Ik kwam van chameleon final en niet lippo's cleaning script gedaan... wel alles van de interne opslag gehaald, en full wipe (factory reset + daarna cache), werkt prima dan.silitek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
Uitvallen mag niet en is niet rom gerelateerd..of je UV setting met name 100Mhz staat TE laag.
Voor % instellingen>cyanogenMod>interface>statusbalk tweaks
[...]
Factory reset/wipe data Lippo's cleaning script en flashen..
Aantal posten terug staat er eventueel nog een verhaaltje over Batterij..
Ja, dat kan ook zelf gebruik ik altijd Lippo deze neemt de o.a. cache auto ook mee...gabn88 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:29:
[...]
Ik kwam van chameleon final en niet lippo's cleaning script gedaan... wel alles van de interne opslag gehaald, en full wipe (factory reset + daarna cache), werkt prima dan.
Tubes....It's what make music music!
Welke kernel gebruiken jullie bij Galnet Miui? Ik zou graag BLN hebben..
ik ben nu de kang versie aan het installen. Gaat opzich prima, ik begin met heimdall en flash in 1x stock JVT met bootloaders en een rooted kernel.
Daarna doe ik allerlei factory resets, clean script en flash ik de cm7 kang versie. Gaat ook lekker.
Wat niet lekker gaat (en waar ik eerder nooit last mee had) is het installen van gapps. Ik heb lang de versie van juni gebruikt, zoals op de cyanogen wiki staat. Die start op, mag je wat apps aanvinken en gaat ie installen.
Met de laatste versie laat hij zich steeds onderbreken door de Google Android setup. Ik kom dus nooit toe aan het installen van apps.
Ik kan later wel terug naar de markt om het handmatig af te maken maar vind dit best irritant. Is er iemand hier die weet of dit normaal gedrag is?
edit: verder is het zo dat het automatisch installen niet helemaal lekker loopt. Veel (onterechte) errors, er zou ruimte tekort zijn. Dat is dus niet echt zo.
Daarna doe ik allerlei factory resets, clean script en flash ik de cm7 kang versie. Gaat ook lekker.
Wat niet lekker gaat (en waar ik eerder nooit last mee had) is het installen van gapps. Ik heb lang de versie van juni gebruikt, zoals op de cyanogen wiki staat. Die start op, mag je wat apps aanvinken en gaat ie installen.
Met de laatste versie laat hij zich steeds onderbreken door de Google Android setup. Ik kom dus nooit toe aan het installen van apps.
Ik kan later wel terug naar de markt om het handmatig af te maken maar vind dit best irritant. Is er iemand hier die weet of dit normaal gedrag is?
edit: verder is het zo dat het automatisch installen niet helemaal lekker loopt. Veel (onterechte) errors, er zou ruimte tekort zijn. Dat is dus niet echt zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Aapzak op 16-10-2011 12:31 ]
PSN ID: Aapzak
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Captain Obvious schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:58:
Wat is eigenlijk het verschil met die KANG versie? Is die zoveel beter dan de gewone stable 7.1 die ik nu draai?
silitek schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:50:
O.a dit:
So here I am releasing a KANG build with my changes to stackable mounts. To explain what stackable mounts is: you know how on a Samsung ROM the internal storage was mapped to /sdcard and the external was mapped to /sdcard/external_sd? It's this. The external storage will now be stacked inside of the internal storage.
What this KANG build includes:
- Stackable mounts (internal mapped to /mnt/sdcard, external mapped to /mnt/sdcard/external_sd)
- CMParts logic fix (CM Settings->Application->Use internal storage is now checked when actually using the internal storage---default behavior)
- Updated kernel (includes frequency and cypress patches by pawitp as well as initial dock sound work done by coolya--note: this still needs dock sound redirector on the market to work properly)
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 14:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Zo eindelijk na een lang weekend weg te zijn geweest op kamp de GalnetMIUI weekly geflashed en ik heb radio
Het werkt bijzonder goed. Alleen nog geen RDS maar dat is een bijzaak. Hij werkt en ik vind dat eigenlijk al een hele prestatie.
Zal vanavond als ik een camera kan vinden een filmpje schieten. Het is echt gaaf.
Zal vanavond als ik een camera kan vinden een filmpje schieten. Het is echt gaaf.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Meld ook dan gelijk hoe snel je batterij leeg is..Als ik het zo leest is dat een drama in GalnetMIUITouchdomex schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:12:
Zo eindelijk na een lang weekend weg te zijn geweest op kamp de GalnetMIUI weekly geflashed en ik heb radio![]()
![]()
![]()
![]()
Het werkt bijzonder goed. Alleen nog geen RDS maar dat is een bijzaak. Hij werkt en ik vind dat eigenlijk al een hele prestatie.
Op de nieuwste galnet krijg ik bij bijna elke app force close problemen. (goggles, keyboard, terminal enz)
Ga naar CWM en "fix permissions" (ik geloof bij advanced)...t mac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:09:
Op de nieuwste galnet krijg ik bij bijna elke app force close problemen. (goggles, keyboard, terminal enz)
Als dat niet werkt: opnieuw flashen.
Succes
Of probeer deze versie van Miui eens. Erg snel.t mac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:09:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1296440
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Zit je /data/data partitie niet vol toevallig? Zo ja, dan moet je wat apps op je SD zetten.t mac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:09:
Je kan dit checken door in Terminal (of adb shell) df te typen (eerst su krijgen)
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wat ik me afvraag (en niet alleen bij MIUI maar van alle binaries voor op de telefoon): hoe kunnen we weten of de maker van deze binary geen vieze dingetjes heeft ingebouwd.
