Mja, als ik het doe maak ik er geen verlies op, misschien zelfs wat winst, dus in die optiek denk ik dat de Samsung Galaxy S weer een leuke update zou zijnlordMocro schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:35:
[...]
Custom roms zijn zeker weten beter dan de stock, no doubt about it.
Ik zou gewoon wachten, de nexus one is zeker nog niet outdated. Gewoon geen topics meer lezen van de highend smartphones, anders maak je jezelf helemaal gek.Persoonlijk zou ik op zijn minst nog wachten tot de duo cores, op zijn minst.
De Nexus One krijgt toch ook gewoon Gingerbread? Verder zijn er ook zat custom roms voor (lijkt me), dus dat zou ik nou niet een reden vinden om over te stappen naar een Galaxy S. (andere redenen zijn er natuurlijk welFrigolamptje schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:41:
Heb nu een Nexus one, ben aan het twijfelen om over te stappen naar een Galaxy S, onder andere omdat hij praktisch uniek is aan de Nexus S en ik daardoor wel heel wat (on)officiële updates verwacht in de toekomst. Mijn vraag is of de custom roms voor de Galaxy s ook al van die kwaliteit zijn dat ze volledig functioneel zijn, sneller zijn en een gelijkaardige/betere batterijduur? Als ik wat rondkijk op XDA heb ik het vermoeden dat dat wel allemaal snor zit, maar ik wou het graag nog eens horen vanuit jullie ervaringen.
Ja nee, reden zijn iets sneller processor, meer grafische kracht, iets groter scherm zonder lomp te zijn zoals de HD2 die ik ook al gehad heb, nog betere batterijduur en super amoled. Mijn punt is echter dat ik ondanks deze voordelen liever bij de nexus one blijf als zou blijken dat de custom roms op de galaxy s niet echt je dat zijn.Maarten21 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:24:
[...]
De Nexus One krijgt toch ook gewoon Gingerbread? Verder zijn er ook zat custom roms voor (lijkt me), dus dat zou ik nou niet een reden vinden om over te stappen naar een Galaxy S. (andere redenen zijn er natuurlijk wel)
Nu ik hier een paar dagen de Darky's rom draai, wil mijn broertje ook eindelijk is een snelle Galaxy S ervaring..
Dus wordt ik opgeroepen om die van hem ook te fixen
Hij draait nu:
Firmware versie: 2.1-update 1
Baseband-versie
I9000XXJM2
Kernelversie:
2.6.29
Root@SE-S603 #2
Buildnummer
ECLAIR.XWJM2
Nu probeer ik om in de recovery te komen, of in de download mode. maar dit werkt dus niet. Dus ik voor hem deze patch volgen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201
Ik kan ook zijn telefoon eerst even updaten naar 2.2 via KIES. of krijg ik hierbij ook niet de recovery/download modus terug?
Dus wordt ik opgeroepen om die van hem ook te fixen
Hij draait nu:
Baseband-versie
I9000XXJM2
Kernelversie:
2.6.29
Root@SE-S603 #2
Buildnummer
ECLAIR.XWJM2
Nu probeer ik om in de recovery te komen, of in de download mode. maar dit werkt dus niet. Dus ik voor hem deze patch volgen?
Ik kan ook zijn telefoon eerst even updaten naar 2.2 via KIES. of krijg ik hierbij ook niet de recovery/download modus terug?
Senk joeCartman! schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:09:
[...]
adb shell is ook geen app in de market, google wel gebruikt?Het is een tool van de SDK van Android waarmee je via shell naar je telefoon kunt communiceren, veel meer gedoe dus dan met root explorer. Misschien kun je root explorer met creatief googlen nog vinden?
Darky 6.0: nice! Heb van t weekend net 5.6 erop gezet nog en heb idd. die battery bug dat ie direct een paar procent droptVerder wacht ik nu met smart op BLN
Darky 6.0 er ook op staan nu.
Dialer is nu doorzichtig
Mooi dat t gelukt is 
Ik stel 6.0 even uit gezien ik zie dat vandaag of morgen Darky 6.1 alweer komt...
Ik stel 6.0 even uit gezien ik zie dat vandaag of morgen Darky 6.1 alweer komt...
Verwijderd
Firmware update maakt geen verschil.Dacuuu schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:23:
Nu ik hier een paar dagen de Darky's rom draai, wil mijn broertje ook eindelijk is een snelle Galaxy S ervaring..
Dus wordt ik opgeroepen om die van hem ook te fixen![]()
Hij draait nu:
Baseband-versie
I9000XXJM2
Kernelversie:
2.6.29
Root@SE-S603 #2
Buildnummer
ECLAIR.XWJM2
Grappig heb nu ook sinds een week Darky's ROM draaien, V.5.6 momenteel. En ik moet zeggen het loopt lekker snel, en de ROM in combinatie met LauncherPro geeft een heel strak eindresultaat. Alleen heeft de Gallery geen Picasa integratie meer. Nu gebruik ik JustPictures, wat eigenlijk nog beter is dan de 'oude' Gallery. Geniet nog elke dag van mijn ZamZum Universum.
Kom van de laatste standaard Samsung 2.2 ROM.
[ Voor 5% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2010 20:57 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
Wat is trouwens het standaard lockscreen bij darky 6.0, ik heb de samsung versie met iets andere graphics, want dacht dat ie eigenlijk anders was.
Zo net 6.0 erop gezet!
Draky heeft nu de voodoo lagfix bij mij disabled. Maar ik merk geen verschil, hij voelt lekker snel aan.
Mijn quadrant is op dit moment: 1113
Draky heeft nu de voodoo lagfix bij mij disabled. Maar ik merk geen verschil, hij voelt lekker snel aan.
Mijn quadrant is op dit moment: 1113
ik ben er ook mee bezig geweest, nu kom ik niet meer in kies om men contacten weer naar de telefoon te zetten. help
Verwijderd
Ik heb nu JPU met Voodoo, is er erg veel verschil tussen JPU en JPX? Of valt dat wel mee? Aangezien beide 2.2.1 zijn.
