kies maar uit zou ik zeggen (garantie tot de deur, ben er bang voor dat het niet werkt ivm de aangepaste framework.jar, maar als je tijd over hebt kun je het een keer proberen)... Chrome theme lijkt me juist wel mooi! En eindelijk geen bootgeluid of vage bootanimatie (die overigens wel weg te halen waren). Heb je trouwens gezien dat er een update is (ook no-wipe versie, die is makkelijk te installeren).Mystic Spirit schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:15:
[...]
Ik heb deze zelf gisteren geïnstalleerd en moet zeggen dat hij goed werkt. Hij is nu ongeveer 11 uur van de lader en op ongeveer 50% van de batterij. Dat is dus wel netjes netjes.
Ik ben nog niet heel erg tevreden over het theme, maar ga eens kijken of ik daar een alternatief voor kan vinden. Als er iemand een suggestie heeft voor een donker simpel theme hoor ik dat graag.
Daar heb je idd een punt. Waarschijnlijk is een ander theme lastig ivm framework aanpassing. Het theme is lang niet verkeerd hoor trouwens. ik vindt hem alleen persoonlijk wat aan de felle kant.gabn88 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:54:
[...]
kies maar uit zou ik zeggen (garantie tot de deur, ben er bang voor dat het niet werkt ivm de aangepaste framework.jar, maar als je tijd over hebt kun je het een keer proberen)... Chrome theme lijkt me juist wel mooi! En eindelijk geen bootgeluid of vage bootanimatie (die overigens wel weg te halen waren). Heb je trouwens gezien dat er een update is (ook no-wipe versie, die is makkelijk te installeren).
Die update zie ik niet staan trouwens. Heb je een linkje?
Staat nu een 2 en een no-wipe versie bij. De aanpassingen zijn niet benoemd, maar staan wel ergens in de topic (iets met clock, fasterfix dat het nu doet, en blauw licht onder de knoppen die aan staan van je rolgordijn)Mystic Spirit schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:56:
[...]
Daar heb je idd een punt. Waarschijnlijk is een ander theme lastig ivm framework aanpassing. Het theme is lang niet verkeerd hoor trouwens. ik vindt hem alleen persoonlijk wat aan de felle kant.
Die update zie ik niet staan trouwens. Heb je een linkje?
Ik heb geen problemen met de huidige versie, maar een snellere fix met gps is altijd goed. Ik zal hem straks even flashen.gabn88 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:35:
[...]
Staat nu een 2 en een no-wipe versie bij. De aanpassingen zijn niet benoemd, maar staan wel ergens in de topic (iets met clock, fasterfix dat het nu doet, en blauw licht onder de knoppen die aan staan van je rolgordijn)
Is het eigenlijk mogelijk om standaard apps te verwijderen? Er zijn vrij veel die ik niet gebruik en dus een beetje niets staan te doen.
Even een stomme vraag: hoe weiger je in godsnaam een call op Miui?
Door niet op te nemen. Kan ook niet anders want de slider gebruiken is tevens ook opnemen.jampot1989 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:07:
En als je die niet ingeschakeld hebt kan je met de volume down knop hetzelfde bereiken.tdn135 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:28:
[...]
Je hebt flip to silence, waarmee je het geluid van de inkomende oproep uit zet. Een andere optie om het daadwerkelijk te weigeren, weet ik niet.
[ Voor 39% gewijzigd door Pjottski op 09-09-2011 17:33 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Je hebt flip to silence, waarmee je het geluid van de inkomende oproep uit zet. Een andere optie om het daadwerkelijk te weigeren, weet ik niet.jampot1989 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:07:
In de instellingen zie ik een optie over een bepaalde text die je kan sturen als je niet kan opnemen, waar is die optie dan? Volume down is idd een goede tip dan.
Silitek, waar stel jij bovenstaande settings in als ik vragen mag?silitek schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:07:
[...]
Voor OC'en >install zip from SD< werkt prima met Neo 17 R11
Setting hier: bfq/ smartassV2 op 1300Mhz UV 25-25-0-50-50-75-100..
Edit: Geen last van SoD nooit gehad met Neo trouwens als je maar 100mhz niet TE laag set b.v.150mV
(vaak niet stabiel)
Gaat als de brandweer op RC3
Ik heb vanmorgen de laatste CM7 geinstalleerd op mijn SGS (via http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S) en heb het een beetje zitten uitvogelen... maar dit is toch naar mijn idee de beste rom die ik heb gehad. Het ziet er gelikt uit, het werkt prima en lekker vlotjes. Ik denk dat ik het voorlopig maar bij deze rom houd. Voor mij is er geen betere mogelijk!
Hey,
Ik heb nu sinds bijna een jaar de Samsung Galaxy S.
Ik heb achtereenvolgend de volgende ROMs gehad: Eclair 2.1 (standaard) - Froyo 2.2 (standaard) - Darky 8.0 - Darky 9.5 - Darky 10.1 - Darky 10.2 - Gingerbread 2.3.4 (standaard).
Vanaf Darky 10.x was de lol er een beetje vanaf. Ik vond de UI te "getweaked", zeker de bootanimatie van 10.2 met 'robotic voice' was er wat over. Maar waar ik me veel meer aan stoorde was het feit dat hij zeer vaak bleef hangen en soms spontaan rebootte (soms verschillende keren per dag).
Vervolgens van samfirmware.com de laatste 2.3.4 afgehaald, en moet zeggen dat hij draait als een zonnetje. Ik weet dat ik dit in het verkeerde topic plaats, maar: standaard roms worden onderschat.
Stabiliteit is top (en dat vind ik het belangrijkste), snelheid/responsiviteit is duidelijk beter, geen merkbaar verschil in batterijverbruik (doch niet wetenschappelijk onderbouwd). Ik mis wel BLN, maar de andere features van custom roms laten me koud (ik deed het initieel vooral voor snelheidswinsten en batterijverbruik).
Ik heb achtereenvolgend de volgende ROMs gehad: Eclair 2.1 (standaard) - Froyo 2.2 (standaard) - Darky 8.0 - Darky 9.5 - Darky 10.1 - Darky 10.2 - Gingerbread 2.3.4 (standaard).
Vanaf Darky 10.x was de lol er een beetje vanaf. Ik vond de UI te "getweaked", zeker de bootanimatie van 10.2 met 'robotic voice' was er wat over. Maar waar ik me veel meer aan stoorde was het feit dat hij zeer vaak bleef hangen en soms spontaan rebootte (soms verschillende keren per dag).
Vervolgens van samfirmware.com de laatste 2.3.4 afgehaald, en moet zeggen dat hij draait als een zonnetje. Ik weet dat ik dit in het verkeerde topic plaats, maar: standaard roms worden onderschat.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Voltage Control (Market) als advies kan ik kernel Neo 17 R12 met 51script aanraden...LeBrun schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:10:
[...]
Silitek, waar stel jij bovenstaande settings in als ik vragen mag?
OC/UV setting gaan ruim 2dagen mee in accu tijd...(persoonlijk gebruik niet meegerekend)
Tubes....It's what make music music!
