Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:25:

Ik verwacht dus zeker wel een CM9 voor de SGS, maar een officiele release van Samsung kan je volgens mij wel vergeten :)
Dat eerste dan wel, lees die berichten nu ook van CM-devteam, heb dat allemaal
een beetje gelaten voor wat het was/is omdat ik toch wel op een nieuw toestel zit
denk ik met een maandje, maar wel goed nieuws. De officiële Samsung gaat er
idd niet komen, dat sowieso niet. Maar ben benieuwd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Heb eindelijk mijn goeie rom:

Stock JVT
Semaphore kernel
Ext4 manager (rfs naar ext4)
Extended powermenu
Batterij icoontje met percentage erbij.

Alleen jammer dat ik bij achtergrond vergrendeling geen ander plaatje kan kiezen
en apn droid widget werkt niet meer.(geen enkele tot nu toe, ook die van beatifull widgets niet)
dus al iemand een werkende apn on/off heeft voor mij en misschien andere lockscreens....graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledige broncode van ICS pas in december. Mooi kans
om die Nexus te kopen. Kijken wat CM7 ons kan geven
anders wordt t mooi wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:27
Ik heb veel roms gehad, darky, miui, romkitchen en veel tussendoor.

Ik wil het even kwijt, maar dit is toch echt de beste rom die ik heb kunnen vinden. Deze kerel maakt echte no bulshit roms, gewoon kei-goed, super snel en enorme batterijeduur!
(heb wel zelf even de JVT modem er op gezet, die werkt bij mij NL Vodafone toch wel erg goed) (JVO, JPG, JV3 ... Laatste JVT werkt toch gewoon prima)!

http://forum.xda-develope...82463001331b177&t=1303510

(ben echt helemaal fan en kan hem iedereen aanraden)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
hoe lang draai je hem al? Mijn ervaring is dat alle roms de eerste dagen snel zijn.

Ik kan me hier over aan paar dagen afmelden als het goed is, ga een stapje hoger in de Galaxy familie :)

en niet de voor de hand liggende stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:27
418O2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:30:
hoe lang draai je hem al? Mijn ervaring is dat alle roms de eerste dagen snel zijn.

Ik kan me hier over aan paar dagen afmelden als het goed is, ga een stapje hoger in de Galaxy familie :)

en niet de voor de hand liggende stap ;)
... klein maandje vanaf het begin. (volgens mij was de maker net begonnen).

Maar ... na een verse install is hij natuurlijk het snelste.
Maar na een paar dagen (nadat echt alles er op staat), zet ik RFS pas om naar EXT4. (gelijk goede defrag).
... blijft tot nu toe gewoon goed werken!

Mooie van deze kerel vind ik dat hij bv gewoon terug gaat naar semaphore 1.8 ... omdat die gewoon beter beter loopt op zijn rom :) (niet persé direct naar de nieuwste, met de bugs erbij). Pas als hij 100% klaar is, gaat hij over.

... Ik ben niet snel lovend ... maar deze kerel maakt de eerste rom waar ik écht tevreden mee ben!

(edit, dat is niet waar, ik zet zelf ZEAM launcher er nog op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 15-11-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:06
Zou iemand mij misschien kunnen helpen. Het flashen van een custom rom lukt mij niet! :(
Ik ben zover gekomen dat ik mijn 2.3 heb kunnen inruilen voor de Froyo 2.2 versie.
Ook heb ik root acces.

Daarna ga ik in recovery modus, naar apply sdcard:update.zip en klik op de home knop.
Maar dan krijg ik een fout melding en reboot mijn telefoon niet zoals het hoort.

Onderin staat in het rood:
E:failed to verify whole file signature
E:signature verification failed
Installation aborted.

Ik ben er achter gekomen dat de superoneclick methode om root-acces te krijgen tot mijn telefoon niet geschikt is om custom roms te laden.
Hoe kan ik dan het beste root-acces krijgen zodat ik wel custom roms kan flashen? :)
(het gaat om de miuinl_I9000-1.11.11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45
Flash een custom kernel en je hebt root, Bijvoorbleeld die van chainfire of hardcore. Doe dit via odin.

Start opnieuw op en gebruik de 3 button combo om in cwm te komen. Van hieruit kun je miui flashen.
Dubbel Fristie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:14:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen. Het flashen van een custom rom lukt mij niet! :(
Ik ben zover gekomen dat ik mijn 2.3 heb kunnen inruilen voor de Froyo 2.2 versie.
Ook heb ik root acces.

Daarna ga ik in recovery modus, naar apply sdcard:update.zip en klik op de home knop.
Maar dan krijg ik een fout melding en reboot mijn telefoon niet zoals het hoort.

Onderin staat in het rood:
E:failed to verify whole file signature
E:signature verification failed
Installation aborted.

Ik ben er achter gekomen dat de superoneclick methode om root-acces te krijgen tot mijn telefoon niet geschikt is om custom roms te laden.
Hoe kan ik dan het beste root-acces krijgen zodat ik wel custom roms kan flashen? :)
(het gaat om de miuinl_I9000-1.11.11)

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Btje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 06:26:
Flash een custom kernel en je hebt root, Bijvoorbleeld die van chainfire of hardcore. Doe dit via odin.

Start opnieuw op en gebruik de 3 button combo om in cwm te komen. Van hieruit kun je miui flashen.

[...]
Ah oke beter, waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:37
XDA Developers, zoek op chainfire en je vind vast wel een tutorial! :)

(De rooted kernel van Chainfire heet CF-Root)

[ Voor 25% gewijzigd door FireDrunk op 16-11-2011 10:07 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben enigszins verliefd op CM7 maar word echt ronduit GESTOORD van 't feit dat m'n telefoon constant wifi verliest op het moment dat het scherm uitgaat. En ja, de settings heb ik zo aangepast dat wifi nooit in slaap moet vallen. Of liever gezegd: zou moeten. De laatste nightly geflasht van 14/11 maar ook dat zette geen zoden aan de dijk. Edit: twijfelgevalletje nu, hij lijkt random in slaap te vallen en soms de verbinding vast te houden.

* Jejking ten einde raad is.

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 16-11-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
ICS half draaiend op de i9000...

Ze zijn goed bezig op XDA!

