Deus Ex > FC3 + AC3 + DS3The_Scratcher schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:47:
Zucht, moet deze game nog steeds spelen. Ligt al een hele tijd hier te wachten en te verstoffen om eens geinstalleerd te worden maar is er nog nooit van gekomen. Is ook meer een luxe probleem op het moment. Ben bezig met Assassins Creed III die ik even gepauzeerd heb omdat ik nu even helemaal into Dead Space 3 ben (wát een kei gave game weer trouwens!) en als ik deze uitgespeeld heb moet het er dan toch maar eens van komen. Of toch met Far Cry 3 beginnen? Keuzes, keuzes....!
Haha, LOL!
Zal er toch maar maar eens binnenkort aan gaan beginnen dan als jij zegt dat ie zóóó goed is!
[ Voor 22% gewijzigd door The_Scratcher op 11-02-2013 13:19 ]
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Het hangt natuurlijk helemaal af van je voorkeuren, maar ik ben het wel met Lee eens. Of het ook voor jou zo is, dat kan alleen jij bepalen (maar dan moet je het wel eerst spelen, natuurlijk
).
[ Voor 39% gewijzigd door henkie196 op 11-02-2013 14:20 ]
Akkoord. Ik vind de combinatie van de setting (dystopia/cyberpunk) en de gameplay (stealth) echt geweldig. Zeker i.c.m. de RPG elementen. Absoluut één van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Nou ja, ik houd wel erg van het genre dat niet maar hij is eigenlijk gewoon om onverklaarbare redenen steeds blijven liggen. Deel I vond ik echt gaaf toentertijd, deel II heb ik ook nog even gespeeld maar kon me toch niet zo bekoren als deel I. Misschien met dat in het achterhoofd dat ie daarom maar steeds vooruit geschoven wordt.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Ik geloof wel dat DX:HR beter is dan AC3, maareuh, FarCry 3 is wel heul vet.
Hoewel: ze zijn niet echt te vergelijken. Andere toon, ander tijdperk, ander soort gameplay.
Hoewel: ze zijn niet echt te vergelijken. Andere toon, ander tijdperk, ander soort gameplay.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
wtf is dit nu weer....
Ik heb net side quest 2 gedaan (side quest 3 (motherly ties) en main quest 4 en 5 stonden nog open). Heb ik net S2 ingeleverd , staat er opeens dat S3 (motherly ties) op failed staat... terwijl ik helemaal niets aan die missie nog gedaan heb.... nu kan ik op geen enkele manier meer die missie opnieuw opstarten
Heeft er iemand een save game voor dat deze sidequests gedaan worden? of heeft iemand een andere oplossing....
Ik heb net side quest 2 gedaan (side quest 3 (motherly ties) en main quest 4 en 5 stonden nog open). Heb ik net S2 ingeleverd , staat er opeens dat S3 (motherly ties) op failed staat... terwijl ik helemaal niets aan die missie nog gedaan heb.... nu kan ik op geen enkele manier meer die missie opnieuw opstarten
Heeft er iemand een save game voor dat deze sidequests gedaan worden? of heeft iemand een andere oplossing....
Winners never cheat, Cheaters never win
Flinke bump en redelijk offtopic, maar ik was net in de bios en voor de main feature kwam een trailer van After Earth voorbij. Ik zat niet eens te kijken, maar moest wel toen ik de muziek hoorde...
Blijft wat mij betreft een van de beste soundtracks die ik ken. Zat op de dode momenten in de hoofdfilm gelijk terug te denken aan het rondsneaken door die glorieus zwart/gouden levels
.
Blijft wat mij betreft een van de beste soundtracks die ik ken. Zat op de dode momenten in de hoofdfilm gelijk terug te denken aan het rondsneaken door die glorieus zwart/gouden levels
Nu je toch ff bumpt -> http://www.gamespot.com/n...-teasing-the-fall-6409177
Deus Ex : The Fall
Deus Ex : The Fall
[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 04-06-2013 07:22 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Jeuj opvolgers
Ik had de DX:HR DLC nog laten liggen om me in de sfeer te krijgen voor een nieuwe DX! Nog even
Ik had de DX:HR DLC nog laten liggen om me in de sfeer te krijgen voor een nieuwe DX! Nog even
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Hey das goed nieuws !! Ben m voor de 2e keer aan het spelen en ik blijf het een GENIAAL spel vinden ! Meer van dat vinden wij prima
Anoniem: 399
Als ze de bosses eruit slopen dan zeker. In Deus Ex kon je die bossfights op veel verschillende manieren doen, van bot geweld tot zelfmoordcodes en sneakybastardWTFboobytrapping, dat miste ik best hard in DXHR. Door de bossfights ben ik door DXHR uiteindelijk nog eens á la Rambo heen gebeukt, dat bleek gewoon de makkelijkste manier. (Het is wel handig dat je een beetje kunt mikken dan, want je ammo is nogal beperkt als je niet sneaky kunt looten)JediUberknaft schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:18:
Hey das goed nieuws !! Ben m voor de 2e keer aan het spelen en ik blijf het een GENIAAL spel vinden ! Meer van dat vinden wij prima
Daar heb je absoluut gelijk in ja ! Dat is ook mijn enige echte minpunt van het spel!
[ Voor 11% gewijzigd door JediUberknaft op 04-06-2013 10:26 ]
Het beste vond ik nog wel dat je in het origineel ze ook gewoon kunt negeren (tot op zekere hoogte). Simons en Gunther hoefde je bijvoorbeeld nooit echt tegen te vechten. Anna kon je een aantal keer negeren voordat je echt gedwongen werd. Page kon je gewoon volledig bypassen.
Naast dat de gevechten in HR gedwongen waren, kregen de bazen (behalve de laatste) ook totaal nul character mee. Ze hadden net zo goed van die gewone troopers kunnen zijn. In het origineel waren alle bazen duidelijk gekarakteriseerd en je wist ook waarom of dat je tegen ze vocht. Het was veel meer persoonlijk, betrokken.
De 'bosses' die je via conversatie kon winnen (en meestal ook alleen via conversatie), zoals die tegen Zeke, Darrows en Taggart hebben meer impact voor mij als speler dan die andere bosses.
En het zou leuk zijn als ze in een vervolg ook iets doen aan het IQ van de hoofdpersoon in cutscenes. Sommige van de cutscenes in HR waren gewoon pijnlijk/genant om te zien.
Naast dat de gevechten in HR gedwongen waren, kregen de bazen (behalve de laatste) ook totaal nul character mee. Ze hadden net zo goed van die gewone troopers kunnen zijn. In het origineel waren alle bazen duidelijk gekarakteriseerd en je wist ook waarom of dat je tegen ze vocht. Het was veel meer persoonlijk, betrokken.
De 'bosses' die je via conversatie kon winnen (en meestal ook alleen via conversatie), zoals die tegen Zeke, Darrows en Taggart hebben meer impact voor mij als speler dan die andere bosses.
En het zou leuk zijn als ze in een vervolg ook iets doen aan het IQ van de hoofdpersoon in cutscenes. Sommige van de cutscenes in HR waren gewoon pijnlijk/genant om te zien.
