Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
barzi schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:36:
Wat is precies het verschil tussen Galnet's MIUI rom en de standaard MIUI?
Galnet doet van allerlei optimalisaties en een eigen thema (theme is eenvoudig aan te passen) net zoals de andere devs trachten te doen.
Ook gebruikt hij niet de standaard kernel maar die van Vorbet die is gebaseerd op de NEO kernal van Zach.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorals nog doet SuperOSR het uitstekend. Wel van FuguMod overgestapt naar Tribal-1.1 i9000+ Kernel.
(Vorbeth).

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Draai nu 1 dag stock 2.3.5 Het lijkt echt dat de laatste stock roms( 2.3.4 en 2.3.5) een stuk beter draaien dan welke custom rom dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:37:
Draai nu 1 dag stock 2.3.5 Het lijkt echt dat de laatste stock roms( 2.3.4 en 2.3.5) een stuk beter draaien dan welke custom rom dan ook!
2.3.5 is inderdaad erg goed. Maar...

Persoonlijk vind ik het erg leuk om vaak een andere rom er op te flashen.
Onder het mom...elke dag bloemkool is ook niks flash ik regelmatig een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waarin zouden de verschillen dan nog kunnen zitten tov customs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Draai nu ook 2.3.5 maar wel met Semaphore kernel inc lagfix en het draait inderdaad super soepel!

Heb modem en csc wel van nederlandse 2.3.3 geflashed...

Nou vroeg ik me af als die CSC en Modem 2.3.5 straks officieel uit zijn in Nederland kan ik die dan zo flashen zonder dataverlies? :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, SuperOSR loopt rondjes om je stock rom heen :9
Wel op JVP modem want die is stukken beter dan JVR...apart te flashen.
Jejking schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:00:
Waarin zouden de verschillen dan nog kunnen zitten tov customs?
Verschillen in 2.3.4/5 custom rommetjes zijn de minimaal, lood om oud ijzer . Rom's gebaseerd op CyanogenMod maken nog het verschil momenteel.

[ Voor 39% gewijzigd door silitek op 16-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:49:
[...]

[...]

Verschillen in 2.3.4/5 custom rommetjes zijn de minimaa,l lood om oud ijzer . Rom's gebaseerd op CyanogenMod maken nog het verschil momenteel.
Maar die SuperOSR is daar nu al een fatsoenlijke engelse informatiebron van of nog steeds alleen spaans?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:53:
[...]

Maar die SuperOSR is daar nu al een fatsoenlijke engelse informatiebron van of nog steeds alleen spaans?
Spaans..maar wat wil je weten dan?
Stukje door de vertaler heen gehaald voor je..zinopbouw klopt dus niet

De nieuwe SupSetup brengt geïntegreerde activering van toepassingen op aanvraag in de sectie extra's toepassingen, kunt u de toepassingen activeren dat de belangstelling voor u dat rom in "LITE komt" modus (geen toepassingen geïnstalleerd extra's) dus elk kiezen de beste configuratie.
Het is belangrijk voor het configureren van de Google account activeren toepassingen voordat de SupSetup zodat wanneer u verbinding maakt met de servers configureren Google-account, voert u zijn in de downloads sectie.
Na het invoeren van de markt en dus dat ze sofware toepassingen installeren elke toepassing lijken zodat het vernieuwen gedownload.

Algemene
-Rom "LITE" modus
-Nieuwe grafische look anders dan van de SuperGinger

Toegevoegd
-Wekdienst & ontgrendelen
-Altijd zichtbare Bluetooth van instellingen (tolemaC)
-Klok verbergen
-Percentage van batterij
-Het is onderdeel van de CyanogenModsettings van oxalonitril
-enz...

Toepassingen
-U kunt de SupSetup extra's-de meeste toepassingen installeren
-Google Apps
-Google +
-Flash Player 10.3
SuperOSR V2 2.0.4
-Vaste probleem met externe sdcard
-Fixed a bug die had met de sysinit2 boot
-Nieuwe grafische look
-Deze versie is samengesteld uit externe bronnen Codeaurora meer dan git.android deze gevallen
-FM radio perfecte prestaties zelfs zonder hoofdtelefoon officieren dankzij pawipt

SuperOSR V2 2.0.2
-Uitgevoerde controle BLN
-Reiniging van de code van de kennisgevingen

SuperOSR V2 2.0.1
-Vaste probleem van externe SDCARD montage

SuperOSR V2 2.0.0
-Vaste laden van de batterij in afsluiten
-De draadloze Reordenacion
-Update van alle externe apks
-Geoptimaliseerde Ramdisk
-Updated eigenaars van Samsung
-Opname ter 1280 x 720 stabiel
-Launcher meer zachte
-Nieuwe herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
Zit door de tip van Silitek ook op SuperOSR en die is idd supersnel. Kwam van galnet MIUI waar ik bij de laatste builds wat problemen mee had.
SuperOSR is snel en zuinig, mis alleen wel de toggles en notifications van MIUI, maar na een tijd op miui te hebben gezeten is het android menu ook wel weer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik moet zeggen dat ik nu met Chameleon Final toch best tevreden ben. Snel, stabiel en bijna alle belangrijke dingen werken. Behalve de Radio... Zelfs 720P doet hij probleemloos! Straks eens buiten proberen en kijken of dat beter gaat. Als straks mijn houder voor in de auto binnen is een stukje filmen in de houder van mijn rit. Moet prima lukken denk ik.

Hier een voorbeeldje.

Batterij is nu ook eigenlijk best goed. Vanochtend om 9 uur eruit getrokken en nu met normaal gebruik nog 72% over! Ik heb wel eigen GAPPS laatste update met google weather en car home daarnaast de TalonDEV kernel laatste versie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Leuk AKAI tafeltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

offtopic:
De DUAL die eronder staat is nog leuker maar die werkt nog steeds niet :+ Iets mis met de motor want de bandjes zijn allemaal prima maar nog geen tijd gehad om alles uit elkaar te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:49:
[...]

offtopic:
De DUAL die eronder staat is nog leuker maar die werkt nog steeds niet :+ Iets mis met de motor want de bandjes zijn allemaal prima maar nog geen tijd gehad om alles uit elkaar te trekken
offtopic:
Mooi man, Bezit o.a. een Dual cs-701 met Grado Gold element en een Dual 704 Grado black...op Youtube zoeken op TheSilitek
Alieunited schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:05:
Zit door de tip van Silitek ook op SuperOSR en die is idd supersnel. Kwam van galnet MIUI waar ik bij de laatste builds wat problemen mee had.
SuperOSR is snel en zuinig, mis alleen wel de toggles en notifications van MIUI, maar na een tijd op miui te hebben gezeten is het android menu ook wel weer leuk!
Als je de Vorbeth Kernel (zie post boven) in combinatie met Touchscreen app (super optimized) OC/UV
1300Mhz 25-25-25-25-50-75-75-100 toepast. Heb je EN lange batterij-duur EN een snelheid..waar het :9~
van uit je mond loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Draai ook SuperOSR, klopt idd lekker snel, maar het oog wil ook wat. Ik denk dat ik vanavond toch maar de chameleon final eens flash. Kijken hoe de batterij het doet.

