I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
leuk filmpje. wat ze missen is het bericht in de email van die vrouw. die maakt pas echt duidelijk wat een bitch ze is.
Diagonaal lopen (zie mijn screenie)
Ragdolls (zeer incidenteel)
Animatie met 1 of 2 tegelijk killen, komt soms door de muur heen.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik snap het ook niet. Je kunt dit hele spel voltooien zonder een schot te lossen ongeveer. Wat nou shooter?Hydra schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:59:
Als je "alle meuk niet wil lezen" is een RPG misschien ook niet het beste genre. Ik vind overigens dat dit topic ook niet in Shooters hoort, het is gewoon geen shooter.
Niet schieten is wel moeilijker, ik denk daarom dat veel spelers het spel als shooter zullen spelen.Bosmonster schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:32:
[...]
Ik snap het ook niet. Je kunt dit hele spel voltooien zonder een schot te lossen ongeveer. Wat nou shooter?
Ik bijvoorbeeld ook, begon dapper in het politiebureau maar ik werd toch nog ontdekt en uiteindelijk kwam het er op neer dat ik het hele bureau uitgemoord heb
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik probeer elk level eerst te sneaken en iedereen neer te slaan, maar als dat niet lukt (laten we zeggen 8 x het level opnieuw laden) dan ga ik er als Rambo even doorheen knallen (headshots maken in dit spel is zo makkelijk, waardoor ik echt ontiegelijk veel kogels overhoud) . Maar stealth geeft wel meer voldoeningXyritZz schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:51:
[...]
Niet schieten is wel moeilijker, ik denk daarom dat veel spelers het spel als shooter zullen spelen.
Ik bijvoorbeeld ook, begon dapper in het politiebureau maar ik werd toch nog ontdekt en uiteindelijk kwam het er op neer dat ik het hele bureau uitgemoord heb
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Jammer alleen dat ze er nauwelijks rekening mee houden dat je dit wapen effectief voor bosses kunt gebruiken, aangezien er praktisch geen ammo voor te vinden is meer.
Gooi mijn -> stunned -> gooi mijn + paar headshots -> stunned -> nog een paar headshots -> dood.
Ook die 2 grote robots waren zo neer met de 10mm

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 04-09-2011 12:52 ]
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 04-09-2011 12:57 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Ik was van plan het een tweede keer uit te spelen, maar met zo een laatste level heb ik daar echt geen zin meer in.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

- Huntsman Silverback
- Longsword Whisperhead
- LINEBACKER G-87 MSGL
- Automatic Unlocking Device
- UR-DED
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Voor welke upgrades kan ik het beste gaan? Ik doe vooral stealth, en hacken is ook belangrijk natuurlijk. Alvast bedankt voor alle hulp.
Verwijderd
Geen intro
Burger Menu (debug menu)
Map Selector
Via het Burger Menu kan ik wapens spawnen, alleen staan ze zowat allemaal op (DISABLED). M'n DLC wapens staan er wel bij, dus hopelijk is opnieuw beginnen niet nodig voor mij
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Bewaren voor je tweede speelrondejelbo schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:05:
Ben een beetje dom geweest door te spelen voor ik de Augmented Edition's DLC heb geactiveerdKan ik de content later nog ergens kopen? Het gaat om:
- Huntsman Silverback
- Longsword Whisperhead
- LINEBACKER G-87 MSGL
- UR-DED
www.avpnews.com
Heb het antwoord van iemand op de Eidos forums, het kan gelukkigjelbo schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:05:
Ben een beetje dom geweest door te spelen voor ik de Augmented Edition's DLC heb geactiveerdKan ik de content later nog ergens kopen? Het gaat om:
- Huntsman Silverback
- Longsword Whisperhead
- LINEBACKER G-87 MSGL
- UR-DED
quote: JCpieHi, I did the same thing. You won't receive your items all at once, but you can still obtain them throughout the game. A lot of Automatic Unlocking Devices are found in Hengsha, you can also buy the shotgun in Hengsha and find the silenced sniper rifle and UR-DEDs lying around too. The Linebacker (grenade launcher?) can be obtained in Hengsha too.
Zoals jullie weten zijn er 3 hacking upgrades, stealth, fortify en capture dacht ik, verstandig om deze alle drie te upgraden of is alleen stealth bijvoorbeeld genoeg?Hielko schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:41:
Ik zou hacking, hoog springen, zware dingen tillen en evt door muren slaan redelijk snel upgraden. Wordt het een stuk makkelijker om de spelwereld te verkennen. Maar eigenlijk kan je volgens mij niet echt fout gaan qua upgrades.
thanks.
Fortify gebruik je om extra beveiliging op nodes aan te brengen. Hierdoor wordt de countdown timer hoger.
Zelf heb ik eigenlijk geen gebruik gemaakt van Fortify, en heb daarmee praktisch alles kunnen hacken. Wel had ik stealth maximaal.
[ Voor 3% gewijzigd door DEiE op 04-09-2011 19:11 ]
Ik heb lvl 1 fortify en niets aan stealth, en ik hack ook alles.DEiE schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:11:
Fortify is handig, maar niet noodzakelijk, de andere twee zou ik wel als noodzakelijk bestempelen, capture zowieso om hacks met hogere levels uit te voeren, en stealth zodat je minder snel ontdekt wordt, anders slagen de hogere level hacks niet.
