Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is iets die juist prima is, het probleem is de thor splash. Het is belachelijk dat die alleen werkt als units in elkaar glitchen. Of die splash radius moet groter zodat die ook in normale situatie wat doet of hij moet gewoon weg.

8 mutas winnen van 3 missile turrets die mineral line beschermen. En repairen van missile turrets schiet weinig op gezien dat dat vooral SCVs kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
furby-killer schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:00:
Dat is iets die juist prima is, het probleem is de thor splash. Het is belachelijk dat die alleen werkt als units in elkaar glitchen. Of die splash radius moet groter zodat die ook in normale situatie wat doet of hij moet gewoon weg.

8 mutas winnen van 3 missile turrets die mineral line beschermen. En repairen van missile turrets schiet weinig op gezien dat dat vooral SCVs kost.
Maar die thor splash is juist gemaakt om het glitchen van muta's tegen te gaan. Als radius groter wordt dan wordt de thor weer te sterk. Maar nu ontkom als Z heel makkelijk aan deze splash door een 'truukje' te doen. Inplaats van goede micro skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
Zo te zien ben ik niet de enige met problemen met de muta's maar, ik heb wat tips geprobeerd in de praktijk te brengen en heb inmiddels wat zerg players verslagen (silver/gold) die early expand, muta's gaan. Mijn oplossing PvZ als je ziet dat ze early expand gaan rush met 2,3,4 zealots op zijn expansion, sloop het (ga 1st voor de Drones, zerglings) of ze gaan roaches of spine crawlers. Ga four gate Stalker, Zealots. Push. Expand ondertussen. Mocht degene nog leven en alsnog muta's gaan add Warp Gate's en ga Blink Stalkers (splits ze op) plaats minimaal 3 photocannon's in je mineral lines (om tijd te winnen) en blijf muta's snipen met je Blink Stalkers in je basis. Ondertussen een Mix van Zealots (with speed upgrade), Sentry's (tegen zerglings, Stalkers zijn useless) en Stalkers in warpen en pushen.

Nadeel aan muta's vind ik vooral als ze eenmaal in je mineral line aanwezig zijn de probes (slechts 20hp?) oplossen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Heeft er iemand een idee van het bestaan van (in het nederlands geschreven) boeken over warcraft of starcraft.
Zowel met strategietips als achtergrondverhaal.

Was maar een ideetje om op mijn kerstlijstje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:59:
Mocht degene nog leven en alsnog muta's gaan add Warp Gate's en ga Blink Stalkers (splits ze op) plaats minimaal 3 photocannon's in je mineral lines (om tijd te winnen)
eentje is wel genoeg.. muta's zijn echt bedroevend slecht tegen buildings

een muta doet 6 dps, hebben ze er 10 (1000/1000 investering), kost het alsnog 5 seconden om 1 cannon te slopen :')

als dat niet genoeg tijd is om je blink stalkers dichterbij te brengen, dan faal je aardig.

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:34:
[...]

Probeer eens de 'magic box'.

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Mutalisk
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Missile_turret

Volgens deze info gaat een turret dood door 2 volleys van 8 muta's, terwijl het drie turrets 2 volleys kost om één muta neer te krijgen. Je zou dus ~4 mutas overhouden na 3 turrets kapot gemaakt te hebben.

Zelf heb ik als P ook veel moeite met muta's, cannons vertragen alleen maar en doen weinig damage, en om echt effectief te zijn vs muta heb je stalkers + sentry met Guardian Shield nodig. Maar als je mineral line geharasst word en je warpt stalkers in, kan je niet een sentry inwarpen voor een instant GS.
Uiteraard gebruik ik de magic box.

Het zijn 4 volleys. 250/(8*8)=3.9, dus 4. Je beredenering klopt als je er van uit gaat dat er maar 1 turret tegelijk schiet, als er twee turrets schieten dan winnen de turrets. Dat heeft alles met de plaatsing van de turrets te maken. Ik ben er zelf ook geen ster in, maar een goede plaatsing maakt het verschil.

Trouwens, je moet er ook rekening mee houden dat een muta veel duurder is dan een turret. Stel die muta's maken die 3 turrets dood maar verliezen ook 4 muta's, op dat moment heeft zerg relatief 100 minerals en 400 gas verloren. Ze moeten dan nog een lading SCV's killen om dat weer goed te maken. Tegen die tijd moet de mobiele anti-air van terran aankomen om de muta's weg te jagen.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Als je het spel wilt verkopen moet je dan ook je battle net account meegeven aan de koper ?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JT888 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 04:02:
Als je het spel wilt verkopen moet je dan ook je battle net account meegeven aan de koper ?
Ja, is namelijk tegen de ToS, als de koper ook ooit een account password reset nodig heeft of wat dan ook heeft hij de naw gegevens nodig van de persoon die geregistreerd is op het battle.net account

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
koosz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:40:
[...]

Maar die thor splash is juist gemaakt om het glitchen van muta's tegen te gaan. Als radius groter wordt dan wordt de thor weer te sterk. Maar nu ontkom als Z heel makkelijk aan deze splash door een 'truukje' te doen. Inplaats van goede micro skills.
Huh?
Thor, Baneling, Tank, Colossus, etc doen allemaal splash damage. Hoe ontkom je aan splash damage? Door je units te spreiden. Hoe spreidt je air units? Door te magic boxen.

Het is geen 'truukje' het is gewoon micro net zoals het spreiden van je marines vs banelings, je drones niet laten stacken vs hellions of het spreiden van je troepen vs tank splash. Het verschil is alleen dat air units zich automagisch spreiden. Hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Vikings vs Fungal Growth, storm o.i.d. De magic box geeft dan hetzelfde voordeel. Soms heeft spreiden voordeel soms geeft stacken juist voordeel.

Dit heet control en is geen glitch of exploit op een mechanisme in het spel, dit is zoals de mechanics bedoeld zijn. Daarnaast kost het magic boxen nog een verborgen resource: aandacht. Ik weet niet hoe vaak ik dit heb meegemaakt of gezien maar een klein foutje en je mutas stacken weer en weg zijn je dure mutas.

