PSN ID: Aapzak
Ik heb alle 2.3.x varianten van samfirmware geprobeerd en moet zeggen dat alleen de laatste 2.3.5 me bevalt. De rest is/wordt traag en loopt me net iets te vaak vast. Ook wil het bereik nog wel eens tegenvallen, dat is bij de 2.3.5 redelijk.icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:35:
Ik zit er aan te denken om mijn stock 2.3.3 te veranderen naar een nieuwere versie (2.3.5).
[knip]
Het "nadeel" van de 2.3.5 van samfirmware (8 sept) is dat je zelf je APN moet aanmaken (bij Tmobile in ieder geval).
Ik gebruik 2.3.5 pas twee weken, dus het is nog even aankijken hoe hij het houdt.
Edit:
Ik merk in 2.3.5 wel dat de nieuwe market super traag is en vaak blijft hangen met laden. De telefoon loopt dan niet vast, alleen Market start dan niet door. Applicaties downloaden en installeren lukt ook vaak niet. Vaak moet ik dan bij instellingen-toepassingen-market de gegevens wissen voordat hij het weer doet en ik heb gisteren ook maar de update van market zelf verwijderd. De "oude" market deed het wel gelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door BounceMeister op 06-10-2011 12:36 . Reden: ervaring Market toegevoegd. ]
Heeft iemand ervaring met dat voltage control? Ik hoef niet te overclocken, maar underclocken/undervolten is misschien wel handig voor de batterylife.
Heb nu ook semaphore draaien.
Dit is ook mijn ervaringen met de nieuwe market. Vind het echt een klote-ding. Iemand enig idee hoe je de oude kunt houden? Ongelooflijk dat google dat prut-ding gepushed heeft zeg.BounceMeister schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:54:
Edit:
Ik merk in 2.3.5 wel dat de nieuwe market super traag is en vaak blijft hangen met laden. De telefoon loopt dan niet vast, alleen Market start dan niet door. Applicaties downloaden en installeren lukt ook vaak niet. Vaak moet ik dan bij instellingen-toepassingen-market de gegevens wissen voordat hij het weer doet en ik heb gisteren ook maar de update van market zelf verwijderd. De "oude" market deed het wel gelijk.
Daarom gebruik ik de veels te traage market niet meer maar alles met AppbrainWietman!!! schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:36:
[...]
Dit is ook mijn ervaringen met de nieuwe market. Vind het echt een klote-ding. Iemand enig idee hoe je de oude kunt houden? Ongelooflijk dat google dat prut-ding gepushed heeft zeg.
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Daar kun je ook de oude market uit halen en installen.
Verwijderd
Slechts de batterij eruit halen en hard reset werkt dan om alles werkend te krijgen.
Enig idee hoe ik de apps kan verwijderen en wat ik verkeerd doe? Alle hulp is welkom!
Het betreft een (nieuwe) Galaxy S Plus i.c.m. Android 2.3.3.
Ik volg de tutorial in de OP, maar het lukt niet. Ik heb voor zover ik weet de juiste bestanden in Odin aangevinkt, PIT in PIT, CODE in PDA, MODEM in PHONE en CSC MULTI HOME in CSC. Als ik mijn telefoon (zonder sim en mc) uit zet en in de DL mode zet om vervolgens de kabel erin te stoppen, hoor ik niet die 3 geluidjes waarvan er 1 een andere toonhoogte heeft, maar ik hoor 3 met hetzelfde geluid, de telefoon wordt dan ook niet in WIN7 herkend. Flashen lukt vervolgens dus ook niet, er gebeurt gewoon niets.
Wat gaat er niet goed hier?
EDIT
Nvm, SGS werd niet herkend omdat ik KIES er vanaf gogooid had

[ Voor 5% gewijzigd door partyondude op 08-10-2011 14:27 ]
Verwijderd
Wat is nu de laatste officiële versie software van de SGS? Ik heb zoveel met mijn telefoon zitten pielen dat ik echt om de dag het toestel weer aan Odin moet hangen.
Samfirmware heeft teveel versies, ik weet dat dit allemaal officiële versies zijn maar ik weet niet wat de standaard landcode is voor NL (of meer specifiek: NL Vodafone).
Als ik nu de XXJVT installeer met een f.reset pakt ie de F.reset niet meer...
Hier heb je de laatste NL versie. (XEN) Succes. http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.htmlVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:20:
Blijft leuk, spelen met je SGS, maar nu ben ik het beu!
Wat is nu de laatste officiële versie software van de SGS? Ik heb zoveel met mijn telefoon zitten pielen dat ik echt om de dag het toestel weer aan Odin moet hangen.
Samfirmware heeft teveel versies, ik weet dat dit allemaal officiële versies zijn maar ik weet niet wat de standaard landcode is voor NL (of meer specifiek: NL Vodafone).
Als ik nu de XXJVT installeer met een f.reset pakt ie de F.reset niet meer...
Ik zou eerst ff de interne SD wissen/formateren voordat deze firmware erop gaat. Ben je weer helemaal
"winkel" nieuw.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Embryo1 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
Hier heb je de laatste NL versie. (XEN) Succes. http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.html
Ik zou eerst ff de interne SD wissen/formateren voordat deze firmware erop gaat. Ben je weer helemaal
"winkel" nieuw.