Is het eigenlijk mogelijk om de videospeler wat standaard op de samsung roms zit, te krijgen op MIUI?
Ik vind die namelijk veel fijner dan de CM7/MIUI speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:49:
[...]

Wel op JVP modem want die is stukken beter dan JVR...apart te flashen.
Heb aardig wat roms geprobeerd, Darky's Doc's En nog een paar, verschillende kernels etc. maar niets loopt zo soepel als een standaard rom. Hoe zou dat kunnen komen dan? Ik OC niks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
silitek schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:04:
[...]

offtopic:
Mooi man, Bezit o.a. een Dual cs-701 met Grado Gold element en een Dual 704 Grado black...op Youtube zoeken op TheSilitek

[...]

Als je de Vorbeth Kernel (zie post boven) in combinatie met Touchscreen app (super optimized) OC/UV
1300Mhz 25-25-25-25-50-75-75-100 toepast. Heb je EN lange batterij-duur EN een snelheid..waar het :9~
van uit je mond loopt.
Thx, komend weekend even proberen met deze settings, zat op de neo kernel deed het ook uitstekend.
Heb nog niet erg goede resultaten op ov/uv gehad dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Ik draai nu Martux 3 rom, en bevalt me echt super!
Daaronder heb ik de GalaxianGT 1200 kernel lopen..

Maar ik vroeg me af of dat wel beste kernel is?
Ik ben opzoek naar een kernel die nog weer wat beter met m'n batterij weet om te gaan. Ik weet dat er ook een GalaxianEE 1000 kernel is maar er is vast wat beters.

Ik hoor het graag!

edit; zonder een nieuwe rom mee te flashen dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door j0ren op 16-09-2011 17:38 ]

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Damn, ik zit met de Android OS bug op Chameleon Final. Terug naar RC2, waar alles perfect was eigenlijk...

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:13
Heb net even zelf Cyanogenmod gecompileerd met de FM-radio fixes, en heb nu dus een CM7 build voor de Galaxy S met een werkende FM-radio :D. Eindelijk FM-radio in combinatie met CM7. Dat was het enige wat ik miste op Cyanogenmod. De ideale ROM is voor mij een feit.

[ Voor 7% gewijzigd door boaty op 17-09-2011 15:42 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

boaty schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:41:
Heb net even zelf Cyanogenmod gecompileerd met de FM-radio fixes, en heb nu dus een CM7 build voor de Galaxy S met een werkende FM-radio :D. Eindelijk FM-radio in combinatie met CM7. Dat was het enige wat ik miste op Cyanogenmod. De ideale ROM is voor mij een feit.
Op CyanogenMod is SuperOSR je al voor... ;) Maar FM-radio is zeker mooi meegenomen.

Verwijderd

Sorry voor de n00bie vraag. Op XDA developers kon ik geen specifiek topic vinden voor mijn vraag, slechts heel algemene troubleshooting. De zoekfunctie bood helaas ook weinig soelaas. Dus hopelijk kunnen jullie me ff helpen.

Ik had vandaag besloten om mijn telefoon van Darky's Rom terug te flashen naar een standaard firmware voor het geval dat ik mijn tel ooit voor garantie opgestuurd moet worden. Uit gewoonte flashte ik naar de allerlaatste versie. Ik had kunnen weten dat de Nerlandse Kies geen flauw idee had wat het die versie moet doen. Mijn doel om onopvallend te zijn voor Samsung garantie was daarmee dan ook niet gediend.

Daarna wilde ik terug flashen naar een nog oudere versie, maar toen ging er iets fout. De boel repareren om weer naar 2.3.5. te flashen wilde kennelijk ook niet lukken. Na het splashscreen wordt de boel zwart. Enfin, een brick.

Mijn telefoon heeft geen probleem om in Download modus te komen en om herkend te worden door ODIN.
Kan iemand mij tips geven om mijn tel weer terug te brengen naar een gebruikelijke nederlandse/europese firmware? Het maakt me niet zoveel uit als het een oude versie is, dan kan ik deze altijd weer via KIES updaten.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Waarschijnlijk is het belangrijk dat je even repartition aanvinkt en de bijbehorende repartition file erbij doet. Het is bijna onmogelijk om een SGS te bricken. Ik heb al een paar keer gehad dat hij niet wilde reageren en ben er altijd nog weer uitgekomen. Vergeet ook niet de lag fix uit te zetten voor je terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:13
Als je flashed met repartition maakt een lagfix niets uit aangezien je partitie indeling helemaal opnieuw gedaan wordt, en dus ook het bestandssysteem opnieuw wordt aangemaakt. Zonder repartition moet je wel de lagfixes eerst ongedaan maken.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 20:59
gebruiker van superosr! beste rom! net bij project n50 geweest, filmpjes geschoten en die zijn prima!
lekker snel, heerlijk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:19:
. Enfin, een brick.
Mijn telefoon heeft geen probleem om in Download modus te komen en om herkend te worden door ODIN.
Kan iemand mij tips geven om mijn tel weer terug te brengen naar een gebruikelijke nederlandse/europese firmware?
Alvast bedankt voor de hulp.
Dan kan je een unbrick jig gebruiken om hem in de download stand te zetten. 2.3.5 downloaden via samfirmware en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

boaty schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:58:
Als je flashed met repartition maakt een lagfix niets uit aangezien je partitie indeling helemaal opnieuw gedaan wordt, en dus ook het bestandssysteem opnieuw wordt aangemaakt. Zonder repartition moet je wel de lagfixes eerst ongedaan maken.
Je hebt gelijk. Dat bedoelde ik ook, maar heb het iets te kort door de bocht opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Dacuuu schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:11:
[...]

Dan kan je een unbrick jig gebruiken om hem in de download stand te zetten. 2.3.5 downloaden via samfirmware en gaan met die banaan!
Ik denk dat het technisch gesproken nog geen brick is. Dit is een herstelbaar ding.

1) onderzoek wat de laatste versie is die door Samsung in Nederland is uitgerold.
2) download die exacte versie van samfirmware.com (daar staat ook welk partitie schema (pit) je moet gebruiken)
3) gebruik die firmware, een pit-file en repartition om weer op stock oude firmware te komen

Ik heb overigens wel een keer een sgs gebrickt. Was zo erg dat ze er niets meer mee konden. Ik heb bij repaircenter gewoon verteld wat ik had gedaan maar toch hebben ze 'm onder garantie gerepareerd. Mobo moest vervangen worden. Helaas hadden ze geen 8GB mobo's meer ;)

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terug op Galnet Chamereon MIUI Final (miste interface) verschil snelheid tegenover SuperOSR is zeker minder.
Maar daar is een oplossing voor :9 met kernel Neo-Tribal v0.1 (17-r7) komt de rom aardig in de buurt.

