427
Ik vond het al raar.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 00:30 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Mmmm....een GTX560 met 48wh....ben benieuwd wanneer er een penlight versie komt.
De Clevo P170HM doet het met een 77wh, da's toch een aardig verschil (waar we 150 minuten mee hebben gehaald met een GTX470).

Verwijderd

Hij doet het langer dan 150 minuten ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4629/40373.png
Sterker nog. Hij doet het langer dan de compal barebone met GT 540m en een grotere accu 8)7

Je kan in dit plaatje ook goed zien hoe relatief hard AMD faalt met de switchable graphics in de alienware M17x. Ik wist dat het slecht werkte, maar dit is wel heel erg.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wat is de GPU dan? Zit er niet een groot performance verschil tussen de AMD 6520 en GT-540 dan? Ken die AMD niet maar da's toch niet zo'n bijster snel kaartje?

Verwijderd

Aangezien we toch nog laat bezig zijn (haha) dan maar meteen de info :)

De AMD6520G
en
de nVidia GT 540m

De AMD kan als enige game WOW aan, alle andere games enkel op low en dan nog maar in de 30 fps range. Zet daar tegenover de GT 540M zoals te vinden in de BTO 17CL35-GT540 en 15C36-GT540 en dan zou ik het wel weten.

De GT 540m trekt de AMD er compleet uit.
Zelfs de Intel HD 3000 IGP is sneller dan de AMD oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 00:57 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Darkstone
Worden er ook tests gedaan op 3DMARK of Gaming op de batterij? Kan me voorstellen dat ie het met een gewone test (office / browsen ) wint vanwege optimus maar als de GTX inschakeld dan trekt ie toch die 48wh sneller leeg neem ik aan. 48wh = 48wh. Zijn daar gegevens van?

Verwijderd

Staat er niet bij. Maar ik denk dat je richting de half uur gaat onder full load. Hij gaat alleen lang mee zolang optimus zijn werk doet.

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:55:
Aangezien we toch nog laat bezig zijn (haha) dan maar meteen de info :)

De AMD6520G
en
de nVidia GT 540m

De AMD kan als enige game WOW aan, alle andere games enkel op low en dan nog maar in de 30 fps range. Zet daar tegenover de GT 540M zoals te vinden in de BTO 17CL35-GT540 en 15C36-GT540 en dan zou ik het wel weten.

De GT 540m trekt de AMD er compleet uit.
Zelfs de Intel HD 3000 IGP is sneller dan de AMD oplossing.
Waar verslaat de HD3000 dan iets, alleen met cinebench wat niks over de daadwerkelijke performance zegt, met games heeft die HD3000 geen poot om op te staan. Zelfs de mid-range AMD kaartje zijn nog ruim 30% sneller. Zelfs bij de low-end in sommige gevallen nog zeker 10-20% sneller.

Even wat anders:
Gisteren avond heb ik even mijn laptop geïnstalleerd en voorzien van games. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de game prestaties, zeker een dikke verbetering tegenover mijn MSI GX623. Ik heb even een potje Crysis 2 gespeeld en het zag er erg soepel uit.

Ik zou echter wel willen zien dat er een firmware update komt voor de fanspeeds want die zijn echt te hoog bij lage temperaturen. Bij 45 graden is die al echt goed hoorbaar, op zich niet rampzalig maar het zou het product wel een heel stuk beter maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 18-08-2011 07:57 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.