nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 21:06 . Reden: nvm, was onzin ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is de observer buf en de hallucination buf niet gewoon bedoeld om niet blind (zonder scouting info) een ander tech pad dan robo tech te kunnen kiezen als Toss?Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:35:
Op het moment dat fungal growth niet meer air units kan targetten, kan ik me voorstellen dat P meer observers over de hele map verspreidt wilt hebben om zo muta's/overlords te snipen. Na deze patch heeft P flinke air dominance/map control
nee sommige units zijn zo "OP/Basic", dat je automatisch ervoor gaat. Ik ga als toss bijna nooit voor robo tech. wordt opgegeven moment heel saai...djengizz schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:11:
[...]
Is de observer buf en de hallucination buf niet gewoon bedoeld om niet blind (zonder scouting info) een ander tech pad dan robo tech te kunnen kiezen als Toss?
En hoe scout jij dan?zonglew00 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:34:
[...]
nee sommige units zijn zo "OP/Basic", dat je automatisch ervoor gaat. Ik ga als toss bijna nooit voor robo tech. wordt opgegeven moment heel saai...
[ Voor 9% gewijzigd door djengizz op 05-12-2010 22:17 ]
Verwijderd
laat ik mijn laatste potje maar als voorbeeld nemenVerwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:32:
[...]
"Scouting the front, scouting the front, scouting the front." - Sean 'Day9' Plott.
Ja, helpt een hoop maar geeft geen uitsluitsel.Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:32:
[...]
"Scouting the front, scouting the front, scouting the front." - Sean 'Day9' Plott.
Verwijderd
dan werkt scouting the front nog steeds. Hij zal minder MMM hebben vanwege de battlecruisers. En hij heeft een bunker. Dat doe je niet bij een standaard build. Dat doe je meer om de begin fase door te komen wanneer je banshee's of andere streken probeert voor te bereiden.Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:34:
[...]
laat ik mijn laatste potje maar als voorbeeld nemen
ik zag 2 supply depots en een bunker ertussen toen mijn scouting probe de ramp opging. toen expandde ik net ja. hoe had ik toen moeten zien dat ie MMM & battlecruiser ging? (ja rare combi, weet het, daarom had ikhet ook absoluut niet verwacht)
En dan?Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:20:
dan werkt scouting the front nog steeds. Hij zal minder MMM hebben vanwege de battlecruisers. En hij heeft een bunker. Dat doe je niet bij een standaard build. Dat doe je meer om de begin fase door te komen wanneer je banshee's of andere streken probeert voor te bereiden.
En dan expanden, of 2 gate zealot rush over hem heen walsen?djengizz schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:33:
[...]
En dan?
Ik weet dan dat er wat aan de hand is. Moet ik me dan tegelijkertijd voorbereiden op Thors, Cloaked Banshees, Ghosts en al die andere streken?
Zerg kan dan nog een Overlord suiciden of een Overseer maken zonder gedwongen te worden in een bepaald techpad (en T natuurlijk de scan). Toss heeft hier geen optie voor zonder observer of hallucination zover ik kan zien.
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
Waarom uitstellen wat je nu ook kan doendjengizz schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:33:
[...]
En dan?
Ik weet dan dat er wat aan de hand is. Moet ik me dan tegelijkertijd voorbereiden op Thors, Cloaked Banshees, Ghosts en al die andere streken?
Zerg kan dan nog een Overlord suiciden of een Overseer maken zonder gedwongen te worden in een bepaald techpad (en T natuurlijk de scan). Toss heeft hier geen optie voor zonder observer of hallucination zover ik kan zien.
Betekent het bovenstaande dan dat voidrays standaard sneller kunnen vliegen? of zijn het nu altijd slow?-- Void Ray
Now deals 20% more damage to massive targets.
Flux Vanes speed upgrade removed.
zijn altijd normale snelheid. heb die upgrade ook nog nooit gebruikt in een game.Gohan-san schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:26:
[...]
Betekent het bovenstaande dan dat voidrays standaard sneller kunnen vliegen? of zijn het nu altijd slow?
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
daanteb schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:33:
[...]
zijn altijd normale snelheid. heb die upgrade ook nog nooit gebruikt in een game.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
marines kiten? voidrays doen toch schade over tijd, dan lijkt me kiten lastig aangezien ze niet achteruit kunnen vliegen. of bedoel je marines chasen ofzo.R420R schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:43:
[...]
![]()
Die upgrade is echt een must-have voor void rays. Daarmee kan je eindeloos een zooi marines blijven kiten omdat ze domweg rapper vliegen. Alleen stimmed kunnen ze ze bijhouden maar niet inhalen. Ik vind het wel een zieke nerf voor void rays.
Verwijderd
Ik snap ook niet helemaal waarom ze de flux-vanes hebben weggehaald. De andere change is natuurlijk puur voor PVP gedaan, niet zoveel war of the worlds meer woot. Misschien werd het te sterk in pvp??R420R schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:43:
[...]