Ook batterij gaat beter met deze "oude" RC2 kernel..video 720p ook prima.
Auto-rotation off en reboot zou een nog beter resultaat geven qua batterij use..
Ik ervaar dat echter niet, blijf voor mij hetzelfde...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik vind 720p filmen belangrijk en ik vertrouw de berichten daaromtrent eigenlijk niet zo.

Jij zegt dat het bij jou werkt maar bij mij werkte het laatst in rc2 niet goed. Er lijken dus wel wat variabelen te zijn die alsnog roet in het eten kunnen gooien.

Ik heb bijv. geen externe sd kaart en gebruikte standaard kernel. Ik heb dus een 16GB model, misschien zit daar wel ander geheugen op.

Verder lopen we het risico dat ze bij Galnet gewoon de bitrate hebben verlaagd naar iets tussen de 5 en 8 Mbit. Dus wel 720p maar in een smallere stream.
Zou je willen vertellen hoe onderstaande bij jou is geregeld :
  • internal/external SD
  • video bitrate van 720p filmpjes (staat in /etc/media_profiles.xml bij camcorder profiles)
  • kernel + tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Video 720p is voor mij niet zo belangrijk kan ik op een smartphone niet serieus nemen.
Wel vind ik dat het niet "choppy" met record verloopt.
Andere aspecten als snelheid/batterij duur en stabiel staan bij mij wel hoog in het vaandel.

Maar goed heb een screen voor je gemaakt!! Trek je conclusie maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/10opk0l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor alle antwoorden.

Inmiddels heb ik mn tel aan de praat gekregen met 2.3.5. Die loopt zo lekker rap dat ik niet zo'n zin had in een oudere versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 20:59
gisteren avond gefilmd! 8)

YouTube: dennis bergkamp!!! thera, projectn50 2011 - YouTube

[ Voor 3% gewijzigd door hikhakhok op 18-09-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

silitek schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:57:
^^ Video 720p is voor mij niet zo belangrijk kan ik op een smartphone niet serieus nemen.
Wel vind ik dat het niet "choppy" met record verloopt.
Andere aspecten als snelheid/batterij duur en stabiel staan bij mij wel hoog in het vaandel.

Maar goed heb een screen voor je gemaakt!! Trek je conclusie maar ;)

[afbeelding]
Dat is een hele keurige bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 17:20
Shit... zit op de nieuwste Chrome virgin II, maar nu gaat m'n telefoon niet meer in deep sleep... Was van plan om niet meer te flashen, maar nu moet ik wel :P
.
Kan iemand mij zeggen of dit kernel related of app related is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:56:
Shit... zit op de nieuwste Chrome virgin II, maar nu gaat m'n telefoon niet meer in deep sleep... Was van plan om niet meer te flashen, maar nu moet ik wel :P
.
Kan iemand mij zeggen of dit kernel related of app related is?
Flashen niet nodig..in CWM battery-status clear, boot en je SG gaat weer in "deep sleep".
Indien geen optie in de kernel..battery calibration app uit de market en reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Kreeg gister ineens een nieuwe Galaxy S Plus toegeschoven van m'n pa..
Zit nu te twijfelen welke ik ga houden, mn gewone galaxy s met Martux3 rom @ 1,2Ghz of de Plus en dan helemaal standaard laten.

Werken alle rom's ook op de plus? De kernel zal wel anders zijn, maar de rest werkt gewoon, right?

Enfin, ik ben nog steeds opzoek naar de snelste kernel voor de Martux3 rom, draai nu Galaxian1200 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0ren schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:12:
Kreeg gister ineens een nieuwe Galaxy S Plus toegeschoven van m'n pa..
Zit nu te twijfelen welke ik ga houden, mn gewone galaxy s met Martux3 rom @ 1,2Ghz of de Plus en dan helemaal standaard laten.

Werken alle rom's ook op de plus? De kernel zal wel anders zijn, maar de rest werkt gewoon, right?

Enfin, ik ben nog steeds opzoek naar de snelste kernel voor de Martux3 rom, draai nu Galaxian1200 GT
Gaat niet lukken GEEN rom's en/of SGSI kernels. De + bezit totaal andere hardware!!.

Edit: MUI Galnet Final inmiddels tot een perfecte configuratie gebracht!!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2py5mwm.png Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2daeplz.png

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/maxafc.png Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/w20h8z.png

[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 18-09-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Jammer. Weet je zo of er al veel ontwikkeld is voor de Plus? Denk toch dat ik die houd, lekker nieuw en snel met garantie, als ik ze verkoop is prijsverschil toch niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0ren schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:21:
Jammer. Weet je zo of er al veel ontwikkeld is voor de Plus? Denk toch dat ik die houd, lekker nieuw en snel met garantie, als ik ze verkoop is prijsverschil toch niet zo groot.
Ik zou de plus sowieso houden mooi toestel heel snel ook..nog niet veel custom voor de plus.
Maar stock al zeer goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 17:20
silitek schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:14:
[...]

Gaat niet lukken GEEN rom's en/of SGSI kernels. De + bezit totaal andere hardware!!.

Edit: MUI Galnet Final inmiddels tot een perfecte configuratie gebracht!!

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
Thanks! Ik had gewoon alle caches (ook dalvik) gewist en lagfix uit gezet en toen ging die ook weer in deep sleep *-)... Komt mischien doordat ik lagfix met de no journal had geinstalleerd (no journal zorgt voor enkele honderden punten meer in de quadrant tests, weet verder het nut ook niet)

Zie ik het goed dat je bluetooth gps erbij hebt staan bij je apps? 8-) Hoe werkt dat? Ik heb m'n tel vandaag gebruikt om te navigeren en dat ding was steeds de weg kwijt (en daardoor miste ik 1 keer de afslag), super irritant... en heb er wel een externe gps muis liggen die ik zou kunnen gebruiken... :9~

Verder nog 3 dingetjes:
Kun je eens meten hoelang je met de batterij kan? (en heb je whatsapp/mail of andere notificaties aan op de achtergrond?)

Hoe vaak heb je moeten flashen voordat die goed geflashed was en hoe test je of de flash goed gelukt is?

