Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:00

TheNephilim

Wtfuzzle

Zozo, net eens even de 3v3 placement matches gedaan! Erg lachen zou je zeggen, maar dit was wel zeer extreem. Eerder speelde ik veel 2v2 en dat is net even anders. De gespeelde potjes in 3v3 waren veelal tegen Zerg. Je moet als protoss dan 2 ramps dichtbouwen tegen een 6-pool en dat kan gewoon niet. Wat me opviel was dat ze altijd mij aanvielen, de protoss. M'n buddies waren Terran.

Vooral toen we tegen 3 Zerg moesten werd het gekkenhuis, zerg-flood, muta's... Ik denk dat je hier echt goed de kracht van Zerg kunt zien. Onze standaard 6min attack in de 2v2 wou hier matig tot niet werken.

Heb wel goed de "die-slow" tip ter hand genomen van Day9, dat was maar al te vaak nodig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Vroeg scouten, ze gaan 6-pool als er een vroege pool is zonder refineries.
Als dat het geval is stoppen met techen en voor Zealots gaan, eventueel je Probes ook gebruiken waar nodig...
Dan kan je later Forge gaan of verder techen, voor Mutas maak je dan best Phoenix of Archon's.

Die ramps dichtbouwen is niet alleen jouw taak als je gezamelijk zit, als je apart zit zou je beginnen met er een te dichten en je units bij de andere te zetten. Het is gewoon een kwestie van wat tijd te winnen voor hij schade kan aanrichten aan je economie en productie...

Een timing push voor de Zergling rush is quasi onmogelijk, je moet deze timing push bij diegene doen die aangevallen word en dan kan je daarna eventueel opnieuw groeperen om een harass te doen bij een van de vijanden. (Dit ligt natuurlijk het gemakkelijkste voor Terran als ze Medivacs gaan, het is belangrijk dat dit leger mobiel is want moesten ze opnieuw toeslagen dan heb je natuurlijk verdediging nodig...)

Uiteindelijk kwestie van map control en nog een tweede keer scouten om te zien waar ze mee bezig zijn. (Observer, vliegende Rax, M&M Medivac harass...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste potje net PvP verloren, hij stond hoog diamond, ik platinum, dus niet hele grote verrassing.

Daarna nog een keer PvP, en ik besloot FE te doen gezien dat je die basis redelijk makkelijk met cannons je expansion kon beschermen. Vorige keren dat ik dat had gedaan had ik meestal verloren doordat ze gewoon langs mijn cannons liepen, dus maar voldoende sentries en ingang wat meer blokken. Vorige keer had ik zo gewonnen, maar toen had tegenstander pech dat hij net daartegen DT rush deed (ik zag ineens op minimap wat bij mijn ingang, ga daarnaartoe en zie DTs die binnen proberen te komen, als ze langs mijn cannons waren gekomen was ik genaaid, hele handel overbodige forcefields, maar uiteindelijk zat het wel dicht).

Tegenstander ging deze keer echter ook gewoon zelf FE'en als counter, niks mis mee. Ik ging hem scouten met mijn observer en hij deed standaard mix met hoop colossi. Als hij er genoeg van krijgt schakelen die krengen ook probleemloos immortals uit, dus blijven je opties of meer colossi zelf maken, of air gaan. En toen kwam de lolbroek achter het nut van scouten, want hij was teveel zealots gaan maken om meer gas te hebben voor colossi, maar als je dan niet genoeg stalkers hebt heb je een probleem tegen voids. Hij viel mij aan, en had jammer genoeg wel mijn tweede expansion gescout en vernietigde die, maar toen stond mijn leger tussen hem en de weg terug. Klein detail: Hij wist het niet, vooral omdat ik ondertussen mothership erbij had gehaald, en hij geen detectors bij zijn leger had.

Hij wist nog redelijk wat te redden door terug te trekken, en mothership is zo tering traag voor achtervolging. Gevecht daarna slachte hij mijn grondtroepen af die buiten mothership cloak kwamen doordat die niet helemaal bij was, maar dat was toch maar klein gedeelte van mijn leger. Daarna had hij geen stalkers meer, en ook geen detectors, dus was het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
@furby.. mothership heeft een hele langzame acceleratie-snelheid. Dus die trage lompe ding in beweging zodat je kan zwiepen. Dan kan ie best wat dingen tegen houden :) zeker met vortex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:00

TheNephilim

Wtfuzzle

TaraWij schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:26:
Vroeg scouten, ze gaan 6-pool als er een vroege pool is zonder refineries.
Als dat het geval is stoppen met techen en voor Zealots gaan, eventueel je Probes ook gebruiken waar nodig...
Dan kan je later Forge gaan of verder techen, voor Mutas maak je dan best Phoenix of Archon's.

Die ramps dichtbouwen is niet alleen jouw taak als je gezamelijk zit, als je apart zit zou je beginnen met er een te dichten en je units bij de andere te zetten. Het is gewoon een kwestie van wat tijd te winnen voor hij schade kan aanrichten aan je economie en productie...

Een timing push voor de Zergling rush is quasi onmogelijk, je moet deze timing push bij diegene doen die aangevallen word en dan kan je daarna eventueel opnieuw groeperen om een harass te doen bij een van de vijanden. (Dit ligt natuurlijk het gemakkelijkste voor Terran als ze Medivacs gaan, het is belangrijk dat dit leger mobiel is want moesten ze opnieuw toeslagen dan heb je natuurlijk verdediging nodig...)

Uiteindelijk kwestie van map control en nog een tweede keer scouten om te zien waar ze mee bezig zijn. (Observer, vliegende Rax, M&M Medivac harass...)
Dat vroeg scouten is wel waar, maar je wall-in moet je beginnen bij 12 supply en als je je 9 pylon probe stuurt, dan kan dat lastig worden bij het scouten van 3 tegenstanders. Bij 2v2 werkt dit inderdaad nog wel. Als ik random of Zerg tegen me heb, bouw ik standaard een wall-in. Het lastige is, dat je bij enkele 3v3 maps meerdere ramps hebt, op je eigen plateau. Dus je zit dan niet bij je allies...

Maarja, ik weet het, betere controll is het grote probleem em m'n 40 APM schiet ook niet echt op met snel dingen regelen. Beetje macro-potje wil wel lukken, zolang ze maar niet met Muta's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Een 3v3 speelt compleet anders dan een 2v2. 3v3 is over het algemeen mass low tech, zeker op maps waar spelers redelijk van elkaar geisoleerd zijn (dus geen base share). Als P is het enorm lastig om 3z die 6-pool gaan van je af te houden. Enige wat je kan doen is je ramp blokken met probes en je zeals chronoboosten. In de tussentijd zullen je allies moeten counteren.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
OMG Liquid'Ret zn eerste game in GSL. Hij is zoooo goed, dit was niet te geloven. zelfs vergeleken met andere pro Zerg dit zag er zooo goed uit.