Met Kies kan je een exportbestand maken die je op je sd kan zetten en dus kan importeren.agaam schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:00:
ik ben er ook mee bezig geweest, nu kom ik niet meer in kies om men contacten weer naar de telefoon te zetten. help
Ben teruggegaan van Darky's 6.0 (JPX) naar 5.6 (JPU). Vind 5.6 beter/soepeler lopen.
- punten 6.0 t.o 5.6:
Dialer heeft kleine cijfers (wordt gefixed in 6.1)
Application drawer is choppy (met -en zonder Voodoo lagfix)
Camerahack niet standaard (kun je activeren in SGS Tools)
Battery bug (na volledig opgeladen dropt het percentage direct naar 98% wanneer je hem van de lader haalt)
+ punt
Voodoo lagfix standaard disabled (kun je aanzetten in CWM)
Even wachten op 6.1 en kijken wat die voor nieuws/verbeteringen brengt
Maar bovenal
- punten 6.0 t.o 5.6:
Dialer heeft kleine cijfers (wordt gefixed in 6.1)
Application drawer is choppy (met -en zonder Voodoo lagfix)
Camerahack niet standaard (kun je activeren in SGS Tools)
Battery bug (na volledig opgeladen dropt het percentage direct naar 98% wanneer je hem van de lader haalt)
+ punt
Voodoo lagfix standaard disabled (kun je aanzetten in CWM)
Even wachten op 6.1 en kijken wat die voor nieuws/verbeteringen brengt
Maar bovenal
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Vreemd, kan er niks over vinden op Samfirmware.. maar hier dan een link op XDA voor de mensen die hem nog iet gevonden hadden (download staat halverwege 1e pagina)sanane schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 04:40:
alweer een nieuwe firmware I9000XXJPY
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=881532
Verwijderd
Ook hier staat inmiddels darky´s 6.0 erop. Kan me in grote lijnen aansluiten bij NRGetic, met de volgende opmerkingen;
*Application drawer was in het begin even choppy, is echter nu in orde (geen lagfix enabled, SGS homescreen/drawer én weinig apps (4 pages))
*Voodoo lagfix is dus standaard gedisabled. Gisteren heb ik hier duidelijk last van gehad; ik was even aan het surfen met de standaard browser en het apparaat freezde zelfs enkele keren per minuut. Overigens heb ik hier niet altijd last van...
* De batterij kan ik nog altijd leeg zien lopen, een paar minuten surfen kost me al snel (te snel) een procentje.
Ik wacht even tot 6.1 er is en dan flash ik hem weer, zet ik meteen de voodoo lagfix maar weer aan.
*Application drawer was in het begin even choppy, is echter nu in orde (geen lagfix enabled, SGS homescreen/drawer én weinig apps (4 pages))
*Voodoo lagfix is dus standaard gedisabled. Gisteren heb ik hier duidelijk last van gehad; ik was even aan het surfen met de standaard browser en het apparaat freezde zelfs enkele keren per minuut. Overigens heb ik hier niet altijd last van...
* De batterij kan ik nog altijd leeg zien lopen, een paar minuten surfen kost me al snel (te snel) een procentje.
Ik wacht even tot 6.1 er is en dan flash ik hem weer, zet ik meteen de voodoo lagfix maar weer aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 10:57 ]
Voor Darky's 6.0 nieuwe battery mod..V3 Getallen nu wel goed te lezen ook en Epic unlock screen is mooi.
Samsung unlock standaard zit er ook in.
http://forum.xda-develope...ead.php?t=814091&page=840
Voodoo enable scheelt iets maar niet bijzonder op 6.0..ik heb het gedaan omdat het kan.
Samsung unlock standaard zit er ook in.
http://forum.xda-develope...ead.php?t=814091&page=840
Voodoo enable scheelt iets maar niet bijzonder op 6.0..ik heb het gedaan omdat het kan.
[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 21-12-2010 11:12 ]
Tubes....It's what make music music!
Met de standaard rom gaat dit dan beter?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:
Ook hier staat inmiddels darky´s 6.0 erop. Kan me in grote lijnen aansluiten bij NRGetic, met de volgende opmerkingen;
Ik probeer nu Darky's ROM 6.0 te installeren op mijn gloednieuwe 9000S, maar na in ClockWorkMod gekozen te hebben voor Choose zip from SDCARD en de Darkyś gekozen te hebben, staat hij al 10 minuten op 'Finding update package'... Wat nu te doen? Ik gebruik simpelweg de instructies zoals hier beschreven. En ja de 3-button download mode doet het, voor het geval dat.
Met de stock rom is de battery drain minder dan Darky's rom kan ik zelf concluderen, maar voor mij niet echt een groot probleem omdat ik altijd wel me sgs kan opladen =)
Is een battery time echt een must, dan moet je wellicht terug naar 2.1.
Is een battery time echt een must, dan moet je wellicht terug naar 2.1.
Paar minuten surfen min 1procent is normaal.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:
Na 3x gaat mijn accu weer als vanouds
zelf ben ik meer een fan van Doc's Rom.. heb totaal geen last van battery drain hier.. na 4 uurtjes 5 % van me batterij af.. normaal gebruik..
Verwijderd
Het klopt inderdaad dat het nu sowieso beter is dan met een stock rom, blijf het gewoon een groot minpunt vinden dat ik het toestel elke avond aan de lader moet hangen. De battery stats wipe ga ik ook doen nadat ik naar 6.1 ben overgestapt.
Ik heb wel eens berichten zien langskomen waarin stond dat de batterij tijdens het flashen 100% geladen moet zijn. Niet zo zeer om de reden dat het toestel anders tijdens het flashen uitvalt, maar omdat het toestel anders de 100% grens omlaag haalt (+/- 2%?), maar dat het toestel het wel aangeeft als 100%. Klinkt voor mij als de grootste onzin, maar als iemand mij kan overtuigen van het tegendeel hoor ik dat graag!
