Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:28:
[...]

Idem hier, 1 week DocRom gehad, daarna meteen op CM7 en niet meer vreemd geweest. Overigens
over de drain, ik heb sinds #11/#12 steeds alles geupdate tot aan de experimental #16, echter m nu
dus een totale wipe (interne SD / data / cache / system etc etc etc) gegeven + meteen installeren van
JV6 en ook DAT is meteen voelbaar en te merken. Drain minder groot, vind het nu zelfs lekker om op
de standaard kernel te werken.
Ik heb mijn toestel gister ook een volledige wipe gegeven met build #16 en JV6 modem, en toestel staat nu al 26 uur aan op 3G (dus geen WiFi verbinding) met nog 67% in de accu. Gister muziek geluisterd en een beetje gesmst. Dat is een behoorlijke vooruitgang vergeleken met de vorige builds.

Conclusie: ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk inderdaad, welke CPU instellingen heb je btw? ONDEMAND gelaten of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:58:
Heerlijk inderdaad, welke CPU instellingen heb je btw? ONDEMAND gelaten of?
Ja ik heb hem op ONDEMAND 100/1000, dat werkt voor mij gewoon het beste. Zo heb ik hem ook altijd gehad op mijn HTC toestellen. Alleen feit: De SGS is vele malen sneller dan de HTC Desire :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waar jullie die update vandaan halen?:$
Dus niet deze http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd
Ik moet namelijk die update varianten hebben omdat ik op MIUI zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:37
Ik ben ook van plan te gaan flashen, zit nu op froyo met de volgende stock rom (update gedaan via kies):

XWJS5/XENJS3/XXJPY (csc is xen (nederlands dus))

Ik merk vaak dat het androidproces .com.android.phone vast loopt na het bellen en ook gaat de batterij niet langer dan 10 tot 12 uur mee... net geen dag dus! Lastig als je de hele dag op pad bent...

Ik gebruik dan de hele dag wifi/3g (of/of), sync 2 exchange accounts om het uur (waarvan bij 1 alleen de mail, de andere ook contacten en agenda), heb gmail ingesteld, maar sync daarvoor uit. Ook is whatsapp geinstalleerd.

Daarnaast krijg ik ook updates van een online schaakprogrammaatje, deze kan ik alleen niet terugvinden bij de actieve toepassingen.

Mijn vraag is dus, zal het flashen van bv darky's rom 10.1 de batterij duur verbeteren (ervan uitgaand dat ik wel bovenstaande instellingen wil behouden)? Misschien dat iemand er ervaring mee heeft? Snelheid is natuurlijk mooi meegenomen, maar niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren terug gekomen uit Parijs ruim 4dagen gedaan met 1x batterij opladen, GingerReal Rom zonder Wifi (af en toe aan hotspots) en 3G uit. Kan dus wel ;)..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:45:
Mag ik vragen waar jullie die update vandaan halen?:$
Dus niet deze http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd
Ik moet namelijk die update varianten hebben omdat ik op MIUI zit
Los in het XDA topic, 2 pagina's terug hier staat ook een / de link.
Kan nu even niet zo makkelijk zoeken via mijn telefoon sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gabn88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:46:
Ik ben ook van plan te gaan flashen, zit nu op froyo met de volgende stock rom (update gedaan via kies):

XWJS5/XENJS3/XXJPY (csc is xen (nederlands dus))

Ik merk vaak dat het androidproces .com.android.phone vast loopt na het bellen en ook gaat de batterij niet langer dan 10 tot 12 uur mee... net geen dag dus! Lastig als je de hele dag op pad bent...

Ik gebruik dan de hele dag wifi/3g (of/of), sync 2 exchange accounts om het uur (waarvan bij 1 alleen de mail, de andere ook contacten en agenda), heb gmail ingesteld, maar sync daarvoor uit. Ook is whatsapp geinstalleerd.

Mijn vraag is dus, zal het flashen van bv darky's rom 10.1 de batterij duur verbeteren (ervan uitgaand dat ik wel bovenstaande instellingen wil behouden)? Misschien dat iemand er ervaring mee heeft? Snelheid is natuurlijk mooi meegenomen, maar niet belangrijk.
Bij mij heeft Darky's 10.1 goed geholpen. Ik doe nu 2 tot 3 dagen zonder op te laden.
Ik heb wel een volledige wipe gedaan bij het flashen van 10.1.
En ik had last van battery drain totdat ik 3 apps verwijderde van telefoon via deze guide (en ook de andere tricks op die pagina gedaan): http://www.darkyrom.com/c.../guide-battery-life.2551/

Ik heb een exchange account die altijd push doet. En tweetdeck draaien voor een facebook en twitter account die elke 6 minuten syncen. En voor de rest geen live wallpaper, of gekke widgets.

Verder email, twitter, facebook ik de hele dag door. En ook een paar keer per dag bellen en internetten. Via wifi als ik thuis ben en anders via 3G.