Wat voor dingen heb je allemaal veranderd/geinstalleerd? ;)

Ohjah, en weet je toevallig een app waarmee je andere apps extern kan beinvloeden door te zeggen dat ze bv maar 1 keer per dag nieuwe notificaties mogen geven (dus mogen connecten met netwerk), soort droidwal maar dan met een schedule erbij? Denk namelijk dat dat mijn batterijduur ook drastisch zal verbeteren (heb best veel apps die steeds weer controleren of er wat nieuws is, bv repudo, die ik eigenlijk niet veel gebruik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:54:
[...]
Zie ik het goed dat je bluetooth gps erbij hebt staan bij je apps? 8-) Hoe werkt dat? Ik heb m'n tel vandaag gebruikt om te navigeren en dat ding was steeds de weg kwijt (en daardoor miste ik 1 keer de afslag), super irritant... en heb er wel een externe gps muis liggen die ik zou kunnen gebruiken... :9~

Verder nog 3 dingetjes:
Kun je eens meten hoelang je met de batterij kan? (en heb je whatsapp/mail of andere notificaties aan op de achtergrond?)

Hoe vaak heb je moeten flashen voordat die goed geflashed was en hoe test je of de flash goed gelukt is?

Wat voor dingen heb je allemaal veranderd/geinstalleerd? ;)
Kom ik nog uitgebreid op terug. BlueTooth GPS app kan ik mijn SGS als GPS muis gebruiken voor m'n iPad2..b.v.
Ben een nieuwe kernel aan het testen CM7_SGS_20110919_NEO_17-voodoo-col_r15 met script 51
Ziet er veelbelovend uit!!..(ge)verbruik nog niet duidelijk.

Maar BREAKING NEWS is wel FM Radio op MIUI/CM7. Spirit FM Radio app (18sept) werkt zonder problemen. Settings regional>Europe en Audio Method> GalaxyS MIUI ALSA _/-\o_

he he..eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Kijk, bovenste plaatje (Black Screen of Death) had ik dus. Ik dacht echt dat mijn SGS gebrickt was en heb 'm toen weggebracht. Volgens deze site is er zelfs dan nog een oplossing:
http://jjpda.blogspot.com...to-un-brick-my-phone.html

p.s.: door enthousiasme van silitek geef ik Chameleon nog een kans. Final + die Neo Tribal kernel. Wel theme van Twooey 1 ofzo terug gezet, lichtgrijs + oranje. Veel mooier dan al die Chameleon themes. Met dank aan arnoutzw en zijn dropbox: http://gathering.tweakers...message/36575007#36575007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
@silitek

Ik draai nou ook OSR en moet zeggen zeer verrast te zijn.. draait heel soepel! Welke kernel draaide die bij jou het beste.. want een spaanse recovery is heel vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:47:
@silitek

Ik draai nou ook OSR en moet zeggen zeer verrast te zijn.. draait heel soepel! Welke kernel draaide die bij jou het beste.. want een spaanse recovery is heel vreemd :P
OSR is een superrom alleen miste ik wel MIUI. Tribal 1.1 gaat heel goed op OSR..
Spaans recovery moet je idd van af.. ;)
Aapzak schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:13:
Kijk, bovenste plaatje (Black Screen of Death) had ik dus. Ik dacht echt dat mijn SGS gebrickt was en heb 'm toen weggebracht. Volgens deze site is er zelfs dan nog een oplossing:
http://jjpda.blogspot.com...to-un-brick-my-phone.html

p.s.: door enthousiasme van silitek geef ik Chameleon nog een kans. Final + die Neo Tribal kernel. Wel theme van Twooey 1 ofzo terug gezet, lichtgrijs + oranje. Veel mooier dan al die Chameleon themes. Met dank aan arnoutzw en zijn dropbox: http://gathering.tweakers...message/36575007#36575007
SGS brick je idd niet zo snel. Zolang je phone nog beeld vertoond is herstel zelf mogelijk.
Goeie combinatie gekozen Final + Neo Tribal ;)
FM radio erop en je rom is compleet..

Edit: Theme van m'n post boven genaamd: Fresh licht grijs en oranje indeed

[ Voor 54% gewijzigd door silitek op 19-09-2011 11:38 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ikzelf draak Galnet MIUI Chameleon RC1, omdat ik dat de snelste en meest stabiele versie vond. Ik heb alleen de final nog niet geprobeerd, omdat eigenlijk nu alles, op één ding na, perfect werkt. Alleen het filmen (in HD) gaat nog schokkerig. Hoe is dit in de final versie? En zijn er verder nog extra voordelen/nadelen van final t.o.v. RC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:20
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels een paar maanden een SGS die op dit punt helaas nog steeds op de 2.2.1 versie van Android draait. Ik heb gelezen dat de 2.3.5 versie ervoor zorgt dat de telefoon soepeler werkt, het batterijleven beter wordt en de GPS ook minder belabberd werkt. Dus wil ik eigenlijk over naar 2.3.5.

Deze update wordt natuurlijk niet aangeboden door Kies dus het plan was om het handmatig te doen. Na wat onderzoek via google is het me duidelijk geworden dat het ik hoogstwaarschijnlijk geen heldere gids ga vinden hoe ik dit moet doen. Er wordt met teveel, voor mij onbekende, termen gesmeten en ik weet daarom niet echt goed hoe ik dit het beste aan moet pakken en welke gegevens allemaal relevant zijn. Weet iemand waar ik óf een goede gids kan vinden óf hoe ik de firmware kan vervangen?

Edit: oh ja, wat gebeurd er met je apps/settings als je "flasht"?

[ Voor 4% gewijzigd door MrMaxedTank op 19-09-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:40
MrMaxedTank schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:23:
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels een paar maanden een SGS die op dit punt helaas nog steeds op de 2.2.1 versie van Android draait. Ik heb gelezen dat de 2.3.5 versie ervoor zorgt dat de telefoon soepeler werkt, het batterijleven beter wordt en de GPS ook minder belabberd werkt. Dus wil ik eigenlijk over naar 2.3.5......
Of installeer gewoon Android 2.3.3 via KIES. Stuk minder moeilijk en bijna net zo goed. Iig een wereld van verschil met 2.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
addictive_rhymz schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:28:
[...]

Of installeer gewoon Android 2.3.3 via KIES. Stuk minder moeilijk en bijna net zo goed. Iig een wereld van verschil met 2.2.1
Mijn kies beweert dat de nieuwste firmware 2.2.1 is.. Heb de SGS gekocht via een webshop voor een redelijk lage prijs dus m'n verwachting is dat ie eigenlijk voor de markt in een ander land bedoelt was, ik denk dat het daarom misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMaxedTank schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:55:
[...]

Mijn kies beweert dat de nieuwste firmware 2.2.1 is.. Heb de SGS gekocht via een webshop voor een redelijk lage prijs dus m'n verwachting is dat ie eigenlijk voor de markt in een ander land bedoelt was, ik denk dat het daarom misgaat.
Maakt niet uit als het een NL toestel is moet KIES hem kunnen Updaten. Omdat KIES met stip het slechtste software wat ooit in elkaar gedraaid is, zeg ik flash met Odin ;)

Op samfirmware.com een rom halen even inlezen "How to"en gaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Right, ik krijg assistentie van thommy86 maar die reageert momenteel niet en dit zit me toch wat dwars:

http://i54.tinypic.com/2vcyhz6.png

Dat is wat m'n telefoon aangeeft na het rooten. Is er een oplossing voor of moet ik het terugdraaien (en in het geval van terugdraaien, ik weet dat het kan, maar hoe?)

