Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDr0p schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:17:
Darky's v7.8

Ziet er leuk uit. Ook met handige installatie tut :D
Heeft iemand deze al geprobeerd? Of is iemand van plan om hem te gebruiken?
Nog even en Darky schiet naar de echte v2.3 ipv v2.3 theme
Heb hem vanochtend geïnstalleerd (in 2 minuten :)), en het ziet er prima uit allemaal.
Batterij verbruik lijkt iets beter dan darky 7.5 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Kan je trouwens ook upgrade zonder simkaart erin?
Dus als je hem net binnen hebt uit de winkel, kan je dan eerst alles upgrade voordat de simkaart erin moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
TrekDr0p schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:16:
Kan je trouwens ook upgrade zonder simkaart erin?
Dus als je hem net binnen hebt uit de winkel, kan je dan eerst alles upgrade voordat de simkaart erin moet?
Ja kan alles eruit laten.. hebt daar geen sim kaart voor nodig.. zorg natuurlijk wel voor dat je batterij vol is..

Zelf begrijp ik niet zo wat de ophef over Darky is.. Doc heeft een kitchen gemaakt waar je alles zelf in kan zetten.. beter dan dit kan je niet krijgen volgens mij..!!

http://romkitchen.org/sgs/

downloaden en flashen via CWM.. je eigen custom made rom..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, makkelijker is het niet voor je te maken, hou d'rvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
TrekDr0p schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:17:
Darky's v7.8

Ziet er leuk uit. Ook met handige installatie tut :D
Heeft iemand deze al geprobeerd? Of is iemand van plan om hem te gebruiken?
Nog even en Darky schiet naar de echte v2.3 ipv v2.3 theme
Nah, 2.3 werkt nog niet echt goed op de SGS en daar gaat iig Darky niet voor zorgen.
Ik denk eerder dat supercurio er mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds Darky's v7.7...Geen reden voor v7.8 brengt weinig nieuws. Wel op [KERNEL] SpeedMod Froyo [K12H 500mhz TINY_RCU BLN2.3 STABLE] No laffix, all tweaks yes.
Accu prima na 24uur 50% met heel veel gebruik... :9 WiFi aan GPS aan.

Draait razendsnel nog. "Bugs" AppBrain back blackscreen en Epic screenlock fail. Sommige komen in een reboot-lus. Dat komt door batterycircelmod in mijn geval of andere thema. Pas daar voor op!!
Dan kan je opnieuw beginnen met odin..

So far, so good ;)

[ Voor 1% gewijzigd door silitek op 03-01-2011 17:48 . Reden: herstel ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:53:

Had stiekem gehoopt dat Google het mee zou syncen, helaasch
Doet het ook, áls je Googlesync hebt geïnstalleerd?!
Ik heb mijn contactpersonen eenmalig toegevoegd en
op moment dat ik de eerste keer bij het flashen ve
rom mijn Gmail instel dan heb ik meteen al mijn
contactpersonen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nu een Galaxy S op de laatste firmware draaien available.
Maar met de standaard Touchwiz schil heb ik veel last van traagheid.
Nu was ik van plan om een custom rom te installeren. (mijn 1e)
Nu ben ik benieuwd hoeveel bugs en problemen de laatste Doc's roms hebben.
Is deze stabiel?
En MOET ik een backup maken. (contacten et cetera)
Of kan ik als het op wat voor manier dan ook misgaat gewoon de Samsung KIES backup treugzetten zonder problemen?
Bij de rom kitchen.
Wat kan ik daar het beste nemen in mijn situatie?

Bij voorbaat dank.

PS: iemand nog goede handleidingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
Ik heb een probleem. Na de JPY te hebben geflashed via KIES werkte mijn SGS als een zonnetje, echt super. De Voodoo-lagfix via Odin maakte het alleen maar leuker. Tot ik daarstrax in een domme bui de "eris market fix" via de market installeerde omdat ik dacht dat ik apps mistte in de market en na een reboot... niets meer dan het galaxy S logo en vanaf dan doet hij niets meer dan trillen. Blijkt nu die market-fix enkel voor 2.1-firmware te zijn! Ik vind hier weinig over terug, maar de enige oplossing lijkt me m'n originele JPY terug te flashen via Odin. Door de ontelbare topics over het flashen met Odin zie ik echter de bomen door het bos niet meer. Ik heb totnutoe enkel de PDA-file voor de Voodoo lagfixes geflashed, maar ook deze terug flashen lost niets op. Ik kan in recovery en download modus komen, welke PDA, PIT en CSC files moet ik kiezen, en moet de repartition aangevinkt worden indien dezelfde versie (JPY) opnieuw geflashed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweak_master schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:16:
Ik heb een probleem. Na de JPY te hebben geflashed via KIES werkte mijn SGS als een zonnetje, echt super. De Voodoo-lagfix via Odin maakte het alleen maar leuker. Tot ik daarstrax in een domme bui de "eris market fix" via de market installeerde omdat ik dacht dat ik apps mistte in de market en na een reboot... niets meer dan het galaxy S logo en vanaf dan doet hij niets meer dan trillen. Blijkt nu die market-fix enkel voor 2.1-firmware te zijn! Ik vind hier weinig over terug, maar de enige oplossing lijkt me m'n originele JPY terug te flashen via Odin. Door de ontelbare topics over het flashen met Odin zie ik echter de bomen door het bos niet meer. Ik heb totnutoe enkel de PDA-file voor de Voodoo lagfixes geflashed, maar ook deze terug flashen lost niets op. Ik kan in recovery en download modus komen, welke PDA, PIT en CSC files moet ik kiezen, en moet de repartition aangevinkt worden indien dezelfde versie (JPY) opnieuw geflashed wordt?
JPY van http://www.samfirmware.com/ halen 1bestand laden PDA in Odin no-repartition..
Staat ook duidelijk in start-post :+
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
Hallo,
Ik heb nu een Galaxy S op de laatste firmware draaien available.
Maar met de standaard Touchwiz schil heb ik veel last van traagheid.
Nu was ik van plan om een custom rom te installeren. (mijn 1e)
Nu ben ik benieuwd hoeveel bugs en problemen de laatste Doc's roms hebben.
Is deze stabiel?
En MOET ik een backup maken. (contacten et cetera)
Of kan ik als het op wat voor manier dan ook misgaat gewoon de Samsung KIES backup treugzetten zonder problemen?
Bij de rom kitchen.
Wat kan ik daar het beste nemen in mijn situatie?

