_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 27-09 19:33
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Online Theme>latest>rij 6>HeartTouchdomex schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:33:
[...]
Niet als je niet je instellingen vanuit Titanium Backup terug kan zetten omdat je net van ICS af komt![]()
Ach ja instellen is zo gebeurd maar moet er eventjes zin in hebben![]()
[...]
Welke is dat?Ziet er goed uit!
Edit: Andriod Weather 1.7.6 widget
[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 25-01-2012 16:39 . Reden: toevoeging ]
Tubes....It's what make music music!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Iemand enig idee met welke app ik dit het beste en vooral het meest effectieve kan doen?1. Open AppManager --> Root Explorer or any equivalent app
2. Delete folder /data/data
2. Copy folder /datadata to /data/
3. Change name of folder /data/datadata to /data/data/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zou zeggen Root Explorer of iets dergelijksTouchdomex schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:31:
[...]
Iemand enig idee met welke app ik dit het beste en vooral het meest effectieve kan doen?Ik krijg maar geen toegang tot deze map met root explorers of alles gaat crashen erdoor...
Heb je wel op mount Read/write geklikt? ipv Read only
Zo kan je trouwens ook camera shutter sound fixen in ICS
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ja dat gebruik ik dus nu al. Meerdere al geprobeerd en ze gaan allemaal op hun bek.Solictice schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:38:
[...]
Ik zou zeggen Root Explorer of iets dergelijks
Heb je wel op mount Read/write geklikt? ipv Read only
Zo kan je trouwens ook camera shutter sound fixen in ICS
Als ik bijvoorbeeld in Rom toolbox hem verwijder krijg ik geen enkel overzicht meer van alle folders en crashen al mijn apps. Reboot dus. Daarna werkt alles prima. ES kan er niets mee. Die geeft telkens aan dat hij er niets mee kan. Logisch want grote kans dat mijn telefoon die nog gebruikt
Tenzij het niet op de telefoon zelf kan en dat ik daar telkens faal maar anders zou ik het niet weten waar ik fout ga.
Alle permissies staan netjes op read/write + die laatste
OH FUCK DIT... Telefoon heeft toch alle instellingen gewist. Net nu ik alles goed had staan en natuurlijk draait mijn titanium backup pas vannacht en niet nu...
[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 25-01-2012 19:05 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Vandaag nieuwe rom + nieuwe basis
Ik heb nu Mintberry in plaats van ICS en ik heb ondertussen geleerd dat de data niet over te zetten is
Wil alleen ervoor zorgen dat ik genoeg ruimte heb voor apps alleen dat lukt dus niet
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 25-01-2012 19:50 ]
En ik snap niet waarom dat bootloops en andere enge dingen veroorzaakt. Ik heb nog nooit problemen gehad met data terugzetten tussen verschillende roms van niet systeem apps, wat ik al wel een jaar doe
Ergste wat ik heb gehad is dat de sms app het niet meer deed, maar na daarvan de data te hebben gewist was dat ook opgelost.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hier idem..kom van ICS af app's+data geen enkel probleem met mintberry.HaTe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:06:
Toevallig, bij mij draait de backup ook altijd om 4 uur
En ik snap niet waarom dat bootloops en andere enge dingen veroorzaakt. Ik heb nog nooit problemen gehad met data terugzetten tussen verschillende roms van niet systeem apps, wat ik al wel een jaar doe
Ergste wat ik heb gehad is dat de sms app het niet meer deed, maar na daarvan de data te hebben gewist was dat ook opgelost.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik weet het ook niet en ik ben er tot op heden ook nog niet achter gekomen welke apps het nu zijn... Wat stiekem nog vervelender is... Ondertussen uit voorzorg in ieder geval alles maar handmatig weer instellen als ik van basis verwissel.HaTe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:06:
Toevallig, bij mij draait de backup ook altijd om 4 uur
Wat de F? Jij doet herstel alle apps + systeem data en dat werkt?silitek schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:09:
[...]
Hier idem..kom van ICS af app's+data geen enkel probleem met mintberry.

Oww..systeem apps nietTouchdomex schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:10:
[...]
Ik weet het ook niet en ik ben er tot op heden ook nog niet achter gekomen welke apps het nu zijn... Wat stiekem nog vervelender is... Ondertussen uit voorzorg in ieder geval alles maar handmatig weer instellen als ik van basis verwissel.
[...]
Wat de F? Jij doet herstel alle apps + systeem data en dat werkt?