... Ret ftw. valt weinig over te zeggen, geniaal.

!!

[ Voor 17% gewijzigd door Zorkey op 24-11-2010 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gisteren eindelijk 2vs2 random geprobeerd. Ik had denk ik enorm geluk, want tijdens mijn placement matches kreeg ik telkens protoss als team m8. Zelf speel ik ook protoss en met deze combinatie wist ik alle 5 de potjes te winnen.

Gevolg: een speciale achievement binnen de Feast of Strength categorie, genaam "Hot shot"

Het bizarre is wel, dat ik zelf bronze speel, maar dat ik nu bij 2vs2 platinum beland.
Zelf hik ik op de een of andere manier net tegen een overplaatsing naar silver aan bij 1vs1, maar telkens als het goed lijkt te gaan, dan verlies ik stom.

Ach ja, de 2vs2 is denk ik een meevaller en ik zal daarna wel wat zakken waarschijnlijk.
Maar op zich vond ik het wel een erg leuke kans om ervaring op te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over promotie / degragatie gesproken;
Ik heb ergens gelezen (lekker vaag) dat er seizoenen bestaan in SC2. Dat zou betekenen dat op een gegeven moment alles gereset zou worden en je weer placement matches moet spelen.
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Zorkey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 05:30:
spoiler:
OMG Liquid'Ret zn eerste game in GSL. Hij is zoooo goed, dit was niet te geloven. zelfs vergeleken met andere pro Zerg dit zag er zooo goed uit.

... Ret ftw. valt weinig over te zeggen, geniaal.

!!
Beetje jammer van die spoiler van je, leuk voor de mensen die de VOD ervan willen kijken...

[ Voor 65% gewijzigd door Khiu op 24-11-2010 09:38 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

3v3 tegen 2 of 3x 6-pool spelen, let wel, het zijn slowlings... het enige dat je MOET doen is tijd winnen...

Ik ga er vanuit dat je Protoss ben met 2 terran allies...

Bouw shit rond je mineral line(lekker compact), en voorkom dat ze de ruimte hebben om dan weer hier en dan weer daar aan te vallen. en verdedig een beetje met je probes, maar zorg ervoor dat jij tijd wint door te vechten waar ze geen surround kunnen krijgen, en/of gewoon rondjes rennen met je probes.

De terrans hebben zwaar goeie eco, dus die komen wel helpen als ze wat hebben, enige wat jouw zorg moet zijn is je nexus.. als ze die aanvallen verdedig je met probes. (attack / retreat, slowlings maken je dan helemaal niets)

Krijg je er 1 of 2 zeals uit... dan is het helemaal makkie.

Je terran buddies hebben hierna zo'n goeie eco t.o.v. de 2x of 3x zerg dat het hierna een walkover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 22:04
Dat is nou juist net hetgene dat vaak fout gaat.

Ik ben zelf van mening dat de terran buddies helemaal niet moeten komen helpen. Ze moeten juist meteen voor de tegenaanval gaan. Met een marine of 10 totaal kun je al zeker 1 van de 2 zerg spelers compleet van de kaart spelen. Tegen de tijd dat de eerste dood is hebben ze allebei al genoeg leger om nummer 2 aan te vallen.

De taak van degene die wordt aangevallen is inderdaad zo lang mogelijk overleven en de aanvallers proberen te vertragen. Een probe naar de basis van je maatjes wil ook nog wel eens helpen. Dan kun je in ieder geval nog iets opbouwen als je main gesloopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ditto tegen cannon rushers, maar die zijn makkelijker te stoppen, mits je ze scout natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khiu schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:36:
[...]

Beetje jammer van die spoiler van je, leuk voor de mensen die de VOD ervan willen kijken...
Idd grrr............................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:47:
[...]

Hier is al vaker over gesproken... Kijk dan gewoon niet in dit topic tot je de vods gezien hebt. Ik neem aan dat je (b.v.) Gosugamers en Teamliquid ook even links laat liggen aangezien je daar de uitslag ook mogelijk kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 20:52
ik bouw tegenwoordig mij scv's helemaal in, zodat je er niet bij kan. Ik zet mijn supplies tussen Refinery's en command center. Daarna maak ik supplies/buildings aan linker en rechterkant van refinery's. Zo komen ze nooit bij mijn scv's. Kan niet in elk level :)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:47:
[...]

Sorry maar de text dat iemand goed speelde is niet echt een spoiler. Aangezien iedereen goed speelt op dat niveau. Beter dan verwacht zegt ook niets en de uitkomt van de wedstrijd is helemaal niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Wmm schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:35:
[...]

Hier is al vaker over gesproken... Kijk dan gewoon niet in dit topic tot je de vods gezien hebt. Ik neem aan dat je (b.v.) Gosugamers en Teamliquid ook even links laat liggen aangezien je daar de uitslag ook mogelijk kunt lezen.
Op teamliquid wordt werkelijk alles in spoiler tags gezet. De moderators daar zijn vrij streng, kleine kans dat je per ongeluk de GSL uitslagen tegenkomt. Bovendien staan daar duizenden topics die over SC gaan, hier is er maar 1. Maak dan een nieuw topic aan waarin je uitslagen van de tournaments bespreekt...

Zet het gewoon even in spoiler tags, zo'n kleine moeite en je doet er anderen een plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Iemand een link naar game 2 van Ret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Elp schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:50:
[...]

Op teamliquid wordt werkelijk alles in spoiler tags gezet. De moderators daar zijn vrij streng, kleine kans dat je per ongeluk de GSL uitslagen tegenkomt. Bovendien staan daar duizenden topics die over SC gaan, hier is er maar 1. Maak dan een nieuw topic aan waarin je uitslagen van de tournaments bespreekt...

Zet het gewoon even in spoiler tags, zo'n kleine moeite en je doet er anderen een plezier mee.
Het is een nog kleinere moeite om tijdelijk niet in dit topic te komen. Daar doe je anderen ook een plezier mee.

Magoed, zinloze discussie |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:25:
[...]

Het is een nog kleinere moeite om tijdelijk niet in dit topic te komen. Daar doe je anderen ook een plezier mee.

Magoed, zinloze discussie |:(.
Het is gewoon een kleine moeite om een spoiler tag te zetten waar heb je anders deze tag voor!!!!!!! Zoals aangegeven wordt op TL alles in spoiler tags gezet en kan je daar gewoon vrij de topics bekijken (behalve die van GSL3 natuurlijk).