![]()
Die upgrade is echt een must-have voor void rays. Daarmee kan je eindeloos een zooi marines blijven kiten omdat ze domweg rapper vliegen. Alleen stimmed kunnen ze ze bijhouden maar niet inhalen. Ik vind het wel een zieke nerf voor void rays.
Verwijderd
Ik ben bang dat je mid tot late game toch echt vast zit aan Collosie.furby-killer schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:28:
Denk meer omdat tegen mutas ook zo ongeveer de enige reden was dat je phoenixen maakte, anders ga je gewoon altijd voor voids. (En ik ga tegen zerg weleens twee phoenixen met mijn voids om zijn queens op te kunnen tillen).
Trouwens iemand hier ideeën wat je in PvP kan doen tegen de standaard gate army + wat immortals + colossi? En geen antwoorden aub als zorgen dat hij er niet komt, enige wat ik nu ertegen heb is meer van hetzelfde maken. Mothership erbij en handel vortexen is grappig omdat als ze op een kluitje eruit komen jouw colossi het zo afmaken, maar het duurt nogal lang voordat je mothership hebt. Voids heb ik geprobeerd, en soms werkt het wel, meestal als je al een voordeel hebt of als hij weinig stalkers heeft, maar dan warped hij gewoon paar batches (blink) stalkers in en dan is het ook voorbij met je voids, terwijl jij nu zit met je nutteloze void techs.
Zo had ik dit weekend ook een protoss tegen me... had netjes een proxy pylon opgesteld, zodat hij units in kon warpen.Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:33:
[...]
Waarom uitstellen wat je nu ook kan doenTerran gaat techen want ze maken een bunker. Dus hebben ze minder units. Minder units = Nu killen.
Als ik een passive terran zie is het meteen 2 extra gates erbij pylon aan de voorkant en inwarpen die hap. Een bunker is leuk maar niet tegen 6-10 stalkers en die 4 marines die erin zitten reddend dat niet.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Wat voor zin heeft het om te disconnecten (ik neem aan door je SC2.exe te killen ofzo)? Je krijgt dan toch gewoon een loss?DiedX schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:48:
Helaas nog wel wat kazen tegen me gehad. Die disconnect ik nog gewoon.
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Tuurlijk, krijgt gewoon een loss. Snap ook niet waarom mensen gelijk leaven, gisteren ook meegedaan aan de Zotac cup, (zit zelf maar op 600 plat, speel vooral teambrackets) kreeg een 2.6k diamond protoss op me, verbaasde me nogal dat 'ie me cheesde, maar heb het afgeslagen en gewonnen, ik snap dat cheeses frustrerend zijn, maar met een beetje inzicht en doorzettingsvermogen kan je ongelofelijk veel cheeses gewoon winnen.Dricus schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:39:
[...]
Wat voor zin heeft het om te disconnecten (ik neem aan door je SC2.exe te killen ofzo)? Je krijgt dan toch gewoon een loss?
Upgrades hebben zeker veel invloed, in het geval van marines geeft het je gewoon 17% extra damage. Dan schiet je marines in 7 schoten dood in plaats van 8.isomis schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:56:
Ben nog een newbie, zit nu op rank 2 bronze een hele lange tijd.
Ben er nu achter gekomen dat upgraden in een vroegstadium van je marines een must have is. Gisteren gewoon hele groep marines gekillt met een stuk minder units. Wist niet dat upgraden zoveel invloed heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Seditiar op 06-12-2010 13:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 06-12-2010 13:37 ]
Reaper rushes zijn meestal het irritantste, maar door de Barracks nerf, (pas kunnen bouwen als je een Supply Depot hebt) kan je redelijk snel die Stalker hebben die je nodig hebt om Reapers tegen te houden, tenzij hij de Barracks in de buurt van je base heeft gebouwd.DiedX schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:34:
FYI: ik ben net lekker begonnen aan SC2. Ik ga inderdaad proberen wat meer kazen tegen te houden, alleen zal mijn BO dan veel scherper moeten worden.
1 keer een reaper-harras (6 x, geen defence tegen). Nog niet echt kazig.
1 keer zergling-rush (ook 6x, wel defence, maar jezus wat zijn die dingen snel)
Engineering Bay upgrades zijn inderdaad wat minder belangrijk, maar veel mensen gaan voor de +1 damage upgrade als ze voor een goede MM timing attack gaan.Welke upgrades hebben we het dan over? De engineering bay upgrades zou ik niet al teveel haast mee maken, de tech lab upgrades zijn een stuk belangrijker.