Ik vind zelf dat dit spel control nog meer zou moeten belonen en dat deze mechanismen zeker niet weg gehaald moeten worden.

Edit:
Ik wil hiermee overigens niets zeggen over de effectiviteit van de Thor vs de Muta. Als hier al iets mis mee zou zijn, pas dan de problematische units aan.
Mijn boodschap is meer dat ik juist meer control voordeel zou willen zien waardoor de speler met de betere micro een groter voordeel behaald. Zaken als het spreiden van units zijn hier een mooi voorbeeld van en het weghalen van deze mechanics bevoordeeld het a-move syndroom...

[ Voor 16% gewijzigd door djengizz op 18-11-2010 08:35 ]

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Ik ben gister toch een partijtje slecht bezig geweest… tjonge.

Het begon allemaal leuk met wat 3vs3 random. Daarna ging ik 2vs2. Ons team zit in bronze, en dat is terecht ook. Eerste potje, ik T hij P. tegenstander P en Z. Ik ging zo snel mogelijk voor een ghost en pakte met mijn eerste succesvolle nuke alle drones en vrijwel alle overlords. Geniaal! Meteen de achievement ‘Nuclear launch detected’ gehaald… Onze zerg leavde meteen de game, en de protoss had zichzelf helemaal dichtgebouwd met canons (kost veeeeel geld!).

Mijn maatje was ondertussen rustig bezig met techen en VR’s spammen… ik bleef een beetje pushen, maar kwam er na een tijdje niet meer door met mn ghost + nukes. Dan maar thors en marines omdat onze tegenstander voor mass VRs ging. 10 minuten later verliezen we de game omdat mijn maatje zijn base compleet laat vernietigen door de voidrays. Snap er helemaal niks van. Die kerel heeft de hele game lopen macro’en, en redt het dan niet tegen iemand die in zijn eentje is en slechts 1 expand heeft (mompelt iets met resources uitgeven). We verloren nog een game of wat door matig spel, en de games die we wel wonnen gebeurde als ik geen funky dingen uitprobeerde. Meestal ik op de 1ste plek van het overview, en mijn maatje op de 3de of 4de plek. Toch gek, een week geleden had ik het idee dat hij nog leuk mee deed…

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:44
Hulkie (of anderen natuurlijk), als je zin hebt om 2v2 te spelen met een wat minder slechte maat, add me dan: Phasor.580

Zit zelf 1v1 plat, en 2v2 plat random. Vooral dat je met random de ene keer wel een goede maat hebt, en de andere keer een mafkees begint me te irriteren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roxors op 18-11-2010 10:24 ]

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Wat Benelux SC2 nieuwtjes:
  • Nederlandse Zerg speler RET is geplaatst voor de GSL. Woensdag speelt hij zijn eerste ronde. Alle matchups hier. Je kan hier(VOD) nog zijn laatste match zien in de qualifier. Een interview met hem is hier te lezen.
  • 4 Nederlanders naar Dreamhack Winter 2010: Sushilicious, Daboo, NTT en ServaNt. Starcraft2.nl ook aanwezig om verslag te doen. Alle spelers in het DH toernooi, hier te vinden.
  • Op ESL kan je weer meedoen aan King of the Hill. Meer informatie hier.
  • Terran speler ServaNt is de eerste winnaar van de Starcraft 2 ESL Pro Series. Hij won op de HCC dagen het 5e seizoen van de EPS in de finale tegen NTT. Protoss speler Dlovan werd 3e, Zerg speler Zion werd 4e. Het prijzengeld was 750 euro. Meer informatie(replays/foto's) hier. Interview hier, foto album hier.
Afbeeldingslocatie: http://static.gamelux.nl/storage/images/photos/2a5/010/9232_large.jpg

Van links naar rechts:
- Dlovan
- NTT
- Zion (Belgie)
- ServaNt
- Sushilicious

[ Voor 5% gewijzigd door quakerix op 18-11-2010 15:09 ]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

quakerix schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

Van links naar rechts:
- Dlovan
- NTT
- Zion (Belgie)
- ServaNt
- Sushilicious
Waarom moest ik hieraan denken? *D

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_3wZSwFvZzqM/S7eOdWqOTvI/AAAAAAAAGTw/EASvt0Us9Jc/s1600/reservoir_dogs_art_01.jpg

Surfin' paradise!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Tof om te zien, ben benieuwd hoe ze het gaan doen tijdens Dreamhack. Zullen vast ook wel streams voor zijn, wordt ook gecast door Day9 meende ik.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:25:
Tof om te zien, ben benieuwd hoe ze het gaan doen tijdens Dreamhack. Zullen vast ook wel streams voor zijn, wordt ook gecast door Day9 meende ik.
http://www.day9.tv worden die op gestreamed

Verwijderd

Gisteren geprobeerd om mass banshee tegen te gaan met alleen een protoss ground army -> slecht idee. Ik liep op 2 bases en ik zorgde ervoor dat de terran niet kon expanden. Maar pff mass banshee is echt bijna niet te doen met mass gound army. Mijn HT kwamen wel veel the laat tho. Volgende keer maar weer gewoon phoenix gaan als ik het scout :(

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:39
maar is toch ook niet slim, je gaat aanvallen met iets dan de mogelijkheid om terug te schieten, aantevallen terwijl je units heb die imuum er tegen zijn lol, ja ik probeer altijd corruptors met yamatho guns op een afstand neer te halen..

uhu!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Goldman schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:07:
maar is toch ook niet slim, je gaat aanvallen met iets dan de mogelijkheid om terug te schieten, aantevallen terwijl je units heb die imuum er tegen zijn lol, ja ik probeer altijd corruptors met yamatho guns op een afstand neer te halen..

uhu!
Mmmm ik weet niet maar wat nou precies immuun is tegen banshees is maar een mass stalker/sentry army met +1 upgrades en overall observers zou je verwachten dat je het wel kan stoppen als je 1 base voorloopt nou dat werkt niet echt, totdat je ground army HT's hebt is dat geen aanrader :(

Verwijderd

http://day9tv.blip.tv/file/4398246/

Wow, wat een heerlijke game :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 15:25 ]

• Goldman
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:19:
[...]

Mmmm ik weet niet maar wat nou precies immuun is tegen banshees is maar een mass stalker/sentry army met +1 upgrades en overall observers zou je verwachten dat je het wel kan stoppen als je 1 base voorloopt nou dat werkt niet echt, totdat je ground army HT's hebt is dat geen aanrader :(
ehm alles wat vliegt?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:19:
[...]

Je observer boven je stalkers hangen of de banshees laten volgen.
Of cannon bij minerals + wat stalkers.

Beetje hetzelfde probleem wat terran heeft met DT's.
Alleen terran heeft als extra de orbital scan.

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 20:52
ik speelde laatst tegen een speler die command centers als defense gebruikte. Hij had er 5 op één rij met de cannon upgrade. Wat vinden jullie van deze tactiek?

hitpoints is namelijk 1500.

[ Voor 8% gewijzigd door isomis op 18-11-2010 16:13 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• daanteb
het ging toch niet om cloak maar dat hij gewoon verloor van mass banshee?

ik zou denken dat je vanaf 2 base wel genoeg stalkers/sentries kunt maken om die banshees neer te halen? of had je pas net je expansion gepakt? je kan iig je zealots en immortals doorsturen naar zn basis als hij daar toch alleen maar banshees heeft. als hij z'n banshees splitst is dat alleen maar voordelig voor jou, je maakt daarna toch alleen maar stalkers.

Verwijderd

isomis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:12:
ik speelde laatst tegen een speler die command centers als defense gebruikte. Hij had er 5 op één rij met de cannon upgrade. Wat vinden jullie van deze tactiek?
slecht

void rays/immortals for the win :*)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

isomis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:12:

hitpoints is namelijk 1500.
Op lagere niveaus zal het wellicht werken, maar de Planetary Fortress is makkelijk te counteren. Het ding kan niet bewegen en schiet niet op air-units. je kunt dus zo met wat air-units de boel bestoken of gewoon met een dropship naar de achterkant van de basis vliegen en daar units droppen.

1 Planetary Fortress op een moeilijk verdedigbare expansion is een goed idee, ze en-masse als verdediging van je main/natural gebruiken is niet zo'n strak plan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
daanteb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:12:
het ging toch niet om cloak maar dat hij gewoon verloor van mass banshee?

ik zou denken dat je vanaf 2 base wel genoeg stalkers/sentries kunt maken om die banshees neer te halen? of had je pas net je expansion gepakt? je kan iig je zealots en immortals doorsturen naar zn basis als hij daar toch alleen maar banshees heeft. als hij z'n banshees splitst is dat alleen maar voordelig voor jou, je maakt daarna toch alleen maar stalkers.
Hij heeft het over observers dus zou je denken cloak.

Maar zonder cloak is het idd stalkers, liefst met blink en gaan.
Banshees zijn duur 150/100 en cloak kost nog eens 200/200 dus dan heeft hij verder niet veel.

Verwijderd

Volgens mij zijn er wel wat verwarringen :)

Zoals gezegd ging het puur over banshees. Het ging niet om de game zelf. Ja ze hadden cloak maar dat was geen probleem (ik had observers) het was puur voor de theorie: gateway army vs banshee (heb ground maar weggehaald want dat zorgt volgens mij voor de verwarring).

Ik was inderdaad bijna van het begin op 2 base en hij op 1 base(hij was ook niet zo heel goed waarschijnlijk hoog plat, low diamond). Normaal zou ik gaan voor phoenix in combinatie met immortal of collosie en was het easy game. Maar ik wou eens proberen of het mogelijk was om puur met stalker, sentry, observer dit te stoppen en langzaam naar HT te speccen. Ik liep zo ver voor en denk ga het eens proberen. Om te testen hoe sterk banshees zijn tegen gateway units.(je ziet meer terran nu ook gaan voor een transitie naar thors/banshee mix wanneer ze collosieball zien en ben opzoek naar een goede counter).

Conclusie: met gateway units met upgrades is het moeilijk om banshees goed te stoppen zonder phoenix of HT’s wanneer de aantallen te groot worden.

Ps. Ik heb geen moeite met deze matchup, ik weet hoe ik mass banshees kan stoppen, ik had ook geen moeite met zijn harras etc. Het was puur een test

Verwijderd

Lijkt mij ook vrij logisch dat dat moeilijk moet zijn.
Banshees zijn alleen tegen ground, en kosten vrij veel (150/100) dus mogen ze ook wel aardig wat damage doen.

Vandaag weer eens aardig wat potjes gespeeld ( had weinig tijd ervoor toetsweek, pws :/)
Gelijk drie rushes tegen me, echt vervelend. Kijk je bij hun match history en dan blijkt dat al hun games binnen 6 minuten zijn afgelopen. En dat terwijl ze in diamond zitten :/

Verwijderd

6 minuten huh. Waren die 3 matches toevallig tegen protoss spelers? Dat is zo ongeveer namelijk wanneer een 4gate komt :p 4 gate is best makkelijk te scouten, dan moet je op de nexus van een protoss speler drukken met je scout. Spaart die veel chronoboost? Dan kan het een 4 gate zijn. Maar het zou bijvoorbeeld ook een 1 gate core FE kunnen zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 18:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:57:
6 minuten huh. Waren die 3 matches toevallig tegen protoss spelers? Dat is zo ongeveer namelijk wanneer een 4gate komt :p 4 gate is best makkelijk te scouten, dan moet je op de nexus van een protoss speler drukken met je scout. Spaart die veel chronoboost? Dan kan het een 4 gate zijn. Maar het zou bijvoorbeeld ook een 1 gate core FE kunnen zijn.
niet precies
1 was een cannon rush (nog nooit kunnen tegenhouden, maar dacht dat ik probe had afgeslagen omdati k 2 pylons had gekilled die hij had gebouwd, maar toen bleek hij ergens anders in mijn base al 2 cannons te hebben en daardoor kon ik mijn base niet meer uit...)
1 was 2gate rush op steppes... had het gescout, maar was te laat
1 was 6 pool (diep triest dat ik daarvan verlies |:( :F .... had pas op 14 een gate neergezet, terwijl ik het normaal altijd op 13 doe tegen zerg, en was dus te laat...)

zo, mijn succesverhaal van vanmiddag. Toch nog 5 vd 10 potjes kunnen winnen ;p

Verwijderd

als je veel energy ziet kan hij ook gewoon zuigen :P

Verwijderd

http://www.gomtv.net/2010gslopens3/news/279

Iedereen die is gekwalificeerd voor GSL3

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

The full line up of Ro64 has been confirmed.
The opening match is on Nov. 22nd and will start at 7pm with 5 matches

Welke tijd is dat geschreven? en wat is dat onze tijd?
Zijn die ook live te volgen? Oh gewoon hier i guess. http://www.gomtv.net/2010gslopens3/live/

Ah als ik op de streams klik krijg je:
Next live starts in 3 days 12 hours 39 minutes
Nov 22, 2010 1900 kst(gmt +9)

Goed mijn eigen vraag dus beantwoord :D
thx myself :9

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-11-2010 22:24 ]

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

koekoek2003nl schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:20:
[...]

The full line up of Ro64 has been confirmed.
The opening match is on Nov. 22nd and will start at 7pm with 5 matches

Welke tijd is dat geschreven? en wat is dat onze tijd?
Zijn die ook live te volgen? Oh gewoon hier i guess. http://www.gomtv.net/2010gslopens3/live/
Korean Time dus 11:00 's morgens onze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

DarkY schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:41:
thanks voor de tip. Heb hem erbij _/-\o_
Ik hem ook uitgespeeld... maar geen achievement... komt dat omdat ik gesaved heb? (Geen load nodig gehad...)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
Kan niet wachten op GSL3 (: weer voor Idra juichen! en Ret ook deze keer, hij is ook een geniale speler.

Verder ben ik wel benieuwt naar hoe Fruitdealer het dit seizoen doet, en Nestea.

Volgende week weer elke morgen de tijd proberen te vinden om GSL te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 21:31
ik zat op platinuim eerste plaats al 2 weken lang. maar laatste dagen krijg ik alleen maar noob gasten naast mij. ik erger mij er dodelijk aan echt. en vooral zerg met zijn muta's damn wat zijn die overkill.dus van de eerste plaats naar de vijfde:( binnen 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
IWriteCode schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:05:
[...]

Ik hem ook uitgespeeld... maar geen achievement... komt dat omdat ik gesaved heb? (Geen load nodig gehad...)
Je moet in de Singleplayer menu kiezen voor: Play VS AI in plaats van Custom Game. Of andersom. :+ Ik weet het even niet meer, maar bij de ene kun je tussentijds saven, en de andere niet. Je moet de game mode hebben waarbij je NIET tussentijds kan saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX 8)7

je moet de game via het multiplayer menu starten, en dan create game, custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:04:
DeX 8)7

je moet de game via het multiplayer menu starten, en dan create game, custom.
8)7 'tis vrijdag he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
De andere dagen van de week werkt dat ook op die manier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Roxors schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:24:
Hulkie (of anderen natuurlijk), als je zin hebt om 2v2 te spelen met een wat minder slechte maat, add me dan: Phasor.580

Zit zelf 1v1 plat, en 2v2 plat random. Vooral dat je met random de ene keer wel een goede maat hebt, en de andere keer een mafkees begint me te irriteren :)
Ik al je binnenkort toevoegen, lijkt me leuk! Ben de komende tijd alleen niet zo heel veel online... Weekendje weg met mijn vriendin, en volgende week voor twee weken Thailand! (yay!)

Gister heb ik helaas ook geen tijd gehad om te spelen. Ik zou eigenlijk nog eens aan de campaign moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gister nog even 3 ladder games gespeelt 3 matches 1 verloren 2 gewonnen dus zit nu bijna 1750+ in points maar helaas nog geen promotion, ik heb mezelf voor genomen minimaal 3 ladder games iedere dag te doen en te zien waar we stranden, aangezien er binnekort toch een Ladder reset komt, en we dan weer een placement match moeten doen.

Wel gister nog even wat fun gehad door tegen Dlovan te spelen aardige gozer blijkt vlakbij mij te wonen maar ben natuurlijk volledig afgeslacht maar we hadden fun, daarna weer lekker UFC122 afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ShadowBumble schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:33:
Gister nog even 3 ladder games gespeelt 3 matches 1 verloren 2 gewonnen dus zit nu bijna 1750+ in points maar helaas nog geen promotion, ik heb mezelf voor genomen minimaal 3 ladder games iedere dag te doen en te zien waar we stranden, aangezien er binnekort toch een Ladder reset komt, en we dan weer een placement match moeten doen.

