Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MatMich schreef op woensdag 07 september 2011 @ 02:06:
Ik ben het spel nog steeds aan het spelen omdat ik er niet mee wil stoppen totdat ik zeker weet hoe het werkt.
Ik heb al diverse keren de handleiding gelezen en vele youtube filmpjes (walktroughs) bekeken.
Maar het dubbeltje valt nog steeds niet.
Ik verdwaal ,snap niets van de maps en nog minder van het hackingsysteem.
Sterker nog dat hacken komt bij mij echt niet binnen wat nu precies de bedoeling is en hoe het nu precies moet en daar scchijn ik dus niet de enige in te zijn.
Ik vind de bediening verre van gemakkelijk je moet hele onhandige toetscombinaties gebruiken voor diverse handelingen.
Mijn vingers lijken niet gebouwd voor een snelle toetsenboard layout in dit spel.
Je zal dat ongetwijfeld kunnen veranderen maar eerlijk gezegd heb ik dat bij de tientallen misschien wel tegen de 100 andere spellen die ik ooit gespeeld heb nog nooit noodzakelijk gevonden.
Het meest frustrerende is wellicht nog wel dat iedereen laaiend enthousiast schijnt te zijn over dit spel terwijl ik het tot nu toe bijzonder saai en onoverzichtelijk vind.
Ben benieuwd tot hoelang ik het volhoud of wanneer ik erachter kom dat ik het misschien toch wel leuk vind.
Maar zoals gezegd tot nu toe vind ik het een "boring" en frustrerend spel waar ik geen enkele vat op kan krijgen.
Als ik dit zo lees, ben ik bang dat ik precies hetzelfde ga krijgen. Ik heb Fallout 3 en Mass Effect ook na 1 dag terug gebracht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BlaSfem0n schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:02:
[...]

spoiler:
Na het laten aanpassen van je retinal aug bij Francis heb je geen onbeperkte tijd meer en gaan de hostages dood als je te lang wacht. Ook via de deur binnengaan bij de hostages laat de bom afgaan(?).
spoiler:
Als je naar binnen gaat arm je de bom, en gaat na 30sec af. Verder weet ik niet wat er gebeurt als je te lang buiten de room afwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

bram1984 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:02:
[...]

Als ik dit zo lees, ben ik bang dat ik precies hetzelfde ga krijgen. Ik heb Fallout 3 en Mass Effect ook na 1 dag terug gebracht. O-)
Hmm... Als je dat allemaal te ingewikkeld vindt, of niet (wilt) snappen, ga je buiten het feit dat je een hoop geweldige game-ervaringen zult missen, ook in je handjes mogen wrijven dat zoveel games tegenwoordig de speler al enorm aan het lijntje houden.

"Vroeger, in den goeden oudschen tijde", was bij sommige games pen & papier standaard uitrusting om naast de handleiding te leggen...

Wegen voor door doolhoven te geraken, eigen gemaakt 'maps', codes voor door bepaalde stukken te gaan, vragen die je moest beantwoorden waarvan het antwoord uren daarvoor ergens op een obscure plaats lagen, items die je door de meest idiote manieren met elkaar moest combineren...

Een beetje nadenken kan ook best wel ontspannend werken hoor... (En echte gamers willen geen dumbed-down 'consolised' games...)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:09
MatMich schreef op woensdag 07 september 2011 @ 02:06:
Ik ben het spel nog steeds aan het spelen omdat ik er niet mee wil stoppen totdat ik zeker weet hoe het werkt.
Ik heb al diverse keren de handleiding gelezen en vele youtube filmpjes (walktroughs) bekeken.
Maar het dubbeltje valt nog steeds niet.
Ik verdwaal ,snap niets van de maps en nog minder van het hackingsysteem.
Sterker nog dat hacken komt bij mij echt niet binnen wat nu precies de bedoeling is en hoe het nu precies moet en daar scchijn ik dus niet de enige in te zijn.
Ik vind de bediening verre van gemakkelijk je moet hele onhandige toetscombinaties gebruiken voor diverse handelingen.
Mijn vingers lijken niet gebouwd voor een snelle toetsenboard layout in dit spel.
Je zal dat ongetwijfeld kunnen veranderen maar eerlijk gezegd heb ik dat bij de tientallen misschien wel tegen de 100 andere spellen die ik ooit gespeeld heb nog nooit noodzakelijk gevonden.
Het meest frustrerende is wellicht nog wel dat iedereen laaiend enthousiast schijnt te zijn over dit spel terwijl ik het tot nu toe bijzonder saai en onoverzichtelijk vind.
Ben benieuwd tot hoelang ik het volhoud of wanneer ik erachter kom dat ik het misschien toch wel leuk vind.
Maar zoals gezegd tot nu toe vind ik het een "boring" en frustrerend spel waar ik geen enkele vat op kan krijgen.
Je hebt ondertussen al heel wat tips gekregen, maar alsnog zal ik mijn speelmanier aangeven, omdat ik merk dat ik het spel ook anders zie dan de meeste mensen hier. Dit bericht is ook voor Bram1984.

1 Dit spel is niet bedoeld om snel te spelen. Het kan wel, maar het hoeft niet. Haast je dus niet en denk rustig na over de dingen die je wilt doen.
2 In dit spel moet je niet alles tegelijk willen doen, of alles willen zien. In principe begin je met plannen door op 'u' te drukken. Je krijgt dan je doelstellingen te zien. Lees dit rustig door, kies uit welke opdracht je wil gaan doen en lees dan aan de rechterkant de opdrachten (nogmaals) goed door. Rechts staat namenlijk in detail wat de bedoeling is.
3 Druk vervolgens op 'p' en je krijgt de plattegrond. De plattegrond bestaat uit verschillende hoogtes. Rechtsonder kan je kijken op welke hoogte een kruisje staat. Elk kruisje hoort bij één van de missies die je kan gaan doen. Zoek in de plattegrond eerst op welk kruisje bij jouw missie hoort. Als je de muis boven een kruisje plaatst komt er naast te staan bij welke missie dat kruisje hoort. Zoek daarna op waar je zelf bent op de kaart. Met die gegevens moet je een route kunnen bedenken die je vervolgens probeert af te leggen. Op kruisingen of rare plekken gewoon de kaart er weer bijpakken door middel van 'p'.
4 Het hacken is hier al meerdere keren uitgelegt, maar ik merk dat het probleem is dat het te snel gaat. Hier wat tips:
- Hacken doe je met de muis. Je kan eventueel op spatie drukken om de timer te stoppen door middel van een 'STOP worm'.
- Voor je begint met klikken op de nodes, kan je de eerste node in alle rust inspecteren. Zolang je niks doet, zal de timer ook nooit beginnen te lopen. Bekijk alle vier de keuzemogelijheden van een node. Die is voor elke node namenlijk hetzelfde.
- Lees ook even de 'help' door. Deze vind je onderin het scherm waarin je zit te hacken.
- Klik op een node. Je ziet nu aan de zijkant van het kleine menu een percentage staan. Dit is de kans dat je gepakt wordt als jij de node gaat proberen te pakken. Door middel van augmentations kan je die kans ook verkleinen, waardoor het hacken rustiger verloopt.
- Als de timer begint te lopen, is het enige wat je kan doen snel verder gaan. Op dat moment maken wij allemaal wel eens fouten, daar is het ook voor bedoeld. Probeer gewoon zo snel mogelijk de groene node te bereiken. Je snapt neem ik aan dat je alleen nodes kan pakken waarmee je verbonden bent.
- Het hacken is zo gemaakt dat het niet altijd lukt. Aan de andere kant heb je meerdere pogingen om te hacken. Als het de eerste keer niet lukt, kan je gewoon 30 seconden wachten en daarna kan je dezelfde hack opnieuw doen.
5 Veel mensen hier zeggen dat alle hulpmiddelen aan zetten, zoals highlight en markers, helpt om te navigeren in de wereld. Ik speel nooit met hulpmiddelen, zelfs niet met een crosshair. Op die manier zie je dus alleen maar de wereld om je heen en dan MOET je wel de plattegrond gebruiken. Op die manier leer je sneller en beter navigeren dan met de hulpmiddelen.

