Hoe bevalt 2.3.5 stock? Zit nu op de Darky v10 en wil graag meer batterij duur etc.Mr Ton schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:52:
Ik draai nu nog een oude versie van Docs rom (JPY) maar wil nu weer eens de laatste stock 2.3.5 uitproberen, aangezien die erg goed schijnt te zijn. Kan ik dan gewoon die firmware van samfirmware downloaden en via de download modus flashen met Odin?
edit - 2.3.5 staat er op. Nu wil ik Speedmod erop zetten, eerder goede ervaringen mee gehad. Maar op XDA staat nog niet dat deze 2.3.5 ondersteunt.. Maar niet doen dan?
WTF? Ik heb dus nog geen root rechten en kan geen /efs backup maken. Waarvan moet ik nu een backup maken en na of voor rootensilitek schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:30:
[...]
Nu een backup..doe maar. Enkel met root kun je rechten uiteraard
[...]
Vaak gebeuren er na een reboot wonderlijke dingen..fijne rom OSR
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
EFS kan niet idd..niet belangrijk kernel flash doet daar niks mee. Komt bij rom flash om de hoek kijken.F.West98 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:21:
[...]
WTF? Ik heb dus nog geen root rechten en kan geen /efs backup maken. Waarvan moet ik nu een backup maken en na of voor rooten
Maar ik doelde op je app's..volgende post van je laat dan horen dat je een root toestel draaid.
Tubes....It's what make music music!
All right, volgende post draai ik rooted... Maar gewoon via Kies?silitek schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:11:
[...]
EFS kan niet idd..niet belangrijk kernel flash doet daar niks mee. Komt bij rom flash om de hoek kijken.
Maar ik doelde op je app's..volgende post van je laat dan horen dat je een root toestel draaid.
Of welk programma
@F.West98:
ik zou gewoon even z4root proberen. Met die app heb ik mijn SGS ook (tijdelijk) geroot zodat ik via astro file manager de /efs-map kon backuppen. Dan hoef nog niks te flashen ;-)
ik zou gewoon even z4root proberen. Met die app heb ik mijn SGS ook (tijdelijk) geroot zodat ik via astro file manager de /efs-map kon backuppen. Dan hoef nog niks te flashen ;-)
Zucht... Cf-root of z4root? Ik hoef dus enkel een root en ik word dus gek. Mijn idee was:Wietman!!! schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:13:
@F.West98:
Backup (hoe?)
Speedmod erop flashen
Evt. Backup terug
Done
Vergeet z4Root heeft ooit gewerkt op "oudere" rom versie's maar nu zeker niet meer.F.West98 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:19:
[...]
Zucht... Cf-root of z4root? Ik hoef dus enkel een root en ik word dus gek. Mijn idee was:
Backup (hoe?)
Speedmod erop flashen
Evt. Backup terug
Done
Vooruit stap voor stap:
2.1 Download een root kernel Speedmod of CF-Root (bepaal zelf maar welke)
2.2 Start ODIN
2.3 Klik op de PDA knop en selecteer de Kernel Speedmod-X.X.zip/tar (XX staat voor welke versie)
2.4 Zet je telefoon in download mode (Telefoon helemaal uit zetten en dan de AAN/UIT-button en de HOME button en de Volume-Down ingedrukt houden)
2.5 Connect je telefoon aan je computer
2.6 Zorg dat "Repartition" niet aangevinkt staat
2.7 Klik op de Start knop
2.8 Wacht op je mobiel totdat deze opnieuw opgestart is.
Klaar. Dit is echt het simpelste wat er is. En doe je niks stoms tijdens de handelingen gebeurd er helemaal niks met je EFS/Apps. Je kunt nou eenmaal niet EFS backuppen zonder root rechten.
Dat risico moet je maar nemen...of niet
[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 26-09-2011 11:31 . Reden: toevoeging ]
Nadat ik de vorige keer mijn lockscreen had aangepast in Miui en daarbij dus de hele foon vastliep en er niet meer in te komen was (bekende bug van een paar releases van miui kwam ik daarna achter), maar weer terug naar stock gegaan, komplete wipe gedaan en weer terug naar Miui (stock rom vind ik echt 10 keer niets) en deze keer dus maar niet gerommeld met de lockscreen. Maar bij het backuppen van de EFS vroeg ik me af, is een backup voldoende, of moet je dat elke keer doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 26-09-2011 10:26 ]
1 keer een backup is voldoende..zet deze op je PC en/of externe SD (indien aanwezig). Stukje persoonlijke veiligheid.KAdrifter schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:26:
Nadat ik de vorige keer mijn lockscreen had aangepast in Miui en daarbij dus de hele foon vastliep en er niet meer in te komen was (bekende bug van een paar releases van miui kwam ik daarna achter), maar weer terug naar stock gegaan, komplete wipe gedaan en weer terug naar Miui (stock rom vind ik echt 10 keer niets) en deze keer dus maar niet gerommeld met de lockscreen. Maar bij het backuppen van de EFS vroeg ik me af, is een backup voldoende, of moet je dat elke keer doen?
De meeste custom roms zo ook MIUI backup Efs automatische tijden flashen en zet deze weer terug.
Zelfde geld voor je battery status, allemaal ingebouwd in de rom flash. Dus theoretisch kan er hedendaags niks meer fout gaat, maar "you never now"
[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 26-09-2011 11:24 . Reden: toevoeging ]
mocht je nog eens problemen hebben dat je lockscreen niet werkt ( ik heb ook een keer een lockscreen ingesteld, maar daar zat ineens geen slider in) dan kan je met de terug knop en volume up tegelijk ook unlocken.
Jep, same here
Het zat er n tijdje in maar toen is het er weer uitgehaald en nu zit t er weer in... er zijn hele discussies over begreep ik maar ik ben er zeer blij mee
Nice, BLN 
Wel opvallend dat er nog steeds geen stable version uit is. Hoe zit het nu met de batterijduur in CM? Ik ben erg tevreden over Miui, maar soms is iets meer batterij wel fijn. Of moet ik dan naar een stock based rom?
Wel opvallend dat er nog steeds geen stable version uit is. Hoe zit het nu met de batterijduur in CM? Ik ben erg tevreden over Miui, maar soms is iets meer batterij wel fijn. Of moet ik dan naar een stock based rom?
MIUI weekly met Glitch DEV kernel gaat best lang mee.....of op SuperOSR lijkt meer op CM7 en stabiel.jampot1989 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:33:
Nice, BLN
Terug naar stock is way back terug in de tijd..
Ik draai miui weekly, maar met TalonDEV. Ik zal Glitch eens proberen!silitek schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:38:
[...]
MIUI weekly met Glitch DEV kernel gaat best lang mee.....of op SuperOSR lijkt meer op CM7 en stabiel.
Terug naar stock is way back terug in de tijd..
en een halve minuut later startte hij weer op...silitek schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:46:
[...]
Vergeet z4Root heeft ooit gewerkt op "oudere" rom versie's maar nu zeker niet meer.
