Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:49:
Ik heb mijn telefoon nu geroot.
En ik ben begonnen met het installeren van de custom ROM van Darky.
Als ik het volgende sellecteer:
''apply sdcard:update.zip''
Krijg ik dit:
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
En/of oplossingen.
Bij voorbaat dan :)
3e recovery....je moet 2e recovery hebben en dan "install zip from sd"
Ga nou eens een paar uur lezen op XDA of beginpagina deze topic.

Handleidingen in overvloed :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:49:
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Zoek HIER naar Clockwork Recovery mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Had deze nacht bij wijze van test de telefoon niet op vliegtuigmodus gezet, was amper 1 of 2% gezakt in een uur of 7. Das zelfs net iets beter als met vliegtuigmodus, terwijl de radio dus aanstaat, facebook, twitter ed synct, pushmail ontvangen werd en er sms bericht ontvangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik wordt nogal ziek van mijn batterij... om 6 van de lader gehaald, nu staat hij al op 67%.

Heb vrijwel alles al geprobeerd. (exchange push, scripts, opnieuw calibreren, fabrieksinstellingen).
Ik hoop dat er snel een dev met een oplossing komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Frigolamptje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:23:
[...]

Tuxility werkte ook niet bij mij, probeerde het dan maar met root explorer, dan zag ik de /efs map, maar er stond niets in. Tot het na lang zoeken uitkwam dat je telefoon eerst geroot moet zijn. Nadat ik dat deed werkten zowel tuxility als root explorer. Ik gok dus dat je telefoon niet geroot is.
Tuxility werkt wel alleen je moet in "mijn bestanden" onder instellingen de optie "verborgen bestanden weergeven" aanvinken. Dan zie je een mapje ".Tuxility" met daarin een ingepakte bestand van je efs map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Amboe schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:49:
[...]

Tuxility werkt wel alleen je moet in "mijn bestanden" onder instellingen de optie "verborgen bestanden weergeven" aanvinken. Dan zie je een mapje ".Tuxility" met daarin een ingepakte bestand van je efs map.
Als hij niet geroot is gebeurd er niets hoor denk ik? Als hij wel geroot is kreeg ik ook een melding backup succesvol en stond de backup netjes op mijn SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:03:
[...]

Als hij niet geroot is gebeurd er niets hoor denk ik? Als hij wel geroot is kreeg ik ook een melding backup succesvol en stond de backup netjes op mijn SD-kaart.
No root, no glory!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:41:
[...]

CWM = update.zip = 2e recocery toch?

Zo niet, ik heb gewoon deze stappen gevolgd:

1. Download the ROM from above, and put it on your INTERNAL SD-Card.
Don't unzip it, as this will break the signature.

2. Download ClockworkMod Recovery from above.
You need ClockworkMod Recovery, as this won't work with the stock recovery.
> If you're already on my ROM v5.x/v6.x, you don't need ClockworkMod, as it's already built-in.

3. Put ClockWorkMod Recovery on your INTERNAL SD-Card.

4. If you're on my v5.x/v6.x ROM, you don't need to disable the lagfix [Voodoo].
> If you are using another Lagfix, disable it NOW.

5. Shutdown your phone, wait for it to power off completely (vibrates on Froyo, check buttons keypad light on Eclair), then boot the phone into Recovery Mode (press Volume UP, keep it pressed, then press HOME button, keep it pressed, then press Power button, keep it pressed until you see the Galaxy S screen. Release all three buttons when you see it).

6. Select "Apply SDCARD:update.zip" (use volume keys/rocker to move up and down, and HOME button to select).
ClockworkMod Recovery will boot now (you may have to do the "Apply update.zip" twice for ClockworkMod Recovery to show up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:32:
[...]

> If you're already on my ROM v5.x/v6.x, you don't need ClockworkMod, as it's already built-in.

4. If you're on my v5.x/v6.x ROM, you don't need to disable the lagfix [Voodoo].

5. Shutdown your phone, wait for it to power off completely (vibrates on Froyo, check buttons keypad light on Eclair), then boot the phone into Recovery Mode (press Volume UP, keep it pressed, then press HOME button, keep it pressed, then press Power button, keep it pressed until you see the Galaxy S screen. Release all three buttons when you see it).

6. Select "Apply SDCARD:update.zip" (use volume keys/rocker to move up and down, and HOME button to select).
ClockworkMod Recovery will boot now (you may have to do the "Apply update.zip" twice for ClockworkMod Recovery to show up).
Requirements

- Either an 2.1 Eclair Firmware
- or Froyo and a kernel with Recovery 2e [by ChainFire] to flash 'update.zip' files.
- ClockWorkMod Recovery [Click to DOWNLOAD]
- Working 3 Button Combo (VOLUME DOWN / VOLUME UP + HOME + POWER)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha :P
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gebruik anders de handleiding van harmhoekstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:41:
[...]

Die fouten staan echt niet in die handleidingen hoor, had precies hetzelfde
bij het flashen van die Docrom v6.2, ook nooit eerder problemen mee gehad,
moest ik ook eerst cache wipen en signature verification uit-toggelen. Maar
misschien is dit wat anders, agree.
Nou bevindingen, zonder dat ik dan Twitroyd en virusscanner geïnstalleerd heb (lookout) heb ik nu zo'n
1.1/1.2% verbruik per uur met wifi aan, 3G ed, veel andere apps aan. Overigens tweaks enabled. Echt top!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:37:
Had deze nacht bij wijze van test de telefoon niet op vliegtuigmodus gezet, was amper 1 of 2% gezakt in een uur of 7. Das zelfs net iets beter als met vliegtuigmodus, terwijl de radio dus aanstaat, facebook, twitter ed synct, pushmail ontvangen werd en er sms bericht ontvangen was.
Netjes! Welke ROM, Kernel etc?
Jay-v schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:42:
Ik wordt nogal ziek van mijn batterij... om 6 van de lader gehaald, nu staat hij al op 67%.

Heb vrijwel alles al geprobeerd. (exchange push, scripts, opnieuw calibreren, fabrieksinstellingen).
Ik heb hetzelfde. Wordt er helemaal ziek van.. Draai stock JPY. Mijn batterij is totaal over de zeik. Heb al 2x de battery wipe-leegtrek cycle van XDA gevolgd. Vannacht issie uitgevallen terwijl hij nog 40% had voordat ik ging slapen.. Steek net de oplader er weer in. Hij staat binnen 5minuten al op 45% opgeladen :S. Hoe fix ik dit? :/

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op dit moment draai ik deze versie:
PDA I9000XWJPF
PHONE I9000XXJPP
CSC I9000OXXJP8
Build 2010.11

Is het zo dat als ik de telefoon voorzie van een andere ROM, ik nog steeds terug kan naar een stock versie, die ook weer reageert op de KIES updates? Mijn versie staat niet in de lijst met de te downloaden stock versies. Qua snelheid wil ik graag een andere versie proberen want deze is soms dramatisch, maar het is me nog net even een stap te ver. Vandaar dat ik nu ook regelmatig bijlees in dit topic zodat de materie me wat meer eigen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Weet iemand hier hoe je templates kunt maken voor een rom? ik zoek eigenlijk wat tips die mij de goede richting op kunnen sturen.. ik heb geen idee namelijk waar te beginnen, maar het lijkt me leuk hiermee te klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ScorpionNL schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:49:
[...]

De WiFi driver in JPY is de boosdoener. Zie deze post

Edit: Oh zie dat je het met iedere firmware had.... dan is toch de slechte ontvangst de oorzaak lijkt me.
Ik kan niet helemaal achterhalen wanneer die drain precies optreedt (met of zonder actieve wifi verbinding), maar even ervan uitgaande dat de wifi ontvanger sowieso meer energie verbruikt als hij een actieve verbinding heeft, dan zou het verbruik thuis dus hoger moeten zijn.