Fortify gebruik je om extra beveiliging op nodes aan te brengen. Hierdoor wordt de countdown timer hoger.
Zelf heb ik eigenlijk geen gebruik gemaakt van Fortify, en heb daarmee praktisch alles kunnen hacken. Wel had ik stealth maximaal.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar moet echt een steam-achievement voor komen o.i.d.
"Soda-pop assasin"
Kill your opponents with a soda machine.
Z-machine OriginID: JaccoW
Ik moest lachen! HARD.
Trenchcoat is overigens uitverkocht lees ik net, dus nog alleen broeken, tshirts en shemagh's te krijgen in de store.
www.avpnews.com
Ik heb in het begin maar wat gedaan wat me handig leek. Vooral meer inventory want daar werd ik gek van en de hacking augs. Stealth is wel handig, fortify niet supernodig, maar praxis genoegmhpwolf schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:31:
Echt tot nu een superspel, ben net het Sarif Bureau uit. Alleen ben ik nooit zo goed als je keuzes moet maken om upgrades te doen. Tot nu toe heb ik 1 praxis point gebruikt voor hacking stealth, ik heb nu nog 1 praxis point die ik kan gebruiken voor een upgrade.
Voor welke upgrades kan ik het beste gaan? Ik doe vooral stealth, en hacken is ook belangrijk natuurlijk. Alvast bedankt voor alle hulp.
De strength augs heb ik daarna gemaxed. Recoil is nice en dan heb je ook gelijk de zware dingen tillen en door muren meppen. Beiden gebruik ik heel veel.
Ik heb nu bijna alles en geen idee meer wat ik moet nemen. Heb alleen nog wat onzin over zoals vijanden markeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 05-09-2011 00:33 ]
Headshots over een afstand van vijftig meter als je ook maar in de buurt van het hoofd mikt. Hacking die na een paar mislukte pogingen steevast overschakeld op supereasy mode, want dat ineens geen enkele 60%+ node nog af gaat waar ze in de pogingen daarvoor altijd afgingen noem ik niet normaal.
Verder nogal rommelig wat betreft het verhaal als je, zoals ik altijd doe bij dit soort spellen, jezelf niet als een braaf schooljongetje van quest naar quest laat leiden, maar zelf de omgeving gaat verkennen. Zo kwam ik bij een zendmast terecht en die kon ik uitschakelen. Doe ik en vervolgens begint Pritchard tegen Jensen te ouwehoeren en zegt Jensen dat ie 'm uitgeschakeld heeft omdat er gevaarlijke berichten verstuurd kunnen worden. Hierover stond nog niks in mijn quests, dus kwam op mij niet logisch over.
Het hoge cijfer dat dit spel op veel plekken krijgt, vind ik zelf dan ook nog steeds overdreven.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik weet niet hoor maar als iemand het bij mij zou willen zou hij ook zo gehurkt naast me kunnen gaan zitten en dan zie ik hem ook echt niet hoorWeakling schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:01:
Sjemig, wat een belachelijke A.I. zit er in dit spel zeg. Zit je in crouch letterlijk naast een persoon, niet eens achter, je kunt zo zijn veters lostrekken en nog ziet ie je niet. Geen enkele tactiek van de NPC's behalve dan achter iets hurken en met vrijwel dezelfde frequentie naar boven komen. Word je toch gespot, dan zijn ze binnen twee meter je al weer kwijt in plaats van dat ze fatsoenlijk een stukje verder zoeken. Etc. etc.
Dat ze niet verder zoeken valt iets over te zeggen maar ik denk dat dat de game gigantisch veel moeilijker zou maken tenzij je elke tegenstander in je pad omlegt zodat ze elkaar niet kunnen wakker maken.
Maar ik denk dat het per locatie verschild, ik had in de laatste paar levels toch echt een paar stukken waar ze de complete verdieping uitplozen om me te vinden.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dat lijkt me meer een gameplay keuze dan een AI-beperking overigens. Het is per definitie raar dat ze het opgeven terwijl ze net een gewapende man hebben gezien
Qua quests vind ik het juist erg sterk in elkaar zitten. Ik kam ook alles uit en soms komt het voor dat ik een quest al complete heb voordat ik hem ga doen. Dat kan gebeuren. Ondanks dat ik alles in willekeurige volgorde doe ben ik nog geen quest-bugs tegengekomen.
Enige serieuze bug die ik tegen ben gekomen was bij Zeke Sanders. Daar hing ipv een schilderij ineens een combat rifle voor de kluis. Later was dit ineens weer een schilderij
Ik vind het zelf een van de best uit- en afgewerkte game van het afgelopen jaar en het cijfer meer dan waard. Ook met de lengte en replay waarde is niks mis. Je kunt er zo 30+ uur mee zoet zijn, wat best veel is voor een game tegenwoordig.
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 05-09-2011 11:29 ]
PSN ID Binloading_nl
ja dat vond ik dus ook al vreemd.. toen had ik zo energy bar genomen.. fixed thatsteefje schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:31:
Ik snap de logica niet helemaal van je energie gehalte. Je kan er voor kiezen om meerdere energiepacks te gebruiken en daarnaast is het mogelijk om je gebruikte energie sneller aan te vullen. Op één of andere manier vult hij bij mij alleen het eerste energiebalkje aan en de overige niet. Is dat normaal?
