Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
zynex schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:04:
Mhh, dat is wel een flink prijsverschil. Wat is precies het verschil tussen LCD en Pixel QI. Vooral de helderheid/contrast, of ook vooral de kwaliteit van het touchscreen? (sensitiviteit) Als uit reviews blijkt dat het verschil niet zo groot is koop ik gewoon de versie van 375 dollar.
Pixel Qi displays are also able to turn off the backlight to save energy, and switch to a low-power black and white reflective mode which can function in ambient light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 21:15
zynex schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:04:
Mhh, dat is wel een flink prijsverschil. Wat is precies het verschil tussen LCD en Pixel QI. Vooral de helderheid/contrast, of ook vooral de kwaliteit van het touchscreen? (sensitiviteit) Als uit reviews blijkt dat het verschil niet zo groot is koop ik gewoon de versie van 375 dollar.
Ik zou de TS eens lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

LCD WIFI: 283,95
LCD 3G: 321,78
PixelQI Wifi: 377,86
PixelQI 3G: 416,09

Dit zijn de prijzen met de actuele koersen. Reken voor het verzenden etc maar een euro of 20 en dan heb je nog steeds erg goede prijzen. ½ van de kosten van een Ipad!

Ik weet alleen niet hoe het zit met BTW etc.. Maar zelfs dan kost het maximaal 500 euro voor de PixelQI 3G versie..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik meen me te herinneren dat Rohan aangegeven had dat verzending op 25 US$ zou neerkomen, onafhankelijk van waarheen het verstuurd moet worden.

Zit wel erg te kwijlen over alle nieuwe info, maar mis inderdaad wel wat foto's van het fysieke apparaat.

Iemand al een pre-order uitnodiging email ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Volgens mij zijn dat wel optimistische prijzen.
Bij het GWK doet 1 euro == 1,23 dollar.
Dus 500 dollar komt dan op 406 euro.

Neem mijn commentaar maar terug, volgens Mastercard klopt het wel heel aardig...

[ Voor 27% gewijzigd door Li0nHeart op 09-12-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Kortom: De specs (NVIDIA Tegra 250, 10.1inch pixelQi) en gebruikte technologiën (Android) zijn veelbelovend en hebben zich in andere apparaten al bewezen en ook de renders zien er goed uit. Ook op de prijsstelling valt weinig op of aan te merken.

Ik vraag me af of er eigenlijk nog veel mis kan gaan? Preorderen die hap.

p.s had ik nu maar een e-mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm dat die prijzen overal 'gelijk' zijn is toch wel erg nice zeg... alleen import / douane dan nog..

Hmmmm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:03:
[...]

Dat moet ik toegeven, maar qua software en lay out ziet het er erg goed uit. Nu nog filmpjes en foto van het apparaat in het echt zien maar tot nu toe ziet het er goed uit!
Vind je? Kijk nu is goed, waar is de consistentie te vinden. Individueel zitten er wat grafische grapjes in maar als geheel is het echt een zooitje hoor. Alsof iedere ontwikkelaar zijn eigen klus kreeg en zijn eigen gui ervan heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik denk dat ik toch nog even de kat uit de boom kijk, ondanks mijn enthousiasme. Het is echt gewoon te lang geleden dat ze nog een deftig sample video getoond hebben (eerste dat ik me kan herinneren is de 1080p film). De EAP ontwikkelaars hebben ook hun toestellen nog niet ontvangen en een SDK is ook nog steeds niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[b][message=35178171,noline]alleen import / douane dan nog..

Hmmmm
muhahaha, ik werk oa bij de douane (en kent er genoeg olk :p) (belgie dan :p) :+

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 09-12-2010 16:40 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
zezke schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:29:
Ik denk dat ik toch nog even de kat uit de boom kijk, ondanks mijn enthousiasme. Het is echt gewoon te lang geleden dat ze nog een deftig sample video getoond hebben (eerste dat ik me kan herinneren is de 1080p film). De EAP ontwikkelaars hebben ook hun toestellen nog niet ontvangen en een SDK is ook nog steeds niet beschikbaar is.
Ja, ik deel je mening. Ik heb een tablet niet echt NODIG en waarom zou ik op basis van mooie verhalen, renders en software-plaatjes een adam bestellen, nog voordat iemand buiten NotionInk er daadwerkelijk een in handen gehad heeft? Ik kan het me prima veroorloven om te wachten, tot de eerste batch al is verkocht, tot er reviews door onafhankelijke websites zijn gepubliceerd, tot er algemene gebruikerservaringen bekend zijn... Ik hoef niet persé als eerste Tweaker een adam te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zal twee Adams pre-orderen (LCD WIFI en PixelQI Wifi) indien de pre-order annuleerbaar is. Op basis van eerdere ervaringen met pre-orders ga ik ervan uit dat dat kan.

Veel condities zijn nog onduidelijk. Wanneer krijg ik de Adam in handen? Wat zit er allemaal in het pakket? (kabeltjes enzo) Is het besturingssysteem een beetje gebruiksvriendelijk, snel en betrouwbaar? Enzovoorts.

Maar waar ik ook bang voor ben, is dat het aanbod de vraag bij lange na niet zal kunnen bijbenen. Ik las ergens dat 100.000 Adams per maand geproduceerd kunnen worden. Als je bedenkt hoeveel duizenden reacties er alleen al op de weblog zijn geplaatst, en hoeveel concurrenten als Apple produceren, kun je maar beter snel in de rij staan. Mocht het later één grote ballon zijn geweest, annuleer je de pre-order gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Haay schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:06:
[...]

Voordeel van met een credit-card betalen. Als je gescammed wordt, laat je het terugboeken en mag MasterCard of Visa e.d. het oplossen. ;)
Hoe zeker is dit. Oftewel stel ik pre-order middels mastercard, en ik krijg geen product, krijg ik mijn geld dan weer terug ? En waar pre-orderen jullie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Relaxed2000 op 09-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:26:
[...]

Vind je? Kijk nu is goed, waar is de consistentie te vinden. Individueel zitten er wat grafische grapjes in maar als geheel is het echt een zooitje hoor. Alsof iedere ontwikkelaar zijn eigen klus kreeg en zijn eigen gui ervan heeft gemaakt.
Ik ben met je eens dat de consistentie niet overal hetzelfde is. Het verschil met de agenda en muziek player is behoorlijk. Maar dat vind ik zelf niet zo'n groot punt. Ik zie het toch allemaal als verschillende programma's als ieder programma dan met zijn knoppen lay out handig is dan zal dat snel genoeg wennen.

Overall ziet het er volgens mij behoorlijk consistent uit qua kleurgebruik/letterype en stijl. Eigenlijk vind ik (voor wat we nu hebben kunnen zien) alleen de muziek player er een beetje tussenuit vallen. Een zooitje zou ik het niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
Als ik het goed heb kunnen om 19.30 uur onze tijd de eerste pre-orders de deur uit.
Voor de rest, waaronder ik, kunnen dan vanaf 1.30 vannacht pre-orderen.
Heeft iemand al een mailtje ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Moest ik van hun zijn zou ik er een hele hoop naar gadget sites gestuurd hebben ter review.

Een betere reclame kun je je toch niet indenken.
Maar nee, wij moeten iets bestellen waar we amper een afbeelding van hebben ?

Mooi niet, afwachten op geschreven review en een paar youtube review's.

Ik ga hem misschien toch niet kopen, pixel qi is me wat te duur.

Ben nog aan het twijfelen, als de review's 1 en al lovend zijn ben ik misschien toch over.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:26:
Ik ben dus niet de enige. Ik heb het al een paar keer gezegd: dit soort apparaten die een x-killer pretenderen te zijn worden enorm gehyped, komen veel te laat op de markt (vaak pas als produkt x alweer een update heeft gehad), en de software is niet zelden om te huilen. Als ie voor de genoemde prijzen inderdaad binnen nu en 2 maanden leverbaar wordt dan zal ik de eerste zijn die z'n bewondering uitspreekt maar ik verwacht dat het nog even gaat duren, en dan is de vraag of de hooggespannen verwachtingen waargemaakt worden. Ik reken eigenlijk op een Meizu-achtig verhaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

e-mail binnen! Maar er staat het volgende : Not yet, come back at 12 pm PST!

-----
Wut.... kan alleen via Visa of American Express! Ik heb uiteraard MasterCard... is dat eventjes een bummer? *GRMBL!*

[ Voor 46% gewijzigd door Quindor op 09-12-2010 20:17 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Pre-order mail is binnen.
Hello and Greetings From Notion Ink!

Thank you for all your support and encouragement over the past year. It gives us immense pleasure to open pre-ordering exclusively for fans like you for the first 6 hours. Pre-orders for you will begin at 12 p.m. Pacific Time, and for everyone else at 6 p.m.

You can place your order using VISA and American Express cards only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You can place your order using VISA and American Express cards only
Ik dacht dat er gezegd werd dat de Europese markt belangrijk voor NI is?.... En dan komen ze met betaling via Visa en American Express... en niet MasterCard (wat ik Europa toch meer gebruikt wordt)

Ik heb de mail nog niet binnen overigens, maar ik denk dat ik, ondanks dat ik de adam HEEL graag wil hebben, wacht op de eerste 'echte' reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
Ik heb het mailtje ook binnen maar dit is echt belachelijk.
Niemand heeft hier toch Visa en American Express.
En dat je moet wachten tot 12 p.m. Pacific Time dat is toch voor ons morgenvroeg om een uur of 8.
Het lijkt er op dat Amerika eerst aan de beurt zoals ik al eerder ergens gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Amex heeft in Europa inderdaad niet zo'n hoge dekkingsgraad als in bv de US, VISA is echter een hele grote speler in europa (wereldwijd zelfs de meest geaccepteerde kaart geloof ik); volgens mij de enige reden dat in NL Mastercard zo groot is is omdat je die (zo goed als) gratis bij je bankrekening krijgt.

* Imperial_Master heeft VISA, maar geen mailtje ;)

edit: en 12PM Pacific is toch 21.00 hier in NL?

[ Voor 6% gewijzigd door Imperial_Master op 09-12-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: en 12PM Pacific is toch 21.00 hier in NL?
Klopt, Pacific Time loopt 9 uur op ons achter, dus 12PM Pacific is over ong. een kwartier (21.00 uur)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik had niet het plan om hem al te pre-orderen, en de verleiding was ook niet echt groot meer nu er nog steeds geen real-life foto's of filmpjes zijn. Maar zelfs als de verleiding nu nog op zou komen, kan ik toch niet bestellen door de beperkte betaalmogelijkheden... Hele geruststelling voor mijn portemonnee, maar blijft balen dat er nog steeds geen echte beelden beschikbaar zijn! 8)7

edit: en geheel naar verwachting is de pre-order site exact om 21.00u niet meer in de lucht, lijkt wel een beruchte DDoS :P
En dit zou zijn (vandaag pas aangemaakte) youtube kanaal moeten zijn, maar ook hier is nog geen filmpje te vinden, enkel reacties van mensen die filmpjes willen / andere betaalmogelijkheden. Hopelijk komt er snel wat op te staan dat de moeite waard is...

[ Voor 37% gewijzigd door luappul op 09-12-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Het geheel komt allemaal nog rommelig en amateuristisch over, het wordt toch eens tijd dat ze orde op zaken stellen bij NI. Het is daar nu trouwens 1u48 's nachts, dus niets dan lof over de uren die ze kloppen:-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Alleen maar te bestellen met een credit card? Wat een tegenvaller :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Lucky1965 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:38:
Alleen maar te bestellen met een credit card? Wat een tegenvaller :(
Nou ja, dat was ook wel te verwachten (En hebben ze het ook al eerder over gehad). Maar dat ze geen mastercard accepteren, DAT is pas naar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Met alle respect, maar ik geloof er niets van dat het ding al productieklaar is.
Als bedrijf zorg je er als eerste voor dat er review-exemplaren zijn. Dat hoor je al te doen voordat je de pre-ordering opengooit.

Ik vrees dat ze nog wat problemen hebben (simpelweg omdat de fabriek bijv nog niet zover is, of dat de fabriek garanties wil over betalingen).
Technisch zal het apparaat inmiddels wel redelijk klaar zijn, mag ik althans hopen. Anders kan je dat ding ook moeilijk ter goedkeuring aan de FCC sturen.

Ik verwacht dus dat mensen die nu een bestelling plaatsen erg veel geduld moeten hebben. Degene die niet bestellen natuurlijk ook...
Misschien hopen ze op veel pre-orders, zodat ze dit aan hun fabriek en/of geldschieters kunnen laten zien.

Hoe dan ook: je bent als consument gek als je nu al een order gaat plaatsen. Of je moet geld genoeg hebben natuurlijk...

edit:
Ik klink nu erg negatief, maar ik ben natuurlijk wel positief over wat het apparaat theoretisch kan. Ik zit heel de week al in spanning. Ik hoopte op een officiele presentatie, of een enkele review van het apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 09-12-2010 22:15 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
dit zijn dan ook preorders, ik begrijp dat de 1e apparaten pas op 6 januari worden verstuurd

maar wat ik echt niet snap is dat ze denken dat mensen massaal gaan preorderen zonder fotos of videos van het werkelijke apparaat

of hebben de mensen die een mail hebben gehad wel meer info/fotos whatever gehad?
of alleen dat er vanaf 12pm pst besteld kan gaan worden?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Nope, heb hier ook een mailtje gekregen, maar niets van extra info. Enkel een "preorder hem nu" boodschap. Inderdaad gewoon wachten tot we uberhaupt IETS van de Adam te zien krijgen, want dit is echt wel te gek voor woorden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ze zijn iig nog hard aan het werk aan de website zo te zien. Zo net zijn er een paar extra links onderin de website verschenen :

Sitemap SalesPolicy Refund PrivatePolicy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
als je de sales policy doorleest weet je eigenlijk wel genoeg, ze zijn gewoon nog absoluut niet klaar voor een release!
In al mijn beperkte (;)) wijsheid zou ik dan ook iedereen adviseren nog ff te wachten met pre-orderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb de pre-order link ook ontvangen. Maar bij mijn Gmail was hij automatisch in m'n SPAM folder terecht gekomen! Dus mensen die wel een pre-order email verwachten en hem niet gekregen hebben: check je spam-folder... ;)

Overigens heb ik zoals de meesten hier ook geen Visa card. Wel een Mastercard, maar daar heb ik in dit geval dus niks aan. Nou was ik al aan het twijfelen of ik op basis van zo weinig ECHTE info wel zou moeten pre-orderen, maar op deze manier wordt het mij wel makkelijk gemaakt om te wachten tot de adam echt verkocht wordt, en dus ook gereviewed wordt!

Misschien een leuk verjaardagskado voor mezelf wanneer ik in maart volgend jaar jarig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

oeh oeh!! Ik kreeg net de eerste twee pagina's (model selectie en adressen) en helaas... de derde pagina was het weer down! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Nou.... Ik ben er doorheen, maar aangezien ik geen creditcard heb welke ondersteund is, helaas. Pre-order is dus op voor wie deze wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

De nieuwe teksten op de site zijn te schandalig voor woorden..

http://notionink.com/salespolicy.php

Werkelijk waar, ze komen zo uit een standaard scriptje gerold lijkt het wel.. Ze hebben niet eens de moeite genomen om adressen of andere informatie in te voeren in plaats van ______ .

De mensen die nu een pre-order plaatsen zijn maar naïeve mensen wat mij betreft..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Helaas krijgt het met het uur meer weg van een gigantische scam. Erg jammer.

Ik wacht in ieder geval even. Ken wel wat mensen in Nederland die ze willen gaan importeren. Ik haal ze daar wel vandaan mochten ze ooit aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
en nu ligt zelfs de hele website plat, "Service Temporarily Unavailable"

krijg er ook steeds minder vertrouwen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Als iemand mijn pre-order mail wil hebben, roep maar :)
Ik vertrouw deze shit niet meer :X
Als iemand de verkoopvoorwaarden wil zien:
The detailed Warranty Terms & Policies, Support Details & Procedures will
be shipped along with the product.

Shipping & Payments:
1. Notion Ink holds no responsibility for the shipments delayed or lost due
to unforeseen & unavoidable reasons arising due to Man Made or natural
circumstances.
2. The user indemnifies Notion Ink for Shipments lost or returned due to wrong
address provide to Notion Ink, in such cases any extra charges or penalties
applicable will be borne by buyer. Notion Ink suggests all the buyers to
provide the complete address with ZIP CODE & CONTACT NUMBERS to avoid
such circumstances.
3. Any Customs duty, clearance charges, handling charges or taxes levied by
the customs or the Government of destination Country will be borne by the
buyer & Notion Ink suggests that these charges can vary from 0% to 100% of
invoice value as per Country norms.
4. Any Returns coming to Notion Ink, due to wrong address or refusal due to
charges arising as stated in point 3, will attract a charge of reshipping &
penalty of 10 USD along with any charges paid by Notion Ink not limited to
customs duty, handling charges, taxes & service charges levied by shipping
partner.

Warranty Policy:
1. Every product purchased from Notion Ink Web store is entitled for 1year
International Limited Warranty under following Conditions-
a. Unlimited Email Support (preordersupport@notionink.com)
b. Limited Telephonic Support
c. Limited warranty of 180 days on Battery, entitle for replacement if the
Battery life is less than 50% under normal conditions.
2. To avail the Technical Support, you need to write an email & a Customer Care
Executive will get in touch with you within 24hours for further assistance.
3. In case your products needs a physical inspection or repair, you need to ship
the product with return shipping paid to Notion Ink’s International Service
Centre’s along with an transaction number of 9USD payment made on Notion
Ink Website as International Service Assistance Fees. Notion Ink upon receipt
of the product will communicate with you on the basis of diagnosis & will
assist you further. This entire process can take 3-10 working days or more
depending upon the problem diagnosed.
4. Notion Ink upon diagnosis of the problem can replace the product with new*
product of same model (* New product can be new, refurbished or equivalently
functional compared to the product submitted)
5. If a submitted product is found tampered with or damaged or abused or under
conditions of illegal use as per NI policies, NI reserves the right of refusal to
warranty claims & can apply a fees as per the diagnosis.

Return Policy:
You can initiate a refund process within 7 days of your product receipt under the
following conditions stated in below points.
1. If the product is defective/ Dead on Arrival/ Incorrect, you must contact
Notion Ink at preordersupport@notionink.com & open up a case for
Return, In this case you need to ship the product back with all the original
packaging, accessories etc along with the letter from yourself stating the
reason. After the inspection of the product & evaluation of your case,
Notion Ink will refund the entire amount minus 5% service fees of the
invoice value. You can also opt for the replacement product at no extra
cost except the 5% Service Fees of invoice value.
2. Notion Ink offers a no questions asked return policy. If you wish to return
your product under this policy, you must open a case by emailing
preodersupport@notionink.com & ship the product back & a Letter
with reason for return to Notion Ink & after evaluation of your case & the
product, Notion Ink will refund the amount after deducting the Shipping
fees & service fees of 5%.
3. If in any of the cases the product is found tempered, Notion Ink Reserves
the right to refuse the refund or deduct a fees up to 75% of the cost of the
product as per the evaluation report of product plus a inspection fees of
9USD.
4. If in any case the Product packaging is found damaged, Notion Ink
reserves the rights to deduct a amount of 5% as repackaging Plus 3% as
restocking fees of the final invoice value.

[ Voor 95% gewijzigd door niels88 op 10-12-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Ik hoop niet dat deze "verkooptechnieken" een nieuwe trend worden :/
Wat een hype, even youtube gecheckt. Zijn er überhaupt (duidelijke) interface video's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
niels88 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 04:14:
Ik hoop niet dat deze "verkooptechnieken" een nieuwe trend worden :/
Wat een hype, even youtube gecheckt. Zijn er überhaupt (duidelijke) interface video's 8)7
Nee, die zijn er niet. Een belangrijke reden waarom ik sowieso ga wachten om hem te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

levertijden lopen nu al op naar 3 maanden,,,transportkosten 50$, ,, het family gevoel is snel verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
De Pixel Qi varianten zijn volgens de order pagina uitverkocht. Als het een scam is puur voor het geld dan zouden ze dat niet gedaan hebben.

Haalt niet weg dat het product waarschijnlijk nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 22:06
Dit is dus een grote teleurstelling geworden. De garantie en verkoopbepalingen zijn helemaal niet in lijn met de huidige Europese wetgeving. Een garantieperiode van 1 jaar en dan moet je nog betalen ook voor je reparatie 8)7

Het PixelQi scherm was toch wel het grote pluspunt van de Adam en daar liep Rohan ook mee rond te vertellen hoe goed dat wel niet is. Nu is die versie al niet meer te pre-orderen. Dan vraag ik me toch af hoeveel productiecapaciteit je hebt als je de pre-order al niet eens aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Ook mooi, aldus AndroidPolice, de refund pagina gewoon aangepast is nadat hij online is gekomen. (En nu dus weer offline)
Sorry maar eh, ookal ben je een nieuw start-up bedrijf, zoiets heb je van te voren klaar, en ga je niet even last minute aanpassen.
Ik zou het echt niet aandurven om hier nu iets te pre-orderen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Happy feeling's gone...

Had ik gisteren mijn CC al naast mijn tobo liggen, nu notion ink echt in business is ben ik binnen een aantal uur al van mijn vertrouwen ontdaan.

zijn er alternatieven met een PixelQI scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ze het op zich goed hebben gedaan, maar hadden nooit de stormloop verwacht.
En daarnaast hadden ze last van Murphy's Law, wat iedereen kan overkomen.

Ik baal wel, want ik had netjes de pre-order mail ontvangen, maar door het tijdsverschil en de vertraging van het lanceren van de bestel pagina ben ik nu te laat om mijn Adam te kunnen bestellen (de PixelQi versie).

Helaas, dan nog maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ziet al zijn vroege constateringen waarheid worden :P

Dit kan nooit niet meer wat meer worden. Een bedrijf wat zo onprofessioneel zijn produkt, sales, marketing én service kanaal opzet is niet in staat om een fatsoenlijk product aan te bieden. Dat geloof ik gewoon niet. Nooit gezien.

Ik wacht wel op de eerste berichtgeving van teleurgestelde gebruikers die hun pre-order na maanden nog niet hebben mogen ontvangen.

De 'Pièce de résistance' zijn toch wel voorwaarden aanbieden waar de blanco lijnen nog niet zijn ingevuld. Even afgezien van de eisen waaraan je moet gaan voldoen. En dat terwijl niemand nog maar één werkend final produkt heeft gezien. Niet van deze wereld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
18 december komt er een in-depth video van Adam, ik ben erg benieuwd. Ik vrees wel dat als je pas na CES bestelt, je een keer in maart of april je Adam kunt verwachten :(

Ik ben er voorlopig even klaar mee, al doet Rohan zijn best om damage control te doen in zijn laatste post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
QFT. Dit is een artikel dat iedereen zou moeten lezen.

*edit*
En de (niet onredelijke) reactie van Notion Ink: http://notionink.wordpress.com/2010/12/10/introspection/
Conclusie: Wacht op CES (6 tot 9 januari) alvorens iets te beslissen op het vlak van aankoop.

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 10-12-2010 09:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Echt jammer dat het zo tegenzit, ik volg dit topic al een tijdje en zit met smart te wachten op de Notion Ink. Maar op deze manier durf ik niet mijn geld naar India te sturen in de hoop ooit eens een tablet te krijgen.

*struint het internet af naar een goeie vervanger van de Adam*

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik ga van meteen preorderen zodra het mogelijk is naar wachten op CES

vind het 1 grote teleurstelling

-geen preorder mail ook al heb ik gepost op het blog
-geen fotos of videos van het apparaat
-Pixel Qi is al uitverkocht, 1 vd belangrijkste redenen om 'm te kopen
-wazige garantie bepalingen
-er wordt geen mastercard of paypal geaccepteerd
-nog STEEDS geen volledige lijst met features

ja masterdcard wordt aan gewerkt, maar dat is nu dus veel te laat, want Pixel Qi is uitverkocht

[ Voor 17% gewijzigd door JarlSX op 10-12-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Zoals ik al eerder had aangegeven ga ik niet pre orderen, maar dat heeft niet heel veel te maken met hoe het de laatste tijd allemaal verloopt daar bij notionink...
Ze doen hun best, daar twijfel ik niet aan, maar ze geven net even wat te weinig informatie bij wat ze vertellen en op de site zetten, en daardoor ontstaan onduidelijkheden wat weer mooi voer is voor de mensen die toch al hun twijfels hadden.
Maar laat ze maar met informatie komen. Voorlopig is het Pixel Qi scherm toch uitverkocht, is master card nog niet beschikbaar, kortom, sit back and relax. Bekijk het van de positieve kant, het geeft ons toch weer meer tijd om goede informatie te krijgen over de Adam voordat we bestellen.
JarlSX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:30:
-er wordt geen mastercard of paypal geaccepteerd
Wordt nog niet geaccepteerd, ze zijn er wel mee bezig, voor MasterCard dan.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 10-12-2010 09:34 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
YouTube: Notion Ink Tablet camera

[ Voor 26% gewijzigd door Shamalamadindon op 10-12-2010 09:51 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Oude video van oud (pre-productie) model. Kijk naar de datum: 15 februari 2010 gepost.

Overigens, als je dit leest uit de blogpost van Rohan:
The Pre-Order vs CES. We do realize the lack of ‘more’ videos and hands on demo or review by our fellow technical bloggers, and deeply respect those who want to wait for the same. CES is where we intended to demo, show everything and allow for review, else there is no point for a good CES event. Pre-order was essentially for those who wanted to pre-book before Adam go out of stock (which it has already started for some variants). But now reading your comments it feels extremely unfair on our part in not releasing videos, run through and other important thing you need to know.
Ik zie hier duidelijk een jong en onervaren groepje ontzettend enthousiastelingen dat 100% overtuigd is van hun product, het product ook in hun handen hebben en WETEN dat dit is waar heel veel mensen op wachten. Ze zijn alleen in hun naïviteit vergeten dat rond de 500 US$ voor de meeste mensen een HOOP geld is om iets te bestellen waar nog geen echte foto's en geen video's van het daadwerkelijke eindproduct van beschikbaar zijn.

Via de pre-order voor de enthousiaste (blog) volgers wilde NotionInk hun fans een kans geven al een adam te bestellen nog vóór de CES demo en verwachte wereldwijde stormloop. En nu pas, na alle (negatieve) reacties, realiseren ze zich dat het wel een behoorlijke "leap of faith" is om op basis van géén foto's en géén video's zomaar zo'n adam tablet te bestellen.

Beginnersfout... Maar ja, N.I. is nou eenmaal geen Samsung, of Apple, of Sony...

Desondanks wacht ik de video's op de 18e en de CES demonstratie wel af en bekijk in januari m'n opties nog wel eens.

[ Voor 74% gewijzigd door Haay op 10-12-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Ik vraag me af wanneer de PixelQi weer te orderen is ;)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Mja, als je een product blind koopt enkel omdat de fabrikant graag in superlatieven praat had je wel al een iPad gekocht :p.
Je zou toch verwachten dat Rohan wel doorheeft dat hij vooral een geekpubliek heeft, en geeks klagen nu eenmaal graag. Hij belooft videomateriaal van de fysieke Adam op 18 december, maar waarom moet dat weeral per se vastgelegd worden op die datum? Hij hypet blijkbaar zeer graag, en ik denk dat hij die tactiek nu meer en meer zal toepassen nu de preordering gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Ik hou van afspraken, liefst met tijd nog erbij :)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik zit hier ook al tijdje op te wachten maar die voorwaarden etc... staan me echt niet aan!
En ik zou wel eens willen weten wat ik er nou echt mee kan! Ben opzoek naar een goede tablet als fotograaf. Maar wil niet direct naar iPad gaan omdat ik denk dat er nog wel wat beters uit kan komen. Maar de verkoop techniek en de vaagheid van dit product doet me ook niet echt een goed gevoel geven....

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, dit zijn de voorwaarden voor hun online verkoop met verzending rechtstreeks vanaf de fabriek in China. Als je dat niet aanstaat dan wacht je gewoon tot er alternatieve verkoopkanalen komen. Wanneer de adam een succes wordt kun je er 100% van uit gaan dat er ondernemende mensen komen die adams importeren en hier met winst doorverkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Midas.e schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:41:
Ik hou van afspraken, liefst met tijd nog erbij :)
Ik houd van een goed product met een degelijke service, liefst op tijd. Liever een goed product dat te laat is dan een op tijd product waar je geen fuck aan hebt. Folio anyone? :+ (Okay, Folio viel achteraf gezien gelukkig mee, maar de reviews waren dodelijk. Hadden ze mee moeten wachten.)

Omdat ze zich aan een tijd willen houden, schieten ze zich enorm hard in hun voet. In plaats van die datum vasthouden zou ik als ik NI was eens aan een fatsoenlijk afzetkanaal gaan werken met bijbehorende (professionele) marketingafdeling.

Wat ik de afgelopen dagen heb gezien is zachtgezegd zeer amateuristisch, zeker gezien het enorme publiek. Ze hebben wat mij betreft laten zien dat ze absoluut nog niet klaar zijn om "de wereld" als hun afzetmarkt te beschouwen. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze dat ding hebben, dat het productieklaar is én dat ze over de capaciteiten beschikken die ze zeggen te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 10-12-2010 12:10 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Opvallend daarbij is dat de enige die iets van reacties geeft rohan is. De rest van NI houd zich stil. Toch jammer.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Midas.e schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:16:
Opvallend daarbij is dat de enige die iets van reacties geeft rohan is. De rest van NI houd zich stil. Toch jammer.
Ik vind dat juist erg slim. Ik zou me als CEO van een bedrijf enorm zorgen maken als iedereen binnen het bedrijf maar ging roepen waar hij zin in had. Dan kan je dan weer allemaal excuses gaan maken als zo iemand iets doms zegt. Beter alles door 1 persoon te laten commuiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Inderdaad, maar krijg wel de indruk, dat Rohan zo wel een beetje veel hooi op zijn vork neemt. Misschien zou het beter zijn als hij wat leert uit te besteden... Hierdoor is het ook makkelijker voor NI om alle reacties bij te houden en te beantwoorden waar nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Huntard schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:28:
[...]

Ik vind dat juist erg slim. Ik zou me als CEO van een bedrijf enorm zorgen maken als iedereen binnen het bedrijf maar ging roepen waar hij zin in had. Dan kan je dan weer allemaal excuses gaan maken als zo iemand iets doms zegt. Beter alles door 1 persoon te laten commuiceren.
Daarvoor heb je public relations, dat zijn mensen die niet anders doen ;)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Dat ben ik wel met je eens. Maar ja, misschien is daar juist geen budget voor. Het zou in ieder geval slimmer zijn geweest als hij een "marketingafdeling" of iets dergelijks had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Met dit soort topics besef je toch wel dat geeks/tweakers geen benul hebben van bedrijfsvoering, marketing en management.

Dit is geen hobby-bedrijf, maar een serieuze onderneming. Iedereen is hard bezig om dit ding op de markt te brengen en heeft geen tijd om jullie elke seconde van informatie te voorzien.

Grote bedrijven hebben tig afdelingen en mensen die constant informatie naar buiten kunnen brengen, maar laten we niet vergeten dat dit om een klein bedrijf gaat.

Tweakers maken zich druk om helemaal niks. Alsof andere bedrijven niet dezelfde voorwaarden hebben. Het verschil is dat mensen deze totaal niet lezen. Nu het om NI gaat is het opeens heel erg. Iedereen is manieren aan het zoeken om NI in discrediet te brengen en mensen trappen er nog in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander topic hoorde ik sorry

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 14-09 11:37
Ongeacht of het product nu wel of niet goed is, vind ik juist dat Rohan het fantastsch heeft gedaan. Hij heeft in zijn eentje echt met minimale middelen (een blog/site) een enorme hype gecreeerd.
Enorm knap voor een bedrijf dat nog niets gepresteerd heeft en puur over beloftes communiceert.

Ik denk dat menig bedrijf stikjaloers is op zo'n marketingcampagne.

En nu maar hopen dat de beloftes en verwachtingen uitkomen.
Relief2009 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:43:
Met dit soort topics besef je toch wel dat geeks/tweakers geen benul hebben van bedrijfsvoering, marketing en management.

Dit is geen hobby-bedrijf, maar een serieuze onderneming. Iedereen is hard bezig om dit ding op de markt te brengen en heeft geen tijd om jullie elke seconde van informatie te voorzien.

Grote bedrijven hebben tig afdelingen en mensen die constant informatie naar buiten kunnen brengen, maar laten we niet vergeten dat dit om een klein bedrijf gaat.

Tweakers maken zich druk om helemaal niks. Alsof andere bedrijven niet dezelfde voorwaarden hebben. Het verschil is dat mensen deze totaal niet lezen. Nu het om NI gaat is het opeens heel erg. Iedereen is manieren aan het zoeken om NI in discrediet te brengen en mensen trappen er nog in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Tweakers hoeven ook geen verstand te hebben van bedrijfsvoering, en met de voorwaarden zelf is niks mis, aangezien ze zich aan de wet moeten houden..
Met de manier waarop deze naar buiten komen is wel wat mis. Eerst komt er een versie die niet eens volledig ingevuld is. Dan komt er ineens een nieuwe versie, en dan is er helemaal geen meer..

En nogmaals, als NI de adam nu eens liet zien, en wat preview exemplaren opstuurde dan zal blijken of het product echt is wat er nu van verwacht word..

Begin Februari zal volgens de laatste geruchten het product goed te leveren zijn.. (in ieder geval nog 1 maand wachten), dus gewoon nog even een maand of 2 wachten.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Het hele probleem met de huidige manier van werken, is dat er helemaal geen informatie voorhanden was om de honger van de hyper-menigte te stillen. En als ergens geen nieuws is, dan maakt 'het internet' dat wel. Ik denk dat als Rohan een mooi filmpje gemaakt had met daarin ook maar een klein beetje info (unboxing, pallet met adams, etc) dan was deze hetze niet losgebroken. Jammer, maar mijn enthousiasme is getemperd en ik ben weer in staat om nog wat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43
Voor computers betaal je geen invoerrechten.
Dit betekent dus apparaat + 50 $ verzending (standaard voor de hele wereld) + 19%/21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad heel normaal:

vb;
- Publiekelijk bekend maakt dat je ruzie hebt met je aandeelhouders.
- Je pre-orders aanneemt zonder fatsoenlijk sales kanaal.
- Je (juridische) voorwaarden online brengt die niet gefinaliseerd zijn.
- Je pre-orders aanneemt (waarvan je het volume van te voren al weet), veel te weinig stock in huis hebt voor het model met dé keyfeature, het scherm.
- Er zo laat in het traject nog geen enkel model beschikbaar is.
- Je een site lanceert met non native english geschreven teksten.

Ze zijn al maanden aan het hypen over hun droom. Als je dan nog niet die tijd fatsoenlijk kunt besteden aan de a,b,c, om up en running te komen dan is dat een pijnlijk voorteken voor de hele operatie eromheen; service, support, shipment, laat staan product management.

Dan mist het gewoon - op dit moment - aan professionaliteit in de operatie om dit alles te kunnen handelen en wordt die droom een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Sorry maar de helft van de voorwaarden die zijn stellen kunnen ze tegen europeanen niet eens stellen. In Europa is zover ik weet de verzender ALTIJD verantwoordelijk voor de verzending en niet de klant. Tevens hoort de garantie hier 2 jaar te zijn.
Punt 3 hebben wij 7 dagen afkoelingstijd desondanks geven zij niet het volledige bedrag terug mocht het product je niet bevallen.
punt 4 de prijzen zijn zonder belastingen opgegeven welke tegen europese regels is en bedragen moet je dus even met 1.19 vermenigvuldigen. Dat is dus even 114 dollar extra voor de PixelQi met 3G versie en wordt hij dus 714 dollar incl verzending en dat voor een product waar je maanden al geen video en zelfs een foto heb gezien.

Sorry maar ze hebben daar 0,0 aan europese regelgeving gelezen mbt to verzending en garantie afhandeling. Heel leuk elke keer US regels aanhalen maar daar hebben wij hier helemaal niks mee te maken. Het is voor mij een gebarste bel ondertussen vooral over het feit dat ze heel wazig blijven over de service en voorwaarden voor de europese markt. Ze hebben nu nog gewoon niks gegeven imo.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
t-town schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:44:
Voor computers betaal je geen invoerrechten.
waar haal je die info vandaan, kan ik dat ergens online checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat het aan professionaliteit ontbreekt is voor iedereen wel duidelijk denk ik.
Maar dat ze hard hun best doen valt ook niet te ontkennen. Maar zoals al eerder ergens vermeld werd, het is geen sony, samsung of wat dan ook. Maar een bedrijfje wat een stoffig huisje heeft ergens (zo komt het ten minste over) en met een stel idealisten die hun droom waar willen maken. Alleen waar ze niet goed rekening mee hebben gehouden dat ze wel een heel groot publiek bereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
JarlSX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:10:
[...]

waar haal je die info vandaan, kan ik dat ergens online checken?
Probeer de site van de douane eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:50:
[...]

Het is inderdaad heel normaal:

vb;
- Publiekelijk bekend maakt dat je ruzie hebt met je aandeelhouders.
- Je pre-orders aanneemt zonder fatsoenlijk sales kanaal.
- Je (juridische) voorwaarden online brengt die niet gefinaliseerd zijn.
- Je pre-orders aanneemt (waarvan je het volume van te voren al weet), veel te weinig stock in huis hebt voor het model met dé keyfeature, het scherm.
- Er zo laat in het traject nog geen enkel model beschikbaar is.
- Je een site lanceert met non native english geschreven teksten.

Ze zijn al maanden aan het hypen over hun droom. Als je dan nog niet die tijd fatsoenlijk kunt besteden aan de a,b,c, om up en running te komen dan is dat een pijnlijk voorteken voor de hele operatie eromheen; service, support, shipment, laat staan product management.

Dan mist het gewoon - op dit moment - aan professionaliteit in de operatie om dit alles te kunnen handelen en wordt die droom een nachtmerrie.
Schrijven dat je ruzie hebt met je aandeelhouders is niet "normaal", maar wel eerlijk.

Sinds wanneer weet je het volume van orders van te voren? 8)7

Startups missen vaak deadlines. Wat bedoel je met "zo laat in het traject nog geen enkel model beschikbaar"? Ze zijn nog niet eens aan het eind van het traject. Heb je bijvoorbeeld de chaos gezien met de lancering van de Archos 70 en 101? En Archos gaat al een tijdje mee.

En heb je wel eens de sites gezien van de chinapads? Dat Engels is ook om te huilen, maar ik heb genoeg posts gezien dat mensen netjes hun tablet geleverd kregen uit China.

Je hebt volomen gelijk dat NI nog lang niet de professionaliteit heeft van andere bedrijven, maar dit hoeft nog steeds geen nachtmerrie te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
s_schimmel schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:09:
[...]
Probeer de site van de douane eens ;-)
Probeer jij ze anders eens?
In NL betaal je 19% belasting (invoerrechten dus) op electronica, in BE is dat 21%.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 10-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Hakker schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:05:
Sorry maar de helft van de voorwaarden die zijn stellen kunnen ze tegen europeanen niet eens stellen. In Europa is zover ik weet de verzender ALTIJD verantwoordelijk voor de verzending en niet de klant. Tevens hoort de garantie hier 2 jaar te zijn.
Punt 3 hebben wij 7 dagen afkoelingstijd desondanks geven zij niet het volledige bedrag terug mocht het product je niet bevallen.
punt 4 de prijzen zijn zonder belastingen opgegeven welke tegen europese regels is en bedragen moet je dus even met 1.19 vermenigvuldigen. Dat is dus even 114 dollar extra voor de PixelQi met 3G versie en wordt hij dus 714 dollar incl verzending en dat voor een product waar je maanden al geen video en zelfs een foto heb gezien.

Sorry maar ze hebben daar 0,0 aan europese regelgeving gelezen mbt to verzending en garantie afhandeling. Heel leuk elke keer US regels aanhalen maar daar hebben wij hier helemaal niks mee te maken. Het is voor mij een gebarste bel ondertussen vooral over het feit dat ze heel wazig blijven over de service en voorwaarden voor de europese markt. Ze hebben nu nog gewoon niks gegeven imo.
Als jij beschermt wilt worden door de Europese regels, moet je gewoon wachten op een Europese reseller. Niemand dwingt jou om een tablet te kopen van een Indiaas bedrijf. Ik denk dat ze refereren aan de US regels om aan te geven dat ze niet onredelijk zijn. Niets meer, niets minder.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een stelletje zeikerds op dit forum zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Boeboe schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:28:
[...]

In NL betaal je 19% belasting (invoerrechten dus) op electronica, in BE is dat 21%.
Belasting (BTW of VAT) is heel wat anders dan invoerrechten (import duty). Check het hier: http://www.dutycalculator.com/

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Supremo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:30:
[...]Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een stelletje zeikerds op dit forum zeg.
Is het zo raar dat mensen sceptisch zijn? Er is nog geen enkel video van een final ontwerp in gebruik verschenen, zelfs nog geen afbeelding. Als de voorwaarden dan wat strenger zijn (akkoord niet zoveel strenger dan andere bedrijven) gaan mensen gewoon beginnen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Boeboe schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:28:
[...]

Klok, klepel... BTW wordt altijd geheven. Voor computers is dat in Nederland 19%. Invoerrechten betaal je in het geval van een computer niet.

Lees dit anders even door:
http://www.douane.nl/part...nternetaankopen.html#P0_0
Via het zakelijke deel kan je het precies uitzoeken.

En via de genoemde duty calculator:
code:
1
2
3
4
5
Total customs value:    €445.07
Import duty:    €0.00
Import VAT: €84.56
Total import duty & VAT due:    €84.56
Total landed cost:  €529.63 at USD/EUR exchange rate of 0.7418

[ Voor 17% gewijzigd door s_schimmel op 10-12-2010 18:45 . Reden: Duty calculator calculatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

s_schimmel schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:42:
[...]

Klok, klepel... BTW wordt altijd geheven. Voor computers is dat in Nederland 19%. Invoerrechten betaal je in het geval van een computer niet.

Lees dit anders even door:
http://www.douane.nl/part...nternetaankopen.html#P0_0
Via het zakelijke deel kan je het precies uitzoeken.

En via de genoemde duty calculator:
code:
1
2
3
4
5
Total customs value:    €445.07
Import duty:    €0.00
Import VAT: €84.56
Total import duty & VAT due:    €84.56
Total landed cost:  €529.63 at USD/EUR exchange rate of 0.7418
http://www.dutycalculator...ions/view_details/169290/

Dan is Dollar:Euro wel weer 1:1 :(

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
Total customs value: €333.80
Import duty: €0.00
Import VAT: €63.42
Total import duty & VAT due: €63.42
Total landed cost: €397.23 at USD/EUR exchange rate of 0.7418
Misschien zie jij wat anders dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Notion Ink Preorder open voor iedereen:
http://www.notionink.com/order.php

Alleen de 2 lcd types nog beschikbaar

Geen enkel veld is verplicht, je kunt helemaal verder tot de Billing page.
Mastercard is nog niet geactiveerd

[ Voor 32% gewijzigd door ArnoutV op 11-12-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

ArnoutV schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:07:
Notion Ink Preorder open voor iedereen:
http://www.notionink.com/order.php

Alleen de 2 lcd types nog beschikbaar

Geen enkel veld is verplicht, je kunt helemaal verder tot de Billing page.
Mastercard is nog niet geactiveerd
oud nieuws 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel informatief, ik had dit wel gelezen maar nog niet echt gezien. Helaas vertrouw ik het ook niet meer en laat de Adam voor wat het is. Had hem graag gekocht, maar die voorwaarden zijn heel erg slecht. Ook raar dat je zo door kunt klikken nadat je alleen de voorwaarden ge-accepteert hebt en geen gegevens hebt ingevuld. Dat kan normaal niet! (Daarna komt een ander veld, maar toch raar dat het kan.) En een wel erg "simpele" site die weinig vertrouwen geeft imho.

Dus bedankt voor de post ArnoudV.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Ik zou hem wel willen hebben, net als iedereen hier.
Maar ik begin steeds meer te denken aan een massale scam, ook gezien het feit dat er in het laatste berichtje van Rohan staat dat men pas op 18 dec weer een video update krijgt.
Stel dat alle 300.000 stks verkocht worden a $550,- = $165000000, de andere modellen zijn iets goedkoper, maakt ong $150000000,=
Hier wil ik ook wel een jaartje mensen zoethouden via een wordpress forumpje.
Als het allemaal echt is, de hardware zoals beschreven en het gewoon goed spul is, dan ben ik de 2de om mijn ongelijk hier te posten.
Of men krijgt een tablet van goedkope troep, of we worden keihard genaaid.
Zou wel lachen zijn als de nigerianen van hun troon worden gestoten.

[ Voor 5% gewijzigd door hdpaddy op 11-12-2010 09:46 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil de Adam ook nog niet afschrijven en ga wel wachten op de ervaringen van de eerste kopers.
Het is namelijk een mooi apparaat die z'n tijd vooruit is. Ik kan nog niet een betere vinden voor hetzelfde bedrag.
Maar die voorwaarden, niet goed. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Toen ik dat bericht plaatste 0:05 was de website net open voor het gehele publiek.
Misschien om 7u 's morgens dan inderdaad oud nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik geloof absoluut niet dat het een scam is. Wel zie ik dat Notion Ink nog een HOOP moet leren over professionalisering van wereldwijd verkopen van een product! Ze zijn TE naief en op een TE kleine schaal begonnen en ze hebben de massale wereldwijde toeloop onderschat.

Maar ja, de fouten zijn gemaakt, de reputatieschade is geleden. En nu heeft NotionInk nog maar één weg te gaan: stug volhouden en laten zien dat ze altijd de waarheid hebben gezegd wanneer de adam openlijk (op de CES begin januari) onthuld wordt en ook aan onafhankelijke pers/reviewers beschikbaar gesteld wordt.

Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat als de adam echt zo goed is als we verwachten, de wachtlijst gigantisch op zal lopen. En DAT is precies waarom NotionInk de trouwe volgers/fans van het blog een pre-order wilde geven: zodat zij niet op die enorme wachtlijst terecht zouden komen. Heel sympathiek, maar de uitwerking laat nogal wat te wensen over...

Overigens, als ik bij de Duty Calculator de gegevens invul (van China --> Nederland, tablet computer, PixelQi versie zonder 3G dus 499 US$ met 50 US$ verzendkosten en geen verzekering) dan kom ik op het volgende tabelletje uit:

Calculation results
Total customs value: €407.24
Import VAT: €77.38
Total import duty & VAT due: €77.38
Total landed cost: €484.62 at USD/EUR exchange rate of 0.7418

Dus ja, de 50$ verzendkosten plus de 19% BTW samen maakt dat je bijna kunt zeggen dat US$ verkoopprijs = EURO verkoopprijs (alles inclusief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Haay schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:07:
Ik geloof absoluut niet dat het een scam is. Wel zie ik dat Notion Ink nog een HOOP moet leren over professionalisering van wereldwijd verkopen van een product! Ze zijn TE naief en op een TE kleine schaal begonnen en ze hebben de massale wereldwijde toeloop onderschat.

Maar ja, de fouten zijn gemaakt, de reputatieschade is geleden. En nu heeft NotionInk nog maar één weg te gaan: stug volhouden en laten zien dat ze altijd de waarheid hebben gezegd wanneer de adam openlijk (op de CES begin januari) onthuld wordt en ook aan onafhankelijke pers/reviewers beschikbaar gesteld wordt.

Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat als de adam echt zo goed is als we verwachten, de wachtlijst gigantisch op zal lopen. En DAT is precies waarom NotionInk de trouwe volgers/fans van het blog een pre-order wilde geven: zodat zij niet op die enorme wachtlijst terecht zouden komen. Heel sympathiek, maar de uitwerking laat nogal wat te wensen over...

Overigens, als ik bij de Duty Calculator de gegevens invul (van China --> Nederland, tablet computer, PixelQi versie zonder 3G dus 499 US$ met 50 US$ verzendkosten en geen verzekering) dan kom ik op het volgende tabelletje uit:

Calculation results
Total customs value: €407.24
Import VAT: €77.38
Total import duty & VAT due: €77.38
Total landed cost: €484.62 at USD/EUR exchange rate of 0.7418

Dus ja, de 50$ verzendkosten plus de 19% BTW samen maakt dat je bijna kunt zeggen dat US$ verkoopprijs = EURO verkoopprijs (alles inclusief).
Je vergeet even dat er bij de US prijs natuurlijk ook nog BTW op komt. USA prijzen worden altijd zonder BTW weergegeven...het tarief is wel wat lager, maar dat vergeten we volgens mij nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
hdpaddy schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:45:
Ik zou hem wel willen hebben, net als iedereen hier.
Maar ik begin steeds meer te denken aan een massale scam, ook gezien het feit dat er in het laatste berichtje van Rohan staat dat men pas op 18 dec weer een video update krijgt.
Stel dat alle 300.000 stks verkocht worden a $550,- = $165000000, de andere modellen zijn iets goedkoper, maakt ong $150000000,=
Hier wil ik ook wel een jaartje mensen zoethouden via een wordpress forumpje.
Als het allemaal echt is, de hardware zoals beschreven en het gewoon goed spul is, dan ben ik de 2de om mijn ongelijk hier te posten.
Of men krijgt een tablet van goedkope troep, of we worden keihard genaaid.
Zou wel lachen zijn als de nigerianen van hun troon worden gestoten.
*knip* dit soort flames aub voor je houden :/

Als het een scam is, dan zorg je ervoor dat je duurste product niet binnen een paar uur uitverkocht is. Sterker nog: een scam heeft ongelimiteerde voorraad 8)7 .

Haay heeft gelijk in zijn laatste post.
Het is verre van professioneel. Dat kan tevens problemen opleveren op lange termijn. Meestal zijn die soort foutjes een voorbode van andere (financiele) problemen. Gewoonweg omdat ze alles zelf moeten ervaren, dit terwijl grote bedrijven al ervaring hebben en gewoon een stuk groter zijn.

Anderzijds: het feit dat de pixelqi schermen binnen een paar uur uitverkocht zijn, laat al zien dat er wel vraag naar het apparaat is.
Als ze dit in de presentatie waar kunnen maken en als de reviews ook positief zijn, dan komt er een gigantische vraag naar dit product. Zeker voor een klein bedrijf als notion ink (denk aan een miljoen exemplaren -> het duurt maanden voor ze die geproduceerd hebben). Gevolg is dat ook investeerders in zullen willen stappen, of dat een andere partij het bedrijf zal willen overnemen. Er zijn zat electronicabedrijven geinteresseerd in een product als de notion ink adam.

En geloof mij: als de vraag te groot wordt, dan zal ook de prijs stijgen. In dat geval zijn de mensen die in preorder het apparaat hebben gekocht spekkoper. Maar ja: het risico is dat ze een halfjaar moeten wachten op het product, of dat het product technisch niet zo goed is, als dat ze ons hebben doen geloven.

[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 11-12-2010 22:40 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

US prijzen zijn altijd exclusief BTW, mensen vergeten dat altijd en daardoor lijkt alles een hele hoop goedkoper in US.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
*Relief mompelt iets over early-adopters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
Haay schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:07:
Als de adam echt zo goed als we allemaal hopen en verwachten denk ik dat ze de productie snel op zullen kunnen schalen. Dan wordt het namelijk onvermijdelijk een enorme verkoophit. Zodra de eerste recensies verschijnen en het ding levert wat ze beloven, dan druppelt dat snel genoeg door naar het grote publiek. "Iedereen" zal er dan een willen. Financiers zullen in de rij staan om het kapitaal te verschaffen voor het vergroten van de productie.

Enige voorwaarde is natuurlijk wel dat de Adam inderdaad zo goed is als we hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Supremo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:30:
[...]

Als jij beschermt wilt worden door de Europese regels, moet je gewoon wachten op een Europese reseller. Niemand dwingt jou om een tablet te kopen van een Indiaas bedrijf. Ik denk dat ze refereren aan de US regels om aan te geven dat ze niet onredelijk zijn. Niets meer, niets minder.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een stelletje zeikerds op dit forum zeg.
Het heeft niets met zeiken te maken. Het heeft ermee te maken dat ze onprofesioneel bezig zijn. Als jij producten in Europa wilt verkopen zij het fysiek als via het web dan dien je ook de Europese regelgeving te respecteren en dat slaan ze gewoon in de wind.

Ze halen amerikaanse regelgeving aan omdat in Amerika de klant verantwoordelijk is voor alles. In Europa is het andersom. Ja voor amerikanen ziet het er leuk uit maar voor europeanen juist niet.

Dan mag je mij een zeikerd noemen maar je praat wel over 500-600 euro en dan mag ik toch wel verwachten dat als er iets niet goed is ik ineens een bak geld kan gaan spenderen wat niet zou moeten.
Ik was heel enthousiast maar hoe ze het nu allemaal neer zetten wacht ik het echt af. Het zou misschien allemaal wel OK uitpakken maar ik heb gewoon de ervaring dat het allemaal met veel hangen en wurgen gaat en ik heb altijd de pech dat dingen niet goed aankomen of de boel het begeeft na 3 dagen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zo te zien zijn er 2 kampen ontstaan. 1tje die het gelooft en welke het goed ziet komen, maar het is gewoon een onervaren, nieuw klein bedrijf.

En de ander die zich genaaid voelt, de beloftes niet meer gelooft en denkt dat het puur geld kloppers zijn.

Ik denk dat voor beide kanten iets te zeggen is. Zelf geloof ik er zeker nog wel in en vat ik alle dingen welke gebeurt zijn juist niet negatief op, maar deels positief. Ja, het is klungelig en slordig en noem het maar op. Maar ergens, ergens spreekt dat ook weer voor ze. Ik verwacht dat ze uiteindelijk iets neer zetten waar ze trots op zijn en dat de mensen welke het kopen er ook blij mee gaan zijn.

Ik bedoel, kijk naar het PoV android tablet. Dat is ook gruwelijk qua software, maar het is uiteindelijk wel prima hardware. Die kans dat dit met de Notion Ink adam gebeurt zit er natuurlijk ook in, maar acht ik onwaarschijnlijker.

Het verschil is alleen dat er in het proces door NI van alles gedeeld is, waar dit bijvoorbeeld bij het PoV tablet niet gedaan is. Maakt dit ze beter of slechter?

Ik zie het nog steeds positief in. Sterker nog, ik baal gruwelijk dat ik alleen een Mastercard heb. Nou ja, meer dat ze dit niet accepteerde, maar goed. Daar is uitleg voor gegeven, hadden ze dat eerder moeten regelen, sure, tuurlijk. Maar ik organiseer zelf evenementen, en dingen gaan helaas vaak niet zoals gepland. Ook al heb je zelf alles op orde, dan zijn er altijd nog externe partijen welke roet in het eten gooien. Ik twijfel dan ook niet dat ze dat in de toekomst beter gaan doen.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.