Anna kon je ook zonder één vinger uit te steken doorheenhenkie196 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:49:
Het beste vond ik nog wel dat je in het origineel ze ook gewoon kunt negeren (tot op zekere hoogte). Simons en Gunther hoefde je bijvoorbeeld nooit echt tegen te vechten. Anna kon je een aantal keer negeren voordat je echt gedwongen werd. Page kon je gewoon volledig bypassen.
Dat is niet leuk, en mijn geprefereerde bezigheid was toch wel het creatief om zeep helpen van zoveel mogelijk mensen, maar het was geen plicht om zeeën van bloed en bergen rottend vlees in je kielzog achter te laten.
Zeker mee eens.Naast dat de gevechten in HR gedwongen waren, kregen de bazen (behalve de laatste) ook totaal nul character mee. Ze hadden net zo goed van die gewone troopers kunnen zijn. In het origineel waren alle bazen duidelijk gekarakteriseerd en je wist ook waarom of dat je tegen ze vocht. Het was veel meer persoonlijk, betrokken.
De boss gevechten waren ook door een extern bedrijf gedaan, niet de studio. De developers hebben er van geleerd, ik weet bijna zeker dat dit niet nog eens gebeurt. In de DLC (die ikzelf nog niet gespeelt heb) zou het al zijn opgelost.
Ikzelf had redelijk wat XP en mods in combat gestopt (plan B voor wanneer ik de stealth verneuk
) dus was persoonlijk erg blij dat ik FULL ON attack mode kon vechten met Typhoons en granade launchers en alles! 
Verder waren de conversational challenges wel het geniaalst. Als je die te wint, zonder mods, is het écht een kick
Ikzelf had redelijk wat XP en mods in combat gestopt (plan B voor wanneer ik de stealth verneuk
Verder waren de conversational challenges wel het geniaalst. Als je die te wint, zonder mods, is het écht een kick
Twitter:
Are YOU ready for The Fall?
— Eidos-Montréal (@eidosmontreal) June 3, 2013
Where will YOU take The Fall? https://t.co/hnsXlBBtzl
— Eidos-Montréal (@eidosmontreal) June 4, 2013
Had net ook even sarifindustries.com door gekeken of er nieuwe hints waren en die zijn er 
Screenie gemaakt - een zeker iemand met een zekere organisatie is terug! Purity First!

Ga maar eens door de opties, een heleboel zooi is "garbled".
Screenie gemaakt - een zeker iemand met een zekere organisatie is terug! Purity First!

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 04-06-2013 21:20 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
naar mijn weten was deze site begin dit jaar ook al "garbled". Weet je zeker dat de aanpassingen op de website nieuw zijn?SkyStreaker schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:18:
Had net ook even sarifindustries.com door gekeken of er nieuwe hints waren en die zijn er
[afbeelding]
Shit, daar zeg je zo wat - haha
Maar: de .jp site heeft het niet -_- echter heb ik daar wat kort gekeken.
Vet!
Maar ik dacht dat de confrontatie met Anna wel onvermijdelijk was. Als je uit Unatco HQ wilde ontsnappen moest je toch haar omleggen om verder te kunnen? Ok, je kan het met die kill phrase doen, maar de confrontatie was uiteindelijk wel onvermijdelijk, meende ik. Of kon je haar toen ook gewoon voorbij rennen en volledig negeren?Anoniem: 399 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:56:
Anna kon je ook zonder één vinger uit te steken doorheenje hoefde, als je écht je best deed, geen schot te lossen voor die bosses.
Mijn favoriete bezigheid is altijd in dit soort spellen geweest om proberen overal te komen zonder ooit gedetecteerd te worden. Ik probeerde ook altijd zo non-lethal mogelijk te zijn, maar op de één of andere manier liet ik dat altijd varen op het moment dat ik die majestic 12 troopers tegen begon te komen. Die hadden dan vette pechVolgens mij kon je in principe létterlijk het hele spel doen zonder te schieten.
Dat is niet leuk, en mijn geprefereerde bezigheid was toch wel het creatief om zeep helpen van zoveel mogelijk mensen, maar het was geen plicht om zeeën van bloed en bergen rottend vlees in je kielzog achter te laten.
Onvermijdelijk is inderdaad correct, maar dan nog had je verschillende opties om er mee om te gaan. Niet "een klein kamertje met electrische vloerplaten en een onzichtbare tegenstander en heeeeel veel wapens en dan knallen maar". Die boss fights in DXHR waren gewoon 3d versies van het soort bossfight wat je op de Commodore64 en Amiga in platformspelletjes had. Dat vind ik nogal een verschil.henkie196 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:47:
[...]
Maar ik dacht dat de confrontatie met Anna wel onvermijdelijk was. Als je uit Unatco HQ wilde ontsnappen moest je toch haar omleggen om verder te kunnen? Ok, je kan het met die kill phrase doen, maar de confrontatie was uiteindelijk wel onvermijdelijk, meende ik. Of kon je haar toen ook gewoon voorbij rennen en volledig negeren?
Mjah, dat kan ook. Maar meestal ben ik dat na drie non-lethal takedowns spuugzat en wordt het een uitdaging om exploderende kistjes op hoofden te gooien, of gewone van bovenaf van Lady Liberty op iemand z'n dop. En rockets, die zijn tof. Oh, en zwaarden. Minj non-lethal acties mondden normaliter toch wel uit in het verzamelen van alle lijken op één hoop, om zo min mogelijk explosieven te gebruiken om zoveel mogelijk lijken aan het plafond te smeren[...]
Mijn favoriete bezigheid is altijd in dit soort spellen geweest om proberen overal te komen zonder ooit gedetecteerd te worden. Ik probeerde ook altijd zo non-lethal mogelijk te zijn, maar op de één of andere manier liet ik dat altijd varen op het moment dat ik die majestic 12 troopers tegen begon te komen. Die hadden dan vette pech

Met gas granaten kon je om haar heen komen zonder haar te doden.henkie196 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:47:
[...]
Maar ik dacht dat de confrontatie met Anna wel onvermijdelijk was. Als je uit Unatco HQ wilde ontsnappen moest je toch haar omleggen om verder te kunnen? Ok, je kan het met die kill phrase doen, maar de confrontatie was uiteindelijk wel onvermijdelijk, meende ik. Of kon je haar toen ook gewoon voorbij rennen en volledig negeren?
Was er niet een nieuwe versie van Deus Ex HR gemaakt, voor de wii U waar je de bossfights wel op andere manieren kon doen? Dat geeft wel aan dat ze er voor een eventueel vervolg ook wel goed over nadenken.
Een belangrijke tweet heb je gemist:
Deze personage komt al wel voor in de Deus Ex comics, maar (voor zover ik weet) niet in DX:HR... Zie ook: http://deusex.wikia.com/wiki/Ben_SaxonWho is Ben Saxon? #DeusEx
.edit:
Deus Ex: The Fall is zojuist aangekondigd voor iOS: YouTube: Deus Ex: The Fall - Announcement
[ Voor 18% gewijzigd door Elijan9 op 05-06-2013 16:12 . Reden: Aankondiging DX:TF ]
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Wat een faal zeg. Alleen voor telefoons en tablets. 