YouTube: VIDEO0011.mp4

[ Voor 14% gewijzigd door PsycoHero op 16-11-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Draait nog best soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Wow en dat 1 dag nadat de source code uit is, heb goede hoop dat binnen 1-2 maanden een mooi stabiele versie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nog aardig snel zonder de uiteindelijke libraries voor hardwarematige versnelling /
beeld en dergelijke. Zal wel snel een 'stable' port komen, maar wacht wel lekker :). Ben
benieuwd waar die CM-dev gasten nu mee bezig zijn ;). Komen vast om in het werk nu
whehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:50:
Gaat nog aardig snel zonder de uiteindelijke libraries voor hardwarematige versnelling /
beeld en dergelijke. Zal wel snel een 'stable' port komen, maar wacht wel lekker :). Ben
benieuwd waar die CM-dev gasten nu mee bezig zijn ;). Komen vast om in het werk nu
whehe.
Als ze slim zijn, wachten ze een paar dagen, totdat er een stabiele kernel is, die alles weer correct kan aansturen...En vervolgens gebruiken ze die voor de i9000 :-)

Maar CM9 is natuurlijk veel meer dan alleen de kernel/drivers...stuk software wat voor alle toestellen hetzelfde werkt, zullen ze wel druk mee bezig zijn
TripleQ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:54:
[...]

Als ze slim zijn, wachten ze een paar dagen, totdat er een stabiele kernel is, die alles weer correct kan aansturen...En vervolgens gebruiken ze die voor de i9000 :-)

Maar CM9 is natuurlijk veel meer dan alleen de kernel/drivers...stuk software wat voor alle toestellen hetzelfde werkt, zullen ze wel druk mee bezig zijn
CM-Dev's zullen een hoop moeten samenvoegen om een ICS Framework te bakken voor alle toestellen... ;)
Intussen maar op Galnet ICS met Neo XX.1 - codename: mighty rhino kernel, pracht setje op dit moment. :9~

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/sl5tdz.png Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2potyz4.png

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 17-11-2011 09:15 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

• Dubbel Fristie
Ik heb nu de laatste mintberry MIUI ROM, met een nederlandse pack geflasht, ben nu echt zeer tevreden over de snelheid en interface.
Toch is me batterydrain enorm hoog.
Om 9 uur de telefoon uit de oplader gehaald en om 21:00 viel de telefoon uit

Vond zelf dat ik de niet bijzonder intensief gebruik.
Bij de batterijgebruik staat weergave op 40% (helderheid staat op automatisch) en mobiele standby neemt 33% voor zijn rekening (vrij hoog niet?)

Ook krijg ik na het flashen van de Nederlandse taal het niet meer voor elkaar dat het toetsenbord trilt bij aanslagen, enorm vervelend.
Alle instellingen in het menu geprobeerd maar niks mocht baten...
En... Weten jullie nog een Swype alternatief, vond het echt heel relaxed toen ik nog de stock ROM had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb me hier aangemeld, http://beta.swype.com/
Krijg je een key, en kan je het gewoon installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 11:51
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:51:
Ik heb me hier aangemeld, http://beta.swype.com/
Krijg je een key, en kan je het gewoon installeren
Heb je de voorwaarden daar al eens gelezen?:p
Volgens mij kunnen ze ALLES wat je typt inzien, aangezien het toetsenbord volledige internet toegang gebruikt;) Niet dat ik er wakker van lig, gebruik het zelf ook... maar wel apart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel Fristie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:17:
Ik heb nu de laatste mintberry MIUI ROM, met een nederlandse pack geflasht, ben nu echt zeer tevreden over de snelheid en interface.
Toch is me batterydrain enorm hoog.
Om 9 uur de telefoon uit de oplader gehaald en om 21:00 viel de telefoon uit

Vond zelf dat ik de niet bijzonder intensief gebruik.
Bij de batterijgebruik staat weergave op 40% (helderheid staat op automatisch) en mobiele standby neemt 33% voor zijn rekening (vrij hoog niet?)

Ook krijg ik na het flashen van de Nederlandse taal het niet meer voor elkaar dat het toetsenbord trilt bij aanslagen, enorm vervelend.
Alle instellingen in het menu geprobeerd maar niks mocht baten...
En... Weten jullie nog een Swype alternatief, vond het echt heel relaxed toen ik nog de stock ROM had!
Minyberry MIUI 1.11.11 eens proberen. Batterij is met stock kernel Glitch v12 goed maar met NEO XX1 hybride beter..dat wil zeggen SmartassV2 en deep sleep.
Verder prima rom OTA opties doet het goed..toetsenbord naar swiftkey, standaard mist idd een aantal functies..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1ya0bd.png black ice Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24l1qah.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:06:
[...]

Minyberry MIUI 1.11.11 eens proberen. Batterij is met stock kernel Glitch v12 goed maar met NEO XX1 hybride beter..dat wil zeggen SmartassV2 en deep sleep.
Verder prima rom OTA opties doet het goed..toetsenbord naar swiftkey, standaard mist idd een aantal functies..

[afbeelding]
Heb je een linkje voor de NEO XX1 hybride?

Ik heb ook 1.11.11 en heb hetzelfde..batterijduur is ok maar kan beter. Ben benieuwd hoe de NEO XX1 werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:25:
[...]

Heb je een linkje voor de NEO XX1 hybride?

Ik heb ook 1.11.11 en heb hetzelfde..batterijduur is ok maar kan beter. Ben benieuwd hoe de NEO XX1 werkt!
Neo XX.1 - codename: mighty rhino

Eerst even inlezen over deze kernel ;)

Edit: Miui 1.11.18 is er.....
Changelog

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 18-11-2011 11:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb Neo 18 nu 2 dagen geprobeerd, maar ik vind de Glitch kernel sneller, zuiniger én stabieler.
De neo kernel is bij mij echt minder zuinig, zelfs met deep sleep, wat geen verschil maakt bij mij. Ja, smartassv2 had ik als governor

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjah, de gewone Neo 18 vond ik ook niet bijzonder... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik heb wat vraagjes over CM:
Ik ben van plan om over te stappen op CM 7.1.
Nu vroeg ik me af, kun je nadat je CM flasht nog van modem veranderen? En zo ja, hoe? Daarnaast welk modem gebruikt CM standaard?

