• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:50:
Heb de nieuwste speedmod K12F en darky 7.6 opstaan.
Nu werkt alles gewoon PERFECT behalve de ****** GPS dan
Deze ook al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878970

Verwijderd

Ik zou hem gewoon een 10 geven moest de GPS degelijk werken, want met die darky roms is het gewoon pokke snel. Maar die GPS is toch maar een grapje imo.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik wil het wel niet zo verwoorden maar sorry hoor die GPS 8)7
Weet iemand ook de achtergrond hiervan?, is het de GPS antenne, drivers, gevoeligheid?

Ik heb dus altijd mijn oude touchpro mee om mee te navigeren omdat die het dus wel gewoon normaal doet, ondanks dat door de sloomheid van het apparaat hij soms te laat door heeft wanneer je een bocht omgaat...

Verwijderd

ik heb van alles op XDA gelezen, het ligt gewoon aan een combinatie van slechte hardware en slechte software denk ik.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
De GPS blijft een pijnpunt inderdaad. Maar het is toch niet zo belachelijk slecht als sommige mensen beweren. Voor navigatie is het voldoende, zelfs in de stad.

Verwijderd

Ik kan hem gewoon niet gebruiken hoor, jij zal ietswat van geluk hebben denk ik.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ie onbruikbaar is moet je garantie claimen, simpel ;)

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Kan iemand mij misschien het volgende uitleggen, ik vind overal maar halve info.

Ik ben van JM8 naar JPA gegaan via Kies en van JPA naar JPY via Odin, de pit files zijn respectievelijk 512, 803 en 512.
Ik ga er van uit dat updates via Kies gewoon goed gaan, maar kan het kwaad om van JPA naar JPY te flashen zonder .PIT? bij JPY zat namelijk maar 1 tar file voor in de PDA.

Opzich werkt mijn telefoon prima met JPY, het is puur nieuwschierigheid :)

Portfolio

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Afgelopen Zondag Darky 7.0 geflasht en een batterij reset gedaan, batterij status was niet heel betrouwbaar.
Nu een aantal dagen verder en pas 1x opgeladen!
Dat ondanks 's avonds wat wifi browsing, overdag 3G mail ophalen (3 acc/15min) en dingen als talk widgets etc etc.
Wel apart updates gedaan voor WIFI, light blue theme en boot screen.
GPS ook even geprobeerd icm Mobile Maps en had binnen 5 a 10 sec signaal in huis.
Quadrant score is +-45% gestegen!

Jongens doen goed werk!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb 2 samsung galaxy ssen, 1 van begin september en 1 van november, en bij allebei een super gps.
Had hem toen 2.2 net uit was via een omweg dus 2.2 erop gezet, en toen was de gps but. was al rechtsaf geslagen en dat ding is 400 meter later.dus ligt ook zeker aan software.
Toen weer terug naar eclair 2.1 update 1 en hij deed het weer goed. Daarna officieel naar 2.2 en hij blijft het gewoon goed doen.
Die van mijn vriendin blijft op 2.1 update 1, ze heeft geen behoefte om te update, de mijne staat nu op 2.2.1 jpy en volgens mij doet hij het ook nog goed. Hij vind de satelieten heel snel, gaat vanaaf ff kijken wat hij in de auto doet.
gebruik overigens SYGIC nav. werkt superrrr

• Mr Magic
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:06:
ik heb van alles op XDA gelezen, het ligt gewoon aan een combinatie van slechte hardware en slechte software denk ik.
In het topic dat ik hierboven plaatste staat hoe je je Galaxy S kunt openmaken en de GPS-antenne een klein beetje naar boven kunt buigen om beter contact te maken. Heb je dat nu geprobeerd of niet?

Als je daar niet aan wilt wordt het inderdaad garantie claimen, want bij mijn Galaxy S (deze maand gekocht) werkt GPS gewoon goed.

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
heb nu even 2.2.1 erop wat perfect werkt, alleen nu al hij 100% is opgeladen en ik haal hem uit de lader, dan schiet hij terug naar 98%..?
Komt dit omdat hij geupdate is met een lading van 98%?

wil hem nu wipen, maar daar moet hij voor geroot zijn denk? klopt dat?
en zo ja hoe kan je hem simpel rooten?
heb odin gedownload, maar weet niet ofdat ik die moet hebben. iemand misschien (voor de 100ste x ) ff uitleggen? :$
register hack enzo durf ik wel, maar verder durf ik nog niet te gaan. Maar als ik hem kan rooten en verder niks ben ik al blij.

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

wipen, als je daar factory reset mee bedoeld, dan moet je naar de recovery mode gaan. (heb je geen root voor nodig)

Je kan ook dit nummer draaien: *2767*3855# (let op na de # word de telefoon helemaal leeggemaakt, zonder bevestiging). Alles op de interne SD is dan ook weg.

Dat van de 98% na het loskoppelen, schijnt een 2.2.1 bug te zijn. Ik lees er in ieder geval veel over.

[ Voor 57% gewijzigd door GSlayer op 30-12-2010 18:50 ]

Verwijderd

iefie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:04:
heb nu even 2.2.1 erop wat perfect werkt, alleen nu al hij 100% is opgeladen en ik haal hem uit de lader, dan schiet hij terug naar 98%..?
Komt dit omdat hij geupdate is met een lading van 98%?

wil hem nu wipen, maar daar moet hij voor geroot zijn denk? klopt dat?
en zo ja hoe kan je hem simpel rooten?
heb odin gedownload, maar weet niet ofdat ik die moet hebben. iemand misschien (voor de 100ste x ) ff uitleggen? :$
register hack enzo durf ik wel, maar verder durf ik nog niet te gaan. Maar als ik hem kan rooten en verder niks ben ik al blij.
Lees je ff in over 2.2.1 als je die flasht....zowel in dit topic als op xda kun je er genoeg over vinden evenals een oplossing voor de battery bug. Gewoon de zoekfunctie gebruiken.
Kitchen van Doc V7 is er. Bak je rom alles naar je eigen zin... _/-\o_

http://romkitchen.hybrislabs.com/romgen2/

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 30-12-2010 19:19 . Reden: herstel ]

Tubes....It's what make music music!

