• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
DuvelDuvel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:32:
Nog iemand het idee dat Darky V7 iets minder smooth is dan V6?
Nou ik dacht dat het aan mij lag omdat ik er nu extra op let maar dat idee kreeg ik ook! Niet echt storend maar net iets minder "snappy".

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
kwaza schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:07:
Ik heb gisterennacht de Darky V7 geïnstalleerd. Zit na ongeveer 3,5 uur van de lader af al op 75% van mijn accu... Heb geflashed op volle accu-lading btw. Ik denk dat ik Doc's rom maar eens ga proberen...

Voor Doc's rom, kan ik dan het beste eerst stock JPY flashen en vervolgens Doc's eroverheen?
Volgens de Doc's FAQ:
03. I am on XXXXXXX ROM/Firmware. Can I flash this ROM? Yes you can, as long as you have 2e recovery. If you don't, check FAQ point 1.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Weet iemand hoe je de het lockscreen van Darky (volgens mij is dit het standaard android lockscreen) krijgt op Doc's rom? In Doc's rom krijg je.namelijk standaard het samsung lockscreen.

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Ja dat heb ik gelezen. Maar maakt het een verschil qua performance/battery?

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11
barzi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:48:
Weet iemand hoe je de het lockscreen van Darky (volgens mij is dit het standaard android lockscreen) krijgt op Doc's rom? In Doc's rom krijg je.namelijk standaard het samsung lockscreen.
Gewoon het thema met AOSP lockscreen installeren.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

barzi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:48:
Andere Theme laden...krijg je ook aosp lockscreen. Easy in Cmw ;)
Losse lockscreen heb ik nog niet gevonden voor Doc's rom..

http://www.multiupload.com/8IQOWBXOCO

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878130
Ik heb gisterennacht de Darky V7 geïnstalleerd. Zit na ongeveer 3,5 uur van de lader af al op 75% van mijn accu... Heb geflashed op volle accu-lading btw. Ik denk dat ik Doc's rom maar eens ga proberen...

Voor Doc's rom, kan ik dan het beste eerst stock JPY flashen en vervolgens Doc's eroverheen?
Doc 6.2 eroverheen. Wel eerst Factory reset doen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door silitek op 23-12-2010 16:26 ]

Tubes....It's what make music music!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07

Weird. Ik heb hem nu 3 uur van de lader af, ongeveer 10 berichten gestuurd via whatsapp en zit nu nog op 95%.
Hij voelt hier ook even snel aan als 6.0, als het niet sneller is.

Heb hem overigens gewoon over 6.0 heen geflasht en had daarvoor gewoon clean vanaf stock.

Ignorance Is Bliss

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Vandaag Darky's v7.0 Gingerbread Edition erop gezet en wat werkt die lekker zeg! Wat mij betreft een aanrader (kwam zelf van stock 2.2 af)

• kwaza

kwaza

D3ft0n3 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:08:
[...]

Weird. Ik heb hem nu 3 uur van de lader af, ongeveer 10 berichten gestuurd via whatsapp en zit nu nog op 95%.
Hij voelt hier ook even snel aan als 6.0, als het niet sneller is.

Heb hem overigens gewoon over 6.0 heen geflasht en had daarvoor gewoon clean vanaf stock.
Goh, daar kan ik alleen maar van dromen, 60 uur uithoudingsvermogen _/-\o_
Had ik dat maar!

Welke dingen heb je allemaal aan/uit?

[ Voor 3% gewijzigd door kwaza op 23-12-2010 16:19 ]

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
Kan iemand objectief uitleggen wat de voordelen eigenlijk zijn van Doc's Rom tegenover Darky?
DuvelDuvel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:29:
Kan iemand objectief uitleggen wat de voordelen eigenlijk zijn van Doc's Rom tegenover Darky?
1pagina terug.......

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Iemand zei dat Darky 7.0 nog steeds de wifi battery drain heeft, maar volgens darky is deze bug opgelost?

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
kwaza schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:19:
[...]

Goh, daar kan ik alleen maar van dromen, 60 uur uithoudingsvermogen _/-\o_
Had ik dat maar!

Welke dingen heb je allemaal aan/uit?
Niets bijzonders. Voodoo aan, Wifi uit, gps uit, bluetooth uit, brightness 50%, launcherpro, 3 homescreens (1 enkel simiclock, 1 agenda en 1 twitter), silent mode. Verder is alles standaard.

Ignorance Is Bliss

• kwaza

kwaza

Ik ben gewoon teruggegaan naar XXJPU stock... Deze geeft mij de langste batterij-duur tot nu toe (ongeveer twee dagen aan een stuk).

Verwijderd

Ik ben na 10 dagen wel klaar en blijf nu bij DocRom 6.2 vond darky 6 en 7 niet goed en werkte minder snel dan darky 5.6 en daarbij wa darky 5.6 ook stabieler . Na oud en nieuwe weer eens verder kijken.

Verwijderd

Iemand het LitePro Blue Skyline thema al geprobeerd met Darky's v7?

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:30:
Ik ben na 10 dagen wel klaar en blijf nu bij DocRom 6.2 vond darky 6 en 7 niet goed en werkte minder snel dan darky 5.6 en daarbij wa darky 5.6 ook stabieler . Na oud en nieuwe weer eens verder kijken.
Ligt eraan wat jij goed vindt ;)
Vandaag van darky 6 naar 7 gegaan.
_/-\o_ & *O* zegt genoeg denk ik.

Geen lag, geen batt. drain, super snel.
En bovendien is 7 nog geen 24 uur online...

Verwijderd

svijf schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:54:
[...]

Ligt eraan wat jij goed vindt ;)
Vandaag van darky 6 naar 7 gegaan.
_/-\o_ & *O* zegt genoeg denk ik.

Geen lag, geen batt. drain, super snel.
En bovendien is 7 nog geen 24 uur online...
Ik heb wel nog steeds dat bij lader eraf halen de batterij naar 98 springt. Schijnt base rom probleem te zijn, maar zit dus ook in jpy.

• kwaza

kwaza

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:32:
[...]

Ik heb wel nog steeds dat bij lader eraf halen de batterij naar 98 springt. Schijnt base rom probleem te zijn, maar zit dus ook in jpy.
Kun je oplossen door voordat je flasht telefoon helemaal op te laden als ie aan staat, vervolgens uit zetten, stekker eruit, stekker erin, weer ff opladen, stekker eruit, stekker er in, weer opladen (langer dan dat hij aangeeft dat hij vol is) en vervolgens te flashen terwijl hij aan de oplader hangt.

Dan blijft hij na het erafhalen nog minstens een half uur op 100% staan.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Darky's 7 draait hier ook lekker, zeker met Speedmod K12. Aanrader!

Misschien wat offtopic, maar zo krijg je VPNc (OpenVPN) aan de gang. Ik ben geen Android held, dus het kan zijn dat hier onnodige stappen in staan (use at own risk). Het lukt mij niet om via OpenVPN Settings verbinding te maken, maar ik gebruik dit programma om tun.ko te laden. De stappen:

Wat is tun.ko?
Tun.ko is een onderdeel/bestand wat nodig is om via VPNc verbindingen op te zetten met bijvoorbeeld een Cisco ASA/Pix of VPN Concentrator. Dit is niet mogelijk met de standaard VPN oplossing in Android. Voor de SGS is een speciaal tun.ko bestand beschikbaar gemaakt op XDA.Dit bestand is opgenomen in de laatste Speedmod kernel (K12A) van hardcore. Onderstaand een handleiding hoe met en hoe zonder speedmod VPNc aan de gang te krijgen op de SGS.

Speedmod Installatie
- Installeer de laatste (vanaf K12A) speedmod kernel. Zorg ervoor dat voor installatie andere lagfixes zijn uitgeschakeld (zoals Voodoo). Als je een oudere speedmod kernel hebt, dan kun je de laatste versie er simpel overheen installeren. Meer info over speedmod hier.
- Activeer tun.ko via ClockWork > SpeedMod > Tweaks
- Installeer OpenVPN Installer van de Market
- Open OpenVPN Installer
- Installeer openvpn binary op een locatie naar keuze (bijv /system/bin/openvpn)
- Installeer VPN Connections via http://code.google.com/p/...=VPN_Connections_v099.apk
- Stel de verbinding in onder VPN Connections, info over de software hier.
- Maak de echte verbinding via VPN Connections

Installatie onder andere kernel/lagfix

Eenmalige Installatie (niet speedmod)
- Download tun.ko van http://troja.ath.cx/~zond/files/tun.ko
- Plaats het bestand tun.ko op de interne sdcard (/sdcard)
- Installeer OpenVPN Settings van de Market
- Installeer VPN Connections via http://code.google.com/p/...=VPN_Connections_v099.apk

Eenmalige configuratie OpenVPN (niet speedmod)
- Open OpenVPN Installer
- Installeer openvpn binary op een locatie naar keuze (bijv /system/bin/openvpn)
- Sluit OpenVPN Installer af
- Open OpenVPN Settings
- Ga via het menu naar Advanced
- Vink "Load the tun kernel module" aan
- Klik op TUN module settings
- Vink bij "Load module using" de optie insmod aan
- Geef bij "Path to tun module" /sdcard/tun.ko aan
- Controleer of "Path to openvpn binary" het juiste pad staat (bijv /system/bin/openvpn)
- Maak een nepverbinding aan en probeer verbinding te maken (zodat tun.ko wordt geladen)
- Sluit OpenVPN settings af en start VPN Connections
- Maak een verbinding aan met de juiste instellingen

Verbinden (niet speedmod)
- Controleer de settings (bij mij zijn ze weg na een reboot)
- Start eenmalig de nepverbinding via OpenVPN settings, dit moet na elke reboot opnieuw. Als je dit onwenselijk vind, dan kun je ook "insmod /sdcard/tun.ko" uitvoeren via bijvoorbeeld een adb shell (eerst su draaien). Ik heb dit commande ook toegevoegd /etc/init.d/S99complete, maar voor mij werkt dit niet.

Opmerkingen welkom!

[ Voor 36% gewijzigd door Taigu op 24-12-2010 12:04 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• kwaza

kwaza

Nu ga ik misschien heel dom klinken, maar wat zou je hier mee willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
kwaza schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:46:
JA HEEL DOM :-)

Ik gebruik het voor skype ;) aangezien Vodafone dit blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
buddhole schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:22:
Darky's 7 draait hier ook lekker, zeker met Speedmod K12. Aanrader!

Misschien wat offtopic, maar zo krijg je VPNc (OpenVPN) aan de gang. Ik ben geen Android held, dus het kan zijn dat hier onnodige stappen in staan (use at own risk). Het lukt mij niet om via OpenVPN Settings verbinding te maken, maar ik gebruik dit programma om tun.ko te laden. De stappen:

Installatie
- Download tun.ko van http://troja.ath.cx/~zond/files/tun.ko
- Plaats het bestand tun.ko op de interne sdcard (/sdcard)
- Installeer OpenVPN Settings van de Market 8)7

Eenmalige configuratie OpenVPN
- Open OpenVPN Installer
- Sluit OpenVPN Installer af
- Open OpenVPN Settings
- Ga via het menu naar Advanced
- Vink "Load the tun kernel module" aan
- Klik op TUN module settings
- Vink bij "Load module using" de optie insmod aan
- Geef bij "Path to tun module" /sdcard/tun.ko aan
- Controleer of "Path to openvpn binary" het juiste pad staat (bijv /system/bin/openvpn)
- Maak een nepverbinding aan en probeer verbinding te maken (zodat tun.ko wordt geladen)
- Sluit OpenVPN settings af en start VPN Connections
- Maak een verbinding aan met de juiste instellingen

Verbinden
- Controleer de settings (bij mij zijn ze weg na een reboot)
- Start eenmalig de nepverbinding via OpenVPN settings, dit moet na elke reboot opnieuw

Opmerkingen welkom!
Handig.. Ik zal kijken of ik het een plaatsje kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11
In SpeedMod K12A zit ook dat TUN.KO

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:42:
[...]

Handig.. Ik zal kijken of ik het een plaatsje kan geven ;)
Hoort dit niet meer thuis in het algemene galaxy s topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Ik merk dat veel mensen vrijwel geen opmerkingen hebben bij Darky's 5.6. Ik heb deze nu een week draaien. De eerste dagen had ik ook geen problemen. Alleen merk ik de laatste paar paar dagen dat het nogal wat moeite kost om uit de slaapstand te komen. De eerst 30 seconden blijft toch wel redelijk vaak hangen. Dus even snel iets opzoeken / zit er niet echt meer bij, waardoor het best wel irritant begint te worden. Wellicht heeft het gebruik van Superpower hier ook wel wat invloed op, maar de eerste dagen had ik hier geen last van.
Ik heb de clean install uitgevoerd.
Herkennen meer mensen dit?