Niet.. Maar dat is bij elk programma he
Kwestie van vertrouwen en ervaringen afgaan
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Dat was de vorige build ook al en hij lijkt op hetzelfde niveau te zittensilitek schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:
[...]
Meld ook dan gelijk hoe snel je batterij leeg is..Als ik het zo leest is dat een drama in GalnetMIUI

Nou ja ondertussen heb ik de donatie versie van Titanium Backup dus ik kan perfect switchen van rom en alle kleine foutjes met koppelingen richting de market oplossen. Vandaag voor het eerst gedaan en er stonden direct 14 updates klaar
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mint Berry edition van MIUI ownt Galnet toch wel bijzonder hard, zwaar aan te raden.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Werkt daar FM ook? Ben zo blij dat die in ieder geval eindelijk werkt nu eindelijkVanStino schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:48:
Mint Berry edition van MIUI ownt Galnet toch wel bijzonder hard, zwaar aan te raden.
Enige onderbouwing waarom ie de galnet "owned"?VanStino schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:48:
Btw heeft iedereen ook nog last van dat je sgs niet doorlaad nadat ie fully charged. Want ik haal dus in de ochtend de oplader er uit en dan dropt de batterij van 100 naar 93 ofzo.
Ik vraag me af wat mensen hier de fijnste roms vinden, voor de lange termijn.
Heb zelf ervaring met stock, villain rom en galnet miui stable.
Waarvan galnet miui mij tot nu toe het best bevalt.
Kan dit nog beter? Ik zou liever geen basic functies zoals bluetooth en radio missen zonder dat daar concrete voordelen tegenover staan.
Heb zelf ervaring met stock, villain rom en galnet miui stable.
Waarvan galnet miui mij tot nu toe het best bevalt.
Kan dit nog beter? Ik zou liever geen basic functies zoals bluetooth en radio missen zonder dat daar concrete voordelen tegenover staan.
1) met stip Cm7 stabiel, snel en lange battery-duur (idem SuperOSR)technofreak1 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 03:58:
Ik vraag me af wat mensen hier de fijnste roms vinden, voor de lange termijn.
2) MIUI interface, gebruiksvriendelijk mooi UI. Battery slecht.
3) Juwe's/Doc roms
4) stock
Mint Berry is een cleane MIUI met enkel op de achtergrond tweaks voor batterij en smoothness. Ik heb maanden Galnet's MIUI gebruikt en bijna constant had ik last van die Android OS battery drain, telefoon ging niet in deep sleep en het team van Galnet kwam enkel aan met oplossingen die het probleem voor enkele uren oploste. In die Mint Berry editie heb ik al twee weken geen spoor van de Android OS bug gezien, hij werkt voelbaar sneller dan Galnet en er zit veel minder bloat in. Mijn battery monitor berekent mijn battery life op +- 2d en 12u bij licht gebruik. 16 uur van de lader met een 20-tal berichten verstuurd, 15min bellen, 20min GPS & data en automatisch syncen via wifi elke 30 min laat bij mij nog 76% batterij over.An1mA schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:27:
[...]
Enige onderbouwing waarom ie de galnet "owned"?
Btw heeft iedereen ook nog last van dat je sgs niet doorlaad nadat ie fully charged. Want ik haal dus in de ochtend de oplader er uit en dan dropt de batterij van 100 naar 93 ofzo.
En ja: de radio werkt ook.
Ff je batterystats op de juiste manier resettenAn1mA schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:27:
[...]
Misschien heel gek, heb ongeveer alle roms geprobeerd, maar Darky 9,5 (jawel froyo) blijft het lekkerst lopen.
Verwijderd
Om even terug te komen op puntje 2. Welliswaar ziet MIUI er mooisilitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:38:
[...]
1) met stip Cm7 stabiel, snel en lange battery-duur (idem SuperOSR)
2) MIUI interface, gebruiksvriendelijk mooi UI. Battery slecht.
3) Juwe's/Doc roms
4) stock
uit, ben de laatste tijd nogal veel bezig om CM7 'net als' MIUI te
krijgen dmv aanpassingen in de statusbar, transparancy, foldermaps,
iconen, fonts, complete vervangingen van de menu layout en dergelijke
en voor mij is een deur open gegaan. Met CM7 kun je net zo veel
'mooie' dingen maken, kost je wel wat moeite maar enfin. Je moet wat.
Ik wil even melden dat ik vreselijk goede batterij heb met Mintberry MiUI. Ik ben heel erg tevreden over deze rom, beter dan de huidige galnet roms
En hoe is de snelheid van deze rom vergeleken met de Galnet versies?HaTe schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:46:
Ik wil even melden dat ik vreselijk goede batterij heb met Mintberry MiUI. Ik ben heel erg tevreden over deze rom, beter dan de huidige galnet roms
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Mooi morgen dus flashenHaTe schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:46:

Mintberry geinstalleerd. Heel fijn om te zien dat na het inloggen op Google account mijn apps worden gedownload en wifi settings geladen worden.
Dit is zoals het hoort maar met Galnet werkte dat niet altijd. Ik vond MIUI altijd wel mooi, jammer dat Galnet er van die lelijke theming overheen gooide. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze versie loopt. Inclusief battery usage dus.
Dit is zoals het hoort maar met Galnet werkte dat niet altijd. Ik vond MIUI altijd wel mooi, jammer dat Galnet er van die lelijke theming overheen gooide. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze versie loopt. Inclusief battery usage dus.