Had over de systeem apps te snel overheen gelezen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Overigens normale apps ook met enige regelmaatsilitek schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:21:
[...]
Oww..systeem apps nietdie haal ik er altijd tussenuit gaat bijna nooit goed.
Had over de systeem apps te snel overheen gelezen![]()
Dat is overigens ook een sort of system app.Touchdomex schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:32:
[...]
Overigens normale apps ook met enige regelmaatDaarstraks had ik ook last van de ICS music app die roet in het eten gooide
Als ik apps restore van een backup is het alleen user apps en zonder data. Behalve Whatsapp ofzo iets.
Maar ik heb nooit belangrijke informatie op me telefoon staan, en calender synced hij met gmail. Dus vind het overbodig om elke nacht een back up te maken
Maak alleen altijd een TB back up en een nandroid voor ik een nieuwe rom flash.
Via adb al geprobeerd???
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Nooit mee gewerkt dus nope.avi
Ergens misschien een goede tutorial ervoor waar ik dat kan leren/mee werken?
Overigens mag ik sowieso flashen merk ik nu... Er zijn meer apps kapot door het proberen van dit grapje. Vannacht eens aan de lader en morgenochtend flashen.
[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 25-01-2012 23:19 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| // command-line run -> cmd // maak connectie met telefoon adb devices // Ga naar abd shell adb shell // superuser su // verwijder folder /data in folder /data rmdir /data/data // kopieer datadata naar /data cp /datadata /data // hernoem /data/datadata naar /data/data/ mv /data/datadata /data/data |
[ Voor 8% gewijzigd door Pjottski op 25-01-2012 23:52 ]
Same here!Jos_M schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:48:
Ik ben maar weer terug gestapt van CM9 build 14 naar de nieuwe Mintberry met de NEO Kernel....werkt toch lekkerder hoor. Wat ik ook wel fijn vind is dat in Mintberry de FM radio wel werkt, bij CM9 helaas nog niet. Ik stap wel over naar CM9/ICS als alles gewoon perfect werkt. Tot die tijd: Mintberry
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Hij verbind niet goed dus ga daar eerst achteraan. De tutorial in de TS werkt hier nietPeedjeeh schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:50:
Denk dat het zoiets zou moeten zijn als je het via adb gaat doen. In de OP staat wel hoe je verbind met adb
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 // command-line run -> cmd // maak connectie met telefoon adb devices // Ga naar abd shell adb shell // superuser su // verwijder folder /data in folder /data rmdir /data/data // kopieer datadata naar /data cp /datadata /data // hernoem /data/datadata naar /data/data/ mv /data/datadata /data/data

Maar eens wat gaan spelen met de drivers van de telefoon

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2012 13:09 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
HA!Touchdomex schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:43:
[...]
Hij verbind niet goed dus ga daar eerst achteraan. De tutorial in de TS werkt hier nietOok de files niet... Beide mappen geprobeerd maar ik kan alsnog mijn telefoon niet benaderen. USB debugging staat aan....
Maar eens wat gaan spelen met de drivers van de telefoon
Debug staat aan
Gaat btw om Mintberry MIUI. Misschien dat er daar wat andere voorwaarden voor gelden dan normaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2012 14:01 ]
Verwijderd
Kan iemand mij hiermee helpen?
Kan ik welVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:03:
Ik heb net de nieuwste mintberry op m'n SGS geflasht, ik moest hem opnieuw rooten en dat heb ik dus gedaan met CF-Root via odin. Nu zit ik vast bij het bootlogo als ik hemn op wil starten. Ik kan nog wel gewoon in download en recovery mode, ik kan alleen geen roms er op flashen of data wipen/factory reset. Ik krijg dan unknown volume for path en nog meer errors..
Hmm, heb je RC3.1 geflashed? met 100% batterij? Ik zou wel een wipe data/factory reset doen als je voor het eerst flashed naar ICS. En welke modem gebruik je? Maakt soms ook nog iets uit.Vinze schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:01:
Ik heb gisteren Ice Cream Sandwich geïnstalleerd van OneCosmic maar ben er niet echt over te spreken, de batterij loopt echt belachelijk snel leeg, na 4 á 5 uur gaat ie van 100% naar 0%.. Hiervoor had ik MIUI MintBerry 2.3) en daar was de batterij duur ook niet fantastisch maar ik redde het in ieder geval net een dag. Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waarom hij de accu zo snel trekt? Volgens de app 'Battery Monitor Widget' is de battery drain -178mA, dit is toch echt belachelijk veel?! Zou een andere kernel iets uitmaken? Zo ja; welke zouden jullie mij aanraden?
Ik heb RC3.1 met de nieuwste kernel en ICS JVT modem ( http://perka.zapto.org/ Samsung ->i9000-> ICS modems)
Ik haal makkelijk 1 dag. Vandaag hele dag muziek geluisterd, dan is hij wel snel leeg. Maar dan nog gaat hij wel een dagje mee.
Als ik jou was zou ik nog eens opnieuw flashen, volledige wipe, nieuwste kernel en dan kijken hoe je batterij is. Ook 3g uitzetten en WiFi gebruiken (als het kan en anders 2g) helpt behoorlijk.
Ook zou ik niet te veel monitoring apps of task killer apps gebruiken, deze drainen juist je batterij. Als je wilt kijken welke apps draaien, zou ik gewoon een shortcut op je homescreen maken naar Instellingen -> Apps.
Is die 178mA in standby of met het scherm aan? scherm aan is dit normaal, maar in standby absoluut niet. Er zijn processen en of apps die er voor zorgen dat je telefoon niet goed in standby gaat. Met betterbatterystats kan je o.a wakelocks monitoren.Vinze schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:01:
Ik heb gisteren Ice Cream Sandwich geïnstalleerd van OneCosmic maar ben er niet echt over te spreken, de batterij loopt echt belachelijk snel leeg, na 4 á 5 uur gaat ie van 100% naar 0%.. Hiervoor had ik MIUI MintBerry 2.3) en daar was de batterij duur ook niet fantastisch maar ik redde het in ieder geval net een dag. Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waarom hij de accu zo snel trekt? Volgens de app 'Battery Monitor Widget' is de battery drain -178mA, dit is toch echt belachelijk veel?! Zou een andere kernel iets uitmaken? Zo ja; welke zouden jullie mij aanraden?
Verwijderd
Ik denk dat je 2.5.0 bedoelde? Die heb ik namelijk nu erop gezet maar hij blijft nog steeds hangen bij het bootlogo.silitek schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:23:
[...]
Kan ik wel..verkeerde versie CWM geflash. Neem 2.0.5 van Semphore of CM7 kernel tar
Welke uit dit lijstje zou ik moeten hebben?
Semaphore_kernel_JVT_1.8.0.tar - [Click for QR Code] (6.74 MB, 38833 views)
Semaphore_kernel_JW1_2.4.0.tar - [Click for QR Code] (7.42 MB, 27332 views)
Semaphore_kernel_JW1_2.4.0bm.tar - [Click for QR Code] (7.42 MB, 14380 views)
Semaphore_kernel_JVU_2.5.0beta.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 8191 views)
Semaphore_2.5.0.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 12624 views)
Semaphore_2.5.0bm.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 4133 views)
Semaphore_2.5.0sc.tar - [Click for QR Code] (7.44 MB, 5686 views)
Semaphore_2.5.0scbm.tar - [Click for QR Code] (7.44 MB, 5795 views)
Dikgedrukten heb ik reeds geprobeerd.
Beide zijn goed. Het is de bedoeling terug in CWM na de kernel flash. Wipe/data Davik Cache en mount&storage format syteem. Dan rom opnieuw flashen..vanuit deze kernel heb ik CM9 en MintBerry (nieuwste) erop gekregen. Als het niet werkt is er structueel iets niet goed en begin dan van voor af aan met stock rom in Odin.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:55:
[...]
Ik denk dat je 2.5.0 bedoelde? Die heb ik namelijk nu erop gezet maar hij blijft nog steeds hangen bij het bootlogo.
Welke uit dit lijstje zou ik moeten hebben?
Semaphore_kernel_JVT_1.8.0.tar - [Click for QR Code] (6.74 MB, 38833 views)
Semaphore_kernel_JW1_2.4.0.tar - [Click for QR Code] (7.42 MB, 27332 views)
Semaphore_kernel_JW1_2.4.0bm.tar - [Click for QR Code] (7.42 MB, 14380 views)
Semaphore_kernel_JVU_2.5.0beta.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 8191 views)
Semaphore_2.5.0.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 12624 views)
Semaphore_2.5.0bm.tar - [Click for QR Code] (7.45 MB, 4133 views)
Semaphore_2.5.0sc.tar - [Click for QR Code] (7.44 MB, 5686 views)
Semaphore_2.5.0scbm.tar - [Click for QR Code] (7.44 MB, 5795 views)
Dikgedrukten heb ik reeds geprobeerd.
accuprobleem busted
ik ben nu vrij (langleve staking) dus continu wifi aan. Hij is nu sinds vanochten 9 uur nog op 95%. Met wifi aan en verdr elk kwartier tweetdeck, mail en google news. Dus 3G is mijn battery drain.... Wat te doen voor 3G?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wat je ontvangst normaal? Goed of slecht? Welke modem heb je?F.West98 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:53:
OK
accuprobleem busted
ik ben nu vrij (langleve staking) dus continu wifi aan. Hij is nu sinds vanochten 9 uur nog op 95%. Met wifi aan en verdr elk kwartier tweetdeck, mail en google news. Dus 3G is mijn battery drain.... Wat te doen voor 3G?
Ik heb groen ontvangst dan op school, 2 tot 4 streepjes.Touchdomex schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:56:
[...]
Wat je ontvangst normaal? Goed of slecht? Welke modem heb je?
Smallband-versie:
I9000XXJVT
Kernelversie:
3.0.8-Devil_13-galaxys+telus-g40d5d05-dirty
Buildnummer:
IML74K
CM9 build 13
Klopt precies,Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:03:
Ik heb net de nieuwste mintberry op m'n SGS geflasht, ik moest hem opnieuw rooten en dat heb ik dus gedaan met CF-Root via odin. Nu zit ik vast bij het bootlogo als ik hemn op wil starten. Ik kan nog wel gewoon in download en recovery mode, ik kan alleen geen roms er op flashen of data wipen/factory reset. Ik krijg dan unknown volume for path en nog meer errors..
Je moet even verder.
Lees onderstaande HowTo van Lippo94 ( de Mintberryman)
If you're coming from Cyanogenmod or Samsung firmware based ROM
- Download the ROM from here
- Reboot to recovery
- Wipe data/factory reset
- Flash downloaded zip
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and you'll be into recovery
- Wipe data / factory reset
- Format /system
- Flash Mintberry again
- Reboot
In any case: if you have FCs or crashes
- Try wiping data/factory reset
- If problems are still there, go back to JV* firmware with Odin and then follow above instructions
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
3G battery drain is een common probleem in alle ICS builds.F.West98 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:59:
[...]
Ik heb groen ontvangst dan op school, 2 tot 4 streepjes.
Smallband-versie:
I9000XXJVT
Kernelversie:
3.0.8-Devil_13-galaxys+telus-g40d5d05-dirty
Buildnummer:
IML74K
CM9 build 13
Enige optie is om 2g te gebruiken ipv 3g. En WiFi wanneer je maar kan.
Heb exact gedaan zoals je zei maar het is nog niet opgelost. Maar lees nu dat het weleens door die 3G verbinding kan komen.
@ Prulleman
Dat verbruikt hij zowel met het scherm aan, als wanneer het scherm uit staat.
Ik zag dat het proces 'Exchange services' extreem veel stroom verbruikte, namelijk zo rond de 50%.
Nu heb ik voor e-mail allemaal verschillende instellingen geprobeerd mbt het controleren op nieuwe berichten, maar dit mocht niet baten. Ik denk dat ik toch maar weer terug ga naar 2.3 MintBerry, vooral het feit dat ik geen 3G kan gebruiken zonder enorme battery drain is voor mij een struikelpunt.
Erg jammer, verder ziet ICS er rete strak uit en werkt het ook erg vloeiend allemaal.
Dan zou ik toch maar eens ff checken welke apps dan zoveel van je batterij vragen terwijl je scherm uit is.Vinze schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:52:
@ Solictice
Heb exact gedaan zoals je zei maar het is nog niet opgelost. Maar lees nu dat het weleens door die 3G verbinding kan komen.
@ Prulleman
Dat verbruikt hij zowel met het scherm aan, als wanneer het scherm uit staat.
Ik zag dat het proces 'Exchange services' extreem veel stroom verbruikte, namelijk zo rond de 50%.
Nu heb ik voor e-mail allemaal verschillende instellingen geprobeerd mbt het controleren op nieuwe berichten, maar dit mocht niet baten. Ik denk dat ik toch maar weer terug ga naar 2.3 MintBerry, vooral het feit dat ik geen 3G kan gebruiken zonder enorme battery drain is voor mij een struikelpunt.
Erg jammer, verder ziet ICS er rete strak uit en werkt het ook erg vloeiend allemaal.
En of je phone wel in deep sleep gaat, dat kan je checken met CPU spy.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Op ICS hoor ik namelijk alleen maar geklaag over de 3g drain. No matter which modem.
Zelf heb ik ook geen verschil gemerkt tussen JVU JVT en JVR
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik gebruikte volgens mij JVK of JVO. Overigens zit ik bijna in een zendmast dus dat scheelt ook al behoorlijk in verbruik met 3GSolictice schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:10:
Welke modem gebruik jij dan?
Op ICS hoor ik namelijk alleen maar geklaag over de 3g drain. No matter which modem.
Zelf heb ik ook geen verschil gemerkt tussen JVU JVT en JVR
Denk dat mijn Mintberry zichzelf weer kapot heeft gemaakt
Mintberry helemaal leeg laten lopen tot 0% vind hij niet leuk
[ Voor 22% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2012 21:13 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Bij mintberry kun je dat afiak niet instellen. Althans ik kan die instellingen niet vinden. Het is altijd mass storage...Peedjeeh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:55:
Heb je de USB config op Mass Storage of MTP staan. Misschien dat dat verschil kan maken. Gisteravond via MTP met adb kunnen connecten. Mijn eigen toestel staat op Mass Storage en kan ook niet connecten. Ga even met de Nexus drivers aan de slag.
Moet adb gebruiken om weer terug naar MTP te gaan.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Moet adb wel eerst mijn telefoon zien voordat ik dat überhaupt kanPeedjeeh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:02:
Heb laatst via adb mijn usb config op mass storage gezet.
Moet adb gebruiken om weer terug naar MTP te gaan.
Yep, zit nu op MTP met mijn USB config en kan via adb connecten.
ATE = Android Terminal Emulator, vind je in de Market.
USB Config MTP: setprop persist.sys.usb.config mtp,adb
USB Config Mass Storage: setprop persist.sys.usb.config mass_storage,adb
en daarna een reboot
Nog een linkje erbij met wat info mbt adb: http://developer.android.com/guide/developing/tools/adb.html
[ Voor 79% gewijzigd door Pjottski op 27-01-2012 03:28 ]
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 03:05 ]
Verwijderd
Zie hier: Android Market: USB mode switch for SGS1 on CM - Apps op Android Market
En waarom kan ik nog steeds niet met tapatalk tweakers op?! GRR
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 03:04:
Laat ik laatst een appje op de markt hebben gezet om van MTP naar mass_storage en vice versa te gaan. Vond ik wel zo gemakkelijk, ik wissel ze nog wel eens.
Zie hier: Android Market: USB mode switch for SGS1 on CM - Apps op Android Market
En waarom kan ik nog steeds niet met tapatalk tweakers op?! GRR
Xiaomi 13T Pro
Fixed Issues
- Duplicate entries in MediaScanner (will only prevent new duplicates, need to clear data to get rid of old duplicates)
- Regression in BUILD 14: Screen flicker while turning off
- Regression in BUILD 14: adb turns off every reboot
- Mute-unmute needed on some calls (hopefully)
- Notification power widget uncustomizable (now integrated into Settings)
- Reboot into recovery on crash (it will still reboot, just not into recovery)
- Unreliable Wi-Fi on screen off (hopefully)
[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 27-01-2012 12:52 ]
En wat is nou precies de vooruitgang? Heb het gevoel dat Onecosmic's een stuk verder vooruit is qua snelheid en stabiliteit. En wat betekend ''regression in build 14''?
Heb nu zelf build 14, maar build 13 liep bij mij eigenlijk wel stabieler en sneller. Is build 15 weer een stap vooruit?
Met regression in build 14 bedoelen ze dat deze bugs zijn ontstaan bij build 14 (regression is achteruitgang)
