Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
benbaba schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:00:
Vriend van me had zn telefoon gebrickt ofzo, teminste hij blijft haken bij galaxy S logo, en valt spontaan uit en gaat dan trillen uit en niets. Dus ik dacht dat moet wel met odin te fixen zijn, want de telefoon gaat ook na recovery en download modus. Maar wat is nu de beste manier om deze telefoon weer werkend te krijgen? Via odin welke PDA,Phone en csc bestanden moeten er gebruikt worden? bvd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846913

Daar kan je zo'n beetje alles vinden wat je nodig hebt, ik denk alleen dat je ff een account aan moet maken om alles te kunnen downloaden, maar spijt van een XDA account krijg je toch niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benbaba schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:00:
Vriend van me had zn telefoon gebrickt ofzo, teminste hij blijft haken bij galaxy S logo, en valt spontaan uit en gaat dan trillen uit en niets. Dus ik dacht dat moet wel met odin te fixen zijn, want de telefoon gaat ook na recovery en download modus. Maar wat is nu de beste manier om deze telefoon weer werkend te krijgen? Via odin welke PDA,Phone en csc bestanden moeten er gebruikt worden? bvd
Van 2.1 naar 2.2? dan verhelpt een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Vanochtend mijn kerst kater overwonnen en de stap van stock naar Darky gemaakt :)
----
- Eerste stappen gevolgd en zonder problemen CWM er op
- Na CWM was het al sneller, maar via de tools de update gedaan naar Darky v7
- ALLES wat ik onder stock 2.2 JPA had werkte nog!
- BU via CWM en daarna volledige reset
- Restore (laatste twee stappen ivm EXT4)

Nu even kijken of het echt EXT4 is en dan de batt opnieuw instellen ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb de DUTCH JPA versie van samfirmware gehaald en ga morgenochtend ff flashen, moet hem even inleveren bij Hi omdat ik rare plekken heb op m'n scherm :{ Ben benieuwd of de CSC uit dat pakketje de productcode weer op XEN zet, iemand die t weet?

edit: ik zie dat de CSC-file XEN bevat dus t zal wel :) Zal voor de zekerheid even SGS Tools erop zetten om te checken en daarna weer wipen. Zit nu op Darky 5.6 dus zal eerst de lagfix uitzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Cartman! op 26-12-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Pino112 schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:04:
Voor mensen met Darky 7.0 en batterydrain:
[...]
Supertip! Mag zeker worden opgenomen in de startpost. Ik heb ook nog wat anti battery drain tips verzameld via XDA. Allereerst zitten er bij diverse lagfixes, bijvoorbeeld Advanced Voodoo en Speedmod battery tweaks. Bij Speedmod moet je deze wel aanzetten via CWM -> Tweaks.

Dan kun je ook nog HSDPA uitzetten (van DocRambone):
Only 3G seems to save some battery: Hardcores threadLink
Go to the phone dialer pad and enter this code: *#301279#
Click [2] CHANGE HSPA REVISION
Click [1] HSPA OFF
Als je veel flasht dan kan je gallery db corrupt raken (van DocRambone):
Try this: clear (delete):
dbdata/databases/com.android.providers.media
dbdata/databases/com.cooliris.media

And clear the thumbnails folders on sd cards.
Reboot and let the media-scanner recreate the media archives.

This a good praxis for the flashaddicts as these files may become corrupt of to frequent flashing and give heavy battery drain.
Je kunt je batterij ook bump-chargen, dit gaat wel ten koste van de levensduur (is hier al eerder gemeld, maar ook via Androidpolice):
One technique that has gained popularity in the user community is "bump charging." To bump charge a device, turn it off completely, and plug it into a charger. Wait until the indicator light shows a full charge (on the ADR6300, for example, the charging LED changes from amber to green) but do not yet turn the device back on. Instead, disconnect and immediately reconnect the power cord. The device will now accept more charge before saying it is full. This disconnect/reconnect process can be repeated multiple times, each time squeezing just a little bit more into the battery.

....

If you absolutely need the highest capacity on a device like this, you will need to bump charge. There are currently people experimenting with "fixes" for this, but I have yet to see one that works. Be warned, however, that repeated bump charging will wear your battery faster and begin to reduce its capacity. If you are a "power user" who will buy a new battery a few months from now anyway, this presumably isn’t a concern. If you are an average consumer who uses a device for a few years, I would recommend that you stay away from bump charging. The bottom line is that you don’t really "need" to do it unless you are actually depleting your battery to 0% on a regular basis.

If you are someone who can top off your phone on a regular basis, do it. Plug it in when you’re at home. Plug it in when you’re at your desk. As explained by Battery University, "Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory."[2]

Beyond that, the best advice I can offer is to stop paying such close attention to your battery gauge and to just use your phone. Charge it whenever you can, and then stop obsessing over the exact numbers. If you really need more usage time, buy an extended-capacity battery and use it normally.
Verder zijn er wat aardige Battery threads op XDA, zoals http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884816

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon Doc's rom met de juiste kernel op je SG. Accu bullshit verdwijnt als sneeuw voor de zon!.
Bijna 48uur en nog 30% over. Aantal telefoontjes, 16tal berichten, zo'n half uur internet (wifi), angry bird voor 15min totaal, enfin normaal verbruik..dus niet alleen maar standby.

Wel wi-fi-beleid op "als scherm wordt uitgeschakeld".... ;) Wifi aan GPS aan BT uit
BLN werkt ook in het voordeel van je batterij..

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 27-12-2010 09:17 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

En welke kernel e.d. heb je? Lagfix?

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
buddhole schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:57:
[...]

Supertip! Mag zeker worden opgenomen in de startpost.
Helaas werkt ie ook niet goed, in ieder geval niet bij mij. Vrijwel meteen weer naar 99 procent, en een goed half uur later stond ie op ongeveer 80 procent.
Omdat het kan ga ik nu Gingerbread flashen, gewoon kijken hoe dat aanvoelt.
Daarna probeer ik Doc's rom maar weer eens, kijken hoe dat is tov Darky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaza schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:20:
En welke kernel e.d. heb je? Lagfix?
Doc 6.1 (CSC fix) met [KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.
UV/OC 1280 Mhz -0-0-0-25-50-75-75-100-100-150 rock stable.

STEAM recovery is er. Uitgebreider dan Cwm interface multi nu ook met USB ondersteuning :9~

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=881832
Pino112 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:37:
[...]