Daarnaast lees ik berichten dat je met CM slechtere foto's maakt. Nu maak ik vrij veel gebruik van de camera functie, mede omdat ik de kwaliteit van de foto's op stock gewoon erg goed vind voor een telefoon.
Nu wil ik die kwaliteit natuurlijk wel houden, dus ik vroeg me af, komt het door de camera driver in CM of komt het door de standaard android camera app en kan ik het verhelpen door een andere camera app te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
addictive_rhymz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:11:
Ik heb wat vraagjes over CM:
Ik ben van plan om over te stappen op CM 7.1.
Nu vroeg ik me af, kun je nadat je CM flasht nog van modem veranderen? En zo ja, hoe? Daarnaast welk modem gebruikt CM standaard?

Daarnaast lees ik berichten dat je met CM slechtere foto's maakt. Nu maak ik vrij veel gebruik van de camera functie, mede omdat ik de kwaliteit van de foto's op stock gewoon erg goed vind voor een telefoon.
Nu wil ik die kwaliteit natuurlijk wel houden, dus ik vroeg me af, komt het door de camera driver in CM of komt het door de standaard android camera app en kan ik het verhelpen door een andere camera app te installeren?
Modems zijn uiteraard in Cwm apart te flashen..Camera is goed in CM/MIUI. Vergelijkbaar met stock weet ik niet TE lang geleden ;)

JVT en ZSJPG zijn prima modems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
silitek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:17:
Mjah, de gewone Neo 18 vond ik ook niet bijzonder... >:)
Hmm oke.. Die NeoXX werkte bij mij helemaal niet goed. Hij was standaard overgeclocked naar 1600Mhz, waardoor hij telkens vastliep voordat ik hem terug kon clocken.. :/

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:31:
[...]

Hmm oke.. Die NeoXX werkte bij mij helemaal niet goed. Hij was standaard overgeclocked naar 1600Mhz, waardoor hij telkens vastliep voordat ik hem terug kon clocken.. :/
Dat is spijtig omdat de kernel hybride is, is dat drempel laag voor je CPU ook al bezit je een maandag editie.
Zelf is mijn CPU niet al te best maar draaid de kernel superieur..maar er zijn nog slechtere zo te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silitek & HaTe

Welke modem hebben jullie nu?

Gegroet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:09:
Silitek & HaTe

Welke modem hebben jullie nu?

Gegroet :)
ZSJPG ike.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevalt goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u een link? :P

Kan 'm niet zo 1,2,3 in bovenstaande toppa vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:52:
Heeft u een link? :P

Kan 'm niet zo 1,2,3 in bovenstaande toppa vinden :+
U vraagt!, wij draaien ;) ....ZSJPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
silitek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:58:
[...]

Dat is spijtig omdat de kernel hybride is, is dat drempel laag voor je CPU ook al bezit je een maandag editie.
Zelf is mijn CPU niet al te best maar draaid de kernel superieur..maar er zijn nog slechtere zo te lezen ;)
Wat wordt er eigenlijk met dat hybride bedoeld? Bij auto's snap ik het nog.. :p

Maar waarom wordt de CPU standaard op 1600Mhz gezet.. dat snap ik echt niet

Ik heb mijn CPU nu overigens op 1300 geclocked met 50mV undervolt :) Met de NEO kernel haalde ik 1200 nog niet eens zonder undervolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:32:
[...]

Wat wordt er eigenlijk met dat hybride bedoeld? Bij auto's snap ik het nog.. :p

Maar waarom wordt de CPU standaard op 1600Mhz gezet.. dat snap ik echt niet

Ik heb mijn CPU nu overigens op 1300 geclocked met 50mV undervolt :) Met de NEO kernel haalde ik 1200 nog niet eens zonder undervolt.
Er zijn drie verschillende uitvoeringen van en Kernel.
De Monolithische kernel
De Micro-Kernel
De Hybride Kernel

De Monolithische Kernel is een Kernel waar alle instructies van een Rom in een bestand zijn verzameld.
Een groot voordeel is, dat deze Kernel snel laad.
Een nadeel is dat als er een probleem is met een deel van de Kernel, het systeem stop.

De Micro-Kernel is een decentrale Kernel die zijn instructiesets verdeelt heeft over verschillende onafhankelijke geheugenlocaties. Veroorzaakt een onderdeel problemen, dan blijft de stabiliteit van het systeem gewaarborg.

De Hybride Kernel is een combinatie van de twee voorgaande systemen. ;)

Edit: Waarom Neo op 1600Mhz start en niet vanaf 1000Mhz omhoog is mij niet duidelijk.
Waarschijnlijk door verdeling hybride van geheugen word de CPU summier aangesproken op 1600MHz
Blijkt ook wel uit Quadrant geeft maar op 1600Mhz 2100 score dat haal je met een andere kernel
al op 1200Mhz/1300Mhz.

Edit1: Marge is zou dus "veilig" moeten zijn...waarom het voor jou niet werkt kan een combinatie zijn van Rom/modem of geheugencache vol.

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 18-11-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Misschien dat sommigen van jullie wel weten van het kleine /datadata geheugen bij CM en MIUI ROMs, en dat als deze vol zit, alle apps gaan ForceClosen.

Ik heb er laatst naar gevraagd (en hier) in het MintBerry MIUI topic en daar is een soort van antwoord uitgekomen (en hier betere uitleg).

En dan nu het resultaat.

Eerst had ik Quadrant scores van 1600-1800 en nu van 3000!! En ik ben natuurlijk ook blij dat ik niet meer de helft van mijn apps op de SD kaart hoef te zetten.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien op mijn telefoon: Afbeeldingslocatie: http://attachments.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=787747&d=1321702389 :P toch wel leuk

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 19-11-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt maar weer hoe beïnvloedbaar die Quadrant scores zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Hoezo? Dit heeft niks met de beïnvloedbaar, waar je zeker mee bedoelt dat er niet veel klopt van die scores (?), te maken. Quadrant geeft ook alleen maar weer wat hij meet. Wat hij meet klopt gewoon.

Je had beter kunnen zeggen: Blijkt maar weer hoe veel verschil er zit tussen de verschillende partities en bestandssystemen.

