Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Met goede micro kun je een heleboel doen tegen banelings: kijk maar eens een TvZ van Foxer (Boxer) of tegenwoordig MarineKingPrime. De truuk is vooral om een klein aantal units op te offeren om een groot deel van de banes te laten ontploffen. Zo heb ik door een queen op te offeren mijn basis laatst kunnen redden (was echt nog 20hp op mijn hatch over) maar met marines geld het ook: gewoon telkens 2 marines erheen laten lopen en met de grote groep weglopen.

Maar feit blijft dat banes gewoon erg goed zijn tegen een bio-ball: als je zoiets scout moet je gewoon eens een andere tactiek proberen. Thors zijn bijv erg sterk tegen banes (en tegen zerg in het algemeen), (blue-flame) helions zijn over het algemeen ook sterk tegen zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
dtech schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:34:
Met goede micro kun je een heleboel doen tegen banelings: kijk maar eens een TvZ van Foxer (Boxer) of tegenwoordig MarineKingPrime. De truuk is vooral om een klein aantal units op te offeren om een groot deel van de banes te laten ontploffen. Zo heb ik door een queen op te offeren mijn basis laatst kunnen redden (was echt nog 20hp op mijn hatch over) maar met marines geld het ook: gewoon telkens 2 marines erheen laten lopen en met de grote groep weglopen.

Maar feit blijft dat banes gewoon erg goed zijn tegen een bio-ball: als je zoiets scout moet je gewoon eens een andere tactiek proberen. Thors zijn bijv erg sterk tegen banes (en tegen zerg in het algemeen), (blue-flame) helions zijn over het algemeen ook sterk tegen zerg.
Foxer micro is geen "goede" micro. Tenminste, niet iets wat je gewoon even kan gaan leren. Wat hij doet is bijzonder masterlijk.

Unitkeuze is inderdaad een veel makkelijkere antwoord op de Baneling vraag. Na 5 a 6 minuten gebruik ik een scan op de achterkant mijn Zerg tegenstander main. Hier zie ik vaak een spire, warren, den of baneling nest en kan ik vandaaruit verder werken. Zie ik banelings. Meer techlab Rax en marauders pompen en upgrades pakken. Banelings zijn duur als je er drie nodig hebt voor elke marauder. Met een paar Medivacs kun je makkelijk switchen on drops te gaan maken als het je te lang duurt.

Gaat Zerg voor mutas. Dan ReactorRax, stim en shield met medivacs. Stimrar to winrar!

Veel verder moet je het niet laten komen. Ultras, broodlords zijn behoorlijk pittig als je niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:00:
mijn zin in Starcraft II is de afgelopen dagen vergaan. Net ook weer, heb ik de zerg vastgezet in zijn basis door de uitgang dicht te zetten met bunkers. Na wat scoutwerk zag ik dat hij niet voor muta's ging, dus ik een enorm legen opgebouwd, gepositioneerd achter zijn basis. Hij kwam met wat speedlings naar buiten en die werden direcht afgemaakt. Ik had toen mijn medivacs klaar en hingen boven mijn leger dus ik loop zijn basis in, komt me daar een zooi banelings aanrollen (totaal niet gezien met scouten) en weg basis. Daarna nog wel geprobeerd om er iets van te maken maar helaas.

hieronder vind je de replay
http://www.sc2replayed.co...erran-zerg-steppes-of-war

Word zo gek van die banelings. Die slopen keer op keer mijn leger.
Aangezien ik me toch een beetje verveelde, heb ik je replay even uit elkaar getrokken ;)

- Je build order, eerst 2 supply depots en daarna 3 barracks?
Ik heb die BO nog nooit eerder gezien, en zo zou ik het ook nooit doen.
Je hebt daardoor totaal geen SCV productie, en geen Orbital Command.

- 5 min mark - 12 marines gaan aanvallen
nog steeds maar 11 SCV's
OC wordt eindelijk gebouwd

- 7 min - al 2 min lang geen macro meer
bijna 600 op de bank

- 12e SCV wordt pas gebouwd op 7min30
je tegenstander had nog maar 3 drones over, jij begint aan je 13e, hij alweer aan zn 8e/9e

- 10 min mark, hij loopt alweer voor op drone/SCV count
hij heeft 3 zerglings, 4 in de maak, 1 queen, 1 spine crawler
ik had aangevallen met die 9 marines en 2 marauders
oh en je stopt weer met SCV's bouwen

- 12 min, hij heeft 30 drones, jij 20 SCV's
dat terwijl hij er 5 min geleden nog maar 3 had
je ligt zo achter omdat je sporadisch een paar SCV's maakt ipv constant

- 15 min, nog steeds 20 SCV's
income is 600, en je tegenstander verdient 800

- 17 min, je gaat aanvallen, en verliest je hele leger
je was veel sterker en had het overwicht, maar je unsieged, en rent gewoon die ramp op zonder te scouten.

Zo zonde want deze game had je echt in de pocket, je doet een goeie, geslaagde aanval na 5 minuten, om vervolgens je complete voorsprong weg te geven door geen SCV's te bouwen, en veel te passief te spelen. Pas 12 minuten na je 1e aanval, op de 17 min mark val je aan, op de slechtste manier mogelijk, door gewoon je complete leger de ramp op te sturen. Van die 3 siege tanks, had er 1 unsieged, van die 24 marines en 7 marauder, had maar 1 marine naar boven gestuurd, of 5 om even te kijken wat zn reactie is en wat hij heeft. Of had een scan gedaan.

Het allerbeste wat je had kunnen doen is niks, gewoon blijven macro'en, hij heeft maar 1 base, en jij hebt 3 bunkers, 3 siege tanks, een zooi marines en marauders voor zn deur staan. Uithongeren die handel. Wat uiteindelijk niet had gewerkt omdat hij een 2e hatchery had gemaakt, en veel meer minerals binnen haalde als jij deed.

Dus blijf ook SCV's bouwen, dat is het belangrijkst, je leger had minstens 2x zo groot moeten zijn, de hele map was van jou namelijk. En je doet zo'n geslaagde aanval dat hij maar 3 drones overhoudt. Maar je laat hem opbouwen, en vergeet SCV's te maken. Het is 11 SCV's + mule tegenover 3 drones. Paar minuten later heeft hij er alweer 9 en jij begint aan je 13e... Daardoor bouw je je leger verschrikkelijk traag op, en laat je hem terugkomen in de game.

edit: Sorry, geef uiteindelijk niet eens echt antwoord op je post. Die banelings had je kunnen hebben door gewoon te siege crawlen voor zn ramp, en hem proberen te lokken. Nu rende je gewoon zn ramp op met alles wat je had en stonden al je units vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
voor de Zergs onder ons :)

http://www.ustream.tv/channel/eg-idra1

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het allerbeste wat je had kunnen doen is niks, gewoon blijven macro'en, hij heeft maar 1 base, en jij hebt 3 bunkers, 3 siege tanks, een zooi marines en marauders voor zn deur staan. Uithongeren die handel
Dit imo.

Heb zoiets wel tijd geleden gehad. Mijn eco was daar ook redelijk bagger, maar dat kwam door nydus worm naar mijn main. Resultaat was uiteindelijk dat hij teringzooi banelings had (20+) + spine crawlers en wat mutas, ik 2-3 siege tanks ofzo en paar upgraded bunkers voor zijn basis. Zerg werd boos aan einde dat ik hem niet aanviel, maar ik had bijzonder weinig behoefte om bunkers te verlaten en siege tanks te unsiegen tegen zulke hoeveelheden banelings, zat prima daar voor zijn basis.

Na hoop pogingen tegen zijn mutas uiteindelijk gelukt om zooi missile turrets bij zijn natural te krijgen waardoor ik die kon gebruiken, en weer meer resources kreeg gaf de zerg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
@ spar

Bedankt voor je commentaar. die fast marine push heeft mij al de nodige overwinningen opgeleverd. BO zou inderdaad beter kunnen maar dit is in mijn ogen de beste manier om z.s.m. 9 marines aan zijn deur te hebben kloppen! Het vervolg van zo'n push moet flink verbeteren inderdaad. Ik had het gevoel dat ik de overhand had met mijn bunkers/leger. En in mijn ongeduld ben ik die ramp op gesprint en toen was het voorbij :).

Ach ik ben maar een simpele silver speler en hoger zal ik denk ook niet komen.
Ik ben nu wel meer aan het scouten geslagen en doe nu een vroege scout om te kijken wat er precies geproduceerd word en daar reageer ik op. Meestal lukt dat aardig alleen het vervolg is mijn zwakte. Altijd als ik expand duurt dat hoogstens een paar minuten want dan word mijn expo zwaar afgemaakt. ach we blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Waar je vooral op moet letten als beginner is dat je constant SCV's blijft bouwen, totdat je vinger pijn doet van het spammen op je S knop. Ook kan je er op letten of je wat je bouwt wel direct nodig had. Bijvoorbeeld een supply depot voordat je echt die supply gebruikt, je kan beter 2 marines/scv's bouwen ipv een onnodige Supply Depot.

Wat games wint is gewoon units pompen, en blijven pompen. Bijvoorbeeld alleen maar marines blijven bouwen, natuurlijk gaan er een hoop dood maar als jij zorgt dat je meer kan bouwen dat hij kan killen win je alsnog.

[ Voor 24% gewijzigd door TJHeuvel op 03-12-2010 14:43 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vaak probleem met TvP dat ik geen goede counter heb tegen sentry's + immortals + voidrays erachteraan. Ik heb vaak na een minuut of 6-7 een zooitje marines+marauders staan, 1 of 2 tanks.
P komt naar mijn idee vaak met voidrays aan, dus als k die scout pop ik wat vikings er bij.
Ik counter ze dan wel aardig maar kan niet voldoende pushen daarna en ze overrunnen.
Als ik voor zn expansion ga, ben k bang dat mn main te zwak word. bovendien - ik moet mn eigen exp verdedigen....
Gevolg is dat we uitlopen naar een 200/200 game en ik in 8/10 gevallen alsnog verlies :(
k scout verder wel goed denk ik, en mn eco draait vaak prima.

werkt een reaper rush nog these days ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:42:
Heb vaak probleem met TvP dat ik geen goede counter heb tegen sentry's + immortals + voidrays erachteraan. Ik heb vaak na een minuut of 6-7 een zooitje marines+marauders staan, 1 of 2 tanks.
P komt naar mijn idee vaak met voidrays aan, dus als k die scout pop ik wat vikings er bij.
Ik counter ze dan wel aardig maar kan niet voldoende pushen daarna en ze overrunnen.
Als ik voor zn expansion ga, ben k bang dat mn main te zwak word. bovendien - ik moet mn eigen exp verdedigen....
Gevolg is dat we uitlopen naar een 200/200 game en ik in 8/10 gevallen alsnog verlies :(
k scout verder wel goed denk ik, en mn eco draait vaak prima.

werkt een reaper rush nog these days ? :)
reaper rush werkt niet meer nee, alleen voor scouting soms nog wel handig
je kan tegen sentrys+immortal+void rays gewoon een paar ghosts bouwen + marines
sentrys en immortals zijn na emp echt bijna waardeloos en met stimmed marines kan je void rays ook vrij makkelijk snipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een mass marine rush ?
met shield en stim... na hoeveel minuten is dit do-able... enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik heb de vorige tips in acht genomen maar het wil nog niet echt lukken. Iemand nog meer tips?

vb: Rapidshare en SC2-Replayed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dtech schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:19:
Ik heb de vorige tips in acht genomen maar het wil nog niet echt lukken. Iemand nog meer tips?

Ik neem aan dat jij de Terran speler bent?
Gelijk vanaf het begin vielen de volgende dingen mij op:

-Je bouwt de Barracks op begin 11 supply, normale builds doen dit op rond 11,75 (de 12e scv moet nog ongeveer 5-7 seconden bouwen)
-Je bouwt de Refinery op 11 supply, normaal gebeurd dit rond 13-14 supply.
-Je bouwt gelijk een Reactor, het beste kan je eerst een marine of twee bouwen tegen overlords en drone scouts.

Edit: op rond 6:00 stuur je je units op de rocks af:

1. Je kan beter omlopen, met zo weinig units duurt het veel te lang om de rocks weg te werken, dit geeft de Zerg speler (die hoogst waarschijnlijk een overlord in de buurt heeft hangen om dit soort dingen te scouten) teveel tijd om een army op te bouwen.
2. Je stuurt je units eropaf zonder ernaar te kijken, je units zagen die zerlings/banelings allang staan maar toch loop je door, dit zorgde ervoor dat je minstens 4-5 seconden kwijtraakt om te schieten en in een hoekje te gaan staan, eventueel zelfs nog snel de Marauders naar voren brengen om de Banelings op te vangen, 1 Marauder kan namelijk 6 Banelings overleven.

Edit2:

Op 9:10 zie je de Banelings ongeveer 2 seconden voordat ze naar je toe beginnen te rennen, in principe had je tijd zat om de Marauders wat verder naar voren te zetten en de Marines naar achter te laten rennen.

Edit3: Ik vergat het helemaal: je hebt totaal niet gescout, over het algemeen stuur je je SCV die de Supply Depot bouwt op weg om te gaan scouten, zodat je kan zien wat de Zerg van plan is.
Ook kan je beter eerst Stimpack researchen in plaats van Combat Shields, al helemaal al neem je redelijk wat Marauders mee in je mix.

Edit4: En volgens mij heb ik zojuist tips gegeven aan een persoon die waarschijnlijk nog nooit van Tweakers heeft gehoord, had je vorige posts namelijk niet gelezen, waar je blijkbaar Zerg bent ;)

In dat geval: ik denk dat je beter wat meer economisch moet spelen, als je voor Zling/Bling gaat, je kon namelijk amper tegen een 2 Barracks build volhouden, laat staan al zit je tegen een degelijke Terran speler die óf wat meer teched óf nog wat meerdere Barracks erbij bouwt en wél die Stimpack als eerste researched en eigenlijk alle tips/hints die ik zojuist genoemd heb doet.

Ook had je met je Zling/Bling leger langs zijn leger moeten rennen en heel z'n economie kapot maken, je had makkelijk de helft van z'n SCV's kunnen slopen voordat hij bij je was, waar je alsnog z'n leger zou slachten.

[ Voor 59% gewijzigd door Seditiar op 03-12-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinro in Ro8 van GSL 3!!!!

3 terrans
3 protoss
2 zerg

Waren in totaal maar 12 protoss qualified :)
Foxer micro is geen "goede" micro. Tenminste, niet iets wat je gewoon even kan gaan leren. Wat hij doet is bijzonder masterlijk.
Idd zo snel als hij het doet is echt ongelofelijk. Maar het is niet al te moeilijk. Beetje oefenen in de unit tester en dan kan iedereen het wel. Stim a-move, split je marines in tweeen en dan die twee groepen in steeds kleinere groepen splitten(wel a-moven) Vind het echt geweldig leuk om blings zo te ownen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
heb besloten dat ik stop met starcraft 2. Vandaag 2 gewonnen en 17 verloren. Elke taktiek die ik toepas werkt niet. bedankt voor de tips de afgelopen week maar ik ga opzoek naar een spel wat me wel pleziert op mijn vrije dag ipv ergernis opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:47:
heb besloten dat ik stop met starcraft 2. Vandaag 2 gewonnen en 17 verloren. Elke taktiek die ik toepas werkt niet. bedankt voor de tips de afgelopen week maar ik ga opzoek naar een spel wat me wel pleziert op mijn vrije dag ipv ergernis opleverd.
Jammer!
Wat ik heb geleerd is in ieder geval niet te vaak achter elkaar verliezen. Als ik dat doe, dan doe ik iets structueel fout. Kijk je replays. Ontdek je zwakke plekken. Oefen tegen de AI. En ga dan weer een poging wagen.

Starcraft is de kunst van het verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar: hij was de zerg ;)
Dtech:
ik heb effe mierenneukmodus aangezet (doe ik bij mijzelf ook, leer je imo het meest van)

- Op 10food supply blocked
- Op 10food bouw je spawning pool, dat kan ook op 14/15 ;)
- Bij 17 food laat je je scouting overlord doodgaan, hierdoor ben je supply blocked. hier had je op kunnen anticiperen door een extra overlord te bouwen
- Je scout 2 raxes, waardoor je weet dat ie hoogstwaarschijnlijk bio gaat (mm of mass marines dus) hier had je 1/2 zerglings kunnen gebruiken om te scouten wat je tegenstander deed.
- Je wilt een expo bouwen op 25 food. dit is niet zo slecht. 2 punten: je kan je expo eerder pakken, en er in ieder geval voro zorgen dat je je expo echt bouwt (nu lijk je je expo te vergeten en bouw je hem pas op 9:40)
-bij je eerste aanval morph je je banelings in het midden, waar ze makkelijk te snipen zijn
- JE HEBT VEEL TE WEINIG DRONES!!
- Je hebt geen creap spread, dit is wel handig om te hebben ;)
- Je wilt de game te vroeg winnen, met je eerste aanval had je stuk of 6 van zijn scv's gemold. Ga rustig expo pakken en dronen, waarna je met meer income een groter leger bouwt en zeker wint
- 9 minuten ingame: Supply blocked door gekillde overlord. Je zet ze goed neer om te scouten, maar zorg ervoor dat je wat extra food space (= 1 of 2 overlords) achter de hand hebt, aangezien er meestal wel een paar overlords neergehaald worden
- 9:55 ingame: je doet een aanval, waarbij je eigenlijk ziet dat je dat niet kunt winnen. Hier kun je beter je lings terugtrekken. (je valt ook aan zonder banelings)
- Baneling speed pas op 11e minuut geresearched, dit kan veel eerder (aangezien het ongelooflijk handig is) ;)
- 11 minuut: je ziet niet dat hij aanvalt door de rocks heen, hier had je je ene overlord beter naar het midden (dus tussen beide destructible rocks) kunnen laten gaan, zodat je het gelijk zag aankomen
- Tijdens het gevecht gebruik je 3 larvae niet die lings hadden kunnen zijn, waardoor je zijn push (volgens mij) net wel had kunnen tegenhouden
- Je hebt 1 spine als verdediging tijdens die aanval, en je morpht al je banelings net achter die spine, waardoor hij ze makkelijk kon snipen, en ze daardoor geen schade deden.

Dit was wat mij opviel. Ik hoop niet dat ik je ontmoedigt heb, maar ik hoop dat je er wat mee kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
dat is wel een goeie dex. Voor ik multy ging spelen heb ik ook eerst heeeel veel wedstrijden tegen AI gespeeld. Daar een taktiek ontwikkeld en daarmee online gegaan. Uiteindelijk had ik een winratio van 72%. echter krijg ik nu zulke goede tegenstanders dat ik alleen maar verlies. Meestal tegen diamond en platinum spelers. Dus ik ga nu maar weer eens een andere taktiek ontwikkelen dan. Weet anders ook niet wat ik met m;n vrije tijd moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:47:
ragequit! tis geen CoD ofzo he :P

ik zou zeggen probeer wat day9 dailies te kijken. bv de aflevering Back to Basics. om het te leren is het niet alleen een kwestie van veel spelen maar ook veel kijken.

@Endorse, voor GSL etc is nu een apart topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door daanteb op 03-12-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
ragequit lol :).

kan de verleiding toch niet weerstaan om niet met mijn verslaving bezig te zijn.
Net 2 potjes gespeeld en 2x gewonnen door eerst een marien puch te doen en dan snel overschakelen naar marauders en siegtanks. ging vrij vlot moet ik zeggen. Zal ook hier de replay van posten om het nog beter te laten verlopen!

http://www.sc2replayed.co...rran-zerg-xelnaga-caverns

en voor als het nog niet was opgevallen, ik kan totaal niet tegen mijn verlies ! :+ lol @ vorige post van mezelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 03-12-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:02:
dat is wel een goeie dex. Voor ik multy ging spelen heb ik ook eerst heeeel veel wedstrijden tegen AI gespeeld. Daar een taktiek ontwikkeld en daarmee online gegaan. Uiteindelijk had ik een winratio van 72%. echter krijg ik nu zulke goede tegenstanders dat ik alleen maar verlies. Meestal tegen diamond en platinum spelers. Dus ik ga nu maar weer eens een andere taktiek ontwikkelen dan. Weet anders ook niet wat ik met m;n vrije tijd moet doen :)
3 Rax push win ik aardig vaak mee, je valt aan rond de 7 minuten, en terwijl je dat doet, maak je een expansion. Het is een redelijk cheesy strategie, aangezien je 7 minuten lang alleen maar marines/marauders pompt. Een soort 3gate/4gate, maar wel goed aan te passen aan de situatie. Soms maak ik ipv een expo een engi bay met refinery. Soms een refinery en warfactory/starport. Ligt er maar net aan wat de tegenstander doet.

@ 9 supply depot
@ 11/12 rax
@ na rax meteen gas
@ rax klaar, 1 marine pompen, OC maken
@ marine klaar, meteen reactor erop
@16 supply depot
@ rax techlab meteen stim
@ rax techlab meteen comb shield

Eerst stim, zodat comb shield tegelijkertijd klaar is. Pas marauders pompen als je die 2 dingen heb onderzocht. Het is een aardig makkelijke BO om te doen, en best wel veelzijdig.
Ik zou niet meteen stoppen met SC2, dat is zonde.

http://wiki.teamliquid.ne...n_Strategy#General_Builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Seditiar schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:30:
[...]

Ik neem aan dat jij de Terran speler bent?
Nee, hij is Zerg... Zijn vorig bericht, zijn replay history wijzen dat uit en hij verliest.
dtech schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:19:

• Je liet je eerste overlord dood gaan in zijn base, probeer er over te vliegen en af en toe te scouten in plaats van dat hij je overlord rechtstreeks kan aanvallen. Aangezien hij geen wall maakt hoef je zelfs niet perse te blijven hangen en kan je die overlord eventueel gebruiken achter zijn mineral line.
  • Van 5:40 doe je bijna een minuut niets meer in je base, door die overlord die je extra moet maken om de dode overlord te vervangen kom je 100 minerals te weinig voor bijvoorbeeld een natural expansion, of meer units te produceren. Wanneer jouw eerste aanval gedaan was op 7:00 had je zo al een expansion kunnen hebben of een iets groter leger, terwijl Terran op dat moment met minder SCVs in een dip zit.
  • Je produceert vanaf dit moment in het spel ook totaal geen drones meer, je economie groeit niet meer...
  • Det leger buiten heb je mooi gedaan. Binnen had je een attack move moeten doen op de marines en zorgen dat die twee niet overbleven, en als je dan je baneling mee had binnen gestuurd (beetje weghouden van de Rax) en die op de SCVs had afgestuurd dan hadden je Zerglings daar effectiever tegen geweest. Gewoon volledig voor gaan dan want elke SCV die dood is scheelt in zijn economie...
  • Rond 7:30 ga je weer aanvallen, maar ik zie op dat moment dat je te veel gas hebt. Dus denk ik in mezelf dat jij eerder een Evolution Chamber had kunnen maken om je units wat up te graden, maar blijkbaar was je van plan die aan Banelings te besteden. Op zich niets mis mee, maar... Je had best nog even kunnen wachten met aan te vallen om die laatste hoop Zerglings die er nog aan kwamen mee te nemen en ze aan de andere kant om te zetten in Banelings. Dan waren zijn klein aantal Marines en Marauders wel dood.
  • Op 9:40 ga je 4 minuten eindelijk voor je expansion, door dit zo laat te doen zit je voor een tweede keer met een te klein leger. Je hebt hier te veel gas die je besteed aan Banelings (zijn goed tegen Marines, maar hij gebruikt hier Marauders als een Meat Shield) die denk ik toch beter waren besteed aan upgrades in de Evolution Chamber of iets anders. Bijvoorbeeld techen naar Hydra of Infestors of Mutalisks.
De vroegere tips hebben meer impact op je spel, de latere wegen minder sterk door omdat ze afhangen van hoe je eerder hebt gespeelt en als je de eerste corrigeert werkt het daar misschien helemaal anders.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:00:
- Op 10food supply blocked
- Op 10food bouw je spawning pool, dat kan ook op 14/15 ;)
14 werkt bij mij ook altijd beter, maar 10 lijkt hier redelijk handig aangezien hij geen wall maakt, met 6 had hij in principe kunnen winnen maar hij koos een soort van trade-off tussen bedie.
- Bij 17 food laat je je scouting overlord doodgaan, hierdoor ben je supply blocked. hier had je op kunnen anticiperen door een extra overlord te bouwen
- 9 minuten ingame: Supply blocked door gekillde overlord. Je zet ze goed neer om te scouten, maar zorg ervoor dat je wat extra food space (= 1 of 2 overlords) achter de hand hebt, aangezien er meestal wel een paar overlords neergehaald worden
Tja, anticiperen kost je wel 200 minerals samen... Probleem is dat hij ze laat hangen, denk dat ze het zouden overleven moest hij de eerste slechts eenmalig gebruiken. Om die dan in de ruimte achter de mineral line te hangen om zijn expo later te scouten, voor zijn base heeft hij immers in deze situatie Zerglings aangezien er geen wall is.

Zelfs met een wall is een ling naar boven op de ramp sturen al genoeg om een indicatie te gebruiken hoe hij zijn gas gespendeert heeft, lettende op tech labs, reactors en marauders. Later in het spel zou een 100 resources verliezen geen kwaad meer kunnen om nog eens een overlord over te vliegen voor te weten naar wat hij techt.
- Je wilt de game te vroeg winnen, met je eerste aanval had je stuk of 6 van zijn scv's gemold. Ga rustig expo pakken en dronen, waarna je met meer income een groter leger bouwt en zeker wint
Zijn micro was niet op en top, was het dan wel dan had hij redelijke ravage aangericht bij zijn SCVs. Als je een economisch voordeel kan halen dan ga je er beter voor, het was in dit geval beter dan later terug te komen en een reeks te verliezen aan een Tank, je Banelings te verliezen aan Marauders en gebouwen en de Marines de rest te zien opkuizen. Maar te zwijgen over Cloaked Banshees en Drops...

Over deze had ik een meningsverschil, maar je andere tips zijn op en top. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TaraWij op 03-12-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:20:
[...]

3 Rax push win ik aardig vaak mee, je valt aan rond de 7 minuten, en terwijl je dat doet, maak je een expansion. Het is een redelijk cheesy strategie, aangezien je 7 minuten lang alleen maar marines/marauders pompt. Een soort 3gate/4gate, maar wel goed aan te passen aan de situatie. Soms maak ik ipv een expo een engi bay met refinery. Soms een refinery en warfactory/starport. Ligt er maar net aan wat de tegenstander doet.

@ 9 supply depot
@ 11/12 rax
@ na rax meteen gas
@ rax klaar, 1 marine pompen, OC maken
@ marine klaar, meteen reactor erop
@16 supply depot
@ rax techlab meteen stim
@ rax techlab meteen comb shield

Eerst stim, zodat comb shield tegelijkertijd klaar is. Pas marauders pompen als je die 2 dingen heb onderzocht. Het is een aardig makkelijke BO om te doen, en best wel veelzijdig.
Ik zou niet meteen stoppen met SC2, dat is zonde.

http://wiki.teamliquid.ne...n_Strategy#General_Builds
dat is precies de taktiek die ik ook heb toegepast, heel veel mee gewonnen, zelf een winning streak van 16 games. echter ben ik nu deze taktiek aan het verbeten, vooral na de 7 minuten zeg maar want soms word de aanval afgeslagen en moet je je terugtrekken. Ben nu aardig opweg om tegenstand na die 7 minuten te kunne bieden.

Bij mijn taktiek kom ik met 9 marines aanrennen rond de 5 minuten. Echter stopte ik voorheen met SCV's maken om mijn geld in het leger te stoppen. Nu heb ik een manier gevonden om die goed te combineren waardoor mijn puch nog beter word. Tegen zerg heb ik tegenwoordig 2 hellions bij me. dat werkt perfect. Moet wel zeggen dat deze taktiek het beste werkt tegen protoss. z.s.m. de pilons omleggen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
@astie dat deed ik ook 12 jaar geleden :P totdat ik die-hared pros tegen kwam.
en reaper rush werkt nog wel, alleen op een compleet ander manier...

marines als lok-aas en reaper lekker van achter rapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
TaraWij schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:33:
Nee, hij is Zerg... Zijn vorig bericht, zijn replay history wijzen dat uit en hij verliest.
Goed zo, neem nou een voorbeeld aan mij en neem de moeite om de post helemaal te lezen. Dan had je gezien dat ik al een paar keer m'n post gewijzigd had. En ook al verlies je, wat haalt dat nou weer uit? Dan kan je nog steeds niet tevreden zijn met hoe je won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Hoe kan ik er nou een voorbeeld aan nemen als er op dat moment nog haast geen edits waren? Hou ook de tijd dat ik aan de replay gespendeerd heb en het typen van mijn post in gedachte. Hij zegt dat het niet wil lukken wat heel wat meer aanleunt bij verliezen. Ik ga hier niet verder op in...

Er is een verschil van 30 minuten tussen onze posts, heb direct op reply geklikt, dan rustig aan 20 minuten aan de replay gespendeerd en om het af te werken nog eens 5 minuten aan het typen gevolgd door nog eens 5 minuten om meningsverschillen met de andere persoon te beschrijven...

[ Voor 33% gewijzigd door TaraWij op 03-12-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:33:
[...]

dat is precies de taktiek die ik ook heb toegepast, heel veel mee gewonnen, zelf een winning streak van 16 games. echter ben ik nu deze taktiek aan het verbeten, vooral na de 7 minuten zeg maar want soms word de aanval afgeslagen en moet je je terugtrekken. Ben nu aardig opweg om tegenstand na die 7 minuten te kunne bieden.

Bij mijn taktiek kom ik met 9 marines aanrennen rond de 5 minuten. Echter stopte ik voorheen met SCV's maken om mijn geld in het leger te stoppen. Nu heb ik een manier gevonden om die goed te combineren waardoor mijn puch nog beter word. Tegen zerg heb ik tegenwoordig 2 hellions bij me. dat werkt perfect. Moet wel zeggen dat deze taktiek het beste werkt tegen protoss. z.s.m. de pilons omleggen en klaar :)
Mijn 3rax push, 1e aanval wordt afgeslagen, maar door de goeie economie heb ik zo weer een aardig leger staan. Wordt non-stop geproduceerd. Is tegen de very hard AI.

Maar het belangrijkste is dat je in SCV's blijft investeren als je die marine push wilt bljiven doen rond de 5 minuten. Dan maar rond de 6 minuten, als ie afgeslagen wordt, heb je teminste nog een economie waar je op kan terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:53:
[...]

Mijn 3rax push, 1e aanval wordt afgeslagen, maar door de goeie economie heb ik zo weer een aardig leger staan. Wordt non-stop geproduceerd. Is tegen de very hard AI.

Maar het belangrijkste is dat je in SCV's blijft investeren als je die marine push wilt bljiven doen rond de 5 minuten. Dan maar rond de 6 minuten, als ie afgeslagen wordt, heb je teminste nog een economie waar je op kan terugvallen.
ja ik speel ook altijd tegen very hard en win dat easy zoals jij dat ook doet hier.

Net weer een game gewonnen, was tegen een beginnend bronze :). lol, al zoveel verloren dat nu daar tegen geloot word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
TaraWij schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:52:
Hoe kan ik er nou een voorbeeld aan nemen als er op dat moment nog haast geen edits waren? Hou ook de tijd dat ik aan de replay gespendeerd heb en het typen van mijn post in gedachte. Hij zegt dat het niet wil lukken wat heel wat meer aanleunt bij verliezen. Ik ga hier niet verder op in...
Tuurlijk, de replay kijken kost tijd. Maar ik ging er toch wel vanuit dat je m'n hele post gelezen had, gezien ik een uur eerder dan jou gepost had en m'n edits er snel achteraan waren.
Er is een verschil van 30 minuten tussen onze posts, heb direct op reply geklikt, dan rustig aan 20 minuten aan de replay gespendeerd en om het af te werken nog eens 5 minuten aan het typen gevolgd door nog eens 5 minuten om meningsverschillen met de andere persoon te beschrijven...
Zelfs na m'n laatste edit was er nog een verschil van 43 minuten, maar goed.. doet er verder niet toe. Ik maakte een fout om er vanuit te gaan dat hij Terran was, volgende keer moet ik wat beter de eerdere posts lezen, laten we het daar op houden.

[ Voor 31% gewijzigd door Seditiar op 03-12-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Goldman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:53:
nu na een paar 1vs1 ben ik echt pissed geworden, ik verlies gewoon ALLES. ik weet BO, ik scout, ik weet wat ik kan verwachten maar toch. Altijd outmatched in alles, net tegen terran, ik was zerg, staan er echt binnen no-timie siege tanks in siege modus voor mijn deur...WTF!]

goldman gaat weer lekker 2vs2 en 3vs3 spelen.
Ha die goldman :P

Je moet ook niet die smerige Zerg spelen, lukt niets mee jonge :D Nou ja, ik heb gister de campaign uitgespeeld (niet in 1 dag nee. 2 dagen :+ ) en ben nog erg gesteld op de structuur van de Terrans. Heb nog amper online gespeeld, 2 keer tegen een vriend die met protoss speelde en die uiteindelijk met een enorm leger net buiten mijn basis stond waar alleen nog SCV's in de weer waren en hij me vertelde wat ik moet doen in het begin van een match O-) 2e match verloor ik ook.
3e was tegen een random zergspeler die me nogal de tijd gaf. Ik bouwde een groep met een BC, paar Thor's (THOA IS HEAR 8) )en marines en marauders, die werden afgemaakt, waarna ik de moed verloor. Toen toch maar weer gewoon opnieuw een hele zooi marines gemaakt, met meer marauders en stuk of 5 Thor's, en deze keer ook wat medivacs en meer scv's. Oja, en inmiddels wat infantry upgrades ed. Nouja, gebeurde nog vanalles daarna, maar won uiteindelijk wel met diezelfde groep omdat hij zo uitgebalanceerd was; ik verloor weinig units aan zijn zergspul dat ik tegenkwam. Hij maakte me nog wel een tijdje het leven zuur met een zwerm van die ondergrondse rotzakken, but nothing a few Raven's cant fix :) Uiteindelijk gewonnen. (die gast was niet al te goed ook al had ie wel diverse Mineralfields in bezetting)

Ik zal nog wel veel gaan verliezen zodra ik na die 50 beginmatches in een klasse oid wordt ingedeeld. Als ik rustig een vloot kan bouwen dan redt ik me vaak wel, maar dat doen goede spelers juist niet; die scouten snel je basis en sturen vervolgens zsm een welkomstlegertje op je dak. Jaja, *newbie talking* :P

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:37
Murk! Add me jongeh kunnen we online kijken wie er de meest spierkracht heeft met zijn legers! :P
code 443 nick: goldman (duh! :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Goldman op 03-12-2010 22:04 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik ben weer eens begonnen met starcraft 2. Heb grid hotkeys gekozen (wat wel even wennen is, maar ik zie er een meerwaarde in over een tijdje). Heb nu mijn eerste 3 games gewonnen. Het enige waar ik eigenlijk ervaring mee heb is de streams/vod's van DAY9TV. Ik vind terran
absoluut het fijnst en ben nu van die 'beginner' matches aan het spelen. Mijn probleem is dat ik op het moment gigantisch veel minerals overhoudt. Op het moment is het nog echt zo dat ik mij 'ingraaf' met 3 /4 basissen en wacht tot de tegenstanders de eerste aanval doet. Daardoor houdt ik dus enorm veel minerals & gas over. Ik doe nauwelijks kleine aanvallen, wat wel het beste is volgensmij? Heeft er iemand tips waardoor ik beter mijn grondstoffen kan gebruiken en beter druk kan houden op de tegenstander?

[ Voor 10% gewijzigd door Bobmeister op 07-12-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen druk houden op de tegenstander? Behalve met Mutas is dat volledig niet nodig voor zerg. Je macro is gewoon niet goed, minder larva injects missen en je kan vanzelf meer units maken. Als je 200/200 hebt gewoon aanvallen, je bent zerg dus je hebt die 200/200 zo terug mits je genoeg resources/larva hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:34:
Geen druk houden op de tegenstander? Behalve met Mutas is dat volledig niet nodig voor zerg. Je macro is gewoon niet goed, minder larva injects missen en je kan vanzelf meer units maken. Als je 200/200 hebt gewoon aanvallen, je bent zerg dus je hebt die 200/200 zo terug mits je genoeg resources/larva hebt.
Oeps denkfoutje. Ik vind terran het fijnst. Heb het nu aangepast, mijn excuses, zat er met mijn hoofd niet helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Awsom schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:10:
[...]

Oeps denkfoutje. Ik vind terran het fijnst. Heb het nu aangepast, mijn excuses, zat er met mijn hoofd niet helemaal bij.
Als je veel te veel minerals en gas hebt kan je ook naar Battlecruisers techen, dan raak je je minerals wel kwijt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:06
ik moet zeggen dat ik hier veel lees over AI, dat is dus echt niet goed ofzo. Je hebt gewoon customs, of neem een practice buddy, speel nu zelf rond 2000 diamond lukt prima, tegen een pc spelen voelt statisch en niet echt boeiend. Er zijn zo veel technieken die je kan proberen maar speel in ieder geval op de game in, heb niet 1 plan voor een heel potje kijkt hoe het loopt en varieer je spel daarop. Verder ga naar teamliquid.net daar kan je echt hulp krijgen + nieuwe sterke strats vinden, en inderdaad pro plays kijken is ook prima maar onthoudt dat je zelf vaak nooit zo kan spelen omdat technieken die zij doen veel meer vereist dan 1 ding tegelijk doen. Ik bedoel ze droppen soms in 3 verschillende punten + macro + dit + dat, dat is echt heel moeilijk :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Jasper 99 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:18:
ik moet zeggen dat ik hier veel lees over AI, dat is dus echt niet goed ofzo. Je hebt gewoon customs, of neem een practice buddy, speel nu zelf rond 2000 diamond lukt prima, tegen een pc spelen voelt statisch en niet echt boeiend. Er zijn zo veel technieken die je kan proberen maar speel in ieder geval op de game in, heb niet 1 plan voor een heel potje kijkt hoe het loopt en varieer je spel daarop. Verder ga naar teamliquid.net daar kan je echt hulp krijgen + nieuwe sterke strats vinden, en inderdaad pro plays kijken is ook prima maar onthoudt dat je zelf vaak nooit zo kan spelen omdat technieken die zij doen veel meer vereist dan 1 ding tegelijk doen. Ik bedoel ze droppen soms in 3 verschillende punten + macro + dit + dat, dat is echt heel moeilijk :P!
VS AI is prima om voor jezelf een stabile BO te ontwikkelen of bepaalde dingen te oefenen. Als je tegen Very Hard Ai speelt krijg je echt van de rare dingen. Marine Rush de ene pot, de andere weer een Thor rush 8)7 . Best grappig. Als je een practice buddy hebt is het super maar die is niet 24h beschikaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En custom games is redelijk doelloos in principe omdat daar geen matchmaking wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladder is wel 100% beschikbaar. Ik 'oefen' ook gewoon op de ladder, ook mn funky build orders waar ik waarschijnlijk wel mee ga verliezen. Je moet gewoon niet te moeilijk doen over een game hier of daar verliezen, wat maakt het nou uit als je een paar punten mist. Practice matches heb ik zelf ook nooit gedaan, gelijk de placements in. Als je meer kan dan dat je in de placements speelt kom je vanzelf hoger door een promotion. Ik ben in de beta ook een keer in silver gekomen omdat ik ziek was en toch wilde spelen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:27
Patch 1.2.0 is beschikbaar op een testserver. Op http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=174036 kun je er alles over lezen, inclusief de ontzettend lange lijst met changes. Ook chat channels zijn nu beschikbaar.

Dus voor de duidelijkheid, patch 1.2.0 is nog niet beschikbaar op de normale servers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
oooh protoss buffs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Harvesting units no longer avoid enemy units.

Dus je kunt niet meer zo makkelijk ongestraft een enemy mineral line in?

Die goedkopere observer is niet mis. Ik hield het vroeger altijd op 1 obs vanwege de kosten. Maar nu is het wat minder erg om er 1tje kwijt te raken / 1 extra te bouwen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:04:
• Harvesting units no longer avoid enemy units.

Dus je kunt niet meer zo makkelijk ongestraft een enemy mineral line in?
Ik weet niet wat ze bedoelen maar ik bedacht me net dat ze misschien het volgende bedoelen: atm is er geen collision detection voor harvesters die harvesten waardoor deze niet om vijandelijke units heen hoeven te bewegen maar er gewoon doorheen gaan. Dit kun je ook gebruiken als je scoutharvester surrounded is door met rechts op een mineral patch te klikken. De harvester gaat dan in harvest mode en glijdt door de vijandelijke units z'n vrijheid tegemoet. Mogelijk bedoelen ze dat dat niet meer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Hoi allen,
Ik heb een korte vraag, is Starcraft 2 een casual game of een high-end game? Er wordt vaak gezegd dat je voor intensieve games dus krachtigere computer nog hebt, maar ik weet niet of ik met een Dell XPS 15 bijvoorbeeld dat al prima kan spelen? Het gaat me er uiteindelijk om, om Diablo 3 nog te kunnen spelen als die volgend jaar uitkomt. Ik hoorde namelijk dat die namelijk net wat hogere eisen heeft, maar toch wel aardig overeenkomt.

http://www1.euro.dell.com...id=xps-15&s=dhs&cs=nldhs1

Er zijn webwinkels en grote ketens die goedkoper zijn dan deze, dat weet ik, maar het gaat me om de specificaties. Bedankt alvast voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
http://www.systemrequirementslab.com/marketing/index.html

Is altijd wel handig om even te kijken. Als je echt het even wil proberen, moet je me maar even DMmen want ik heb volgensmij nog een 10 day free trial liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:02:
[...]

Ik weet niet wat ze bedoelen maar ik bedacht me net dat ze misschien het volgende bedoelen: atm is er geen collision detection voor harvesters die harvesten waardoor deze niet om vijandelijke units heen hoeven te bewegen maar er gewoon doorheen gaan.
Dit is er wel. Als ik mijn scouting probe in zijn mineral line zet en op hold klik, gaan ze er allemaal omheen ipv doorheen ;) (geen idee waarom dat wel werkt als ze op minerals klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
floorjd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:07:
Hoi allen,
Ik heb een korte vraag, is Starcraft 2 een casual game of een high-end game? Er wordt vaak gezegd dat je voor intensieve games dus krachtigere computer nog hebt, maar ik weet niet of ik met een Dell XPS 15 bijvoorbeeld dat al prima kan spelen? Het gaat me er uiteindelijk om, om Diablo 3 nog te kunnen spelen als die volgend jaar uitkomt. Ik hoorde namelijk dat die namelijk net wat hogere eisen heeft, maar toch wel aardig overeenkomt.

Er zijn webwinkels en grote ketens die goedkoper zijn dan deze, dat weet ik, maar het gaat me om de specificaties. Bedankt alvast voor het antwoord.
Probeer even zo'n free trial uit (vast wel iemand die je een code wil geven). Daarmee download je de client van battle.net en kun je kijken of het spel het (goed) doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:24:
[...]

Dit is er wel. Als ik mijn scouting probe in zijn mineral line zet en op hold klik, gaan ze er allemaal omheen ipv doorheen ;) (geen idee waarom dat wel werkt als ze op minerals klikken)
Hm, dat wist ik niet. Typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26

Rannasha

Does not compute.

floorjd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:07:
Hoi allen,

SC2 heeft een gigantisch breed spectrum aan graphics-settings. Op het laagste niveau kun je met behoorlijk oude hardware nog spelen. Mijn 3 jaar oude laptop draait SC2 prima op de laagste settings. Met een XPS 15 kun je de graphics behoorlijk hoog opdraaien zonder dat het begint te haperen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
o god, das een dikke nerf voor m'n favo unit: infestor :/ bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Douw3rd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:04:
Klopt, maar ik vind het over het algemeen wel een mooie patch. Ook de Toss buffs waren tijd imo en misschien worden de templar en stargate tech nu wat beter bruikbaar.

Ik ben vooral benieuwd naar wat de Infestor nerf doet voor ZvZ en vs mass Toss air. Ultra buf en niet meer kunnen blocken van een ramp zijn toch ook wel weer fijne changes. Anyway, we gaan het zien. Oh en chatchannels :).

edit:
Als ik het goed lees kan je dus ook geen spells meer spam klikken? Lees ik dat goed??

[ Voor 7% gewijzigd door djengizz op 04-12-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:37
Douw3rd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:04:
als ze nou dan de infestor ook "armored" verwijderen :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die Star Battle al geprobeerd bij Custom Games?

6v6 - Iedereen in een spaceship op elkaar knallen, ik kom niet meer toe aan normaal starcraften zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej, 2 late game TvZ nerfs :) Kleine, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 21:28
Eindelijk chat channels! Was echt een serieus probleem.

Toch kan je betwijfelen of dit wel officieel is, want er is nergens een protoss nerf. Die repair SCV nerf is leuk though. Geen unstoppable thor rushes meer. En hopelijk is dit het einde van de huidige Protoss metagame. Go stargate tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hmm de protoss buffs zijn wel nice, vooral tegen thors zijn ze wat effectiever. Misschien wordt de phoenix ook wat meer gebruikt straks.

Ik snap alleen niet helemaal wat ze bedoelen met die 2 pylon wallof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Je kon met twee pylons een ramp wallen zodat er niks meer doorheen kon. Was heel effectief tegen zerg. Met een cannon achter je pylons konden ze 'm pas kapot maken zodra ze een spine up hadden. Resultaat was dus een extreem late expo, waarbij je als protoss een voorsprong op kon bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Species5618 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:58:
[...]

SC2 heeft een gigantisch breed spectrum aan graphics-settings. Op het laagste niveau kun je met behoorlijk oude hardware nog spelen. Mijn 3 jaar oude laptop draait SC2 prima op de laagste settings. Met een XPS 15 kun je de graphics behoorlijk hoog opdraaien zonder dat het begint te haperen.
Dus als ik een XPS 15 of vergelijkbare laptop koop dan kan ik hoogstwaarschijnlijk Diablo 3 over een jaar ook nog spelen? Gegeven dat Blizzard zegt dat de req daarvoor niet veel hoger zullen zijn?

Klopt het ook dat een i7 met 1,77 ghz beter is dan een i3 met 2,6ghz om games te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
nm

[ Voor 95% gewijzigd door et36s op 04-12-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:39:
[...]
Als ik het goed lees kan je dus ook geen spells meer spam klikken? Lees ik dat goed??
Dat lees je niet goed.
Het komt hier op neer: Als zerg heb je in late game soms van die momenten waar je 30 drones moet maken of 50 zerglings. Op zo een moment kan je al je hacheries selecteren en dan voor drones d inhouden tot je ongeveer 30 drones hebt. Dat kan nu niet meer, je moet handmatig ddddddddddd spammen. Ik vind dit persoonlijk een beetje onzin, het word nu veel lastiger om units als zerglings en roaches te maken in late game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ah, ok.
Maar ik kan dus nog wel bv. met meerdere Infestors 'T' hitten, ingedrukt houden en infested terrans klik spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:18:
[...]

Dat lees je niet goed.
Het komt hier op neer: Als zerg heb je in late game soms van die momenten waar je 30 drones moet maken of 50 zerglings. Op zo een moment kan je al je hacheries selecteren en dan voor drones d inhouden tot je ongeveer 30 drones hebt. Dat kan nu niet meer, je moet handmatig ddddddddddd spammen.
Heh, ik wist helemaal niet dat dat kon, ik dee dat toch al altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26

Rannasha

Does not compute.

floorjd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:25:
[...]

Dus als ik een XPS 15 of vergelijkbare laptop koop dan kan ik hoogstwaarschijnlijk Diablo 3 over een jaar ook nog spelen? Gegeven dat Blizzard zegt dat de req daarvoor niet veel hoger zullen zijn?
Waarschijnlijk wel. Alle Blizzard spellen zijn zo gemaakt dat ze op een heel breed spectrum aan hardware kunnen draaien. En een XPS 15 is redelijk high-end qua specificaties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:18:
[...]

Dat lees je niet goed.
Het komt hier op neer: Als zerg heb je in late game soms van die momenten waar je 30 drones moet maken of 50 zerglings. Op zo een moment kan je al je hacheries selecteren en dan voor drones d inhouden tot je ongeveer 30 drones hebt. Dat kan nu niet meer, je moet handmatig ddddddddddd spammen. Ik vind dit persoonlijk een beetje onzin, het word nu veel lastiger om units als zerglings en roaches te maken in late game..
Persoonlijk heb ik het eigenlijk nooit gebruikt, geen idee waarom niet maar vond het nooit echt lekker werken, iets lang ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Ik heb nog steeds geen zin in 1v1..weet niet waarom, maar met MP vind ik het altijd leuker om iig in teams te spelen. Ik ben dus opzoek naar 2v2/3v3/4v4 buddies :P
Depthcharge / charactercode: 635

Ik speel vooral protoss, zerg kan ik redelijk zodra mn FE gelukt is, terran is no go area for me, ik mis dan chrono boost en inject larva iets teveel :P

Ben nu en de hele avond beschikbaar @ SC2 :)

Oja ik ben overigens in 1v1 platinum geplaatst na mn placements, meer dan placements ook niet gedaan. Samen met een vriend in 2v2 platinum en daar de leukste potjes mee gespeelt ook (hij speelt terran, marauder/stalker push for teh WIN!)

Het boeit me trouwens totaal niet of je nieuw bent of niet, 2v2 kan je erg veel winnen met slecht 3 barracks --> marines, 3 gate --> zealot, geen gas pakken, direct na de push expanden. Vanaf dit punt kan je leuk switchen met BO's, en bovenstaande BO's kan iedereen in 2 potjes leren dus komt wel goed :P

[ Voor 42% gewijzigd door DeppOx op 04-12-2010 17:35 ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Vind het nu al lastig als zerg zijnde als protoss phoenix opent (meestal 2 gate pressure, into phoenix, into colossus). En infestor's waren altijd erg handig. Maar het zal wel meevallen, gewoon aanpassen en meer protoss en terran ownen :D

Alleen ZvZ wordt dus wel gewoon muta's altijd. enige fatsoenlijke counter was infestor. Met hydra's ben je net te langzaam :(

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Ik vond idd infestors heerlijk tegen vikings, phoenix, muta's.. vast zetten en met je eigen muta's/hydra's killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix into collosus was al erg goed, en nu nog beter zelfs.. Phoenixen kunnen hydra's eindeloos kiten waarna de collosus komen om alles op te ruimen :+

Ik maak me eigenlijk alleen zorgen over ZvZ dat weer een mutafest wordt.. Het begon net leuk te worden met roach/hydra/infestor, dansende legers, proberen goede positioning te krijgen, proberen goede fungalgrowths te hitten dat gaat er straks niet meer zijn heb ik het idee. Met muta's kan je lang niet goed microen niet zoals in SC BW waarbij je scourges had en je door micro kon winnnen. Nu heeft diegene die met de meeste gas de midgame in gaat gewonnen. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07
floorjd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:25:
[...]

Klopt het ook dat een i7 met 1,77 ghz beter is dan een i3 met 2,6ghz om games te spelen?
Ik speel SC op het moment op een XPS16 met c2d 2,13ghz, 4gb ram en een ati 4670 1gb. Alle settings staan nu op medium, sommige op high. Te verwachten is dus dat je geen problemen hebt met het draaien van SC2. En zo te lezen wil blizzard de specs van D3 ook niet "te hoog" (relatief natuurlijk) maken, dus dan zit je zeker goed. Verwacht dus niet dat je alles op (ultra)high kan zetten, het is en blijft een laptop met mindere processor en grafische kaart dan een desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
djengizz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:23:
[...]

Ah, ok.
Maar ik kan dus nog wel bv. met meerdere Infestors 'T' hitten, ingedrukt houden en infested terrans klik spammen?
- bij het bouwen van units kan je ingedrukt houden...
- bij het cast van spells... euh.. spells stacken niet he? 10x storm op 1 marine heeft evenveel effect als 1 storm (behalve de duur van de storm is langer :P, maar dat komt door je traagheid :P)

ennuh je infested terrans, moet je niet concentreren.. die krengen lopen traaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
zonglew00 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:32:
- bij het bouwen van units kan je ingedrukt houden...
Nee, dat is juist veranderd en gaat niet meer.
- bij het cast van spells... euh.. spells stacken niet he? 10x storm op 1 marine heeft evenveel effect als 1 storm (behalve de duur van de storm is langer :P, maar dat komt door je traagheid :P)

ennuh je infested terrans, moet je niet concentreren.. die krengen lopen traaaag
Gaat mij puur om het casten, soms wil je wel spells spammen (corruption, infested terrans, neural parasite, etc.). Ligt nogal aan de situatie maar soms is het handig. Ook storm spammen kan handig zijn, ook al stacked het niet dan nog kun je ze naast elkaar spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
T click T click T click T click T click T click?

Ik zie niet in waarom dit alleen zergs zou naaien. Als protoss moet ik net zo goed units spammen late game. 10+ gateways is echt geen uitzondering en ik moet nog aangeven waar ik de units wil hebben ook. In plaats van s d (ingedrukt houden) z (ingedrukt houden) wissel je nu af tussen z en d, gaat een stuk sneller dan zzzzzz of ddddd. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphix schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:13:
T click T click T click T click T click T click?
Ja, dat zal het moeten worden idd.
Ik zie niet in waarom dit alleen zergs zou naaien. Als protoss moet ik net zo goed units spammen late game. 10+ gateways is echt geen uitzondering en ik moet nog aangeven waar ik de units wil hebben ook. In plaats van s d (ingedrukt houden) z (ingedrukt houden) wissel je nu af tussen z en d, gaat een stuk sneller dan zzzzzz of ddddd. Probleem opgelost.
Ik zeg ook niet dat het alleen Zerg naait, zeker niet als het alle abilities ook beïnvloed.

Wel zal zerg vaker in één keer zijn hele leger opnieuw maken en daarbij maak je niet altijd twee types units dus zdzdzdzdzd ofzo gaat dan niet op. Ook 'Sauron Zerg' stijl wordt wat lastiger.

Ik vind het hooguit een wat vreemde change niet zozeer een zware nerf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer even gespeeld met maka rax en early marine pressure icm scvs/bunker.
Werkt best lekker tegen protos omdat de eerste zealot dan achter de scv of achter 1 marine aangaat, als je die dan micro'd dan kan je momentum opbouwen. Alleen niet iedereen was ervan gecharmeerd *sniff* ;(

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2eogpb8.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
lol...ja early game endings zijn nooit leuk in dit spel vind ik... minstens 10min spelen voor het echt intressant wordt :)

ben zelf zo veel genaaid in de ladder door cannon rushes en ook deze marine bunker rush.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
djengizz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:07:
[...]

Wel zal zerg vaker in één keer zijn hele leger opnieuw maken en daarbij maak je niet altijd twee types units dus zdzdzdzdzd ofzo gaat dan niet op. Ook 'Sauron Zerg' stijl wordt wat lastiger.

Ik vind het hooguit een wat vreemde change niet zozeer een zware nerf ofzo.
Je kan het ook van de andere kant bekijken: Protoss en Terran moesten dit altijd al doen, veel verschillende production facilities binden en hotkeys gebruiken om units te bouwen, de hele game door.
Nu wil ik niet zeggen dat Zerg makkelijk is om te macro'en op het moment, maar met deze change wordt het wel wat gelijker qua aandacht moeten schenken wat voor units je allemaal bouwt en hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het naait vooral Zerg omdat je als zerg zijnde soms in lategame meer dan 60 larvea hebt.Als terran of protoss zul je nooit zoveel productiegebouwen hebben. Stel je voor dat je szzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz moet typen zonder z ingedrukt te houden terwijl je druk aan het microen bent.. T_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Bob

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:21:
Het naait vooral Zerg omdat je als zerg zijnde soms in lategame meer dan 60 larvea hebt.Als terran of protoss zul je nooit zoveel productiegebouwen hebben. Stel je voor dat je szzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz moet typen zonder z ingedrukt te houden terwijl je druk aan het microen bent.. T_T
Een terran met een massa barracks die per se late game enkel marine's wil maken moet evenveel knoppen induwen hoor. Lees: je maakt duurdere units waardoor je minerals op zijn na een paar keer klikken. Dat je dan larvae over hebt, tja. Toch niet erg als je dan de andere kan mollen met die ... ultra's + broodlords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
@boven
Hm nee. Duurdere units zijn op dat soort momenten juist vaak niet handig omdat je snel een nieuw leger nodig hebt. Ergo, je bouwt units die snel gemaakt zijn.

Het lijkt me echter niet dat je enkel en alleen zerglings wil hebben. Wissel tussen de hotkey's die je nodig hebt en het apart klikken gaat al veel sneller. Het warpen van 20 protoss units is zeker geen minder ingewikkelde taak dan 50 units morphen. Uiteindelijk maakt het volgens mij sowieso maar weinig uit, maar wordt het hele probleem weer enorm opgeblazen (op het internet, niet perse hier). Ik heb het hele hold key gebeuren nog nooit gebruikt en ik heb er nou niet echt veel last van gehad. Zoveel sneller ben je niet. Als het indrukken van 20 toetsen echt een probleem is dan heb je je skillcap waarschijnlijk bereikt en zou dat niet je grootste zorg hoeven zijn om een match te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zerg en ik gebruik die hold knop elke keer als een game langer dan 15 minuten duurt. Natuurlijk maar je niet alleen zerlings, je maakt stuk of 6-10 ultras totdat je gas op is, en daarna maak je pas zerglings. Probeer maar eens 40 keer op z te klikken :') Los ervan of het balanced is of niet (ik denk dat het het spel uitdagender maakt :+ ) is het gewoon kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Als ik roach/hydra ga doe ik dat meestal 50/50. Dus mijn skill om rhrhrhrhrhrhrhrh te typen is best goed onder tussen :) Alleen zoals al gezegd, late game is ultra's maken tot je gas op is en dan nog 30 zerglings uitpoepen.
Ik gebruik de hold key echt heel vaak, zo ideaal :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me wel af wat de reden is dat ze het doen, ben nooit groot voorstander geweest van balance doen door de UI te verslechteren. (al heb ik het zelf nog nooit gedaan, knop ingedrukt houden om units te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roach hydra is t niet zo een probleem, maar muta/ling echt wel.. Ikheb genoeg games gehad waar ik 40 lings moest maken tijdens een gevecht. Probeer dat maar eens met spammen.. dan kan je niks meer doen aan het gevecht.

"lol. fucking awful patch." -- Idra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:58:
"lol. fucking awful patch." -- Idra
Idra whined overal om, kan slecht tegen zijn verlies en zeikt mensen af bij GSL omdat ze vaak All in tegen hem gaan. Quote dan een fatsoenlijk mens en niet zo'n knuppel die toch overal op zeikt, of het nou echt bagger is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
mja als ik het zo lees...dus daarom verlies ik vaker van een zerg dan van protoss of terran... Die zerg poept te makkelijk de units in massa's eruit :) kijken of de patch zijn werk doet ;) (zal wel niet want ik ben gewoon slecht haha)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Idra doet het waarschijnlijk vooral om de FG nerf. Lijkt me niet dat die kerel heel veel moeite heeft met button spam, al is z'n apm meestal niet eens zo heel erg hoog.

Ach we moeten maar afwachten wat er daadwerkelijk in een officiële patch terecht komt. Met het meeste ben ik wel tevreden, maar sommige changes zijn niet echt uit te leggen. Observer cost omlaag is bijvoorbeeld zo onnoemenswaardig dat ik me afvraag hoeveel nut het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:17:
[...]

Idra whined overal om, kan slecht tegen zijn verlies en zeikt mensen af bij GSL omdat ze vaak All in tegen hem gaan. Quote dan een fatsoenlijk mens en niet zo'n knuppel die toch overal op zeikt, of het nou echt bagger is of niet.
Ach, heb je weer wat om over te lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:19:
[...]

Ach, heb je weer wat om over te lachen :D
Dat is zeker waar, hij is wel goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar vind het een prutser als het gaat om altijd dezelfde tactiek gebruiken (macro > alles) en dan whinen als mensen het beginnen te counteren ;) Maar moet wel altijd lachen om replays van hem, als 'ie raged na verloren te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
TL: 1.2 Patch Suggestions
"dont fucking take out fungal parasite"

-IdrA
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fungal parasite xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist die observer vind ik één van voornaamste changes voor protos. Lagere built time voor phoenixen is wel leuk als je die gebruikt, maar zo vaak gebruik ik die niet. Observer gebruik je zo goed als elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
25 gas (die minerals doen er al helemaal niet toe) gaan niet het gamebreaking verschil maken. Het enige verschil is de eerste colossus die je 10-15 sec (25 gas) eerder hebt. Best leuk, maar of het echt nodig is durf ik te betwijfelen.

Niet dat ik er nee tegen zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
furby-killer schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:16:
Juist die observer vind ik één van voornaamste changes voor protos. Lagere built time voor phoenixen is wel leuk als je die gebruikt, maar zo vaak gebruik ik die niet. Observer gebruik je zo goed als elke game.
Lagere buildtime phoenixes? Waar gaat dit over?
Heb terug gebladerd in het topic maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
apNia schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:09:
[...]

Lagere buildtime phoenixes? Waar gaat dit over?
Heb terug gebladerd in het topic maar kon het niet vinden.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662

Clique!

Beta-patch nog hoor. Geen paniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Aangezien zowel TeamLiquid als Total Biscuit erg te spreken zijn over de nieuwe game Battle Dex. Wil ik jullie mijn nieuwe post mbt. Battle Dex niet onthouden.

Battle Dex

Ik besef dat het een beetje reclame maken is echter veel sc2 spelers zijn erg te spreken over deze game. Ik ben zelf ook een speler die via TL bij deze game terecht is gekomen. Dus lijkt het me gerechtvaardigd om jullie hier op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Waarom mij nou weer battelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
Morphix schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:40:
25 gas (die minerals doen er al helemaal niet toe) gaan niet het gamebreaking verschil maken. Het enige verschil is de eerste colossus die je 10-15 sec (25 gas) eerder hebt. Best leuk, maar of het echt nodig is durf ik te betwijfelen.

Niet dat ik er nee tegen zeg :+
Dit is natuurlijk niet waar... Je bent voor je collosi nog steeds gebonden aan de build time van de observer. Je houdt dus gewoon 25 gas over om je 2e robo eerder op te zetten bijvoorbeeld. Het is niet zo generiek als je doet voorkomen. 25 gas kan gamebreaking zijn, aangezien dit soort voordelen exponentieel vergroten. Het is aan protoss om uit te vinden hoe je die 25 gas het hardst voor je kan laten werken.
furby-killer schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:16:
You'd better start using them! Phoenixen zijn verschrikkelijk sterk in de game, helemaal vs zerg. Protossen zijn te gewend geraakt aan hun death balls van collossi + stalker. Ik vind daarom ook dat de protoss community tot dusver het minst heeft bereikt qua ontwikkeling van strategieën. Ik weet bijna altijd wat de protoss gaat doen, en 9 van de tien keer kost het me verschrikkelijk veel moeite om het tegen te houden omdat de pushes zo verschrikkelijk sterk zijn. Altijd een 4 gate timing attack óf robo based timing push.

Tot zover mijn Z frustratie :P

Ik weet ook wel dat blizzard graag wil dat ik gewoon spores plant en burrow research. Ze hebben dat tenslotte niet voor niks in de game gestopt, maar het is niet zo alsof de zerg daar geen nadelen van ondervind. We will see... Het is uiteindelijk maar een test versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
RJBanthum schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:18:
[...]

Dit is natuurlijk niet waar... Je bent voor je collosi nog steeds gebonden aan de build time van de observer. Je houdt dus gewoon 25 gas over om je 2e robo eerder op te zetten bijvoorbeeld. Het is niet zo generiek als je doet voorkomen. 25 gas kan gamebreaking zijn, aangezien dit soort voordelen exponentieel vergroten. Het is aan protoss om uit te vinden hoe je die 25 gas het hardst voor je kan laten werken.
Aangezien je meestal min. 2 observers wilt hebben (1 om te scouten, 1 voor cloacked units in je eigen basis) is het zelfs 50 gas. Maar je moet wel echt op een heel hoog niveau spelen om dat echt een groot verschil te laten maken: het is precies één stalker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat fungal growth niet meer air units kan targetten, kan ik me voorstellen dat P meer observers over de hele map verspreidt wilt hebben om zo muta's/overlords te snipen. Na deze patch heeft P flinke air dominance/map control

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm die stalemate situatie gaat lollig worden, 3 minuten dus elke game gaat een stalemate worden want de eerste 3 minuten heb je gegarandeerd geen gebouw gemold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:39:
[...]

Hm die stalemate situatie gaat lollig worden, 3 minuten dus elke game gaat een stalemate worden want de eerste 3 minuten heb je gegarandeerd geen gebouw gemold.
En geen resources gemined?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.