Ik zeg, naar de openingspost hiermee
Nu heb ik helaas een branded toestel ontvangen van T-Mobile. Ik wil nu heel graag een stock firmware (2.3.4 of 5) in nederlandse variant installeren met voorkeur via Odin. Probleem is dat ik hier helemaal niet in thuis ben.
Hoe kan ik namelijk mijn huidige firmware backuppen? Waar kan ik de officiële firmware downloaden? Gezien op XDA forum alleen van Orange staat ga ik daar niet echt op vooruit. Ik had een link gevonden dat je Kies voor de gek kan houden, maar dat gaat helaas al niet meer op voor de nieuwste 'kies'.
Op Samfirmware.com staat voor de I9001, alleen maar versie 2.3.3, dus even nog geen 2.3.4 of 2.3.5.J_star schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:01:
Vandaag volop gebruik gemaakt van mijn nieuwe aanwinst, Samsung Galaxy S+ (i9001). Helaas heel wat minder populair dan de 9000.
Nu heb ik helaas een branded toestel ontvangen van T-Mobile. Ik wil nu heel graag een stock firmware (2.3.4 of 5) in nederlandse variant installeren met voorkeur via Odin. Probleem is dat ik hier helemaal niet in thuis ben.
Hoe kan ik namelijk mijn huidige firmware backuppen? Waar kan ik de officiële firmware downloaden? Gezien op XDA forum alleen van Orange staat ga ik daar niet echt op vooruit. Ik had een link gevonden dat je Kies voor de gek kan houden, maar dat gaat helaas al niet meer op voor de nieuwste 'kies'.
Ik denk overigens dat je huidige firmware wel op Samfirmware staat. CSC TNL.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 09-10-2011 22:34 ]
Vragen over stock 2.3.5 meuk horen hier niet echt thuis. Als custom-advies kan ik geven CyanogenMod -7.1.0 GalaxyS-KANGJejking schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:33:
Hoe bevalt de stock 2.3.5 als je het vergelijkt met alle custom meuk? Op gebied van snelheid, stroomverbruik, geheugenmanagement, gebruiksgemak.
Dit is een (final) stable versie en loopt op alle gebieden qua, snelheid, stroomverbruik, geheugen en gebruikersgemak rondjes om welke stock rom dan ook..
Tip: Rommelen met verschillende kernels heeft niet veel zin meer..standaard kernel die met de rom meekomt doet het over de gehele linie het beste..
En ja, dat was na wipen e.d. Qua snelheid merk ik weinig verschil. Camera lijkt wel beter.
Voor mij is batterylife heel belangrijk, ik wil minstens een hele dag zonder lader kunnen doen. En maximaal 20 uur zonder lader zou makkelijk moeten kunnen, ook met intensief gebruik.
Mijn custom XXJVR gaf mij veels te veel problemen en irritaties. XXJVS heb ik overgeslagen omdat die niet officieel leek te zijn volgens XDA mensen.
Juist voor iemand als ik is battery-use het alle belangrijkste..(meeste weten dat wel). En laatste KANG versie geef mij maximale rendement. Het gaat beter dan stock 2.3.5 want daar hebben we het over, accu gaat langer mee iig.418O2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:23:
Ik draai nu 2.3.5 met semaphore en qua acculife doet die het een stuk beter dan CM7... Ik heb de laatste dagen elke keer rond de 50% accu over, waar CM7 soms al onder de 10% zat...
En ja, dat was na wipen e.d. Qua snelheid merk ik weinig verschil. Camera lijkt wel beter.
Voor mij is batterylife heel belangrijk, ik wil minstens een hele dag zonder lader kunnen doen. En maximaal 20 uur zonder lader zou makkelijk moeten kunnen, ook met intensief gebruik.
Verbruik is met scherm aan, ook in stock is gelijk. Loopt elkaar niet zoveel in elke ROM maar efficient in "deep sleep" daar zit de winst, pak percentage's van 95+ % Verbruik scherm uit is dan 0 met toch sync om het kwartier en notificatie led aan..
In MIUI ook in stock Rom's haal ik dat bij lange niet... vergeet ook niet de vele tweaks (als je weet hoe je ze moet gebruiken) die met Cm7 meekomt
Ik ben nu opzich nog tevreden, maar in principe is elke rom de eerste dagen snel. Ik zal es kijken hoe dit blijft werken.
Klopt, met name door gekloot met verschillende kernels is mijn ervaring..Cleaning script doet wel z'n werkt maar toch komt het te nadelen van de Rom op ten duur.418O2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:55:
KANG dus (kon al niets vinden).
Ik ben nu opzich nog tevreden, maar in principe is elke rom de eerste dagen snel. Ik zal es kijken hoe dit blijft werken.
Draai KANG, nu de laatste inmiddels zo'n zeg maar week of 4 en flashen met stock kernel incl geef de rom geen krimp in performance..
Waarschijnlijk ben ik De klojo met de meest flash sessies..
Wat ik doe is altijd voor een flash in CWM met volle batterij.
1 Wipe data/factory setting edit: Alleen als je tussen verschillende roms switch uiteraard!!
2 Lippo cleaning script
2 Battery wipe
4 Rom flashen en booting..eerste run accu volledig leeg tot je GS uitvalt.
5 Opladen (uit) tot 100%..
6 Opstarten in Cwm en weer battery status wipe..
7 Boot en kijk en huiver...
Edit2: Vervang de TW4Launcher eens door GO launcher EX (2.59 beta)..