In ieder geval niet slechterbarzi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:05:
[...]
En hoe is de snelheid van deze rom vergeleken met de Galnet versies?
Is er een wipe aan te raden om te switchen van Galnet naar Mint Berry?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ja, beter het zekere voor het onzekere.jampot1989 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:53:
Is er een wipe aan te raden om te switchen van Galnet naar Mint Berry?
Vervelend. Ik blijf mn apps opnieuw installeren/instellen..Touchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:54:
[...]
Ja, beter het zekere voor het onzekere.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ach als je er een beetje geoefend in bent duurt het ongeveer een half uurtjejampot1989 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:
[...]
Vervelend. Ik blijf mn apps opnieuw installeren/instellen..
Beste backup je met Titanium Backup en zet je dan alles terug (ja, ook data). Maar niet wipen doet ook geen kwaad, kan je altijd eerst proberen.
Nog iets vreemds wat ik ervaar in een aantal roms: Bijv CM7 en Miui hebben gb keyboard, maar zonder Nederlandse taal, alleen engels.
Daartoe download ik gb keyboard + (gekocht) uit de markt, met engels en nederlands LP. Maar daar sluipen steeds 2 problemen in: van sommige woorden pak hij de eerste letter dubbel (terwijl de spelcheck dan gewoon enkel over het woord vanaf de 2e letter werkt): "tterwijl" krijg ik dan bijvoorbeeld. En als 2e: in bijv whatsapp pakt hij het laatste woord voor een enter 2x aan het begin van de zin. Dus bijv:
Hoi, hoe is het? (enter)
HetHetWaar ben je?
Iemand een idee?
Daartoe download ik gb keyboard + (gekocht) uit de markt, met engels en nederlands LP. Maar daar sluipen steeds 2 problemen in: van sommige woorden pak hij de eerste letter dubbel (terwijl de spelcheck dan gewoon enkel over het woord vanaf de 2e letter werkt): "tterwijl" krijg ik dan bijvoorbeeld. En als 2e: in bijv whatsapp pakt hij het laatste woord voor een enter 2x aan het begin van de zin. Dus bijv:
Hoi, hoe is het? (enter)
HetHetWaar ben je?
Iemand een idee?
Cwm7 Nightly #152 met change_mountpoint.zip en Android 4.0 ICE Cream Sandwich theme nu..

- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Enig idee of ze onderstaande bug ook al hebben opgelost?silitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:14:
Cwm7 Nightly #152 met change_mountpoint.zip en Android 4.0 ICE Cream Sandwich theme nu..
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
HaTe schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:02:
[...]
Zit je /data/data partitie niet vol toevallig? Zo ja, dan moet je wat apps op je SD zetten.
Je kan dit checken door in Terminal (of adb shell) df te typen (eerst su krijgen)
Was er een bug dan?Touchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Enig idee of ze onderstaande bug ook al hebben opgelost?
[...]
Nightly's werken met de mountpoint script idem aan kang..externe SD kaart betreft.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Dat is een bug/feature jasilitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36:
[...]
Was er een bug dan?...Ik heb het nog niet gemerkt.
Nightly's werken met de mountpoint script idem aan kang..externe SD kaart betreft.

Dat kan ik op zijn minst kut noemen. Wil optimaal gebruik kunnen maken van mijn opslag...
Ik ga gewoon alles leeghalen en begin met de standaard CM7.1 nightly en daarna eens wat spelen met kernels. Nieuwe launcher eens uitproberen
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 18-10-2011 20:47 ]
interne SD issue!..volgens mij nog aanwezig. Ik heb er niet zo last van met een 32Gb externe SD meeste plaats ik daar!!Touchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:44:
[...]
Dat is een bug/feature jaAls de data/data volzit dan krijg je crashes en dergelijk. Daarentegen heb is die data/data belachelijk klein waardoor dat nogal snel gaat. Je hebt standaard 2GB ruimte op de telefoon maar je kan maar ongeveer 256MB gebruiken ongeveer. De rest moet je op je interne SD zetten...
Wat dus betekent dat je ongeveer 1.5GB niet kan gebruiken en als je veel apps hebt zoals mij kan je dus nog minder muziek op de interne SD opslaan...
Dit geld voor alle CM7 based roms tot nu toe.
Dat kan ik op zijn minst kut noemen. Wil optimaal gebruik kunnen maken van mijn opslag...
Ik ga gewoon alles leeghalen en begin met de standaard CM7.1 nightly en daarna eens wat spelen met kernels. Nieuwe launcher eens uitproberen
Android 4.0 ICE Cream launcher is toch wel mooi..Music 4.0 apk widget niet vergeten
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Zo'n 32GB kaartje zou inderdaad veel oplossen maar vind het alsnog vervelend. Ik heb maar 8GB naast mijn interne 6GBsilitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:58:
[...]
interne SD issue!..volgens mij nog aanwezig. Ik heb er niet zo last van met een 32Gb externe SD meeste plaats ik daar!!
Android 4.0 ICE Cream launcher is toch wel mooi..Music 4.0 apk widget niet vergeten
Nu in de market Iris (alpha)...nog geen Siri maar begin is er. Werkt overigens best aardig.Touchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:01:
[...]
Zo'n 32GB kaartje zou inderdaad veel oplossen maar vind het alsnog vervelend. Ik heb maar 8GB naast mijn interne 6GBMaar ga het gewoon straks eens lomp proberen. Nu net de hele SD geformateerd. Telefoon ligt nu aan de lader zodat ik vlak daarna alles direct kan installeren en oplossen. Hopelijk bevalt de launcher iets.