Ik zit met een ander probleem
[ Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 05-09-2011 12:37 ]
jterpstra schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:36:
[...]
ja dat vond ik dus ook al vreemd.. toen had ik zo energy bar genomen.. fixed that( je vind ze vrijwel overal / kopen op de markt )
spoiler:ik zit in FEMA camp en daar heb je dus die eerste end boss. maar ik heb geen stun gun ! die gast blijft me ass hard ownen. iemand een idee ? ik heb geen zin om een oude save game te openen en weer 2 uren terug in de tijd te zijn =(
jterpstra schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:36:
[...]
ja dat vond ik dus ook al vreemd.. toen had ik zo energy bar genomen.. fixed that( je vind ze vrijwel overal / kopen op de markt )
spoiler:ik zit in FEMA camp en daar heb je dus die eerste end boss. maar ik heb geen stun gun ! die gast blijft me ass hard ownen. iemand een idee ? ik heb geen zin om een oude save game te openen en weer 2 uren terug in de tijd te zijn =(
Daarnaast gebruik maken van de pilaren als cover.
Helemaal niet oneindig, als het op is dan is het op en moet het rechargen. Die situatie verschilt niet zoveel met de status quo, want de laatste batterij laadt sowieso automatisch op._H_G_ schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:36:
@steefje: Yep, da's normaal. Anders zou het spel heel gemakkelijk worden (bijv. oneindig cloak+takedown).
Ik ben het er ook niet mee eens dat het dan heel gemakkelijk zou worden. In de situatie dat ik nu een extra batterij nodig heb dan eet ik even snel een powerbar. 't Is niet alsof ik ooit zonder zit, dus het is voor mij hooguit een klein ongemakje, meer niet. Maar goed, ik doorzoek dan wel altijd alles. Maar eigenlijk zou je ook praxis points moeten kunnen besteden aan het kunnen opladen van meerdere batterijen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad, logischer had ik het gevonden als het altijd aanvult tot (aantal batterijen - 1) of anders de helft afgerond naar boven (of onder), dan heeft het veel meer meerwaarde om praxis punten hieraan uit te geven. Ik had meteen spijt toen ik er achter kwam dat dit niet zo werkte....oisyn schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:46:
[...]
Helemaal niet oneindig, als het op is dan is het op en moet het rechargen. Die situatie verschilt niet zoveel met de status quo, want de laatste batterij laadt sowieso automatisch op.
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Je hebt dus nog twee nadelen: kost een powerbar en je bent leeg (dus extra cooldown)..oisyn schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:46:
Ik ben het er ook niet mee eens dat het dan heel gemakkelijk zou worden. In de situatie dat ik nu een extra batterij nodig heb dan eet ik even snel een powerbar.
Geen idee wat jij doet, maar natuurlijk wordt het heel gemakkelijk als je continue vier batterijen ter beschikking kan hebben.. Maar volgens mij speel je niet non-lethal. Dan is het spel sowieso al gemakkelijk.
Lethal is een stuk moeilijker als non-lethal._H_G_ schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:42:
[...]
Je hebt dus nog twee nadelen: kost een powerbar en je bent leeg (dus extra cooldown).
Geen idee wat jij doet, maar natuurlijk wordt het heel gemakkelijk als je continue vier batterijen ter beschikking kan hebben.. Maar volgens mij speel je niet non-lethal. Dan is het spel sowieso al gemakkelijk.
Maakt meer lawaai enzo.
Tenzij alarmen je niks kunnen schelen natuurlijk.
Extra cooldown is onzin. Als je leeg bent kun je gewoon een powerbar eten en die volle batterij die daaruit volgt kun je meteen gebruiken. Blijft er nog 1 nadeel over, waarvan ik al zei dat het geen nadeel was: ik heb nog nooit zonder powerbars gezeten._H_G_ schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:42:
[...]
Je hebt dus nog twee nadelen: kost een powerbar en je bent leeg (dus extra cooldown).
Je hebt dus niet continu 4 batterijen beschikbaar, want ze moeten opladen. En áls ik ze nodig heb, dan kan ik ze gewoon gebruiken, want dan eet ik gewoon wat powerbars. Ergo, als je nog powerbars hebt (wat ik altijd heb), dan heb je dus ook continu batterijen beschikbaar.Geen idee wat jij doet, maar natuurlijk wordt het heel gemakkelijk als je continue vier batterijen ter beschikking kan hebben..
Ik speel weldegelijk non-lethal, al heb ik wel een paar mannetjes echt gedood.Maar volgens mij speel je niet non-lethal. Dan is het spel sowieso al gemakkelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2011 15:30 ]
Sinds de eerste 'city hub' heb ik overigens wel veel last van de 'stuttering' waar wat heisa over is. Eenmalig een area laden kan ik begrijpen, maar als ik een uur lang over de straten van Detroid banjer, blijft de boel hard haperen bij elk steegje wat ik inloop.. Op de Eidos Forums is er een Poll voor.
