Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:02:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380608

Oewh.. sexy. Zal ik deze ROM installeren of wachten op de officiele ICS release?
Ik draai deze ROM ook, icm Glados v2 kernel. Ervaar wat instabiliteit en foutjes met de Matrix kernel (reboots en video (youtube) werkt niet) Dit is een rooted stock ROM.
aron225 schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:11:

bln werkt prima! kernel ondersteund overclock tot 1460mhz.. smartass v2 governor mode en er ZOU voodoo drivers in zitten (niet gemerk/gezocht/gevonden)
Welke voltages gebruik jij met het clocken tot die snelheden? Als ik maximum snelheid op 1200 mhz zet met de standaard voltages (1350 volgens mij) krijg ik vastlopers als ik bijv. muziek luister.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:49:
Als ik nu mijn oordopje aansluit op de Nexus S, dan verscheen er geen headphone icon in de statusbar. En als ik gebeld word dan gaat de ringtone zowel via de oordopje als de speaker van de telefoon af.

Ervaar jullie dit ook?
In de stock roms (2.3.6, 4.0.x) heb ik ook geen icoontje. In MIUI had ik dat wel altijd. Staat gewoon uit in de stock roms dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:17:
Market leest inderdaad gewoon wat voor simkaart erin zit, ik heb een custom rom en ook gewoon vodafone tabje in de market.

Even een non-ICS gerelateerd vraagje tussendoor: Ik heb minuscule krasjes in mijn scherm zitten, weet iemand of die eruit de poetsen/polijsten zijn? Ik heb er geen last van maar zou het fijn vinden als dit kan.
Polijsten zou ik absoluut niet doen, er zit een hele dunne coating bovenop het klas om reflecties tegen te gaan. Dikke kans dat je die met polijsten helemaal wegpoetst, en dat het dus erg moeilijk wordt om in de zon nog normaal je scherm te zien. Wat wellicht helpt is een screenprotector (anti-glare) te kopen en die erop te plakken. Met een beetje mazzel verhult die de kleine krasjes, en krijg je er ook geen nieuwe meer bij. Die dingen zijn erg goedkoop, en vallen eigenlijk niet op als ze erop zitten. Ik heb er erg goede ervaringen mee.

Een heel ander probleem wat ik veel vervelender vind, is dat internet over 3g nauwelijks bij mij werkt nog sinds de ICS update. Ik heb een toestel uit de UK met AMOLED scherm. Als ik de browser opstart, laadt hij soms een pagina helemaal goed, soms maar half en vaak helemaal niet of krijg ik een error. Geprobeerd met stock browser, Opera mobile en Firefox, alle 3 hetzelfde gedrag. Ook apps updaten via market gaat net zo problematisch. Gekke is dat ik de update al sinds zaterdagavond heb, en pas sinds gisteren die problemen. Via wifi heb ik helemaal geen problemen, dus het ligt echt aan 3g. Heeft iemand zelfde ervaringen, of misschien een idee waar ik het zou kunnen zoeken? De update is nog erg jong, dus google heeft mij nog geen antwoorden kunnen geven. :(

[ Voor 0% gewijzigd door trueKAMi op 20-12-2011 10:36 . Reden: typo ]

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet iemand hoe ik in de contactenlijst in ICS ervoor kan zorgen dat alleen contacten met een telefoonnummer zichtbaar zijn? In 2.3.6 kon ik dit aanvinken. Nu heb ik ook al die contacten van facebook/hyves erin wat er ooit zijn ingezet met slechts een email adres.

edit:
Heb het gevonden, vrij onlogisch. Je moet naar Contacts to display gaan, dan customize en dan all contacts aanvinken bij datgene wat je niet wil laten zien. Je zou net denken dat je moet aanvinken wat je wel wil laten zien. Vreemd..

[ Voor 32% gewijzigd door enomiss op 20-12-2011 10:39 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
maxtz0r schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:15:
Ik kreeg gister netjes de melding dat er een systeem update beschikbaar was dus ik uiteraard meteen downloaden ongeveer 128 mb. Nadat de download klaar was kreeg ik een berichtje dat de telefoon opnieuw moest opstarten en dat de update dan geïnstalleerd zou worden. Hij begon hier met aftellen van 10 naar 0 maar bij 8 ongeveer ging het bericht weg en stond er "Uw systeem is momenteel bijgewerkt" maar ik heb nu nog gewoon versie 2.3.6.
Is er een manier om deze handmatig weer even aan te slingeren want ik krijg nu geen bericht dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

edit:
Handmatig opnieuw opstarten wou niet werken
Het is me gelukt door handmatig te installeren via http://www.androidcentral...exus-s-ice-cream-sandwich!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
trueKAMi schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:31:
[...]

Een heel ander probleem wat ik veel vervelender vind, is dat internet over 3g nauwelijks bij mij werkt nog sinds de ICS update. Ik heb een toestel uit de UK met AMOLED scherm. Als ik de browser opstart, laadt hij soms een pagina helemaal goed, soms maar half en vaak helemaal niet of krijg ik een error. Geprobeerd met stock browser, Opera mobile en Firefox, alle 3 hetzelfde gedrag. Ook apps updaten via market gaat net zo problematisch. Gekke is dat ik de update al sinds zaterdagavond heb, en pas sinds gisteren die problemen. Via wifi heb ik helemaal geen problemen, dus het ligt echt aan 3g. Heeft iemand zelfde ervaringen, of misschien een idee waar ik het zou kunnen zoeken? De update is nog erg jong, dus google heeft mij nog geen antwoorden kunnen geven. :(
Welke provider? Wanneer er geen 3G verbinding is, zou hij terug moeten vallen op 2.5G (GPRS) en je zou geen verlies van dataverbinding moeten hebben... Jammer dat je in ICS trouwens geen data icoon meer hebt.
Ik heb ICS @ US Amoled Nexus en met Telfort nergens last van.

Je zou als begin kunnen kijken naar je APN configuratie. Evt. weggooien en kiezen voor "standaardinstellingen herstellen" (menu toets).

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 20-12-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dataicoon zit nu in de signaalindicator, je ziet up en down met kleine pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
pielle007 schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:34:
Heb de Nexus S i9023 een weekje. (simlockvrij, en heb een vodafone abo)
Nu heb ik zaterdag dus de update uitvoerd naar ICS via officiële package van Google >
http://tc.v4.cache5.c.and...oogle_crespo/VQ8PQk_V.zip

het update verliep prima (ben een noob maar dit lukte wel)
[afbeelding]

Nu de vragenlijst ;)
Nu lees ik achteraf van alles oa dat deze update voor tmobile is en je vanaf heden alleen nog maar handmatig kunt update hierdoor, is dit waar of moet ik dit zelf gaan ondervinden?
Is er eigenlijk al iemand die hem via VF binnen gekregen officieel?