Het is opvallend dat ik op m'n werk (recht tegenover Utrecht CS en een problematische internet verbinding) veel meer energie verbruik heb dan thuis. Ik verdenk dus inderdaad die internet-verbindingskwaliteit.

Ik ga eerdaags trouwens ook maar eens aan de slag met Darky's firmware. Als ik de verhalen hier lees, moet die wel erg goed zijn en nog beter dan de XXJPY, die ik al een wereld van verschil vind ten opzichte van JPK.

Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd naar de eerste Android 2.3 firmwares. Als ik de test op de frontpage van de Google Nexus S lees, die qua processor en geheugen identiek is aan de SGS, moet dat wel waanzinnig snel zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:29:
Als je gewoon dit topic leest, zullen alle hierboven gestelde vragen beantwoord worden, maar toch maar even een paar opmerkingen.

@ Dacu, het is onzin dat je je telefoon verneukt als je je efs map verneukt. Je kan ongestoord verder blijven gaan met custom roms. Het probleem is alleen de garantie en updates via kies die je op je buik kan schrijven.
Is dat zo (van de garantie)? Ik heb de efs-map nooit gebackupped (bij mijn eerste experimenten met custom roms heb ik daar nooit wat overgelezen) en ben de originele dus inmiddels al lang kwijt. IMEI staat nog gewoon netjes in het toestel en hij werkt ook zonder enig probleem.

En dat updates via Kies niet meer werken, zal mij aan m'n derrière oxideren. Ik draai geen Windows en vind Kies sowieso een gedrocht... Zelfs nu, na updates van Kies en Froyo hij wel verbinding wil maken. Ik heb nog steeds geen meerwaarde in Kies gevonden. Contacten backuppen gaat toch rechtstreeks met gmail, smsjes worden automatisch in gmail opgeslagen en agenda en email staan ook allemaal bij Google. Dus er valt eigenlijk te doen met Kies.
@Steef1986, 15uur met intensief gebruik moet je niet over zeuren, dat is eigenlijk best goed.
Het is nou eenmaal een smartphone met een huge ass scherm en insane hardware.
Ik vind 15 uur nog behoorlijk lang. Gisteren heb ik bijv. mijn telefoon om half 8 's ochtends van het infuus gehaald en om 16 uur (rond de tijd dat ik mijn berichte postte) was het al gedaald tot iets van 40%. Daarna heeft hij nog een half uurtje aan een pc gehangen en 's avonds rond 9 uur kreeg ik de melding dat er nog maar 14% over was. Ik zou dus blij zijn met die 15 uur...

Ik kan zo ook geen smartphone bedenken die in dezelfde klasse zit, die wel meer dan 15 uur haalt. De iPhones moeten 's avonds toch echt weer aan de stroom, en idem voor de HTC's. Ook mijn oude Nokia 5800 haalde maar amper een dag, en die heeft een aanzienlijk kleiner scherm en lichtere cpu.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:41:
Is dat zo (van de garantie)? Ik heb de efs-map nooit gebackupped (bij mijn eerste experimenten met custom roms heb ik daar nooit wat overgelezen) en ben de originele dus inmiddels al lang kwijt. IMEI staat nog gewoon netjes in het toestel en hij werkt ook zonder enig probleem.

En dat updates via Kies niet meer werken, zal mij aan m'n derrière oxideren. Ik draai geen Windows en vind Kies sowieso een gedrocht... Zelfs nu, na updates van Kies en Froyo hij wel verbinding wil maken. Ik heb nog steeds geen meerwaarde in Kies gevonden. Contacten backuppen gaat toch rechtstreeks met gmail, smsjes worden automatisch in gmail opgeslagen en agenda en email staan ook allemaal bij Google. Dus er valt eigenlijk te doen met Kies.
Zolang je IMEI intact is, kun je ergens anders wel XEN vandaan halen.
Het is niet zo dat je je garantie altijd verneukt, het kan alleen wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Voor installeren volg deze stap voor stap uitleg http://unleashthedragon.n...droid-2-2-or-2-2-1-phone/

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Over de efs map, het kan zijn dat deze nog gewoon in tact is zonder wijzigingen na custom roms ed. Het kan echter gebeuren dat een update je efs wel aantast en je productcode en/of IMEI verandert en als je dan geen backup hebt ben je de zak. Het is dus niet gezegd dat je efs kapot gaat dus met flashen maar het kan wel. Als je in het geval van een opgefokte imei geen backup hebben dan ben je dus verloren zover ik t begrepen heb want ze kunnen je efs nog niet restoren met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Cartman! schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:30:
Over de efs map, het kan zijn dat deze nog gewoon in tact is zonder wijzigingen na custom roms ed. Het kan echter gebeuren dat een update je efs wel aantast en je productcode en/of IMEI verandert en als je dan geen backup hebt ben je de zak. Het is dus niet gezegd dat je efs kapot gaat dus met flashen maar het kan wel. Als je in het geval van een opgefokte imei geen backup hebben dan ben je dus verloren zover ik t begrepen heb want ze kunnen je efs nog niet restoren met de hand.
Ik ben veilig, want ik de efs map zowel met ADB, als met Android Mate gebackupped en deze zowel op mijn externe sd kaart als op mijn pc opgeslagen!!! :*)

Alleen het vreemde is dat er meer bestanden in de efs map zitten bij Android Mate (wanneer ik verborgen bestanden weergeef) dan bij ADB, maar in allebei zitten de bestanden nv_data. bin en nv_data.md5 en een mapje genaamd imei.

Dat zijn toch de bestanden waar het om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Darky's ROM geïnstalleerd, versie 8.0. Wat een snelheid in vergelijking met de stock ROM, damn!

Wel heb ik nog een probleempje. Ik heb last van het feit dat ik sommige (grote) programma's niet kan downloaden via de Market. Bv. het spel Pocket Legends (+- 25MB), staat dan bij "Wordt gedownload", maar vervolgens komt het bij "Downloads" te staan (het is dus niet gedownload/geïnstalleerd).

Verder is het een SUPER ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:50
Ik heb sinds gisteren ook darky's geinstalleerd. Het lukt me alleen niet om het gingerbeard keyboard te installen. Ik heb het geprobeerd met astro dit is ook gelukt alleen kan ik dat keyboard niet instellen bij invoermethode. Daar kan ik alleen het samsung keyboard, swype en de chinese versie instellen. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan installeren?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Amboe schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:43:
[...]

Ik ben veilig, want ik de efs map zowel met ADB, als met Android Mate gebackupped en deze zowel op mijn externe sd kaart als op mijn pc opgeslagen!!! :*)

Alleen het vreemde is dat er meer bestanden in de efs map zitten bij Android Mate (wanneer ik verborgen bestanden weergeef) dan bij ADB, maar in allebei zitten de bestanden nv_data. bin en nv_data.md5 en een mapje genaamd imei.

Dat zijn toch de bestanden waar het om gaat?
Als het goed is moet het gehele mapje (inclusief submap imei) 5 mb groot zijn.

==

Voor mensen die het allemaal lastig vinden om aan een custom rom te komen: volg gewoon de full proof methode. Het maakt niet uit welke firmware je hebt, je zit ALTIJD goed met deze procedure, MITS je 3 button combo hebt.