41 likes en 709 dislikes op de youtube video zegt genoeg denk ik.. De comments zijn ook meer dan terecht.

41 likes en 709 dislikes op de youtube video zegt genoeg denk ik.. De comments zijn ook meer dan terecht.
[ Voor 52% gewijzigd door Lee245 op 05-06-2013 16:24 ]
Teleurstellend, het spel heeft al bijna geen echte DLC. JAMMER!
GOD damned. Een iOS game. 
...ziet er wel ok uit. Maar ik heb geen iPhone of iPad ..........
...ziet er wel ok uit. Maar ik heb geen iPhone of iPad ..........
Goh, waarom zou Square Enix toch zoveel verlies laten, als ze in een franchise gevolgd door bijna niets anders dan PC gamers die nog weten dat je moest kiezen tussen een Voodoo2 of een Riva ding (of nvidia? wat was toen het alternatief ook weer?) hun nieuwe titel uitbrengen op iOS.
Wát een geniale mensen moeten daar werken, want ík ben niet slim genoeg om ze te volgen.
Wát een geniale mensen moeten daar werken, want ík ben niet slim genoeg om ze te volgen.
Eèèèèn door! *insert cartoony wegrengeluidje*
Facebook....
"Announcing Deus Ex: The Fall"....
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EINDELIJKKKKKK. Helemaal blij!
*klik*
"We're thrilled to announce the upcoming release of Deus Ex: The Fall, the next foray into the Deus Ex Universe for the first time on mobile and tablet devices!"
Arg...
The disappointment. Hoop dat er op de E3 beter nieuws komt en dit dan maar een soort voorproefje is oid.
"Announcing Deus Ex: The Fall"....
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EINDELIJKKKKKK. Helemaal blij!

*klik*
"We're thrilled to announce the upcoming release of Deus Ex: The Fall, the next foray into the Deus Ex Universe for the first time on mobile and tablet devices!"
Arg...

[ Voor 3% gewijzigd door Gilraen op 06-06-2013 00:34 ]
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222
Anoniem: 406530
Ik denk alleen dat deze release voor Square-Enix financieel aantrekkelijker is. Minder kosten, al is de verkoopprijs lager waardoor er in principe veel meer verkocht van zal worden. Ik koop zelf nooit mobiele games, maar er gaat behoorlijk wat geld om deze tak van de industrie.
Square-Enix heeft alles zo gehypet de afgelopen tijd, maakt zelfs een officiële video-aankondiging en dan zo'n anti-climax...
Als er gewoon een bescheiden persbericht was uitgegaan, dat er binnenkort een Deus Ex gebaseerd spel op iOS zou uitkomen voor $6.99* en iets later ook voor Android, dan waren de reacties waarschijnlijk een stuk minder negatief geweest. Eventueel gebundeld met een e-book versie van The Icarus Effect?
Dan hadden we dat misschien als een leuk tussendoortje kunnen zien...
* Zie ook: http://community.eidosmon...eus-Ex-The-Fall-Announced

* Zie ook: http://community.eidosmon...eus-Ex-The-Fall-Announced
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
spel is nu op steam sale voor minder dan 3 euro
ik krijg hem helaas niet aan de praat op mijn nieuwe pc
hij crashed al bij opstarten...alleen als ik een oudere versie van de .eve gebruid dan start hij wel maar crashed hij op bepaalde conversatie keuzes, zeeer irritant.
geweldige game voor maar 3 euro(heb hem eerder gespeeld op mijn oude computer en daar deed hij het wel.
ik krijg hem helaas niet aan de praat op mijn nieuwe pc
hij crashed al bij opstarten...alleen als ik een oudere versie van de .eve gebruid dan start hij wel maar crashed hij op bepaalde conversatie keuzes, zeeer irritant.
geweldige game voor maar 3 euro(heb hem eerder gespeeld op mijn oude computer en daar deed hij het wel.
Iseci
Heb je hem al op DX9 geprobeerd?
Start Steam op als Administrator en probeer het dan nog eens.
Start Steam op als Administrator en probeer het dan nog eens.
[ Voor 52% gewijzigd door SkyStreaker op 16-07-2013 10:34 ]
Zo zwaar is DX:HR niet hoor. Je PC in je sig zou het wel moeten kunnen op low settings. Sowieso die instabiliteit is vreemd. Misschien een format C: doen?
Verder komt DX:The Fall ook naar Android
Ik ga hem zeker halen, ben benieuwd of hij moeilijk doet over specs.
Verder komt DX:The Fall ook naar Android
DXHR is inderdaad gewoon te draaien op die specs. Ik zou het in je software gaan zoeken of daar niet iets in fout zit.
Voor 2,84 heb ik hem nogmaals aanscahfd. Ik had hem op de ps3 (verkocht). Maar nooith elemaal uitgespeeld. Kan ik het nu ooit nog eens proberen.
Deus Ex:HR vorig jaar al in de sale op Steam gekocht (20 euro of zo) en flink grijs gespeeld. Vet spel. Was eerst ook verrast door het nieuws dat er een nieuwe versie komt, maar alleen op mobiel valt toch vies tegen. Dat haalt nooit de beleving die je van de pc gewend bent. Daarnaast blijkt uit de demo al dat gejailbreakete iPhones niet kunnen schieten dus dat zal op geroote Androids ook wel het geval zijn. Dikke fail imho, dan koop ik ze wel niet, heb mijn mob en mijn tablet namelijk al geroot. Ze hebben vooral zichzelf er mee want gebruikers die hun mobiel geroot hebben weten dat wel te verbergen en downloaden dus de app eerder illegaal dan dat ze hem alsnog kopen denk ik.
Die jailbreak restrictie gaat eruit gehaald worden.prutsger schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:21:
Deus Ex:HR vorig jaar al in de sale op Steam gekocht (20 euro of zo) en flink grijs gespeeld. Vet spel. Was eerst ook verrast door het nieuws dat er een nieuwe versie komt, maar alleen op mobiel valt toch vies tegen. Dat haalt nooit de beleving die je van de pc gewend bent. Daarnaast blijkt uit de demo al dat gejailbreakete iPhones niet kunnen schieten dus dat zal op geroote Androids ook wel het geval zijn. Dikke fail imho, dan koop ik ze wel niet, heb mijn mob en mijn tablet namelijk al geroot. Ze hebben vooral zichzelf er mee want gebruikers die hun mobiel geroot hebben weten dat wel te verbergen en downloaden dus de app eerder illegaal dan dat ze hem alsnog kopen denk ik.
Deus Ex HR stond al een tijd op m'n to-play lijstje dus heb de game tijdens deze Steam summer sale ook maar even aangeschaft.
Na een tijdje begon ik me toch wel een beetje te storen aan de AI in de game.
Ik probeerde eerst heel voorzichtig tegenstanders knock out te slaan zonder dat er anderen in de buurt waren omdat ik verwacht had dat ze het anders zouden horen.
