Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

DutchSjors schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:18:
[...]
Maar als jij het slecht vind omdat ze 'maar' een 9 of een 8 geven..
Dan ga je lekker een spel opzoeken die een 10 had en die lekker spelen :*)
Dan is het ook niet goed, want geen enkel spel is perfect. Dus een 10 kan nooit! B)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSjors
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-04 07:26
Zou er nog een review komen op insidegamer en tweakers? :)

@ksborg
klopt, ik heb ook alleen een controller, en speelt perfect..!

@Shiver23
Ja klopt, maar voor Phusebox is dit een geval apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:20:
Enneh Phusebox, leuk van je dat je ongeacht in welk topic je zit te posten je overal je louter negatief uitlaat. Je hebt de game verdomme niet eens man. Je pleurt hier allemaal zooi neer, vooral negatieve reviews, en ik vraag me dan echt af welk punt je nou wil maken. Vind je het gewoon leuk, om mensen die ergens naar uit hebben gekeken de loef af te steken met een bak negativiteit? Je vind jezelf kritisch, maar geloof me, er is niemand hier die kritiek erg vind. Bij jou is het grote probleem dat het jou niet om de game gaat, maar louter om het kunnen geven van kritiek. En dat is verschrikkelijk irritant. Zodanig irritant dat als het zo blijft doorgaan ik je even makkelijk ga topic reporten. En ik hoop dat anderen daar ook aan mee zullen doen. Des te eerder zijn we van je flauwekul af.
5+ voor mij ook!
Gezeur van die man is genoeg nu.
Zijn punt is duidelijk. Kritiek leveren op het spel is geen probleem, tuurlijk heeft GT5 ook veel minpunten maar dat weegt voor het overgrote deel hier op het forum en ver daar buiten niet op tegen de pluspunten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Gemiddelde score op Metacritic is momenteel: 86, eerlijk toegegeven had ik slechter verwacht. Zodra ik hem ergens goedkoop kan uithalen zal ik hem eens uitproberen. Wie weet word ik wel positief verrast aangezien ik geen hoge verwachtingen heb.

Had beloofd dat het mijn laatste post zou zijn, maar mag ik mensen dan ook verzoeken niet erover door te gaan? Zeker niet als ze de helft maar lezen. Bedankt.
Zodanig irritant dat als het zo blijft doorgaan ik je even makkelijk ga topic reporten. En ik hoop dat anderen daar ook aan mee zullen doen. Des te eerder zijn we van je flauwekul af.
offtopic:
Shiver me timbers, wat ben ik bang.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 10:27 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 16:06
Wat gaat het toch snel hier op het forum.
Ik ben/was bereid het spel te kopen, zodra ik in eindhoven kom en er uiteraard te tijd ervoor heb.
Als het spel in zijn totaal maar klopt, dat is wat telt. Ik ben ook benieuwd wanneer de review van tweakers.net komt. Deze ligt vaak in lijn van wat ik van een spel vind.

vorige week een PS3 gekocht met black ops (en little big planet, maar een goede racegame is natuurlijk onmisbaar.

iemand minder tevreden en geen zin om het spel meer te spelen? met een goed bod koop ik het exemplaar misschien wel over:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 08:19
Wat ik trouwens ook echt te gek vind; geen handrem-cheating meer!
Met proglogue kon je al normaal remmend ook je handrem erbij nemen, om nog harder te remmen. Dat geintje kan je nu echt vergeten, je auto gaat helemaal scheef.

Ziek eigenlijk, ik denk, adem, proef en ruik naar GT. Zeer slecht voor mijn productie op werk vandaag B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:56

Maximus

There is no substitute

De laatste IA-10 race, met de Lambo. Die is wel zo allerergst omdat die lambo zich zo slecht laat besturen. Echt wat een bagger bak! :p zo!

De italia rijdt wel subliem :D

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:22
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij ontbreekt er een belangrijke functie in B-Spec modus. Namelijk een tijd vooruitspoel functie...Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door BLRacing op 24-11-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:29:
Wat ik trouwens ook echt te gek vind; geen handrem-cheating meer!
Met proglogue kon je al normaal remmend ook je handrem erbij nemen, om nog harder te remmen. Dat geintje kan je nu echt vergeten, je auto gaat helemaal scheef.

Ziek eigenlijk, ik denk, adem, proef en ruik naar GT. Zeer slecht voor mijn productie op werk vandaag B)
Heb ik ook geprobeerd, bij de B license trek-op-en-rem-in-12-seconden test. Resultaat: 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:08

Chrasher

Tevree met z'n PS5

In A-Spec is de AI in het begin nog wat lam, maar dat hangt ook een beetje af van de keuze van je wagen. Wil je direct goede tegenstand ga dan naar Arcade mode en start daar een race met "professionele" moeilijkheidsgraad. Zelf had ik moeite om daar eerste te worden.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40

Grozno

acts without consequence!

Jongens het is heel makkelijk. Als je de luxe hebt om te kiezen tussen Forza Motorsport 3 en Gran Turismo 5, dan is de keuze snel gemaakt.
Forza Motorsport 3 is op veel vlakken gewoon het beter spel.

IGN:
Gran Turismo 5: 8.5
Forza Motorsport 3: 9.4

MetaCritic:
Gran Turismo 5: 8.6
Forza Motorsport 3: 9.2

Gran Turismo 5 is echter wel de beste racegame voor de PS3 op dit moment. Of is NfS Shift stiekem ook nog in de running?
Heeft GT5 trouwens de optie om met drie schermen te spelen? Dat is voor de die-hard racefanaat natuurlijk wel een must :+

[ Voor 28% gewijzigd door Grozno op 24-11-2010 10:45 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grozno schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:36:
.
Heeft GT5 trouwens de optie om met drie schermen te spelen? Dat is voor de die-hard racefanaat natuurlijk wel een must :+
Ja, met 3 PS3's gekoppeld zou dit mogelijk moeten zijn :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
Jongens het is heel makkelijk. Als je de luxe hebt om te kiezen tussen Forza Motorsport 3 en Gran Turismo 5, dan is de keuze snel gemaakt.