Ik heb onecosmic niet geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog soepeler kan met nog betere batterijverbruik. Werken de camera scenes en instellingen in de onecosmic versie? En FM radio? (niet spirit, want die werkt in CM ook wel)
[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 27-01-2012 12:52 ]
ik zit zelf nog op Team ICSSGS (onecosmic) RC3.1 op het moment.
Welke kernel draai je op het moment? Stock?
alle files en apps zijn er nog? geen wipe?
nee dus...
ehm... devil kernel, is die er al voor build 15?
[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 27-01-2012 16:00 ]
kheb net ook geflashed. Vanaf OneCosmic build maar had problemen met aantal apps, en kon geen sync met google account krijgen. Dus toen maar ff een factory reset gedaan.F.West98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:55:
Ik ga build 15 flashen. Moet ik dan gewoon doen: build15 flash, dan gapps en dan done
alle files en apps zijn er nog? geen wipe?
nee dus...
ehm... devil kernel, is die er al voor build 15?
Maak een nandroid eerst. Altijd nandroid
is er al iets van build 15 aan aangepaste dingen?
edit: ah, perka is bezig
[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 27-01-2012 16:55 ]
Nee hielp niet.HaTe schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:26:
Als dat het probleem was, daar is toch die google apps fixer voor?
Naja, is nu gefixed
Die werken volgens altijd welF.West98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:52:
mmm... ik wil wel die goede batterij-icoon (perkamod dus)
net als een custom boot animation
Perkamodjes werken altijd alleen terug naar stock.ui kan problemen geven...F.West98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:52:
mmm... ik wil wel die goede batterij-icoon (perkamod dus)
edit: ah, perka is bezig
Werkt niet altijd
Het probleem met de mp3 is eindelijk verholpen ze staan er nu netjes 1 keer in.
Dit is de eerste keer dat ik deep idle gebruik kan iemand mij een beetje informeren erover?
Het verschil van Deep idle Top on en off bijvoorbeeld.. Behalve dat mijn ms bij off veeeeel hoger is..
Deep Idle Questions:Shadow343 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:39:
Ik heb build 15 geïnstalleerd met devil kernel en deep idle geactiveerd.
Het probleem met de mp3 is eindelijk verholpen ze staan er nu netjes 1 keer in.
Dit is de eerste keer dat ik deep idle gebruik kan iemand mij een beetje informeren erover?
Het verschil van Deep idle Top on en off bijvoorbeeld.. Behalve dat mijn ms bij off veeeeel hoger is..
Q: What's the meaning of TOP=Off and TOP=On when I look at the Deep Idle status?
A: When TOP=Off is used, the best powersaving state is used. TOP=ON will be shown, when bluetooth or gps are running.
Q: In Idle status I only see TOP=Off. What's wrong here? I don't use Bluetooth or Gps.
A: You have to flash the modded framework-res.apk, because ICS does not fully deactivate bluetooth by default. Even if you never use it.
Q: Can I also use Perka's framework-res.apk?
A: You don't need to. It is Perka's, just with one additional change.
Q: Idle Stats only are showing Idle, but no Deep Idle. Why?
A: An App is preventing the use of Deep Idle. At first, you should try closing the cam, running in the background. Also rebooting should solve this problem.
Q: Which CPU governor is the best for use with Deep Idle?
A: As Ezekeel stated, one should use LAZY
staat in de FAQ van Devil
Verwijderd
Ik zou wel willen maar ik ben op mijn werk en ik kan met mijn privé computer niet het Internet op.Btje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:49:
Ik mag hem niet installeren van de market. Kun je de apk delen?
[...]
Waarom mag je hem niet installeren van de markt? Ik neem aan dat je wel een Samsung Galaxy S hebt met android 4.0.3, anders had je hem interesse in de app. Heb je soms een aangepaste dpi in je build.prop? Dan moet je die eens terug zetten en de gegevens van de markt wissen onder settings-apps-alle apps-market. Zal je zien dat er nog wel meer updates op je staan te wachten.
Misschien terug naar build 13. Want de kleuren zijn minder mooi, veel te bleek, goed te merken in tweetdeck
[ Voor 30% gewijzigd door F.West98 op 27-01-2012 20:43 ]
In het topic van de devil kernel staat dat je het een en ander kan configureren met NS Tools (zie market)
oeps, gemistHaTe schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:05:
Je mag dan wel de jongste tweakers zijn, maar volgens mij kan jij best lezen.
In het topic van de devil kernel staat dat je het een en ander kan configureren met NS Tools (zie market)
edit:
ik zie nergens een goede instelling btw, en hoe krijg ik de kleuren een beetje beter. Veel te bleek nu allemaal
Verholpen met hogere gamma
[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 27-01-2012 21:20 ]
Ik startte om 7uur nog met 52% en een half uur geleden helemaal leeg. Ik ben erachter gekomen dat het komt door exchange services van mijn email... wat houdt dit in en wat kan ik eraan doen? heb trouwens 2 email adressen om het uur sync aanstaan!
-Teamhacksung Build 15
-Devils Kernel (nieuwste) Deep Ilde=on
Momenteel heb ik nog een 9 maanden oude Android 2.2.1 installatie op mijn telefoon staan, die nu veel te traag is geworden.
Naast stabiliteit (CM9 komt mij bijv nog wat te alpha over) ben ik niet speciaal op zoek naar erg fancy dingen. Een paar dingen die natuurlijk fijn zouden zijn:
- Snelheid
- Degelijke batterijduur
- Nieuwere Android versies is fancy, maar als 4.0-gebaseerde ROMs nog niet erg 'af' zijn laat ik die liever voorlopig nog even zitten.
- Voodoo Sound gebruik ik graag voor goed geluid, maar volgens mij is dat met bijna alles wel compatible met de Voodoo Control Plus app.
- Mogelijkheden voor themes is optioneel, die komen anders vast wel wat later uit (zwarte themes vind ik er gaaf uit zien en besparen batterij op AMOLED
[ Voor 10% gewijzigd door jjwa op 28-01-2012 03:40 ]
MintBerryjjwa schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:38:
Heeft iemand aanraders voor een stabiele ROM voor dagelijks gebruik?
Momenteel heb ik nog een 9 maanden oude Android 2.2.1 installatie op mijn telefoon staan, die nu veel te traag is geworden.
Naast stabiliteit (CM9 komt mij bijv nog wat te alpha over) ben ik niet speciaal op zoek naar erg fancy dingen. Een paar dingen die natuurlijk fijn zouden zijn:
- Snelheid
- Degelijke batterijduur
- Nieuwere Android versies is fancy, maar als 4.0-gebaseerde ROMs nog niet erg 'af' zijn laat ik die liever voorlopig nog even zitten.
- Voodoo Sound gebruik ik graag voor goed geluid, maar volgens mij is dat met bijna alles wel compatible met de Voodoo Control Plus app.
- Mogelijkheden voor themes is optioneel, die komen anders vast wel wat later uit (zwarte themes vind ik er gaaf uit zien en besparen batterij op AMOLED).