Als ik de Gsm nu terugzet naar de fabrieksinstellingen ga ik dan ook automatisch terug naar t besturingssysteem 2.3?
thanx
Heb ook een sim-lock vrije Nexus S met Vodafone abo. Moet je hiervoor wel een andere bootloader hebben? Ik heb nooit wat geroot of iets met de bootloader gedaan dus alles zit nog op standaard. Mijn geduld raakt een beetje op met het wachten op de OTA.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik weet dat het verstandig is om alles te backuppen, maar wat ben ik na de OTA upgrade sowieso kwijt? Instellingen (ook van verschillende apps)? Alles op de SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Verstekbakker schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:59:
Ik weet dat het verstandig is om alles te backuppen, maar wat ben ik na de OTA upgrade sowieso kwijt? Instellingen (ook van verschillende apps)? Alles op de SD?
niet nodig, na mijn OTA upgrade stond alles + instelling er gewoon nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Leauwie schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:38:
[...]

Heb ook een sim-lock vrije Nexus S met Vodafone abo. Moet je hiervoor wel een andere bootloader hebben? Ik heb nooit wat geroot of iets met de bootloader gedaan dus alles zit nog op standaard. Mijn geduld raakt een beetje op met het wachten op de OTA.. :+
Nee, had me gsm een week en had niets veranderd, om te update heb ik dit stappenplan gevolgd:
http://www.androidcentral...exus-s-ice-cream-sandwich

[ Voor 25% gewijzigd door pielle007 op 20-12-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:54:
[...]

Welke provider? Wanneer er geen 3G verbinding is, zou hij terug moeten vallen op 2.5G (GPRS) en je zou geen verlies van dataverbinding moeten hebben... Jammer dat je in ICS trouwens geen data icoon meer hebt.
Ik heb ICS @ US Amoled Nexus en met Telfort nergens last van.

Je zou als begin kunnen kijken naar je APN configuratie. Evt. weggooien en kiezen voor "standaardinstellingen herstellen" (menu toets).
Bedankt voor je reactie,

Hij valt netjes terug op 2.5g als er geen 3g is, dus dat is geen probleem. Zit trouwens bij HI. Wat frapanter is, is dat ik hetzelfde probleem nu ook tegen kwam terwijl ik thuis op wifi zat. Nog even gedubbelchecked of wifi verbinding in orde was, maar dat zat goed. Dat maakt het probleem meteen van een hele andere aard. Het is erg vervelend, want soms gaat het perfect, en dan weer een tijd helemaal niet. Beetje een spookprobleem dus. Ik kijk het nog even een dagje aan, om te kijken of ik precieser kan vaststellen wanneer het nu wel en niet gebeurt, en welke programma's er allemaal last van hebben. Jullie horen het wel :)

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
pielle007 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:15:
[...]

Nee, had me gsm een week en had niets veranderd, om te update heb ik dit stappenplan gevolgd:
Werkt wifi voor jou met die methode?

Ben een beetje huiverig om dit te proberen na het lezen van de comments op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Bij mij heb ik helemaal geen service (3G en mobiel netwerk) niet, en een echte oplossing heb ik daarvoor nog niet gevonden.. Iemand? Wifi werkt wel, USB werkt, maar geen netwerk ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Leauwie schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:16:
Bij mij heb ik helemaal geen service (3G en mobiel netwerk) niet, en een echte oplossing heb ik daarvoor nog niet gevonden.. Iemand? Wifi werkt wel, USB werkt, maar geen netwerk ontvangst.
Had ik ook. Na een reboot van mn telefoon (gewoon uit en aan zetten) werkte alles weer.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:29
Vicarious schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:22:
[...]

Had ik ook. Na een reboot van mn telefoon (gewoon uit en aan zetten) werkte alles weer.
Gister ook plotseling geen bereik, na de telefoon opnieuw opgestart te hebben had ik vrijwel meteen weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Vicarious schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:22:
[...]

Nee, hielp niet. Nu wel opgelost, per toeval.

Het rare was, recovery werkte ook niet, alleen maar zwart beeld. Met een lamp erop schijnen zorgde ervoor dat ik wel kon zien wat er stond. Daardoor kon ik updaten vanaf SD card selecteren. Opnieuw updaten met datzelfde bestand werd meteen 'aborted'.
Toen heb ik een ander updatebestand gedownload (die wat hier en op allerlei sites is gezet is 2.3.6. naar 4.0.3.). Op XDA kun je echter ook het updatebestand van 2.3.4. naar 4.0.3. downloaden. Die heb ik nu gebruikt, via recovery dus weer update from SD, toen dat bestand gekozen en geupdate. Reboot, en ik heb signaal ontvangst.

Waar het dus allemaal aan lag: de radio (die zorgt waarschijnlijk voor het netwerk ontvangst).
Hier de link voor alle officiële OTA's en full roms: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1063664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
Wat een verademing die nieuwe update :D Vooral de browser is nu enorm snel door die hardware versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

cls schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:39:
Wat een verademing die nieuwe update :D Vooral de browser is nu enorm snel door die hardware versnelling.
Lees wat bad news over ICS update release....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
pielle007 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:49:
[...]

Na de update (zie eerdere post gisteren 18.34) heb ik gisteren mn i9023 geroot via deze tutorial: http://nexusshacks.com/ne...exus-s-or-nexus-s-4g-new/ Was wel alles kwijt (foto's, muziek etc)
Maar 3G werkte bij mij direct zonder problemen.
Wat me wel opvalt is is dat in het bootloader menu Nexus 9020 wordt weergegeven. Is dit normaal of heeft dit te maken met de update welke ik gedaan heb?

@aron225: Dus op de manier waarop ik nu heb geroot (zie link) zou ik nu customroms kunnen installeren? Nog tips voor een ICS customrom?
ja dat kan nu gewoon!

ik neem aan dat je clockwork of twrp hebt (als recovery)

gewoon even rom manager uit je market halen (gratis versie is goed genoeg)
je kan op xda rom's zoeken, en een kernel daarbij,

ik heb deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380608
die bevalt me erg goed! is gewoon de ota die je nu hebt, alleen dan met een hoop tweaks (meer ram vrij, meer snelheid tweaks.
de cpu rendering is er helemaal uitgesloopt en dus volle gpu acceleratie..

hij is bij mij gewoon snel, stabiel, en verbruikt weinig..

daarbij heb ik deze kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1361477

die heeft OC tot 1460 mhz (heb mijne 200 tot 1200 mhz gezet).
EN BLN!! als je whatsapp berichtje oid krijgt, dan gaan de 4 "knoppen" oplichten.

eerst rom flashen (rommanager lekker makkelijk) wipe cache en data en dalvik cache (wel even je contacts backuppen voor zekerheid)

daarna tel uit.. volume omhoog en aanzetten (in bootloader)
ga naar advanced --> wipe dalvik cache
terug
wipe cache
flash zip from sd card.

dan die kernel selecteren en flash away!!

als je klaar bent, even nstools uit de market downloaden.

nu heb je een snellere, zuinigerre en stabielerre 4.0.3.. met bln , deep idle en OC mogelijkheid

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
silitek schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:55:
[...]