Hebben jullie dit ook allemaal of is het systeemafhankelijk? Andere -goed geprogrammeerde- spellen zoals Just Cause 2 lopen hier op een uitzondering na (drukke scene of zo) altijd vloeiend als boter.
Die extra batteries zijn daardoor eigenlijk compleet zinloos geworden.
Je moet ze ook niet vol eten om het vol eten. Je moet ze eten wanneer je ze nodig hebt. En het enige voordeel
dat je hebt van meer dan 2 batterijen is dat je dan geen stroom "weggooit" als je een pack of bottle met powerbars eet.
[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2011 17:18 ]

Raku
het hele batterijgebeuren is onzin eigenlijk. Het ding herlaadt weer, dus als je het rustig aan doet en niet als rambo door het spel gaat (a.k.a. spelen zoals het gespeeld hoort te worden, imo.), heb je aan 1 batterijdingetje genoeg..oisyn schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:16:
.oisyn in "[Multi] Deus Ex: Human Revolution"
Je moet ze ook niet vol eten om het vol eten. Je moet ze eten wanneer je ze nodig hebt. En het enige voordeel
dat je hebt van meer dan 2 batterijen is dat je dan geen stroom "weggooit" als je een pack of bottle met powerbars eet.
Ik heb het nooit geupgrade of voedsel gegeten en misschien eens of twee keer te weinig energie gehad. Als je drie kereltjes na elkaar wil uitschakelen kan het wel handig zijn om een extra batterijtje te hebben.
Super bedankt.., Nu heb ik zoveel worms in overvloed
Iemand trouwens enig idee hoeveel praxis points je maximaal kan halen uit één playtrough. Ik heb naast de missies alle sidequest gedaan (ben pas bij de tweede eindbaas) en zou het leuk vinden om iig al mijn main augs 100% te kunnen updaten (stealth)
PSN ID Binloading_nl
Ook zo met het politiebureau. Mannetje bij de deur naar de afdelingen zegt dat je er niet in mag, de missie zegt ook dat je beter het gebouw vanaf een andere plek kunt binnensluipen. Ik denk: bekijk het, ik loop gewoon de deur binnen. Mannetje roept nog even: "hey dat mag niet!" terwijl ik de toilet in loop (geen sneak, cloak of zo) en er gaat geen alarm of niks af en kan zo naar de morgue.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Overigens blijft het knap dat je iemand z'n arm op twaalf plaatsen kan breken, maar dat hij daar niets van merkt zodra een kameraad hem wakker maakt.
[ Voor 25% gewijzigd door Jeoh op 06-09-2011 09:52 ]
Het vereist een andere taktiek. Je speelt ten eerste veel rustiger en geduldiger. Bij ieder hoekje moet ik eerst even kijken of er iemand loopt, vervolgens zijn route achterhalen en een plan opstellen om te kijken hoe ik hier langs ga. Als ik iemand (non leathal)uitschakel is dat echt een pure noodzaak, liever sneak ik er voorbij. Dit vergt bij elkaar meer geduld en trial& error.Jeoh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:51:
Snap niet dat mensen claimen dat non-lethal zo veel uitdagender is. Je krijgt een shitload aan extra XP per 'kill', en het uitschakelen van vijanden is ook nog eens veel gemakkelijker (vrijwel altijd one shot one kill).
Overigens blijft het knap dat je iemand z'n arm op twaalf plaatsen kan breken, maar dat hij daar niets van merkt zodra een kameraad hem wakker maakt.
Als je gunblazing door de game gaat, heb je wel het nadeel dat het allarm roodgloeiend staat en dus meer vijanden tegenkomt.Dit levert je uiteindelijk meer xp op, want een sneaky bastrd zal er voor keizen de vijand te negeren.
Voordeel is dat nadat je iedereen hebt uitgemoord rustig alles kan onderzoeken en de nodige goodies kan acterhalen.
Welke van de twee makkelijker is, zal ik tijdens mijn tweede walktrough ondervinden.
[ Voor 4% gewijzigd door steefje op 06-09-2011 10:28 ]
PSN ID Binloading_nl
Mwoa, niet mee eens. Juist omdat je maar 1 batterij hebt die laadt vind ik het wel prettig dat ie ook snél kan laden, zodat ik takedowns achter elkaar kan doen zonder al teveel tijd ertussen. Wat wel zonde is is praxis points investeren in heel veel lege batterijen.steefje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:51:
Snap het idee achter de het opladen van de batterij, maar dan baal ik er nu van dat ik parxis points geinvesteerd hebt in het snel opladen. Dat is zonde.
Maar hoe weet je dan dat je álle sidequests gedaan hebt?Ik heb naast de missies alle sidequest gedaan (ben pas bij de tweede eindbaas)
Ik speel ook stealth, maar ik vind het dan weer wel leuk om iedereen één voor éen non-lethal om te leggen.steefje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
Als ik iemand (non leathal)uitschakel is dat echt een pure noodzaak, liever sneak ik er voorbij. Dit vergt bij elkaar meer geduld en trial& error.
