Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
Ik heb nalv dit topic besloten miui op mijn foon te zetten. Helaas zijn daarbij mijn imei gegevens verloren gegaan (maar heb backup). Echter krijg ik de backup met een root file explorer niet terug gezet en in terminal geeft hij aan dat er geen ruimte is, wat niet het geval is. Iemand hier nog andere suggesties on efs makkelijk terug te zetten?

edit: dit gedaan: http://www.androidworld.n...rstelrom-jpu-2-2-1-a.html
IMEI en alle shit is weer terug, maar hoe kun ik nu bij de volgende keer naar miui gaan dit voorkomen? (nu heb ik deze gevolgd maar dat werkt dus niet)

[ Voor 27% gewijzigd door Bastard op 14-08-2011 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb de foutmelding: <com.sec.android.app.camera is onverwachts gestopt, probeer het opnieuw> dit nadat ik met SGS tools met een feature voor modden van stock camera had geprobeerd
heb 2.3.3 met speedmod kernel - PDA: JVH = PHONE JVO = CSC JV4 ( XEN)
heb inmiddels een restore all en factory reset gedaan ( geen oplossing ).
Ik denk dat ik een compleet nieuwe rom zal moeten flashen of ??

EDIT:
ongeduld wordt soms beloond..ben verder gegaan door een complete laatste android samsung rom te flashen met Odin, zit nu op 2.3.3 JVO/JVH

[ Voor 15% gewijzigd door smeijers op 14-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:09
Iemand Twooey 3 al geprobeerd? Ik draai zelf nu Twooey2 icm de standaard kernel en dat bevalt mij eigenlijk prima. Wat voegt de NEO kernel toe? En gebruiken jullie ook een andere modem versie (standaard zit er het JVK modem bij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Eens afwachten hoe stabiel hij is en of mensen niet teveel bugs tegenkomen :+ Dan ook maar weer proberen. CM7 is leuk maar werkt bij lange na niet zo fijn als MIUI...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Nu aan het installeren, ik laat wel een berichtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VanStino schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Nu aan het installeren, ik laat wel een berichtje. :)
ChangeLog van Twooey III gelezen, helaas nog geen FM radio!
Eens kijken wat het is.

:)

Edit: UI van III veel beter dan II..theme ziet er mooi uit. Verder een rom waar wel aandacht aan besteed is.
Voelt sneller aan, kleuren goed (geen Voodoo). Kernel geef ik 2dagen de tijd ofdat hij niet inkakt net als I&II.

Edit2: Geen OC/UV mogelijk met stock kernel.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/e9hv1z.png

Update: Voodoo color en sound o.a.
http://www.vorbeth.co.uk/files/Tribal-1.1-i9000.zip

[ Voor 45% gewijzigd door silitek op 14-08-2011 19:20 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Ik raad nog steeds de Neo16 aan als kernel, voelt steeds heel erg smooth aan.

Verder vind ik het een grote verbetering op II. Ik vond II trouwens ook niet beter dan I. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

VanStino schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:45:
Ik raad nog steeds de Neo16 aan als kernel, voelt steeds heel erg smooth aan.

Verder vind ik het een grote verbetering op II. Ik vond II trouwens ook niet beter dan I. :)
Dus ook weer voor Twooey III? En dan zeker icm die 2 initscripts?

Ik draai nu Twooey III. Alleen de browser vind ik minder, verder is het ok. Ben erg benieuwd of de camera tweaks van de laatste week CM ook in deze release zitten en of dat veel scheelt.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39
Volgens mij wel. Ik vind de camera in het donker veel beter dan met Twooey II :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:54
Nou, zijn alle kinderziekten uit Twooey met de release van III? Zo ja, snel opladen en flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
ervaring na het terugflashen naar JVO/JVH 2.3.3 ;
loopt erg soepel en batterijverbruik 0,5 % per uur in standby stand ( wifi uit )
=> met SGS tools probeerde in op een geroote te. de stock camera specs te verbeteren; dat liep dus fout af...<=
daaarna weer geflashed met odin
vraag ik zie dat er een Odin3 versie v 1.85 is maar ik heb een andere versie gebruikt. Kun je zonder problemen elke versie van Odin toepassen om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
smeijers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:34:
loopt erg soepel en batterijverbruik 0,5 % per uur in standby stand ( wifi uit )
=> met SGS tools probeerde in op een geroote te. de stock camera specs te verbeteren; dat liep dus fout af...<=
vraag ik zie dat er een Odin3 versie v 1.85 is maar ik heb een andere versie gebruikt. Kun je zonder problemen elke versie van Odin toepassen om te flashen?
Ja, Odin versie maakt niet uit. Schijnt dat v 1.85 wat stabiliteits problemen heeft met vooral windows 64-bit versies. Maar zolang het werkt is er geen reden om een andere versie te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

gabn88 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:38:
Nou, zijn alle kinderziekten uit Twooey met de release van III? Zo ja, snel opladen en flashen ;)
Define kinderziektes?
smeijers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:34:
Ik flash alles met heimdall, omdat ik geen windows gebruik. Heimdall is er ook voor windows als je dat wilt proberen. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zoveel uitmaakt welke versie je gebruikt zolang er maar geen vervelende bugs in zitten. Ik denk niet dat de ene versie 'beter' is in flashen dan de andere, je zal hooguit wat features krijgen of missen.

Over de batterij: volgens mij moet iedereen die nog geen goede resultaten heeft behalve de stats wissen enzo ook geduldig zijn. Het kan een paar laad/ontlaad cycles duren voordat je telefoon lekker lang meegaat.
Ik haal echt geweldige resultaten met Twooey en nog betere met Neo kernel en JVR modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Aapzak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:56:
[...]

Define kinderziektes?

[...]

Ik flash alles met heimdall, omdat ik geen windows gebruik. Heimdall is er ook voor windows als je dat wilt proberen. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zoveel uitmaakt welke versie je gebruikt zolang er maar geen vervelende bugs in zitten. Ik denk niet dat de ene versie 'beter' is in flashen dan de andere, je zal hooguit wat features krijgen of missen.

Over de batterij: volgens mij moet iedereen die nog geen goede resultaten heeft behalve de stats wissen enzo ook geduldig zijn. Het kan een paar laad/ontlaad cycles duren voordat je telefoon lekker lang meegaat.
Ik haal echt geweldige resultaten met Twooey en nog betere met Neo kernel en JVR modem.
Heb jij misschien een korte handleiding hoe je alleen de JVR modem flasht, als je al twooey III draait? De vorige keer dat ik dat probeerde kreeg ik "unknown baseband" en kon ik weer opnieuw beginnen met het flashen van twooey III. Ik neem aan dat je de modem gewoon uit het JVR pakket van samfirmwar.com hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
barzi schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

Heb jij misschien een korte handleiding hoe je alleen de JVR modem flasht, als je al twooey III draait? De vorige keer dat ik dat probeerde kreeg ik "unknown baseband" en kon ik weer opnieuw beginnen met het flashen van twooey III. Ik neem aan dat je de modem gewoon uit het JVR pakket van samfirmwar.com hebt gehaald?
Je moet de CM7 JVR.zip hebben en die flashen via CWM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Hier zijn alles modems te vinden voor Galnet Miui..! (CM7)

http://www.galnetmiui.co....ther-modems/other-modems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo nu de telefoon aan de lader en zodra die vol is alles weer opnieuw flashen :+ Ik wil zeer graag weer MIUI :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Wow de laatste Nightly CM builds hebben flink wat updates voor de Galaxy S

-Kernel update: 2.6.35.7 --> 2.6.35.12
-Laden werkt nu zondat dat toestel verplicht opstart! Met mooi plaatje
-Low power mode fixes

Aan nummering te zien in de changelog hebben we pas 2 van de 7 upstream updates op Low Power mode gebied gehad. Zeer leuke goede ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
gabn88 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Je moet de CM7 JVR.zip hebben en die flashen via CWM ;)
Ah, dat ging er inderdaad fout. Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Wat is me blijf afvragen is waarom die guide naar galnet twooey zo lang is, namelijk eerst naar froyo, dan weer terug? Is dat geen onzin zolang je op de .512 pit zit? Ik ben namelijk van plan om rechtstreeks van 2.3.4 JVR naar Twooey III te flashen, dit zou toch gewoon moeten kunnen (wel alles wipen uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
gabn88 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:51:
Wat is me blijf afvragen is waarom die guide naar galnet twooey zo lang is, namelijk eerst naar froyo, dan weer terug? Is dat geen onzin zolang je op de .512 pit zit? Ik ben namelijk van plan om rechtstreeks van 2.3.4 JVR naar Twooey III te flashen, dit zou toch gewoon moeten kunnen (wel alles wipen uiteraard)?
Je moet helemaal niet eerst naar froyo toch? Of is de guide vernieuwd? Enige wat ik deed was bootloadertjes flashen (maar die heb je al) en dan Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
jampot1989 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Je moet helemaal niet eerst naar froyo toch? Of is de guide vernieuwd? Enige wat ik deed was bootloadertjes flashen (maar die heb je al) en dan Miui.
En geen last van veel FC's etc? Staat in deze guide... maar het leek mij ook wel heel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

gabn88 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:51:
Dat kan gewoon. Helemaal niet nodig om bootloaders of partities aan te passen. Gewoon vanuit CWM de zip flashen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo de laatste MIUI erop gezet. Werkt prima tot nu toe. Weinig problemen maar het standaard thema vind ik nog steeds niet echt mooi. Wel beter! Ga alleen toch wel mijn eigen theme weer instellen :+

Heeft iemand enig idee trouwens of het interne geheugen anders is in te delen? Ik zou graag maximaal 1GB willen gebruiken voor apps en dan die ene GB die ik dan overhoud willen sturen naar mijn interne SDkaart zodat ik wat meer muziek kan meenemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Aapzak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:44:
Dat kan gewoon. Helemaal niet nodig om bootloaders of partities aan te passen. Gewoon vanuit CWM de zip flashen en klaar.
Als je op een froyo rom zit.. is het wel aan te raden de gingerbread bootloader te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat theme betreft van twooey III gaat het zwarte "icon" kader inderdaad irriteren..
MIUI clock moet (vind ik) donker zijn..

Vond deze wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/30maget.png

De Tribal 1.1/ vorbeth kernel is vrij aardig i.c.m. JVR modem..battery-use is gelijkwaardig aan Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:19:
Wat theme betreft van twooey III gaat het zwarte "icon" kader inderdaad irriteren..
MIUI clock moet (vind ik) donker zijn..

Vond deze wel aardig:
[afbeelding]

De Tribal 1.1/ vorbeth kernel is vrij aardig i.c.m. JVR modem..battery-use is gelijkwaardig aan Neo.
Welke is dat? De icons. Twooey III theme is direct eraf gegaan. Heb nu wat samengesteld uit andere roms zodat ik toch wat rustigs en simpels heb. Twooey is wat te druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, noem eens wat 'vette' themes heren voor op MIUI.
Dan kan ik mij eens gaan verdiepen in hoe het daarin
is opgebouwd etc. Zitten vaak dikke / vette icons in die
MIUI themes zeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Welke is dat? De icons. Twooey III theme is direct eraf gegaan. Heb nu wat samengesteld uit andere roms zodat ik toch wat rustigs en simpels heb. Twooey is wat te druk...
Deze theme is vrij nieuw en je kun hem vinden in themes>online themes>latest. Derde rij dacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

Deze theme is vrij nieuw en je kun hem vinden in themes>online themes>latest. Derde rij dacht ik. ;)
Op dit moment laad hij niet :') Zal straks eens kijken of hij ook op MIUI te vinden is en anders later nog een keer proberen.

Moet zeggen dat al mijn problemen opgelost zijn! Tot nu toe bijna helemaal geen problemen. Behalve dat vermoedelijk de batterij nog ontzettend hard moet leren om zuinig te zijn maar dat zie ik donderdag of vrijdag wel of dat geslaagd is. Hij moet het nog leren tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Twooey III draait hier toch niet zo lekker. Misschien komt het door mijn eigenwijsheid (niet echt schoon begonnen) maar ik heb toch redelijk wat fc's, een leeg adresboek (reboot verhielp dat), dropped call en spontane reboot.

Heel jammer want ik vind MIUI echt prettig, met hele mooie tools maar het is nu niet wat ik nodig heb. Ik had het erop geflasht omdat ik de trage menu's van JVQ zat was maar dit is ook niet alles. Daarbij wil ik gewoon een goede camera.

JVR er maar op knallen dan, met speedmod kernel? Of is JVR niet compleet? (dat zeggen sommigen).

edit: ik heb ook het idee dat mijn settings vergeten worden, sommige dingen heb ik echt al meerdere keren terug moeten zetten. Net als het data aanzetten na elke reboot 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Aapzak op 15-08-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapzak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:20:
Twooey III draait hier toch niet zo lekker. Misschien komt het door mijn eigenwijsheid (niet echt schoon begonnen) maar ik heb toch redelijk wat fc's, een leeg adresboek (reboot verhielp dat), dropped call en spontane reboot.

Heel jammer want ik vind MIUI echt prettig, met hele mooie tools maar het is nu niet wat ik nodig heb. Ik had het erop geflasht omdat ik de trage menu's van JVQ zat was maar dit is ook niet alles. Daarbij wil ik gewoon een goede camera.

JVR er maar op knallen dan, met speedmod kernel? Of is JVR niet compleet? (dat zeggen sommigen).
Probeer nog een keer vanaf het 0 punt. Dus opnieuw de gingerbread bootloader installeren en vervolgens alles netjes schoon beginnen zonder backups of iets. Als het dan nog niet werkt dan is het inderdaad iets in Twooey... Overigens imho het best werkende alternatief is het vriendje van MIUI. CM7 werkt als een tierelier en met de juiste kernel ook nog eens bijzonder zuinig. Was voor mij in ieder geval een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Vandaag Twooey III geflasht en het JVR modem.. batterij ben ik nog niet tevrede mee.. maar misschien moet hij nog opgeladen worden..

En heb net een SGS II besteld.. binnen 2 weken verwacht ik hem wel..
De sgs wil ik echt gaan gebruiken om te experimenteren..
Ben bezig met een laptop om ubuntu erop te zetten.. maar krijg internet nog steeds niet aan de gang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie nog swype installeren en welke versie dan. Ik heb zelf een file die Swype_EN_NL_WVGA.3.5.83.26516 heet. Ben er niet zo blij mee als met de standaard swype maar het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik ben weer terug van Darky 10.2 naar 10.1. Kreeg in 10.2 mijn accuverbruik totaal niet onder controle. Wat een onbegrijpelijk slechte release. Zit nu weer een dag op 10.1 wat een verademing, eindelijk geen onverklaarbaar accuverbruik meer. Gebruik altijd "battery mix" om te kijken welke processen wat verbruiken.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
Wederom miui geflashed, nu wel met succes. Verschil in verbruik t.o.v. normale froyo rom is echt groot en ik krijg minder ruis tijdens het bellen( en nog niet in wachtstand of per ongeluk nummers ingeduwd tijdens gesprekken). Al met al nu een stuk blijer met mijn galaxy en al iets minder spijt van het verkopen van mijn 3gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:09:
Vandaag Twooey III geflasht en het JVR modem.. batterij ben ik nog niet tevrede mee.. maar misschien moet hij nog opgeladen worden..

En heb net een SGS II besteld.. binnen 2 weken verwacht ik hem wel..
De sgs wil ik echt gaan gebruiken om te experimenteren..
Ben bezig met een laptop om ubuntu erop te zetten.. maar krijg internet nog steeds niet aan de gang..
Ga nog een jaar doen met m'n SGSI. Omdat ik nog steeds niks mis wat de II wel doet.
je krijgt zeker wifi niet aan de praat met Ubuntu?..ik heb hier ook een laptop met Ubuntu, had het zelfde probleem. Dit verhaalwerkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik draai al eeuwen de dagelijkse nightlies van CM7. Bevallen me prima, behalve de accu duur.
Draai ook nog met de froyo boodloaders. Wil naar de GB bootloaders toe. Mensen met ervaring hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
TripleQ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:32:
Ik draai al eeuwen de dagelijkse nightlies van CM7. Bevallen me prima, behalve de accu duur.
Draai ook nog met de froyo boodloaders. Wil naar de GB bootloaders toe. Mensen met ervaring hier?
Bootloader updaten is net zo spannend als een odin rom flashen.. heb nu even geen link.. maar die is hier vaak zat voorbij gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
thx, daar zal zal mij ook wel lukken,
Maar was eerder benieuwd naar de ervaringen...Of de accu duur wat langer wordt zoals ik lees.
Of is het minimaal te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
TripleQ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:06:
thx, daar zal zal mij ook wel lukken,
Maar was eerder benieuwd naar de ervaringen...Of de accu duur wat langer wordt zoals ik lees.
Of is het minimaal te noemen?
Er zijn natuurlijk ook ontwikkelingen in de roms zelf.. maar de batterij duur is zeker verbeterd.. verder zal ik geen reden kunnen geven om niet te updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Hmm, ook Galnet Twooey (v2) geinstalleerd (vanaf JVR), aangezien bij v3 nog veel problemen zijn... Bevalt op zich goed, maar als ik met titanium backup alles terug zet, ben ik alsnog bij bepaalde apps de gegevens kwijt...

EDIT: als ik na het terug zetten nog een keer expliciet aangeef data only, krijg ik de data wel weer! *its magic!*

EDIT2: Weet iemand nog een fijn nederlands swype toetsenbord? Krijg elke keer een parse error als ik swype.apk en libswypecore.so terug gezet heb en dan swype.apk wil installeren...

[ Voor 41% gewijzigd door gabn88 op 16-08-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Naast een Android OS bug (waarvoor wel een oplossing bestaat binnen Miui, even telocation verwijderen meen ik), heb ik last van de Android System Bug denk ik :p

Normaal staat Display altijd ver bovenaan bij batterij gebruik, maar nu op Twooey III (en ook al op II), staat daar Android System. Iemand een fix/oplossing/reden daarvoor? Ik wil liever niet weer helemaal schoon beginnen, maar mogelijk is dat de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Batterij doet het bij mij niet zo goed bij Twooey III.. gister na het opladen heb ik de batterij er uit moeten halen omdat hij helemaal niks deed.. ik dacht dat de stekker er niet goed in had gezeten en dat hij leeg was.. maar toen ik de stekker er goed in deed.. gebeurde er dus nog niks... na bat pull ging die weer aan.. 97%

met 87% ging ik slapen.. toen ik wakker werd stond hij al op 38%.. toch nog even aan de lader gedaan.. en ik weet niet precies wanneer ik uhm dr af gepakt heb.. maar nu sta ik al op 44% met weinig gebruik.. ook wordt het toestel een stuk warmer..

ook toen ik wakker werd had ik geen signaal meer.. na het flashen had ik ook even geen signaal.. dit kwam na een minuutje of zo.. daarna na een reboot ook pas naar een minuut.. 2e reboot had ik meteen signaal.. maar vanmorgen ineens niet meer?? hebben meer mensen hier last van..

want mijn broertje belde gister ineens op (met ander toestel natuurlijk) dat hij ook geen signaal meer had.. hij wilde zijn efs map terug zetten.. maar zoals ik al zei na een minuutje na het flashen had hij signaal..

vanmorgen heb ik simkaart dr in dr uit.. aan uit... vanalles.. ineens deed hij het weer.. maar niet van harte..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Heb precies hetzelfde met twooey III. Hij was ook rond de 90% vol en vanmorgen nog 32% over. Is het mogelijk om twooey II gewoon weer terug te flashen, zonder data wipe/factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Volgens mij wel.. waarom niet toch?

Miui phone..
http://www.engadget.com/2...h-1-5ghz-dual-core-soc-a/
http://phandroid.com/2011...eet-the-mi-one-by-xiaomi/

[ Voor 22% gewijzigd door thommy86 op 16-08-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
kan die telefoon nou op ons internet netwerk werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
hikhakhok schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

kan die telefoon nou op ons internet netwerk werken?
Haha, daar zat ik ook al over te denken, is een leuke upgrade van de SGS voor weinig geld :9~ Als iemand hem gaat bestellen (die ervaring heeft met chinese import) doe ik graag mee ;)

EDIT: Voor de rest, mensen op twooey III, probeer II eens... Ben er de hele dag mee aan het spelen geweest en nog ruim 50% over! Volgens mij is die beter dan stock! Uiteraard wel eerst alles formateren, dan de .zip op je sdcard zetten en dan weer alles wipen en dan flashen (dat heb ik gedaan). Terugzetten met titanium werkt ook ok, ik moest alleen wel eerst de app en daarna de data terug zetten(na een reboot voor de zekerheid)

[ Voor 37% gewijzigd door gabn88 op 16-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
gabn88 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:23:
[...]

Haha, daar zat ik ook al over te denken, is een leuke upgrade van de SGS voor weinig geld :9~ Als iemand hem gaat bestellen (die ervaring heeft met chinese import) doe ik graag mee ;)
haha:D
ik zat precies het zelfde te denken:) maar ook voor vrienden!
ken nog wel iemand die mob wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
hikhakhok schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

haha:D
ik zat precies het zelfde te denken:) maar ook voor vrienden!
ken nog wel iemand die mob wil.
offtopic: eigenlijk dacht ik ook al om em te halen als een verjaardagscadeau voor m'n broertje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
gabn88 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:26:
[...]

offtopic: eigenlijk dacht ik ook al om em te halen als een verjaardagscadeau voor m'n broertje;)
aardige broer zou je dan zijn ;)

heb zelf even uitgezocht, maar je hebt de volgende netwerk banden HSDPA/WCDMA/EDGE/GPRS/GSM
dus je zou 2g hebben en 3g, klopt dit?

[ Voor 19% gewijzigd door hikhakhok op 16-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
-

[ Voor 100% gewijzigd door hikhakhok op 16-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
hikhakhok schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

aardige broer zou je dan zijn ;)

heb zelf even uitgezocht, maar je hebt de volgende netwerk banden HSDPA/WCDMA/EDGE/GPRS/GSM
dus je zou 2g hebben en 3g, klopt dit?
het begint wel aardig offtopic te worden, maar gprs = g, hsdpa = h, wcdma = 3g, geloof ik... edge is vooral voor in duitsland, weet je ook wel gsm band hij ondersteund toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Gister de vrij nieuwe ROM S.U.R.F.A.C.E. (3.2) erop gezet, samen met Semaphore 1.5.0v.
Gingerbread 2.3.4. XXJVR = de eerste officiële 2.3.4. als ik 't goed heb.

Werkt super tot nu toe ;)

Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155776

[ Voor 16% gewijzigd door Freich op 17-08-2011 12:00 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
gabn88 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:17:
[...]

het begint wel aardig offtopic te worden, maar gprs = g, hsdpa = h, wcdma = 3g, geloof ik... edge is vooral voor in duitsland, weet je ook wel gsm band hij ondersteund toevallig?
je kan er wel gewoon mee bellen in nederland! hij heeft quad band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Freich schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:59:
Gister de vrij nieuwe ROM S.U.R.F.A.C.E. (3.2) erop gezet, samen met Semaphore 1.5.0v.

Ik zit sinds gisterochtend op miui twooey II, werkt ook super moet ik zeggen! Batterij kan ik nog niet veel over zeggen, maar gaat in ieder geval een heel stuk langer mee dan met galnet v.3.0 (de oude). Verder nog geen enkele FC ofzo gehad, dus ben een tevreden man:) Alleen swype heb ik nog niet werkend gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Twooey III heeft nu weer constant FC.... Op ALLE onderdelen random... Ga eens fix permissions doen en kijken hoelang het blijft. Iemand anders misschien nog een suggestie voor een andere kernel die ik kan flashen?

Het blijft dus gewoon... Zal of een nieuwe rom moeten flashen alweer of kijken of een andere kernel de mogelijkheid is...

Ik heb sinds Twooey echt alleen maar vervelende problemen die daarvoor nauwelijks aanwezig waren... Ligt dat aan mij of hebben meer mensen er last van :/

[ Voor 39% gewijzigd door Touchdomex op 17-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:52:
Twooey III heeft nu weer constant FC.... Op ALLE onderdelen random... Ga eens fix permissions doen en kijken hoelang het blijft. Iemand anders misschien nog een suggestie voor een andere kernel die ik kan flashen?

Het blijft dus gewoon... Zal of een nieuwe rom moeten flashen alweer of kijken of een andere kernel de mogelijkheid is...

Ik heb sinds Twooey echt alleen maar vervelende problemen die daarvoor nauwelijks aanwezig waren... Ligt dat aan mij of hebben meer mensen er last van :/
Met II nergens last van, heb je wel de kernel uit de fix van III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Zelf heb ik een paar posts gevolgd van iemand aan de andere kant van de wereld. Ik draai nu JVR met CF kernel, ext4 filesystemen en een paar GUI tweaks (power menu, % battery en lockscreen).
Grote voordeel is dat de camera weer normaal doet en swype lekker werkt. Dat is mijn suggestie voor jou :)

install stock jvr: http://jjpda.blogspot.com...-to-stock-i9000xxjvr.html
root jvr: http://jjpda.blogspot.com...-stock-using-cf-root.html
lagfix:http://jjpda.blogspot.com...fixext4-for-your-jvr.html
gui tweaks:http://jjpda.blogspot.com...l-odexed-battery-mod.html

Voor miui schijnt neo 9 redux v5 kernel goed te werken. Ik zou sowieso JVR modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapzak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Zelf heb ik een paar posts gevolgd van iemand aan de andere kant van de wereld. Ik draai nu JVR met CF kernel, ext4 filesystemen en een paar GUI tweaks (power menu, % battery en lockscreen).
Grote voordeel is dat de camera weer normaal doet en swype lekker werkt. Dat is mijn suggestie voor jou :)

install stock jvr: http://jjpda.blogspot.com...-to-stock-i9000xxjvr.html
root jvr: http://jjpda.blogspot.com...-stock-using-cf-root.html
lagfix:http://jjpda.blogspot.com...fixext4-for-your-jvr.html
gui tweaks:http://jjpda.blogspot.com...l-odexed-battery-mod.html

Voor miui schijnt neo 9 redux v5 kernel goed te werken. Ik zou sowieso JVR modem gebruiken.
Groot nadeel met die methode van jou is dat ik dan geen MIUI meer heb en dat wil ik juist zo graag... Werkt namelijk voor mij velen malen efficiënter. Als ik wat ga doen dan is het weer CM7 zoals ik voor deze MIUI had. Ik vind het alleen vervelend dat er steeds problemen blijven met Twooey....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Je hebt niet echt geluk met MIUI hè?! Bij Twooey II geen problemen gehad?
Gebruik nu de standaard twooey kernel en werkt oke, je kan de NEO kernel proberen.

Neo kernel had ik op vII, die combi was voor mijn gevoel zuiniger met de batterij.

Deze swype gebruik ik, werkt prima en geen gezeur met de beta license.
http://dl.dropbox.com/u/1...A.3.5.83.26516_signed.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Alieunited schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:30:
[...]

Je hebt niet echt geluk met MIUI hè?! Bij Twooey II geen problemen gehad?
Gebruik nu de standaard twooey kernel en werkt oke, je kan de NEO kernel proberen.
Twooey I had ik weinig problemen mee behalve dingen die ik zelf erin had gedaan en wat niet goed samenwerkte. Gapps en languagepacks. Twooey II had ik alleen maar problemen mee en nu Twooey III allemaal random apps die crashen en blijkbaar niet meer updaten :X Gmail is helemaal over de zeik nu en wil geen mail meer binnentrekken... :/

Het vervelende is dat ik nu met Titanium ook geen backup meer kan maken dus weer de hele lijst van mijn telefoon kwijt ben met apps... Mag ze dus weer handmatig gaan zoeken en downloaden....
Neo kernel had ik op vII, die combi was voor mijn gevoel zuiniger met de batterij.

Swype is toch stom en werkt voor mij helemaal niet :+ Ik gebruik of de gingerbread of Swiftkey. Werkt voor mij meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Gapps gebruik ik nauwelijks (maps gewoon via market gedownload) dus die heb ik gelaten voor wat ze zijn, in vII zit Gmail standaard.
Met de languagepacks heb ik ook wat problemen gehad op eerdere versies Galnet dus die heb ik links laten liggen op twooey, went vanzelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Alieunited op 17-08-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
De devs hebben zelf ook aangegeven dat TIII niet de kwaliteit biedt die we van hen mogen verwachten, en werken hard aan een betere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jampot1989 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:03:
De devs hebben zelf ook aangegeven dat TIII niet de kwaliteit biedt die we van hen mogen verwachten, en werken hard aan een betere versie.
Waarom brengen ze hem dan uit? 7(8)7

Ga straks wel opnieuw Twooey flashen met de neo kernel. Hopelijk blijft het dan wat stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
Freich schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:59:

Deze er ook maar eens opgegegooid met JVQ en speedmod. Voor mij weer de eerste ROM sinds ik ooit een 2.2.1 erop heb gegooid. Werkt aardig :)

Alleen jammer dat de resolutie wat hoog is, maar ondertussen alweer gezien hoe ik dat kan fixen. Helaas mis ik de helft van de beeldlijnen van mn SGS ivm ski-ongeval, waardoor ik een lage resolutie moet draaien om het een beetje leesbaar te houden. Tot nog toe in ieder geval een stuk beter dan de 2.2.1 ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had juist met twooey II problemen (reboots). Met III niks, noppes, nada..werkt goed.
Wel JVR modem en vorbeth 1.1 kernel. Batterij zo'n dikke 2dagen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:36:
Ik had juist met twooey II problemen (reboots). Met III niks, noppes, nada..werkt goed.
Wel JVR modem en vorbeth 1.1 kernel. Batterij zo'n dikke 2dagen.

;)
Ik ga nu ook voor de JVR modem en de Vorbeth kernel zit er toch standaard in?

Nu weer de Twooey downloaden en de rest van de dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Ik ga nu ook voor de JVR modem en de Vorbeth kernel zit er toch standaard in?

Nu weer de Twooey downloaden en de rest van de dingen.
Klopt!..kleine aanvulling, had als eerste de rom met slecht kernel versie geflash, juiste kernel 1.1 later los erop. Misschien daarom geen problemen hiero :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wordt het niet eens tijd voor een nieuw topic? Bijna 280 bladzijden en nog genoeg om over te praten :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Klopt!..kleine aanvulling, had als eerste de rom met slecht kernel versie geflash, juiste kernel 1.1 later los erop. Misschien daarom geen problemen hiero :+
Ik had al als het goed is de gefixed installer voor de i9000... Ga het nu gewoon proberen met JVR, Twooey 3 daarna voor de zekerheid de tribal kernel flashen kan hopelijk toch geen kwaad en daarna moet het hopelijk goed zijn... :X
janvanduschoten schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:41:
Wordt het niet eens tijd voor een nieuw topic? Bijna 280 bladzijden en nog genoeg om over te praten :)
Waarom moet er een nieuw topic komen dan? :> De TS word regelmatig geupdate en voor Tweakers zelf is het ook geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Touchdomex op 17-08-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
janvanduschoten schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:41:
93 hoor!

;)

't gaat goed toch? Of hebben mensen zin om een nieuwe OP te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:43:
[...]

93 hoor!

;)

't gaat goed toch? Of hebben mensen zin om een nieuwe OP te maken?
;)

Vind wel dat Thommy meeste recht van spreken heeft voor een nieuw deel. OP is overigens vrij compleet kan zo overgenomen worden. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom!
zijn jullie het met mij eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

;)

Vind wel dat Thommy meeste recht van spreken heeft voor een nieuw deel. OP is overigens vrij compleet kan zo overgenomen worden. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom!
zijn jullie het met mij eens?
Hooguit een stukje over GalnetMIUI en misschien alle links controleren of ze nog goed erken en eventueel voorzien van nieuwe linkjes naar bestanden. That's it wat imho mist in de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:52:
[...]

Hooguit een stukje over GalnetMIUI en misschien alle links controleren of ze nog goed erken en eventueel voorzien van nieuwe linkjes naar bestanden. That's it wat imho mist in de TS...
Akkoord..gooi het in de groep ;)

Edit:
Nieuwe Kernel Neo17 butterfly
Deze in testing nu!!..wil iets meer OC stabiliteit. Gebruik maken van een aparte script als je wilt.
vind ik niet nodig.
Unzip eerst de file!!..daarna keuze uit met of zonder BLN ondersteuning.

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 17-08-2011 16:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Mijn mening is juist dat verschillende delen alleen maar onoverzichtelijk worden.. TS wordt bijgehouden.. als er wat mist en er wordt omgevraagd kom het erin te staan.. en de links controleer ik eens in de zoveel tijd..
(laatste keer is wel even geleden :P)

Een TS is zo over te nemen.. dus dat zal het probleem niet zijn.. maar ik zie de meer waarde van een nieuw topic niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:52:
[...]
thommy86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:13:
Mijn mening is juist dat verschillende delen alleen maar onoverzichtelijk worden.. TS wordt bijgehouden.. als er wat mist en er wordt omgevraagd kom het erin te staan.. en de links controleer ik eens in de zoveel tijd..

Een TS is zo over te nemen.. dus dat zal het probleem niet zijn.. maar ik zie de meer waarde van een nieuw topic niet.
Mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:13:

Nou, doen we het toch niet. Op verzoek een aanzetje gemaakt voor GalnetMIUI alvast ;)
GB bootloader (how to) en de kernels enz kan er ook nog in.

By the way: Neo 17 butterfly, check it out.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo lekker tegendraads gedaan :D

Net Twooey 3 met JVR en die Neo 17 butterfly geinstalleerd. Net ook alle apps geinstalleerd en nu snel titanium backup draaien zodat ik tenminste niet weer al mijn apps uit de market mag vissen als het misgaat :X

Draait voorlopig best netjes maar we zullen zien hoe het in de loop van de tijd gaat.

Ook een beta account gekregen op Mycolorhomescreen. Straks eventjes wat foto's schieten van mijn desktopje en dan kan hij er hopelijk minimaal een week tegenaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:57:
Zo lekker tegendraads gedaan :D

Net Twooey 3 met JVR en die Neo 17 butterfly geinstalleerd. Net ook alle apps geinstalleerd en nu snel titanium backup draaien zodat ik tenminste niet weer al mijn apps uit de market mag vissen als het misgaat :X

Draait voorlopig best netjes maar we zullen zien hoe het in de loop van de tijd gaat.

Ook een beta account gekregen op Mycolorhomescreen. Straks eventjes wat foto's schieten van mijn desktopje en dan kan hij er hopelijk minimaal een week tegenaan! :D
OC? of nog Idle?. de butterfly oc behoorlijk ver stabiel.
1500Mhz UV nu nog niets..maar uhm, wat een snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:13:
[...]

OC? of nog Idle?. de butterfly oc behoorlijk ver stabiel.
1500Mhz UV nu nog niets..maar uhm, wat een snelheid :)
Gewoon stock niets aan gedaan. Wel met BLN uiteraard :+ Wat heb ik dat gemist! Twijfel nog over een OC. Wat zijn een beetje fijne zuinige instellingen eigenlijk? Zou wel prettig zijn als hij wat zuiniger kon zijn maar wel snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Gewoon stock niets aan gedaan. Wel met BLN uiteraard :+ Wat heb ik dat gemist! Twijfel nog over een OC. Wat zijn een beetje fijne zuinige instellingen eigenlijk? Zou wel prettig zijn als hij wat zuiniger kon zijn maar wel snel :o
UV setting ga ik nog uitvogelen. Butterfly bevind zich nog in een "testfase" voor als nog op 1500Mhz..he, we hebben hier wel over MIUI :9 . Deze stabiele waardes alleen met Samsung firmware's mogen ervaren.

Batterij zover ik kan beoordelen houd dapper stand...percentage verloop idem vortbeth.
Zodat 2dagen reëel zal zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55
Alieunited schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:30:
[...]
Reuze bedankt. Werkt prima hier. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

Kijk eens of je /datadata partitie niet vol zit. Dan krijg je allemaal FCs dat had ik ook.

Ga naar terminal, typ su, dan df. Met df kan je zien hoe vol de partities zitten :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Zoals ik vandaag meldde heb ik Surface 3.2 rom erop. Alles super clean geflasht en gewiped etc. Toch schijn ik nu last te hebben van hoog Android-Systeem batterij verbruik. Dit werd eerder veroorzaakt door Android software update wat bleef draaien, maar die is in deze rom al standaard eruit gesloopt.

Iemand een idee hoe deze drain komt en wat te doen? Ook zie ik Android-systeem dubbel in mijn usage lijst staan? :/

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HaTe schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:16:
[...]

Kijk eens of je /datadata partitie niet vol zit. Dan krijg je allemaal FCs dat had ik ook.

Ga naar terminal, typ su, dan df. Met df kan je zien hoe vol de partities zitten :)
Ga wel kijken als het er weer is. Voorlopig lijkt alleen een bug in de Twooey rom zelf voor een FC te zorgen. De rest draait vrolijk zonder klachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freich schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:49:
Zoals ik vandaag meldde heb ik Surface 3.2 rom erop. Alles super clean geflasht en gewiped etc. Toch schijn ik nu last te hebben van hoog Android-Systeem batterij verbruik. Dit werd eerder veroorzaakt door Android software update wat bleef draaien, maar die is in deze rom al standaard eruit gesloopt.

Iemand een idee hoe deze drain komt en wat te doen? Ook zie ik Android-systeem dubbel in mijn usage lijst staan? :/
Volgens mij zit stock T3 kernel is de rom. Je kunt de nieuwste proberen.
[KERNEL] SpeedMod Gingerbread [K15I-T6 2.3.4 COLOR CWM EXT4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

silitek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

Volgens mij zit stock T3 kernel is de rom. Je kunt de nieuwste proberen.
[KERNEL] SpeedMod Gingerbread [K15I-T6 2.3.4 COLOR CWM EXT4]
Ik heb de nieuwste Semaphore kernel erop dus dat kan het niet zijn denk ik.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 02-10 11:32
Ik ben wat aan het prutsen geweest met OCLF en Superuser (kinderspel vergeleken met de termen die ik hierboven allemaal voorbij zie komen), en wil het er weer af hebben ivm geen merkbaar effect, en ik wil upgraden naar 2.3.3.

Welke knoppen moet ik daarvoor indrukken, want ik ben als de dood dat ik het hele ding vernachel (eigen risico, I know, had ik er maar niet aan moeten beginnen), en dan ben ik verder van huis. Binnen OCLF heb ik al eens op unroot device geklikt, maar wat moet ik precies doen? Ik wil al die meuk eraf hebben zodat KIES niet meer tegenstribbelt en ik aan de gang kan gaan.

En ja, ik heb gegoogeld, maar kom er niet uit. Iemand raad?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Je moet 2 dingen doen: Unrooten en ook de lagfix verwijderen. Unrooten heb je al gedaan, maar voor het verwijderen van de lagfix moet je ook een keertje rebooten (volgens mij op een bepaalde manier, maar dat moet iemand anders ff uitleggen. Het is voor mij ff te lang geleden om het precies te herinneren), dan gaat hij bij het opstarten van de foon de lagfix verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 02-10 11:32
Ok thanks zover. Dat na het unrooten de optie "unroot device'' nog steeds zichtbaar is in OCLF maakt niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je kan het testen door een app te draaien die root-acces nodig heeft. (titanium backup bijvoorbeeld)

• HaTe
OCLF? Die is ondertussen al wel antiek en is niet zo goed eigenlijk.
Dit is niet nodig Unrooten is niet nodig om te upgraden.

[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 18-08-2011 00:13 ]

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55
El-Loco schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:21:
Ik ben wat aan het prutsen geweest met OCLF en Superuser (kinderspel vergeleken met de termen die ik hierboven allemaal voorbij zie komen), en wil het er weer af hebben ivm geen merkbaar effect, en ik wil upgraden naar 2.3.3.

Welke knoppen moet ik daarvoor indrukken, want ik ben als de dood dat ik het hele ding vernachel (eigen risico, I know, had ik er maar niet aan moeten beginnen), en dan ben ik verder van huis. Binnen OCLF heb ik al eens op unroot device geklikt, maar wat moet ik precies doen? Ik wil al die meuk eraf hebben zodat KIES niet meer tegenstribbelt en ik aan de gang kan gaan.

En ja, ik heb gegoogeld, maar kom er niet uit. Iemand raad?

Bij voorbaat dank.
Laat alles staan zoals het nu is. Ga lekker aan de slag met Odin. De officiële Nederlandse 2.3.3 staat in de TS, ook de informatie hoe je moet flashen. Wat belangrijk is dat je de bestanden MET repartition flasht. (pit 512)

Tip: Neem 2.3.4 van Samfirware en vervang de CSC met die van de Nederlandse 2.3.3 (XENJV4).

Link naar 2.3.4: http://www.multiupload.com/FT13ZH5Y2Q

• Raymond
kort vraagje: ik heb de 2.3.4 van samfirmware geflashed en kwam er vanmiddag achter dat de thinkfree office op mijn telefoon in het spaans (denk ik) is. Enig idee hoe ik dat kan omzetten naar NL (of engels)?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:25:
kort vraagje: ik heb de 2.3.4 van samfirmware geflashed en kwam er vanmiddag achter dat de thinkfree office op mijn telefoon in het spaans (denk ik) is. Enig idee hoe ik dat kan omzetten naar NL (of engels)?
Beste kun je gewoon een Nederlandse rom vinden :+ die heb ik zelf namelijk gehad ;) Als je toch net begonnen bent is dat ook niet eens zo'n probleem

• Raymond
Zijn er al 2.3.4 roms in het nl?

Ik vind het vooral vreemd dat die thinkfree office het enige in een andere taal dan NL is :)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Als je de phone niet gebruikt moet je accu bijna niet leeglopen. Zit nu weer op Darky 10.1, met alleen google account sync en aix weather widget die sync (1 x in de 3 uur). De rest van de apps allemaal handmattige sync. Gebruik geen facebook/whatsup/twitter. En dan zie je dat mijn accu praktisch niet leeglopen. Alleen tijdens gebruik (google reader en browser) loopt de accu leeg. Darky 10.2 was een ramp.

Afbeeldingslocatie: http://binken.org/pics/darky-batt.png

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• gabn88
In het begin was de batterij van Galnet Twooey v2 heel goed bij mij (zoals eerder gepost), maar afgelopen nacht drainde die in vliegtuimodus 11% per uur... Dus was die om 1 uur leeg... Vanaf gistermiddag had ik er ineens last van, maar ik dacht dat het door de modem kwam (slecht telefoon signaal, ondanks dat stock JVR + JVR modem wel goed bereik had, en ik nu weer de JVR modem had..), dus had ik em 's nachts op vliegtuigmodus gezet. Maar zelfs dan nog 11% per uur... dat gaat toch helemaal nergens over.

Ga nu het volgende proberen:

1. Alles backuppen met TT
2. Opnieuw Twooey v2 installeren, vervolgens alle apps opnieuw installeren en alleen data terug zetten met TT (vorige keer bij 5 apps ook de app zelf terug gezet... kan het bijna niet aan liggen, maar je weet nooit)
3. NEO v9 redux kernel installeren

Als dit allemaal nog niet het gewenste effect heeft is het over-en-sluiten voor galnet, tenzij iemand anders nog goede ideeën heeft?

EDIT: eerst maar eens dit geprobeert... wordt een beetje gek van al dat flashen...

[ Voor 9% gewijzigd door gabn88 op 18-08-2011 08:42 ]

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
tHe_BiNk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 05:04:
Alleen tijdens gebruik (google reader en browser) loopt de accu leeg. Darky 10.2 was een ramp.
Was van de week toevallig nog aan het twijfelen om naar 10.2 te gaan. Dus maar goed dat ik dat niet heb gedaan. 10.1 gaat bij mij iets meer dan 3 dagen mee op volle batterij met normaal gebruik. Haal net de 2 dagen als ik wat meer "speel" ;)

Wacht wel op de volgende Darky Release voordat ik weer eens Flash, of zijn er nog leuke alternatieven?
Pagina: 1 ... 70 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.