Wat blijkt echter: je kunt gewoon iemand neerhoeken (+"OEMPF, BLEEURG" geluid) terwijl een paar meter verderop een andere vijand staat.
Even later zoek ik cover achter de leuning van een trap terwijl het hoofd en een deel van het bovenlijf van m'n character boven de trap uitsteekt, waarna er een vijand op nog geen meter bij me langs loopt..
Zelfs heen en weer lopen viel niet op.
Weer een tijdje later kom ik in een lege gang terecht waar een security cam en een bewaker lopen.
Ik dacht ik test de AI nog even door van een kist naar een uitsteeksel in de muur te "coverjumpen" terwijl de bewaker in de -verder lege gang- naar me toe loopt.
Ik kon gewoon heen en weer hoppen tussen de kist en de muur terwijl de bewaker steeds dichterbij kwam en mij volledig in zicht had.
Pas toen hij op ongeveer 1 meter afstand was realiseerde hij dat er misschien iets bewoog waardoor hij op onderzoek uitging.
Vervolgens kon ik hem gewoon nog neermeppen zonder dat hij me gezien had.
Dit alles gebeurde gewoon op de hoogste moeilijkheidsgraad en het verpest wel gelijk het gevoel dat je je best moet doen om onopgemerkt te blijven.
Hoe denken jullie over de AI van deze game?
lk vind dit toch wel een beetje jammer.
Ik probeerde eerst heel voorzichtig tegenstanders knock out te slaan zonder dat er anderen in de buurt waren omdat ik verwacht had dat ze het anders zouden horen.
Wat blijkt echter: je kunt gewoon iemand neerhoeken (+"OEMPF, BLEEURG" geluid) terwijl een paar meter verderop een andere vijand staat.
Even later zoek ik cover achter de leuning van een trap terwijl het hoofd en een deel van het bovenlijf van m'n character boven de trap uitsteekt, waarna er een vijand op nog geen meter bij me langs loopt..
Weer een tijdje later kom ik in een lege gang terecht waar een security cam en een bewaker lopen.
Ik dacht ik test de AI nog even door van een kist naar een uitsteeksel in de muur te "coverjumpen" terwijl de bewaker in de -verder lege gang- naar me toe loopt.
Ik kon gewoon heen en weer hoppen tussen de kist en de muur terwijl de bewaker steeds dichterbij kwam en mij volledig in zicht had.
Pas toen hij op ongeveer 1 meter afstand was realiseerde hij dat er misschien iets bewoog waardoor hij op onderzoek uitging.
Dit alles gebeurde gewoon op de hoogste moeilijkheidsgraad en het verpest wel gelijk het gevoel dat je je best moet doen om onopgemerkt te blijven.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Persoonlijk ben ik altijd wel een voorstander van een domme ai. Aan al dat dekking zoeken heb ik maar een hekel. Gewoon rennen en schietenAdmiralSnipe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:22:
Deus Ex HR stond al een tijd op m'n to-play lijstje dus heb de game tijdens deze Steam summer sale ook maar even aangeschaft.
Ik ben meestal ook van de run 'n gun aanpak, maar dit leek me een game waar het uitdagender is om het een beetje stealthy aan te pakken, dan vind ik het jammer dat dit niet lekker blijkt te werken.Adlermann schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:31:
[...]
Persoonlijk ben ik altijd wel een voorstander van een domme ai. Aan al dat dekking zoeken heb ik maar een hekel. Gewoon rennen en schieten
Nouja, kan altijd nog in "rambo" mode de game uitspelen...
In een shooter als Battlefield boeit de AI me niet zo veel, want die game draait toch niet om het sluipen.
Een game als Deus Ex moedigt juist aan om het stealthy aan te pakken dus dan wil je als speler wel graag dat het goed uitgewerkt is.
[ Voor 18% gewijzigd door AdmiralSnipe op 17-07-2013 14:37 ]
Ik vind de AI redelijk, vooral in vergelijking met veel andere games. Natuurlijk is er de standaard ergernis dat guard A het helemaal niet verdacht vindt dat guards B t/m F niet meer af en toe langslopen maar op zich werkt het allemaal goed genoeg voor me om het soms spannend te vinden 
Ik zie ruimtes met veel guards echter puur als een puzzeltje: in welke volgorde sla je ze neer en waar dump je ze daarna? Heeft weinig met actie te maken (tenzij je gezien wordt
).
Ik zie ruimtes met veel guards echter puur als een puzzeltje: in welke volgorde sla je ze neer en waar dump je ze daarna? Heeft weinig met actie te maken (tenzij je gezien wordt
Dat ze het niet doorhebben dat hun maatje niet meer langs komt lopen vind ik niet zo erg, maar dat je gewoon iemand neer kan slaan (met bijbehorende geluiden) terwijl er iemand 2 meter verderop staat, vind ik toch wel raar.Bundin schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:39:
Ik vind de AI redelijk, vooral in vergelijking met veel andere games. Natuurlijk is er de standaard ergernis dat guard A het helemaal niet verdacht vindt dat guards B t/m F niet meer af en toe langslopen maar op zich werkt het allemaal goed genoeg voor me om het soms spannend te vinden
Ik zie ruimtes met veel guards echter puur als een puzzeltje: in welke volgorde sla je ze neer en waar dump je ze daarna? Heeft weinig met actie te maken (tenzij je gezien wordt).
Ik snap dat de AI ook weer niet te slim moet zijn omdat het dan bijna onmogelijk wordt om ongezien te blijven, maar het zou voor mij spannender worden als je ook een beetje na moet denken op welke afstand de tegenstanders zich bevinden omdat je anders gehoord zou kunnen worden.
Voor in het spel is een non-lethal take down helemaal stil, maar als je hetzelfde zou proberen met een lethal horen ze je wel. Dat zal vast een keus geweest zijn van de designers om non-lethal aantrekkelijker te maken.AdmiralSnipe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:44:
Dat ze het niet doorhebben dat hun maatje niet meer langs komt lopen vind ik niet zo erg, maar dat je gewoon iemand neer kan slaan (met bijbehorende geluiden) terwijl er iemand 2 meter verderop staat, vind ik toch wel raar.
Ik snap dat de AI ook weer niet te slim moet zijn omdat het dan bijna onmogelijk wordt om ongezien te blijven, maar het zou voor mij spannender worden als je ook een beetje na moet denken op welke afstand de tegenstanders zich bevinden omdat je anders gehoord zou kunnen worden.
Ik probeer zelf het liefst om iedereen zo veel mogelijk met rust te laten en zoveel mogelijk overal doorheen te sneaken. Dat is voor mijn idee het meest stealthy, want het enige spoor dat je na laat is het gebrek aan geld en energybars, geen onbewuste mensen. Maar soms is het ook wel therapeutisch om ragdoll physics te bewonderen met de PEP gun of de crossbow
Wist ook niet dat lethal take-down kon zonder mensen te alarmeren.