Of ben jij het niet daar niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik dit topic al eens op het spoor was:

http://forum.xda-develope...read.php?t=1215754&page=4

En ik, naast Quadrant scores, niet echt snap waarom de mount aan /data sneller zou
moeten zijn dan een partitie /data/data die zelfstandig staat t.o.v. de performance.
Beter gezegd; volgens mij is de performance gewoon hetzelfde maar goed. Dat dénk
ik.

Maar voor jou misschien dé oplossing. Ik wacht wel even tot iemand daar een scriptje maakt
en gooi mijn tel leeg. Probeer ik het nog een keer.

Hoe ziet jouw df -h er nu uit dan?

Van mij niet iets om FC's van te krijgen nog :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HDwyo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik zeg ook niet dat ik voel dat het sneller is, sterker nog, ik merk er niks van. Toch denk ik dat Quadrant wel wat zegt.
Dat topic had ik ook al wel gelezen :)

Anyways:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/21558454/df.png

Die /datadata is er dus nog wel, maar er komt in ieder geval niks meer bij. Dus in die zin is het ook wel jammer, omdat je nu die 172MB niet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 19-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik, maar voor mij is QUADRANT een performance monitor m.b.t. CPU, memory en graphics.
en een klein stukje i/o toch of? Of hoe werkt Quadrant ;).

Die 172 MB is jammer ja, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Het zou leuk zijn als iemand met wat meer benchmarks gaat testen en dan voor en na de aanpassing.
Want misschien zijn er wel betere benchmarks.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik graag doen, heb alleen nog niet goed gekeken WAT ik kwijtraak.
Ga zo jouw stukje wel even lezen in dat topic. Backups maken etc nog?
Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ja, backup maken met TB.

Ik heb dit net nog in het MIUI topic gezet op AW :):
Er is ook een manier hoe je het kan doen vanuit een bestaande installatie, maar die heb ik niet gebruikt en kan ik zo ook niet weervinden.

Maar zo moet het werken:
- ga naar recovery
- wipe data/factory reset
- voer de commandos uit via ADB shell
- reboot
- zet backup terug met TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:37
silitek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:18:
[...]

Modems zijn uiteraard in Cwm apart te flashen..Camera is goed in CM/MIUI. Vergelijkbaar met stock weet ik niet TE lang geleden ;)

JVT en ZSJPG zijn prima modems...
Super Thx! Dat gedoe met die datata partitie hierboven ziet er ook wel interessant uit. Als ik ga flashen dan wipe ik toch alles dus dat neem ik dan meteen ook maar even mee denk ik. Kan dat gewoon met rootexplorer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:59:
Wil ik graag doen, heb alleen nog niet goed gekeken WAT ik kwijtraak.
Ga zo jouw stukje wel even lezen in dat topic. Backups maken etc nog?
Of?
Heb het weergevonden, hoe je de data behoud (volgens deze persoon dan)
If you are trying to perform the fix in terminal emulator, run the following commands:

su
rm /data/data
mkdir /data/data
chown system:system /data/data
cp -a /datadata/* /data/data

This should apply the fix while preserving your apps and data. Your phone may act a bit janky, but if you fix permissions a couple of times (with a reboot or two in between) and wipe your dalvik everything should be fine.
bron: http://rootzwiki.com/topi...-google-apps/page__st__30

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 19-11-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, top probeer ik die laatste zo eventjes!

Welke Benchmark-appjes zijn nog meer goed, weet jij dat HaTe?
Dan check ik er zo een paar tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
CF-bench schijnt goed te zijn.. Verder weet ik zo ook niet.

hmm, ik heb even bekeken, maar volgens mij test hij niet echt de data I/O, dus dan heb je er niet veel aan.

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 19-11-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Hmm die laatste Neo18 gaf mij plots een stevige data loss en wat vreemde problemen incl. de beruchte "hello hello" bug. Ben nu wat met governors en schedulers aan het experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:33:
CF-bench schijnt goed te zijn.. Verder weet ik zo ook niet.

hmm, ik heb even bekeken, maar volgens mij test hij niet echt de data I/O, dus dan heb je er niet veel aan.
AnTuTu it is ;)

Leuke benchmark app! Die ben ik nú as we speak draaien. BenchmarkPI is namelijk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:27:
[...]

Heb het weergevonden, hoe je de data behoud (volgens deze persoon dan)
Heb 3 of 4 keer cache gewiped en permissions fixed maar mijn tel zo maar een
CWM restore geven, want reageert érg slecht ná deze actie whehe.

Anyway bevindingen, niet geheel onbelangrijk, heb 'm niet zo hoog overclocked,
althans wel met hele lage UV maar enfin, exact het beeld dat jij ook laat/liet zien:

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/miBxj.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/25GPq.png

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ziAPI.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ftMHO.png

AnTuTu deed aardig moeilijk over de test, rechten voor schrijven naar SD kloppen
dus niet en vandaar de misschien andere 'waarde' ;). Echt wijzer worrd je er niet
van. Database I/O is iig al wel een stuk sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Hmm, ik had hem minder hoog geclocked (1400) en toch had ik een veel hogere score bij Quadrant.
Ik had echter wel wat stabiliteits problemen, maar daar ben ik nog mee bezig om het juiste voltage te vinden :)

Ik haal overigens op 1440Mhz met AnTuTu 3969 punten en db IO van 540 punten

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 19-11-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware undervoltage en andere ROM zullen vast- en zeker de boosdoeners zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschuiven van datadata is leuk, reageerd Quadrant heftig op I/O waardes..AnTuTu is een betere benchmark app. Verder brengt het geen Romsnelheid ;)

Met behoud van m'n mb's :P +Neo Hybride/smartassv2

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zja5j4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, lijkt me ook als er geen CPU/memory wijzigingen zijn geweest. I/O dus
wel, maar wel interessant gegeven, dat het misschien zelfs niet alleen voor
Quadrant een verbetering in I/O snelheid geeft, who knows.

Ander puntje, dat wel écht verbetering brengt voor mij, is de nieuwe Glitch v13.
Nu dan ook zónder de Glitch-app te krijgen. Morgen zelf maar 'ns spelen met
1600 Mhz.

