Techno Overlord schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:40:
Verschilt het conversatiesysteem veel met bijvoorbeeld Fallout 3/NV? Ik speel normaal alleen first person shooters zonder RPG invloeden, behalve dus Fallout en nu dalijk ook Deus Ex. Ik houd niet van middeleeuwen of fantasy settings, vandaar dat ik er niet meer speel.
Het praten met npc's vond ik in Fallout leuk om te doen. Steeds de juiste keuze maken (of juist niet (6)) om het verhaal enigszins te sturen. Ik heb filmpjes bekeken maar kan nergens een goede demo of omschrijving vinden van hoe diep en hoeveel invloed de gesprekken hebben in Deus Ex. Iemand enig idee?
Het systeem komt meer overeen met hetgeen wat ME gebruikt. (trefwoorden).
In de Fallout games krijg je de gehele reactie te zien, kortom de hele zin die je 'zegt', in ME en DE:HR krijg je een trefwoord te zien of een bepaalde emotie die je kunt geven, waarnaar je character de tekst zegt.
Van beide systemen kan wat gezegd worden, persoonlijk vind ik hele tekst, doorgaans fijner, omdat ik dan precies weet wat mijn reactie is, soms willen de trefwoorden niet helemaal de tekst vertellen die ik zelf in gedachten had. (In ME:2 had ik dat vaak).
Anderzijds, in sommige RPG's wordt zoveel geluld dat het lezen van hele lappen tekst, als mijn reactie, tamelijk vermoeiend wordt, en uiteindelijk skip ik er dan maar gewoon doorheen.
Kortom, zolang de trefwoorden maar accuraat zijn, prefereer ik dat boven hele tekst, in DE:HR vond ik de trefwoorden beter vallen dan in ME.
henkie196 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:50:
Dat vroeg ik me ook af.
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat op een gegeven moment werd gezegd: "Augment your persuasion" of iets dergelijks. Hoe moeten we dat dan zien? Een skullgun die je kunt gebruiken om mensen te intimideren (of te amuseren, lijkt me ergens wel hilarisch), of een chip in je hoofd die automatisch berekend wat je het beste in iedere omstandigheid kan zeggen om te bereiken wat je wilt en daarbij je stem moduleert en uitdrukking en lichaamstaal regelt om zo overtuigend mogelijk over te komen?
Of zo'n persuadatron uit Syndicate, die was echt lachen om te gebruiken

Je krijgt tijdens gesprekken een monitor te zien, die laat zien wat voor reactie jouw reacties oproepen bij de tegen persoon. In sommige gevallen kun je mensen overhalen om iets voor je te doen, met deze upgrade vergroot je de kans dat je dit voor elkaar krijgt omdat je te zien krijgt wat voor emotionele reacties jouw reacties hebben.
Je ziet dit overigens ook, zeer beknopt, in de trailer, het lijkt een beetje op een hesrtbeat monitor die je linksboven op je scherm te zien krijgt.
[
Voor 27% gewijzigd door
SacreBleu op 06-08-2011 11:16
]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x