Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Op samfirmware.com kan je zelfs al de 2.3.5 ophalen.
Maar dan moet je wel aan de slag met ODIN, maar dat klinkt erger dan het is.

Ondanks dat je zegt dat customs niet voor jou zijn, zijn er mooie simpele te scoren die niet alleen snel zijn, maar ook super en stabiel
Bedankt voor de tip!
Ik kreeg ook al het advies om voor Miui te gaan.

Ik zal wanneer ik me voldoende heb ingelezen een keus maken.
Wanneer ze beide even stabiel zijn, dan hangt het er vanaf welke het meest gebruiksvriendelijk/makkelijk is m.b.t. installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ongetwijfeld een n00b-vraag maar hoe benader ik mijn externe SD-kaart in CM7? Ik heb net een 8GB kingstong kaartje gekocht en als ik handmatig in root explorer of oi manager kijk op /mnt/emmc/ dan lijkt dat mn kaartje te zijn (ik zie een LOST.DIR) maar nu wil ik via explorer gewoon die kaart vullen met films zodat ik die met een player (Rock Player en/of Moboplayer) kan bekijken. Wie lost deze, vast simpele, vraag voor me op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
SD kaart even mounten? Zit niet op CM7, maar zal bij USB settings zijn, even kiezen voor massa opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
jampot1989 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:05:
SD kaart even mounten? Zit niet op CM7, maar zal bij USB settings zijn, even kiezen voor massa opslag.
Ik heb het over de externe sd kaart, niet de interne...

edit: na een reboot doet ie t wel :) Nu kan ik de extra schijf netjes kiezen in windows verkenner :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 28-08-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 13:28

Neophyte808

Gadget inspector

thommy86 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:09:
[...]

een vriend van me heeft ook een I9003.. als je de laatste versie download op samfirmware, dan heb je gewoon 1 pda bestand.. deze geflashed met odin en het werkte perfect..

welke rom heb je gedownload..?
versie 2.3.4 en dan EU meen ik (hoop dat daar NL tussen staat)

@mystic: zou idd kunnen ik zal binnenkort eens kijken

@thommy: zal ik doen

Daar ik niet meer thuis woon en de I9003 mijn vaders telefoon betreft, kan ik niet elke dag aan dit probleem werken, vandaar dat ik deze vraag 1 keer per week bump en update en deze dus regelmatig dit topic verstoord :9 Excuses voor het ongemak :X en bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Toch maar eens CM7 geinstalleerd gisteren. Ging redelijk soepel en het draait goed.

Ben vooral benieuwd naar de batteryperformance. Ik heb 2 eisen aan een rom: stabiel en minimaal een volle dag op de accu kunnen werken.

Zou het helpen als ik de telefoon in deepsleep underclock? En zo ja, kan dat met de huidige CM7 kernel?

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 30-08-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Heren!

Ik wil jullie teneerst allen hartstikke bedanken voor alle hulp die jullie mij en andere hebben gegeven!
Vandaag is mijn sgs II binnen gekomen dus ik heb nog een hoop te spelen.. (gaat wel meteen miui op)

Natuurlijk blijf ik hier nog wel rond hangen, maar het andere topic heeft al 90 pagina's zonder dat ik me er mee bemoeit heb..

bedankt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:35:
Heren!

Ik wil jullie teneerst allen hartstikke bedanken voor alle hulp die jullie mij en andere hebben gegeven!
Vandaag is mijn sgs II binnen gekomen dus ik heb nog een hoop te spelen.. (gaat wel meteen miui op)

Natuurlijk blijf ik hier nog wel rond hangen, maar het andere topic heeft al 90 pagina's zonder dat ik me er mee bemoeit heb..

bedankt..!
Overloper :P ..succes met je II Thommy.

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

418O2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:26:
Toch maar eens CM7 geinstalleerd gisteren. Ging redelijk soepel en het draait goed.

Ben vooral benieuwd naar de batteryperformance. Ik heb 2 eisen aan een rom: stabiel en minimaal een volle dag op de accu kunnen werken.

Zou het helpen als ik de telefoon in deepsleep underclock? En zo ja, kan dat met de huidige CM7 kernel?
cm7 zal niet tegenvallen hoor. Batter life is bijna net zo goed als stock tegenwoordig.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nou... mijn vrouw doet ruim 2 dagen met GingerReal 5 en ik doe met CM7 maar 1 dag. Ik ben nu aan t kijken om voor vakantie even terug te gaan naar een samsung rom ipv. cm7 vanwege de accuduur. Ik ben aan t kijken naar de Romkitchen van Doc, die vond ik altijd zeer stabiel. Dat icm. semaphore of speedmod kernel. Twijfel nog n beetje of ik t zal doen. Weer gedoe met backups enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met syncen en wifi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

volgens mij moet je altijd hetzelfde meten. Dus niet jouw verbruik tegen dat van je vrouw afzetten. Er hoeft maar 1 processje een beetje te slurpen en het verschil kan oplopen.

Verder is scherm aan tijd verreweg het belangrijkste, daar gaat de energie vooral in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:26:

1. Sowieso
2. Welke kernel heeft u? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Uhm... Ik heb gisteren de laatste nigly geflashed.

Atinm@wolverine zegt hij bij over dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is standaard neem ik aan? Ofwel: nog geen custom kernel denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Heb me verder nog niet in cm verdiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan zul kun je denk ik beter een custom kernel á la Glitch, Neo of Fugumod installeren wil je
veel effort hebben en krijgen. Uiteraard is het standaard/stock ook 'goed', maar voor over/underclock
is het wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
oke thnx. heb je suggesties welke populair is? en weet je misschien een goede tutorial die uitlegt hoe je kan oc/uc'en en hoe je dat test, of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:31:
oke thnx. heb je suggesties welke populair is? en weet je misschien een goede tutorial die uitlegt hoe je kan oc/uc'en en hoe je dat test, of iets dergelijks?
ja hoor..in de TS staat een mooie tutorial ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dom...