Edit: Wat verstaat men als "vanouds"? Hoe lang gaat de batterij mee onder normaal gebruik en wat is in dat geval het normale gebruik. Misschien interessant om dat eens bij te houden per ROM.
Ik heb wel eens berichten zien langskomen waarin stond dat de batterij tijdens het flashen 100% geladen moet zijn. Niet zo zeer om de reden dat het toestel anders tijdens het flashen uitvalt, maar omdat het toestel anders de 100% grens omlaag haalt (+/- 2%?), maar dat het toestel het wel aangeeft als 100%. Klinkt voor mij als de grootste onzin, maar als iemand mij kan overtuigen van het tegendeel hoor ik dat graag!
Edit: Wat verstaat men als "vanouds"? Hoe lang gaat de batterij mee onder normaal gebruik en wat is in dat geval het normale gebruik. Misschien interessant om dat eens bij te houden per ROM.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 11:30 ]
Als je in recovery mode komt, in welke modus zit je dan 2 of 3?Lekkere Kwal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:17:
Ik probeer nu Darky's ROM 6.0 te installeren op mijn gloednieuwe 9000S, maar na in ClockWorkMod gekozen te hebben voor Choose zip from SDCARD en de Darkyś gekozen te hebben, staat hij al 10 minuten op 'Finding update package'... Wat nu te doen? Ik gebruik simpelweg de instructies zoals hier beschreven. En ja de 3-button download mode doet het, voor het geval dat.
Als je in 3 zit even deze thread door spitten en een kernel flashen
Wellicht ook handig om te vermelden welke firmware je nu zit, want ik kan niet raden wat er tegenwoordig op een nieuwe sgs staat qua firmware =)
Nu heb ik zelf een probleem met Darky's 6.0 rom, ik kan niet meer connecten naar een wifi verbinding.
Heb de rom al 2 keer opnieuw geflashed zonder succes, wellicht handig te vermelden dat ik van 5.6 kom waar de wifi wel werkte.
Ook heb ik de v3 fix van de lockscreen geinstalleerd, misschien dat het probleem daar ligt?
[ Voor 15% gewijzigd door An1mA op 21-12-2010 11:33 . Reden: Eigen probleempje ^^ ]
Hi,
Ik heb de JPX versie er opgezet bij mij en heb een vreemd probleem. Als ik mijn SSID broadcast op mijn router aanzet kan ik op mijn WIFI. ALs ik de broadcast uitzet kan ik niet meer op mijn wifi (geen bereik zegt hij dan). Dit probleem had ik niet bij de officiele 2.2. versie. Iemand hier bekend mee ?
Thanx
Ronald
Ik heb de JPX versie er opgezet bij mij en heb een vreemd probleem. Als ik mijn SSID broadcast op mijn router aanzet kan ik op mijn WIFI. ALs ik de broadcast uitzet kan ik niet meer op mijn wifi (geen bereik zegt hij dan). Dit probleem had ik niet bij de officiele 2.2. versie. Iemand hier bekend mee ?
Thanx
Ronald
Hij komt in 2e terecht. Sorry dat ik niet de versie vermelde, het is 2.1 zoals vereist in de handleiding van Darky (als minimale stock firmware dan).An1mA schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:29:
[...]
Als je in recovery mode komt, in welke modus zit je dan 2 of 3?
Als je in 3 zit even deze thread door spitten en een kernel flashen
Wellicht ook handig om te vermelden welke firmware je nu zit, want ik kan niet raden wat er tegenwoordig op een nieuwe sgs staat qua firmware =)
Ik kwam ook nog op het idee dat op m'n eigen SD-kaartje een enorme hoeveelheid mappen met gesorteerde muziek staat, dus dat hij daar wellicht in aan het zoeken is. Ga zo even opnieuw proberen zonder extra SD-kaartje.
Voor de mensen die het nog niet door hebben. Als je bijv. Darkys rom flasht, dan moet je het doen met 100% accu aan een lader.
Als je met 50% acculading flasht, dan wordt de 50% de nieuwe 100%. Waardoor het lijkt alsof de geflashde rom je batterij leegzuigt. Dit kun je oplossen door je accu naar 100% op te laden, en de batterijwipe in de recovery uit te voeren.
Als je met 50% acculading flasht, dan wordt de 50% de nieuwe 100%. Waardoor het lijkt alsof de geflashde rom je batterij leegzuigt. Dit kun je oplossen door je accu naar 100% op te laden, en de batterijwipe in de recovery uit te voeren.
Denk het niet Wifi werkt met V3 perfect hier. Enige hiaat had ik met gmail en maps applicatie deze waren corrupt. App Brain gekoppeld aan google gmail werkte slecht. Kwestie van applicatie's verwijderen en opnieuw install.An1mA schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:29:
[...]
Ook heb ik de v3 fix van de lockscreen geinstalleerd, misschien dat het probleem daar ligt?
Dus met de lader aan het netstroom / usb van de pc hangen. en ondertussen flashen?lordMocro schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:51:
Voor de mensen die het nog niet door hebben. Als je bijv. Darkys rom flasht, dan moet je het doen met 100% accu aan een lader.
Flash altijd met USB aan de PC!..dus jaDacuuu schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:59:
[...]
Dus met de lader aan het netstroom / usb van de pc hangen. en ondertussen flashen?
Wifi doet het thuis wel, zal wel weer aan het schoolnetwerk liggen ...
Intressant wat lordmocro meldt, vanavond even testen.
Intressant wat lordmocro meldt, vanavond even testen.
Hoe kun je dat eigenlijk doen dan? Als je foon aangeeft dat ie 100% is terwijl t eigenlijk 50% is, laadt ie dan nog wel steeds door? Heb zelf altijd op 100% geflashed maar vraag het me af.lordMocro schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:51:
Verwijderd
Voor zover ik weet kan een stroomkring alleen hardwarematig onderbroken worden, dus ga er van uit dat hij nog wel doorlaadt.Cartman! schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:32:
[...]