Vooruit stap voor stap:
2.1 Download een root kernel Speedmod of CF-Root (bepaal zelf maar welke)
2.2 Start ODIN
2.3 Klik op de PDA knop en selecteer de Kernel Speedmod-X.X.zip/tar (XX staat voor welke versie)
2.4 Zet je telefoon in download mode (Telefoon helemaal uit zetten en dan de AAN/UIT-button en de HOME button en de Volume-Down ingedrukt houden)
2.5 Connect je telefoon aan je computer
2.6 Zorg dat "Repartition" niet aangevinkt staat
2.7 Klik op de Start knop
2.8 Wacht op je mobiel totdat deze opnieuw opgestart is.
Klaar. Dit is echt het simpelste wat er is. En doe je niks stoms tijdens de handelingen gebeurd er helemaal niks met je EFS/Apps. Je kunt nou eenmaal niet EFS backuppen zonder root rechten.
Dat risico moet je maar nemen...of niet
en toen...
moest in pin invoeren
moest in patroon tekenen
had hij 3G-verbinding (yes!)
ging hij media scannen
scannen
was hij best traag (vanwege opstarten dus)
kreeg ik mijn background
kreeg ik alle apps en homescreens
was alles helemaal OK, ook app-volgorde

En het viel allemaal mee.
Maar ik heb geen superuser-app oid, hoe zit dat?
(iets met recovery mode? zoals hier?
werkt nu

edit: ook een optie om het rode vodafone-bootscreen weg te halen? (geen custom ROM, gewoon 2.3.3 houden (moet 2.3.5 er eens opzetten, maar levert dat problemen?))
[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 26-09-2011 20:51 ]
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 20:56
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Fuuu flash ik MIUI weekly krijg ik ook weer problemen
Weer eens met root die niet werkt
Eens maar weer alles downloaden en opnieuw proberen....
Alles op de telefoon zetten en compleet opnieuw beginnen... Anders eens weer met custom kernels kloten maar eigenlijk vind ik de stock als die normaal werkt ook helemaal prima.
Alles op de telefoon zetten en compleet opnieuw beginnen... Anders eens weer met custom kernels kloten maar eigenlijk vind ik de stock als die normaal werkt ook helemaal prima.
[ Voor 37% gewijzigd door Touchdomex op 26-09-2011 20:20 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Met de MIUI weekly staat Superuser standaard uit. Als je de app opent kan je gewoon root aanzetten.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ja maar hij doet dat dus niet. Hij kiest zelf vrolijk hoe en wat en doet random wel en random niet... Zelfs als je eerst de rechten aanzet kiest hij zelf nog vrolijk van oh ja nu doe ik het niet meer...VanStino schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:37:
Met de MIUI weekly staat Superuser standaard uit. Als je de app opent kan je gewoon root aanzetten.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Very strange, heb net nogeens gecheckt en werkt voor mij zonder problemen voorlopig.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik lees ook andere dingen dus denk dat de kernel lichtelijk niet goed is gegaan bij het flashen. Ga gewoon nog eens proberen en nu de Titanium Backup wat anders instellen met herstellen.VanStino schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:40:
Very strange, heb net nogeens gecheckt en werkt voor mij zonder problemen voorlopig.
Overigens ook erg vervelend is als je de laatste GAPPS flasht voor Car Home en News & Weather verdwijnt je Market spontaan...
Ik heb vandaag maar eens CM7 geprobeerd, maar ik heb een raar probleem. Vanaf mijn externe sd kan ik gewoon muziek en foto's zien. Als er echter iets opgeslagen moet worden dan lukt dit niet. Bij DropBox krijg ik zelfs de volgende melding:
"Can't view gallery with no SD card or whe plugged into USB."
met chmod 777 heb ik rechten gegeven maar dit helpt niet. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
"Can't view gallery with no SD card or whe plugged into USB."
met chmod 777 heb ik rechten gegeven maar dit helpt niet. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Heb sinds gister 2.3.5 er op staan en loopt echt als een zonnetje. Moest alleen even mijn APN opnieuw invullen en toen deed alles het weer. Heb alleen nu nog CF root als kernel er op staan aangezien ik nog een goede kernel moet vinden die al ondersteuning heeft voor 2.3.5. Wilde eigenlijk voor Speedmod gaan maar die heeft die ondersteuning nog niet.F.West98 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:05:
[...]
en een halve minuut later startte hij weer op...
en toen...
moest in pin invoeren
moest in patroon tekenen
had hij 3G-verbinding (yes!)
ging hij media scannen
scannen
was hij best traag (vanwege opstarten dus)
kreeg ik mijn background
kreeg ik alle apps en homescreens
was alles helemaal OK, ook app-volgorde![]()
![]()
En het viel allemaal mee.
Maar ik heb geen superuser-app oid, hoe zit dat?
(iets met recovery mode? zoals hier?
werkt nu(die methode)
edit: ook een optie om het rode vodafone-bootscreen weg te halen? (geen custom ROM, gewoon 2.3.3 houden (moet 2.3.5 er eens opzetten, maar levert dat problemen?))
Heeft iemand anders al ervaring met een kernel die goed loopt op 2.3.5? Het liefst met die Voodoo Sound en Colour dingen enzo, ik merk nu pas dat dat echt een heel verschil was!
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
dan wacht ik nog tot speedmod ook support heeft, dan ga ik dus kernel opnieuw flashen (nieuwe), 2.3.5 via kies doen en dan klaar? Of nog moeilijker, flashen via ODIN? dan ben je wel alles kwijt, via Kies enkel de homepage en de applijst-volgorde...Mr Ton schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:46:
[...]
Heb sinds gister 2.3.5 er op staan en loopt echt als een zonnetje. Moest alleen even mijn APN opnieuw invullen en toen deed alles het weer. Heb alleen nu nog CF root als kernel er op staan aangezien ik nog een goede kernel moet vinden die al ondersteuning heeft voor 2.3.5. Wilde eigenlijk voor Speedmod gaan maar die heeft die ondersteuning nog niet.
Heeft iemand anders al ervaring met een kernel die goed loopt op 2.3.5? Het liefst met die Voodoo Sound en Colour dingen enzo, ik merk nu pas dat dat echt een heel verschil was!
Flashen met Odin is niet moeilijker dan met Kies, ik vind Kies juist een klote programma. Je raakt wel alles kwijt ja via Odin maar ik weet niet wat je nu draait, als je geen stock draait dan weet ik net of met Kies updaten werkt en een goed resultaat geeft. Oftewel ik zou nu gewoon je telefoon nog even rooten (CF Root met Odin, 5 sec werk) en dan alles backuppen met Titanium Backup. Vervolgens 2.3.5 erop, Speedmod erop met Odin en dan kun je je apps met data terug zetten met Titanium BackupF.West98 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:48:
[...]
dan wacht ik nog tot speedmod ook support heeft, dan ga ik dus kernel opnieuw flashen (nieuwe), 2.3.5 via kies doen en dan klaar? Of nog moeilijker, flashen via ODIN? dan ben je wel alles kwijt, via Kies enkel de homepage en de applijst-volgorde...
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Heren en dames,
Ik ben de hele dag aan het klooien geweest om CM7 op mijn galaxy te zetten. Nu heb ik het draaiend maar is er maar 2 gig ruimte beschikbaar? (totale ruimte 1,85 gb)
Help!
