• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

ThaDude

Hang Loose

Ik heb de I9000OXAJVP I9000OXAJVQ en I9000OXAJVR op mijn telefoon gehad. Ik ga vandaag weer terug naar I9000OXAJVP. I9000OXAJVR is zonder daily news (wat ik toch wel heel erg waardeer) en de I9000OXAJVQ loopt continu vast met bluetooth :(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:11
mmmmm Twooey V3 liep voor geen meter bij mij bleef last hebben van super hoge Android os drain(verder heeft Twooey3 ook nog andere vervelende bugs. Ga nu weer lekker terug naar Twooey V2 en Neo 09 dat liep als een trein :)

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Weet iemand hoe ik van Galnet v6 naar de twooney 2 of 3 kan updaten zonder data verlies?

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Ik heb Twooey verwijderd, ik vond het niks meer. Ik vind het alleen maar slechter (en lelijker) erop worden.

Heb nu de officiële MUIU geïnstalleerd + Engels taal pakket. Draait stabiel met NEO v9 redux kernel.

Batterij is ok:
Van half 7 deze morgen van de lader gehaald en nu nog 75 % batterij over (12u39)
- 45 min muziek
- 30 min gebeld
- Wifi uit
- 3G half uur aan
- paar smsjes

[ Voor 3% gewijzigd door Obl1viA op 18-08-2011 12:40 ]

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
bart_wbd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:20:
Weet iemand hoe ik van Galnet v6 naar de twooney 2 of 3 kan updaten zonder data verlies?
Dit is niet mogelijk.. Als je de bootloader update, moet je daarna een wipe doen.. maar met miui backup kan je alles zo weer terug zetten.. dat is zo gedaan.. natuurlijk wel eerst een backup maken..!

• thommy86
Obl1viA schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:38:
Ik heb Twooey verwijderd, ik vond het niks meer. Ik vind het alleen maar slechter (en lelijker) erop worden.

Heb nu de officiële MUIU geïnstalleerd + Engels taal pakket. Draait stabiel met NEO v9 redux kernel.

Batterij is ok:
Van half 7 deze morgen van de lader gehaald en nu nog 75 % batterij over (12u39)
- 45 min muziek
- 30 min gebeld
- Wifi uit
- 3G half uur aan
- paar smsjes
3g is juist de grootste boos doener.. en de meeste mensen willen toch 3g continu aan hebben.. met twooey III zit ik nu op 70% vanaf vanmorgen.. dit incl 3g, facebook checken, whatsapp berichten.. en bellen..
Toch wel typisch dat vele nare ervaring met Twooey III hebben. Ergens toch een flash fout aan de Rom ligt het zeker niet, vind de rom top, trouwens II is ook super.
Nergens problemen mee!!..nog steeds 1500Mhz stabiel met Neo17 butterfly kernel, JVR modem.
Haal alle mogelijke fratsen uit en de Rom geeft geen krimp!

Eigenaardig :+

Edit:
Nieuwe Kernel Butterfly Neo17 R5

Changelog:

1.Changes:
2.
3.• [samsung upstream] improved usb signal quality
4.• reworked & updated system_tweak script included [rp_filter disabled so VPN should work out of the box, faster ringing during call, some speed-ups & tweaks in several areas]
5.• BFQ as default i/o scheduler (in script)
6.• noop should be default without scripts [via kernel]
7.• back to well established & tested platypus optimization flags
8.• [cm7 upstream] more accurate battery stats [no 100% after unpluggin usb-cable/charger]
9.• re-added & re-ported docksound audio support [needs docksound redirector app]
10.• even more battery runtime improvements
11.• refresh rate back to 68 from 72 - less issues
12.• re-added support back for Telus Fascinate
13.• logcat is now enabled by default [doesn't seem to make a difference in battery runtime with GB bootloaders anymore]
14.
15.
16.Recommended additions:
17.
18.• Chainfire3d
19.• V6 SuperCharger [memory script from #1 post only: http://forum.xda-develope...p?p=12058585&postcount=1] - no need for kickass script or other stuff - platypus scripts already have most / all of that and more stuff included <-- need feedback on stability, multi-tasking capability
20.[Install script manager from the market, run it, navigate to the script on your sdcard,
21.select the script, tick "run as root", press run. It will ask for user input after starting.
22.Hold down left soft key to bring up the keyboard, type in 0 and press return.
23.Next time it asks for input type in 9, press return, then 17 next time. Done.]
24.• (for OC/UV): Voltage Control, Pimp my CPU, Control Freak, etc.
25.• for monitoring the system and apps going crazy: Usage Timelines
26.• for modem/wifi driver stability: speedtest.net <-- run speedtest & watch if phone reboots during upload phase
27.• OC/UV stability: run mobo player or any other video player with HD videos for +15 minutes (in software mode)
28.• CPU Spy: for Frequency & usage statistics of the cpu
29.• Screen Filter: for more advanced screen dimming
30.• Voodoo Control: for awesome sound

[ Voor 77% gewijzigd door silitek op 18-08-2011 15:13 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

@silitek heb jij dan geen last van een flinke drain op twooey III?

60% drop over night.

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Same here, 50% verloren in een uur of 5 airplanemode xD

• thommy86
ReFresh F5 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:34:

60% drop over night.
Bij mij is het ook echt wisselvallig.. ik zeg net heel mooi dat ik nog op 70% zat.. (een uurtje geleden..) en nu zit ik al op 45%.. heel wisselvallig dus.. hier deed tII het beter.. er zal snel wel een update komen..

Galnet heeft aangegeven dat hij nog 100 pond nodig heeft voor een sgs II.. daarna meteen een versie daarvoor..

• AlphaBlack_NL
Jup same here werd wakker met 1% over :O
ReFresh F5 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:34:

60% drop over night.
Nee, 18uur nog 53% over. V6 SuperCharger script draaid met R5 nu.
Hoeveel sneller kan het nog.. :D 8)

check jullie slaapbeleid eens...staat die wel goed

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 18-08-2011 14:54 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Waar kan je slaapbeleid instellen dan?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:55
Lennart_1337 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:57:
Waar kan je slaapbeleid instellen dan?
Ik denk dat silitek het wifi slaapbeleid bedoeld. In feite is wifi namelijk zuiniger dan 3g, dus kun je beter wifi nooit laten uitschakelen ipv als het scherm uitgaat, zoals het standaard staat ingesteld.

Echter werkt die functie niet altijd :), dus daar hoeft het niet aan te liggen.
alex3305 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat silitek het wifi slaapbeleid bedoeld. In feite is wifi namelijk zuiniger dan 3g, dus kun je beter wifi nooit laten uitschakelen ipv als het scherm uitgaat, zoals het standaard staat ingesteld.

Echter werkt die functie niet altijd :), dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Idd wifi slaapbeleid..indien je veel gebruik maakt van wifi, (hier 80% wifi 20% 3G) werkt het prima.
Zet nooit wifi uit, schakeld indien nodig auto over op 3G. b.v sync/BLN.

Veel 3G vreet wel je batterij in een no-time leeg.. :)

• AlphaBlack_NL
Calender app van Twooey III werkt probleemloos op Twooey II. Dan is Twooey II perfect :D met theme van Twooey I.

@Silitek

Ik had enorme last van android os drain ongeacht 3g of wifi met clean install. Met Twooey II nergens last van

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:32
baba420 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:13:
[...]

Laat alles staan zoals het nu is. Ga lekker aan de slag met Odin. De officiële Nederlandse 2.3.3 staat in de TS, ook de informatie hoe je moet flashen. Wat belangrijk is dat je de bestanden MET repartition flasht. (pit 512)

Tip: Neem 2.3.4 van Samfirware en vervang de CSC met die van de Nederlandse 2.3.3 (XENJV4).

Link naar 2.3.4: http://www.multiupload.com/FT13ZH5Y2Q
Thanks!! Ga er van het weekend mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Heb geupgrade naar S.U.R.F.A.C.E. 3.3 en nog wat lopen klooien met settings etc., mijn Android-Systeem drain lijkt nu weg te zijn maar heb geen idee waardoor... ;) Anyway echt een top rom!

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet hoe sommige (op xda) bv screenies posten met 2d battery life.. gebruiken mensen hun telefoon niet ofzo :S
zelf heb ik er maximaal 22 uur uit kunnen trekken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:01:
ik snap niet hoe sommige (op xda) bv screenies posten met 2d battery life.. gebruiken mensen hun telefoon niet ofzo :S
zodra het scherm aan gaat is het hek van de dam, dan gaat het hard met de accu, niets aan te doen.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:01:
Hangt gewoon van je gebruik af. Als je om de 10 minuten iets doet met je telefoon (tijd/mail/berichten/voicemail checken oid), dan gaat'ie idd geen dag mee.

Als je daarentegen 5x per dag iets met je telefoon doet, gaat'ie makkelijk 2 dagen mee. Toen ik nog een 2.2 firmware had, ging mijn telefoon lachend 3 dagen mee. Maar nu met 2.3.4 moet'ie na 30 uur alweer aan de lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:54
Nu de neo v9 redux erop gepleurt, en de home toets werkt niet meer :S

Heb echt alleen nog maar geklooi gehad met galnet's roms... Ondanks dat er hier heel veel mensen zijn die erbij zweren. Ga wss vanmiddag SURFACE proberen.

EDIT: Wauw, die zeam launcher van SURFACE is best gaaf :) Als de batterij vergelijkbaar is met stock is dit de beste rom tot nu toe voor mij...

EDIT2: Al wel FC op titanium backup, die dus even verwijderen... BLN werkt niet met speedmod, dus ook even talon kernel installeren...

EDIT3: Eerst galaxian EE geinstalleerd, werkte BLN niet, toen TalonDEV-0.4.3-CWM3 ... nu werkt BLN wel, maar werkt de BACK toets niet meer.... en draait de tel soms zo bij (autorotate aan) WTF?!? help.... Nu maar eens TalonDEV 0.4.4 proberen... ok, die werkt... gelukkig :)

EDIT4: Heerlijk om terug te zijn op (een afgeleide van) stock samsung... afgelopen uur maar 1 % eraf met dezelfde programma's aan het draaien als op miui. Waar het door komt weet ik nog steeds niet.

[ Voor 69% gewijzigd door gabn88 op 19-08-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Ik heb nu de stock Miui erop staan, dus geen Galnet meer, door wat problemen met Twooey III. Werkt tot nu toe prima, batterij nog niet kunnen testen, maar ook hier (ondanks begin van scratch) lijk ik de OS én system drain te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

ik heb maar 1 probleem met miui en dat is de camera. Ik geloof niet dat batterij slechter is dan onder stock, ik haal met beiden makkelijk een dag, en zeker niet 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik draai momenteel Darky 10.2 (all enkele weken), maar ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden. Hiervoor had ik Litening Rom, die beviel misschien ietsje beter, maar wil nu toch eigenlijk naar een custom rom die gewoon echt soepeltjes loopt en vooral gericht is op media.

Nu zijn er zoveel roms en kernels dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hebben jullie een goede tip voor mij wat ik eens als volgende rom kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Balen: Ik heb een nieuwe firmware op de telefoon gezet (2.3.4 jvr, met een nederlandse CSC) en nu kan ik de leuke accuweather widget niet meer terugvinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Even een stomme vraag: ik veel Miui screenshots zie ik als pagina aanduiding een soort balk boven je dock. Maar Galnet, en ook de officiele, hebben van die lelijke vierkantjes. What am i missing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Mystic Spirit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:20:
Ik draai momenteel Darky 10.2 (all enkele weken), maar ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden. Hiervoor had ik Litening Rom, die beviel misschien ietsje beter, maar wil nu toch eigenlijk naar een custom rom die gewoon echt soepeltjes loopt en vooral gericht is op media.

Nu zijn er zoveel roms en kernels dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hebben jullie een goede tip voor mij wat ik eens als volgende rom kan proberen?
Doc's ROM (romkitchen.org) heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad. Dan gooide ik er vaak ook nog een overclock overheen en dan merkte je wel verschil. Zolang je niet OC't, zal het verschil tussen verschillende kernels altijd klein blijven. Hoogstens een andere I/O scheduler, maar dat was het dan wel.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik heb gister 2 keer me batterij opgeladen en nog was hij leeg toen ik vannacht thuis kwam..
Neo 17 r7 is dr nu.. dus ga terug naar twooey 2 met neo 17 r7..

NEO 17 (r7 - codename Butterfly) changelog

Changes (from r5):

• switched to preemptible tiny_rcu with priority-boosting
• switched from platypus optimization flags to stock flags for prebuilt modem driver + graphite & additional tree/loop optimization flags for rest of kernel
• rwsem improvements
• some more ARM (platform) fixes
• MTD fixes & improvements
• lowered ramping-up threshold of ondemandX to 85
• a few more s5p fixes
• overall more performance & more consistent experience (probably less lags/smoother)
• [not sure if activated] some more randomisation [more security]

Edit:

Ik ga stock miui maar een proberen met deze kernel..

[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 20-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Galnet:

WELCOME TO CHAMELEON PUBLIC BETA

Due to recent complaints about us apparently leaving the SGS behind in development I am forcing myself to release a public beta of Chameleon Development Build 11

CHANGE LOG

- 720p Recording Across all SGS i9000 models should be resolved! (This was a high priority fix)
- Compass working correctly (Sensors now based on Samsung Stock)
- Video Playback of HD files now works correctly (Divx via Vplayer from Market)
- New Themes (Thanks to Tad, Cold_Fusion & RosieKins) from development.
- Improved OTA Updater and now loads into Recovery after download and install (Thanks Cold_Fusion)
- Auto Brightness working correctly
- Android OS Drain resolved
- Sensors Not Sleeping Resolved
- Improved ISO Settings within Camera
- Faster Lock-on to networks and Improved Signal Strength
- Improved Audio and DSP added
- Latest Android Market Included
- Brand new Kernel thanks to Vorbeth (Question on support please ask Vorbeth)
- Charge whilst off
- Updated to MIUI base 1.8.19
- Removed un-Required files from Stock MIUI (Updater.apk, CloudService.apk etc)
- 4 Way Reboot (and reboots into Recovery)
- Improved Build.prop thanks to Vorbeth
- Improved ram handling and amount available
- Improved SD Media Scanning and SD read and write speeds

Also note we know about the following:

- In Kernel Home button is Select after upgrade!
- Data does not connect on reboot!

Download for i9000 only

http://www.galnetmiui.co.uk/chameleon/Chameleon-V11-BETA.zip

Size: 113MB
MD5: eb1a636f62660ffd539f84fed3e173ea

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/wumslu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:19
Ziet er goed uit :) En daarmee bedoel ik niet hoe het er uit ziet :P Ik heb dat thema van Galnet nog niet gezien eigenlijk. Ik heb altijd gewoon het standaard MIUI thema met Project Vexillum iconen.

Ik ga die eens flashen, want zoals ik al zei, de changelog ziet er goed uit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:17:
Ziet er goed uit :) En daarmee bedoel ik niet hoe het er uit ziet :P Ik heb dat thema van Galnet nog niet gezien eigenlijk. Ik heb altijd gewoon het standaard MIUI thema met Project Vexillum iconen.

Ik ga die eens flashen, want zoals ik al zei, de changelog ziet er goed uit.
Doet het ook goed!..voelt en ziet er volwassen uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vanavond ook eens flashen en alles eraf halen wat er nu opstaat. Ben vooral benieuwd naar de kernel en de verbeteringen!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Haha, net weer terug op stock door precies die problemen die volgens de changelog verholpen zijn;) nog geen zin om opnieuw een beta te flashen, wacht wel tot de final release en/of comments van de flashaholics;)
...
Maar wel reuze benieuwd, want als dit allemaal werkt dan is die beter dan stock wss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:29:
Haha, net weer terug op stock door precies die problemen die volgens de changelog verholpen zijn;) nog geen zin om opnieuw een beta te flashen, wacht wel tot de final release en/of comments van de flashaholics;)
...
Maar wel reuze benieuwd, want als dit allemaal werkt dan is die beter dan stock wss..
Had ook geen "beta" mogen heten!! maar RC-pre. Final nog wat fine-tunning EN misschien wel FM radio. ;)
Meer zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Is de nieuwe Galnet probleemloos over Twooey III + Neo 16 r2 te flashen (zonder wipe)? Gewoon in CWM en install ZIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

barzi schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:25:
Is de nieuwe Galnet probleemloos over Twooey III + Neo 16 r2 te flashen (zonder wipe)? Gewoon in CWM en install ZIP?
Het beste kun je eerst het kernel cleaning script draaien en daarna die Chameleon eroverheen flashen. Ik heb het ook gedaan en hij lijkt prima te werken. Alleen de batterij ben ik een beetje huiverig over :X Dat word testen en anders word het weer kernels flashen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb een probleempje gecreëerd bij het flashen naar cyanogen mod....

Lang verhaal kort... Iets te veel zitten klooien en kom nu niet meer in het normale telefoonscherm.
Om de een of andere reden kom ik niet verder dan het standaard galaxy s opstartscherm. Ik kan nog wel in de download mode en in de recoverymode komen maar android zelf start niet meer.

Ik heb al verschillende methodes geprobeerd om een nieuwe kernel te flashen, maar blijf niet verder komen dan het opstart scherm. Alles al gewiped en geformat en geen resultaat.

Iemand een idee?

Update:
Na nog een andere kernel geflashed te hebben krijg ik nu na het bootscherm alleen maar errors hij kan geen enkele mount aanmaken "failed to mount xxxxx"

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 21-08-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:09:
Ik heb een probleempje gecreëerd bij het flashen naar cyanogen mod....

Lang verhaal kort... Iets te veel zitten klooien en kom nu niet meer in het normale telefoonscherm.
Om de een of andere reden kom ik niet verder dan het standaard galaxy s opstartscherm. Ik kan nog wel in de download mode en in de recoverymode komen maar android zelf start niet meer.

Wat nu te doen?

Ik heb al verschillende methodes geprobeerd om een nieuwe kernel te flashen, maar blijf niet verder komen dan het opstart scherm. Alles al gewiped en geformat en geen resultaat.

Iemand een idee?
Factory reset al gedaan? of in Odin even een bootlader flashen, nog geen resultaat dan compleet rom flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Factory reset al gedaan, geen bootloader geflashed, maar recovery mode werkt wel dus die zou goed moeten zijn toch?

Ben nu bezig om een stock firmware van samfirmware.com te halen en kijken of dat wil helpen.

Update:
Het is weer opgelost.....
Complete odin flash gedaan inclusief alle files en re-partition. Nu weer eens kijken of ik er wat anders op kan zetten ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Mystic Spirit op 21-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:25:
Nieuwe Galnet:

WELCOME TO CHAMELEON PUBLIC BETA

Due to recent complaints about us apparently leaving the SGS behind in development I am forcing myself to release a public beta of Chameleon Development Build 11

CHANGE LOG

- 720p Recording Across all SGS i9000 models should be resolved! (This was a high priority fix)
- Improved OTA Updater and now loads into Recovery after download and install (Thanks Cold_Fusion)
- Brand new Kernel thanks to Vorbeth (Question on support please ask Vorbeth)
- Charge whilst off

Also note we know about the following:

- In Kernel Home button is Select after upgrade!
- Data does not connect on reboot!

Download for i9000 only

http://www.galnetmiui.co.uk/chameleon/Chameleon-V11-BETA.zip

Size: 113MB
MD5: eb1a636f62660ffd539f84fed3e173ea

[afbeelding]
Meer mensen die nog steeds een klote batterij hebben? Ik ga zometeen maar weer de Neo kernel flashen. Die haalde tenminste gemakkelijk een dag en deze met moeite een dag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:48:
[...]

Meer mensen die nog steeds een klote batterij hebben? Ik ga zometeen maar weer de Neo kernel flashen. Die haalde tenminste gemakkelijk een dag en deze met moeite een dag :X
11% kwijt sinds 8uur vanochtend....echt slecht kan ik het niet noemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik snap soms het nut van de Custom Roms ook niet echt meer. ik zit nu op Juwe 5.3, en is eigenlijk best wel stabiel, maar heb soms toch wel rare dingen. Iets in de achtergrond laten draaien werkt niet altijd vlekkeloos, bv het spel Angry Birds, als ik op de home button klik, en daarna weer terug wil, start heel het spel weer opnieuw op. In stock was dit toch niet.

Ik moest vorige week navigeren naar Luxemburg. Nou, kreeg gewoon de melding van Google Maps, dat naar die locatie dat niet mogelijk is. Collega van mij proberen op een standaard HTC'tje, geen probleem.

Bellen, het komt soms voor dat na een aantal minuten ineens de beller mij niet meer hoort. Nooit gehad toen ik nog geen custom rom had. (ja, wellicht een modem file opnieuw flashen, maar is eigenlijk allemaal wel jammer).

De extra dingetjes zijn wel leuk, maar ik zou toch eerst zorgen de Basic dingen, Bellen, Batterij verbruik, stabiliteit goed zijn, en daarna pas opleuken met allerlei foefjes. Maar goed, ik zal ook toegeven, heb het zelf gedaan natuurlijk, niemand hoeft te flashen uiteraard. Maar echt geweldig is het toch allemaal niet.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:59:
[...]

Vannacht ben ik op Wifi 30% verloren :X Terwijl ik sliep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
silitek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:59:
Gister toch maar chameleon geflasht.. en meteen neo 17 r7 er achter aan.. want vind bln toch wel fijn.. zelf heb ik altijd wifi en 3g aan staan,.. en dan is 11% in 10 uur niet haalbaar.. en je zal ook wel een rustige zondag hebben.. (of juist een drukke zodat je niet aan je foon kan zitten)

ik zit nu op 41% dit vanaf 11uur.. verder vind ik het een sneller rom.. lees alleen dat veel het verschil niet merken tussen stock miui en galnet.. daarom wilde ik gister stock proberen..

aangezien Chameleon uit kwam.. toch maar die geflasht..

EDIT..!

Nu al voor de 2e keer dat me telefoon niet meer wakker wordt.. het scherm blijft gewoon zwart.. een hard reboot is de enige optie..! heel vervelend! meer mensen hier last van? want waarschijnlijk ligt het aan me kernel instellingen.!

[ Voor 14% gewijzigd door thommy86 op 21-08-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
nog niemand groupie geworden?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:30:
[...]

Gister toch maar chameleon geflasht.. en meteen neo 17 r7 er achter aan.. want vind bln toch wel fijn.. zelf heb ik altijd wifi en 3g aan staan,.. en dan is 11% in 10 uur niet haalbaar.. en je zal ook wel een rustige zondag hebben.. (of juist een drukke zodat je niet aan je foon kan zitten)

ik zit nu op 41% dit vanaf 11uur.. verder vind ik het een sneller rom.. lees alleen dat veel het verschil niet merken tussen stock miui en galnet.. daarom wilde ik gister stock proberen..

aangezien Chameleon uit kwam.. toch maar die geflasht..

EDIT..!

Nu al voor de 2e keer dat me telefoon niet meer wakker wordt.. het scherm blijft gewoon zwart.. een hard
reboot is de enige optie..! heel vervelend! meer mensen hier last van? want waarschijnlijk ligt het aan me kernel instellingen.!
Ja, kernel probleem. Had ik ook gisteren met r7. Inderdaad rustig dagje.
Maar dan is 11% over 12uur "idle" prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Nog niet, maar ga deze week toch een donatie geven..! aangezien ik binnenkort ook de sgsII krijg. En ze geven aan deze z.s.m. te supporten.. kan ik al niet wachten op de beta's..!

En toch vind ik wel dat ze beloont mogen worden voor hun harde werk. ik heb destijds ook een donatie gegeven aan Doc.. was toch een rom waar ik veel plezier van had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
Vandaag geprobeerd om van Darky 10.1EE naar 10.2EE te gaan. Heb diverse mogelijkheden gezien en heb het gedaan via de Darky app uit de market. App opgestart, zip bestand gekozen met de 10.2 versie en toen bevestigd. Nu wacht ik al ruim 2 uur en op mijn scherm staat alleen nog "Darky's rom" te knipperen.
Tijdens het updaten heb ik wel het scherm gezien waarin hij enkele controles naloopt en daar waren geen problemen. Daarna ben ik op uiteindelijk het knipperende scherm uitgekomen. Er was ook ergens vermeld dat het wel een half uur kon duren, maar 2 uur?
Moet ik dit nu zo voorlopig laten staan of moet ik dit afbreken en opnieuw proberen te flashen in downloadmodus en met Odin aan de gang?
Wie heeft er een idee?

00:32 Kleine update: Telefoon stond nog steeds te knipperen op het Darky rom scherm. Batterij eruit, batterij er weer in, telefoon aangezet, gaat normaal aan, krijg het opstartscherm van versie 10.2, alles werkt op het moment normaal. Alle programma's staan er ook nog op. Kijken of de batterij ook snel leeg is zoals ik meer gelezen heb.

[ Voor 19% gewijzigd door mike123 op 22-08-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb inmiddels de laatste nigthly van cyanogenmod draaien maar krijg met geen mogelijkheid de 3g verbinding van T-mobile aan de praat op mijn galaxy s i9000.

Iemand suggesties?

Misschien moet ik gewoon de standaard instellingen laten staan.... 8)7
mike123 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:42:
Vandaag geprobeerd om van Darky 10.1EE naar 10.2EE te gaan. Heb diverse mogelijkheden gezien en heb het gedaan via de Darky app uit de market. App opgestart, zip bestand gekozen met de 10.2 versie en toen bevestigd. Nu wacht ik al ruim 2 uur en op mijn scherm staat alleen nog "Darky's rom" te knipperen.
Tijdens het updaten heb ik wel het scherm gezien waarin hij enkele controles naloopt en daar waren geen problemen. Daarna ben ik op uiteindelijk het knipperende scherm uitgekomen. Er was ook ergens vermeld dat het wel een half uur kon duren, maar 2 uur?
Moet ik dit nu zo voorlopig laten staan of moet ik dit afbreken en opnieuw proberen te flashen in downloadmodus en met Odin aan de gang?
Wie heeft er een idee?
2 uur lijkt me wat te lang duren of je moet echt heel veel apps hebben. Als de dalvik cache gewiped wordt bij de update (dat weet ik niet zeker) dan kan het wel 15 - 30 min duren maar twee uur niet....

Ik zou zeggen overnieuw flashen...

[ Voor 85% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-08-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
2 uur lijkt me wat te lang duren of je moet echt heel veel apps hebben. Als de dalvik cache gewiped wordt bij de update (dat weet ik niet zeker) dan kan het wel 15 - 30 min duren maar twee uur niet....[/b]

Ik zou zeggen overnieuw flashen...
Heb ondertussen de batterij eruit gehaald en teruggedaan en de telefoon aangezet. Werkt nu normaal en alles staat er nog op. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb CM7 nu een poosje draaien op mijn galaxy s, maar moet zeggen dat ik nog niet erg tevreden ben.

Belangrijkste issues die ik heb zijn de volgende:
  • De SD kaart is slecht bereikbaar. Kopieren tussen Interne kaart en SD kaart is niet mogelijk.
  • AWD launcher loopt regelmatig vast
  • Ik gebruik DS FIle om regelmatig bestanden van mijn Synology te halen en die kan niet opslaan naar de SD kaart in CM7
  • Er is geen mogelijkheid om de LEDs van menu en back op te laten lichten bij gemiste berichten
Zijn dit herkenbare problemen voor jullie of doe ik gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- SD kaart is geen probleem want die gebruik ik nu even niet
- Ik gebruik enkel LauncherPro of de nieuwe QQLauncher Pro
- Netwerklocatie kan ik gemakkelijk benaderen maar gegevens sla ik gewoon intern op (zal het zo is OTA proberen op SD kaart)
- LED verlichting kan, maar kom je wel op een custom kernel terecht of je moet appvreters als NO-LED gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK83
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Sinds een tijdje zit ik met een volume probleem van mijn galaxy. Ik kan tijdens een telefoongesprek mijn telefoon praktisch op mijn bureau leggen omdat het geluid van de speaker zo hard staat. Dit ondanks dat ik het volume op de laagste stand heb staan. Ik doel op de oorspeaker, niet de speaker achterop. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb hiervoor verschillende tools uit de market geprobeerd, echter zonder resultaat.

Mocht niemand de oplossing weten dan ga ik denk ik terug naar de laatste originele romversie en bied ik min tel ter reparatie (garantie) aan. Welke pit, pda, phone en csc is het laatst uitgegeven via samsung kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
na veel roms te hebben geprobeerd, tweaky rom (heel goed) darky roms allemaal ben ik voor de gein weer terug naar Darky 9.5....en tja dat blijft toch de beste rom in mijn ogen.
Geen lags, net zo snel al geeft quadrant maar 1600 aan, maar werkt gewoon net zo snel. en de call recording die is super.
Ga je naar wifi of 3g ofzo is het direct bruikbaar, bij alle gb roms wordt het eerst wit en na verloop van tijd pas groen.
Batterij gaat ook een dag langer mee dan de gb roms.
Blijf dus weer ff op (jawel)froyo jpy zitten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Na een dagje testen moet ik zeggen dat CM7 niet geschikt is voor het doel waarvoor ik mijn telefoon gebruik. Tuurlijk het bellen en mailen etc. gaat allemaal prima, maar verder gebruik ik hem veel voor media afspelen en daarvoor is het gewoon niet geschikt. Veel files werken niet en dat naast de problemen die ik in mijn vorige post melde moet ik zeggen dat ik niet goed begrijp waarom iedereen zo enthousiast is over CM7 of MIUI.

De eerdere suggestie van DOC's rom wilde ik wel proberen, maar op de site zelf is die niet meer te vinden. Kennelijk is die inmiddels dermate verouderd dat ze hem niet meer aan willen bieden.

Nu heb ik een paar opties:
Terug naar Darky 10.2
Tweakyrom (niet eerder geprobeerd)
Dutch Ginger Power

Van Darky weet ik dat het werkt, maar wat denken jullie van bovenstaande opties? en wat is de beste kernel / rom / modem combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mystic Spirit schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:30:
Na een dagje testen moet ik zeggen dat CM7 niet geschikt is voor het doel waarvoor ik mijn telefoon gebruik. Tuurlijk het bellen en mailen etc. gaat allemaal prima, maar verder gebruik ik hem veel voor media afspelen en daarvoor is het gewoon niet geschikt. Veel files werken niet en dat naast de problemen die ik in mijn vorige post melde moet ik zeggen dat ik niet goed begrijp waarom iedereen zo enthousiast is over CM7 of MIUI.
Omdat MIUI de beste muziekspeler heeft by far en met de Voodoo Controls en de voodoo module in de kernel is dat de beste om media af te spelen. In ieder geval met beste geluidskwaliteit.

Daarnaast ervaar ik geen enkele van de problemen die jij ervaart... Controleer eens of je flashgeheugen nog wel helemaal jofel is. Zowel het interne als je SDkaart. Heb gemerkt dat de galaxy S daar nogal gevoelig voor is...

Lees steeds meer problemen bij jou die ik absoluut niet ervaar en verdenk dan ook misschien een hardware defect...
De eerdere suggestie van DOC's rom wilde ik wel proberen, maar op de site zelf is die niet meer te vinden. Kennelijk is die inmiddels dermate verouderd dat ze hem niet meer aan willen bieden.

Nu heb ik een paar opties:
Terug naar Darky 10.2
Tweakyrom (niet eerder geprobeerd)
Dutch Ginger Power

Van Darky weet ik dat het werkt, maar wat denken jullie van bovenstaande opties? en wat is de beste kernel / rom / modem combinatie?
Beste kernel/rom/modem combinatie voor precies welke doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Muziek is het probleem niet. Wat vooral niet werkt zijn video's.
Ik reis elke dag ongeveer 45 minuten heen en 45 minuten terug met de trein. Vaak kijk ik dan een TV serie ik speel dan gewoon de 720p mkv's af die ik ook thuis gebruik op mijn media pc.
De samsung stock firmware heeft daar geen enkelprobleem mee en darky ook niet.

Belangrijkste functies naast het normale gebruik is dus muziek en video's

Een hardware defect zou vreemd zijn. Voor de installatie heb ik zowel het interne als de toegevoegde sd geformateerd met de telefoon. Ik heb Darky, Litening en stock gedraaid en die geven die problemen allemaal niet. Tuurlijk trede daar ook wel eens een foutje op, maar dat kan altijd gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-08-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik moet een nieuwe rom op de telefoon van mijn zus zetten. Die ze nu heeft is niet stabiel (F1 SII ROM).
Vraag is of alle JVR roms standaard al VOIP in het menu hebben. Dat kan ik bij elke nieuwe rom niet vinden.

En dan zoek ik een rom die erg stabiel is, lang met de batterij doet en geen raar thema heeft.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chameleon heeft een RC1 gepubliseerd *O* De website word anders ingedeeld! Nog eventjes wachten en dan is hij ook te downloaden :+ Telefoon zit in de lader en de Neo kernel met BLN en VC staat klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:13:
Chameleon heeft een RC1 gepubliseerd *O* De website word anders ingedeeld! Nog eventjes wachten en dan is hij ook te downloaden :+ Telefoon zit in de lader en de Neo kernel met BLN en VC staat klaar :D
Claimen dat in de RC1 battery-drain definitief gefixt is.. :) Gaan we uiteraard proberen dan.
Hopelijk FM radio. Ben zelf een week bezig geweest/poging tot, om fm-radio HTC MIUI te poorten naar de GS.
Zover dat ik wel beeld maar geen geluid had... :+

geef het even op voor nou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://www.galnetmiui.co....tent/forum/chameleon-rc1/
Chameleon is based on a BRAND NEW framework, which allows us to port it easier and quicker.

It is more stable over Twooey, and the official STOCK MIUI

Battery drain in 10 hours on Chameleon RC1, in DEEP SLEEP is 3%..!

Chameleon is simply the start of a brand new MIUI...!
Dit betekent dus dat ze niet meer CM7 gebruiken maar een compleet eigen systeem hebben gemaakt? Zou wel tof zijn eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Touchdomex schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:04:
http://www.galnetmiui.co....tent/forum/chameleon-rc1/

[...]

Dit betekent dus dat ze niet meer CM7 gebruiken maar een compleet eigen systeem hebben gemaakt? Zou wel tof zijn eigenlijk!
Nee. Wat ze daarmee precies bedoelen is onduidelijk. Maar dat is het in ieder geval niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 23-08-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nu weer eens even mee.
En geloof me Galnet heeft al te vaak geclaimd de battery drain opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:04

Waarvoor zou dat tof zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Een nieuw platform om vervolgens alles makkelijker te poorten naar andere platformen :+ Volledig zelf ontwikkelt... Maakt niet uit of het voordelen heeft of niet maar vind dat soort dingen altijd tof als mensen daaraan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me alleen af hoe ze dat doen als de 'basis' tot op de dag van vandaag
nog steeds CM7 is. Wie kan mij dat dan goed uitleggen? Of interpreteren wij
het bericht misschien verkeerd? Een nieuw platform, zoals ze het nu hebben,
gaat ze natuurlijk never nooit lukken, hoe open CM7 en de rest ook is (op de
i9000 dan hè).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
http://www.martux.nl/

Een mooie vlotte rom, goede accuduur, en overbodige dingen eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Zie net dat romkitchen weer terug met de SGS rom. Gezien het CM7 / MIUI avontuur bij mij niet goed heeft uitgepakt wil ik deze wel eens proberen. Nu wil ik een rom samenstellen, maar weet niet goed wat de beste combinatie voor alles is.

Gebruik is vooral gefocust op media gebruik (audio / video)

Ik heb alles op JVR geselecteerd en heb gekozen voor de hardcore speed kernel. Kom ik dan redelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RC1 draaid..deze keer met Neo17 r7 kernel erin. Het is snel dat wel!!

RC1 Changelog:

What Works:

•1080p Recording
•720p Recording
•8MP Photos
•Auto Focus in video recording
•sensors
•Flash Light
•WiFi
•Charge Whilst Off
•Compass
•3G/2G Switch
•External SD Card (also visible via USB)
•Phone
•Bluetooth

Basically everything!

What doesn't work: FM Radio Dat is jammer

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 23-08-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat lijstje hierboven is de changelog voor de SGS2 :)

Dit is die van de SGS:

Here's the changelog for Samsung devices:

Market FC Issue fixed
Android OS Bug fixed
Sensors Fixed
New Kernel
Lots of other small fixes that we've forgotten to mention

[ Voor 3% gewijzigd door SOEFuture op 23-08-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
SOEFuture schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:10:
Dat lijstje hierboven is de changelog voor de SGS2 :)

Dit is die van de SGS:

Here's the changelog for Samsung devices:

Market FC Issue fixed
Android OS Bug fixed
Sensors Fixed
New Kernel
Lots of other small fixes that we've forgotten to mention
Nee hoor:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1229564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nee hoor? En dan geef je een link naar een totaal andere lijst..
De door mij geposte korte lijst zijn de changelogs van de Public beta naar RC1.

De onderstaande lijst is van TwooeyIII naar RC1.
CHANGE LOG INCLUDED FROM CHAMELEON BETA AND RC1

- Brand new Kernel thanks to Zach Neo 11 & Vorbeth (Question on support please ask Vorbeth)
- Charge whilst off
Die van Silitek bevat ook 1080p recording en 8MP camera, dat heeft de SGS niet. Vandaar mijn conclusie dat die wel voor de SGS2 moet zijn, zoals ook op de website van Galnet zelf staat aangegeven..

[ Voor 13% gewijzigd door SOEFuture op 23-08-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
FreshMaker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:31:
http://www.martux.nl/

Een mooie vlotte rom, goede accuduur, en overbodige dingen eruit gehaald.
Zag dat mail er ook uitgesloopt was? Dan valt die voor mij af... Of gebruiken mensen de stock mail applicatie tegenwoordig niet meer? Verder wel leuk al dit soort projecten van custom ROMS, en een gelikte website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Mystic Spirit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:58:
Zie net dat romkitchen weer terug met de SGS rom. Gezien het CM7 / MIUI avontuur bij mij niet goed heeft uitgepakt wil ik deze wel eens proberen. Nu wil ik een rom samenstellen, maar weet niet goed wat de beste combinatie voor alles is.

Gebruik is vooral gefocust op media gebruik (audio / video)

Ik heb alles op JVR geselecteerd en heb gekozen voor de hardcore speed kernel. Kom ik dan redelijk uit?
Ikzelf zou dan handmatig Semaphore 1.5.0v (let op v) doen. Dan heb je meer opties en Voodoo Color zit erin voor betere kleurweergave als het echt zo is ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908

Voor rest gewoon alles van JVR selecteren inderdaad.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gabn88 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Zag dat mail er ook uitgesloopt was? Dan valt die voor mij af... Of gebruiken mensen de stock mail applicatie tegenwoordig niet meer? Verder wel leuk al dit soort projecten van custom ROMS, en een gelikte website!
Die kun je gewoon installeren via Gapps of via de market ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Touchdomex schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Die kun je gewoon installeren via Gapps of via de market ;)
Bedoel niet Gmail... maar exchange..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gabn88 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

Bedoel niet Gmail... maar exchange..?
Volgens mij zit de mailclient wel in Gapps. Weet het alleen niet meer zeker. Kan iemand dat bevestigen? Ik gebruik zelf alleen de Gmail voor alles dus heb er zelf geen belang bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
En toch is me batterij weer leeg met de nieuwste versie.. misschien heeft het eerst een run nodig.. maar goed.. nog geen 12uur..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Freich schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:44:
[...]

Ikzelf zou dan handmatig Semaphore 1.5.0v (let op v) doen. Dan heb je meer opties en Voodoo Color zit erin voor betere kleurweergave als het echt zo is ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908

Voor rest gewoon alles van JVR selecteren inderdaad.
Ik heb hem nu een dagje gedraaid met speedmod kernel en ik ben er op zich wel tevreden over. Goede batterijduur en alles werkt prima, maar de interface verschilt niets van de stock rom van samsung en voor mijn gevoel heeft het niets met gingerbread van doen. Alle handige tweaks die in verschillende roms voorkomen mis ik in docsrom wel behoorlijk.

De Semaphore (doet me direct aan de tune van DOMMEL denken ;) ) kernel verschilt toch niet zoveel van speedmod? Speedmod heeft ook kleur optimalisatie in de tweaks zitten en op neutraal geeft die goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Mystic Spirit schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Ik heb hem nu een dagje gedraaid met speedmod kernel en ik ben er op zich wel tevreden over. Goede batterijduur en alles werkt prima, maar de interface verschilt niets van de stock rom van samsung en voor mijn gevoel heeft het niets met gingerbread van doen. Alle handige tweaks die in verschillende roms voorkomen mis ik in docsrom wel behoorlijk.

De Semaphore (doet me direct aan de tune van DOMMEL denken ;) ) kernel verschilt toch niet zoveel van speedmod? Speedmod heeft ook kleur optimalisatie in de tweaks zitten en op neutraal geeft die goed beeld.
Ok dat wist ik dan even niet van die kleuren in Speedmod. Semaphore gebruik ik ook omdat ik BLN support wil o.a.

Ik heb Surface op het moment en m'n vriendin heb ik de nieuwste doc rom gegeven. Ik merk echt geen merkbaar verschil in performance e.d.
Hoe en wat merk jij dan van die tweaks in andere roms?

En wat bedoel je met 'niets van gb van doen'? Het is toch gewoon zoals 2.3.4. standaard eruit ziet?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu LiteningRom v5, Darky'sRom 10.2, CyanogenMod, DocsRom en GalnetMIUI gehad en je kan gewoon duidelijke verschillen merken tussen met name hoe makkelijk verschillende opties bereikbaar zijn.
Het zit hem vooral in kleine dingen zoals meer aan / uit opties direct beschikbaar in het pulldown menu. Lockscreen tweaks zodat je met bepaalde bewegingen direct van uit lockscreen naar apps kan.

Ik ben er inmiddels wel achter dat je als je dicht bij stock wil blijven maar je wat meer performance en batterij wil dan zit je goed bij DocsRom. Wil je vooral veel opties en sound en video tweaks dan zit je goed bij Galnet / Cyanogen. Darky is een mooi tussenvorm en litening zou ik sowieso links laten liggen.

Als ik het heb over het heeft weinig met gingerbread te maken dan doel ik vooral op het uiterlijk, met ander lockscreen, andere layouts en bijvoorbeeld crt screen off effect. Onder de kap zal het ongetwijfeld hetzelfde zijn.

Ik moet zeggen dat surface er ook wel goed uitziet. Ik ga nu eerst een dagje de nieuwe GalnetMIUI proberen en misschien dat ik daarna surface ook nog wel ga proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-08-2011 08:32 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thommy86 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:27:
En toch is me batterij weer leeg met de nieuwste versie.. misschien heeft het eerst een run nodig.. maar goed.. nog geen 12uur..!
Eerste run is eigenlijk ook lichtelijk teleurstellend. Ik heb net 17 uur gehaald ongeveer. Rond vannacht 2 uur geflashed en net rond 10 uur/half 11 is hij uitgevallen. Ik had wel wat meer verwacht aangezien ik het toestel alleen veel gebruikt heb voor muziek en voor de rest weinig mee gedaan...

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Toch moet je het langer een kans geven. En misschien een batterystats wipe doen. Ik heb prima ervaringen wat betreft batterij met alle Galnet MIUI's sinds versie 5 ofzo.

Misschien andere kernel of radio proberen? Ik zit nu op standaard Chameleon RC1, dus met bijv. JVK radio. Volgens mij presteert het weer prima. De traagheid van de stockroms (zelfs JVR) irriteert me behoorlijk, ben nu dus weer happy GalnetMIUI gebruiker. (zodra ik merk dat de camera suckt ben ik wel weer weg maar zover is het nog niet)

RC1 doet het prima, wat batterij betreft merk ik weinig verschil tussen voorgaande versie's niveau blijf hetzelfde, voor mij goed dus..
:)

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Lees net dat fm radio zou moeten werken met galnet: http://www.galnetmiui.co....um/index.php?topic=1258.0

Geen idee of het goed werkt want ik wacht wel totdat het standaard in miui zit zonder dat je een extra app moet kopen. Maar er zit iig dus beweging in dat fm radio.

edit: schijnbaar geen goed idee om het te proberen, de speaker kan kapot gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Chubbchubb op 27-08-2011 16:44 ]