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 28-01-2012 08:26 . Reden: toevoeging ]
Nu 2 uur van de lader en nog steeds op 98%. Volgens Battery Monitor Widget gaat hij met het huidige verbruik nog 6 dagen mee
edit: hmm, nu zegt hij nog 4 en een halve dag op 96%
[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 28-01-2012 17:18 ]
Als ik dan wakker werd stond hij in recovery, ipv dat netjes mijn wekker af gaat.
Misschien toch maar eens build15 gaan proberen vanavond.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Mintberrysilitek schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 07:55:
[...]
MintBerry....donker theme
![]()
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
S.U.R.FA.C.Ejjwa schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:38:
Heeft iemand aanraders voor een stabiele ROM voor dagelijks gebruik?
Mooie, lichte uitbreidbare rom
Ik werk er al maanden op, zonder problemen, en met fijne accuduur
Devils Kernel flashen met Voodoo Control Plus support, daar kan je de kleuren perfect aanpassenF.West98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:08:
[...]
oeps, gemist
edit:
ik zie nergens een goede instelling btw, en hoe krijg ik de kleuren een beetje beter. Veel te bleek nu allemaal
Verholpen met hogere gamma
Maar verder heb ik ook een mega-accu op devil's...
Mijn Mintberry was de afgelopen 2 dagen wel erg vaak vast gelopen in spelletjes en apps, daarom nu weer terug naar het begin en Darky Rom V10.4.2 er op.Touchdomex schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:18:
[...]
MintberryAlleen wel vanochtend een hickup gehad waardoor nu mijn batterijmeter van slag is. Hij staat sinds vanochtend al op 13% en is vandaag alleen maar meer geworden en nu is die weer aan het aflopen
Hm, eigenlijk had ik Surface willen proberen, ach eens kijken hoe de battusage van Darky tegenwoordig is.
[ Voor 5% gewijzigd door ralfbosz op 29-01-2012 18:05 ]
rm -r *
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Grote kans dat je dan gewoon wat fout hebt gedaan bij het flashen of iets anders niet helemaal goed hebt gedaan. Aangezien hij hier op de batterij van gisteren na perfect loopt.ralfbosz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:03:
[...]
Mijn Mintberry was de afgelopen 2 dagen wel erg vaak vast gelopen in spelletjes en apps, daarom nu weer terug naar het begin en Darky Rom V10.4.2 er op.
Hm, eigenlijk had ik naar Surface moeten gaan, ach jaKijken hoe battery-usage tegenwoordig is met Darky...
Had zelfs noodgedwongen een wipe gedaan na het flashen (factory reset), dus zag niet in wat ik nog meer kon doen. Tja Mintberry is wel wat 'sneller' dan Darky, maar ja nu weer volledige Samsung Drivers (720p camera). Blijft leuk dat flashen...Touchdomex schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:05:
[...]
Grote kans dat je dan gewoon wat fout hebt gedaan bij het flashen of iets anders niet helemaal goed hebt gedaan. Aangezien hij hier op de batterij van gisteren na perfect loopt.
rm -r *
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Alles wel goed ervoor geflashed en leeggemaakt? Hoe heb jij je data teruggezet? Wat was de basis waarvan jij kwam? Allemaal dingen waar het fout kan gaanralfbosz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:06:
[...]
Had zelfs noodgedwongen een wipe gedaan na het flashen (factory reset), dus zag niet in wat ik nog meer kon doen. Tja Mintberry is wel wat 'sneller' dan Darky, maar ja nu weer volledige Samsung Drivers (720p camera). Blijft leuk dat flashen...
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ben ze nu aan het downloaden! Moet de telefoon eventjes uittesten... Ben bang dat de val in het water van een week geleden nog wat sporen heeft nagelatenEmbryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:48:
Nieuwe update voor de SGS.
XWJW1 officieel voor de Nederlandse markt.
http://www.androidworld.n...lease-voor-nederland.html

Denk dat de meeste mensen hier al een nieuwere versie van Android draaien. Neemt niet weg dat het wel fijn is voor de mensen die liever stock draaien.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Misschien is dit wel gedaan om de Topic starters in de gelegenheid te stellen, blz. 1 aan te vullen.peakaboo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:23:
Ja ik vroeg me al af waarom ''wij'' die zouden willen
Originele Nederlandse firmware (2.2.1): Post van Kalua met XWJS5, XENJS3
Originele Nederlandse firmware (2.3.3): Post van Kalua met XWJVH, XENJV4
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Leuk dat je zo betweterig doet maar ik denk dat je eventjes vergeet wie het ook alweer postMaximusTG schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:21:
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware
Denk dat de meeste mensen hier al een nieuwere versie van Android draaien. Neemt niet weg dat het wel fijn is voor de mensen die liever stock draaien.
Ik wil eventjes stock hebben en uitproberen om 1 te kijken of het eindelijk iets fatsoenlijks is

Stock firmware + rooted kernelpeakaboo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:23:
Ja ik vroeg me al af waarom ''wij'' die zouden willen
Dat ook uiteraardEmbryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:26:
[...]
Misschien is dit wel gedaan om de Topic starters in de gelegenheid te stellen, blz. 1 aan te vullen.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 30-01-2012 21:44 ]
En dat is dan ook gedaanEmbryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:26:
[...]
Misschien is dit wel gedaan om de Topic starters in de gelegenheid te stellen, blz. 1 aan te vullen.
De laatste Mintberry geeft hier veel problemen. in 3 dagen al zeker 7 keer de accu er uit moeten halen. Met de vorige versies echt 0 problemen.ralfbosz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:03:
[...]
Mijn Mintberry was de afgelopen 2 dagen wel erg vaak vast gelopen in spelletjes en apps, daarom nu weer terug naar het begin en Darky Rom V10.4.2 er op.
Hm, eigenlijk had ik Surface willen proberen, ach eens kijken hoe de battusage van Darky tegenwoordig is.
Harstikke mooi en alles weer up to date.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Alleen 1 klein puntje waar ik pas achter kwam toen ik ze net wou uitpakken... Er zit een password op... Ik heb ze gevonden. Zal ik ze anders opnieuw zelf ergens hosten maar dan zonder password?
Middels Odin tar bestand bij PDA, re-partion niet aanvinken en gaan. Klopt dit?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Zorg er wel voor dat je alle data goed hebt gebackuped want er kan veel fout gaan en dat gaat snelkavorka schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:43:
Draai nu op de uitgelekte JVU versie met Semaphore kernel. Graag wil ik overstappen op de officiele 2.3.6. Kan ik met deze configuratie rechtstreeks over naar JW1?
Middels Odin tar bestand bij PDA, re-partion niet aanvinken en gaan. Klopt dit?

voorlopig lijken mijn problemen met mijn telefoon aan Mintberry te liggen

In Odin de 3files los inladen en re-partition aangevinken om weer terug naar stock rom te gaan.Touchdomex schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:56:
[...]
Zorg er wel voor dat je alle data goed hebt gebackuped want er kan veel fout gaan en dat gaat snelbeen there done that
In principe werkt jou methode wel, heb het ook gisteravond zo gedaan en ik kwam van mintberry af. Had nog wel een paar kleine problemen en die heb ik uiteindelijk via een omweg gefixed. Moest eerst naar 2.3.3 en wel alle bestanden los hebben! Dus de CSC, PDA en Modem los! Daarna alles naar 2.3.6 geflasht en het werkt als een trein. Vind het alleen echt ontzettend lelijk
![]()
voorlopig lijken mijn problemen met mijn telefoon aan Mintberry te liggenStraks nog 3 dagen testen op stock en daarna weer naar ICS gaan
Stock heel even gedraaid..vreselijk saaie shit idd
Terug op CM9 build15 met Devil 15.1 kernel en ZSJPG (MIUI en beste) modem. JVU was ik niet kapot van, veel signaal verlies.

- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Je moet alleen persé met met die 3 files doen. De standaard methode die overal staat met de .tar die je als PDA alleen moet flashen werkt niet als je van een custom rom afkomtsilitek schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:41:
[...]
In Odin de 3files los inladen en re-partition aangevinken om weer terug naar stock rom te gaan.
Stock heel even gedraaid..vreselijk saaie shit idd. Verder draaid het wel OK.
Ik ga als alles vandaag stabiel en netjes werkt dan ga ik vanavond weer naar ICS
Stock is trouwens wel echt bizar zuinig lijkt het

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 31-01-2012 11:58 ]
Touchdomex schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:44:
[...]
Je moet alleen persé met met die 3 files doen. De standaard methode die overal staat met de .tar die je als PDA alleen moet flashen werkt niet als je van een custom rom afkomt
Ik ga als alles vandaag stabiel en netjes werkt dan ga ik vanavond weer naar ICS
Stock is trouwens wel echt bizar zuinig lijkt hetHij heeft nu nog 83% over waar normaal al iets minder zou zijn
ongeveer rond de 70
flatline

Onecosmic heeft zijn rc4 weer teruggetrokken door wifi en data problemen, jammer want die ziet er wel goed uit.
Build 14 van hacksung draait bij mij inmiddels al een tijdje zo stabiel als een rots
Ga gelijk build 15 even flashen.
Voor de galaxy nexus is inmiddel 4.04 uitgelekt met wimax radio, al ben ik niet erg bekend met die materie eerlijk gezegd.
bron:
http://www.androidcentral...rce=ac&utm_medium=twitter
En ze hebben CWM touch ook in beta voor de nexus.
Ik weet niet wat dit voor onze SGS1 betekend, maar het zijn leuke ontwikkelingen.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow

Wil je wat belangrijke dingen downloaden voor je rom werkt niets omdat alles offline is geschopt of verwijderd

Blij dat ik alles nog had staan maar damn

Same here, valt mij op dat ALTIJD als de developer beweert dat het "de beste ooit gemaakt" is, het een kloten versie is, was ook al zo met galnet's releases, en nu met mintberry. Ik ga weer terug naar 1.12.16, die werkte tot nu toe nog verweg het best! Die had a) betere batterij duur en b) geen SoDs of rare lags en c) geen groen scherm bij aan/uit zetten.Dacuuu schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:47:
[...]
De laatste Mintberry geeft hier veel problemen. in 3 dagen al zeker 7 keer de accu er uit moeten halen. Met de vorige versies echt 0 problemen.
Wat die versie dan weer wel had: Als je roaming bent en je wordt gebeld/gesmst en je kijkt niet op je foon wie het was ofzo, dan gaat je android.proces.phone naar zon 100% CPU en is je batterij in no-time leeg
Hmm, of ik ga naar Milky's mod , iemand daar ervaring mee?
S.U.R.F.A.C.E. doet het ook altijd goed, alleen geen out-of-box led notification (wel op te lossen natuurlijk).
Dan heb je nog DroidNation Revolutionized... Nice ICS theme, maar eigenlijk JW1 (dus 2.3.6 toch?).. Zou zomaar kunnen dat ik die laatste ga uitproberen... Bravia engine
Problemen met KIES horen in dit topic.