• Cartman!
  • Niet online
Misschien een stom idee, maar ik het leek mij een leuk idee om een wiki te maken over het flashen van telefoons waarin iedereen de uitleg kwijt kan die hij/zij denkt dat handig is. Heb zelf net even een domeintje geregd en er mediawiki opgezet, het lijkt me enorm handig als we allemaal onze info plaatsen (ook uit de TS) en zo een complete wiki bouwen zodat we niet steeds dezelfde vragen hoeven te beantwoorden, iemand die zin heeft mee te helpen?

Lijkt me handig om het zo te doen:
http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000 -> algemene info I9000 en links naar subpagina's
http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000/Flash -> info over flashen van deze foon

evt. kunnen er dan meerdere telefoons ingezet worden later

Who's in? :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
silitek schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:09:
Kitchen van Doc V7 is er. Bak je rom alles naar je eigen zin... _/-\o_

http://romkitchen.hybrislabs.com/romgen2/
Dat ziet dr cool uit!
server is down..maar ik heb 2 rom's kunnen bakken..werkt perfect V7 ;)

• Dacuuu
silitek schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:06:
[...]

server is down..maar ik heb 2 rom's kunnen bakken..werkt perfect V7 ;)
Waarom zou je er 2 willen bakken? :+
Dacuuu schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:08:
[...]

Waarom zou je er 2 willen bakken? :+
verschillende kernels ;)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
De 'kitchen' is trouwens weer online, verwacht morgen mijn SGS, dus snel al even de rom gedownload (JPE modem, voodoo69 kernel). Downloaden gaat ook een stuk sneller dan bij de gemiddelde download side, in een kleine twee minuten was hij binnen en weegt 170mb. Lees goede berichten over de v7 base! Hopelijk wordt er snel een nieuw koekje gebakken nu ;)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zit nu op Darky's 7.0 ROM, maar wil naar 7,6. Hoe doe ik dit? Gewoon de Darky's 7.0 ROM Zip file verwijderen en de nieuwe er op zetten en flashen maar? Ben overigens nogal een "noob" als het hier op aankomt (heb 1x geflashed en dus weinig ervaring).

Verwijderd

Gwn de no wipe op je interne SD kaart plaatsen, en via 2e recovery flashen

Verwijderd

ik heb net even in mijn efs map zitten kijken om er eventueel een backup te maken. maar ik vind er niks in terug. heb gekeken met Astro!. Ik heb wel een IMEI als ik die opvraag. snap niet helemaal de heisa rond de EFS map. Kan iemand het kort uitleggen ? en eventueel zeggen hoe het komt dat ik niks zie ?

Bij mijn vriendin idem:
beide SGS draaien Doc rom JPY v6.2 met voodoo.

Wat me tevens ook opvalt is dat het lettertype van mij overal net iets kleiner is dan bij haar.
Beide SGS'en staan op dezelfde Gmail account op mijn GSM staan alle kalenders juist (een 7-tal) op haar SGS staan er dan opeens maar 3 meer van de 7 kalenders.

Enkele zaken waar ik niet helemaal uit raak hoe het komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 22:40 ]

Verwijderd

In wezen kon dit allemaal al. In een van docs eerste post staat hoe je zelf de rom kunt customizen met Signing kitchen. Heb ik een paar keer gedaan en werkt ook feilloos.

• benbaba
  • Niet online
Wat voor mij belangrijk is batterij duur.

Wat is de beste combinatie van kernel en modem en launcher om te maken met doc''s kitchen?

mvg

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:16:
Gwn de no wipe op je interne SD kaart plaatsen, en via 2e recovery flashen
Moet ik de oude dan verwijderen? Dat ik hem op m'n SD moet zetten snap ik, maar wat doe ik met de oude (7.0)?
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:30:
[...]

In wezen kon dit allemaal al. In een van docs eerste post staat hoe je zelf de rom kunt customizen met Signing kitchen. Heb ik een paar keer gedaan en werkt ook feilloos.
Natuurlijk kon dat al, vertel mij wat ;) maar daar gaat het niet om...1click rom customizer met verschillende app wel/niet. kernels en straks ook themes erbij.
Is toch revolutionair.
benbaba schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:35:

Wat is de beste combinatie van kernel en modem en launcher om te maken met doc''s kitchen?

mvg
Ik zeg ga zelf 3 verschillende roms bakken en test het uit :+ . Nu draai ik modem JPY met speedmod deze keer. Snelheid goed, batterij weet ik morgen pas.
1300 Quadrant no-tweaks lagfix.

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 30-12-2010 22:44 ]

• benbaba
  • Niet online
Thomasthomas schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:37:
[...]

Moet ik de oude dan verwijderen? Dat ik hem op m'n SD moet zetten snap ik, maar wat doe ik met de oude (7.0)?
Je kan hem verwijderen kan hem laten staan maakt niet uit, gwn nieuwe na SD kopieeren en selecteren en installeren...