Je moet dit spel gewoon de tijd geven. Fouten moet je accepteren, net als in het echte leven. Na een paar uur heb je alles onder controle. Graag even laten horen hoe het straks gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Beide games horen wat mij betreft net zo min in "Shooters" als Deus Ex. Dat een RPG in de toekomst gesitueerd is en je met guns speelt in plaats van met zwaarden maakt het geen shooter.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Playa del C. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:20:
- Klik op een node. Je ziet nu aan de zijkant van het kleine menu een percentage staan.
Dat percentage kun je alleen zien als je daar een aug voor hebt.
- Het hacken is zo gemaakt dat het niet altijd lukt. Aan de andere kant heb je meerdere pogingen om te hacken. Als het de eerste keer niet lukt, kan je gewoon 30 seconden wachten en daarna kan je dezelfde hack opnieuw doen.
Of gewoon een quicksave voordat je gaat hacken, dan kun je daarna gewoon reloaden ipv het alarm af te wachten dat na een mislukte hackpoging nogal eens triggert. Overigens, als je er handig in wordt zal het ook bijna nooit misgaan.
Hydra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:33:
[...]

Beide games horen wat mij betreft net zo min in "Shooters" als Deus Ex. Dat een RPG in de toekomst gesitueerd is en je met guns speelt in plaats van met zwaarden maakt het geen shooter.
Eens, al is Mass Effect wel meer een shooter dan Dues Ex. Waar je in DX nog kunt kiezen of je gunblazing door een level gaat, bij ME moet je wel.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2011 10:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
[quote]Playa del C. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:20:
[...]

Goede tips
[/quote]

Voordat je begint met hacken, maak een quicksafe:)

Iemand was me al voor

[ Voor 8% gewijzigd door steefje op 07-09-2011 10:59 . Reden: Dubbele info ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Was laatst trouwens in een van de latere missies waar ik blijkbaar Malik moest redden. Snap niet wat daar zo'n issue aan is en er uitgebreide guides voor bestaan. Wederom de 10mm en gewoon iedereen ge-one-shot :P

Misschien als je het zonder kills wilt doen, maar dan zou ik haar gewoon lekker dood laten gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 07-09-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

hellknight

Medieval Nerd

zonder kills? lijkt me dat je dat simpelweg met je tranq rifle moet kunnen doen - ik neem aan dat het uitschakelen van de robot dmv een EMP niet als kill telt.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik weet niet wat de range op die tranq rifle is, die heb ik nog nooit gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:52:
Eens, al is Mass Effect wel meer een shooter dan Dues Ex. Waar je in DX nog kunt kiezen of je gunblazing door een level gaat, bij ME moet je wel.
Yup. Maar voor mij is het verschil tussen RPG en shooter toch vooral dat je bij die 2e al die dialogen mist en het verder redelijk linair knallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zei ook "meer een shooter", niet "een shooter" ;). Ben het eens met die distinctie. En verder natuurlijk het ontwikkelen van character traits.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2011 12:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BlaSfem0n schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:19:
[...]

Hmm... Als je dat allemaal te ingewikkeld vindt, of niet (wilt) snappen, ga je buiten het feit dat je een hoop geweldige game-ervaringen zult missen, ook in je handjes mogen wrijven dat zoveel games tegenwoordig de speler al enorm aan het lijntje houden.

"Vroeger, in den goeden oudschen tijde", was bij sommige games pen & papier standaard uitrusting om naast de handleiding te leggen...

Wegen voor door doolhoven te geraken, eigen gemaakt 'maps', codes voor door bepaalde stukken te gaan, vragen die je moest beantwoorden waarvan het antwoord uren daarvoor ergens op een obscure plaats lagen, items die je door de meest idiote manieren met elkaar moest combineren...

Een beetje nadenken kan ook best wel ontspannend werken hoor... (En echte gamers willen geen dumbed-down 'consolised' games...)
"Echte gamers" ;(

Beetje off topic dit verder, maar goed: zowel Mass Effect alsFallout 3 heb ik een uur of 3/4 gespeeld, en ik vond er gewoon echt geen ene reet aan. Er was niets ingewikkeld aan en snappen deed ik het ook allemaal wel, maar ik vond het gewoon allemaal oersaai. Hele tijd gesprekjes aanknopen en kiezen uit 3 zinnetjes. Dat is voor mij geen ontspanning, dat kan ik op straat ook doen. Na Fallout heb ik het nog een keer geprobeerd met ME3, maar na die gespeeld te hebben, heb ik mijn les definitief geleerd: geen RPG's meer voor mij. Gewoon echt niet voor mij weggelegd.

Het feit dat men hier aangeeft dat Mass Effect meer een shooter is dan Deus Ex (terwijl ik ME al slaapverwekkend vind), zegt mij al genoeg.

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik geen "ekte gamert" ben, en een PS3 en 360 heb staan. :F

Ik heb overigens wel erg genoten van LA Noir en Heavy Rain, dat dan weer wel.

Mij mag je wakker maken voor de nieuwe- Uncharted of Batman.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 07-09-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ja maar de persoon die jij quote, had het over 'het allemaal niet zo snappen' :p.