IGN:

MetaCritic:

Gran Turismo 5 is echter wel de beste racegame voor de PS3 op dit moment.
nou,,,:P wat dacht je van Dirt 2. geweldige racegame en ook een 9.0 op IGN en 8,7 op Metacritic. (op ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25

IGN:

MetaCritic:

Gran Turismo 5 is echter wel de beste racegame voor de PS3 op dit moment.
Ligt er aan wie het spel speelt en wat je wil qua realisme of arcade. Misschien scoort NFS ook wel hoger maar kan je qua gameplay niet met elkaar vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:10
Mmm, op een of andere manier moest ik bij het lezen van de reviews en de ervaringen van mensen met dit spel denken aan hoe ene Jeremy C. praat over Alfa's: je weet dat je van tijd tot tijd in een hoosbui langs de kant van de weg in de vrieskou op de ANWB loopt te wachten, maar uiteindelijk zorgt die ervaring ervoor dat je niet zonder die auto kan... Kortom, volgens mij loopt het wel los met dit spel ;)

Anyway, heb er nou al zin in om met VW busjes rond te karren. Moet nog tot morgenavond wachten, aangezien ik een nieuwe PS3 nodig had. Zo eerst maar eens de S.E. uitpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Phusebox, je bent een donkere wolk in elk topic, ik kan me geen enkele user ooit voor de geest halen die ik in de afgelopen 11 jaar dat ik op GoT zit zo negatief over alles heb horen praten en eindeloos doorgaat. Kritiek leveren is prima maar wel gefundeerd en met mate.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als iemand in de buurt van het midden van Limburg zijn dubbele wil verpatsen, ik kom hem graag ophalen.

En het gezeik over die Phusebox mag nu wel eens ophouden hoor, tering jantje... (en nu doe ik het zelf ook...)

[ Voor 35% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Trenchdog schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:44:
Mmm, op een of andere manier moest ik bij het lezen van de reviews en de ervaringen van mensen met dit spel denken aan hoe ene Jeremy C. praat over Alfa's: je weet dat je van tijd tot tijd in een hoosbui langs de kant van de weg in de vrieskou op de ANWB loopt te wachten, maar uiteindelijk zorgt die ervaring ervoor dat je niet zonder die auto kan... Kortom, volgens mij loopt het wel los met dit spel ;)

Anyway, heb er nou al zin in om met VW busjes rond te karren. Moet nog tot morgenavond wachten, aangezien ik een nieuwe PS3 nodig had. Zo eerst maar eens de S.E. uitpakken :D
Geloof me, dat met die VW busjes is 10 seconden lachen, 20 minuten huilen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 11:11
BLRacing schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:32:
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij ontbreekt er een belangrijke functie in B-Spec modus. Namelijk een tijd vooruitspoel functie...Of zie ik iets over het hoofd?
Inderdaad, dit was ook het eerste wat mij was opgevallen in de B-spec modus...

PSN: SchieveZot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:47:
[...]

Geloof me, dat met die VW busjes is 10 seconden lachen, 20 minuten huilen :X
Idd, je hoort het geluid en denkt: vet! Het ding gaat naar de 4e versnelling... En ja, dan is het eigenlijk wel over met de pret :+

Overigens hoor ik iedereen over die installatie, dat ie bij een bewust aantal minuten blijft hangen... Die van mij gaf helemaal geen indicatie van de resterende tijd eigenlijk... Alleen een balkje. Kan dat komen omdat ik de update nog niet heb geinstalleerd? Heb de netwerkverbinding uitgezet, omdat het downloaden van die 133MB al ruim een uur zou duren volgens de PS3? Beetje overbelast gok ik...

[ Voor 37% gewijzigd door ksborg op 24-11-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 19:39

IGN:

MetaCritic:

Gran Turismo 5 is echter wel de beste racegame voor de PS3 op dit moment. Of is NfS Shift stiekem ook nog in de running?
Volgens metacritic is Gran Turismo op de ps1 een veeeeeeeel beter spel! Een 96 namelijk.
GT3 een 95 trouwens.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
ksborg schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:51:
[...]

Idd, je hoort het geluid en denkt: vet! Het ding gaat naar de 4e versnelling... En ja, dan is het eigenlijk wel over met de pret :+

Overigens hoor ik iedereen over die installatie, dat ie bij een bewust aantal minuten blijft hangen... Die van mij gaf helemaal geen indicatie van de resterende tijd eigenlijk... Alleen een balkje. Kan dat komen omdat ik de update nog niet heb geinstalleerd? Heb de netwerkverbinding uitgezet, omdat het downloaden van die 133MB al ruim een uur zou duren volgens de PS3? Beetje overbelast gok ik...
Gaf hij bij mij ook niet aan en inderdaad ook de update niet gedaan. Nu heb ik de update wel gedaan en vraagt hij telkens opnieuw om de instalatie :? ? zo krijg ik mijn HD natuurlijk wel vol als hij alles 2 keer gaat installeren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
[...]
Is het racen in het busje dan zo overdonderd slecht ofwat? :P lijkt mij nou net best geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leech1984 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:53:
Volgens metacritic is Gran Turismo op de ps1 een veeeeeeeel beter spel! Een 96 namelijk.
GT3 een 95 trouwens.
Gister nog de 'oude' review gezien op youtube van GT1/2, echt grappig :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LL Southside
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-04 23:57
Steven6249 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:54:
[...]

Is het racen in het busje dan zo overdonderd slecht ofwat? :P lijkt mij nou net best geinig
Nou het verhaal van de haas en de schildpad geeft je een aardig idee.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 00:09
Zaten er bij de CE nou nog enkele auto's die je als DLC zou krijgen? Bij mij iig niet dus ben aant twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
Die VW T1 is echt teeeeeeeeeeergend traag. Ongelofelijk! 8)7

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343391

@ Mister TNT: schiet ff op met mijn pakketje af te gooien, ik kan niet meer wachten!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380275

Trenchdog schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:44:

Ligt het nou aan mij of is dat Top Gear event voorzien van de Top Gear humor? Eerst een filmje over de coolste auto's op het Top gear circuit om dan vervolgens in een VW busje te belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

[...]

Die 133 Mb was bij mij in no-time binnen. Stond er zelf van te kijken hoe snel dat ging omdat ik dat niet gewend ben bij mijn PS3.
Installatie duurde 20 minuten volgens mijn beeld, na 15 minuten gaf ie aan dat het nog maar 8 minuten duurde en uiteindelijk duurde het iets meer dan 40 minuten (60Gb versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn order staat nog steeds open.. mocht er op het nieuws informatie komen over rellen in Gouda.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Steven6249 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:54:
[...]

