Ik heb mijn XFX HD6970 vervangen door een MSI HD6970 Lightning. Heb met de XFX gewoon in 3D mode kunnen spelen, maar toevallig installeer ik dus net de MSI en vervolgens komt de patch via steam over het spel heen. Probleem is echter dat de HD3D mode daarna 'greyed out' is. Ik weet verder erg veel van HD3D en alles eromheen, maar nu kom ik echt niet verder.
Er is dus verder niks veranderd aan mijn setup en instellingen, dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn die kunnen bevestigen of het aan de patch ligt, of misschien zijn er mensen met een MSI Lightning versie waar HD3D ook niet wil werken.
Details: Ik heb 11.8 opnieuw geïnstalleerd, steam heeft de integrity van het spel gecheckt (en ging toen toch een paar MB downloaden), ik heb crossfire uit staan, gebruik Display Port 1.2, heb een 3D monitor en die doet het prima.
Edit: Ben er wat verder ingedoken. Waarschijnlijk is een 11.5b hotfix driver nodig, en anders de 11.8 preview drivers. Ik heb nu dus een clean install gedaan en daardoor mis ik blijkbaar nog iets. Mijn beeldscherm wordt door de drivers niet correct als 3D scherm gezien. Ik wacht nu eerst wel op 11.9 of andere informatie. Als dat ook niet helpt, probeer ik later 11.5b + 11.9 eroverheen. Dat zou genoeg moeten zijn. Alles bij elkaar heeft AMD de HD3D support niet lekker voor elkaar. Loop erg vaak met HD3D tegen dit soort dingen aan. Als het werkt is het best leuk, maar heb nog geen spel gezien waarbij ik liever in 3D speelde dan in 2D.
Edit2: Sterker nog. Ik kon het niet laten en ben gaan zoeken in changelogs. Heb de oplossing gevonden: de preview drivers van 11.8 voegt support toe voor o.a. mijn S27A950 monitor. In de officiële 11.8 release drivers, die later uit zijn gekomen, hebben ze die support er weer uit gelaten! Vind ik zelf wel een erg vreemde manier van drivers maken en testen, maar goed. De preview-drivers zorgen er dus wel voor dat HD3D weer werkt zoals het hoort. Uiteindelijk klopt alles precies en had ik ook goed door hoe het zat gelukkig, maar met dit soort kromme constructies in drivers wordt het wel lastig.
[
Voor 44% gewijzigd door
Playa del C. op 18-09-2011 15:34
]