Als je niet van slow-paced houdt, is Deus Ex niet echt jou ding inderdaad.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nou ja, LA Noir en Heavy Rain zijn ook behoorlijk slow paced hoor, alleen die games trekken met toch meer. Het zijn echt de ellenlange gesprekken, het kiezen van zinnetjes, en het toekennen van puntjes aan verschillende eigenschappen (waarbij ik vaak amper merk wat het nu eigenlijk voor voordeel geeft) waardoor ik al snel afhaak. Ik houd van verhalende games en ik vind het niet erg dat ze je af en toe bij de hand nemen, maar de punten die ik hierboven noem vind ik gewoon overbodig, tijdrovend en ze leiden af van het hoofdverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Die "puntjes" zorgen ervoor dat je je karakter zo ontwikkelt dat het aansluit bij jouw ideale speelstijl. Dat is nu juist een van de belangrijkere RPG elementen.

In LA Noir en Heavy Rain zit geen karakter-evolutie en is dat allemaal meer in verhaalvorm voor je klaargezet. Prima games hoor dat niet. Heb ze beiden met veel plezier gespeeld en kijk ook erg uit naar Uncharted 3 en de nieuwe Batman :)

Maar als die RPG-elementen je storen in games als Fallout, ME of DE, dan is dat gewoon waarschijnlijk niet jouw ding. Maar dat maakt de game er voor de liefhebbers natuurlijk niet minder goed om ;)

Wat wel grappig is, is dat ik Mass Effect overigens ook tergend vond, ondanks dat ik juist een RPG liefhebber ben. Waarschijnlijk juist doordat het voor mij een rare mix was met teveel shooter-invloeden en te weinig RPG. Maar ook de controls in ME vond ik echt onnavolgbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 07-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
BlaSfem0n schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:02:
[...]

spoiler:
Na het laten aanpassen van je retinal aug bij Francis heb je geen onbeperkte tijd meer en gaan de hostages dood als je te lang wacht. Ook via de deur binnengaan bij de hostages laat de bom afgaan(?).
Oh man, ik dacht ook al dat er geen tijdsdruk was, anders had ik het wel anders gedaan. Volgende keer beter luisteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
[...]

Ik heb Fallout 3 en Mass effect ook net zolang als jou gespeelt om dezelfde redenen, maar ik zeg je deus ex HR is anders, je word echt in het verhaal gezogen, zodra ik wat vrije tijd heb dan speel ik deus ex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Lap, zit ik hier een prachtige tekst neer te pennen waarvan Stephen King zelfs onder de indruk zou geweest zijn. Komt bosmonster hier snel alles bondig samengevat neerzetten.

Het zijn net spellen zoals Deus Ex/Fallout waarbij je nauwelijks bij de hand wordt genomen. Bij LA Noir/Heavy Rain ga je zowiezo verder met het verhaal. Bij Deux Ex, of nog meer bij Fallout, bestaat het er net uit zelf je verhaal te maken, kiezen wat je nu wilt doen.

Fallout 3 hier niet uitgespeeld onder andere wel avonden bezig geweest zonder enige vooruitgang in het hoofdverhaal te maken. Dit door te verkennen en dan ergens op te stuiten, wat side-quests doen. En bij deze spellen vallen dan de dialogen nog bondig uit. De gesprekken die ik heb gelezen toen voice acting alleen werd gedaan bij de dialogen die horen bij de main-quest. Ganse boeken in totaal geloof ik.

tl;dr: RPG's zijn uw ding niet, koop warhammer: space marine ofzo.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bosmonster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:22:
Die "puntjes" zorgen ervoor dat je je karakter zo ontwikkelt dat het aansluit bij jouw ideale speelstijl. Dat is nu juist een van de belangrijkere RPG elementen.

In LA Noir en Heavy Rain zit geen karakter-evolutie en is dat allemaal meer in verhaalvorm voor je klaargezet. Prima games hoor dat niet. Heb ze beiden met veel plezier gespeeld en kijk ook erg uit naar Uncharted 3 en de nieuwe Batman :)

Maar als die RPG-elementen je storen in games als Fallout, ME of DE, dan is dat gewoon waarschijnlijk niet jouw ding. Maar dat maakt de game er voor de liefhebbers natuurlijk niet minder goed om ;)

Wat wel grappig is, is dat ik Mass Effect overigens ook tergend vond, ondanks dat ik juist een RPG liefhebber ben. Waarschijnlijk juist doordat het voor mij een rare mix was met teveel shooter-invloeden en te weinig RPG. Maar ook de controls in ME vond ik echt onnavolgbaar.
Yep dat snap ik. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort games het goed doen hoor verder. Het zijn ook "goede" games, dat heb ik ook wel gezien. Alleen niet voor mij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Heb het spel maar uitgespeeld, is niet echt mijn soort spel. Ik heb het wel een beetje gehad, na de 100e pc te kraken en al die mailtjes te openen. Ik las die mailtjes nooit ook al mis ik het verhaal erdoor. Mijn Engels is niet zo goed en al die dialogen en personages.
Ik speelde het op de stealth manier, maar vind het jammer dat dit ook niet in het eindverhaal wordt meegenomen. Tenslotte heb ik maar zo weinig echte kills gemaakt dat ik dit wel een award waard vind. :)
Dat je keuzes moet maken vind ik wel tof. Het enige hieraan is, dat ik altijd denk, had ik maar de andere keuze genomen.
Missie hostages redden
spoiler:
Zoals bij de eerste missie als je door Melic in haar vliegvogel machine wordt meegenomen en de hostages moet redden. Ik wilde eerst kijken wat Melic zei als ik geen zin had om weg te gaan. Dit heeft mij duur te komen staan. Want alle hostages waren al vermoord.

[ Voor 12% gewijzigd door noud op 08-09-2011 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[spoiler]jouw tekst hier[/spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:10
Zie dit topic net pas. :) Ik speel via de xbox 360.
Speel dit spel nu ook al een aantal dagen. Ben al twee keer gedeeltelijk opnieuw begonnen omdat ik niet de juiste augmentaties beschikte om verder te kunnen.

Ik vind het geweldig dat je op verschillende manieren je doel kan bereiken. Ze zijn hier al genoemd; Voorbeeld; Je kunt jezelf het politiebureau inlullen of gewoon alle agenten afmaken. :D
Ik ben nu aangeland bij de 2e boss Maar heb niet de juiste augmentaties. Ben te snel dood. Daarom ben ik weer een stuk terug in het spel begonnen om met praxiskits de juiste augmentaties te activeren.