Edit: right, een paar resets later lijkt ie weer te doen wat er van 'm verwacht wordt. Hopelijk blijft dat zo..

[ Voor 16% gewijzigd door MrMaxedTank op 19-09-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
MrMaxedTank schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:55:
[...]

Is hij niet gewoon branded? Je kan even je productcode checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
heb net stock jvs geinstalleerd, daarna semaphore kernel om cwm te krijgen, Daarna tweaky rom op interne sd gezet en opgestrat in cwm maar hij ziet de rom.zip niet?????
iemand enig idee waarom hij deze niet ziet?
Alvast bedankt.

*update: ik moest dus eerst de interne sd card formatteren???? heel vreemd? heb ik nog nooit eerder hoeven doen.

[ Voor 20% gewijzigd door iefie op 20-09-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

silitek schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:50:
Even terug op Galnet Chamereon MIUI Final (miste interface) verschil snelheid tegenover SuperOSR is zeker minder.
Maar daar is een oplossing voor :9 met kernel Neo-Tribal v0.1 (17-r7) komt de rom aardig in de buurt.

Ook batterij gaat beter met deze "oude" RC2 kernel..video 720p ook prima.
Auto-rotation off en reboot zou een nog beter resultaat geven qua batterij use..
Ik ervaar dat echter niet, blijf voor mij hetzelfde...

;)
Draai nu ook galnet final met de kernel die je hebt aangegeven. AWESOME!

Spirit FM radio app werkt ook goed :9 Hier blijf ik voorlopig even bij. :9

Thanks for sharing silitek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReFresh F5 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:58:
[...]

Draai nu ook galnet final met de kernel die je hebt aangegeven. AWESOME!

Spirit FM radio app werkt ook goed :9 Hier blijf ik voorlopig even bij. :9

Thanks for sharing silitek _/-\o_
You welcome :) ..Blijft de beste combinatie heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
iemand ook de semaphore kernel draaien?
Weet niet hoe ik lagfix aanzet.... krijg in quadrant maar 1400...dat had ik met darky 9.5 froyo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57
Ik krijg trouwens elke keer met Galnet MIUI Chameleon Final de melding "Export internal data to SD card" (2x achter elkaar nog wel) na het opstarten van de telefoon. Bij beide meldingen druk ik op OK, maar de volgende herstart komt de melding gewoon weer.

Dit had ik gelijk al, met een compleet verse installatie. Weet iemand de oorzaak hiervan?

Oh en heeft iemand enig idee waarom ik met Tasker niet meer de trilstand kan regelen? Volgens mij kon dat met RC 3 van Chameleon nog wel. Ik gebruik nu de NeoTribal 0.1 kernel

[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 20-09-2011 21:26 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

HaTe schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:24:
Ik krijg trouwens elke keer met Galnet MIUI Chameleon Final de melding "Export internal data to SD card" (2x achter elkaar nog wel) na het opstarten van de telefoon. Bij beide meldingen druk ik op OK, maar de volgende herstart komt de melding gewoon weer.

Dit had ik gelijk al, met een compleet verse installatie. Weet iemand de oorzaak hiervan?

Oh en heeft iemand enig idee waarom ik met Tasker niet meer de trilstand kan regelen? Volgens mij kon dat met RC 3 van Chameleon nog wel. Ik gebruik nu de NeoTribal 0.1 kernel
Ik krijg ook zo'n melding 2x bij startup, maar dat komt omdat ik nog maar heel weinig ruimte over heb op mijn SD. Hij zegt dat hij dan fotos/media wil overzetten naar ext sd. Heb er geen last van iig, reboot bijna nooit en als ik toch plaats nodig heb zet ik zelf wel even wat over.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:20:
[...]

You welcome :) ..Blijft de beste combinatie heden.
Gebruik hem in combinatie met Voodoo controls en hij raakt instabiel en haalt je hele telefoon onderuit. Dat heb ik gisteren mogen ervaren. Uiteraard niet een goede backup dus nu Titanium 2x per week alles laten backuppen zodat mocht er weer een probleem komen ik in ieder geval niet 2 weken aan data en instellingen kwijt ben :/

Vandaag weer alles opnieuw mogen installeren... Ik ga voorlopig nog eventjes rustig wachten met de radio...

Nu wel de Platypus kernel gepakt en moet zeggen dat samen met de bootloaderscreen hij best goed werkt. Vooral snel en soepel! Nu alleen nog alle smsjes terug vissen uit de backup en dat zijn er enkele duizenden....

• HaTe
2x per week? Waarom niet gewoon elke dag? :p

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb 2.3.5 geflashed via Odin op mijn telefoon echter nu kom ik er achter dat ik de bootloader ook had moeten vernieuwen... Maakt dat wat uit als ik dat niet heb gedaan?

Het lijkt verder prima te werken namelijk... Wil namelijk niet alles weer opnieuw installeren ;)

PunlArjen

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

als het werkt is het goed toch?

Met heimdall kan je overigens achteraf nog de bootloaders flashen, ik denk zonder de rest te raken. Bij cyanogen en miui is het zo dat battery life veel beter is met gingerbread bootloaders. Dan is het dus zeker de moeite maar of dat met stock ook uitmaakt, geen idee.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HaTe schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:14:
2x per week? Waarom niet gewoon elke dag? :p
Moet je betalen voor titanium backup....

Overigens ga ik zo weer een nieuwe kernel flashen :X Die nieuwe platypus gaat zo ontzettend hard... Maar ook zo ontzettend hard leeg :X Nachtje heeft mij 70% batterij gekost :X Hij zit nu alweer aan de lader om weer met een volle batterij te flashen.

Nu eens een leuk kerneltje uitzoeken :9 BLN + voodoocolours is wel extreem fijn

Touchdomex schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:15:
[...]

Moet je betalen voor titanium backup....

Overigens ga ik zo weer een nieuwe kernel flashen :X Die nieuwe platypus gaat zo ontzettend hard... Maar ook zo ontzettend hard leeg :X Nachtje heeft mij 70% batterij gekost :X Hij zit nu alweer aan de lader om weer met een volle batterij te flashen.

Nu eens een leuk kerneltje uitzoeken :9 BLN + voodoocolours is wel extreem fijn
Probeer Kernel FuguMod 1616 eens. Ook ik zoek een goede balans tussen snelheid en batterij-duur.
En Wifi werkt met MIUI

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:36:
[...]

Probeer Kernel FuguMod 1616 eens. Ook ik zoek een goede balans tussen snelheid en batterij-duur.
En Wifi werkt met MIUI
Ik ga die proberen en anders weer terug naar de TalonDEV kernel. Werkte ook perfect maar had geen Voodoocolours en BLN...