Launcher is snel, heel snel moet nog wel meer widgets in en wachten op de custom dev's voor de rom.
Succes en lees je bevindingen wel!!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Eens downloadensilitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:19:
[...]
ISC Launcher zit niet standaard in CM7..maar hier
[ Voor 63% gewijzigd door Touchdomex op 18-10-2011 21:23 ]
ICS Launcher zit niet standaard in CM7..maar hierTouchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:12:
[...]
Kleine vraag maar die ICS launcher zit niet standaard in CM7? Ben er net achter gekomen dat ik Gapps vergeten ben te installerenNog snel downloaden dus
Of uit de Market pakken deze is geheel compleet.
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 18-10-2011 21:20 . Reden: toevoeging ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik ben ondertussen weer terug naar MIUI. Ga eens dat berryspeelgoed eens proberen.silitek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:19:
[...]
ICS Launcher zit niet standaard in CM7..maar hier
Of uit de Market pakken deze is geheel compleet.
Ik heb Mintberry nu ook geinstalleerd. Ben tot nu toe erg tevreden. Galnet kreeg ik niet goed aan de praat.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Inderdaad heb ik nu ook Mintberry draaiende en vooral met de donatieversie van Titanium alles terugzetten. Was maar 10 minuten bezig vanaf een kale rom naar precies mijn vorige settings en icons op mijn desktop. Met de betaalde versie gaat alles automatisch en direct op de juiste plekt mac schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:50:
Ik heb Mintberry nu ook geinstalleerd. Ben tot nu toe erg tevreden. Galnet kreeg ik niet goed aan de praat.
Mintberry draait echt als een tierelier! Daarnaast werkt alles en zelfs VoodooColours zit erin. Nu hopen dat de batterij ook goed werkt en dan is dit eigenlijk wel een blijvertje!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Iemand overigens enig idee waarom mijn externe SD niet word gemount?
Kan nergens iets terug vinden in de MintBerry topic over dit probleem... Ook tot nu toe geen enkel probleem ermee gehad... Zou het kunnen zijn dat ik bij het installeren van Mintberry de externe SD heb verwijderd?
Was tot op heden geen probleem...

Bij mij werkt de externe SD wel, dus het is geen probleem van MintBerry MIUI.
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar volgens mij stond in het topic wel dat je moest installeren met /data gemount.. Dat heb ik dan weer wel gedaan.
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar volgens mij stond in het topic wel dat je moest installeren met /data gemount.. Dat heb ik dan weer wel gedaan.
Had vandaag een klein issue met MintBerry. Ergens vanmiddag reageerde het systeem bijna niet meer. Ik leek nog net te kunnen unlocken maar kon eigenlijk niets meer.
Ik heb maar een reboot gedaan en toen draaide het wel weer. Ik ga het nog even aankijken. Ik vind de hele GUI van MIUI mooi en neem er liever geen afscheid van maar het moet wel goed werken natuurlijk.
Zijn er al mensen die iets zinnigs kunnen roepen over batterylife met deze rom?
Ik heb maar een reboot gedaan en toen draaide het wel weer. Ik ga het nog even aankijken. Ik vind de hele GUI van MIUI mooi en neem er liever geen afscheid van maar het moet wel goed werken natuurlijk.
Zijn er al mensen die iets zinnigs kunnen roepen over batterylife met deze rom?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ook netjes gedaan en 4x gecheckt of dat wel goed stond. Ga morgen denk ik vanaf scratch weer opnieuw beginnen. Dus weer spelen met OdinHaTe schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:14:
Bij mij werkt de externe SD wel, dus het is geen probleem van MintBerry MIUI.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
En spontaan doet hij het weerTouchdomex schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 02:20:
[...]
Ook netjes gedaan en 4x gecheckt of dat wel goed stond. Ga morgen denk ik vanaf scratch weer opnieuw beginnen. Dus weer spelen met Odin

hmm..
Heb nu wifi aan staan op werk en heb nu nog 91% accu (vanaf 8 uur van de lader). Als ik WiFi uit heb hier (Wifi verbinding is hier niet al te best) en alleen 3G heb, dan heb ik ongeveer 2x zoveel verbruik... Apart...
Heb nu wifi aan staan op werk en heb nu nog 91% accu (vanaf 8 uur van de lader). Als ik WiFi uit heb hier (Wifi verbinding is hier niet al te best) en alleen 3G heb, dan heb ik ongeveer 2x zoveel verbruik... Apart...
3g verbruikt altijd meer.
Mijn mintberry draait vanaf 11 uur gisterochtend en heeft nu nog 29% over. Hij heeft voornamelijk op wifi gestaan en voor de rest niet heel veel gebuikt (uurtje radio geluisterd, beetje internetten, whatsapp en twee keer 10 minuten gebeld.)
Ik ben tot nu toe zeer tevreden.
Mijn mintberry draait vanaf 11 uur gisterochtend en heeft nu nog 29% over. Hij heeft voornamelijk op wifi gestaan en voor de rest niet heel veel gebuikt (uurtje radio geluisterd, beetje internetten, whatsapp en twee keer 10 minuten gebeld.)
Ik ben tot nu toe zeer tevreden.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wifi = passief en 3G = actief.418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:50:
hmm..
Wifi ontvangt alleen maar in principe
en 3G zoekt naast het ontvangen ook zelf actief naar masten en zorgt voor een constante verbinding. Ze zoeken dus constant naar de beste mast in de buurt om verbinding mee te leggen. Des te beter je ontvangst des te minder energie het kost. Is dus net als met GSM je ontvangst brak dan gaat je batterij veel harder leeg dan wanneer je precies rond een mast zit.