Ik vind dit één van de betere spellen van de laatste tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Iedereen ontzettend bedankt voor alle tips en raad ik ben nog steeds aan het lezen en heb er erg veel aan.
Alleen... dat hacken daar word ik helemaal $%$ZIEK! van ik snap het gewoonweg niet.
Ik heb al van alles geprobeert maar het is volledig abracadabra voor me, ik klik wat vlaggetjes en schildjes zo snel als dat kan om naar de groene bol??? te komen maar ik snap echt geen reet van wat ik doe en helaas is er ook bij alle antwoorden geen enkel antwoord waar ik echt begrijp waar het om gaat.
Is er niet een manier om deze shit te omzeilen want het vergalt enig plezier voor dit spel volkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MatMich schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:23:
Iedereen ontzettend bedankt voor alle tips en raad ik ben nog steeds aan het lezen en heb er erg veel aan.
Alleen... dat hacken daar word ik helemaal $%$ZIEK! van ik snap het gewoonweg niet.
Ik heb al van alles geprobeert maar het is volledig abracadabra voor me, ik klik wat vlaggetjes en schildjes zo snel als dat kan om naar de groene bol??? te komen maar ik snap echt geen reet van wat ik doe en helaas is er ook bij alle antwoorden geen enkel antwoord waar ik echt begrijp waar het om gaat.
Is er niet een manier om deze shit te omzeilen want het vergalt enig plezier voor dit spel volkomen.
In het hoofdmenu kun je de ''Tutorials'' terug kijken en daar word het toch duidelijk uitgelegd.
Je hebt ook augmentaties die je kunt activeren met je praxiskits om de ontdekkingskans dat je gehacked word te vertragen. Zo hoef je niet als en idioot de ''nods'' te vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:31
De truuk met het hacken is volgens mij om snel door te klikken. Met een vlaggetje neem je een node over en met het schildje maak je het lastiger om de trace naar jou toe te leiden. Zoals ik het doe.. eerst op de eerstvolgende node klikken om over te nemen en terwijl die bezig is mijn node fortify-en. Dan de volgende node overnemen terwijl je de eerste die je overnam snel fortified. Als 1 node naar 2 anderen leidt dan moet je helemaal wat sneller klikken maar het principe is overnemen en fortify-en en snel doorklikken tot je je doel bereikt hebt.Op lvl1 hacks heb ik altijd tijd genoeg om ook nog even zo'n bonus node te hacken voor wat credits of andere bonus. Geloof dat er in het politiestation geen pc meer ongehacked is ;)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MatMich schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:23:
Sowieso heb je van die unlockers die je her en der kunt vinden, die kun je erop gooien en dan wordt ie geunlockt. Maar het is heel simpel. Je start bij de node met het blauwe bolletje, en het doel is alle nodes met een groen bolletje overnemen. Bij elke node staat een getal, dit getal geeft aan hoeveel moeite het kost om een node over te nemen. Zoek een weg naar je doel (de nodes met groene bolletjes - meestal is er maar een van, soms zijn er meerdere). Hou er rekening mee dat sommige "wegen" eenrichtingsverkeer zijn (die zijn gestippeld en je ziet er pijltjes tussen staan). Verder strijdt je tegen de firewall, de rode toren wiens doel het is om jouw start node over te nemen. Als je je doel niet hebt gehaald voordat hij jouw node overneemt dan heb je verloren.

Klik op een node, en vervolgens op het vlaggetje om die node over te nemen. Je ziet dan een blauw lijntje lopen naar die node, dan beginnen er procenten te tellen bij die node tot ie 100% is en dan is ie van jou. Op dat moment kun je de nodes die daar weer mee verbonden zijn ook overnemen. Op deze manier moet je je weg vinden naar je doel.

Verder kun je bij elke node die je al hebt overgenomen kiezen voor het schildje. Dit is "fortify", en houdt in dat het voor de firewall moeilijker wordt om de node te pakken. In het begin heb je dat nog niet zo nodig, maar als het moeilijker wordt geeft dit je meer tijd. Een goede strategie is éérst de opdracht te geven om omliggende nodes te capturen, en daarna de huidige node te fortifyen.

Verder heb je nog bonussen (bolletje op een blokje) en manieren om het speelveld naar jouw hand te zetten (spam zorgt ervoor dat de firewall het tijdelijk wat moeilijker krijgt, en transfer zorgt dat er punten van een node naar een andere worden getransfered, zodat die ene node daarna makkelijker over te nemen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
bram1984 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:17:
Nou ja, LA Noir en Heavy Rain zijn ook behoorlijk slow paced hoor, alleen die games trekken met toch meer. Het zijn echt de ellenlange gesprekken, het kiezen van zinnetjes, en het toekennen van puntjes aan verschillende eigenschappen (waarbij ik vaak amper merk wat het nu eigenlijk voor voordeel geeft) waardoor ik al snel afhaak. Ik houd van verhalende games en ik vind het niet erg dat ze je af en toe bij de hand nemen, maar de punten die ik hierboven noem vind ik gewoon overbodig, tijdrovend en ze leiden af van het hoofdverhaal.
Deus Ex onderscheid zich wel van andere RPG's omdat elke punt die je toekent duidelijk staat voor 1 bepaalde nieuwe vaardigheid die je er gelijk bij krijgt en je het dus gelijk merkt. Bij veel echte RPG's heb je een waarde voor aanval, die telkens iets hoger wordt waardoor je aanvallen telkens iets sterker worden, dat merk je haast niet. In dit spel koop je gewoon een extra mogelijkheid, dat merk je gelijk. Kan je eerst geen muren inslaan, na de upgrade kan het wel. Het uitbouwen van een karakter op deze manier zal je daarom misschien meer aanspreken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Ik vind het jammer dat je nergens stats ofzo ziet van je speelsessies, net zoals in Fallout 3 in de laadschermen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van dat appartement wat je krijgt? Ik vond in eerste instantie die stash achter die tv wel handig, maar ik kan er alleen wat uithalen, en niks in stoppen |:(

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:49
-.-"
spoiler:
Kwam er gister avond achter dat je niet die bio chip moet nemen ..... net nu ik er 27 uur in heb zitten en bijna bij nazir ben.... gelukkig heb ik de linback nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Flyby_Wire schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:35:
Kan iemand mij vertellen wat het nut is van dat appartement wat je krijgt? Ik vond in eerste instantie die stash achter die tv wel handig, maar ik kan er alleen wat uithalen, en niks in stoppen |:(
spoiler:
Je kan gewoon dingen droppen in die appartment, die blijven liggen.

Spoiler uberhaupt nodig ? behh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Schijnbaar moet je die dame van de receptie er in proppen :+

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

PredNL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:55:
[...]

Wel zo rustig.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb alles mooi uitgestald op m'n bureau, door erop te gaan staan en dan dingen te droppen :P

Wayne Haas zit bij mij trouwens op de plee.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
lol! Hij was dus het haasje bij jou.

Over gekke dingen gesproken. Zo heb ik de secretaresse van Sarif al eens bedolven onder de wapens en munitie, ze bleef gewoon doortypen op haar computer, terwijl alle items op haar keyboard en bureau bleven stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, uitgespeeld. Geniaal spel wat mij betreft, denk dat ik morgen opnieuw ga beginnen op Give Me Deus Ex en dan voor een Nonlethal run ga. Ik heb deze keer ook zo goed als niemand over de kling gejaagd, behalve...

spoiler:
...al die gasten die Malik dood wilden hebben. Not on my watch.

En iedereen in de proloog. Volgende run ga ik dus niemand afmaken... En dan meteen maar voor Foxiest of the Hounds gaan (geen alarms).

