Owww, wat een rush. Spel gisteren uitgespeeld op normal, in 2 (lange, lange) dagen. Nog niet het geduld kunnen opbrengen om elke email en e-book rustig te lezen.
Op het gebied van ethiek (tevens end-game spoiler):
spoiler:Ik heb gedaan:
- overal en van iedereen credit chips gejat; van collega's in Sarif, van de 'arme' mensen in het pod hotel.
- de losgeslagen augs overal genadeloos neergemaaid, met het besef dat zij er in feite niets aan hun eigen situatie kunnen doen.
Hier word je in de game niet voor gestraft, vond ik ergens wel jammer. Nu moet je helemaal voor jezelf die afweging maken, maar dat is helemaal niet zo eenvoudig.
Volgende keer kijken of het vol te houden is om (alles) non-lethal en zonder jatwerk te doen.
Faridah - laat in het spel:
spoiler:Dubbel pijnlijk: als het niet lukt haar te redden, ligt ze later bij de Harvesters. (aan de andere kant dan wel weer tientallen Bell Tower guards en Harvesters uitgeroeid, hele gezinnen ontwricht achtergelaten, ach ja)
Die grote mechs... mja, zien er imposant uit, maar gaan echt veel te eenvoudig plat. Beetje jammer.
Boss-fights:
spoiler:Ik vond die boss-fights niet zo spannend, eigenlijk. Die eerste ging in 10 seconden plat met een tweetal frag mines, rest ging ook relatief zonder zweten. De tweede wel 3 clips van de heavy rifle gebruikt.
Eindbaas: te eenvoudig, en voelde behoorlijk vreemd in het totaalplaatje.
Het groepje guards in de zaal bij Zhao terwijl je zonder ammo zit, en ze je weten in te sluiten, dat was een hel.
Hacken vind ik vervelend; te veel willekeur, vooral als er meteen op de eerste node een trace afgaat dan is het eigenlijk niet te halen zonder een berg nuke en worm software. Waar is de 'skill' in dat?
Verder: fantastisch spel, meer van dat. Ik hoop eigenlijk op wat grote DLCs.
(of nog beter: doe mij een Thief 4...)