Ik heb vreemdgenoeg altijd juist een hoger verbruik als ik m'n wifi aanzet ipv 3G. Ik heb het al gemerkt op meerdere roms. Zit zelf ook al een week of 2 op Mintberry, maar daar merk ik hetzelfde..Touchdomex schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:37:
[...]
Wifi = passief en 3G = actief.
Wifi ontvangt alleen maar in principe
en 3G zoekt naast het ontvangen ook zelf actief naar masten en zorgt voor een constante verbinding. Ze zoeken dus constant naar de beste mast in de buurt om verbinding mee te leggen. Des te beter je ontvangst des te minder energie het kost. Is dus net als met GSM je ontvangst brak dan gaat je batterij veel harder leeg dan wanneer je precies rond een mast zit.
Hoe zit het met je Wifi-slaapbeleid?Twinkie89 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
Ik heb vreemdgenoeg altijd juist een hoger verbruik als ik m'n wifi aanzet ipv 3G. Ik heb het al gemerkt op meerdere roms. Zit zelf ook al een week of 2 op Mintberry, maar daar merk ik hetzelfde..
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik weet niet waar het aan kan liggen dan. Aangezien het volgens de theorie en basis van beide technieken het precies andersom zou moeten zijn. Iets wat ik ook terug zie in mijn verbruik.Twinkie89 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
Ik heb vreemdgenoeg altijd juist een hoger verbruik als ik m'n wifi aanzet ipv 3G. Ik heb het al gemerkt op meerdere roms. Zit zelf ook al een week of 2 op Mintberry, maar daar merk ik hetzelfde..
Heb je ook misschien toevallig gekeken naar je Wifi sleep-policy?
Ik heb nu Mintberry maar ga morgen toch weer GalnetMIUI proberen. Ik heb met Mintberry enkele kleine problemen die nogal storend zijn. Namelijk het wegvallen van de verbinding met de GSM masten. Wifi werkt perfect maar heb nu de afgelopen 2 dagen al enkele keren gehad dat mensen mij niet konden verstaan of dat ik überhaupt geen bereik meer had terwijl er geen storing was.
Touchdomex schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:52:
[...]
Ik weet niet waar het aan kan liggen dan. Aangezien het volgens de theorie en basis van beide technieken het precies andersom zou moeten zijn. Iets wat ik ook terug zie in mijn verbruik.
Heb je ook misschien toevallig gekeken naar je Wifi sleep-policy?
Ik heb nu Mintberry maar ga morgen toch weer GalnetMIUI proberen. Ik heb met Mintberry enkele kleine problemen die nogal storend zijn. Namelijk het wegvallen van de verbinding met de GSM masten. Wifi werkt perfect maar heb nu de afgelopen 2 dagen al enkele keren gehad dat mensen mij niet konden verstaan of dat ik überhaupt geen bereik meer had terwijl er geen storing was.
Die staat op Never, anders switched 'ie toch weer terug naar 3G?
Ik heb ondertussen de platypus kernel draaien op MintBerry, deze is iets minder soepel als de standaard, maar dan werkt het knopje van m'n headset tenminste als ik muziek luister. En die irritante bug dat je menu/back toets blijft branden is dan ook weg.
(Had ook Kang geprobeerd, maar die had een erg lage brightness standaard en zeer slechte kleuren, alles werd erg geel nl.)
Voor de Cm7 users only
Werkt perfect...en nog in ontwikkeling alpha 3 komt eraan maar dit is al mooi.
[Theme] Ice Cream Sandwich for CM7: Alpha 2
ICS lock screen werkt ook
[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 21-10-2011 10:24 . Reden: toevoeging ]
Nice! Gewoon flashen via CWM?silitek schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:35:
Voor de Cm7 users onlyWerkt perfect...en nog in ontwikkeling alpha 3 komt eraan maar dit is al mooi.
Ik heb trouwens nog een vraag: Bij miui & stock komt er als je een nummer in typt bij de dialer ook automatisch gesuggereerde namen(en nummers) van contacten erbij. Dit is bij de kand versie van CM7 niet.... krijg ik dit weer terug als de ICS theme flash (ik weet dat op zich niks met ICS te maken heeft, maar het heeft ook een andere dialer toch?)
Zo niet: hoe krijg ik dit wel terug? Want ik wil wel op CM7 blijven
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Dat ligt aan de dailerapp van CM7. Je zou eventjes moeten kijken of dit dus ook weer erin zitgabn88 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:
[...]
Nice! Gewoon flashen via CWM?
Ik heb trouwens nog een vraag: Bij miui & stock komt er als je een nummer in typt bij de dialer ook automatisch gesuggereerde namen(en nummers) van contacten erbij. Dit is bij de kand versie van CM7 niet.... krijg ik dit weer terug als de ICS theme flash (ik weet dat op zich niks met ICS te maken heeft, maar het heeft ook een andere dialer toch?)
Ik krijg het niet voor elkaar om het .zip bestand te flashen met CWM...hij zegt steeds Installation aborted...hoe kan dit?gabn88 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:
[...]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Kijk eens wat er allemaal in de zip zit. Is het een hele mappenstructuur of alleen maar een verzameling van apk'Jos_M schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:06:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om het .zip bestand te flashen met CWM...hij zegt steeds Installation aborted...hoe kan dit?
s?