1) flash JM9 via odin. http://www.multiupload.com/IC37STZ9NS
2) zet cwm (update.zip) op je interne SD http://www.multiupload.com/1YX01GN2SN
3) zet je gedownloade custom rom op je interne SD (Doc of Darky)
4) ga naar recovery met vol up+action+power en selecteer tweemaal update.zip en voila: je bent in CWM
5) voer daar een factory reset, een cache wipe en een dalvik wipe (te vinden onder advanced settings)
6) install from sd en kies daar je custom rom

Geen gezeik met CF-root of whatever. Het bovenstaande zal altijd werken, ongeacht in welke situatie je zit. Het enige wat je moet hebben is dus zoals gezegd de 3 button combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Als je even nadenkt snap je dat dit niet kan. Een radio gebruikt energie en je zult dus meer verbruikt hebben dan wanneer deze uit staat.

Wat dit aangeeft is dat een batterij indicator niet nauwkeurig is. Deze werken meestal op basis van wat de spanning van de lion cell aangeeft en dat is nogal onnauwkeurig.

Zou je het heel goed willen doen zou je moeten meten hoeveel stroom je er van leeg naar vol laden induwt en dan kun je op basis van een stroom meeting ook goed aangeven van wat er weer uit gaat.
Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:37:

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Laatst online: 15-01-2024
mat2005 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:34:
Ik heb sinds gisteren ook darky's geinstalleerd. Het lukt me alleen niet om het gingerbeard keyboard te installen. Ik heb het geprobeerd met astro dit is ook gelukt alleen kan ik dat keyboard niet instellen bij invoermethode. Daar kan ik alleen het samsung keyboard, swype en de chinese versie instellen. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan installeren?
Het staat gewoon in het forum van Darky maar hier nog een keer:
  • Ga naar 'Instellingen'
  • Kies hier 'Taal en Toetsenbord'
  • 'Android-toetsenbord' aanvinken (Dit kan alleen nadat je de 'Gingerbread-APK' hebt uitgevoerd).
  • Klik op 'Selecteer invoermethode'
  • Kies hier 'Android-toetsenbord'.
Nu moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Wel jammer dat de samsung widgets niet werken bij doc als je een andere launcer dan touchwiz installeert. Ik veronderstel dat dat meer met de eigendomsrechten te maken heeft dan met de technische mogelijkheid ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:51:
Wel jammer dat de samsung widgets niet werken bij doc als je een andere launcer dan touchwiz installeert. Ik veronderstel dat dat meer met de eigendomsrechten te maken heeft dan met de technische mogelijkheid ervan?
Ik denk eerder dat het technisch is. Samsung heeft zijn widgets in een aparte locatie opgeslagen, waardoor ze niet tussen de 'normale' widgets staan. Of misschien hebben ze wel een andere opbouw.
Touchwiz weet hiermee om te gaan en kan ze gewoon laten zien. Andere launchers hebben geen idee van de manier waarop samsung zijn widgets maakt/opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Btje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:43:
Als je even nadenkt snap je dat dit niet kan. Een radio gebruikt energie en je zult dus meer verbruikt hebben dan wanneer deze uit staat.

Wat dit aangeeft is dat een batterij indicator niet nauwkeurig is. Deze werken meestal op basis van wat de spanning van de lion cell aangeeft en dat is nogal onnauwkeurig.

Zou je het heel goed willen doen zou je moeten meten hoeveel stroom je er van leeg naar vol laden induwt en dan kun je op basis van een stroom meeting ook goed aangeven van wat er weer uit gaat.

[...]
Mja, was los van je bericht sowieso vandaag bezig met volledige ontlading en dan vol opladen en de stats eens wipen. Of het helemaal klopt of niet tot daar, blijft duidelijk dat het schemr de grote boosdoener is, met het scherm aan zie je de procenten er af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Jay-v schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:42:

Zoals ik al eerder heb verteld, als je probleem hebt met dat je accu snel leegaat dan is het beste om een complete wipe te doen. Je battery-stats staan namelijk verkeerd ingesteld.

Dat wil zeggen:

- Formatteer je internal sd-kaart.

- Zet je rom erop

- Laad je telefoon op tot 100%. Doe je telefoon uit en laat hem verder opladen tot 100%. Daarna trek kabel eruit.

- Boot naar recovery en leeg alle cache (wipe, data, dalvik) en leeg ook je battery stats.

- Installeer Rom en alle zaken om je telefoon weer ready te krijgen.

- Laat je telefoon helemaal leegraken tot hij vanzelf uitgaat.

- Daarna weer je telefoon tot 100% laden.

Je zal merken dat je telefoon veel langer gaat (omdat de indicatie van je batterij het weer goed doet) en als dit de eerste keer niet zichtbaar is laad alles weer op tot 100% op, restart naar recovery, leeg battery stats en laat je telefoon weer volledig ontladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 05-01-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 07:38
Relief2009 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:11:
[...]

Zoals ik al eerder heb verteld, als je probleem hebt met dat je accu snel leegaat dan is het beste om een complete wipe te doen. Je battery-stats staan namelijk verkeerd ingesteld.

Dat wil zeggen:

- Formatteer je internal sd-kaart.

- Zet je rom erop

- Laad je telefoon op tot 100%. Doe je telefoon uit en laat hem verder opladen tot 100%. Daarna trek kabel eruit.

- Boot naar recovery en leeg alle cache (wipe, data, dalvik) en leeg ook je battery stats.

- Installeer Rom en alle zaken om je telefoon weer ready te krijgen.

- Laat je telefoon helemaal leegraken tot hij vanzelf uitgaat.

- Daarna weer je telefoon tot 100% laden.

Je zal merken dat je telefoon veel langer gaat (omdat de indicatie van je batterij het weer goed doet) en als dit de eerste keer niet zichtbaar is laad alles weer op tot 100% op, restart naar recovery, leeg battery stats en laat je telefoon weer volledig ontladen.
Werkt bij mij ook goed, alleen doe ik alleen de battery stats wissen, en flash hem niet helemaal overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Dacuuu schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:24:
[...]

Werkt bij mij ook goed, alleen doe ik alleen de battery stats wissen, en flash hem niet helemaal overnieuw.
Ik heb het ook op geprobeerd, maar ik merkte dat het niet werkte. Dus ik heb toen maar alles gewiped en toen kreeg ik wel een fatsoenlijke batterijduur. 40% accu over na 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraag,
Ik heb de begin-post al doorgelezen maar snap er nog weinig van. Ik wil Darky's v8.0 Gingerbread Edition op mijn SGS installeren. Kan iemand uitleggen hoe ik dit het makkelijkst en snelt kan doen, want op andere sites word ook gezegd dat er verschil zit tussen een firmware flashen en een ROM, nu denk ik dat Darky's v8.0 Gingerbread Edition een ROM is en vraag ik me dus af hoe het moet?

In het Threat van Darky's v8.0 Gingerbread Edition staat ook niks over rooten, is dit niet nodig om deze ROM te flashen dan?
En er staat ook dat ik Recovery 2e nodig heb en ClockworkMod maar in de stappen daaronder staat niks over Recovery 2e alleen maar de ClockworkMod, waar is die Recovery 2e dan voor nodig?
En nog één laatste vraag: Als ik wil testen of alle 3 manieren van opstarten werken en ik de bijvoorbeeld download mode hoe kan ik dan weer terug keren en normaal aanzetten? of is dat gewoon kwestie van batterij eruit en aandoen?

Zou het super Tof vinden als iemand mij wat op weg kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:33:
Hallo ik heb een vraag,
Ik heb de begin-post al doorgelezen maar snap er nog weinig van. Ik wil Darky's v8.0 Gingerbread Edition op mijn SGS installeren. Kan iemand uitleggen hoe ik dit het makkelijkst en snelt kan doen, want op andere sites word ook gezegd dat er verschil zit tussen een firmware flashen en een ROM, nu denk ik dat Darky's v8.0 Gingerbread Edition een ROM is en vraag ik me dus af hoe het moet?