Nee, hij zorgt ervoor dat ie niet gezien wordt. Het zegt imho niets over het al dan niet omleggen van mensen.Als je gunblazing door de game gaat, heb je wel het nadeel dat het allarm roodgloeiend staat en dus meer vijanden tegenkomt.Dit levert je uiteindelijk meer xp op, want een sneaky bastrd zal er voor keizen de vijand te negeren.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 06-09-2011 10:54 ]
Mensen vergeten ook de Traveler XP bonussen die je krijgt door ergens omheen te sneaken.steefje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
[...]
Het vereist een andere taktiek. Je speelt ten eerste veel rustiger en geduldiger. Bij ieder hoekje moet ik eerst even kijken of er iemand loopt, vervolgens zijn route achterhalen en een plan opstellen om te kijken hoe ik hier langs ga. Als ik iemand (non leathal)uitschakel is dat echt een pure noodzaak, liever sneak ik er voorbij. Dit vergt bij elkaar meer geduld en trial& error.
Als je gunblazing door de game gaat, heb je wel het nadeel dat het allarm roodgloeiend staat en dus meer vijanden tegenkomt.Dit levert je uiteindelijk meer xp op, want een sneaky bastrd zal er voor keizen de vijand te negeren.
Voordeel is dat nadat je iedereen hebt uitgemoord rustig alles kan onderzoeken en de nodige goodies kan acterhalen.
Welke van de twee makkelijker is, zal ik tijdens mijn tweede walktrough ondervinden.
Er zijn zoveel verschillende routes mogelijk. Ben nu al bezig aan mijn 3e playthrough (foxy pacifist eens proberen) en ik kom gewoon steeds weer nieuwe dingen tegen
sudo apt-get rekt
Haha, ja, die was me ook al opgevallenJeoh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:51:
wat mij op is gevallen is dat je de ene keer traveler XP krijgt (100) en soms pathfinder XP (300). in een aantal gevallen is het verschil duideijk, maar soms niet. Weet iemand wat de trigger is van beide, of het verschil tussen de 2 dus...MazeMouse schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:11:
[...]
Mensen vergeten ook de Traveler XP bonussen die je krijgt door ergens omheen te sneaken.
Er zijn zoveel verschillende routes mogelijk. Ben nu al bezig aan mijn 3e playthrough (foxy pacifist eens proberen) en ik kom gewoon steeds weer nieuwe dingen tegen
ik ben nu met 3e playthrough bezig, deze keer pacifist stealth, maar wel punten in typhoon voor bazen, en dermal armor voor emp protection. Ik moet wel zeggen dat het moeilijk is te kiezen waar de 1e paar punten in moeten, en dan weet ik blijv al 2 extra praxis points te halen buiten limb om in 1e deel....
@hieronder:
Ik denk zelf meer dat pathfinder is als je afwijkt van het "normale" pad en traveler een verborgen pad is in het normale zegmaar...
bijvoorbeeld:
[ Voor 18% gewijzigd door flessuh op 06-09-2011 11:38 ]
Verwijderd
Pathfinder is volgens mij vaak als je ergens naar beneden springt?flessuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:26:
[...]
wat mij op is gevallen is dat je de ene keer traveler XP krijgt (100) en soms pathfinder XP (300). in een aantal gevallen is het verschil duideijk, maar soms niet. Weet iemand wat de trigger is van beide, of het verschil tussen de 2 dus...
ik ben nu met 3e playthrough bezig, deze keer pacifist stealth, maar wel punten in typhoon voor bazen, en dermal armor voor emp protection. Ik moet wel zeggen dat het moeilijk is te kiezen waar de 1e paar punten in moeten, en dan weet ik blijv al 2 extra praxis points te halen buiten limb om in 1e deel....
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
•Traveler: enter a secret area (100 XP)
•Explorer: enter a secret area (200 XP)
•Pathfinder: enter a secret area (300 XP)
•Trailblazer: enter a secret area (400 XP)
vreemd genoeg ben ik trailblazer nog maar 1x tegengekomen volgens mij...
Verwijderd
Vind zelf de tactiek van langs sneaken makkelijker. Er zijn nogal wat scenes dat de enemies bij elkaar staan om te praten, wat precies een moment is om er snel langs te kruipen. Voorbeeld:steefje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
[...]
Het vereist een andere taktiek. Je speelt ten eerste veel rustiger en geduldiger. Bij ieder hoekje moet ik eerst even kijken of er iemand loopt, vervolgens zijn route achterhalen en een plan opstellen om te kijken hoe ik hier langs ga. Als ik iemand (non leathal)uitschakel is dat echt een pure noodzaak, liever sneak ik er voorbij. Dit vergt bij elkaar meer geduld en trial& error.
Het non lethal afschieten alarmeert de overige guards vaak en zorgt voor meer duck and run tactieken.
Goed punt, laat ik zo zeggen alle sidequests die ik ben tegen gekomen. Er zullen er wellicht nog meer zijn..oisyn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:50:
[...]
Maar hoe weet je dan dat je álle sidequests gedaan hebt?
[...]
PSN ID Binloading_nl
Heb iig Tong's rescue gedaan (volgens mij wordt het verhaal wel weird als je die niet hebt).
dat is nu net een quest die je alleen krijgt als je de pre-order DLC hebtBosmonster schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:57:
Ik ben ook wel benieuwd naar of ik alle sidequests heb gedaan.