En weer een nieuwe kernel...gebaseerd op fugumod van zacharias.maladroit dus wel OK.

- ck-patchset
- zram + fixes (not used yet)
- branch-predication improvements
- io-less dirty throttling
- lots of vmscan, mm improvements
- preemptible mmu
- new jhash
- several stability fixes
- memory compaction support
- kswapd fixes & improvements (caused high battery drain in the past)
- CFS scheduler from 2.6.38
- tons of ext4 data integrity & performance improvements (+ memory savings - reducation of memory used for ext4 - it's used on /data/data only anyway)
- coordinated flush requests
- inode integrity patches
- several timer improvements & fixes
- disabled swaptoken (preparation for zram, zcache, etc.)
- DMA coherent allocator
- improved memcopy + memmove
- improved sha1 algorithm

- smartassV2
- potential SOD fix for touchkey (fix a race)
- LMK improvement
- accidental touchkey prevention
- boosted in-call volume
- headset button
- gpu OC to 220 MHz
- fixed frequency table
- ondemand + conservative tweaks

included scripts:

- zipalign
- system_tweak
- FPS cap at 65

[ Voor 1% gewijzigd door silitek op 21-09-2011 15:59 . Reden: toevoeging ]

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 23:26
Nog meer mensen ervaring met een niet werkende home button?

Uit het niets. Haal hem vanochtend uit de lader en de home button werkt niet meer.

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Sinny schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:52:
Nog meer mensen ervaring met een niet werkende home button?

Uit het niets. Haal hem vanochtend uit de lader en de home button werkt niet meer.
vaak komt dit door een bad flash.. wordt waarschijnlijk opnieuw flashen..!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Spirit FM radio app is EXIT!

Volgens mij zorgde die voor een flinke drain.. Had ook nog eens het probleem dat mensen mij niet konden horen tijdens het bellen maar zij mij wel.

Toch voor de zekerheid galnet opnieuw geflasht en daarna de spirit fm radio app verwijderd. Nu kan ik tenminste weer bellen. Ook verbruikte 'Cell Standy' meer dan 50% van mijn batterij. Nu is dat nog maar 17%, wel pas 10 minuten unplugged maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb een vraagje.
Ik wil mijn galaxy s gaan rooten zodat ik hem in t thuisnetwerk kan stoppen, enz.
Maar werkt z4root? Of is dat onbetrouwbaar?
En wat is dan het beste? SuperOnceClick?

En de hamvraag: ben ik mijn gegevens kwijt? Of staat alles erin, dus ook homescreens en volgorde van apps in lijst (ben dr aan gewend inmiddels :) )

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Gewoon een ander kerneltje flashen is het makkelijkste :)
CF-root kernel is wel een goed kerneltje. Heel veel kernels zijn daar op gebaseerd.

Je raakt niks kwijt.

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 23-09-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HaTe schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:59:
Gewoon een ander kerneltje flashen is het makkelijkste :)
CF-root kernel is wel een goed kerneltje. Heel veel kernels zijn daar op gebaseerd.

Je raakt niks kwijt.
en hoe moet je die dan installeren? ben niet echt fantastisch in engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

F.West98 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:06:
[...]

en hoe moet je die dan installeren? ben niet echt fantastisch in engels
De tutorial in de TopicStart is in het NL en daar zou je het mee moeten kunnen doen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

enne... Ik kom er niet helemaal uit... Welke ODIN versie heb ik nodig? Welke CF-root versie? (JPH, JPK?)
(ik las er nl. overheen)
(ik heb gingerbread 2.3.3, baseband i9000GUJV3, kernel 2.6.35.7-I9000BUJVA-CL220544root@DELL102 #2 en buildnummer GINGERBREAD.BUJVA)
XDA zegt dat ik JVA dan moet nemen, maar die kan ik niet vinden... Wat dan wel?

[ Voor 45% gewijzigd door F.West98 op 23-09-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
CM7 weer standaard met BLN, jeuj! :) Nu is er weinig need voor glitch v12 imo.

@F.West98: als je er totaal niet uitkomt zou ik afvragen of het wel wijs is dat je zelf je telefoon gaat flashen... denk je ook aan een backup van je /efs ?

edit: kun je de kleur van dat overflow-effect nog ergens aanpassen?

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 23-09-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cartman! schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:24:

@F.West98: als je er totaal niet uitkomt zou ik afvragen of het wel wijs is dat je zelf je telefoon gaat flashen... denk je ook aan een backup van je /efs ?
zoals je las in mijn vorige posts wil ik enkel rooten, niet flashen met custom rom. Ik vroeg of Z4root of Superoneclick niet beter waren, maar dit werd me aangeraden. Rooten wil ik voor de extra functionaliteit die je dan hebt... (en ik ben bang dat ik alles kwijtraak, zoals apps ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
F.West98 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:27:
[...]

zoals je las in mijn vorige posts wil ik enkel rooten, niet flashen met custom rom. Ik vroeg of Z4root of Superoneclick niet beter waren, maar dit werd me aangeraden. Rooten wil ik voor de extra functionaliteit die je dan hebt... (en ik ben bang dat ik alles kwijtraak, zoals apps ed)
http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.html

Lees dit even door en begin dan vanaf SpeedMod. Is een duidelijke beschrijving.
Je moet natuurlijk wel Odin downloaden en kijken of je 3 button combo werkt.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• Sinny
  • Laatst online: 26-09 23:26
thommy86 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:09:
[...]

vaak komt dit door een bad flash.. wordt waarschijnlijk opnieuw flashen..!
Dit is dus niet het geval :/

Heb net een standaard firmware van samfirmware geflasht...Nog steeds een niet werkende home button :(

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:24:
Mwhoa, die v12-dev is wel lekker hoor, voor mij biedt die júist weer wat extra's
wat ik in de stock CM7 niet heb. Nu sinds vanochtend draaien, de ML, en het
gaat nog goed (batterij / stability / features).

• FreshMaker
  • Niet online
F.West98 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:27:
[...]

Volg dat linkje vie androidworld even vanaf het begin, alle downloads staan er in vermeld.
Verder ben ik het met Cartman! eens, bezint eer ge begint

tip : lees je eerst goed in, het is niet moeilijk, alles is in een stevig kwartiertje te flashen / rooten
Maar zorg ervoor dat je de materie 'begrijpt'
Er komen allemaal termen in voor die je kunnen afschrikken, of even moeten laten nadenken

Flashen is niet alleen een custom rom erop zetten, maar ALLE handelingen die je via ODIN met het toestel uitvoert
( je flasht nl. stukjes firmware, al dan niet helemaal )

Lees de tutorials op androidworld, kijk wat filmpjes op youtube, echt het zal je verder helpen dan blind staren op dat ene stukje rooten via odin/speedmod

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 11:22
FreshMaker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 08:44:
[...]

Volg dat linkje vie androidworld even vanaf het begin, alle downloads staan er in vermeld.

tip : lees je eerst goed in, het is niet moeilijk, alles is in een stevig kwartiertje te flashen / rooten
Er komen allemaal termen in voor die je kunnen afschrikken, of even moeten laten nadenken

Flashen is niet alleen een custom rom erop zetten, maar ALLE handelingen die je via ODIN met het toestel uitvoert

Lees de tutorials op androidworld, kijk wat filmpjes op youtube, echt het zal je verder helpen dan blind staren op dat ene stukje rooten via odin/speedmod
Het is echt heel simpel.
Zorg ervoor dat kies geïnstalleerd is, download odin en de laatste speedmod (of andere kernel).
Start odin en klik op PDA, selecteer dan speedmod.
Sluit je telefoon af en houdt de home-aan/uit-volume omlaag knoppen ingedrukt tot er een geel android mannetje (die aan het graven is?) komt.
Sluit dan je mobiel aan met de computer, als het goed is verschijnt er in odin dan een geel vakje.
Druk op start, en in ongeveer zes seconden staat speedmod erop, hij zal direct opnieuw opstarten en je hebt rootrechten.

Dus alles is volgens mij gewoon in een minuut te doen.

Mathijs

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:39:
[...]

Mwhoa, die v12-dev is wel lekker hoor, voor mij biedt die júist weer wat extra's
wat ik in de stock CM7 niet heb. Nu sinds vanochtend draaien, de ML, en het
gaat nog goed (batterij / stability / features).
Wat vind jij het toevoegen dan? En geeft ie geen problemen met GB bootloaders? Las op XDA (heb je ongetwijfeld ook gelezen) dat iemand zn externe SD niet meer kan benaderen.

edit: laat die jongen eerst eens zn /efs backuppen! Er kan weinig fout gaan maar als t fout gaat dan kan ie niet meer bellen met z'n telefoon, lijkt me belangrijk genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 24-09-2011 12:16 ]

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Eindelijk de stap van Darky roms naar CW7 gemaakt, draai nu sinds 5 minuten SuperOSR met NeoTribal kernel (waarvoor bedankt silitek) en moet zeggen: ik wist niet dat m'n telefoon al die tijd veel trager was dan hij had kunnen zijn, wat een verschil! Zit alleen met 1 vraag: bij kernel-versie staat:
2.6.35.13_Neo-Tribal-v0.1-i9000+NEO_17-r7))
Is dit wel de laatste/beste neo kernel?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

spaceboy

Op grote hoogte

Is er ergens een vrij eenvoudig Consumentengids-style achtig overzichtje met de verschillen tussen de verschillende ROM's? Gewoon "ongeveer". :)

Ik heb nu al een flinke tijd Darky (nu 10.2.2) en ben eigenlijk best tevreden, maar ben altijd benieuwd wat ik nu eigenlijk mis op dit moment. :P

(en nee, ik heb niet ZOVEEL tijd dat ik elke Rom rustig een paar dagen ga proberen) :9

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Hallo kerels,

Ik heb een vraag, ik heb vandaag weer eens een nieuwe custom software op mijn galaxy s gezet. Namelijk de:HaWKiSH™PREMIUM 4 RC2|HEAVY GOLD. Ziet er tot nu toe strak en mooi uit alleen ik heb een probleem. Bij de vorige software die ik had deed mijn e-mail het niet, kreeg de hele tijd een fc. Deze keer heb ik dit bij mijn instellingen, wat natuurlijk veel k*tter is. Heeft iemand idee hoe dit kan? En belangrijker, hoe ik het kan oplossen?

En heeft iemand nog een rom die hij/zij kan aanbevelen, MIUI ben ik geen superfan van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 16:09 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Embryo1 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:56:
[...]

http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.html

Lees dit even door en begin dan vanaf SpeedMod. Is een duidelijke beschrijving.
Je moet natuurlijk wel Odin downloaden en kijken of je 3 button combo werkt.
Odin: ik heb 1.7, ik vraag me af of ik niet een andere moet nemen...
3 button combo werkt... Ben al in recovery en download mode gekomen
FreshMaker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 08:44:
[...]

Ik heb een boel bekeken/gelezen en weet hoe alles werkt. Ik wist trouwens niet dat flashen alles met ODIN is, thx!
mathijs727 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:17:
[...]

Het is echt heel simpel.
Zorg ervoor dat kies geïnstalleerd is, download odin en de laatste speedmod (of andere kernel).
Start odin en klik op PDA, selecteer dan speedmod.
Sluit je telefoon af en houdt de home-aan/uit-volume omlaag knoppen ingedrukt tot er een geel android mannetje (die aan het graven is?) komt.
Sluit dan je mobiel aan met de computer, als het goed is verschijnt er in odin dan een geel vakje.
Druk op start, en in ongeveer zes seconden staat speedmod erop, hij zal direct opnieuw opstarten en je hebt rootrechten.

Dus alles is volgens mij gewoon in een minuut te doen.

Mathijs
En op androidworld staat dat je nog iets in de recovery mode moet doen? Hoe zit dat?
Cartman! schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:15:
...
edit: laat die jongen eerst eens zn /efs backuppen! Er kan weinig fout gaan maar als t fout gaat dan kan ie niet meer bellen met z'n telefoon, lijkt me belangrijk genoeg.
Maar dat kan toch enkel met rootrechten? Het enige wat ik wil :P
(bellen gaat het niet om, maar internet (3G) wel ;) )

Ik ben er klaar voor, weet alles wat ik weten moet... Maar... Op androidworld staat dat ik speedmod als kernel nodig heb, in TS staat CF-root... Bij speedmod moet ik de t10-versie hebben. (onderaan bij bijlages) Maar welke versie bij CF-root te nemen? Er staat wel iets over v. 25 voor Gingerbread en JVy enzo, maar daar kom ik niet uit. Zie ook de info die ik eerder gaf:
gingerbread 2.3.3, baseband i9000GUJV3, kernel 2.6.35.7-I9000BUJVA-CL220544root@DELL102 #2 en buildnummer GINGERBREAD.BUJVA
En zou SuperOneClick ook werken? Ziet er iets makkelijker uit :)

Dus een overzichtje van vragen:
• CF-root of Speedmod?
• Welke versie ervan dan? (download)
• ODIN3 versie 1.7?
• Ook bij rooten /efs backuppen? Kon toch enkel als je root had? Of niet? En als het wel kan, hoe?

edit: Via astro kan ik efs niet kopieren en plakken in data map, geen rechten...

F.West98 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:36:
[...]

Dus een overzichtje van vragen:
• CF-root of Speedmod?
• Welke versie ervan dan? (download)
• ODIN3 versie 1.7?
• Ook bij rooten /efs backuppen? Kon toch enkel als je root had? Of niet? En als het wel kan, hoe?

edit: Via astro kan ik efs niet kopieren en plakken in data map, geen rechten...
1)Speedmod flashen versie gewoon de laatste pakken...tenminste als je nu op Gingerbread zit. Froyo is een ander verhaal
2) Odin 1.7 is ook goed (alle andere oudere versie werken ook gewoon)
3) Eerst Root en dan in b.v Root Explorer (app) EFS backup..
crispo schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:21:
Eindelijk de stap van Darky roms naar CW7 gemaakt, draai nu sinds 5 minuten SuperOSR met NeoTribal kernel (waarvoor bedankt silitek) en moet zeggen: ik wist niet dat m'n telefoon al die tijd veel trager was dan hij had kunnen zijn, wat een verschil! Zit alleen met 1 vraag: bij kernel-versie staat:
2.6.35.13_Neo-Tribal-v0.1-i9000+NEO_17-r7))
Is dit wel de laatste/beste neo kernel?
Niet de laatste wel de beste.. ;) Draai zelf nu NEOXX beta6+ heel fijn kerneltje.

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 24-09-2011 18:21 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

silitek schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:11:
[...]

1)Speedmod flashen versie gewoon de laatste pakken...
2) Odin 1.7 is ook goed (alle andere oudere versie werken ook gewoon)
3) Eerst Root en dan in b.v Root Explorer (app) EFS backup..
..
geen cf-root of superoneclick dan niet? dus speedmod is beste? (eerst praat iedereen over cf-root, nu over speedmod)
mooi dat 1.7 werkt
en als ik enkel ga rooten, dan geen backup? doe ik wel als ik verder ga in de custom roms, maar nu niet, dan ben je ook je data kwijt (dacht ik dan)

F.West98 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:24:
[...]

geen cf-root of superoneclick dan niet? dus speedmod is beste? (eerst praat iedereen over cf-root, nu over speedmod)
mooi dat 1.7 werkt
en als ik enkel ga rooten, dan geen backup? doe ik wel als ik verder ga in de custom roms, maar nu niet, dan ben je ook je data kwijt (dacht ik dan)
Tja, CF-root kan ook superoneclick heeeel lang geleden gebruikt vond het niet zo fijn werken, persoonlijk vind ik als je enkel Root wilt draaien met daarbij een fijne kernel geef ik de voorkeur aan speedmod.
Alleen een Kernel flash doet verder niks met je app's, settings enz maar maak "just in case" een backup met Titanium app.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

silitek schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:00:
[...]

Tja, CF-root kan ook superoneclick heeeel lang geleden gebruikt vond het niet zo fijn werken, persoonlijk vind ik als je enkel Root wilt draaien met daarbij een fijne kernel geef ik de voorkeur aan speedmod.
Alleen een Kernel flash doet verder niks met je app's, settings enz maar maak "just in case" een backup met Titanium app.
kan ik enkel met root rechten, of pas achteraf doen?

Nieuwe GalnetMIUI Weekly 1.9.23 is er...MIUI start op met NL-taal ;)
Glitsch v12 DEV ML kernel draaid vlot..

Pas op externe SD files zijn pleiten met de kernel

[ Voor 44% gewijzigd door silitek op 24-09-2011 20:52 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:10:
Nieuwe GalnetMIUI Weekly 1.9.23 is er...MIUI start op met NL-taal ;)
Glitsch v12 DEV ML kernel draaid vlot..

Pas op externe SD files zijn pleiten met de kernel
Alsin alles op je interne externe SD zijn pleiten of zijn die van je echte SD kaart pleite?

Morgen eens proberen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:09:
[...]

Alsin alles op je interne externe SD zijn pleiten of zijn die van je echte SD kaart pleite?

Morgen eens proberen *O*
Weg van je Externe SD kaartje zijn mijn gegevens. In mijn geval niet zo ramp stond wat muziek en wat backup's op. In de Glitch topic lees je meer van dit soort verhalen zal wel een bug zijn die gerepareerd wordt.
t.z.t. by the way geld voor MIUI users CM7 schijnt daar geen last van te hebben.

Maar "deep sleep" 100% overnight verlies 1%. :P
Toch wel heel strak!

Edit: Changlog MIUI weekly

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 25-09-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zondag 25 september 2011 @ 08:43:
[...]

Weg van je Externe SD kaartje zijn mijn gegevens. In mijn geval niet zo ramp stond wat muziek en wat backup's op. In de Glitch topic lees je meer van dit soort verhalen zal wel een bug zijn die gerepareerd wordt.
t.z.t. by the way geld voor MIUI users CM7 schijnt daar geen last van te hebben.

Maar "deep sleep" 100% overnight verlies 1%. :P
Toch wel heel strak!

Edit: Changlog MIUI weekly
Ondertussen is het doorgeschoven naar morgen. Maar ik haal gelukkig toch altijd mijn externe SD eruit bij het flashen. Backup eerst wel alle informatie voordat ik er echt aan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 20:39
Ik draai nu nog een oude versie van Docs rom (JPY) maar wil nu weer eens de laatste stock 2.3.5 uitproberen, aangezien die erg goed schijnt te zijn. Kan ik dan gewoon die firmware van samfirmware downloaden en via de download modus flashen met Odin?

edit - 2.3.5 staat er op. Nu wil ik Speedmod erop zetten, eerder goede ervaringen mee gehad. Maar op XDA staat nog niet dat deze 2.3.5 ondersteunt.. Maar niet doen dan?

[ Voor 64% gewijzigd door Mr Ton op 25-09-2011 18:04 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Laatst online: 16-09 03:20
Hallo

Ik heb sinds kort SuperOSRv2 geflashed maar ik krijg met geen mogelijkheid internet aan de gang.
De toegangspunten heb ik al handmatig toegevoegd maar heeft geen effect, bellen kan ik wel gewoon.

Wie weet wat ik hieraan kan doen???

-Edit- Vreemd opeens heb ik wel weer internet, nou ja zolang die goed gaat houden zo.

[ Voor 15% gewijzigd door NightWish1978 op 25-09-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

silitek schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:00:
[...]

om even op mijn eigen vraag terug te komen, dus nu backup of na root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:23:
[...]

om even op mijn eigen vraag terug te komen, dus nu backup of na root?
Nu een backup..doe maar. Enkel met root kun je rechten uiteraard
NightWish1978 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:56:
Hallo

Ik heb sinds kort SuperOSRv2 geflashed maar ik krijg met geen mogelijkheid internet aan de gang.
De toegangspunten heb ik al handmatig toegevoegd maar heeft geen effect, bellen kan ik wel gewoon.

Wie weet wat ik hieraan kan doen???

-Edit- Vreemd opeens heb ik wel weer internet, nou ja zolang die goed gaat houden zo.
Vaak gebeuren er na een reboot wonderlijke dingen ;) ..fijne rom OSR

[ Voor 51% gewijzigd door silitek op 25-09-2011 17:40 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1 ... 74 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.