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Had de game uitgespeeld, maar ben opnieuw begonnen op de moeilijkste graad.
Echter crasht 'ie nu constant op hetzelfde punt. Paar min. oudere savegame doet hetzelfde helaas :(

Niet echt veel zin meer om nog een keer helemaal opnieuw te doen. Hoop op een update ofzo. Zie het meer online staan, maar nog niemand met een werkende oplossing.

• steefje
  • Nu online
Checkv voor de fun ff je email in je appartement inzake een kapotte spiegel.daarna de pc hacken die bij de receptie staat.deed me lachen

PSN ID Binloading_nl

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Willybubba schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:35:
Zo, uitgespeeld. Geniaal spel wat mij betreft, denk dat ik morgen opnieuw ga beginnen op Give Me Deus Ex en dan voor een Nonlethal run ga. Ik heb deze keer ook zo goed als niemand over de kling gejaagd, behalve...

spoiler:
...al die gasten die Malik dood wilden hebben. Not on my watch.

En iedereen in de proloog. Volgende run ga ik dus niemand afmaken... En dan meteen maar voor Foxiest of the Hounds gaan (geen alarms).
^^ wat hij zegt
spoiler:
(al heb ik Malik wel laten sterven... ik had eerlijk gezegd niet het idee dat ik er iets aan kon doen eigenlijk :X)

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ok volgens mij ben ik een game breaking bug tegengekomen
spoiler:
Bij dat hele signapore facilty gebeuren nadat ik emt de 3 scientists heb gesproken, moet er een virus geupload worden in de buurt van een enorme deur. Dit gedaan, dan zou de deur open moeten gaan, alleen dit gebeurt bij mij dus niet. Is er een andere manier om hier doorheen te komen?

• noud
[quote].oisyn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:47:
[...]

Malik een van de laatste levels.

spoiler:
Hoezo heb je haar in leven gehouden? Toen Malik en jij neerstorten, heb ik iedereen die op dat vliegtuig zaten te schieten bewusteloos geslagen. Later heb ik Malik op een operatietafel gezien>>??? Hoe zit dat

• Artwido
Willybubba schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:35:
Dat word vaak saven :)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ach, toen ik eenmaal een beetje gewend was aan hoe het spel werkt en wat verwacht wordt heb ik al geen enkel alarm meer laten afgaan.

@ Noud:

spoiler:
Als je op tijd bent kun je iedereen die op dat vliegtuig schiet afmaken en Malik in leven houden. Dat heb ik dus gedaan.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• steefje
  • Nu online
Bedankt voor de spoiliertag...

spoiler:
[quote].oisyn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:47:
[...]

^^ wat hij zegt (al heb ik Malik wel laten sterven... ik had eerlijk gezegd niet het idee dat ik er iets aan kon doen eigenlijk :X)
[/quote]

[ Voor 5% gewijzigd door steefje op 08-09-2011 08:51 ]

PSN ID Binloading_nl

• steefje
  • Nu online
Zijn het verdovingspistool en de stungun nog te upgraden? Ben er namelijk geen opties voor tegen gekomen.

PSN ID Binloading_nl

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

steefje schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:53:
Zijn het verdovingspistool en de stungun nog te upgraden? Ben er namelijk geen opties voor tegen gekomen.
alleen het verdovingsgeweer, die kan 3x reload-speed... andere upgrades heb je niets aan voor non-lethal

@hieronder, hoe werkt die eigenlijk, als ik die aan zet veranderd er weinig... (heb alleen nog maar geprobeerd over grote afstand, niet bewegend)

[ Voor 18% gewijzigd door flessuh op 08-09-2011 09:19 ]

https://www.dutchsolarboat.com

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Het lead targeting systeem is ook best wel handig.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

@ Flessuh: Die werkt juist goed bij bewegende doelen. Je ziet dan een extra reticule dinges die rood wordt als je raak gaat schieten, dus als je voor een bewegend doel uit mikt en de reticule wordt rood dan ga je raak schieten.

Nuttig, maar ik wachtte meestal toch tot mijn targets stilstonden :P

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Willybubba: Je omschrijving klopt, maar zeker over grote afstanden duikt dat pijltje aardig naar onderen. Dan is dat systeem best handig en het 'bespaart' je ammo.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Zojuist Deus Ex Augmented Edition besteld bij yourgamezone.nl voor maar 44 euro, mooi prijsje dacht ik zelf. :) Direct opnieuw beginnen en proberen alles nog sneaker te doen :P Is er ergens een website waar alle praxis kits in levels opstaan?

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

PredNL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:55:
Die heb ik meteen de eerste keer dat ik het appartementencomplex binnen kwam en ze bleef zeiken omgelegd. Behoorlijk bot, maar was wel benieuwd wat de gevolgen zouden zijn. Niet veel dus.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• steefje
  • Nu online
Weakling schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:37:
[...]

Die heb ik meteen de eerste keer dat ik het appartementencomplex binnen kwam en ze bleef zeiken omgelegd. Behoorlijk bot, maar was wel benieuwd wat de gevolgen zouden zijn. Niet veel dus.
Dat verklaart de mailwisseling dan ook. Lees de mail inzake de spiegel in jouw appartement en die bij de receptie.

PSN ID Binloading_nl

• mhpwolf
Iemand enig idee wat die nummers linksonder betekenen tijdens het laden van een save?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mhpwolf schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:41:
Iemand enig idee wat die nummers linksonder betekenen tijdens het laden van een save?
Dat zijn chapters/verhaalsegmenten/levels of iets dergelijks. Zo zijn ze op mij tenminste overgekomen.

• mhpwolf
Propane schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:05:
[...]
Dat zijn chapters/verhaalsegmenten/levels of iets dergelijks. Zo zijn ze op mij tenminste overgekomen.
Dacht ik ook, toen ik het nummertje 5 zag dacht ik dat ik bijna klaar was met iets ofzo, maar daarna ging het gewoon weer verder met 6, die weer verder kan tot 10 :)

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
mhpwolf schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:10:
[...]

Dacht ik ook, toen ik het nummertje 5 zag dacht ik dat ik bijna klaar was met iets ofzo, maar daarna ging het gewoon weer verder met 6, die weer verder kan tot 10 :)
Met je pijltjes toetsen kun je er doorheen lopen, geeft een korte omschrijven van het verhaal waar je op dat moment in zit.

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Gister begonnen met spelen, ik ga voor nonlethal, met een poging op niet gedetecteerd worden ook natuurlijk.
Maargoed dat is in het "eerste" level niet gelukt :P
Duurde even voordat ik doorhad dat iemand die getranquilzed is, weer wakker kan worden gemaakt door zn matties :P

Je hebt van die speciale Xp bonussen voor niet gedetecteerd worden. Er staat dan: without triggering alarm.
Maar hoe zit dat als:
-Je gezien wordt door een enemy?
-Een enemy een getranqulizede mattie van hem ziet liggen?
-Je gezien wordt door een turret (er gaat dan geen alarm nml)?
-Er een status "suspicious" tevoorschijn komt door een camera.
-Een hackpoging mislukt..