Verwijderd
Dan gaat er iets niet goedTwinkie89 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
Nee, namen/nummers bij eerste typ..zit er niet in.gabn88 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:
[...]
Weet je zeker dat je Cm7 draaid?..welke kernel?Jos_M schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:06:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om het .zip bestand te flashen met CWM...hij zegt steeds Installation aborted...hoe kan dit?
Het ziet er als volg uit!! Moet alleen nog batterijstatus in juiste kleur verranderen

Even mezelf verbeteren...
ICS Lockscreen werkt perfect.
Batterij ging wel van 41% naar 26% na instaleren via cwm
Jij gebruikt de ICS laucher toch? Werkt dit theme ook met ander launchers of niet?
Ja het is een theme.
Wil het wel even proberen, maar nu even geen zin/tijd om alle homescreens weer aan te passen
Nevermind, lees nog wel eens ergens overheen!
Dat is dus ook zo.
Al aan het installeren, kan het toch niet laten...
Zijn die touch-buttons onderaan niet irritant?
[ Voor 22% gewijzigd door Alieunited op 21-10-2011 12:25 . Reden: Niet goed lezen en erachter komen dat het niet klopt en achteraf toch weer wel.. ]
Vind het over het algemeen een lelijk theme van ICS. Het lockscreen, de buttons onderin..
Ik ben nogal een noob als het gaat om firmwares etc. dus draai nog steeds stock rom 2.3 op mijn Galaxy S. Voornamelijk omdat ik met dit soort dingen altijd in de problemen lijk te komen zodra ik ermee ga rommelen. Ik ben dus als de dood voor een baksteen.
Maar sinds vanmorgen heb ik de beschikking gekregen over een system dump van Android 4.0 ICS. Hierin zitten allerlei .apk en .odex bestanden. Kan ik deze bestanden zonder problemen installeren op mijn Gingerbread rom?
Voorbeelden zijn o.a.:
- browser.apk en .odex
- calendar.apk en .odex
- camera.apk en .odex
- launcher.apk en .odex
Of werkt dit alleen op een custom rom met root toegang?
Maar sinds vanmorgen heb ik de beschikking gekregen over een system dump van Android 4.0 ICS. Hierin zitten allerlei .apk en .odex bestanden. Kan ik deze bestanden zonder problemen installeren op mijn Gingerbread rom?
Voorbeelden zijn o.a.:
- browser.apk en .odex
- calendar.apk en .odex
- camera.apk en .odex
- launcher.apk en .odex
Of werkt dit alleen op een custom rom met root toegang?
Verwijderd
Vind ik ook, over smaak valt niet te twisten, maar echt niet mijn ding.Zanzarismo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:26:
Vind het over het algemeen een lelijk theme van ICS. Het lockscreen, de buttons onderin..
Doe mij maar de wat meer MIUI-look-e-rige dingen.
Ach, tis weer wat anders Music player is wel mooi..Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:19:
[...]
Vind ik ook, over smaak valt niet te twisten, maar echt niet mijn ding.
Doe mij maar de wat meer MIUI-look-e-rige dingen.
Nightly #155 is er..changelog (moet je wel goed kijken
Edit: Download full resolution zit er in....
http://imgur.com/sJCVa
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 21-10-2011 15:27 . Reden: toevoeging ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Zo fuck die poep! Ik heb weer GalnetMIUI erop. Draait weer verdacht goed. Denk vergelijkbaar met Mintberry! Ga straks nog eventjes goed de grafische kant uittesten want die was altijd wat minder bij Galnet. Voor de rest lijkt hij redelijk goed te zich te houden. Hij moet zich alleen nog dit weekend gaan bewijzen.
1 klein dingetje en dat is dat de feedback in de haptic feedback bijzonder is teruggeschroeft in de hoeveelheid vibraties. Dit is alleen niet bij alles zo. Mijn swiftkey doet nog gewoon de oude vrij forse setting. Ik vind dat dus helemaal geen probleem
Hij is nu te laag gezet imho en heb hem liever 1 stapje hoger. Ik kan dat alleen nergens instellen FUUUUUUUUUUU
1 klein dingetje en dat is dat de feedback in de haptic feedback bijzonder is teruggeschroeft in de hoeveelheid vibraties. Dit is alleen niet bij alles zo. Mijn swiftkey doet nog gewoon de oude vrij forse setting. Ik vind dat dus helemaal geen probleem
Ik draai nu op DarkyRom JVQ v10.2 met 2.6.35.7-I9000XXJVQ kernel van Ficeto.
Ik wil nu de (schijnbaar) supersnelle kernel van DamianGTO (GTO Tornado Release Candidate 4 Version 2.3 Gingerbread 2.3.4) gaan gebruiken, maar deze is gebaseerd op JVR.
Kan ik dit zo maar doen, wat is het verschil tussen JVQ en JVR?
Ik wil nu de (schijnbaar) supersnelle kernel van DamianGTO (GTO Tornado Release Candidate 4 Version 2.3 Gingerbread 2.3.4) gaan gebruiken, maar deze is gebaseerd op JVR.
Kan ik dit zo maar doen, wat is het verschil tussen JVQ en JVR?
Verwijderd
Galnet stable zit daar nu de radio in voor Galaxy of niet , zie wel dat het gebaseerd is op 10.1.14 maar vond die juist niet goed draaien.
Fock verkeerd topic
[ Voor 87% gewijzigd door Strunkie op 21-10-2011 21:38 ]
^ Post is hierboven!
mintberry blijft bij mij kuren vertonen. Een telefoon die unresponsive wordt en net ging BeyondPod weer stuiteren. Heb al weer 2 resets moeten doen vandaag om dat ding weer werkend te krijgen. Jammer.