En dan nog boeit het heel weinig, gisteren een pot gaat de zerg speler met banelings mijn zealots mollen zodat hij erdoor kon. Ok hij molt mijn zealots, ik had dit al voorzien en er stond 1 extra cannon achter mijn wall, rent met 10 zerglings naar mijn probes.furby-killer schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:35:
@Died, altijd proberen te zorgen dat ze niet je basis in kunnen komen. Al met een 6 pool zijn ze er meestal voordat je eerste zealot er is, dan moet je gewoon je probes gebruiken samen met je eerste zealot.
Dat ligt er helemaal aan wat de Zerg speler doet nadat hij die Spawning Pool aanzet.Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:48:
[...]
6pool is gewoon probes pullen en attackmove op de zerglings dan kunnen ze niet surrouden en jou probes doen dat wel. Einde zerglings. al kost het 4 probes hij heeft maar 6 workers jij hebt er 18 daarna heb jij er 14 en hij 8. Jammer.
Maakt weinig uit voor het resultaat. Jij bouwt even snel probes als hij drones.Seditiar schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:00:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat de Zerg speler doet nadat hij die Spawning Pool aanzet.
Sommige gaan naar 7 Drones, maken dan 6 Zerglings. Sommige gaan naar 8 Drones en 3 Zerglings (Extractor trick), sommige sturen 6 Zerglings en gaan daarna in volle kracht macro'en enzovoorts.
Pas later besefte ik dat ik echt mijn probes erop moest zetten. Helaas, maar dat heeft dus een potje gescheelt.Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:48:
[...]
6pool is gewoon probes pullen en attackmove op de zerglings dan kunnen ze niet surrouden en jou probes doen dat wel. Einde zerglings. al kost het 4 probes hij heeft maar 6 workers jij hebt er 18 daarna heb jij er 14 en hij 8. Jammer.
Tuurlijk, maar als de Zerg speler een beetje slim is, probeert hij jouw Probes lastig te vallen en niet voor de win te gaan. Met lastig vallen bedoel ik dus 1 Probe aanvallen, in de hoop dat hij z'n hele mineral line oproept om die Zerglings aan te vallen, dan rent hij gewoon weg met z'n Zerglings totdat jij weer terug gaat met minen en herhaalt hij dit weer. Sommige vallen ook de Nexus aan, Zerglings doen 10 damage per seconde hierop dus 60 per seconde in totaal, dit is best gevaarlijk en veel mensen onderschatten dit (gebeurde ook op de GSL).Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:18:
[...]
Maakt weinig uit voor het resultaat. Jij bouwt even snel probes als hij drones.
Hij begint met minder drones omdat hij een 6pool doet ( dat zijn 5 drones minder ) met inkomstenverlies zijn dat er zelfs 6-7.
Tenzij hij nog gaat voor een overlord heeft hij maar 7 drones + 3x2zerlings
Jij zal naar de 14-16 groeien voordat hij bij je is dus tenzij hij er echt veel molt heb jij een voordeel van 4-5 probes.
[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 06-12-2010 15:03 ]
Walloff maak je niet alleen tegen de 6pool van de zerg maar ook zodat je scouten kan voorkomen.3xNix schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:03:
Toch ben ik nogsteeds niet overtuigd dat je ramp de beste plek is, incl walloff tegen een 6-pool...
Ik bouw nogsteeds het liefst een soort gangenstelsel met m'n pilons/gates en hou die dichtbij m'n minerals... gewoon puur om zelf ook niet ver te hoeven lopen met m'n workers... indien nodig.
En kwa BO, loopt het ook wat lekkerder imho, hoeven probes maar kort te lopen gebouw neerzetten en verder met minerals.
Maarja, zo doe ik het... open tegen zerg altijd met chrono zeal, en tegen toss/terran met chrono stalker.
6pool is juist bedoelt om snel te winnen, er zijn echt geen 6pool-into-roach builds ofzo.Seditiar schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:35:
[...]
Tuurlijk, maar als de Zerg speler een beetje slim is, probeert hij jouw Probes lastig te vallen en niet voor de win te gaan. Met lastig vallen bedoel ik dus 1 Probe aanvallen, in de hoop dat hij z'n hele mineral line oproept om die Zerglings aan te vallen, dan rent hij gewoon weg met z'n Zerglings totdat jij weer terug gaat met minen en herhaalt hij dit weer. Sommige vallen ook de Nexus aan, Zerglings doen 10 damage per seconde hierop dus 60 per seconde in totaal, dit is best gevaarlijk en veel mensen onderschatten dit (gebeurde ook op de GSL).
het is de makkelijkste plek om te zorgen dat er geen extra lings meer je basis in kunnen. het is wel gevaarlijk idd omdat je probes een eind weg zijn. maar als die initi'ele lings je pylon of probes niet slopen zal hij gewoon meer lings sturen, workers bouwen heeft dan toch geen zin meer voor hem.3xNix schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:03:
Toch ben ik nogsteeds niet overtuigd dat je ramp de beste plek is, incl walloff tegen een 6-pool...