Lees wat bad news over ICS update release....
Hier heb ik sinds kort ook last van, maar ik draai Koush v11, eerst maar eens updaten om te zien of dat het oplost. Niemand anders hier problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
aron225 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:47:
hier heb ik nu:

rom: android beam v4.1.0 (gebasseerd op stock 4.0.3, pre-rooted, hoop optimalisatie's)
kernel: nieuwste matr1x kernel met deep idle en bln (geen voodoo helaas)

draait als een TREIN!!

nu nog een miui die gebasseerd is op deze 4.0.3..
miui neemt als het goed is, cyanogen rom's als basis..

de alpha 15 van cyanogenmod 9 is ook gebasseerd op de 4.0.3 stock rom..

ik verwacht volgende week een nieuwe miui rom... dan is het feest!
Ik krijg geen fb notifications? Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Afgelopen zaterdag heb ik mijn i9023 geupdate naar 4.0.3.

mijn ervaringen:

ik had al meteen het gevoel dat het systeem niet lekker loopt,
wilde al googelen of ik niet de enige was, kijk ik vandaag op de FP, bijna alles wordt bevestigd:
- hoog batterij verbruik (OS >35%)
- internet (3G) traag of helemaal niet
- slecht bereik telefoongesprek
- hotmail app crasht vaak

Met versie 2.3 geen problemen met de batterij, twee werkdagen, 8-1800 uur op een batterij met push exchange en push hotmail. nu een halve dag op de batterij. Ben echt zuinig op m'n batterij bij 15% lading, telefoon uit, 100% opladen, tot die uit gebruik ik mn oude 6700, heb een dualsim :)

Overweeg toch weer terug te gaan naar 2.3, weet alleen waar ik die officeel kan downloaden en of dan alles kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Renard schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:09:

mijn ervaringen:

wilde al googelen of ik niet de enige was, kijk ik vandaag op de FP, bijna alles wordt bevestigd:
- internet (3G) traag of helemaal niet
- slecht bereik telefoongesprek
- hotmail app crasht vaak

Met versie 2.3 geen problemen met de batterij, twee werkdagen, 8-1800 uur op een batterij met push exchange en push hotmail. nu een halve dag op de batterij. Ben echt zuinig op m'n batterij bij 15% lading, telefoon uit, 100% opladen, tot die uit gebruik ik mn oude 6700, heb een dualsim :)

Overweeg toch weer terug te gaan naar 2.3, weet alleen waar ik die officeel kan downloaden en of dan alles kwijt ben.
Als je terug wilt, zou ik eens op xda kijken, daar staan alle officiële versies...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
1200 MHz doet hij op 1325mv.
feb notificatie weet ik niet. geen facebook meer hier!

@irminsul
welke versie had jij dan? hier heb ik v12.5 bfs versie.. hier geen instabiliteit. en YouTube werkt ook gewoon goed

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
cls schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:57:
[...]

Werkt wifi voor jou met die methode?

Ben een beetje huiverig om dit te proberen na het lezen van de comments op die pagina.
Wifi werkt zonder problemen. Alles werkt goed eigenlijk en zonder problemen. (Heb verder geen vergelijkings materiaal aangezien ik de gsm 1 week in gebruik had op 't oude besturingssysteem)

@Aron225 thanx voor je feedback, ga me er eens in verdiepen.

[ Voor 20% gewijzigd door pielle007 op 21-12-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Renard schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:09:

mijn ervaringen:

Over het batterij verbruik:
http://www.androidcentral...ems-hit-or-miss-something

Nog een aanvullende vraag, wat mij nog niet helemaal duidelijk is:
Ik heb me nexus s dus geroot via deze link:
http://nexusshacks.com/ne...exus-s-or-nexus-s-4g-new/
Nu staat er dat deze methode Clockwork Recovery installeerd, maar ik snap even niet hoe dit werkt of wat het precies doet? Beetje verwarrend omdat me wordt aangeraden om de rommanager uit de market te halen, wie kan me wat wijzer maken?

[ Voor 31% gewijzigd door pielle007 op 21-12-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Rom manager zal aangeven of je clockwork heb geinstalleerd.. Heb je dit niet, of niet goed gedaan, zal rommanager hem (her)installeren

Je kan ook je toestel uitzetten.. En dan volume omhoog en power tegelijk ingedruktbhouden..

Dan krijg je je bootloader..

Navigeer met volume down naar recovery, en druk op power om recovery te openen..
Dan krijg je het clockwork menu..

Vanuit rommanager kan je heelnsimpel rom's zoeken en installeren.. Er zit gewoon een knop: flash rom from sd card

Via clockwork en/of rommanager kan je backups maken, en andere roms flashen..
Maar ook kernels of andere bestanden (Gapps of superuser)

[ Voor 20% gewijzigd door aron225 op 21-12-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ik heb ook last van het feit dat de accu wat sneller op is maar ik verwacht dat Google dat wel snel weet te fixen. Mijn accu is trouwens niet zo belachelijk snel leeg als sommige anderen, ik kan hem om 7 uur hem uit het stopcontact halen en gewoon de avond(~12 uur) halen als ik hem redelijk rustig gebruik. Voorheen had ik dan nog 45% over maar dat is helaas nu niet meer het geval.

Waar denken jullie dat het aan ligt naast de bug? Ik dacht namelijk dat ICS meer gebruik maakt van de GPU en dat die wellicht het accuprobleem kan veroorzaken? Wie weet verkeert de telefoon nu wel de hele tijd in een stand waarbij de GPU zo hard z'n best doet als voorheen bij 2.3 bij spelletjes het geval was.