Heb iig Tong's rescue gedaan (volgens mij wordt het verhaal wel weird als je die niet hebt).
extra XP doet weinig hoor.Jeoh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:51:
Snap niet dat mensen claimen dat non-lethal zo veel uitdagender is. Je krijgt een shitload aan extra XP per 'kill', en het uitschakelen van vijanden is ook nog eens veel gemakkelijker (vrijwel altijd one shot one kill).
scheelt je 20 XP voor mercifull soul. 1 praxis point = 5000 XP.
Dus elke 250 enemies kost je dat 1 praxis punt.
Maar speelwijze van makkelijk naar moeilijk:
Lethal
Non-lethal
Non-lethal stealth (ghost en smooth operator)
lethal stealth
non lethal stealth + alle vijanden down (max xp)
lethal stealth + alle vijanden dood.
Nou, het moeilijkste is toch nog altijd non lethal stealth + alle vijanden down zonder gebruik te maken van wapens en niet gezien worden.RocketKoen schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:26:
[...]
dat is nu net een quest die je alleen krijgt als je de pre-order DLC hebt
[...]
extra XP doet weinig hoor.
scheelt je 20 XP voor mercifull soul. 1 praxis point = 5000 XP.
Dus elke 250 enemies kost je dat 1 praxis punt.
Maar speelwijze van makkelijk naar moeilijk:
Lethal
Non-lethal
Non-lethal stealth (ghost en smooth operator)
lethal stealth
non lethal stealth + alle vijanden down (max xp)
lethal stealth + alle vijanden dood.
Lethal stealth is eigenlijk best gemakkelijk. Silenced sniper rifle + silenced pistooltje en je kunt iedereen headshotten.
Verder vind ik op Deus Ex moeilijkheid lethal non-stealth echt niet makkelijker dan lethal stealth. Open en bloot een ruimte met meerdere vijanden binnenwandelen doe je niet zomaar, zeker niet als ze later wat steviger worden.
Overigens is mijn persoonlijke stijl meer een mix van alles (vooral omdat dingen soms anders lopen dan gepland
silenced sniper rifle? heb ik iets gemist? of bedoel je de tranq gunM2M schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:43:
[...]
Nou, het moeilijkste is toch nog altijd non lethal stealth + alle vijanden down zonder gebruik te maken van wapens en niet gezien worden.
Lethal stealth is eigenlijk best gemakkelijk. Silenced sniper rifle + silenced pistooltje en je kunt iedereen headshotten.
@hieronder, ik heb zelf gepre-ordered, dus extra missie, explosive pack, wat credits, grenade launcher uit extra missie... nog geen silenced sniper tegengekomen

ik zal wel kijken voor mn volgende playthrough, dan ga ik weer lethal
[ Voor 20% gewijzigd door flessuh op 06-09-2011 13:22 . Reden: reacties onder ]
Verwijderd
Silenced sniper rifle krijg je als je pre-ordered en als je een cracked game draait.flessuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:01:
[...]
silenced sniper rifle? heb ik iets gemist? of bedoel je de tranq gun
En bij de Augmented edition. Die dan wel weer tijdens het unlocken net doet alsof je een pre-order versie hebt, terwijl ie dat niet is.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:05:
Silenced sniper rifle krijg je als je pre-ordered en als je een cracked game draait.
Je kunt er minimaal één tegenkomen in het spel (Alhoewel ik ook de Augmented Edition draai, maar los van degene in mijn wapenvoorraad)...Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:05:
[...]
Silenced sniper rifle krijg je als je pre-ordered en als je een cracked game draait.
[ Voor 14% gewijzigd door Elijan9 op 06-09-2011 14:34 ]
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Om het even compleet te maken...Elijan9 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:42:
Je kunt er minimaal één tegenkomen in het spel (Alhoewel ik ook de Augmented Edition draai, maar los van degene in mijn wapenvoorraad)...
spoiler:In Detroit in een garagebox, maar ik weet niet de precieze locatie...
aha, blijkbaar heb ik die wel eens opgepakt toen ik een sniper rifle had...toen kreeg ik 1 sniper rifle ammo er bij nl... nooit weer aan gedachtPropane schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:53:
[...]
Om het even compleet te maken...spoiler:De garagebox naast het basketbalveldje. Level 5 slot, code kun je vinden in het apartement van de wapendealer die op de 3de verdieping van de flat naast het basketbalveldje zit als ik me niet vergis.
@ hieronder, ik zal vanavond nog wel even kijken, heb de locker in mn stealthrun nog niet open gedaan.
[ Voor 9% gewijzigd door flessuh op 06-09-2011 15:28 ]
Dat hoort niet te gebeuren, de normale sniper en silenced zijn twee aparte wapens. Dus als je een normale sniper rifle hebt en je komt een silenced sniper tegen zou Jensen die moeten willen oppakken, niet alleen ammo van krijgen voor zover ik weet.flessuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:01:
[...]
aha, blijkbaar heb ik die wel eens opgepakt toen ik een sniper rifle had...toen kreeg ik 1 sniper rifle ammo er bij nl... nooit weer aan gedacht
Ik ben er ook eentje tegengekomenElijan9 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:42:
Je kunt er minimaal één tegenkomen in het spel (Alhoewel ik ook de Augmented Edition draai, maar los van degene in mijn wapenvoorraad)...
spoiler:In Detroit in een garagebox, maar ik weet niet de precieze locatie... Ik meen bij het basketbalveldje of degene die je tegenkomt als je vanaf het basketbalveld via het hek naar de andere regio van Detroit gaat...
die is niet silent, die had ik wel gevonden namelijkWeakling schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:38:
[...]