Zonde van je tijd...erg Beta rommetje heb je niks aan :9
Does everything work ?

Nope, but there are progresses.
Don't work: GPS / Voice / camera
Work: everything else: like sound, GL acceleration etc

[ Voor 45% gewijzigd door silitek op 27-12-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
ga nu Darky's V7 testen met de speedmod K12C kernel

volledig geladen (toen hij uit stond) en dus gelijk batt statts gewiped, nu lekker aan het abusen en dan vanmiddag eventjes vol laden en kijken wat hij dan doet.

keep you posted!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Iemand trouwens ervaring met de Insanity Rom of blijft hij terecht in de schaduw van Darky en Doc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
@hhoekstra

Als beginner met custom roms heb ik je handleiding gebruikt. Mijn (met KIES geupgrade) 2.2 wilde ik voorzien van darky 7.0

Ik had 3e recovery. Die wilde ik dus eerst aanpassen. PDA was xwjpa, phone was xxjpp en csc was xenjp2. Het linkje in jou handleiding gevolgd en gezocht naar een passend CF-root bestand. CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip leek mij het meest geschikt. Echter nu start mijn telefoon niet meer op. Ik kan nog wel in downloadmodus komen.

Ik heb inmiddels ook een andere PDA geflashed ( CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1 ) maar ook zonder resultaat.

Weet iemand welke PDA ik wel moet flashen? Of hoe ik terug kan naar de oude PDA. Dan kan ik in ieder geval weer mijn telefoon gebruiken.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Flash ik net JPA erop met PIT 803 (re-partition aan) en krijg ik weer die mount /dev/block/st10 en DBDATA error tijdens de eerste boot :{ Probeer nu opnieuw met PIT 512... hopelijk doet ie t dan wel :{

edit: dit lijkt gelukt te zijn, er staat op samfirmware dus verkeerd dat je deze met pit 803 moet flashen...

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 27-12-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Adoes schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:21:
@hhoekstra

Als beginner met custom roms heb ik je handleiding gebruikt. Mijn (met KIES geupgrade) 2.2 wilde ik voorzien van darky 7.0

Ik had 3e recovery. Die wilde ik dus eerst aanpassen. PDA was xwjpa, phone was xxjpp en csc was xenjp2. Het linkje in jou handleiding gevolgd en gezocht naar een passend CF-root bestand. CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip leek mij het meest geschikt. Echter nu start mijn telefoon niet meer op. Ik kan nog wel in downloadmodus komen.

Ik heb inmiddels ook een andere PDA geflashed ( CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1 ) maar ook zonder resultaat.

Weet iemand welke PDA ik wel moet flashen? Of hoe ik terug kan naar de oude PDA. Dan kan ik in ieder geval weer mijn telefoon gebruiken.

Dank
Heb je CWM al op je interne kaart gezet? en de rom? want dan zou je die nu kunnen flashen en wordt je PDA overschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Ik heb wel met cwm een nandroid backup gemaakt. Kan ik die terugflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Makkelijkst is denk ik om JPA te flashen en dan CF-Root erover zodat je weer 2e recovery hebt, dan CWM draaien via update.zip (moet je 2 keer doen vaak, dan pas werkt ie). Binnen CWM kun je dan je backup restoren.

Net bij Hi m'n SGS ingeleverd op stock JPA, productcode stond netjes op XEN. Nu maar afwachten of ik em gerepareerd terug krijg zonder problemen, het scherm had 2 rare plekken (ik denk newtonringen) en ook maar vermeld dat GPS het niet goed doet (zit er vaak 50m naast en fixen duurt heel lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Cartman! schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:45:
Makkelijkst is denk ik om JPA te flashen en dan CF-Root erover zodat je weer 2e recovery hebt, dan CWM draaien via update.zip (moet je 2 keer doen vaak, dan pas werkt ie). Binnen CWM kun je dan je backup restoren.

Net bij Hi m'n SGS ingeleverd op stock JPA, productcode stond netjes op XEN. Nu maar afwachten of ik em gerepareerd terug krijg zonder problemen, het scherm had 2 rare plekken (ik denk newtonringen) en ook maar vermeld dat GPS het niet goed doet (zit er vaak 50m naast en fixen duurt heel lang).
Dat lijkt mij een beetje overdreven.. hij zegt CWM te hebben.. een beetje te weinig info om te oordelen.. maar als je alles goed klaar hebt staan zou je nu gewoon je rom kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Uh, nee... hij zegt:
Echter nu start mijn telefoon niet meer op. Ik kan nog wel in downloadmodus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Adoes schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:30:
Ik heb wel met cwm een nandroid backup gemaakt. Kan ik die terugflashen?
Waarom flash je een CF-root als je hier al aangeeft dan je een CWM nandroid backup hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de in Darkys ROM 7.0 meegeleverde Gingerbread Keyboard geinstalleerd. Echter kan ik geen woordenlijsten vinden/gebruiken/instellen, de enige woordkeuze die hij weergeeft zijn alle namen uit het adresboek. Op XDA (en hier) heb ik geen manier gevonden om dit te kunnen instellen. Werkt het überhaupt al bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Pino112 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:37:
[...]

Helaas werkt ie ook niet goed, in ieder geval niet bij mij. Vrijwel meteen weer naar 99 procent, en een goed half uur later stond ie op ongeveer 80 procent.
Daarna probeer ik Doc's rom maar weer eens, kijken hoe dat is tov Darky.
Bij mij werkt de oplossing uitstekend, je hebt dus in ieder geval 1 persoon verder geholpen. :) Draai nu Darky's 7 met Adv Vodoo 6.9 op 1280 max.

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 27-12-2010 17:19 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
thommy86 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:37:
[...]

Waarom flash je een CF-root als je hier al aangeeft dan je een CWM nandroid backup hebt gemaakt?
Ik heb keurig de stapjes in de PDF van Hhoekstra gevolgd. Daarin stond dat ik de 3e moest vervangen voor een 2e

Inmiddels ben ik weer aan het knutselen (ik ben even een paar uurtjes weggeweest).

Ik heb nu JPA (stock vanaf xda gehaald) geflashed met pit 512. Inmiddels start de telefoon wel op maar blijft het scherm zwart. Af en toe trilt de telefoon alsof er iets niet goed gaat. Ik kan dan heel lang wachten maar meer dan wat trillen gebeurd er niet.

Ik kan nu overigens wel weer in recovery komen (nog steeds 3e). Als ik in recovery zit dan geeft de telefoon in rode letters aan: "E: can't mount /dev/block/stl10 ...."

[ Voor 59% gewijzigd door aran op 27-12-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor het weekend darky's rom v.6.0 en daarna v7.0 geinstaleerd. Bevalt erg goed echter kan ik geen sms meer v.erzenden en ontvangen. Google en wat rondneuzen op forums ( al heb ik niet alle 37 pagina's doorgespit dus wellicht heb ik het gemist) levert niets op dus ik vraag het hier maar even.
Zodra ik een sms conversatie probeer te openen krijg ik de melding:
De toepassing Berichten ( proces com.android.mms) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
geforceerd sluiten.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ben achter de snelste rom (in combinatie met een andere kernel) gekomen:

Doc's 6.2 slim, in combinatie met [KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.

Echt super snel, stabiel en batterij gaat ook lang mee. Ik zeg: probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:02:
Ben achter de snelste rom (in combinatie met een andere kernel) gekomen:

Doc's 6.2 slim, in combinatie met [KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.

Echt super snel, stabiel en batterij gaat ook lang mee. Ik zeg: probeer het!
Zelf achter gekomen of ergens gelezen? :+ Toch wel v69.2 erop gezet, iets sneller nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Adoes schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:36:
[...]

Ik heb keurig de stapjes in de PDF van Hhoekstra gevolgd. Daarin stond dat ik de 3e moest vervangen voor een 2e

Inmiddels ben ik weer aan het knutselen (ik ben even een paar uurtjes weggeweest).

Ik heb nu JPA (stock vanaf xda gehaald) geflashed met pit 512. Inmiddels start de telefoon wel op maar blijft het scherm zwart. Af en toe trilt de telefoon alsof er iets niet goed gaat. Ik kan dan heel lang wachten maar meer dan wat trillen gebeurd er niet.

Ik kan nu overigens wel weer in recovery komen (nog steeds 3e). Als ik in recovery zit dan geeft de telefoon in rode letters aan: "E: can't mount /dev/block/stl10 ...."
heb je een factory reset gedaan.. had je een lagfix voor je ging flashen..

maar oke.. je bent nu dus clean begonnen.. nu zou je dus nog een keer cf-root kunnen flashen en dan een nieuwe cwm installeren..

wat ik nog niet begrijp is waarom je CF - root heb geflasht.. je geeft al aan dat je CWM had.. dus dan had je gewoon een rom kunnen flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
silitek schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:14:
[...]

Zelf achter gekomen of ergens gelezen? :+ Toch wel v69.2 erop gezet, iets sneller nog.
Inderdaad geinspireerd door jouw post. Draai zelf geen overclock.
Ik heb v69 geinstalleerd, want dat was toen de nieuwste versie. Kan ik de nieuwere versie er gewoon overheen installeren via CWM, of moet ik dan een wipe oid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:27:
[...]

Ik heb v69 geinstalleerd, want dat was toen de nieuwste versie. Kan ik de nieuwere versie er gewoon overheen installeren via CWM, of moet ik dan een wipe oid doen?
In Cwm erover heen....is een update ;) Klaar in, nou wat is het 3minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:27:
[...]

Ik had deze versie al even gedownload, en n.a.v.jullie post geïnstalleerd. Vooralsnog is de quadrant score lager dan "stock doc 6.2", maar ik weet ook wel dat dat niet alles zegt..ik zal alles nog even uittesten.
Ik kom net van darky 7.0, ik had het idee dat met wifi aan er behoorlijke battery drain was.
qua snelheid ontloopt het elkaar niet veel. De gallery is wel iets trager bij doc.

edit:
overigens staat de lagfix nog uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Darky's 7.5 wordt nu ge-upload door darky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Dacuuu schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:27:
Die gaat ook wel erg hard... morgen/overmorgen mijn Galaxy S, wordt lastig kiezen zo tussen Doc & Darky. Als er nu eens iemand met Gingerbread port zou kunnen komen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Dacuuu schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:27:
En hij is er _O_
http://www.multiupload.com/FBTP6RK1CH (wipe)
http://www.multiupload.com/WQR9QY7Y89 (no wipe)
Changelog:
- v7.5
Introduce Wipe / No Wipe ROM
Fixed Messaging Force Close [AOSP MMS App]
Much better readable battery icon
Black Transparent Dropdown-Menu
34 new fonts to choose from
Gingerbread keyboard with vibrate mode / dictionary working
Battery Drain Fix [DXJPA WiFi Modules]
Fixed 3rd Party Camera Apps FC [replaced Email App with Stock Samsung Email]
Progressbars back to orange colour
Improved GPS [Fixed for Europe]
CSC Fix [XEU - All Samsung Apps]
Bluetooth Fix [send / receive]
Stock Android Font [DroidSans]
New Default Wallpaper [Black World Map - Hi-Tech]
New Wallpapers [High Quality]
Ziet er veel belovend uit, ik ga hem nu downloaden en flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pino112 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:19:
[...]

En hij is er _O_
Changelog:

[...]

Ik flash hem nog even niet, post van het XDA forum:
csc fix done wrong:
"Darkys_v7.5_Gingerbread_Edition_no_Wipe_signed.zi p\system\CSCFiles.txt"
points to "/system/csc/KOR/system/" but there's no more "KOR" directory in "/system/csc/" hope no one gonna get error when installing
and "Darkys_v7.5_Gingerbread_Edition_no_Wipe_signed.zi p\system\csc\sales_code.dat" says XEE not XEU
and version is still JPX ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

nee klopt zet dit dan gewoon even op 1 en klaar ben je

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <SW-Configuration>
- <MobileData>
<PublicName>GT-I9000</PublicName>
<NickName />
</MobileData>
- <CustomerDataSet>
<CSCName>I9000OXA</CSCName>
<CSCVersion>JPX</CSCVersion>
<NbCustomer>5</NbCustomer>
<CustomerData src="/Customer/XEU/customer.xml" />
<CustomerData src="/Customer/XEO/customer.xml" />
<CustomerData src="/Customer/DBT/customer.xml" />
<CustomerData src="/Customer/CPW/customer.xml" />
<CustomerData src="/Customer/KOR/customer.xml" />
</CustomerDataSet>
</SW-Configuration>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Pino112 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:19:
[...]

En hij is er _O_
Changelog:

[...]

Veel negativiteit wat betreft versie 7.5 op de xda forums.
Ik blijf gewoon bij darky 7.0, ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de release 7.5 nog niet helemaal top is, maar gezien de changelog zit ik iig met smart te wachten op 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:34:
Jammer dat de release 7.5 nog niet helemaal top is, maar gezien de changelog zit ik iig met smart te wachten op 8.0
Mocht 8.0 nog gaar zijn, wacht je gewoon op 9.0 :+ Darky bakt gare rommetjes vanaf 5.9 helaas.
Maar respect voor deze jongen hoor..voor z'n tomeloze inzet.

Dev gaan maar door, binnenkort..STEAM kernel + Recovery en Doc staat ook weer in de gaarkeuken voor iets leuks.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:56:
[...]

Mocht 8.0 nog gaar zijn, wacht je gewoon op 9.0 :+ Darky bakt gare rommetjes vanaf 5.9 helaas.
Maar respect voor deze jongen hoor..voor z'n tomeloze inzet.

Dev gaan maar door, binnenkort..STEAM kernel + Recovery en Doc staat ook weer in de gaarkeuken voor iets leuks.

;)
Wat houd dat Steam kernel in? ken steam alleen van de games :+ Darky's roms worden ook elke keer een paar md groter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:58:
[...]

Wat houd dat Steam kernel in? ken steam alleen van de games :+ Darky's roms worden ook elke keer een paar md groter..
Leesvoer :)
http://forum.xda-develope...?t=881841&highlight=steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Slimme ik, had ik alles gewiped en JPA geflashed voor ik m'n foon terugbracht ter reparatie, ben ik vergeten om /sdcard te wipen. Staan er dus allemaal zips van CWM en Darky op, nandroid backups enzo, slim slim slim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
thommy86 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:15:
[...]

heb je een factory reset gedaan.. had je een lagfix voor je ging flashen..

maar oke.. je bent nu dus clean begonnen.. nu zou je dus nog een keer cf-root kunnen flashen en dan een nieuwe cwm installeren..

wat ik nog niet begrijp is waarom je CF - root heb geflasht.. je geeft al aan dat je CWM had.. dus dan had je gewoon een rom kunnen flashen..
@Tommy86

Ik had mijn lagfix (voodoo) verwijderd voordat ik ging beginnen. Ik dacht zelf ook al dat het wel kon lukken vanuit CWM recovery maar als beginner wilde ik de stapjes uit de pdf van Hhoekstra volgen... Misschien toch naar mijn eigen idee moeten luisteren.

Het probleem was uiteindelijk dat verschillende \data\ en \cache\ mappen niet wilden 'mounten'. Dit werd duidelijk toen in cwm recovery kwam. Uiteindelijk heb ik vele malen alles gewiped en geformatteerd. JPA geprobeerd terug te flashen (toen lukte het mounten nog steeds niet). Later heb ik een eclair (jm2) erop kunnen zetten. Vanuit daar heb ik Darky geflashed.

In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik ben nu weer helemaal clean begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cartman! schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:52:
Slimme ik, had ik alles gewiped en JPA geflashed voor ik m'n foon terugbracht ter reparatie, ben ik vergeten om /sdcard te wipen. Staan er dus allemaal zips van CWM en Darky op, nandroid backups enzo, slim slim slim :+
je hebt dr toch niks mee gedaan he :o ze staan er op voor de plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, precies, ik durfde niet aan het te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik ben afgelopen week van Doc's 7.6.2 (2.2) naar 6.2 Slim (wipe) (2.2.1) gegaan. Dacht dat ik alles goed had gedaan!

Maar ik ben dus een gedeelte van mijn settings en savegames kwijt. :( Dit terwijl ik een backup had via TitaniumBackup. Blijkt dat sommige backups van november waren en sommige wel de laatste versies.

Dat was echt wel even balen, voortaan dit dubbel checken en een full backup maken voordat ik een nieuwe versie flash. :|

Maar ik ben niet geheel ontevreden over de nieuwe versie. Hij lijkt iets sneller, zeker met de Voodoo 69.2 die ik er vanochtend op heb gezet.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Cartman! schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:34:
Ja, precies, ik durfde niet aan het te gebruiken ;)
LOL, wanneer krijg je hem terug.. het zal wel zwaar zijn zonder.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Toen de 7.5 rom zo'n 1 minuut uit was meteen als een idioot geflashed, omdat ik gek werd van de battery en tot nu geen enkel problemen met de rom zelf en ga vandaag even op de drain letten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Voor de tweakers onder ons die bang zijn dat hun product code en of salescode naar kor verandert heb ik Darky's versie 7 repacked met de XENJP2 CSC. Hieruit heb ik meteen file index en andere apps verwijderd.

http://www.mijnbestand.nl...P8B&download=SKH8IZZPMAR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
Android-versie: 2.2.1
Smalbandversie: I9000XXJPX
Kernel-versie: k11b-500hz
Build-nummer: XXJPX_Doc_V5.1

Ik wil Speedmod k12D flashen.
Is het zo simpel als: Lagfix disablen en dan install zip from sd in CWM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Zanzarismo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:14:
Ik wil Speedmod k12D flashen.
Is het zo simpel als: Lagfix disablen en dan install zip from sd in CWM??
Tbh, als ik bij dezelfde dev blijf, dan flash ik de kernel zonder lagfix te disablen. Als je bij de eerste boot een CWM melding krijgt, dan kies je "remove new config". Maar deze melding heb ik niet eens gekregen met de laatste paar Speedmod builds, en het werkt perfect, scheelt je weer 5-10 minuten.

Hoe dan ook blijft het advies, better safe than sorry, disable lagfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb er net met wat moeite Darky's 7.5 ROM opgezet. Op zich werkt alles prima maar ik wilde graag de "standaard" launcher (gemod door GTG, met 5 app dock). Dit is via SGS tools heel makkelijk te doen maar dan ontbreken de telefoon en berichten apps!
Weet iemand hoe ik deze weer terug kan krijgen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Sayko schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:51:
Voor de tweakers onder ons die bang zijn dat hun product code en of salescode naar kor verandert heb ik Darky's versie 7 repacked met de XENJP2 CSC. Hieruit heb ik meteen file index en andere apps verwijderd.

Dat is super! hiermee wordt die dus 100% XEN? want mijn productie code is wel XEN(was KOR) maar bij de CSC file stond nog OXO ofzoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Dacuuu schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:23:
[...]

Dat is super! hiermee wordt die dus 100% XEN? want mijn productie code is wel XEN(was KOR) maar bij de CSC file stond nog OXO ofzoiets..
Yep 100% XEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Darky 7.5 geinstalleerd. Waar stel je e BLN in.
Kan het niet vinden.
Rom draait verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held!

Gewoon met odin te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manual aanpassen gaat ook gewoon originele CSC_I9000XENJP2 terugzetten..
Maar deze truc werkt ook.. ;)
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:53:
Darky 7.5 geinstalleerd. Waar stel je e BLN in.
BLN control app uit de market halen....
Edit:

Volgens mij zit er geen BLN in darky's rom. Andere Kernel nemen dan wel.. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door silitek op 28-12-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
thommy86 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:48:
[...]

LOL, wanneer krijg je hem terug.. het zal wel zwaar zijn zonder.. :+
3 tot 4 weken staat op het formulier wat ik bij Hi kreeg :'( Mis dat ding nu al idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
[/quote]

Staat wel opgesomd in de Darky lijst.

Welke kernel ? Kun je zo'n kernel ook gewoon met CMW installen ?
Er schijnt ook zo'n kernel te zijn die goed voor je batterij is. Wie weet welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
Ja, er is zowel een odin als CWM versie.
Zelf heb ik de rom van Insanity op m'n foon staan, daar zit K12D al ingebouwd :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:59:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
Ja, er is zowel een odin als CWM versie.
Zelf heb ik de rom van Insanity op m'n foon staan, daar zit K12D al ingebouwd :D
Die kan je gewoon via CWM installeren du..kan die gewoon vanuit de darky's 7.0 rom? en kan je eventueel straks als je deze kernel er op heb staan, een nieuwe darky firmware flashen? en als dat kan, heb je dan weer een kernel van darky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:54:
[/quote]

Staat wel opgesomd in de Darky lijst.

Welke kernel ? Kun je zo'n kernel ook gewoon met CMW installen ?
Er schijnt ook zo'n kernel te zijn die goed voor je batterij is. Wie weet welke ?
Als er BLN is de rom zit...kan die ook activeren door BLN control app.
Zo niet!
[KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.2...ook voor je accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
silitek schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:18:
[...]

Als er BLN is de rom zit...kan die ook activeren door BLN control app.
Zo niet!
[KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.2...ook voor je accu ;)
Ik heb de kernel gevonden en geinstalleerd. BLN werkt.

Moet je nu in CMW ook nog de voodoo lagfix aanzetten. Staat default op uit namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:05:
[...]

Moet je nu in CMW ook nog de voodoo lagfix aanzetten. Staat default op uit namelijk
Had ergens gelezen (denk ik toch) dat dit op de huidige rom's eigenlijk niet meer nodig is, maar dat het wel zorgt voor extra batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:05:
[...]

Moet niet...basic is het rap genoeg. ;) Daarom default off
Frigolamptje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:10:
[...]

Had ergens gelezen (denk ik toch) dat dit op de huidige rom's eigenlijk niet meer nodig is, maar dat het wel zorgt voor extra batterijverbruik?
Dat dacht ik eerst ook. Na een test van 8uur waren mijn accu-procenten nog het zelfde.
;)

[ Voor 37% gewijzigd door silitek op 28-12-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Sayko schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:51:

mooi dank je, maar dit kun je dan overzetten op 7,5 van darky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

agaam schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:46:
[...]

mooi dank je, maar dit kun je dan overzetten op 7,5 van darky?
Ik ga zo een 7.5 versie met XEN online gooien

edit: de no wipe versie

uploaded http://www.mijnbestand.nl...Z4Q&download=ZA3QKQTS3GPY

Deze kun je installeren op een bestaande 7.5.
Tip als je voodoo lagfix ingesteld had wordt ie met deze uitgeschakeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Sayko op 28-12-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Sayko schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:16:
[...]

Ik ga zo een 7.5 versie met XEN online gooien

edit: de no wipe versie

uploaded http://www.mijnbestand.nl...Z4Q&download=ZA3QKQTS3GPY

Deze kun je installeren op een bestaande 7.5.
Tip als je voodoo lagfix ingesteld had wordt ie met deze uitgeschakeld.
heel mooi dank je, en spreek ook voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darky is goed bezig maar sinds 5.6 is het niet meer goed geweest.

Darky 5.6 was de beste qua snelheid. stabiliteit.

Ben weer teruggegaan naar doc rom 6.2 en deze is net zo snel als met 5.6 en haal gemiddeld 1632 met quuadrant
en werkt stabiel en super , GPS kan beter maar gebruik dat toch niet.

Ik ben tevreden en test de volgende darky wel weer, maar 5.6 rulez over 6 en 7.x series..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7.6 draaiende!

Gingerbread toetsenbord mét woordenboek. Bij de non-swipe wel customized bootlogo en battery-indicator weg. Rom voelt wederom sneller aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een custom (darky) ROM installeren, maar weet niet goed waar ik moet beginnen :
Heb nu Froyo 2.2 met OCLF en de 3-button fix. Lagfix heb ik alvast uitgeschakeld.

Wil eerst een backup (efs en evt ook een nandroid) maken en heb daarvoor Titanium (Free) geinstalleerd. Volgens mij heb ik de betaalde versie nodig, klopt dat?

Heb tevens de handleiding van hhoekstra erbij gepakt, maar zit dan met de volgende vraag. Heb recovery 3e. Vanuit OCLF kan ik wel recovery 2e aanklikken, maar krijg dan de melding dat het device al geroot is. Kan ik recovery 2e wel vanuit OCLF gebruiken, of beter op een andere manier?

En wanneer ik Darky 7.5 erop wil zetten, kan ik dan het beste de XEN versie van Sayko gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:07:
7.6 draaiende!

Gingerbread toetsenbord mét woordenboek. Bij de non-swipe wel customized bootlogo en battery-indicator weg. Rom voelt wederom sneller aan!
Ik zal hem zo ook even installeren. V 7.5 heb ik maar even overgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:07:
7.6 draaiende!

Apart, ik kan alleen kiezen uit Samaung en Swype, geen Gingerbread meer..

Joe, even goed lezen voortaan. Install from SD card dus. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pino112 op 29-12-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Oké, ik heb nu dus nog steeds de XXJPU stock met Voodoo lagfix kernel (5.0.3).

Telefoon helemaal opgeladen, uitgezet, opgeladen tot 100%, aangezet, battstats reset 3 keer achter elkaar, reboot, opladen. Helemaal leeg gedrained in ongeveer een dagje met ALLES aan. Nu vannacht opgeladen. om 4 uur opgestaan en na 8 uur met wifi ongeveer 6% drain. _/-\o_

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
kwaza schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:59:
Oké, ik heb nu dus nog steeds de XXJPU stock met Voodoo lagfix kernel (5.0.3).

Telefoon helemaal opgeladen, uitgezet, opgeladen tot 100%, aangezet, battstats reset 3 keer achter elkaar, reboot, opladen. Helemaal leeg gedrained in ongeveer een dagje met ALLES aan. Nu vannacht opgeladen. om 4 uur opgestaan en na 8 uur met wifi ongeveer 6% drain. _/-\o_
Ben hem nu aan het opladen naar het zelfde process te hebben gedaan.. (ook alle .media en thumbs gewist) maar waarom doe je 3keer een reset? wat is daar de reden voor.. ik heb gewoon 1 keer gedaan! bij mij heeft hij het met intensief gebruik nog best lang vol gehouden (hij moest leeg) gister avond begonnen met echt alles aan.. vanacht heeft hij even rust gehad.. en vandaag weer volle toeren.. ben benieuwd hoelang hij het gaat vol houden..

Vanavond een update van DOC..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben weer terug naar een stockrom (XXJPY). De berichten app op darky 7.5 (geen return op je tobo) deed me de das om. Heb nu dus weer een stock rom met OCLF en deze haalt een hogere Quadrant score dan op darky, maar niet zo hoog als met de officiele Froyo+OCLF.
Al met al wel tevreden. Enige echte hack die ik heb is de TWlancherGTG. Ben benieuwd wanneer er echte gingerbread roms gaan komen voor de SGS.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk hoe je foto's kunt toevoegen aan je achtergrond gallerij? Nog mooier zou zijn hoe kan je custom zip bestandje maken die je met cwm kunt installeren? Of een linkje na uitleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu doc 6.2 met kernel darky v69.2. Normaal dat bij kernel op de sgs, 2.6.32.9wasted@babylon#94 staat? Custom circle battery erop en ik wacht nu mooi tot 2.3. Darky ging helemaal naar de haaien toen ik 7.0 erop gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:02:
Draai nu doc 6.2 met kernel darky v69.2. Normaal dat bij kernel op de sgs, 2.6.32.9wasted@babylon#94 staat? Custom circle battery erop en ik wacht nu mooi tot 2.3. Darky ging helemaal naar de haaien toen ik 7.0 erop gezet had.
Met Advanced Voodoo staat de kernel inderdaad zoals jij hebt beschreven. Edit: Darky's 7.6 geinstalleerd, een achteruitgang t.o.v. 7.5. Batterydrain is terug (bij mij althans) en Dungeon Defenders lagt meer dan onder 7.5. Ik ga maar weer terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Taigu op 30-12-2010 08:12 ]

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
buddhole schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:20:
[...]

Met Advanced Voodoo staat de kernel inderdaad zoals jij hebt beschreven. Edit: Darky's 7.6 geinstalleerd, een achteruitgang t.o.v. 7.5. Batterydrain is terug (bij mij althans) en Dungeon Defenders lagt meer dan onder 7.5. Ik ga maar weer terug.
Wat versta je precies onder hogere batterydrain van versie 7.6 t.o.v. 7.5? Ik heb momenteel Darky 7.6 draaien en heb de telefoon gisteren veel gebruikt. Gistermiddag om ongeveer 12 uur van de lader gehaald, daarna dus veel gebruikt, gisteravond om 11 uur gaat de telefoon met sweetdreams in slaapstand om vanochtend weer wakker te worden om 7 uur, de batterij was toen nog 37% vol.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach...Ik installeer geen nieuwe snellere roms meer van 2.2
Draai nu alweer een tijdje Darky 7.0 en die bevalt me prima. Waarom dan overgaan...Die tijd heb ik wel weer gehad.

Maak me maar weer wakker als de eerste fatsoenlijke beta's komen van gingerbread ;w

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:25:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een custom (darky) ROM installeren, maar weet niet goed waar ik moet beginnen :
Heb nu Froyo 2.2 met OCLF en de 3-button fix. Lagfix heb ik alvast uitgeschakeld.

Wil eerst een backup (efs en evt ook een nandroid) maken en heb daarvoor Titanium (Free) geinstalleerd. Volgens mij heb ik de betaalde versie nodig, klopt dat?

Heb tevens de handleiding van hhoekstra erbij gepakt, maar zit dan met de volgende vraag. Heb recovery 3e. Vanuit OCLF kan ik wel recovery 2e aanklikken, maar krijg dan de melding dat het device al geroot is. Kan ik recovery 2e wel vanuit OCLF gebruiken, of beter op een andere manier?

En wanneer ik Darky 7.5 erop wil zetten, kan ik dan het beste de XEN versie van Sayko gebruiken?
Het ziet er wel zielig uit om jezelf te quoten :)

Maarre iemand die me hiermee verder kan helpen? Ik heb dit topic doorgelezen maar kom er niet echt uit.

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024

Om efs te backuppen gebruik je best rootexplorer en kopieer je gwn die hele map naar je SDkaart ofzo. Een nandroid maken kun je denk ik enkel met Clockworkmod Recovery en die installeer je pas later in het proces van het installeren van Darky.

OCLF heb ik nooit gebruikt, maar je installeert best de kernel van ChainFire die automatisch root en recovery 2e bevat. Die zorgt ervoor dat je ook andere zip's dan update.zip kan flashen. Daarna volg je gewoon de guide uit het topic van darky. In dat proces flash je uiteindelijk ook ClockWorkMod recovery en daar kun je gewoon een nandroid backup nemen.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Battery drain:
Flash pas nieuwe firmware als je batterij volledig opgeladen is!

• vandommele
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 14:56
Retir schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:49:
[...]

Wat versta je precies onder hogere batterydrain van versie 7.6 t.o.v. 7.5? Ik heb momenteel Darky 7.6 draaien en heb de telefoon gisteren veel gebruikt. Gistermiddag om ongeveer 12 uur van de lader gehaald, daarna dus veel gebruikt, gisteravond om 11 uur gaat de telefoon met sweetdreams in slaapstand om vanochtend weer wakker te worden om 7 uur, de batterij was toen nog 37% vol.
Dat vind ik veel. Zelf heb ik Doc_XXJPO_v7.6.2 draaien en deze gaat redelijk lang mee (2-3 dagen).
Hierbij moet ik vermelden dat WIFI/GPS en meuk uit staat (inclusief sync).
Wanneer ik namelijk achtergrondgegevens en auto-sync inschakel, worden mijn 4 mailboxen (3 op pushmail) en twitter account continue bijgehouden, maar vliegen de accuprocenten weg. Dus doe ik dat op tijden dat ik op de telefoon kijk. Daarbij zet ik dan vaak even WIFI voor een snellere sync. Op deze manier red ik 3 dagen.
Laat ik de syncs continue aanstaan, mag ik blij zijn dat ik 24 uur red.
Aangezien ik de telefoon nog wel eens vergeet op te laden 's nachts, heb ik dan overdag een lege accu :/

Enige programma dat altijd aanstaat is Battery Booster, wat ik handig vind om klein in de linker bovenhoek te zien hoeveel procent de accu nog heeft. Geaveranceerde functies van dat programma staan uit.

Wel reageert de telefoon razendsnel (geen lag, 1557 punten in Quadrant) met lagfix op "ext4 data".
Ook vind ik de clockwork mod erg gemakkelijk werken om de ROM te installeren :-)

• Taigu
Retir schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:49:
[...]
Vegrelijkbaar met mijn ervaring op 7.5. Gisteren op 7.6 heeft mijn telefoon het nog geen dag uitgehouden met licht gebruik, wel wifi en autosync altijd aan. Na een half uurtje D&D was er 20-25% af. Batt stats resetten na volledig laden hielp niets.

Verwijderd

Hannes_ schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:39:
[...]

Om efs te backuppen gebruik je best rootexplorer en kopieer je gwn die hele map naar je SDkaart ofzo. Een nandroid maken kun je denk ik enkel met Clockworkmod Recovery en die installeer je pas later in het proces van het installeren van Darky.

OCLF heb ik nooit gebruikt, maar je installeert best de kernel van ChainFire die automatisch root en recovery 2e bevat. Die zorgt ervoor dat je ook andere zip's dan update.zip kan flashen. Daarna volg je gewoon de guide uit het topic van darky. In dat proces flash je uiteindelijk ook ClockWorkMod recovery en daar kun je gewoon een nandroid backup nemen.
Ik zal er vanavond eens mee aan de slag gaan. Thx iig.
vandommele schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:49:
[...]

Dat vind ik veel. Zelf heb ik Doc_XXJPO_v7.6.2 draaien en deze gaat redelijk lang mee (2-3 dagen).
Hierbij moet ik vermelden dat WIFI/GPS en meuk uit staat (inclusief sync).
Wanneer ik namelijk achtergrondgegevens en auto-sync inschakel, worden mijn 4 mailboxen (3 op pushmail) en twitter account continue bijgehouden, maar vliegen de accuprocenten weg. Dus doe ik dat op tijden dat ik op de telefoon kijk. Daarbij zet ik dan vaak even WIFI voor een snellere sync. Op deze manier red ik 3 dagen.
Laat ik de syncs continue aanstaan, mag ik blij zijn dat ik 24 uur red.
Aangezien ik de telefoon nog wel eens vergeet op te laden 's nachts, heb ik dan overdag een lege accu :/

Enige programma dat altijd aanstaat is Battery Booster, wat ik handig vind om klein in de linker bovenhoek te zien hoeveel procent de accu nog heeft. Geaveranceerde functies van dat programma staan uit.

Wel reageert de telefoon razendsnel (geen lag, 1557 punten in Quadrant) met lagfix op "ext4 data".
Ook vind ik de clockwork mod erg gemakkelijk werken om de ROM te installeren :-)
Doc werkt weer aan een nieuwe rom 'kitchen'..zelf kernel kiezen, app enz. :9~

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:00:
[...]

Ik zal er vanavond eens mee aan de slag gaan. Thx iig.
/efs kun je beter backuppen door er een tar van te maken. Dit heb ik van supercurio himself via irc. Dan worden namelijk de permissies meegepacked. De commmand ben ik even kwijt maar weet zeker dat een medetweaker met een btje kennis van linux weet welke flags je moet gebruiken om het goed te tarren. Kortom installeer even terminal emulator. Command erin rammen dan mailen naar jezelf met gmail. Zo heb je een backup waar je altijd bij kan zowel vanaf de telefoon als je pc :)..

• Dacuuu
Orcie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:38:
[...]

/efs kun je beter backuppen door er een tar van te maken. Dit heb ik van supercurio himself via irc. Dan worden namelijk de permissies meegepacked. De commmand ben ik even kwijt maar weet zeker dat een medetweaker met een btje kennis van linux weet welke flags je moet gebruiken om het goed te tarren. Kortom installeer even terminal emulator. Command erin rammen dan mailen naar jezelf met gmail. Zo heb je een backup waar je altijd bij kan zowel vanaf de telefoon als je pc :)..
Dit wil ik ook :o

• Orcie
Tuxility

Bovenstaande app heeft de functie om /efs te backuppen en te restoren. Zelf nog niet gebruikt maar lijkt mij ideaal :).

Of inpakken met tar:
adb shell of terminal
su
busybox tar cf /sdcard/efs.tar /efs/*

Tar restoren:
adb shell of terminal
su
busybox tar xf /sdcard/efs.tar

Credits to Frd^ in #project-voodoo @ freenode IRC

Bij de laatste flash van Darky 7.6 (wipe) heb ik ook de XEN CSC gerepacked. Voor de installatie was mijn productcode KOR. Na de installatie weer netjes XEN (in beide (backup en standaard) nv_data files). Voordat iedereen dus /efs gaat restoren. Soms is de goede CSC flashen gewoon de oplossing.

[ Voor 56% gewijzigd door Orcie op 30-12-2010 12:10 ]

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24

• Dacuuu
Ik heb de ABD op de pc staan( heb hem al een keer via de ABD in download modus gezet) maar als ik hem nu aansluit, en ik navigeer eerst met cmd naar de map waar de abd files staan(c:\windows) moet ik dan erna alleen het commando 'su' doen?

of moet ik dan eerst navigeren naar c:\windows\abd.exe?

om hem in de download modus te krijgen deed ik dit: adb reboot download

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
jammer dat die nieuwe rom kitchen van DOC alweer offline is ivm overload. wilde er wel mee aan de slag gaan vanmorgen!!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• Orcie
Dacuuu schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:09:
Ik heb de ABD op de pc staan( heb hem al een keer via de ABD in download modus gezet) maar als ik hem nu aansluit, en ik navigeer eerst met cmd naar de map waar de abd files staan(c:\windows) moet ik dan erna alleen het commando 'su' doen?

of moet ik dan eerst navigeren naar c:\windows\abd.exe?

om hem in de download modus te krijgen deed ik dit: adb reboot download
Volgens mij heb je nog geen goed begrip van hoe ADB werkt. De exe waar je naartoe navigeert kan je zien als een browser (soort putty) die naar je telefoon connect. Als je dus adb shell geeft kom je in een commandline van je telefoon. Alles wat je onder su wil uitvoeren op de telefoon moet dus ook in die commandline worden gedaan. Omdat je deze vraag stelt vraag ik me af of het verstandig is om te gaan klooien onder su met /efs ed. Je zou je telefoon kunnen brikken. Samsung gaat dat echt niet voor je fixen als je essentiele files kwijt bent.

• Dacuuu
Orcie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:14:
[...]

Volgens mij heb je nog geen goed begrip van hoe ADB werkt. De exe waar je naartoe navigeert kan je zien als een browser (soort putty) die naar je telefoon connect. Als je dus adb shell geeft kom je in een commandline van je telefoon. Alles wat je onder su wil uitvoeren op de telefoon moet dus ook in die commandline worden gedaan. Omdat je deze vraag stelt vraag ik me af of het verstandig is om te gaan klooien onder su met /efs ed. Je zou je telefoon kunnen brikken. Samsung gaat dat echt niet voor je fixen als je essentiele files kwijt bent.
Dat ik het niet snap klopt helemaal, ik heb al een EFS backup gemaakt door met root explorer een backup van de map te maken. maar las dat hiermee de permissies niet mee gebackupt worden?

• Orcie
@Dacuu
Bekijk die site eens die Bobbika je gaf. Daar staat een behoorlijke uitleg. Je kan uiteraard ook de commands uitvoeren die ik je gaf (alleen backup). Ik zou gaan voor een backup via een tar. Ik ben ook geen linux expert, maar ik denk dat je de juiste permissies van /efs wel goed moet terug zetten bij een restore. Door het in die tar te gooien gebeurd dat....

Wat betreft die backup bewaar die op een veilige plaats als die in verkeerde handen komt is er makkelijk een IMEI gekloond :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orcie op 30-12-2010 12:30 ]

• Dacuuu
Orcie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:28:
@Dacuu
Bekijk die site eens die Bobbika je gaf. Daar staat een behoorlijke uitleg. Je kan uiteraard ook de commands uitvoeren die ik je gaf (alleen backup). Ik zou gaan voor een backup via een tar. Ik ben ook geen linux expert, maar ik denk dat je de juiste permissies van /efs wel goed moet terug zetten bij een restore. Door het in die tar te gooien gebeurd dat....

Wat betreft die backup bewaar die op een veilige plaats als die in verkeerde handen komt is er makkelijk een IMEI gekloond :)
met de link probeer ik het ook, maar ben zo noob dat ik dat niet eens snap.. 8)7
navigeer via cmd naar de map waarin abd staat. en daar raak ik even het spoor zoek.

• Orcie
Dacuuu schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:53:
[...]

met de link probeer ik het ook, maar ben zo noob dat ik dat niet eens snap.. 8)7
navigeer via cmd naar de map waarin abd staat. en daar raak ik even het spoor zoek.
Oké vooruit:
Op de telefoon ga je naar instellingen --> toepassingen --> ontwikkeling --> vink daar usb-foutopsporing aan.
Sluit nu de telefoon aan met usb kabel.

Dan tik je op de pc via cmd in map van adb.exe staat 'adb shell'. Vervolgens su (accepteer deze op de telefoon(komt een popup)). dan tik je het tar command in voor backuppen. Dat duurt misschien even 10 seconden. Vervolgens tik je exit. Koppel de telefoon af.

Nu ga je weer naar instellingen --> toepassingen --> ontwikkeling --> vink daar usb-foutopsporing uit.

Nu kun je of de tar die in /sdcard komt mailen naar jezelf of kopiëren via massaopslag met usb kabel.

Nu zeg ik dit voor de laatste keer. Je kan je telefoon helemaal de vernieling in helpen. Als je niet minstens basis linux kennis hebt is de kans groot dat je er een nieuwe baksteen bij hebt :).

• Dacuuu
Orcie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:07:
[...]

Oké vooruit:
Op de telefoon ga je naar instellingen --> toepassingen --> ontwikkeling --> vink daar usb-foutopsporing aan.
Sluit nu de telefoon aan met usb kabel.

Dan tik je op de pc via cmd in map van adb.exe staat 'adb shell'. Vervolgens su (accepteer deze op de telefoon(komt een popup)). dan tik je het tar command in voor backuppen. Dat duurt misschien even 10 seconden. Vervolgens tik je exit. Koppel de telefoon af.

Nu ga je weer naar instellingen --> toepassingen --> ontwikkeling --> vink daar usb-foutopsporing uit.

Nu kun je of de tar die in /sdcard komt mailen naar jezelf of kopiëren via massaopslag met usb kabel.

Nu zeg ik dit voor de laatste keer. Je kan je telefoon helemaal de vernieling in helpen. Als je niet minstens basis linux kennis hebt is de kans groot dat je er een nieuwe baksteen bij hebt :).
Bedankt! usb debugging had ik al aan staan. maar als ik puur dit volg, en niks meer dan kan er toch niet heel erg veel fout gaan?

Edit: Het is gelukt, heb nu het TAR bestandje op de sd kaart!

Verwijderd

Als je zelf weet dat je taalgebruik ongepast is, waarom zet je het er dan neer?

[ Voor 91% gewijzigd door BastiaanN op 30-12-2010 15:07 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door BastiaanN op 30-12-2010 15:08 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.