[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 10-10-2011 10:40 . Reden: toevoeging ]
Heb Go Launcher ff geinstalleerd, ziet er wel chill uit
[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 10-10-2011 10:42 ]
Widgets zijn ook aardig..418O2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:36:
Ik draai dus wel Semaphore met de ADW Launcher, vind ADW wel prettig.
Heb Go Launcher ff geinstalleerd, ziet er wel chill uit
zou je mij een linkje kunen geven?418O2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:55:
KANG dus (kon al niets vinden).
zit nu op superosr, maar wil dat wel een proberen
Heb even een mirror gemaakt voor de KANG
thanks!:D
waar kan ik de google apps vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door hikhakhok op 10-10-2011 15:26 ]
Gapps donwloaden...........gapps-gb-20110828-signed.ziphikhakhok schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
thanks!:D
waar kan ik de google apps vinden?
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 10-10-2011 15:42 . Reden: toevoeging ]
Ik vraag me af wat KANG mij meer zou geven.
hier ben ik ook wel benieuwd naarAapzak schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:16:
Is KANG een versie van 7.1.0 Final maar dan met allerlei tweaks? Over het algemeen ben ik zeer tevreden over standaard cm7.
Ik vraag me af wat KANG mij meer zou geven.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
So here I am releasing a KANG build with my changes to stackable mounts. To explain what stackable mounts is: you know how on a Samsung ROM the internal storage was mapped to /sdcard and the external was mapped to /sdcard/external_sd? It's this. The external storage will now be stacked inside of the internal storage.
What this KANG build includes:
- Stackable mounts (internal mapped to /mnt/sdcard, external mapped to /mnt/sdcard/external_sd)
- CMParts logic fix (CM Settings->Application->Use internal storage is now checked when actually using the internal storage---default behavior)
- Updated kernel (includes frequency and cypress patches by pawitp as well as initial dock sound work done by coolya--note: this still needs dock sound redirector on the market to work properly)
[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 10-10-2011 17:54 . Reden: toevoeging ]
Kan ik nou de volledige installatie handleiding kiezen van Androidworld? :
http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S
Of moet ik eerst de standaard CM7 installeren die daar genoemd worden en dan de hier geplaatste zip als update gebruiken?
Verwijderd
handleiding met de filename: cm_galaxysmtd_full-x.zip. Systeem herkent automatisch
of je van een update komt of dat het zich op een schone installatie moet voorbereiden.
Zelf hoef ik geen KANG. RC1 geïnstalleerd, maar zit alweer op #144. Zo veel 'stable' t.o.v. de
vorige nightlies is er ook weer niet. Draai nog steeds een undervolted, ML , 12-DEV van Glitch.
Heerlijk stable, zuinige batterij (hoef niet bang te zijn dat mijn telefoon leeg is met een beetje
OfficeTalk en Email (stock_app) gezuig. Uiteraard op GB bootloader, ram-script van JUWE.
Ben nog steeds erg tevreden met het gehele proces van CM7. Voor de mensen die nog nooit
op CM7 hebben gezeten of het een tijdje gemeden hebben, met name met bovenstaande KANG
of de stable van vanochtend doe je er goed aan het weer eens te gaan proberen.
Ik ga mij ondertussen vast proberen te richten op het op de kop tikken van een SGS2
Die hebben volgens mij ook al een stable version in de pocket. Heerlijk dat DEV-team van CM.
Verwijderd
Mobo Player gaat 'm stressen met een zwaar filmpje en met Voltage Control
pas ik de waarden aan die voor MIJN telefoon goed werken
- Deadline
- SmartAss
- 100(-200) 200(-175) 400(-125) 800(-75) 1000(-25)
KANG is weer prima met externe SD indien je die niet bezit dan is #144 of andere Nightly goed.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:17:
Je kunt de KANG versie vervangen voor de file die je normaliter zou gebruiken in bovenstaande
handleiding met de filename: cm_galaxysmtd_full-x.zip. Systeem herkent automatisch
of je van een update komt of dat het zich op een schone installatie moet voorbereiden.
Zelf hoef ik geen KANG. RC1 geïnstalleerd, maar zit alweer op #144. Zo veel 'stable' t.o.v. de
vorige nightlies is er ook weer niet. Draai nog steeds een undervolted, ML , 12-DEV van Glitch.
Heerlijk stable, zuinige batterij (hoef niet bang te zijn dat mijn telefoon leeg is met een beetje
OfficeTalk en Email (stock_app) gezuig. Uiteraard op GB bootloader, ram-script van JUWE.
Ben nog steeds erg tevreden met het gehele proces van CM7. Voor de mensen die nog nooit
op CM7 hebben gezeten of het een tijdje gemeden hebben, met name met bovenstaande KANG
of de stable van vanochtend doe je er goed aan het weer eens te gaan proberen.
Ik ga mij ondertussen vast proberen te richten op het op de kop tikken van een SGS2.
Die hebben volgens mij ook al een stable version in de pocket. Heerlijk dat DEV-team van CM.
Alhoewel onderling in de Nightly's weinig verschil zit. Maar idd battery-use is uitstekend ook met OC/UV setting erbij wasin het verleden wel anders met Cm7. Daarvoor is Glitch o.a. niet meer nodig vind de kernel 2.6.35.12 g6bcca27 shawn@fatman #1 minstens zo goed.
SGS2 wordt ook bediend inmiddels door het DEV-team idd..maar voor mij nog geen reden om van de I af te stappen. Wacht op de volgende Samsung release met een nieuwe variant Andriod van google..