Wel gister nog even wat fun gehad door tegen Dlovan te spelen aardige gozer blijkt vlakbij mij te wonen maar ben natuurlijk volledig afgeslacht maar we hadden fun, daarna weer lekker UFC122 afgekeken.
aardige gozer? haha die gast is echt een arrogante idioot. zat in #tl.nl en er valt echt geen zinnig woord uit die gozer te krijgen... achjah ik kan altijd wel goed met zulke mensen praten, heerlijk leedvermaak.
zeker als hij dan zegt, oh jij zit zeker in silver ik own je... haha nee dat voegt iets toe aan een discussie ^^

maargoed, manner is ook niet alles. kijk maar naar idra ^^
(en ik kan ook wel haten als het moet)

ps iemand in om wat games te spelen vanmiddag? ik ben online @ bnet en speel Zerg (mid diamond lvl)
dus contact me maar via bnet ( Atrocious . 133 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Muta schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:26:

maargoed, manner is ook niet alles. kijk maar naar idra ^^
(en ik kan ook wel haten als het moet)
haha kerel precies daar prik je toch zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!? Ik wordt inmiddels schijtziek van dit spel/blizzard aangezien hij niet wilt installeren. Ahaha xDD

Ik ben al uren bezig, maar bij de 86% komt hij met een melding dat de CD in de laptop moet, ja jammer hè als ik de download client heb.. Iemand die de oplossing weet? MPQE bestand is voor zover ik weet de cd image, maar die krijg ik ook niet via burning "virtueel" in mijn dvd drive. Beetje raar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Sinds ik de Day9 daily #216 gezien heb, ben ik weer helemaal fan van reapers en de 'reaper pin'. In principe gebruik je je reapers als een soort mutalisks, door continue een mobiele dreiging te vormen voor gebouwen en drones.
Maar waar ik achter ben gekomen is dat de reaper opening heel soepel overgaat in mass marauders (logisch eigenlijk). Nadat de reaper pin een beetje afgelopen is, heb je zoveel minerals/gas dat je instant kan switchen naar marauders en genoeg hebt voor +1 upgrades, concussive shells en stim.

Hieronder een replay van een game van vanmiddag. (platinum/gold niveau). Eigenlijk loop ik continue achter in food, soms wel 30, maar door de mogelijke dreiging van reapers kan hij z'n base niet uit. Eigenlijk precies hetzelfde als met muta harass, alleen dan de terran variant. Daarna switch ik naar 8 barracks, mass marine/marauder. Misschien wel een leuke replay voor mede-platinum terrans, maar kijk in ieder geval day9 daily #216!

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-166955.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:23

Rem

Ik heb het idee dat ik alleen maar tegen Zerg en Protoss aan het spelen ben. Heb me in 2/3 daagjes nu omhooggewerkt tot bijna platinum en ben ondertussen in staat alle cheeses van P en Z te stoppen ( Heb ze nu vaak zat gezien ), maar eigenlijk heb ik niet het idee dat ik veel terrans heb gezien. Pas nu ik wat tegen platinum mensen word gematchd ( Schrijf je dat zo? ) kom ik eens wat terrans tegen!

Het viel mij trouwens ook op dat er in de GSL erg weinig Protoss spelen. Ik heb het hele seizoen 2 gevolgd en ik vond de protoss spelers geen indruk maken! Als ik nu zie welke protoss er zijn gekwalificeerd voor GSL season 3, dan word ik daar ook niet al te vrolijk van. Het zijn er ook niet bepaald veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel alleen maar tegen zerg, afgelopen... 11 potjes bevatte minimaaal 1 zerg speler :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

http://www.giantbomb.com/...iquid-house-tour/17-3516/

Tour door Starcraft2 training house van Team Liquid / OGS

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Elp schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:25:
Hieronder een replay van een game van vanmiddag. (platinum/gold niveau). Eigenlijk loop ik continue achter in food, soms wel 30, maar door de mogelijke dreiging van reapers kan hij z'n base niet uit. Eigenlijk precies hetzelfde als met muta harass, alleen dan de terran variant. Daarna switch ik naar 8 barracks, mass marine/marauder. Misschien wel een leuke replay voor mede-platinum terrans, maar kijk in ieder geval day9 daily #216!

[afbeelding]
Je tegenstander faalt hier grote tijd. Als hij rond 5:00 op je poort klopt met een zestal roaches wordt je geslacht, omdat je nog ongeveer geen enkele unit hebt gebouwd. En dat had ie moeten kunnen zien. Waarom gebruik je eigenlijk je scv's om zijn extractor te slopen? Die dingen leveren 50 minerals per minuut op, gewoon doorminen, een paar marines bouwen en zijn worker (of extractor) slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet meer mass reaper gaan vs zerg. Die reaper opening werkt wel tegen protoss. Maar niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

joepP schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:19:
[...]

Je tegenstander faalt hier grote tijd. Als hij rond 5:00 op je poort klopt met een zestal roaches wordt je geslacht, omdat je nog ongeveer geen enkele unit hebt gebouwd. En dat had ie moeten kunnen zien. Waarom gebruik je eigenlijk je scv's om zijn extractor te slopen? Die dingen leveren 50 minerals per minuut op, gewoon doorminen, een paar marines bouwen en zijn worker (of extractor) slopen.
Het was voor hem, met deze build order, onmogelijk geweest om ook maar één roach te hebben @ 5:00. Door de scout SCV weet je precies wat mogelijk is en wat niet. Als hij 6 roaches wil hebben @ 5:00, kan ie niet zo'n snelle expand doen, moet de pool veel eerder en kan hij niet zo veel drones kopen. Als ik tekenen zie van een snelle roach push, dan switch ik natuurlijk naar marauders + bunker. Het is niet zozeer dat hij faalt, hij gebruikt gewoon de standaard zerg fast expand build en daar werkt mijn build weer goed tegen.

En die extractor, ik ben reapers aan het bouwen dus dan kan ik geen marines maken. Ik wil die extractor ook niet aanvallen met reapers want dan is de verrassing weg. Maarja, die SCV's hadden wel gewoon kunnen minen, maakt inderdaad niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moon speelt sc2! \o/ De micro man van wc3! check youtube maar eens en kijk zijn awesomeness!

YouTube: Moon vs Sky - Zeppelin Micro!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:17:
Moon speelt sc2! \o/ De micro man van wc3! check youtube maar eens en kijk zijn awesomeness!

Moon, Grubby, alle grote Wc3 namen gaan door naar Starcraft 2 \o/!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:17:

Heb zelf 4 jaar w3 ft gespeeld en was dan ook een grote fan van moon en grubby

Praaaaachtig zulke micro !! :P

[ Voor 10% gewijzigd door yasaka op 20-11-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
DeX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:29:
[...]