[ Voor 10% gewijzigd door R Tomasi op 24-12-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
kwaza schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:46:
Verbinding maken met ons bedrijfsnetwerk waar een Cisco Asa/Pix/VPn Concentrator staat. Met de standaard VPN oplossing in Android kan ik geen verbinding maken met deze VPNs.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:33:
[...]

Hoort dit niet meer thuis in het algemene galaxy s topic?
Dat kun je je inderdaad afvragen, ik vraag me ook af of dit de juiste plek is. Om één en ander uit te voeren heb je in ieder geval root rechten nodig op andorid. Hiernaast pas ik de handleiding nog aan ivm de laatste speedmod kernel waar tun.ko ingebakken moet zitten. Nu nog een oplossing voor OpenVPN settings, is niet het meest praktisch zo.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
buddhole schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:47:
[...]

Verbinding maken met ons bedrijfsnetwerk waar een Cisco Asa/Pix/VPn Concentrator staat. Met de standaard VPN oplossing in Android kan ik geen verbinding maken met deze VPNs.

[...]

Dat kun je je inderdaad afvragen, ik vraag me ook af of dit de juiste plek is. Om één en ander uit te voeren heb je in ieder geval root rechten nodig op andorid. Hiernaast pas ik de handleiding nog aan ivm de laatste speedmod kernel waar tun.ko ingebakken moet zitten. Nu nog een oplossing voor OpenVPN settings, is niet het meest praktisch zo.
Ik vind het geen stuk om in de TS te zetten.. Maar wel leuk om aandacht aan te geven. ik heb een link gemaakt naar je orginele post. deze kun je dus gewoon aanpassen. je link staat bij EXTRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Ook ik heb enkele weken geleden de stap gemaakt naar de custom rom.

Gezien ik een complete noob ben op het gebied van android ben ik gevallen voor de roms van Darky.
Eerst met lagfix, maar tegenwoordig gewoon zonder lagfix.
En tering wat een verschil met de stock roms zeg.
Zo lekker soepeltjes.
Zeker nu ik v7 draai met de gingerbread launcher. Ziet er super gelikt uit.

Heb alleen het probleem dat Bluetooth nu niet meer werkt.
Ik krijg elke keer een FC als ik BT aan zet.
Heb ik iets niet goed gedaan of werkt BT gewoon niet met deze roms ?
BTW geen clean install gedaan maar gewoon een flash via CWM

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
thommy86 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:39:
[...]

Ik vind het geen stuk om in de TS te zetten.. Maar wel leuk om aandacht aan te geven. ik heb een link gemaakt naar je orginele post. deze kun je dus gewoon aanpassen. je link staat bij EXTRA.
Eens, bedankt voor het linken. Ik heb de post ook nog wat aangepast met uitleg e.d. Speedmod is voor mij nu de gewenste kernel/lagfix met zowel BLN als tun.ko ondersteuning. Als extra uitleg gewenst is dan hoor ik het wel (bijvoorbeeld gegevens uit een PCF omzetten naar VPN connections).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza

kwaza

Heerlijk. Heb weer gewoon stock XXJPU met Voodoo 5.0.3 met stock JPU-kernel.

10 uur geleden telefoon van charger gehaald. Nog 83% te gaan. Fantastisch. Gewoon 3g aan en scherm op max brightness (Je hebt toch niet voor niks een super amoled?). Heb zeker al 20 minuten gebeld en 20 smsjes gestuurd. Synch aan voor gmail/contacts/facebook/twitter/agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net BLN v2.3 via update.zip geinstalleerd over Darky 5.6 en ik zit nu vast @ SGS boot logo :(

edit: lijkt gebrickt dus vanwege BLN 2.3 nu, kan wel nog in recoverydownloadmode komen dus flash vanavond even 2.2.1 stock erop maar. Relaxt...weer m'n meuk kwijt :P

[ Voor 50% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:34:
lijkt gebrickt
kan wel nog in recovery komen
Dus niet gebrickt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Momenteel kan ik niks met dat ding dus is ie gebrickt imo. Ik kom ook niet in recovery, anders had ik met nandroid nog een backup kunnen restoren. Had sowieso al probs met recovery, hij gaat van logo naar zwart etc. en (bijna) nooit naar recovery. In 2.1 had ik daar geen last van, irritant.

ik bedoelde overigens dat ik wel in downloade mode kan komen, recovery lukt me niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
@Cartman

Dit is volgens mij gewoon een kernel probleem. Flash gewoon eens de kernel die bij de rom of firmware past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:49:
Momenteel kan ik niks met dat ding dus is ie gebrickt imo. Ik kom ook niet in recovery, anders had ik met nandroid nog een backup kunnen restoren. Had sowieso al probs met recovery, hij gaat van logo naar zwart etc. en (bijna) nooit naar recovery. In 2.1 had ik daar geen last van, irritant.

ik bedoelde overigens dat ik wel in downloade mode kan komen, recovery lukt me niet.
Als hij gebrickt is, kan je ook niet meer in download modus komen.
Die van mij heeft er overigens ook moeite mee in recovery te komen, same problem.
Best irritant als je er naartoe moet, maar na een aantal keer proberen pakt hij hem wel.
Maak er verder geen probleem van, aangezien ik toch paar 1x in de paar weken ernaartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Orcie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:42:
@Cartman

Dit is volgens mij gewoon een kernel probleem. Flash gewoon eens de kernel die bij de rom of firmware past.
Ik moet em komende week toch inleveren voor reparatie (scherm is niet in orde) dus ik zet er even JM8 (2.1) op en dan lever ik hem komende week in bij Hi. Heb ik dat ook maar gedaan en is alles meteen clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:53:
[...]