:Y) -> http://androtransfer.com/

(vergeet leakage niet te wijzigen in CWM die allemaal nieuwe opties bevat)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/MCdeO.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Nice! Die nieuwe glitch ga ik er dan ook maar even opzetten. Ik ben nu erg tevreden met v12 nog, dus maar eens kijken wat v13 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op zondag 20 november 2011 @ 02:46:
Nice! Die nieuwe glitch ga ik er dan ook maar even opzetten. Ik ben nu erg tevreden met v12 nog, dus maar eens kijken wat v13 brengt.
Waar ik met Glitch v13 tegenaan loop is het geluid met name de telefoongesprekken op luidspreker...
Veel galm en voor de tegenpartij niet te verstaan!!
Ook al last van met v12, by the way

Edit: Full wipe system en opnieuw met Glitch V13 stoeien..nu wel goed.
Max OC is 1500Mhz op HL en Screenstate CWM menu>glitsch>enable
Nu maar eens met UV aan de slag en kijken battery-use verloop..wel een mooie en snelle kernel :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rpzk12.png

[ Voor 26% gewijzigd door silitek op 20-11-2011 11:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIUI MintBerry Edition 1.11.18 is er met kernel Neo 18 didle erin....
1600Mhz stable persoonlijk betere kernel dan Glitch algemeen....

Changelog:
1.11.18
- Switched to Platypus NEO18-lednotification-didle kernel (no more soft touch keys bug, not working bln and battery drain)
- Fixed 720p recording (I'll try to make it smoother in next release. But it works flawless now)
- Removed SuperCharger LMK (We're not on Sammy roms. Our ram management works great so no need to kill app. Android will think about that)
- Improved MintBerry tweaks for a smoother experience + no need of Supercharger
- Added SIP Calling over 3G
- Re-added Launcher with Scrollable widget support
- Updated to Glitch V13 (OTA)
- Updated to FuguMod 1977v (OTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 20 november 2011 @ 08:18:

Max OC is 1500Mhz op HL en Screenstate CWM menu>glitsch>enable
Nu maar eens met UV aan de slag en kijken battery-use verloop..wel een mooie en snelle kernel :P
Hoe heb je de UV nu? Al hebben we niet dezelde leakage, maar voor
mijn bevatting een beetje:

1500 -25
1440 -50
1400 -50
1200 -50
1000 -75
400 -125
200 -175
100 -200

Heb nog niet geprobeerd of ik 'm >1200 nog wat verder kan trappen.
Medium leakage! Jammer dat er geen CPU hetzelfde is in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:27:
[...]

Hoe heb je de UV nu? Al hebben we niet dezelde leakage, maar voor
mijn bevatting een beetje:

1500 -25
1440 -50
1400 -50
1200 -50
1000 -75
400 -125
200 -175
100 -200

Heb nog niet geprobeerd of ik 'm >1200 nog wat verder kan trappen.
Medium leakage! Jammer dat er geen CPU hetzelfde is in deze.
Ben weer terug op Neo krijg Glitch maar niet lekker draaiend..aantal SoD's gehad, "Bad CPU" for me i think
Neo geeft geen krimp toch meer performance met setting:

1600-25
1500-25
1440-50
1400-50
1300-50
1200-50
1000-75
800-75
600-100
400-125
200-150
100-200

Edit Nieuwe Mintberry geeft prima resultaat

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24kz80x.png Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cwpgrk.png

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 20-11-2011 19:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
silitek schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:19:
MIUI MintBerry Edition 1.11.18 is er met kernel Neo 18 didle erin....
1600Mhz stable persoonlijk betere kernel dan Glitch algemeen....

Changelog:
1.11.18

- Fixed 720p recording (I'll try to make it smoother in next release. But it works flawless now)
Werkt dit nou een keer echt? Ik heb het onderhand al duizend keer gezien bij MIUI / CM7 roms en bij geen één werkt het bij iedereen helemaal goed..
Daarmee bedoel ik dus zonder die glitches erin..

[ Voor 4% gewijzigd door SOEFuture op 20-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOEFuture schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:04:
[...]

Werkt dit nou een keer echt? Ik heb het onderhand al duizend keer gezien bij MIUI / CM7 roms en bij geen één werkt het bij iedereen helemaal goed..
Daarmee bedoel ik dus zonder die glitches erin..
Camera record doet me niet zoveel, testje van een minuut gedraaid ziet er redelijk smooth en "Laggy" vrij uit.
Belofte wordt waargemaakt in deze!!... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik draai van CM7 de nightly van 16-11 en heb afgelopen weekend hd (720) gefilmt zonder enige lag. Ik testte het voorheen met enige regelmaat dus ik kan met zekerheid zeggen dat dat probleem voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:15

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik heb de MintBerry 1.11.18 erop staan met NEO 18 kernel en Black Ice thema...wat ziet dit er supersexy uit zeg! En het werkt bijna allemaal perfect! De beste rom die ik heb gehad! Zelfs als je van CM7.1 komt is dit weer genieten.

Enige waar ik tegenaan loop: Ik probeer rootexplorer te installeren, maar dat lukt dus niet. "Kan applicatie niet installeren"...

Wie weet wat het euvel zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indien de Applicatie op je externe SD staat, en/of toewijzen>instellingen>ontwikkelaars>onbekende bronnen.
Of RootExplorer app op je interne SD verhuizen...

Tips: (bron XDA)

Q) Ik zie een groene tint als het display gaat dimmen.

A) Dit probleem lijkt bij het mengen van punchy instellingen op Voodoo Color met lage niveaus van helderheid. Gelieve de volgende stappen uit:

1. Ga naar Instellingen / Persoonlijk / Weergave-instellingen
2. Stel Automatische helderheid ON
3. Tik op Geavanceerde modus
4. Schakelaar "Use custom" ON
5. Tik op "Licht niveau te dimmen" en zet deze op 20 (standaard)

Nu blijft automatisch de helderheid aan, als je wilt, of gewoon uit te zetten.

Q) Ik gebruik een kernel met VC en de kleuren zien er erg lelijk!

A) Ik stel voor dat je een possibile configuratie, maar u kunt de waarden aanpassen als je wilt totdat je tevreden bent met de resultaten.