Ik heb overigens geüpdatet via een link van het Tweakers frontpage bericht, ik kreeg geen on-the-air melding.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
aron225 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:17:
Rom manager zal aangeven of je clockwork heb geinstalleerd.. Heb je dit niet, of niet goed gedaan, zal rommanager hem (her)installeren

Vanuit rommanager kan je heelnsimpel rom's zoeken en installeren.. Er zit gewoon een knop: flash rom from sd card

Via clockwork en/of rommanager kan je backups maken, en andere roms flashen..
Maar ook kernels of andere bestanden (Gapps of superuser)
Om danke heb rommanager lopen nu vraagt ie naar t type
Welke moet ik kiezen? Nexus s of nexus s 4g? Heb de 9023 variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07
pielle007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:31:
[...]

Om danke heb rommanager lopen nu vraagt ie naar t type
Welke moet ik kiezen? Nexus s of nexus s 4g? Heb de 9023 variant
Nexus S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H
krijg nu foutmelding error while attemp. To run Privileged commands
Ongeacht welke optie ik pak na t selecteren van nexus s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
heb je wel root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Ja via nexus hacks zie eerdere posts. Heb dat super user icoontje ook

[ Voor 8% gewijzigd door pielle007 op 21-12-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Zetten jullie force gpu rendering aan? En wat zijn de ervaringen? Ik merk dat de contactplaatjes bij whatsapp steeds opnieuw blijven laden.. Zijn er apps die er echt bij gebaat zijn? Twitter las ik ergens, maar dat gebruik ik toch niet.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb geen cpu rendering meer.. ik heb alleen gpu rendering (in mijn rom is die cpu rendering eruit gesloopt en alleen gpu rendering) en ja, ik heb dus forced gpu rendering aan staan..

alles loopt soepeltjes, that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
pielle007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
[...]

Ja via nexus hacks zie eerdere posts. Heb dat super user icoontje ook
kan je die superuser app wel gewoon ook starten enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
aron225 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:47:
[...]

kan je die superuser app wel gewoon ook starten enzo ?
Ja als ik hem laat lopen zegt ie dat er een update is, vervolgens probeert ie root toegang te krijgen en zegt ie mislukt ( bij t opstarten heb ik dat unlock logo, en een super user app)

UPDATE
Gelukt! pfff... had t spaans benauwd... hij zo'n dooie android bij de recovery ;w
MAARRRR wat heb ik nu gedaan:
de laatste versie van Superuser gedownload: Superuser-3.0.7-efghi-signed
en deze opnieuw geinstalleerd ;)
Meteen een backup gemaakt met Rom manager aanzien ie nu dus wel werkt :P

[ Voor 38% gewijzigd door pielle007 op 21-12-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
je brickt niet zomaar je telefoon hoor..
en er is tevens een goeie ressurect tool, die hem kan un-bricken!

beter dat je nu een backup hebt !!
nu kan je ongestraft roms knoeien, installeren, en weg gooien!

a.s. vrijdag is er waarschijnlijk een update van de miui rom (op basis van de nieuwe CM, die op basis is van de ota 4.0.3)

ik kijk daar ERG naar uit!

bij de nexusbeam versie die ik nu heb, mis ik gewoon al simpelle dingetjes die de miui wel had (al was die ERG buggy op mijn toestel) dingen als, al je apps killen (multitask menu openen, en ipv 1 voor 1 slepen, stond er een knopje die ALLES afsloot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de GlaDOS kernel, (Jammer dat ie de standaard boot animatie weghaalt, maar biedt alles wat ik nodig heb en draait lekker) en er zit deep idle in. Ik geloof dat dat betekent dat de cpu flink terugklokt als je het scherm vergrendelt, is dat zo? Of is het iets anders? En weet iemand wat het verschil is tussen de lazy en de ondemand governor? Van beide dingen heb ik het topic op XDA bekeken, maar uit de beschrijvingen kon ik niet echt iets opmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
heb nexsus s van gisteren ,maar weet iemand wanneer er een update is ota,want ben nogal leek om hem nu al handmatig te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
gewoon naar instellingen --> over deze telefoon -->systeem updates--> nu controlleren

mocht hijz eggen dat je al de nieuwste heb, dan moet je OF rooten en custom, OF wachten..

de nexus s update ota is stil gelegd, wegens batterij drain problemen.. dus hoelang je moet wachten als hij er niet is.. dat weet niemand

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-01 14:45
Ik lees op diverse fora dat het 'battery drain' issue (waar niet iedereen met een Nexus S last van lijkt te hebben) opgelost lijkt na een factory reset. Kan iemand dat bevestigen ?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
LordChaos73 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:50:
Ik lees op diverse fora dat het 'battery drain' issue (waar niet iedereen met een Nexus S last van lijkt te hebben) opgelost lijkt na een factory reset. Kan iemand dat bevestigen ?
geen zin een factory reset.
Kan wel melden dat het minder lijkt te worden.
Zit nu, na om 7 uur te telefoon uit lader getrokken te hebben op 67%...
Is nog niet wat het was, maar lijkt wel beter te worden.
Let wel, heb weinig met de telefoon gedaan (paar gespreken, mailtje gelezen, 10 min angry birds)

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dames en heren! Ik twijfel erg tussen de Samsung Galaxy S Plus, de Desire HD en de Nexus S. De Nexus S is trouwens lastig leverbaar.

Ik wil sowieso een (geoptimaliseerde) officiele update naar Ice Cream Sandwich, dus eigenlijk valt de S Plus al af. De Desire HD is ruim 60 euro duurder. Wel een 4.3 inch scherm ipv 4.0 en 8MP camera. Processor hetzelfde. Iemand tips? :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• silitek

silitek

Tubes Only

El_Bandito schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:20:
Dames en heren! Ik twijfel erg tussen de Samsung Galaxy S Plus, de Desire HD en de Nexus S. De Nexus S is trouwens lastig leverbaar.

Ik wil sowieso een (geoptimaliseerde) officiele update naar Ice Cream Sandwich, dus eigenlijk valt de S Plus al af. De Desire HD is ruim 60 euro duurder. Wel een 4.3 inch scherm ipv 4.0 en 8MP camera. Processor hetzelfde. Iemand tips? :)
Kan je nog wachten? Q1 komt er een ICS 4.0.3 uitrol voor Samsung galaxy sII (officieel) ..hardwarematig beter toestel.
;)

Edit: Aan de dude hieronder :+ ..lees eens goed ben ik op zoek? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 22-12-2011 15:53 . Reden: toevoeging ]

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

silitek schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:26:
[...]

Kan je nog wachten? Q1 komt er een ICS 4.0.3 uitrol voor Samsung galaxy sII (officieel) ..hardwarematig beter toestel.
;)
Die is ook een flink stuk duurder hè, maar Silitek als je de desbetreffende forumtopics doorleest vind je genoeg mensen die die keuze al hebben gemaakt. Succes met zoeken!

On-topic: Waar vinden jullie de force gpu optie? Ik kan hem niet vinden in mijn toestel, ik heb de ota update van XDA gehaald.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:01
BombaAriba schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:26:
[...]

Die is ook een flink stuk duurder hè, maar Silitek als je de desbetreffende forumtopics doorleest vind je genoeg mensen die die keuze al hebben gemaakt. Succes met zoeken!

On-topic: Waar vinden jullie de force gpu optie? Ik kan hem niet vinden in mijn toestel, ik heb de ota update van XDA gehaald.
Instellingen - Opties voor ontwikkelaars - GPU rendering afdwingen

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41

De Nexus S zal langzaamaan eruit gaan nu. De S Plus heeft wel een Amoled scherm, wat erg mooi is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Dit topic is alleen om de Nexus S te bespreken. We verwachten op GoT dat je zelf kan beslissen wat je moet kopen. Hier hoort het in ieder geval niet thuis.

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

tzanten schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:43:
[...]

Instellingen - Opties voor ontwikkelaars - GPU rendering afdwingen
Bedankt, het is gelukt! Ik heb idee dat alles nu al een stuk vlotter loopt, ik had eerst telkens last van lag bij terugkomen van een app naar het homescreen. Dit lijkt nu opgelost.

Ik heb ook nog even naar mijn accu gekeken en blijkbaar gebruikt het Android systeem nu 25% ipv de normale 3% bij 2.3 en een anti-virusprogramma gebruikte nu ook 15%, die laatste heb ik er dan ook maar afgegooid in de hoop dat ik morgen verder kom dan 30% op dit tijdstip met weinig gebruik.

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
Ik probeer de lijst met bluetooth-apparaten in mijn Nexus S te verwijderen. Ik krijg dit helaas met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik probeer opnieuw verbinding te krijgen met de Blue & Me carkit in mijn Fiat. Ik had hier al eerder verbinding mee, maar die werkte opeens niet meer. Heb nu de Nexus S uit het geheugen van Blue&Me verwijderd, en kan deze nu niet opnieuw registreren (ik vermoed omdat de Nexus nog de oude pincode gebruikt).
Ik heb geprobeerd om Blue&Me te ontkoppelen door in de instelling lang er op te drukken, en dan in het menu 'Koppeling ongedaan maken' te kiezen. Dit doet helaas niets. Iemand enig idee hoe dit apparaat te verwijderen?

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Net binnen (Via Studentmobiel). PostNL deed er wel bijna een week over. Ligt nu aan de lader straks ff uitproberen. Zin in ;-)

Hoe kan ik nu zien welke versie ik heb (Amoled of sLCD)?

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 22-12-2011 18:06 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• El_Bandito
Heel simpel vraagje: waarom is de Nexus S nergens meer leverbaar voor een normale prijs :? En weet iemand waar 'ie wel leverbaar is voor de gemiddelee prijs van 255 euro?

Verwijderd

MrMarcie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:06:
Net binnen (Via Studentmobiel). PostNL deed er wel bijna een week over. Ligt nu aan de lader straks ff uitproberen. Zin in ;-)

Bij de batterij, 9023 dus SLCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
MrMarcie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:06:

En staat nu niet meer op hun site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
aron225 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:03:
1200 MHz doet hij op 1325mv.
feb notificatie weet ik niet. geen facebook meer hier!

@irminsul
welke versie had jij dan? hier heb ik v12.5 bfs versie.. hier geen instabiliteit. en YouTube werkt ook gewoon goed
Ik zal eens 1325 mhz proberen... Maar ik heb vaak vastlopers als ik de cpu op 1200 mhz zet, met verschillende rom/kernel combi's.

Ik had ook 12.5 ik gebruik nu glados 2.3, zeer tevreden mee.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

El_Bandito schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:37:
[...]

En staat nu niet meer op hun site..
Ik heb 'm afgelopen Zondag voor 250,= besteld. Later in de week stond ie voor 264,= op hun site.
Ik zou SM even bellen en er naar vragen. Zij weten vast wel of er nog aan te komen is.

Ik heb 'm besteld omdat ICS ervoor beschikbaar komt. Dat hebben schijnbaar meer mensen gedaan 8)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

El_Bandito schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:44:
Heel simpel vraagje: waarom is de Nexus S nergens meer leverbaar voor een normale prijs :? En weet iemand waar 'ie wel leverbaar is voor de gemiddelee prijs van 255 euro?
Voor 290 is hij nog gewoon te koop en binnen 24 uur verzonden, is nog steeds een geweldige prijs voor zo'n toestel en anders moet je 3 dagen wachten tot een levering binnen is voor die paar tientjes. Kijk ook eens op kieskeurig etc, moet toch makkelijk te vinden zijn.

Enfin:
Vandaag doet de accu het een stuk beter, de anti-virus was blijkbaar een echte kwelling voor mijn accu. Het GPU-renderen zou ook nog weleens wat uit hebben gemaakt, alles loopt ieder geval vlotter. Heb vandaag de interactieve achtergrond ook vervangen met de statische achtergrond van de nieuwe nexus. Alles om maar weer op 50%+ te komen na een hele dag druk spelen met de nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

MrMarcie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:
[...]

Ik heb 'm afgelopen Zondag voor 250,= besteld. Later in de week stond ie voor 264,= op hun site.
Ik zou SM even bellen en er naar vragen. Zij weten vast wel of er nog aan te komen is.

Ik heb 'm besteld omdat ICS ervoor beschikbaar komt. Dat hebben schijnbaar meer mensen gedaan 8)
Kun je beter hardwarematig een beter toestel kopen ;) ..ICS rolt uit voor verschillende phones zo niet custom rom erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Gewoon ter info
Kan de nexus s ICS makkelijk draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
MrMarcie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:
[...]

Is tijdelijk niet meer leverbaar, net als de Galaxy Nexus :(

@andere user: waar is hij dan voor 290 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

silitek schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:34:
[...]

Kun je beter hardwarematig een beter toestel kopen ;) ..ICS rolt uit voor verschillende phones zo niet custom rom erop :P
Hoezo? Heb deze nu toch al. Moet zeggen dat ik er (tot nu toe) super tevreden mee ben. Goed scherm, snel genoeg, redelijke accuduur. En maar 250,= ipv 600,= voor een nieuw toestel. En ik zie het verschil (voordeel voor mij) niet.
1475paul schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:50:
Gewoon ter info
Kan de nexus s ICS makkelijk draaien ?
Als ik her zo lees dan wordt ie er alleen maar sneller van.

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 23-12-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik wil ook! :P Beter wordt 'ie weer snel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ben sinds donderdag ook in bezit van een Nexus S!
Ben er superblij mee.
Ik heb hem wel bij Belcompany gehaald, voor 300,-.
40 euro meer dan bij Studentmobiel waar ik hem vorige week besteld, had maar nog niks binnen had.

Ik wou de telefoon echt perse, voor 4.0
De SGS1 had ik hiervoor, en draaide ook super met Cyanogenmod9.
Maar ik wou toch echt een officiele.

Zelf heb ik een SuperLCD scherm.
Scherm is goed zat, en zoveel verschil merk ik niet echt.
Toestel draait nog 2.3, wachtend op 4.0.
Daarnaast draai ik spellen als Modern Of Combat en GTA3 wel goed af, wat het op de SGS1 eigenlijk niet deed.(laggy).

Enja, ten slot gewoon een mooie toestel, met een lekkere kale android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hm, dus er zijn nog wel zaken die hem hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
sinds vanmiddag deze miui erop: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1407414

ik vind hem fijn! alles werkt bijna, alleen de explorer krijgt een forced close zodra je een map opent met een .apk erin (ook zit er root explorer in, die wel gewoon helemaal werkt, dus de gewone explorer gebruik ik niet)

verder lijkt alles te werken (alleen engels en chinees alleen) verder ben ik nog niets tegen gekomen wat niet werkt..

standaard komt hij met matrix v13, dus bln en deep idle en oc enzo werkt prima!

batterij duur ZOU goed moeten zijn, maar nog niet genoeg ervaring om dit te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Laatst online: 17-09 20:21
Is de Nexus S uit productie gehaald? Op één week is hij bijna nergens meer te koop en al zeker niet meer voor de mooie prijs van 250 euro in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
voor deze berichten is er tog een levertijden topic oid?

en hij is inderdaad nog moeilijk te krijgen, zal wel komen doordat hij 4.0 heeft gekregen, en iedereen die in de markt is voor een mid end telefoon, gewoon de nexus s willen hebben.. en gelijk hebben ze!! het is een fantastisch toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik weet dat Mobily ze nog heeft.. alleen die krijgt wel erg slechte reviews in de shop survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Krishh schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:32:
Ben sinds donderdag ook in bezit van een Nexus S!
Ben er superblij mee.
Ik heb hem wel bij Belcompany gehaald, voor 300,-.
40 euro meer dan bij Studentmobiel waar ik hem vorige week besteld, had maar nog niks binnen had.

Ik wou de telefoon echt perse, voor 4.0
De SGS1 had ik hiervoor, en draaide ook super met Cyanogenmod9.
Maar ik wou toch echt een officiele.

Zelf heb ik een SuperLCD scherm.
Scherm is goed zat, en zoveel verschil merk ik niet echt.
Toestel draait nog 2.3, wachtend op 4.0.
Daarnaast draai ik spellen als Modern Of Combat en GTA3 wel goed af, wat het op de SGS1 eigenlijk niet deed.(laggy).

Enja, ten slot gewoon een mooie toestel, met een lekkere kale android!
8) ..bijna een indentiek toestel kopen alleen voor ICS (officieel)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Zaterdag heb ik maar eens de sprong gewaagd en m'n Nexus S geupgrade naar ICS, met de i9023 update die op 't XDA developers forum staat. De upgrade verliep vlekkeloos, en ICS draait prima op de Nexus S. Natuurlijk was ik wat huiverig vanwege de veelbesproken accu-bug, maar ik had gewoon niet zo'n zin om te wachten tot Google eindelijk met een verklaring komt en verder gaat met de OTA uitrol. En gelukkig, na een paar dagen goed gebruik lijkt het accuverbruik van m'n Nexus S niet merkbaar anders te zijn dan voorheen. Het accuprobleem doet zich dus echt niet overal voor.

Daarnaast is ICS best wel sweet. De nieuwe look-and-feel is nice, hetzij niet heel wezenlijk anders dan voorheen, maar het zijn vooral de kleine dingen die het zoveel fijner maken. Het homescherm is flink opgeschoond, wat weer aardig wat ruimte maakt voor apps, de menu's zijn handiger ingedeeld, je kunt de music player nu eindelijk bedienen zonder te hoeven unlocken, en heel veel andere kleine mankementjes zijn opgelost. Ik ben al met al erg blij met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
zooo... heb flink moeten afzien voor een aantal uren.
wilde met de rommanager van ICS de update va MIUI, dit bleek geen suc6, kreeg status 7 error en kon met geen mogelijkheid iets veranderen, gewoon opstarten lukte ook niet meer.
Om de nexus s i9023 weer leven in te blazen heb ik een stock nandroid geinstalleerd (Stock-GRH78-Nandroid) waarna hij iig weer deed opstarten.
Hierna opzoek gegaan waarom ik niet kon terug gaan naar de backups die ik had gemaakt met rommanager. Wat blijkt, standaard is de CWM op versie 3.01, op te kunnen backuppen moet je blijkbaar op de meest recente versie draaien, dit doe je dus alsvolgt door hier: http://www.clockworkmod.com/rommanager
de laatste versie te downloaden , hierna de volgende handelingen uit voeren:
Download CWM 5.0.2.0 and rename the .img to recovery.img

Put the recovery.img into the same directory as your fastboot.exe
Boot into your bootmanager (vol up+power)
Plug phone into PC
Open up CMD prompt and change to the directory where you have fastboot.exe
(cd c:\android\tools) for example
type in:
> fastboot flash recovery recovery.img

Hierna zal ie dus kunnen booten in de juiste versie en kun je gebruik maken van je backups die je eerder had gemaakt.

Al met al heeft me dit geintje 5 uur gekost.
Iemand dezelfde ervaring gehad? en hoe kan ik nu "veilig" naar de custom roms gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
rom downloaden naar root van sd (intern geheugen)
volume up en power om naar bootloader te gaan
wipe cache
advanced ---> wipe dalvik cache

sommige roms moet je wipe /data ook doen..

daarna install zip from sd card
choose zip from sd card
en dan okay drukken, minuutje wachten en klaar..

of gewoon via rommanager.. rom in root van intern geheugen.

rommanager openen, en voor de optie: install rom from sd card..
bestandje zoeken, daarna word er in rommanager gevraagd, of je /cache , dalvik cache, en/of /data wilt verwijderren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Waarom kloten met custom ROMS? Is er nog geen officiele ICS voor de Nexus S dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
El_Bandito schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:03:
Waarom kloten met custom ROMS? Is er nog geen officiele ICS voor de Nexus S dan?
Dat gene wat officieel released is is blijkbaar een Tmobile versie van ICS.
Werkt fantastisch, GPU rendering afdwingen en achtergrondproceslimiet max. 4, ben er wel achter gekomen dat alles goed werkt behalve MMS versturen en ontvangen

