Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:14:
wat valt er verkeerd in te stellen?
ach, ga maar prologue spelen, merk je vanzelf wel dat je uit je nek kletst ;p

ik weet wel dat gt5 wat grafische probleempjes heeft hier en daar, en de gt4 autos zijn ondermaats, maar om nou gt5 ONDER prologue te zetten....?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Geen idee :P

Ik heb ook een PS3 gekocht met GT5 en de beeldkwaliteit viel me wat tegen. Het is me gelukkig opgevallen dat mijn TV via hdmi gedetecteerd wordt als 1080i.

Omdat het eigenlijk een oude hd-ready TV is (720p) heb ik de instelling handmatig op 720p gezet, en opeens heb ik 4xMSAA in GT5. Dat scheelt wel flink in de beeldkwaliteit. :9

Kan me alleen wel voorstellen dat mensen met fullHD schermen de beeldkwaliteit wat minder vinden.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Deadsy schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:07:
Dit is denk ik om het te ontmoedigen om de vangrail als rem te gebruiken.
Zat arcade gamers die gewoon niet remmen en dan in de vangrail gaan hangen.
Mmm, dat snap ik dan nog ergens, maar laat de AI me dan niet iedere keer tegen de vangrail drukken :(

Ik bedoel uitremmen en binnendoor steken is een normale manier van inhalen, maar de AI houdt gewoon zijn eigen lijn en parkeert hem er zo tegenaan. Zij rijden op rails verder en ik sta achterstevoren of dwars op de vangrail. :'(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 19:34
Het spel bevalt me prima, alleen één groot min punt.

Dat heen en weer schudden van m'n stuurtje, rond de center...
Dit dus, ik heb precies het zelfde stuurtje.

Hoop dat het toch snel opgelost wordt, met een firmware update of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:16:
[...]

ik weet wel dat gt5 wat grafische probleempjes heeft hier en daar, en de gt4 autos zijn ondermaats, maar om nou gt5 ONDER prologue te zetten....?
qua beeld kwaliteit wel ja
Hoe krijgen ze het voor elkaar om na 10000 jaar uitstellen de beeldkwaliteit omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dan zou ik toch echt je instellingen nagaan. Ik heb gisteren GT5p nog gespeeld en die heeft toch echt een stuk minder detail dan GT5. De omgeving zelf is ook beter (al heb ik het idee dat niet iedere track evenveel zorg heeft gekregen, maar geen van alle is minder dan de tracks in GT5p).

Ik had wel een grotere sprong verwacht, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door sopsop op 27-11-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:10:
Heb het spel gisteren i.c.m. een logitech driving force gt binnengekregen en mijn eerste gedachte toen ik ging racen was: Wat is dit lelijk! gt5 prologue zag er schitterend uit maar dit is niet om aan te zien. Kan dit zo zijn omdat ik het speel op een 24'' full hd monitor en niet een tv of is dit spel echt zo lelijk. Anders is dit spel een grote fail!

(Ik ga wel gt5 prologue spelen om toch met m'n nieuwe stuur te spelen.)
Smaken verschillen, ik vind GT5 er juist veel beter uitzien dat GT5P.
Ik speel het op een full HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:41:
[...]

Wat wil je precies hebben voor de 330 P4?
Waarschijnlijk een birthday exploit auto, dus kan je zelf ook makkelijk halen als je echt wilt.

Meer info:
Maak een nieuw PSN account, zet je geboortedatum op 27/11/1967. Start GT5, start GT mode. Hoera je bent jarig! bam auto uit 1967 hoogstwaarschijnlijk. Gift de auto naar je normale PSN account (je moet je andere account dus ff een vriend maken).

Sluit GT5 na het giften, verwijder save game, start GT5 op, hoera je bent jarig etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:52:
Dan zou ik toch echt je instellingen nagaan. Ik heb gisteren GT5p nog gespeeld en die heeft toch echt een stuk minder detail dan GT5. De omgeving zelf is ook beter (al heb ik het idee dat niet iedere track evenveel zorg heeft gekregen, maar geen van alle is minder dan de tracks in GT5p).

Ik had wel een grotere sprong verwacht, maar dat is een andere discussie.
Wat zou ik dan moeten veranderen?
misschien maakt het uit of ik een full hd 24'' monitor gebruik of een full hd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Eindelijk vandaag mijn pakketje ontvangen en ben nu aan het spelen... Heb me license gehaald en ga zo maar eens wat races proberen.

Wat ik wel heel erg hinderlijk vind, als ik het stuur los laat (G25) begint deze hevig heen en weer te slingeren. Echt verrot is dat, want dit maakt het driften bijvoorbeeld ook heel erg onrealistisch terwijl het best wel oke zou moeten gaan als die niet zo slingert.

Ik las iets over deadzone corrigeren, maar ik kan daar niks over vinden??? Kan iemand mij helpen?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

vandaag GT5 toch maar gekocht bij de saturn (moest nog iets bijkopen om 15,- korting te krijgen :P)... ik kijk wel hoe ver ik kom :)

Hij is nu aan het installeren... dat duurt nogal even.

[ Voor 88% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2010 21:05 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:00:
Eindelijk vandaag mijn pakketje ontvangen en ben nu aan het spelen... Heb me license gehaald en ga zo maar eens wat races proberen.

Wat ik wel heel erg hinderlijk vind, als ik het stuur los laat (G25) begint deze hevig heen en weer te slingeren. Echt verrot is dat, want dit maakt het driften bijvoorbeeld ook heel erg onrealistisch terwijl het best wel oke zou moeten gaan als die niet zo slingert.

Ik las iets over deadzone corrigeren, maar ik kan daar niks over vinden??? Kan iemand mij helpen?
zie Dirk149 in "[PS3] Gran Turismo 5 Topic - Deel 3"

lijkt eerder op een bug met de fanatecs en logitech g25/27 ofzo.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Dat het stuur zo ongelooflijk schud zat ook al in GT5P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:00:

Heb exact hetzelfde met mijn G27... hoop echt op een patch... deadzone instellen etc kan NERGENS, tevens wil ik mijn knoppen kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Is het mogelijk om met GT5 de standaard versie, de 5 Chrome Line cars vrij te spelen? Ik heb zelf GT5 CE, maar wil dit weten voor iemand anders.

Ik heb bij de Media Markt overigens geen voucher voor een Stealth car gekregen bij GT5 CE.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Omg door dat schudden van het stuur zoals inderdaad op dat filmpje te zien is, is het bijna niet mogelijk om met het stuur te smijten, iets wat ik altijd doe in het echt.... Dit vind ik best wel jammer en hinderlijk om echt goed te kunnen rijden :( Hopelijk fixen ze dat inderdaad snel. Best wel slecht, dit zouden de devs toch ruim van te voren hebben kunnen weten? Ik bedoel dit zijn geen misselijke stuurtjes, een beetje simulatie racert heeft een G25, G27 of een Fanatec stuur.

Overigens gebeurd dit ook wel eens met het stuur als je het op de PC aansluit maar dan kun je inderdaad de deadzone aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 27-11-2010 21:29 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik wordt gek van die AI die zijn lijn blijft volgen en je daarmee gewoon de muur in ramt of om laat spinnen.
Echt super irritant.

En waar kan ik m'n remmen upgraden? Want dat zie ik niet bij het kopje tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

kevz schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:16:

Ik vind alle kritiek ook wat overdreven. Maar goed, dat is de prijs die
Sony betaalt voor het overhypen.

Toch heeft GT5 glitches die GT5P niet had:
1. Lelijke schaduwen rondom auto's met duidelijke artifacts
2. Slechte AI waardoor je als speler continu van de weg wordt gereden

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:28:
Omg door dat schudden van het stuur zoals inderdaad op dat filmpje te zien is, is het bijna niet mogelijk om met het stuur te smijten, iets wat ik altijd doe in het echt.... Dit vind ik best wel jammer en hinderlijk om echt goed te kunnen rijden :(
Waar en wanneer ''in het echt''?

en @pdebie: remmen aanpassen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:45:
[...]

Ik vind alle kritiek ook wat overdreven. Maar goed, dat is de prijs die
Sony betaalt voor het overhypen.

Toch heeft GT5 glitches die GT5P niet had:
1. Lelijke schaduwen rondom auto's met duidelijke artifacts
2. Slechte AI waardoor je als speler continu van de weg wordt gereden
2. Dit had GT5P ook?

Met punt 1 ben ik het wel eens, vooral erg lelijk als je rokende banden hebt en dan krijg je zwarte schaduw blokjes echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dirk149 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:40:
....Dat heen en weer schudden van m'n stuurtje, rond de center...
....Hoop dat het toch snel opgelost wordt, met een firmware update of iets dergelijks. :)
Ik gebruik firmware 681 met deze instellingen:

In-game settings
FFB 5, Simulation, No power steering
On the wheel settings
Sensitivity (SEn): 500
Force feedback strength (FF): 50
Vibration strength (Sho): 50
Drift mode (dri): 2
ABS: 2
Linearity (Lin): 50
Deadzone (dEA): 0
Spring (SPr): 0
Damper (dPr): 0

Helemaal super en geen geslinger.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:28:
Omg door dat schudden van het stuur zoals inderdaad op dat filmpje te zien is, is het bijna niet mogelijk om met het stuur te smijten, iets wat ik altijd doe in het echt.... Dit vind ik best wel jammer en hinderlijk om echt goed te kunnen rijden :( Hopelijk fixen ze dat inderdaad snel. Best wel slecht, dit zouden de devs toch ruim van te voren hebben kunnen weten? Ik bedoel dit zijn geen misselijke stuurtjes, een beetje simulatie racert heeft een G25, G27 of een Fanatec stuur.

Overigens gebeurd dit ook wel eens met het stuur als je het op de PC aansluit maar dan kun je inderdaad de deadzone aanpassen.
Ah ik dacht dat alleen de Fanatec stuurtjes hier last van hadden.
Dan is het nu dus wel duidelijk, dat het aan de slechte ondersteuning vanuit GT zelf ligt..

@JoepW, dat gaan we eens even uitproberen.
Ik laat het wel even horen hoe dat voor mij uitpakt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk149 op 27-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Op mijn zoektocht naar een voor mij geschikt stuurtje en eigenlijk belangrijker nog een goedkope oplossing voor een wheelstand kom ik dit stuurtje tegen (stuur en stand in 1) iemand hier ervaring mee ?

http://www.consoleshop.nl...scuderia-edition-ps3.html

Prijs valt ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sow, die rijbewijzen zijn weer lekker pittig, heb license B helemaal goud en license A bijna. Begint wel erg moeilijk te worden met een controller.

Iemand die ze al allemaal op goud heeft hier?

Kreeg in een keer een hele hoop spul toen ik terug in de 'garage' kwam, waaronder een kart. Erg gaaf, zeker aangezien ik zelf een kart heb. Weet iemand of er ook een 125cc schakelkart in zit?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die denken geld genoeg te hebben.. Ik heb nieuws voor je :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xgzYQCYvpJHXbVZHQag6c7LU/medium.jpg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
@JoepW, hij slinger nog steeds met de settings die jij gaf.
En daarnaast vind ik het veel minder direct aanvoelen.
Ik heb de zelfde firmware als jij hebt.

Ik gebruik zelf
Ingame:
Simulation
Geen stuurbekrachtiging
FFB 5

Stuurtje:
Sensivity: 900
FFB: 50
Sho: 50
dri: 0
ABS: 100
En de rest allemaal op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 12-09 16:32
Dirk149 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:31:

Ik gebruik zelf
Ingame:
Simulation
Geen stuurbekrachtiging
FFB 5

Stuurtje:
En de rest allemaal op 0
Kan je dat ergens instellen op de PS3 voor de G25/G27? of hebben jullie het over een ander stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
schumi2004 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:20:
Op mijn zoektocht naar een voor mij geschikt stuurtje en eigenlijk belangrijker nog een goedkope oplossing voor een wheelstand kom ik dit stuurtje tegen (stuur en stand in 1) iemand hier ervaring mee ?

Prijs valt ook nog mee.
Heeft geen FFB, dacht ik....

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Welke dingen zijn jullie allemaal positief opgevallen?

Ik vind er toch meer gave auto's in zitten dan ik dacht.
Als je in het 1e rondje van een race een dikke drift maakt dan blijf je de sporen goed zien.
Ook vind ik het asfalt niet zo clean als verwacht, dat is positief.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Lol waarom hebben jullie je ps3 allemaal in het Nederlands, zo lelijk is dat :P

Maar heeft iemand die hem bij Dynabyte heeft besteld nou een code voor een stealth auto gehad?

Zo net eindelijk aan amateur begonnen (slecht he :P). Zo dat is een vette baan die derde in het eerste toernooi. Die met dat rondje. Lekker scheuren met mijn FT-86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jorn1986 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:45:
[...]

Waar en wanneer ''in het echt''?

Op driftdagen op het RDW of gewoon lekker in het echt met me SX ergens waar het niet mag maar je stiekem toch ff smijt :P Maar als ik normaal rij smijt ik ook, pak nooit over over. geef het stuur gewoon door.

Anyway, wat ik ook erg hinderlijk vind, als je de clutch niet 100% indrukt schakelt hij niet. Dus soms schakel je te snel en dan gaat ie in de N stand :S Dan moet je clutch initieeren en weer in de 2 zetten. Wel realistisch opzich, maar als je 90% clutch in drukt in het echt zou die er ook in moeten vallen, dus het is nu net IETS te overdreven :(

En ik heb mijn PS3 idd ook in het ENGELS. Vind ik fijner :)

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 27-11-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:45:
dat is een 'foutje'? of wordt dat nog toegevoegd in een update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Laatst online: 04-02-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:37:
[...]

Welke van de twee vind je sneller en beter rijden? Twijfel namelijk precies tussen die Ferrari 458 italia en de lamborghini mucielago.
De 458 Italia is echt een droom om te rijden. Heb hem volledig getuned en haal makkelijk onder de 6:50 op de Nordschleife. De BMW M3 volledig getuned is ook heerlijk. 6:57 op Nordschleife.

Kan er gewoon intens van genieten om een foutloze ronden (of zelfs meerdere) te rijden om de Nordschleife en dan de herhaling te kijken. Kwam iemand gisteren langs en die wist iet wat die zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dirk149 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:31:

Ik gebruik zelf
Ingame:
Simulation
Geen stuurbekrachtiging
FFB 5

Stuurtje:
En de rest allemaal op 0
Vreemd dat ie niet direct aanvoeld met mijn setting. Ik heb bewust voor Sensitivety 500 gekozen voor zeer direct sturen en de lininarity op 50 om het slingeren te verhelpen. Slingert echt niet meer bij mij. Rij de sterren van de hemel ermee. Bijna alles goud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Unbreukable schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:38:
[...]Kan je dat ergens instellen op de PS3 voor de G25/G27? of hebben jullie het over een ander stuur?
Wij hebben een Fanatec GT3RS V2 met Club Sport Pedals. Daar kan je op het stuur heel veel instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:14:
[...]

Op driftdagen op het RDW of gewoon lekker in het echt met me SX ergens waar het niet mag maar je stiekem toch ff smijt :P Maar als ik normaal rij smijt ik ook, pak nooit over over. geef het stuur gewoon door.

Anyway, wat ik ook erg hinderlijk vind, als je de clutch niet 100% indrukt schakelt hij niet. Dus soms schakel je te snel en dan gaat ie in de N stand :S Dan moet je clutch initieeren en weer in de 2 zetten. Wel realistisch opzich, maar als je 90% clutch in drukt in het echt zou die er ook in moeten vallen, dus het is nu net IETS te overdreven :(

En ik heb mijn PS3 idd ook in het ENGELS. Vind ik fijner :)
Met mijn G27 hoef ik hem niet 100% in te drukken, ik druk hem denk ik voor 30% in. Maar het verschilt. Ik had net een auto die echt niet van 1 naar z'n 2 wilde en begon ik dus bij de start altijd maar gewoon in z'n 2 :P

En wat bedoel je met initiëren? Ik heb ook dat hij soms in N komt (weet niet precies waardoor) en ik begrijp dan niet goed wat ik moet doen om hem in een versnelling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
schumi2004 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:20:

Prijs valt ook nog mee.
Hier zit geen FFB in wat ik wel jammer vindt. Je kan beter geld bij leggen voor een g27 stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Laatst online: 04-02-2020
Zojuist de Trophy 'Fotofinish' gehaald door te winnen en de 2e was op +0.000 toen kwam er een 4e getal bij waaruit bleek dat ik de winnaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb net mijn eerste tracks zitten maken en proefrondjes op gereden. Da's echt lachen! Heb nu een soort snelle mini-nordschleife (8km) met hele snelle secties gevolgd door hoogteverschil met hele gemene bochten. Gegarandeerd vechten met elke auto, nu alleen nog een knappe supersport bij elkaar sparen. Zou een leuke track zijn voor een GoT challenge.

Ook een breed drift circuit in de sneeuw met heel veel bochten. Alleen een proefritje opgemaakt met de beschikbare testauto (RS6) met de tcs uit. Bijna het hele rondje zijwaarts :9

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

FerdiV schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:33:
[...]

Met mijn G27 hoef ik hem niet 100% in te drukken, ik druk hem denk ik voor 30% in. Maar het verschilt. Ik had net een auto die echt niet van 1 naar z'n 2 wilde en begon ik dus bij de start altijd maar gewoon in z'n 2 :P

En wat bedoel je met initiëren? Ik heb ook dat hij soms in N komt (weet niet precies waardoor) en ik begrijp dan niet goed wat ik moet doen om hem in een versnelling te krijgen.
Dan moet je de pook weer in het midden zetten en in de 2 rammen met de clutch nog in. Komt gewoon omdat je de clutch dan niet ver genoeg in getrapt hebt. Heel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zojuist hele avond online geraced.
echt heel tof, was erg gezellig, was als goe is met pixelchaos, en een paar maten van hem denk ik.
maar was wel echt heel leuk, heb bijna alle races gewonnen, en heb denk ik 3 uur online geraced(misschien iets minder). maar was echt tof. ook paar keer gekart, en een keer nordschleife, waar ik won met 37 sec voorsprong :P.
maar buiten het winnen om vond ik de ervaring erg leuk. en een trackday bevalt me ook heel goed.
lekker rond toeren, geen competiviteit, gewoon chillen en racen met je bolides.
dus mensen die lekker willen racen voeg me maar toe :
psn is hjallo. heb alleen nog geen mic, iemand een tip voor goeie bleutooth mic ??
ik vind de online van gt5 echt SUPER.
de instellingen zijn erg uitgebeid, en je kan gewoon nordschleife in het donker doen, met 16 man. helaas geen regen erbij, zal te zwaar zijn denk ik.
dus ik geef de game als review cijfer :
EEN DIKKE 9 !!!!!
waarom een 9. omdat ik toch de standard auto's niet vind kunnen, maar de rest maakt dit hellemaal goed.
ik ga weer lekker verder. ben echt uber verslaafd aan deze game :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Veel minder. Ik word in GT5 constant van de weg gereden door van die lompe gekken die schuin op je in rijden of achterop knallen om je vervolgens in een slip te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Zit net naar een race van m'n coureur te kijken waarbij hij slipt en de muur raakt. Gevolg: Flinke schade aan de voorkant! Niet eerder gezien. Zit zelf op level 14 en m'n coureur op 4. Blijkbaar dus hoe hoger, hoe meer en hoe sneller schade. Mooi!

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
DAMAGE schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:14:
[...]

Dan moet je de pook weer in het midden zetten en in de 2 rammen met de clutch nog in. Komt gewoon omdat je de clutch dan niet ver genoeg in getrapt hebt. Heel hinderlijk.
Ah ok, dat is altijd met de 2? Dus stel het ging mis bij van 3 naar 4 dan moet ik eerst naar midden, dan 2 en dan 4?

Anyway, morgen weer verder! Het weekend gaat wel snel zo...

UPDATE: Kzie trouwens dat Forza 3 tot nu toe hogere scores heeft gehaald dan GT5. Vind ik zeer vreemd, de gameplay van GT5 is echt enorm goed. Maar Sony zal de reviewers wel niet betaald hebben ofzo :+

[ Voor 17% gewijzigd door FerdiV op 28-11-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Hmmm misschien moet ik deze game ook maar gaan halen :o
twijfels :D

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Stefie2010 schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:38:
Zit net naar een race van m'n coureur te kijken waarbij hij slipt en de muur raakt. Gevolg: Flinke schade aan de voorkant! Niet eerder gezien. Zit zelf op level 14 en m'n coureur op 4. Blijkbaar dus hoe hoger, hoe meer en hoe sneller schade. Mooi!
Zoiets was me ook al opgevallen. Ik had laatst zelf wat lichte schade en ik zit pas op level 9.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nu mn eerste b-spec races aan het doen, vind wel chill, beetje geld verdienen en op forums zitten tegelijkertijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Businessman007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:26:
[...]

De 458 Italia is echt een droom om te rijden. Heb hem volledig getuned en haal makkelijk onder de 6:50 op de Nordschleife. De BMW M3 volledig getuned is ook heerlijk. 6:57 op Nordschleife.

Kan er gewoon intens van genieten om een foutloze ronden (of zelfs meerdere) te rijden om de Nordschleife en dan de herhaling te kijken. Kwam iemand gisteren langs en die wist iet wat die zag.
Hoeveel PK heeft je M3 nu dan, ik heb op dit moment op de M3 565PK maar volgens mij kan het niet meer dan dat. Aangezien turbo niet op een M3 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Dutchzilla schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:55:
Hmmm misschien moet ik deze game ook maar gaan halen :o
twijfels :D
45 euro bij de saturn/mediamarkt :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kheb hier nog een standaard versie van de game liggen.
iemand intresse?? is een echte europese versie.
zit verder niets bij.(ja boekje en een bon van frs 65 eurotjes :P) is bijmekaar 8 uur gebruikt.
heb zelf signature edition nu .

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 28-11-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:17

DutchDevil79

I race, therfore I am

AMG Challenge amateur alles op gold. Duurde wel ff voordat die laatse binnen was. Dat trackday is wel leuk met al die bakken op de weg maar om een snelle tijd te rijden zijn ze echt mega iritant. Had nu een 7.03 maar denk dat sub 7 rondje wel kan. Zat hier vol op een zo'n Zondagrijder kost zeker paar seconden.

spoiler: Vrij gespeeld
Wel mooie verassing als je hem haalt op goud. Kan nu 24h circuit van Nurburgring in arcade spelen met veranderend weer en dag/nacht cyclus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pur_DutchDevil schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:42:
[video]

AMG Challenge amateur alles op gold. Duurde wel ff voordat die laatse binnen was. Dat trackday is wel leuk met al die bakken op de weg maar om een snelle tijd te rijden zijn ze echt mega iritant. Had nu een 7.03 maar denk dat sub 7 rondje wel kan. Zat hier vol op een zo'n Zondagrijder kost zeker paar seconden.

Wel mooie verassing als je hem haalt op goud. Kan nu 24h circuit van Nurburgring in arcade spelen met veranderend weer en dag/nacht cyclus
nice gedaan man :D moet hem ook nog op goud halen pfff al meer dan 20x geprobeerd :(
gaat me wel keer lukken :D

zojuist mn eerst standard auto gekocht. supra rz. jammer dat ie standard is, maja met 700 pk en verder niets verander, is het een toffe bak, geluid is ook goed bij deze auto. alleen jamemr geen dashboard view.

[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 28-11-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Ik zag net tijdens het racen een Veyron en een RUF(Porsche), Weet iemand of deze ook speelbaar zijn/ te unlocken?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
mathijs55 schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:20:
Ik zag net tijdens het racen een Veyron en een RUF(Porsche), Weet iemand of deze ook speelbaar zijn/ te unlocken?

Thanks
Ja maar alleen te koop als 2e hands auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
mathijs55 schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:20:

Thanks
spoiler:
Granturismo tour halen, krijg je een veyron :) heb hem nu getuned naar 1255pk

Pics!
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_SanGimignano-stadsplein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_SanGimignano-stadsplein_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_HighSpeedRing_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_HighSpeedRing_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_HighSpeedRing_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/GT5/th_Kyoto-Gion_1.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe Ferarri italia 458 en Mercedes sls AMG:

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Ahrweiler-Stadsplein_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Ahrweiler-Stadsplein_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Ahrweiler-Stadsplein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/NrburgringGP_F.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/NrburgringNordschleife.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/NrburgringNordschleife_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/NrburgringNordschleife_2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij alleen af waarom het constant niet lukt om een turbo op mijn auto's te zetten, lukte ook al niet op de BMW M3 en nu bij mijn Ferrari ook niet. Zijn er maar zeer beperkte wagens die dit wel tot de optie open hebben staan?

Daarnaast vraag ik mij af of slicks soft race banden de onderstuur problemen zouden verhelpen die ik nu met mijn Ferrari (700 PK) door het tunen heb.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

v8power67 schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:15:
heb alleen nog geen mic, iemand een tip voor goeie bleutooth mic ??
Ik heb de standaard PS3 headset voor 25 euro bij play.com.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aJM7x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Vind m ook zo mooi :)

Trouwens wel even allemaal spoilers gebruiken als je verteld waar welke auto geunlockt wordt... Alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pur_DutchDevil schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:42:
[video]

Ik heb ze op zilver gehaald op goud is het bijna niet te doen vind ik....
Wel knap (vind ik van mezelf) eerste volledige ronde meteen zilver.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Als je in je eerste poging al zilver haalt moet je met wat oefenen toch wel goud kunnen halen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn lastig inderdaad.
Je zou denken dat de beginner challenges makkelijker zouden zijn dan de amateur en gevorderden... niet dus. Het gaat alleen iets langzamer, maar je moet nog steeds prefect rijden.

Nog een keer de vraag: Kan je je savegame niet opslaan?
Of zou het op de servers bewaard worden?
Mijn 60G PS3 houdt het nu nog vol...

*edit*
Ik mis El Capitan... wat een baan was dat! :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 28-11-2010 11:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

v8power67 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:10:
zo nu ook topgear alles op goud, gaat lekker zo. btw elise cup had ik gedaan met settings die hier geroepen waren, tcs op 8 en slip herstel aan. 2e keer gelijk goud. :D
Klinkt als een goede tip :) ik had alles uit gezet maar pff lastig karretje zeg. Reageert nogal gevoelig. Eens even proberen. Wil geld bij elkaar sparen voor een Aston Martin, beetje mijn droom auto ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die Top Gear challanges zijn idd zwaar lastig. Met die busjes heb ik net brons kunnen halen na het een aantal keer opnieuw te hebben geprobeerd en de challange met de Elise heb ik nog helemaal niet gehaald. Het lijkt wel of die Elise ineens veel moeilijker te besturen is dan voorheen. Ik zal de tips mbt tcs en slip herstel ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

inderdaad die challange met die smaba busjes... wat een ergernis! :( op brons is opzich niet zo'n pnt maar zilver of goud lijkt echt onmogelijk! inhalen is bijna niet te oden en de AI tikt je zo die pionetjes in en dan ben je alweer gediskwalificeerd...

Voor de rest tof spel tot nu toe... gisteravond geïnstalleerd en vanaf 23 tot 3 uur zitten spelen :P speel gewoon op easy... zeg maar met de driving assists die standaard allemaal aanstaan... en gewoon met de controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 28-11-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie review van Gamekings over GT5:
http://www.gamekings.tv/videos/review-gran-turismo-5/
Die weten wel waar ze over praten, en weten precies wat voor game het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevyStrauss
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 23:03
Ik dacht vandaag, Lekker weer gas geven op een rustige koude winterse zondag..
Start ik GT5 op blijft ie nu al gewoon weet ik hoelang hangen op de cofirmation bij de accessing van game data..

Iemand hier ook problemen mee? of iemand die weet hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 13-09 20:43
dvdkiwi schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:20:
Sommige kritiek ben ik niet met hun eens. Zoals de schade wat maakt dat uit.

GT5 geen race game ik heb veel race game gespeeld zoals rfactor of Dirt of GTR maar ik vindt gt5 zeker bij de race game horen. Anders was het wel heel makkelijk te spelen zonder stuur.

AI geen fouten maken?? Ik mee gemaakt dat de AI een fout maakt op Monaco waardoor er een hele ontstopping kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Chaoss schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:13:
inderdaad die challange met die smaba busjes... wat een ergernis! :( op brons is opzich niet zo'n pnt maar zilver of goud lijkt echt onmogelijk! inhalen is bijna niet te oden en de AI tikt je zo die pionetjes in en dan ben je alweer gediskwalificeerd...
Die viel nog wel mee..
Wacht maar tot je die elise challenge mag doen. Is net alsof er zwenkwieltjes onder zitten.
Rechtdoor gaat nog wel maar zodra je op de rem moet trappen begint de pret 8)7

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GT5 wordt m'n eerste PS3-game (heb gisteren de bundel gekocht), maar ik vroeg me af hoe het zit met de taal? Ik zie screenshots waarin Nederlandse tekst staat, wordt dit automatisch bepaald adhv je locatie, of kun je zelf kiezen? Ik wil absoluut geen Nederlandse tekst namelijk..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:20:
Goede review, deze gasten weten idd wel waar ze over praten. Ben het grotendeels met ze eens. Het is maar net wat je zoekt in een game. Het gaat in eerste instantie om de auto's. Wel jammer dat ze het eigenlijk niet over de fotomode hebben gehad. Met name die linker gast zou daar wel wat over verteld moet hebben. Wat betreft de AI, kan ik nog niet goed over oordelen omdat ik nog niet zo heel ver ben. Maar toch heb ik de AI ook al foutjes zien maken, waar er een auto te ver doorschoot en over het gras heen ging om vervolgens te corrigeren en de baan weer op te komen. De auto's die daar achteraan kwamen ging er vervolgens netjes langs. Dat vond ik er opzich wel overtuigend uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:17

DutchDevil79

I race, therfore I am

Evertt schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:43:
[...]

Sommige kritiek ben ik niet met hun eens. Zoals de schade wat maakt dat uit.

GT5 geen race game ik heb veel race game gespeeld zoals rfactor of Dirt of GTR maar ik vindt gt5 zeker bij de race game horen. Anders was het wel heel makkelijk te spelen zonder stuur.

AI geen fouten maken?? Ik mee gemaakt dat de AI een fout maakt op Monaco waardoor er een hele ontstopping kwam.
Beetje te snelle review. Er is al bekend dat GT5 een opbouwende moeilijkheids graad heeft. Als je op de latere levels (40 of hoger) komt is er veel betere damage en de AI wordt op de moeilijekre levels ook beter.

Zal ook wel deels fout van Sony zijn door geen review exemplaren minimaal maand van te voren te versturen. Nu spelen ze paar dagen en vijlen hun oordeel. Dan ben je meestal nog niet eens op 5% van het spel. :)

Maar ja voor simulaties kijk ik toch nooit naar reviewers. Alleen al de vergelijking met Grid liet me enorm lachen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamekings zet het echt goed neer:
Gran Turismo 5 is gewoon keiharde autoporno, maar geen echte racegame.

Wel merk je dat ze niet echt ver waren in de game, ook online was paar dagen erna al weer behoorlijk netjes te spelen (buiten dat mijn internet nu plat ligt), schade is unlocked afaik op 20 en daar ben je al aardig wat uurtjes zoet mee.
Angeloonie schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:45:
GT5 wordt m'n eerste PS3-game (heb gisteren de bundel gekocht), maar ik vroeg me af hoe het zit met de taal? Ik zie screenshots waarin Nederlandse tekst staat, wordt dit automatisch bepaald adhv je locatie, of kun je zelf kiezen? Ik wil absoluut geen Nederlandse tekst namelijk..
Standaard vanuit je XMB instellingen.

[ Voor 105% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2010 12:03 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

EnzymeNL schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:44:
[...]

Die viel nog wel mee..
Wacht maar tot je die elise challenge mag doen. Is net alsof er zwenkwieltjes onder zitten.
hoe heb jij ze ingehaald dan?? qua snelheid doe je neits extra's en die bochten zijn zo krap dat het ook amper lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:02:
[...]

hoe heb jij ze ingehaald dan?? qua snelheid doe je neits extra's en die bochten zijn zo krap dat het ook amper lukt :P
Ik heb m al eerder gplaatst, maar nu maa ropnieuw:

Zo simpel is het.. En ja, dit is met DS3

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij die busjes moet je goed "gebruik maken van je omgeving", oftewel;
Tegen je tegenstanders aanhangen in de bochten.
Als je in de binnenbocht zit duwen zij jou de goede richting op en kom je mooi de bocht weer uit.
De AI misbruikt jou zo vaak, dus je mag hun ook wel een keer gebruiken toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 28-11-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Zo met een stuurtje is het echt veeeeel beter te doen. Scheelt me echt secondes.

Enige wat me nog niet lukt is mijn stuurtje configureren, aangezien het er niet bij staat en ik geen werkende knop mijn stuurtje heb voor achteruit kijken e.d.

Iemand anders met een rode Logitech Momo Force?

edit: en toen ging ik de Top Gear Elise challenge proberen... fuck dit man, is toch niet meer leuk zo? Je stuurt netjes in, gaat de auto voor je onnodig vol op de rem, uitwijken gaat niet want dan vliegt die Elise meteen in een spin,dus je tikt hem even vanachter aan, HOPPA disqualified... Kom niet verder dan 3e.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2010 12:34 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:58:
Gamekings zet het echt goed neer:
Gran Turismo 5 is gewoon keiharde autoporno, maar geen echte racegame.

Wel merk je dat ze niet echt ver waren in de game, ook online was paar dagen erna al weer behoorlijk netjes te spelen (buiten dat mijn internet nu plat ligt), schade is unlocked afaik op 20 en daar ben je al aardig wat uurtjes zoet mee.
nou ik vind het anders een echte racegame.
wat is er mis met gt5 wat hem geen echte racegame maakt dan ??
physics zijn erg goed. er zijn echte raceklasses in de game.
je hebt nu weersomstandigheden en dag nacht. dus is toch een echte race game dan lijkt me :P
Phusebox schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:20:

edit: en toen ging ik de Top Gear Elise challenge proberen... fuck dit man, is toch niet meer leuk zo? Je stuurt netjes in, gaat de auto voor je onnodig vol op de rem, uitwijken gaat niet want dan vliegt die Elise meteen in een spin,dus je tikt hem even vanachter aan, HOPPA disqualified...
ik zou tcs op 8 zetten en sliphulp aan zetten. deed ik ook en ineens haalde ik hem in 2 pogingen.
tis idd even wennen zon elise, maar uiteindelijk is het wel te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door v8power67 op 28-11-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:32:
[...]

[...]

ik zou tcs op 8 zetten en sliphulp aan zetten. deed ik ook en ineens haalde ik hem in 2 pogingen.
tis idd even wennen zon elise, maar uiteindelijk is het wel te doen.
En waar vind ik dat nu? Weet dat ik bij het eerste keer opstarten alles uit heb gezet, maar kan het nu nergens meer vinden. Hmm ok gevonden, maar eh maakt dat verschil dan? Ding is net zo oncontroleerbaar?

Ok het verschil is dus dat de auto oncontroleerbaar blijft, maar je dus ineens tergend langzaam bent, wordt gewoon ingehaald door andere auto's nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
icoontje auto opties, voordat je de race begint, hier heb je ook auto instelling om settingen aan te passen, bv meer vleugel

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 28-11-2010 12:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnzymeNL schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:44:
[...]

Die viel nog wel mee..
die vond ik du wel simpel,gewoon voorzicht met je gas zijn en eerst op de motor afremmen :)
tsc uit en sliphulp uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
Ga gewoon oefenen in arcade mode, zodat je meteen de rempunten weet en hoe je je gas moet doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben nu ook een paar dagen bezig. GT3 en 4 helemaal grijs gespeeld, maar na Prologue was ik wel wat sceptisch voor deel 5.
Ik zit nu op level 15 en mijn voorlopige oordeel is:

+ Leuke gevariëerde races, met name door de special events
+ Premium cars zien er geweldig uit
+ Erg verslavend door continu nieuwe content te kunnen unlocken

- AI valt me toch wat tegen. Vooral in de Top Gear challenges (en andere one-make races) zie je hoe statisch het allemaal is.
- De menu's / algehele navigatie is traag, soms onlogisch en haalt de snelheid volledig uit de game.
- Wisselvallige en soms erg matige kwaliteit van de 800+ standard cars.

Al bij al, blijft GT wat het (voor mij) eigenlijk altijd al was: een geweldige autoverzamel game, en een vrij aardige race game.

Heeft iemand trouwens gevonden hoe je de muziek uitzet, zowel tijdens het rijden als in de menu's? Ik heb nu alle nummers die onder 'Race BGM' stonden, handmatig uitgevinkt. Een simpele slider om het volume te regelen mis ik.
Ik heb inmiddels wel gevonden dat je eigen muziek kunt afspelen tijdens het racen, maar niet in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff drie kwartier en een kleine 100 restarts verder ofzo... frustrerende *peep*

Elise challenge is echt mega irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:01:

Die vind ik ook erg lastig ja. Alle andere challenges heb ik op z'n minst zilver, maar bij deze ben ik na een poging of 10 ook afgehaakt. Eigenlijk wil ik deze met stuurt+pedalen doen, maar geen zin om een plek te vinden om het allemaal neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Zamorano schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:00:
Heeft iemand trouwens gevonden hoe je de muziek uitzet, zowel tijdens het rijden als in de menu's? Ik heb nu alle nummers die onder 'Race BGM' stonden, handmatig uitgevinkt. Een simpele slider om het volume te regelen mis ik.
Ik heb inmiddels wel gevonden dat je eigen muziek kunt afspelen tijdens het racen, maar niet in de menu's.
Bij Options -> Audio zijn gewoon sliders met hoe hard de BGM tijdens race en menus wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik ben niet zo'n fanatiekeling van het eerste uur als jullie. Liep woensdag morgen op station in eindhoven en zag zomaar de doosjes voor mijn neus staan en dacht ''Oh, is hij AL uit'' (niet eens sarcastisch gedacht trouwens..),

Maar ik heb hem ook! En wauw ik vind het vet.

Natuurlijk er zitten wat onvolmaaktheden in. Onlogisch menu, premium/standaard cars, enz. Maar als het spel gewoon objectief bekijkt en niet al 5 jaar aan het wachten bent en daardoor hoge verwachting hebt. Dan is het een zeer vette game met veel realisme en gevoel voor detail!

Ben inmiddels lekker bezig op de special events, o.a. de inmiddels beroemde TG Busjesrace gedaan (na 1,5uur)
uiteindelijk goud behaald. Ik ben zojuist met de Grand Tour aan de slag gegaan, leuk opgezet met wat cutscenes ertussendoor. De twee tracks zijn te doen maar de 3e race in de nacht was veel oefenen.

Dan het oefenen van secties bij de Nurburgring. Dat is nou echt wat voor mij! Ik vind het zelfs zo cool dat ik dat ik met mijn eigen auto een dagje wil gaan rijden.

Al met al zeker mijn geld waard, mocht iemand zin hebben om gezellig online te rijden psn: rogerveijk
Mag tevens toegvoegd worden aan het lijstje in de OP. (standaart edition/controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:12:
Bij die busjes moet je goed "gebruik maken van je omgeving", oftewel;
Tegen je tegenstanders aanhangen in de bochten.
Als je in de binnenbocht zit duwen zij jou de goede richting op en kom je mooi de bocht weer uit.
De AI misbruikt jou zo vaak, dus je mag hun ook wel een keer gebruiken toch?
Ware het niet dat je gediskwalificeerd wordt als je te vaak de tegenstander raakt. Het maakt daarbij niet uit of hij tegen jou aanrijd of andersom.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zamorano schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:08:
[...]

Die vind ik ook erg lastig ja. Alle andere challenges heb ik op z'n minst zilver, maar bij deze ben ik na een poging of 10 ook afgehaakt. Eigenlijk wil ik deze met stuurt+pedalen doen, maar geen zin om een plek te vinden om het allemaal neer te zetten.
Tja ik weiger gewoon verder te gaan als ik geen goud heb, als ik al geen goud kan halen een lvl 8 challenge, hoe moet ik dan uberhaupt verder met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sander H schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:11:
[...]

Bij Options -> Audio zijn gewoon sliders met hoe hard de BGM tijdens race en menus wilt hebben :)
Ah, heb 'm nu gevonden. Had er blijkbaar meerdere keren volledig overheen gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:01:

je moet zoveel mogelijk ze eruit proberen te remmen, dus effe net wat later remmen, ook moet je voorzichtig met gas omgaan, en verder komt het allemaal op stuurmans kunsten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Overal goud is nergens voor nodig, natuurlijk is het leuk en een hele voldoening als je het haalt maar als de frustratie zo hoog wordt dat er geen lol meer aan is kun je toch gewoon verder gaan en het later nog eens proberen?

Ik denk dat 75% van de GT5 bezitters nooit overal goud gaat halen.

PS; ik heb die topgear bus challenge op goud gehaald zonder te rammen. Als je eenmaal weet waar je ze 1 voor 1 kunt inhalen is het niet zo moeilijk meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Sander H op 28-11-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:15:
[...]

Tja ik weiger gewoon verder te gaan als ik geen goud heb, als ik al geen goud kan halen een lvl 8 challenge, hoe moet ik dan uberhaupt verder met deze game.
Tja, dan maak je het voor jezelf wel lastiger (en frustrerender). De challenges zijn wel één van de lastigste onderdelen van het spel volgens mij. Sommige latere zijn ook een stuk makkelijker dan de Top Gear Elise challenge.

Ik kies er persoonlijk voor om wat relaxter door de game heen te gaan en dan maar overal zilver te pakken (en hier en daar goud als het zo uitkomt). Als ik dan door het gros van de content heen ben, is het wel leuk om er eens echt voor te gaan zitten, mn stuurtje aan te sluiten, en die zilveren bekers om te zetten in goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Kan iemand mij misschien helpen? Ben geen tune expert en weet dus niet waar het fout gaat maar heb mijn Subaru Impreza voorzien van de duurste snufjes uit de tuneshop en is van 308 naar 501 pk gegaan.

Maar zodra die de 257 haalt remt ie ineens automatisch af tot 254..

help? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens mis ik wel de oude Tuning systeem van GT5P, met die use-points (gewicht, power, etc). Zeker oudere races kon je stuk makkelijker doen door na de unlock opeens 150-200pk extra te hebben op je auto, of je rijhoogte aan te passen, nu ben je bijna verplicht elke auto voor elke race weer bak geld in te gooien terwijl je die auto maar 1-2x zal gebruiken (zeker die classic races).
EnzymeNL schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:26:
Kan iemand mij misschien helpen? Ben geen tune expert en weet dus niet waar het fout gaat maar heb mijn Subaru Impreza voorzien van de duurste snufjes uit de tuneshop en is van 308 naar 501 pk gegaan.

Maar zodra die de 257 haalt remt ie ineens automatisch af tot 254..

help? 8)7
Full costumized gear-box kopen, deze tunen naar hogere topsnelheid. Je hebt wel meer vermogen, maar je gearbox blijft hetzelfde -> RPM max bij 257km/h. Met de fully costumizable gearbox kan je de ratio's omhoog gooien, zo een hogere topsnelheid halen.

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Weet niet zeker of het gemeld is, maar je kan als je het geluid niet geweldig vind onder instellingen het geluid wijzigen naar Small of Large theatre, mijn ervaring werd er veel beter op terwijl ik mijn 5.1 nog niet eens heb aangesloten.

Weet iemand trouwens of zaken als ABS en Traction Control (o.i.d.) standaard aan staat? Ik heb nog niet zoveel kunnen rondkijken, weinig tijd, maar krijg het idee dat dat allemaal standaard aan staat, is dat ook zo??? Bij een FR auto heb je vrijwel nooit last van overstuur en dat vind ik raar, evenals dat ik altijd vol in de remmen kan zonder dat ie rechtdoor gaat (ben GTR gewend waar ik dat allemaal uit heb staan).

[ Voor 47% gewijzigd door psy op 28-11-2010 13:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 06:54:
Ik vraag mij alleen af waarom het constant niet lukt om een turbo op mijn auto's te zetten, lukte ook al niet op de BMW M3 en nu bij mijn Ferrari ook niet. Zijn er maar zeer beperkte wagens die dit wel tot de optie open hebben staan?

Daarnaast vraag ik mij af of slicks soft race banden de onderstuur problemen zouden verhelpen die ik nu met mijn Ferrari (700 PK) door het tunen heb.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

SinergyX schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:27:

[...]

Full costumized gear-box kopen, deze tunen naar hogere topsnelheid. Je hebt wel meer vermogen, maar je gearbox blijft hetzelfde -> RPM max bij 257km/h. Met de fully costumizable gearbox kan je de ratio's omhoog gooien, zo een hogere topsnelheid halen.
Dank u zeer _/-\o_

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.