Ik deed altijd maar non-lethal om ze daarna nog door het hoofd te schieten als er niemand meer in de buurt was
Ik deed altijd maar non-lethal om ze daarna nog door het hoofd te schieten als er niemand meer in de buurt was
Verbaast me dat dit topic nog niet geupdate is!
Nog 1 week en dan kunnen we los gaan met de Directors Cut!!
- Own the game and TML DLC: £3.49/€3.99/$4.99
Goeie deal zeg ik! Kan niet wachten!
Nog 1 week en dan kunnen we los gaan met de Directors Cut!!
- Own the basic game (with no DLC): £6.99/€7.99/$9.991) Second screen touch screen integration via "smartglass" (think it can be turned off)
2) Vastly improved boss fights, can now never personally fire a bullet the entire game if you want (with possble exception of final boss fight). Barrett fight shows turrets you can hack to kill him
3) Improved graphics. Obviously this will be far more noticable on consoles, but I guess there will be improved shading and such.
4) Integration of all the DLC
5) New game plus where you can take at least your augments into a new game form the beginning
6) I believe on lower difficulties you have two regenerating batteries instead of just the one.
7) Ability to throw grenades back at enemies
- Own the game and TML DLC: £3.49/€3.99/$4.99
Goeie deal zeg ik! Kan niet wachten!
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Wow dit komt uit het niets. Leuk, maar hiervoor ga ik het hele spel niet opnieuw spelen.
Ik wel ^^ Wou altijd nog opnieuw proberen een samitarian playthrough te doen, leuke motivator!
Verbeterde boss fights, dat is nou nog eens een echte verbetering te noemen. De rest doet me niet zo veel, maar de prijs is best goed ook.
Nou voor de liefhebbers, ik stream m al. Ik ga ook gelijk voor alle achievements (had ze ook allemaal in de "normale" editie) Leuk extratje is op verschillende plaatsen inde game krijg je dialoog van de makers.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Na 2 uur spelen nog geen problemen tegen gekomenSaturnus schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:22:
Hoe bevalt de Directors Cut jullie? Ik lees op Steam veel over problemen.
Er waren veel problemen met de launch. Je kon hem kopen maar 5 uur later pas kon je hem downloaden.Saturnus schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:22:
Hoe bevalt de Directors Cut jullie? Ik lees op Steam veel over problemen.
En dat was ook niet aangegeven, daarover zaten mensen te zeiken.
Klopt, maar ik las ook dat wapens uit het originele spel niet overkwamen, de prestaties erg slecht waren (vooral op nVidia hardware). Er is zelfs gezegd dat Directors Cut qua bugs gelijk is aan de originele v1.0.
Ik heb een AMD kaart (7870 XT met laatste beta drivers) en de Director's Cut draait belachelijk slecht. Originele versie draaide als een zonnetje met alles op hoog, nu stottert het spel enorm, bijna onspeelbaar. Ze hebben iets goed verknald. Heb die registry (jobstealing) fix geprobeerd, hielp niet. Wachten op een patch dan maar...
[ Voor 23% gewijzigd door Mitt3nz op 28-10-2013 13:15 ]
wat voor processor heb je ? Maat van mij had het ook namelijk, maar die heeft een hotfix voor zn cpu gedraaid en nu draait spel superlekker. (phenom X4 965)
Waar te downloaden?JediUberknaft schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:25:
wat voor processor heb je ? Maat van mij had het ook namelijk, maar die heeft een hotfix voor zn cpu gedraaid en nu draait spel superlekker. (phenom X4 965)
Ik heb een i5 760 @ 3.6 Ghz, zou toch genoeg moeten zijn lijkt me? Verder 8 GB DDR3 @ 2 Ghz en een SSD. Kan b.v. BF4 prima op 1920x1200 met alles op maximum draaien.
Ik heb mijn hotfix gedraaid voor de FX 6100 An update that selectively disables the Core Parking feature in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2 is available
An update is available for computers that have an AMD FX, AMD Opteron 4200, AMD Opteron 6200, or AMD Bulldozer series processor installed and that are running Windows 7 or Windows Server 2008 R2
An update is available for computers that have an AMD FX, AMD Opteron 4200, AMD Opteron 6200, or AMD Bulldozer series processor installed and that are running Windows 7 or Windows Server 2008 R2
JediUberknaft schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:25:
psn:Pexrider
Wilde t net aanpassen ;-). Maar is al gebeurd door mn maatje.
Ik heb bij de MM net de Benelux Edition van HR meegenomen maar ik krijg 'm niet geactiveerd op Steam. Ik heb 2 kaartjes met een code; een in het formaat XXXXXX-XXX-XXXXXX-XXX (letters, cijfers, letters, cijfers) en die wordt in Steam niet herkend.
die van de DLC accepteert ie in eerste instantie wel, maar dan zegt ie dat ik het spel zelf eerst moet activeren. Op het niet-DLC-kaartje staat verder niets over Steam ook, en ik heb 'm wel kunnen registreren.
Had er nou een derde kaartje bij moeten zitten voor Steam ofzo? Op de site van Square waar ik nu dus in kan loggen en waar ik 'm heb geregistreerd kom ik ook niet verder.
die van de DLC accepteert ie in eerste instantie wel, maar dan zegt ie dat ik het spel zelf eerst moet activeren. Op het niet-DLC-kaartje staat verder niets over Steam ook, en ik heb 'm wel kunnen registreren.
Had er nou een derde kaartje bij moeten zitten voor Steam ofzo? Op de site van Square waar ik nu dus in kan loggen en waar ik 'm heb geregistreerd kom ik ook niet verder.
Saved by the buoyancy of citrus
Helaas zit er geen boekje bij. Het is niet meer dan het doosje, de DVD en 2 papieren kaartjes met een code voor Square, die ik dus gebruikt heb bij Square om te activeren, en een Steamcode voor de DLC die dus ook niet werkt omdat ik de game niet heb geactiveerd.
Het is ook geen stickertje onder de DVD, dus ik ben bang dat ik hiermee terug moet gaan naar MediaMarkt.
Ik heb ook even contact gehad met Square via de chat die ze hebben (nice) en die was er kort over: terug naar de retailer. Da's waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan want ik zie mezelf al uitleggen dat de goede key er niet bij zit terwijl er wel 2 keys bij zitten, en MM staat niet super te boek als het gaat om customer service. Wordt spannend.
[edit]
Ik ben ermee teruggegaan naar MM. Ze hadden daar geen vervangend exemplaar dus ik kreeg eigenlijk direct m'n geld terug. Ben geen geld kwijt dus, maar nou heb ik geen DE:HR meer.
Hij komt wel weer in de aanbieding op Steam, kan ik gelijk voor de Director's Cut gaan.
Het is ook geen stickertje onder de DVD, dus ik ben bang dat ik hiermee terug moet gaan naar MediaMarkt.
Ik heb ook even contact gehad met Square via de chat die ze hebben (nice) en die was er kort over: terug naar de retailer. Da's waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan want ik zie mezelf al uitleggen dat de goede key er niet bij zit terwijl er wel 2 keys bij zitten, en MM staat niet super te boek als het gaat om customer service. Wordt spannend.