Voor de liefhebbers heb zojuist de instellingen gekregen van Vodafone voor GPRS en MMS, voor de Google Nexus S lopend op Android 4.0 / ICS

- Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Meer' -> 'Mobiele netwerken'
- Gegevenstoegang aan: Aanvinken
- Ga naar 'Namen toegangspunten'
- Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
- Naam: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com of voor zakelijk office.vodafone.nl
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS poort: 8799
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- Type toegangspunt: leeg laten
- APN-protocol: IPv4
- APN-inschakelen/uitschakelen:APN ingeschakeld
- Drager: niet opgeven
- Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
- Keer terug naar het beginscherm
- Kies ' Applicaties' -> 'Browser' om verbinding te maken internet

De mms-instellingen

- Druk op 'Applicaties' -> 'Berichten'
- Druk op de Menu-toets en kies 'Instellingen'
- Scroll naar 'Instellingen voor MMS-berichten'
- Ontvangstbevestigingen: Naar eigen wens in te stellen
- Leesbevestigingen: Naar eigen wens in te stellen
- Automatisch ophalen: Aanvinken
- Ophalen tijdens roaming: Naar eigen wens in te stellen
- Keer terug naar het hoofdmenu

Thanx aron225 voor je feedbacks

[ Voor 58% gewijzigd door pielle007 op 27-12-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Laatst online: 14:25
Hey tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een Nexus S gekocht en ben er erg blij mee. Nou heb ik alleen 1 puntje waar ik een beetje mee zit. Mijn telefoon geeft aan dat hij op 2.3.3 draait en als ik op systeemupdates druk zegt hij dat mijn systeem geupdate is. Nou staat op XDA(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1398186) dat de ICS update vanaf 2.3.4 is en ik weet niet of ik die eerst nog via een zipje op de foon moet zien te krijgen of dat ik gewoon gelijk kan updaten?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en bij eventuele vragen zal ik die beantwoorden.

Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hoop morgen mijn Nexus S binnen te krijgen. Weet iemand of de Nexus S standaard geleverd wordt met een screenprotector? Bij mijn Galaxy Spica was dit wel zo.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:43
El_Bandito schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:13:
Hoop morgen mijn Nexus S binnen te krijgen. Weet iemand of de Nexus S standaard geleverd wordt met een screenprotector? Bij mijn Galaxy Spica was dit wel zo.
Helaas niet. Ik heb bij Amazon UK voor plm 5 euro een setje van 5 gekocht. Daar zat ook een siliconenhoesje bij.

Entropy isn't what it used to be

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

El_Bandito schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:13:
Nope.
Bij de spica zat ook geen screenprotector. Tja, of je moet dat plasticje bedoelen wat elke telefoonfabrikant in de fabriek op je telefoon plakt. Dat kan je nauwelijks een screenprotector noemen (te groot, scheef en snel los).

• 1475paul
joeri369 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:19:
Hey tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een Nexus S gekocht en ben er erg blij mee. Nou heb ik alleen 1 puntje waar ik een beetje mee zit. Mijn telefoon geeft aan dat hij op 2.3.3 draait en als ik op systeemupdates druk zegt hij dat mijn systeem geupdate is. Nou staat op XDA(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1398186) dat de ICS update vanaf 2.3.4 is en ik weet niet of ik die eerst nog via een zipje op de foon moet zien te krijgen of dat ik gewoon gelijk kan updaten?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en bij eventuele vragen zal ik die beantwoorden.

Joeri
ja ik heb dit ook
heb smalbandversie i9023xxkb3
hoe kan ik updaten want ben echt een leek hierin ,Nog NOOIT gedaan.

• joeri369
  • Laatst online: 14:25
Hey paul,

Voor degene die het nuttig vinden om te weten is mijn smalbandversie hetzelfde als die van paul. Ook ik heb dit nog nooit gedaan en ben een beetje bang m'n telefoon te bricken.

Joeri

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
1475paul schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:20:
[...]

ja ik heb dit ook
heb smalbandversie i9023xxkb3
hoe kan ik updaten want ben echt een leek hierin ,Nog NOOIT gedaan.
Misschien een wat eerder gemaakte versie telefoon, ik heb mijn i9023 gisteren gekocht en toen ik hem aandeed de eerste keer stond hij al op 2.3.6 af fabriek.

Ik krijg ook geen update, maar dat zou dan 4.0.3 moeten zijn bij mijn toestel en die is tijdelijk teruggetrokken.
Zou het kunnen zijn dat ze alle updates ook even hebben stopgezet door het ICS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
job schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:26:
[...]

Nope.
Bij de spica zat ook geen screenprotector. Tja, of je moet dat plasticje bedoelen wat elke telefoonfabrikant in de fabriek op je telefoon plakt. Dat kan je nauwelijks een screenprotector noemen (te groot, scheef en snel los).
Mwa, dat was echt wel een goede. Precies op maat, 100% recht en zat na 2 jaar nog steeds muurvast :P Dus was wel een screenprotector vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb net een zut offtopicreplies moeten verwijderen. Lees aub de regels en de topicwaarschuwing, die staan er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
marknh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:31:
[...]

Misschien een wat eerder gemaakte versie telefoon, ik heb mijn i9023 gisteren gekocht en toen ik hem aandeed de eerste keer stond hij al op 2.3.6 af fabriek.

Ik krijg ook geen update, maar dat zou dan 4.0.3 moeten zijn bij mijn toestel en die is tijdelijk teruggetrokken.
Zou het kunnen zijn dat ze alle updates ook even hebben stopgezet door het ICS probleem?
Als je niet wilt wachten je kan dan altijd handmatig de updates uitvoeren, update 2.3.6. Kun je bijvoorbeeld downloaden en op je nexus zetten zonder dat je hoeft te rooten. WEL EERSTE UPDATE 2.3.4 Downloaden en installeren!
Step 1. Download Android 2.3.6 Gingerbread (GRK39F) for Google Nexus S http://v16.lscache6.c.and...F-from-GRJ22.7d114042.zip.

Step 2. once you've downloaded the file above, you have to rename it to update.zip

Step 3. Connect Nexus S to computer >> transfer ;update.zip; to the root/parent-directory (On Nexus S device) >> Turn off the phone
Step 4. Hold down the Power and Volume Down at the same time until the bootloader appears >> Go to Recovery mode.
Step 5. Once you are in recovery mode, choose apply sdcard update.zip;.

Step 6. Wait until the update file installed on your Nexus S.

Step 7. Reboot your Android Phone and done.

Als het fout gaat zijn dr altijd mogelijkheden om terug te gaan naar andere roms, dit heb ik inmiddels ervaren.
Maar dan raad ik wel aan om te rooten:
http://nexusshacks.com/ne...exus-s-or-nexus-s-4g-new/,
LET OP, in deze tutorial worden moet je de superuser file vervangen door deze:
http://downloads.androids...eruser-3.0.7-d-signed.zip

Hierna op je Nexus S laatste versie van superuser te update en rommanager te downloaden en installeren via androidmarket.
Check via superuser of je nu ook ECHT roottoegang hebt, open superuser,(verbinding met internet noodzakelijk) klik op menutoets, voorkeuren, su binaire > tik om te controleren op updates, update.
je krijgt een melding als alles goed is gegaan "Superuser heeft superuser toegang verkregen"

Open rommanager, (als je deze opent krijg je een melding van superuser, geef rommanager toegang / bevestig) hierna: Backup current rom.

Eenmaal in orde kun je bijvoorbeeld ICS downloaden en installeren:

Of via de rommanager customroms installeren.

TIP! om je backup terug te zetten moet je de meest recente Clockworkmod versie gebruiken http://www.clockworkmod.com/rommanager
Deze plaats je in de folder op je PC (in de tutorial "how to root Nexus S" heb je deze handelingen al eens uitgevoerd)
Download CWM 5.0.2.0 and rename the .img to recovery.img

Put the recovery.img into the same directory as your fastboot.exe
Boot into your bootmanager (vol up+power)
Plug phone into PC
Open up CMD prompt and change to the directory where you have fastboot.exe
bv op je C schijf nexussrootnew
type in:
cd \nexussrootnew
C:\nexussrootnew> fastboot flash recovery recovery.img
Nu kom je in de juiste clockworkmod en kun je je backups terugzetten.

[ Voor 40% gewijzigd door pielle007 op 30-12-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb juist ics geinstaleerd werkt perfect
maar een vraagje kan je bovenaan het scherm google zoeken weg doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
1475paul schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:46:
heb juist ics geinstaleerd werkt perfect
maar een vraagje kan je bovenaan het scherm google zoeken weg doen?
niet dat ik weet nee

[ Voor 12% gewijzigd door pielle007 op 30-12-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Hoe kan ik dat te weten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
1475paul schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:06:
[...]

Hoe kan ik dat te weten komen
Zoeken via zoekmachine.
Maar Ik denk dat het niet gaat omdat dit zit ingebakken.
Een custom rom zal dit beslist eruit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
pielle007 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:17:
[...]

Zoeken via zoekmachine.
Maar Ik denk dat het niet gaat omdat dit zit ingebakken.
Een custom rom zal dit beslist eruit hebben gehaald.
Klopt. De custom roms gebruiken de Trebuchet launcher. Daar heb je de mogelijkheid om de persistente search bar weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb die zoekbalk gewoon weggegooid. Lang indrukken en dan verplaatsen of in de prullebak, of praten wij hier nu over verschillende zoekbalken?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verschillende zoekbalken ;)
Die op Gingerbread (Android 2.3) is een Widget. Op het nieuwe Ice Cream Sandwich (Android 4.0) is het geen widget meer maar zit het 'vast' op ieder scherm.
Al is hij op ICS ook uit te zetten door Google Search ergens in het instellingen menu uit te schakelen. Bron
krijg je helaas wel niet meer plaats voor terug op je homescreen

[ Voor 14% gewijzigd door PieterAelse op 30-12-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Bedankt pielle007, met jou uitleg en wat informatie verzameld via xda heb ik 4.0.3 erop gezet, alles werkt perfect en was achteraf simpel om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Wat is nu eigenlijk fastboot waar ze het telkens over hebben op XDA ?
edit: nvm => command van oudere android SDK

[ Voor 24% gewijzigd door Greenie op 30-12-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Iemand enig idee wanneer Google die ICS update weer vrijgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:48

koelebobes

Wen BTC €100K

MrMarcie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:35:
Iemand enig idee wanneer Google die ICS update weer vrijgeeft?
Gewoon zelf doen er is niks mee

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
En blijkbaar helpt de applicatie "battery calibration" (of factory reset) tegen de battery drain waar sommigen over klagen.

Ik vraag me wel af, als je die update doet: ga je dan ook vanzelf de volgende ICS OTA krijgen eens hij gefixt is ?
(Nu niet dat hem zelf installeren zoveel moeite is, maar toch ... :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken mijn Samsung Nexus. Ik ben sinds gisteren heel tevreden met deze toestel. Tot dat gisteravond geen automatische meer mijn mail ontvangen hebt kunnen ontvangen. Ik heb me email account verwijderd en ook opnieuw toegevoegd maar helaas helpt dat ook niet. Ik ben zelf naar ThePhonehouse vandaag geweest en hun konden mij ook niet helpen. Ik hoop dat jullie mijn probleem kan oplossen.

Groetjes Isaukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Greenie schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:34:
En blijkbaar helpt de applicatie "battery calibration" (of factory reset) tegen de battery drain waar sommigen over klagen.

Ik vraag me wel af, als je die update doet: ga je dan ook vanzelf de volgende ICS OTA krijgen eens hij gefixt is ?
(Nu niet dat hem zelf installeren zoveel moeite is, maar toch ... :D)
Bedankt voor je bericht, ik had geen zin in een factory reset maar een app kan ik wel testen. Ik zal over een paar dagen eens posten of het extreme gebruik wat ik eerder al had gepost weg is.

En @Isaukie hoe kunnen wij de oplossing weten met de weinige info die je geeft? Wat heeft de winkel/jij al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:30:
Ik heb sinds 2 weken mijn Samsung Nexus.
Dit is het nexus s topic. Zit je hier goed?
Tot dat gisteravond geen automatische meer mijn mail ontvangen hebt kunnen ontvangen. Ik heb me email account verwijderd en ook opnieuw toegevoegd maar helaas helpt dat ook niet. Ik ben zelf naar ThePhonehouse vandaag geweest en hun konden mij ook niet helpen. Ik hoop dat jullie mijn probleem kan oplossen.
Wat voor mail account hebben we het over? gmail, pop3, imap, exchange?
Hoe weet je dat je geen mail meer ontvangt? foutmeldingen?
Maakt het verschil als je het via 3g of wifi probeert?
Heb je de data en cach van de (g)mail app al eens verwijderd? (instellingen>apps>toep. beheren)
Heb je je telefoon al eens naar de fabrieksinstelling terug gezet? (zou ik als allerlaatste proberen)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-01-2012 01:45 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.