Ik ben er ook eentje tegengekomen
spoiler:maar ik weet niet meer zeker of dat een silent type isboven op het tankstation waar je wapens kunt kopen in de ventschacht
Dat was standaard oppakken, naar beneden springen en verkopen
[ Voor 7% gewijzigd door flessuh op 06-09-2011 15:45 ]
Ik hoef niet te weten hoe het afloopt, maar is er beetje werk van gemaakt in de zin van redelijke epiloog met filmpjes etc of is het laatste missie klaar, drie seconden filmpje en over naar de credits?Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:00:
En uitgespeeld! Leuk verhaal, alleen vond ik het einde eerlijk gezegd tegenvallen.
Ze gebruiken wel dezelfde ammo afaik. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen...Propane schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:25:
[...]
Dat hoort niet te gebeuren, de normale sniper en silenced zijn twee aparte wapens. Dus als je een normale sniper rifle hebt en je komt een silenced sniper tegen zou Jensen die moeten willen oppakken, niet alleen ammo van krijgen voor zover ik weet.
Silenced sniper is wel lollig, maar je kunt 'm bijna nergens echt gebruiken.
Verwijderd
Het einde duurt wel eventjes, alleen niet wat je zou verwachten.Weakling schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:16:
[...]
Ik hoef niet te weten hoe het afloopt, maar is er beetje werk van gemaakt in de zin van redelijke epiloog met filmpjes etc of is het laatste missie klaar, drie seconden filmpje en over naar de credits?
Ah, die kijk ik sowieso al bij elk spel af (en ook bij films trouwens), dus dat komt goed uit.DrClaw schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:46:
er is meer na de credits.
Ik heb al diverse keren de handleiding gelezen en vele youtube filmpjes (walktroughs) bekeken.
Maar het dubbeltje valt nog steeds niet.
Ik verdwaal ,snap niets van de maps en nog minder van het hackingsysteem.
Sterker nog dat hacken komt bij mij echt niet binnen wat nu precies de bedoeling is en hoe het nu precies moet en daar scchijn ik dus niet de enige in te zijn.
Ik vind de bediening verre van gemakkelijk je moet hele onhandige toetscombinaties gebruiken voor diverse handelingen.
Mijn vingers lijken niet gebouwd voor een snelle toetsenboard layout in dit spel.
Je zal dat ongetwijfeld kunnen veranderen maar eerlijk gezegd heb ik dat bij de tientallen misschien wel tegen de 100 andere spellen die ik ooit gespeeld heb nog nooit noodzakelijk gevonden.
Het meest frustrerende is wellicht nog wel dat iedereen laaiend enthousiast schijnt te zijn over dit spel terwijl ik het tot nu toe bijzonder saai en onoverzichtelijk vind.
Ben benieuwd tot hoelang ik het volhoud of wanneer ik erachter kom dat ik het misschien toch wel leuk vind.
Maar zoals gezegd tot nu toe vind ik het een "boring" en frustrerend spel waar ik geen enkele vat op kan krijgen.
Een groot deel van het spel bestaat namelijk inderdaad uit het ronddolen door de steden. Ik ben alleen al in Detroit de eerste keer 2 avonden bezig geweest ofzo om de stad te verkennen. Als dat je niet ligt, dan kan ik me voorstellen dat je er niet veel aan vindt. De levels zelf zijn behoorlijk groot en je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt en zelf een methode tot je doel te bedenken. Verdwalen is juist een groot pluspunt aan de game wat dat betreft, maar gelukkig heb je een map
Wat je lastig vindt aan het concept van het hacken snap ik niet zo goed. Pak nodes tot je eindbestemming (of enemy base node) om te winnen. Optioneel kun je met wat extra risico nog de bonussen oppakken.
[ Voor 100% gewijzigd door Bosmonster op 07-09-2011 08:00 ]
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Verder, als je alleen de X ziet (op de map, of in je scherm), dan zit je iig op het juiste niveau, als je een X met een driehoekje ziet, moet je een niveau hoger of lager (afhankelijk hoe het driehoekje wijst).
verder hacking, gewoon alle nodes aanklikken en op alle knopjes klikken. niet te veel nadenken, want dan is je tijd op.
Maar vond dat hacking ook niet zoveel aan, dus heb vooral die automatic unlock devices gebruikt (moet wel bekennen dat ik hebt gecheat door unlimited van die automatic unlock dingen te nemen).
Dat verdwalen had ik ook, Detroit heeft enkele verstopte steegjes, zoals achter het tankstation en dan eentje met zo'n schacht. Ik zou zeggen de eerste keer je in een stad komt neem je tijd, loop wat rond, geef je ogen de kost zodat je een beetje bekend raakt. Er is namelijk geen tijdsdruk, buiten dat andere npc's vragen waar je blijft over de intercom (zoals Sarif die klaagt als je het gebouw wat inspecteert wanneer je naar de helicopter moet). China is nog meer verwarrend en kan ik je weinig mee helpen, let wel dat er in China richtingsbordjes staan die kunnen helpen.Ik verdwaal ,snap niets van de maps en nog minder van het hackingsysteem.