Tuurlijk, maar als het faalt, of hij ziet in dat hij het niet gaat winnen met die 6 Zerglings, zal de cheeser de "normale" speler zoveel mogelijk willen lastig vallen, om inderdaad vaak op te volgen met Roaches of Mutalisks.daanteb schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:14:
[...]
6pool is juist bedoelt om snel te winnen, er zijn echt geen 6pool-into-roach builds ofzo.
[ Voor 71% gewijzigd door Dricus op 06-12-2010 15:52 ]
Dit dacht ik dus ook maar helaas is dit niet het geval. Zie mijn eerdere post.Nr. 9 schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:42:
Voor de "Hurry up, it's raid night" achievement moet je:
1. De campaign uitspelen (minstens op normal).
2. De totale tijd van alle gespeelde missies (minstens normal) binnen die campaign moet minder dan 8u bedragen. Ook optionele missies tellen mee als je ze speelt.
Je kan de achievement zonder veel problemen halen door missies te herspelen op normal om een betere tijd te behalen. Je hoeft dus geen 8u na elkaar te gamen zonder saven of de campaign opnieuw beginnen.
Let wel dat alleen die tijden tellen die ook op de servers "geregistreerd" zijn. Als de achievement service niet bereikbaar was op het moment dat je een missie beëindigde zal de tijd voor die missie dus niet meegerekend worden.
Verwijderd
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
En die starport/tech labs kosten niks zeker ?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:37:
protoss moet verplicht een tech bouwen die 200/100 kost om observers te kunnen maken..
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met die detection voor Terran, maar ik had laatst een TvP en er kwamen opeens 2 dark templar binnen lopen. Die hele grap heeft me vervolgens niet meer dan twee scans en misschien twee svc's gekost. Het is echt bizar hoe makkelijk je een cloack probleem hebt opgelost. Dat is wel effe wat anders dan je eerste observer terughalen die net op de helft is naar opponent base.zonglew00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:32:
Ik werd al gek van al die creeps-tumors en observers...
nu maken ze die obs goedkoper..
ennuh mensen die zeiken om robo bay...
zerg moet per detector meer betalen dan een observer.
terran moet dan een raven bouwen die VEEEEEEEL duurder is dan observer (als je puur voor de detection bekijkt) ennuh
observer is cloaked nog ook! cloaked, goedkoper en heeft een zieke speed upgrade. Wat willen jullie nog meer?
Heeft misschien iets te maken met de WoW launch, erg irritant allemaal...sp4gs schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:49:
Heeft iemand enig idee waarom Blizzard juist NU (drukste tijdstip op de server) battle.net aan het onderhouden is??
Verwijderd
en laten we het vooral niet hebben over de vernietiging van een overseer die net even wat meer impact heeft dan de vernietiging van een combat unit....Castor385 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:56:
Ja, en die overseer is gratis zeker?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Heej is dit waarom starcraft 2 freezed bij login? Speelde net feilloos efkes disconnecten om keyboard aan te passen toen weer inloggen BOOEEEM alleen maar freezes.MaDLiVe schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:39:
Willen we net een flinke pot gaan gamen blijken we het slachtoffer te zijn van WoW-load
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 21:46 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Iedereen heeft ditVerwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:43:
[...]
Heej is dit waarom starcraft 2 freezed bij login? Speelde net feilloos efkes disconnecten om keyboard aan te passen toen weer inloggen BOOEEEM alleen maar freezes. Zijn er meer mensen?
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
Verwijderd
Meen je dit nou echt?Morphix schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:05:
[...]
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met die detection voor Terran, maar ik had laatst een TvP en er kwamen opeens 2 dark templar binnen lopen. Die hele grap heeft me vervolgens niet meer dan twee scans en misschien twee svc's gekost. Het is echt bizar hoe makkelijk je een cloack probleem hebt opgelost. Dat is wel effe wat anders dan je eerste observer terughalen die net op de helft is naar opponent base.
Je bouwt je Supply Depot te vroeg, als je hem bouwt aan het begin van je 10e SCV, dan is hij net klaar als je 11e SCV klaar is en kan je dus gelijk door naar de 12e zonder te hoeven wachten, voor de rest beetje hetzelfde als ik (t/m 17 dan, de rest ligt helemaal aan je build-order).Awsom schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:47:
Ik dacht al dat het aan mij lagMaar even serieus, ik speel nu een paar dagen starcraft, en heb de basis wel door (hotkeys etc.) Alleen er schort nog wat aan mijn buildorder heb ik het idee. Op het moment dat ik net een paar marines heeft, komt mijn tegenstander vaak al aan met hele troepen marines/zerglings/zealots+stalkers. Heeft iemand een post oid van een stevige BO? Mijn late-game is wel goed vind ik zelf, alleen ik verlies vaak al heel vroeg door een snelle rush van de tegenstander. (Met andere woorden, mijn early-game zuigt!)