1. Open Voodoo Controle
2. in "Color profielen" kiezen Voodoo profiel
3. in "Screen RGB multipliers" ingesteld Red tot 321 *, Groen tot 321 * en Blauw tot 395 *
4. in "Screen V1 gamma hack" te kiezen Punchy instellingen

Q) De externe speaker volume is te laag.

A) Dat is normaal. Zorg ervoor dat u DSP Manager een aantal instellingen zoals beschreven tweak:

1. Open DSP Manager
2. Selecteer Telefoon Speaker
3. Schakel de equalizer
4. Tik op de foto hieronder
5. Schuif de laatste drie waarden tot 3,0

Als u denkt dat de hoge tonen te hoog zijn, stelt u een iets lagere waarde dan 3,0 op de laatste een.

Q) De datadata map is te klein! "Het zegt dat de data-partitie vol is wanneer het proberen om een toepassing te installeren, maar dat is het niet!

A) Dit is een CM7 bug die aanwezig was sinds de eerste poorten. Ik denk dat er een reden achter deze keuze, omdat / datadata is een mount-punt echter, ... deze kleine tijdelijke oplossing:

1. Open Root Explorer of een daarmee gelijk app
2. Verwijder map / data / data
2. Kopieer de map / datadata naar / data /
3. Verander de naam van de map / data / datadata naar / data / data /
4 Reboot

Maak je geen zorgen: je verliest geen app of gegevens nadien.

Q) Het kan mijn operator niet vinden bij het opstarten, maar alles is prima na enige tijd

A) Als u hebt geprobeerd veel modems te knipperen en zijn ziek van worden zwierven naar een andere operator bij het opstarten en die op uw netwerk operator handmatig in te stellen of wachten tot het later opdagen, volgt u deze eenvoudige stappen:

1. Ga naar Instellingen / Systeem / Mobile Network Settings
2. Zorg ervoor dat data roaming is ingesteld op OFF
3. Tik op "Netwerk-type selectie";
4. Selecteer "Alleen 3G"

:)

[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 21-11-2011 08:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
silitek schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:17:
Indien de Applicatie op je externe SD staat, en/of toewijzen>instellingen>ontwikkelaars>onbekende bronnen.
Of RootExplorer app op je interne SD verhuizen...

-knip-
Die groene tint heb ik ook al tijden, wist niet dat er een oplossing voor was ;) maar boeit me ook niet zoveel...

Is de nieuwe mintberry een aanrader om te flashen? (zit nu op superosr)

[ Voor 73% gewijzigd door gabn88 op 21-11-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mijn kernel van de GalnetMIUI poort heeft zichzelf gisteren gedetoneerd :X Niets werkte meer en zelfs een kernel cleaning script en daarna een nieuwe build erover werkte ook niet...

Nu maar factory reset en nieuwe build erover gesmeten en nu werkt het weer...

Beetje jammer :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
silitek schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:17:

Q) Het kan mijn operator niet vinden bij het opstarten, maar alles is prima na enige tijd

A) Als u hebt geprobeerd veel modems te knipperen en zijn ziek van worden zwierven naar een andere operator bij het opstarten en die op uw netwerk operator handmatig in te stellen of wachten tot het later opdagen, volgt u deze eenvoudige stappen:
_/-\o_ _/-\o_ voor die zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, geweldig he google vertaler :9
gabn88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:04:
[...]
Die groene tint heb ik ook al tijden, wist niet dat er een oplossing voor was ;) maar boeit me ook niet zoveel...
Is de nieuwe mintberry een aanrader om te flashen? (zit nu op superosr)
Ik zou het doen. Kleine +jes zoals rec video 720P b.v...OTA functies ook wel aardig en MIUI met Neo
Klinkt een beetje als een Fanboy :+

[ Voor 54% gewijzigd door silitek op 21-11-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Ben van plan maar weer 's wat te flashen, zit nu nog op de laatste SuperOSR met ICS theme. Twijfel nu tussen een paar opties: Galnet MIUI ICS, MintBerry 1.11.18 of Cyanofortomorrow (link). Iemand al ervaring met die laatste? En welke is op dit moment het beste voor mij? Eigenlijk moet vooral de batterij lang meegaan en de fm radio werken, rest is niet belangrijk.

edit: laat maar zitten, heb Cyanofortomorrow even geprobeerd, vond het niks, zit nu op Galnet MIUI ICS met Black Ice theme, denk dat ik deze even langer ga testen.

[ Voor 16% gewijzigd door crispo op 21-11-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf 1.11.11. Probeer OTA naar 1.11.18 te komen. Downloaden gaat prima, alleen bij het updaten installeert ie 1.11.18 wel maar bij reboot blijkt ie nog steeds 1.11.11 te zijn!

Forum op MIUI NL geeft aan dat sommige mensen een corrupte file hebben. Vraag me alleen af, hoe los ik dit op? Toch weer harde reset? Of is er een andere manier om een goede 1.11.18 erop te krijgen (en de corrupte eraf te knikkeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
crispo schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:26:
Ben van plan maar weer 's wat te flashen, zit nu nog op de laatste SuperOSR met ICS theme. Twijfel nu tussen een paar opties: Galnet MIUI ICS, MintBerry 1.11.18 of Cyanofortomorrow (link). Iemand al ervaring met die laatste? En welke is op dit moment het beste voor mij? Eigenlijk moet vooral de batterij lang meegaan en de fm radio werken, rest is niet belangrijk.

edit: laat maar zitten, heb Cyanofortomorrow even geprobeerd, vond het niks, zit nu op Galnet MIUI ICS met Black Ice theme, denk dat ik deze even langer ga testen.
Haha, same here;) Begint weer te kriebelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Inderdaad, nu alleen nog even stoeien met kernels, scripts, ov, uv, governors, smartass, en meer dingen waar ik niet veel vanaf weet. Als iemand hier tips/ideeën over heeft, graag! Heb voor het moment alleen de Neo XX.1 kernel erop gezet (natuurlijk op aanraden van silitek) en voodoo control plus. Nu kijken of het beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
ICS zit nu in zn Alpha 6, en dit werkt er nog niet:
Bluetooth
GPS
Camera
Video Recorder
En dit dus wel:
Both cellphones:
Hardware Acceleration
Audio
calls, sms, 3g (with a ugly patch but it works.)
Touch
Wifi
SDCards (internal and external)
Market
Contacts sync
Calendar sync
Ben nu backups aan het maken, zo maar eens uitproberen :).

[ Voor 16% gewijzigd door Pino112 op 21-11-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:50:
ICS zit nu in zn Alpha 6, en dit werkt er nog niet:

[...]

En dit dus wel:

[...]

Ben nu backups aan het maken, zo maar eens uitproberen :).
Alpha's laat ik nog links liggen...Zodra de Beta's er zijn ga ik ook kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Ik ga weer eens wat nieuws proberen en ben er niet uit welke ik zal nemen:

1. Galnetmiui ICS weekly 1.11.9

of

2. MintBerry Edition 1.11.18

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeBrun schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:21:
Ik ga weer eens wat nieuws proberen en ben er niet uit welke ik zal nemen:

1. Galnetmiui ICS weekly 1.11.9

of

2. MintBerry Edition 1.11.18

Tips?
MintBerry vind ik persoonlijk iets beter door o.a. totaalpakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Ok dan ga ik die eens proberen, heb tot nu toe alleen galnet's miui builds geprobeerd.

Voor een complete clean install:

Alles wipen (behalve boot) in CWM, dan cleaning script, en dan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Dat kan je doen ja. Vraag je wel af of dat wipen wel echt nodig is.. Je komt immers al van MIUI af..

[ Voor 69% gewijzigd door HaTe op 21-11-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08
LeBrun schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:59:
Ok dan ga ik die eens proberen, heb tot nu toe alleen galnet's miui builds geprobeerd.

Voor een complete clean install:

Alles wipen (behalve boot) in CWM, dan cleaning script, en dan flashen?
Op de first page van het XDA topic van Mintberry zie je precies wat je moet doen. Cleaning script of caches schoonmaken is niet eens nodig, want die zijn er al ingebakken door Lippol.

Die nieuwe NEO kernel is trouwens heerlijk zuinig, de vorige (Glitch) had 2-3% drain per uur, NEO maar 1%. (Met 3G altijd aan en twitter sync op 15min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Welke NEO? 18 of de XX?
Ik had 18 geprobeerd, maar die was minder zuinig dan Glitch v12.. Nu heb ik er Glitch v13 op staan en deze is bij mij volgens wel minder zuinig dan v12.. Maar ik heb de governer wel op Smartassv2 staan nu en hij gaat niet meer in deep sleep. Denk dat ik die dus maar terug zet naar ondemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
silitek schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:45:
[...]

Alpha's laat ik nog links liggen...Zodra de Beta's er zijn ga ik ook kijken ;)
Draait verdomd goed voor een alpha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:32:
Welke NEO? 18 of de XX?
Ik had 18 geprobeerd, maar die was minder zuinig dan Glitch v12.. Nu heb ik er Glitch v13 op staan en deze is bij mij volgens wel minder zuinig dan v12.. Maar ik heb de governer wel op Smartassv2 staan nu en hij gaat niet meer in deep sleep. Denk dat ik die dus maar terug zet naar ondemand
Krijg je 'm wel in deepsleep met Smartass (normaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twinkie89 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:18:
[...]

Die nieuwe NEO kernel is trouwens heerlijk zuinig, de vorige (Glitch) had 2-3% drain per uur, NEO maar 1%. (Met 3G altijd aan en twitter sync op 15min)
Ja, Neo18-didle is met stip beste CM7/MIUI kernel momenteel...stabiel met OC/UV waardes.
Zeer snel, zuinig in (ver)gebruik en komt standaard mee met MintBerry.

:)

Edit: "Deep sleep" problemen los je op door Will MIUI&CM7 cleaner te draaien opnieuw kernel flashen!
Eventueel op 100% in Cwm battery-status clear.

CPU Governor welke dan ook moet deep sleep altijd werken!!

[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 22-11-2011 09:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Dus ik heb eigenlijk de verkeerde keuze gemaakt door niet MintBerry maar Galnet te kiezen en ook de Neo XX.1 ipv Neo18? Want dan ga ik dat vandaag meteen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

crispo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:12:
Dus ik heb eigenlijk de verkeerde keuze gemaakt door niet MintBerry maar Galnet te kiezen en ook de Neo XX.1 ipv Neo18? Want dan ga ik dat vandaag meteen veranderen.
Mwah wisselt per release. Nu is het Mintberry weer en de vorige keren was het Galnet.

Ik heb nu Galnet en ben zeer tevreden eigenlijk. Als Galnet niet goed is ga ik wel weer Mintberry proberen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Welke kernel gebruik jij?
En nog andere vraag, hoe zit dat nou met die governors? Die moet je toch met een app als Voltage Control instellen? En als je dat niet doet, stelt de kernel (in mijn geval Neo XX.1) dan zelf iets in?
Om het vragenvuur compleet te maken, wat zijn de grootste verschillen tussen MintBerry en Galnet? Bepaalde voor-/nadelen?

[ben niet te lui om alles op te zoeken, maar vertrouw meer op jullie expertise dan die van andere sites]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

crispo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:25:
Welke kernel gebruik jij?
En nog andere vraag, hoe zit dat nou met die governors? Die moet je toch met een app als Voltage Control instellen? En als je dat niet doet, stelt de kernel (in mijn geval Neo XX.1) dan zelf iets in?
Om het vragenvuur compleet te maken, wat zijn de grootste verschillen tussen MintBerry en Galnet? Bepaalde voor-/nadelen?

[ben niet te lui om alles op te zoeken, maar vertrouw meer op jullie expertise dan die van andere sites]
Ik gebruik de standaard kernel van elke release. Ga niet lastig zitten kloten met nieuwe kernels en dergelijke want voor mij heeft de stock kernel meestal wel de beste batterij/performance mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:16:
[...]

Mwah wisselt per release. Nu is het Mintberry weer en de vorige keren was het Galnet.