• steefje
  • Nu online
@^^ Zolang het alarm niet afgaat is er niets aan de hand

PSN ID Binloading_nl

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Als je na een level de bonus "Smooth Operator" krijgt zit je goed, dan is er geen enkel alarm afgegaan.

• noud
Ben wel benieuwd of er mensen zijn, die alle mailtjes lezen van (niet) gekraakte computers in Deus Ex?
Als je dat doet, verleng je het spel met heel wat uurtjes erbij :)

Verwijderd

noud schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:04:
Ben wel benieuwd of er mensen zijn, die alle mailtjes lezen van (niet) gekraakte computers in Deus Ex?
Ik heb bijna alle mails gelezen van elke pc die ik heb gehackt, ook andere onnuttige berichten heb ik gelezen :X verder toppie spel, beetje te veel hacking soms maar als dat alles is :)

• Playa del C.
noud schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:04:
Daar ben jij benieuwd naar... Veel Deus Ex 1 fans, zijn oldschool gamers, en zij lezen per definitie alles in dit soort spellen. Zo heb ik ook zoveel mogelijk gelezen.

Iemand zei ooit dat de dingen die Deus Ex 1 zo traag maakten, het juist zo'n goed spel maakten. In CoD schiet je letterlijk door de levels heen. Je staat nergens bij stil. In Deus Ex 1 en HR lees je zo nu en dan wat emails. Soms wat kranten. Dan praat je weer even vijf minuten met een NPC. Ik wandel zelfs door de hubs heen, omdat ik dat rennen helemaal niet gepast vindt. Geeft veel meer sfeer en verlengt de game. Mijn eerste playthrough was 40 uur, en zit nu in een tweede die ondertussen al weer 15 uur neemt, waarbij ik bijna voor het eerst naar Hengsha ga.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
steefje schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:27:
@^^ Zolang het alarm niet afgaat is er niets aan de hand
Als je gezien bent (dus "hostile" indicator) loop je wel je "ghost" bonus mis.
ik weet niet of je hem nog krijgt als iemand "alarmed" is.

TheS4ndm4n#1919

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alarmed maakt niets uit. Als hostile gezien worden maakt voor ghost wel uit. Als je even hostile bent maar er wordt geen alarm getriggered dan kun je nog wel smooth operator (en dus foxiest of the hounds) halen.

• Artwido
Ik heb die 2e Boss in no-time verslagen met drie typhoon acties. Dat stelde echt niets voor.
Ben nu weer in Detroit terug en heb exploderende kogels gekocht voor de revolver. Nu is het echt een makkie. :D Eén schot tussen een groepje bodyguards en de lichamen vlogen alle kanten op. >:)
Ik ben niet zo van de non- lethal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Tja, ieder zijn ding. Ik denk dat ik 'm nog wel een keer full lethal door ga spelen. Gewoon lekker rambo er op. Maar dan ook echt lethal. Dus alle NPC's die niet noodzakelijk zijn voor de game gaan dood. Lekker bowlen met lijkjes bijvoorbeeld.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
M2M schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 01:32:
Tja, ieder zijn ding. Ik denk dat ik 'm nog wel een keer full lethal door ga spelen. Gewoon lekker rambo er op. Maar dan ook echt lethal. Dus alle NPC's die niet noodzakelijk zijn voor de game gaan dood. Lekker bowlen met lijkjes bijvoorbeeld.

[video]
Ik hoop dat je blij bent, maar ik heb hier midden in de nacht zitten janken van het lachen.

+1337 internets for you good sir........

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Artwido schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:46:
Ik heb die 2e Boss in no-time verslagen met drie typhoon acties. Dat stelde echt niets voor.
Ben nu weer in Detroit terug en heb exploderende kogels gekocht voor de revolver. Nu is het echt een makkie. :D Eén schot tussen een groepje bodyguards en de lichamen vlogen alle kanten op. >:)
Ik ben niet zo van de non- lethal :P
ik doe nu een stealth run, maar ik heb wel punten in de typhoon, puur voor bossfights maar ik zit nu bijna op het punt dat ik niet meer weet wat ik nog zal halen.
spoiler:
en voor de 2 boxbots later bij de helipad in hengsha was de typhoon ook handig

Last known vind ik niet nodig, enemies marken ook niet echt, dus dan heb ik nog 3 punten nodig voor het stil lopen/vallen/springen en dan heb ik alle stealth augs volgens mij.

iemand overigens tips voor lethal playthrough? mijn 1e play heb ik mijn 10mm volledig geupgrade, maar werkt later niet echt lekker.

Ik baal overigens wel dat ik het spel in nederland besteld heb (gamersland.com en kantoor zit in almere) en ik heb geen benelux editie, dus geen silenced sniper actie voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
flessuh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:12:
[...]

ik doe nu een stealth run, maar ik heb wel punten in de typhoon, puur voor bossfights maar ik zit nu bijna op het punt dat ik niet meer weet wat ik nog zal halen.
spoiler:
en voor de 2 boxbots later bij de helipad in hengsha was de typhoon ook handig

Last known vind ik niet nodig, enemies marken ook niet echt, dus dan heb ik nog 3 punten nodig voor het stil lopen/vallen/springen en dan heb ik alle stealth augs volgens mij.

iemand overigens tips voor lethal playthrough? mijn 1e play heb ik mijn 10mm volledig geupgrade, maar werkt later niet echt lekker.

Ik baal overigens wel dat ik het spel in nederland besteld heb (gamersland.com en kantoor zit in almere) en ik heb geen benelux editie, dus geen silenced sniper actie voor mij...
Ouch, 10mm ben ik in mijn huidige game ook flink aan het upgraden. Vind het tot nu toe een heerlijk wapen... waarom werkt dat later in de game niet meer? Geen ammo meer te vinden, of te sterke tegenstanders?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

XyritZz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:10:
[...]

Ouch, 10mm ben ik in mijn huidige game ook flink aan het upgraden. Vind het tot nu toe een heerlijk wapen... waarom werkt dat later in de game niet meer? Geen ammo meer te vinden, of te sterke tegenstanders?
Te sterke tegenstanders ja, heb je 2 of meer headshots voor nodig. Mijn 1e playthrough was lethal-stealth, dus silencer er op en headshots.

Na een tijdje kom je zwaardere tegenstanders tegen en die gaan niet neer met 1 headshot dus dan heb je meteen een alarm aan je broek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
Vraagje:

spoiler:
Is er een manier om robots stealthy uit te schakelen? Ik heb zojuist de eerste robot gezien, waar je met een lift meerdere etages naar beneden gaat, er waren toen 2 npc's aan het praten over de robot, ene zij van its this button ofzo, maar ik had zelf nadat ik de twee npc's had verscholen even rondgekeken maar zag geen bediening ofzo om de robot uit te schakelen.