Ik heb ook al heel wat roms de revue laten passeren. Todat ik Miui stock probeerde. DEze is erg stabiel, kent vele aanpassingsmogelijkheden en is erg snel, zonder aanpassingen en ook helemaal NL. Zo zie je maar, dat het toch allemaal erg persoonlijk is. Mocht je nog geen ervaring hebben met de laatste stock Miui:Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:06:
Hey,
Ik heb achtereenvolgend de volgende ROMs gehad: Eclair 2.1 (standaard) - Froyo 2.2 (standaard) - Darky 8.0 - Darky 9.5 - Darky 10.1 - Darky 10.2 - Gingerbread 2.3.4
http://www.miui.nl/development-roms
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik ben dus toch niet de enige.... Dacht dat D10.2 zo geweldig was? Maar het apparaat reageert behoorlijk sluggish bij tijd en wijle. Erg jammer.Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:06:
Hey,
Bedankt voor de tipsilitek schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:30:
[...]
Voltage Control (Market) als advies kan ik kernel Neo 17 R12 met 51script aanraden...
OC/UV setting gaan ruim 2dagen mee in accu tijd...(persoonlijk gebruik niet meegerekend)
Noobie vraag nog: in voltagecontrol heb ik Smartass V2 geselecteerd en daarna 'apply changes' gedaan, maar ondanks dat alles staat hij regelmatig een half uur later weer op 'ondemandb. Andere settings worden wèl opgeslagen..
Hoe komt dit?
Ik was ook helemaal klaar met darky 10.2. Te veel vastlopers. Reboots had ik overigens bijna net, maar het bleef een onbetrouwbaar geheel. Ik zit nu op Gingerpower Chrome Virgin en die bevalt me tot nog toe het beste.Jejking schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:28:
[...]
Ik ben dus toch niet de enige.... Dacht dat D10.2 zo geweldig was? Maar het apparaat reageert behoorlijk sluggish bij tijd en wijle. Erg jammer.
MIUI / CM7 heb ik geprobeerd en af laten vallen omdat die niet goed overweg kunnen met de mkv's die ik op mijn telefoon af wil spelen, verder waren het prima roms, met name CM7.
Stock werkt wel inderdaad prima, maar als ik weer stock zou draaien zou ik er wel een custom kernel onder zetten
Isseu van R12LeBrun schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:12:
[...]
Bedankt voor de tip
Noobie vraag nog: in voltagecontrol heb ik Smartass V2 geselecteerd en daarna 'apply changes' gedaan, maar ondanks dat alles staat hij regelmatig een half uur later weer op 'ondemandb. Andere settings worden wèl opgeslagen..
Hoe komt dit?
Zelfde ervaring hier, ook op Chrome Virgin terecht gekomen uiteindelijk. Ik vind het een mooi thema (beter dan BttBMystic Spirit schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:41:
[...]
Ik was ook helemaal klaar met darky 10.2. Te veel vastlopers. Reboots had ik overigens bijna net, maar het bleef een onbetrouwbaar geheel. Ik zit nu op Gingerpower Chrome Virgin en die bevalt me tot nog toe het beste.
MIUI / CM7 heb ik geprobeerd en af laten vallen omdat die niet goed overweg kunnen met de mkv's die ik op mijn telefoon af wil spelen, verder waren het prima roms, met name CM7.
Stock werkt wel inderdaad prima, maar als ik weer stock zou draaien zou ik er wel een custom kernel onder zetten
Daar kan ik je geen gelijk ingeven.Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:06:knip ...
- Gingerbread 2.3.4 (standaard).
Stabiliteit is top (en dat vind ik het belangrijkste), snelheid/responsiviteit is duidelijk beter, geen merkbaar verschil in batterijverbruik (doch niet wetenschappelijk onderbouwd). Ik mis wel BLN, maar de andere features van custom roms laten me koud (ik deed het initieel vooral voor snelheidswinsten en batterijverbruik).
Gisteren met 2 "defauilt" users gesproken op een festival(letje), waar de ene nog op 2.2 zat, en de andere op 2.3.4 GB ( via KIES )
Wat mij opviel is dat de originele 2.3.4 op bepaalde zaken log en traag overkwam.
Ik zelf gebruik de martux3 rom, en beide gebruikers waren zwaar onder de indruk van de snelheid.
Sommige dingen leken wel 2x sneller te gaan, t.o. de defaults.
( beiden willen nu over naar de custom rom )
Ik wil martux ook nog wel een keer proberen. Lijkt me ook een goede rom. Ik ben alleen een beetje klaar met iedere keer de hele boel schoon maken en weer flashen. Is er ook een manier om meerdere roms tegelijk te draaien?
Ik ben opzoek naar een makkelijke manier om m'n telefoon te rooten.
Hoef geen custom rom erop ofzo, wil gewoon apps kunnen draaien die root benodigen.
Ook wil ik graag alles wat ik al geinstalleerd heb etc behouden..
Nu zag ik dit filmpje: YouTube: The Simplest Method to Root Samsung Galaxy S / Captivate / Vibrant Android 2.1 Phone - YouTube
Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds werkt, en zoja, behoud ik al mijn bestanden?
Ik draai de officiele 2.3.4 op dit moment.
Hoef geen custom rom erop ofzo, wil gewoon apps kunnen draaien die root benodigen.
Nu zag ik dit filmpje: YouTube: The Simplest Method to Root Samsung Galaxy S / Captivate / Vibrant Android 2.1 Phone - YouTube
Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds werkt, en zoja, behoud ik al mijn bestanden?
Bij het rooten behoud je je gegevens. Deze methode werkt echter niet meer. Je kan hem via SuperOneClickRoot rooten. Simpelweg je telefoon aansluiten op PC, op 'root' klikken en je bent klaar. Wel eerst je telefoon in USB debugging zetten en Android drivers installeren. Tutorial: Youtube: How to ROOT your Samsung Galaxy S - SuperOneClick Method - TotallydubbedHDj0ren schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:23:
Ik ben opzoek naar een makkelijke manier om m'n telefoon te rooten.
[ Voor 9% gewijzigd door DoubleTo op 11-09-2011 11:31 ]
Thanks, ik ga meteen even proberen.
Ik denk dat ik ook de Martux rom erop ga knallen, kan niet zo moeilijk zijn toch?
Als je die rom erop zet, moet je hem dan alsnog een keer rooten of issie al gelijk geroot?
Sorry voor deze noob vragen, heb alleen ervaring met HD2 flashen.
Ik denk dat ik ook de Martux rom erop ga knallen, kan niet zo moeilijk zijn toch?
Als je die rom erop zet, moet je hem dan alsnog een keer rooten of issie al gelijk geroot?
ROM erop zetten is inderdaad niet heel moeilijk, hier is een tutorial. Als je Martux erop zet is ie ook meteen geroot. Uiteraard wel eerst een backup maken van alles, met Titanium Backup.j0ren schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:36:
Thanks, ik ga meteen even proberen.
Hoe moet je 51script toepassen? Gewoon flashen in recovery?silitek schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:30:
[...]
Voltage Control (Market) als advies kan ik kernel Neo 17 R12 met 51script aanraden...
Thanks! Ben nu alles aan het backuppen, maar me telefoon heeft er niet echt zin in.tonyto_tp schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:39:
[...]
ROM erop zetten is inderdaad niet heel moeilijk, hier is een tutorial. Als je Martux erop zet is ie ook meteen geroot. Uiteraard wel eerst een backup maken van alles, met Titanium Backup.
Ben nu 12Gb aan muziek van me telefoon aan het trekken, en om de paar gb kapt ie er ff mee
Hopelijk gaatie niet moeilijk doen tijdens het flashen
Die muziek zou als het goed is niet verloren moeten gaan. Backuppen doe je vooral van apps en settings. Alles wat op de SD kaart staat zou gespaard moeten blijven.
Ik maak daar zelf nooit backups van.
wat je moet doen:
1) zorgen dat je root hebt
2) titanium backup gebruiken om een backup te maken van apps en settings
3) misschien in recovery ook even nandroid backup maken
Dat is echt voldoende.
Ik maak daar zelf nooit backups van.
wat je moet doen:
1) zorgen dat je root hebt
2) titanium backup gebruiken om een backup te maken van apps en settings
3) misschien in recovery ook even nandroid backup maken
Dat is echt voldoende.
[ Voor 33% gewijzigd door Aapzak op 11-09-2011 11:59 ]
PSN ID: Aapzak
tonyto_tp schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:54:
[...]
Hoe moet je 51script toepassen? Gewoon flashen in recovery?

Ik vind de custom themes op al die roms echt vreselijk. Chrome Virgin ziet er ook uit als een kermis attractie. Ik draai nu CM7, vind ik er ook echt het mooist uitzien maar die stomme camera ....
Eerder deze week weer mooi filmpje geschoten van mijn kleine die kruipt. Ziet er dan uiteindelijk niet uit omdat het schokt en skipt als een gek. Dus maar weer opzoek naar een betere oplossing. Zal wel weer een stock rom worden. Ik geloof niet dat ze bij CM de camera ooit nog echt fixen.
Eerder deze week weer mooi filmpje geschoten van mijn kleine die kruipt. Ziet er dan uiteindelijk niet uit omdat het schokt en skipt als een gek. Dus maar weer opzoek naar een betere oplossing. Zal wel weer een stock rom worden. Ik geloof niet dat ze bij CM de camera ooit nog echt fixen.
Lees op http://www.samfirmware.com/apps/blog/show/8512833-android-2-3-5-for-galaxy-s- dat 2.3.5 uitkomt voor de i9000! laatste firmware voor het toestel..Darky brengt een custom versie uit, en samfirmware de originele.
Waat een fucking gekloot om me phone te rooten zeg. Eindelijk die drivers werkend, zit superoneclick te fucken. Hij ziet of me telefoon niet, of loopt vast.
Zucht.
Ga wel even backuppen en knal martux er meteen op.
Zucht.
Titanium Backup vereist root, volgens mij. Als je wilt backuppen, zul je toch eerst moeten rooten, vrees ik.j0ren schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:25:
Waat een fucking gekloot om me phone te rooten zeg. Eindelijk die drivers werkend, zit superoneclick te fucken. Hij ziet of me telefoon niet, of loopt vast.
Zucht.
Gooi je toch even de geroote standaard kernel er over heen..ben je meteen klaar.j0ren schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:25:
Zucht.
ik heb alles al gebackupped via Mybackup pro, gedownload uit blackmart. Dus dat is het probleem niet.
Ga nu even kijken als ik met me laptop wel kan rooten.
Ga nu even kijken als ik met me laptop wel kan rooten.
Even snel een vraagje, ben martux nu aan het flashen, maar moet in Odin bij PDA een file selecteren.
Er staat op de site dat ik PDA.tar moet kiezen, maar die staat niet in de folder. Wel kan ik kiezen uit CODE_i9000XXJVR blabla en MODEM_I9000blabla
En ook is er nog galaxianGT-1200R.tar
Volgens mij klopt dit, maar is de site nog niet up to date. Dus welke file moet ik waar gebruiken?
thanks!
edit; En ik lees dat me toestel geroot moet zijn voor het flashen.. lijkt me sterk, maar klopt dit?
Lukt namelijk niet met superoneclick..
Er staat op de site dat ik PDA.tar moet kiezen, maar die staat niet in de folder. Wel kan ik kiezen uit CODE_i9000XXJVR blabla en MODEM_I9000blabla
En ook is er nog galaxianGT-1200R.tar
Volgens mij klopt dit, maar is de site nog niet up to date. Dus welke file moet ik waar gebruiken?
thanks!
edit; En ik lees dat me toestel geroot moet zijn voor het flashen.. lijkt me sterk, maar klopt dit?
Lukt namelijk niet met superoneclick..
[ Voor 19% gewijzigd door j0ren op 11-09-2011 13:15 ]
WTF. ik heb dus geprobeerd met odin te rooten, maar is gefaild.
Krijg nu een telefoontje, waarschuwingsteken en computertje te zien. HELP! wat moet ik doen?
ok. Heb hem nu weer in download modus, maar volgens mij is mn telefoon behoorlijk fucked up nu. Ik wil gvd gewoon een werkende phone
YESS gelukt
Als het goed is nu geroot, zometeen maar eens flashen, zodra ik weet welke files ik waar in Odin moet neerzetten.
Krijg nu een telefoontje, waarschuwingsteken en computertje te zien. HELP! wat moet ik doen?
ok. Heb hem nu weer in download modus, maar volgens mij is mn telefoon behoorlijk fucked up nu. Ik wil gvd gewoon een werkende phone
YESS gelukt
[ Voor 48% gewijzigd door j0ren op 11-09-2011 13:44 ]
hier zie je wat je bij pda moet in vullen
2. Flash Martux_JVR_Base.zip
> Un-zip Martux_JVR_BaseROM.zip (met bijvoorbeeld 7zip op WinRar)
> Open odin
> Voor PIT selecteer: s1_odin_20100512.pit
> Voor pda selecteer: CODE_I9000XXJVR_CL425308_REV03_user_low_ship.tar.m d5
> Voor PHONE selecteer: MODEM_I9000XXJVR_REV_00_CL1044379.tar.md5
> Voor csc selecteer: csc.tar
> Vink re-partition aan
> Verander verder niets
> Boot je Galaxy S in download mode (VOL DOWN + HOME + START)
> Plug je SGS aan je pc, check of er staat "Added!" (als dit faalt, probeer dan een andere USB poort of installeer de SGS drivers via Samsung Kies)
> Klik op Start
> Wacht totdat je telefoon reboot.
2. Flash Martux_JVR_Base.zip
> Un-zip Martux_JVR_BaseROM.zip (met bijvoorbeeld 7zip op WinRar)
> Open odin
> Voor PIT selecteer: s1_odin_20100512.pit
> Voor pda selecteer: CODE_I9000XXJVR_CL425308_REV03_user_low_ship.tar.m d5
> Voor PHONE selecteer: MODEM_I9000XXJVR_REV_00_CL1044379.tar.md5
> Voor csc selecteer: csc.tar
> Vink re-partition aan
> Verander verder niets
> Boot je Galaxy S in download mode (VOL DOWN + HOME + START)
> Plug je SGS aan je pc, check of er staat "Added!" (als dit faalt, probeer dan een andere USB poort of installeer de SGS drivers via Samsung Kies)
> Klik op Start
> Wacht totdat je telefoon reboot.
Thanks! Is het verstandig nandroid te backuppen? Zoja, hoe doe ik dit?
Inmiddels al gelukt met CWM =)
Inmiddels al gelukt met CWM =)
[ Voor 18% gewijzigd door j0ren op 11-09-2011 15:45 ]
Ongeacht de staat van je telefoon, als je met odin kan flashen (en dat kan jij) kan je bijna altijd weer terugkomen in een werkende setup.
