moeilijk he, beeldspraak begrijpenbadboyqxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:40:
[...]
gelukkig hebben wee een 200 food max
houston we solved the problem...
Verwijderd
Game 1 was Jungle basin. Die map is verschrikkelijk voor zerg omdat je de 3rds niet goed kan verdedigen. dat abusde clide zeer goed. Maar game 3 was echt ongelofelijk slecht van Leenock. Hij had de laatste mining base met 1 brood lord kunnen slopen en dan was het al 10/15 min eerder game over geweest. Niks was clide daar tegen kon doen op dat moment had hij 2/3 vikings en leenock 10 broodlords ofzo lol. Dat is iets wat Tastosis ook meerdere malen herhaalde Bovendien was Leenock'sfou macro erg slecht, zlefs toen hij 12 ultras had gemaakt had die nog 1000+ minerals floaten.Leenock vs Clide was trouwens een mooi voorbeeld van een macro game die tot ver in de endgame gelijk op ging en voor mijn gevoel ook in het voordeel van Clide had kunnen eindigen.
Zergs whinden daar volgens mij nooit over. Blings/infestors zijn gemaakt om MMM te slopen. Zergs whinde vooral over mech, wat gepatched'' is door de roach buff. Het beste nu is marine tank of een soort bio mech te gaan.Maar dan nog zie ik ook wel een probleem dat het erg lastig is om een Zerg die een bepaalde macro staat bereikt te verslaan. Maar of dat een balans issue is (was ook zo in BW) of een eigenschap van het ras wat steeds duidelijker naar boven komt en waar P en T nog moeten adjusten (remember de Zerg QQ over MMM --> A-move?, niets aan gepatched Zerg heeft het wel leren counteren).
Je hebt geen expo ? Oftewel je wil de game meteen enden, het is niet echt cheese maar wel een all in denk ik. Wat een 14 hatch wel mooi countered op kleine maps. Dat heb ik geleerdWat is er cheesy aan one base (b)ling?
Ik speel ook zergIk wil ook echt niet Zerg verdedigen omdat ik Zerg speel, als iets unbalanced is moet het gepatched worden. Ik ben alleen bang voor te veel patchen zonder dat de 'echte' balans wordt verbeterd, het spel is nog zo nieuw. Ook is mijn nivo te laag om echte balans issues te kunnen zien maar het verbaast mij wel dat zo'n hoog nivo spelers als jezelf zo overtuigd is van een inbalans.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 22:59 ]
ooit voor de grap gekeken wat 100 lings tegen een defence doen van photon cannons die ingewalled zijn met pylons. Nou ja ik had er nog 60 over ofzobadboyqxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:40:
[...]
gelukkig hebben wee een 200 food max
houston we solved the problem...
Not enger een leger met 100 speed banelings. Just bend your head between your knees and kiss your ass goodbey
Verwijderd
Wat nou als je mn geweldige strategie probeert toe te passen op terran? Ik weet zeker dat je een zerg flink kan laten freaken door met tanks langzaam vooruit te pushen, en op het moment dat hij genoeg stuff heeft om het af te weren terug te gaan naar de watchtower of je base. Als je m van de map afhoud heb je ook in late game een goede kans. Ik denk alleen wel dat je eco iets beter moet zijn dan die van de zerg in late game, ik heb veel zvt's gespeeld waar ik dezelfde income en toch net nog won door de hemelse ultralisks.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:51:
[...]
Ik speel ook zergIk denk nu gewoon dat late game zerg vs terran echt niet te winnen valt. Tenzij de zerg heel veel fouten maakt. Clide vs Leenock was echt de eerste late game TvZ die ik heb gezien post patch. Daarom zie je ook gewoon continu all ins van de terran in alle toernooien. Gewoon om dat te vermijden. Ook vs Protoss btw, want late game TvP is echt heel slecht voor terran. Wel beter geworden met de thor buff. Probleem is dat Terran early game erg sterk is dus dat maakt het erg verleidelijk om all in te gaan. Wat niet goed is voor de spectators. Ik zie zelf liever een lange macro game. Ik speel liever ook een macro game maar dat kan gewoon niet met terran. Dus ik ga wat beter worden met zerg en dan switchen denk ik
Maar mischien blijf ik ook wel met terran, omdat ik marines vs blings microen en drops wel erg leuk vind
ultralisk, de battlecruiser van de grond.
love em
love em

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Gewoon blijven winnen, promoveren kan in 1 dag gebeuren.Je kunt wel van een diamond winnen maar als je daarna verliest van een bronze dan word je niet gepromoveerd.badboyqxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:39:
wanneer promoveer ik nu is
wordt eigelijk altijd tegen zilver gezet
vaak ook al tegen platium en ben ook al enkele keer tegen diamonds gezet
zelfs tegen enkele diamonds gewonnen
maar zit nog steeds in brons
Zojuist uit mijn telefoon opgediept: een foto die ik vorige maand heb gemaakt van een aanplakposter ter promotie van een feest hier in de buurt:

Problem, Blizzard?

Problem, Blizzard?
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
terran kan slecht tegen ultras... tenzij dat ie 1000 tanks heeft staan als verdedigen...Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:07:
[...]
Wat nou als je mn geweldige strategie probeert toe te passen op terran? Ik weet zeker dat je een zerg flink kan laten freaken door met tanks langzaam vooruit te pushen, en op het moment dat hij genoeg stuff heeft om het af te weren terug te gaan naar de watchtower of je base. Als je m van de map afhoud heb je ook in late game een goede kans. Ik denk alleen wel dat je eco iets beter moet zijn dan die van de zerg in late game, ik heb veel zvt's gespeeld waar ik dezelfde income en toch net nog won door de hemelse ultralisks.
als ie met thors staat... stuur overlords corruptors mee. zodat de thors op die vliegend spul gaan schieten. (heb dat geleerd van terminator).
bc vs ultras = dag main van terran
mauders vs ultras = dag mauders
tanks vs ultra = BBQ jongens?
thors vs utras = op een choke, bbq? op een open veld of slechte positie, dag thors
Weet iemand een goede site waar ik counters kan vinden voor bepaalde situaties/tactics? Zoals hoe je als protos zerg rush moet tegenhouden (ze kunnen altijd in mijn base komen op de een of andere manier
).
Of als tegenstander mass marines gaat (zealots is counter dat weet ik dan weer wel), of als tegenstander gateway units gaat, etc.
Of zelfs als het per unit is, zealot is sterk vs ... weak vs ... Ik heb liever een tactic vs counter site dan enkel de units want dat zit al in Starcraft 2 help menu.
En nog steeds heb ik verdomde moeite vs zerg rush ... ook al wall ik mijzelf in (met 1 zealot als poortwachter) dan komen ze nog erlangs op de een of andere manier ...
Of als tegenstander mass marines gaat (zealots is counter dat weet ik dan weer wel), of als tegenstander gateway units gaat, etc.
Of zelfs als het per unit is, zealot is sterk vs ... weak vs ... Ik heb liever een tactic vs counter site dan enkel de units want dat zit al in Starcraft 2 help menu.
En nog steeds heb ik verdomde moeite vs zerg rush ... ook al wall ik mijzelf in (met 1 zealot als poortwachter) dan komen ze nog erlangs op de een of andere manier ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Dit begrijp ik toch niet goed, kwestie van scouten om hun productie en hun aanval te zien aankomen.zonglew00 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:16:
[...]
bc vs ultras = dag main van terran
mauders vs ultras = dag mauders
tanks vs ultra = BBQ jongens?
thors vs utras = op een choke, bbq? op een open veld of slechte positie, dag thors
Verder duurt het langer voor ze bij jou zijn dus heb je in totaal genoeg tijd om enerzijds je map advantage klaar te zetten of anderzijds hun onderweg al aan te vallen, hangt er beetje van af wat je produceert.
BCs + Yamato Cannon VS Ultras?
Dag Ultralisks.
Mass Maraduers VS Ultras?
Dag Marauders + Ultralisks, qua timing push niet echt handig omdat je daarna niet meer kan aanvallen.
Tanks?
Handig tegen Zerglings ofzo, maar Ultralisks niet echt tenzij je een mooie map advantage hebt.
En tjah, om een BBQ te vermijden moet je maar je Bio Ball niet mee sturen.
Thors VS Ultras?
Als je er genoeg produceert winnen Thors toch wel, zelfs in een open veld.
Moet je ze natuurlijk niet allemaal op een hoop plaatsen.
Banshees VS Ultras?
Deze ben je vergeten, en als je nog iets tegen detectors meeneemt ben je helemaal in je voordeel als Terran.
Had een tijdje terug deze Excel sheet gemaakt:Dreanor schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:21:
Weet iemand een goede site waar ik counters kan vinden voor bepaalde situaties/tactics? Zoals hoe je als protos zerg rush moet tegenhouden (ze kunnen altijd in mijn base komen op de een of andere manier)
SC2 Counters.xls
Per vak heb je dus links je units, en dan de drie soorten ernaast met welke units je kan maken om ze te counteren. De meeste linkse van die counter units zijn dan steeds de meest voor de hand liggende...
Tegen zerg rush gewoon 9 pylon, 12 gateway, als je scout dat hij zal rushen maak een tweede gateway na de tweede pylon. Zorg ervoor dat beide gateways in het field van beide pylons zijn, en ook met volgende pylons rekening mee houden dat hij er niet maar eentje hoeft om te kieperen om je gateways uit te krijgen.
Dan gewoon zealots chrono booster. Tegen een 6 pool zal je waarschijnlijk geen zealots hebben als hij komt, dan gewoon je probes gebruiken. In principe verder als je op choke staat met zealot, hoe komen ze er dan nog langs? Hoort niet te kunnen. Maar de probes zijn gewoon een algemeen iets tegen voornamelijk zerg rush, maar ook andere. Als je moet vechten en het niet kan uitstellen (dus wanneer ze langs je choke komen) en je hebt niet genoeg leger om het te winnen, gebruikt je probes met attack move.
Dan gewoon zealots chrono booster. Tegen een 6 pool zal je waarschijnlijk geen zealots hebben als hij komt, dan gewoon je probes gebruiken. In principe verder als je op choke staat met zealot, hoe komen ze er dan nog langs? Hoort niet te kunnen. Maar de probes zijn gewoon een algemeen iets tegen voornamelijk zerg rush, maar ook andere. Als je moet vechten en het niet kan uitstellen (dus wanneer ze langs je choke komen) en je hebt niet genoeg leger om het te winnen, gebruikt je probes met attack move.
ter kleine info... Ik ben een terran speler en heb 2 LANGE LANGE LANGE games gespeeld tegen terminator. Daar kwam zo een beetje alles ter sprake... in een ZvTTaraWij schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:53:
[...]
Dit begrijp ik toch niet goed, kwestie van scouten om hun productie en hun aanval te zien aankomen.
Verder duurt het langer voor ze bij jou zijn dus heb je in totaal genoeg tijd om enerzijds je map advantage klaar te zetten of anderzijds hun onderweg al aan te vallen, hangt er beetje van af wat je produceert.
BCs + Yamato Cannon VS Ultras?
Dag Ultralisks.
Mass Maraduers VS Ultras?
Dag Marauders + Ultralisks, qua timing push niet echt handig omdat je daarna niet meer kan aanvallen.
Tanks?
Handig tegen Zerglings ofzo, maar Ultralisks niet echt tenzij je een mooie map advantage hebt.
En tjah, om een BBQ te vermijden moet je maar je Bio Ball niet mee sturen.
Thors VS Ultras?
Als je er genoeg produceert winnen Thors toch wel, zelfs in een open veld.
Moet je ze natuurlijk niet allemaal op een hoop plaatsen.
Banshees VS Ultras?
Deze ben je vergeten, en als je nog iets tegen detectors meeneemt ben je helemaal in je voordeel als Terran.
Ook al heb je 10 bcs tegen 10 ultras, is je base gewoon weg. die ultras krijg je niet dood met bcs...
mass mauders hebben geen nut... want zodra er lings tussen zitten ben je gewoon de klos.
tanks zijn het meest effectieve tegen ultras met hellions ervoor tegen zerglings. alleen wie bouwt er nog 100 tanks
geloof me... ik heb er een HOOP thors gebouwd tegen terminators ultras. Alleen zijn klote klote corrupts en overlord zorgen dat mijn thors waardeloos werden. terwijl mijn positie goed was.
banshees tja euh, wie gaat er nou mid-late game banshees tegen zerg? er is altijd een mass hydra of mass muta in the play. Dan kies ik liever een bc, die damage tankt en een beetje mensen afschrikken
Marauders ga ik mee akkoord, niet direct de beste counter.zonglew00 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:11:
[...]
ter kleine info... Ik ben een terran speler en heb 2 LANGE LANGE LANGE games gespeeld tegen terminator. Daar kwam zo een beetje alles ter sprake... in een ZvT
Ook al heb je 10 bcs tegen 10 ultras, is je base gewoon weg. die ultras krijg je niet dood met bcs...
mass mauders hebben geen nut... want zodra er lings tussen zitten ben je gewoon de klos.
tanks zijn het meest effectieve tegen ultras met hellions ervoor tegen zerglings. alleen wie bouwt er nog 100 tanks
geloof me... ik heb er een HOOP thors gebouwd tegen terminators ultras. Alleen zijn klote klote corrupts en overlord zorgen dat mijn thors waardeloos werden. terwijl mijn positie goed was.
banshees tja euh, wie gaat er nou mid-late game banshees tegen zerg? er is altijd een mass hydra of mass muta in the play. Dan kies ik liever een bc, die damage tankt en een beetje mensen afschrikken
10 ultras is 3000 minerals en 2000 gas, er klopt dus nog steeds iets niet:
1) Er is echt geen mass hydra of mass muta tenzij je die die niet gescout hebt en die van kant gemaakt hebt.
Het is onmogelijk dat hij dit direct na elkaar kan produceren tenzij je hem een economical advantage hebt laten nemen, daarom zie je meestal alleen maar Zerglings samen met de Ultralisks omdat de rest te veel kost en dus zo goed als onmogelijk is.
Als je spellen wreed lang duren en hij slaagt er in toch een propere compositie te maken dan ligt je scouting, map control en timing pushes verkeerd; forceer dat hij bepaalde units (die zwak zijn tegen jouw counter tegen ultralisks) moet maken om je te counteren zodat hij de kans niet heeft het op te sparen...
2) Op BCs na kosten de units die jij maakt heel wat minder, zijn sneller klaar en bewegen sneller.
3) Met de resources die jij over hebt kan je nog steeds iets maken om corruptors en overlords te counteren.
[ Voor 21% gewijzigd door TaraWij op 27-11-2010 17:34 ]
Verwijderd
Wat dacht je van ervoor zorgen dat het nooit zo ver komt? Daar gaat de hele strategie over die ik hiervoor heb uitgelegd. De zerg late game is een reflectie van de early/mid game. Ik had nooit zoveel ultralisks kunnen maken als je een 2 base contain had..zonglew00 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:11:
[...]
ter kleine info... Ik ben een terran speler en heb 2 LANGE LANGE LANGE games gespeeld tegen terminator. Daar kwam zo een beetje alles ter sprake... in een ZvT
Verwijderd
Als hij 10 ultras heeft, ga je toch gewoon lekker droppen met medivacs? ultras zijn niet snel en dus kan je genoeg snipen en weg zijn voordat hij terug is
Verwijderd
Je zou ook een paar ghosts in je mix kunnen gooien, Snipe is effectief tegen ultra's en infestors en EMP is zeker goed vs infestors (Ultra+infestor komt vaak voor vs terran). En verder moet je gewoon niet proberen een macro game met zerg te winnen als terran. Late game zerg kan binnen een minuut van 100 food naar max springen, terwijl een terran daarvoor veel rax/factories nodig heeft. Verder is stim het meest belangrijke vs ultra's. Goede micro kan veel tegen ultra's. Ultra's zijn zelf niet goed te microen, stim marines/marauders wel.
Atm heb ik een hele grote hekel aan muta's. Veel te snel. Telkens als ik mn base verlaat, rossen die dingen mn hele mineral line aan gort
. Denk dat ik voortaan maar wat meer cannons moet plaatsen.
Atm heb ik een hele grote hekel aan muta's. Veel te snel. Telkens als ik mn base verlaat, rossen die dingen mn hele mineral line aan gort
@termin... ik geef je compleet gelijk (vanaf het begin al hoor), alleen als iemand zegt bcs > ultras... ze vergeten dat bcs mtf traag zijn en relatief weinig damage doen. wel een gruwelijke attackspeed. (vliegende fat-ass marine)
Ik speel liever lange, combat intensieve games. Als ik wil perseen winnen, dan pak ik mensen hard van achter (medivacs) en haal wel smerige truukjes (lift factory, hide & hellions) uit de kast
add:
@grasmaaier... 2-3 cannons, en als hij allemaal kan mollen, dan heeft ie lekker veel aan mutas gespendeerd
meestal poep ik dan wel een mothership wel eruit. Zo fun die traag log lomp ding
Ik speel liever lange, combat intensieve games. Als ik wil perseen winnen, dan pak ik mensen hard van achter (medivacs) en haal wel smerige truukjes (lift factory, hide & hellions) uit de kast
add:
@grasmaaier... 2-3 cannons, en als hij allemaal kan mollen, dan heeft ie lekker veel aan mutas gespendeerd
meestal poep ik dan wel een mothership wel eruit. Zo fun die traag log lomp ding
[ Voor 19% gewijzigd door zonglew00 op 27-11-2010 20:13 ]
ik snap het probleem niet helemaal. Late game en hij krijgt 10 ultra's eruit. Heb jij iets fout gedaan.
nog leuker is met je mothership een exp verbergen
nog leuker is met je mothership een exp verbergen
[ Voor 21% gewijzigd door Goldman op 27-11-2010 21:30 ]
Laatste interviews met de Dreamhack Winter 2010 finalisten Mousesports Mana, Mousesports Namaa

[ Voor 72% gewijzigd door itons op 27-11-2010 22:19 ]
Uhm we hebben hier quakerix ook al rond lopen die constant de site loopt te spammen, dit is tegen het beleid van GoT
GoT Beleid m.b.t. adverteren van websites
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
ik ben bewust van het beleid. Ik dacht dat dit topic over SC2-related items gaat en aangezien Dreamhack het grootste Europese SC2 toernooi was dacht ik wat content te delen. Ik zal in ieder geval de post wat discreter maken.ShadowBumble schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:58:
[...]
Uhm we hebben hier quakerix ook al rond lopen die constant de site loopt te spammen, dit is tegen het beleid van GoT
GoT Beleid m.b.t. adverteren van websites
Danku de info voor dreamhack is natuurlijk werkelijk een plus maar het constant verwijzen naar een andere site is hiermee niet noodzakelijk.itons schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:14:
[...]
ik ben bewust van het beleid. Ik dacht dat dit topic over SC2-related items gaat en aangezien Dreamhack het grootste Europese SC2 toernooi was dacht ik wat content te delen. Ik zal in ieder geval de post wat discreter maken.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Paar keer verloren tegen (semi) cheeses van diamonds, en ook ééntje die mass mutas ging tegen mijn protos. Hele mineral line werd telken uitgemoord.
Daarna een PvT, beide platinum. Hij maakte de moeder alle MMM-ballen (hij had me semi-contained en ik kon er niet veel aan doen). Ik wilde eerst colossi ertegen gaan, en had er ook een paar, maar toen kwamen er redelijk wat vikings en ik had nauwlijks anti air. Dus toen toch maar HTs gedaan, maak ze niet vaak gezien dat ze hoge opstart kosten hebben en mijn micro niet heel geweldig is, maar je moet toch iets. Met een observer en een xelnaga had ik redelijk uitzicht op zijn leger en wilde die aanvallen toen hij besloot mij aan te vallen via de directe route, waardoor ik hem in de flank kon aanvallen. Mijn 8-9 HTs stonden voor aan mijn leger, en gingen snel dood, maar ze stonden daar omdat ze leuk storms aan het casten waren in zijn leger, en zon enorme bioball kan die niet bepaald dodgen. Dus toen waren er storms over zijn hele leger voordat hij het goed en wel in de gaten had dat ik hem geflanked had, en colossi werken erg goed tegen zwaar gewonde overlevenden.
Daarna een PvT, beide platinum. Hij maakte de moeder alle MMM-ballen (hij had me semi-contained en ik kon er niet veel aan doen). Ik wilde eerst colossi ertegen gaan, en had er ook een paar, maar toen kwamen er redelijk wat vikings en ik had nauwlijks anti air. Dus toen toch maar HTs gedaan, maak ze niet vaak gezien dat ze hoge opstart kosten hebben en mijn micro niet heel geweldig is, maar je moet toch iets. Met een observer en een xelnaga had ik redelijk uitzicht op zijn leger en wilde die aanvallen toen hij besloot mij aan te vallen via de directe route, waardoor ik hem in de flank kon aanvallen. Mijn 8-9 HTs stonden voor aan mijn leger, en gingen snel dood, maar ze stonden daar omdat ze leuk storms aan het casten waren in zijn leger, en zon enorme bioball kan die niet bepaald dodgen. Dus toen waren er storms over zijn hele leger voordat hij het goed en wel in de gaten had dat ik hem geflanked had, en colossi werken erg goed tegen zwaar gewonde overlevenden.
Da's zonde, je zit hoog platinum toch? Als je deze had gewonnen was het misschien wel promotion time geweest.furby-killer schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:01:
Paar keer verloren tegen (semi) cheeses van diamonds, en ook ééntje die mass mutas ging tegen mijn protos.
En je hebt dus gewonnen?... Dus toen waren er storms over zijn hele leger voordat hij het goed en wel in de gaten had dat ik hem geflanked had, en colossi werken erg goed tegen zwaar gewonde overlevenden.
StarCraft II profile: Battle.net | SC2Ranks.com
Verwijderd
Een goede zerg ziet gewoon marine tanks push aankomen. Droned genoeg, maakt genoeg zlings/blings en mutas. Daar gaat je '' contain '' Je kan ook niet terugtrekken met tanks. Marine tank is nu wel het beste maar je moet echt gestoord goede control hebben, met je tanks de blings target firen terwijl je je marines uitspreid. Terwijl je heeel langzaam 1 voor 1 je tanks unsieged en weer sieged omdichterbij 2nd/3rd te komen. Dat terwijl je macroed uiteraard. Normaal doe ik 2 rax pressure FE en dan een marine tank timing push wanneer die zijn 3rd pakt. Het werkt wel goed, maar zodra dat faalt heeft de zerg zijn 3rd. En wanneer een zerg zijn 3rd heeft kan die heel gemakkelijk zijn 4th en 5th pakken.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:07:
[...]
Wat nou als je mn geweldige strategie probeert toe te passen op terran? Ik weet zeker dat je een zerg flink kan laten freaken door met tanks langzaam vooruit te pushen, en op het moment dat hij genoeg stuff heeft om het af te weren terug te gaan naar de watchtower of je base. Als je m van de map afhoud heb je ook in late game een goede kans. Ik denk alleen wel dat je eco iets beter moet zijn dan die van de zerg in late game, ik heb veel zvt's gespeeld waar ik dezelfde income en toch net nog won door de hemelse ultralisks.
Een goede TvP build waar ik vaak van verlies is deze. Ga 1 gate-robo dan 2 gates toevoegen. Expanden rond de 40/50 food. Scout met observer. Gooi een robo bay neer. En dan alleen je collosus chronoboosten. Die dingen zijn dan echt ongelofelijk snel klaar. Push wanneer je 4 collosus met range hebt. Dat is echt sick. Collosus hebben de meeste ranged DPS in dit spel volgens mij. Iniedergeval wel van protoss. Terran heeft dan nog maar weinig vikings meestal.Daarna een PvT, beide platinum. Hij maakte de moeder alle MMM-ballen (hij had me semi-contained en ik kon er niet veel aan doen). Ik wilde eerst colossi ertegen gaan, en had er ook een paar, maar toen kwamen er redelijk wat vikings en ik had nauwlijks anti air. Dus toen toch maar HTs gedaan, maak ze niet vaak gezien dat ze hoge opstart kosten hebben en mijn micro niet heel geweldig is, maar je moet toch iets. Met een observer en een xelnaga had ik redelijk uitzicht op zijn leger en wilde die aanvallen toen hij besloot mij aan te vallen via de directe route, waardoor ik hem in de flank kon aanvallen. Mijn 8-9 HTs stonden voor aan mijn leger, en gingen snel dood, maar ze stonden daar omdat ze leuk storms aan het casten waren in zijn leger, en zon enorme bioball kan die niet bepaald dodgen. Dus toen waren er storms over zijn hele leger voordat hij het goed en wel in de gaten had dat ik hem geflanked had, en colossi werken erg goed tegen zwaar gewonde overlevenden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 08:44 ]
Een wat recenter forum-change is dat we speciaal voor SC2 e-sport event een apart topic hebben:itons schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:14:
[...]
ik ben bewust van het beleid. Ik dacht dat dit topic over SC2-related items gaat en aangezien Dreamhack het grootste Europese SC2 toernooi was dacht ik wat content te delen. Ik zal in ieder geval de post wat discreter maken.
Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien
Dit om spoilers te voorkomen, en dit topic gefocussed te houden op SC2 gameplay.
furby-killer schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:01:
Colossi werken erg goed tegen zwaar gewonde overlevenden.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
Misschien een wat onbenullige fout van mij maar tijdens een match werd een SCV afgemaakt door een SCV scout van de tegenstander. Dit was tijdens het bouwen van barracks waardoor de bouw op 90% bleef staken (de SCV was immers kapot). Is er dan nog een mogelijkheid om de barracks af te maken met een andere SCV oid?
Verwijderd
selecteer scv en dan rechtermuisknopklik op de barracksVerwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:32:
Misschien een wat onbenullige fout van mij maar tijdens een match werd een SCV afgemaakt door een SCV scout van de tegenstander. Dit was tijdens het bouwen van barracks waardoor de bouw op 90% bleef staken (de SCV was immers kapot). Is er dan nog een mogelijkheid om de barracks af te maken met een andere SCV oid?
Ja, selecteer een ander SCV en right mouse click op je barracks. Dan pakt die SCV het bouwen van je barracks op waar z'n helaas overleden voorganger was gebleven.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:32:
... Is er dan nog een mogelijkheid om de barracks af te maken met een andere SCV oid?
StarCraft II profile: Battle.net | SC2Ranks.com
Verwijderd
Tbh, ik denk dat jij gewoon de upgrades niet had voor bcs. +3 armor en die ultra armor upgrade op ultras, en normale bcs doen bijna geen damage meer. Maar +3 bcs daarentegen..zonglew00 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:11:
[...]
Een beetje zerg heeft iig +2 +2 op het moment dat de terran met battlecruisers aankomt..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 13:36 ]
Verwijderd
en @Eylradius: het leven kan soms zo simpel zijnwwwout schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:39:
[...]
Ja, selecteer een ander SCV en right mouse click op je barracks. Dan pakt die SCV het bouwen van je barracks op waar z'n helaas overleden voorganger was gebleven.
Verwijderd
Voor degenen die moe zijn van robo openings in pvp, ik heb nog een mooie:
4 gate speed zealot + archon -> expand -> meer archons -> mass colossus + nog wat meuk
(4 gate is niet zoals de normale 4 gate, door archons hou je veel minerals over voor een expansion)
Klinkt misschien stom maar t werkt echt geweldig. Door de archons kan je colossus pushes afhouden, en door de zealot speed ook nog map control houden waardoor je 3 base kan gaan, en je vijand kan semi containen op 1/2 bases. Als je dan een income van hier tot aan gerritje hebt kan je mass col vanuit 2 robo's + constante chrono boost pompen, waarmee je 1a doet en wint
Geinspireerd door een post op TL.net over een simpele archon opening, ik maak er alleen een mid/late game met colossus van omdat het niet altijd lukt om met archons een ramp op te komen waar sentries en colossi staan.
4 gate speed zealot + archon -> expand -> meer archons -> mass colossus + nog wat meuk
(4 gate is niet zoals de normale 4 gate, door archons hou je veel minerals over voor een expansion)
Klinkt misschien stom maar t werkt echt geweldig. Door de archons kan je colossus pushes afhouden, en door de zealot speed ook nog map control houden waardoor je 3 base kan gaan, en je vijand kan semi containen op 1/2 bases. Als je dan een income van hier tot aan gerritje hebt kan je mass col vanuit 2 robo's + constante chrono boost pompen, waarmee je 1a doet en wint
Geinspireerd door een post op TL.net over een simpele archon opening, ik maak er alleen een mid/late game met colossus van omdat het niet altijd lukt om met archons een ramp op te komen waar sentries en colossi staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 16:38 ]
welke neem je dan? DT's of templars. Beide vind ik moeilijk om snel veel te krijgen.
templar zodat je je mins aan zealots kan uitgeven.Goldman schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:33:
welke neem je dan? DT's of templars. Beide vind ik moeilijk om snel veel te krijgen.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Lol, kan je misschien een keertje een replay uploaden, klinkt wel interresant namelijk
Verwijderd
Archon PVP
Ik speelde het rustig aan, dus waarschijnlijk zit het vol foutjes. Ik zette ook veel te weinig druk, maar ik was bang dat ie door mn back door zou komen.
Ik speelde het rustig aan, dus waarschijnlijk zit het vol foutjes. Ik zette ook veel te weinig druk, maar ik was bang dat ie door mn back door zou komen.
ennuh tis best lelijk
zeals/archon
zeker als ze ontiegelijk veel shield hebben... kost geen drol aan minerals alleen veel gas XD
zeker als ze ontiegelijk veel shield hebben... kost geen drol aan minerals alleen veel gas XD
Ja, even rust en hun shield is regenerated.
Anyways, in mijn missie beter te worden met starcraft vraag ik mij af hoe je je APM hoger kan krijgen (op een zinvolle manier natuurlijk).
Mijn APM zit tussen de 30 en 40 maar als ik reviews bekijk zie ik velen rond de 100 zitten. Hoe the heck doe je dat? Want ik merk dat diegene met de meeste APM meestal wint (athans dat geldt voor mijn eigen reviews).
Waarschijnlijk muisklik ik nog teveel al gebruik ik hotkeys nu meer en meer. Langzaam maar zeker steeds een nieuwe hotkey bijleren (beginnen bij E voor Pylon en G voor warpgate en dan uitbouwen). Ken nu bijna alle "B" gebouwen uit mijn hoofd voor Protos.
Anyways, in mijn missie beter te worden met starcraft vraag ik mij af hoe je je APM hoger kan krijgen (op een zinvolle manier natuurlijk).
Mijn APM zit tussen de 30 en 40 maar als ik reviews bekijk zie ik velen rond de 100 zitten. Hoe the heck doe je dat? Want ik merk dat diegene met de meeste APM meestal wint (athans dat geldt voor mijn eigen reviews).
Waarschijnlijk muisklik ik nog teveel al gebruik ik hotkeys nu meer en meer. Langzaam maar zeker steeds een nieuwe hotkey bijleren (beginnen bij E voor Pylon en G voor warpgate en dan uitbouwen). Ken nu bijna alle "B" gebouwen uit mijn hoofd voor Protos.
mja heb je replay bekeken maar kan er niet echt over oordelen aangezien ik geen protoss speel 
was wel eff geinig om te zien.
Verder ben ik eigenlijk op zoek naar spelers die geregeld in de avonduren 2v2 of 3v3 placement wil doen met mij . Add me dan gewoon want ik heb wel mensen in me lijst(25ofzo) maar er is zowat nooit iemand online.
iSuCk # 242
was wel eff geinig om te zien.
Verder ben ik eigenlijk op zoek naar spelers die geregeld in de avonduren 2v2 of 3v3 placement wil doen met mij . Add me dan gewoon want ik heb wel mensen in me lijst(25ofzo) maar er is zowat nooit iemand online.
iSuCk # 242
Diagnose Specialist Ford
Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik kan je niet adden mr iSuCk 485. 
Ik heb zelf één 2v2 placement gedaan verder niet en wil dat best wel doen.
Verwijderd
Je APM word vanzelf hoger als je in je hoofd snel kan denken wat je moet doen. Ik merk dat mijn APM veel hoger is als ik snel denk, en vooral als ik onder druk sta en elk klein dingetje moet doen om te kunnen winnen. Day9 heeft er een keer een daily over gedaan, het kwam erop neer dat je een lijstje in je hoofd moeten hebben met dingen die je in de gate moet houden (probes, pylons, minerals uitgeven) en dat constant moet herhalen.Dreanor schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:40:
Ja, even rust en hun shield is regenerated.
Het doel is niet apm, het doel is bepaalde dingen in de game uitvoeren.
http://day9tv.blip.tv/file/3732340/
hmm vreemd.... wat is jouw id en charcode danDreanor schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:00:
Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik kan je niet adden mr iSuCk 485.
Oh wacht krijg nou wat.... me code is ook veranderd na de naamsverandereing
het is 242 ipv 485
[ Voor 14% gewijzigd door Jeff[NL] op 28-11-2010 20:21 ]
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
Doe het op de harde manier:Dreanor schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:40:
kijk wat de hotkeys van gebouwen zijn, en DWING jezelf, de hele game door, alleen de hotkeys te gebruiken om de gebouwen te bouwen/units te maken. Op deze manier leer je het snel (ik kende het daardoor binnen 4 games redelijk, 10 games daarna is het zaak er een gewoonte van te maken
En wat Loloftherings zegt natuurlijk
Heb die strategie net ook eens geprobeerd, vrij lastig om in 1x goed te doen (qua timings soms) maar lijkt me wel een leuke strategie voor pvp
Nu een beetje laat nu dat je al die andere bent gaan leren, maar grid hotkeys zijn daar echt goed voor om het te leren. Gelukkig had ik bijna meteen mijn hotkeys op grid gezet. Dan is het ook veel makkelijker jezelf te 'dwingen' hotkeys te gebruiken, gezien dat je met een oogopslag ziet welke hotkey het is en je niet je muis erover moet hooveren eerst.
Wat geloof ik ook op die thread op TL staat, als de tegenstander beetje kan forcefielden ben je weg.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:37:
Voor degenen die moe zijn van robo openings in pvp, ik heb nog een mooie:
Hoezo laat? Ben maar een bronze player met 40 matches played waarvan 23 gewonnen.furby-killer schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:49:
Nu een beetje laat nu dat je al die andere bent gaan leren, maar grid hotkeys zijn daar echt goed voor om het te leren. Gelukkig had ik bijna meteen mijn hotkeys op grid gezet. Dan is het ook veel makkelijker jezelf te 'dwingen' hotkeys te gebruiken, gezien dat je met een oogopslag ziet welke hotkey het is en je niet je muis erover moet hooveren eerst.
Maar wat zijn grid hotkeys? Is dat een addon (in world of warcraft was er een addon genaamd grid
Ik heb dringend behoefte aan tips voor TvZ. Ben 1650 platinum maar ik word nonstop afgemaakt door Zerg. Tanks zijn niet op tijd klaar, evenals banshees, en alles op defense gooien en mijn hele wall afbunkeren is 'em ook niet. Ik kom er maar niet uit wat -wel- werkt. Het is niet dat ik niet scout, regelmatig weet ik precies waar ze mee bezig zijn, maar ik word toch opgerold. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen...Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:13:
Ik heb gemerkt dat er veel mensen zijn die moeite hebben tegen zerg, ze weten vaak niet wat ze moeten doen tegen de grote masses roaches, lings, mutas.. noem maar op. Ik heb zelf een tijd zerg gespeeld, en speel nu protoss. Mijn beste matchup is nu PvZ, omdat ik weet hoe je een zerg op een solide manier kan verslaan. Voor degenen die echt geen idee hebben wat ze moeten doen tegen zerg, hier een aantal tips + replays:
Ik zal in mijn voorbeelden voor het gemak PvZ nemen.
1) Banelings + speedlings. Tegen minuut zes komen er een shitload een banelings aanrollen, die breken mijn muur, gevolgd door 20 speedlings, en ik kan opgeven. Het lukt me niet hiertegen te verdedigen. Supply depots zijn te zwak, bunkers idem, en als ik met alleen barracks + factory een walloff wil bouwen ben ik niet snel genoeg dicht, en staat ie met zes zerglings mijn workers te slopen.
2) Roaches. Als ik een keer niet gerushd wordt met banelings + speedlings, dan staan er wel 12 roaches voor mijn wall. Tanks zijn niet snel genoeg klaar, en marines + mauraders zijn te zwak tegen roaches. Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen. Helemaal als er een backdoor entry is zoals op Blistering Sands dan is het helemaal kansloos.
3) Muta's. Says enough.
Het probleem is niet mijn scouten, het lukt me gewoon niet om de boel dicht te houden. Ben nu zover dat ik liever niet meer speel, aangezien elke matchup tegen (fatsoenlijke) Zerg een autoloss betekent. Gelukkig maar dat ik tegen Terran en Protoss meer dan 2/3e weet te winnen
Doe eens een paar replays online gooien danjoepP schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:33:
[...]
Ik heb dringend behoefte aan tips voor TvZ.
Omdat het best lastig is om als je al redelijk je hotkeys kent over te stappen op iets anders, ik denk moeilijker dan wanneer je met geen kennis van de hotkeys begint. Daarom als je het wilt kan je het het beste zo snel mogelijk doen.Dreanor schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:08:
[...]
Hoezo laat? Ben maar een bronze player met 40 matches played waarvan 23 gewonnen.Ik heb veel singleplayer en custom maps (dota) gespeeld.
Maar wat zijn grid hotkeys? Is dat een addon (in world of warcraft was er een addon genaamd grid).
Grid hotkeys kan je gewoon in de opties aan zetten. Het resultaat is dat het icoon links boven (bijvoorbeeld probes als je op de nexus klikt) onder Q staat. En als je gateway hebt zit daar dan zealot onder. Degene ernaast (stalkers iirc) zit dan onder W, degene eronder onder A, etc. Dus de bovenste rij zit dan onder QWERTY, etc.
@Joep, met de derde kan ik je niet echt helpen gezien dat dat in mijn tijd als terran de reden was dat ik naar protos ben overgestapt.
De tweede moet je gewoon simpelweg zwaar op marauders inzetten, die winnen goed van roaches. Als je ook nog concussive shells hebt zou je helemaal bij een ramp ze makkelijk moeten kunnen tegenhouden. (Heb zelf niet veel gedaan gezien dat voor roach buff elke zerg lings + mutas ging).
De eerste was altijd mijn favoriet zodra ik een beetje door had wat die doen. Waarom? Omdat de counter zo simpel is. Gooi scan op zijn basis redelijk snel, als hij banelings gaat gewoon simpelweg je wall dikker maken. Meer supply depots erachter gooien, bunker is ook nog wel leuk erbij, en die zijn zeker niet te zwak als ze niet de enige defense zijn. Ikzelf had twee mogelijkheden ertegen:
1. De "If it is worth doing, it is worth overdoing" oplossing. Een wall maken die bestaat uit normale barracks + supply depots vooraan, achter barracks nog een barracks (of factory), achter supply depots bunkers (die zullen het niet helemaal afsluiten dus naast de bunker ook nog supply depots), en achter de bunkers nog een rij supply depots. Daar komt hij echt nooit doorheen met banelings.
2. De wat subtielere oplossing, enkele barracks, één bunker vaak wel, soms twee, en ook zijkant van bunker afsluiten met supply depot. Dan is de kortste weg voor hem om er doorheen te komen de zijkant waar hij 'maar' door twee supply depots hoeft te komen. Dat is niet onmogelijk, maar meestal hebben ze niet genoeg banelings in de eerste golf daarvoor. Zorg er iig voor dat je SCVs hebt om de handel te repareren (zodat zerglings er niet doorheen komen), en genoeg marines (marauders mag ook wel wat als shield) om mogelijke gaten in je verdediging op te vullen zodat zerglings niet naarbinnen kunnen. Soms komen er een paar binnen, maar je SCVs kunnen daar wel mee afrekenen meestal.
Het nadeel is dat deze oplossing uiteraard stuk risicovoller is. Het grote voordeel is echter dat hij er bijna doorheen komt, en dat hij denkt als hij de volgende keer nog wat meer banelings meeneemt, of als hij snel is en je nog geen nieuwe supply depots hebt gebouwd (wel doen dus!) hij er wel doorheen komt. Dus nu heeft hij een hele zooi banelings en zerglings gesuicide, en ben jij 200 minerals aan supply depots kwijt (tip: zorg voor wat reserve supply capaciteit). En het leukste, hij gaat dat nog een keer proberen, en daarna misschien nog wel een keer. Jij kan ondertussen lekker techen naar iets leuks.
Ah thanks!!! Dat ga ik meteen aanzetten want ik vond het al zo verdomde irritant dat er bijvoorbeeld het gebouw voor warpgate tech (weet ff de naam niet) onder Y stond. Grid vind ik sowieso fijner gezien ik mij focus op Protos, maar regelmatig voor de afwisseling ff terran of zerg speel (meestal unranked maar wil toch alle rassen op pijl houden).furby-killer schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:11:
[...]
Omdat het best lastig is om als je al redelijk je hotkeys kent over te stappen op iets anders, ik denk moeilijker dan wanneer je met geen kennis van de hotkeys begint. Daarom als je het wilt kan je het het beste zo snel mogelijk doen.
Grid hotkeys kan je gewoon in de opties aan zetten. Het resultaat is dat het icoon links boven (bijvoorbeeld probes als je op de nexus klikt) onder Q staat. En als je gateway hebt zit daar dan zealot onder. Degene ernaast (stalkers iirc) zit dan onder W, degene eronder onder A, etc. Dus de bovenste rij zit dan onder QWERTY, etc.
Thanks thanks thanks!
Het maakt niet uit dat je marines en mauraders minder HP hebben dan roaches, 5 en 6 range tegen 4 range dus achter je wall kunnen ze je gewoon niet raken, jij raakt ze wel.joepP schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:33:
[...]
2) Roaches. Als ik een keer niet gerushd wordt met banelings + speedlings, dan staan er wel 12 roaches voor mijn wall. Tanks zijn niet snel genoeg klaar, en marines + mauraders zijn te zwak tegen roaches. Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen. Helemaal als er een backdoor entry is zoals op Blistering Sands dan is het helemaal kansloos.
Nou het is er eindelijk van gekomen, na maanden day9 volgen en dit topic lezen heb ik SC2 ook aangeschaft
Nog geen tijd gehad om online te spelen maar wel flink wat missies gedaan (op hard), en valt prima te doen tot nu toe. Ik heb niet echt veel ervaring met SC1 (wel missies gespeeld maar thats it) maar ik heb wel behoorlijk fanatiek Dune2000/Red Alert 2 online gespeeld vroeger dus ik heb het basisidee wel in mn hoofd, en door al die day9's te kijken heb ik ook wel door wat je in SC2 moet doen (probes en pilons
)
Mocht er iemand een enigszins (understatement
) onervaren 2v2 of 3v3 maatje zoeken en het niet erg vinden om mij eventueel wat bij te leren en gewoon lol te maken dan hoor ik het nog wel
Ik ben trouwens helemaal weg van Protos dus dat wordt mijn ras!
Mocht er iemand een enigszins (understatement
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Ik zit op vergelijkbaar niveau, maar TvZ is mijn sterkste matchup (al scheelt het niet veel volgens SC2Gears)joepP schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:33:
[...]
Ik heb dringend behoefte aan tips voor TvZ. Ben 1650 platinum maar ik word nonstop afgemaakt door Zerg. Tanks zijn niet op tijd klaar, evenals banshees, en alles op defense gooien en mijn hele wall afbunkeren is 'em ook niet. Ik kom er maar niet uit wat -wel- werkt. Het is niet dat ik niet scout, regelmatig weet ik precies waar ze mee bezig zijn, maar ik word toch opgerold. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen...
Tegen Zerg is het super belangrijk om aggressie te laten zien. Je hoeft niet per se aan te vallen, maar je moet de Zerg dwingen om units te maken. Zerg moet altijd kiezen tussen drones maken en units maken. Het liefst gaan ze voor drones (tenzij ze iets cheesy willen doen) om hun economie explosief te laten groeien. Als je met een aantal units aan komt lopen, dan is de Z gedwongen om minder drones te maken en doe je economische schade zonder uberhaubt aan te vallen.
Baneling bust zie je erg veel op dit niveau. Het belangrijkste is om het te scouten. Geen expo en een Baneling Nest? Bust incoming. Sommige Zerg busten met een expo, die bust komt iets later, maar is minder all-in voor Zerg. Zodra ik weet dat de bust eraan komt, bouw ik 2 bunkers achter mijn depot-rax-depot wall-in. Hiermee lok ik een bust uit, omdat de Zerg denkt dat hij de muur makkelijk kan breken. Train daarnaast een boel marines/marauders voor in en achter de bunker. Zodra de depots eraan gaan, komen de speedlings. Nu kan de Zerg 2 dingen doen: Of je bunker/units bevechten. Dat verliezen ze. Of langs je bunker rennen naar de SCVs. Veel lings zullen eraangaan. Unload je bunker en ruim de rest op. Daarna tegenaanvallen, de Zerg zal namelijk meestal willen techen naar Muta na een Bling bust.1) Banelings + speedlings. Tegen minuut zes komen er een shitload een banelings aanrollen, die breken mijn muur, gevolgd door 20 speedlings, en ik kan opgeven. Het lukt me niet hiertegen te verdedigen. Supply depots zijn te zwak, bunkers idem, en als ik met alleen barracks + factory een walloff wil bouwen ben ik niet snel genoeg dicht, en staat ie met zes zerglings mijn workers te slopen.
Marauders zijn erg goed tegen Roaches. Als je Conc Shells geupgrade hebt, dan kun je de Roaches zelfs kiten met Marauders die veel meer range hebben. Tegen een 1-base Roach all-in gewoon wat bunkers bouwen, die geven je units een 400 HP buffer voordat ze eraan gaan en +1 range. Keyword is weer "scouten", zodat je weet wat er komen gaat. En Blistering Sands gewoon downvoten als Terran, het is verreweg de slechtste map voor Terran.2) Roaches. Als ik een keer niet gerushd wordt met banelings + speedlings, dan staan er wel 12 roaches voor mijn wall. Tanks zijn niet snel genoeg klaar, en marines + mauraders zijn te zwak tegen roaches. Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen. Helemaal als er een backdoor entry is zoals op Blistering Sands dan is het helemaal kansloos.
Push terwijl de Spire in construction is. Zerg sparen vaak resources op voor 5-10 Mutalisks terwijl de Spire in aanbouw is. Dat betekent dat hun ground army zwak is. Als de Mutas al klaar zijn, een groep Marines met Stim (en Medivacs) halverwege tussen je expo houden met 2 turrets in iedere mineral line. De Mutas kunnen dan niet genoeg schade doen om de moeite waard te zijn. Later in het spel zet je een Thor in iedere mineral line neer. Ook is het een goed idee om aan te vallen als de tegenstander veel Mutas heeft. Dan moet hij of gaan base-racen of de Mutas terugtrekken om te verdedigen. In beide gevallen hoor je het te winnen, tenzij je te lang gewacht hebt (veel schade door harass) of je macro gewoon minder goed is. Mutalisks zijn erg zwak tegen Terran ground, hun enige voordeel is snelheid.3) Muta's. Says enough.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik zie je nu twee keer adviseren bunkers te bouwen als counter.Species5618 schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:34:
[...]
Ik zit op vergelijkbaar niveau, maar TvZ is mijn sterkste matchup (al scheelt het niet veel volgens SC2Gears)
Tegen Zerg is het super belangrijk om aggressie te laten zien. Je hoeft niet per se aan te vallen, maar je moet de Zerg dwingen om units te maken. Zerg moet altijd kiezen tussen drones maken en units maken. Het liefst gaan ze voor drones (tenzij ze iets cheesy willen doen) om hun economie explosief te laten groeien. Als je met een aantal units aan komt lopen, dan is de Z gedwongen om minder drones te maken en doe je economische schade zonder uberhaubt aan te vallen.
[...]
Baneling bust zie je erg veel op dit niveau. Het belangrijkste is om het te scouten. Geen expo en een Baneling Nest? Bust incoming. Sommige Zerg busten met een expo, die bust komt iets later, maar is minder all-in voor Zerg. Zodra ik weet dat de bust eraan komt, bouw ik 2 bunkers achter mijn depot-rax-depot wall-in. Hiermee lok ik een bust uit, omdat de Zerg denkt dat hij de muur makkelijk kan breken. Train daarnaast een boel marines/marauders voor in en achter de bunker. Zodra de depots eraan gaan, komen de speedlings. Nu kan de Zerg 2 dingen doen: Of je bunker/units bevechten. Dat verliezen ze. Of langs je bunker rennen naar de SCVs. Veel lings zullen eraangaan. Unload je bunker en ruim de rest op. Daarna tegenaanvallen, de Zerg zal namelijk meestal willen techen naar Muta na een Bling bust.
[...]
Marauders zijn erg goed tegen Roaches. Als je Conc Shells geupgrade hebt, dan kun je de Roaches zelfs kiten met Marauders die veel meer range hebben. Tegen een 1-base Roach all-in gewoon wat bunkers bouwen, die geven je units een 400 HP buffer voordat ze eraan gaan en +1 range. Keyword is weer "scouten", zodat je weet wat er komen gaat. En Blistering Sands gewoon downvoten als Terran, het is verreweg de slechtste map voor Terran.
[...]
Push terwijl de Spire in construction is. Zerg sparen vaak resources op voor 5-10 Mutalisks terwijl de Spire in aanbouw is. Dat betekent dat hun ground army zwak is. Als de Mutas al klaar zijn, een groep Marines met Stim (en Medivacs) halverwege tussen je expo houden met 2 turrets in iedere mineral line. De Mutas kunnen dan niet genoeg schade doen om de moeite waard te zijn. Later in het spel zet je een Thor in iedere mineral line neer. Ook is het een goed idee om aan te vallen als de tegenstander veel Mutas heeft. Dan moet hij of gaan base-racen of de Mutas terugtrekken om te verdedigen. In beide gevallen hoor je het te winnen, tenzij je te lang gewacht hebt (veel schade door harass) of je macro gewoon minder goed is. Mutalisks zijn erg zwak tegen Terran ground, hun enige voordeel is snelheid.
Dit is risico vol aangezien de tegenstander je blijkbaar in je basis heeft gedrongen en rustig aan zn economie kan gaan werken.
Mijn advies, als je ziet dat de zerg een early pool heeft, maak gewoon zoveel mogelijk marines en hellions met blue flame upgrade. zodra de push komt, gooi je gewoon een stuk of 5 scv's achter je ingang, zodat ze l0ekker daar hun banelings op kunnen stuk gooien.
Het kost nou eenmaal wat micro om een baneling n attack op je basis af te slaan, maar is zeker goed te doen. Velen vergeten echter hun SCV's erbijn te betrekken, terwijl deze een mooi schild voor je leger kunnen zijn.
Hij heeft ipv drones een leger gebouwt, economy wise zul je dus nog steeds gelijk of voor lopen, ook al offer je wat scv's op.
Vervolgens maak je zn army stuk, pak je 5 andere scv's en loop je met leger en scv's naar zn basis en je wint.
Je moet ook zeker niet in die bunkers blijven zitten, maar als je scout dat er een one-base all-in aankomt, dan zijn bunkers snel opgezet en erg goed. Nadat je de bust afgeslagen hebt, salvage je de bunker, ga je voor de counter-push en als het kan pak je je expansion.Bert2000 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:03:
[...]
Ik zie je nu twee keer adviseren bunkers te bouwen als counter.
Dit is risico vol aangezien de tegenstander je blijkbaar in je basis heeft gedrongen en rustig aan zn economie kan gaan werken.
Hoeveel blue-flame Hellions heb je tegen een one-base Bling Bust? Niet veel tenzij je veel econ / rax-production opgeeft. Bovendien hebben Hellions geen bonus damage tegen Blings omdat Blings niet Light zijn. Blue-flame Hellions zijn wel een leuke counter als je de bust afslaat, maar of ze net zo effectief zijn in de early-game verdediging als gewoon MM weet ik niet.Mijn advies, als je ziet dat de zerg een early pool heeft, maak gewoon zo veel mogelijk marines en hellions met blue flame upgrade. zodra de push komt, gooi je gewoon een stuk of 5 scv's achter je ingang, zodat ze l0ekker daar hun banelings op kunnen stuk gooien.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik had net een PvP en voor mijn doen speelde ik aardig goed. Maar toch verloor ik de match. Dus ben erg benieuwd of er fundamentele dingen in mijn game nog steeds fout zijn. Ik ben rank 10 van een bronze league, dus er valt vast genoeg uit te halen.
http://www.sc2replayed.co...1v1-protoss-scrap-station
Met jouw oplossing zit je dan nog steeds op 1 base, ben je ook nog eens 5 SCVs kwijt (minstens, want tegen banelings lijkt me dat sowieso redelijk nutteloos, tegen zerglings zijn SCVs er aan het begin bijhalen nuttig, twee banelings schakelen gewoon al jouw scvs uit) en is het zeer twijfelachtig of je ze tegen houdt omdat blue flame toch redelijk wat tijd en gas kost.
Als je ziet dat hij baneling bust gaat doen is jezelf inwallen gewoon veel handiger, en daarbij zijn bunkers hardstikke nuttig. Zelfde voor als hij snelle roach push doet. Daarna salvage je gewoon die bunkers en heb je economisch voordeel tov een zooi SCVs suiciden op banelings.
Als je ziet dat hij baneling bust gaat doen is jezelf inwallen gewoon veel handiger, en daarbij zijn bunkers hardstikke nuttig. Zelfde voor als hij snelle roach push doet. Daarna salvage je gewoon die bunkers en heb je economisch voordeel tov een zooi SCVs suiciden op banelings.
Jup, je zit op 1 base, dat klopt.
Het verlies van 5 scv's maakt niet uit, de zerg is zn hele army kwijt en heeft als het goed is sowieso weinig drones.
Maar ik blijf erbij dat inwallen niet effectief is tegen een zerg. Hoe lang blijf je wachten op de attack ? Laat je hem voor je basis campen met zn banelings ? Terwijl hij in de tussentijd zn economie een boost geeft.
Tuurlijk is het mogelijk in te wallen tot dat je een banshee in de lucht hebt, maar tegen die tijd zal zijn economie beter zijn waardoor hij binnen no time je outnumbered met muta's.
Het verlies van 5 scv's maakt niet uit, de zerg is zn hele army kwijt en heeft als het goed is sowieso weinig drones.
Maar ik blijf erbij dat inwallen niet effectief is tegen een zerg. Hoe lang blijf je wachten op de attack ? Laat je hem voor je basis campen met zn banelings ? Terwijl hij in de tussentijd zn economie een boost geeft.
Tuurlijk is het mogelijk in te wallen tot dat je een banshee in de lucht hebt, maar tegen die tijd zal zijn economie beter zijn waardoor hij binnen no time je outnumbered met muta's.
Wat mij opviel is dat je voor 2-gate en 2 robo bays ging. Ik ben zelf geen protoss speler, maar volgens mij is dat niet helemaal lekker te supporten op 1 base. Je expansion was redelijk laat, dus je had meer units kunnen hebben als je minder gebouwen had neergezet.Fist schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:27:
Ik had net een PvP en voor mijn doen speelde ik aardig goed. Maar toch verloor ik de match. Dus ben erg benieuwd of er fundamentele dingen in mijn game nog steeds fout zijn. Ik ben rank 10 van een bronze league, dus er valt vast genoeg uit te halen.
Je eerste aanval haalde niet zoveel uit, je had beter meteen om kunnen draaien in plaats van wat units te verliezen. Als je iets later was gegaan met blink had je er meer uit kunnen halen tegen die zealots van je tegenstander zonder speed. Je had op z'n minst eigenlijk even een kijkje moeten nemen bij z'n expansion.
Zoals gezegd was je vijand sneller met z'n expansion en jouw aanval mistlukte, waardoor hij een behoorlijke voorsprong heeft, ondanks dat zijn probe saturation niet helemaal optimaal is.
Het gevecht op het einde is gewoon een gevalletje van dat je unit compositie niet echt goed werkte tegen zijn leger. Als je wat sentries had gehad had je de ramp kunnen blocken nadat die colossus kapot was gegaan. PvP resulteert heel erg vaak in Colossus vs colossus dus daar had je wat sneller naartoe moeten werken denk ik.
En jij bent dan waarschijnlijk ook je hele leger kwijt en hebt nog een zooi zerglings aan het rondrennen. Je offert 5 SCVs op, wat vooral als je het over lange tijd rekent heel veel meer kost dan twee bunkers. Je houdt een zooi banelings echt niet tegen met 5 SCVs. En als je dat gat in je wal hebt (en die paar SCVs die het blokkeren door 2 banelings zijn opgeruimd) dan heb je nog steeds een zooi banelings + zerglings in je basis. Je zal met je hellions en hit and run die dingen kunnen opruimen, maar als zijn zerglings voor jouw hellions gaan, tegen hoeveel banelings kan je dan je SCVs beschermen. Ik had laatste 1 baneling en paar zerglings tegen mijn probes, en dat was al verdomd lastig om mijn probes bij die baneling vandaan te houden, wat nu als hij 4 banelings bij jouw SCVs heeft.
Sowieso doe je een dikkere wall met bunkers enkel als je een redelijk idee hebt als hij baneling bust doet, anders gewoon de standaard wall (niet wallen is stom imo). Als je wilt kan je dan nog steeds blue flame hellions erbij halen. Daar verandert helemaal niks aan, het is niet zo dat als je een wall maakt dat je je basis niet meer uitkan. Salvage bunkers, lower supply depots, en je bent helemaal 0.0 aan minerals kwijt aan je wall.
Sowieso doe je een dikkere wall met bunkers enkel als je een redelijk idee hebt als hij baneling bust doet, anders gewoon de standaard wall (niet wallen is stom imo). Als je wilt kan je dan nog steeds blue flame hellions erbij halen. Daar verandert helemaal niks aan, het is niet zo dat als je een wall maakt dat je je basis niet meer uitkan. Salvage bunkers, lower supply depots, en je bent helemaal 0.0 aan minerals kwijt aan je wall.
Dat is ook een oplossing;) Maar Protoss is weer behoorlijk lastig tegen goede Terran. Je doet bijna niets tegen Barracks+Reacter, Barrack+Techlab, Factory -> scout, Starport+Techlab -> Raven (PDD!) + Banshees, daarna expanden en aanvallen. Als Protoss FE heeft gedaan is het direct gg wegens te weinig units, anders contain ik 'em in zn base met wat bunkers.furby-killer schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:11:
[...]
@Joep, met de derde kan ik je niet echt helpen gezien dat dat in mijn tijd als terran de reden was dat ik naar protos ben overgestapt.
Klopt, maar die roaches zijn er verdomd snel. Het kost wel wat tijd voor je een aantal Mauraders klaar hebt.De tweede moet je gewoon simpelweg zwaar op marauders inzetten, die winnen goed van roaches. Als je ook nog concussive shells hebt zou je helemaal bij een ramp ze makkelijk moeten kunnen tegenhouden. (Heb zelf niet veel gedaan gezien dat voor roach buff elke zerg lings + mutas ging).
Thanks. Will try. Ik heb eigenlijk iets tegen het zo extreem inbouwen, maar het is blijkbaar het enige dat werkt. Ga het proberen, laat wel weten of het werktDe eerste was altijd mijn favoriet zodra ik een beetje door had wat die doen. Waarom? Omdat de counter zo simpel is. Gooi scan op zijn basis redelijk snel, als hij banelings gaat gewoon simpelweg je wall dikker maken. Meer supply depots erachter gooien, bunker is ook nog wel leuk erbij, en die zijn zeker niet te zwak als ze niet de enige defense zijn. Ikzelf had twee mogelijkheden ertegen:
1. De "If it is worth doing, it is worth overdoing" oplossing. Een wall maken die bestaat uit normale barracks + supply depots vooraan, achter barracks nog een barracks (of factory), achter supply depots bunkers (die zullen het niet helemaal afsluiten dus naast de bunker ook nog supply depots), en achter de bunkers nog een rij supply depots. Daar komt hij echt nooit doorheen met banelings.
2. De wat subtielere oplossing, enkele barracks, één bunker vaak wel, soms twee, en ook zijkant van bunker afsluiten met supply depot. Dan is de kortste weg voor hem om er doorheen te komen de zijkant waar hij 'maar' door twee supply depots hoeft te komen. Dat is niet onmogelijk, maar meestal hebben ze niet genoeg banelings in de eerste golf daarvoor. Zorg er iig voor dat je SCVs hebt om de handel te repareren (zodat zerglings er niet doorheen komen), en genoeg marines (marauders mag ook wel wat als shield) om mogelijke gaten in je verdediging op te vullen zodat zerglings niet naarbinnen kunnen. Soms komen er een paar binnen, maar je SCVs kunnen daar wel mee afrekenen meestal.
Eh snel en roaches ? ik neem aan dat je niet hun walk speed bedoelt hier.joepP schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:35:
[...]
Klopt, maar die roaches zijn er verdomd snel. Het kost wel wat tijd voor je een aantal Mauraders klaar hebt.
Bovendien Roaches kosten je al 450 aan minerals alleen al voor gebouwen, dat zijn 2 baracks + techlab en marines achter een wal winnen ook van roaches alleen al omdat ze 1 meer range hebben
Haha, nee, met snel bedoel ik zeker niet hun walkspeed, maar de tijd dat ze aan je poort staan te kloppen. Net zoals de banelings zijn ze er (ruim!) eerder dan ik een tank in siegemode klaar heb staan.
Tja vind je dat gek dan, natuurlijk zijn units die veel lager in de tech order zitten eerder af dan units hoger in de boom. Zo zou ik ook kunnen redeneren dat mijn muta's pas gemaakt kunnen worden als een terran al vikings of turrets heeft.joepP schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:40:
Haha, nee, met snel bedoel ik zeker niet hun walkspeed, maar de tijd dat ze aan je poort staan te kloppen. Net zoals de banelings zijn ze er (ruim!) eerder dan ik een tank in siegemode klaar heb staan.
Bovendien mauraders counteren roaches best goed eigenlijk zeker met die shell upgrade is het eigenlijk geen issue zeker als je verdedigt is het gewoon geen contest.
banelings?
bunkers of hellions...
hellions branden al zerglings weg.. dus ook banelings.. ennuh.. je hebt best veel banelings nodig voor 1 hellion
bunkers of hellions...
hellions branden al zerglings weg.. dus ook banelings.. ennuh.. je hebt best veel banelings nodig voor 1 hellion
wordt er nog een keer weer een toernooi georganiseerd of is dat helemaal exit?
3 banelings slopen een hellion. Dat is dus 3 banelings minder dan tegen Marauderszonglew00 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:19:
banelings?
bunkers of hellions...
Vind ik toch wel wat minder hoor
Oh noes.. No more TreinTijden :(
@daanteb... tis zo goed als dood... niemand wil het oppakken - wie wilt oppakken?
@wiebbe 2 hellions knallen we minimaal 1 baneling in 1x keer dood...en kosten 100...
@wiebbe 2 hellions knallen we minimaal 1 baneling in 1x keer dood...en kosten 100...
Ik hoopte tijdje geleden verder er aan te kunnen, maar ik heb het veel te druk gehad. Mocht ik weer tijd hebben om in een tournament te steken, dan laat ik het horen. Misschien iemand anders?daanteb schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:32:
wordt er nog een keer weer een toernooi georganiseerd of is dat helemaal exit?
misschien een idee om op zondagmiddag vanaf 15:00 ofzo een klein toernooitje te houden voor geinteresseerden
met irc + binarybeast komen we een heel eind dacht ik zo.
ik kan wel tijd insteken in een website die dat allemaal "regelt", alleen... daadwerkelijk tijdens het tournooi, managen en uitvoering ervan... tijden schikt mij nietdaanteb schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:31:
misschien een idee om op zondagmiddag vanaf 15:00 ofzo een klein toernooitje te houden voor geinteresseerdenmet irc + binarybeast komen we een heel eind dacht ik zo.
add:

[ Voor 4% gewijzigd door zonglew00 op 29-11-2010 17:55 ]
Ik heb hem ook even zitten bekijken maar je was in begin wel in eco voordeel door meer probes en dat circa 200min regelmatig. Dit is dus in die 15min speeltijd een afweging die gemaakt is van genoeg probes om sterker leger alvast klaar te hebben. Kennelijk had je tegenstander deze balans voor deze pot beter voor elkaar. Verder speel ik zelf alleen Terran en kan niet zo heel goed over je buildorder oordelen.Rival24 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:56:
[...]
Wat mij opviel is dat je voor 2-gate en 2 robo bays ging. Ik ben zelf geen protoss speler, maar volgens mij is dat niet helemaal lekker te supporten op 1 base. Je expansion was redelijk laat, dus je had meer units kunnen hebben als je minder gebouwen had neergezet.
Je eerste aanval haalde niet zoveel uit, je had beter meteen om kunnen draaien in plaats van wat units te verliezen. Als je iets later was gegaan met blink had je er meer uit kunnen halen tegen die zealots van je tegenstander zonder speed. Je had op z'n minst eigenlijk even een kijkje moeten nemen bij z'n expansion.
Zoals gezegd was je vijand sneller met z'n expansion en jouw aanval mistlukte, waardoor hij een behoorlijke voorsprong heeft, ondanks dat zijn probe saturation niet helemaal optimaal is.
Het gevecht op het einde is gewoon een gevalletje van dat je unit compositie niet echt goed werkte tegen zijn leger. Als je wat sentries had gehad had je de ramp kunnen blocken nadat die colossus kapot was gegaan. PvP resulteert heel erg vaak in Colossus vs colossus dus daar had je wat sneller naartoe moeten werken denk ik.
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
I'm indaanteb schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:31:
misschien een idee om op zondagmiddag vanaf 15:00 ofzo een klein toernooitje te houden voor geinteresseerdenmet irc + binarybeast komen we een heel eind dacht ik zo.
Count me in!daanteb schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:31:
Iemand moet toch de losersbracket volmaken?

ik bedacht mij net dat zondag a.s. niet zo handig is ivm baardmans, maar 12 dec ziet er wel goed uit.
ik doe ook wel mee... LoL ik ben denk ik de hekkensluiter zeg maar van laagste league
Diagnose Specialist Ford
12 dec lijkt me een mooie datum. Ik doe mee!!!
Gisteren een winningstreak van 13 gehad. Begon gisteren slecht en eindigde vannacht ook weer slecht. Uiteindelijk 16 gewonnen en 9 verloren.
Merkte vooral dat mijn tegenstanders uiteindelijk steeds beter werden. Uiteindelijk een Diamond 1600 speler verslagen. Daarna kreeg ik een nog hogere tegen en daar verloor ik van (altijd die Zerg met zijn Roaches). Niet slecht voor een bronze speler met maar 66 games op de teller. (ook totaal geen SC1 ervaring).
Vind het toch wel lastig om van Zerg te winnen als die vol voor de roaches gaat. Die dingen poppen 5 tegelijk uit de Hatchery. Denk je eindelijk tot de Hatchery te zijn doorgedrongen met je laatste staande units komen er weer 5 tegelijk uit. Er is dan wel versterking onderweg maar die komt te laat. Daardoor krijgt hij uiteindelijk de overhand en loop ik constant achter de feiten aan!
Ik heb dit maar 1x af kunnen slaan door zijn uitgang vol te zetten met bunkers met marines en daarachter marauders en uiteindelijk ook sieges. Hij liep constant zijn leger stuk op mijn bescherming. Uiteindelijk bleef het een tijdje stil en ging ik even scouten en zag ik dat hij voor muta's ging. Gelijk m'n bunkers opgedoekt en vol met alle troepen in de aanval (medivacs waren ook al gearriveerd). Eindelijk simpel gewonnen maar dat was ook mijn enige simpele zerg overwinning.
Met terran en protoss heb ik over het algemeen geen moeite. Van de 9 verliezen kwamen er gisteren 7 van zerg spelers. Erg frustrerend. En heb het gevoel dat dat vooral komt omdat ik niet met de range van roaches om kan gaan. Als die gewoon niet omhoog was gegaan had het een heel stuk makkelijker geweest!
Vanavond weer eens proberen!
Merkte vooral dat mijn tegenstanders uiteindelijk steeds beter werden. Uiteindelijk een Diamond 1600 speler verslagen. Daarna kreeg ik een nog hogere tegen en daar verloor ik van (altijd die Zerg met zijn Roaches). Niet slecht voor een bronze speler met maar 66 games op de teller. (ook totaal geen SC1 ervaring).
Vind het toch wel lastig om van Zerg te winnen als die vol voor de roaches gaat. Die dingen poppen 5 tegelijk uit de Hatchery. Denk je eindelijk tot de Hatchery te zijn doorgedrongen met je laatste staande units komen er weer 5 tegelijk uit. Er is dan wel versterking onderweg maar die komt te laat. Daardoor krijgt hij uiteindelijk de overhand en loop ik constant achter de feiten aan!
Ik heb dit maar 1x af kunnen slaan door zijn uitgang vol te zetten met bunkers met marines en daarachter marauders en uiteindelijk ook sieges. Hij liep constant zijn leger stuk op mijn bescherming. Uiteindelijk bleef het een tijdje stil en ging ik even scouten en zag ik dat hij voor muta's ging. Gelijk m'n bunkers opgedoekt en vol met alle troepen in de aanval (medivacs waren ook al gearriveerd). Eindelijk simpel gewonnen maar dat was ook mijn enige simpele zerg overwinning.
Met terran en protoss heb ik over het algemeen geen moeite. Van de 9 verliezen kwamen er gisteren 7 van zerg spelers. Erg frustrerend. En heb het gevoel dat dat vooral komt omdat ik niet met de range van roaches om kan gaan. Als die gewoon niet omhoog was gegaan had het een heel stuk makkelijker geweest!
Heel erg bedankt voor de analyse. Achteraf snap ik ook niet waarom ik 2 robo ging en niet een extra gateway. Stom want dat is idd niet te supporten vanuit 1 base.Rival24 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:56:
[...]
Wat mij opviel is dat je voor 2-gate en 2 robo bays ging. Ik ben zelf geen protoss speler, maar volgens mij is dat niet helemaal lekker te supporten op 1 base. Je expansion was redelijk laat, dus je had meer units kunnen hebben als je minder gebouwen had neergezet.
Zal mijn volgende pvp eens de 3 gate robo proberen, ben benieuwd=)
Verwijderd
Replay? Kan denk ik wel een waslijst aan tips gevenastie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:18:
Gisteren een winningstreak van 13 gehad. Begon gisteren slecht en eindigde vannacht ook weer slecht. Uiteindelijk 16 gewonnen en 9 verloren.
Zal bij een volgende slachting door Zerg eens een replay plaatsen!
Weet zelf dat ik nog een hoop moet verbeteren. Zoals op tijd expanden, meer scouten en eerder door techen.
Leun teveel op mijn marines terwijl ik later in het spel moet overstappen op bijvoorbeeld BC's en Thors.
Weet zelf dat ik nog een hoop moet verbeteren. Zoals op tijd expanden, meer scouten en eerder door techen.
Leun teveel op mijn marines terwijl ik later in het spel moet overstappen op bijvoorbeeld BC's en Thors.
Thors kan je op zich nog gebruiken, maar niet meer dan een paar voor wat extra tanking en anti muta. Eigenlijk heb je tegen Zerg een Bio / Tank army die je langzaam aan laat op pushen.astie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:55:
Zal bij een volgende slachting door Zerg eens een replay plaatsen!
Eigenlijk counter je alles tegen Zerg met hetzelfde army als Terran zijnde, Muta's maken ze meestal alleen als ze echt heel relaxed kunnen spelen, als jij voor hun basis staat met bunkers/turrets/tanks zullen ze in heel veel gevallen geen muta's gaan maken maar gewoon meer roaches/blings/lings.
Uiteraard moet je wel uitwijken voor speciale gevallen, mass infestor? Ga jij ook ghosts. Veel banelings, misschien wat marauders en tanks en wat minder marines. Zeker tegen de 14 hatch zerg kan je makkelijk pressure zetten, hierdoor heb je al snel een voordeel omdat hij niet kan dronen en jij wel kan macroen en dronen tegelijkertijd.
Bc's zijn inderdaad nogal slecht, corrupters rapen ze zo hard dat het eng is
[edit]
Simpelweg gezegt probeer ik gewoon de zerg te out-macroen, gewoon zorgen dat je hem voor het blok zet en zelf op tijd blijven expanden en genoeg Factory's en barracks blijven maken. Als je na een fight meteen weer 15 marines en 3 tanks hebt staan voor aanvulling breekt hij moeilijk door een goede push heen.
[ Voor 11% gewijzigd door Wiebbe op 30-11-2010 15:36 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Valt wel mee als je wat vikings en yamato meerekent. Corrupters zijn wel effectief, maar dat is ook zo ongeveer het enige. Zelfde tegen protos, met wat vikings en yamato kom je een heel eind.
oke bedankt man, vond al dat mijn thors en bc's het niet zo lang uithielden
. Tegen terran zelf gebruik ik geen Thors of BC's, daar ga ik gewoon voor mmm. Meestal zijn die partijen ook zo afgelopen!
Vergeet geen scv's met je thors mee te sturen
houden ze het wat langer uit.
Diagnose Specialist Ford
Het zou wel leuk zijn als het allemaal wat beter weer werkt online, paginas laden duurt vaak een eeuwigheid.
Net wel gepromote terug naar diamond. Eerst eentje verloren door een crash tijdens laden, maar lijkt dat dat geen punten heeft gekost. Daarna tegen hoog diamond terran redelijk makkelijk gewonnen. Even spannend aan het begin toen hij hoop meer had en ik mijn zealots verloor. Daarna met sentry even afgehouden, bij een paar aanvallen van hem zijn leger mooi door midden gesplitst, en toen ging hij expanden op slecht tijdstip en kon ik zo winnen.
Net wel gepromote terug naar diamond. Eerst eentje verloren door een crash tijdens laden, maar lijkt dat dat geen punten heeft gekost. Daarna tegen hoog diamond terran redelijk makkelijk gewonnen. Even spannend aan het begin toen hij hoop meer had en ik mijn zealots verloor. Daarna met sentry even afgehouden, bij een paar aanvallen van hem zijn leger mooi door midden gesplitst, en toen ging hij expanden op slecht tijdstip en kon ik zo winnen.
Roaches? - > Bansheeastie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:18:
Soms wordt ik wel een beetje depri van dit spel hoor. Vanavond enkel verloren ... wtf? Ik scout, ik expand, ik maak leger, etc en elke f*cking keer verlies ik.
Zerg:
Voordat mijn 13 gate klaar is 8 zergligns op mijn dak (2x gebeurt). Met andere woorden hier kan ik niks tegen doen ...
Protos:
Tot twee keer toe giganties door die lazer vliegtuigen (overpowered btw) verloren. En dat terwijl ik enkel sentries en stalkers maak, maar die dingen verslaan 2 of 3 stalkers op 1 protos lazer vliegding.
pffff je hebt van die shit avonden ...
ik stond op 24 win, 17 verlies, nu op 24 win, 23 verlies /depri
Zerg:
Voordat mijn 13 gate klaar is 8 zergligns op mijn dak (2x gebeurt). Met andere woorden hier kan ik niks tegen doen ...
Protos:
Tot twee keer toe giganties door die lazer vliegtuigen (overpowered btw) verloren. En dat terwijl ik enkel sentries en stalkers maak, maar die dingen verslaan 2 of 3 stalkers op 1 protos lazer vliegding.
pffff je hebt van die shit avonden ...
ik stond op 24 win, 17 verlies, nu op 24 win, 23 verlies /depri
[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 30-11-2010 20:52 ]
Daarom doe ik tegen zerg ook standaard een 12 gate. Zorg dat je een goede wall hebt bij de ingang van je basis, met een opening waar precies een zealot in past. Zet die zealot (chronoboost de eerste als je een 6- of 7 pool scout) op hold position (sneltoets H) in de opening en de zerglings komen er niet doorheen, of hij zal er een hoop moeten opofferen. Ondertussen maak je wat extra zealots en stalkers. Een 6- of 7 pool is economisch gezien erg zwak, dus als je na de eerste aanval snel zelf aanvalt kun je vaak een hoop schade aanrichten.Zerg:
Voidrays? Als je er een heleboel hebt zijn ze heel lastig te stoppen, dus is het zaak om aan te vallen voor je tegenstander een heleboel heeft. Zorg er ook voor dat je aanvalt voor ze charged zijn (voidrays hebben drie niveaus; na 5 seconden aanvallen is hun aanval op z'n sterkst, dus moet je ze aanvallen voor het zover is). Wacht dus niet tot ze je basis aanvallen en ren er dan heen, maar zorg ervoor dat je ze treft in het open veld of in ieder geval dat jij de eerste aanval doet.Protos:
Tegenwoordig heb je op veel maps niet op tijd zealot tegen 6 pool, maar dat is geen probleem in principe, je moet gewoon je probes gebruiken tijdens de verdediging.
Verwijderd
Post een replay, ik denk dat veel mensen benieuwd zijn hoe je speelt en je willen helpen. Ik wil wel tips geven alhoewel ik in gold league zit...
Stijn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:14:
[...]
Daarom doe ik tegen zerg ook standaard een 12 gate. Zorg dat je een goede wall hebt bij de ingang van je basis, met een opening waar precies een zealot in past. Zet die zealot (chronoboost de eerste als je een 6- of 7 pool scout) op hold position (sneltoets H) in de opening en de zerglings komen er niet doorheen, of hij zal er een hoop moeten opofferen. Ondertussen maak je wat extra zealots en stalkers. Een 6- of 7 pool is economisch gezien erg zwak, dus als je na de eerste aanval snel zelf aanvalt kun je vaak een hoop schade aanrichten.
[...]
Voidrays? Als je er een heleboel hebt zijn ze heel lastig te stoppen, dus is het zaak om aan te vallen voor je tegenstander een heleboel heeft. Zorg er ook voor dat je aanvalt voor ze charged zijn (voidrays hebben drie niveaus; na 5 seconden aanvallen is hun aanval op z'n sterkst, dus moet je ze aanvallen voor het zover is). Wacht dus niet tot ze je basis aanvallen en ren er dan heen, maar zorg ervoor dat je ze treft in het open veld of in ieder geval dat jij de eerste aanval doet.
Thanks voor deze opbeurende replies.
Was ff down zeg tjonge jonge. Niet meer doen Dreanor!
Ok, ik zal binnenkort eens wat replay's uploaden. Moet even kijken waar dat het beste/gemakkelijkste kan doen.
Ik zal wat verliezende matches uploaden (van deze depri avond) en ook een winst of twee (oudere games).
Ok, ik zal binnenkort eens wat replay's uploaden. Moet even kijken waar dat het beste/gemakkelijkste kan doen.
Ik zal wat verliezende matches uploaden (van deze depri avond) en ook een winst of twee (oudere games).
Verwijderd
http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/
Even weer deze link spammen. Mocht ik uit de top 50 vallen, word het weer eens tijd dat ik het spel oppak
Even weer deze link spammen. Mocht ik uit de top 50 vallen, word het weer eens tijd dat ik het spel oppak
Verwijderd
Hm het is tijd voor een nieuwe SC2 character naam..
http://sc2ranks.com/search/exact/eu/Terminator (en dat is alleen EU)
Ik ben niet de enige.
Dreanor: heb hier hetzelfde probleem, kwestie van je replays goed bekijken en je kalmte houden, ik heb er ervaring mee
http://sc2ranks.com/search/exact/eu/Terminator (en dat is alleen EU)
Ik ben niet de enige.
Dreanor: heb hier hetzelfde probleem, kwestie van je replays goed bekijken en je kalmte houden, ik heb er ervaring mee
Dit topic is gesloten.