[edit]
Ik ben ermee teruggegaan naar MM. Ze hadden daar geen vervangend exemplaar dus ik kreeg eigenlijk direct m'n geld terug. Ben geen geld kwijt dus, maar nou heb ik geen DE:HR meer.
Hij komt wel weer in de aanbieding op Steam, kan ik gelijk voor de Director's Cut gaan.
[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 03-04-2014 17:06 ]
Deus Ex: Mankind Divided
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1024951
http://www.gameinformer.c...r.com&utm_campaign=buffer
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1024951
http://www.gameinformer.c...r.com&utm_campaign=buffer
[ Voor 19% gewijzigd door nFo op 08-04-2015 17:40 ]
Cool beans! De laatste Deus Ex was toch wel tof qua gameplay, qua verhaal was ik niet helemaal ondersteboven, maar het was zeker een goede game.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Pfff dat ziet er gaaf uit zeg, hoewel het helemaal niet op mijn speelstijl lijkt met al dat geprik van Jensen. 
Als hier hetzelfde team achter zit, en er zo te zien terugkerende karakters in zitten, dan kijk ik er erg naar uit! Deus Ex 3 was geweldig, had maar een paar kleine minpuntjes, hopelijk doen ze daar wat mee. Ik heb geloof ik iets van 70 uur over DX3 gedaan, om er een keer doorheen te komen.
Ben trouwens benieuwd welke einde van DX3 hierop aansluit en canon blijkt te zijn.
Als hier hetzelfde team achter zit, en er zo te zien terugkerende karakters in zitten, dan kijk ik er erg naar uit! Deus Ex 3 was geweldig, had maar een paar kleine minpuntjes, hopelijk doen ze daar wat mee. Ik heb geloof ik iets van 70 uur over DX3 gedaan, om er een keer doorheen te komen.
Ben trouwens benieuwd welke einde van DX3 hierop aansluit en canon blijkt te zijn.
Hoop dat ze geleerd hebben van HR en de stealth opties nog beter kunnen maken
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Sarif Industries has been hacked. It has begun...
http://sarifindustries.com/
http://sarifindustries.com/
[ Voor 205% gewijzigd door nFo op 08-04-2015 23:59 ]

De gameplay en level design van HR waren heel goed. Grootste verbeterpunten zouden voor mij vooral de boss fights en de verschillende eindes zijn. Want die waren beide wat teleurstellend in HR. Dus als ze dat aanpakken in deze opvolger, ben ik al gauw tevreden.
Alhoewel het me wel wat vreemd lijkt dat van de aanpassingen aan JC Denton en bv. Gunther (en de MiB en die MJ12 cyborgs) nooit controversiëel leken in het originele Deus Ex, en dat dat juist het hoofdpunt is van de voorlopers. Alhoewel er natuurlijk een boel kan gebeuren in 25 jaar.
Alhoewel het me wel wat vreemd lijkt dat van de aanpassingen aan JC Denton en bv. Gunther (en de MiB en die MJ12 cyborgs) nooit controversiëel leken in het originele Deus Ex, en dat dat juist het hoofdpunt is van de voorlopers. Alhoewel er natuurlijk een boel kan gebeuren in 25 jaar.
De boss fights vond ik wel vet, want dan kon ik nog es los gaan met al mijn wapens en mods en XP op vecht-abilities.
Anoniem: 420148
De boss fights waren enkel ingesteld op mensen die offensief starten. Ik deed een pacifist run, nou dan wordt je niet vrolijk van die eerste boss.
In de DC was het daarentegen een eitje; dan kon je met een ladder naar de verdieping erboven en dan met 15 a 20 keer op z'n hoofd schieten met je 10mm pistool, dat werkte bij mij uitstekend.
Die boss-fights zijn wel leuk voor mensen die offensive spelen maar ik zou het ook fijn vinden als ze een alternatief zouden vinden zodat je ze niet dood hoeft te maken. Stel dat je ze in de val kunt lokken zodat ze opgesloten raken ofzo, dan heb je toch altijd zelf de keuze.
Ik heb in de eerste Deus Ex sommige bazen ook niet gedood. Daar speelde het spel zelfs nog op in ook.
Die boss-fights zijn wel leuk voor mensen die offensive spelen maar ik zou het ook fijn vinden als ze een alternatief zouden vinden zodat je ze niet dood hoeft te maken. Stel dat je ze in de val kunt lokken zodat ze opgesloten raken ofzo, dan heb je toch altijd zelf de keuze.
Ik heb in de eerste Deus Ex sommige bazen ook niet gedood. Daar speelde het spel zelfs nog op in ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 09-04-2015 09:15 ]
De eerste boss in HR was echt een klap in m'n gezicht. De hele basis doorgeslopen, zo min mogelijk mensen knock-out geslagen en gewoon zoveel mogelijk geprobeerd om uberhaupt nooit gezien te worden. En dan die cutscene waar hij zo midden ze haal in loopt en hé roept... (en sowieso was het cutscene IQ van Jensen ongeveer op het niveau van een goudvis).
In Deus Ex kon je de meeste bazen gewoon negeren. Meestal kreeg je nog een herkansing later, maar ook die kon je vaak negeren (niet bij Anna). En ook niet onbelangrijk, de bazen hadden een character. Je wist waarom je tegen ze vocht en waarom zij tegen jou vochten. Bij HR waren het min of meer gewoon 3 willekeurige gasten die je heel af en toe eens in een cutscene voorbij zag lopen. Die Skrillex baas had volgens mij geen enkele lijn text (of één, ik weet het niet meer precies). De eindes in HR waren ook zoveel hetzelfde dat ik niet eens meer weet wat de verschillen waren. En in Deus Ex moest je voor de verschillende eindes tenminste nog een reeks verschillende handelingen doen, waarbij verschillende mensen je vertelden waarom de ene beter zou zijn dan de andere. Niet zo'n end-o-matic met 4 verschillende buttons.
In Deus Ex kon je de meeste bazen gewoon negeren. Meestal kreeg je nog een herkansing later, maar ook die kon je vaak negeren (niet bij Anna). En ook niet onbelangrijk, de bazen hadden een character. Je wist waarom je tegen ze vocht en waarom zij tegen jou vochten. Bij HR waren het min of meer gewoon 3 willekeurige gasten die je heel af en toe eens in een cutscene voorbij zag lopen. Die Skrillex baas had volgens mij geen enkele lijn text (of één, ik weet het niet meer precies). De eindes in HR waren ook zoveel hetzelfde dat ik niet eens meer weet wat de verschillen waren. En in Deus Ex moest je voor de verschillende eindes tenminste nog een reeks verschillende handelingen doen, waarbij verschillende mensen je vertelden waarom de ene beter zou zijn dan de andere. Niet zo'n end-o-matic met 4 verschillende buttons.
al met al wordt het weer een deus ex spel
Als het qua gameplay verbeterd wordt voor stealthen en wat minder qte attacks zoals die blades en kogelshower aanval, en minus die fail einde opties, wordt het weer vet.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Vond de bazen in DE3 altijd beetje teveel Manga achtig, mistte inderdaad het persoonlijke wat je met de bazen in DE1 had.