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:28:
ik heb net even in mijn efs map zitten kijken om er eventueel een backup te maken. maar ik vind er niks in terug. heb gekeken met Astro!. Ik heb wel een IMEI als ik die opvraag. snap niet helemaal de heisa rond de EFS map. Kan iemand het kort uitleggen ? en eventueel zeggen hoe het komt dat ik niks zie ?
Heb eerder gelezen dat Astro dat probleem inderdaad heeft, de APP 'root explorer' (betaald, maar via de bekende manieren te downloaden) krijg je dus wel de inhoud van de EFS map te zien.

EFS Map bevat info over je sale/product code + je imei, als die corrupt raakt is er geen weg terug. (behalve ter reparatie sturen natuurlijk)

• Frigolamptje
benbaba schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:35:

mvg
Wat de modem betreft, hier komt JPE er het beste uit qua batterijduur: http://forum.xda-develope...p=9579987&postcount=11945 (ik veronderstel toch dat ZSJPE de JPE versie is die in de kitchen staat van Doc)
GSlayer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:55:
[...]

Heb eerder gelezen dat Astro dat probleem inderdaad heeft, de APP 'root explorer' (betaald, maar via de bekende manieren te downloaden) krijg je dus wel de inhoud van de EFS map te zien.

EFS Map bevat info over je sale/product code + je imei, als die corrupt raakt is er geen weg terug. (behalve ter reparatie sturen natuurlijk)
Daarom maak altijd je EFS map backup!! Idd RootExplorer gebruiken. Mocht je KOR of andere problemen hebben. 2bestandjes weggooien in EFS en na reboot komt vanzelfs de juiste terug. ;)

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:40:
[...]

Ik zeg ga zelf 3 verschillende roms bakken en test het uit :+ . Nu draai ik modem JPY met speedmod deze keer. Snelheid goed, batterij weet ik morgen pas.
1300 Quadrant no-tweaks lagfix.
Heb er ook wat getest en die bevalt mij ook, nu draait dit:

- Doc 6.2 (gewiped)
- hardcore@speedmod-k12f-500hz
- Faster
- Wat tweaks
- LP

... nog wat kleine dingetjes (quadrant niet om daarop te letten 1357)
en ding gaat als een trein)

Dit is de beste voor nu in ieder geval voor mij, draai ook Antivirus, diverse
background dingen en gaat nog lekker tot nu toe. GPS, ja kutsysteem,
gebruik ik niet, en werkt in de stad nog wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:59:
Daarom maak altijd je EFS map backup!! Idd RootExplorer gebruiken. Mocht je KOR of andere problemen hebben. 2bestandjes weggooien in EFS en na reboot komt vanzelfs de juiste terug. ;)
Bij mij leverde dat op dat ik niet meer kon bellen dus zo simpel is t niet altijd ;) (na terugzetten van de backup wel weer overigens)

Even een plug voor de wiki die we hopelijk kunnen opzetten met elkaar: http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000 Wie wil er meehelpen? Alle kleine beetjes helpen, kunnen we voortaan makkelijker mensen wijzen op de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien het verkeerde topic. Ik ben in het bezit van de Armani versie van de Galaxy S. Deze lijkt het meeste op de Samsung Captivate.

Zou het mogelijk zijn om custom roms te draaien van de standaard Galaxy S of iets dergelijks? Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op XDA, maar er is nog zeer weinig bekend.

Sommige mensen hebben de firmware van de Armani succesvol geflashed op hun captivate, maar er zijn ook al wat serieuze bricks ontstaan. Ik heb 3e recovery en ik kan in downloadmode komen, dus dat is alvast hoopvol.

Ik wist dat het lastig zou zijn toen ik het toestel aanschafte, dus deze post is niet om te zeuren over eventuele beperkingen. Ik wist waar ik aan begon 8) Sorry als dit het verkeerde topic is.

Iemand een idee?

-edit- de standaard firmware werkt overigens vrij aanrdig. Hij draait momenteel 2.2 met een quadrantscore van ongeveer 1250.

Baseband: I9010XXJK9
Kernel: 2.6.32.9 Samsung@lech #1
Buildversion: FROYO.XXJL1

[ Voor 11% gewijzigd door BillSpaarbank op 31-12-2010 08:46 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Darky 7.7 is uit, ik ga die er zo opzetten. Op zich zijn het wel snelle ROM's valt me niets tegen. T.a.v. batterij gebruik; ik heb het programma SuperPower erop gezet en dat werkt volgens mij heel goed. Waar ik gisteren nog 37% van de batterij overhad heb ik nu 72% van de batterij over! Dus misschien een aanrader voor anderen.

De telefoon is op dit moment 22 uur geleden van de lader gehaald en dan dus 72% van de lading over, bij ongeveer gelijkmatig gebruik ervan (bellen, internetten etc.)

[ Voor 20% gewijzigd door Retir op 31-12-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

15 uur accu, synch aan (GMail, Facebook, Twitter, Weer) en brightness op automatisch.
Nog op 90%!

JPU stock met Voodoo 5.0.3 kernel

GPS-fix duurt soms wel 5 minuten, maar geen problemen mee eigenlijk.

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Retir schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:19:
Darky 7.7 is uit, ik ga die er zo opzetten. Op zich zijn het wel snelle ROM's valt me niets tegen. T.a.v. batterij gebruik; ik heb het programma SuperPower erop gezet en dat werkt volgens mij heel goed. Waar ik gisteren nog 37% van de batterij overhad heb ik nu 72% van de batterij over! Dus misschien een aanrader voor anderen.

De telefoon is op dit moment 22 uur geleden van de lader gehaald en dan dus 72% van de lading over, bij ongeveer gelijkmatig gebruik ervan (bellen, internetten etc.)
Ik draai nu 7.6 maar de batterij ging wat minder mee. Als ik hem continu gebruik wijkt het niet zo af van stock maar heb hem ook een keer vrijwel niet aangeraakt en savonds was ie al op 30%.

Thanks voor SuperPower heb je toevallig ook nog aanbevolen instellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 31-12-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:01:
[...]

Heb er ook wat getest en die bevalt mij ook, nu draait dit:

- Doc 6.2 (gewiped)
- hardcore@speedmod-k12f-500hz
- Faster
- Wat tweaks
- LP

... nog wat kleine dingetjes (quadrant niet om daarop te letten 1357)
en ding gaat als een trein)

Dit is de beste voor nu in ieder geval voor mij, draai ook Antivirus, diverse
background dingen en gaat nog lekker tot nu toe. GPS, ja kutsysteem,
gebruik ik niet, en werkt in de stad nog wel redelijk.
Voor de 2de opvolgende dag getest en gekeken, met ALLES aan (dwz facebook, twitter, wifi en al dat soort 'online' zooi) per uur zo'n 1,525% verbruik, ofwel: ruim 2.5 dag zonder opladen. Dat vind ik érg acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Doc zit nu ook op twitter: http://twitter.com/#!/DocRambone . Best handig om snel op de hoogte te zijn van updates zonder voortdurend zo'n gigantisch topic in de gaten te moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Thomasthomas schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:46:
[...]

Ik draai nu 7.6 maar de batterij ging wat minder mee. Als ik hem continu gebruik wijkt het niet zo af van stock maar heb hem ook een keer vrijwel niet aangeraakt en savonds was ie al op 30%.

Thanks voor SuperPower heb je toevallig ook nog aanbevolen instellingen?
Aanpassingen die ik heb gedaan zijn: wel de pin code ingevuld voor een goede werking. Bij root features CPU scaling enable en ook cpu scaling on demand aan. BIj screen state: auto data disable en auto wifi disable. Bij Wifi:auto data disable en auto wi-fi disable.
De rest staat volgens mij zo zoals het standaard wordt ingevuld door het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Iemand de epic lockscreen geprobeerd? ik draai darky's 7.7. deed de epic lockscreen aan, en erna ging mijn scherm op zwart, na een reboot kwam hij weer in het start scherm, maar erna een auto reboot. nu factory reset gedaan vanuit de 3 knoppen combo, en nu komt hij niet voorbij het X logo scherm, dan trilt die wat en reboot hij..zal het opnieuw flashen van darky's rom helpen? of moet ik hem totaal flashen met odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Dacuuu schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:24:
Iemand de epic lockscreen geprobeerd? ik draai darky's 7.7. deed de epic lockscreen aan, en erna ging mijn scherm op zwart, na een reboot kwam hij weer in het start scherm, maar erna een auto reboot. nu factory reset gedaan vanuit de 3 knoppen combo, en nu komt hij niet voorbij het X logo scherm, dan trilt die wat en reboot hij..zal het opnieuw flashen van darky's rom helpen? of moet ik hem totaal flashen met odin?
Probeer eerst een opnieuw te flashen met een wipe-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Retir schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:51:
[...]

Probeer eerst een opnieuw te flashen met een wipe-versie.
Heb 7.0 terug geflasht en nu werkt hij weer goed. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:09
Zijn er significante verschillen tussen JPU en JPY, is het de moeite waard om te flashen naar JPY?

Wat ik nog lastig vind is het uitpakken van het bestand dat op samfirmaware.com staat. Hoe moet je uitpakken zodat je normale bestanden krijgt?

[ Voor 44% gewijzigd door ALPACINO op 01-01-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Pfff ik heb al sinds 7.0 of 7.5 geen fatsoenlijke batterijduur meer. Elke uur gaat er iets van 7-8% aan batterijduur af. Ik heb het hele opladen, stats deleten en ontladen geprobeerd maar geen effect tot nu toe. Ook een wipe install geprobeerd, werd alleen erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal de beste wensen voor 2011 *O* ...omdat ik een foutje gemaakt had in Cwm had ik mijn SG gemold.
Alles geformatteerd (intern sd) en een clean install, deze keer Darky's v 7.7 erop. Ook niet verkeerd >:)

Is waarschijnlijk wel de manier voor Darky's rom...clean werkt het als de brandweer.
Vorige versies waren niet top maar V7.7 laat geen enkele steken vallen.
Razend snelle GPS fix o.a. ;)

Edit:
Accu net zo goed als Doc's rom tot heden. 1% per half uur ongeveer erg acceptabel.
Layout van Darky is wel mooier.

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 01-01-2011 11:54 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ALPACINO schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:42:
Wat ik nog lastig vind is het uitpakken van het bestand dat op samfirmaware.com staat. Hoe moet je uitpakken zodat je normale bestanden krijgt?
Wat is er lastig aan uitpakken en wat zijn "normale" bestanden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
@ Silitek

Heb vroeger al ervaren dat het meestal vooral de Kernel is die bepalend is voor je energieverbruik. Verder is Darky's even stabiel? En gebruik je de standaard bijgeleverde kernel btw?