Bij voorbaat dank.

PS: iemand nog goede handleidingen?
Rom bakken van Doc naar je eigen behoefte. 2e recovery Cwm is de easy way.
Handleidingen plenty op XDA ;)

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 03-01-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Ik heb Darky 7.8 erop gezet en de eerste indruk is goed, batterij gebruik kan ik nog niet veel over zeggen maar zal het in de gaten houden en als het tegenvalt hier melden. Toch wel respect voor de mensen die dat allemaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[/quote]

Oke dank.
Wat zijn de instellingen om hem het snelste te laten werken?
Plus blijven al mijn conctacten/apps et cetera na het eropzetten van Rom gewoon staan?
Ik zal zo even op XDA kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
silitek schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:24:
[...]

JPY van http://www.samfirmware.com/ halen 1bestand laden PDA in Odin no-repartition..
Staat ook duidelijk in start-post :+

[...]
Bedankt, het heeft gewerkt! Leek me allemaal veel ingewikkelder dan het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb Stock JPY met custom CSC NL.

Launcher Pro in combinatie met Live wallpapers geven lag. De app drawer launched niet smooth. Dit is volgens mij niet het geval in Darky's ROM, terwijl hij wel LauncherPro en een live wallpaper gebruikt. Klopt dit?

Heb wat research gedaan op het internet. De wallpaper zou eerst een pause commando moeten ontvangen, voordat hij overgaat naar de app drawer.

Weet iemand hoe deze lag op te lossen is?

[ Voor 19% gewijzigd door GandalfTheGrey op 03-01-2011 21:09 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:39:
[...]

[/quote]

Oke dank.
Wat zijn de instellingen om hem het snelste te laten werken?
Plus blijven al mijn conctacten/apps et cetera na het eropzetten van Rom gewoon staan?
Ik zal zo even op XDA kijken:)
De eerste keer overstappen naar een custom ROM zorgt voor een complete wipe van je telefoon. Daarna kan je voor de non-wipe versie kiezen (bv in Doc's kitchen), waardoor niks verloren gaat.

Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken voor je contacten (alles wordt volgens mij gewoon automatisch gesynct als je een google account hebt).

Apps (en contacten trouwens ook) kan je backuppen met My Backup of Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Is zon nonwipe wel optimaal?

Heb nu 1250@ quadrant btw, stock was het 950 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Darky 8.0 is uit.

Ik had net 7.8 gedownload als vervanger voor 7.0, maar nu misschien toch maar naar 8.0. Eens zien wat erover wordt gezegd op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
jampot1989 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:26:
Darky 8.0 is uit.

Ik had net 7.8 gedownload als vervanger voor 7.0, maar nu misschien toch maar naar 8.0. Eens zien wat erover wordt gezegd op xda.
klopt, wacht wel even af.had vanochtend ook 7.8 erop gezet. blijf niet aan de gang met het flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Dacuuu schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:43:
[...]

klopt, wacht wel even af.had vanochtend ook 7.8 erop gezet. blijf niet aan de gang met het flashen..
Ik denk dat ik toch maar voor 8.0 ga, maar durf niet zo goed, met zo weinig feedback :p

Achja, ik kan natuurlijk altijd nog terugflashen. Nog 10 minuten, dan is de download klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jampot1989 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat ik toch maar voor 8.0 ga, maar durf niet zo goed, met zo weinig feedback :p

Achja, ik kan natuurlijk altijd nog terugflashen. Nog 10 minuten, dan is de download klaar...
Tja, heb alleen het gevoel dat de accu een beetje over de zeik gaat van al dat flashen. en als ik afvraag wat ik nu mis in 7.8..niks eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Djeez, Darky heeft er wel gas op zitten zeg...
Weet iemand welke SMS app hij in v8 heeft zitten?

[ Voor 35% gewijzigd door Deddiekoel op 04-01-2011 00:07 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Deddiekoel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:48:
Post van XDA..

Vraag:What SMS app is used in version 8.0?