Ik hoef niet per sé een OC, wil gewoon iets langere accuduur. Zal dan 1000mhz @ -100 en 600 @ -100 en evt iets lager clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb nu stock JVR geflasht om van CM7 af te komen, daarna speedmod kernel + romkitchen rom met JVR erop. Nu even een uur videospelen en ik weet of ik mn geliefde CM7 weer terug kan flashen ;)

De beste manier om weer naar CM7 te gaan is denk ik eerst de initial flashen met laatste nightly en dan de restore doen van mnCM7 backup of niet? Direct van JVR mn CM7 backup terugzetten fokt toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

dat laatste is waarschijnlijk echt vragen om problemen.

Persoonlijk zet ik nooit van alles een backup terug. Het meeste is in de kortste keren weer goed geconfigureerd en er wordt gesuggereerd dat je meer FC's zou kunnen krijgen door het terugzetten van backups. Clean installs ftw!

Maar jij bedoelt waarschijnlijk een nandroid backup? In dat geval zou ik dezelfde nightly flashen als die je al had. Inderdaad na een mooie ODIN flash van JVR of JVQ(met pit512 en repartition). Dan zou een nandroid restore wel goed moeten lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij is Settings e.d. terugzetten sowieso vrij dodelijk. Ik zet alleen SMSjes etc terug, geen settings en eigenlijk ook geen appdata (dus ben savegames elke keer wel kwijt, maja dat boeit ook niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 17:20
418O2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:09:
Volgens mij is Settings e.d. terugzetten sowieso vrij dodelijk. Ik zet alleen SMSjes etc terug, geen settings en eigenlijk ook geen appdata (dus ben savegames elke keer wel kwijt, maja dat boeit ook niet zo)
Ligt eraan... als je tussen custom stock wisselt kan het weinig kwaad om de app + data via TB terug te zetten, kan alleen zijn dat het niet in 1 keer lukt en je dus later nog een keer data terug moet zetten via TB.... Volgens mij kan het tussen CM7 en stock wel soms fout gaan... ligt denk ik ook een beetje aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nandroid backup ja. Clean JVR en dan een nandroid backup van CM7 terugzetten gaat fout zover ik begreep vanwege de indeling van het filesystem. Met JVR 15min video = 2%, bij CM7 zat ik na 15min al op 6% verbruik. Tis nog te vroeg om conclusies te trekken maar ik denk t een goede keuze is om even voor de vakantie op een samsung rom te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:28
Realiseer je wel dat in het buitenland je batterijduur waarschijnlijk sowieso drastich omhoog gaat vanwege het feit dat je dataverbinding niet meer openstaat. Dit heeft tot gevolg dat mijn batterijduur van 1 dag naar een dag of 4 ging. Dat is zowel met CM7 als met een samsung ROM.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Is het grootste probleem wat ze bij CM maar niet opgelost krijgen niet de RIL? En dus het verbruik van 3g/umts? Dat zou inderdaad betekenen dat je in het buitenland door niet te roamen lekker lang met een batterij kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nee het RIL probleem is al even opgelost. Probleem van de batterij drain werd veroorzaakt door de oude 2.2 bootloader die eerst gebruikt moest worden waardoor de telefoon niet in deep sleep kon. Ondertussen werkt de 2.3 bootloader van Samsung wel met CM7 en daardoor is het batterijverbruik aanzienlijk verbeterd, omdat de telefoon met CM7 nu wel in staat is om zichzelf in deep sleep te zetten. Maar in zijn algemeenheid is het constant open hebben staan van een internetverbinding idd funest voor de batterij, ookal is dat het hele idee achter Android. Het maakt echter voor zowel Samsung ROM's als voor CM7 evenveel verschil, dus beide zullen dramatisch verbeteren als je niet roamed.

@hieronder. Gooi maar eens een dag je hele internetverbinding eruit en je zult zien dat dat heel erg veel verschil maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door boaty op 31-08-2011 11:41 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb de testjes gedaan met wifi en 3g uit dus dat maakt geen verschil. Mijn resultaat: uur video CM7: ~16% accu, uur video JVR: ~10% accu. Ben het nog n keer aant doen maar nu met dezelfde launcher (Launcher7) want voor t zelfde geld is dat de slurper in t verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Galnet heeft ook een samsung rom gereleased..

stock rom based on MIUI. Android 2.3.4 based JVP.

Straks toch maar een kijken wat die doet..!

[ Voor 11% gewijzigd door thommy86 op 31-08-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:38:
Probleem van de batterij drain werd veroorzaakt door de oude 2.2 bootloader die eerst gebruikt moest worden waardoor de telefoon niet in deep sleep kon.
Telefoon kwam in CM7 wel netjes in deepsleep hoor, met name door te OC/UV'en werd dat goed
in de gaten gehouden hier. Goed, sinds de GB bootloaders kan ik van een halve dag, op 3G dan,
nu sowieso meer dan 1.25/1.50 dag met een batterij doen, mits rustig aan. Enkel en alleen op Wifi
misschien nog iets langer, immers dat verbruikt minder, maar de algehele oplossing met recht, na
net op vakantie te zijn geweest, is het uitzetten van roaming / data, dat zorgt er inderdaad voor dat
je telefoon dik 2 á 3 dagen mee zou moeten kunnen.

Zijn gewoon zóveel dingen die we extra, daarnaast, nog in de hand kunnen hebben om het e.e.a
te besparen qua pullen, trekken, synchen. Zelf heb ik altijd de quiet hours ingesteld, immers zit ik
er zelf niet tot nooit op te wachten om ná 00:00 en voor 6:00 te worden gestoord door een luttel
mailberichtje, stel(de) ik mijn twitterclient zó in dat ik geen twietjes binnentrek (waar de f##k kan dat
trouwens in UberSocial) en meer van dat soort maatregelen voor de andere apps die ik gebruik. Ik
schakel haptic feedbacks uit, brightness op haar laagst (immers heb ik daar dan weer Voodoo
Colors voor om het weer 'duidelijker' te maken) en noem het maar op.