Zelfs als je in odin een pit selecteert en repartition doet raak je niet je muziek, foto's en al die andere dingen op je sdcard kwijt. Maar je kan dus wel elke willekeurige rom op je telefoon knallen, ik begin meestal met jvq en een custom kernel. Daarna kan je erop zetten wat je wilt met CWM
Zelfs als je in odin een pit selecteert en repartition doet raak je niet je muziek, foto's en al die andere dingen op je sdcard kwijt. Maar je kan dus wel elke willekeurige rom op je telefoon knallen, ik begin meestal met jvq en een custom kernel. Daarna kan je erop zetten wat je wilt met CWM
Draai nu dus de Martux3 rom, wel grappig gemaakt en werkt ook wel lekker. Alleen nog niet 100% geoptimaliseerd, kom nog wat dingetjes in het engels tegen en de marketinterface is retetraag.
Voor de rest wel leuk =)
Nog even EXT4 gedaan, werkt nu nog sneller! Haal nu 2600 in quadrant, op 1.2Ghz
Voor de rest wel leuk =)
Nog even EXT4 gedaan, werkt nu nog sneller! Haal nu 2600 in quadrant, op 1.2Ghz
[ Voor 16% gewijzigd door j0ren op 11-09-2011 19:04 ]
mooi, nu heb ik stock jvs erop staan.
nu is wel de vraag, welke kernel zullen we daar overheen zetten. Er zijn natuurlijk nog helemaal geen jvs kernels.
nu is wel de vraag, welke kernel zullen we daar overheen zetten. Er zijn natuurlijk nog helemaal geen jvs kernels.
Draai sinds vrijdag op Surface. Daarvoor had ik Darky 10.1.
Surface bevalt tot nu toe redelijk.
Over het algemeen erg snel, maar soms wat haperingen en redelijk veel crashes (vooral van de browser en de systeem instellingen). Hebben andere mensen dit ook?
Surface bevalt tot nu toe redelijk.
Over het algemeen erg snel, maar soms wat haperingen en redelijk veel crashes (vooral van de browser en de systeem instellingen). Hebben andere mensen dit ook?
er is nu ook een darky voor jvs
Batterij-duur op GalnetMIUI RC3 is niet optimaal meer, helaas.
Er zijn nog 2 smaken MIUI (stock en andriodmiui v5) maar er is meer
Ben daarom een uitstapje aan het maken sedert een aantal dagen naar SuperOSR 2.0.4.
Deze rom gebaseerd op CyanogenMod 2.3.5 (JVR)
Extreme snel en stabiel met een battery duur van 3dagen!! (overnacht 1% verlies)
Op MIUI interface na bezit de rom alles mogelijkheden van CM7/MIUI
En FM-RADIO werkt
BLN, DPS manager en voor talenpakket o.a NL en keybord enz..

Er zijn nog 2 smaken MIUI (stock en andriodmiui v5) maar er is meer
Ben daarom een uitstapje aan het maken sedert een aantal dagen naar SuperOSR 2.0.4.
Extreme snel en stabiel met een battery duur van 3dagen!! (overnacht 1% verlies)
En FM-RADIO werkt

Thx voor de tip silitek, zit nu ook op Galnet RC3 maar de batterijduur valt me ook erg tegen. Jammer..MIUI is zo mooi..
Zal vanavond eens SuperOSR proberen.
Zal vanavond eens SuperOSR proberen.
Ik van RC1 naar RC2 en RC3 mooi weer terug op RC1, daar werkt alles perfect en heb ik geen last van batterijdrain. Ik vind MIUI te mooi om wat anders er op te zetten
^^ MIUI is zeker het mooiste mis interface wel maar op CyanogenMod basis is SuperOSR beter.
Veel sneller dan MIUI, batterij, applicatie enz..
Probeer hem en je valt achterover van je stoel af...

Install vanaf MIUI/CM7 (bootloader GB) in recovery wipe/reset factory>install zip from SD.
Je kunt er nog andere Kernels op loslaten maar de stock linux version 2.6.35.12 superatmel is al goed.
Neo17 R12 test nu..daarna Fugumod
Install vanaf MIUI/CM7 (bootloader GB) in recovery wipe/reset factory>install zip from SD.
Je kunt er nog andere Kernels op loslaten maar de stock linux version 2.6.35.12 superatmel is al goed.
[ Voor 34% gewijzigd door silitek op 12-09-2011 13:25 . Reden: toevoeging ]
Gisteren naar CM 7 gegaan, en wou google apps installeren om de market te krijgen. Echter kom ik niet in recovery mode, ook niet via ROMmanager. Ik dacht dat er iets mis was gegaan met flashen en besloot om even een stock rom erop te gooien. Nu krijg ik, als ik de telefoon in recovery opstart met de stockrom (wat dus nog wel gaat) een aantal foutmeldingen:
E: copy_dbdata_media:Can't mount /cache your storage not prepared yet. Please use UI men u for format and reboot actions.
Meida files copy failed.
# MANUAL MODE #
-- Appling Multi-CSC....
Installing Multi-CSC
Can't acces to '/system/csc/KOR/system/'.
Succesfully applied multi-CSC.
E: failed to mount /cache (Invalid argument)
E: Can't mount /cache/recovery_kernel_log
E: copy_kernel_file :: Can't open /cache/recovery/recovery_kernel_log
E: Can't mount /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/log
E: failed to mount /cache (invalid argument)
E: Can't mount /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
Ook is mijn netwerk helemaal weg, dus kan ook niet bellen.
Iemand een oplossing?
E: copy_dbdata_media:Can't mount /cache your storage not prepared yet. Please use UI men u for format and reboot actions.
Meida files copy failed.
# MANUAL MODE #
-- Appling Multi-CSC....
Installing Multi-CSC
Can't acces to '/system/csc/KOR/system/'.
Succesfully applied multi-CSC.
E: Can't mount /cache/recovery_kernel_log
E: copy_kernel_file :: Can't open /cache/recovery/recovery_kernel_log
E: Can't mount /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/log
E: failed to mount /cache (invalid argument)
E: Can't mount /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
Ook is mijn netwerk helemaal weg, dus kan ook niet bellen.
Iemand een oplossing?
Ziet er goed uit man. Die 3 dagen, is dat met sync van mail/twitter e.d. offuh?silitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:58:
Er zijn nog 2 smaken MIUI (stock en andriodmiui v5) maar er is meer![]()
En FM-RADIO werktBLN, DPS manager en voor talenpakket o.a NL en keybord enz..
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Eerst een factory reset.418O2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:43:
hoe heb je CM7 geinstalleerd?
Daarna CM 7 gedownload, op SD-kaart gezet, en dan via recovery mode, install zip from sd card (of iets dergelijks).
Edit: Opnieuw geroot, ROMmanager gedownload, en toen via recovery nog eens geprobeerd om CM 7 te flashen. Net zoals gisteren zit ik nu weer met het probleem dat ik niet in recovery kan komen, en dus geen Google apps kan installeren..
[ Voor 29% gewijzigd door Ralluff op 12-09-2011 14:51 ]
Waar vind ik dat precies? Ben nogal een noob wat dit betreft.
Thanks voor de snelle reacties!
E: Mocht je hier iets van bedoelen..
Android-versie: 2.3.5
Smalbandversie: I9000XXJVK
Kernel-versie: 2.6.35.12-ge334261 atinm@wolverine #1
CPU-Informatie: ARMv7 processor rev 2 (v8I)
Mod-Versie: CyanogenMod-7-08312011-NIGHTLY-GalaxyS
Build-nummer: GRJ90
[ Voor 57% gewijzigd door Ralluff op 12-09-2011 15:39 ]
Klinkt goed, heb de laatste dagen uit het niets periodes met veel FC's op galnet rc3 en periodes werkt alles uitstekend.silitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:58:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ga denk ik ook maar weer eens terug naar CM7, kan wel weer eens na een rustige flash periode
Heb je installatie vanaf galnet rc3 alleen factory reset en instal zip in cwm gedaan?