Moon, Grubby, alle grote Wc3 namen gaan door naar Starcraft 2 \o/!
Moon speelt SC2 voorlopig alleen als bijbaantje. Hij probeerde zich ook te kwalificeren voor GSL 2 maar dat lukte toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die replay .. dat moet gold/platinum voorstellen? (stelt geen ruk voor to be honest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wmm schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:20:
[...]

Moon speelt SC2 voorlopig alleen als bijbaantje. Hij probeerde zich ook te kwalificeren voor GSL 2 maar dat lukte toen niet.
Nov 25, 2010 13:00 KST(GMT+9)

Jang, Jae-Ho (Moon) VS Beak, Seung-Joo (ButterflyEffect)

Hij doet gewoon mee in GSL3 ;) Dus het begint vormen aan te nemen als meer dan alleen een bijbaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
ShadowBumble schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:57:
[...]

Nov 25, 2010 13:00 KST(GMT+9)

Jang, Jae-Ho (Moon) VS Beak, Seung-Joo (ButterflyEffect)

Hij doet gewoon mee in GSL3 ;) Dus het begint vormen aan te nemen als meer dan alleen een bijbaantje
True, maar ik las onlangs nog (weet niet meer waar) dat ie alleen SC2 speelt als er een groot toernooi aankomt (zoals GSL), hij doet buiten GSL ook nergens aan mee afaik. Wel knap dat hij zich weet te kwalificeren terwijl hij het niet eens serieus speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, sinds vandaag weer erg last met B.net, enorm trage achievement/profile loads met net n drop uit n (winning!11! :) ) game als laatste. Na de relog werd ik gespammed met "achievements have been disabled/restored"dus denk dat er iets niet helemaal klopt aan B.net kant... Iemand anders ook last van?

edit... 2e drop op rij... /zzzz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
yup, zo traag als stront atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als b.net sloom is, kunnen jullie misschien dit kijken :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fzMhh8zhTiY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:13
Is er eigenlijk een mogelijk om tijdens het laden van een game de rank van je tegenstander te zien?
Want het gebeurde al 2x dat ik in een ladder match tegen een diamond werd geranked (ben zelf op het moment silver) en dat ik de game na het laden meteen win omdat de ander geleaved is. Is het gewoon toeval of zag hij mn league en had hij geen zin om tegen me te spelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Chooman schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:49:
Is er eigenlijk een mogelijk om tijdens het laden van een game de rank van je tegenstander te zien?
Want het gebeurde al 2x dat ik in een ladder match tegen een diamond werd geranked (ben zelf op het moment silver) en dat ik de game na het laden meteen win omdat de ander geleaved is. Is het gewoon toeval of zag hij mn league en had hij geen zin om tegen me te spelen oid?
Nee, dat is waarschijnlijk een diamond-player die er genoeg van heeft alles maar te verliezen en op die manier kunstmatig zijn standing omlaag probeert te krijgen om zo tegen tegenstanders uit te komen die hij ongegeneerd kan roflstompen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In een custom game kun je gewoon in de lobby het profiel bekijken. In een ladder game checken sommige mensen hun tegenstanders profiel op een ranking site tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Ik speelde gisterochtend een 2v2 tegen een P en een T. Zelf was ik P en mijn maatje ook. Op een gegeven moment komt de P tegenstander met 5 a 6 Void rays aan, een begint ongelovelijk te laggen. Om de seconde, kwam dat schermpje weer en verdween weer snel. Daardoor kon ik heel weinig. Blinken met stalkers lukte niet, (in het venster steeeds de letter b getypt) en units maken lukte ook niet echt. Alle hotkey combo's die ik gebruikte werden als chat invoer in de "waiting for player" scherm getoont.
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:64vvoSEn3I_4gM:http://i129.photobucket.com/albums/p227/DSCarrillo24/fuuuuuuuu.jpg&t=1

Zijn maatje zegt: Sorry for laggy partner.. Leaving. En hij leaved de game (good manner). Herhaaldelijk verzoeken aan de Void-ray protoss te stoppen werden niet op gereageerd en hij speelde rustig door. Ondertussen kan ik gewoon NIET mijn leger in orde krijgen vanwegen de "waiting for player" screen die steeds ophoest. Ik was er klaar mee, en heb (heel bad manner) zijn chatlog gevold met: LA LA LA LA LA LA LA! in de hoop dat hij door mijn chat nog meer lag krijgt en uiteindelijk dropt. Hij heeft ondertussen mijn nexusen gepakt. Ik blijf spammen en ja hoor: Hij dropt!

Wie heeft er nou minder "manner"? De lagger die weigert te stoppen, of DeX?

Ik heb het vermoeden dat ik dik gewonnen zou hebben als ik wel kon macroen/microen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49

Flapmo

and back is gigi!

DeX, hij had een leuk verhaal moeten spammen over hoe lag onstaat en de gevolgen ervan. LALALAL is zo plat en barbaars :+

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@Flapmo dat had wel humor geweest maar persoonlijk als ik constant krijg waiting for server ( dat ziet de andere partij )

FYI:
Waiting for Server -> Lagged partij
Waiting for Player -> je Tegenstander lagged

Als ik constant het eerste krijg leave ik gewoon, maar als het telkens maar een seconde is vraag ik me af of hij dat uberhaupt wel zag en neit gewoon een schokkende gameplay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:42:
Als b.net sloom is, kunnen jullie misschien dit kijken :P

[video]
great movie.
Zijn er nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

ShadowBumble schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:56:
@Flapmo dat had wel humor geweest maar persoonlijk als ik constant krijg waiting for server ( dat ziet de andere partij )

FYI:
Waiting for Server -> Lagged partij
Waiting for Player -> je Tegenstander lagged

Als ik constant het eerste krijg leave ik gewoon, maar als het telkens maar een seconde is vraag ik me af of hij dat uberhaupt wel zag en neit gewoon een schokkende gameplay ?
Als het om de seconde is is het heel waarschijnlijk dat de lagger geen scherm kreeg en gewoon schokkende gameplay had. Niet laggers krijgen het scherm omdat ze een goede verbinding hebben en direct bericht krijgen dat de andere lagt. De andere krijgt zelf geen bericht dat hij lagt, want dat bericht komt niet deftig aan bij hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinden jullie ook niet dat de nydus worm veel te weinig gebruikt word? in pro matches zie ik het zelden en het is echt belachelijk sterk =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:05:
vinden jullie ook niet dat de nydus worm veel te weinig gebruikt word? in pro matches zie ik het zelden en het is echt belachelijk sterk =/
Eh dat ding is anders ook behoorlijk beperkt.

A :) je ziet het aankomen in je basis.
B :) kost evenveel gas als de overlord upgrade.
C :) je hebt vision nodig op de plaats waar je het wilt doen.

Echt het is gewoon een kaart naar de tegenstander sturen met over 30 seconden val ik daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het duurt volgens mij minder dan 30 seconde tussen het geluid dat nydus komt en dat units je basis in stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

GSL Season 3 is begonnen. De winnaar van S2, NesTea, speelt als eerste en de gameplay ziet er meteen al erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, er zijn maps waar je zoown grote basis hebt dat je het nooit ziet, vision krijg je met overlord, en je kan echt super veel units erin laten stormen, binnen 20 sec heb je zn basis plat met wat roaches ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:58:
nou, er zijn maps waar je zoown grote basis hebt dat je het nooit ziet, vision krijg je met overlord, en je kan echt super veel units erin laten stormen, binnen 20 sec heb je zn basis plat met wat roaches ofzo :D
Dingen als pylons, supply depots en creep tumors een beetje uitspreiden over het gebied waar je main is en de minimap in de gaten houden. Dan is het een stuk lastiger om een nydus ongezien de basis binnen te krijgen.

Vision over de map is super belangrijk in SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moetje ook nog toevallig units in de buurt hebben staan wat bijna nooit het geval is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49

Flapmo

and back is gigi!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:47:
dan moetje ook nog toevallig units in de buurt hebben staan wat bijna nooit het geval is XD
Daarom zegt hij, verspreiden die hap. In je basis sowieso in elke hoek even een pylon / depot / creep dumpen. Meestal gaan ze met nydus toch voor de hoekjes, vooral achter steam vents etc. Dus daar drop je wat units en 8/10 keer catch je ze dan gewoon.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:47:
Gewoon mobile forces hebben bij je basis. Je ziet dat ding spawnen en dan duurt het nog een seconde of 30 voordat hij af is. In die tijd kunnen je units een heel eind lopen als je een beetje oplet. Daarom zie je het ook nooit in die pro games want iedereen let wel op en ziet het gewoon aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt geen 30, maar je hebt gelijk pylons spreiden helpt al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:55:
echt geen 30, maar je hebt gelijk pylons spreiden helpt al genoeg
Nou ja je snapt mijn punt.

Verder moet je er vission hebben ( meestal een overlord ) en als die er toch al is kan die net zo goed de units meenemen. Ze hebben we hun uses maar de kosten zijn vrij hoog en het alternatief overlords heb je ook voor diezelfde kosten of zelfs minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nydus veel. Je moet em goed voorbereiden en neergooien terwijl er een gevecht ergens anders aan de gang is. Nadeel is idd de herrie die dat ding maakt en de snelheid waarmee hij stukgeknald kan worden. Hij is handig wanneer je gecannonrushed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:20:
Ik gebruik nydus veel. Je moet em goed voorbereiden en neergooien terwijl er een gevecht ergens anders aan de gang is. Nadeel is idd de herrie die dat ding maakt en de snelheid waarmee hij stukgeknald kan worden. Hij is handig wanneer je gecannonrushed wordt.
hoe laat word jij gecannonrushed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik speel nu een aantal weken in Bronze 1v1 en 2v2.
K win gemiddeld 4/5 games op 1v1, mijn vraag is waneer je ongeveer gepromote wordt ?
Is dat bijvoorbeeld als je een al tijdje in de top10 van de league staat?
Of moet je echt 1e staan ?

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:34:
Hoi, ik speel nu een aantal weken in Bronze 1v1 en 2v2.
K win gemiddeld 4/5 games op 1v1, mijn vraag is waneer je ongeveer gepromote wordt ?
Is dat bijvoorbeeld als je een al tijdje in de top10 van de league staat?
Of moet je echt 1e staan ?

thnx!
Nee en nee :) Je moet van hogere geplaatste spelers winnen(dus spelers in een hogere league). Als je dat vaak genoeg doet wordt je vanzelf gepromote. Heeft niks met je huidige league te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:38:
[...]

Nee en nee :) Je moet van hogere geplaatste spelers winnen(dus spelers in een hogere league). Als je dat vaak genoeg doet wordt je vanzelf gepromote. Heeft niks met je huidige league te maken.
Okej, helaas krijg ik bijna alleen maar 'Even' matches...
Kwestie van f*king veel spelen dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

het geeft een behoorlijk mobiliteitsvoordeel, je zou verwachten dat een nydus in de buurt van je army handig is om snel een paar units terug te trekken om drops/counters af te vangen, maar meestal zijn zerg forces toch al vrij snel/mobiel, ook zonder nydus (tegen de tijd dat je bij nydus tech bent heb je vast ook wel de speed upgrades gepakt).

nadeel is natuurlijk dat als je je units in nydus hebt, en je nydus gebouw word gesloopt... een risico dat je wellicht niet wilt nemen ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Shadowhawk00 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:31:
[...]

Eh dat ding is anders ook behoorlijk beperkt.

A :) je ziet het aankomen in je basis.
B :) kost evenveel gas als de overlord upgrade.
C :) je hebt vision nodig op de plaats waar je het wilt doen.

Echt het is gewoon een kaart naar de tegenstander sturen met over 30 seconden val ik daar aan.
Iemand eigenlijk al is geprobeerd om dat ding ergens heen te sturen, er ongeveer 10 zerglings uit laten komen en dan een push aan de voorkant te doen? Denken jullie dat het mogelijk/ het geld waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Nydus klinkt erg leuk, maar ik heb er tot nu toe nog niet heel erg succesvol gebruik van kunnen maken tegen enigszins capabele tegenstanders…

Slechts één keer is het succesvol tegen me gebruikt. Dat was in een 4vs4, en er spawnde er één op mijn creep. Ik dacht dat het dus een worm van mijn maatje was, dat bleek helaas niet het geval. Tegen de tijd dat ik het doorhad hadden de Ultralisks mijn Hydra’s al redelijk afgeslacht… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Goldman schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:28:
[...]

hoe laat word jij gecannonrushed?
Daar is het inderdaad wel zinnig tegen ja. Cannonrushes of bunker rushes zijn wel grappig als zerg maar meestal beginnen ze ver van je basis met de eerste cannons. De cannons krijg je niet kapot met je zerglins/queen maar hij kan er ook niet meer neerzetten.
Na een tijdje zit jij in jou basis vast en hij kan niet direct aanvallen want hij heeft geen units dan is een nydusje wel geinig om even te kijken of zijn probes lekker smaken voor je zerglings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet een mooie comeback gemaakt.

Op Steppes of War, ik als T, een 3rax met meteen stim/comb shield, hij een Z met een 6pool. Ik scout en kan net een wall-in maken. Ik maak een paar bunkers achter m'n wall-in en wacht op zn banelings. Die komen niet, en ik val aan, sta in z'n basis, maar zijn spine crawler is net klaar en maakt samen met zn queen mn laatste ventjes dood.

Hij doet een tegenaanval, met lings, ik verlies mn SCV's bij mn natural, en moet al mn SCV's van mn main inzetten om 'm tegen te houden. Ik overleef het met 1 bunker, 2 marauders en 3 marines. Afin, ik bouw weer op, marines en marauders, maak een paar medivacs en toen kwamen zn muta's mn main lastig vallen. Weer een zooi SCV's verloren, en ik had zoiets van, dit ga ik nooit meer winnen. Dus vallen we maar aan.

En toen kickte ik z'n ass :D Scan op zn burrowed banelings, muta's met mn stimmed marines gepakt, en klaar was ik. Ik ga de replay uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga gokken beter scouten. Dan verrast hij je niet met lings en hadden je SCVs weg kunnen rennen naar je main, voordeel van terran is dat je je CC ook nog eens kan liften, en het enige wat hij buiten je wall kan doen is je refineries mollen. En frontale aanval op terran wall is meestal geen goed idee voor zerg.

Beetje gerelateerd, maar toen ik terran speelde was ik er echt groot voorstander van om op elke expansion na de natural en met uitzondering (meestal) van islands een fortress neer te zetten. Anders kan hij je helemaal gek raiden met lings, en een fortress bakt lings hardstikke snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
furby-killer schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:24:
Ik ga gokken beter scouten. Dan verrast hij je niet met lings en hadden je SCVs weg kunnen rennen naar je main, voordeel van terran is dat je je CC ook nog eens kan liften, en het enige wat hij buiten je wall kan doen is je refineries mollen. En frontale aanval op terran wall is meestal geen goed idee voor zerg.

Beetje gerelateerd, maar toen ik terran speelde was ik er echt groot voorstander van om op elke expansion na de natural en met uitzondering (meestal) van islands een fortress neer te zetten. Anders kan hij je helemaal gek raiden met lings, en een fortress bakt lings hardstikke snel.
fortress zijn echt hinderlijk tegen zerglings :)

fortress bouw ik alleen als ik 100% zeker weet dat na uit-mined recource nog steeds kan gebruiken als defence. Anders 2 bunkers + marines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
spoiler:
jammer dat Haypro er al weer uitligt, heb de games niet gezien maar 2-0 klinkt niet al te best :/

morgen Ret & July, ben benieuwd wat zij ervan bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Heren, ik speel nogaltijd zerg en ik win meestal tegen Terran, tegen toss en zerg heb ik het echter moeilijk door grote inkomensverschillen.

Regelmatig doet Terran echter een drop achter mijn mineral line waardoor ik geroosterd wordt want mijn troepen staan niet achter de minerals. Hoe kan ik dit voorkomen/genezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:19:
Heren, ik speel nogaltijd zerg en ik win meestal tegen Terran, tegen toss en zerg heb ik het echter moeilijk door grote inkomensverschillen.

Regelmatig doet Terran echter een drop achter mijn mineral line waardoor ik geroosterd wordt want mijn troepen staan niet achter de minerals. Hoe kan ik dit voorkomen/genezen?
je beantwoordt je eigen vraag, ik zou wat units daar in de buurt zetten (mineral line)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Probes weghalen als dat gebeurt? Gewoon even naar de rand van je expo/main halen, en als het gevaar weg is weer gaan minen.

Altijd vervelend, maar minder vervelend dan probes verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso wegrennen als het gebeurd, daarnaast scouten om het te zien aankomen. Je kan wat overlords verspreiden zodat je medivac ziet aankomen. En je staat verbaasd als je gewoon zoveel mogelijk zorgt dat je de xelnagas hebt hoeveel mensen door LOS van xelnaga doen zonder eerst te bedenken ofdat de tegenstander die misschien heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 23-11-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

RMB schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:19:

Overlords goed verspreiden over de map. Zeker de belangrijke aanvlieg-routes richting je basis bewaken met een Overlord. Bij iedere Hatch heb je sowieso een Queen, die helpt met verdedigen. Daarnaast kun je er een paar Roaches of een Spine Crawler parkeren voor de zekerheid.

Maar het belangrijkste is het spotten van de drop. Zodra de units geland zijn, moet je of je drones terugtrekken of ze gebruiken om de drop-units to omsingelen en af te maken. Vooral niet de drones laten minen terwijl je wacht tot je leger komt, want dan pakt hij gewoon free kills en kan hij eventueel weer inladen en wegvliegen als je leger komt.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.