Verwijderd
ik heb die rom naq een dag eraf gegooid te veel bugs. liep vast of alles ging langzaam en bleef hangen en dan kon ik opeens verder. SD card wel toegankelijk opeens weer niet, dan gedeeltelijk weer . werd gek van die rom. Dat na een paar uur
ik scheet blue minty all over the place
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 22:06 ]
Wat voor modem hebben jullie de beste ervaringen mee?
Ik zit op t-mobile met JVK, en meen me te herinneren dat mn bereik op exact dezelfde plaatsen beter was, maar kan me niet herinneren welke modem
Ik zit op t-mobile met JVK, en meen me te herinneren dat mn bereik op exact dezelfde plaatsen beter was, maar kan me niet herinneren welke modem
Wat is nou de beste combinatie om een ICS Themed ROM te krijgen?
De opties die ik heb gevonden zijn:
1. CM installeren, en daarbovenop Ice Cream Sandwich for CM7 en Ice Cream Sandwich Ring Lock MOD
2. Doctorz Rom V.7.0 [XXJVT][ICS]
Is bij bijv. CM de settings menu enz ook gethemed? Zou het ook mogelijk zijn de theme over een MIUI te flashen?
1. CM installeren, en daarbovenop Ice Cream Sandwich for CM7 en Ice Cream Sandwich Ring Lock MOD
Is bij bijv. CM de settings menu enz ook gethemed? Zou het ook mogelijk zijn de theme over een MIUI te flashen?
Optie1 is het beste..basis CM7 sowieso en de alpha 2 ICS komt meer in de buurt, icon enz enzmartijn00 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:26:
Wat is nou de beste combinatie om een ICS Themed ROM te krijgen?
font Roboto kun je halen in de Market.over MIUI weet niet of dat werkt.
Edit:
Download:
ICS_alpha_2-ldpi.apk
Resized-Ldpi Ice Cream Sandwich Theme
What Fixed:
•Statusbar Icons
•USB Icons
•Dialer Background
•Some other things
[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 22-10-2011 16:51 . Reden: toevoeging ]
ik merk nooit zoveel van de verschillende modems. Ik draai nu stock JVT en dus JVT modem. Die doet het prima.LeBrun schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:26:
Wat voor modem hebben jullie de beste ervaringen mee?
Heel JVT bevalt me overigens best goed. Stukken beter dan de rest. Ik heb toevallig vandaag afgesproken een iPhone4 over te nemen omdat ik mijn SGS zat ben maar misschien had ik dat niet gedaan als ik eerder JVT had geinstalleerd.
Ik vond het JVT modem tijdens het gesprek nogal wat vervormen. Maar goed, daar heb jij straks geen last meer van met je andere mix van Samsung onderdelen. Maar ik denk dat wij je snel terug zien met een SGS II.Aapzak schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:05:
[...]
ik merk nooit zoveel van de verschillende modems. Ik draai nu stock JVT en dus JVT modem. Die doet het prima.
Heel JVT bevalt me overigens best goed. Stukken beter dan de rest. Ik heb toevallig vandaag afgesproken een iPhone4 over te nemen omdat ik mijn SGS zat ben maar misschien had ik dat niet gedaan als ik eerder JVT had geinstalleerd.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Ik had een beginnersvraagje. Ik wil graag miui op m'n sgs zetten, maar zit nog niet op de nieuwste stock firmware. Moet ik deze dan eerst upgraden voordat ik miui erop zet? Ik zou namelijk wel eerst naar 2.3.4 of 2.3.5 willen (als dat al kan). En kan dit ook buiten kies om?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Ik zie in de OP de nieuwste JVT staan (die overigens niet op samfirmware staat?).
Nu staat er ook een "Deodexed en Zipaligned versie" bij. Ik dat voor de "normale" gebruiker interessant? Na wat zoekwerk heb ik alleen ontdekt dat het minder ram zou gebruiken? Wat het verder is of doet is me niet geheel duidelijk. Of kan ik beter de gewone versie nemen?
Mocht ik de Deodexed en Zipaligned versie flashen, moet ik dan nog iets anders doen in Odin? En moet ik eventueel nog iets anders doen bij een daaropvolgende flash?
Ik gebruik nu de JVS versie van samfirmware, maar daarin heb ik nu al twee keer gehad dat de telefoon ineens uit was en niet meer aan wilde. Daarnaast is daarmee Thinkfree Office (die opent als je een pdfje bekijkt) ineens in het spaans of italiaans of zo (het menu in ieder geval). De taal en het land staan gewoon op nederlands. Verder is JVS wel een prettige versie. Hij lijkt wat sneller en soepeler te lopen (behalve de Market dan).
Nu staat er ook een "Deodexed en Zipaligned versie" bij. Ik dat voor de "normale" gebruiker interessant? Na wat zoekwerk heb ik alleen ontdekt dat het minder ram zou gebruiken? Wat het verder is of doet is me niet geheel duidelijk. Of kan ik beter de gewone versie nemen?
Mocht ik de Deodexed en Zipaligned versie flashen, moet ik dan nog iets anders doen in Odin? En moet ik eventueel nog iets anders doen bij een daaropvolgende flash?
Ik gebruik nu de JVS versie van samfirmware, maar daarin heb ik nu al twee keer gehad dat de telefoon ineens uit was en niet meer aan wilde. Daarnaast is daarmee Thinkfree Office (die opent als je een pdfje bekijkt) ineens in het spaans of italiaans of zo (het menu in ieder geval). De taal en het land staan gewoon op nederlands. Verder is JVS wel een prettige versie. Hij lijkt wat sneller en soepeler te lopen (behalve de Market dan).
JVT staat wel op samfirmware, ik heb gisteren nog gechecked (je wordt nu doorverwezen naar sammobile.com oid).
Er staat een datum bij van 28 september, maar ik weet bijna zeker dat vorige week de jvt er nog niet was, aangezien ik toen mijn toestel naar JVS heb ge-update (en nu dus baal, aangezien ik ook naar jvt wil
)
Er staat een datum bij van 28 september, maar ik weet bijna zeker dat vorige week de jvt er nog niet was, aangezien ik toen mijn toestel naar JVS heb ge-update (en nu dus baal, aangezien ik ook naar jvt wil
Verwijderd
Ik merk dat de XXJVO modem beter bereik geeft. Ook in de buitengebieden.Wat voor modem hebben jullie de beste ervaringen mee?
http://perka.zapto.org/
Geeft JVT bij jou niet van die wifi disconnects om de paar minuten? Elke JVT rom die ik geprobeerd heb had deze bugik merk nooit zoveel van de verschillende modems. Ik draai nu stock JVT en dus JVT modem. Die doet het prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 13:02 ]
Verwijderd
MIUI Mint Berry Edition 1.10.21
De opvolger van 10.14 welke bij mij dus problemen gaf geeft deze nieuwe versie dit niet. Na de installatie had ik ook meteen mijn externe sd kaart goed te zien. Radio werkt perfect en loopt lekker soepel. Ook gebruikt men nu de nieuwste Neo 17 kernel en kan daar nog over zeggen. Standbye tijd ook nog niet maar zal over een paar dagen even laten weten of er nog problemen waren.
vanmiddag foto's gemaakt maar lijkt of foto wat overbelicht zijn. videocamera is wel weer goed. Zal morgen weer wat foto's schieten.
De opvolger van 10.14 welke bij mij dus problemen gaf geeft deze nieuwe versie dit niet. Na de installatie had ik ook meteen mijn externe sd kaart goed te zien. Radio werkt perfect en loopt lekker soepel. Ook gebruikt men nu de nieuwste Neo 17 kernel en kan daar nog over zeggen. Standbye tijd ook nog niet maar zal over een paar dagen even laten weten of er nog problemen waren.
vanmiddag foto's gemaakt maar lijkt of foto wat overbelicht zijn. videocamera is wel weer goed. Zal morgen weer wat foto's schieten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 22:03 ]
Ik draai ook sinds net MintBerry maar ik krijg heel de tijd force closes, bv. van SwiftKey en Titanium Backup. Heb een schone install gedaan en ook fix permissions wil niet helpen.
Daarvoor zat ik op CM7 Kang, maar daar heb ik twee keer gehad dat hij niet meer wilde booten (kwam niet verder dan de CM animatie en alleen een nieuwe flash kon het oplossen).
Zit er over te denken om maar weer naar stock te gaan, hier wordt ik niet echt vrolijk van.
Daarvoor zat ik op CM7 Kang, maar daar heb ik twee keer gehad dat hij niet meer wilde booten (kwam niet verder dan de CM animatie en alleen een nieuwe flash kon het oplossen).
Zit er over te denken om maar weer naar stock te gaan, hier wordt ik niet echt vrolijk van.
De FC's ontstaan meestal na Titanium Backup. Mogelijk dat zonder gebruik van de backup's van TB de zaak beter draait.Joostp1 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:25:
Ik draai ook sinds net MintBerry maar ik krijg heel de tijd force closes, bv. van SwiftKey en Titanium Backup. Heb een schone install gedaan en ook fix permissions wil niet helpen.
Mijn basis is altijd een clean install en zet nooit een backup terug van TB. Ik doe dit, omdat op XDA en andere fora veel is geschreven over de FC's in samenhang met TB.
Ik heb alleen nog niks teruggezet via TB. Ik kan het programma niet eens openen..
Heb je al een clean install gedaan dmv odin of heimdall? Ik gebruik mintberry nu een tijdje, werkt heel soepel en makkelijk. Het enige probleem waar ik nog tegenaan loop is batterijgebruik, normaal is eigenlijk altijd mijn scherm de grootverbruiker, nu is het Cell standby die een flinke hap uit de batterij neemt. Iemand die daar tips over heeft?
Heb geen clean install gedaan vanuit Odin. Heb gewoon de installatie handleiding gevolgd en dus vanuit cwm geinstalleerd. Voor de installatie heb ik data en cache geformatteerd en ook nog Lippo's cleaning script gedraaid.
Belangrijk bij het installeren van MintBerry: eerst data mounten voor de installatie.
Even een vraagje, draait er iemand nog meer Cyanogenmod 7.1 voor de i9000? Het is de laatste stable release en ik weet dat de Galaxy S een groot probleem met de GPS heeft, maar heb ook her en der gelezen dat mensen dit opgelost hebben. http://wccftech.com/artic...lem-samsung-galaxy-i9000/
Echter kan ik die laatste code niet intoetsen en bij het laatste teken reset de dialer zich:s
Nu is mijn vraag of iemand anders hier ook last van heeft en hoe dit opgelost kan worden?
Echter kan ik die laatste code niet intoetsen en bij het laatste teken reset de dialer zich:s
Nu is mijn vraag of iemand anders hier ook last van heeft en hoe dit opgelost kan worden?
Of GPS Aids uit de Market.......
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.