Antwoord: Stock Samsung [modded by me] + Gingerbread Icons and NO timestamp mod >> no bug with the order of the sms received.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Is die darky zo'n grapjas of een typo?

code:
1
2
3
4
Other changes
Changed Android Version to 2.3.1 [just accept it as it is]
Fixed order in SMS / MMS App [modded by darkyy]
Added the latest BLN App [BackLightNotifications]

Edit: grapjas dus, het is nog gewoon 2.2.1 maar hij heeft de string naar 2.3.1 veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Lennart_1337 op 04-01-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:48:
_O_

Hou van die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lennart_1337 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:39:
Is die darky zo'n grapjas of een typo?

code:
1
2
3
4
Other changes
Changed Android Version to 2.3.1 [just accept it as it is]
Fixed order in SMS / MMS App [modded by darkyy]
Added the latest BLN App [BackLightNotifications]

Edit: grapjas dus, het is nog gewoon 2.2.1 maar hij heeft de string naar 2.3.1 veranderd.
Klopt. Heb daar ook al gepost dat het stom is, vooral omdat je nu mensen gaat krijgen, als ze een probleem hebben dat ze zeggen dat ze 2.3.1 als versie hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:46:
Nog steeds Darky's v7.7...Geen reden voor v7.8 brengt weinig nieuws. Wel op [KERNEL] SpeedMod Froyo [K12H 500mhz TINY_RCU BLN2.3 STABLE] No laffix, all tweaks yes.
Accu prima na 24uur 50% met heel veel gebruik... :9 WiFi aan GPS aan.

Draait razendsnel nog. "Bugs" AppBrain back blackscreen en Epic screenlock fail. Sommige komen in een reboot-lus. Dat komt door batterycircelmod in mijn geval of andere thema. Pas daar voor op!!
Dan kan je opnieuw beginnen met odin..

So far, so good ;)
Haal je die kernel uit dit topic? en er zit geen verschil tussen de cwm of odin methode ? draai nu darky 7.8 ( 8 is al uit). als ik nu speedmod kernel er op zou zetten, en erna draai ik darky 8.0 er op. dan is de kernel veer veranderd naar die darky er in heeft zitten? en houd die 500mhz in speedmod in dat de cpu op 500 mhz draait ipv 1000? (noobmodus)
Edit: zie dit te staan: Kernel HZ value: HZ=500 is smoother, HZ=256 is Samsung default. dus niet de cpu snelheid..wat het wel precies is ga ik nog verder uitzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 04-01-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:15:
[...]

Haal je die kernel uit dit topic? en er zit geen verschil tussen de cwm of odin methode ? draai nu darky 7.8 ( 8 is al uit). als ik nu speedmod kernel er op zou zetten, en erna draai ik darky 8.0 er op. dan is de kernel veer veranderd naar die darky er in heeft zitten? en houd die 500mhz in speedmod in dat de cpu op 500 mhz draait ipv 1000? (noobmodus)
Edit: zie dit te staan: Kernel HZ value: HZ=500 is smoother, HZ=256 is Samsung default. dus niet de cpu snelheid..wat het wel precies is ga ik nog verder uitzoeken.
Ja, heb die kernel ook gebruikt, werkt inderdaad vlot. Lagfix stond standaard enabled, heb het gevoel dat het allemaal nog beter werkt nu ik de lagfix gedisabled heb (in combinatie met DOC's rom). Die 500hz is één of andere tweak waar ik verder niet van zou wakker liggen :) .

@Silitek

Undervolt je deze kernel ook en zoja met welk programma? Of valt deze niet te undervolten, want zie er ook niet direct iets van terug in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:15:
[...]

Flash je eerst speedmod en daarna Darky's v 8.0 ben je speedmod kwijt. Beter daarna dus.
Wat HZ inhoud kun je hier vinden:
http://touristinparadise....-speedmod-kernel-faq.html
Frigolamptje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:50:
[...]

Ja, heb die kernel ook gebruikt, werkt inderdaad vlot. Lagfix stond standaard enabled, heb het gevoel dat het allemaal nog beter werkt nu ik de lagfix gedisabled heb (in combinatie met DOC's rom). Die 500hz is één of andere tweak waar ik verder niet van zou wakker liggen :) .

@Silitek

Undervolt je deze kernel ook en zoja met welk programma? Of valt deze niet te undervolten, want zie er ook niet direct iets van terug in het topic.
Nee, geen onder voltage in deze kernel..niet nodig tunning voor battery zit in de tweaks. All yes, lagfix niet nodig.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Ik heb nu Darky 8.0, maar BLN lijkt niet te werken voor gmail en sms. Heb ik daar nou die BLN pro voor nodig, of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
jampot1989 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:31:
Ik heb nu Darky 8.0, maar BLN lijkt niet te werken voor gmail en sms. Heb ik daar nou die BLN pro voor nodig, of begrijp ik dat verkeerd?
Werkt de test in de applicatie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Orcie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:36:
[...]

Werkt de test in de applicatie wel?
Ja, en voor whatsapp werkt het ook. Maar in de settings staat een optie: BLN by (stock) apps, only available in pro version... Dus misschien dat je dus voor stock apps als sms en gmail de pro versie nodig hebt? Beetje raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jampot1989 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:31:
Bij mij werkt het wel, misschien een stomme vraag, maar heb je in de app 'BLN Control Free' het vinkje voor activate aangezet?

-Edit: Net te laat, vreemd dat het niet werkt, bij mij werkt het wel gewoon bij Gmail...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Als ik wil flashen van JPA naar JPY dan veranderd mijn CSC code naar XEU.

Wat is nu de beste en makkelijkste oplossing om de code weer XEN te krijgen? Ik heb verschillende mogelijkheden gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik heb al een backup gemaakt van mijn efs folder dmv ADB, wat ik met moeite voor elkaar heb gekregen. (in de map efs staan 2 bestanden: nv_data.bin en nv_data.bin.md5 en een map genaamd imei met daarin 2 bestanden: bt.txt en mps_code.dat. Klopt dit?)

PS Kan anders hierover een tut in de startpost worden gezet?