Dit zou namelijk betekenen dat ik de aankomende dagen/weken bijna helemaal deze thread niet kan bekijken omdat er elk dag games zijn waarvan ik de vods wil kijken. Zo zullen er wel meer zijn. Het is gewoon forum rules zou mooi zijn als mensen zich daar aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Kan iemand linkje plaatsen naar de vods of the live steams van deze matches.
Ik vind het altijd leuk om te kijken maar meestal weet ik niet wanneer matches zijn of waar de replays staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Kalender:
http://www.teamliquid.net/calendar/2010/11/#event_3097

Officiële site van GSL(= deels betaald en met VODs):
http://www.gomtv.net

Restreams:
http://www.teamliquid.net/video/streams/

Verder kun je de meeste matches wel op youtube vinden.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

De VODs verschijnen meestal wel op YouTube, maar worden ook vrij snel weer verwijderd. Je moet dus een beetje zoeken als je de VODs via de minder officiele weg wilt zien.

Overigens is de Clide vs Leenock serie een hele sterke aanrader. Dingt zeker mee voor de titel beste serie tot nu toe (en da's GSL 1 en 2 meegerekend).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

isomis schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:38:
ik bouw tegenwoordig mij scv's helemaal in, zodat je er niet bij kan. Ik zet mijn supplies tussen Refinery's en command center. Daarna maak ik supplies/buildings aan linker en rechterkant van refinery's. Zo komen ze nooit bij mijn scv's. Kan niet in elk level :)
Klinkt goed, maar is het voordeel in de praktijk niet beperkt? Hoe ver zit je in de game voor het helemaal dicht zit? Enkele minuten? Vijf minuten? De echte early harass kan je er niet mee vermijden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Bob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:11:
[...]

Klinkt goed, maar is het voordeel in de praktijk niet beperkt? Hoe ver zit je in de game voor het helemaal dicht zit? Enkele minuten? Vijf minuten? De echte early harass kan je er niet mee vermijden denk ik.
nee klopt, early harass kan je niet vermijden. Wat mij opvalt is dat een sensor tower grotendeels afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
isomis schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:21:
[...]

nee klopt, early harass kan je niet vermijden. Wat mij opvalt is dat een sensor tower grotendeels afschrikt.
Hm als ik een sensor tower opmerk is dat meestal main target 1. Aangezien de tegenstander namelijk vind dat hij dat ding nodig heeft zal het hem niet prettiger in zijn vel laten zitten als hij dat ding kwijt is.

Ook leuk is om scouting units of units bij tower aan te vallen met een grote overkill, meestal wordt je dan zelf de komende 2 min niet aangevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3v3: pppvttt

wij (p) slaan eerste push (~30 marines) af, wij pushen met collosi en worden hard afgemaakt door vikings, banishees, en scan.. (geen observer..)

goed, vervolgens gaat die zelfde persoon als een lamme banishees maken, in combinatie met marines en thors van iemand anders.

vraag: hoe versla je, als protoss, vikings + banishees + thors + marines, volgens mij owrd je ongeacht unit composition vrij hard geown als ze dat allemaal hebben |:(

...misschien had ik gewoon HT tech moeten gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:06:
3v3: pppvttt

vraag: hoe versla je, als protoss, vikings + banishees + thors + marines, volgens mij owrd je ongeacht unit composition vrij hard geown als ze dat allemaal hebben |:(
Immortals + HTs samen met een gewone gateway mix. Immortals tanken de Thors. De HTs ruimen de Marines op, of houden ze in ieder geval in beweging zodat ze niet teveel schade kunnen doen. Met de HTs kun je de Banshees feedbacken. Zorg dat je een Observer en wat Stalkers bij je hebt om de Banshees op te ruimen.

Met de Vikings in de lucht wordt het lastig de air-battle te winnen, maar dat hoeft niet zolang je geen Colossus bouwt. Als je enkel ground-units hebt, dan zijn de Vikings nutteloos.

edit: Vergeet Guardian Shield niet, de schade die Marines doen gaat er erg door omlaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 24-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:40:
Met de Vikings in de lucht wordt het lastig de air-battle te winnen, maar dat hoeft niet zolang je geen Colossus bouwt. Als je enkel ground-units hebt, dan zijn de Vikings nutteloos.
juist, maar dan gaat je observer eraan.
vervolgens word je gerapet door de cloacked banishees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

ik vind 3P vs maakt niet uit, toch al niet slim... enige dat je hoeft te doen is air dominance... en toss doet niets meer...
Banshee, Void, broodlord en gasloze ground spam (marine/ling/zeal) en 3P kan niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:45:
[...]

juist, maar dan gaat je observer eraan.
vervolgens word je gerapet door de cloacked banishees.
In relatief grote 3v3 battles zal er wel meer dan 1 Observer zijn. Bovendien hou je ze achter tot de Banshees cloaken, met goede positioning zullen de Vikings in range zijn van je HTs en dus kunnen ze gestormed worden als ze voor de Obs gaan. En een significante hoeveelheid Vikings enkel om Observers neer te schieten betekent dat je de ground battle moet kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
ben gister keihard geownd door vikings toen ik met me voidrays eraan kwam...

mothershipdoetwonderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh? dan moet hij aardig wat vikings hebben, vikings (zonder goddelijke micro) worden vrij had geownd door voids.
Species5618 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:55:
[...]

In relatief grote 3v3 battles zal er wel meer dan 1 Observer zijn. Bovendien hou je ze achter tot de Banshees cloaken, met goede positioning zullen de Vikings in range zijn van je HTs en dus kunnen ze gestormed worden als ze voor de Obs gaan. En een significante hoeveelheid Vikings enkel om Observers neer te schieten betekent dat je de ground battle moet kunnen winnen.
hij had er 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

@spoilertags
Dus, als er spoilertags staan, selecteren jullie nooit de tekst en gaan jullie alle VOD's bekijken om daarna de reacties terug te kijken die op GoT staan? Ik betwijfel het ten zeerste! Jullie lezen zeker ook de kaft niet van een DVD/Boek want dat zijn ook spoilers! :/

Kom eens met zn alle meer in het #sc2 kanaal op irc.tweakers.net dan is de discussie/spoilercrap hier vele malen minder nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:24:
Dit zou namelijk betekenen dat ik de aankomende dagen/weken bijna helemaal deze thread niet kan bekijken omdat er elk dag games zijn waarvan ik de vods wil kijken. Zo zullen er wel meer zijn. Het is gewoon forum rules zou mooi zijn als mensen zich daar aanhouden.
Pardon? Volgens mij is er op Tweakers.net geen forumpolicy die spoilertags dicteren. Het is volgens mij meer op basis van persoonlijk inzicht en onderlingen afspraken. Maargoed, ik denk dat we beter alles hier in spoilers kunnen gaan zetten dan :/

@ontopic
Laatste tijd flink aan het oefenen met keybindings en zie nu via SC2Gears dat ik gestaag begin te stijgen met gemiddelde APM. Van zon 40 nu naar de 60 gestegen.. heb ook het idee dat ik wat soepeler speel.
Nu weer de normale 1v1/ladders oppakken en weer gaan ranken :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door RaseriaN op 24-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Promoted naar de silver league ! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2w2g0gp.jpg

Opsomming :

- 455 Games
- waarvan de eerste 40 straight losses
- 1 profile bug waardoor ik maar 2 punten per win kreeg maar er 26 verloor als ik de match niet won.
- 9 weken Rank 1 in Bronze
- Bijna de 1900 punten aangetikt in bronze.

Zit ik nu dus met net geen 1700 punten in de Silver league kwam binnen op Rank 3.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 24-11-2010 23:41 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:24:
[...]

Het is gewoon een kleine moeite om een spoiler tag te zetten waar heb je anders deze tag voor!!!!!!! Zoals aangegeven wordt op TL alles in spoiler tags gezet en kan je daar gewoon vrij de topics bekijken (behalve die van GSL3 natuurlijk).

Mag jij me wel de forum rules linken waarin dat staan. Vooral gezien dat voor series de standaard regel is dat het geen spoilers meer zijn zodra het is uitgezonden.

Waar de spoiler tag wel voor is, is bijvoorbeeld om als er dingen van de storyline van volgende expansion bekend worden in te zetten. Maar het ging hier helemaal nergens meer over wat er in spoiler tags werd gezet, zelfs de opmerking dat mules goed zijn moest toen in spoiler tags.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Oh oooh, gisteren ben ik "reported" voor drophack use... nou, ik beef en sidder...

Wel lucky win, zat te kutten met zerg op blistering sands, verloor m'n exp te snel en liep toen achter de feiten aan.
Maarja met z'n final push dropte hij ineens >:)

Natuurlijk gevolgd door: You @#$!$% etc.. na +/- 10 minuten in een volgende game...
Sommige mensen.....

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:39
drophack? Je forceert door een progje dat je tegenstander dropt? oid?

Wat voor hacks zijn er eigenlijk allemaal en hoe kan je die herkennen?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Drophack en maphack zijn de meest voorkomende. Maar dan nog zijn ze vrij zeldzaam, want Blizzard zit er redelijk hard achteraan (ze hebben al een heel aantal hack-users gebanned en een paar hack-makers aangeklaagd).

Drophack herken je vanuit de match history van de tegenstander. Veel hele snelle wins kan een hint zijn.

Maphack zie je vooral in replays. Als je in de first-person-view van de maphacker kijkt, dan zullen de simpele maphacks laten zien dat de persoon vaak naar de Fog of War kijkt, waar jouw basis is of waar je leger net langsloopt. Meer geavanceerdere maphacks laten de camera-positie staan op het midden van de eigen basis, waardoor je in de first-person-view geen Fog-staren ziet, maar een camera die vaak naar de CC van de hacker kijkt. Maar als het een snelle speler is, dan valt dit niet erg op.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Nou, ze mogen mijn match history wel bekijken hoor...
Dit is de eerste keer dat ik niet zelf slachtoffer ben van een crash... en zeuren erover doe ik toch al niet.

Vind het wel lachen als ze daarna gaan staan whisperen en schelden.. kon alleen maar "lol" antwoorden.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Een rare vraag misschien, maar de laatste paar weken krijg of verlies ik (volgens mij match history) alleen nog punten in 2v2. De laatste 15 games in 1v1 en 4v4 win of verlies ik nooit punten. Is dat normaal? In 1v1 zou het misschien kunnen komen omdat ik al tijden 100e sta in gold? Maar in 4v4 ben ik pas net silver geplaatst.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

3xNix schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:59:
Nou, ze mogen mijn match history wel bekijken hoor...
Dit is de eerste keer dat ik niet zelf slachtoffer ben van een crash... en zeuren erover doe ik toch al niet.

Vind het wel lachen als ze daarna gaan staan whisperen en schelden.. kon alleen maar "lol" antwoorden.
Ach ja, voor veel mensen is de uitleg "de andere speler was gewoon beter" of "internet hapert wel eens" niet zo makkelijk als gewoon "HACK!" schreeuwen. Het zou me niet verbazen als Blizzard heel veel van dit soort hack-reports krijgt en ze lachend de prullenbak ingooit.

• Wmm
Species5618 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:24:
[...]

Ach ja, voor veel mensen is de uitleg "de andere speler was gewoon beter" of "internet hapert wel eens" niet zo makkelijk als gewoon "HACK!" schreeuwen. Het zou me niet verbazen als Blizzard heel veel van dit soort hack-reports krijgt en ze lachend de prullenbak ingooit.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat het geval zal zijn. Ten tijde van CNC Generals / Zero Hour was ik admin op een site waar je continu clanwars kon spelen en waar spelers ook maphacks konden rapporteren. In 95% van de gevallen was het gewoon onzin.

Daarom zeg ik ook altijd dat 90% van de spelers geen verstand heeft van balance of hacks maar er wel over klaagt / zegt slachtoffer ervan te zijn :P.

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Doet me denken aan de Wc3 tijd, dat je net toevallig je opponent tijdens het creepen tegenkomt: F*&$ing hacker! :+
Conclusies trekken voor gevorderden.

Verwijderd

ShadowBumble schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:51:

[afbeelding]

Opsomming :

- 455 Games
- 1 profile bug waardoor ik maar 2 punten per win kreeg maar er 26 verloor als ik de match niet won.

Zit ik nu dus met net geen 1700 punten in de Silver league kwam binnen op Rank 3.
Nice!
Maar de eerste 40 waren losses, ben je soms gelijk in multiplayer begonnen zonder oefening?

• Goldman
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:22:
[...]

Nice!
Maar de eerste 40 waren losses, ben je soms gelijk in multiplayer begonnen zonder oefening?
wie niet? ik heb 4 oefen matches gespeeld en daarna gewoon gegaan. Wat maakt mij stats nou uit. Als ik maar fun heb en dan heb ik het niet eens over de 'normal' speed. ARGH!!!!!!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
bah, zit nu in diamond maar vind het nu niet meer leuk.

moet elke game oper geconcentreerd zijn :S verliezen heb ik namelijk een hekel aan.

De tijden van met een biertje erbij starcraft spelen zijn over :(

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Gewoon 4 vs 4 gaan spelen... kan je rustig een biertje drinken... of 2 :-)

Less = more

• isomis
Bert2000 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:49:

moet elke game oper geconcentreerd zijn :S verliezen heb ik namelijk een hekel aan.

YouTube: NEW: Heineken Walking Fridge (follow up)

Verwijderd

Bert2000 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:49:

LOL :D

Je kan altijd nog custom games spelen, dan kom je tegen bronze spelers xD

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ook mensen die dreamhack gaan volgen via day9.tv?

• zonglew00
ShadowBumble schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:51:

[afbeelding]

Opsomming :

- 455 Games

Congratz!!! Welcome in Silver :P
Ik zie je over 2 jaar in diamond })

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
djfrankel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:43:
Day[9] heeft zijn eigen Ustream @dreamhack.se

http://live.dreamhack.se/...cial/50_Day9/embedded.htm

En ja ik ben het nu aan het volgen :)

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
djfrankel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:43:
Als ik er aan denk, hoe laat begint het?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:22:
[...]

Nice!
Juh :P had zeg maar verwacht dat het meer richting C&C was silly me.
zonglew00 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:23:
[...]

Congratz!!! Welcome in Silver :P
Ik zie je over 2 jaar in diamond })
Do i get coffee then also ?

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

dtech schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:09:
[...]

Als ik er aan denk, hoe laat begint het?
Het is net afgelopen voor vandaag. Maar vandaag was er vrij weinig op het programma. De komende dagen zitten voller volgens mij. De spelers zijn in poules verdeeld (8 poules van 4 spelers). De eerste 2 poules zijn vandaag gespeeld. Morgen vanaf 09:00 beginnen de matches in de overige 6 poules en 's avonds is de Round of 16 met de 2 beste spelers van iedere poule. Een vol programma dus.

Meer details op de website:
http://www.dreamhack.se/d...le/e-sports/starcraft-ii/

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Paar maanden te laat om mee te zijn met de hype, maar ik heb sinds vandaag ook starcraft 2! Na wat prutsen werkt het best wel goed onder linux met wine. Eerste (drie) install pogingen gaven me steevast dezelfde error na het patchen:
Your StarCraft II installation is corrupt.
Arghh, paniek :(.

Gelukkig niet al te lang nadien de oplossing gevonden:
* If your game says "Your StarCraft II installation is corrupt" don't fret, you've just forgotten to install lib32-libldap
Pfew :). Mezelf helemaal zitten opjagen voor niets :+.

De eerste paar missies in de campaign op normal mode gingen best wel vlot. Al zijn de menu's best wel onhandig, geef mij maar een ouderwets statisch menu in de plaats van deze ondingen. Maar wie koopt er nu ook starcraft voor de single player ;). Voordat ik mezelf helemaal blindelings, zonder enige starcraft ervaring in de multiplayer wilde storten toch maar een spel tegen de AI op medium. Werd hopeloos afgemaakt de eerste poging, dus moet nog wat oefenen voor ik online ga ;).

De dreamhack stream was best wel amusant om te kijken, zelfs als een leek :).

Strava

• Goldman
menu is in het begin even wennen, maar zeker goed ontworpen. Kom je achter als je het spel elke dag 1x opstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Menu is inderdaad een kwestie van wennen, maar als je eraan gewend bent, dan is het een fijn menu.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@DeadLock

Pas wel op, ik heb 2 verhalen gelezen van Blizzard die SC2 onder Wine als hack had gedetecteerd.

@Goldman

niet mee eens, je moet meerdere klikken doen voor eigenlijk alles (toegeven, behalve multiplayer ladder wat natuurlijk ook de meest belangrijke functie is)

Dat zou nog niet eens zo erg zijn als Battle.net niet al een maand zo traag als dikke stront is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Vraag me af of NTT de NTT is waar ik Sc1 mee heb gespeeld in TCO...

Wel leuk te zien dat het niet allemaal 12-18 jarige guppies zijn, maar ook veterans.

spoiler:
Jammer van NTT, denk dat ie teveel last van zenuwen had ofzo... hij liet zoveel liggen... 0 -3 en naar huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

3xNix schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:59:
Vraag me af of NTT de NTT is waar ik Sc1 mee heb gespeeld in TCO...
Ja. SC2 NTT = SC1 NTT.

Overigens is de Dreamhack livestream weer begonnen @ www.day9.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Species5618 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:10:
[...]

Ja. SC2 NTT = SC1 NTT.

Overigens is de Dreamhack livestream weer begonnen @ www.day9.tv
#grunt voice
Work work :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
et36s schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:45:
[...]

Day\[9] heeft zijn eigen Ustream @dreamhack.se

http://live.dreamhack.se/...cial/50_Day9/embedded.htm

En ja ik ben het nu aan het volgen :)
Ja en nu begint GSL ook Dreamhack & GSL splitscreen kijken (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil er vanavond 3v3 of 4v4-en ? :)
Ik ben bronze - silver niveau en speel Terran..
naam: Baco # 468

ben van half 9 tot ergens in de nacht aanwezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zorkey schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:
[...]

laatste game op Dreamhack is nu bezig dan break tot 14:00 onze tijd speculatief waarschijnlijk puur door de GSL dus. je ziet de viewers ook droppen op de Day9.tv stream die allemaal switchen naar GSL3

spoiler: Dreamhack
Tie break ook uitgestelt :P tot vanmidag haha

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 26-11-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:06:
Wie wil er vanavond 3v3 of 4v4-en ? :)
Ik ben bronze - silver niveau en speel Terran..
naam: Baco # 468

ben van half 9 tot ergens in de nacht aanwezig :P
Ik heb daar op zich wel zin in, voeg me maar toe vanavond : Nyx#670

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam . Baco .. als in Bacoboi? WC3 gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Ik kwam vonochtend een grappige bug tegen op het teamliquid forum, als je een robo bay netjes dichtbouwt dan kan je colossus in het water/ruimte komen te staan en daar vrij rond bewegen.
Men denkt dat Blizzard dit snel zal verbeteren, maar ik probeer het als ik uit me'n werk ben even tegen de CPU.

http://imgur.com/3dHZY

De discussie kwam op dit onderwerp omdat gisteren tijdens de stream van dreamhack er een baracks was met een grafische bug. Het leek alsof de baracks nog in aanbouw was maar hij was al klaar. Zag er erg humoristich uit tijdens het omhoogvliegen/verplaatsen.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Zorkey schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:
[...]

Wanneer gaan ze weer door eigenlijk zou toch om 13:00 moeten zijn, maar ik zie het niet op de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:09:
Lol de oude Wc3 bois komen bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

stream is hier, volgens mij in 720P

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meh, Genius ook al uit de GSL.
Protoss heeft het zwaar dit seizoen terwijl seizoen 1 nog erg veel Protoss spelers had. Ik hoop als Zerg speler niet dat er idd weer een Toss nerf aankomt zoals door Blizzard gehint werd op Blizzcon.

Wordt ook wel een beetje moe van al die Terran 1 base all-in's. Is Terran nu echt zo bang voor de late game dat elke T all-in moet gaan? Ik zie het ook al meer en meer op de ladder en in high level replays. Dit is overigens niet alleen in TvZ (waar ik me de angst voor een late game nog voor kan stellen) maar ook TvP en zelfs TvT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Prima, je kan me toevoegen FooBar#820. Ben wel gold maar speel voornamelijk Zerg en Protoss en wil wat oefenen met T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Hallo,

we zijn met starcraft2.nl aanwezig op Dreamhack Winter 2010. Paar updates:
- Nederlandse terran speler NTT is uitgeschakeld in de poules.
- ServaNt is als eerste door in zijn poule.
- Daboo is nu aan het spelen.

Volg de Nederlandse Starcraft 2 spelers hier:
- sc2.nl

Daarnaast heb ik nog wat video interviews gedaan:
- White-Ra
- Apollo en Day9

We zijn nu video interviews aan het renderen van NTT, ServaNt, HUK, Morrow, Sjow en nog meer.. coverage @ starcraft2.nl met al het nieuws/video's/foto's.

Zijn er nog wensen qua interviews? bepaalde spelers? bepaalde vragen? De dreamarena is geweldig trouwens. Plek voor 1100 man. En dat gaat veel te weinig worden voor de finales.

Afbeeldingslocatie: http://static.gamelux.nl/storage/images/photos/ebe/d16/9634_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.gamelux.nl/storage/images/photos/935/f1f/9613_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.gamelux.nl/storage/images/photos/570/b81/9732_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

djengizz schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:48:
Meh, Genius ook al uit de GSL.
Protoss heeft het zwaar dit seizoen terwijl seizoen 1 nog erg veel Protoss spelers had. Ik hoop als Zerg speler niet dat er idd weer een Toss nerf aankomt zoals door Blizzard gehint werd op Blizzcon.

Wordt ook wel een beetje moe van al die Terran 1 base all-in's. Is Terran nu echt zo bang voor de late game dat elke T all-in moet gaan? Ik zie het ook al meer en meer op de ladder en in high level replays. Dit is overigens niet alleen in TvZ (waar ik me de angst voor een late game nog voor kan stellen) maar ook TvP en zelfs TvT.
Tegen toss ben ik inderdaad heel erg bang om late game te gaan. Als de toss eenmaal storm/colossi hebt en je gaat richting de 200/200 dan wordt winnen heel erg moeilijk. Meestal gaat het zelfs zo hard dat mijn army zowat insta killed wordt :P

TvZ is redelijk eng, maar daar is het vooral marines en banelings de hele game door. Daarnaast krijg je gewoon units die dit supporten, dus medivacs wat tanks en paar marauders voor de muur.

De zerg speler gaat meestal muta en infestors om het te supporten.

TvT is niet zo heel erg veranderd sinds alle patches, nog steeds bio/tank alleen zie je nu veel meer die early game harass langs komen met banshee's/hellions.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:31:
[...]

Lol de oude Wc3 bois komen bij elkaar. :)
Ja _Fonz hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
In mijn ogen hadden ze wel een presentator moeten nemen die wat vloeiender engels spreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Naar aanleiding van de eindeloze discussie over wel of geen spoiler tags gebruiken voor toernooi-resultaten, bedacht ik dat het een goed plan zou zijn om de pro-gaming discussie af te splitsen naar een eigen topic. ik heb dit de mods voorgelegd en die vonden het ook een goed idee.

Dus bij deze: Het Starcraft 2 Pro-gaming & toernooien topic. Hier kan spoiler-tag-vrij gediscussieerd worden over de resultaten van grote toernooien. Mensen die de wedstrijden niet live hebben gezien kunnen het algemene SC 2 topic blijven volgen zonder dat de matches gespoiled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daboo gewonnen van Tyler(aka NonY) Maar is niet door in zijn pool want tyler heeft gewonnen van Inca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

waar kan ik Apollo's shout channel vinden?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:09:
Prima, je kan me toevoegen FooBar#820. Ben wel gold maar speel voornamelijk Zerg en Protoss en wil wat oefenen met T :)
toppie
On_E schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:38:
[...]

Ik heb daar op zich wel zin in, voeg me maar toe vanavond : Nyx#670
doe ik
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:09:
niet dat ik kan herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:33:
Daboo gewonnen van Tyler(aka NonY) Maar is niet door in zijn pool want tyler heeft gewonnen van Inca.
Ja daboo was erg blij. We hebben net interview met tyler en daboo afgerond.. we moeten nog zoveel renderen/uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Hoe verslaan jullie Zerg als protos zijnde? Er is voor mij geen mogelijkheid. Of voor mijn eerste zealot er is zitten er al 8 zerglings op mijn probes te springen. Of enkele banelings (OP naar mijn mening) blazen alles in een keer op! :S

Echt, ik kan voor geen mogelijkheid winnen van Zerg ...

Zojuist keihard verloren omdat enkele Banelings (10 stuks ofzo) zowel mijn leger als ingang blokkade geheel opblazen, echt WTF!?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Dreanor schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:59:
Hoe verslaan jullie Zerg als protos zijnde? Er is voor mij geen mogelijkheid. Of voor mijn eerste zealot er is zitten er al 8 zerglings op mijn probes te springen. Of enkele banelings (OP naar mijn mening) blazen alles in een keer op! :S

Echt, ik kan voor geen mogelijkheid winnen van Zerg ...

Zojuist keihard verloren omdat enkele Banelings (10 stuks ofzo) zowel mijn leger als ingang blokkade geheel opblazen, echt WTF!?
als je gewoon 9-12-gate aanhoudt... en daarna een zeal chrono eruit boost... rennen die 8 lings wel weg als je met 4 probes eraan komt...

banelings? forcefield....

banelings zijn best OP... maar tegen protoss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat er veel mensen zijn die moeite hebben tegen zerg, ze weten vaak niet wat ze moeten doen tegen de grote masses roaches, lings, mutas.. noem maar op. Ik heb zelf een tijd zerg gespeeld, en speel nu protoss. Mijn beste matchup is nu PvZ, omdat ik weet hoe je een zerg op een solide manier kan verslaan. Voor degenen die echt geen idee hebben wat ze moeten doen tegen zerg, hier een aantal tips + replays:

Ik zal in mijn voorbeelden voor het gemak PvZ nemen.

Zerg maakt gebruik van larvae. Veel mensen zien het als de sterkte van zerg, ik zie het als de zwakte. Een zerg speler moet altijd een keuze maken tussen units en drones. De zerg speler zal zijn army goed moeten doseren, anders zijn er te weinig drones om later in de game er goed voor te staan. Dit kan je op een vrij simpele manier beinvloeden als zerg tegenstander.

De meeste mensen weten dat ze zerg spelers vaak moeten aanvallen. Wat die mensen vaak dan niet doorhebben, is dat je totaal geen damage hoeft te doen als je een aanval maakt. Je kan gerust gewoon de crep van de zerg oplopen, wat de zerg de neiging geeft om veel units te maken, vaak zerglings die veel larvae innemen. Als je een observer bij de hand hebt, kan je ook creep tumors slopen. Als je merkt dat de zerg een redelijk leger heeft, wat serieuze damage kan doen, kan je gerust even terug naar de xel'naga tower om je leger weer wat groter te maken, en expanden.

De zerg speler zal zich onder druk voelen, en op weinig bases blijven. Waarschijnlijk zal hij geen mutalisks maken, en proberen map control te krijgen, wat hem niet tot weinig lukt.

Expanden is erg belangrijk tegen zerg. Je doel is om evenveel bases te houden als de zerg speler. Dit kan je doen door constant over de zerg zijn creep te lopen en af en toe een unit hier of daar te snipen. Ook kan je een of twee void rays maken, wat defenses, en vooral een defensieve houding van de zerg forceerd. Als je een expansion veilig hebt, kan je weer verder gaan met druk zetten op de zerg. Ook nu hoeft het geen damage te dealen, alleen als je denkt dat je veel meer units kan uitroeien dan zelf te verliezen.

Een leuk extraatje om te hebben is 2 forges die constant met chrono boost upgrades eruit poept. 3-3 upgrades is vrij snel te halen, en zal je echt enorm helpen in de late game.

Als je de game zo doorgaat, en blijft expanden, zal je uiteindelijk 200 food bereiken rond dezelfde tijd als zerg. Dit is een perfecte positie om in te zitten. Een zerg wil eigenlijk rond de 30 (of meer) food voorlopen. Uiteindelijk heb je genoeg units om langzaam de expansions van de zerg te slopen, en zijn main army neer te halen.

GG.

Welke unit combo je gebruikt maakt niet heel veel uit, als het maar voor angst zorgt bij de zerg speler. Een paar void rays is een goed voorbeeld, maar ik ga zelf vaak puur stalker zealot sentry, zelfs tot de late game. Colossus is ook geen gek idee, maar dan is het echt zaak dat je er geen een verliest. Een zerg speler zonder map control is een zerg zonder toekomst. Je zal vaak een all-in push zien. Hier moet je wel erg voor uitkijken, je moet kosten wat kost je leger zo groot mogelijk houden. Als een zerg merkt dat je weinig units overhebt kan hij of counteren, of expanden. Allebei de scenario's wil je niet hebben.

Replays:

Steppes of War
De zerg speler expansion, wat mij kans geeft om mijn speelstijl goed te laten werken. Ik maak 4 gateways, en nadat de drone dood is cancel ik een gateway. Door de '4 gate' zal de zerg aardige verdediging opgooien, en heb ik de kans om bij zijn base te campen. Op 7:30 heeft de zerg speler een vrij groot leger, groot genoeg om een 4 gate tegen te houden, maar te klein om te counteren. Ik doe geen 4 gate, dus hij heeft een groot deel van zijn economie opgegeven voor een push die nooit zal komen. Daarom expand ik ook. Door deze manier van spelen heeft de zerg van 5:00 tot 7:44 geen drones gemaakt. Daar maakte ik een fout door mijn minerals en gas niet goed uit te geven, en ook nog supply blocks, en de zerg speler kreeg ruimte om veel drones te maken. Op 15:00 heeft de zerg nog steeds geen 3e base. Ik ben er al wel mee bezig. Ook heb ik meer probes. Hier is de game dan in feite ook gewoon over.

Xel'naga Caverns
Hier paste ik hetzelfde principe toe. Ik wilde eerst stargate gaan, maar ben uiteindelijk toch voor 3 gate gegaan. Ik kon de zerg redelijk containen, maar de zerg kreeg meer map control dan ik eigenlijk wilde, waardoor de mid game eruitziet alsof de zerg een goede kans heeft. Als je naar het food verschil, vooral de worker count kijkt zie je alleen dat het anders is. Protoss kan makkelijk units en probes maken, zerg niet. Door deze gelijk opgaande gevechten kom ik dus uiteindelijk voorop, met een behoorlijk food verschil. Gelijke base count is sterk in het voordeel van Protoss.

Metalopolis
Deze beschrijving zal ik kort houden: De zerg kon aardig voor blijven in food, maar uiteindelijk had hij niet genoeg map control om met income gelijk te blijven.

Scrap Station
Degene die mij heeft geinspireerd om zo te gaan spelen: Dlovan, onze nederlandse superheld. Hij kon me containen op 2 bases, en mijn expansion lang uitstellen (ik expandde niet direct omdat hij een forge had, ik wil geen cannons naast mn hatch) en door aan veel kanten aan te vallen. Ook verloor hij door de game heen bijna geen units.

Let niet op de vele kleine foutje in mijn en mijn tegenstanders gameplay, het gaat hier om de stijl en de strategie, niet om de directe uitvoering ervan. Laatste game zat ik wat pro zerg praat eruit te gooien, dit was enigzins overdreven, ik denk een stuk milder over de balance :D

Samenvatting:
- Constant druk zetten
- Expanden
- Upgaden
- Niet teveel units kwijtraken

Dat is alles, de unit combo en build orders laat ik aan jezelf over.

ps: deze gast moet kaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:13:
Ik zal in mijn voorbeelden voor het gemak PvZ nemen.
Goede tips hoor maar een kleine kanttekening bij Steppes of War.

Veel goede Zergs (Machine / CatZ / etc.) downvoten deze map of als ze hem spelen passen ze een 1 base all-in of cheese toe vs T en P. CatZ opent hier bv. standaard 7-pool en de tactiek die jij beschrijft zal niet standaard werken op deze map.
De strat die jij beschrijft zal alleen werken vs een FE opening (zoals je tegenstander deed). Pas dus in het algemeen op voor all-ins en cheese vs Zerg op deze map want het is een onmogelijke map voor Zerg. Ook een FE opening door Zerg zegt niet alles want dit kan fake zijn of puur voor de larve om een all-in sterker te maken.

In mindere mate geldt dit ook voor Jungle Basin en Delta Quadrant, hier zul je vaker cheeses en all-ins zien van Zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de map naam kwijt, maar het is de map met de 'smiley face' op de minimap, als ik daar met random als zerg spawnde:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/14y7tqp.png

Wat ik wel had als zerg met 14 expo dat iemand me aanvalt net nadat ik gekozen heb om drones te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protoss 200/200 is echt goed in verhouding met die van Zerg. Maar in TvZ is dat niet het geval, TvZ army van een 200/200 zerg is gewoon cost effective. Alleen een full MECH leger van een terran is echt veel sterker. Maar dat maakt niet uit, want het is niet viable meer. Je kan 1. de immobility abusen. Maar vooral, door de roach buff. Kan je gewoon zodra je mech scouten, keihard dronen. 50 roaches maken, a-move. weer remaken en winnen. Muta/ling/bling/infestor is verschrikkelijk cost effective vs bio, zelfs met micro. Als er eenmaal genoeg blings op de map zijn is er niks dat een terran speler kan doen :/ Daarom is het beste constant pressuren Foxer stijl om ervoor te zorgen dat hij weinig drones/blings kan maken. Maar dat is echt verschrikkelijk lastig en als de zerg precies genoeg drones en units maakt zal die uiteindelijk toch winnen. Macro games kunnen echt niet vs een zerg. Je kan alleen winnen als de zerg een fout maakt in het maken van drones/units. Dus ookal balanceren ze het, komen er nieuwe strategieen die goed voor terran zullen werken. Feit blijft dat een perfect spelende zerg altijd zal winnen van een perfect spelende terran of protoss. Stel je voor dat een zerg precies genoeg drones maakt bij elke aanval, en elke harass perfect verdedigt. Dan kan je niet winnen. Natuurlijk speelt niemand perfect, maar dat is toch iets om over na te denken.
Q. Do you think zerg is favored in the ZvT balance?
A. Zerg is definitely favored. If the zerg decides to go mutalisk, zergling, the terran is limited to a small number of options and the game becomes impossible to lose once the zerg has enough banelings on creep.
Quote van LeenockFoO.

Anyway, ik zit nu in Diamond met zerg jeej:P Mag op een account van een vriend spelen die eerst gold was. Net naar diamond gepromoveerd. ZvZ vind ik het lastigst. Maar dat komt omdat echt heel veel cheesen zoals 1 base ling/bling en ik altijd 14 hatch :P (behalve op kleine maps) TvZ is echt verschrikkelijk makkelijk voor mij lol. Omdat ik zo'n beetje elke build weet voor terran en precies weet hoeveel units een terran kan hebben op een bepaald moment wanneer die voor een bepaalde build gaat kan ik bijna elke aanval perfect verdedigen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:54:
[...]

Quote van LeenockFoO.

Anyway, ik zit nu in Diamond met zerg jeej:P Mag op een account van een vriend spelen die eerst gold was. Net naar diamond gepromoveerd. ZvZ vind ik het lastigst. Maar dat komt omdat echt heel veel cheesen zoals 1 base ling/bling en ik altijd 14 hatch :P (behalve op kleine maps) TvZ is echt verschrikkelijk makkelijk voor mij lol. Omdat ik zo'n beetje elke build weet voor terran en precies weet hoeveel units een terran kan hebben op een bepaald moment wanneer die voor een bepaalde build gaat kan ik bijna elke aanval perfect verdedigen :P
Wat is er cheesy aan one base (b)ling?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 18:14 . Reden: Flinke lap tekst weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:54:
Feit blijft dat een perfect spelende zerg altijd zal winnen van een perfect spelende terran of protoss.
Hoe kun je dat zeggen als je zelf al aangeeft dat dat niet te bewijzen is? Als dit zo'n vaststaand feit was zou Blizzard dan niet patchen?
Quote van LeenockFoO.
Hmmm, mooie quote maar de Koreaanse en EU ladder statistieken laten toch een ander verhaal zien (TvZ 50.5% voor Korea en 55,0% voor EU). Overigens ook opvallend dat die statistieken heel anders liggen in Korea, EU en NA. Misschien toch weer een metagame verhaal of evolutie van een nieuwe game?

Leenock vs Clide was trouwens een mooi voorbeeld van een macro game die tot ver in de endgame gelijk op ging en voor mijn gevoel ook in het voordeel van Clide had kunnen eindigen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de Koreaanse 1 base all-in stijl die je nu veel ziet van T niet echt een creatieve oplossing vind. Misschien heeft T ook een FruitDealer nodig om te laten zien dat het ook anders kan.

Maar dan nog zie ik ook wel een probleem dat het erg lastig is om een Zerg die een bepaalde macro staat bereikt te verslaan. Maar of dat een balans issue is (was ook zo in BW) of een eigenschap van het ras wat steeds duidelijker naar boven komt en waar P en T nog moeten adjusten (remember de Zerg QQ over MMM --> A-move?, niets aan gepatched Zerg heeft het wel leren counteren).

Ik wil ook echt niet Zerg verdedigen omdat ik Zerg speel, als iets unbalanced is moet het gepatched worden. Ik ben alleen bang voor te veel patchen zonder dat de 'echte' balans wordt verbeterd, het spel is nog zo nieuw. Ook is mijn nivo te laag om echte balans issues te kunnen zien maar het verbaast mij wel dat zo'n hoog nivo spelers als jezelf zo overtuigd is van een inbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van TvZ ben ik al heel lang aan het roepen, vooral van lings + mutas, je hebt gewoon bijzonder weinig goede counters daarvoor. Daarmee zeg ik niet dat TvZ zeker weten in voordeel van zerg is, maar wel dat er meer diversiteit moet komen.

Ik ben als protoss dol op 14 hatches, kan ik leuk zealot rushen. Al zijn er tegenwoordig wel meer zerg die wat meer stallen en die hatchery dan opgeven zodat ze roaches kunnen maken, en dan heb ik wel een probleem itt zerg die mij met zerglings blijven aanvallen.

Zerg counters tegen MMM won trouwens nog altijd makkelijk met a-move, banelings. Als beide kanten a-move doen wint zerg enorm makkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 26-11-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Tot zo ver kan ik alleen een Zerg met muta/lings verslaan met Marines+Medivacs. Press stim to win zeg ik dan altijd. Het is alleen belangerijk dat je je medivacs achter je troops laat om te healen en weinig muta-poep op je voorraam van je medivac te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

DeX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:50:
Tot zo ver kan ik alleen een Zerg met muta/lings verslaan met Marines+Medivacs. Press stim to win zeg ik dan altijd. Het is alleen belangerijk dat je je medivacs achter je troops laat om te healen en weinig muta-poep op je voorraam van je medivac te krijgen.
Ik bevecht Muta/Ling(/Bling) met Thor/Tank/Marine/Medivac. Positie is ontzettend belangrijk met deze unit-mix. Als je tanks unsieged zijn terwijl de lings eraankomen heb je een probleem. Als de Marines geen ruimte hebben om te kiten dan rollen de Blings je op.

Ik push meestal van 2-base, ik stuur 5~10 SCVs mee met auto-repair voor de T&T. Thors voorop, MM erachter/ernaast, tanks achteraan. Kleine stukjes lopen en tanks siegen. Een Raven meenemen (of scans sparen) kan handig zijn om de creep te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik moet zeggen Loloftherings/terminator wel een punt heeft. Af en toe pesten die zerg... dan raakt ie in paniek.
en hou je leger bij elkaar.

1 ling = no problem
2 lings = still no problem
10 lings = euh....
10 million zerglings = houston we have a problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
wanneer promoveer ik nu is

wordt eigelijk altijd tegen zilver gezet
vaak ook al tegen platium en ben ook al enkele keer tegen diamonds gezet

zelfs tegen enkele diamonds gewonnen
maar zit nog steeds in brons :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
zonglew00 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:53:
Ik moet zeggen Loloftherings/terminator wel een punt heeft. Af en toe pesten die zerg... dan raakt ie in paniek.
en hou je leger bij elkaar.

1 ling = no problem
2 lings = still no problem
10 lings = euh....
10 million zerglings = houston we have a problem
gelukkig hebben wee een 200 food max

houston we solved the problem...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.