Edit: misschien via een gehackte computer?

[ Voor 5% gewijzigd door mhpwolf op 09-09-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

mhpwolf schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:21:
Vraagje:

spoiler:
Is er een manier om robots stealthy uit te schakelen? Ik heb zojuist de eerste robot gezien, waar je met een lift meerdere etages naar beneden gaat, er waren toen 2 npc's aan het praten over de robot, ene zij van its this button ofzo, maar ik had zelf nadat ik de twee npc's had verscholen even rondgekeken maar zag geen bediening ofzo om de robot uit te schakelen.

Edit: misschien via een gehackte computer?
spoiler:
De robots die ik tot nu toe tegen ben gekomen waren allemaal uit te schakelen via een computer. Jij zit waarschijnlijk in het FEMA lab? Ik moet zeggen dat ik niet meer weet wat ik daar heb gedaan. Maar je zal ongetwijfeld een computer moeten hacken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Nyarlathotep schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:32:
[...]

spoiler:
De robots die ik tot nu toe tegen ben gekomen waren allemaal uit te schakelen via een computer. Jij zit waarschijnlijk in het FEMA lab? Ik moet zeggen dat ik niet meer weet wat ik daar heb gedaan. Maar je zal ongetwijfeld een computer moeten hacken...
spoiler:
Ik vond die specifieke robot er zo groot en bedreigend uit zien (gecombineerd met m'n trillende controller bij z'n voetstappen) dat ik in m'n lethal run er langs gesneaked ben :).

Als je binnen komt ligt er volgens mij een EMP op een kist, iets naar rechts heb je dan een stuk waar je onder de vloer kunt komen. Daar sta je redelijk safe, nog verder naar rechts kun je dan een deur door/trap op waarna je buiten bereik van die robot bent.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

bovenstaand was sneller:P

De beste manieren tegen robots zijn via computer en EMP granaat als stille manieren, anders werkt de rocket launcher wel ;) (die je later krijgt/vind)

[ Voor 78% gewijzigd door flessuh op 09-09-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
Emp werkt zeker goed, gaat wel een alarm af, maar niks ernstigs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Je kan mijnen ook heel goed als sticky bombs gebruiken. En in tegenstelling tot granaten zijn zij wel te stapelen in je inventaris (dus effectief maximaal drie mijnen van een soort op twee vakjes).

En ja, EMP mijnen werken net zo goed als granaten. :P

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 09-09-2011 23:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Boris Vorontsov, de gast achter ENBSeries, heeft een versie gereleased die het haperen wat zou moeten verhelpen. Het is alleen voor DirectX 9 mode. Bij mij wordt het alleen maar trager overigens :P

Hij is ook bezig met het toevoegen van schaduweffecten. Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen :o

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik ben net klaar met mijn eerste playthrough. Voor de volgende ga ik voor Legend ("Give me Deus Ex" moeilijkheidsgraad), Pacifist en Foxiest of the Hounds. Lijkt pittig, maar het is mogelijk om heel wat delen van het spel over te slaan. ;)

[edit]
Moet toegeven dat veel spelers het gewone pistool onderschatten in het spel. Ja, het is niet het sterkste wapen en in het latere deel van het spel treed een schaarste van kogels op, maar met de armor-piercing upgrade kan je zelfs de meest zwaar bepantserde bewaker in twee headshots uitschakelen (getest op de standaard moeilijkheidsgraad).

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 10-09-2011 00:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Mister T
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:14
Zat net te lurken op het forum van Eidos en kwam deze tegen:

http://deusex.com/themissinglink

Source: http://forums.eidosgames....read.php?t=120594&page=59

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
M2M schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 01:32:

[video]
Haha ik heb me ook kapot zitten lachen 8)7

• MatMich
jammer het eerste bosslevel (barret) kost me echt veel te veel moeite om het nog leuk te vinden.
Ik schiet alles op hem leeg gooi vaten verberg me maar ik heb geen schijn van kans en ik speel nog wel op easy.
En ik kan ook niet meer terug, want ik moet hier doorheen
Ik ben bang dat ik het ga opgeven, dit spel is schijnbaar gemaakt door die-hard gamers, voor die hard gamers.
Ik hoopte eigenlijk op een game waar ik niet zo gefokt hoefde te schieten en dan bouwen ze dit weer in. (lekker origineel ook)
Het zou wellicht kunnen als die laadtijden niet zo belachelijk lang duurden, nu moet ik iedere keer een minuut wachten om 10 seconden te kunnen spelen.
Jammer het begon net wel leuk te worden en dan krijg je toch weer dit geleuter.
Voor mij voelen die bosslevels als straf en helemaal niet als "fun".

• Artwido
MatMich schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:32:
jammer het eerste bosslevel (barret) kost me echt veel te veel moeite om het nog leuk te vinden.
Ik schiet alles op hem leeg gooi vaten verberg me maar ik heb geen schijn van kans en ik speel nog wel op easy.
Ik ben bang dat ik het ga opgeven, dit spel is schijnbaar gemaakt door die-hard gamers, voor die hard gamers.
Ik hoopte eigenlijk op een game waar ik niet zo gefokt hoefde te schieten en dan bouwen ze dit weer in. (lekker origineel ook)
Het zou wellicht kunnen als die laadtijden niet zo belachelijk lang duurden, nu moet ik iedere keer een minuut wachten om 10 seconden te kunnen spelen.
Het is helemaal niet moeilijk echt niet. Je moet veel dekking zoeken. In veel gevallen is hij je weer kwijt en kun je weer even orde op zaken stellen. Er staan op heel veel plaatsen explosieve vaten en gasflessen die je kunt gooien naar hem. Hij is dan dood in no-time.
Je hoeft echt geen die-hard speler te zijn ben ik ook niet maar zowel deze als de boss later in het spel stellen echt niets voor.

• Adlermann
  • Laatst online: 22:04
MatMich schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:32:
Ik ervaar precies hetzelfde. Het is gewoon niet leuk meer.

• Hydra
Adlermann schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:52:
Ik ervaar precies hetzelfde. Het is gewoon niet leuk meer.
Ik speel op Normal en het was echt het enige stuk waar ik een paar keer moest herladen. Ik snap wel dat het relatief lastig is, maar het is wel een bossfight he.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
voor de bossfights heb ik een trainer gebruikt. Tip: laat die trainer niet langer aan dan nodig, anders is je save game f*cked up (wat ik dus heb meegemaakt, 3 uur opnieuw spelen :()

Tijdmachine | Nieuws trends

• Artwido
Zoals ik al zei bij de eerste bossfight kun je de vele explosieve vaten en gasflessen gebruiken en bij de tweede bossfight had ik slechts 3 typhoons nodig.
Ik vond beide bossfights een lachertje. Dus snap echt niet hoe jullie dit als moeilijk kunnen ervaren.
En ik ben absoluut geen die-hard gamer.