Ik ben de hele dag aan het klooien geweest om CM7 op mijn galaxy te zetten. Nu heb ik het draaiend maar is er maar 2 gig ruimte beschikbaar? (totale ruimte 1,85 gb)
Help!
Een hele dag? Staat er toch binnen 10minuten op incl. gabbsboatfreak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:35:
Heren en dames,
Help!
Nightly 131 hier wel in ieder geval...maar waar hebben we het hier over interne opslag of SD kaart?
Ja klopt maargoed ik heb hiervoor altijd een nokia 3310 gehad
Ik heb er geen microSD kaart in zitten, dus zou gewoon minstens 7 gig moeten hebben lijkt me?
Ik heb er geen microSD kaart in zitten, dus zou gewoon minstens 7 gig moeten hebben lijkt me?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Standaard heb je 2 GB voor je OS en andere dingen die je erop installeert en dat gaat van je 8GB af. Dus in totaal heb je iets van 5/6GB te besteden voor muziek en dergelijke.boatfreak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:59:
Ja klopt maargoed ik heb hiervoor altijd een nokia 3310 gehad![]()
Semaphore kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908Mr Ton schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:46:
[...]
Heb sinds gister 2.3.5 er op staan en loopt echt als een zonnetje. Moest alleen even mijn APN opnieuw invullen en toen deed alles het weer. Heb alleen nu nog CF root als kernel er op staan aangezien ik nog een goede kernel moet vinden die al ondersteuning heeft voor 2.3.5. Wilde eigenlijk voor Speedmod gaan maar die heeft die ondersteuning nog niet.
Draai SuperOSR maar liep tegen het volgende aan: dikke battery drain (android-systeem boven 40%). Daarom geprobeerd andere kernel te flashen, echter bij alle kernels (de laatste versies van Fugumod, Talon, Glitch, Vorbith) die ik geprobeerd heb, zegt BLN niet te werken. Iemand ideeën?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Hoe regel jij BLN? Ik regel het elke keer zonder app en het werkt out of the box. Wel de juiste kernel geïnstalleerd? Weet overigens uit eigen ervaring dat er bijvoorbeeld in TalonDEV geen BLN heeft...crispo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:27:
Draai SuperOSR maar liep tegen het volgende aan: dikke battery drain (android-systeem boven 40%). Daarom geprobeerd andere kernel te flashen, echter bij alle kernels (de laatste versies van Fugumod, Talon, Glitch, Vorbith) die ik geprobeerd heb, zegt BLN niet te werken. Iemand ideeën?
Dus geef wat meer informatie graag zodat wij wat meer weten over welke variatie's van de kernels jij gebruikt hebt.
Aha, misschien had ik verkeerd begrepen maar dacht gelezen te hebben dat de laatste kernels allemaal bln supporten.. Ik heb de app BLN Pro, die kan ik prima gebruiken als ik de standaard kernel van SuperOSR gebruik. Maar dezelfde app geeft de volgende fout bij andere kernels: "X De BLN-mod is niet geïnstalleerd."
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Nee dat doen ze niet. Het staat specifiek bij de kernel beschreven of het erop zit of niet. De BLN module moet in de kernel zitten anders werkt de app die het aanstuurt ook niet. Probeer het nog eens en ga nu opzoek naar kernels die wel BLN hebben en probeer het nog een keer.crispo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:40:
Aha, misschien had ik verkeerd begrepen maar dacht gelezen te hebben dat de laatste kernels allemaal bln supporten.. Ik heb de app BLN Pro, die kan ik prima gebruiken als ik de standaard kernel van SuperOSR gebruik. Maar dezelfde app geeft de volgende fout bij andere kernels: "X De BLN-mod is niet geïnstalleerd."
Zelfde trouwens dat Voodoocolours niet in elke kernel zit ingebakken. Kun je ook tussen kiezen als je een kernel uitzoekt.
De kernels bezitten vrijwel all stock led notificatie...BLN app niet meer nodig.crispo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:40:
Duidelijk, maar het is zonder de BLN app dus niet mogelijk de instellingen ervoor te wijzigen. Of staan de instellingen al precies zoals ik ze wil (bijvoorbeeld 5 minuten knipperen en ook voor gemiste oproepen)?
@Touchdomex: bij alle kernels stond wel iets vermeld van BLN, maar ging er dus vanuit dat de BLN Pro app ermee zou werken.
@Touchdomex: bij alle kernels stond wel iets vermeld van BLN, maar ging er dus vanuit dat de BLN Pro app ermee zou werken.
Ben even een tijdje weggeweest, maar welke rom raadt je op dit moment aan voor daily use?silitek schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:45:
[...]
De kernels bezitten vrijwel all stock led notificatie...BLN app niet meer nodig.
Nog steeds de Chameleon final? En in combinatie met welke kernel (graag wel BLN)?
Ik zit nou al een poosje te kloten in CM7 om het toetsenbord aan de praat te krijgen met swype. Maar het lukt me niet. Is het uberhaupt mogelijk?
Ik heb een APK file gedownload. Ook mijn titaniumbackup installeert hem wel maar werkt niet.
Verder mooie Os maar als dat niet werkt ga ik denk ik terug naar de stock...
Edit: Swype installeren: meld je aan voor de beta op http://beta.swype.com/ en open je mail op je telefoon
Ik heb een APK file gedownload. Ook mijn titaniumbackup installeert hem wel maar werkt niet.
Verder mooie Os maar als dat niet werkt ga ik denk ik terug naar de stock...
Edit: Swype installeren: meld je aan voor de beta op http://beta.swype.com/ en open je mail op je telefoon
[ Voor 14% gewijzigd door boatfreak op 27-09-2011 21:36 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
GalnetMIUI Weekly of Stable. Weet niet of die Chameleon hetzelfde is als de stable maar het zijn wel de fijnste en in ieder geval heeft de Weekly BLN.gabn88 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:51:
[...]
Ben even een tijdje weggeweest, maar welke rom raadt je op dit moment aan voor daily use?
Nog steeds de Chameleon final? En in combinatie met welke kernel (graag wel BLN)?
Ben voor stable gegaan, moet zeggen dat er heel wat verbeterd is sinds galnet twoeey en al helemaal sinds galnet v3 (dáárvoor)Touchdomex schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:12:
[...]
GalnetMIUI Weekly of Stable. Weet niet of die Chameleon hetzelfde is als de stable maar het zijn wel de fijnste en in ieder geval heeft de Weekly BLN.
Nu hopen dat de batterij het een beetje volhoudt!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Pff ik heb nog met pré Galnet gewerkt... Dat was pas een instabiel feestgabn88 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:19:
[...]
Ben voor stable gegaan, moet zeggen dat er heel wat verbeterd is sinds galnet twoeey en al helemaal sinds galnet v3 (dáárvoor)
Nu hopen dat de batterij het een beetje volhoudt!
Moet zeggen dat de Weekly op wat kleine gekke bugjes na perfect werkt en vooral de batterij houd het goddelijk lang uit
Oef... was iets te positief misschien! Probeerde namelijk de exchange account in te stellen, maar dat werkt niet, steeds FC van Calendar Storage...Touchdomex schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:20:
[...]