Strakke timing. Draai ongeveer zelfde setting maar dan wel OC van 1300Mhz stabiel...Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:09:
Met CPU Spy kijk ik altijd netjes naar de staat van mijn telefoon,
Mobo Player gaat 'm stressen met een zwaar filmpje en met Voltage Control
pas ik de waarden aan die voor MIJN telefoon goed werken:
- Deadline
- SmartAss
- 100(-200) 200(-175) 400(-125) 800(-75) 1000(-25)
Edit: 200 op 100Mhz is wel heel "low" gaat hier niet. Krijg dan zeker een SoD
[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 11-10-2011 08:26 . Reden: toevoeging ]
Offf snap ik het gewoon helemaal niet?
ik heb nu -25, -50, -75, -75, -100
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 11-10-2011 09:45 ]
Ligt aan de Kernel b.v Glitch/Neo bezitten wel Deadline en SmartassV2 b.v..418O2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:37:
ik ben een beetje een OC/UV n00b, maar dat deadline en smartass, hoe stel ik dat in? Ik kan alleen i/o scheduler op noop zetten en cpu governor op ondemand en performance, of moet ik de betaalde versie hebben?
Offf snap ik het gewoon helemaal niet?
ik heb nu -25, -50, -75, -75, -100
Betaal versie niet nodig daarvoor. Prima UV setting om te beginnen..
Verwijderd
Voor een ieder wat wils, maar ben nooit van Glitch afgeweest en vind het wel goed zo.silitek schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:18:
[...]
KANG is weer prima met externe SD indien je die niet bezit dan is #144 of andere Nightly goed.
Alhoewel onderling in de Nightly's weinig verschil zit. Maar idd battery-use is uitstekend ook met OC/UV setting erbij wasin het verleden wel anders met Cm7. Daarvoor is Glitch o.a. niet meer nodig vind de kernel 2.6.35.12 g6bcca27 shawn@fatman #1 minstens zo goed.
Helaas tijdje terug een grote periode niks aan updates van Glitch binnengehad omdat
ie ziek thuiszit, maar nu het door sixstringsg is opgepakt kun je wel weer in volle glorie
van de kernel genieten. Vind het nog steeds een goede kernel om mee te OC/UV'en,
érg stable, goede ondersteuning etc etc.
(wat bedoel je overigens met indien je de externe SD niet hebt dan is #144 of een andere
nightly goed?)
Glitch idd al een tijdje op de "plaats pas" wegens ziekte...zeker een goed Kerneltje.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:24:
[...]
(wat bedoel je overigens met indien je de externe SD niet hebt dan is #144 of een andere
nightly goed?)
Overige vraag ik had vaak met Nightly een probleem met aanspreken van externe SD.
Soms niet juist of bestanden weg/missend op m'n SD. Niet te wijten aan Nightly maar denk meer aan type SD kaart of een combinatie daarvan.
KANG gebasseerd op Samsung Firmware principe krijg ik nu wel de juiste informatie en directie van m'n SD.
Verder zijn beide roms gewoon goed!!..
Verwijderd
Ah op die manier. Ik kon voor versie 12-DEV niet eens bij een externe SD komensilitek schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:45:
[...]
Glitch idd al een tijdje op de "plaats pas" wegens ziekte...zeker een goed Kerneltje.
Overige vraag ik had vaak met Nightly een probleem met aanspreken van externe SD.
Soms niet juist of bestanden weg/missend op m'n SD. Niet te wijten aan Nightly maar denk meer aan type SD kaart of een combinatie daarvan.
helaas omdat ik op een GB BL zat, goed nu werkt alles goed en kan ik wel overal
bijkomen. Gelukkig
klopt dat tethering niet werkt?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:58:
[...]
Ah op die manier. Ik kon voor versie 12-DEV niet eens bij een externe SD komen
helaas omdat ik op een GB BL zat, goed nu werkt alles goed en kan ik wel overal
bijkomen. Gelukkig.
In mijn statusbar staan zowel 3g als wifi.
Lijkt me logisch dat wanneer wifi binnen bereik is hij dat verkiest boven mobiel data, maar waarom staan beide soms boven in mn statusbar? Lijkt me nogal batterij vreten als beide actief zijn
Schakeling tussen 3G en Wifi gaat "logisch" automatisch idd. Probeer een van 3 naar 2G met Wifi aan/uit en terug. Het is geen rom isseu heb er geen last vanLeBrun schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:12:
Top rom die kang build, alleen heb ik nu iets vreemds:
In mijn statusbar staan zowel 3g als wifi.
Lijkt me logisch dat wanneer wifi binnen bereik is hij dat verkiest boven mobiel data, maar waarom staan beide soms boven in mn statusbar? Lijkt me nogal batterij vreten als beide actief zijn
Edit: Gevensroaming keer aan/uit vinken wil ook weleens helpen..
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 11-10-2011 13:48 ]
Lijkt alsof het een beetje lagt en geen hardware accelerated browser.
Dacht dat dit de sgs2 topic was.
[ Voor 15% gewijzigd door lordMocro op 11-10-2011 17:27 ]
Heb je een clean install gedaan?lordMocro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:16:
Heb net CM7 geprobeerd, is niks voor mij.
Lijkt alsof het een beetje lagt en geen hardware accelerated browser.
Ik heb na 3 weken stock 2.3.5 weer eens CM7 draaien en het loopt als een zonnetje.
Totaal geen lag, en véél sneller dan stock.
Stock browser gebruik ik niet, heb liever opera
Hm denk dat je gelijk hebt, opgelostsilitek schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:38:
[...]
Schakeling tussen 3G en Wifi gaat "logisch" automatisch idd. Probeer een van 3 naar 2G met Wifi aan/uit en terug. Het is geen rom isseu heb er geen last van
Edit: Gevensroaming keer aan/uit vinken wil ook weleens helpen..
[...]
Heb je een clean install gedaan?
Ik heb na 3 weken stock 2.3.5 weer eens CM7 draaien en het loopt als een zonnetje.
Totaal geen lag, en véél sneller dan stock.
Stock browser gebruik ik niet, heb liever opera
[/quote]
Jep, heb zelfs mijn sdkaart geformateerd.
Dacht dat dit de sgs2 topic was.
[ Voor 5% gewijzigd door lordMocro op 11-10-2011 17:27 ]
Heb je bovenstaande geprobeerd of een Nightly?
Ik draai de KANG build
[ Voor 107% gewijzigd door Retep2124 op 11-10-2011 19:33 ]
Absoluut Cm7 Led notificatie uiteraard ook aanwezig. MIUI vind ik mooier maar helaas laat deze zeer belangrijke steken vallen men name batterij-duur. Wel prettig om eens in 3dagen m'n lader eens aan te pluggen. Gebruik afhankelijk natuurlijk, maar tochgabn88 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:43:
Silitek, wat draait mooier, galnet miui final chameleon of cm7.1 kang? Ik zit er namelijk mee dat ik met galnet eigenlijk net geen dag haal zonder op te laden... Maar ben niet echt into CM7... Gewoon doen? Sinds 7.1 standaard soft-key led notification op CM of niet?
Q: I try to enable Tethering (Mobile AP or USB) and I get an error.
A: You have to use the enable_netfilter boot script. Copy the file from /res/scripts to /system/etc/init.d give it executable permissions and reboot.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Linkje? Of iets anders?VanStino schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:09:
Ik ben nu eens aan het testen met de nieuwe "Mint Berry MIUI". Batterij lijkt me eindelijk Samsung-stock-waardig en de smoothness benadert voor mij cm7. Na zowat alle MIUI builds te proberen sta ik wel versteld van wat deze build te bieden heeft. Dat beetje smoothness dat het achter loopt op cm7 offer ik graag op voor de MIUI eye candy :-)
GoT is geen linkjesfabriek, een beetje meer eigen inzet mag wel.
[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 11:53 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ök, sprong gemaakt en hij doet het (direct bij de 1e installatie gapps geinstalleerd, dat mag toch? (zonder reboot tussendoor))... Telefoon bereik lijkt direct eens stuk beter ook dan bij MIUI, meer a-la stock (1e indruk, zit namelijk op een rotplek waar ik met miui vaak geen bereik heb). Wat heb je verder allemaal voor launcher en andere tweaks geinstalleerd/instellingen gewijzigd?silitek schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Absoluut Cm7 Led notificatie uiteraard ook aanwezig. MIUI vind ik mooier maar helaas laat deze zeer belangrijke steken vallen men name batterij-duur. Wel prettig om eens in 3dagen m'n lader eens aan te pluggen. Gebruik afhankelijk natuurlijk, maar toch
Ik zie trouwens ook alleen de car home app van google, neem aan dat ik de rest dus via de market moet downloaden of hoe gaat dat?
[ Voor 7% gewijzigd door gabn88 op 12-10-2011 11:20 ]
[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 11:50 ]
Dat oftewel http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1296440
[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 11:51 ]
Sjonge jonge.. je kan ook overdrijven.. humorloze mods hier..thommy86 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:13:
[mbr]Dit soort hulp is op GoT niet gewenst.[/]
ik gebruik dit toestel niet eens meer en neem toch de moeite om hier te blijven kijken en de ts aan te passen waar nodig..
eerlijkwaar gezeik om niks..
*knip* dit maar..!!!!!!!

[ Voor 0% gewijzigd door thommy86 op 12-10-2011 15:29 . Reden: Dit soort MOD is hier niet gewenst. ]
Verwijderd
met het vinden van linkjes, quotes, bestanden en noem het
maarop.
Zal dat noob -troll- filmpje van XDA maar wijselijk achterwege
laten maar die geldt hier m.i. ook.
Helemaal mee eens.. maar als ik dan een link plaats naar lmgtfy.com wordt dat gemod.. dat is toch "hier heb je de link" en "zoek volgende keer zelf even" maar dan met een knipoog..Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:44:
Terecht, men mag zelf echt wel een keer wat beter zoeken
maarop.
Ik kan het denk ik niet zo goed uitstaan gemod te worden.. terwijl ik hier, af en toe, veel tijd in steek.. en juist mensen DM stuur om het topic overzichtelijk te houden..
Heb ov/uv tot 1300 Mhz, waarden: -25,-25,-50,-50,-50,-75,-75
Touchscreen Booster op Super Optimized.
Installatie vanaf chameleon Final: wipe /system, /data, /datadata, /cache en format van internal sd.
Achtergrond sync staat aan en wifi sleep mode op never.
Valt er nog ergens winst te pakken?
Had het gevoel dat met dezelfde setting superOSR zuiniger was.
edit: als modem heb ik JVS
[ Voor 4% gewijzigd door Alieunited op 12-10-2011 15:57 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
thommy86 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:49:
[...]
Helemaal mee eens.. maar als ik dan een link plaats naar lmgtfy.com wordt dat gemod.. dat is toch "hier heb je de link" en "zoek volgende keer zelf even" maar dan met een knipoog..
Ik kan het denk ik niet zo goed uitstaan gemod te worden.. terwijl hier, af en toe, veel tijd in steek.. en juist mensen DM stuur om het topic overzichtelijk te houden..
Sorry voor het niet zoeken maar ik denk meestal dat dit soort dingen ergens verstopt zijn in een van de miljarden krochten die het internet kent. Vandaar dat ik ook het vroeg.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:44:
Terecht, men mag zelf echt wel een keer wat beter zoeken
maarop.
Ik zal voortaan wel weer eerst gaan googlen voordat ik hier weer wat vraagjes post
Nu over het ingrijpen van de moderator. Geheel onterecht! Ik ben het met jullie eens ook al ben ik zelf de veroorzaker ervan. Geheel onterecht en inderdaad soms kan men wat meer gaan zoeken zoals ik zelf dus eerst heb gelaten. Daarentegen om iemand zo af te straffen en dan ook nog eens zeggen foei terwijl het allemaal al opgelost is dat is gewoon een schop nageven terwijl iemand al kreupel op de grond ligt

Krijg wel vaker het idee dat mods dit topic liever iets zien veranderen en wat meer conform een strenger beleid gaan werken.... Dat gaat alleen niet lukken als je op deze manier ingrijpt in een topic wat in verhouding tot andere topics echt belachelijk goed onderhouden word en daarom nogmaals voor de Topicstarters een fucking pluim in de reet! Heerlijk topic dit!
Nu over tot de orde van de dag. De allerlaatste versie van GalnetMIUI weekly is weer een ontzettend batterijvreter... Zit ongeveer weer op het niveau van waar het vroeger op zat voordat Galnet zich met de MIUI builds ging bemoeien

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
In hoevere gaat je toestel in Deep Sleep?..check dat eens. Hoeveel accu-load sessie heb je inmiddels?Alieunited schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:53:
Draai ook sinds twee dagen de kang cm7 build, maar ik sla nog niet stijl achterover van de batt perfomance.
Heb ov/uv tot 1300 Mhz, waarden: -25,-25,-50,-50,-50,-75,-75
Touchscreen Booster op Super Optimized.
Installatie vanaf chameleon Final: wipe /system, /data, /datadata, /cache en format van internal sd.
Achtergrond sync staat aan en wifi sleep mode op never.
Valt er nog ergens winst te pakken?
Had het gevoel dat met dezelfde setting superOSR zuiniger was.
edit: als modem heb ik JVS
Ik ervaar zelfde zoniet net zo beste batterijduur als in superOSR.
Een paar pagina's terug heb ik een handleiding gepost met stappen batterij..
Lijkt overbodig maar werkt bij mij zeker prima..
Tweaks is persoonlijk hoe je ze instelt. Als Launcher gebruik ik GO EX..fijne widgets met namegabn88 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:08:
[...]
Ök, sprong gemaakt en hij doet het (direct bij de 1e installatie gapps geinstalleerd, dat mag toch? (zonder reboot tussendoor))... Telefoon bereik lijkt direct eens stuk beter ook dan bij MIUI, meer a-la stock (1e indruk, zit namelijk op een rotplek waar ik met miui vaak geen bereik heb). Wat heb je verder allemaal voor launcher en andere tweaks geinstalleerd/instellingen gewijzigd?
Ik zie trouwens ook alleen de car home app van google, neem aan dat ik de rest dus via de market moet downloaden of hoe gaat dat?
Flash procedure heb je prima doorlopen ala Gapps en google acount instelt kun je in de Market pakken wat je wilt.

[ Voor 42% gewijzigd door silitek op 12-10-2011 16:57 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Was niet naar jou toe, meer in general, volgens mij weet jij nog wel
aardig wat je doet
dingen ook niet 'weggehaald' worden me dunkt. Maar who am I.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 16:49 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Dit topic is relatief zelfregulerend dus wat dat betreft hoeft er binnen dit topic weinig ingegrepen te worden. Gebeurd dat wel dan heb je de poppen aan het dansen want meestal is het dus onterechtVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:47:
[...]
aardig wat je doet, menig ander niet, daarom moeten dit soort
Maar goed genoeg hierover
Het betere nieuws!

https://twitter.com/#!/galnetmiui/status/124130105655181312
Ze stoppen dus eindelijk FM-radio standaard in de rom. Hopelijk werkt het dus wat beter dan de afgelopen experimenten van mij met SpiritFM. Dat zorgde tot nu toe elke keer voor instabiele roms, borked audio en ook nog eens een enorme batterijvreter. Deinstalleren van SpiritFM was de enige remedie.FM Radio for i9000 coming this week (Thanks to @miuirom )
Strak beleid vind ik prima van de modjes al dan niet terecht..soms hakken ze ongenuanceerd met de bijl.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:47:
[...]
aardig wat je doet, menig ander niet, daarom moeten dit soort
Meeste weten wel van de hoed en de rand hiero, zo niet,
Voel ik net als vele met mij om een helpende hand toe te reiken..
Zand erover en we gaan weer over tot de orde van de dag!!..