Neehoor, het is niet slecht, maar als je op 52KM per uur over moet schakelen naar 3, op 79KM per uur naar 4 en vervolgens niet veel harder gaat dan 102, terwijl je als 12e start en je in twee rondes naar plaats 1 moet, je niet te hard tegen je tegenstanders mag aanbotsen en een pionnetje omrijden een onherroepelijke restart betekent zal je misschien begrijpen dat het "frusterende" race is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:00:
[...]

Neehoor, het is niet slecht, maar als je op 52KM per uur over moet schakelen naar 3, op 79KM per uur naar 4 en vervolgens niet veel harder gaat dan 102, terwijl je als 12e start en je in twee rondes naar plaats 1 moet, je niet te hard tegen je tegenstanders mag aanbotsen en een pionnetje omrijden een onherroepelijke restart betekent zal je misschien begrijpen dat het "frusterende" race is :P
^ Dat dus.. ^

Het is heel even leuk. Totdat je het voor de 20e keer opnieuw moet doen omdat je een pion omrijd, of je een tegenstander iets te hard aan tikt. Je moet 2 rondjes Top Gear track, en die dingen zijn echt niet vooruit te branden. Ik heb nog kramp in m'n vinger van R2 induwen. (Je hoeft het gas bijna nergens los te laten...)

[ Voor 35% gewijzigd door robhoeben op 24-11-2010 11:03 ]

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 10:22

IGN:

MetaCritic:

Je zegt het goed, FM3 is misschien de betere game, maar GT5 is en blijft de beste racing simulator :) En daarvoor kopen de meeste mensen naar mijn idee GT toch uiteindelijk :)

Zelf ook FM3 gespeeld, vond er weinig aan, dat terwijl ik FM2 wel kapot gespeeld heb. Vond FM3 gewoon niet aanvoelen als een racegame, er waren zoveel dingen tussendoor en uiteindelijk mocht je nog even 2 minuutjes in een auto racen die reed alsof je Burnout speelde.. En dan die rewind optie... 8)7 Het is net waar je van houdt, maar ik vond er geen hol aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik weet niet of jullie deze al kennen, maar ik vind hem wel geniaal. Jammer dat Kevin Butler nooit in Nederland op de reclames van PS3 voorbij komt. Het valt me op dat PlayStation de laatste tijd meer reclame maakt dan voorheen.

YouTube: Kevin Butler Gran Turismo 5 PS3 Commercial GT5

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Zo het koste me gewoon een half uur om alle reacties hier van afgelopen nacht en ochtend terug te lezen :P

Vanavond maar weer verder stoeien :D Zoals al aantal keer gezegd voldoen de graphics niet helemaal en hadden we daar met z'n allen meer van verwacht... Het 'wow' gevoel is er in ieder geval niet bij mij, maar het is natuurlijk wel een game met veel verschillende elementen en afwisseling door special events met NASCAR, WRC, AMG Challenge, karts etc! :D

Als iedereen straks wat verder is, moeilijkere races krijgt en in vette racebakken scheurt zal dat gemor wel naar de achtergrond verdwijnen ;) Hopelijk wordt het online racen straks ook te gek met z'n allen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Ik heb het spel ook, super vermakelijk maar met beperkingen. Even een vraag: hoe kan ik meer auto's voor de arcade modes unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
robhoeben schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:01:
[...]

Het is heel even leuk. Totdat je het voor de 20e keer opnieuw moet doen omdat je een pion omrijd, of je een tegenstander iets te hard aan tikt. Je moet 2 rondjes Top Gear track, en die dingen zijn echt niet vooruit te branden. Ik heb nog kramp in m'n vinger van R2 induwen. (Je hoeft het gas bijna nergens los te laten...)
Zijn de controls veranderd? Dus gassen is R2 en niet meer X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Anoniem: 230001 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:00:
[...]

Die 133 Mb was bij mij in no-time binnen. Stond er zelf van te kijken hoe snel dat ging omdat ik dat niet gewend ben bij mijn PS3.
Installatie duurde 20 minuten volgens mijn beeld, na 15 minuten gaf ie aan dat het nog maar 8 minuten duurde en uiteindelijk duurde het iets meer dan 40 minuten (60Gb versie).
Nou gisteravond gebeurde er vrij weinig... PS3 download sowieso altijd traag, maar heb hem ook wireless aangesloten, misschien niet optimaal... Download queue van een 3 gig duurt zowat 5 uur meestal. Normaal 2 uur met mijn verbinding.

Mja ik game toch nooit online, download alleen soms games/demo's. Dus de verbinding kan best uit als ik 'm nie gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:03:
[...]

Zijn de controls veranderd? Dus gassen is R2 en niet meer X?
Nee, heb ik zelf ingesteld... ben gewend van alle racegames op de PS3 met R2 gas te geven.
Maar krijg er wel kramp van.... Speelt iedereen gewoon met X als gas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
leech1984 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:53:
GT3 een 95 trouwens.
Het is wel duidelijk dat de GT serie niet meer zo vernieuwend is als het eerste deel, dat spel was echt een soort van revolutie voor console-racers. Het is een goed spel, maar ik hoop dat Sony/PD goed naar de kritiek luisterd en met GT6 opnieuw een revolutionaire game kan neerzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 24-11-2010 11:07 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:00:
[...]

Hmm, ik tikte één keer een tegenstander aan en dat resulteerde in een herstart. Daarna gewoon gelijk gewonnen. Ok, met 0,033s voorsprong, maar dat maakt niks uit toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380275

IGN:

MetaCritic:

Ik heb die luxe, maar ik heb ook de luxe voor mezelf te kunnen denken en zelf te kunnen beslissen wat het beste voor me is. En sorry hoor maar Forza 3 kan je niet vergelijken met GT5. Forza3 komt nog niet in de buurt van GT5.

Vermits niemand van de reviewers vorige week al een kopie had van GT snap ik dan ook niet goed hoe zij nu al een oordeel kunnen vellen. GT5 is veel te groot om op zo'n korte tijd een deftige review van te geven. Online werkt nog maar sinds gisteren dus wie reviews die zo snel zijn geschreven om de eerste GT5 review te hebben als serieuze reviews beschouwt bedot zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
robhoeben schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:01:
[...]

^ Dat dus.. ^

Nu zal het aan mij liggen, maar GT5 is dan wel weer zo'n game waarbij je zo'n stomme challenge toch op goud wil hebben. Gewoon omdat het prima kan. De snelheid van die busjes is zo boring dat je denkt: twee vingers in de neus en gold is binnen. Maar neuh. Je moet toch stinkend geconcentreerd je best doen omdat je anders failed op genoemde punten :P

Edit: Overigens ging het karten me wel heel gemakkelijk af. Gewoon niet remmen terwijl je aan het sturen bent of gas/rem licht combineren.