Yep, vanaf RC3 naar SuperOSR in CWM wipe/reset factory. Ben nu Fugumod 1561(new) kernel aan het testen. Batterij-duur weet ik nog niet. Maar deze combo is het amazing!!..opstarten paar seconden b.v.Alieunited schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:39:
[...]
Klinkt goed, heb de laatste dagen uit het niets periodes met veel FC's op galnet rc3 en periodes werkt alles uitstekend.
Ga denk ik ook maar weer eens terug naar CM7, kan wel weer eens na een rustige flash periode
Heb je installatie vanaf galnet rc3 alleen factory reset en instal zip in cwm gedaan?
FuguMod werkt niet met MIUI (wifi).
Is er ook een engelstalige howto voor die rom (het liefst met downloadlinks)?silitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:53:
[...]
Yep, vanaf RC3 naar SuperOSR in CWM wipe/reset factory. Ben nu Fugumod 1561(new) kernel aan het testen. Batterij-duur weet ik nog niet. Maar deze combo is het amazing!!..opstarten paar seconden b.v.![]()
FuguMod werkt niet met MIUI (wifi).
van welke rom kwam je?Ralluff schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:31:
Waar vind ik dat precies? Ben nogal een noob wat dit betreft.
Rom is gebaseerd op Cm7/Nighly GRJ90 dus kun je dezelfde handleiding volgen..418O2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:06:
[...]
Is er ook een engelstalige howto voor die rom (het liefst met downloadlinks)?
Zit je op MIUI/Cm7 is de overstap eenvoudig...
Punt: Kernel die met de rom meekomt is in het spaans. Maar alles staat op de "gewone" plaats in CWM recovery mocht je geen spaans beheren. Andere kerneltje flashen is geen probleem.
Wat voor mij altijd werkt:Ralluff schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:48:
[...]
Eerst een factory reset.
Daarna CM 7 gedownload, op SD-kaart gezet, en dan via recovery mode, install zip from sd card (of iets dergelijks).
Edit: Opnieuw geroot, ROMmanager gedownload, en toen via recovery nog eens geprobeerd om CM 7 te flashen. Net zoals gisteren zit ik nu weer met het probleem dat ik niet in recovery kan komen, en dus geen Google apps kan installeren..
1) via Odin/Heimdall eerst stock JVQ installeren (vol down, home, power on om in download mode te komen), 512 pit gebruiken + repartition.
2) via Odin/Heimdall rooted kernel installen (kan ook in stap 1 als je al wat handiger bent met de materie), ik gebruik cf-root of speedmod
3) in recovery mode: wipe dalvik cache, factory reset
4) nogsteeds in recovery: install from zip, choose zip
Dit zou echt moeten werken. Ik start daarna eerst een keer op, regel mijn wifi en andere netwerken en daarna nog eens terug naar recovery voor gapps. Daar gebruik ik de oude versie van 0613 ofzo voor, dat is nogsteeds te laatste recommended versie volgens de wiki.
edit: als je nog niet op gingerbread bootloaders zat zou ik die ook meenemen, scheelt veel in battery life
[ Voor 4% gewijzigd door Aapzak op 12-09-2011 16:44 . Reden: bootloaders ]
Een paar maanden lang heb ik op Galnet MIUI gezeten. Batterijduur is echter verschrikkelijk, dus nu maar even overstappen op SuperOSR. Als deze niet bevalt dan maar naar Martux, denk ik.
edit: Zojuist geïnstalleerd, is wel een stuk sneller dan MIUI, camera valt wel tegen. Verder bevat het de oude Android Market (op zich geen ramp)
edit: Zojuist geïnstalleerd, is wel een stuk sneller dan MIUI, camera valt wel tegen. Verder bevat het de oude Android Market (op zich geen ramp)
[ Voor 28% gewijzigd door DoubleTo op 12-09-2011 17:34 ]
Prachtig allemaal maar nu de hamvraag: hoe gaat het filmen op 720p? Werkt vast niet zonder schokkensilitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:58:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
F1 rom. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129404
Heb je misschien linkjes voor me? Aangezien ik nog er nog niet heel veel van af weet, en niet dat ik straks weer de verkeerde download..Aapzak schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:43:
[...]
Wat voor mij altijd werkt:
1) via Odin/Heimdall eerst stock JVQ installeren (vol down, home, power on om in download mode te komen), 512 pit gebruiken + repartition.
2) via Odin/Heimdall rooted kernel installen (kan ook in stap 1 als je al wat handiger bent met de materie), ik gebruik cf-root of speedmod
3) in recovery mode: wipe dalvik cache, factory reset
4) nogsteeds in recovery: install from zip, choose zip
Dit zou echt moeten werken. Ik start daarna eerst een keer op, regel mijn wifi en andere netwerken en daarna nog eens terug naar recovery voor gapps. Daar gebruik ik de oude versie van 0613 ofzo voor, dat is nogsteeds te laatste recommended versie volgens de wiki.
edit: als je nog niet op gingerbread bootloaders zat zou ik die ook meenemen, scheelt veel in battery life
Thanks alvast!
Ben heel benieuwd naar deze rom.. Lees ook dat de FM radio werkt.. wordt dit dan niet gedeeld met de rest van de scene?silitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:33:
^^ MIUI is zeker het mooiste mis interface wel maar op CyanogenMod basis is SuperOSR beter.
onderzoek als eerste efs backup. Dat moet je echt goed gedaan hebben anders kan je voor altijd je IMEI nummer kwijtrakenRalluff schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:21:
[...]
F1 rom. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129404
[...]
Heb je misschien linkjes voor me? Aangezien ik nog er nog niet heel veel van af weet, en niet dat ik straks weer de verkeerde download..
Thanks alvast!
Ik wil je wel wat linkjes geven maar ik ben nu op mijn werk. Er zit wel een risico aan als ik je wat linkjes stuur. Het risico is dat je zelf niet genoeg onderzoek doet om dadelijk uit de problemen te blijven. Als je niet weet wat je doet is het denk ik verstandig om er meer te lezen.
Belangrijke sites zijn:
http://samfirmware.com voor al je stock firmware
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665 voor al je custom android dingen zoals kernels
http://wiki.cyanogenmod.c...laxy_S:_Full_Update_Guide cyanogen wiki over onze mooie telefoon, met linkjes naar heimdall, cm7 nightly en gapps.
Die laatste bevat eigenlijk alles wat je nodig hebt om cm7 te installen maar misschien wel wat beknopt opgeschreven. Ik denk dat je deze sites even moet afstruinen, vooral cyanogen wiki goed lezen en als je daarna nog vragen hebt zijn er hier vast mensen die je weer verder kunnen helpen.
p.s. een SGS bricken is niet eenvoudig maar het kan wel.
Zeker prachtigAapzak schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:00:
[...]
Prachtig allemaal maar nu de hamvraag: hoe gaat het filmen op 720p? Werkt vast niet zonder schokken
Radio is een standalone, kraakhelder prima verder....thommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:49:
[...]
Ben heel benieuwd naar deze rom.. Lees ook dat de FM radio werkt.. wordt dit dan niet gedeeld met de rest van de scene?

Verwijderd
Nederlandstalige Tutorial voor CM7:Ralluff schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:21:
Heb je misschien linkjes voor me? Aangezien ik nog er nog niet heel veel van af weet, en niet dat ik straks weer de verkeerde download..
Thanks alvast!
http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 18:14 ]
Geschreven door uzelf? Leuk!Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:14:
[...]
Nederlandstalige Tutorial voor CM7:
http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S
Ik vind het er goed uitzien en volgens mij staan alle belangrijke dingen er wel in maar ik vraag me 1 ding af: lees ik het goed dat Froyo bootloaders worden geadviseerd? Dat is toch sinds ergens in de #80 niet meer?
Verwijderd
Aan die [note] heb ik een link toegevoegd naar het topic van Glitch. Ik zit (en gebruik) enkel en alleen maar TkGlitch, vandaar. Dan gaat het verhaaltje namelijk met een 'begin' als GB niet op, dat werkt niet.
Misschien overigens her- en der in de tut een beetje verouderd met linkjes naar custom kernels bij vraag en antwoord maar goed, soon ff updaten. Als iemand er iets aan heeft be my quest (en opmerkingen altijd welkom
)
Misschien overigens her- en der in de tut een beetje verouderd met linkjes naar custom kernels bij vraag en antwoord maar goed, soon ff updaten. Als iemand er iets aan heeft be my quest (en opmerkingen altijd welkom
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 18:39 ]
Juist!!..Verder keurig "How to" voor de basis prima. Update erover en dan niks meer aan doen.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:36:
Aan die [note] heb ik een link toegevoegd naar het topic van Glitch.
Ik zit (en gebruik) enkel en alleen maar TkGlitch, vandaar. Dan gaat
het verhaaltje namelijk met een 'begin' als GB niet op, dat werkt niet.
Misschien overigens her- en der in de tut een beetje verouderd met
linkjes naar custom kernels bij vraag en antwoord maar goed, soon
ff updaten.
Als iemand er iets aan heeftl be my quest (en opmerkingen altijd
welkom)
Zo geweldig is die SuperOSR nou toch ook weer niet, of heb ik het mis? MIUI trok velen aan vanwege zijn uiterlijk, de prestaties waren echter slecht. Batterijduur gaat bij vele andere ROMs ook wel 2-3 dagen mee en dan heb ik persoonlijk liever een stock ROM. Nu maar even Martux 3 proberen dan. Overigens heb ik een 'neppe IMEI' (0049....), wil hem dus even terugzetten. Dus ADB geïnstalleerd, bestanden in interne SD gezet, maar in CMD herkent hij mijn telefoon niet... What to do?
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleTo op 12-09-2011 18:57 ]
Verwijderd
Terminal emulator installerentonyto_tp schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:56:
Dus ADB geïnstalleerd, bestanden in interne SD gezet, maar in CMD herkent hij mijn telefoon niet... What to do?
Kopieer bestanden:
nv_data.bin
nv_data.bin.md5
uit de oude EFS map (backup) naar je interne SD
Ga dan via de Terminal Emulator op de SGS zelf (zit standaard in CM7)
het volgende intikken:
SU [enter]
cp /sdcard/nv_data.bin /efs/nv_data.bin [enter]
rm -rf /efs/nv_data.bin.md5 [enter]
Herstart dan je SGS
Ga dan weer naar je Terminal Emulator
Typ weer:
SU [enter]
chown 1001:1001 /efs/nv_data.bin [enter]
Er komt dan meteen de vraag opnieuw je pincode in te toetsen; voilá.
Je hebt je 'oude' IMEI-nummer weer. Herstart nu je SGS nog een keer
(anders doet WIFI het niet).
Kan vast wel anders, ik doe het zó.
Het is gelukt, bedankt! Nu maar even Martux installerenVerwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:58:
[...]
Terminal emulator installeren
Kopieer bestanden:
nv_data.bin
nv_data.bin.md5
uit de oude EFS map (backup) naar je interne SD
Ga dan via de Terminal Emulator op de SGS zelf (zit standaard in CM7)
het volgende intikken:
SU [enter]
cp /sdcard/nv_data.bin /efs/nv_data.bin [enter]
rm -rf /efs/nv_data.bin.md5 [enter]
Herstart dan je SGS
Ga dan weer naar je Terminal Emulator
Typ weer:
SU [enter]
chown 1001:1001 /efs/nv_data.bin [enter]
Er komt dan meteen de vraag opnieuw je pincode in te toetsen; voilá.
Je hebt je 'oude' IMEI-nummer weer. Herstart nu je SGS nog een keer
(anders doet WIFI het niet).
Kan vast wel anders, ik doe het zó.
Je vergist je behoorlijk, we hebben het hier over een rom gebaseerd op CyanogenMod.Voor de SGS doorbraak op aantal punten FM-radio o.a, batterijduur enz..tonyto_tp schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:56:
Zo geweldig is die SuperOSR nou toch ook weer niet, of heb ik het mis? MIUI trok velen aan vanwege zijn uiterlijk, de prestaties waren echter slecht. Batterijduur gaat bij vele andere ROMs ook wel 2-3 dagen mee
En vele roms gaan zeker 2-3dagen mee..heeft niet met CyanogenMod te maken.
het werkt perfect hier! balen dat ik net groupie ben geworden bij galnetsilitek schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:19:
[...]
Je vergist je behoorlijk, we hebben het hier over een rom gebaseerd op CyanogenMod.Voor de SGS doorbraak op aantal punten FM-radio o.a, batterijduur enz..
En vele roms gaan zeker 2-3dagen mee..heeft niet met CyanogenMod te maken.
welke modem kan ik het beste flashen en welke kernel??
Kernel advies: Fugumod 1561 is een hele fijnehikhakhok schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:21:
[...]
het werkt perfect hier! balen dat ik net groupie ben geworden bij galnet![]()
![]()
welke modem kan ik het beste flashen en welke kernel??
http://kernelnewbies.org/Linux_2_6_38
voor kernel flash eerst cleaning script draaien...
Groupie bij Galnet...refund vragen
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 12-09-2011 19:50 . Reden: toevoeging ]
Ik snap je punt, maar hier is nog een groupie! een dev sponsoren voor zijn werk is niks mis mee toch! voor de beta's hoef je het niet te doen.. public komt vrijwel meteen erachter aan..
Zojuist Martux 3 geïnstalleerd en getest. Met OC @ 1.2GHz (standaard in Martux 3, heb nog wel UV toegepast) en lagfix razendsnel
. In Quadrant scores rond 2600. Vind het persoonlijk toch wel weer fijn om een Samsung-based ROM te hebben, na een lange tijd Galnet MIUI te hebben gedraaid.
Verwijderd
hey ik heb een fimware ke7 van uk op mijn s2 en over 3weken komt een nieuw update uit op kies de 2.3.4 kan ik mijn samsung s2 dan updaten van die ke7 naar de 2.3.4 met kies ?
Verwijderd
Was maar een grapje, als een dev geld moet vragen om zijn werkthommy86 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:04:
[...]
Ik snap je punt, maar hier is nog een groupie!
voor te kunnen zetten zou ik ook wel lappen
Quadrant score zegt helemaal niets...tonyto_tp schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:40:
Zojuist Martux 3 geïnstalleerd en getest. Met OC @ 1.2GHz (standaard in Martux 3, heb nog wel UV toegepast) en lagfix razendsnel. In Quadrant scores rond 2600. Vind het persoonlijk toch wel weer fijn om een Samsung-based ROM te hebben, na een lange tijd Galnet MIUI te hebben gedraaid.

Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen!!
Financieel steun ik ook een aantal dev's..niet dat ze erom vragen maar uit eigen bewegingVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:29:
[...]
Was maar een grapje, als een dev geld moet vragen om zijn werk
voor te kunnen zetten zou ik ook wel lappen.
Hoop alleen dat Galnet niet de kant opgaat van Darky..over de top zeg maar
[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 13-09-2011 09:11 . Reden: toevoeging ]
Dit is het topic voor de Galaxy S, voor de S2 moet je een deur verder zijnVerwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:11:
hey ik heb een fimware ke7 van uk op mijn s2 en over 3weken komt een nieuw update uit op kies de 2.3.4 kan ik mijn samsung s2 dan updaten van die ke7 naar de 2.3.4 met kies ?
Ik gebruik nu sinds een paar weken de Martux, daarvoor Surfacetonyto_tp schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:40:
Zojuist Martux 3 geïnstalleerd en getest. Met OC @ 1.2GHz (standaard in Martux 3, heb nog wel UV toegepast) en lagfix razendsnel. In Quadrant scores rond 2600. Vind het persoonlijk toch wel weer fijn om een Samsung-based ROM te hebben, na een lange tijd Galnet MIUI te hebben gedraaid.
Martux is een mooie, kale rom die alles bevat wat nodig is
( alleen miste ik de screenshot mogelijkheid )
Met andere roms was ik bijna dagelijks aan het checken of er update's waren, en aan het flashen.
Martux is niet dagelijks, maar vooralsnog ook niet nodig gehad, of gemist
Verwijderd
Inderdaad, beetje meebetalen aan die vent zijn vakantie of rijbewijs gaat welsilitek schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:07:
[...]
Hoop alleen dat Galnet niet de kant opgaat van Darky..over de top zeg maar
erg ver. Daar geef ik 0,0 voor
Ik heb een probleempje nadat ik heb geprobeerd om van DarkyRom 10.1 naar 10.2.1 te flashen. Het zou heel wel goed kunnen zijn gekomen omdat ik vergeten was een wipe uit te voeren.
Wat wel werkt zijn de download modus en de recovery console, alhoewel hij het met laatste wel eens wat moeite heeft. Dan moet ik meerdere keren de 3-combo uitvoeren om in de recovery te kunnen komen, wat ik toch wat vreemd vind.
Maar het probleem is dat de telefoon nu continu blijft hangen tijdens het booten, ook na wipe data/factory reset en wipe cache partition vanuit de recovery console. Ik heb vervolgens geprobeerd om DarkyROM 10.2 Resurrection te installeren, maar ook daar blijft hij ook telkens hangen tijdens het booten, ook zonder de karakteristieke darky geluidjes dat hij bezig is met installeren. Als ik daar tussentijds de recovery console in ga, en vervolgens opnieuw opstart, dan lijkt hij verder te komen met installeren (computerstemmetje met lagfixes en nog 2 minuten te gaan), maar ook daar komt hij uberhaupt niet verder en gaat zelfs automatisch herhaaldelijk achter elkaar rebooten.
Volgens de recovery console is voodoo lagfix nu overigens enabled.
Hoe red ik me uit deze situatie?
Ik heb overigens wel backups gemaakt van alle applicaties (titanium), en ik heb ook nog een backup liggen van de efs folder.
Wat wel werkt zijn de download modus en de recovery console, alhoewel hij het met laatste wel eens wat moeite heeft. Dan moet ik meerdere keren de 3-combo uitvoeren om in de recovery te kunnen komen, wat ik toch wat vreemd vind.
Maar het probleem is dat de telefoon nu continu blijft hangen tijdens het booten, ook na wipe data/factory reset en wipe cache partition vanuit de recovery console. Ik heb vervolgens geprobeerd om DarkyROM 10.2 Resurrection te installeren, maar ook daar blijft hij ook telkens hangen tijdens het booten, ook zonder de karakteristieke darky geluidjes dat hij bezig is met installeren. Als ik daar tussentijds de recovery console in ga, en vervolgens opnieuw opstart, dan lijkt hij verder te komen met installeren (computerstemmetje met lagfixes en nog 2 minuten te gaan), maar ook daar komt hij uberhaupt niet verder en gaat zelfs automatisch herhaaldelijk achter elkaar rebooten.
Ik heb overigens wel backups gemaakt van alle applicaties (titanium), en ik heb ook nog een backup liggen van de efs folder.
[ Voor 5% gewijzigd door -MvZ- op 13-09-2011 18:31 . Reden: toevoeging backup informatie ]
Geen wipe mag verder geen probleem zijn anders dan FC's..misschien "bad file" gedownload.-MvZ- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:28:
Ik heb een probleempje nadat ik heb geprobeerd om van DarkyRom 10.1 naar 10.2.1 te flashen. Het zou heel wel goed kunnen zijn gekomen omdat ik vergeten was een wipe uit te voeren.
Denk dat je kernel stuk is! Indien er nog een kernel op je interne sd staat dan eerst deze nogmaals flashen.
Wat ook nooit mag ontbreken op je Sd is Ultimate Kernel cleaning..
Geen boot..
kies dan de optie mount USB storage in het mount and storage menu CWM
Dit zorgt ervoor dat je je sd card kan zien met je PC
Zet er een kernel op en/of andere rom op en probeer het opnieuw
[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 13-09-2011 19:59 . Reden: toevoeging ]
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Zo nu eens eindelijk CM7 installeren. Alles nu downloaden en een backup maken. Daarna installeren en vanavond eens een leuke launcher uitzoeken met leuke fancy widgets. Ik heb uiteindelijk toch teveel problemen en stomme bugs. Jammer maar helaas
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Na vele uren te hebben geprutst heb ik nu eindelijk een stabiele versie op mijn telefoon staan. Het betreft een Ficeto Deodexed JVH versie, en redelijk uitgeklede rom die ik eigenlijk als tussenstap wilde installeren om vandaar naar Darky 10.2.1 te gaan.
Alleen lukt me dat van geen kant. Ik volg gewoon netjes de guide van darky, maar de telefoon blijft vervolgens maar hangen en rebooten na het selecteren van de 10.2.1 zip (die ik overigens ook al opnieuw had gedownload voor het geval de zip wellicht corrupt was) .
Misschien is dit wel een goed moment om over te stappen op een compleet andere rom. Ik heb eigenlijk altijd op Darkys rom gezeten, maar als het zo lastig gaat kan ik nu ook wel eens wat anders proberen. Ik hoef eigenlijk niet zoveel toeters en bellen te hebben, maar iets nieuws is natuurlijk wel leuk om te proberen. Het moet in ieder geval snel en vooral stabiel zijn. Darky 10.1 heb ik regelmatig weken achtereen zonder reboot of vastlopers kunnen gebruiken. Ok, ik doe dan ook weinig exotische dingen, maar volgens mij is dat zeer behoorlijk voor een rom.
Ik zal me indertussen wat in gaan lezen, maar suggesties zijn natuurlijk meer dan gewenst!
Alleen lukt me dat van geen kant. Ik volg gewoon netjes de guide van darky, maar de telefoon blijft vervolgens maar hangen en rebooten na het selecteren van de 10.2.1 zip (die ik overigens ook al opnieuw had gedownload voor het geval de zip wellicht corrupt was) .
Misschien is dit wel een goed moment om over te stappen op een compleet andere rom. Ik heb eigenlijk altijd op Darkys rom gezeten, maar als het zo lastig gaat kan ik nu ook wel eens wat anders proberen. Ik hoef eigenlijk niet zoveel toeters en bellen te hebben, maar iets nieuws is natuurlijk wel leuk om te proberen. Het moet in ieder geval snel en vooral stabiel zijn. Darky 10.1 heb ik regelmatig weken achtereen zonder reboot of vastlopers kunnen gebruiken. Ok, ik doe dan ook weinig exotische dingen, maar volgens mij is dat zeer behoorlijk voor een rom.
Ik zal me indertussen wat in gaan lezen, maar suggesties zijn natuurlijk meer dan gewenst!
Verwijderd
Gentlemen,
Na een lange tijd geen nieuwe firmware op mijn telefoon te hebben gezet ben ik nu toch wel redelijk klaar met MIUI. Ik wil nu de nieuwe tweaky er op zetten, die gebaseerd is op de nieuwste JVS. Dus de standaard JVS ook gedownload.
Maar nu komt mijn vraag. Na dat ik de standaard JVS er op heb gezet moet ik in mijn recovery mode de Custom Rom instaleren. Is er al een CWM voor JVS uit? Zo ja heeft iemand toevallig een linkje
bij voorbaat dank
Na een lange tijd geen nieuwe firmware op mijn telefoon te hebben gezet ben ik nu toch wel redelijk klaar met MIUI. Ik wil nu de nieuwe tweaky er op zetten, die gebaseerd is op de nieuwste JVS. Dus de standaard JVS ook gedownload.
Maar nu komt mijn vraag. Na dat ik de standaard JVS er op heb gezet moet ik in mijn recovery mode de Custom Rom instaleren. Is er al een CWM voor JVS uit? Zo ja heeft iemand toevallig een linkje
bij voorbaat dank
was makkelijk te vinden toch? Er zijn meerdere rooted kernels met CWM die prima werken met JVS.
cf-root en semaphore hadden binnen een paar uur al een JVS build. Verder maakt het niet zoveel uit aangezien je toch tweaky gaat installen, die komt ongetwijfeld ook weer met een geschikte kernel.
cf-root en semaphore hadden binnen een paar uur al een JVS build. Verder maakt het niet zoveel uit aangezien je toch tweaky gaat installen, die komt ongetwijfeld ook weer met een geschikte kernel.
Verwijderd
Ja was CF Root even vergeten, keek in mijn oude bestanden rond en bam het kwam weer terug toch bedankt!
cf-root is volgens mij sowieso een beetje de core. Bijna alle andere kernels zijn direct of indirect daarop gebasseerd.
Als het toch tijdelijk is is cf-root echt een prima keuze. Ik geloof dat ik sinds een paar dagen stock JVS draai op CF-root, dus ook niet tijdelijk voldoet het wel
Als het toch tijdelijk is is cf-root echt een prima keuze. Ik geloof dat ik sinds een paar dagen stock JVS draai op CF-root, dus ook niet tijdelijk voldoet het wel
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Meh ik ga maar weer terug naar MIUI Galnet... Ik kom geen enkele launcher tegen die echt fijn en goed werkt. Allemaal te weinig handigheden of teveel werk
Vanavond is net de Final uitgekomen
Eens gaan uittesten. Als hij een dag meegaat vind ik het wel weer best en als hij stabiel is ook.

Vanavond is net de Final uitgekomen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Na enkele dagen Surface gebruikt te hebben heb ik sinds gisteravond Martux geinstalleerd. Vannacht had ik een drain van 50 %! Daarvoor had ik Darky 10.1 en daar had ik eigenlijk geen problemen met mijn batterij.
Ik kijk het nog even aan, maar anders ga ik weer op zoek naar iets anders. Iemand goede tips voor een lange batterij-tijd?
Ik kijk het nog even aan, maar anders ga ik weer op zoek naar iets anders. Iemand goede tips voor een lange batterij-tijd?
Ik heb nu darky 10.2 draaien (lagfix aan, dit is verplicht toch met darkcore?) nu wil ik 2.3.5 flashen. moet ik nu eerst de lagfix uitzetten? (dan start darky's rom toch niet meer op?) en dan gewoon met odin 3 file 2.3.5 flashen?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Chameleon Final geinstalleerd en kom toch enkele kleine dingen tegen.
- Batterijduur is raar. Heb wel een TalonDev kernel maar in idle is hij echt zuinig maar als hij aangaat is het ook echt vol aan
Slurpt batterij. Alleen in de nacht was ik maar 1 procent kwijt. Dit met Wifi, GSM en alles eigenlijk aan!
- Scherm word nog steeds geel bij een lage helderheid.
- Na een reboot komt de GSM/3G/HSDPA verbinding erg traag op gang. Duurt na het opstarten toch zeker 2 minuten voordat ik pas kan bellen... Erg lang dus!
- 3G schakelt zichzelf nog steeds random uit
Erg vervelend! Was bij RC3 ook al maar is dus nog steeds hier...
Wat is precies het verschil tussen Galnet's MIUI rom en de standaard MIUI?
Heb je de install vanaf het begin gedaan, dus eerst de standaard gingerbread, en daarna via CWM de no-wipe ?Joostp1 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:32:
Na enkele dagen Surface gebruikt te hebben heb ik sinds gisteravond Martux geinstalleerd. Vannacht had ik een drain van 50 %! Daarvoor had ik Darky 10.1 en daar had ik eigenlijk geen problemen met mijn batterij.
Ik heb nl. een drain van 1 á 3 % als het toestel niet in gebruik is 'snachts
Ik zag vanmorgen ook rare dingen. Ik had de fugumod kernel eropgezet gisteren. Vanmorgen bleef wifi hangen als ik hem wil uitzetten en de dataverbinding deed niets. Na een reboot ook geen dataverbinding meer.
Opnieuw geflashed en alles werkt weer.
Zelfde met RC3 en de kernal van Zack, ook rare dinegen maar dan andere. Nu staat die op het moment wel bekend dat hij SOD kan produceren.
Opnieuw geflashed en alles werkt weer.
Zelfde met RC3 en de kernal van Zack, ook rare dinegen maar dan andere. Nu staat die op het moment wel bekend dat hij SOD kan produceren.
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:24:
Chameleon Final geinstalleerd en kom toch enkele kleine dingen tegen.Straks eens opladen en de standaard kernel flashen en kijken hoe dat gaat. Anders eentje waar vrolijk wel BLN en VoodooColour en VoodooSound inzit.
- Batterijduur is raar. Heb wel een TalonDev kernel maar in idle is hij echt zuinig maar als hij aangaat is het ook echt vol aan
Slurpt batterij. Alleen in de nacht was ik maar 1 procent kwijt. Dit met Wifi, GSM en alles eigenlijk aan!
- Scherm word nog steeds geel bij een lage helderheid.
- Na een reboot komt de GSM/3G/HSDPA verbinding erg traag op gang. Duurt na het opstarten toch zeker 2 minuten voordat ik pas kan bellen... Erg lang dus!
- 3G schakelt zichzelf nog steeds random uit
Erg vervelend! Was bij RC3 ook al maar is dus nog steeds hier...
Xiaomi 13T Pro
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.