[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 12-10-2011 17:05 . Reden: toevoeging ]
Deep Sleep gaat prima, batt is ook weer niet slecht, maar haal echt max 24 uur op 1 lading en niet zoals sommigen 3 dagen. Zit nu wel pas ergens in mn derde/vierde load cycle.silitek schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:35:
[...]
In hoevere gaat je toestel in Deep Sleep?..check dat eens. Hoeveel accu-load sessie heb je inmiddels?
Ik ervaar zelfde zoniet net zo beste batterijduur als in superOSR.
Een paar pagina's terug heb ik een handleiding gepost met stappen batterij..
Lijkt overbodig maar werkt bij mij zeker prima..
Misschien iets minder gebruik maken van de tel help
Welke widget gebruik je op het meest linker scherm, ziet eruit ala miui toggles.
[ Voor 5% gewijzigd door Alieunited op 12-10-2011 17:10 ]
Screen on blijft voor elke rom wel gelijk in verbruik..meeste winst pak met screen off.Alieunited schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:05:
[...]
Deep Sleep gaat prima, batt is ook weer niet slecht, maar haal echt max 24 uur op 1 lading en niet zoals sommigen 3 dagen. Zit nu wel pas ergens in mn derde/vierde load cycle.
Misschien iets minder gebruik maken van de tel helpmet screen on gaat het rap.
Welke widget gebruik je op het meest linker scherm, ziet eruit ala miui toggles.
Ondanks led notificatie en sync is bij mij het verbruik dan 0...kijk en zo moet het
Ja, MIUI widget komen met GO launcher EX mee..zo heb je (bijna) toch het fijne van beide werelden.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Niet alleen vanuit Galnet maar nu dus ook vanuit MIUI zelf!

+1 voor die vraagAlieunited schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:05:
[...]
En wat voor keyboard app gebruiken jullie?
Ik ga ervan uit dat swype beta niet draait op CM7, aangezien het vast samsung framework nodig heeft?
[ Voor 24% gewijzigd door LeBrun op 12-10-2011 21:12 ]
Ik heb zo even geen link, maar swype is wel werkend te krijgen op CM7.. volgens mij is de beta gewoon te installeren.. zelf gebruik ik het niet.. ik gebruik swiftkey.. heel fijn bord is dat.. test versie is gratis in de market.LeBrun schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:06:
+1 voor die vraag
Ik ga ervan uit dat swype beta niet draait op CM7, aangezien het vast samsung framework nodig heeft?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Hij heeft ook een tijdje in de Getjar Appstore gestaan. Daar heb ik hem nu vandaan. Volgende week ergens een volledige versie van titanium aanschaffen en ik kan hem ook weer aan de market koppelen en vervolgens netjes updatenthommy86 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:30:
[...]
Ik heb zo even geen link, maar swype is wel werkend te krijgen op CM7.. volgens mij is de beta gewoon te installeren.. zelf gebruik ik het niet.. ik gebruik swiftkey.. heel fijn bord is dat.. test versie is gratis in de market.
Verwijderd
Mijn rom is:
DarkRom JVQ v10.2.2
DarCore 2.9.3 JVQ

- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Is het niet je batterijmeter zelf die ervoor zorgt dat je telefoon constant die informatie uit het systeem haalt?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:48:
Heeft iemand een idee waarom mijn batterij zo snel leeg gaat. In de batterij info staat dat het toestel vaak awake is. Heeft iemand een idee waarom dit is en hoe ik dit kan oplossen.
Mijn rom is:
DarkRom JVQ v10.2.2
DarCore 2.9.3 JVQ
[afbeelding]
Wat een ironie he, gefrustreerd op je batterijverbruik kijkend naar je battery monitor, tot de conclusie komen dat je battery monitor mogelijk een belangrijke oorzaak isTouchdomex schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:50:
[...]
Is het niet je batterijmeter zelf die ervoor zorgt dat je telefoon constant die informatie uit het systeem haalt?Waardoor hij dus awake is

Bij miui kun je dat uitschakelen, maar in cm7 voor zover ik weet niet
[ Voor 0% gewijzigd door LeBrun op 12-10-2011 21:53 . Reden: typo ]
Echter heb ik dus nu het telefoon - driehoek met uitroepteken - computer tekentje. Ik heb geprobeerd met heimdall en dat download.bat, maar die geeft aan device not found.
Kan ik hier nog wat aan doen? Zonder Jig?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
Ik verwacht niet dat het de batterij monitor zelf is. Dat is een process die op de achergrond draait van Android. Ik verwacht mocht ik het uit kunnen zetten dat het probleem blijft. Een batterij calibratie heb ik een keer gedaan. Voor de batterij calibratie was het iets beter. Daarna was he helemaal erg. Binnen 13-14 uur is hij leeg. Het is veel wakker en ik kan niet de oorzaak vinden. Heeft iemand een ander idee?LeBrun schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:52:
[...]
Wat een ironie he, gefrustreerd op je batterijverbruik kijkend naar je battery monitor, tot de conclusie komen dat je battery monitor mogelijk een belangrijke oorzaak is![]()
Bij miui kun je dat uitschakelen, maar in cm7 voor zover ik weet niet
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Probeer het eens en kom dan weer terug. Het is een bekend probleem bij verscheidene roms en kernels dat die er niet lekker mee omgaat.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:58:
[...]
Ik verwacht niet dat het de batterij monitor zelf is. Dat is een process die op de achergrond draait van Android. Ik verwacht mocht ik het uit kunnen zetten dat het probleem blijft. Een batterij calibratie heb ik een keer gedaan. Voor de batterij calibratie was het iets beter. Daarna was he helemaal erg. Binnen 13-14 uur is hij leeg. Het is veel wakker en ik kan niet de oorzaak vinden. Heeft iemand een ander idee?
Misschien kun je ook kijken naar welke apps draaien en vooral welke op de achtergrond pruttelen. Daar kan ook iets tussenzitten wat je telefoon constant wakker schopt.
Edit: Hij lijkt ondanks dat hij aangeeft 'opgeladen' te zijn, toch door te laden (90 nu)
[ Voor 23% gewijzigd door LeBrun op 12-10-2011 22:24 ]
Swype beta werkt uitstekend op cm7, sterker nog ik gebruik het nu. Van de nieuwste versie (3.25) heb ik nog geen fatsoenlijke apk kunnen vinden met alleen Nederlands en Engels.LeBrun schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:06:
[...]
+1 voor die vraag
Die widget is de ingebouwde switch widget in go launcher.
Je ziet op je homescreen alleen 4 toggles en als je op de puntjes drukt krijg je het uitgebreide toggles scherm.
Net de fix toegepast en ja hoor...het werkt!! Niet dat ik video gebruikt dus voor de liefhebbers:
How to fix the issue:
1) Make /etc/ R/W (use root explorer)
2) Edit the file: media_profiles.xml and change the bitrate line:
<CamcorderProfiles cameraId="0">
<EncoderProfile quality="hd" fileFormat="mp4" duration="60">
<Video codec="h264"
bitRate="12000000"
to:
bitRate="5000000"
3) save the file
4) make /etc/ R/O again
5) enjoy 720p recording
NOTES
1) HD playback is still choppy -- so you have to transfer the file to your computer to test!!!
2) You can try and increase the bitrate from 5000000 to 10000000 (which was GALNET's original value) -- and if it is still good for you great.
[ Voor 61% gewijzigd door silitek op 13-10-2011 08:24 ]
.
Thanks Silitek voor je comment over de gapps... Ik zag bijvoorbeel geen google navigatie in de market (altijd handig, alhoewel de gps wel klote slecht is), maar deze krijg je erbij als je maps download bv. En zo zal het wel met meer dingen zijn.
.
Qua look-a-like lijkt CM7 nog het meest op stock, maar onder de motorkap veel meer customizations dan stock. Bv standaard LED notif, gesture lockscreen (handig!), scrollbalk aan de onderkant ipv boven (miss handig, ben er nog niet echt uit), standaard de buttons op de scrollbalk zelf aanpassen etc etc. Overall echt super blij ermee
Maar mooi om te lezen dat je tot zover tevreden bent.
Minpuntje is wel dat hij in 2 dagen al 2 keer spontaan is uitgevallen.
Simpel vraagje: hoe krijg ik nou in vredesnaam mijn batterijstatus in procenten in de bovenbalk? Mis ik een instelling of moet ik hiervoor een ander thema uitzoeken?
Jullie gebruiken allen deze build? En zou ik deze gewoon kunnen installeren (met wipe) vanaf MIUI Chameleon RC1?
Uitvallen mag niet en is niet rom gerelateerd..of je UV setting met name 100Mhz staat TE laag.Joostp1 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:05:
Ook hier een nieuwe CM7 Kang gebruiker. Bevalt tot nu toe super. Hij is gisteravond van de lader af gegaan en staat nu op 69 %.
Simpel vraagje: hoe krijg ik nou in vredesnaam mijn batterijstatus in procenten in de bovenbalk? Mis ik een instelling of moet ik hiervoor een ander thema uitzoeken?
Voor % instellingen>cyanogenMod>interface>statusbalk tweaks
Factory reset/wipe data Lippo's cleaning script en flashen..barzi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Jullie gebruiken allen deze build? En zou ik deze gewoon kunnen installeren (met wipe) vanaf MIUI Chameleon RC1?
Aantal posten terug staat er eventueel nog een verhaaltje over Batterij..
[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 13-10-2011 19:05 ]
Bij mij stond die bitrate op 10.000.000 ipv 12.000.000silitek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:23:
Het enige minpuntjes van Cm7/MIUI is/was "choppy" video record/play is ook opgelost.
Net de fix toegepast en ja hoor...het werkt!! Niet dat ik video gebruikt dus voor de liefhebbers:
How to fix the issue:
1) Make /etc/ R/W (use root explorer)
2) Edit the file: media_profiles.xml and change the bitrate line:
<CamcorderProfiles cameraId="0">
<EncoderProfile quality="hd" fileFormat="mp4" duration="60">
<Video codec="h264"
bitRate="12000000"
to:
bitRate="5000000"
3) save the file
4) make /etc/ R/O again
5) enjoy 720p recording
NOTES
1) HD playback is still choppy -- so you have to transfer the file to your computer to test!!!
2) You can try and increase the bitrate from 5000000 to 10000000 (which was GALNET's original value) -- and if it is still good for you great.
anyway, aangepast tot 5.000.000, morgen eens testen!
instellingen>cyanogenmod>interface>statusbalk tweaks> batterij percentageJoostp1 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:05:
Ook hier een nieuwe CM7 Kang gebruiker. Bevalt tot nu toe super. Hij is gisteravond van de lader af gegaan en staat nu op 69 %.
Werkt best prettig op Cm7!!
[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 14-10-2011 08:38 ]
Problemen met KIES horen in dit topic.