[ Voor 20% gewijzigd door Amboe op 04-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Iemand de slim editie van darky al geprobeerd ? Lijkt me beter te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Amboe schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:48:
Als ik wil flashen van JPA naar JPY dan veranderd mijn CSC code naar XEU.

Wat is nu de beste en makkelijkste oplossing om de code weer XEN te krijgen? Ik heb verschillende mogelijkheden gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik heb al een backup gemaakt van mijn efs folder dmv ADB, wat ik met moeite voor elkaar heb gekregen. (in de map efs staan 2 bestanden: nv_data.bin en nv_data.bin.md5 en een map genaamd imei met daarin 2 bestanden: bt.txt en mps_code.dat. Klopt dit?)

PS Kan anders hierover een tut in de startpost worden gezet?
Zorg dat je /efs/ BACKUPPED. Heb jij goed gedaan. Anders even met SGS Tools doen. APK staat een paar posts hierboven.

Meteen nadat je JPY hebt geflashed de volgende stappen doorlopen.
(1) Root krijgen (SuperOneClick)
(2) Met RootExplorer het mapje "XEN" kopieren en in /system/csc/ zetten http://www.multiupload.com/8SMCCISYN6 (ik heb alles in het mapje al goed gezet)
(3) After, check your IMEI with this code on the dialer, *#06#, and save it as you'll need.
(4) Then, type on the dialer, *#272*???????????????# (??????????????? it's your IMEI, it must have 15 digits), after you can chose your CSC, then it'll reboot (it may take some time, you'll see bootloader applying the changes), you'll have to do the initial configuration and it's done!

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163

[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 04-01-2011 13:12 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:13:
[...]

Bij mij werkt het wel, misschien een stomme vraag, maar heb je in de app 'BLN Control Free' het vinkje voor activate aangezet?

-Edit: Net te laat, vreemd dat het niet werkt, bij mij werkt het wel gewoon bij Gmail...
Hmm, vreemd, krijg net weer een mailtje binnen, en nu werkt het wel. Sms ook even getest, en werkt ook! :)

Misschien een soort conflict met No Led (nu eraf geflikkerd) of het werkt niet bij testmailtjes aan jezelf verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
hhoekstra schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:54:
Iemand de slim editie van darky al geprobeerd ? Lijkt me beter te werken
Yup, hier :)

Maar ik heb m geinstalleerd over de 7.8 full editie dus nik weet eigenlijk niet of ie dan wel zo 'slim' is. Heb nu wel last van problemen met mn internet verbinding... doet het heel sporadisch maar dat kan ook net aan telfort/kpn liggen natuurlijk.

Zit er aan te denken om gewoon JPY nog maar eens clean te flashen en dan de slim editie eroverheen te gooien om hem even compleet op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeeeeerlijk, net weer nieuwe doc in de keuken geprepareerd,
draait weer als een zonnetje:

Firmware: Froyo 2.2.1 XXJPY
ROM: Doc's ROM v7.1.1_Keuken
Kernel: hardcore@speedmod-k12i-500hz

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:25:
Heeeeeeerlijk, net weer nieuwe doc in de keuken geprepareerd,
draait weer als een zonnetje:

Firmware: Froyo 2.2.1 XXJPY
ROM: Doc's ROM v7.1.1_Keuken
Kernel: hardcore@speedmod-k12i-500hz

:+
Zit ook te twijfelen of ik jou setup ga gebruiken..lijkt me wel wat! Heb je darky's ook ge probeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:15:
[...]

Zit ook te twijfelen of ik jou setup ga gebruiken..lijkt me wel wat! Heb je darky's ook ge probeert ?
Nog nooit sinds ik mijn SGS heb :D
Mis ik iets dan denk je?

Weet niet heb gekeken en vind persoonlijk Doc
wel lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:44:
[...]

Mis ik iets dan denk je?

wel lekker werken.
ik mis niks, maar las hier dat de : hardcore@speedmod-k12i-500hz met alle tweaks aan een goede batterij duur heeft! en dat spreekt me wel aan. mis nu niks. maar misschien kan het 'beter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iets wat ik zeker weten moet doen voor ik de Doc rom erop zet?
Trouwens er staat ook iets over de mobiele browser kan het ook vanaf daar?:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Zorg dat je /efs/ BACKUPPED. Heb jij goed gedaan. Anders even met SGS Tools doen. APK staat een paar posts hierboven.

Meteen nadat je JPY hebt geflashed de volgende stappen doorlopen.
(1) Root krijgen (SuperOneClick)
(2) Met RootExplorer het mapje "XEN" kopieren en in /system/csc/ zetten http://www.multiupload.com/8SMCCISYN6 (ik heb alles in het mapje al goed gezet)
(3) After, check your IMEI with this code on the dialer, *#06#, and save it as you'll need.
(4) Then, type on the dialer, *#272*???????????????# (??????????????? it's your IMEI, it must have 15 digits), after you can chose your CSC, then it'll reboot (it may take some time, you'll see bootloader applying the changes), you'll have to do the initial configuration and it's done!

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:54:
Is er nog iets wat ik zeker weten moet doen voor ik de Doc rom erop zet?
Trouwens er staat ook iets over de mobiele browser kan het ook vanaf daar?:$
Kom je van de standaard samsung rom, of heb je er al een custom rom opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:44:
[...]

Mis ik iets dan denk je?

wel lekker werken.
Doc heeft nog Speedmod k12H in zijn keukentje staan.. heb je k12i zelf er achteraan geflasht?
Heb nu namelijk dezelfde setup (hij is nog aan het rebooten) alleen nog met k12h..

edit.. welk modem gebruik je?

ik nu nog jpy maar lees dat jpe het ook aardig moet doen..

[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 04-01-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:54:
[...]

ik mis niks, maar las hier dat de : hardcore@speedmod-k12i-500hz met alle tweaks aan een goede batterij duur heeft! en dat spreekt me wel aan. mis nu niks. maar misschien kan het 'beter'
SpeedMod Froyo [K12I EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] op Darky's v8.0 draait. Stabiel en snel. verloop batterij nu aan het testen..all tweaks on, lagfix off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb in december de JPY-firmware geflashed, en die werkt bijzonder goed (kwam van JPK) en snel. Maar ik merk vandaag iets vreemds. Of eigenlijk, het is iets wat ik al een tijdje vermoedde, maar na 2 weken vakantie nu ineens wel heel duidelijk is geworden.
Ik heb vanochtend misschien 30 minuten radio geluisterd en verder heeft m'n SGS eigenlijk de hele dag werkeloos naast me op het bureau gelegen. Maar op het moment van schrijven is m'n accu wel voor 50% leeg. Thuis (permanent ingelogd op wifi, meer gebruik) had ik aan het einde van de dag nog makkelijk 70% over... Dus meer gebruik, minder verbruik...

Signaalsterkte is vrijwel gelijk tussen m'n werkplek en thuis, alleen lopen gmail e.d. via het gsm-net als ik m'n werk ben, en thuis dus via wifi. Kan de matige ontvangst op m'n werk zoveel impact hebben op de accu dat hij hier na 8 uur gewoon half leeg is? Ik heb dit eigenlijk met elke firmware al gehad... Of is dit iets wat met een "echte" custom ROM, zoals Darky, wel op te lossen is?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Kom je van de standaard samsung rom, of heb je er al een custom rom opstaan?
Standaard 2.2 Froyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Yup, hier :)

Maar ik heb m geinstalleerd over de 7.8 full editie dus nik weet eigenlijk niet of ie dan wel zo 'slim' is. Heb nu wel last van problemen met mn internet verbinding... doet het heel sporadisch maar dat kan ook net aan telfort/kpn liggen natuurlijk.

Zit er aan te denken om gewoon JPY nog maar eens clean te flashen en dan de slim editie eroverheen te gooien om hem even compleet op te schonen.
Lol hier precies hetzelfde!

Heb net Darky V8 Slim NO-WIPE over Darky V5.5 gezet.
Alles werkt perfect! Alleen internet doet het wel/niet/wel/niet/wel/niet/etc...
Heb dus ook Telfort/Kpn 8)7

Wel prachtig dat die NO-WIPE gewoon direct foutloos werkt over een oude versie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:54:
[...]

UIteraard, nou eh heb 'm net draaien, laat je morgen ff weten hoe snel batterij gaat ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
[...]

UIteraard, nou eh heb 'm net draaien, laat je morgen ff weten hoe snel batterij gaat ok?
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Lol hier precies hetzelfde!

Heb net Darky V8 Slim NO-WIPE over Darky V5.5 gezet.
Alles werkt perfect! Alleen internet doet het wel/niet/wel/niet/wel/niet/etc...
Heb dus ook Telfort/Kpn 8)7

Wel prachtig dat die NO-WIPE gewoon direct foutloos werkt over een oude versie _/-\o_
Heb gisteren 7.8 (wipe versie) over 2.2.1 geflashed en ik heb hetzelfde probleem met internet maar dan op Vodafone.

Overigens met 100% batterij en aan de lader geflashed en zit nu na 10 uur al op 19%. Dit is vrijwel zonder gebruik maar met tweetdeck die iedere 15 min synced, simi clock ieder uur synced en gmail.

[ Voor 16% gewijzigd door Da.Rock op 04-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Dan moet je eerst je /efs map backuppen en de rest staat hier wel al. Hier heb je nog een goeie guide om doc's rom te installeren: http://www.mediafire.com/?65hqa186m727blg

Om je /efs map te backuppen kun je gebruik maken dit programma: http://nl.androlib.com/an...droid-tuxility-qEqAx.aspx

Je moet je toestel wel eerst rooten vooraleer je de map kan backuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Da.Rock schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:28:
[...]
Heb gisteren 7.8 (wipe versie) over 2.2.1 geflashed en ik heb hetzelfde probleem met internet maar dan op Vodafone.

Overigens met 100% batterij en aan de lader geflashed en zit nu na 10 uur al op 19%. Dit is vrijwel zonder gebruik maar met tweetdeck die iedere 15 min synced, simi clock ieder uur synced en gmail.
Wat synct simi clock dan elk uur, de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jampot1989 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Wat synct simi clock dan elk uur, de tijd?
Het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:31
deepbass909 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:41:
Ik heb in december de JPY-firmware geflashed, en die werkt bijzonder goed (kwam van JPK) en snel. Maar ik merk vandaag iets vreemds. Of eigenlijk, het is iets wat ik al een tijdje vermoedde, maar na 2 weken vakantie nu ineens wel heel duidelijk is geworden.
Ik heb vanochtend misschien 30 minuten radio geluisterd en verder heeft m'n SGS eigenlijk de hele dag werkeloos naast me op het bureau gelegen. Maar op het moment van schrijven is m'n accu wel voor 50% leeg. Thuis (permanent ingelogd op wifi, meer gebruik) had ik aan het einde van de dag nog makkelijk 70% over... Dus meer gebruik, minder verbruik...