[ Voor 19% gewijzigd door Frigolamptje op 01-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:14:
Heb vroeger al ervaren dat het meestal vooral de Kernel is die bepalend is voor je energieverbruik. Verder is Darky's even stabiel?
Kernel van Darky 2.6.32.9 root@sep-60# 1 doet het prima. Stabiel tot nu toe goed, voel de rom stevig aan de tand. Stappen format SG in Odin stock rom samsung JPY>Root>Cmw>Darky V7.7 al met al wel een uurtje bezig en alle handelingen aan de USB met volle Accu. :)

Edit;
Gingerbread edition is toch wel erg mooi....als deze versie niet inkakt met de tijd hou ik hem.
;)

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 01-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Cartman! schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Wat is er lastig aan uitpakken en wat zijn "normale" bestanden :?
Als ik uitpak dan krijg ik .tar bestand en als ik dat bestand weer uitpak zie ik geen PDA, PHONE of MODEM bestand om in Odin te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 17:35
ALPACINO schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Als ik uitpak dan krijg ik .tar bestand en als ik dat bestand weer uitpak zie ik geen PDA, PHONE of MODEM bestand om in Odin te laden
Je moet die .tar niet uitpakken, die moet je juist in Odin laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
stifler70 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Je moet die .tar niet uitpakken, die moet je juist in Odin laden.
Ok, dan moet ik bij PDA, Modem en CSC zelfde bestand laden? Ik neem aan dat Re-partition ook aan moet.

[ Voor 7% gewijzigd door ALPACINO op 01-01-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nee:

PDA -> PDA of CODE
MODEM -> MODEM of PHONE
CSC -> CSC

als je 1 bestand hebt dan is dat eigenlijk altijd PDA en dan mag je re-partition niet aanzetten.

Voordat je verder gaat: weet je wel goed waar je mee bezig bent en heb je wel een goede backup van /efs? Als je ergens iets verkeerd doet kan dat zorgen voor een brick of dat je niet meer kunt bellen.

Zie ook: http://www.firmwareflash.net/wiki/Odin en http://www.firmwareflash.net/wiki/Backup

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 01-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Cartman! schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:49:
Nee:

PDA -> PDA of CODE
MODEM -> MODEM of PHONE
CSC -> CSC

als je 1 bestand hebt dan is dat eigenlijk altijd PDA en dan mag je re-partition niet aanzetten.

Voordat je verder gaat: weet je wel goed waar je mee bezig bent en heb je wel een goede backup van /efs? Als je ergens iets verkeerd doet kan dat zorgen voor een brick of dat je niet meer kunt bellen.
IK heb net /efs via root explorer gekopieerd op mijn externe sdcard. De drie toetsen combo werkt bij mij ook. Maar ik denk dat ik bij JPU blijf ik heb geen zin om mijn toestel te mollen :P Ik heb het idee dat er weinig verschillen zijn tussen deze twee. Toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29
blijft elke keer weer eng om te zien wat sommige users denken te moeten doen met flashen... is begrijpend lezen tegenwoordig echt zo moeilijk? zoals Cartman al aangeeft, bij twijfel, niet inhalen!
Natuurlijk kan je hier vragen of een bepaalde instelling wel of niet goed is. maar basic flash kennis is toch echt wel nodig, juist om na een mislukte flash weer snel een werkend toestel te hebben.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: weet (lees) wat je doet!! en brick je foon niet in het nieuwe jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:03:
blijft elke keer weer eng om te zien wat sommige users denken te moeten doen met flashen... is begrijpend lezen tegenwoordig echt zo moeilijk? zoals Cartman al aangeeft, bij twijfel, niet inhalen!
Natuurlijk kan je hier vragen of een bepaalde instelling wel of niet goed is. maar basic flash kennis is toch echt wel nodig, juist om na een mislukte flash weer snel een werkend toestel te hebben.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: weet (lees) wat je doet!! en brick je foon niet in het nieuwe jaar ;)
Ik begrijp het goed maar ik dacht echt dat ik basic kennis al had want heb 3 x succesvol via odin geflasht maar dat was telkens met drie aparte pda modem en csc files. Zo zie je maar weer je kunt niet genoeg kennis hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, daarom denk ik dat die wiki ook zo handig kan zijn, als we daar allemaal onze kennis verzamelen dan worden een hoop dingen een stuk duidelijker zonder dat we de hele tijd dezelfde vragen hoeven te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:03:

Zolang je 3Button het doet mag je de foon bricken wat je wilt.... >:)
Om je SG definitief naar het land der hemelen te verwijzen moet je erg je best doen....

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 01-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ga je ook voor de nieuwere versie,s van darky de csc xen aan passen, of kun je me vertellen hoe het in zijn werk gaat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
agaam schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:16:
[...]

ga je ook voor de nieuwere versie,s van darky de csc xen aan passen, of kun je me vertellen hoe het in zijn werk gaat?.
nv_dat.bin en nv-data.bin.md5 weggooien, reboot klaar...in SGS toolsbox backup productcode check eerst om XEN te verifiëren. Werk ook in v7.7 wederom.

100% XEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb nog steeds last van een snel leeg gaande batterij. Heb hem om 13.30 van de lader gehaald en nu zit hij alweer op 76%. Heb alleen een paar berichtjes verstuurd via Whatsapp, verder niks gedaan met het toestel.

Bluetooth, Wifi en GPS staan uit.

Ik heb al een batterystats reset gedaan nadat hij volledig was opgeladen. Vervolgens het toestel gebruikt tot hij uitging. Helaas was dit niet de oplossing voor mij.

Tevens heb ik al een complete wipe gedaan van mijn toestel en hem opnieuw geflashed.

Het probleem doet zich voor sinds ik naar JPU ben gegaan... Nu gebruik ik darky's 7.0 (PDA:JPY / Phone:JPY / CSC:JPX)

Iemand nog een andere oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 01-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:39:
Ik heb nog steeds last van een snel leeg gaande batterij. Heb hem om 13.30 van de lader gehaald en nu zit hij alweer op 76%. Heb alleen een paar berichtjes verstuurd via Whatsapp, verder niks gedaan met het toestel.

Ik heb al een batterystats reset gedaan nadat hij volledig was opgeladen. Vervolgens het toestel gebruikt tot hij uitging. Helaas was dit niet de oplossing voor mij.

Het probleem doet zich voor sinds ik naar JPU ben gegaan... Nu gebruik ik darky's 7.0 (PDA:JPY / Phone:JPY / CSC:JPX)

Geen last van maar probeer dit eens ;)
Schijnt te werken

1. Charge your battery up to 100%
2. Drain your battery until the phone switches itself off (by this I mean use it excessivley. Turn on WiFi, GPS etc..)
3. Charge your battery up to 100% (Make sure the phone is switched off)
4. Once charged, go to 3BR and delete the battery stats. (Make sure that you DISCONNECT the charger when you do this)
5. Use your phone normally or the way you want to use it until the battery has drained and switches itself off.
6. Charge your phone (On or Off) but this time, once it has reached 100% LEAVE it charged for an extra 1-2hours. (This will also fix the 1-2% percentage drop that some people are experiencing)
7. THATS IT! Your battery should have a better life from now on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Galxaxy S en heb me al heel wat ingelezen over flashen met custom ROM's
Doordat er op XDA en op AndWorld en hier op Tweakers, wat verschillen in de How-To's zit m.b.t het flashen van een custom ROM, durfde ik de grote stap niet te wagen om het zelf te doen.

Ik heb wel een paar dagen geleden een andere KERNEL erop geflasht, speedmod K12f-Hz500 en dat beviel me prima.

Vandaag probeerde ik via de registry hack, een update naar 2.2.1 af te dwingen via KIES en heb deze ook geflasht op mn SGS. (vantevoren lagfix disabled en back-up gemaakt)

Sinds mijn SGS opstartte heb ik geen 3g of hsdpa meer...(het icoontje van signaalsterkte veranderd niet naar 3g of H maar blijft op die trapsoplopende balkjes staan)

Nu is mijn vraag is er een mogellijkheid om terug te gaan naar mijn stock 2.2 en zo ja hoe? Of hebben jullie een oplossing hoe ik alsnog 3g of hsdpa kan krijgen op 2.2.1 ( het belangrijkste vind ik terug naar 2.2 omdat deze naar mijn mening goed werkte met speedmod)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:08:
Ja, daarom denk ik dat die wiki ook zo handig kan zijn, als we daar allemaal onze kennis verzamelen dan worden een hoop dingen een stuk duidelijker zonder dat we de hele tijd dezelfde vragen hoeven te beantwoorden...
Androidworld, staan genoeg goeie handleidingen (vertaald vanuit XDA) op voor de mensen
die enigszins twijfelen wat te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:54:
Vandaag probeerde ik via de registry hack, een update naar 2.2.1 af te dwingen via KIES en heb deze ook geflasht op mn SGS. (vantevoren lagfix disabled en back-up gemaakt)

Sinds mijn SGS opstartte heb ik geen 3g of hsdpa meer...(het icoontje van signaalsterkte veranderd niet naar 3g of H maar blijft op die trapsoplopende balkjes staan)
Heb je wel een APN ingevuld staan voor internettoegang dan?

Mijn ervaring met flashen via de registry hack is dat je CSC verandert (geen XEN meer voor Nederland, maar iets anders). CSC kun je apart terugflashen via Odin, maar dat kost je wel een wipe.

Ik zou in elk geval niet teruggaan naar 2.2, 2.2.1. werkt echt beter.

XEN CSC kun je hier vinden: http://www.multiupload.com/8IN085W6C0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:54:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Galxaxy S en heb me al heel wat ingelezen over flashen met custom ROM's
Doordat er op XDA en op AndWorld en hier op Tweakers, wat verschillen in de How-To's zit m.b.t het flashen van een custom ROM, durfde ik de grote stap niet te wagen om het zelf te doen.

Ik heb wel een paar dagen geleden een andere KERNEL erop geflasht, speedmod K12f-Hz500 en dat beviel me prima.

Nu is mijn vraag is er een mogellijkheid om terug te gaan naar mijn stock 2.2 en zo ja hoe? Of hebben jullie een oplossing hoe ik alsnog 3g of hsdpa kan krijgen op 2.2.1 ( het belangrijkste vind ik terug naar 2.2 omdat deze naar mijn mening goed werkte met speedmod)

Alvast bedankt!
APN handmatig invullen...XEN terug kan, gaat simpel. zie eerder post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

silitek schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:39:
[...]

nv_dat.bin en nv-data.bin.md5 weggooien, reboot klaar...in SGS toolsbox backup productcode check eerst om XEN te verifiëren. Werk ook in v7.7 wederom.

heel mooi maar kan het niet bewerkt worden in darky,s rom kom namelik niet in efs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:00
agaam schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Voordat je de ROM flasht kun je hem eventueel ook eerst aanpassen om de csc te veranderen. Dit kun je doen door de rom eerst te unzippen. Daarna moet je dan de map /system/csc/ verwijderen en deze vervangen door de /system/csc/ map van de vorige al aangepaste versie van Sayko. Ditzelfde moet je herhalen voor de CSCFiles.txt, CSCVersion.txt en SW_Configuration.xml in de /system map. Vervolgens kun je hem weer zippen. Then you should be good to go.

Verder staat op het forum van XDA nog wat andere handige info over het zelf aanpassen van Custom Roms.

Disclaimer: Het vervangen van CSC heb ik zelf uitgevonden en het kan dus zijn dat dit niet feilloos werkt. (Bij mij heeft dit tot nu toe altijd gewerkt) O-)

Edit: De bovengenoemde bestanden zijn ook hier te vinden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BAJBTHTATVS8.zip

[ Voor 15% gewijzigd door WouterKvG op 01-01-2011 19:30 . Reden: link naar bestanden toegevoegd ]

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
agaam schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:41:
[...]

heel mooi maar kan het niet bewerkt worden in darky,s rom kom namelik niet in efs
Root explorer heb je nodig..that's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

WouterKvG schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Voordat je de ROM flasht kun je hem eventueel ook eerst aanpassen om de csc te veranderen. Dit kun je doen door de rom eerst te unzippen. Daarna moet je dan de map /system/csc/ verwijderen en deze vervangen door de /system/csc/ map van de vorige al aangepaste versie van Sayko. Ditzelfde moet je herhalen voor de CSCFiles.txt, CSCVersion.txt en SW_Configuration.xml in de /system map. Vervolgens kun je hem weer zippen. Then you should be good to go.

Verder staat op het forum van XDA nog wat andere handige info over het zelf aanpassen van Custom Roms.

Disclaimer: Het vervangen van CSC heb ik zelf uitgevonden en het kan dus zijn dat dit niet feilloos werkt. (Bij mij heeft dit tot nu toe altijd gewerkt) O-)
ga dit even proberen, dank je voor de uitleg. heb dit dus even geprobeerd, en het werkt perfect heb nu dus csc xen _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door agaam op 01-01-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

silitek schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Root explorer heb je nodig..that's all :)
haal ook even Root explorer dank je voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:20:
[...]

APN handmatig invullen...XEN terug kan, gaat simpel. zie eerder post ;)
APN ingevuld en werkt....mijn dank is groot _/-\o_

en terug flashen met Odin? eerst met adb reboot download -> dan met Odin CSC aanklikken en zoeken naar XEN.....zip uitgapakt en op bureaublad gezet maar WINRAR gaf een foutmelding.-> foumeldig negeerd en csc toch aangeklikt -> W7 gaf melding dat odin niet reageert......SGS doet het gelukkig wel nog.

Is er nog iets anders wat ik bij Odin moet aanvinken zodat ik de csc op een juiste manier kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Foutmeldingen in Winrar zou ik nooit negeren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 00:52
Relief2009 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:29:
Pfff ik heb al sinds 7.0 of 7.5 geen fatsoenlijke batterijduur meer. Elke uur gaat er iets van 7-8% aan batterijduur af. Ik heb het hele opladen, stats deleten en ontladen geprobeerd maar geen effect tot nu toe. Ook een wipe install geprobeerd, werd alleen erger.
Ik heb sinds 7.0 precies hetzelfde, en bij mij bleek het aan wifi te liggen, als ik die uit zet, is mijn batterij normaal, als die altijd aan staat, wifi dus, dan is het drama, met stock rom had ik er geen last van.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Jay-v schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:39:

Tevens heb ik al een complete wipe gedaan van mijn toestel en hem opnieuw geflashed.

Mijn SGS wordt volgens mij leeggetrokken sinds ik whatsapp heb, maar kan eigenlijk niet meer zonder.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11-09 18:49
Iemand ook problemen met de YouTube app van Darky's 7.7 rom? Het lijkt onmogelijk videos te hervatten nadat de video is gestopt om te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:00
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:03:
Iemand ook problemen met de YouTube app van Darky's 7.7 rom? Het lijkt onmogelijk videos te hervatten nadat de video is gestopt om te bufferen.
Ik heb hier inderdaad ook last van gehad. Maar het lijkt niet altijd zo te zijn. Misschien dat het komt door de YouTube 'GingerBread' Version die in de nieuwe Darky's Rom wordt gebruikt.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-03 09:39
Voor de gebruikers: hoe doet de GPS het?

Een fix krijgen blijft toch een zwake schakel van mijn Galaxy, de Desire presteert hierin veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Misschien dat iemand mij hier kan helpen: ik probeer nu met odin de voodoo lagfix te installeren maar odin blijft hangen op 'setup connection'. De telefoon is wel herkend door odin maar het proces gaat daarna niet verder. Ik heb er al wel wat op google over gezocht maar geen werkende oplossing gevonden. M'n galaxy S zit op de standaard 2.2 JPA firmware.

<edit>
Pfoe, even de batterij eruit halen heeft gelukkig geholpen, als het goed is is voodoo nu bezig met de conversie. Ik begon wel even nerveus te worden aangezien ik even bang was de phone gebrickt te hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door jasjenl op 01-01-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hannes_ schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:39:
[...]

Om efs te backuppen gebruik je best rootexplorer en kopieer je gwn die hele map naar je SDkaart ofzo. Een nandroid maken kun je denk ik enkel met Clockworkmod Recovery en die installeer je pas later in het proces van het installeren van Darky.

OCLF heb ik nooit gebruikt, maar je installeert best de kernel van ChainFire die automatisch root en recovery 2e bevat. Die zorgt ervoor dat je ook andere zip's dan update.zip kan flashen. Daarna volg je gewoon de guide uit het topic van darky. In dat proces flash je uiteindelijk ook ClockWorkMod recovery en daar kun je gewoon een nandroid backup nemen.
Dat is echt easy zeg, zo'n custom ROM erop zetten (althans, die van Darky). Heb toch de CF-Root gebruikt. Vantevoren wel even ge-unroot met OCLF. Daarna Darky V7.0 erop gezet. Wat een snelheid zeg!
Mijn accu ging wel ziender ogen leeg. Weet niet of het aan WIFI lag maar heb vanuit recovery de battery stats gewist, zoals eerder beschreven.

Daarna nog Darky 7.5 XEN erop gezet. Zag dat daar een battery fix in verwerkt was. Tot nu ziet het er prima uit. Ik zag wel dat ik met 7.5 zo'n 100 punten minder heb in Quadrant tov v7.0 . Niet dat ik er erg wakker van ligt want het performed prima. Zou dit met wipe verbeterd kunnen worden? Ik heb 2x de no-wipe gebruikt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Heb op dit moment Darky v7.7 geïnstalleerd, maar mijn product code is weer veranderd (maar dit keer niet naar KOR): I9000HKDXEE
Mijn backup bestand bevat de product code: I9000HKDXEN

Weet iemand wat het verschil is? En welke "beter" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik ben ook van plan om de stock 2.2 JPA met Kies te flashen naar 2.2.1 JPY.

Ik heb me een beetje ingelezen op GoT en XDA. Heb een backup gemaakt van mijn efs map (Terugzetten van productcode en eventuele problemen met IMEI). De posts hierboven hebben het nu ook over een CSC die dan niet meer XEN is. Wat is een CSC? Is het terugzetten van de bestanden in EFS niet voldoende?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Dark 7.7 werkt hier na een format van interne sd-kaart en factory reset + installatie 7.7 weer zoals het hoort. Batterij gaat nu al 20 uur mee en zit op 10%. Het kan beter, maar veel beter dan wat ik hiervoor had.

Een complete wipe zou dus kunnen helpen voor mensen hier die problemen hebben met accu-duur. Zorg er ook voor dat je hem volleidg leeg laat gaan en dan pas weer oplaad. Moet je wel eerst volledig opladen + battery stat wissen

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 02-01-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu doc 6.2 met voodoo kernel v69.2. 2x de telefoon leeg laten lopen en zich zelf laten uitschakelen, nu ben ik vd bug af dat bij unpluggen hij naar 98 of 99 procent gaat, plus heb em half 9 vanochtend vd lader gehaald en zit nu nog op 100 procent! Terwijl ik dit swype op mn sgs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
silitek schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Dat heb ik nu gedaan, ik had volgens toolbox KOR en als backup data (er stonden .bak bestanden in de esf folder) XEN. Dus nu de 2 bin files verwijderd en aan het rebooten.

Maar waarom maak ik dan een backup van de esf folder die ik op een externe kaart zet? Of moet ik die nog terugzetten?

Overigens werd ik net gebeld door een onverstaanbare chinees, ik hoop dat dat er niks mee te maken heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

De XEN versie van Darky 7.7 is hier te downloaden.

Let OP! Het is de wipe versie.

http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=JI48IHMJPUYG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
draai nu een eigen gebakken rom van Doc's rom kitchen, draait echt als een malle! als theme de V3 van gingermix http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885407

op de gmail applicatie na allemaal zeer mooi!

wacht nu wel met opnieuw flashen tot er een goede op 2.3 gebaseerde rom uitkomt :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Henkie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:27:
draai nu een eigen gebakken rom van Doc's rom kitchen, draait echt als een malle! als theme de V3 van gingermix http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885407

op de gmail applicatie na allemaal zeer mooi!

wacht nu wel met opnieuw flashen tot er een goede op 2.3 gebaseerde rom uitkomt :)
Zie daar staan: 'For: JPU/JPX/JPY', werkt dit dan niet als je een JPE modem kiest? Begrijp niet zo goed wat de modem te zien heeft met het thema van je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Frigolamptje schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Zie daar staan: 'For: JPU/JPX/JPY', werkt dit dan niet als je een JPE modem kiest? Begrijp niet zo goed wat de modem te zien heeft met het thema van je telefoon...
Het gaat ook niet om de modem, maar om de base rom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:41:
Heb nu doc 6.2 met voodoo kernel v69.2. 2x de telefoon leeg laten lopen en zich zelf laten uitschakelen, nu ben ik vd bug af dat bij unpluggen hij naar 98 of 99 procent gaat, plus heb em half 9 vanochtend vd lader gehaald en zit nu nog op 100 procent! Terwijl ik dit swype op mn sgs!
En daar ben je blij mee? Weird. Neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat dat ding geen 500 uur meegaat, en dus foute waarden aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:00:
[...]

En daar ben je blij mee? Weird. Neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat dat ding geen 500 uur meegaat, en dus foute waarden aangeeft...
Zit nu op 74 procent gaat prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
kakmetzaad

heb de nieuwe Docs Rom er op, met die Gingermix theme. Werkt prima.

Heb alleen mijn contacten met Kies gebackupped en vergeten dat dat niet meer werkt nu. Ben dus _al_ mijn contacten kwijt (stonden op de telefoon), heb wel een SPB file maar daar kan ik niets meer mee toch?

Had stiekem gehoopt dat Google het mee zou syncen, helaasch

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 02-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

418O2 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:53:
kakmetzaad

heb de nieuwe Docs Rom er op, met die Gingermix theme. Werkt prima.

Heb alleen mijn contacten met Kies gebackupped en vergeten dat dat niet meer werkt nu. Ben dus _al_ mijn contacten kwijt (stonden op de telefoon), heb wel een SPB file maar daar kan ik niets meer mee toch?
Ken docs rom niet maar ik kan me niet inbeelden dat kies op de nieuwste roms niet meer werkt, dat was een probleem maar nu niet meer. Gebruik zelf de darkyy 7.7 slim speedmod en daar doet kies het gewoon weer mee.

Je kunt iig wel je contacten met kies exporteren als .vcf, die op je SGS zetten en dan weer in je SGS importeren.