Ik moet em komende week toch inleveren voor reparatie (scherm is niet in orde) dus ik zet er even JM8 (2.1) op en dan lever ik hem komende week in bij Hi. Heb ik dat ook maar gedaan en is alles meteen clean.
Erg slim om er dan JM8 op te zetten...... NOT. Flash dan gewoon via Kies JPA. Kun je doen door de Kies registry patcher te gebruiken. Dan een complete wipe en factory reset. Volgens mij kan het dan niet missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Darky's 7 draait hier ook lekker, zeker met Speedmod K12, maar hoe kan ik een nieuwe skin laden ophalen? vond de skin van 6.0 mooier, doorzichtig sherm met numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Orcie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:02:
[...]

Erg slim om er dan JM8 op te zetten...... NOT. Flash dan gewoon via Kies JPA. Kun je doen door de Kies registry patcher te gebruiken. Dan een complete wipe en factory reset. Volgens mij kan het dan niet missen..
JPA kan ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
agaam schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:04:
Darky's 7 draait hier ook lekker, zeker met Speedmod K12, maar hoe kan ik een nieuwe skin laden ophalen? vond de skin van 6.0 mooier, doorzichtig sherm met numpad.
Merk je veel verschil met de standaard kernel van Darky 7 en de speedmod K12 kernel? En welke K12 kernel gebruik je dan (256, 500hz etc.)? En ook K10 kernel probeerd (de laatste stable)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Wat ik zo fijn vind aan de android customroms is dat je ze zo makkelijk aan kan passen aan je eigen wensen. Ik heb nu de doc 6.2 rom gebruikt als basis maar dan wel de NL csc in gezet, de wallpapers en ringtones die ik zelf altijd gebruik .. Apps extra verwijderd die ik niet gebruik en app toegevoegd die ik wel vaak gebruik, ook gelijk R64 theme geintegreerd. Ook andere kernel er in gezet ( vooddoo advanced van trasig). :-) eigenlijk dus mijn custom van een custom gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
breinstein schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:56:
Wat ik zo fijn vind aan de android customroms is dat je ze zo makkelijk aan kan passen aan je eigen wensen. Ik heb nu de doc 6.2 rom gebruikt als basis maar dan wel de NL csc in gezet, de wallpapers en ringtones die ik zelf altijd gebruik .. Apps extra verwijderd die ik niet gebruik en app toegevoegd die ik wel vaak gebruik, ook gelijk R64 theme geintegreerd. Ook andere kernel er in gezet ( vooddoo advanced van trasig). :-) eigenlijk dus mijn custom van een custom gemaakt
CSC terug gezet bedoel je dat je de productie code terug hebt gezet naar XEN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

barzi schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:21:
[...]

Merk je veel verschil met de standaard kernel van Darky 7 en de speedmod K12 kernel? En welke K12 kernel gebruik je dan (256, 500hz etc.)? En ook K10 kernel probeerd (de laatste stable)?
1 ste vraag eigelijk merk ik daar niet veel verschil in, hij draaid lekker snel en stabiel,
2 de vraag ik gebruik speedmod K12 256hz.
3 de vraag ik heb de K10 kernel niet geprobeerd,

trouwens heeft iemand deze al geprobeerd [APP] Thema-Dialers

--------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=470430&stc=1&thumb=1&d=1292993710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb net even JPY geflasht, wil t weekend toch nog even pimpen met Darky ROM bij wat neefjes die ook n SGS hebben. Na de flash ging ie booten met de error dat ie /dev/block/st10 niet kan mounten. Komt vast doordat ik dus Darky 5.6 had waarin voodoo lagfix zit. Heb cache wipe gedaan en factory reset maar dat wil niet :( Wat moet ik doen om nu een goede flash te doen zodat ie weer stock is :?

edit: ik had PIT512 en re-partition aangezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Repartition met PIT file?
Dan heb je iig weer de orginele partities zoals ze moeten zijn.

Kan je daarna Darky er weer opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:21:
Heb net even JPY geflasht, wil t weekend toch nog even pimpen met Darky ROM bij wat neefjes die ook n SGS hebben. Na de flash ging ie booten met de error dat ie /dev/block/st10 niet kan mounten. Komt vast doordat ik dus Darky 5.6 had waarin voodoo lagfix zit. Heb cache wipe gedaan en factory reset maar dat wil niet :( Wat moet ik doen om nu een goede flash te doen zodat ie weer stock is :?

edit: ik had PIT512 en re-partition aangezet.
Ik weet het niet zeker, maar ik zie op XDA regelmatig dat er aangeraden word om dan naar JM9 te flitsen, en dan weer terug naar JPY ofzo.

Gelukkig is de SGS wel heel erg voorruit gegaan afgelopen maand. Het is verdorie alsof ik een SGS 1.5 heb gekocht. Ik heb nu JPY met Darky 7 erop. Ik weet nog dat ik zat te prutsen met JPC zo rond oktober. Wat een verschil zeg. _/-\o_

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
JM9 zal ik eens proberen dan...

edit: heb JM8 nog op m'n pc staan dus die probeer ik eerst wel met 512 pit en re-partition aan.

edit: ik zou denken dat als ik terugga naar JM8 dat ik recovery 2e heb en dan clockwordmod kan installeren, vanuit clockwordmod kan ik dan Darky installen, die zou de lagfix moeten herkennen en dan zou ie t weer moeten doen?

[ Voor 107% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:26:

edit: heb JM8 nog op m'n pc staan dus die probeer ik eerst wel met 512 pit en re-partition aan.
Hoho, niet zo snel, misschien is er een andere mogelijkheid. Ik zeg alleen maar dat ik dit regelmatig voorbij ziet komen. Ik ben niet echt een expert ofzo hierin ;).

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Cartman! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:26:

edit: ik zou denken dat als ik terugga naar JM8 dat ik recovery 2e heb en dan clockwordmod kan installeren, vanuit clockwordmod kan ik dan Darky installen, die zou de lagfix moeten herkennen en dan zou ie t weer moeten doen?
of je gebruikt deze code

*2767*3855# Master Reset ! Totale reset naar fabrieksinstelling zonder bevesiging dus een full e-prom reset, verwijdert tevens de SP-Lock, Reset dus de hele telefoon, alle gegevens gaan hierbij verloren zodra de laatste “#”is ingetoetst ! Het verwijderd dus de interne memory en installeerd opnieuw de Firmware in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat vind ik wel tricky...ben ik dan ook alles op mn /sdcard kwijt? En m'n /efs ?

trouwens, heeft geen nut... hij boot niet dus ik kan nergens iets intoetsen ;)

edit: hij lijkt het te doen met JM8, wat het probleem net was met die /dev/block/stl10 is dat ik had geflasht met re-partion aan terwijl ik geen modem en CSC had (die zaten er niet bij in de rar van JPY) terwijl je altijd 3 files moet flashen als je dat doet begreep ik van XDA.

wel heel irritant dat ik gewoon niet meer in recovery kom ofzo... :{

[ Voor 86% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe kernel Advanced Voodoo 5 Edition v69....erg snel op Doc's 6.0

- Built on latest Voodoo 5 Stable
- Builtin CWM (Voodoo Edition)
- Custom bootanimation support (bootanimation.zip in either /system/media or /data/local)
- Includes neldar's BackLightNotification 2.2 (Enable it by downloading BLN control from market)
- 339MB Memory config from stock JPU kernel (Everything shud run perfect on any rom not just only JPU)
- BFQ IO scheduler (link)
- Tiny RCU patch for better speed and efficiency (link)
- Network Security Improvements by nikademus/_renaud_
- Kernel tweaks for better GPS (thanks hardcore)
- Using JPY ramdisk
- OC/UV (tnx raspdeep and lastufo!) use xan voltage control to enable OC (link)
- Voltage app seems to bug sometimes so sometimes you have to apply twice before it updates freqs to use
- FREQS: 1280/1200/1120/1000/900/800/600/400/200/100, NO OC AS DEFAULT! (read 2 lines up)
- cifs/tun support
- Tab completition in adb shell (tnx supercurio!)
- Based on JPX sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Dacuuu schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:07:
[...]

CSC terug gezet bedoel je dat je de productie code terug hebt gezet naar XEN ?
Niet helemaal doordat ik de csc terug heb gezet is mijn productcode idd XEN. Ik heb de csc's die in de rom van doc stonden ( XEU, DBT , etc) verwijderd en de officiele XENJP2 CSC van de XWJPA rom geintegreerd in docs rom .. Als ik dus in de dialer *#1234# doe stat er bij csc gewoon XENJP2 .. Ik krijg daardoor in samsungapps ook alle nl apps te zien en mijn APN staat daardoor oook automatisch goed .. CSC is ook wel nadien te flashen maar dan doet hij een Factory reset en wist hij dus alle apps die in data/apps stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik had een paar dagen geleden nog een backup gemaakt met clockworkmod, kan ik die gewoon niet restoren? scheelt weer een berg settings en apps installeren... of fokt dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
silitek schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:48:
Nieuwe kernel Advanced Voodoo 5 Edition v69....erg snel op Doc's 6.0

- Built on latest Voodoo 5 Stable
- Builtin CWM (Voodoo Edition)
- Custom bootanimation support (bootanimation.zip in either /system/media or /data/local)
- Includes neldar's BackLightNotification 2.2 (Enable it by downloading BLN control from market)
- 339MB Memory config from stock JPU kernel (Everything shud run perfect on any rom not just only JPU)
- BFQ IO scheduler (link)
- Tiny RCU patch for better speed and efficiency (link)
- Network Security Improvements by nikademus/_renaud_
- Kernel tweaks for better GPS (thanks hardcore)
- Using JPY ramdisk
- OC/UV (tnx raspdeep and lastufo!) use xan voltage control to enable OC (link)
- Voltage app seems to bug sometimes so sometimes you have to apply twice before it updates freqs to use
- FREQS: 1280/1200/1120/1000/900/800/600/400/200/100, NO OC AS DEFAULT! (read 2 lines up)
- cifs/tun support
- Tab completition in adb shell (tnx supercurio!)
- Based on JPX sources
hoe krijg ik deze kernel dan op mijn sgs? draai nu darkys v6!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai zelf doc 6.2 en bij staat KOR dus geen XEU meer maar alles gewoon in het Nederlands of via market store en kan gewoon Nederlandse apps downloaden etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:20:
[...]

hoe krijg ik deze kernel dan op mijn sgs? draai nu darkys v6!
In Cwm wel disable lagfix....

http://kernel.1ug.org/ ;) BLN werkt perfect!!

Edit: Accu drop 100% fix...eindelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 24-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:22:
draai zelf doc 6.2 en bij staat KOR dus geen XEU meer maar alles gewoon in het Nederlands of via market store en kan gewoon Nederlandse apps downloaden etc etc.
Gefeliciteerd met je verjaardag, jongen. Same here!!..CSC unknow maar alles werkt gewoon in Market ook NL applicatie's Samsung app werkt ook normaal.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
breinstein schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:52:
[...]

Niet helemaal doordat ik de csc terug heb gezet is mijn productcode idd XEN. Ik heb de csc's die in de rom van doc stonden ( XEU, DBT , etc) verwijderd en de officiele XENJP2 CSC van de XWJPA rom geintegreerd in docs rom .. Als ik dus in de dialer *#1234# doe stat er bij csc gewoon XENJP2 .. Ik krijg daardoor in samsungapps ook alle nl apps te zien en mijn APN staat daardoor oook automatisch goed .. CSC is ook wel nadien te flashen maar dan doet hij een Factory reset en wist hij dus alle apps die in data/apps stonden
Oke..als ik *#1234# intik staat er bij CSC: i9000OXAJPX. maar mijn productie code was KOR, toen heb ik in de EFS map de nv_data.& nv_data verwijderd, en dan zet hij automatisch de XEN terug die in de backup file zat. dit is toch ook wel oke? want ik mis niks uit de market? of welke aps zou ik dan moeten missen nu ?

Edit: Kan je misschien met een 'how to' uiteggen hoe jij het hebt gefixt? ( als ik de zip uitpak en kijk in de \system\csc map denk ik dat ik daar moet zitten )

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 24-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne kerstdagen gewenst aan iedereen hier!
Ik ga me nu even volgieten in de kroeg...;)
Natuurlijk met mijn SGS op zak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azgarth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 05:00
het zal wel erg simpel zijn, maar het lukt me niet om clockwork recovery op m'n galaxy s te zetten.
ik heb superuser (CF-root), en ROM manager geinstalleerd, daarna op flash clockworkmod recovery (i9000). reboot into recovery.
ik kom nu op 2e, niet clockworkmod.
ik heb i9000xxjpy, wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Azgarth op 24-12-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
barzi schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:21:
[...]

Ik denk wel wat verschil te merken. Net iets soepeler allemaal. K10 was wat schokkerig ten opzichte van Voodoo en K12a (500hz)... nu ik zie dat de laatste Voodoo ook bln en tun.ko support inclusief oc ga ik die maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Azgarth schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:17:
het zal wel erg simpel zijn, maar het lukt me niet om clockwork recovery op m'n galaxy s te zetten.
ik heb superuser (CF-root), en ROM manager geinstalleerd, daarna op flash clockworkmod recovery (i9000). reboot into recovery.
ik kom nu op 2e, niet clockworkmod.
ik heb i9000xxjpy, wat doe ik fout?
het CWM zip je moet je hernoemen naar.. update.zip.. daarna in je recovery apply update.zip.. als hij dan nog steed je oude pakt.. nog een keer apply update.zip doen..

dan zou hij het moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
silitek schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:02:
[...]

Andere Theme laden...krijg je ook aosp lockscreen. Easy in Cmw ;)
Losse lockscreen heb ik nog niet gevonden voor Doc's rom..

http://www.multiupload.com/8IQOWBXOCO

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878130

[...]

Doc 6.2 eroverheen. Wel eerst Factory reset doen ;)
Hoe laad ik andere themas in CWM? Dit zie ik nergens staan, maar het kan ook dat ik niet goed kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
barzi schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:09:
[...]

Hoe laad ik andere themas in CWM? Dit zie ik nergens staan, maar het kan ook dat ik niet goed kijk.
je moet een thema downloaden.. dat zip op je interne sd kaart zetten.. en dan kun je die installeren met CWM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Darky 7.0 werkt hier erg goed. Battery drain is minder, maar nog wel flink.

Ik moet zeggen dat ik die Zune? font erg mooi vind staan. Mooier dan de stock-font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azgarth
oude update.zip verwijderen en clockworkmod het opnieuw laten doen werkte.
maar nu moet ik iedere keer dat ik in clockworkmod recovery wil een apply update.zip vanaf 2e doen. is er een manier dat ik op clockworkmod recovery kan blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga morgen maar eens lagfixen. Ben de performance meer dan zat, sinds FroYo wordt het ding met de dag slomer. Heb nu Dungeon Defenders (Unreal Engine 3 game) gedownload en de performance valt me zwaar tegen. Soms loopt het vloeiend, en dan begint het opeens (heeft overigens niks met aantal mobs of complexe rendering te maken, het gebeurt echt random) te schokken...

Staat op youtube een filmpje van iemand met een geroote SGS welke het wel makkelijk trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Ik ben bezig om een handleiding te maken voor beginners voor darky's rom :) kunnen jullie een doorlezen of de methode klopt ?

Qua layout / text enz.. moet en nog het een en andere aangepast worden, maar ik wil eerst zeker ervan zijn dat de methode die ik aangeef wel 100 punten klopt :P

Alvast bedankt

Link: http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%207.0_V.01.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hhoekstra schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:11:
Ik ben bezig om een handleiding te maken voor beginners voor darky's rom :) kunnen jullie een doorlezen of de methode klopt ?

Qua layout / text enz.. moet en nog het een en andere aangepast worden, maar ik wil eerst zeker ervan zijn dat de methode die ik aangeef wel 100 punten klopt :P

Alvast bedankt

Link: http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%207.0_V.01.pdf
Als ik je handleiding bekijk, dan zal iedere noob, onmiddellijk Chainfire's CF-root, voor 2nd recovery gaan installeren. Terwijl dit helemaal niet nodig zal zijn.
Wanneer je nog met 2.1 Eclair firmware zit, hoef je helemaal NIET, die CF-root te gaan installeren, maar kan je gewoon de ClockWorkMod Recovery installeren, en dan Darky's ROM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29
mooie opzet die handleiding.
Als je na het checken of de 3 button combo wel werkt, de lezer meteen laat nakijken of diegene 2e of 3e recovery heeft, kun je vanaf dat punt verwijzen naar verschillende stappen in je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
True :) was ik vergeten bedankt.

[ Voor 31% gewijzigd door hhoekstra op 25-12-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 11:53
[...]

Niet helemaal doordat ik de csc terug heb gezet is mijn productcode idd XEN. Ik heb de csc's die in de rom van doc stonden ( XEU, DBT , etc) verwijderd en de officiele XENJP2 CSC van de XWJPA rom geintegreerd in docs rom .. Als ik dus in de dialer *#1234# doe stat er bij csc gewoon XENJP2 ..
Ik heb dat ook geprobeerd. Ik heb de \system\csc folder in de CWM_WIPE versie (6.2) van Doc's ROM leeggemaakt en de volgende files van de XENJP2 CSC erin geplaatst:
  • \system\CSCFiles.txt
  • \system\CSCVersion.txt
  • \system\csc\contents.db
  • \system\csc\customer.xml
  • \system\csc\feature.xml
  • \system\csc\others.xml
  • \system\csc\sales_code.dat
Daarna deze nieuwe ZIP geflashed. Als ik nu *#1234# doe zie ik toch nog steeds de OXA productcode bij CSC version staan. Op alle andere plekken echter (*2767* en *#272*) zie ik wel netjes XEN staan. Heb ik nog ergens een bestandje gemist?

Als ik nl. de XENJP2 CSC daarna nogmaals flash via Odin krijg ik wel de XEN code te zien bij *#1234#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Update, had m'n foon weer geflashed dus met JM8 en daarna Darky 5.6 weer geinstalleerd. M'n 3 button recovery doet het af en toe (ik laat op t verkeerde moment los ofzo, weet nog niet precies) en toen heb ik een restore gedaan van een backup in CWM van 3 dagen terug. Toen ie klaar was deed ie t idd. weer zoals toen, top :) Ik wacht wel even tot Darky BLN zelf in de ROM bakt...

hier ook weer KOR dus maar merk 0 verschil met XEN... had t laatst weten te restoren maar weet niet meer precies hoe :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 25-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ben van plan mijn SGS te rooten, kan ik gewoon de One Click Root Fix downloaden, instructies volgen etc. en dan een rom ( Darky 7.0) flashen? Is er een makkelijkere/betere manier om te rooten? ik hoop het snel te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 25-12-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Zo :)

http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%207.0_V.02.pdf

net nog even wat aanpassingen gedaan. Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
[...]

Kan je alsjeblieft stap voor stap uitleggen wat je precies gedaan hebt om de Nederlandse CSC te integreren in Doc's rom? Ik heb hetzelfde probleem als Dacuuu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Ik heb het bestand GT-I9000-CSC-XENJP2.tar (.md5 verwijderd) uitgepakt met 7 zip, en vervolgens cache.rfs uitgepakt. Je ziet dan in de map system de mappen app , csc en T9DB , en de bestanden CSCFiles.txt ,CSCVErsion.txt en sw_configuration.xml .. Aangezien ik de telegraaf app etc niet wil heb ik nadat ik system/csc in de docrom heb leeggemaakt daar de inhoud van de map csc in gekopieerd. Je moet daarna echter de 3 bestanden CSCFiles.txt ,CSCVErsion.txt en sw_configuration.xml in de map system kopieren. Je zult zien dat die in doc's rom ook in systeem staan , die moet je dus overschrijven en dan staat alles goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

breinstein schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:52:
Ik heb het bestand GT-I9000-CSC-XENJP2.tar (.md5 verwijderd) uitgepakt met 7 zip, en vervolgens cache.rfs uitgepakt. Je ziet dan in de map system de mappen app , csc en T9DB , en de bestanden CSCFiles.txt ,CSCVErsion.txt en sw_configuration.xml .. Aangezien ik de telegraaf app etc niet wil heb ik nadat ik system/csc in de docrom heb leeggemaakt daar de inhoud van de map csc in gekopieerd. Je moet daarna echter de 3 bestanden CSCFiles.txt ,CSCVErsion.txt en sw_configuration.xml in de map system kopieren. Je zult zien dat die in doc's rom ook in systeem staan , die moet je dus overschrijven en dan staat alles goed :-)
mooi dank je ga ik proberen met darky 7.0. heb ik teminste alles mooi dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
snap het grotendeels, alleen het stukje waar je de uitleg geeft over de telegraaf app snap ik niet. grote lijnen -> de bestanden van de dutch rom naar de darky's / doc's rom overschrijven, en dan de custom rom opnieuw flashen.(zonder dataverlies?) maar de uitleg van de telegraaf is nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Dankjewel, het werkt perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Dacuuu schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:18:
[...]

snap het grotendeels, alleen het stukje waar je de uitleg geeft over de telegraaf app snap ik niet. grote lijnen -> de bestanden van de dutch rom naar de darky's / doc's rom overschrijven, en dan de custom rom opnieuw flashen.(zonder dataverlies?) maar de uitleg van de telegraaf is nog niet helemaal duidelijk.
De meeste csc s installeren een aantal apps , vandaar dat je zoveel providers gebonden csc ziet. Xenjp2 installeerd default een 3 tal apps nl telegraaf, fileindex, en een link naar de samsungsite. Die apps zie je in de app map. Aangezien ze totaal nutteloos zijn laat ik die achterwege en.kopieer de app map dus niet mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik USB debugging aan heb, wil mijn PC m'n SGS niet zien. Nu moet ik Clockworkmod en Darky's 7.0 mod op de telefoon zetten om te flashen, maar kan het dan kwaad dat USB debugging uit staat?

E: Hmm... aangezien ik hem toch in Recovery Mode installeer neem ik aan dat het geen probleem is.

E2: Gelukt! En wat is hij heerlijk snel :9~ ! Ook een mooie "Gingerbread" interface, ik ben helemaal tevreden.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomas op 25-12-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ziet er goed uit! Zet erbij dat als je voodoo hebt, dan hoef je deze niet meer uit te schakelen om Darky's Rom te kunnen installeren. Dat doet Darky's Rom zelf wel. Ook zou jij kunnen aangeven dat je met CWM kunt zien of je Voodoo in of uitgeschakeld is en dat je deze eventueel kunt disablen of enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Relief2009 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:59:
[...]

Ziet er goed uit! Zet erbij dat als je voodoo hebt, dan hoef je deze niet meer uit te schakelen om Darky's Rom te kunnen installeren. Dat doet Darky's Rom zelf wel. Ook zou jij kunnen aangeven dat je met CWM kunt zien of je Voodoo in of uitgeschakeld is en dat je deze eventueel kunt disablen of enablen.
Ik heb dit bewust niet gedaan. Misschien een toevoeging voor de volgende keer. Dit is wat ik nu heb en als er geen grote fouten meer in staan zo laat ;)

http://harmhoekstra.nl/op...e%20Darky%207.0_V.1.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Is misschien iets persoonlijk zal vast wel aan mij liggen, maar ik vind het geluid bij 7.0 beter klinken dan darky's voorgaande roms.
Kan natuurlijk ook aanliggen dat me nieuw doppen eindelijk voldoende zijn ingebrand ^^

Even iets anders, vinden jullie het niet storend ondanks dat alles bewaard blijft, dat je om de 5 dagen opnieuw mag flashen wil je up to date blijven?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azgarth
ik heb docs geinstaleerd, (update.zip naar clockworkmod, in clockworkmod de zip voor docs). internet zat fout, dus CSC_I9000XENJP2 er over heen met odin (enkel csc, verder niks), en de instellingen zijn nu goed.
echter, hij lijkt niet te downloaden. upload werkt (in icoon licht het pijltje omhoog groen op), maar download ho maar.
is er momenteel iets mis met t-mobile, of is dit iets serieuzers?

edit:
pda/phone: i9000xxkpy
csc: i9000xenjp2

[ Voor 6% gewijzigd door Azgarth op 26-12-2010 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Als ik het zo lees lijkt het erop dat Darky met v7 heel wat goed gemaakt heeft ten opzichte van Doc's Rom met betrekking tot batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:32:
Als ik het zo lees lijkt het erop dat Darky met v7 heel wat goed gemaakt heeft ten opzichte van Doc's Rom met betrekking tot batterijduur?
Hoe doet de accu het nu?.. Interesse en vertrouwen in Darky heb ik na 6.0 niet meer.
Is ook niet gek als je ziet wat ik nu draai..dit gaat voorbij snelheid..

Doc 6.1 (CSC fix) met [KERNEL] Advanced Voodoo 5 Final v69.
UV/OC 1280 Mhz -0-0-0-25-50-75-75-100-100-150 rock stable.

Accu na 24 uur op 75%.. we komen er wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
An1mA schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:35:
Is misschien iets persoonlijk zal vast wel aan mij liggen, maar ik vind het geluid bij 7.0 beter klinken dan darky's voorgaande roms.
Kan natuurlijk ook aanliggen dat me nieuw doppen eindelijk voldoende zijn ingebrand ^^

Even iets anders, vinden jullie het niet storend ondanks dat alles bewaard blijft, dat je om de 5 dagen opnieuw mag flashen wil je up to date blijven?
Je moet niks hoor. Als je extra leuke dingen wil update je, anders laat je het gwn zo staan.
hhoekstra schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:34:
[...]
Ik heb dit bewust niet gedaan. Misschien een toevoeging voor de volgende keer. Dit is wat ik nu heb en als er geen grote fouten meer in staan zo laat ;)

http://harmhoekstra.nl/op...e%20Darky%207.0_V.1.0.pdf
Het lijkt me juist slim om dit wel erin te verwerken, omdat een beginner niet weet dat Darky's Rom specifiek het disablen van Voodoo ondersteund. Je zorgt ervoor dat iemand extra stappen kwijt is om erachter te komen dat dat niet hoeft of iemand gaat het handmatig disablen en is dan nog meer tijd extra kwijt. Niet bepaald handig/leuk als iemand een handleiding volgt en deze informatie niet aanwezig is.

[ Voor 22% gewijzigd door Relief2009 op 26-12-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17:50
Frigolamptje schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:32:
Het is volgens mij nog steeds per telefoon verschillend, maar die van mij gaat sowieso niet langer mee dan een dag (3G en mailsynchronisatie aan),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
silitek schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:04:
[...]

Hoe doet de accu het nu?.. Interesse en vertrouwen in Darky heb ik na 6.0 niet meer.

Dan wordt dit de eerste combinatie die ik zal proberen als mijn sgs binnen is. Zelfs al zegt het niet zoveel over je gebruik, 1% drain per uur is zelfs voor enkel stand-by mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:29:
[...]

Dan wordt dit de eerste combinatie die ik zal proberen als mijn sgs binnen is. Zelfs al zegt het niet zoveel over je gebruik, 1% drain per uur is zelfs voor enkel stand-by mooi :)
Dat is waar :)...Configuratie accu-verbruik op de SG nu optimaal. Scherm uit verbruik 0% enkel BLN werkt indien nodig.
Daar word ik vrolijk van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
silitek schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:53:
[...]

Dat is waar :)...Configuratie accu-verbruik op de SG nu optimaal. Scherm uit verbruik 0% enkel BLN werkt indien nodig.
Daar word ik vrolijk van >:)
Heb je die voltages trouwens zelf ingevoerd of zijn die standaard aan de kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
silitek schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:04:
[...]

Zit net paar op darky v7, kom van 5.5 dus ik wacht nog even hoe de batterij het volhoud, maar dit zijn wel erg fijne cijfers.
Heb je een clean install gedaan of gewoon de zip over darky's heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij mij is de batterij er met Darky's niet op achteruit gegaan, maar 1% per uur zie ik ook wel zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17:50
Voor mensen met Darky 7.0 en batterydrain:
http://forum.xda-develope...=10092321&postcount=11053
1) Turn OFF phone
2) Charge till it says it is FULL
3) Start in RECOVERY
4) WIPE battery stats
5) RESTART android (yes, it might already be on 98% or so)
6) USE phone heavily. Don't worry if it drops too fast. Use it till the Android system turns OFF automatically (it happens when your battery is below 1% - for me the phone was on 1% for about 40 mins. This is where it heavily myscalculated
7) PLUG IN your charger, TURN ON android and wait till it is FULLY charged again. (It is better if you don't use the phone at this charging up)

Now, after you disconnect the charger, you should still have 100% for some time (I've been using the phone for 32 mins - writing this post - and it is still on a hundred percent) and with this, I got back the 2-3 days battery life with normal usage.

Also, you should set WiFi to: "Never when plugged in" and by default I disable Data Network. But my phone is using WiFi all the time so it doesn't really matter

So to summerize this method, the key is to show the phone the battery's minimal capacity too, by using it till it is on null. Because with charging to 100% than wiping or flashing only introduces the maximum capacity to the system and the minimum is only guessed. THIS gives the faulty reportes and makes us think the phone drains too fast.

Try this method, than feel free to share your results

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:19:
[...]

Heb je die voltages trouwens zelf ingevoerd of zijn die standaard aan de kernel?
OnderVoltage zelf aangepast!!...Kernel geef je wel 1280 Mhz. = 1300mV
Alieunited schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:08:
[...]

Zit net paar op darky v7, kom van 5.5 dus ik wacht nog even hoe de batterij het volhoud, maar dit zijn wel erg fijne cijfers.
Heb je een clean install gedaan of gewoon de zip over darky's heen?
Wipe rom Doc gebruikt..wel eerst factory reset en cache clean. Daarna Cmw kernel, bootanimatie en theme erop.

[ Voor 2% gewijzigd door silitek op 26-12-2010 14:37 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Vriend van me had zn telefoon gebrickt ofzo, teminste hij blijft haken bij galaxy S logo, en valt spontaan uit en gaat dan trillen uit en niets. Dus ik dacht dat moet wel met odin te fixen zijn, want de telefoon gaat ook na recovery en download modus. Maar wat is nu de beste manier om deze telefoon weer werkend te krijgen? Via odin welke PDA,Phone en csc bestanden moeten er gebruikt worden? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benbaba schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:00:
Vriend van me had zn telefoon gebrickt ofzo, teminste hij blijft haken bij galaxy S logo, en valt spontaan uit en gaat dan trillen uit en niets. Dus ik dacht dat moet wel met odin te fixen zijn, want de telefoon gaat ook na recovery en download modus. Maar wat is nu de beste manier om deze telefoon weer werkend te krijgen? Via odin welke PDA,Phone en csc bestanden moeten er gebruikt worden? bvd
Stock rom samsung via odin mag geen probleem zijn. Welke versie? jp5 in die richting.
Kan een custom rom altijd nog daarna. Hoe..op pagina 1 alle info ;)

[ Voor 2% gewijzigd door silitek op 26-12-2010 15:28 . Reden: herstel ]

Pagina: 1 ... 9 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.