Signaalsterkte is vrijwel gelijk tussen m'n werkplek en thuis, alleen lopen gmail e.d. via het gsm-net als ik m'n werk ben, en thuis dus via wifi. Kan de matige ontvangst op m'n werk zoveel impact hebben op de accu dat hij hier na 8 uur gewoon half leeg is? Ik heb dit eigenlijk met elke firmware al gehad... Of is dit iets wat met een "echte" custom ROM, zoals Darky, wel op te lossen is?
De WiFi driver in JPY is de boosdoener. Zie deze post

Edit: Oh zie dat je het met iedere firmware had.... dan is toch de slechte ontvangst de oorzaak lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door ScorpionNL op 04-01-2011 18:51 ]

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Het is de bedoeling dat je eerst het eea zelf probeert, en dan pas hier post. Dit topic is niet om je aan het handje te houden.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 04-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Dan moet je eerst je /efs map backuppen en de rest staat hier wel al. Hier heb je nog een goeie guide om doc's rom te installeren: http://www.mediafire.com/?65hqa186m727blg

Om je /efs map te backuppen kun je gebruik maken dit programma: http://nl.androlib.com/an...droid-tuxility-qEqAx.aspx

Je moet je toestel wel eerst rooten vooraleer je de map kan backuppen!
Dank Dank!
Is het absoluut noodzakelijk om de /esf te backuppen?
Wat houdt deze eigenlijk in:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:08:
[...]

Dank Dank!
Is het absoluut noodzakelijk om de /esf te backuppen?
Wat houdt deze eigenlijk in:$
Deze map bevat info over je IMEI nr, en andere balangrijke informatie. als deze map kapot is of je hebt hem helemaal niet meer, kan je je telefoon gebruiken als bierviltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een custom ROM installeren op mijn Galaxy S, en dan wel die van Darky.
Ik zit nu nog op de standaard 2.2 .
Nu vroeg ik me af, kan ik gewoon de stappen volgen die op xda-developers (de zooi op je SD kaart zetten, Recovery Mode aanzetten en Apply kiezen) staan of is het allemaal veel ingewikkelder?

Ik las net een paar posts hiervoor over de /esf map.
Dus het antwoord zal wel ja zijn :P
/esf map moet ik dus back uppen, of kan ik er vanuit gaan dat hier toch niets mee gebeurd?
Verder nog dingen die ik per se (eerst) moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:36:
Ik wil graag een custom ROM installeren op mijn Galaxy S, en dan wel die van Darky.
Ik zit nu nog op de standaard 2.2 .
Nu vroeg ik me af, kan ik gewoon de stappen volgen die op xda-developers (de zooi op je SD kaart zetten, Recovery Mode aanzetten en Apply kiezen) staan of is het allemaal veel ingewikkelder?

Ik las net een paar posts hiervoor over de /esf map.
Dus het antwoord zal wel ja zijn :P
/esf map moet ik dus back uppen, of kan ik er vanuit gaan dat hier toch niets mee gebeurd?
Verder nog dingen die ik per se (eerst) moet doen?
Kijken of je de 3 combi heb(recovery en download) je hebt nu 2.2 dus je hebt 3e recovery, je moet de 2e hebben om custom shit te kunnen installeren. als je de 2e recovery heb moet je CWM installeren ( soort aangepaste 2e recovery) en hieruit kan je de rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darky V8 is voor mij echt veruit de beste ROM tot nu toe! Hij is echt ongelofelijk snel en de batterij gaat ook ineens bijna 2 keer zo lang mee. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:45:
[...]

Kijken of je de 3 combi heb(recovery en download) je hebt nu 2.2 dus je hebt 3e recovery, je moet de 2e hebben om custom shit te kunnen installeren. als je de 2e recovery heb moet je CWM installeren ( soort aangepaste 2e recovery) en hieruit kan je de rom installeren.
CWM (ClockworkMod toch?) staat ook op die pagina van xda-developers ;)
Kun je daar (net zoals de ROM) gewoon downloaden en vervolgens op je SD kaart zetten.
Moet ik nog wat met CWM doen als hij eenmaal op mijn SD staat (volgens mij als ZIP) ?
Neem aan van niet aangezien dat daar niet staat?
En de /esf map back uppen moet echt?
Want lees daar op xda niets over?

(alvast) Bedankt voor het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Crossposten en kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 04-01-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:55:
[...]

CWM (ClockworkMod toch?) staat ook op die pagina van xda-developers ;)
Kun je daar (net zoals de ROM) gewoon downloaden en vervolgens op je SD kaart zetten.
Moet ik nog wat met CWM doen als hij eenmaal op mijn SD staat (volgens mij als ZIP) ?
Neem aan van niet aangezien dat daar niet staat?
En de /esf map back uppen moet echt?
Want lees daar op xda niets over?

(alvast) Bedankt voor het antwoorden :)
/esf moet echt... verder heb ik gewoon de handleiding gevolgd die ik hier een aantal post geleden gegeven heb en dat ging goed. Is wel voor doc's rom, maar als je in plaats daarvan Darky's wil blijft dat uiteindelijk dezelfde procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:49:
Darky V8 is voor mij echt veruit de beste ROM tot nu toe! Hij is echt ongelofelijk snel en de batterij gaat ook ineens bijna 2 keer zo lang mee. Echt een aanrader.
Hoeveel keer is 2 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon dit topic leest, zullen alle hierboven gestelde vragen beantwoord worden, maar toch maar even een paar opmerkingen.

@ Dacu, het is onzin dat je je telefoon verneukt als je je efs map verneukt. Je kan ongestoord verder blijven gaan met custom roms. Het probleem is alleen de garantie en updates via kies die je op je buik kan schrijven.

De makkelijkste manier om je efs te backupen is eerst te rooten.
Hiervoor zijn insane veel mogelijkheden en als je gewoon leest zijn ze allemaal even makkelijk.
Ik raad CF root aan. (scheelt met darky installeren)
Daarna pluk je root explorer ergens vandaan (market of internet), en kopieer je even je je efs map naar je sdcard (intern/extern, maakt niet uit)
Even zorgen dat je contacten in je gmail account staan, smsbackup aangooien, titanium backup over je apps gooien en you're good to go.
Tutorial van Darky is prima, makkelijker dan dat ga je het niet ergens anders krijgen.

@Steef1986, 15uur met intensief gebruik moet je niet over zeuren, dat is eigenlijk best goed.
Het is nou eenmaal een smartphone met een huge ass scherm en insane hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Kan aub iemand mij opweg helpen?

Dit mag nl niet worden behandeld in het SGS topic.
waarom wil je precies rooten.. om swype te updaten? je hebt een standaard versie (stock) en alleen voodoo geïnstalleerd?

waarom wil je de orginele 2.2.1 naar mijn mening loop een custom rom toch altijd een stapje voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:00:
Heren,

Ik draai voodoo lag fix..

Nu wil ik mn tel rooten vanwege het updaten van swype (zit standaard ingebakken in mn SGS)
En ik wil graag de battery stats wissen.. (Mn tel haalt amper 15 uur normaal/intensief gebruik)

Hoe kan ik nu veilig mn tel rooten? En evt later weer unrooten als 2.2.1 uitkomt in NL.

Bedankt voor de reacties.

Mvg

Stefan
Yup, die 15 uur zal je wellicht niet veel kunnen verbeteren. Het hangt er ook vanaf wat iedereen altijd onder intensief begrijpt. Ik zit nu op 40% na 21 uur. 7 uur daarvan was wel in vliegtuigmodus wat amper een procent of 3-4 verbruikte. Scherm is goed voor 93% van het verbruik en stond tot nu toe 2u30 aan op auto-brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
thommy86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:30:
[...]

waarom wil je precies rooten.. om swype te updaten? je hebt een standaard versie (stock) en alleen voodoo geïnstalleerd?

waarom wil je de orginele 2.2.1 naar mijn mening loop een custom rom toch altijd een stapje voor..
Ik wil rooten om mn swype te updaten. Ik krijg telkens tips waar ik niet om vraag..
En verder is mn batterij met 15 uur leeg. gemiddeld gebruik... Dus wil graag de battery stats clearen.

Ik draai nu 2.2 voodoo.

Heb weinig ervaring met custom roms maar ben gewoon tevrden met stock 2.2 android voodoo samen met LP.

Ik heb al iets gevonden Z4root. Gaat dit samen met Voodoo?

[ Voor 12% gewijzigd door Steef1986 op 04-01-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Darky V8.0 i.c.m. SpeedMod Froyo [K12I EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] ultieme combinatie.
Enable Ext4 lagfix en all tweaks maakt je SG xtreme snel, stabiel en waarschijnlijk nog wat langer battery time.

Mod voor je dial toetsen en top icon maakt het helemaal af.. :9
Exact de juiste kleuren

wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/t4xrh1.png

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/eit6p.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2gwxl5f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Ik wil rooten om mn swype te updaten. Ik krijg telkens tips waar ik niet om vraag..
En verder is mn batterij met 15 uur leeg. gemiddeld gebruik... Dus wil graag de battery stats clearen.

Ik draai nu 2.2 voodoo.

Heb weinig ervaring met custom roms maar ben gewoon tevrden met stock 2.2 android voodoo samen met LP.

Ik heb al iets gevonden Z4root. Gaat dit samen met Voodoo?
Als je stock draait, heeft het geen zin om je battery stats te clearen.
Volgens mij raken die alleen van hun toeren als je gaat flashen.
Is hij niet al geroot? Aangezien je voodoo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Als je stock draait, heeft het geen zin om je battery stats te clearen.
Volgens mij raken die alleen van hun toeren als je gaat flashen.
Is hij niet al geroot? Aangezien je voodoo hebt?
Ja ik draai voodoo.. Maar schijnbaar niet gerooted.
Maar een batterij die maar 15u meegaat is toch niet normaal lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Ja ik draai voodoo.. Maar schijnbaar niet gerooted.
Maar een batterij die maar 15u meegaat is toch niet normaal lijkt me?
Wat heb je aan staan, en wat doe je er mee gemiddeld genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:45:
[...]

De 3 combi heb ik. Ik heb nu FROYO 2.2 met 3e recovery. Hoe krijg ik tweede recovery?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in het programma Tuxillty op backup /efs druk gebeurd er helemaal niets.
Is mijn telefoon dan niet goed geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Dacuuu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:13:
[...]

Wat heb je aan staan, en wat doe je er mee gemiddeld genomen?
Aanstaan? Nou eig niks. Alleen tweet deck die om de 30 mins een keer polshoogte neemt.
En dan sms ik in de pauze ff en check een tweakers en nu.nl

15 uurtjes. batterij dood!

Maar kan ik met z4root mn tel rooten?

EDIT ik zie z4root al niet meer staan in de martket..

[ Voor 6% gewijzigd door Steef1986 op 04-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik darky"s rom heb geinstalleerd, kan ik dan gewoon weer gemakkelijk terug naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:17:
Als ik in het programma Tuxillty op backup /efs druk gebeurd er helemaal niets.
Is mijn telefoon dan niet goed geroot?
Backup hem gewoon met root explorer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost 2,93?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
hhoekstra schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Backup hem gewoon met root explorer ?
Tuxility werkte ook niet bij mij, probeerde het dan maar met root explorer, dan zag ik de /efs map, maar er stond niets in. Tot het na lang zoeken uitkwam dat je telefoon eerst geroot moet zijn. Nadat ik dat deed werkten zowel tuxility als root explorer. Ik gok dus dat je telefoon niet geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké.
Heb deze gebruikt:
http://www.addictivetips....9000-with-a-single-click/
Maar zal wel aan mij liggen dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZUCHT
De eerste keer heb ik dus gewoon wat fout gedaan met one click root maar nu reageert mijn telefoon niet meer op het programmatje op me pc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zeker dat je USB debugging aan had? Anders op XDA staan er wel nog methoden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596

En deze is ook met een 'one click' programmatje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Wel de read-me lezen die daar in het paars staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vanmorgen op half 10 van de later gehaald en ik zit nu precies op 50%. Vandaag denk ik 2-2,5 uur muziek geluisterd, kwartiertje zitten surfen, Agenda een tijdje open gehad om wat dingen in te plannen en tweetdeck update om de 15 minuten en die check ik ook wel een paar keer per uur. Verder staat syncen gewoon aan. Voor mij is dit echt erg lang, normaal zou hij nu zo rond de 10-20% zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Heb hem vanmorgen op half 10 van de later gehaald en ik zit nu precies op 50%. Vandaag denk ik 2-2,5 uur muziek geluisterd, kwartiertje zitten surfen, Agenda een tijdje open gehad om wat dingen in te plannen en tweetdeck update om de 15 minuten en die check ik ook wel een paar keer per uur. Verder staat syncen gewoon aan. Voor mij is dit echt erg lang, normaal zou hij nu zo rond de 10-20% zitten.
Hoeveel stond je scherm uiteindelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff...
Nu herkend me hele computer me SGS niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Frigolamptje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:38:
[...]

En deze is ook met een 'one click' programmatje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Wel de read-me lezen die daar in het paars staat!
Deze heb ik toegepast. Allemaal succes. Alleen hoe kan ik nu de stats van mn battery wissen dan? In SU kan ik namelijk niks?

En ik kan ook nog steeds swype niet wissen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:15:
[...]

Deze heb ik toegepast. Allemaal succes. Alleen hoe kan ik nu de stats van mn battery wissen dan? In SU kan ik namelijk niks?

En ik kan ook nog steeds swype niet wissen... ?
Normaal in het recovery menu kan je je battery stats wissen. Hoe je daarin raakt staat in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Maar er is in SU niks veranderd.. Ik kan er simpelweg compleet niks mee..?

Hij deed ook een test? Ik zag niks gebeuren?

Hoe kan ik nou me root acces "gebruiken"dan?

Wordt er langzamerhand beetje simpel van..

[ Voor 14% gewijzigd door Steef1986 op 04-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn computer herkent mijn SGS niet meer nu de USB-instelling stat op debugging mode...
Oplossingen?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu darky geinstalleerd. Stel ik wil ooit terug naar de oude launcher..fabrieksinstellingen, kan.ik dan gewoon de interne sd kaart formateren dmv recovery menu? Ik heb alles in de interne sd kaart opgeslagen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
  • Laatst online: 29-01 14:19
Ik zit nu op Doc Rom 6.2. Als ik wil flashen naar Darky v8 kan ik dit dan het beste helemaal clean doen? Dwz, factory reset and een stock rom flashen. Zo ja, hoe moet ik dit doen? Met Oding of Kies? (kon geen antwoord vinden via google)

Heeft clean een nieuwe custom rom flashen trouwens invloed op de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:57:
Ik heb nu darky geinstalleerd. Stel ik wil ooit terug naar de oude launcher..fabrieksinstellingen, kan.ik dan gewoon de interne sd kaart formateren dmv recovery menu? Ik heb alles in de interne sd kaart opgeslagen. Alvast bedankt.
Ik weet niet of je weet wat formatteren is, maar dan heb je dus niks meer hè...
Je moet daarna dus odin gebruiken om een van de officieële firmwares van samfirmwares.com te flashen om weer stock te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn pc mijn SGS niet meer herkend zodra de USB instelling op debuggingmode staat :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:10:
[...]

Ik weet niet of je weet wat formatteren is, maar dan heb je dus niks meer hè...
Je moet daarna dus odin gebruiken om een van de officieële firmwares van samfirmwares.com te flashen om weer stock te komen.
Oke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:24:
Maar er is in SU niks veranderd.. Ik kan er simpelweg compleet niks mee..?

Hij deed ook een test? Ik zag niks gebeuren?

Hoe kan ik nou me root acces "gebruiken"dan?

Wordt er langzamerhand beetje simpel van..
Heb je enig idee wat root inhoudt? Lees je eens n paar uurtjes in voor dat je van alles doet. Voor het gezeur over betaalde root explorer, gebruik gewoon android mate, kun je prima efs map mee backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:24:
[...]

Heb je enig idee wat root inhoudt? Lees je eens n paar uurtjes in voor dat je van alles doet. Voor het gezeur over betaalde root explorer, gebruik gewoon android mate, kun je prima efs map mee backuppen.
Android Mate werkt perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon nu geroot.
En ik ben begonnen met het installeren van de custom ROM van Darky.
Als ik het volgende sellecteer:
''apply sdcard:update.zip''
Krijg ik dit:
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
En/of oplossingen.
Bij voorbaat dan :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!