In het Threat van Darky's v8.0 Gingerbread Edition staat ook niks over rooten, is dit niet nodig om deze ROM te flashen dan?
En er staat ook dat ik Recovery 2e nodig heb en ClockworkMod maar in de stappen daaronder staat niks over Recovery 2e alleen maar de ClockworkMod, waar is die Recovery 2e dan voor nodig?
En nog één laatste vraag: Als ik wil testen of alle 3 manieren van opstarten werken en ik de bijvoorbeeld download mode hoe kan ik dan weer terug keren en normaal aanzetten? of is dat gewoon kwestie van batterij eruit en aandoen?

Zou het super Tof vinden als iemand mij wat op weg kan helpen!
Met een klein beetje zoeken in dit topic had je deze vragen ook kunnen beantwoorden, maar vooruit:
Rooten is niet nodig om het te installeren, na installatie van Darky v8 is je telefoon wel geroot. 2e recovery heb je nodig om Clockwork recovery te installeren, daarna zal je dus alleen CWM gebruiken. Download mode kan je uitkomen door je Power knop ingedrukt te houden, is gewoon een harde reset dan.
Als je verder gewoon de stappen volgt in de handleiding van Darky's ROM en dus zorgt dat je 2e recovery en de 3-button-recovery hebt zouden er geen problemen moeten zijn.

Maar nogmaals, zoals al veel vaker gezegd: doe het alleen als je zeker van je zaak bent en weet wat je doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een groot probleem en hoop hier de oplossing te vinden.

ik had die swipe beveiliging ingesteld op mijn galaxy S maar iemand hier in huis dacht dat het een spelletje was gevolg gelocked en ik wist niet welke google account ik gebruikt had.,toen dacht ik de recoverymode te gebruiken maar helaas die wist alles behalve de google account vraag??

ik kon dus nog steeds niet in mijn toestel.ben nu al 3 dagen zoet en flink gegoogeld maar wordt geen steek wijzer

Toen Odin 1.3 gebruikt en diverse files geprobeerd maar helaas hij blijft in het Galaxy S opstartscherm hangen.

ik ben ten einde raad,is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de telefoon weer werkend krijg
of weet waar ik de juiste files kan vinden voor een standaard instelling.

Alvast bedankt voor elk antwoord

Gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een ROM installeren op mijn SGS, ik moet er dus eerst 2e recovery op zetten.
Die zit bij de ''CF-root'' .
Die moet ik met odin op mijn mobiel zetten, en daar gaat het fout.
Ik krijg de volgende melding als ik op start druk in Odin:
''Check image files!''

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:50:
ik heb een groot probleem en hoop hier de oplossing te vinden.

ik had die swipe beveiliging ingesteld op mijn galaxy S maar iemand hier in huis dacht dat het een spelletje was gevolg gelocked en ik wist niet welke google account ik gebruikt had.,toen dacht ik de recoverymode te gebruiken maar helaas die wist alles behalve de google account vraag??

ik kon dus nog steeds niet in mijn toestel.ben nu al 3 dagen zoet en flink gegoogeld maar wordt geen steek wijzer

Toen Odin 1.3 gebruikt en diverse files geprobeerd maar helaas hij blijft in het Galaxy S opstartscherm hangen.

ik ben ten einde raad,is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de telefoon weer werkend krijg
of weet waar ik de juiste files kan vinden voor een standaard instelling.

Alvast bedankt voor elk antwoord

Gr Rob
De enige oplossing is volgens mij een factory reset, maar dan ben je wel alles kwijt.

Maar wacht daar nog even mee, want wellicht weet iemand anders op dit forum een betere oplossing.

Veel succes en sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:17:
[...]

De enige oplossing is volgens mij een factory reset, maar dan ben je wel alles kwijt.

Maar wacht daar nog even mee, want wellicht weet iemand anders op dit forum een betere oplossing.

Veel succes en sterkte!
Bedankt voor je antwoord maar een factory reset heb ik al gedaan via de 3 knoppen mode maar helaas hij start niet op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:54:
[...]

Zolang je IMEI intact is, kun je ergens anders wel XEN vandaan halen.
Het is niet zo dat je je garantie altijd verneukt, het kan alleen wel gebeuren.
beetje onzin als je een laptop koopt met windows preinstalled mag je heus wel linux draaien. Men moet kunnen
aantonen dat software het defekt dan veroorzaakt heeft en dat is onmogelijk. Dus men zal het mischien proberen maar je hebt ook niks met de fabrikant te maken maar met je leverancier. Trouwens je imei nummer op het toestel moet fysiek intact blijven en deze zit achter je batterij. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die vastlopen in Root en 2e recovery Cwm..zal ik het proberen zo simpel mogelijk te houden.

Voor Root..oneclick.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
(dit is het simpelste wat je kunt doen, even lezen hoe :) )

Na root haal je "SGS kernel flasher" app uit de Market en in de app (flash kernel+auto reboot)...Zet eerst wel op je interne SD een kernel.zip b.v mijn voorkeur:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823300

Nu bezit je 2e recovery en root en kun je Darky's of Doc rom op je SG zetten en installeren
Alles zonder Odin deze methode, beetje Jip en Janneke. Maar daar is wel behoefte aan hiero ;)

Ook nog in Recovery zonder 3button gedoe, haal "Quick boot" app uit de market..

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Dacuuu schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:24:
[...]

ik wil ook de batt. stats wissen alleen nu zie ik alleen de optie niet staan in recovery modes?

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@Relief2009 wat bedoel je met complete wipe? Gewoon factory reset in recovery? Wel titanium backup gedaan neem ik aan?!

Heb al 2x battery stats gewiped en ontladen-laden. Wifi gebruik ik niet..

[ Voor 11% gewijzigd door GandalfTheGrey op 05-01-2011 19:35 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

@steef1986,

Daar heb je ClockWorkMod recovery voor nodig, dat is een aangepaste recovery mode, die veel meer opties heeft dan de standaard recovery mode.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
GSlayer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:34:
@steef1986,

Daar heb je ClockWorkMod recovery voor nodig, dat is een aangepaste recovery mode, die veel meer opties heeft dan de standaard recovery mode.
oh, en die kan ik van xda afhalen?

nog een vraagje.

Met welke tool kan ik bestaande apps verwijderen? zoals bijv gmail, swype? enz.

[ Voor 14% gewijzigd door Steef1986 op 05-01-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Voor diegenen met een gingerbread theme, hier is de nexus s live wallpaper: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872923

Vind hem persoonlijk erg mooi bij de gingerbread launcher van doc's rom en een gingerbread theme die hier eens een paar pagina's terug werd gepost! En de performance is ook wel veel beter dan froyo met een live wallpaper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Op dit moment draai ik deze versie:
PDA I9000XWJPF
PHONE I9000XXJPP
CSC I9000OXXJP8
Build 2010.11

Is het zo dat als ik de telefoon voorzie van een andere ROM, ik nog steeds terug kan naar een stock versie, die ook weer reageert op de KIES updates? Mijn versie staat niet in de lijst met de te downloaden stock versies. Qua snelheid wil ik graag een andere versie proberen want deze is soms dramatisch, maar het is me nog net even een stap te ver. Vandaar dat ik nu ook regelmatig bijlees in dit topic zodat de materie me wat meer eigen wordt.
Dit topic gaat zo vlot dat deze (waarschijnlijk simpele vraag) niet meer gelezen zal worden. Is er iemand die het antwoord op mijn vraag weet? Met name omdat ik een vrij vreemde versie draai op dit moment en me afvraag of ik ooit terug kan en waar ik deze versie kan vinden (misschien is het juist handiger om een stock versie NL terug te zetten mocht het nodig zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Theme's gesproken NeonGT ;) ..1 van de mooiste op Darky v8.0

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2rng1zs.png

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/9gdjt2.png

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/np15xc.png

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/4lpze0.png

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/155nehx.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Laatst online: 09-12-2024
Je kan via odin toch elke firm weer flashen en bij samfirmware hebben ze toch nagenoeg alles.

De stock firmwares sucken .. ik hoef niets meer via kies enzo... draai nu nog op darky's rom v7.7 draait als zonnetje...

Ik wacht wel tot er ooit weer een echte gingerbread custom rom van darky of doc komt.. dan update ik pas weer....

Maargoed ik dwaal af.... bewaar de firmwares en dergelijke die je installeerd altijd op een externe schijf of.usb stick.. dan heb je het altijd in je bezit.

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:06:
Voor diegenen met een gingerbread theme, hier is de nexus s live wallpaper: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872923

Vind hem persoonlijk erg mooi bij de gingerbread launcher van doc's rom en een gingerbread theme die hier eens een paar pagina's terug werd gepost! En de performance is ook wel veel beter dan froyo met een live wallpaper!
Ik heb de nexus s live wallpaper er ook op staan (combinatie met Darky 8.0) en dat ziet er echt mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord maar een factory reset heb ik al gedaan via de 3 knoppen mode maar helaas hij start niet op. :?
Dan lijkt het er op dat je met Odin toch niet de juiste files geflashed hebt en nu met de gebakken peren zit. Gelukkig kun je nog wel in de recovery komen. Ik zou de juiste files zoeken en een nieuwe rom flashen met Odin, dit moet natuurlijk wel in de download-mode.
Op XDA forums (maar ook hier) staan goede guides om te flashen met Odin. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 07-09 08:05
Thanks! Hiermee heb ik Darky's 8.0 Rom kunnen installeren! Ik zat vooral een beetje vast met die 3e/2e recovery, maar dat is nu allemaal in orde!

Wat me niet heel duidelijk is... heeft het nog zin om een lagfix (Voodoo) te installeren? In de comment van Darky lees ik "•Lagfix still disabled [easier updates & less problems]".

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:29:
[...]

Dan lijkt het er op dat je met Odin toch niet de juiste files geflashed hebt en nu met de gebakken peren zit. Gelukkig kun je nog wel in de recovery komen. Ik zou de juiste files zoeken en een nieuwe rom flashen met Odin, dit moet natuurlijk wel in de download-mode.
Op XDA forums (maar ook hier) staan goede guides om te flashen met Odin. d:)b
de download-mode werkt nog wel.
maar hoe weet ik nu welke files de juiste zijn.en ik kan natruurlijk niet meer bij de interne sd opslag

Gr Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
is er ook een snelle rom die de stock launcher bezit?
Vind persoonlijk die launcherpro achtige roms niet zo mooi, maar das nogmaals persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Hey ik wil mn batt stats wissen.

Nu las ik iets over clockmod? Waar kan ik die vinden?

Is er ook nog een andere manier hiervoor?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb nu 2.2.1 draaien via de kies patcher, maar wil nu ook een x mijn telefoon rooten.
Waar doen jullie dat mee?
is dat met de one click of met de Z4root of heb ik nu een andere nodig daar ik al op 2.2.1 zit.
Is mij nog onduidelijk.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Ik probeer een mapje genaamd xen met daarin de bijbehorende bestanden in /system/csc te kopieëren om de xen code te herstellen. Android Mate zegt dat het kopieëren succesvol is verlopen, maar ik zie het mapje Xen niet staan.

Heb firmware JPY draaien. Telefoon is geroot met superoneclick.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:40:
Ik probeer een mapje genaamd xen met daarin de bijbehorende bestanden in /system/csc te kopieëren om de xen code te herstellen. Android Mate zegt dat het kopieëren succesvol is verlopen, maar ik zie het mapje Xen niet staan.

Heb firmware JPY draaien. Telefoon is geroot met superoneclick.

Kan iemand mij helpen?
Als je de zoekfunctie rechtsboven gebruikt zou je geholpen moeten zijn.....geldt trouwens voor nog zo'n 10 vragen boven je, op een enkeling na.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:35:
[...]

Als je de zoekfunctie rechtsboven gebruikt zou je geholpen moeten zijn.....geldt trouwens voor nog zo'n 10 vragen boven je, op een enkeling na.
Gelukt! op onverklaarbare wijze is de xen map in de /system map terechtgekomen ipv in de /system/csc map...

PS ik heb gezocht maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden, maar door goed te zoeken is het toch gelukt!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Dries_Aendekerk schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:03:
[...]

Thanks! Hiermee heb ik Darky's 8.0 Rom kunnen installeren! Ik zat vooral een beetje vast met die 3e/2e recovery, maar dat is nu allemaal in orde!

Wat me niet heel duidelijk is... heeft het nog zin om een lagfix (Voodoo) te installeren? In de comment van Darky lees ik "•Lagfix still disabled [easier updates & less problems]".
De voodoo lagfix zit standaard in de ROM maar staat uit. Als je naar recovery boot dan kun je hem daar activeren.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik draai nu naar tevredenheid de Darky v8 ROM maar de flexibiliteit van Doc's kitchen trekt me ook wel. Met name de kernel keuze. Welke kernel vinden jullie het fijnst? Darky draait meen ik de Supercurio Voodoo kernel. Maar die van hardcore ziet er ook goed uit.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik vermoed dat ik mijn batterij drain probleem gevonden heb. Mijn telefoon switch vaak (elke paar seconden) tussen 3G en HSDPA. Weet iemand hoe ik hem vast kan instellen op 3G? Of misschien een andere fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Deddiekoel schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:48:
[...]

De voodoo lagfix zit standaard in de ROM maar staat uit. Als je naar recovery boot dan kun je hem daar activeren.
Bedankt! Activeren was poepsimpel en heeft mijn Quadrantscore van 1250 naar 1574 gebracht! Nog nooit zo'n hoge score gehaald...

Ik vermoed dat ik de lagfix weer moet deactiveren iedere keer als ik een nieuwe ROM erop ga zetten, maar dat is uiteindelijk wel snep gedaan.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Jay-v schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:06:
Ik vermoed dat ik mijn batterij drain probleem gevonden heb. Mijn telefoon switch vaak (elke paar seconden) tussen 3G en HSDPA. Weet iemand hoe ik hem vast kan instellen op 3G? Of misschien een andere fix?
Ik heb hetzelfde probleem, mijn batterij gaat vrij snel omlaag. Deze ochtend al 15% en heb hem nauwelijks gebruikt!
Is er misschien een tooltje waar je kan instellen dat hij niet switched naar 3G (gewoon op 2G blijft)? Je hebt toch geen 3G nodig voor background synchronisaties zoals e-mail, enkel als je gaat internetten of zo.

Ik weet dat je in je instellingen kan zetten dat hij enkel GSM of GSM/WCDMA overneemt, maar een shortcut op je homescreen zou veel sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Dries_Aendekerk schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:13:
[...]

Bedankt! Activeren was poepsimpel en heeft mijn Quadrantscore van 1250 naar 1574 gebracht! Nog nooit zo'n hoge score gehaald...

Ik vermoed dat ik de lagfix weer moet deactiveren iedere keer als ik een nieuwe ROM erop ga zetten, maar dat is uiteindelijk wel snep gedaan.
Alleen jammer dat een Quadrant score niet zoveel zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 21-05 22:37
silitek schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:03:
Over Theme's gesproken NeonGT ;) ..1 van de mooiste op Darky v8.0

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:)
Zit er gaaf uit, Waar te downen ??

Zojuist Darky 8 erop gezet. Wederom fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
http://touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-turn-off-hsdpa-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deblaauwesigaar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:15:
[...]

Zit er gaaf uit, Waar te downen ??

Zojuist Darky 8 erop gezet. Wederom fluitje van een cent.
Hier te halen...zip in Cwm klaar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=899471

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:04:
[...]

de download-mode werkt nog wel.
maar hoe weet ik nu welke files de juiste zijn.en ik kan natruurlijk niet meer bij de interne sd opslag

Gr Rob
Ik neem aan dat je nog niet eerder geflashed hebt, dus dan zijn er een paar mogelijkheden.
Ik zou denk ik met odin DIT bestand flashen. Dan kun je in recovery ook custom roms flashen. Je hebt dan CWM met 2e recovery.

Daarna kun je bijvoorbeeld DEZE of DEZE rom downloaden. Alleen die moet je nog op je sdcard krijgen.
Hiervoor installeer je adb een programma die je in je dosbox kunt benaderen. Met het commando 'adb push denaamvanjerom.zip /sdcard/' kun je (in de download modus) de rom naar je telefoon kopieren.
Daarna in recovery flashen.

Je zou ook met Odin alle benodigde bestanden kunnen flashen. Je hebt dan een PIT en CSC file nodig.
Een goede handleiding vind je in de topicstart en de bestanden ook.

Lees eerst alles even goed door, dat is belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Heb ik gedaan. Heb deze via cwm geinstalleerd DOWNLOAD V1.2 WITH GREEN ICONS

Ziet er echter nog niet zo uit als de plaatjes zoals boven.
Bovenste balk is wel hetzelfde.
Unlock screen en homescreen hele andere achtergrond. Hoe kom ik aan de achtergrond.

Vooral het eerste plaatje vind ik mooi. Die grootte klok met temp, en batt indicator. Dat zou ik ook graag willen. Ook die buttons die onderaan staan. Hoe krijg ik dat voor elkaar.
Heb je nog een tip uit medelijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Ik ben aan het kijken hoe het zit met het fixen van de 3-button combo, maar ik begrijp stap 02 en 08 niet helemaal. Kan iemand dit toelichten waar ik iets moet selecteren en wat ik bij stap 2 moet opstarten? Ik neem aan dat boot.bin de prim. bootloader is en SBL.bin de second?

01. Sluit alle Kies software
02. Start Heimdall Downloader
03. Sluit de telefoon aan op de computer
04. Download adbDownload.zip
05. Unpack adbDownload.zip en start Download.bat
06. Download RAZ_P-SBL_SGS.tar
07. Pak RAZ_P-SBL_SGS.tar uit
08. Open Heimdall (GUI) en selecteer boot.bin en SBL.bin.
10. Flash de bootloaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deblaauwesigaar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:51:
[...]

Heb ik gedaan. Heb deze via cwm geinstalleerd DOWNLOAD V1.2 WITH GREEN ICONS

Ziet er echter nog niet zo uit als de plaatjes zoals boven.
Bovenste balk is wel hetzelfde.
Unlock screen en homescreen hele andere achtergrond. Hoe kom ik aan de achtergrond.

Vooral het eerste plaatje vind ik mooi. Die grootte klok met temp, en batt indicator. Dat zou ik ook graag willen. Ook die buttons die onderaan staan. Hoe krijg ik dat voor elkaar.
Heb je nog een tip uit medelijden ?
Achtergrond is te halen in de topic..en icoontjes deze zet je op je SD Launcherpro icon kun je aan passen>change icon. Nieuwe icon (geschreven zijn er ook dan krijg je dit)..

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/b5pqw7.png

En een filmpje hoe snel Darky v8 en speedmod K12I ext4 is...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wTz6kD3wEzI]

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 06-01-2011 11:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb denk ik hetzelfde. heb je Stock JPY?

Op vliegtuigstand gebruikt hij nog geen 2% per 10 uur. Op het moment dat ik hem aanzet trekt ie mijn batterij helemaal leeg.

Toch is het raar dat dit met JPY zo erg is, met JPA had ik gewoon een idle verbruik van 1% per uur (wat ik zeer acceptabel vind). Zit er over te denken om er even een ander modem in te flashen.

Ik heb een smartphone met een snelle internetverbinding. Ik vind het onzin om die standaard uit te moeten zetten..

[ Voor 7% gewijzigd door GandalfTheGrey op 06-01-2011 11:32 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GandalfTheGrey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Heb denk ik hetzelfde. heb je Stock JPY?

Op vliegtuigstand gebruikt hij nog geen 2% per 10 uur. Op het moment dat ik hem aanzet trekt ie mijn batterij helemaal leeg.

Toch is het raar dat dit met JPY zo erg is, met JPA had ik gewoon een idle verbruik van 1% per uur (wat ik zeer acceptabel vind). Zit er over te denken om er even een ander modem in te flashen.

Ik heb een smartphone met een snelle internetverbinding. Ik vind het onzin om die standaard uit te moeten zetten..
Heb die HSPA uitstaan, en merk geen verschil in mobiel internet ( vodafone )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
silitek schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:12:
[...]

Achtergrond is te halen in de topic..en icoontjes deze zet je op je SD Launcherpro icon kun je aan passen>change icon. Nieuwe icon (geschreven zijn er ook dan krijg je dit)..

[afbeelding]

En een filmpje hoe snel Darky v8 en speedmod K12I ext4 is...
[video]
sorry maar de achtergrond en de nieuwe iconen kan ik niet vinden in het topic op xda
Heb je misschien een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deblaauwesigaar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:38:
[...]

sorry maar de achtergrond en de nieuwe iconen kan ik niet vinden in het topic op xda
Heb je misschien een link
Tuurlijk ;)
http://forum.xda-develope...read.php?t=899471&page=11

Edit;
Wallpaper:
http://img.photobucket.co...02870413_7ff1d24f90_o.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 06-01-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hmm helaas het uitzetten van hsda heeft geen invloed op het batterij verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Ik heb nu XXJPY met root (Superoneclick) draaien en het bevalt prima :D

Geen behoefte aan lagfix, want de SGS reageert naar mijn gevoel snel. Ik heb overigens geen Quadrant gecheckt, want cijfertjes boeien me weinig (behalve op mijn bankrekening dan ;) )

Nu nog kijken hoe de batterij zich houdt, maar nog geen drain te bemerken (ff afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Amboe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:00:
Ik heb nu XXJPY met root (Superoneclick) draaien en het bevalt prima :D

Geen behoefte aan lagfix, want de SGS reageert naar mijn gevoel snel. Ik heb overigens geen Quadrant gecheckt, want cijfertjes boeien me weinig (behalve op mijn bankrekening dan ;) )

Nu nog kijken hoe de batterij zich houdt, maar nog geen drain te bemerken (ff afkloppen).
Netjes. Heb precies dezelfde config, maar wel battery drain. Heb jij push mail van de 2.2.1 E-mail client ingesteld?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Achtergrond is gelukt !!

Afbeeldingslocatie: http://www.zegelstekoop.nl/images/O/2rng1zs.png

Is dat bovenste van je thema een widget of zo ?
Indien ja welke. Vind hem mooi staan.

Onderin het plaatjes staan je icons op een soort balk, hoe doe je dat ?

De iconen die ik heb gedownload een stuk of 100, moet je die stuk voor stuk gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
GandalfTheGrey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Netjes. Heb precies dezelfde config, maar wel battery drain. Heb jij push mail van de 2.2.1 E-mail client ingesteld?
Als je denkt dat het aan de emailclient ligt, moet je eens improved email uit de market downloaden. Werkt hetzelfde zoals de standaard pushmail client, maar heb er nog nooit problemen mee gehad. Op de HD2 sense builds werkte de standaardclient bv niet en deze wel, gisteren wilde de standaardmail app op mijn galaxy s niet meer syncen, improved email weer geïnstalleerd en nergens problemen mee. Moraal van het verhaal: als je denkt dat er ergens een probleem is met die mailclient, gewoon eens improved email installeren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
GandalfTheGrey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Nee, ik heb alleen Whatsapp, Talk en de Gmail app op de achtergrond draaien (synchroniseren).

Daarnaast heb ik Agenda Widget, Quick Battery en Programma Monitor widget (van Samsung Taakbeheer) op mijn homescreen en ik heb maar 2 homescreens.

[ Voor 17% gewijzigd door Amboe op 06-01-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
deblaauwesigaar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:21:
[...]

Achtergrond is gelukt !!

[afbeelding]

Is dat bovenste van je thema een widget of zo ?
Indien ja welke. Vind hem mooi staan.

Onderin het plaatjes staan je icons op een soort balk, hoe doe je dat ?

De iconen die ik heb gedownload een stuk of 100, moet je die stuk voor stuk gaan aanpassen.
Je moet in launcherpro kiezen bij dock voor glass theme als ik mij niet vergis. En shortcuts kun je vervangen door er lang op te drukken en dan kiezen voor change shortcut ofzo en dan kun je je gedownloade icon selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:38:
[...]

Ik neem aan dat je nog niet eerder geflashed hebt, dus dan zijn er een paar mogelijkheden.
Ik zou denk ik met odin DIT bestand flashen. Dan kun je in recovery ook custom roms flashen. Je hebt dan CWM met 2e recovery.

Daarna kun je bijvoorbeeld DEZE of DEZE rom downloaden. Alleen die moet je nog op je sdcard krijgen.
Hiervoor installeer je adb een programma die je in je dosbox kunt benaderen. Met het commando 'adb push denaamvanjerom.zip /sdcard/' kun je (in de download modus) de rom naar je telefoon kopieren.
Daarna in recovery flashen.

Je zou ook met Odin alle benodigde bestanden kunnen flashen. Je hebt dan een PIT en CSC file nodig.
Een goede handleiding vind je in de topicstart en de bestanden ook.

Lees eerst alles even goed door, dat is belangrijk!
Hartelijk dank voor alle berichten.

heb hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen en draai nu Darkey 8.0,en nu afblijven .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Frigolamptje schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Je moet in launcherpro kiezen bij dock voor glass theme als ik mij niet vergis. En shortcuts kun je vervangen door er lang op te drukken en dan kiezen voor change shortcut ofzo en dan kun je je gedownloade icon selecteren.
Thanks, De onderste balk is nu gelukt.

Nu nog het bovenste gedeelte in het homescreen.
Is dat een widget ??

Zie plaatje een paar posting terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Laatst online: 12-09 16:00
deblaauwesigaar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:30:
[...]
Nu nog het bovenste gedeelte in het homescreen.
Is dat een widget ??
Eigenlijk hoort dit thuis in het Post je Homescreen forum, maar het is inderdaad een widget; SiMi Clock.

[ Voor 109% gewijzigd door WouterKvG op 06-01-2011 14:41 ]

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Voor mijn duidelijkheid, met 3e recovery kan je altijd een officiele firmware (te halen via samfirmware) terugzetten, ondanks een bricked phone, met 2e recovery kun je alle -ook niet officiele- firmwares (zoals darky's) terugzetten?

Stap 1 is zojuist gemaakt, de 3buttons fix is gelukt, nu kan ik in de 3e recovery komen. Wat is overigens de beste manier om de download mode te verlaten? Ik kan het nu alleen dmv het verwijderen van de accu?

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik nu de 2e recovery kan bemachtigen. Ik lees berichten dat je terug moet flashen naar originele 2.1 versie, maar ook dat je verschillende soorten kernels kunt installeren. Pas na deze actie kan ik darky's rom installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Laatst online: 15-01-2024
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:12:
Wat is overigens de beste manier om de download mode te verlaten? Ik kan het nu alleen dmv het verwijderen van de accu?
Bij mij werkt het door de Powerknop zo'n 5-8 seconden in te houden. Dan gaat hij vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:12:

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik nu de 2e recovery kan bemachtigen. Ik lees berichten dat je terug moet flashen naar originele 2.1 versie, maar ook dat je verschillende soorten kernels kunt installeren. Pas na deze actie kan ik darky's rom installeren toch?
Is het niet zo dat je in de 2e recovery kan kiezen om naar de 3e te gaan en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Frigolamptje schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Is het niet zo dat je in de 2e recovery kan kiezen om naar de 3e te gaan en vice versa?
Mijn lijstje in 3e recovery bestaat ui: reboot system now, apply sdcard:update.zip, wipe data/factory reset, wipe cache partition, format internal sd-card. Jouw optie komt hier helaas niet voor.
Het betreft de Samsung Recovery Utils overigens..

[ Voor 5% gewijzigd door Lexus! op 06-01-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

3e recovery is simpelweg een nieuwere versie van recovery. hier kan je geen unsigned update.zip's meer installeren. That's all..

Je moet een 2e recovery flashen en dan kan je CWM installeren via update.zip en zo je ROMs installeren.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
GandalfTheGrey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:32:
3e recovery is simpelweg een nieuwere versie van recovery. hier kan je geen unsigned update.zip's meer installeren. That's all..

Je moet een 2e recovery flashen en dan kan je CWM installeren via update.zip en zo je ROMs installeren.
Ok, dat betekend dus dat ik uit deze thread de instructies moet volgen. Uit de tekst "JP6/JPM --> JP6" versta ik dat ik met mijn FROYO.XWJPF dus de "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" moet hebben?

Als ik dat gedaan heb, dan kan ik ClockWorkMod installeren, en daarna Darky... Er staat overal dat je goed moet kijken welke versie je hebt als je begint, mocht je ooit terug willen. Dat wordt lastig, ik vind mijn versie I9000XWJPF nergens terug. Erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Hartelijk dank voor alle berichten.

heb hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen en draai nu Darkey 8.0,en nu afblijven .. ;)
Nee joh! Dat kan gebeuren. Het is best leuk om steeds te flashen, lekker steeds het nieuwste van het nieuwste op je phone! En ach ja, je kunt soms een keer iets verprutsen, maar met een goede backup is alles zo weer hersteld! :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:22:
[...]
Nee joh! Dat kan gebeuren. Het is best leuk om steeds te flashen, lekker steeds het nieuwste van het nieuwste op je phone! En ach ja, je kunt soms een keer iets verprutsen, maar met een goede backup is alles zo weer hersteld! :9 :9~
Dat is als je wat ervaring hebt opgedaan makkelijk gezegd... 8) Het is imo best lastig om je uiteindelijke traject uit te stippelen die je moet volgen. Ondanks de vele topics en lijstjes is het nog niet altijd even duidelijk welke acties waar goed voor zijn, welke (tussen)stappen je moet volgen en waar de nodige risico's aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:27:
[...]

Dat is als je wat ervaring hebt opgedaan makkelijk gezegd... 8) Het is imo best lastig om je uiteindelijke traject uit te stippelen die je moet volgen. Ondanks de vele topics en lijstjes is het nog niet altijd even duidelijk welke acties waar goed voor zijn, welke (tussen)stappen je moet volgen en waar de nodige risico's aan hangen.
Vertel eens wat niet duidelijk is dan, dan kan ik het misschien in de TS zetten.
Als je al meer ervaring hebt dan ga je dingen als vanzelfsprekend beschouwen en kan je later niet meer snappen dat andere mensen het niet begrijpen.

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 06-01-2011 16:30 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:27:
[...]

Hoeft ook niet als je 3button maar werkt en je bezit een back-up loop je geen enkel risico. Natuurlijk weten wat je doet maar leesvoer genoeg op XDA en hier. Daar zit het probleem mensen lezen te weinig, beginnen meteen brand te roepen. Software maakt namelijk geen hardware stuk.
Zolang je toestel aangaat is er hoop ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Ok, dat betekend dus dat ik uit deze thread de instructies moet volgen. Uit de tekst "JP6/JPM --> JP6" versta ik dat ik met mijn FROYO.XWJPF dus de "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" moet hebben?

Als ik dat gedaan heb, dan kan ik ClockWorkMod installeren, en daarna Darky... Er staat overal dat je goed moet kijken welke versie je hebt als je begint, mocht je ooit terug willen. Dat wordt lastig, ik vind mijn versie I9000XWJPF nergens terug. Erg?
Misschien kun je deze handleiding eens bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
HaTe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:29:
[...]

Vertel eens wat niet duidelijk is dan, dan kan ik het misschien in de TS zetten.
Als je al meer ervaring hebt dan ga je dingen als vanzelfsprekend beschouwen en kan je later niet meer snappen dat andere mensen het niet begrijpen.
Oke, ik zal eens proberen aan te geven waar ik tegenaan loop. Laten we hopen dat ik over een tijdje ook mezelf afvraag wat ik niet snapte... :+

Het begint met de recovery modus. Daar kwam ik niet in, dus ik moest die fix installeren. Deze stappen zijn inderdaad achteraf niet moeilijk maar ik had moeite met volgende punten (en ik blijkbaar niet alleen, zag deze vraag ook op diverse plekken verschijnen):
02 - Heimdall Downloader starten: Uiteindelijk blijkt dat dit heimdall-frontend.exe is, maar als beginner lijkt het alsof deze stap al werkelijk iets doet en ben je te voorzichtig om deze stap over te slaan.
08: Het is wellicht verstandig om ook hier te vermelden dat de drivers moeten zijn geïnstalleerd dmv het programma zadig.exe, deze stap staat wel in de readme, maar is typisch iets waar overheen gelezen wordt... Ook door mij :9 Terwijl je heimdall open hebt staan kun je dit alsnog doen en daarna werkt het wel. Het was mij niet duidelijk waar je de boot.bin en SBL.bin moest selecteren, later is het logisch, boot is primair, en SBL (SecondairBootLoader) is secundair.

Nu heb ik 3e recovery werkend en zal ik naar de 2e recovery moeten gaan. Nu lijkt mij deze thread goed, maar door de bomen zie je het bos niet meer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108. Uit de tekst "JP6/JPM --> JP6" versta ik dat ik met mijn FROYO.XWJPF dus de "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" moet hebben?

Daarna dus - ClockWorkMod Recovery installeren via de installation Guide van Darky. Ook hier wordt wat verwarring gewekt door: "If you're already on my ROM v5.x/v6.x, you don't need ClockworkMod, as it's already built-in." Omdat je nog geen versie geïnstalleerd hebt zul je CWM dus wel moeten installeren, ook al gaat het om v8.0.
silitek schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:38:
[...]
Hoeft ook niet als je 3button maar werkt en je bezit een back-up loop je geen enkel risico. Natuurlijk weten wat je doet maar leesvoer genoeg op XDA en hier. Daar zit het probleem mensen lezen te weinig, beginnen meteen brand te roepen. Software maakt namelijk geen hardware stuk.
Zolang je toestel aangaat is er hoop ;) :+
Dat is juist het probleem ook, er is zoveel te lezen dat je jezelf af gaat vragen welke stappen nu wel en niet "verantwoord/up-to-date" zijn. Het zou zonde zijn om je telefoon te verknallen, en veel mensen zoeken bij twijfel toch eerst een bevestiging gok ik... 8) Btw, er zit wel een verschil in het stellen van vragen en het roepen van brand. Bij het roepen van brand had je beter eerst wat meer kunnen lezen en eventueel vragen stellen...
Daar moet ik overheen gekeken hebben, dit lijkt in het eerste opzicht erg overzichtelijk! Thanx.

[ Voor 5% gewijzigd door Lexus! op 06-01-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Dat is juist het probleem ook, er is zoveel te lezen dat je jezelf af gaat vragen welke stappen nu wel en niet "verantwoord/up-to-date" zijn. Het zou zonde zijn om je telefoon te verknallen, en veel mensen zoeken bij twijfel toch eerst een bevestiging gok ik... 8) Btw, er zit wel een verschil in het stellen van vragen en het roepen van brand. Bij het roepen van brand had je beter eerst wat meer kunnen lezen en eventueel vragen stellen...

[...]

Daar moet ik overheen gekeken hebben, dit lijkt in het eerste opzicht erg overzichtelijk! Thanx.
Kijk eens aan..veel lezen en jij komt er uiteindelijk ook uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:02:
[...]
Kijk eens aan..veel lezen en jij komt er uiteindelijk ook uit. ;)
Behalve welk bestand ik nu moet hebben met PDA: I9000XWJPF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:10:
[...]

Behalve welk bestand ik nu moet hebben met PDA: I9000XWJPF :?
Je kunt ook dit doen pagina 50: Kan je alles op je toestel zetten wat je wilt..

Voor diegene die vastlopen in Root en 2e recovery Cwm..zal ik het proberen zo simpel mogelijk te houden.

Voor Root..Superoneclick.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
(dit is het simpelste wat je kunt doen, even lezen hoe :) )

Na root haal je "SGS kernel flasher" app uit de Market en in de app (flash kernel+auto reboot)...Zet eerst wel op je interne SD een kernel.zip/tar b.v mijn voorkeur:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823300

SGS kernel flasher:
http://forum.xda-develope...t=877444&highlight=kernel

Nu bezit je 2e recovery en root en kun je Darky's of Doc rom op je SG zetten en installeren
Alles zonder Odin deze methode, beetje Jip en Janneke. Maar daar is wel behoefte aan hiero ;)

Ook nog in Recovery zonder 3button gedoe, haal "Quick boot" app uit de market..
http://forum.xda-develope...&highlight=click+speedmod

Succes!!

Edit:

Nog makkelijker oneclick kernel speedmod uit de Market. Na root deze erop en je bezit 2e recovery...
Simpeler kan ik het niet maken....!!! :+
http://forum.xda-develope...&highlight=click+speedmod

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 06-01-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexus! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Daarna dus - ClockWorkMod Recovery installeren via de installation Guide van Darky. Ook hier wordt wat verwarring gewekt door: "If you're already on my ROM v5.x/v6.x, you don't need ClockworkMod, as it's already built-in." Omdat je nog geen versie geïnstalleerd hebt zul je CWM dus wel moeten installeren, ook al gaat het om v8.0.
Als je dit niet snapt, lees je niet goed of is je engels gewoon slecht. Hij schrijft toch heel duidelijk dat je cw al hebt indien je op een darky v5 of v6 rom zit. Zo niet moet je die dus erop flashen. Dat heeft verder helemaal niet met v8 te maken. En ja het is veel leeswerk en kost wat tijd, maar de mensen die hier de vragen beantwoorden hebben zich wel die moeite genomen. De verwarring ontstaat doordat je niet goed leest of de taal niet machtig bent.
Pagina: 1 ... 13 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.