De batterij is écht niet slecht hoor en zal op MIUI, Darky etc echt niet veel beter zijn, met name MIUI
(draait nog altijd op een CM7 basis toch of? 8) ) zal nog behoorlijk zuigen aan je accu ofniet?

Overigens flash ik eenmaal per maand sowieso WEL helemaal naar Froyo Stock, installeer ik dan
fris CM7 en knal daar dan de mogelijk dingen op (JUWE script / gapps / Glitch) en daarbij komt nu
dan nog dus die GB bootloader. Ik ga nooit (en kan ook niet vanwege Glitch) vanaf GB flashen. Bij
het flashen van de nigthlies, elke dag, flash ik gewoon opnieuw CM7, dan Glitch, script, gapps, cache
en permissions. Bij de eenmalige, maandelijke actie zet ik daarnaast ook NOOIT een backup terug
van apps + data, enkel de .APK's die ik heb gebackupped via Appmonster (+ mogelijke LauncherPro
backup, Minimalistic Text layout backup en Whatsapp ) en andere kleine dingen 'zelf' terug.

Ik ben nog steeds een tevreden mens :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:19
Jij doet wel veel onnodig werk. Ik flash NOOIT terug naar Froyo, waarom zou je dat doen? Ook restore ik altijd gewoon ook de data met Titanium Backup.
Zolang er geen fouten zijn en force closes, is het gewoon goed.

Nu draai ik Galnet MIUI Chameleon RC2 en batterij is heel goed. Alleen verbruikt data nog veel. Als ik data uit heb staan, blijft het uren staan op het zelfde percentage :)

[ Voor 29% gewijzigd door HaTe op 31-08-2011 14:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:36:
Jij doet wel veel onnodig werk. Ik flash NOOIT terug naar Froyo, waarom zou je dat doen? Ook restore ik altijd gewoon ook de data met Titanium Backup.
1. omdat de nieuwste Glitch enkel werkt met Froyo (en daarvoor altijd ook al zó gedaan om het gewoonweg beter is in het flashproces, het ís niet nodig, het kán)

2. omdat ik nogal vaak bepaalde theme-achtige apps heb die vaak FC's geven die moeilijk doen bij gebruik met TB (dus nu Appmonster en zelf de data voor DIE apps terugzetten), kost je 10 minuutjes meer werkt maar geeft mij NOOIT problemen

EDIT: enige waar ik overigens wel redelijk jaloers op ben in MIUI / Galnet is die dikke batterijmeter, die zó
gespecificeerd laat zien wat nou wat verbruikt en hoelang (geen app die jullie / jij kunnen aanraden hiervoor op CM7/rest van de roms?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

@HaTe: ik heb die ervaring ook, batterylife is erg goed in MIUI.

@HetRatje: eens! Dat, en die schitterende filemanager zijn dingen van MIUI waar ik altijd heimwee naar krijg. Er zijn nog wel meer prachtige dingen: audioplayer, firewall, gallery.

Ik vind MIUI prachtig. De themes zijn minder sinds Twooey en maxthon in de laatste releases vind ik echt irritant maar verder is echt prachtig. Als de camera goed zou werken zou ik het erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Wat ik juist het mooiste vind aan miui is de notifcatie balk met toggles.. ik iriteer me aan stock notificatie.. bij bluetooth moet je toch vaak je zichtbaarheid aan zetten.. in miui houd je gewoon het icoontje ingedrukt.. makkelijker kan niet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

ha! dat is in cm7 ook. Dat werkt inderdaad fijn.

Is het in MIUI nogsteeds dat na reboot je data sync uit staat? Dat vind ik echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Aapzak schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:29:
ha! dat is in cm7 ook. Dat werkt inderdaad fijn.

Is het in MIUI nogsteeds dat na reboot je data sync uit staat? Dat vind ik echt irritant.
Ja dat is nog steeds ja.. heel vervelend vind ik dat zelf niet..! want heel vasak reboot ik niet.. en als ik hem reboot.. doe ik dat met een rede en weet ik dat data weer aan moet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zit 1 dag niet op CM7 en mis t nu al :'( CM7 is zo smooth en snel... jammer genoeg gaat de accu op JVR wel langer mee dus pak ik voor in t vliegtuig toch JVR. Als ik terug ben van vakantie direct CM7 er weer op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Telefoon kwam in CM7 wel netjes in deepsleep hoor, met name door te OC/UV'en werd dat goed
in de gaten gehouden hier. Goed, sinds de GB bootloaders kan ik van een halve dag, op 3G dan,
nu sowieso meer dan 1.25/1.50 dag met een batterij doen, mits rustig aan. Enkel en alleen op Wifi
misschien nog iets langer, immers dat verbruikt minder, maar de algehele oplossing met recht, na
net op vakantie te zijn geweest, is het uitzetten van roaming / data, dat zorgt er inderdaad voor dat
je telefoon dik 2 á 3 dagen mee zou moeten kunnen.
Dat is niet waar. Tot ongeveer een maand geleden moest je de 2.2 bootloader gebruiken van Samsung. Dit had tot gevolg dat deep sleep niet werkte en de batterijduur daardoor erg slecht was. Sinds de 2.3 bootloader van Samsung gebruikt kan worden werkt deep sleep, en is de batterijduur sterk verbeterd, met name als je de telefoon weinig gebruikt waardoor hij relatief veel in standby staat.