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 24-11-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:05:
[...]

Het is wel duidelijk dat de GT serie niet meer zo vernieuwend is als het eerste deel, dat spel was echt een soort van revolutie voor console-racers. Ik hoop persoonlijk ook dat Sony/PD goed naar de kritiek luisterd en met GT6 opnieuw een revolutionaire game kan neerzetten :)
Onmogelijk, dat is bij elke serie sequals van games. Goed, uitzondering zou nog FF kunnen zijn, omdat de marges in RPG games bizar groot zijn. Race = race, NFS is daar aardig voorbeeld van (revolutionair zijn die knakkers nooit geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
robhoeben schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:05:
[...]

Nee, heb ik zelf ingesteld... ben gewend van alle racegames op de PS3 met R2 gas te geven.
Ik heb ooit een XBOX360 gehad (een ervaring die je moet hebben gehad om een PS3 te waarderen) met Forza 2. Daar vond ik het opmerkelijk dat het gassen met R2 was, omdat op de PS1/2/3 altijd de X gassen was.

Die 360 kreeg ik gratis bij een autoverzekering, gelukkig heb ik hem voor een mooie prijs kunnen doorverkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:06:
[...]

Nu zal het aan mij liggen, maar GT5 is dan wel weer zo'n game waarbij je zo'n stomme challenge toch op goud wil hebben. Gewoon omdat het prima kan. De snelheid van die busjes is zo boring dat je denkt: twee vingers in de neus en gold is binnen. Maar neuh. Je moet toch stinkend geconcentreerd je best doen omdat je anders failed op genoemde punten :P
Ik heb na 15x keer proberen nog uiteindelijk maar de 2e plaats gehaald....
BTW, wat is die Nascar Racing school moeilijk.... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[...]

Eerlijk gezegd is de PS3 controller dé reden dat ik met stuur speel. R2 geeft kramp plus het linkerpookje zit teveel naar linksonder om prettig te racen imo, en gassen met X vind ik ook sowieso waardeloos gezien je daarmee ongeveer spookachtig fingerspitzengefuhl moet hebben om het gas een beetje normaal te doseren.

Wat dat betreft ben ik een groter fan van de xbox (360) controller, maar goed. Dat is nu eenmaal niet van toepassing bij GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:12:
[...]

Eerlijk gezegd is de PS3 controller dé reden dat ik met stuur speel. R2 geeft kramp plus het linkerpookje zit teveel naar linksonder om prettig te racen imo, en gassen met X vind ik ook sowieso waardeloos gezien je daarmee ongeveer spookachtig fingerspitzengefuhl moet hebben om het gas een beetje normaal te doseren.

Wat dat betreft ben ik een groter fan van de xbox (360) controller, maar goed. Dat is nu eenmaal niet van toepassing bij GT5.
Ik heb gas maar op de trigger gezet
Ik schakel zelf ook nog niet, dus heb ik die triggers nog niet nodig..
komt later misschien wel...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:12:
[...]

R2 is ook logischer omdat die verder kan veren. Maar het is de erfenis van die 8-bit generatie consoles he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:07:
[...]

Ik heb ooit een XBOX360 gehad (een ervaring die je moet hebben gehad om een PS3 te waarderen) met Forza 2. Daar vond ik het opmerkelijk dat het gassen met R2 was, omdat op de PS1/2/3 altijd de X gassen was.

Die 360 kreeg ik gratis bij een autoverzekering, gelukkig heb ik hem voor een mooie prijs kunnen doorverkopen!
Het is toch vrij logisch dat je gas aan een analoge knop/trigger toewijst? Anders kun je nooit zonder ABS of TC kunnen spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:51
Roamor schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:14:
[...]

Het is toch vrij logisch dat je gas aan een analoge knop/trigger toewijst? Anders kun je nooit zonder ABS of TC kunnen spelen. ;)
Ik heb het gevoel dat ik voldoende kan doseren met de x. Geen problemen met ABS of TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
robhoeben schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:08:
[...]

Ik vond het concept niet zo lastig, maar zonder 3d is het wel lastig inschatten wanneer je er langs moet. je wil immers zo lang mogelijk achter de voorliggers slipstreamen voor max snelheid. Verder is het kwestie van een racelijn nemen waarbij je voorliggers zoveel mogelijk op 1 lijn krijgt en dan op 't laatst mogelijk moment inhalen. Het heeft mij met bovenstaande manier onder de 10 tries gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 11:00
Gisteren de CE-editie binnen gekregen, en normaal gesproken zou ik meteen beginnen met racen in zo'n game. Dit keer is het toch anders: heb eigenlijk de hele avond dat Apex-boekje door zitten lezen, echt een geweldig boekje die alles wel zo'n beetje belicht om een betere simulatie-bestuurder te worden.

Enige wat ik raar vond toen ik het las was dat ze beweren dat het normaal is dat er 15% slip moet optreden voor het beste resultaat... dat betekent grofweg dat je constant op piepende banden rondrijdt. Of heb ik nu het hele verhaal niet goed begrepen uit het boekje?

Overigens staat in het boekje de koppel-vermogen kromme een beetje verkeerd: ze hebben in de grafiek zelf de namen omgedraaid, er onder staat gelukkig wel de juiste uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 14:14
robhoeben schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:08:
[...]

die 2de nascar challange en de 2de race, dat je de buitenbocht moet nemen zonder de pylonen of de muur te raken. WAT is DIE moeilijk 8)7. 50x geprobeert nu, beste tijd zit ik er 0,012 boven goud :(

Maar de italia van Ferrari, wat rijd die lekker! over de 600+ pk's getuned nu, Bugatti Veyron op 25+ sec in de supercar challange! DAAG!

atm lvl 13 :) aardig wat trophy's binnen, en vele zullen snel volgen!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:06:
Onmogelijk, dat is bij elke serie sequals van games. Goed, uitzondering zou nog FF kunnen zijn, omdat de marges in RPG games bizar groot zijn. Race = race, NFS is daar aardig voorbeeld van (revolutionair zijn die knakkers nooit geweest).
Op het gebied van physics en schademodel valt er nog genoeg te doen hoor. Ik had van PD wel verwacht dat ze het schademodel van bijvoorbeeld Burnout Paradise zouden kunnen overtreffen, dat vind ik nog steeds het beste en meest overtuigende schademodel tot nu toe. Ik had een soortgelijk schademodel dan ook erg graag in GT5 gezien.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40

Grozno

acts without consequence!

Anoniem: 380275 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:06:
[...]

Ik heb die luxe, maar ik heb ook de luxe voor mezelf te kunnen denken en zelf te kunnen beslissen wat het beste voor me is. En sorry hoor maar Forza 3 kan je niet vergelijken met GT5. Forza3 komt nog niet in de buurt van GT5.

Vermits niemand van de reviewers vorige week al een kopie had van GT snap ik dan ook niet goed hoe zij nu al een oordeel kunnen vellen. GT5 is veel te groot om op zo'n korte tijd een deftige review van te geven. Online werkt nog maar sinds gisteren dus wie reviews die zo snel zijn geschreven om de eerste GT5 review te hebben als serieuze reviews beschouwt bedot zichzelf.
Owja, ik was vergeten te vermelden dat ik ook voor mezelf kan denken :P
Meningen mogen verschillen, daar zijn het meningen voor.
Ik had alleen na zolang wachten een game verwacht die Forza Motorsport 3 alle hoeken van de kamer zou laten zien, daarmee kwam ik van een koude kermis thuis.
- Geluid viel me tegen
- Graphics vielen me tegen, zie eerder geposte filmpjes
- Customizen is niet wat het in Forza is
- Welk schademodel?
- Weggedrag is vergelijkbaar met Forza
- In-car-view is slechter dan bij Forza
- Mijn eerder genoemde Laguna Seca 'glitch'

Hoe het qua reviews bij Sony zit weet ik niet, maar bij MS kunnen reviewers online spelen tegen andere reviewers op een apart netwerk als ik me niet vergis.

[ Voor 10% gewijzigd door Grozno op 24-11-2010 11:25 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Laatst online: 30-04 14:14
Btw, wat rijd die alfa uitermate ruk in die Grand Tour special event! BAH!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

SToRM666 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:19:
[...]

Op het gebied van physics en schademodel valt er nog genoeg te doen hoor. Ik had van PD wel verwacht dat ze het schademodel van bijvoorbeeld Burnout Paradise zouden kunnen overtreffen, dat vind ik nog steeds het beste schademodel tot nu toe. Ik had een soortgelijk schademodel als dat van BP erg graag in GT5 gezien.
Op het gebied van deformatie ziet BP er inderdaad geweldig uit. In GT5 hebben we alleen wel met echte autofabrikanten te maken die liever niet zien dat hun auto's helemaal de prak in gaan. Verder heeft de schade in BP nagenoeg geen invloed op de rijeigenschappen van de auto. Los van het feit dat je total loss kan gaan natuurlijk. Ben benieuwd hoe het schademodel zich verder gaat ontwikkelen aangezien ik van een aantal andere gebruikers heb vernomen dat je die pas op de hogere lvl's compleet gaat unlocken.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
[...]

Ik heb de settings ook veranderd... gassen is bij mij R2 en remmen L2... Dan heb je meer controle dan met X of 'vierkantje'. Met R2 en L2 kun je beter doseren en voelt het net ff wat realistischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Roamor schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:14:
[...]

Zoals ik al zei, VROEGAH had je geen analoge knoppen. De X zit ergonomisch gezien op de eerste plaats die je van oudsher gebruikt om te gassen. Zo ben ik in elk geval opgevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 18:26
DutchSjors schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:18:
[...]
Of heb je uberhaupt wel een playstation?!
3 Xboxen lees ik in het kinect (wat hij dan weer fantastisch vind) topic... 31 jaar en het gedrag van een 16 jarige.

Ah best zijn dergelijke individuen negeren want ze hebben altijd de waarheid in pacht en ze "strijden tegen het fanboyisme". Zolang ze het zelf maar geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door simplicidad op 24-11-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:27:
[...]

Zoals ik al zei, VROEGAH had je geen analoge knoppen. De X zit ergonomisch gezien op de eerste plaats die je van oudsher gebruikt om te gassen. Zo ben ik in elk geval opgevoed.
De X bij de Sixaxis zijn toch ook 'semi analoog'? Nouja, druk gevoelig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:56

Maximus

There is no substitute

mauro101 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:18:
[...]

die 2de nascar challange en de 2de race, dat je de buitenbocht moet nemen zonder de pylonen of de muur te raken. WAT is DIE moeilijk 8)7. 50x geprobeert nu, beste tijd zit ik er 0,012 boven goud :(

Maar de italia van Ferrari, wat rijd die lekker! over de 600+ pk's getuned nu, Bugatti Veyron op 25+ sec in de supercar challange! DAAG!

atm lvl 13 :) aardig wat trophy's binnen, en vele zullen snel volgen!
Nascar is inderdaad zwaar lastig. De AMG challenge vind ik wel erg leuk! :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Wat ik overigens een vage melding vond is als je in een license test bij een onderdeel geen goud, zilver of brons haalt dan krijg je met koeieletters in beeld "GEDISKWALIFICEERD"... :+

Ik haal alleen een onderdeel niet, dan ben ik toch niet gelijk gediskwalificeerd... :P Daar hadden ze wel een betere naam voor mogen verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:29:
[...]

Ja, die zijn ook analoog, maar de controller bij de Sega Megadrive had niks analoogs. Dat was knop indrukken of knop niet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:27:
[...]

Heritage ftw. Hoe drukgevoelig is die x knop eigenlijk? Volkomen analoog is ie niet, maar volledig analoog is nagenoeg niet mogelijk met een speling van een halve centimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ik heb wat problemen om mijn PSP garage te transferen naar m'n PS3. Ik open de optie in GT5, en er staat Waiting for Connection, dan open ik de garage op m'n PSP (aangesloten via USB) maar veel gebeurt er niet. Er staat "doe wat er op 't scherm komt" maar meer dan "waiting for connection" is dat dus niet. Kan iemand mij zeggen hoe ik die connection leg?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73703

Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:13:
[...]

R2 is ook logischer omdat die verder kan veren. Maar het is de erfenis van die 8-bit generatie consoles he.
Ik gas/rem nog altijd met het R3 pookje... Erfenis van vroeger racen op de PS1/2. Werkt voor mij het lekkerste en is comfortabel op mijn hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:30:
Wat ik overigens een vage melding vond is als je in een license test bij een onderdeel geen goud, zilver of brons haalt dan krijg je met koeieletters in beeld "GEDISKWALIFICEERD"... :+

Ik haal alleen een onderdeel niet, dan ben ik toch niet gelijk gediskwalificeerd... :P Daar hadden ze wel een betere naam voor mogen verzinnen ;)
Technisch gezien klopt het wel. Je hebt je namelijk niet gekwalificeerd voor plaats 1,2 of drie, en daarmee heb je je dus gediskwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Iemand al online gereden? Probeerde gisteren de lobby maar hij bleef hangen en moest het spel opnieuw opstarten.
Wat ik wel grappig vind is dat je in 1 van de community schermen de details en gamestatus van je vrienden kunt zien, netjes gedaan..

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:29:
[...]

Klopt, maar de afstand die je moet overbruggen is relatief klein ten opzichte van de triggers. Triggers zijn dus beter om mee te gassen/remmen. Ik zou eens kijken voor Realtriggers voor je PS3 controller, kosten max 5 euro en werken ideaal. Glij je niet zo makkelijk van je trigger af.

Afbeeldingslocatie: https://www.spelkontroll.se/userfiles/ps3-real-triggers.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Ik kan nu gelukkig wel de 'Open Lobby' in en zie een hele waslijst aan races. Maar als ik er zelf 1 aanmaak wat ik zonet even heb gedaan, hoe kan ik dan iemand uitnodigen (een vriend op PSN die het spel ook heeft) om mee te doen met mijn race? Ik zet bijvoorbeeld het aantal deelnemers op 2. Maar nergens zie ik in staan: nodig vriend uit of invite ofzo? Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Anoniem: 73703 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:33:
[...]

Ik gas/rem nog altijd met het R3 pookje... Erfenis van vroeger racen op de PS1/2. Werkt voor mij het lekkerste en is comfortabel op mijn hand
PS1 had geen joysticks. PS2 had volgens mij ook gewoon de X bij GT als gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 19:42
Erycius schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:33:
Ik heb wat problemen om mijn PSP garage te transferen naar m'n PS3. Ik open de optie in GT5, en er staat Waiting for Connection, dan open ik de garage op m'n PSP (aangesloten via USB) maar veel gebeurt er niet. Er staat "doe wat er op 't scherm komt" maar meer dan "waiting for connection" is dat dus niet. Kan iemand mij zeggen hoe ik die connection leg?
Je moet op je PSP even naar de opties gaan, daar staat de mogelijkheid om je garage naar GT5 te uploaden ergens verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Vet, lees net in de review van eurogamer (9/10 btw) dat in de rally challenge
spoiler: voor de zekerheid spoilertje
de point to point track elke keer random gegenereerd wordt vanuit de track builder. Hoe vet!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:37:
[...]

Inderdaad. En gas geven en remmen met je rechterpookje lijkt me niet erg handig. Maarja ieder zijn eigen instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 09-05 23:59
Blijkbaar wordt de schade gevarieerder naarmate je hoger komt qua levels, check:

Youtube: Burning Tire

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17:30
simplicidad schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:28:
[...]

3 Xboxen lees ik in het kinect (wat hij dan weer fantastisch vind) topic... 31 jaar en het gedrag van een 16 jarige.

Ah best zijn dergelijke individuen negeren want ze hebben altijd de waarheid in pacht en ze "strijden tegen het fanboyisme". Zolang ze het zelf maar geloven.
F#@! me, jij haalt het nog wat verder uit zijn verband.

1) Ik heb geen 3 xboxen;
2) Ik heb nergens gezegd dat ik Kinect fantastisch vind? Alleen geinteresseerd om het eens te proberen aangezien ik best potentie zie in de toekomst. Voor nu is het niets meer dan een gimmick, net als de Wii en PS Move;
3) Volgens mij heb ik nooit beweert te strijden tegen het fanboyisme
4) Tevens heb ik nooit beweerd dat mijn mening de absolute waarheid is, if anything heb ik vaak genoeg gestresst dat het mijn mening is, en dat ik me goed kan voorstellen dat mensen enthousiast zijn (al was het alleen maar omdat je na 6 jaar wachten toch eindelijk wel eens wil spelen) en van het spel genieten.

Maar goed, oude koeien en persoonlijke aanvallen ten spijt, I'm still standing :+
Stefie2010 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:
Blijkbaar wordt de schade gevarieerder naarmate je hoger komt qua levels, check:

Kijk dat is dan wel weer geweldig, als het ook impact heeft op je rijden maar daar ga ik wel vanuit.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 11:42 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:10
LOL, de vele opmerkingen over de Top Gear-busjes-race waren erg vermakelijk :) Ik moet toegeven dat ik het precies rijden met 'gewone' auto's altijd leuker heb gevonden dan het racen met de beste auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Spierincx schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:
[...]

Inderdaad. En gas geven en remmen met je rechterpookje lijkt me niet erg handig. Maarja ieder zijn eigen instellingen
Het lijkt mij ook onhandig, hoe rem je dan terwijl je gas geeft? Maar goed, als je daaraan gewend bent is het lastig om het anders aan te leren eigenlijk. Ik ben daardoor ook veroordeeld tot de X, terwijl die niet zo handig zou zijn als de R2.

Maar goed, ik heb het spel nog steeds niet. Ik denk dat ik om een uur of 1 de deur eens uit ga om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Standaard X, maar dat kon je altijd instellen op R3 pookje :)
Rijdt nog steeds alle racegames zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
[...]

Wat is dit dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.axess.com/twilight/console/detail/psx_a.jpg

Standaard heeft elke GT kruisje als gas gehad en blokje als remmen. Ik ken mensen die ook de rechterpook gebruikten, dat kon je zo instellen namelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:40:
[...]

Maar goed, oude koeien en persoonlijke aanvallen ten spijt, I'm still standing :+
Alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
oei. Na GT5 gisteren even gespeeld te hebben bleek dat ik misschien wel te hoge verwachtingen had. Het begint me nu ook steeds meer op te vallen hoe conservatief het designteam bij Polyphony eigenlijk wel niet is; Wie zet anno 2010 de standaard controls van een racegame op X-gas?, en waarom zitten er zoveel auto's in die ook in GT4 zaten? Het antwoord op de laatste vraag werd al gauw duidelijk: Polyphony heeft de modellen van niet-premium auto's in feite van GT4 over gezet! Ik dacht even leuk te doen en een tweedehands peugeotje te kopen; blijkt het model van de auto niet om aan te zien! Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat ik hier een geupgrade versie van GT4 zit te spelen! Graphics zijn ook absoluut niet bijzonder; schaduwen zijn om te huilen en het gemis van AA is groot. Telkens spoken die 5 jaar ontwikkelingstijd weer door mijn hoofd: wat hebben ze allemaal lopen doen in die jaren? Ik wil absoluut niet zeggen dat GT5 gefaald heeft en wie weet moet ik gewoon nog verder gaan spelen en raak ik er dan wel in, maar aan het oppervlak maakt het tot nu toe absoluut de verwachtingen niet waar. Het mooie was dat er tot op het laatste moment onduidelijkheid was over wat de premium auto's nou inhield; Ik had echt niet verwacht dat we voor een groot deel met verouderde 3D-modellen zouden worden afgescheept. En er kunnen niet eens andere velgen op... iets wat in GT4 op alle auto's kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Stefie2010 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:

Ik haat dat commentaar erbij. Vooral als het zo'n homofiel is die zo hard smakt als hij zijn mond open doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaos- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:43:
[...]

Wat is dit dan?

[afbeelding]

Standaard heeft elke GT kruisje als gas gehad en blokje als remmen. Ik ken mensen die ook de rechterpook gebruikten, dat kon je zo instellen namelijk.
Dank :P
Burn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Ik ben er gister ook mee begonnen. Eerste halfuur: lichte teleurstelling. 2 uur later: geen zin om te stoppen.

De teleurstelling maar als eerst: de UI is dramatisch voor een spel anno 2010. Het spel moet vaak laden, zelfs tussen verschillende menu-items en sommige zaken vereisen veel teveel handelingen. Waaronder het winnen van een nieuwe auto. Ook erg irritant zijn de 20 seconde trials, die als je ze uit rijdt ongeveer evenlang duren om weer te restarten. Dat leidt er toe dat je vaak geneigd bent bij een fail direct vanuit de trial te restarten, wat veel sneller gaat, maar weer geen ghost oplevert en dat is nu net zo handy bij sommige trials. Ook ben ik niet erg onder de indruk van de grafische prestaties. Er zijn games die er mooier uit zien.

Maar goed: dat was het eerste halfuur. Daarna werd het ineens een stuk beter.

De license trials zijn als altijd tot het irritante toe lastig (zoals 't heurt!) en het is nog steeds mogelijk om je Suzuki Swift naar 200BHP te pimpen. Money is power en dat zorgt ervoor dat als je in A-spec weinig zin hebt een "saaie" race te moeten rijden die ook nog eens lastig is, je gewoon je bak volkomen upgrade waardoor je de race met twee vingers in je neus én snel wint. Verder: ik speel met een G25 stuurtje en de physics van de auto's zijn brilliant. Waar het in een andere games vaak neer komt op langzaam-snel, strak op de weg-niet strak op de weg is in GT5 overduidelijk meer sprake van een andere fysieke factoren, zoals grootte en zwaarte van de auto, waar de motor zit en ga zo maar door. Bovendien veranderen aan de hand van je upgrades alle kenmerken ook positief óf negatief mee. Dat maakt het rijden in GT5 een stuk vetter dan andere racegames. Het klinkt alsof het allemaal ook in een andere games zit, maar GT5 weet het "auto" gevoel toch het beste over te brengen wat mij betreft.

Verder ook erg cool: de Special Challenges. Ik kwam net uit m'n Swift zetten, met zo'n klein prutprutmotortje toen ik besloot eens de special Nascar Challenge te doen. Van 120 max op een ruim circuit naar een blazende V8 op de 300 KMH op een oval. Waar ik het geluid eerst wat magertjes vond werd het ineens véél beter. Waar ik het snelheidsgevoel eerst wat karig vond, was dat ineens véél beter. En toen ik er mee klaar was en weer wat anders ging doen ging de handling van die "langzame" bakjes me ook ineens een stuk beter af :P

Ik ga me hier nog wel even mee vermaken denk ik.

Enneh Phusebox, leuk van je dat je ongeacht in welk topic je zit te posten je overal je louter negatief uitlaat. Je hebt de game verdomme niet eens man. Je pleurt hier allemaal zooi neer, vooral negatieve reviews, en ik vraag me dan echt af welk punt je nou wil maken. Vind je het gewoon leuk, om mensen die ergens naar uit hebben gekeken de loef af te steken met een bak negativiteit? Je vind jezelf kritisch, maar geloof me, er is niemand hier die kritiek erg vind. Bij jou is het grote probleem dat het jou niet om de game gaat, maar louter om het kunnen geven van kritiek. En dat is verschrikkelijk irritant. Zodanig irritant dat als het zo blijft doorgaan ik je even makkelijk ga topic reporten. En ik hoop dat anderen daar ook aan mee zullen doen. Des te eerder zijn we van je flauwekul af.
Vetgedrukte...dat is voor mij Gran Turismo! :9
Perfect verwoord

Blijf het jammer vinden dat ik mijn oude NeGcon niet kan gebruiken dan heb je een groot voordeel t.o.v. die infantiele controller, vooral als je snel even wil spelen zonder de G25 te installeren.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Namco_Negcon_centred.jpg/800px-Namco_Negcon_centred.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 24-11-2010 11:49 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
[...]

Wat is dit dan?

[afbeelding]

Dat is een controller die volgens mij te duur was voor mijn bijstandsmoeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Als je de Collectors Edition op de dag van de release wil, kun je beter niet bestellen bij FRS...

Geachte heer/mevrouw,

De special edition voor GT5 zijn vandaag pas geleverd in ons magazijn.

Dit houdt in dat het vandaag in het distributienetwerk van TNT Post zal worden opgenomen en morgen
bezorgd zal worden in het filiaal of op uw adres door de pakketdienst van TNT.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Free Record Shop online

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Heb net alleen maar even een timetrial gedaan met een Honda CR-V op de High Speed Ring (10 rondjes).
Het kan aan mij liggen maar het lijkt er op alsof de graphics van dit circuit duidelijk verbeterd zijn ten opzichte van GT5P. Daar zag alles er sterieler uit dan nu, het oogt veel warmer.
Het geluid met de bumperview is prima, in cockpitview ook. Als ik echter de hele auto in beeld heb zit er een stofzuigergeluid bij, het klinkt alsof het geluid van de zuigmond zich bij het motorgeluid voegt. Ik gebruik die view gelukkig bijna nooit maar het hoort niet.
Maar toch tot nu toe wel tevreden, al heb ik nog maar weinig gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh man... bol.com toont nu 2-4 werkdagen aan voor GT5. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28

miekol

erm

Amiet01 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:42:
[...]

Ik heb dezelfde opzet, alleen waarschijnlijk een andere versterker en tv. In de setting kun je aangeven of je DTS wil gebruiken of iets anders. Bij mij is deze greyed out, maar mss dat jij dat wel kan instellen. Verder heb ik ipv geluidsmodus op auto, handmatig op 5.1 gezet. Misschien dat dat helpt.
Setting van GT5 bedoel je of niet? Ja die kan ik ook niet aanpassen, staat op 5.1 Digital. Ik heb hem verder ook handmatig op 5.1 gezet, maar er komt gewoon geen geluid uit. Heb bij de instellingen van de PS3 ook audio output op optical out gezet. En zoals gezegd, werkt met alle games prima, behalve GT5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

simplicidad schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:28:
[...]

Anders stop je nu gewoon met je persoonlijke rant? Hij heeft al aangegeven het spel wellicht te kopen om het zelf te proberen. Of mogen mensen met een kritische blik hier niet posten?

De regen is om te janken, het lijkt wel of er uien in verwerkt zijn. Je krijgt spontaan tranen in je ogen als je dat ziet. Het lijkt in niks op wat we eerder te zien kregen. Ruitenwissers die alleen uit dikke kartels bestaan, de regen die niet op regen lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
I-Heine-I schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:44:
oei. Na GT5 gisteren even gespeeld te hebben bleek dat ik misschien wel te hoge verwachtingen had. Het begint me nu ook steeds meer op te vallen hoe conservatief het designteam bij Polyphony eigenlijk wel niet is; Wie zet anno 2010 de standaard controls van een racegame op X-gas?, en waarom zitten er zoveel auto's in die ook in GT4 zaten? Het antwoord op de laatste vraag werd al gauw duidelijk: Polyphony heeft de modellen van niet-premium auto's in feite van GT4 over gezet! Ik dacht even leuk te doen en een tweedehands peugeotje te kopen; blijkt het model van de auto niet om aan te zien! Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat ik hier een geupgrade versie van GT4 zit te spelen! Graphics zijn ook absoluut niet bijzonder; schaduwen zijn om te huilen en het gemis van AA is groot. Telkens spoken die 5 jaar ontwikkelingstijd weer door mijn hoofd: wat hebben ze allemaal lopen doen in die jaren? Ik wil absoluut niet zeggen dat GT5 gefaald heeft en wie weet moet ik gewoon nog verder gaan spelen en raak ik er dan wel in, maar aan het oppervlak maakt het tot nu toe absoluut de verwachtingen niet waar. Het mooie was dat er tot op het laatste moment onduidelijkheid was over wat de premium auto's nou inhield; Ik had echt niet verwacht dat we voor een groot deel met verouderde 3D-modellen zouden worden afgescheept. En er kunnen niet eens andere velgen op... iets wat in GT4 op alle auto's kon!
Ik had e-x-a-c-t hetzelfde. Het eerste halfuur. Daarna boeide me het niet zo meer en begon ik eigenlijk vooral erg enthousiast te raken over de carhandling, die ik dus wel van erg hoog niveau vind.

Maar wat ik toch wel het minste der minste vind is het menu ongemak. Zo kan je niet gemakkelijk van de dealer naar de garage of omgekeerd, of kan je vanuit een event in de a-spec niet naar de garage om de auto te halen die je moet hebben (helemaal mooi zou zijn is dat ie in dat geval naar de garage toegaat waar je dan alleen de auto's kan kopen die van toepassing zijn op het event). Kijk, het is allemaal wel overkomelijk, maar tegenwoordig is dit gewoon lame. En in geval van PD gewoon, zoals je het terecht zegt, enorm conservatief. Als de tea-party bestaat uit GT fans kunnen ze hun geluk niet op daar in de US ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Wat is dit dan?

[afbeelding]

Wat is dit dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.axess.com/twilight/console/detail/psx.jpg

8)7

(de standaard controler had ze niet)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Anoniem: 73703 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:50:
Oh man... bol.com toont nu 2-4 werkdagen aan voor GT5. Zucht.
Annuleren vriend. Ze gaan hem met pakketpost sturen, twee afleverpogingen die je niet kunt ontvangen omdat je netjes op je werk bent, mag je hem alsnog gaan ophalen op zaterdag... Kun je hem netzogoed voor een eerlijke prijs kopen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik hoor nogal wat opmerkingen over kartels en slechte AA. Zouden die mensen 1080i/p eens uit willen zetten en in 720p spelen? Dan heb je hogere AA en ziet de regen er misschien ook wat indrukwekkender uit.

Sowieso snap ik nog steeds de pre-orders niet. Iedere game kan je eerder in de winkel halen en ik heb nog nooit meegemaakt dat op de dag van de launch een spel overal uitverkocht is. Altijd hetzelfde gedoe met te late leveringen en beperkte voorraden bij online shops.

[ Voor 39% gewijzigd door Shiver23 op 24-11-2010 11:59 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:57:
Ik hoor nogal wat opmerkingen over kartels en slechte AA. Zouden die mensen 1080i/p eens uit willen zetten en in 720p spelen? Dan heb je hogere AA en ziet de regen er misschien ook wat indrukwekkender uit.
Als dit waar is is het een brilliante tip. Ga het thuis ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 15:21
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:52:
[...]

Ik had e-x-a-c-t hetzelfde. Het eerste halfuur. Daarna boeide me het niet zo meer en begon ik eigenlijk vooral erg enthousiast te raken over de carhandling, die ik dus wel van erg hoog niveau vind.

Maar wat ik toch wel het minste der minste vind is het menu ongemak. Zo kan je niet gemakkelijk van de dealer naar de garage of omgekeerd, of kan je vanuit een event in de a-spec niet naar de garage om de auto te halen die je moet hebben (helemaal mooi zou zijn is dat ie in dat geval naar de garage toegaat waar je dan alleen de auto's kan kopen die van toepassing zijn op het event). Kijk, het is allemaal wel overkomelijk, maar tegenwoordig is dit gewoon lame. En in geval van PD gewoon, zoals je het terecht zegt, enorm conservatief. Als de tea-party bestaat uit GT fans kunnen ze hun geluk niet op daar in de US ;)
Uhm, ik weet niet of het overal zo is, maar toen ik wilde karten stond er in het race-selectie scherm gewoon een icoontje van de garage om ff snel een kart te selecteren
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.