In de directors cut (en geloof dat je met patches over de nromale versie van DE3) de bosses ook op andere manieren uit kan schakelen, dus meer gericht op stealth. Ga het zelf nog wel keer spelen als DE4 er aan komt. Ben benieuwd, goed nieuws iig!
In de directors cut (en geloof dat je met patches over de nromale versie van DE3) de bosses ook op andere manieren uit kan schakelen, dus meer gericht op stealth. Ga het zelf nog wel keer spelen als DE4 er aan komt. Ben benieuwd, goed nieuws iig!
Battle.net Spud#2543
Ik hoop ook dat ze de grimmigheid van de DLC behouden. Daar gebeurde echt freaky shit in het lab en was de boss wel met een stealth take down te verslaan. En dat er meer bekend wordt over de hacker en de organisatie er achter.
De cutscenes, bossfights en druk op 1 vande 4 knoppen eindes mogen van mij wegblijven
De makkelijkste manier om de eerste boss te verslaan als je als pacifist speelde was vooral door barrels te gooien. De akimbo chick kon je het beste stunlocken met die granaten uit je rug. Andere bosses kan ik me niet herrinneren
Voor de rest heb ik alles met takedown's en dubble takedowns gedaan. Ik sloeg geen gasten over. Ze mogen van mij het nieuwe deel dan ook nog wel iets pittiger maken want op "Give me Deus Ex" viel het nog best mee.
De cutscenes, bossfights en druk op 1 vande 4 knoppen eindes mogen van mij wegblijven
De makkelijkste manier om de eerste boss te verslaan als je als pacifist speelde was vooral door barrels te gooien. De akimbo chick kon je het beste stunlocken met die granaten uit je rug. Andere bosses kan ik me niet herrinneren
Voor de rest heb ik alles met takedown's en dubble takedowns gedaan. Ik sloeg geen gasten over. Ze mogen van mij het nieuwe deel dan ook nog wel iets pittiger maken want op "Give me Deus Ex" viel het nog best mee.
Wat zou je liever zien aan het einde? 1 einde dat altijd canon is, of meer zoals in Deus Ex, dat je laatste keuzes automatisch leiden tot een passend einde?MonkeySandwich schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:02:
Ik ook, al was de tranquilizer rifle wel mijn favoriete wapen. Ik raakte dat ding dus kwijt door de geïntegreerde DLC. Ik kreeg 'm gewoon niet aan het begin.Voor de rest heb ik alles met takedown's en dubble takedowns gedaan. Ik sloeg geen gasten over. Ze mogen van mij het nieuwe deel dan ook nog wel iets pittiger maken want op "Give me Deus Ex" viel het nog best mee.
Maar verder heb ik ook niemand overgeslagen, iedereen getake-downd, meer dan 60 uur over mijn eerste playthrough gedaan.
DX:HR was voor mij ook gewoon goed genoeg om zoveel tijd "in" te willen doorbrengen. Maar iets meer vrijheid zou ik wel weer willen, net als in DX1.
Liever als in DX1 inderdaad. Daar moest je nog moeite doen om een einde te activeren.Cyphax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:29:
[...]
Wat zou je liever zien aan het einde? 1 einde dat altijd canon is, of meer zoals in Deus Ex, dat je laatste keuzes automatisch leiden tot een passend einde?
DX1 en The Nameless Mod weer geïnstalleerd btw
Zoals Deus Ex 1 lijkt me het beste. Alhoewel in Invisible War uiteindeiljk ook één einde canon bleek.Cyphax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:29:
Wat zou je liever zien aan het einde? 1 einde dat altijd canon is, of meer zoals in Deus Ex, dat je laatste keuzes automatisch leiden tot een passend einde?
Doen jullie dan non-lethal take downs? Geeft wel meer xp en is stiller dan een lethal take down, en verder is er volgens mij effectief geen verschil, dus non-lethal lijkt me logischer, maar ben benieuwd hoe jullie dat dedenIk ook, al was de tranquilizer rifle wel mijn favoriete wapen. Ik raakte dat ding dus kwijt door de geïntegreerde DLC. Ik kreeg 'm gewoon niet aan het begin.
Maar verder heb ik ook niemand overgeslagen, iedereen getake-downd, meer dan 60 uur over mijn eerste playthrough gedaan.
En Paul zou het beter vinden, natuurlijk: "A non-lethal take down is always the quietest take down" (dat heb ik waarschijnlijk niet helemaal goed gequote).
Op zich had je redelijk veel vrijheid in HR om dingen te doen op verschillende manieren en via verschillende routes.DX:HR was voor mij ook gewoon goed genoeg om zoveel tijd "in" te willen doorbrengen. Maar iets meer vrijheid zou ik wel weer willen, net als in DX1.
DX2 heb ik nog niet uitgespeeld. Ben het wel aan het spelen maar het is even slikken.henkie196 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:57:
[...]
Zoals Deus Ex 1 lijkt me het beste. Alhoewel in Invisible War uiteindeiljk ook één einde canon bleek.
Alles non-lethal inderdaad. Soms nog lastig; het blijkt dat je met wat pech met je tranquilizer rifle ook iemand kan doden, en als je iemand KO mept en je laat er vervolgens een kist op vallen, dan gaan ze ook dood dus ik heb die verrekte achievement nog steeds niet[...]
Doen jullie dan non-lethal take downs? Geeft wel meer xp en is stiller dan een lethal take down, en verder is er volgens mij effectief geen verschil, dus non-lethal lijkt me logischer, maar ben benieuwd hoe jullie dat deden
Het is daarom jammer dat je tegenstander bij de animatie soms gewoon wel degelijk geluid maakt, en dat iemand die er vrij dicht bij staat maar toevallig de andere kant op kijkt dat normaalgesproken uiteraard kan horen, maar niet in DX:HR. Ik vond dat beter uitgevoerd in Dishonored. Dat was wat logischer. Wel minder spectaculair, maar dat wil ik ook voorkomen.En Paul zou het beter vinden, natuurlijk: "A non-lethal take down is always the quietest take down" (dat heb ik waarschijnlijk niet helemaal goed gequote).
Dat wel, maar de manieren waarop je je kon voortbewogen waren veel minder. Jensen kan bijv. niet zwemmen, terwijl je in DX1 gelijk aan het begin van de eerste missie al in het waten kon springen om naar de andere kant van de map te zwemmen. Die graad van vrijheid miste ik soms in DX:HR. Verder heb je inderdaad de gebruikelijke manieren om je doel te bereiken.Op zich had je redelijk veel vrijheid in HR om dingen te doen op verschillende manieren en via verschillende routes.
Er is wel degelijk een effectief verschil tussen lethal en non-lethal! Een non-lethal kan door z'n vriendjes weer overeind geholpen worden (maakt niet uit of je het als take-down of met een dart gedaan hebt). Dan pakken ze hun wapen weer op en gaan ze zoeken naar degene die het gedaan heeft...henkie196 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:57:
[...]
Doen jullie dan non-lethal take downs? Geeft wel meer xp en is stiller dan een lethal take down, en verder is er volgens mij effectief geen verschil, dus non-lethal lijkt me logischer, maar ben benieuwd hoe jullie dat deden
Ik heb zo een keer veel plezier beleefd aan de eerste missie. In die zaal waar de hostages zitten, heb je van die balken bij het plafond. Daar ben ik gaan zitten en heb zo nu een dan eens iemand met de tranq gun te grazen genomen. Ze waren helemaal in verwarring!
Ik weet niet hoeveel uren ik in DX:HR, DX:HR ML en DX:HR DC heb zitten, ik weet wel dat als ik alles bij elkaar optel, het meer is dan al mijn andere steam spellen bij elkaar
Ik heb alle achievements al gehaald, ik mis er alleen nog een in DX:HR ML... (ik heb die wel gehaald met de Director's Cut...), maar ik zou het zo weer spelen (heb het expres van m'n PC gegooid, ik vind het een veel te verslavend spel!)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben wel begonnen aan een tweede playthrough maar ik had 'm op hard gezet en dan wordt het op gegeven moment gewoon vervelend dat een takedown een hele batterij leegzuigt en er uberhaupt maar 1 batterij helemaal wordt opgeladen. Dan heb je bijna niets meer aan je cloak bijvoorbeeld. Dat viel een beetje tegen. Op zich wel leuk dat je al je augs mee kan nemen in een nieuwe game, dus ik heb al vrij snel een Jensen met alle augs helemaal gemaximaliseerd.
Maargoed, ze zullen best wel verbeteringen aanbrengen in het spel, en afgaand op hoe fijn DX:HR is kijk ik er echt heel erg naar uit.
Maargoed, ze zullen best wel verbeteringen aanbrengen in het spel, en afgaand op hoe fijn DX:HR is kijk ik er echt heel erg naar uit.
Het doet mij vooral wat claustrofobisch aan, zeker na DX1 die gigantische environments had (was toendertijd ook nog niet zo gewoon). Verhaal vond ik op zich wel goed in DX2.Cyphax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:05:
DX2 heb ik nog niet uitgespeeld. Ben het wel aan het spelen maar het is even slikken.
Was makkelijker in DX1, daar waren ze bijna immuun tegen alles als ze KO warenAlles non-lethal inderdaad. Soms nog lastig; het blijkt dat je met wat pech met je tranquilizer rifle ook iemand kan doden, en als je iemand KO mept en je laat er vervolgens een kist op vallen, dan gaan ze ook dood dus ik heb die verrekte achievement nog steeds niet
Dat was af en toe inderdaad wat minder geloofwaardig. Een beetje hetzelfde als dat je als je cover hebt genomen zo goed als onzichtbaar bent in HR. Dat laatste maakt het trouwens wel een stuk makkelijker om te stealthen, want je hebt veel beter een idee wanneer je zichtbaar bent en wanneer niet.Het is daarom jammer dat je tegenstander bij de animatie soms gewoon wel degelijk geluid maakt, en dat iemand die er vrij dicht bij staat maar toevallig de andere kant op kijkt dat normaalgesproken uiteraard kan horen, maar niet in DX:HR. Ik vond dat beter uitgevoerd in Dishonored. Dat was wat logischer. Wel minder spectaculair, maar dat wil ik ook voorkomen.
Realisme in games vind ik vaak ook overrated
Weet ik, maar ik probeerde altijd zoveel mogelijk te voorkomen dat ik gedetecteerd werd. Lichamen werden bij mij dan ook niet gevondenWailing_Banshee schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:08:
Er is wel degelijk een effectief verschil tussen lethal en non-lethal! Een non-lethal kan door z'n vriendjes weer overeind geholpen worden (maakt niet uit of je het als take-down of met een dart gedaan hebt). Dan pakken ze hun wapen weer op en gaan ze zoeken naar degene die het gedaan heeft...
Deden jullie bots overnemen of disablen? Ik probeerde zelf meestal ze te disablen, maar dat kan niet altijd. Overnemen is leuk, maar past verder niet zo goed in een stealth / pascifist run
Ja ik vond dat cover-systeem grandioos! Geweldige toevoeging aan de game. Maar die takedowns hoeven ze niet zo te doen dus met een klein beetje aandacht gaat de geloofwaardigheid omhoog. Dat is in een game als DX wel mooi meegenomen.henkie196 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:36:
[...]
Dat was af en toe inderdaad wat minder geloofwaardig. Een beetje hetzelfde als dat je als je cover hebt genomen zo goed als onzichtbaar bent in HR. Dat laatste maakt het trouwens wel een stuk makkelijker om te stealthen, want je hebt veel beter een idee wanneer je zichtbaar bent en wanneer niet.
Realisme in games vind ik vaak ook overrated
Same here, dat was een klein ander minpuntje: je moest een knop inhouden om een lichaam te verslepen maar soms kreeg je dat andere schermpje om 'm te looten en dat is een vrij crappy controlemechanisme. Dat heeft meer dan eens gezorgd dat ik moest laden omdat ik niet heel snel even dat lichaam kon vastpakken.Weet ik, maar ik probeerde altijd zoveel mogelijk te voorkomen dat ik gedetecteerd werd. Lichamen werden bij mij dan ook niet gevonden
Disablen inderdaad. De turrets wilde ik nog weleens in een hoekje zetten om 'm te pesten.Deden jullie bots overnemen of disablen? Ik probeerde zelf meestal ze te disablen, maar dat kan niet altijd. Overnemen is leuk, maar past verder niet zo goed in een stealth / pascifist run
Maar een pacifist run betekent bij mij bots enzo disablen.
Oh, dat zeker! Maar het wilde wel eens voorkomen dat ik een lichaam ergens had gedropped en dan bleek er toch iemand langs te komenhenkie196 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:36:
[...]
Weet ik, maar ik probeerde altijd zoveel mogelijk te voorkomen dat ik gedetecteerd werd. Lichamen werden bij mij dan ook niet gevonden
Deden jullie bots overnemen of disablen? Ik probeerde zelf meestal ze te disablen, maar dat kan niet altijd. Overnemen is leuk, maar past verder niet zo goed in een stealth / pascifist run
En die bots... Dat hing ervan af. Als ze heel vervelend waren, nam ik ze over... Hetzelfde geldt voor turrets, als ze vervelend waren (of ik was in een slechte bui, hetzelfde effect
Edit: en nu wil ik weer DX spelen! Komt allemaal door jullie...
[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 10-04-2015 13:00 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Voor dat soort gevoelens heb ik The Missing Link nog staan, nog niet gespeeldWailing_Banshee schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:59:
Edit: en nu wil ik weer DX spelen! Komt allemaal door jullie...
Daar zou ik maar eens snel aan beginnen dan. Naar mijn mening het beste stukje van DX:HR. Wel helemaal stealth zonder augs en zonder een shot te lossen, ook niet op de grond dat kost je achievement kan ik uit ervaring vertellen
Ja, de achievements in The Missing Link zijn zeker de moeite waard om te halen.... Misschien moet ik die laatste van de DLC versie van de Missing Link nog maar eens halen....