Ik heb nu Galnet en ben zeer tevreden eigenlijk. Als Galnet niet goed is ga ik wel weer Mintberry proberen :+
Galnet is niet verkeerd!! Al krijg het zachtjes aan wel een beetje last van "Darky's rom" effect...
Te "overload" met onodige "toeters en bellen" meuk rommetjes. Merk je op ten duur in performance.
Zodra deze Dev-jes zich scheiden van XDA en z'n eigen tour bewandelen word het minder en minder..

Lippols dev met z'n MintBerry doet dat dan met zijn "twist" wel goed. OTA prima, aantal tweaks waardoor Thunderbolt script b.v niet meer nodig zo ook rom flash met kernel cleaner erin.
Dat zijn dingen daar hebben we wat aan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:33:
[...]

Galnet is niet verkeerd!! Al krijg het zachtjes aan wel een beetje last van "Darky's rom" effect...
Te "overload" met onodige "toeters en bellen" meuk rommetjes. Merk je op ten duur in performance.
Zodra deze Dev-jes zich scheiden van XDA en z'n eigen tour bewandelen word het minder en minder..
Wisselt per rom. De laatste heeft helemaal niets buiten de standaard MIUI om. Zelfs de interface is die van MIUI en niet de theme van Galnet die ze hiervoor hadden. Maxthon is er ook weer uitgesloopt... Galnetvideo lijkt de enige tool die niet standaard in MIUI hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:42:
[...]

Wisselt per rom. De laatste heeft helemaal niets buiten de standaard MIUI om. Zelfs de interface is die van MIUI en niet de theme van Galnet die ze hiervoor hadden. Maxthon is er ook weer uitgesloopt... Galnetvideo lijkt de enige tool die niet standaard in MIUI hoort te zijn.
Daar heb jij weer gelijk in... ;) Klopt, laatste versie's zijn relatief basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:48:
[...]

Daar heb jij weer gelijk is... ;) Klopt, laatste versie's zijn relatief basic.
Nou ja die daarvoor zat vol met allerhande meuk dus toen maar de ICS gebruikt omdat er daar weinig inzit :+ Nu weer de normale want de kernel had zichzelf gedetoneerd en zat vast in een bootloop :+

Normale is puur toeval dat die basic is in mijn geval maar vind het stiekem wel prettig. Voor de rest loopt die gewoon soepel en de batterij lijkt goed in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:50:
[...]

Nou ja die daarvoor zat vol met allerhande meuk dus toen maar de ICS gebruikt omdat er daar weinig inzit :+ Nu weer de normale want de kernel had zichzelf gedetoneerd en zat vast in een bootloop :+

Normale is puur toeval dat die basic is in mijn geval maar vind het stiekem wel prettig. Voor de rest loopt die gewoon soepel en de batterij lijkt goed in orde.
Dat dus, en slechte rom's bestaan al een tijdje niet meer simpelweg omdat het uitgangspunt hetzelfde is. Meer een kwestie van smaak en of zo'n leuke "innovatie" van Lippols rom. Kernelcleanertje ingebakken, standaard met een leuke kernel desnoods via OTA een andere neerhalen..talenpakket.
Verder is de basis gelijk!!

Zelfs Alpha 6 ICS schijnt al behoorlijk te draaien :) ..dit soort aanlopen naar een final release is weleens anders geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Vinden de mensen die zo vaak flashen het niet irritant dat je je "eigen" woorden kwijt bent uit het woordenboek? En de wifi en (gmail + exchange) account instellingen? Of kun je die tegenwoordig allemaal zonder problemen backuppen en terug zetten met TB?
.
Daarnaast heb ik ook wel soms dat het terugzetten van data niet helemaal goed gaat... wel lastig, want dan moet ik die apps weer opnieuw instellen (en dat zijn er onderhand nogal wat ;)). En bij mijn favoriete en enige spelletje verlies je de verbinding met je account (paradise island), dus dan moet je eerst een mailtje sturen naar die lui en dan fixen ze het voor jou... Volgens mij kennen ze mij onderhand al daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gabn88 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:16:
Vinden de mensen die zo vaak flashen het niet irritant dat je je "eigen" woorden kwijt bent uit het woordenboek? En de wifi en (gmail + exchange) account instellingen? Of kun je die tegenwoordig allemaal zonder problemen backuppen en terug zetten met TB?
TBpro hier en ik zet alles elke keer naar de backup en TBpro zet elke keer alles netjes terug. Zelfs SMSjes en instellingen voor wifi en account. Ik heb Swiftkey X dus ik heb geen last van het woordenboek.
Daarnaast heb ik ook wel soms dat het terugzetten van data niet helemaal goed gaat... wel lastig, want dan moet ik die apps weer opnieuw instellen (en dat zijn er onderhand nogal wat ;)). En bij mijn favoriete en enige spelletje verlies je de verbinding met je account (paradise island), dus dan moet je eerst een mailtje sturen naar die lui en dan fixen ze het voor jou... Volgens mij kennen ze mij onderhand al daar ;)
Koop de pro. Die werkt veel beter. Vooral met het terugzetten van de data. Alles gaat automatisch :9~ Aanklikken en gaan. In mijn geval met MIUI knalt hij alles direct op de juiste plek. Alle mapjes en tabbladen in mijn MIUI launcher staan weer netjes O+ Voor de rest alleen eventjes Fasterfix instellen en Adfree updaten en toevoegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kon het niet laten en Alpha 6 ICS erop..grappig werkt best aardig 3G ook..
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
silitek schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:18:
Yep, ik draai het nu ook al 2 dagen...
Zijn nog wel een paar dingen die niet werken...
Facebook app doet vrij weing :( Tweetdeck is nog niet beschikbaar voor ICS in de market (waar het eerder wel was, maar crashte)

Camera en GPS werken ook nog niet, maar de developer heeft al aangegeven dat die bij hem al werken, dus dat zal vanavond wel komen (woont in Argentinie en werkt overdag)

http://code.google.com/p/ice-cream-sandwich-sgs/issues/list
Niet alle issues die daar staan heb ik overigens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:18:
Waar haal je die vandaan?

Moet wel zeggen dat mij is opgevallen dat de laatste paar Galnetbuilds ik absoluut niet meer gebruik kan maken van Navigation... Crasht en de hele telefoon slaat vast... Zowel de ICS van Galnet als de normale builds...

Pagina: 1 ... 81 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.