Pff ik heb nog met pré Galnet gewerkt... Dat was pas een instabiel feest![]()
Moet zeggen dat de Weekly op wat kleine gekke bugjes na perfect werkt en vooral de batterij houd het goddelijk lang uit
EDIT: reboot loste het op? Had ook al een paar keer gereboot, vaag.
[ Voor 6% gewijzigd door gabn88 op 27-09-2011 22:30 ]
Verwijderd
galnet stable 2.9.3.
hoe het beste te installeren als je op darky jvs zit
gewoon jernel neo flashen en daarna galnet stable flashen in recovery.
Ben nog steeds een beetje huiverig voor Galnet omdat dit de enigste rom die ik nooit getest heb en daarnaast kan ik alleen een handleiding vinden van de oude versie waar je froyo moet installeren.
Ben nog steeds een beetje huiverig voor Galnet omdat dit de enigste rom die ik nooit getest heb en daarnaast kan ik alleen een handleiding vinden van de oude versie waar je froyo moet installeren.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Aangezien de website van Galnet alles gewist heeft alweer lukt het daar ook niet goed. Wat het belangrijkste is om te beginnen met een Gingerbread bootloader en daarna kun je rustig flashen. Een guide naar het flashen van een Gingerbread bootloader moet goed te vinden zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:01:
galnet stable 2.9.3.
Mocht dit niet het geval zijn wil ik best een stukje schrijven voor de TS hierover. Mocht het nodig zijn misschien handig dat iemand van de TS eventjes via de DM contact neemt?
Ik ging gewoon van een custom rom (a la darky (was chrome virgin, maar dat maakt niet uit)) naar galnet door alles te wipen en dan install zip from sd via CWM. Heb daarvoor wel alle 'overbodige' dingen van de sdcard verwijderd via de pc, zoals voodoo en zo, je wilt namelijk niet dat die roet in het eten gooien. Werkt prima, geen FC meer(na reboot). Alleen ook geen BLN (heb de neo tribal 0.1 kernel eroverheen geflashed, of had ik dat niet moeten doen?)Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:01:
galnet stable 2.9.3.
Update:
Wow! 0% verbruikt tijdens de nacht (airplane modus on)!!! Met de neo tribal 0.1. Ongelovelijk!
Tijdens normaal gebruik wil zo'n 6% gebruik per uur (dus 3g on, alles sync aan). Wel alles super smooth.
Update2:
Overgestapt naar Neo_17_17 (tagged 16) voor BLN, iets meer lag, maar wel BLN. En lag is ook nog zeker te overzien. Batterij is volgens mij vergelijkbaar (heb niet uitgebreidt getest). 6% per uur gaat toch wel hard, heb nu mail sync op 1 uur gezet ipv push, kijken of dat iets uitmaakt... Ook ben ik van plan om firewall in te schakelen voor alles behalve mail en whatsapp, zodat ik de rest handmatig kan synchen... Dat zou wel heel wat uit moeten maken in het verbruik.
[ Voor 27% gewijzigd door gabn88 op 29-09-2011 12:47 ]
Verwijderd
ja jvs is al gingerbread. dus dat heb ik al. doet de radio het al met galnet.
r4 ext werkt dat ook met galnet
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 18:10 ]
Ik heb sinds 2.3.4 enorm last van vastlopers en geen 3g verbinding mogelijkheid meer (wel wifi) ook reageert hij soms enorm traag op de meest simpele dingen (berichtje versturen in whatsapp)
Hebben meer mensen hier last van?
Internet fixed: Je kunt een sms sturen naar 1300 met de tekst "ALL" dan ontvang je de instellingen opnieuw voor internet.
nu nog de vastopers....
Hebben meer mensen hier last van?
Internet fixed: Je kunt een sms sturen naar 1300 met de tekst "ALL" dan ontvang je de instellingen opnieuw voor internet.
nu nog de vastopers....
[ Voor 25% gewijzigd door Billiebier op 28-09-2011 18:46 . Reden: Verbetering ]
Zolang je full factory reset doet maakt het volgens mij allemaal geen flikker uit, je bent dan toch alles kwijt;)Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:37:
ja jvs is al gingerbread. dus dat heb ik al. doet de radio het al met galnet.
Heb me juist ook een 2 dehandsje aangeschaft om te vergelijken met de Desire HD.
De HTC ken ik met 2 vingers in mijn neusgaten. De (wan)orde van data die ik nu terugvind op XDA en andere sites om te flashen is .... en meestal pre Gingerbread.
Als ik kijk wat er nu instaat:
PDA en Phone: I9000XXJVQ
CSC: I9000XAJVQ
Draait dus blijkbaar Gingerbread en is geroot.
Nu wil ik miui erop zetten, dewelke ook op de DHD staat, maar alle guides vertrekken blijkbaar allemaal van een froyo build.
Ook heb ik gechecked of er clockwork opzit, maar de recovery die ik zie van een paar lijntjes is te beperkt om dit te zijn.
Weet er iemand een goede guide om vanuit Gingerbread dit te doen of moet ik eerst terug naar Froyo?
De HTC ken ik met 2 vingers in mijn neusgaten. De (wan)orde van data die ik nu terugvind op XDA en andere sites om te flashen is .... en meestal pre Gingerbread.
Nu wil ik miui erop zetten, dewelke ook op de DHD staat, maar alle guides vertrekken blijkbaar allemaal van een froyo build.
Ook heb ik gechecked of er clockwork opzit, maar de recovery die ik zie van een paar lijntjes is te beperkt om dit te zijn.
Weet er iemand een goede guide om vanuit Gingerbread dit te doen of moet ik eerst terug naar Froyo?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
http://www.galnetmiui.co....with-working-External-SD)Luke-san schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:39:
Heb me juist ook een 2 dehandsje aangeschaft om te vergelijken met de Desire HD.
http://www.galnetmiui.co....-install-method-for-i9000
Ze zijn naar het nieuwe forum gezet dus! Vooral die eerste is een belangrijke en is ook de methode zoals ik die destijds heb gebruikt. Wat niet in de guides staat maar wel aan te raden is om eerst alle files op je interne SD te zetten en niet alleen die ene die in de guide staan die erop moeten. dus ook de laatste versie van de GalnetMIUI en alle dingen die je erbij wilt installeren via de bootloader Dan moet het helemaal goedkomen voor MIUI.
Als ik de eerste stap bekijk beschrijft hij hoe je naar een Gingerbread bootloader moet gaan.Touchdomex schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:45:
Ze zijn naar het nieuwe forum gezet dus! Vooral die eerste is een belangrijke en is ook de methode zoals ik die destijds heb gebruikt.
Maar als mijn telefoon al een Gingerbread rom draait moet deze toch ook al een bootloader hebben of zijn deze anders?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Het beste is om met de compleet geprepareerde basis te beginnen. In deze bestanden is alles gegarandeerd goed en werkt volledig met de GalnetMIUI roms. Dat kun je niet zeggen met de dingen die jij nu hebt en daardoor kunnen de uitkomsten variabel zijn. Deze methode werkt en is niet veel werk. Je bent sowieso al je bestanden kwijt maar dat is niet erg want jij geeft aan dat jij je telefoon toch pas net hebtLuke-san schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:09:
[...]