• MatMich
Artwido schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:46:
[...]

Het is helemaal niet moeilijk echt niet. Je moet veel dekking zoeken. In veel gevallen is hij je weer kwijt en kun je weer even orde op zaken stellen. Er staan op heel veel plaatsen explosieve vaten en gasflessen die je kunt gooien naar hem. Hij is dan dood in no-time.
Je hoeft echt geen die-hard speler te zijn ben ik ook niet maar zowel deze als de boss later in het spel stellen echt niets voor.
Het is wel moeilijk.
Ik kan dekking zoeken wat ik wil hij vind me direct en als hij je te pakken heeft ben je fucked.
Je bent na een klap nog wel niet dood maar je kan op "wsad" drukken wat je wil je komt gewoonweg niet meer weg.
Als ik een barrel pak om te gooien als ie met zijn rug naar me toe staat en ik wil gooien ben ik al te laat.
En schieten doet nog minder
Kortom Wat een kut-level

• Artwido
MatMich schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:19:
[...]

Het is wel moeilijk.
Ik kan dekking zoeken wat ik wil hij vind me direct en als hij je te pakken heeft ben je fucked.
Je bent na een klap nog wel niet dood maar je kan op "wsad" drukken wat je wil je komt gewoonweg niet meer weg.
Als ik een barrel pak om te gooien als ie met zijn rug naar me toe staat en ik wil gooien ben ik al te laat.
En schieten doet nog minder
Kortom Wat een kut-level
Als je naar een andere hoek rent en gaat hurken dan is ie je kwijt. Probeer het maar. Gooi een gasfles, die hoef je niet kapot te schieten maar ontploft als hij neerkomt. Hij geeft ook direct commentaar als hij gas binnen krijgt. Hij zegt iets in de trant van dat je vals spel speelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Artwido op 10-09-2011 18:25 ]

• MatMich
Artwido schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:22:
[...]

Als je naar een andere hoek rent en gaat hurken dan is ie je kwijt. Probeer het maar. Gooi een gasfles, die hoef je niet kapot te schieten maar ontploft als hij neerkomt. Hij geeft ook direct commentaar als hij gas binnen krijgt. Hij zegt iets in de trant van dat je vals spel speelt.
Heel erg vriendelijk van je maar het lukt me echt niet ook in een totaal andere hoek schiet ie me vanaf de verst mogelijke afstand kapot.
Het zal ooit wel lukken maar wat vind ik dit een bagger gedoe.

• Adanteh
  • Laatst online: 09-07 01:28
Probeer hem te stunnen. Ligt vast wel ergens een EMP granaat of iets dergelijks. Volgens mij werkt een tranquilizer naar zijn hoofd ook best goed. Pleur dan een paar explosives bij zijn voeten en je bent klaar.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
barret zonder ooit geraakt te worden:
zoek meteen cover tegen de beton ding dat voor je staat
gooi iets explosiefs vanuit cover.
hij is stunned door de explosie. schiet hem lek (in zn hoofd als je dat lukt). En zorg dat je ondertussen nieuwe explosieven gooit zodat ie stunned blijft.

Op die manier krijg ik hem dood zonder 1 keer geraakt te worden op give me deus ex

TheS4ndm4n#1919

• MatMich
RocketKoen schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:34:
barret zonder ooit geraakt te worden:
zoek meteen cover tegen de beton ding dat voor je staat
gooi iets explosiefs vanuit cover.
hij is stunned door de explosie. schiet hem lek (in zn hoofd als je dat lukt). En zorg dat je ondertussen nieuwe explosieven gooit zodat ie stunned blijft.

Op die manier krijg ik hem dood zonder 1 keer geraakt te worden op give me deus ex
Helaas helaas
Ik krijg gewoonweg niet de tijd
Het lukt me domweg (nog) niet
Ik gooi een gasfles en dan heb ik nauwelijks genoeg tijd om naar de volgende pilaar te komen.
Zo schiet ik natuurlijk helemaal geen reet op.
Ik ga maar eens een hapje eten en probeer het vanavond of zo nog een keer want ik begin nu behoorlijk gefrustreerd te raken en dan lukt het zeker niet.
Bah :(

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
MatMich schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:37:
[...]

Helaas helaas
Ik gooi een gasfles en dan heb ik nauwelijks genoeg tijd om naar de volgende pilaar te komen.
Ik ga maar eens een hapje eten en probeer het vanavond of zo nog een keer want ik begin nu behoorlijk gefrustreerd te raken en dan lukt het zeker niet.
tip zorg ervoor dat je genoeg health hebt, zorg ervoor dat je genoeg power hebt.
struin de omgeving af naar wapens / health / andere hulpvolle dingen. ( typhoon bijv )
en dan pas weer via die deur de dood tegemoet gaan :+

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
MatMich schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:37:
[...]

Helaas helaas
Spoiler: YouTube: DX: Human Revolution, Killing Barrett, No bullets fired - YouTube

Alleen kijken als t je echt niet zelf lukt want het laat gewoon de hele boss fight zien :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Bizar,
Ik probeerde het na een hapje eten.
Gooi letterlijk 1 gascontainertje, los 5 a 6 schoten met een pistooltje en "klaar is Kees"
Het lijkt wel of hij alle mislukte poging heeft onthouden.
Anders kan ik het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Nefiorim schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:45:
[...]

Spoiler: YouTube: DX: Human Revolution, Killing Barrett, No bullets fired - YouTube

Alleen kijken als t je echt niet zelf lukt want het laat gewoon de hele boss fight zien :)
Ik zie dat in dit voorbeeld Highlight Objects aan staat. Die heb ik al snel uitgeschakeld. Vind dat in dit spel niet leuk om te zien. Je vind de objecten toch wel.

Wie heeft ze aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Artwido schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:23:
[...]

Ik zie dat in dit voorbeeld Highlight Objects aan staat. Die heb ik al snel uitgeschakeld. Vind dat in dit spel niet leuk om te zien. Je vind de objecten toch wel.

Wie heeft ze aan of uit staan?
Ik heb de eerste keer zonder gedaan. De 2e keer aangezet gewoon voor gebruiksgemak :)
(Hey, je bent toch augmented up-the-wazoo. Dus waarom ook niet? :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor barret, neem 3 fragmentary mines mee, hurk achter dat betonblok tussen jou en hem.
Zet de doelzoeker op zijn borstkas (gewoon vanuit dekking, zonder wapen te richten)
en gooi 1 voor 1 de mijnen naar hem. Op easy is ie bij 3 stuks dood....
En aangezien je zelf niet uit dekking komt raakt hij je helemaal niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 10:20 . Reden: typfoutje ]

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste