Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LL Southside
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-04 23:57
Heeft er al iemand Licence IC 10 weten te halen...?
Word gek van die Ferrari :(

[ Voor 22% gewijzigd door LL Southside op 24-11-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Haha en nog geen reviews? Hebben ze het embargo NA de release gezet omdat ze bang zijn sales kwijt te raken?

Als ik afgaande op screenshots en filmpjes iets over de graphics moet zeggen, dan denk ik dat FM3 er echt wel beter uitziet. Dus aan de hardware kan het niet liggen, meer aan het feit dat bij Polyphony blijkbaar niet met de PS3 overweg kunnen, en het daarom 6 jaar duurde voor ze een middelmatig ogende game op de planken kregen.

Over physics of gameplay kan ik niks zeggen, niet gespeeld nog.

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 08:45 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Meer mensen dit gehad, je kiest de eerste keer voor GT mode.
Daarna kies je je racepak en vervolgens krijg je je online instellingen.
Ik kan daar op ok klikken alleen dan gebeurt er niks.

Gisteren alleen maar tijd gehad voor 1 potje arcade. Deed een hybrid race, wel geinig ik in een crz en de rest in insight/prius....

Zit mijn driver trouwens rechts in de auto omdat mijn psn op engels ingesteld staat?
Ik vind het vaak fijner in het engels spelen, maar was wel ff wennen met de bestuurder aan de andere kant in de auto.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:50
DutchSjors schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:40:
De weg zo glad als een biljartball? dit kan je gewoon instellen hoor..
Serieus? Je kan dus kiezen voor een baan zonder oneffenheden? wat een onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wii4all schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:43:
Zit mijn driver trouwens rechts in de auto omdat mijn psn op engels ingesteld staat?
Ik vind het vaak fijner in het engels spelen, maar was wel ff wennen met de bestuurder aan de andere kant in de auto.
Ligt aan waar je auto origineel vandaan komt.

Er zijn ook Engelstalige landen waar ze niet links rijden (en niet-Engelstalige landen waar ze wél links rijden), en ze hebben zeker niet alle dashboards er twee keer inzitten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

FerdiV schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:24:
Misschien dat ik te weinig uren heb gespeeld, maar ik vind um tof :)
Ik gewoon ook :) ik amuseer me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 07:43
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:41:
Haha en nog geen reviews? Hebben ze het embargo NA de release gezet omdat ze bang zijn sales kwijt te raken?
Embargo ligt OP de releasedag, vandaag om 08.00 uur (UK tijd). Denk dat we veel uiteenlopende reviews gaan zien: alle reacties tot nu toe zijn tussen de 5/10 en 9/10. Zelfde als de indrukken hier eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ik ga de game over een uurtje halen en zie wel wat het wordt. De eerste tijd zal ik al mijn aandacht nodig hebben om uberhaupt op de baan te blijven :)

Dat er mensen negatief zijn kan ik wel snappen, of de hardware nu verouderd is of niet (nadeel van een console), ik denk dat PD de afgelopen jaren zelf toch ook wel aan een hoog verwachtingspatroon meegewerkt heeft met hun uitspraken en de afbeeldingen van auto's die duidelijk niet "ingame" genomen waren. En wellicht zullen ze het geluid nog wat patchen, wie weet.

Hoe dan ook, ik ga straks lekker racen en tijdens de installatie kan ik mooi het nieuwe Azeroth gaan bekijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
JoepW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:36:
Ook aan het installeren. Ga eerst maar rustig eten en nieuws kijken. Daarna maar eens proberen.
Iemand trouwens een idee voor instellingen voor een Fanatec GTRS2 V2 stuur?
Heb jij je stuur aan de praat gekregen met GT5? ik krijg mij GTRS2 v1 niet aan de praat ... knopjes op het stuur werken om door het menu te gaan ... maar krijg met geen mogelijkheid de auto in beweging en sturen gaat ook niet, terwijl het stuur wel weerstand bied ...

Hopelijk werkt v2 van het stuur wel, die onderdelen zijn onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:00

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb de game ook sinds gisteren. Ik vind dat bv de wachttijden bij het laden van de licenses redelijk lang zijn. Hier kunnen we echter niets aan doen. Maarja dat mag de pret verder niet drukken.

Ik vind de graphics er goed uitzien, ik vind ze in elk geval niet storend tov de gameplay.

Online heb ik nog niets gedaan. Dit ga ik misschien later op de dag eens proberen. Heb gisteren een paar uurtjes gespeeld. Ben nu level 9 in de A-spec en level 1 in de B-spec.

De specials vind ik ook wel leuk verzonnen als is het karten redelijk makkelijk. In de Nascar heb ik nu toch al een aantal keren geprobeerd maar blijft voor mij iets lastiger. Ik speel trouwens gewoon met een controller en niet met een stuurtje.

EDIT: Wat ik wel minder vind is het filmpje/voorstelling wat je te zien krijgt als je een nieuwe auto unlockt. Dit vind ik niet echt heel gemakkelijk uitzien.

Als ik een auto win/unlock komt deze in de vrachtauto te staan. Als ik dan op de vrachtauto klik krijg ik een schermt e zien met de gewonnen auto's wat als ik die nu niet zou accepteren? Ik snap dit namelijk niet echt. Waarom worden ze niet gewoon in je garage geplaatst maar moet je ze handmatig via de vrachtauto erin zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Oxigeon op 24-11-2010 09:03 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IGN review
Gran Turismo 5 is a 10/10 simulator wrapped up in a 5/10 game – it’s driving is as exhilarating as anything that’s gone before, and its slavish obsession with the minutiae of many of its cars ensure it's an encyclopaedia of automotive delights. Its brilliance on the track, however is matched by its sloppiness off of it, and there’s a lack of polish that would at one time have seemed sacrilegious to the series. Ultimately its driving wins out to ensure that it’s still a great game, but it leaves that nagging doubt; this could have been a masterpiece were it not for the fact that Polyphony was so absorbed with the detail that it took its eye off the ball.
8.5

Voor mij de reden om GT5 niet te kopen, vond het altijd al statisch en droog:
And that's an accusation that can sadly be levelled squarely at Gran Turismo 5's overall single-player offering. Once more it's a lifeless grind through a series of races where it's more often than not simply a case of having the right machinery beneath you rather than a test of any real driving skill. It's enlivened by some special events where the dead-eyed likenesses of NASCAR's Jeff Gordon and the voice of WRC star Sebastien Loeb will guide you through their respective disciplines, but ultimately it's a shame that Polyphony didn't take the opportunity to revise a formula that was already feeling stale six years ago.
...and A-Spec's races aren't helped by the return of the series' now trademark zombie A.I. Any tweaks that have been made are hard to decipher as by and large your fellow racers will pay little attention to your on-track maneuvers, often braking at inexplicable moments and turning what should be a high-octane contest into a comic bout of very expensive bumper cars.
Haha en en dan toch een 8.5 geven, typisch IGN... money money money.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-04 18:24
Oxigeon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:01:

Als ik een auto win/unlock komt deze in de vrachtauto te staan. Als ik dan op de vrachtauto klik krijg ik een schermt e zien met de gewonnen auto's wat als ik die nu niet zou accepteren? Ik snap dit namelijk niet echt. Waarom worden ze niet gewoon in je garage geplaatst maar moet je ze handmatig via de vrachtauto erin zetten?
Omdat je eigenlijk tickets wint om die auto te unlocken.
Die tickets kun je ook weggeven aan je vrienden.

Vandaar dat hij in die vrachtwagen komt.

Kijk ook maar eens in het menuutje "items" aan de linkerkant van je scherm.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:22
Ik heb gisteravond tot in de late uurtjes mezelf "proberen" te vermaken met GT5. Maar tot nu toe ben ik ontgoochelt over de falende beeld- en geluidskwaliteit en het rijgedrag van de meeste beginners auto's. Ook de circuits voelen zielloos aan, hobbels ontbreken blijkbaar. Ik zal het ook maar niet hebben over de AI. Ik vind Madrid en London wel erg mooi trouwens. Op een gegeven moment kreeg ik de Homell BerlinetteRS in handen, wat een gedrocht!! Ik vind het erg gewaagd van Kamauchi om zulke slecht gemodelleerde auto toe te laten in GT5. En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden. Ik wil gewoon niet negatief zijn over deze game maar ik ga me toch afvragen hoen het kan dat ze steeds met 6 jaar ontwikkelingstijd en enkele vertragingen aankomen. Deze game voelt gewoon niet "af". Ik ben blij dat ik voor de gewone versie ben gegaan trouwens. De CE en signature zijn hun geld absoluut niet waard.

Wat mij betreft gaat NFS: Shift 2 hoge ogen gooien. Shift 1 ziet er in mijn ogen veel beter uit dan GT5 tot nu toe.

Ja erg teleurgesteld hier.

[ Voor 4% gewijzigd door BLRacing op 24-11-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jarnoootje schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:53:
[...]

Heb jij je stuur aan de praat gekregen met GT5? ik krijg mij GTRS2 v1 niet aan de praat ... knopjes op het stuur werken om door het menu te gaan ... maar krijg met geen mogelijkheid de auto in beweging en sturen gaat ook niet, terwijl het stuur wel weerstand bied ...

Hopelijk werkt v2 van het stuur wel, die onderdelen zijn onderweg :)
Ik heb V2 prima aan het werk. Wel met vreemde instellingen om heen en weer bewegen van het stuur tegen te gaan op rechte einden.
Ik zal vanavond even een setting publiceren hier voor de V2.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:59

Maximus

There is no substitute

LL Southside schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:41:
Heeft er al iemand Licence IC 10 weten te halen...?
Word gek van die Ferrari :(
Ja, heb mijn IB al.

Ferrari je moet wachten achter die lambo tot na de eerste bochten, dan voorbij steken. Hij is gemakkelijker dan de Elise challenge op TG Track.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:03:
IGN review

[...]

8.5

[...]

[...]

Oke. Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:12
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:03:
IGN review
[...]
8.5
[...]
[...]
Cijfer wordt vooral omlaag gehaald door het cijfer voor de presentatie. Dit is redelijk smaak gevoelig want ik vind de presentatie mooi!

7.0 Presentation
9.0 Graphics
8.0 Sound
9.0 Gameplay
9.0 Lasting Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BLRacing schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:11:
Wat mij betreft gaat NFS: Shift 2 hoge ogen gooien. Shift 1 ziet er in mijn ogen veel beter uit dan GT5 tot nu toe.

Ja erg teleurgesteld hier.
Ben ook benieuwd naar Shift 2, veel mensen klaagden over Shift 1, maar het speelde lekker en zag er goed uit. Dit spel was ook gemaakt voor een stuurtje, met controller was het een stuk minder leuk.

Uiteraard, niet realistisch, maar het bracht wel het gevoel van snelheid en dat 1 foutje desastreus kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
JoepW schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:12:
[...]

Ik heb V2 prima aan het werk. Wel met vreemde instellingen om heen en weer bewegen van het stuur tegen te gaan op rechte einden.
Ik zal vanavond even een setting publiceren hier voor de V2.
Gewoon out of the box dat hij het doet? Misschien even een firmware update doen of toch wachten op mijn v.2 onderdelen.

Het bewegen op de rechte einden is bekend probleem. Deadzone instellen geloof ik helpt al.

Hopelijk kan ik toch dit weekend met mijn stuurtje racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bsmpower schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:14:
[...]

Cijfer wordt vooral omlaag gehaald door het cijfer voor de presentatie. Dit is redelijk smaak gevoelig want ik vind de presentatie mooi!

7.0 Presentation
9.0 Graphics
8.0 Sound
9.0 Gameplay
9.0 Lasting Appeal
Het eindcijfer is heus geen gemiddelde van die cijfers, zo werken ze (hopelijk toch) sinds de jaren 80 niet meer.
(Toevallig is het gemiddelde nu wel 8,4 maar kan me niet voorstellen dat ze zo werken).

Graphics een 9, tja, aan de ene kant is het misschien een 10 op bepaalde circuits, Rome bijvoorbeeld, maar op andere punten is het gewoon een 3 waard. Dan vind ik een 9 nogal hoog persoonlijk.
Sound een 8 is ook ronduit onzin, geluid van GT is al sinds GT3 echt een drame en not up to standards. Een 7 was meer dan voldoende geweest.

Dus zoals ik al zei; ze kraken de game best wel af, maar geven toch een 8,5. Druk vanuit de industrie, smeergeld, fanboyisme, noem maar op.

CVG review
Another good, but not great, iteration of the GT formula. If you're expecting GT5's game mechanics to surprise you, then you're going to be disappointed.
For a start - and hear us out here - this is the first GT game NOT to blow our trousers off in the visuals department. In fact, as you roll out of the pits for the first time, you'll look at the environment and hear a nagging voice in the back of your mind. That voice will be saying 'this isn't a very pretty game'.

No, we're not mad: there's no flair to GT5's graphics like in Codemasters' games, it's all cold, clinical precision. The problem is, if you slavishly attempt to replicate real life, like Polyphony has, it's all the more obvious when you can't quite get there. Blurry textures, angular scenery and barren landscapes are, if you'll excuse the pun, par for the course.

While the premium cars are undeniably gloriously detailed, they look entirely out of place in such drab environments, surrounded by cardboard cut-out trees. City tracks fare better, but only just.

Gran Turismo used to be the benchmark for visuals, but over the five years it's taken to put GT5 in a jewel case, the game's begun to look decidedly pedestrian. Overall - and we NEVER thought we'd say this - we reckon Forza III has the march on GT5 in overall aesthetics.

Also, while this is the first GT game to boast fully featured online play, there are more than a few quirks that we'd like to have seen ironed out. Instead of a proper invite system, in order to race with friends you have to get them into your lounge, a persistent online race lobby. Once you're in there, it's straightforward to switch up the track and rules, but everything else is a hassle.
This is a good game.

But, it's not a great one. Too much of GT5 relies on past glories, building on the success of the series without shaking free of the design quirks that are holding the series back. High expectations are justified when a game has been in development so long and GT5 has more than a faint whiff of disappointment about it.
8.0

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 19:08
Donstil schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:52:

Ik heb er wel een hele zwik nieuwe fans bij. De hele familie LowRes staat me bij elke race weer keurig aan te moedigen namelijk.
Hahaha geweldig! _/-\o_

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Eurogamer geeft GT5 een 9 :)

http://www.eurogamer.net/...-24-gran-turismo-5-review

[ Voor 144% gewijzigd door SToRM666 op 24-11-2010 09:27 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Wat raar dat Phusebox die nog niet gepost heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Haha, geweldige UI design:
You win a race series. You don't actually know you've won a car until you get back to the home screen, whereupon a message pops up telling you that you've won a car. So you click OK and you see a notification appear on your Car Delivery icon. Then you click on your Car Delivery item, and a ticket pops up to tell you what car you won. Click on the ticket and a message pops up asking you whether you want to use this car or not. So you click Yes, and the game pauses for a few seconds, saving data, and then the screen fades to black and your car slowly creeps out of the darkness and appears -- front view only -- and another message pops up asking whether or not you want to use this car, Yes or No? Click on that, and then another message pops up telling you that the paint on this car has been added to your paint collection and can be used to paint another one of the cars in your collection. You click OK and then the game pauses again, saving data, and then fades to black while it loads the main home screen again.
But then, Gran Turismo has always been a real driving fan's game, and I'm very happy that this latest evolution of the series has stayed true to itself. Ultimately, it's pretty easy to see why GT5 is the way it is: Polyphony Digital were too ambitious and bit off way more than they could chew. They set the bar high, unnecessarily high, and in doing so made the development of this game ridiculously hard for themselves. They overreached and couldn’t quite make everything perfect. There’s no denying that GT5 is absolutely incredible, but due to its immense size and complexity, not all its facets are of the same standard, and as a result it's brilliant, but imperfect. For the most part it delivers a 5-star experience. But I do feel compelled to ding it half a star, simply because of the parts of the game that don't. That makes me feel horribly nitpicky and churlish, because despite my criticism I know I love GT5, and I’ll be playing it for months, and maybe even years. But deep down, I know that while it’s the best racing game out there, with just a bit more focus in some key areas it could have been even better.
bron: http://www.gamepro.com/ar...ws/217386/gran-turismo-5/
9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:18:
Dus zoals ik al zei; ze kraken de game best wel af, maar geven toch een 8,5. Druk vanuit de industrie, smeergeld, fanboyisme, noem maar op.
En jij kraakt de game af puur op wat je leest. Hoe kun je nou oordelen of die 8,5 terecht is of niet als je het spel nog niet aangeraakt hebt. Het spel valt op sommige punten tegen, maar over het geheel gezien vind ik een 8.5/9 een terecht cijfer voor deze game.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 11:08

miekol

erm

Nou de eerste uurtjes erop zitten. Zombie AI zoals IGN het beschrijft is inderdaad wel vervelend. Maar online racen met de controller zie ik ook niet zitten.

Heb alleen een probleempje met de game. Mijn geluid loopt van de PS3 via optical out naar mijn (5.1) versterker. Werkt prima bij alle games en in de menu's van de PS3 zelf, maar met GT5...geen geluid. Lijkt erop of hij het geluid alleen mee wil sturen met de HDMI kabel? Geluid komt via analoge tulp-out van de TV toch in de versterker terecht. Maar dan is het signaal gewoon stereo en moet ik met Dolby Pro Logic werken.

Zie ik iets over het hoofd qua instellingen of het dit gewoon een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
leech1984 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:26:
[...]

Wat raar dat Phusebox die nog niet gepost heeft....
Haha wat een crap review, ze zeggen niet eens wat over de low-res PS2 port auto's. Je moet het op zijn minst noemen, en niet zeggen dat de graphics geweldig zijn.
SToRM666 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:27:
[...]

En jij kraakt de game af puur op wat je leest. Hoe kun je nou oordelen of die 8,5 terecht is of niet als je het spel nog niet aangeraakt hebt. Het spel valt op sommige punten tegen, maar over het geheel gezien vind ik een 8.5/9 een terecht cijfer voor deze game.
Ik heb alleen gezegd dat het grafisch niet super is, FM3 is beter, en dat ik over de physics en gameplay momenteel niet kan oordelen. Verder post ik alleen punten uit reviews, die ik ook eerder veronderstelde en heb aangehaald, maar die nu bevestigd worden door derden.

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Laatst online: 12-12-2024

Aid

Dramaaaa :| , afgelopen week een ps3 gehaald met black ops als voorbereiding voor gt5 en dan krijgen we dit. Hier was ik wel een beetje bang voor, gt5 voldoet jammer genoeg niet aan de verwachtingen die het heeft gecreëerd. Ik wil wel benadrukken dat ik het spel nog niet heb, maar wat ik allemaal heb gelezen en gezien dan vind ik gt5 wel tegenvallen.

Misschien ligt het aan mij, maar voor mijn gevoel zag gt5 er een paar weken/maanden geleden veel beter uit dan het eindproduct. Als ik filmpjes vergelijk van vandaag en gisteren met die van 2/3 maanden terug dan is er een duidelijk verschil te zien kwa graphics. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSjors
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-04 07:26
Unbreukable schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:44:
[...]

Serieus? Je kan dus kiezen voor een baan zonder oneffenheden? wat een onzin...
Je kan kiezen of je het realistisch wil, of makkelijk. In online weet ik niet of je dit kan instellen, denk het niet. maar dit geld wel voor de gewone offline races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:18:
[...]

Het eindcijfer is heus geen gemiddelde van die cijfers, zo werken ze (hopelijk toch) sinds de jaren 80 niet meer.
(Toevallig is het gemiddelde nu wel 8,4 maar kan me niet voorstellen dat ze zo werken).

Graphics een 9, tja, aan de ene kant is het misschien een 10 op bepaalde circuits, Rome bijvoorbeeld, maar op andere punten is het gewoon een 3 waard. Dan vind ik een 9 nogal hoog persoonlijk.
Sound een 8 is ook ronduit onzin, geluid van GT is al sinds GT3 echt een drame en not up to standards. Een 7 was meer dan voldoende geweest.

8.0
Gast je hebt nog geen seconde aan GT5 graphics/audio meegemaakt.

Volgens mij ben je nou gewoon de rol 'zeikerd' aan het spelen want dat je je eigen teksten serieus neemt kan ik niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Ben ik dan de enige die mijzelf weer erg vermaakt heb met de licences?
Ben ik dan de enige die geen moer (rat's arse) geeft om het publiek?

Als ik aan het racen ben, ben ik zo geconcentreerd op het volgende rempunt dat ik het publiek niet eens zie 8)7

Ik kan nog geen cijfer geven omdat ik pas 2 uur gespeeld heb, maar ik snap niet dat sommige mensen de indruk wekken dat het spel een 5 o.i.d. moet krijgen....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DutchSjors schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:30:
[...]

Je kan kiezen of je het realistisch wil, of makkelijk. In online weet ik niet of je dit kan instellen, denk het niet. maar dit geld wel voor de gewone offline races.
Dus als je realistisch wil krijg je ineens wel high-res textures, bump-mapping en oneffenheden in het wegdek?

Overigens wil ik niemand ontmoedigen om de game te kopen, ik denk dat als:
- je alleen een ps3 hebt
- je een enorme racefanaat bent
- je een fan bent van de GT series
Dat je dan zeker plezier zult beleven aan deze game, en tevreden zult zijn.
Voor de mensen die niet in deze categorie vallen zou ik even de kat uit de boom kijken.
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:32:
[...]

Gast je hebt nog geen seconde aan GT5 graphics/audio meegemaakt.

Volgens mij ben je nou gewoon de rol 'zeikerd' aan het spelen want dat je je eigen teksten serieus neemt kan ik niet geloven.
Nee ik heb nog geen screenshots of HD filmpjes gezien op internet... alsof het thuis zoveel anders is :S

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Ik heb me echt kostelijk vermaakt gisteravond. Dikke vette racegame! Sommige kritiekpunten snap ik heel goed en ben ik het volkomen mee eens, maar voor mij persoonlijk gaat er niks boven de goddelijke physics/feel van deze game. Een aantal standard bakken zien er gaar uit en de customisatie opties zijn magertjes. Jammer, want dat zou de game helemaal af maken.

De AMG challenge is echt cool trouwens en de rally physics zijn ook vet. Ga maar eens in Arcade mode Eiger rijden met de Focus WRC. Gevoel van grip (of gebrek eraan) is echt ongeëvenaard.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Mee eens Killaz, over een paar dagen heeft iedereen te snelle auto's om op hun gemak eens de omgeving te bekijken.

Met de audio vind ik overigens ook niets mis, dat je niet hoort dat een andere auto je in haalt is in het echt ook. Je zit namelijk nog geen meter van een monster van een motor af en die overstemt alles wat buiten je cockpit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316847

KillaZ schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:33:
Ben ik dan de enige die mijzelf weer erg vermaakt heb met de licences?
Ben ik dan de enige die geen moer (rat's arse) geeft om het publiek?

Als ik aan het racen ben, ben ik zo geconcentreerd op het volgende rempunt dat ik het publiek niet eens zie 8)7
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Maandag gepre-ordered bij 12Game, maar wegens leveringsproblemen kregen ze 'm vandaag pas binnen en krijg ik 'm hoogstwaarschijnlijk morgen binnen via de pakketpost.
Wel netjes dat ze de game nu sturen met pakketpost "zonder extra kosten" om zo de stakingen van de TNT te ontlopen, echter ik heb er ook een PS3 Controller bij besteld dus hij kwam sowieso al met de pakketpost.

Ik lees veel negatiefs hier, ook van mensen die de game niet eens hebben gespeeld, maar ik wacht liever tot ik het zelf een aantal uur heb gespeeld voordat ik met mijn mening kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

JoepW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:36:
Iemand trouwens een idee voor instellingen voor een Fanatec GTRS2 V2 stuur?
Gisteren ben ik na een uurtje prutsen met de PWTS uitgekomen op:
SEN -> 900
FFB -> 60 (ingame settings FFB op 3)
SHO -> 90
DRI -> 1
LIN -> 20
DEA -> 0

Ben er nog niet helemaal happy mee, maar 't is een aardig uitgangpunt.

Iets waar ik me trouwens gisteren wel aan stoorde is dat af en toe de draadloze verbinding wegvalt tussen de PWTS en de dongle op de PS3. Vanavond eerst maar eens de laatste firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:33:
[...]

Dus als je realistisch wil krijg je ineens wel high-res textures, bump-mapping en oneffenheden in het wegdek?

- je alleen een ps3 hebt
Voor de mensen die niet in deze categorie vallen zou ik even de kat uit de boom kijken.
als ik zo eens lees dan kijk jij meer katten uit de boom dan dat je gamed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 19:34
Vind het prachtig dat GoT weer bol staat van de zeurpieten. Als je een echte GT fan bent weet je dat dit een goede game is.

Ik vind het althans helemaal te gek, veel verbetering ten opzichte van GT4 en GT5:P.
Dit spel komt het komende jaar mijn PS3 niet uit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat gt rs v1 de datum voor de ps3 teruggezet moet worden naar een datum vóór 23 dec 2008. Klinkt stom, maar dat was de oplossing voor gt5p

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73703

Bij bol gereserveerd en nog niet verzonden vannacht :'(
Mijn geduld word nog meer op de proef gesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
GAIAjohan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:39:
Ik denk dat gt rs v1 de datum voor de ps3 teruggezet moet worden naar een datum vóór 23 dec 2008. Klinkt stom, maar dat was de oplossing voor gt5p
Dat dacht ik ook, maar ik geloof dat ik mijn datum uit gt5p nog had staan op voor die datum. Gezien het nog geen 23 december is geweest zou hij daar nog niet overheen moeten zijn ... zal het vanavond nog een keer proberen en anders misschien toch een echt PS3 stuurtje van fanatec kopen? IK WIL RACEN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
kaos- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:38:
Vind het prachtig dat GoT weer bol staat van de zeurpieten. Als je een echte GT fan bent weet je dat dit een goede game is.

Ik vind het althans helemaal te gek, veel verbetering ten opzichte van GT4 en GT5:P.
Deels mee eens... Vind het meer een soort van kleine upgrade t.o.v. eerdere games. Grafisch ben ik het helemaal mee eens, veel spellen op de PS3 kunnen dat veel beter. Maar ik snap ook dat ze een keus moesten maken en hem liever op 60fps laten draaien, toch wel fijn bij een snelle racegame.

Wat mij opviel is als je de cockpit view hebt (op de stand het dichtst bij de voorruit) en het regent, dan ziet de regen er gewoon uit als blokjes... Het zijn gewoon grote pixels :/

Verder ga ik me er zeker wel mee vermaken, maar ik vond Forza 2 op de Xbox 360 toch wel een heel stukje vermakelijker. Over 3 kan ik niks zeggen, want toen verkocht ik m'n Xbox :+.

[ Voor 9% gewijzigd door ksborg op 24-11-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 11:55

Amiet01

Master_A

miekol schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:29:
Nou de eerste uurtjes erop zitten. Zombie AI zoals IGN het beschrijft is inderdaad wel vervelend. Maar online racen met de controller zie ik ook niet zitten.

Heb alleen een probleempje met de game. Mijn geluid loopt van de PS3 via optical out naar mijn (5.1) versterker. Werkt prima bij alle games en in de menu's van de PS3 zelf, maar met GT5...geen geluid. Lijkt erop of hij het geluid alleen mee wil sturen met de HDMI kabel? Geluid komt via analoge tulp-out van de TV toch in de versterker terecht. Maar dan is het signaal gewoon stereo en moet ik met Dolby Pro Logic werken.

Zie ik iets over het hoofd qua instellingen of het dit gewoon een bug?
Ik heb dezelfde opzet, alleen waarschijnlijk een andere versterker en tv. In de setting kun je aangeven of je DTS wil gebruiken of iets anders. Bij mij is deze greyed out, maar mss dat jij dat wel kan instellen. Verder heb ik ipv geluidsmodus op auto, handmatig op 5.1 gezet. Misschien dat dat helpt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

[...]

- je alleen een ps3 hebt

[...]

Nee ik heb nog geen screenshots of HD filmpjes gezien op internet... alsof het thuis zoveel anders is :S
Mag ik dan concluderen dat je hier niet meer zult posten? :) De reviews zijn duidelijk jij koopt het niet op de voor jou belangrijke gronden. Ga dan echter niet hier lopen posten dat het maar een kutspel is etc. :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 316847 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:36:
[...]

als ik zo eens lees dan kijk jij meer katten uit de boom dan dat je gamed 8)7
Nou nee, maar ik denk dat GT5 echt een game is voor de liefhebbers en mensen die bijvoorbeeld geen Forza 3 hebben. Het voegt, imho, weinig toe aan het genre.
Maximus schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:42:
[...]

Mag ik dan concluderen dat je hier niet meer zult posten? :) De reviews zijn duidelijk jij koopt het niet op de voor jou belangrijke gronden. Ga dan echter niet hier lopen posten dat het maar een kutspel is etc. :)
Maar blijkbaar kunnen jullie, over het algemeen genomen, niet begrijpend lezen. Dat vak hebben ze zeker op de basisschool afgeschaft vanwege bezuinigingen.

Ik heb het spel nergens een "kutspel" genoemd, en heb in mijn laatste posts alleen reviews gepost en mijn mening waar ik mild kritisch ben.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Vanwege de stakingen bij TNT heb ik 'm maar niet besteld via internet maar hoop ik straks de Collectors Edition in de winkel te kunnen vinden. Geef het alleen weinig kans. Ben bang dat ze alleen de standaard versie hebben. Weet iemand of je de Collectors Edition ook in de winkel kan vinden? Of zal je dan echt online moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

VET VET VET

Als die muggenzifters hier, pft.

Als er zoooo lang word uitgekeken naar een game, dan krijg je natuurlijk gezeik op allemaal kleine zaken.

Bottomline en het belangrijkst: het racen. Het speels als een trein, wat een vette ervaring. (net als alle GT's dus)

tot nu toe zeg ik: 9-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- je alleen een ps3 hebt
Als ik jou was, zou ik dat verbitterde gamementaliteit opzij zetten, fijn met de Shift aan de gang gaan en dit topic met zielige rants gewoon verlaten. 7 posts, selectieve keuze aan reviews, en maar door bashen.

Had je nu Forza gebruiken of rFactor, was het nog een vergelijking.. een NFS serie met GT? FF7 ga ik ook niet vergelijken met frogger.
Anoniem: 238040 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:43:
Vanwege de stakingen bij TNT heb ik 'm maar niet besteld via internet maar hoop ik straks de Collectors Edition in de winkel te kunnen vinden.
CE zal je vooraf gewoon een bergje moeten bellen, denk dat je dan meeste kans maakt.

Gefeliciteerd trouwens :)

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2010 09:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSjors
[...]

- je alleen een ps3 hebt

[...]

Ik weet niet.
Maar ik ben geen racefanaat. Ik heb nog nooit GT gehad, en toch het spel gekocht.
En ik vind het fantastisch spelen en elke minuut en uitdaging boeit me.. :D
Ik vind de autos vet, de instellingen kan je heerlijk na wens instellen..
Alles klopt, ziet er strak uit, en het belangrijkste het speelt fijn en blijft boeiend+uitdagend..
Vooral de Licenses zijn vet, maar ook un vriend racen of online gaat allemaal in een keer zoals het hoort!

Als ik nu op dit moment een cijfer zou geven zou het een 9.5 zijn.
En ik heb nooit de hype gevolgd van GT5. Ik heb 90% van het nieuws ervan niet gelezen, en had pas 2 filmpjes gezien van het spel voordat ik het kocht. En sreens kijken doe ik niet aan..
Echt een aanrader voor iedereen die een Playstation 3 heeft! _/-\o_
En als je oneffenheden in je weg wil ga je lekker buiten staan met je eigen auto rijden door wat hobbeltjes.. Een racebaan hoort zo strak te zijn als een schaatsbaan en zo glad als een aal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:42:
[...]

Nou nee, maar ik denk dat GT5 echt een game is voor de liefhebbers en mensen die bijvoorbeeld geen Forza 3 hebben. Het voegt, imho, weinig toe aan het genre.

[...]

Maar blijkbaar kunnen jullie, over het algemeen genomen, niet begrijpend lezen. Dat vak hebben ze zeker op de basisschool afgeschaft vanwege bezuinigingen.

Ik heb het spel nergens een "kutspel" genoemd, en heb in mijn laatste posts alleen reviews gepost en mijn mening waar ik mild kritisch ben.
Als jij het geen leuk spel vindt, prima. Post dat één keer, maar niet 10 keer. Waarom wil je mensen ervan weerhouden om dit spel te spelen, terwijl je het zelf niet eens hebt gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:35:
Mee eens Killaz, over een paar dagen heeft iedereen te snelle auto's om op hun gemak eens de omgeving te bekijken.

Met de audio vind ik overigens ook niets mis, dat je niet hoort dat een andere auto je in haalt is in het echt ook. Je zit namelijk nog geen meter van een monster van een motor af en die overstemt alles wat buiten je cockpit gebeurd.
Precies, ik moet er niet aan denken om in een F40 naar het publiek te zwaaien 8)7

Nee, ik heb mijzelf prima vermaakt die 2 uurtjes en heb mijn vriendin zelfs enthousiast gemaakt :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:44:
[...]

Als ik jou was, zou ik dat verbitterde gamementaliteit opzij zetten, fijn met de Shift aan de gang gaan en dit topic met zielige rants gewoon verlaten. 7 posts, selectieve keuze aan reviews, en maar door bashen.

Had je nu Forza gebruiken of rFactor, was het nog een vergelijking.. een NFS serie met GT? FF7 ga ik ook niet vergelijken met frogger.

[...]
Rants, bashen, toe maar.

Ik vergelijk GT5 nergens met Shift. Lezen is echt een vak tegenwoordig. Ik zeg alleen dat Shift best vermakelijk was en een goed gevoel voor snelheid bood.

Selectieve keuze aan reviews, ik postte alleen reviews die er net waren. Helaas kan ik niet 80 websites in een keer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LL Southside
kaos- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:38:

+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:42:
[...]

[...]

je bent niet mild kritsich als je mensen afraadt het spel nu te kopen en katten uit de boom te kijken

als je het spel niet wil kopen jouw keus maar ga dan niet je mening geven nadat je videoos op internet hebt zitten kijken en niet zelf hebt gespeeld

overgens is dit niet het eerste topic waar ik hetzelfde soort van kritiek van jou lees

en nu weer back on topic namelijk GT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AdnanKananda schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:47:
[...]

Als jij het geen leuk spel vindt, prima. Post dat één keer, maar niet 10 keer. Waarom wil je mensen ervan weerhouden om dit spel te spelen, terwijl je het zelf niet eens hebt gespeeld?
Ach daar heb je weer zo'n, ik kan wel lezen maar ik begrijp het niet-poster:
[...]

- je alleen een ps3 hebt

[...]

Prachtig gewoon weer, klassiek voorbeeld van GoT. De reviews zijn kritisch, maar geven milde cijfers, zoals de grote sites meestal doen. Het is nog even wachten op de kleinere, onafhankelijkere sites om te kijken wat zij zeggen, maar de mensen staan hier alweer op hun achterste been omdat iemand een paar kritische noten plaatst bij een product waar ze geld voor hebben betaald.

Jullie mogen wel allemaal roepen:
"Waauw ik heb hem... jaaaaa"
"Nu aan het installeren... kwijl kwijl"
"Vette game"
"Hele nacht gespeeld, omg wat een tof spel"

Maar iemand mag niet gefundeerde kritiek leveren. Jeuj, GoT, it feels like home.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380275

Aid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:30:
Dramaaaa :| , afgelopen week een ps3 gehaald met black ops als voorbereiding voor gt5 en dan krijgen we dit. Hier was ik wel een beetje bang voor, gt5 voldoet jammer genoeg niet aan de verwachtingen die het heeft gecreëerd. Ik wil wel benadrukken dat ik het spel nog niet heb, maar wat ik allemaal heb gelezen en gezien dan vind ik gt5 wel tegenvallen.

Misschien ligt het aan mij, maar voor mijn gevoel zag gt5 er een paar weken/maanden geleden veel beter uit dan het eindproduct. Als ik filmpjes vergelijk van vandaag en gisteren met die van 2/3 maanden terug dan is er een duidelijk verschil te zien kwa graphics. :?
Ik stond even verbaasd omdat ik het heel de nacht heb zitten spelen en nog steeds zwaar onder de indruk ben. lang geleden dat ik nog zo zwaar onder de indruk was van een game. En dan lees ik dat je het spel nog niet hebt? Ik weet niet wat jij allemaal gelezen hebt maar neem van mij gerust aan dat er niks van klopt.

Ik snap nu waarom het 5 jaar geduurd heeft. Het was de moeite waard want ik heb nog geen enkel spel op de PS3 gezien dat zo groot, zo diep en zo mooi is. GT5 is echt het spel waar je een PS3 voor moet kopen. Black Ops? haha gooi dat toch weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Anoniem: 73703 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:40:
Bij bol gereserveerd en nog niet verzonden vannacht :'(
Mijn geduld word nog meer op de proef gesteld :P
Ik heb zonet met Bol.com gebeld. Ik vond de medewerkster maar erg kortaf en ik heb mijn bestelling geannuleerd. Voor 65 euro vind ik het een waardeloze service. Ik weet in elk geval wel dat ik NOOIT meer iets bestel bij Bol.com als ik het op de dag van de release wil hebben. Ze zijn gewoon zwaar onbetrouwbaar.

Voor anderen die willen bellen met Bol.com, bel niet naar het 0900 nummer (valt niet binnen je bundel), maar bel met hun vaste nummer: 030 6008 872.

En het verzenden per pakketpost om de staking is grote, dikke onzin. Als je de hele dag niet thuis bent moet je wachten op de tweede bezorgpoging en die maak je natuurlijk ook niet mee, want ook dan zit je op je werk. Gevolg is dat je hem evengoed pas op zaterdag kunt ophalen (in de hoop dat je zaterdag overdag tijd hebt). Bol.com is een onbetrouwbare en dure webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Phusebox koop het spel niet en ga verder met je verbitterde leventje. Next.

Gister een uurtje zitten spelen en het spel voldoet gewoon aan m'n verwachtingen. Graphics zien er goed uit (die GT4 auto's ben ik nog niet tegengekomen), het speelt lekker en de mogelijkheden zijn eindeloos. Geluid kan beter (vooral bij een botsing, dat is echt slecht) maar dat soort dingen stoor ik mij niet aan. Ik denk dat ik mij heel wat uren kan vermaken met GT5 en daar gaat het om. Als autoliefhebber kun je niet om GT5 heen. Verder heb je weinig alternatieven... de simracers op de PC zijn niet uitgebreid en minder leuk om te spelen, enige alternatief is een Xbox kopen met Forza 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
@Phusebox: de reviews die je post zijn imo gewoon fair. Tuurlijk zijn na al die jaren de verwachtingen hooggespannen. Waren ze te hoog dan krijgt de game zo te zien meestal een 8. Kan iemand de game beoordelen op alleen de inhoud, zonder de verwachtingen de boventoon te laten voeren, dan krijgt hij een 9. Ik had mijn verwachtingen gelukkig al wat bijgesteld en hopelijk kan ik daarmee vanaf vanmiddag gewoon genieten van het spel. En daarbij zit ik er niet op te wachten dan hier ene Phusebox niks beters te doen heeft dan te roepen dat het spel bagger is en hij hem niet gaat halen. Serieus, ga iets anders doen ofzo? Laat iedereen en GT5 maar gewoon in z'n waarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Yeroen76 op 24-11-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Phusebox, jij hebt het niet gespeeld en alle reviews die je hier post geven hoge cijfers. Dus waar jij jouw bevindingen op basseerd weet ik niet. Net als alle andere posters in dit topic die jouw posts zien als rants en bashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Lieve Phusebox,

We weten inmiddels dat je een genuanceerde mening hebt ten aanzien van GT5. Tuurlijk zijn er slechte punten die wij hier in het topic ook onderkennen. Edoch beleven wij plezier aan het spel zoals hij nu in de PS3 ligt. Dat jij dit niet doet, om de voor jou ter zake doende redenen is jammer. Mensen hier moeten jou daarop niet aanvallen, dat is jou insteek en jou reden om het spel niet te kopen.

Lijkt me wel verstandig dat we hier allemaal daar over ophouden en gewoon kijken naar het spel en het hier hebben over het spel en niet de motivering om het wel of niet te kopen :) Het topic is bedoeld voor vragen etc.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 10:49
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:54:
[...]

Ik heb zonet met Bol.com gebeld. Ik vond de medewerkster maar erg kortaf en ik heb mijn bestelling geannuleerd. Voor 65 euro vind ik het een waardeloze service. Ik weet in elk geval wel dat ik NOOIT meer iets bestel bij Bol.com als ik het op de dag van de release wil hebben. Ze zijn gewoon zwaar onbetrouwbaar.

Voor anderen die willen bellen met Bol.com, bel niet naar het 0900 nummer (valt niet binnen je bundel), maar bel met hun vaste nummer: 030 6008 872.

En het verzenden per pakketpost om de staking is grote, dikke onzin. Als je de hele dag niet thuis bent moet je wachten op de tweede bezorgpoging en die maak je natuurlijk ook niet mee, want ook dan zit je op je werk. Gevolg is dat je hem evengoed pas op zaterdag kunt ophalen (in de hoop dat je zaterdag overdag tijd hebt). Bol.com is een onbetrouwbare en dure webwinkel.

Bol.com heeft die van mij vannacht wel verzonden. Zou onderweg zijn volgens tracktrace. Vreemd zeg dat die bij jou niet verzonden is. Bummer.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Laatst online: 01-04 19:53
Ik heb de PS3 een half jaar geleden gekocht met GT5 in mijn achterhoofd en ik snap de meesten hier niet.
GT5 is een geweldige game! Ok, hier en daar laten de graphics je af en toe in de steek maar het spel zit vol met verschillende spelmodi, opties en heel veel extra's. Gisteren heb ik er een uur of 4 in gestoken en ik weet zeker dat ik me hier de komende maanden ontzettend mee ga vermaken!

Probeer de eerste AMG challenge (300SL op de Nordschleife) en je weet waar de GT-franchise allemaal om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
En in godesnaam, don't feed the trolls... Dit draait weer uit op dezelfde waardeloze discussie. Help mij liever aan GT5 voor een prikkie. Wat kost hij bij Intertoys?
Dan nog vind ik het afzetterij. Producten zijn bij Bol.com gewoon standaard 10-20 euro duurder dan elders.

[ Voor 40% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:51:
[...]
Maar iemand mag niet gefundeerde kritiek leveren. Jeuj, GoT, it feels like home.
Gefundeerde kritiek lever je als je het spel zelf hebt gespeeld, niet door wat reviews te posten.
En reviews kan ik trouwens prima zelf zoeken. Knippen en plakken ook.
Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:58:
En in godesnaam, don't feed the trolls... Dit draait weer uit op dezelfde waardeloze discussie. Help mij liever aan GT5 voor een prikkie. Wat kost hij bij Intertoys?
Negeren werkt idd het beste, maar is soms lastig.

[ Voor 31% gewijzigd door Yeroen76 op 24-11-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

bastiaandv schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:58:
Ik heb de PS3 een half jaar geleden gekocht met GT5 in mijn achterhoofd en ik snap de meesten hier niet.
GT5 is een geweldige game! Ok, hier en daar laten de graphics je af en toe in de steek maar het spel zit vol met verschillende spelmodi, opties en heel veel extra's. Gisteren heb ik er een uur of 4 in gestoken en ik weet zeker dat ik me hier de komende maanden ontzettend mee ga vermaken!

Probeer de eerste AMG challenge (300SL op de Nordschleife) en je weet waar de GT-franchise allemaal om draait.
True man, die AMG challenge is echt bruut! Zit hier op kantoor en kan niet wachten om weer te gaan rijden. Vnvnd ff online knallen jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:24
Ach, tegenwoordig ben je met een pre-order de laatste die hem in huis heeft.......
Ik pre-order noooooit meer na gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 21:01
Ja ik begrijp het wel. Forza 3 is al dik een jaar verkrijgbaar en die game is minstens even goed.
Reviews zijn zelfs gemiddeld hoger uitgevallen. Maar ik heb beide games en vermaak me nu prima met GT5. Ik vind beide games geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73703

Verstekbakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:54:
[...]

Hmm, ik heb zowiezo geen tijd om langs de winkel te gaan voor het weekend dus ik laat hem maar staan. :{
Goedkoop zijn ze zeker niet, maar mijn andere adressen hadden bijna allemaal een uitverkocht status. Ach die paar dagen kunnen er ook nog wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat GT wel heeft is dat het heel overweldigend is. Zoveel dingen te doen en je wil ze allemaal tegelijk doen. Had ik geweten dat het spel zo goed was had ik een hele week vrijaf genomen. Ik zit hier dus keihard te balen op het werk omdat ik niet thuis jkan zitten racen. Productiviteit zal nul worden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga er verder niet meer op in, jullie hebben de roze GT5 bril op en zijn euforisch dat de game er eindelijk is. Kan ik best begrijpen.
Wat betreft een mening vormen als je iets nog niet hebt gespeeld; ik dacht dat we daar juist reviews, screenshots, trailers en in dit geval zelfs een Prologue voor hadden?

Jullie zeggen vast nooit: "Nee man die film lijkt me helemaal niks, kijk maar op IMDB (bijvoorbeeld)". Als je nooit een mening mag hebben zonder het zelf te hebben ervaren dan zou je dus naar elke film gaan, elke game kopen, elke cd kopen etc etc. Goed voor de economie dat wel.

Maar nee, ik ben weer de zeiker. Haha, grappig blijft dit toch. Laatste post van mij totdat ik de game heb gespeeld. HALLELUJAH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat is fijn phusebox, dat je stopt met reageren en zaniken over iets wat je nog niet gespeeld hebt, daarna kun je het hele topic omzeep helpen door negatief te blijven reageren. Goed voor je bloed druk. ;)

55 euro bij MM eindhoven.

Maar ik ga vanavond de mercedes challenges doen en nog meer rijbewijzen halen. Ik wilde gisteren vooral snel rijbewijzen halen, veel zilver, veel brons, moet ze eens op goud zetten, zal vast wat opleveren.
Vind de experience points een mooi iets. Levels hoger etc. Haal je rijbewijs net dan komen de experience points wel goed met racen.

MX5 gekocht en goedkoopste onderstel, gewichts besparing en vermogen, allemaal super.
Alle gewonnen auto's behalve kart verkocht.
Daarna een integra gekocht en zelfde mee gedaan als de mx5. Daar mee verder vanavond.
Met de MX5 motor tuning gedaan want werd ingehaald op rechte stuk door mini cooper S.
Heb zelfs al Nissan Sunny station gezien op de baan ( althans het leek erop )

Online word vast een hit, en met 250km/h zie je de toeschouwers niet denk ik dan maar.

Oja, als eerste geprobeerd, zonda r in de regen op monza, geen hulpjes. Pittig :P

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 24-11-2010 10:06 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:25

Grozno

acts without consequence!

Meh, teleurstelling...

Grootste gamebreaker tot nu toe:
Op Laguna Seca een beetje testen in een Evo X, sta ik even stil op het rechte eind omhoog om het (ietwat teleurstellende) uitzicht te bewonderen. Begint de wagen ineens schuin naar links van de baan af te glitchen. De wagen blijft namelijk in versnelling staan, begint te rollen en vergeet dat er banden onder de wagen zitten blijkbaar :/

* Grozno brengt 'm weer terug vandaag...

[ Voor 6% gewijzigd door Grozno op 24-11-2010 10:08 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
Trouwens is er een makkelijke manier om de klasse/performance van een auto en van een race te zien? Want nu is het zo dat ik OF totaal geen kans maak om te winnen of het veel te makkelijk is doordat ik mn auto te veel heb getuned.

En de gfx in de regen zijn echt om te huilen zo slecht. Die spray zorgt ervoor dat de autos een soort van aliasing -32 over zich heen krijgen ook de performance in cockpit view en met regen is gewoon niet speelbaar (20fps).

[ Voor 33% gewijzigd door Furfoot op 24-11-2010 10:07 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
Heb het gisteravond een uurtje kunnen spelen en ik ben ontzettend onder de indruk, het spel maakt echt een indruk alsof het helemaal af is en dat is wat ik de laatste tijd wel mis in games...
Ik vond de schaduwen in de eerste instantie tegenvallen maar ik weet niet of dit alleen het geval was bij de standaard auto's, heb daarna een rondje geknalt in een gele Camaro SS (Premium) en heb mezelf helemaal ondergekwijld, zeker tijdens herhaling... :D

Ik moet ook zeggen dat ik, tijdens het zoeken naar een simpel tweedehands barreltje, dat typische Gran Turismo gevoel kreeg dat ik bij de eerdere (Prologue uitgezonderd) GT's ook had! Top werk, kan niet wachten tot ik eindelijk een hele dag aan het klooien kan! Dit is echt een rasechte topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Een auto slaat normaal gesproken af als je hem in zijn versnelling laat staan.
Dus op het moment dat je stil staat in zijn 1, dan is de koppeling ingetrapt en kan je dus inderaad rollen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://gentoo-blog.de/wp-content/uploads/2009/02/please-do-not-feed-the-troll.jpg

on topic. vanmiddag komt m'n CE binnen van Bol. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:03:
Laatste post van mij totdat ik de game heb gespeeld. HALLELUJAH.
Lang leve de staking van TNT ;)

Is er al iemand die wat meer kan vertellen over de online features? Zit er een beetje degelijk penaltysysteem in bijvoorbeeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Yeroen76 op 24-11-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Ok, hier en daar laten de graphics je af en toe in de steek maar het spel zit vol met verschillende spelmodi, opties en heel veel extra's. Gisteren heb ik er een uur of 4 in gestoken en ik weet zeker dat ik me hier de komende maanden ontzettend mee ga vermaken!

helemaal mee eens 8) Toch zullen er altijd mensen blijven die het niets vinden, en daar is ook niks mis mee, ieder z'n eigen ding.

Nu dat gezegd is, ze hadden van mij die ~800 standard auto's wel weg mogen laten en hun tijd aan iets anders besteden, het contrast in kwaliteit is schadelijk voor de ervaring en zal ze ook niet veel goeds brengen in de reviews die de komende dagen boven gaan komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LL Southside
Okay phuse gelukkig...
Terug on topic..!

Post je stats: Level 7 / IC-10 / 100.000
Meest behaalde credits 12.000 met karten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298685

Even een vraagje,

Hoe hebben jullie het muziek uit gezet? Want je zou alles handmatig moeten doen?

Er is geen Vinkje voor "zet alle audio uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GT5 is een geweldige game! Ok, hier en daar laten de graphics je af en toe in de steek maar het spel zit vol met verschillende spelmodi, opties en heel veel extra's.
Waar hebben jullie het over? Waar laten de graphics het dan af weten? Nog niets tegen gekomen eigenlijk dat grafisch niet in orde is en ik ben toch wel een gaphicshoer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik was gespind met een beginnersauto; stond met de achterkant tegen de vangrail Zit er AI achter me die drukt gewoon flatout mijn achterkant weg op het moment dat ik stilsta...vervolgens kan ik niet wegkomen :? Uiteindelijk toch gelukt en alsnog als 2e geëindigd :? er zit toch geen catchup systeem in? en serieus die AI gaat nergens over...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:25

Grozno

acts without consequence!

Owja, vergelijkende filmpjes:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=h2-x5WHO-oQ]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WYj56mWeCPY]

Kwaliteit is niet alles helaas, maar hierboven zie je GT5 en Forza 3 in willekeurige volgorde.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04 08:00
Wie van jullie speelt GT5 eigenlijk met een controller? Is dat een beetje te doen?
Ik twijfel nog om hem te kopen, lees dat de meeste van jullie hier een stuurtje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nu ik al de comments over GT5 heb doorgelezen, en aangezien het natuurlijk wel opvalt dat er mensen klagen over de graphics en dergelijke, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de uiteindelijke versie van GT5 eruit ziet ten opzichte van GT5:Prologue.

Aangezien ik Prologue al mooi vond, vraag ik mij nu toch af of de releaseversie lelijker is geworden, of dat die gelijk is aan Prologue. Kan iemand daar wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 380275 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:09:
[...]

Waar hebben jullie het over? Waar laten de graphics het dan af weten? Nog niets tegen gekomen eigenlijk dat grafisch niet in orde is en ik ben toch wel een gaphicshoer :/
Als je de race begint, de schaduw van de auto is echt vreselijk kartelig.
Op het moment dat je met een standaard auto rijdt glitchen de bodyparts soms tegen elkaar.
Als je start, 3,2,1.. bij elke overgang krijgt het beeld een dynamisch contrast tik lijkt het wel.
etc.

Er zitten inderdaad wat foutjes in, maar daar kijk ik echt doorheen. De gameplay is gewoon subliem en daar heb ik het spel voor gekocht.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:00

Oxigeon

En zo is dat!

Furfoot schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:06:
Trouwens is er een makkelijke manier om de klasse/performance van een auto en van een race te zien? Want nu is het zo dat ik OF totaal geen kans maak om te winnen of het veel te makkelijk is doordat ik mn auto te veel heb getuned.

En de gfx in de regen zijn echt om te huilen zo slecht. Die spray zorgt ervoor dat de autos een soort van aliasing -32 over zich heen krijgen ook de performance in cockpit view en met regen is gewoon niet speelbaar (20fps).
Dat wil ik inderdaad ook wel ff weten want hier zit ik eigenlijk ook wel mee :$. Hoe zit het trouwens met online racen? Moet je bepaalde auto's selecteren als je online wil racen? Heb je standaard auto's? Of rij je met auto's die je eerst zelf hebt moeten unlocken?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaos- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:11:
[...]

Als je de race begint, de schaduw van de auto is echt vreselijk kartelig.
Op het moment dat je met een standaard auto rijdt glitchen de bodyparts soms tegen elkaar.
Als je start, 3,2,1.. bij elke overgang krijgt het beeld een dynamisch contrast tik lijkt het wel.
etc.

Er zitten inderdaad wat foutjes in, maar daar kijk ik echt doorheen. De gameplay is gewoon subliem en daar heb ik het spel voor gekocht.
hmm dan blijk ik toch niet zo'n graphicshoer te zijn :9 , want het is me totaal niet opgevallen. Er is dan ook veels te veel om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ejsp schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:10:
Wie van jullie speelt GT5 eigenlijk met een controller? Is dat een beetje te doen?
Ik twijfel nog om hem te kopen, lees dat de meeste van jullie hier een stuurtje gebruiken.
Met de controller kan je sturen tot een bepaald punt en niet verder, met een stuur kan je veel verder sturen waardoor je in een drift kan raken, met controller is dit haast onmogelijk.
Stuur is een must naar mijn mening om de ervaring compleet te maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel het met controller. En ja is heel goed te doen. Heb eventjes met stuur gespeeld maar direct terug naar de controller gegrepen omdat ik geen zin had mijn tijd te verprutsen om het stuur naar mijn zin in te stellen.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat een stuur een must is. Er zijn veel mensen die liever met een controller racen, ik ben zo iemand. Heb me indertijd een stuur laten aanpraten voor F1 2010 omdat het een must zou zijn. Maar ondertussen heeft dat stuur welgeteld een uur van dienst mogen zijn terwijl ik de laatste maanden toch wel dagelijks minstens 2 uur aan het racen ben geweest. Ik verwacht ook niet dat ik het stuur nog ga aansluiten voor GT5. Controller werkt gewoon perfect.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 380275 op 24-11-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zijn er geen zuurpruimen die hem al willen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Anoniem: 298685 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:09:
Even een vraagje,

Hoe hebben jullie het muziek uit gezet? Want je zou alles handmatig moeten doen?

Er is geen Vinkje voor "zet alle audio uit"
Gewoon bij de settings en dan audio options.

Tot nu toe heb ik bij geen één auto tuning opties kunnen kopen. Kijk ik verkeerd of heb ik gewoon niet de goede bakken gekocht. (RX-7, Impreza WRX, MX-5, wel allemaal standard btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ga er verder niet meer op in, jullie hebben de roze GT5 bril op en zijn euforisch dat de game er eindelijk is. Kan ik best begrijpen.
Wat betreft een mening vormen als je iets nog niet hebt gespeeld; ik dacht dat we daar juist reviews, screenshots, trailers en in dit geval zelfs een Prologue voor hadden?
Reviews zijn prima voor een 'grinding' racegame. Wat ik wel mis in de reviews is het online-gedeelte waar ik zelf verwacht vooral mee bezig te zijn.

Als ik de reviews lees zie ik niet echt iets dat ik niet verwacht had.
- GT is al sinds het begin voor 'grinden' door de races om nieuwe wagen/upgrades te halen. Dat ze hier fundamenteel weinig in veranderd hebben was al snel duidelijk.
- Japanse game-industrie loopt technisch (graphics e.d.) steeds verder achter. Dit is bij PD niet anders. Ik vind ze voor een Japanse developer nog een van de besten op dit vlak.

Morgenochtend de game maar eens ophalen. Zal een productief dagje thuiswerken worden. :X

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSjors

Jullie zeggen vast nooit: "Nee man die film lijkt me helemaal niks, kijk maar op IMDB (bijvoorbeeld)". Als je nooit een mening mag hebben zonder het zelf te hebben ervaren dan zou je dus naar elke film gaan, elke game kopen, elke cd kopen etc etc. Goed voor de economie dat wel.

Maar nee, ik ben weer de zeiker. Haha, grappig blijft dit toch. Laatste post van mij totdat ik de game heb gespeeld. HALLELUJAH.
Ja erik nou weten we het wel..
Ga maar lekker Cod spelen ofzo.. Of heb je uberhaupt wel een playstation?!
Jalozie is zo slecht :O
Het is gewoon een goed spel, en daar ben ik achter gekomen door het zelf te spelen..
Maar als jij het slecht vind omdat ze 'maar' een 9 of een 8 geven..
Dan ga je lekker een spel opzoeken die een 10 had en die lekker spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben er gister ook mee begonnen. Eerste halfuur: lichte teleurstelling. 2 uur later: geen zin om te stoppen.

De teleurstelling maar als eerst: de UI is dramatisch voor een spel anno 2010. Het spel moet vaak laden, zelfs tussen verschillende menu-items en sommige zaken vereisen veel teveel handelingen. Waaronder het winnen van een nieuwe auto. Ook erg irritant zijn de 20 seconde trials, die als je ze uit rijdt ongeveer evenlang duren om weer te restarten. Dat leidt er toe dat je vaak geneigd bent bij een fail direct vanuit de trial te restarten, wat veel sneller gaat, maar weer geen ghost oplevert en dat is nu net zo handy bij sommige trials. Ook ben ik niet erg onder de indruk van de grafische prestaties. Er zijn games die er mooier uit zien.

Maar goed: dat was het eerste halfuur. Daarna werd het ineens een stuk beter.

De license trials zijn als altijd tot het irritante toe lastig (zoals 't heurt!) en het is nog steeds mogelijk om je Suzuki Swift naar 200BHP te pimpen. Money is power en dat zorgt ervoor dat als je in A-spec weinig zin hebt een "saaie" race te moeten rijden die ook nog eens lastig is, je gewoon je bak volkomen upgrade waardoor je de race met twee vingers in je neus én snel wint. Verder: ik speel met een G25 stuurtje en de physics van de auto's zijn brilliant. Waar het in een andere games vaak neer komt op langzaam-snel, strak op de weg-niet strak op de weg is in GT5 overduidelijk meer sprake van een andere fysieke factoren, zoals grootte en zwaarte van de auto, waar de motor zit en ga zo maar door. Bovendien veranderen aan de hand van je upgrades alle kenmerken ook positief óf negatief mee. Dat maakt het rijden in GT5 een stuk vetter dan andere racegames. Het klinkt alsof het allemaal ook in een andere games zit, maar GT5 weet het "auto" gevoel toch het beste over te brengen wat mij betreft.

Verder ook erg cool: de Special Challenges. Ik kwam net uit m'n Swift zetten, met zo'n klein prutprutmotortje toen ik besloot eens de special Nascar Challenge te doen. Van 120 max op een ruim circuit naar een blazende V8 op de 300 KMH op een oval. Waar ik het geluid eerst wat magertjes vond werd het ineens véél beter. Waar ik het snelheidsgevoel eerst wat karig vond, was dat ineens véél beter. En toen ik er mee klaar was en weer wat anders ging doen ging de handling van die "langzame" bakjes me ook ineens een stuk beter af :P

Ik ga me hier nog wel even mee vermaken denk ik.

Enneh Phusebox, leuk van je dat je ongeacht in welk topic je zit te posten je overal je louter negatief uitlaat. Je hebt de game verdomme niet eens man. Je pleurt hier allemaal zooi neer, vooral negatieve reviews, en ik vraag me dan echt af welk punt je nou wil maken. Vind je het gewoon leuk, om mensen die ergens naar uit hebben gekeken de loef af te steken met een bak negativiteit? Je vind jezelf kritisch, maar geloof me, er is niemand hier die kritiek erg vind. Bij jou is het grote probleem dat het jou niet om de game gaat, maar louter om het kunnen geven van kritiek. En dat is verschrikkelijk irritant. Zodanig irritant dat als het zo blijft doorgaan ik je even makkelijk ga topic reporten. En ik hoop dat anderen daar ook aan mee zullen doen. Des te eerder zijn we van je flauwekul af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 08:16
Een fantastisch spel. Ik ga hier zeker zoveel tijd in steken als GT4 op de PS2.
Ik speel helaas nog op 720p via mijn monitor opgerekt naar 1680x1050. Het ziet er dus iets minder uit maar het gaat mij om de gameplay.Het spel speelt prima geen fps problemen ofzo. Meestal gebruik ik de cockpit view.

Ik ben zo iemand die zoveel mogelijk credits spaart en dan auto’s kopen die ik wil en die dan helemaal tunen en afstellen. Er is geen spel die zoveel auto’s heef ten opties om de boel naar je eigen hand te zetten.
Op dit moment heb ik een Civic type R 310+ pk en ben level 7. Ik ben al wat nieuwe tracks tegen gekomen en moet zeggen sommige zijn weer heerlijk.
De multiplayer laat ik nog even links liggen, A-spec FTW!

Ik kan niet wachten tot ik klaar ben op stage en naar huis kan om te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSjors
rodie83 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:20:
Ik ben er gister ook mee begonnen. Eerste halfuur: lichte teleurstelling. 2 uur later: geen zin om te stoppen.

De teleurstelling maar als eerst: de UI is dramatisch voor een spel anno 2010. Het spel moet vaak laden, zelfs tussen verschillende menu-items en sommige zaken vereisen veel teveel handelingen. Waaronder het winnen van een nieuwe auto. Ook erg irritant zijn de 20 seconde trials, die als je ze uit rijdt ongeveer evenlang duren om weer te restarten. Dat leidt er toe dat je vaak geneigd bent bij een fail direct vanuit de trial te restarten, wat veel sneller gaat, maar weer geen ghost oplevert en dat is nu net zo handy bij sommige trials. Ook ben ik niet erg onder de indruk van de grafische prestaties. Er zijn games die er mooier uit zien.

Maar goed: dat was het eerste halfuur. Daarna werd het ineens een stuk beter.

De license trials zijn als altijd tot het irritante toe lastig (zoals 't heurt!) en het is nog steeds mogelijk om je Suzuki Swift naar 200BHP te pimpen. Money is power en dat zorgt ervoor dat als je in A-spec weinig zin hebt een "saaie" race te moeten rijden die ook nog eens lastig is, je gewoon je bak volkomen upgrade waardoor je de race met twee vingers in je neus én snel wint. Verder: ik speel met een G25 stuurtje en de physics van de auto's zijn brilliant. Waar het in een andere games vaak neer komt op langzaam-snel, strak op de weg-niet strak op de weg is in GT5 overduidelijk meer sprake van een andere fysieke factoren, zoals grootte en zwaarte van de auto, waar de motor zit en ga zo maar door. Bovendien veranderen aan de hand van je upgrades alle kenmerken ook positief óf negatief mee. Dat maakt het rijden in GT5 een stuk vetter dan andere racegames. Het klinkt alsof het allemaal ook in een andere games zit, maar GT5 weet het "auto" gevoel toch het beste over te brengen wat mij betreft.

Verder ook erg cool: de Special Challenges. Ik kwam net uit m'n Swift zetten, met zo'n klein prutprutmotortje toen ik besloot eens de special Nascar Challenge te doen. Van 120 max op een ruim circuit naar een blazende V8 op de 300 KMH op een oval. Waar ik het geluid eerst wat magertjes vond werd het ineens véél beter. Waar ik het snelheidsgevoel eerst wat karig vond, was dat ineens véél beter. En toen ik er mee klaar was en weer wat anders ging doen ging de handling van die "langzame" bakjes me ook ineens een stuk beter af :P

Ik ga me hier nog wel even mee vermaken denk ik.

Enneh Phusebox, leuk van je dat je ongeacht in welk topic je zit te posten je overal je louter negatief uitlaat. Je hebt de game verdomme niet eens man. Je pleurt hier allemaal zooi neer, vooral negatieve reviews, en ik vraag me dan echt af welk punt je nou wil maken. Vind je het gewoon leuk, om mensen die ergens naar uit hebben gekeken de loef af te steken met een bak negativiteit? Je vind jezelf kritisch, maar geloof me, er is niemand hier die kritiek erg vind. Bij jou is het grote probleem dat het jou niet om de game gaat, maar louter om het kunnen geven van kritiek. En dat is verschrikkelijk irritant. Zodanig irritant dat als het zo blijft doorgaan ik je even makkelijk ga topic reporten. En ik hoop dat anderen daar ook aan mee zullen doen. Des te eerder zijn we van je flauwekul af.
+5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Controller werkt prima hoor :). Heb zelf ook nog geen stuurtje.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.