• 418O2
Cartman! schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:23:
Ik zit 1 dag niet op CM7 en mis t nu al :'( CM7 is zo smooth en snel... jammer genoeg gaat de accu op JVR wel langer mee dus pak ik voor in t vliegtuig toch JVR. Als ik terug ben van vakantie direct CM7 er weer op :9
Of je koopt een grotere accu óf je koopt zon accupack die je telefoon kan opladen

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Dat is niet waar. Tot ongeveer een maand geleden moest je de 2.2 bootloader gebruiken van Samsung. Dit had tot gevolg dat deep sleep niet werkte en de batterijduur daardoor erg slecht was. Sinds de 2.3 bootloader van Samsung gebruikt kan worden werkt deep sleep, en is de batterijduur sterk verbeterd, met name als je de telefoon weinig gebruikt waardoor hij relatief veel in standby staat.
Stock misschien? Maar met een custom kernel nooit ;).

Altijd netjes in deep sleep! Sommige nightlies waren 'brak' en moest je de dag erna maar weer wegtyfen
maar in de regel kwam het netjes in deepsleep. CPUspy was daarin wel een redder in nood om allemaal
in de gaten te houden.

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
@thommy86:

Heb jij toevallig die samsung rom van galnet al getest? ziet er wel erg goed uit denk.

• gabn88
iefie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:51:
@thommy86:

Heb jij toevallig die samsung rom van galnet al getest? ziet er wel erg goed uit denk.
Ja, leuke theme:) Vraag me wel af wat er verder allemaal onder de kap zit van die release, kon het zo gauw niet vinden? Ik weet ook niet of het zijn eerste custom rom gebaseerd op samsung stock is? Zie namelijk nergens staan of die odexed/deodexed is, wel/geen tweaks, welke kernel, welke apps removed etc.. Hij geeft zelf ook aan het "als een speeltje" te zien..

Miui is natuurlijk afgeleide van CM7... en dus totaal wat anders...

/begin{zeikmodus}
misschien valt de samsung rom wel tegen en is het een kwestie van schoenmaker blijf bij je leest...
/end{zeikmodus}

• 418O2
Hmm... Eergisteren zat ik op 10% toen ik ging slapen met CM7 (en hem dus ging opladen) en gisteren zat hij nog op 50%... heb het niet veel anders gebruikt.

Alleen de facebook app eraf gegooid want de vrat relatief veel stroom.

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:38
418O2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:03:
Hmm... Eergisteren zat ik op 10% toen ik ging slapen met CM7 (en hem dus ging opladen)
Heb je het wel een beetje rustig aan gedaan?

• 418O2
heb hem wel aardig aan stukken getrokken hoor, was al even geleden dus hij heeft alle hoeken van het bed gezien.

wel meer nemen dan geven trouwens, ik voelde me uiteindelijk wel gebruikt, leeg en vies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

thommy86 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:23:
Galnet heeft ook een samsung rom gereleased..

stock rom based on MIUI. Android 2.3.4 based JVP.

Straks toch maar een kijken wat die doet..!
Toevallig nog geprobeerd? Ik zou eventueel morgen eens een gok willen wagen. Mede door de radio, toch de belangrijkste MIUI functie's zoals de muziekspeler en DSP. Daarnaast vermoedelijk normale batterijduur :+

Ik twijfel alleen nog wat omdat de Chameleon R2 het ook wel prima doet met op dit moment ongeveer anderhalve dag. Totdat ik hem ga gebruiken dan gaat het soms wel echt keihard :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Dat is geen MIUI, alleen een soort MIUI thema maar niet de launcher en togles etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:43:
Dat is geen MIUI, alleen een soort MIUI thema maar niet de launcher en togles etc.
Klopt. MIUI-achtige launcher is echter wel ergens te vinden op xda. (weet link zo niet meer... zoekzoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lennart_1337 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:43:
Muziekspeler hebben wij ook nog :+ Daarnaast wil ik het gewoon proberen en was benieuwd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Touchdomex schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:56:
[...]

Toevallig nog geprobeerd? Ik zou eventueel morgen eens een gok willen wagen. Mede door de radio, toch de belangrijkste MIUI functie's zoals de muziekspeler en DSP. Daarnaast vermoedelijk normale batterijduur :+

Ik twijfel alleen nog wat omdat de Chameleon R2 het ook wel prima doet met op dit moment ongeveer anderhalve dag. Totdat ik hem ga gebruiken dan gaat het soms wel echt keihard :X
Nog niet geprobeerd nee.. als je je foon niet gebruik kan hij wel echt heeeeel lang mee.. vanaf dinsdag ligt hij gewoon op mijn bureau te liggen en nu nog 89% maar heb dan wel een keer een spelletje gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thommy86 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:05:
[...]

Nog niet geprobeerd nee.. als je je foon niet gebruik kan hij wel echt heeeeel lang mee.. vanaf dinsdag ligt hij gewoon op mijn bureau te liggen en nu nog 89% maar heb dan wel een keer een spelletje gespeeld..
Nadeel is dat ik in ieder geval met JVO ontzettende drain heb op 3G met redelijk ontvangst. Dat is veel beter geweest in vorige releases! Ook zitten er enkele homescreen glitches in, soms gaat hij wel aan en soms ook niet. Ook loopt de telefoon af en toe random vast. Batterij eruit en gaan. Voor de rest eigenlijk geen problemen en bijzonder betrouwbaar. Eindelijk een echt fijne rom! Nu alleen nog de batterij en radio en dan is het helemaal prima. Wil straks wel 2 dagen halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Talon kernel voor MIUI/CM7 in XDA. Wel cleaning script draaien eerst.
Dit is razend snel en stabiel ;)

•Overclock up to 1440MHz/Undervolt for all frequencies (having only 5 frequencies undervolted seems most stable)
•Nexus S Framebuffer
•Voodoo Color v2 (No yellow tint!)
•Voodoo Sound v10
•Based on Linux kernel 2.6.35.13
•GPU overclock
•GPU Tweaks
•Bonus Governors: InteractiveX, Smartass, Conservative governor compiled as a module (not enableable yet)
•Bonus Schedulers: SIO, V(R), BFQ2r1, CFQ with tweaks
•Undervolted ADC and RAM
•Disabled Userspace governor
•Kangsterizer’s LED notifications
•Asynchronous I/O support
•Logcat compiled as a module, must be enabled via ‘logcat-on’
•Lowmemorykiller tweaks by kodos96
•Jhash3
•RAM tweaks
•Readahead tweaks
•Kernel HZ set at 250
•Disabled kernel printk for less overhead
•KTLO (Keep the Lights On)
•Samsung ARM fix
•16.25 lbs. of ext4 fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopzpivo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijn galaxy s is gebrickt. eerst zag ik at@t maar nu niets meer ik denk de batterij heb gezocht maar kon niks vinden weet iemand hoe je dit oplost. usb jig werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door sopzpivo op 03-09-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sopzpivo schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:51:
Mijn galaxy s is gebrickt. eerst zag ik at@t maar nu niets meer ik denk de batterij heb gezocht maar kon niks vinden weet iemand hoe je dit oplost. usb jig werkt ook niet.
Wat is er gebeurd? Rom flash of spontaan uit?. Indien het laatste batterij stuk..at&t Captivate toestel.
Zoek daar wel juiste rom voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb net de JVR (I9000SWCJVR, 2011 July 27) 2.3.4 firmware van samfirmware gedownload en geflashed, maar ik zie nu een swisscom logo als ik de telefoon aanzet of uitzet.

Is er ook een officiële europese 2.3.4 firmware die dat niet heeft?

PS, blijkbaar was dit bericht in het gewone Galaxy S topic niet op zijn plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

BounceMeister schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:48:
Ik heb net de JVR (I9000SWCJVR, 2011 July 27) 2.3.4 firmware van samfirmware gedownload en geflashed, maar ik zie nu een swisscom logo als ik de telefoon aanzet of uitzet.

Is er ook een officiële europese 2.3.4 firmware die dat niet heeft?

PS, blijkbaar was dit bericht in het gewone Galaxy S topic niet op zijn plaats?
Misschien de I9000OXAJVQ variant proberen? Is ook een JVR.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopzpivo
silitek schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:24:
[...]

Wat is er gebeurd? Rom flash of spontaan uit?. Indien het laatste batterij stuk..at&t Captivate toestel.
Zoek daar wel juiste rom voor. :)
rom flash de batterij is denk ik leeg hoe kan ik m opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Meest logische oplossing lijkt mij ==> vindt een vriend / buurman met een SGS, leen batterij een kwartier om goed te flashen, stop je eigen batterij weer terug en laad op.

Een andere oplossing is misschien opladen met zo'n inductie matje, maar die zijn een stuk lastiger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Peedjeeh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:19:
[...]

Misschien de I9000OXAJVQ variant proberen? Is ook een JVR.
Die heb ik er net opgezet inderdaad. M'n browser klapte er met die andere JVR steeds uit.
Als er ooit een officiële NL 2.3.4 komt zet ik die erop en hopen dat het dan een keer klaar is met factory resetten.

Nu in ieder geval geen raar SwissCom logo meer.

Edit:
Hmm, deze loopt ook niet lekker. Mis ook weer m'n APN, ook vreemd toetsenbord. Heb geen zin om dat uit te zoeken. De laatste 2.3.3 XEN erop gezet maar nu is hij weer supertraag en werkt de market niet?
Ik blijf me ergeren aan die vage samsung #@$$@#$%. Hij gaat voorlopig weer even de kast in. Lekker rustig.
Ps. Alle firmwares bij samfirmware vandaan gehaald overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door BounceMeister op 04-09-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Kan iemand mij in de richting wijzen hoe ik een NL taalpakket in galnet MIUI krijg? Op zich is het in het engels ook prima, het is alleen wat irritant bij berichten typen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:19
Met berichten typen? Dat heeft er niks mee te maken. Je kan het toetsenbord natuurlijk gewoon op Nederlands zetten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb alleen keuze uit engels en frans en portugees. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:01:
Ik heb alleen keuze uit engels en frans en portugees. Of zie ik iets over het hoofd?
???..welke Galnet versie hebben we het?. RC2 ondersteund NL in stock bordje. Anders swiftkey nemen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

ik heb de laatste swype beta geinstalleerd. support ook prima nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een dik maandje de rom ' Gingerpower:Bad to the Bone Edition.' en ben er zeer,maar ook echt zeer tevreden over.Misschien 1 vastlopertje in de maand maar dat kom door mijn ongeduldigheid bij sommige dingen.
Batterijduur is perfect, vandaag van 7 uur s'morgens van het stopcontact met hele dag wi-fi aan altijd msn open, de nodige uren geinternet,heel de dag gesmst en nog een half uur gebeld en hij staat nu op 64 procent. Perfectos !
Raad hem iedereen aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hoe is het flashen, instellen en gebruiken van die rom ten opzichte van een stock rom?
Ik erger me al een tijdje aan de brakke/trage stock roms van Samsung en overweeg een custom rom.

Kan je makkelijk weer opnieuw flashen met een stock rom (Odin)? Of moet je dan eerst weer van alles terugzetten qua tweaks (dat lees ik soms met bepaalde tweaks aan bestandssysteem e.d. ben de naam alleen even kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

silitek schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:01:
[...]

???..welke Galnet versie hebben we het?. RC2 ondersteund NL in stock bordje. Anders swiftkey nemen.
:)
We hebben het over galnet RC2 geupdate van RC1 en er zit maar één bordje in. Android keyboard en die geeft alleen egels en frans in verschillende varianten en portugees.

Net even naar swiftkey gekeken, maar dat moet 3 euro kosten voor iets wat "out of the box" zou moeten werken.
BounceMeister schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:18:
Hoe is het flashen, instellen en gebruiken van die rom ten opzichte van een stock rom?
Ik erger me al een tijdje aan de brakke/trage stock roms van Samsung en overweeg een custom rom.

Kan je makkelijk weer opnieuw flashen met een stock rom (Odin)? Of moet je dan eerst weer van alles terugzetten qua tweaks (dat lees ik soms met bepaalde tweaks aan bestandssysteem e.d. ben de naam alleen even kwijt).
Als je een flash doet inclusief repartition hoef je volgens mij geen tweaks terug te zetten naar originele instellingen. Dan overschrijf je gewoon alles.

[ Voor 40% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-09-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Mystic Spirit schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:05:
[...]

We hebben het over galnet RC2 geupdate van RC1 en er zit maar één bordje in. Android keyboard en die geeft alleen egels en frans in verschillende varianten en portugees.

Net even naar swiftkey gekeken, maar dat moet 3 euro kosten voor iets wat "out of the box" zou moeten werken.

[...]

Als je een flash doet inclusief repartition hoef je volgens mij geen tweaks terug te zetten naar originele instellingen. Dan overschrijf je gewoon alles.
Ik gebruik zelf Gingerbread Keyboard uit de Market. Is in essentie hetzelfde, alleen daarvoor kan je wel allerlei taalpacks downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chameleon RC3

Change Log i897, i9000, i9000b

Miui base updated to 1.9.2
Improvements to network issues
New camera calls within Framework
Samsung Power Management Added
New Custom Framework
Colour and UI Tweaks
New Kernel from Vorbeth
Loads of tweaks within system
And other stuff we can't remember
Removal of Samsung Apps (Seems to be an issue samsung side which needs fixed)

NOG steeds geen FM radio o.a. maar komt een dag :)

PLEASE NOTE

In regards to FM Radio on the Samaung devices, there is no ETA on this! We would ask that people stop asking. It will be released when it's possible and not before it..! The same goes for Stock Camera, TV-Out and anything else STOCK related

Edit: "SGS touchscreen booster" maar weer eens uit de kast gehaald. settings>super optimized geeft beste resultaat. Rom ziet er kwa kleuren en UI goed uit. Brightness auto low vind ik nog steeds erg donker op Full zetten.
Kernel Vorbeth is deze keer wel OC vast, 1300Mhz stable..

[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 05-09-2011 09:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:31:
Ik heb al een dik maandje de rom ' Gingerpower:Bad to the Bone Edition.' en ben er zeer,maar ook echt zeer tevreden over.Misschien 1 vastlopertje in de maand maar dat kom door mijn ongeduldigheid bij sommige dingen.
Batterijduur is perfect, vandaag van 7 uur s'morgens van het stopcontact met hele dag wi-fi aan altijd msn open, de nodige uren geinternet,heel de dag gesmst en nog een half uur gebeld en hij staat nu op 64 procent. Perfectos !
Raad hem iedereen aan!!
Ik heb ook met deze rom ook de beste SGS ervaring ooit gehad... (eerst BttB, daarna BttB II). Jammer van het über-lelijke thema... Denk dat ik hem toch weer opnieuw ga flashen en dan gooi ik er wel een ander thema overheen...
.
Zit nu namelijk op S.U.R.F.A.C.E. en deze heeft soms last van vergeten settings en is trager dan bovenstaande. Kan ook komen door de zeam launcher misschien? In ieder geval is BttB wel een aanrader voor mensen met problemen op stock/andere custom roms, als die mensen er tenminste geen probleem van maken om een ander thema te flashn. (kan trouwens hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

jampot1989 schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:47:
[...]

Ik gebruik zelf Gingerbread Keyboard uit de Market. Is in essentie hetzelfde, alleen daarvoor kan je wel allerlei taalpacks downloaden.
Thnx! die zit er in en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik houd het nog even bij Cyanogenmod7 nightly. icm swype keyboard is het best aardig. Maar zodra ik het zat ben zal ik die Bad to the bone eens proberen.

Theming blijft overigens wel een issue steeds. Man o man wat maken mensen toch lelijke themes. Ik houd wel van blauw maar niet van al die overdreven lijntjes overal, vuurwerk en draken .... ik zal eens op zoek moeten naar een mooi theme topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:18:
Chameleon RC3

Change Log i897, i9000, i9000b

Miui base updated to 1.9.2
Improvements to network issues
New camera calls within Framework
Samsung Power Management Added
New Custom Framework
Colour and UI Tweaks
New Kernel from Vorbeth
Loads of tweaks within system
And other stuff we can't remember
Removal of Samsung Apps (Seems to be an issue samsung side which needs fixed)

NOG steeds geen FM radio o.a. maar komt een dag :)

PLEASE NOTE

In regards to FM Radio on the Samaung devices, there is no ETA on this! We would ask that people stop asking. It will be released when it's possible and not before it..! The same goes for Stock Camera, TV-Out and anything else STOCK related

Edit: "SGS touchscreen booster" maar weer eens uit de kast gehaald. settings>super optimized geeft beste resultaat. Rom ziet er kwa kleuren en UI goed uit. Brightness auto low vind ik nog steeds erg donker op Full zetten.
Kernel Vorbeth is deze keer wel OC vast, 1300Mhz stable..
Ik heb geen OC zoals altijd maar de prestaties zijn imho om te huilen :/ Zowel zichtbaar in het OS. Choppy overgang tussen schermen, games die draaien met gemiddeld 10FPS minder :X Daarnaast zijn mijn benchmark scores zowel in caffienemark, Quadrant als CF-Bench lager dan bij de vorige Chameleon roms.

Ik ga toch eens die Galnet Build van de stockrom proberen :+ Anders misschien eens ook weer CM7 met MIUI extra's zoals de muziekspeler en alles soepel. Werkte toch het beste en het stabielste. CM7 that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:24:
[...]

Ik heb geen OC zoals altijd maar de prestaties zijn imho om te huilen :/ Zowel zichtbaar in het OS. Choppy overgang tussen schermen, games die draaien met gemiddeld 10FPS minder :X Daarnaast zijn mijn benchmark scores zowel in caffienemark, Quadrant als CF-Bench lager dan bij de vorige Chameleon roms.

Ik ga toch eens die Galnet Build van de stockrom proberen :+ Anders misschien eens ook weer CM7 met MIUI extra's zoals de muziekspeler en alles soepel. Werkte toch het beste en het stabielste. CM7 that is
Probeer de platypus-kernels eens. Mijn SGS speelt ook niet braaf samen met de kernels die standaard in Galnet's MIUI zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

VanStino schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:26:
[...]

Probeer de platypus-kernels eens. Mijn SGS speelt ook niet braaf samen met de kernels die standaard in Galnet's MIUI zitten. :)
Linkje toevallig? Ik ben nu bezig om alles te backuppen maar als het niet hoeft is dat ook makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het is een beetje haat/liefde verhouding :+ Als ik die ga draaien ga ik toch wel de MIUI muziekspeler installeren en hopelijk als stock gebruiken. Daarnaast eens kijken hoe theming daar goed op gaat. Vooral de strakheid van sommige theme's bevallen mij erg goed op CM7. Tot nu toe werkt Chameleon MIUI namelijk ook bijzonder goed alleen is het een gok of hij goed werkt....

Ik kan bij CM7 toch gewoon nu op de GB bootloader vanaf MIUI alles downloaden op de telefoon zetten. (dus de laatste nightly, de laatste Gapps, een fijne kernel voor CM7denk dat het Talon word, die is mij al vaker bevallen. Alhoewel matcht Platypus met mijn avatar :+ ) en dan vanuit de bootloader alles installeren zonder dat Odin ertussen komt?

Iemand een linkje naar de laatste Gapps? Die van CM7 in de Wiki is oud.... wil wel de nieuwe market namelijk :+

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 05-09-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:24:
[...]

Nergens last van hiero ;) ..maar Vorbeth kernel en ook van Talon afgestapt Neo 17 r11 doet het goed, sofar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:40:
[...]

Ik kan bij CM7 toch gewoon nu op de GB bootloader vanaf MIUI alles downloaden op de telefoon zetten. (dus de laatste nightly, de laatste Gapps, een fijne kernel voor CM7denk dat het Talon word, die is mij al vaker bevallen. Alhoewel matcht Platypus met mijn avatar :+ ) en dan vanuit de bootloader alles installeren zonder dat Odin ertussen komt?
Jazeker! Dan laat ik wel even in het midden welke kernel je wilt gaan
draaien? Maar goed.

Uiteraard je punten, kan ik mij alleen maar in vinden, ook IK ben nog steeds
zoekende naar dé juiste MIUI speler voor op de CM7, maar na maanden
proberen toch maar opgegeven, werkt steeds niet (goed?) hier of kan 'm niet
porten. Als jij 'm hebt mag je 'm zéker sharen (als het je lukt).

Theming is zéker strak op CM7. Enige waar ik nu sinds #77 +- een beetje mee
zit is dat het maken van mijn statusbar toch even wat meer moeite kost dan
daarvoor. Vaak moet ik de statusbar en framework handmatig aanpassen en
dat kost me ook weer de nodige tijd grr. Die patchers voor CM7 werken dus
niet altijd. Hoe zit dat met MIUI? Of is dat een domme vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
klopt het dat GMail sync standaard uit staat bij CM7?

ik vond het zo raar dat hij niet automatisch syncte, maar het stond uit bij het Google account. Agenda, Picasa en contacten gingen wel automagisch, maar GMail niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:08:
[...]

Jazeker! Dan laat ik wel even in het midden welke kernel je wilt gaan
draaien? Maar goed.

Uiteraard je punten, kan ik mij alleen maar in vinden, ook IK ben nog steeds
zoekende naar dé juiste MIUI speler voor op de CM7, maar na maanden
proberen toch maar opgegeven, werkt steeds niet (goed?) hier of kan 'm niet
porten. Als jij 'm hebt mag je 'm zéker sharen (als het je lukt).

Theming is zéker strak op CM7. Enige waar ik nu sinds #77 +- een beetje mee
zit is dat het maken van mijn statusbar toch even wat meer moeite kost dan
daarvoor. Vaak moet ik de statusbar en framework handmatig aanpassen en
dat kost me ook weer de nodige tijd grr. Die patchers voor CM7 werken dus
niet altijd. Hoe zit dat met MIUI? Of is dat een domme vraag? :)
Ik moet eerlijk zeggen dat übermusic de feeling qua muziekspeler akelig goed benadert maar het is hem net niet.

Ik ga anders deze week nog wel kijken naar CM7. Ik heb nog geen zin om nu snel eventjes het framework en dergelijke aan te gaan passen puur om eventjes wat leuks te hebben... Zometeen eens de Neo 17 R11 erop smijten en kijken hoe dat werkt... Hopelijk werkt dat wel met Chameleon RC3
silitek schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:48:
[...]

Nergens last van hiero ;) ..maar Vorbeth kernel en ook van Talon afgestapt Neo 17 r11 doet het goed, sofar.
Ik ga het proberen. Vorige keren van proberen met Neo kernels werd het toestel na een dag of 5 ontzettend instabiel :X Kan aan de rom hebben gelegen dus nu eens rustig de Neo kernel proberen +

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:22:

Ik ga het proberen. Vorige keren van proberen met Neo kernels werd het toestel na een dag of 5 ontzettend instabiel :X Kan aan de rom hebben gelegen dus nu eens rustig de Neo kernel proberen +
Voorals nog blijf ik wederom terugvallen op Neo kernels..hetgeen wat jij aankaart ervaar ik met Talon en Vorbeth kernel deze kakken snel in kwa performance. Laatste Cm7 Nightly ook even gedraaid loop toch nog tegen aantal zaken aan zoals "Het Ratje" al aangeef. Verder wel prima maar wel wat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:30:
[...]

Voorals nog blijf ik wederom terugvallen op Neo kernels..hetgeen wat jij aankaart ervaar ik met Talon en Vorbeth kernel deze kakken snel in kwa performance. Laatste Cm7 Nightly ook even gedraaid loop toch nog tegen aantal zaken aan zoals "Het Ratje" al aangeef. Verder wel prima maar wel wat gedoe.
Meh merk het nu dus ook al fijn met de Neo kernel :X Denk dat die RC3 gewoon het probleem is... :/ Ontzettend irritant is dit zeg :/ Vanavond maar eens gaan prutsen met CM7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:34:
[...]

Meh merk het nu dus ook al fijn met de Neo kernel :X Denk dat die RC3 gewoon het probleem is... :/ Ontzettend irritant is dit zeg :/ Vanavond maar eens gaan prutsen met CM7...
Misschien overbodig (in die zin al bekent) maar ik draai eerst altijd voor elke ROM flash c.q. Kernel "cleaning_script_V2".
Dat help zonder meer om de ROM (install) vlot te laten lopen..Laggy ervaring blijf dan uit i.i.g.
Benchmarken laat ik al heel lang los maar RC3 geeft mij op 1200Mhz een score van 2241 Quadrant.

Dat is"normaal", rom is dus niks mis mee!..

[ Voor 1% gewijzigd door silitek op 05-09-2011 14:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:22:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat übermusic de feeling qua muziekspeler akelig goed benadert maar het is hem net niet.

[...]
Vooral om widgets mee te maken is UberMusic top! Staan leuke handleiding op
de site van die maker maar inderdaad nét niet nog. MIUI is daarin wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:43:
[...]

Misschien overbodig (in die zin al bekent) maar ik draai eerst altijd voor elke ROM flash c.q. Kernel "cleaning_script_V2".
Dat help zonder meer om de ROM (install) vlot te laten lopen..Laggy ervaring blijf dan uit i.i.g.
Benchmarken laat ik al heel lang los maar RC3 geeft mij op 1200Mhz een score van 2241 Quadrant.

Dat is"normaal", rom is dus niks mis mee!..
Ik doe precies hetzelfde :+ Ik overclock hem niet want tot nu toe nog nooit nodig gehad en het kost mij teveel batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopzpivo
Mystic Spirit schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:12:
Meest logische oplossing lijkt mij ==> vindt een vriend / buurman met een SGS, leen batterij een kwartier om goed te flashen, stop je eigen batterij weer terug en laad op.

Een andere oplossing is misschien opladen met zo'n inductie matje, maar die zijn een stuk lastiger te vinden.
Ken niemand maar heb al een batterij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

sopzpivo schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:14:
[...]

Ken niemand maar heb al een batterij besteld.
Dat vindt ik wel erg dat je niemand kent :9 Als je in Utrecht woont ben je welkom hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
erg tevreden over rc3! gebruik wel de neo kernel er over heen, met script! geen fc nog, vlot en soepel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40
welk script als ik mag vragen>

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40
Thanx, ik dacht dat dat uitleg was bij het irc channel en dat het gewoon in de kernel ingebakken zat.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:18:
[...]

Dat vindt ik wel erg dat je niemand kent :9 Als je in Utrecht woont ben je welkom hoor ;)
omg. Breda / Roosendaal ook hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Btje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:41:
[...]

Thanx, ik dacht dat dat uitleg was bij het irc channel en dat het gewoon in de kernel ingebakken zat.
Wat doet deze script dan? En hoe installeer ik em (gewoon via CWM -> install zip from sd?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:05:
[...]

Wat doet deze script dan? En hoe installeer ik em (gewoon via CWM -> install zip from sd?)?
Voor OC'en >install zip from SD< werkt prima met Neo 17 R11

Setting hier: bfq/ smartassV2 op 1300Mhz UV 25-25-0-50-50-75-100.. ;)
Edit: Geen last van SoD nooit gehad met Neo trouwens als je maar 100mhz niet TE laag set b.v.150mV
(vaak niet stabiel)
Gaat als de brandweer op RC3

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 06-09-2011 09:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik ben opzoek naar een rom + kernel die het wat langer uithouden dan de rom die ik nu draai (galnet chameleon rc2) met een beetje gebruik (whatsapp + ff op internet) is mn galaxy s binnen een uur of 8 leeg.
Ik vind chameleon veel slechter dan 1 van de twooey's volgensmij was dit twooey 2 waar ik wel rond de 24 uur kon uithouden. 8 uur vind ik echt te weinig altijd als ik van school thuis kom moet ik mn mobiel alweer aan de lader hangen.

Wie weet een goede rom die lekker snel is en een goede batterijduur heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Jaspergk schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:42:
Ik ben opzoek naar een rom + kernel die het wat langer uithouden dan de rom die ik nu draai (galnet chameleon rc2) met een beetje gebruik (whatsapp + ff op internet) is mn galaxy s binnen een uur of 8 leeg.
Ik vind chameleon veel slechter dan 1 van de twooey's volgensmij was dit twooey 2 waar ik wel rond de 24 uur kon uithouden. 8 uur vind ik echt te weinig altijd als ik van school thuis kom moet ik mn mobiel alweer aan de lader hangen.

Wie weet een goede rom die lekker snel is en een goede batterijduur heeft?
Ik ga zelf binnenkort Chrome Virgin proberen (opvolger BttB II)... eerst even wachten tot de kinderziekten eruit zijn. (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NEO 17 -r12 codename: Butterfly kernel.....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

gabn88 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:50:
[...]

Ik ga zelf binnenkort Chrome Virgin proberen (opvolger BttB II)... eerst even wachten tot de kinderziekten eruit zijn. (linkje)
Ik heb deze zelf gisteren geïnstalleerd en moet zeggen dat hij goed werkt. Hij is nu ongeveer 11 uur van de lader en op ongeveer 50% van de batterij. Dat is dus wel netjes netjes.

Ik ben nog niet heel erg tevreden over het theme, maar ga eens kijken of ik daar een alternatief voor kan vinden. Als er iemand een suggestie heeft voor een donker simpel theme hoor ik dat graag.
Pagina: 1 ... 72 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.