Ik speel meestal Terran. (Zit nog een beetje te kijken of ik Protoss wat vind)
Mijn BO op het moment (ongeveer)
9 - supply depot
11/12 - barracks #1 , daarna scouten met 1 scv
---- hier ondertussen stuk of 5 marines maken ----
14 - gas
16 - OC
17 - gas + baracks#2 of factory#1 (ligt eraan wat tegenstander doet)
18 - reactor/tech op baracks#2 of factory#1
19 - starport/factory/baracks
---- units pompen ----
[ Voor 40% gewijzigd door Seditiar op 06-12-2010 21:57 ]
Je mag me wel toevoegen, als je dan een build roept waar je moeite mee hebt doe ik die, kun je kijken hoe je daar het best tegen kan verdedigen. Ben zelf ook wel benieuwd naar vroege rush- en pressuregedoe.Awsom schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:47:
Mijn late-game is wel goed vind ik zelf, alleen ik verlies vaak al heel vroeg door een snelle rush van de tegenstander. (Met andere woorden, mijn early-game zuigt!)
Het is een geruststelling om te lezen dat meer mensen het hebben, ik was al bang dat het aan mijn pc lag. Heb al gereboot, maar dat helpt niet. Hij freezed nu nog eerder zelfs: net kon ik nog het loginscherm zien, zo ver komt hij niet eens meer...Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:43:
[...]
Heej is dit waarom starcraft 2 freezed bij login? Speelde net feilloos efkes disconnecten om keyboard aan te passen toen weer inloggen BOOEEEM alleen maar freezes.
Vind dit niet blizzard waardig!
[ Voor 12% gewijzigd door abalone op 06-12-2010 22:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Dricus op 06-12-2010 22:25 ]
Maar dan komen er nog twee DTs (en je moet ze idd altijd opsplitsen), wat doe je dan? Wachten tot je scan weer hebt? Duurt te lang. Missile batteries? Ik kill de SCV die het ding maakt en daarna de battery. Als alternatief als hij er al is kill ik ze gewoon voor zijn leger arriveert (met warp prism probeer ik meestal direct de basis in te warpen), protos cannons schieten op de DTs en je hebt geen probleem dat SCV hem moet maken.Ik dacht altijd dat het wel meeviel met die detection voor Terran, maar ik had laatst een TvP en er kwamen opeens 2 dark templar binnen lopen. Die hele grap heeft me vervolgens niet meer dan twee scans en misschien twee svc's gekost. Het is echt bizar hoe makkelijk je een cloack probleem hebt opgelost. Dat is wel effe wat anders dan je eerste observer terughalen die net op de helft is naar opponent base.
Jup. Eén DT per base, niet alletwee op dezelfde plek dus. Het moment dat ik ze zag ben ik turrets gaan bouwen waardoor alle overige DT's nutteloos zijn (itt banshees..). Die minerals loop je niet mis, je krijgt ze alleen langzamer. Die mules zijn early game belangrijk om zerg of protoss bij te houden, maar zodra je dat eruit heb zijn ze vooral handig voor snel extra income. Nadeel is er niet meer.Seditiar schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:52:
[...]
Meen je dit nou echt?
1. De Protoss speler is dom om twee Dark Templars tegelijk in je basis te sturen. Als hij er één stuurt, jou laat scannen en dan nog één stuurt, dan heb jij heel waarschijnlijk geen energy de komende 10-20 seconden en verlies je dus 10-20 seconden aan mining tijd of je raakt minstens tien SCV's kwijt.
2. Twee scans voor twee Dark Templars betekent dus dat je 540 minerals misloopt, dat is dus al twee SCV's en 540 minerals.
3. Als je zo vaak verliest, of gefrustreerd raakt door cloaked units als Protoss, waarom bouw je dan niet een tweede Observer?
[ Voor 5% gewijzigd door Morphix op 06-12-2010 22:38 ]
Eh nee want dat zou betekenen dat het ophalen van je profiel ook blocking is.Dricus schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:22:
Blegh @ freeze. Bij mij doet dit zich ook voor. Het lijkt erop dat Starcraft 2 last heeft van wat volgens mij een behoorlijk klassieke programmeerfout is. Namelijk dat bepaalde potentieel "blocking" acties zoals het opzetten van verbindingen, het laden van map lists of het wachten op een mutex in dezelfde thread worden uitgevoerd als de thread die de UI afhandeling doet, waardoor de UI inresponsive wordt als die acties langer duren dan wat je normaal verwacht.
Ik heb te weinig verstand van game programmeren om te beoordelen of dit voorkomen zou kunnen worden, maar dit soort shit zou toch te fixen moeten zijn lijkt me...
Ok ik zal dat onthouden.Seditiar schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:52:
[...]
Je bouwt je Supply Depot te vroeg, als je hem bouwt aan het begin van je 10e SCV, dan is hij net klaar als je 11e SCV klaar is en kan je dus gelijk door naar de 12e zonder te hoeven wachten, voor de rest beetje hetzelfde als ik (t/m 17 dan, de rest ligt helemaal aan je build-order).
Je moet eigenlijk wat replays bekijken waar je in early game verliest, mischien tech je te snel of wil je te snel expanden zonder (of te weinig) scouten.
Ik zal je morgen wel toevoegen, als starcraft het weer doetiBasch schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:56:
[...]
Je mag me wel toevoegen, als je dan een build roept waar je moeite mee hebt doe ik die, kun je kijken hoe je daar het best tegen kan verdedigen. Ben zelf ook wel benieuwd naar vroege rush- en pressuregedoe.
Verder handig om gewoon een practice partner te hebben om wat gekke builds uit te proberen natuurlijk, zonder dat je rank meteen omlaag vliegt.
Zyliax#940
DTs killen SCVs met enkele aanval, kan je weinig tegen micro'en, ze gaan gewoon keihard neer. Daarnaast al staan ze er, als jouw leger in je expansion staat en ik heb paar DTs haal ik alle turrets neer voordat dat leger er is, terwijl protoss cannons toch iig wel schade doen.Eén DT gaat echt niet zoveel uithalen tegen drie turrets die gebouwd worden + micro van scv's en leger. Je moet kiezen of je voor de scv's gaat of voor de turrets.
Tuurlijk, maar niet op een mutex van een netwerk thread.Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:39:
[...]
Wachten op een mutex kan best voorkomen in een interface thread als die thread een bestand moet lezen of geheugen moet lezen waar andere threads ook in schrijven.
Van goedkoop naar duur: OC, Turrets, Ghosts (EMP), Ravensfurby-killer schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:46:
Als ik kijk naar DTs zijn terrans gewoon favoriete doelwitten. Scans zorgen ervoor dat ze weinig verder aan detectors doen, en die raken op. Turrets zijn slechtste statics also anti cloak, ravens moeilijkste mobiele om te krijgen.
Weet je wat pas echt triest is? Trek je netwerk kabel er uit en SC2 draait gewoon prima in offline modus. Dan kun je tenminste nog een replay kijken oid. Waarom blizzard.. waarom..apNia schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:58:
Hahaha mijn SC2 hangt dus ook gewoon. Ik krijg loading scherm, dan zie ik de ruimte, vlak voor login prompt, en hangen maar. Moest 'm killen. Shitty code van Blizzard
Pffff... ik begon al aan mezelf te twijfelen, ik heb precies hetzelfde. Maar het blijkt dus aan hun kant te liggen.apNia schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:58:
Hahaha mijn SC2 hangt dus ook gewoon. Ik krijg loading scherm, dan zie ik de ruimte, vlak voor login prompt, en hangen maar. Moest 'm killen. Shitty code van Blizzard
Het is mischien makkelijker te bereiken, maar dit betekent niet dat het goedkoper is. Het idee van een extra OC klinkt wel leuk, mischien maar eens proberen.Morphix schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:20:
Met ^
Die scv's die neergaan kun je idd niet microen, maar vziw valt het rondrennen van je scv's en/of het hold positionen van je leger om die dt ook onder micro.
Het bouwen van een cannon kost 40 secs + de req. van een forge (die zeker in PvP vaak niet de prioriteit hebben). Daar tegenover staat een turret waarvan het bouwen 25 sec duurt en een engineering bay die in 90% van de PvT zo snel mogelijk staat omdat elke terran voor bio kiest.
Het is om die redenen mijn mening dat het detecten van een cloaked unit met Terran vele malen makkelijker is dan het is voor een Protoss speler.
zoals hierboven al gezegd; eerste supply op 10.Awsom schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:47:
Ik dacht al dat het aan mij lagMaar even serieus, ik speel nu een paar dagen starcraft, en heb de basis wel door (hotkeys etc.) Alleen er schort nog wat aan mijn buildorder heb ik het idee. Op het moment dat ik net een paar marines heeft, komt mijn tegenstander vaak al aan met hele troepen marines/zerglings/zealots+stalkers. Heeft iemand een post oid van een stevige BO? Mijn late-game is wel goed vind ik zelf, alleen ik verlies vaak al heel vroeg door een snelle rush van de tegenstander. (Met andere woorden, mijn early-game zuigt!)
Ik speel meestal Terran. (Zit nog een beetje te kijken of ik Protoss wat vind)
Mijn BO op het moment (ongeveer)
9 - supply depot
11/12 - barracks #1 , daarna scouten met 1 scv
---- hier ondertussen stuk of 5 marines maken ----
14 - gas
16 - OC
17 - gas + baracks#2 of factory#1 (ligt eraan wat tegenstander doet)
18 - reactor/tech op baracks#2 of factory#1
19 - starport/factory/baracks
---- units pompen ----
[ Voor 35% gewijzigd door Murk op 07-12-2010 00:47 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Lees deze twee OPs, zeker die eerste.Seditiar schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:43:
[...]
Het is mischien makkelijker te bereiken, maar dit betekent niet dat het goedkoper is. Het idee van een extra OC klinkt wel leuk, mischien maar eens proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 07-12-2010 01:52 ]
Sensor towers zien niks aankomen. Scans raken op omdat je sneller scant dan dat je energie erbij krijgt. En je gebouwen kunnen altijd units produceren, maar als jij niks op het moment heeft dan kan detecteren, en dat is een standaard situatie bij terrans gezien dat de meeste hun scan daarvoor enkel vertrouwen, dan kan je leuk wachten maar schiet niet op.TaraWij schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:03:
[...]
Van goedkoop naar duur: OC, Turrets, Ghosts (EMP), Ravens
Sensor Towers zie je ze al van ver aankomen, Turret bij de ramp zodat hij niet omopgemerkt binnen kan.
Normaal produceren je gebouwen altijd units, dus binnen de korste keren heeft Terran wel iets tegen je DT.
Scans raken heus niet op, kwestie van extra OCs te maken.
Dan kan je lekker een base oversaturizen met MULEs, en dat haal je er economisch uit...
Bij die freeze bij het opstartscherm lijkt het er verdacht veel op dat de applicatie helemaal hangt. De dingen die jij hier roept kunnen inderdaad allemaal aan de hand zijn, maar zouden imo niet op hoeven treden als een applicatie zó ontworpen is dat blocking acties asynchroon van de UI afhandeling worden uitgevoerd. Ik loop al aardig lang mee in programmeer- en designland en ik ben nog geen situaties tegengekomen waarin dit onmogelijk is.Shadowhawk00 schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:39:
Eh nee want dat zou betekenen dat het ophalen van je profiel ook blocking is.
Lijkt me waarschijnlijker dat de interface nog gewoon dingen nodig heeft van een netwerkthread en gewoon niet reageert of niet op bepaalde acties reageerd. Kan ook gewoon zijn dat de hele applicatie hangt natuurlijk.
Het spel reageert over het algemeen goed op de interface tijdens het laden en dergelijke.
Wachten op een mutex kan best voorkomen in een interface thread als die thread een bestand moet lezen of geheugen moet lezen waar andere threads ook in schrijven.
We would like to thank everyone for their participation thus far in the first StarCraft 2 public test. We’re in the process of temporarily taking down the PTR in order to apply changes based on your feedback and testing.
Some of the changes we’re working on implementing:
# Bunker build time reduction removed as previously noted
# Fungal Growth’s terrestrial limitation has been removed and the ability once again affects air units
# It will once again be possible to hold down a key to repeat a hotkey command
This down time is expected to start tomorrow at noon, 12:01 p.m. PST and last for approximately 2-3 days. Keep an eye on this forum for updates on when you can rejoin the Public Test Region and begin testing the newest changes.
Thanks for your help!
Ik ga er ook even vanuit dat ze bij blizzard toch wel even meegaan en dit soort dingen er niet inzetten. Hangende User interface heb ik nooit gehad je kan altijd menu->exit doen tenminste ik heb dat altijd kunnen doen. Het zou natuurlijk kunnen maar ik verwacht niet dat ze dit soort beginnersfouten maken.Dricus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:43:
[...]
Bij die freeze bij het opstartscherm lijkt het er verdacht veel op dat de applicatie helemaal hangt. De dingen die jij hier roept kunnen inderdaad allemaal aan de hand zijn, maar zouden imo niet op hoeven treden als een applicatie zó ontworpen is dat blocking acties asynchroon van de UI afhandeling worden uitgevoerd. Ik loop al aardig lang mee in programmeer- en designland en ik ben nog geen situaties tegengekomen waarin dit onmogelijk is.
Naast deze freeze heb ik ook last van tijdelijke freezes bij het laden van de map list als je in singleplayer modus een potje tegen de AI op gaat starten. Ook dan wordt de UI compleet unresponsive tot de map list geladen is. Dit duurt bij mij soms wel 30 seconden. Ook hier kan het zo zijn dat de UI zit te wachen op data, maar dat wachten zou niet blocking hoeven zijn als je het programma een beetje fatsoenlijk ontwerpt.
Zelfde hier. Dit is voor het eerst dat ik dit bij een Blizzarf game meemaak. Maar goed nu werkt het wel weer.apNia schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:59:
@Dricus @Shadowhawk00
Hij 'hangt' ook niet echt. Starcraft 2 is nog steeds bezig, na tijdje begon ie bijv resources van m'n HD in te lezen, mousepointer werkte nog. Alleen de 3D renderengine lijkt stil te staan, waardoor het oogt als een hanger. Evengoed is het slecht dat Blizzard geen goeie errorhandling heeft voor deze situatie. Wij zijn vast niet de enigen die ietwat verbaasd achter hun PC zaten.
De error word veroorzaak doordat er een parse error was bij het uitlezen van de nieuwswebsite ( deze was aangepast net zoals alle andere Blizz sites voor de cata release ) hierdoor trad de freeze op omdat :\apNia schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:59:
@Dricus @Shadowhawk00
Hij 'hangt' ook niet echt. Starcraft 2 is nog steeds bezig, na tijdje begon ie bijv resources van m'n HD in te lezen, mousepointer werkte nog. Alleen de 3D renderengine lijkt stil te staan, waardoor het oogt als een hanger. Evengoed is het slecht dat Blizzard geen goeie errorhandling heeft voor deze situatie. Wij zijn vast niet de enigen die ietwat verbaasd achter hun PC zaten.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 9% gewijzigd door Slashdotter op 07-12-2010 14:58 ]
Mompelt iets in verband met incompetente wiki editors, "enabling it to pinpoint any target within range" en laten ze pas in een volgende sectie weten dat "it can't detect cloaked and burrowed units". Maar hier was ik niet zo zeker over en heb ik dus bijgevolg ook niet in dat lijstje opgenomen...furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
Sensor towers zien niks aankomen.
Je moet je energie en scans dan ook nuttig gebruiken, verder lees je best even mijn vorige post omtreft OCs.furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
Scans raken op omdat je sneller scant dan dat je energie erbij krijgt.
Kwestie van een van de vermelde manieren in je plan op te nemen, moet je niet wachten.furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
En je gebouwen kunnen altijd units produceren, maar als jij niks op het moment heeft dan kan detecteren, en dat is een standaard situatie bij terrans gezien dat de meeste hun scan daarvoor enkel vertrouwen, dan kan je leuk wachten maar schiet niet op.
Als je gaat warpen ziet hij het aankomen door zijn sensor towers, een slimme Terran zet ook twee Turrets bij zijn mineral line dus moet je al zijn basis binnenvliegen en hopen dat je daarna nog kan warpen.furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
Uiteraard als er een turret bij de ramp staat bij het leger kom je daarlangs niet binnen. Maar dan moet je daarnaast ook nog je complete grens van je main met turrets omringt hebben om te voorkomen dat ik DTs erin kan warpen. Ik ga bijna nooit via de ingang naarbinnen. En als hij een gebrek aan detectors hebt heb ik ook wel een observer erboven hangen die controleert wat hij verder aan het doen is, als hij een techlab bij zijn starport gaat maken vernietig ik die wel.
Is maar een kwestie van tijd voor deze strategie grootschalig gebruikt wordt.furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
En ik vind het nogal belachelijk vroeg om na een paar dagen voor een nerf te vragen van een strategie die nog nagenoeg niet gebruikt wordt, laten we eerst eens kijken wat de zwakke punten zijn, zoals dat het een hele grote investering is.
[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 07-12-2010 15:04 ]
Sensor touwer is altijd nog meer dan protos en zerg hebben dus dit is zeker een + punt voor terrans.furby-killer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:24:
[...]
Sensor towers zien niks aankomen. Scans raken op omdat je sneller scant dan dat je energie erbij krijgt. En je gebouwen kunnen altijd units produceren, maar als jij niks op het moment heeft dan kan detecteren, en dat is een standaard situatie bij terrans gezien dat de meeste hun scan daarvoor enkel vertrouwen, dan kan je leuk wachten maar schiet niet op.
Uiteraard als er een turret bij de ramp staat bij het leger kom je daarlangs niet binnen. Maar dan moet je daarnaast ook nog je complete grens van je main met turrets omringt hebben om te voorkomen dat ik DTs erin kan warpen. Ik ga bijna nooit via de ingang naarbinnen. En als hij een gebrek aan detectors hebt heb ik ook wel een observer erboven hangen die controleert wat hij verder aan het doen is, als hij een techlab bij zijn starport gaat maken vernietig ik die wel.
En ik vind het nogal belachelijk vroeg om na een paar dagen voor een nerf te vragen van een strategie die nog nagenoeg niet gebruikt wordt, laten we eerst eens kijken wat de zwakke punten zijn, zoals dat het een hele grote investering is.
Huh? Als ik voorkom dat mijn tegenstander detection kan maken en ik heb DTs in zijn basis denk ik dat het zeer nuttig tijdverdrijf is om zijn tech lab te vernietigen. Dan kan ik lekker verder gaan met zijn spul vernietigen, en met een paar DTs in je basis zonder dat je detectie hebt is het heel snel game over.Verder spendeer jij meer kosten en tijd aan je DT dan wat je bereikt met die Tech Lab te vernietigen...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq