HaTe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Vertel eens wat niet duidelijk is dan, dan kan ik het misschien in de TS zetten.
Als je al meer ervaring hebt dan ga je dingen als vanzelfsprekend beschouwen en kan je later niet meer snappen dat andere mensen het niet begrijpen.
Oke, ik zal eens proberen aan te geven waar ik tegenaan loop. Laten we hopen dat ik over een tijdje ook mezelf afvraag wat ik niet snapte...
Het begint met de recovery modus. Daar kwam ik niet in, dus ik moest die fix installeren. Deze stappen zijn inderdaad achteraf niet moeilijk maar ik had moeite met volgende punten (en ik blijkbaar niet alleen, zag deze vraag ook op diverse plekken verschijnen):
02 - Heimdall Downloader starten: Uiteindelijk blijkt dat dit heimdall-frontend.exe is, maar als beginner lijkt het alsof deze stap al werkelijk iets doet en ben je te voorzichtig om deze stap over te slaan.
08: Het is wellicht verstandig om ook hier te vermelden dat de drivers moeten zijn geïnstalleerd dmv het programma zadig.exe, deze stap staat wel in de readme, maar is typisch iets waar overheen gelezen wordt... Ook door mij

Terwijl je heimdall open hebt staan kun je dit alsnog doen en daarna werkt het wel. Het was mij niet duidelijk waar je de boot.bin en SBL.bin moest selecteren, later is het logisch, boot is primair, en SBL (SecondairBootLoader) is secundair.
Nu heb ik 3e recovery werkend en zal ik naar de 2e recovery moeten gaan. Nu lijkt mij deze thread goed, maar door de bomen zie je het bos niet meer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108. Uit de tekst "JP6/JPM --> JP6" versta ik dat ik met mijn FROYO.XWJPF dus de "CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip" moet hebben?
Daarna dus - ClockWorkMod Recovery installeren via de installation Guide van Darky. Ook hier wordt wat verwarring gewekt door: "If you're already on my ROM v5.x/v6.x, you don't need ClockworkMod, as it's already built-in." Omdat je nog geen versie geïnstalleerd hebt zul je CWM dus wel moeten installeren, ook al gaat het om v8.0.
silitek schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:38:
[...]
Hoeft ook niet als je 3button maar werkt en je bezit een back-up loop je geen enkel risico. Natuurlijk weten wat je doet maar leesvoer genoeg op XDA en hier. Daar zit het probleem mensen lezen te weinig, beginnen meteen brand te roepen. Software maakt namelijk geen hardware stuk.
Zolang je toestel aangaat is er hoop

Dat is juist het probleem ook, er is zoveel te lezen dat je jezelf af gaat vragen welke stappen nu wel en niet "verantwoord/up-to-date" zijn. Het zou zonde zijn om je telefoon te verknallen, en veel mensen zoeken bij twijfel toch eerst een bevestiging gok ik...

Btw, er zit wel een verschil in het stellen van vragen en het roepen van brand. Bij het roepen van brand had je beter eerst wat meer kunnen lezen en eventueel vragen stellen...
Daar moet ik overheen gekeken hebben, dit lijkt in het eerste opzicht erg overzichtelijk! Thanx.
[
Voor 5% gewijzigd door
Lexus! op 06-01-2011 16:54
]