Hoe kun je dat eigenlijk doen dan? Als je foon aangeeft dat ie 100% is terwijl t eigenlijk 50% is, laadt ie dan nog wel steeds door? Heb zelf altijd op 100% geflashed maar vraag het me af.
??? Leg eens wat uit over deze stelling?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:44:
[...]
Voor zover ik weet kan een stroomkring alleen hardwarematig onderbroken worden, dus ga er van uit dat hij nog wel doorlaadt.
dank je voor je andwoord, maar heb via odin I9000XXJPX er opgezet en toen kon ik wel in kies komen vreemdR Tomasi schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 07:05:
[...]
Met Kies kan je een exportbestand maken die je op je sd kan zetten en dus kan importeren.
Over de accu 100% drop dit is een stock rom JPX issue. Niets met Darky te maken. Battery status clear kan trouwens ook in:
SGStools>apply script>delete_batterystats_q.txt.
Accu drop "full dan nog steeds naar 99% nogmaals JPX issue. Gebruik is verder "normaal" haal de 2dagen wel.
Verder door Darky's rom heb ik de SG meer en vaker in m'n handen..herkenbaar iemand?.
Heeft natuurlijk invloed op accu verloop....logisch
Accu drop "full dan nog steeds naar 99% nogmaals JPX issue. Gebruik is verder "normaal" haal de 2dagen wel.
Verder door Darky's rom heb ik de SG meer en vaker in m'n handen..herkenbaar iemand?.
Nee hoor niet alleen JPX...Ik had stock JPU geinstalleerd, daarna Darky's ROM 5.5 en toen 5.6 uitkwam deze geflashed. Beide ROMS hadden de battery bug. Toen naar JPX 6.0 en deze heeft het ook.silitek schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:12:
Over de accu 100% drop dit is een stock rom JPX issue. Niets met Darky te maken. Battery status clear kan trouwens ook in:
Ook JPU stock had er last van..kloptNRGetic schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:31:
[...]
Nee hoor niet alleen JPX...Ik had stock JPU geinstalleerd, daarna Darky's ROM 5.5 en toen 5.6 uitkwam deze geflashed. Beide ROMS hadden de battery bug. Toen naar JPX 6.0 en deze heeft het ook.
Edit: Darky's 7.0 komt dit weekend. Misschien gebaseerd op JPY.
[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 21-12-2010 13:47 ]
Wordt het batterij percentage niet gewoon aan de hand van het voltage gemeten?
Bij mij is 100% ongeveer gelijk aan 4200mV (eigenlijk 99%, zakte gelijk terug)
Ik had laatst wel een andere ROM er op gezet toen de batterij 50% was ofzo.. Denk niet dat dat nu 100% is geworden
Ik had laatst wel een andere ROM er op gezet toen de batterij 50% was ofzo.. Denk niet dat dat nu 100% is geworden
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
En er zijn al weer twee nieuwe versies uit, XXJPY en XXJPZ.
Iemand ze al geprobeerd?
Iemand ze al geprobeerd?
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Hier hetzelfde...heb 5.6 er weer opgezet met een batterijpercentage van 50%. Na 100% opgeladen, meteen een drop naar 96%. Toen weer helemaal leeg en weer geladen, wipe batt stats en een drop naar 98%. Is dus wel beter gewordenHaTe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:45:
Wordt het batterij percentage niet gewoon aan de hand van het voltage gemeten?
Maar goed...ik persoonlijk ben nu wel klaar met dit onderwerp. Ik zie wel wat 6.1 brengt
Darky's 6.0 is zonder eigen SD-kaart wel gelukt
alles werkt nu ok alleen de GPS werkt nog steeds niet goed, erg slechte ontvangst en nauwelijks fix pal naast het raam...
Mijn GPS werkt nu juist heel goed...binnen 30 seconden een fix...Ik had juist meer problemen toen ik nog op JPA zat. Toen duurde het een eeuwigheid eer ik een fix kreeg. En als ik al een fix kreeg dan viel er nog niet mee te navigeren. Nu werkt zelfs Google Navigatie hier..Lekkere Kwal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:55:
Darky's 6.0 is zonder eigen SD-kaart wel geluktalles werkt nu ok alleen de GPS werkt nog steeds niet goed, erg slechte ontvangst en nauwelijks fix pal naast het raam...
Ik ben toch aan het overwegen mij eens te wagen aan Darky. Ik zit nu op JPA icm voodoo 5.0.1 kernel. Alles dus ext4. Handleiding gaan ze ineens weer JM8 flashen. Daarna wordt er via een update in CWM geflashed en upgraden ze de kernel naar JPX. Ik vraag mij af wat er uiteindelijk achter blijft van wat er met ODIN wordt geflashed. Uiteindelijk wil ik natuurlijk naar een schoon systeem. Ik ben een beetje de verhouding kwijt tussen de verschillende onderdelen van de firmware. Zo heb je een kernel, een ramdisk, en applicaties wat gaat nu waarheen?
Ramdisk is onderdeel van de kernel, hoef je niks mee te doen. Applicaties ben je kwijt na het flashen, alleen de basis applicaties uit de ROM van Darky zal je hebben als je de stappen hebt doorlopen. JM8 wordt geadviseerd omdat deze firmware de minste bugs bevat, en dus dient als een schone basis. Je zult hiervan niks meer terug vinden als je Darky's rom flasht in CWM.Orcie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:43:
Ik ben toch aan het overwegen mij eens te wagen aan Darky. Ik zit nu op JPA icm voodoo 5.0.1 kernel. Alles dus ext4. Handleiding gaan ze ineens weer JM8 flashen. Daarna wordt er via een update in CWM geflashed en upgraden ze de kernel naar JPX. Ik vraag mij af wat er uiteindelijk achter blijft van wat er met ODIN wordt geflashed. Uiteindelijk wil ik natuurlijk naar een schoon systeem. Ik ben een beetje de verhouding kwijt tussen de verschillende onderdelen van de firmware. Zo heb je een kernel, een ramdisk, en applicaties wat gaat nu waarheen?
Trouwens in de Topicstart staat een mooie uitleg van alle begrippen, als je even door de bomen het bos niet meer ziet.
Dankje, heb vorige week even de tijd genomen ding aan te passen.. graag hoor ik nog als iemand iets mist.. PM mag altijd.. heb je zelf iets moois gemaakt.. deel het dan hier.. natuurlijk alle credits naar de makerBobbika schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:58:
[...]
Trouwens in de Topicstart staat een mooie uitleg van alle begrippen, als je even door de bomen het bos niet meer ziet.
[ Voor 198% gewijzigd door thommy86 op 21-12-2010 16:14 ]
Verwijderd
Bij darky's nieuwe install methode was ik niets kwijt. Op jp6 met voodoo:Bobbika schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:58:
[...]
Ramdisk is onderdeel van de kernel, hoef je niks mee te doen. Applicaties ben je kwijt na het flashen, alleen de basis applicaties uit de ROM van Darky zal je hebben als je de stappen hebt doorlopen. JM8 wordt geadviseerd omdat deze firmware de minste bugs bevat, en dus dient als een schone basis. Je zult hiervan niks meer terug vinden als je Darky's rom flasht in CWM.
- voodoo disablen
- root plus 2e pda flashen
- clockwork en darky rom zips op interne sd zetten. Clockwork als update.zip.
- in recovery clockwork installeren via update.zip
- in clockwork recovery darky rom installeren
- klaar.
Moest enkel nog aldiko erop zetten rest was behouden, had mn backups niet nodig. Had wel weer automatisch launcher pro n het samsung lock screen, geen idee of dat normaal is. Productcode kor, heb ik overigens geen last van.
Altijd al een gebruiker geweest van doc's rom, weekje terug overgestapt na darky's rom beviel prima alleen had last van dat mn batterij best snel opging.
Vanaf nu weer overgestapt op doc en ben blij dat ik terug ben, batterij is een stuk stabieler, kwa snelheid is er weinig verschil denk ik, ze vliegen allebei:P
Overal vind doc's rom toch beter dan die van darkys. Tenminste gevoelsmatig...
Vanaf nu weer overgestapt op doc en ben blij dat ik terug ben, batterij is een stuk stabieler, kwa snelheid is er weinig verschil denk ik, ze vliegen allebei:P
Overal vind doc's rom toch beter dan die van darkys. Tenminste gevoelsmatig...
Bleek gewoon JPY te zijn. http://forum.xda-develope...php?p=9973152&postcount=8Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:33:
Ik ga zo even JPY flashen met Voodoo voor JPY.
Iemand al wat gehoord over JPZ?
Verwijderd
Ah oke.baba420 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:28:
[...]
Bleek gewoon JPY te zijn. http://forum.xda-develope...php?p=9973152&postcount=8
Ik heb nu JPY draaien met Voodoo 5.0.3, en so far so good.
Voelt net zo rlxt aan als JPU, en na het flashen had ik al mijn gegevens nog.
Ook handig.
Is makkelijk zelf te controleren. Laadt de telefoon op terwijl deze aan staat, bij 100% de oplader eruit en de telefoon uitzetten. Laat de telefoon uitstaan en plug de oplader weer in. Als er weer opgeladen wordt, dan weet je dat je je batt. stats moet resetten.Cartman! schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:32:
[...]
Hoe kun je dat eigenlijk doen dan? Als je foon aangeeft dat ie 100% is terwijl t eigenlijk 50% is, laadt ie dan nog wel steeds door? Heb zelf altijd op 100% geflashed maar vraag het me af.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Zo, heb nu XXJPY met Voodoo 5.0.3
Eens zien hoe het gaat met de batterij. Ben benieuwd. Telefoon is wel RAZENDsnel.
draai nu ook xxjpy zonder problemen en met quadrant heb ik een score van 1275
Rom stock zonder tweaks of fixes met gps navigatie geinstallerd en wat games en progs
Rom stock zonder tweaks of fixes met gps navigatie geinstallerd en wat games en progs
[ Voor 46% gewijzigd door BruceLee op 22-12-2010 03:16 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
heb sinds gistermiddag mijn SGS, gelijk darky's V6 erop geknald, wat een heerlijk toestel toch!
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ik wil ook graag Darky's Rom uitproberen.
Nu heb ik JPA + voodoo lagfix 5.0.1 draaien. Kan ik nu gewoon de update file op mijn SD kaart zetten, zodat ik de Rom kan installeren?
Of moet ik 1) de lagfix deïnstalleren, 2) een kernel met 2e recovery flashen, 3) ClockWorkMod Recovery installeren en 4) Darky's Rom installeren?
Nu heb ik JPA + voodoo lagfix 5.0.1 draaien. Kan ik nu gewoon de update file op mijn SD kaart zetten, zodat ik de Rom kan installeren?
Of moet ik 1) de lagfix deïnstalleren, 2) een kernel met 2e recovery flashen, 3) ClockWorkMod Recovery installeren en 4) Darky's Rom installeren?
Verwijderd
Zie mijn vorige post....2de optie dus.Amboe schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:26:
Ik wil ook graag Darky's Rom uitproberen.
Welk bestand is dan voor mij van toepassing om de kernel te flashen naar 2e recovery?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:33:
[...]
Zie mijn vorige post....2de optie dus.
1. CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip
2. CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip
3. CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip
4. CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip
Ik begrijp de verschillen niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Amboe op 22-12-2010 10:21 ]
Verwijderd
Busybox kan verschillen, maar maakt in principe niets uit. Ik had jp6 daar had je maar 1 versie voor.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 10:53 ]
Ik ontdekte gisteravond ook wat leuks: had dus Darky's 6.0 geïnstalleerd op de 2.1 stock firmware, maar kon niet meer gebeld worden. De beller kreeg een in-gesprektoon en ik alleen een melding dat de dataverbinding verbroken was omdat ik mijn roaminggebied verlaten had
Dit opgelost door hem met ClockWorkMod compleet te wipen, waarna ook gelijk de GPS naar behoren ging werken
Omdat nieuwe rom flash easy is met de SG ben ik overgestapt op Doc V6.1 wipe JPY..themes litepro-bleu-skinline. erg mooi
Wat opvalt is laadtijd accu met JPY duurt deze langer. Ben benieuwd of de drop weg is.
Is ook razend snel waarschijnlijk door clean install...toch beter dan met behoud data. En alles werkt!
Edit: Ook drop van 100% naar 99%...
Wat dat betreft nog geen vooruitgang.
Wat opvalt is laadtijd accu met JPY duurt deze langer. Ben benieuwd of de drop weg is.
Is ook razend snel waarschijnlijk door clean install...toch beter dan met behoud data. En alles werkt!
Edit: Ook drop van 100% naar 99%...
[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 22-12-2010 11:14 ]
Maar wat is het verschil dan tussen "CF-Root-JPJPA-v1.2" en "CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2"?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:51:
Busybox kan verschillen, maar maakt in principe niets uit. Ik had jp6 daar had je maar 1 versie voor.
Edit: nog steeds geen idee wat het verschil is, maar ik weet wel dat ik de "CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" file moet hebben.
Iig bedankt voor je hulp Hoijong!
[ Voor 22% gewijzigd door Amboe op 22-12-2010 11:42 ]
Verwijderd
Vanochtend om half 8 de battery stats opnieuw gewiped, ondertussen is de batterij nog 89% geladen. Gemiddelde afname van 2.5% per uur dus. Echter heb ik vanmorgen een paar minuten op internet gezeten en de facebook app een paar seconden open gehad, dat koste al een paar %. Die 2.5% vind ik nog te veel, maar dat blijft helaas een probleem van de hedendaagse telefoon.
Overigens geeft Darky in zijn thread aan dat hij Darky's 5.6 ROM aanbeveelt als zijn beste ROM. De 6.0 release was puur omdat mensen de JPX versie willen hebben. Ik overweeg dus om terug te vallen naar 5.6, ik ga er vanuit dat hij als beste weet welke ROM het meest stabiel en energiezuinig is.
Overigens geeft Darky in zijn thread aan dat hij Darky's 5.6 ROM aanbeveelt als zijn beste ROM. De 6.0 release was puur omdat mensen de JPX versie willen hebben. Ik overweeg dus om terug te vallen naar 5.6, ik ga er vanuit dat hij als beste weet welke ROM het meest stabiel en energiezuinig is.
De 6.0 al een tijdje draaien van Darky.
De Muziekspeler crasht bij mij steeds (MIUI). Zit dit in de ROM?
Nog meer mensen hier last van?
De Muziekspeler crasht bij mij steeds (MIUI). Zit dit in de ROM?
Nog meer mensen hier last van?
mijn ervaring is 5.6 ook iets beter dan 6.0...flashen kan gewoon door de zip op de sd te gooien en erna terug te flashen? ( wel eerst cach whipen etc.)Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:22:
Vanochtend om half 8 de battery stats opnieuw gewiped, ondertussen is de batterij nog 89% geladen. Gemiddelde afname van 2.5% per uur dus. Echter heb ik vanmorgen een paar minuten op internet gezeten en de facebook app een paar seconden open gehad, dat koste al een paar %. Die 2.5% vind ik nog te veel, maar dat blijft helaas een probleem van de hedendaagse telefoon.
Verwijderd
Cache en Dalvik-cache gewiped, 5.6 geflashed en hij draait alweer zonder dat ik iets kwijt benflashen kan gewoon door de zip op de sd te gooien en erna terug te flashen? ( wel eerst cach whipen etc.)
Verwijderd
Die 2 wipen resulteert dus niet in verlies van data?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:03:
[...]
Cache en Dalvik-cache gewiped, 5.6 geflashed en hij draait alweer zonder dat ik iets kwijt ben
Wil deze week overgaan op Darky's rom (6.0 / 6.1 ).
Heb net mijn 3BC gecontroleerd en die werkt niet, dus voor mij is stap 1 die fix proberen.
daarna zorgen voor een 2e recovery kernel!? Hoe ga ik dat doen? Welke moet ik hebben:
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 495 views)
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 3235 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 2046 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 8802 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 630 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 6115 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 743 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 17066 views)
Ik heb deze informatie:
PDA: i9000XWJPA
Phone: i9000XXJPP
CSC: i9000XENJP2
Build Info: 2010,10
En dan de stappen volgen van XDA Developers. Right?
Wanneer staat darky's 6.1 gepland?
Bedankt!
Heb net mijn 3BC gecontroleerd en die werkt niet, dus voor mij is stap 1 die fix proberen.
daarna zorgen voor een 2e recovery kernel!? Hoe ga ik dat doen? Welke moet ik hebben:
Ik heb deze informatie:
Bedankt!
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Zie mijn vorige postsBo0bz schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:44:
Wil deze week overgaan op Darky's rom (6.0 / 6.1 ).
Ik heb deze informatie:
Bedankt!
http://forum.xda-develope...ht=i9000XWJPA#post9159325
Staat op deze pagina, hadden jullie ook zelf kunnen doen
Je had het al gevonden
Staat op deze pagina, hadden jullie ook zelf kunnen doen
Je had het al gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Alieunited op 22-12-2010 14:03 ]
Als je het niet zeker weet kan je updaten naar JPX (hier) flashen met Odin (alleen een tar), en daarweg de JPX versie pakken van CF Root en vervolgens via CWM de darkky zip laden, gister bij mij perfect gewerkt, het toestel werkt geweldig!Amboe schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:10:
[...]
Maar wat is het verschil dan tussen "CF-Root-JPJPA-v1.2" en "CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2"?
Edit: nog steeds geen idee wat het verschil is, maar ik weet wel dat ik de "CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" file moet hebben.
Iig bedankt voor je hulp Hoijong!
Verwijderd
Ik had in ieder geval al mijn programma's nog met de daarbij behorende instellingen, dus wat dat betreft is het een ja. Verder, zoals de namen al doen vermoeden zijn verwijder je eigenlijk alleen caching bestanden.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:35:
[...]
Die 2 wipen resulteert dus niet in verlies van data?
Verwijderd
Ik heb darky 6.0 en 5.6 was alles wat vlotter en sneller. Je merkt het vooral als je met meerdere apps hebt draaien dat hij even een hikje heet ook even niet reageert. De gewone rom JPy draait vind ik beter dan 6.0.
Ik raad ook aan om 5.6 te draaien want deze is lekker snel en hier had ik geen vertagingen of dat het toestel even niet reageert.
Heb nog wel een vraag. Kun je als je Darky hebt zo DocRom er overheen gooien na wipe voodoo ,cache etc.
Iemand ervaring mee.
Ik raad ook aan om 5.6 te draaien want deze is lekker snel en hier had ik geen vertagingen of dat het toestel even niet reageert.
Heb nog wel een vraag. Kun je als je Darky hebt zo DocRom er overheen gooien na wipe voodoo ,cache etc.
Iemand ervaring mee.
Ja, dat kan..Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:13:
Ik heb darky 6.0 en 5.6 was alles wat vlotter en sneller. Je merkt het vooral als je met meerdere apps hebt draaien dat hij even een hikje heet ook even niet reageert. De gewone rom JPy draait vind ik beter dan 6.0.
Iemand ervaring mee.
1: Place doc rom on internal sd
2: Enter recovery
3: Factory reset (if you install new base rom)
4: Install docrom
5: Reboot
That;s It

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 22-12-2010 21:32 ]
Wel sneller dan Darky's rom? Ik lees juist overal dat Darky's rom sneller is.silitek schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:23:
[...]
Ja, dat kan..
That;s It...Doc rom is wel een aanrader en naar eigen smaak inrichten Themes, bootanimaties gingerbread toestenbord..en toch wat sneller dan Darky
Voelt toch meer snappy aan!!...tegenover Darkybarzi schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:28:
[...]
Wel sneller dan Darky's rom? Ik lees juist overal dat Darky's rom sneller is.
Verwijderd
Ik ga me niet mengen in de strijd darky VS DocRom maa ben ooit begonnen met doc -rom en dat beviel me goed en soms weer ogineel samsung maar draai nu alweer een tijdje darky.
darky 5.6 vond ik het beste en nu 6.0 is niet echt geweldig daarom zit ik te denken om weer eens doc-rom te proberen en had wel een idee om het net zo te installeren maar eerst even checken
darky 5.6 vond ik het beste en nu 6.0 is niet echt geweldig daarom zit ik te denken om weer eens doc-rom te proberen en had wel een idee om het net zo te installeren maar eerst even checken
even een vraag, ik heb dus speedmod-kernel-k11c-256hz geinstaleerd, heb hem in recovery gedaan en via het update zip bestand darky 6.0 geladen, start goed en mooi op, nu mijn vraag ten eerste heb ik dit op de goeie wijze gedaan? als ik nu de nieuwe wil flashen kan dat via odin of moet ik gewoon dan alles weer opnieuw doen met darky 6.0 I9000XXJPY, vraag 2 hoe zet ik een nieuwe skin op darky
Verwijderd
Ik wil geen factory reset doen, want wil alles behouden. Dat gaat dus niet als ik van jpx darky naar jpy doc ga?silitek schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:23:
[...]
Ja, dat kan..
That;s It...Doc rom is wel een aanrader en naar eigen smaak inrichten Themes, bootanimaties gingerbread toestenbord..en toch wat sneller dan Darky
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zal hem eens proberen. Zie wel een bugfix staan:silitek schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:35:
[...]
Voelt toch meer snappy aan!!...tegenover Darky
"NOTE: Bug fix for JPY v6.1: build.prop have a typo: CW recovery zip"
Moet ik deze voor of na het installeren van de "JPY 6.1 wipe rom" installeren?
Er na natuurlijk 
Die fix vervangt de build.prop en als je het er voor doet dan wordt ie dus overschreven weer
Die fix vervangt de build.prop en als je het er voor doet dan wordt ie dus overschreven weer
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Doc rom 6.1 nu draaien en moet zeggen qua gevoel vond in darky 5.6 beter. ik wacht nog even een weekje of er update's zijn en dan ga ik even een keuze maken welke het wordt maar 5.6 is vind ik het snelst tot nu toe maar of het de beste Rom is weet ik niet. 6.1 vind ik qua gevoel wel weer beter dan darky 6.0.
moet wel zeggen dat ik even vergeten was voor mezelf dat doc roms wat minder apps heeft maar daardoor wel meer naar eigen smaak aan te passen. mischien voor mensen die denken welke men wil installeren.
moet wel zeggen dat ik even vergeten was voor mezelf dat doc roms wat minder apps heeft maar daardoor wel meer naar eigen smaak aan te passen. mischien voor mensen die denken welke men wil installeren.
Ik denk dat ik morgen nog eens met mijn JPY ga rondlopen. Lijkt alsof de batterij snéller leeggaat dan met JPU... Had bij JPU wel nooit Voodoo, misschien dat dat ook het batterijverbruik stimuleert?
Edit; Heb even de lagfix disabled, zien hoe de telefoon zich morgen gedraagt qua accu.
Edit; Heb even de lagfix disabled, zien hoe de telefoon zich morgen gedraagt qua accu.
[ Voor 18% gewijzigd door kwaza op 23-12-2010 01:45 ]
Heb inmiddels even Doc's JPY gedraaid, maar 3 van de 6 sites laadden langzamer dan bij Darky v6. Ga nu dus weer over naar Darky's rom, maar dan wel v7 (net uitgekomen). Deze is ook gebaseerd op JPY.
Conclusie: Darky's en Doc rom zijn beide goed. Voorkeur gaat meer uit naar Doc op CSC na geen enkel probleem. Accu-ver(ge)bruik in Doc vind ik ook beter. Factory reset heeft een positieve invloed op je accu: Tip voor Darky gebruikers.
Darky 5.5 t/m 5.9 waren vrijwel OK...6.0 werd minder en zelf de nieuwe 7.0 (JPY) zijn de bekende "bugs"nog aanwezig zoals 2 seconden netwerk scanner (battery drain) en camera apk issue b.v.
Dark's rom = Compleet met wat "bugs"nog
Doc's rom = Vrij basic maar alles werkt "out of the box" en in Cwm modificeren naar eigen smaak.
Darky 5.5 t/m 5.9 waren vrijwel OK...6.0 werd minder en zelf de nieuwe 7.0 (JPY) zijn de bekende "bugs"nog aanwezig zoals 2 seconden netwerk scanner (battery drain) en camera apk issue b.v.
Dark's rom = Compleet met wat "bugs"nog
Doc's rom = Vrij basic maar alles werkt "out of the box" en in Cwm modificeren naar eigen smaak.
[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 23-12-2010 09:26 . Reden: herstel ]
Ga hem zo even uitproberen!
Edit: Hij staat er op. Werkt tot nu toe goed! maar had ook geen problemen met 5.6 en 6.0...even kijken hoe 7.0 is in de gewone omgang.
[ Voor 27% gewijzigd door Dacuuu op 23-12-2010 10:27 ]
Ik heb nu sinds lange tijd weer een fix IN het huis. Dus dat is al een goed pluspunt,Dacuuu schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:45:
[...]
Ga hem zo even uitproberen!
Edit: Hij staat er op. Werkt tot nu toe goed! maar had ook geen problemen met 5.6 en 6.0...even kijken hoe 7.0 is in de gewone omgang.
Heb jij versie 7.0 gewoon geïnstalleerd zonder het cache geheugen leeg te halen?Pino112 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:17:
[...]
Ik heb nu sinds lange tijd weer een fix IN het huis. Dus dat is al een goed pluspunt,
Verwijderd
ik heb batterydrain in de Doc JPX dat het niet normaal is, op 4h bijna 50 % ! In die tijd heb ik 2 telefoontjes van 3 minuten gedaan en 5 sms'en gestuurd, anders heb ik niks gedaan
Ik heb de speedmod K10K 500mhz Kernel heb de batterystat's gewist, batteryfix van doc uitgevoerd, ... ik weet het niet meer. Voor de rest, qua snelheid en dergelijke super, maar batterijverbruik is nu echt wel teveel voor me.
Heb je de rom geflashd met een volle acculading?Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:43:
ik heb batterydrain in de Doc JPX dat het niet normaal is, op 4h bijna 50 % ! In die tijd heb ik 2 telefoontjes van 3 minuten gedaan en 5 sms'en gestuurd, anders heb ik niks gedaanIk heb de speedmod K10K 500mhz Kernel heb de batterystat's gewist, batteryfix van doc uitgevoerd, ... ik weet het niet meer. Voor de rest, qua snelheid en dergelijke super, maar batterijverbruik is nu echt wel teveel voor me.
Ik zou even kijken naar de nieuwe Hardcore kernel K12, deze is op basis van de JPX kernel gemaakt en bevat de nieuwste drivers die door Samsung zijn vrijgegeven. De K10K is nog gebasseerd op de oude drivers waardoor er bugs kunnen zijn zoals wifi battery drain.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:43:
ik heb batterydrain in de Doc JPX dat het niet normaal is, op 4h bijna 50 % ! In die tijd heb ik 2 telefoontjes van 3 minuten gedaan en 5 sms'en gestuurd, anders heb ik niks gedaanIk heb de speedmod K10K 500mhz Kernel heb de batterystat's gewist, batteryfix van doc uitgevoerd, ... ik weet het niet meer. Voor de rest, qua snelheid en dergelijke super, maar batterijverbruik is nu echt wel teveel voor me.
Verwijderd
nee, mijn accu stond maar op goed 30% maar ik heb nadien wel de battery stats gereset zoals het hoort, nm als de batterij vol is.lordMocro schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:56:
[...]
Heb je de rom geflashd met een volle acculading?
Dank je wel, ik had de k10k genomen omdat die het meeste stabiel is. Nu de K12 op je aanraden, eerst eens de 500 Hz proberen, zonniet de 256 HzBobbika schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:11:
[...]
Ik zou even kijken naar de nieuwe Hardcore kernel K12, deze is op basis van de JPX kernel gemaakt en bevat de nieuwste drivers die door Samsung zijn vrijgegeven. De K10K is nog gebasseerd op de oude drivers waardoor er bugs kunnen zijn zoals wifi battery drain.
Via CWM ben ik wel van rfs naar EXT4 gegaan (voordien al)
Als je daarna je accu hebt opgeladen en een reset hebt gedaan dan weet ik verder ook niks om het te verhelpen. Ik flash persoonlijk altijd met een volle acculading, heel misschien dat dit meespeelt.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:36:
[...]
nee, mijn accu stond maar op goed 30% maar ik heb nadien wel de battery stats gereset zoals het hoort, nm als de batterij vol is.
Nog iemand het idee dat Darky V7 iets minder smooth is dan V6?
Ik heb gisterennacht de Darky V7 geïnstalleerd. Zit na ongeveer 3,5 uur van de lader af al op 75% van mijn accu... Heb geflashed op volle accu-lading btw. Ik denk dat ik Doc's rom maar eens ga proberen...
Voor Doc's rom, kan ik dan het beste eerst stock JPY flashen en vervolgens Doc's eroverheen?
Voor Doc's rom, kan ik dan het beste eerst stock JPY flashen en vervolgens Doc's eroverheen?
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.