Heb je misschien objective highlighting (ofzo) uit gezet in de gameplay settings? Die tonen buiten op de kaart ook ingame een pointer naar het volgende objective in de quest. Samen met object highlighting die bruikbare objecten van een oranje gloed voorziet kan dit al het overdonderende gevoel wat verminderen. Deze staan aan in easy of normal, maar gaan uit op hard. Ik ga voor mijn 2de playthrough voor hard maar ik heb de object hightlight en crosshair weer aangezet.
Hacking is simpel eenmaal je de truc hebt. Voor je begint met een node te hacken bekijk je de boel zeer goed. Je kan maar gedetecteerd worden als je een handeling uitvoert, tot dan zit je op je gemak.
Er zijn gewone wegen en eenrichtingswegen. De bedoeling is om aan de groene bol(len) te raken. Plan dus een beetje op voorhand welke weg je gaat nemen. Je kan ook meerdere nodes tegelijk hacken. Probeer dus in rechte lijn naar de bol(len) te gaan als prioriteit en zie de radertjes en blokjes als secundair.
Tips:
-Soms is het mogelijk om de rode toren te hacken dan heb je alles.
-Voor je de laatste bol hacked kijk je of er nog tijd is om aan blokjes te raken voor je gedetecteerd bent.
-Nukes zorgen ervoor dat je hack niet kan worden gedetecteerd
-Stop!'s zorgen ervoor dat de detectie stil valt
-Stealth augment zorgt ervoor dat je minder vlug zult worden gedetecteerd
-Fortify kan je een node die je al gehacked hebt kunt versterken zodat detectie langs die node trager gaat maar die heb ik volledig genegeerd en zal ik in volgende playthrough niet meer augmenten
[ Voor 3% gewijzigd door Zamalan op 07-09-2011 08:53 ]
MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB
moet je voor de gein eens in die missie voor de 'factory' (de eerste echte dus) eens langs genoeg wachten zodat sarif voor de 2e keer vraagt waar je blijft. goed luisteren wat ie zegt...
Wat misschien ook helpt is het volgende:Zamalan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:49:
[...]
Hacking is simpel eenmaal je de truc hebt. Voor je begint met een node te hacken bekijk je de boel zeer goed. Je kan maar gedetecteerd worden als je een handeling uitvoert, tot dan zit je op je gemak.
Er zijn gewone wegen en eenrichtingswegen. De bedoeling is om aan de groene bol(len) te raken. Plan dus een beetje op voorhand welke weg je gaat nemen. Je kan ook meerdere nodes tegelijk hacken. Probeer dus in rechte lijn naar de bol(len) te gaan als prioriteit en zie de radertjes en blokjes als secundair.
Tips:
-Soms is het mogelijk om de rode toren te hacken dan heb je alles.
-Voor je de laatste bol hacked kijk je of er nog tijd is om aan blokjes te raken voor je gedetecteerd bent.
-Nukes zorgen ervoor dat je hack niet kan worden gedetecteerd
-Stop!'s zorgen ervoor dat de detectie stil valt
-Stealth augment zorgt ervoor dat je minder vlug zult worden gedetecteerd
-Fortify kan je een node die je al gehacked hebt kunt versterken zodat detectie langs die node trager gaat maar die heb ik volledig genegeerd en zal ik in volgende playthrough niet meer augmenten
Vaak zijn er vanaf het startpunt twee manieren om naar het eindpunt te gaan. Ik kies altijd voor de routve via het laagste niveau. Op het moment dat ik bij een node die level 4 of hoger is, gebruik ik voor de zekerheid een Nuke.(afhankelijk van hoever ik van het eindpunt ben) Als ik vlakbij mijn eindpunt ben ga ik voor de bonussen. Zodoende zit ik bijna nooit zonder Nukes en stoppingworms. Meestal als het alarm afgaat heb je toch nog tijd genoeg om tot je eindbestemming te komen.
PSN ID Binloading_nl
Dat kan redelijk vaak.
Dus dan heb je meteen alles?! Als ik dat eerder had geweten, ik capture die als laatste als deze al binnen bereik is...Bosmonster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:44:
Bonussen hoef je niet zo vaak te pakken. Als je de enemy node captured is het in 1x klaar met alle bonussen
Dat kan redelijk vaak.

Hij zei dat de situatie inmiddels erger was geworden door mijn getreuzel. Is het dan mogelijk om meer hostages te redden? Bij mij waren zel allemaal al dood in die missie...DrClaw schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:17:
hehe .. geen tijdsdruk =)
moet je voor de gein eens in die missie voor de 'factory' (de eerste echte dus) eens langs genoeg wachten zodat sarif voor de 2e keer vraagt waar je blijft. goed luisteren wat ie zegt...
-- Altijd blijven prutsen --
FoggyFreek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:56:
[...]
Hij zei dat de situatie inmiddels erger was geworden door mijn getreuzel. Is het dan mogelijk om meer hostages te redden? Bij mij waren zel allemaal al dood in die missie...
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE