astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:00:
mijn zin in Starcraft II is de afgelopen dagen vergaan. Net ook weer, heb ik de zerg vastgezet in zijn basis door de uitgang dicht te zetten met bunkers. Na wat scoutwerk zag ik dat hij niet voor muta's ging, dus ik een enorm legen opgebouwd, gepositioneerd achter zijn basis. Hij kwam met wat speedlings naar buiten en die werden direcht afgemaakt. Ik had toen mijn medivacs klaar en hingen boven mijn leger dus ik loop zijn basis in, komt me daar een zooi banelings aanrollen (totaal niet gezien met scouten) en weg basis. Daarna nog wel geprobeerd om er iets van te maken maar helaas.
hieronder vind je de replay
http://www.sc2replayed.co...erran-zerg-steppes-of-war
Word zo gek van die banelings. Die slopen keer op keer mijn leger.
Aangezien ik me toch een beetje verveelde, heb ik je replay even uit elkaar getrokken
- Je build order, eerst 2 supply depots en daarna 3 barracks?
Ik heb die BO nog nooit eerder gezien, en zo zou ik het ook nooit doen.
Je hebt daardoor totaal geen SCV productie, en geen Orbital Command.
- 5 min mark - 12 marines gaan aanvallen
nog steeds maar 11 SCV's
OC wordt eindelijk gebouwd
- 7 min - al 2 min lang geen macro meer
bijna 600 op de bank
- 12e SCV wordt pas gebouwd op 7min30
je tegenstander had nog maar 3 drones over, jij begint aan je 13e, hij alweer aan zn 8e/9e
- 10 min mark, hij loopt alweer voor op drone/SCV count
hij heeft 3 zerglings, 4 in de maak, 1 queen, 1 spine crawler
ik had aangevallen met die 9 marines en 2 marauders
oh en je stopt weer met SCV's bouwen
- 12 min, hij heeft 30 drones, jij 20 SCV's
dat terwijl hij er 5 min geleden nog maar 3 had
je ligt zo achter omdat je sporadisch een paar SCV's maakt ipv constant
- 15 min, nog steeds 20 SCV's
income is 600, en je tegenstander verdient 800
- 17 min, je gaat aanvallen, en verliest je hele leger
je was veel sterker en had het overwicht, maar je unsieged, en rent gewoon die ramp op zonder te scouten.
Zo zonde want deze game had je echt in de pocket, je doet een goeie, geslaagde aanval na 5 minuten, om vervolgens je complete voorsprong weg te geven door geen SCV's te bouwen, en veel te passief te spelen. Pas 12 minuten na je 1e aanval, op de 17 min mark val je aan, op de slechtste manier mogelijk, door gewoon je complete leger de ramp op te sturen. Van die 3 siege tanks, had er 1 unsieged, van die 24 marines en 7 marauder, had maar 1 marine naar boven gestuurd, of 5 om even te kijken wat zn reactie is en wat hij heeft. Of had een scan gedaan.
Het allerbeste wat je had kunnen doen is niks, gewoon blijven macro'en, hij heeft maar 1 base, en jij hebt 3 bunkers, 3 siege tanks, een zooi marines en marauders voor zn deur staan. Uithongeren die handel. Wat uiteindelijk niet had gewerkt omdat hij een 2e hatchery had gemaakt, en veel meer minerals binnen haalde als jij deed.
Dus blijf ook SCV's bouwen, dat is het belangrijkst, je leger had minstens 2x zo groot moeten zijn, de hele map was van jou namelijk. En je doet zo'n geslaagde aanval dat hij maar 3 drones overhoudt. Maar je laat hem opbouwen, en vergeet SCV's te maken. Het is 11 SCV's + mule tegenover 3 drones. Paar minuten later heeft hij er alweer 9 en jij begint aan je 13e... Daardoor bouw je je leger verschrikkelijk traag op, en laat je hem terugkomen in de game.
edit: Sorry, geef uiteindelijk niet eens echt antwoord op je post. Die banelings had je kunnen hebben door gewoon te siege crawlen voor zn ramp, en hem proberen te lokken. Nu rende je gewoon zn ramp op met alles wat je had en stonden al je units vast.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 03-12-2010 13:12
]