Als ik de eerste stap bekijk beschrijft hij hoe je naar een Gingerbread bootloader moet gaan.
Maar als mijn telefoon al een Gingerbread rom draait moet deze toch ook al een bootloader hebben of zijn deze anders?
Er valt mij toch op dat zelfs die geschatte 6% drain per uur vrij conservatief is geweest. Zelfs op een 1650 mAh batterij. Daarom overweeg ik om een nieuwe batterij te kopen van 3000+ mAh. Weet iemand toevallig eentje die niet te duur is, maar het wel langer dan een half jaar vol houdt?
Verwijderd
Galnet Mui draait lekker. was wel even wennen had ooit eens begin dit jaar MUI geprobeerd maar dat vond ik een drama en niks werkte toen. Maar de 2.1.9 versie is zekers goed te noemen. Ik mis wel de radio in de ochtend
op de fiets maar mijn headset is toch defekt en de nieuwe komt eraan voor € 7,00 en dan zie ik wel of ik weer
terug ga naar Darky ofzo.
- De camera is goed maar de sluitertijd bij custom stock roms is iets beter.
- De video camera is goed maar bij bewegingen is het net niet schokkend.
- Batterij drain nog geen probleem mee en net gekeken en hij is precies 2 uur
van de lader en ik heb 99% staan.
- De rom zelf is snel en heel anders dan de stock.
- Firewall ingebouwd
- Data verbruik kun je aflezen en zelf een limiet aangeven
- Video en MP3 speler - GEEN RADIO
- Je hebt een ROM die heel anders is dan de stock
Gewoon darky resurection 10.2 installeren via odin en dan via recovery galnet installeren. werkt perfekt
op de fiets maar mijn headset is toch defekt en de nieuwe komt eraan voor € 7,00 en dan zie ik wel of ik weer
- Firewall ingebouwd
Gewoon darky resurection 10.2 installeren via odin en dan via recovery galnet installeren. werkt perfekt
Twee uur van de lader en 99% over? Dat is zeker met data uit?Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:57:
Galnet Mui draait lekker. was wel even wennen had ooit eens begin dit jaar MUI geprobeerd maar dat vond ik een drama en niks werkte toen. Maar de 2.1.9 versie is zekers goed te noemen. Ik mis wel de radio in de ochtend
- Firewall ingebouwd
Ik wil zelf graag data constant aan hebben ivm whatsapp.... Voor de rest van de toepassingen is 1x checken per uur ook goed genoeg, maar aangezien ik tegenwoordig meer whatsapp dan sms moet die wel constant verbonden zijn. Met constant data aan kom je rond de 5/6% per uur uit geloof ik.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Nee hoor dat hoeft helemaal niet, ik haal met een hele nacht met data aan terwijl ik slaap ook maar 4% drain. Dat is met 7/8 uur slaap. Wisselt wel per romversie en per kernel maar hij haalt wel zeker die waarden.gabn88 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:18:
[...]
Twee uur van de lader en 99% over? Dat is zeker met data uit?
Ik wil zelf graag data constant aan hebben ivm whatsapp.... Voor de rest van de toepassingen is 1x checken per uur ook goed genoeg, maar aangezien ik tegenwoordig meer whatsapp dan sms moet die wel constant verbonden zijn. Met constant data aan kom je rond de 5/6% per uur uit geloof ik.
Ok schitterend. Nu heb ik miui.
Verdomt veel simpeler dan de vergaring van links, die niet meer werken,
http://www.galnetmiui.co....with-working-External-SD)
Na deze stap heb je dus clockwork en wordt het kinderspel.
Zoals Touchdomex al zei gewoon alles op de interne kaart zetten en dus ook de image die je wil.
Stap 2 heb ik gewoon niet gedaan omdat je met clockwork eigenlijk al alles voor elkaar hebt.
Verdomt veel simpeler dan de vergaring van links, die niet meer werken,
http://www.galnetmiui.co....with-working-External-SD)
Na deze stap heb je dus clockwork en wordt het kinderspel.
Zoals Touchdomex al zei gewoon alles op de interne kaart zetten en dus ook de image die je wil.
Stap 2 heb ik gewoon niet gedaan omdat je met clockwork eigenlijk al alles voor elkaar hebt.
Ik draai al weer een weekje SuperOSR, wat een snelheid!! Alleen de battery drain is enorm, ben al aan het experimenteren geweest met diverse kernels en modems maar het blijft gewoon erg slecht, met normaal gebruik zit ik op 15% per uur wat voorheen misschien net 5% was.
Overnight is m'n tel vrijwel altijd leeg nu, er gaat makkelijk 40% af in 7 uur tijd. Dit is voorheen wel anders geweest waar het een paar procent max was.
Zijn er andere (2.3.5.) roms met vergelijkbare snelheid die wel goed met de accu om gaan?
Overnight is m'n tel vrijwel altijd leeg nu, er gaat makkelijk 40% af in 7 uur tijd. Dit is voorheen wel anders geweest waar het een paar procent max was.
Zijn er andere (2.3.5.) roms met vergelijkbare snelheid die wel goed met de accu om gaan?
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Hoe vinden jullie de batterij op GalnetMIUI/Weekly?...ik blijf last houden van niet goed in "Deep Sleep" gaan
met welke Kernel dan ook. Is voor mij dan exit... Nu Cm7 Nightly 133 met stock Kernel deze doet het wel goed wat batterij betreft..OS Andriod-systeem op 10%
Op MIUI blijft het hangen tussen de 30/60% is te veel.
De bedoeling is dat wanneer het scherm uit is 0 verbruik produceert en zo hoort dat ook!!!
Wel 2G, en met Wifi aan 15minuten Sync. Video record nog niet helemaal goed maar wel FM-radio.
Interface UI MIUI is absoluut mooier maar minder efficiënt.

Edit: 2dagen haal ik ruim
met welke Kernel dan ook. Is voor mij dan exit... Nu Cm7 Nightly 133 met stock Kernel deze doet het wel goed wat batterij betreft..OS Andriod-systeem op 10%
Op MIUI blijft het hangen tussen de 30/60% is te veel.
De bedoeling is dat wanneer het scherm uit is 0 verbruik produceert en zo hoort dat ook!!!
Wel 2G, en met Wifi aan 15minuten Sync. Video record nog niet helemaal goed maar wel FM-radio.
Interface UI MIUI is absoluut mooier maar minder efficiënt.

Edit: 2dagen haal ik ruim
Blijft een feit dat 720p kijken of filmen in cyanogenmod en MIUI nogsteeds niet goed werken. Ze zeggen steeds dat het gefixt is maar dat is nogsteeds niet zo.
Ben dus weer terug naar stock, wel met Semaphore kernel maar verder weinig getweaked. Het bevalt me eigenlijk wel. Battery drain maakt overigens weinig verschil, dat hebben ze nu wel onder controle bij cm en miui.
Ben dus weer terug naar stock, wel met Semaphore kernel maar verder weinig getweaked. Het bevalt me eigenlijk wel. Battery drain maakt overigens weinig verschil, dat hebben ze nu wel onder controle bij cm en miui.
PSN ID: Aapzak
Euhm 112mA drain met Android OS die ver op kop staat.
Kan niet goed zijn.
Kan niet goed zijn.
Hoe zie jij de mA?Luke-san schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:40:
Kan niet goed zijn.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Nu weet ik het echt niet meer.
Dacht met de clockwork gaat het vanzelf en kan ik elke rom flashen.
Omdat de miui mijn batt leegzoog dacht ik een andere custom rom erop te zetten.
Blijkbaar moet ik iets verkeerd doen want wat ik ook doe miui blijft erop staan.
Net Simply_Honey_5.0_LightCWM via de cwm geflashed, en je ziet de cmd lijn terwijl hij dit doet, maar als je opstart start hij terug miui op. En ja ik delete alle cache etc etc.
Nu zeg ik eens F1 (help)
Blijkbaar moet ik iets verkeerd doen want wat ik ook doe miui blijft erop staan.
Net Simply_Honey_5.0_LightCWM via de cwm geflashed, en je ziet de cmd lijn terwijl hij dit doet, maar als je opstart start hij terug miui op. En ja ik delete alle cache etc etc.
Nu zeg ik eens F1 (help)
Klinkt alsof het huidige bestandssysteem niet ondersteund wordt door de nieuwe rom. Lagfix moet je uitzetten en als het dan nog niet lukt flashen met odin.Luke-san schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:56:
Nu weet ik het echt niet meer.
Nu zeg ik eens F1 (help)
Heb dit nu via odin geflashed Semaphore_kernel_JVS_1.7.5.tarTeam-RiNo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:41:
[...]
Klinkt alsof het huidige bestandssysteem niet ondersteund wordt door de nieuwe rom. Lagfix moet je uitzetten en als het dan nog niet lukt flashen met odin.
Nu krijg ik allerlei meldingen van unknown volume etc en kan ik blijkbaar niet aan de interne sdcard.
Iemand een idee?
Waarschijnlijk zag je alleen het voortgangsbalkje in de recovery en geen tekst. Dit heb ik ook elke keer met het installeren van een nieuwe nightly van CM7. Als je gelijk daarna via de 3-button methode nog een keer de recovery ingaat installeert hij wel goed. Als ik jou was zou ik met Odin even overnieuw beginnen en daarna de gewenste ROM via de recovery installeren.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Dat had ik dus ook, 100-200mA ten alle tijde, ik dacht dat het aan superOSR lag dus ik was overgestapt op CM7 maar het was nog steeds hetzelfde.Luke-san schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:40:
Kan niet goed zijn.
Blijkt dat het door Exchange komt, het maakt niet uit of ik push of uurlijkse sync aanzet de drain blijft aanwezig. Nu ik mijn exchange uitgezet heb staat het op 2-5mA drain.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Iemand enig idee waarom mijn roms altijd op dezelfde manier en met dezelfde gevolgen kapot gaan?
Ik krijg altijd na een tijdje forceclose problemen met vooral android dingen en dingen die su nodig hebben zoals titanium backup en andere dingen. Fix via de recovery werkt niet maar ik wil wel eventjes snel nog een backup kunnen draaien voordat ik weer ga flashen
Het lijkt wel alsof spontaan de kernel corrupt raakt en daarna is er dus niets meer te doen
Ik krijg altijd na een tijdje forceclose problemen met vooral android dingen en dingen die su nodig hebben zoals titanium backup en andere dingen. Fix via de recovery werkt niet maar ik wil wel eventjes snel nog een backup kunnen draaien voordat ik weer ga flashen

Het lijkt wel alsof spontaan de kernel corrupt raakt en daarna is er dus niets meer te doen

Is het niet zo dat je /datadata partitie vol zit dan?
Als deze vol zit, gaat alles FC wat data wegschrijft.
Start Terminal Emulator en voer het commando "df" uit.
Met dit commando kan je kijken wat zo veel geheugen gebruikt: "du -d1 /data/data/ | sort -n"
Met dit commando kan je kijken wat zo veel geheugen gebruikt: "du -d1 /data/data/ | sort -n"
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Nu word die nog mooierHaTe schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:39:
Is het niet zo dat je /datadata partitie vol zit dan?

Ik draai nu CM7 maar heb nu het probleem dat ik alleen whatsapp berichten krijg als ik mijn telefoon unlock. Iemand dit die dit probleem ook heeft?
build 130 geloof ik
build 130 geloof ik
Via Wifi? Dit probleem heb ik ook met Galnet MIUI en dat heb ik alleen met Wifi aan. Als ik 2G of 3G gebruik komen de berichten wel gelijk aan.t mac schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:35:
Ik draai nu CM7 maar heb nu het probleem dat ik alleen whatsapp berichten krijg als ik mijn telefoon unlock. Iemand dit die dit probleem ook heeft?
build 130 geloof ik
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Vrij lomp nu in recovery de /data/data gewist. Draait weer als een zonnetje maar moet wel alles opnieuw instellen. Gelukkig niet opnieuw installerenTouchdomex schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:48:
[...]
Nu word die nog mooierIk krijg geen su met Terminal Emulator. Daarentegen hebben de apps wel gewoon root en de app draait ook gewoon

Meer apps op je SD zetten. In CM7/MIUI is de /datadata partitie erg klein, maar iets van 170MB en met een paar apps zit dat zo vol.
Als die vol zit krijg je dus FC's van vanalles.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
@Touchdomex : Titanium Backup gebruiken voor je backup van apps + instellingen. DT A2SD of Link2SD gebruiken om je apps te forceren naar je SD kaart.
Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
WUT?!?!?!?!?! Mijn systeem schrijft voor dat er 2GB is voor apps en de rest ben ik dus gewoon kwijt? WTF!HaTe schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:39:
Meer apps op je SD zetten. In CM7/MIUI is de /datadata partitie erg klein, maar iets van 170MB en met een paar apps zit dat zo vol.
Daarnaast word mijn interne SD dus nog een grotere puinhoop dan het nu dankzij google al is....
Ik gebruik die ook al maar de andere nog niet... Gooi nu gewoon random wat apps naar de SDkaart en hoop dat het wat langer weg blijft...adoy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:49:
@Touchdomex : Titanium Backup gebruiken voor je backup van apps + instellingen. DT A2SD of Link2SD gebruiken om je apps te forceren naar je SD kaart.
Jup, heel erg scheef. De /data partitie is inderdaad 2GB groot. De /data/data partitie is dus maar 170MB. Op de /datadata partitie komen de databases/caches van apps. De apps zelf komen in de /data partitie.Touchdomex schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:00:
[...]
WUT?!?!?!?!?! Mijn systeem schrijft voor dat er 2GB is voor apps en de rest ben ik dus gewoon kwijt? WTF!
Daarnaast word mijn interne SD dus nog een grotere puinhoop dan het nu dankzij google al is....
Ik heb een paar maanden geleden al een topic aangemaakt op het GalnetMIUI forum, maar nog steeds geen reactie van Galnet (of andere dev).
Zoals ik al zei kan je met dit commando kijken welke apps veel geheugen gebruiken:[...]
Ik gebruik die ook al maar de andere nog niet... Gooi nu gewoon random wat apps naar de SDkaart en hoop dat het wat langer weg blijft...
"du -d1 /data/data/ | sort -n"
Maar ook in de program manager kan je sorteren op grootte. Al die grote apps gewoon op de SD zetten.
Ik zet ze ook liever op een andere partitie, maar het is niet anders. Ze moeten gewoon wat wegpikken van de /data partitie en dat bij /datadata zetten.
Ik werd een beetje gestoord van CM7, een hele dag met de accu was soms nog lastig. En de camera is ook suboptimaal.
Heb nu een Stock JVS van samfirmware geflashed met alleen een speedmod kernel. Eens kijken of dit zuiniger is.
Hoe verander je je CSC trouwens als je multiCSC hebt?
En ik zou graag dat CM7 lockscreen hebben waar je het volgende alarm, tijd, datum en accupercentage ziet. Welke moet ik dan hebben?
Heb nu een Stock JVS van samfirmware geflashed met alleen een speedmod kernel. Eens kijken of dit zuiniger is.
Hoe verander je je CSC trouwens als je multiCSC hebt?
En ik zou graag dat CM7 lockscreen hebben waar je het volgende alarm, tijd, datum en accupercentage ziet. Welke moet ik dan hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 03-10-2011 22:36 ]
Enige reden waarom ik geen CM7 draai is video. Zowel opnemen als afspelen. Battery drain maakt bij mij niet zoveel verschil.
Ik draai nu stock JVS met semaphore kernel maar had gisteren een weigerende bluetooth stack. Moest ik rebooten voordat het weer werkte.
Tijdens het afspelen van podcast over a2dp haperde hij nog een paar keer, na de reboot.
Het contrast met de iPhone4 die ik hiervoor had is op dit gebied erg groot. Die blinkt juist uit qua battery, video en BT/wifi. Nooit gedoe (je kan er alleen niet zo goed mee bellen
). Ben benieuwd naar de presentatie van vanavond. Als de 5 mooi genoeg is zou ik wel weer eens terug kunnen gaan.
Ik draai nu stock JVS met semaphore kernel maar had gisteren een weigerende bluetooth stack. Moest ik rebooten voordat het weer werkte.
Tijdens het afspelen van podcast over a2dp haperde hij nog een paar keer, na de reboot.
Het contrast met de iPhone4 die ik hiervoor had is op dit gebied erg groot. Die blinkt juist uit qua battery, video en BT/wifi. Nooit gedoe (je kan er alleen niet zo goed mee bellen
PSN ID: Aapzak
Video is inderdaad nog steeds "choppy" op Cm7..batterij is wel goed ben daar best wel tevreden over.
Maar dat komt door prima in deep sleep functie!!..
Maar dat komt door prima in deep sleep functie!!..
Ik was zondag even een dagje vissen. Ik had sync/wifi uitgezet, helderheid op zijn laagst.
Paar keer gewhatsapped, geteletekst en wat fotootjes gemaakt en hij was om 19 uur al op 15% ofzo (kwart voor 7 's ochtends van de lader gehaald). Zonder syncen vind ik dat aardig zot. "Mobiel Standby" trok veel stroom..
Paar keer gewhatsapped, geteletekst en wat fotootjes gemaakt en hij was om 19 uur al op 15% ofzo (kwart voor 7 's ochtends van de lader gehaald). Zonder syncen vind ik dat aardig zot. "Mobiel Standby" trok veel stroom..
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 04-10-2011 09:36 ]
Andere modem flashen kan dan wel eens helpen. Weet niet waar je bent gaan vissen maar in gebieden waar het bereik slecht is loopt je batterij veel sneller leeg. Ik heb zelf lang JVO-modem gebruikt waarmee ik beste signaal had, vooral ook buiten de stad. Nu JVS, werkt ook prima voor mij (regio Amsterdam trouwens).
Ik was op het Veluwemeer bij Elburg. Bereik was niet denderend, maar gisteren ging het weer vrij rap. Het maakt me niet uit hoe lang de accu meegaat, als ik maar een dag door kan komen.
Zit nu op 87% vanaf 8 uur. Hoop dat dit wat beter loopt. Het werkt iig simpel (kale JVS van samfirmware + speedmod kernel)
Zit nu op 87% vanaf 8 uur. Hoop dat dit wat beter loopt. Het werkt iig simpel (kale JVS van samfirmware + speedmod kernel)
Zit zelf op SuperOSR met superatmel-kernel, wifi of 3g met sync altijd aan, op dit moment 1d23u10m6s op accu met nog 73% over. Moet zeggen dat ik daar best tevreden over ben.
Ik kan mijn Galaxy S niet upgraden naar de nieuwste Androidversie
Ik heb nou 2.2.1 maar volgens mij is 2.3 ook uit?
Enfin, ik heb Kies geinstalleerd en mijn telefoon eraan gehangen.
Na het controleren op updates meldt hij:
Geeft nog steeds geen update aan; en ook na handmatig checken vind hij niks.
Dus dan wil ik het gewoon ff zonder Kies doen.
Waar kan ik de officiele android 2.3.x downloaden en hoe handmatig te installeren?
Misschien ff een beginnetje om op weg te helpen, ik zie allerlei moeilijke custom opties, installeer mogelijkheden; daardoor zie ik door de bomen het bos ff niet meer.
Ik wil gewoon heel simpel de reguliere 2.3 erop hebben.
Via google kwam ik erachter dat het wel es n bug kon zijn in het programma. Na het vervangen van de AStorePlugin.dll zou het verholpen moeten zijn; helaas bij mij niet.Laatste versie is geinstalleerd
Geinstalleerde versie: Ver.2.0.2.11071_128
Waar kan ik de officiele android 2.3.x downloaden en hoe handmatig te installeren?
Misschien ff een beginnetje om op weg te helpen, ik zie allerlei moeilijke custom opties, installeer mogelijkheden; daardoor zie ik door de bomen het bos ff niet meer.
Maak een backup met MyBackup.
Ga naar samfirmware.com en download de nieuwste firmware uit de toolbox en volg die instructies.
Ga naar samfirmware.com en download de nieuwste firmware uit de toolbox en volg die instructies.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wat voor provider heb je en waar heb je hem gekocht? Lees zit er dus een simlock op/ben je afhankelijk van updates van je provider in plaats van samsung. Mocht dat laatste zo zijn dan heb je een probleem want kleine kans dat die er nog komt.Silent Thunder schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:41:
Ik kan mijn Galaxy S niet upgraden naar de nieuwste Androidversie
[...]
Via google kwam ik erachter dat het wel es n bug kon zijn in het programma. Na het vervangen van de AStorePlugin.dll zou het verholpen moeten zijn; helaas bij mij niet.
Als het goed is staan wel in de TopicStart enkele links naar officiele firmware in verschillende varianten. Lees die eens door en wie weet kom je er dan wel zelf uit
Hij is simlockvrij 
Ik snap even niet welke 2.3 versie ik moet downloaden, volgens de link:
http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm
Als ik de link begrijp kan ik met de SamFIT Tool checken welke versie ik heb en aan de hand daarvan de juiste file downloaden.
Mijn telefoon heeft momenteel:
Ik snap even niet welke 2.3 versie ik moet downloaden, volgens de link:
http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm
Als ik de link begrijp kan ik met de SamFIT Tool checken welke versie ik heb en aan de hand daarvan de juiste file downloaden.
Mijn telefoon heeft momenteel:
Als ik vervolgens in de firmware lijst kijk van de URL kan ik niet uit opmaken welke dan van toepassing is op mij. Je hebt bijvoorbeeld op 2.3 gebied onderstaande keuzes:Android: 2.2.1
Kernel: 2.6.32.9 root@SE-S608 #2
PDA: I9000XWJS3
Phone: I9000XXJPY
CSC: I9000XENJS3
Build Info: 2011. 01
I9000XXJVK ## 512.PIT 2.3.3 2011 March CSC = I9000OXAJVK
I9000XWJVA ## 2.3.3 2011 April 4 CSC = I9000LUXJV3
I9000XWJVB ## 2.3.3 2011 April 8 CSC = I9000NEEJV3
I9000XWJVB ## 512.PIT 2.3.3 2011 April 8 CSC = I9000NEEJV3
I9000XWJVB ## 512.PIT 2.3.3 2011 April 8 CSC = I9000XEEJV3
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000TDCJV3
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000ODKJV3
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000TENJV3
I9000XXJVO ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000OXAJVO
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000PROJV3
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000XENJV4
I9000XWJVI ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 14 CSC = I9000DBTJV2
I9000XXJVP ## 512.PIT 2.3.4 2011 June 3 CSC = I9000OXAJVP
I9000XXJVQ ## 512.PIT 2.3.4 2011 June 10 CSC = I9000OXAJVQ
I9000XXJVR ## 512.PIT 2.3.4 2011 July 27 CSC = I9000OXAJVQ
I9000XXJVR ## 512.PIT 2.3.4 2011 July 27 CSC = I9000SWCJVR
I9000XXJVS ## 512.PIT 2.3.5 2011 September 8 CSC = I9000OXAJVS
[ Voor 61% gewijzigd door Silent Thunder op 04-10-2011 13:13 ]
Je kunt daarvan elke firmware gebruiken om te upgraden.
Ik krijg mijn toestel niet in downloadmodus met de knoppen combinatie.
Ik heb es gegoogled en schijnt een bekent probleem te zijn
Ik vond o.a. dit:
Waar staan die dan en hoe doe je daarmee updaten (neem aan dat het dan functioneert zonder foon in recovery modus+odin).
Zitten hen ook al bij 2.3?
Ik vond o.a. dit:
De roms van samsung zelf waarna hier wordt gerefereerd.Zoals zoveel onder ons kan ik niet in de download mode of recovery mode (power,home,powerdown/up) ...
Wat dan ook betekend dat ik gebonden ben aan de roms die samsung ons oplegd omdat ik odin niet kan gebruiken...
Waar staan die dan en hoe doe je daarmee updaten (neem aan dat het dan functioneert zonder foon in recovery modus+odin).
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 04-10-2011 14:53 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Samsung heeft zelf al inderdaad de 2.3.3.Silent Thunder schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:52:
Ik krijg mijn toestel niet in downloadmodus met de knoppen combinatie.
Ik vond o.a. dit:
[...]
De roms van samsung zelf waarna hier wordt gerefereerd.
Maar zoals ik al eens eerder zei lees eens fatsoenlijk de topicstart. Daar staan al deze dingen uitgebreid uitgelegd en ook oplossingen die ervoor zijn zodat je het alsnog kan forceren. Je kan het wel krijgen maar je moet wat meer moeite doen.
Oké, ik heb de TS doorgenomen op het onderwerp van 3 button startup fixen.Touchdomex schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:54:
[...]
Samsung heeft zelf al inderdaad de 2.3.3.
Maar zoals ik al eens eerder zei lees eens fatsoenlijk de topicstart. Daar staan al deze dingen uitgebreid uitgelegd en ook oplossingen die ervoor zijn zodat je het alsnog kan forceren. Je kan het wel krijgen maar je moet wat meer moeite doen.
Daarbij loop ik bij de toepassing ADB tegen het probleem aan dat hij mijn device niet vind
Ik heb een paar tips geprobeerd via onderstaand linkje, zonder resultaat helaasC:\Users\dc>adb devices
* daemon not running. starting it
* daemon started successfully *
error: protocol fault (no status)
http://groups.google.com/...d/thread/a9cc9c370ce3edae
Heeft iemand nog een ideetje?
Had je deze ook al bekeken ???Silent Thunder schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:07:
[...]
Oké, ik heb de TS doorgenomen op het onderwerp van 3 button startup fixen.
Daarbij loop ik bij de toepassing ADB tegen het probleem aan dat hij mijn device niet vind
[...]
Ik heb een paar tips geprobeerd via onderstaand linkje, zonder resultaat helaas
http://groups.google.com/...d/thread/a9cc9c370ce3edae
Heeft iemand nog een ideetje?
http://www.androidworld.n...-wie-deze-niet-heeft.html
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik zie door het bomen ff het bos niet meer 
Ik heb vd week mijn stock galaxy s naar 2.3.5 (I9000XXJVS van Samfirmware.com) geflashed via Odin. Nu zou ik graag de voodoo lag fix er nog opknallen, maar ik ben er niet zeker van of dit gaat werken.
Kan ik deze via odin erop zetten middels de manual op http://project-voodoo.org/ ? Ik heb dit geprobeerd op de stock 2.3.3, maar toen wilde mijn galaxy niet meer opstarten.
Ik heb vd week mijn stock galaxy s naar 2.3.5 (I9000XXJVS van Samfirmware.com) geflashed via Odin. Nu zou ik graag de voodoo lag fix er nog opknallen, maar ik ben er niet zeker van of dit gaat werken.
Kan ik deze via odin erop zetten middels de manual op http://project-voodoo.org/ ? Ik heb dit geprobeerd op de stock 2.3.3, maar toen wilde mijn galaxy niet meer opstarten.
zou moeten werken. Heb je wel de goede clockworkmod?
Ik zou zelf even een complete kernel installeren. Semaphore, speedmod oid.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908
[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2011 10:54 ]
Ik zit er aan te denken om mijn stock 2.3.3 te veranderen naar een nieuwere versie (2.3.5).
Maar zijn de uitgelekte versies of de mods stabiel?
Of nog beter zou ik moetenw achten tot Icecream hier is?
Maar zijn de uitgelekte versies of de mods stabiel?
Of nog beter zou ik moetenw achten tot Icecream hier is?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Semaphore kernel geinstalleerd wat lukte. Daarna de CF-root ext4 add-on geinstalleerd en uitgevoerd. Ext4 failed and restore ook failed (gaf zelfs een melding panic aan).418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:54:
zou moeten werken. Heb je wel de goede clockworkmod?
Nu blijft de galaxy in een loop van rebooten zitten (zie alleen het startscherm, niet eens de grote blauwe S). Iemand enig idee hoe nu verder?
edit: opnieuw 2.3.5 + Semaphore geflashed. Telefoon doet het weer. Alleen nog steeds de melding als ik naar ext4 overwil, dat er niet genoeg ruimte is. Hoe krijg ik meer ruimte op /system?
[ Voor 13% gewijzigd door kavorka op 05-10-2011 19:05 ]
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.