Ik zet wel 's-nachts mijn wifi/3G uit, de sgs verbruikt dan maar 0-1% gedurende de hele nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat is die update-cm-7-06032011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip
niet normaal snel zeg...
Echt nu nog even de batterij afwachten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:23:
Jezus wat is die update-cm-7-06032011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip
niet normaal snel zeg...
Echt nu nog even de batterij afwachten:P
Bedankt voor het melden dat de 06032011 release beschikbaar is.
Heb hem net geflasht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:45
Linkje aub. Ik kan alleen de 0530 vinden.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm mijn 3g werkte wel maar nu niet meer...
wifi werkt nog en reboot lost het niet op :S
APN zelfde gebleven.
Alleen wat dingetjes geïnstalleerd zit btw op KPN /hi
iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
Btje schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:32:
Linkje aub. Ik kan alleen de 0530 vinden.
OP @ XDA-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik lees hier goede dingen over CyanogenMod7 (vooral deze: http://forum.xda-develope...p=14230980&postcount=5757).

Heb op het moment mijn telefoon als volgt:

Modelnummer: GT-I9000
Firmwareversie 2.3.3
Kernelversie: 2.6.35.7-I9000XWJVH-CL184813 root@DELL101 #2
Buildnummer: Litening Rom v5.4 GINGERBREAD.XWJVH

In het kort: Ik heb litening rom geflashed (en bij m'n vorige ROM had ik een andere kernel geflashed).

Nu lees ik dat ik voor die CM7 geen custom kernel mag hebben. Hoe verander ik dit terug naar 'normaal'? OP meerdere malen gelezen maar dat is een gedeelte wat me nog niet duidelijk is.
Ook snap ik niet precies hoe je een rom flasht zonder CWM recovery (wat naar ik aanneem niet werkt op een stock kernel).

Ik zie bijvoorbeeld dat mobiel standby (batterij gebruikt door mobiele radio) 10% is (in zo'n 14 uur totaal).. Zulke dingen wil ik graag minimaliseren zodat m'n telefoon in ieder geval ruim een dag meegaat. En wat ik hier lees is dat die CyanogenMod7 lekker zuinig is mbt batterijverbruik.

Een heleboel vragen eigenlijk, hoop dat er iemand is die in ieder geval op een gedeelte van deze vragen antwoord wil/kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gewoon de openingspost op XDA lezen van Cm. Staat precies wat je moet doen om Cm te installeren...

En goed nieuws. De buildbot leeft weer:D
Nr 15 staat online. Deze is weer helemaal uptodate met de source van nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen de nieuwe officiële nightly #15 (06042011) geflasht, en ben erg onder de indruk!
Om 12:30 zette ik een 128k MP3 stream aan via 3G, en inmiddels zijn we 4 uur verder, en heb ik nog 31% van mijn batterij te gaan. De batterij prestaties zijn echt verbeterd. Met de vorige nightlies was de accu nu onderhand al leeg.

Wat me wel opvalt is dat het toestel behoorlijk warm wordt tijdens de stream. De accu temperatuur is volgens het systeem nu 41 graden. Lijkt me niet iets om mij zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding hier:
http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S

Enneh wat gaat de batterij goed zeg. Kleine impressie:

Vanochtend uit groningen vertrokken op weg naar huis, helemaal vol, enkel K9mail, Whatsapp en beetje internet via Dolphin. Op JV6, vooral 3G, TkGlitch 10B en release van gisteren, helderheid zelf aangepast, smartass governor met CPU op 800MHz; drop van 2 á 3% per uur!! Niks mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:40:
Ik heb vanmorgen de nieuwe officiële nightly #15 (06042011) geflasht, en ben erg onder de indruk!
Om 12:30 zette ik een 128k MP3 stream aan via 3G, en inmiddels zijn we 4 uur verder, en heb ik nog 31% van mijn batterij te gaan. De batterij prestaties zijn echt verbeterd. Met de vorige nightlies was de accu nu onderhand al leeg.

Wat me wel opvalt is dat het toestel behoorlijk warm wordt tijdens de stream. De accu temperatuur is volgens het systeem nu 41 graden. Lijkt me niet iets om mij zorgen over te maken?
Zodra ie niet boven de 50 komt is er niet zoveel loos. Ik laat soms > 60 minuten stability tests draaien, dan loopt ie ook enorm op, heeel hoog. Gewoon in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:42:
Handleiding hier:
http://www.androidworld.n...en+op+de+Samsung+Galaxy+S

Enneh wat gaat de batterij goed zeg. Kleine impressie:

Vanochtend uit groningen vertrokken op weg naar huis, helemaal vol, enkel K9mail, Whatsapp en beetje internet via Dolphin. Op JV6, vooral 3G, TkGlitch 10B en release van gisteren, helderheid zelf aangepast, smartass governor met CPU op 800MHz; drop van 2 á 3% per uur!! Niks mijns inziens.
Zoals ik al zei, ik ben inderdaad onder de indruk!

Het is allemaal het wachten waard om gewoon iedere keer weer een nieuwe nightly te flashen, en te zien welke verbeteringen we vandaag weer tegenkomen!

Het gaat de goede kant op zo met CyanogenMod. De snelheid is ook behoorlijk verbeterd. Het toestel reageert nu een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:44:
[...]

Zodra ie niet boven de 50 komt is er niet zoveel loos. Ik laat soms > 60 minuten stability tests draaien, dan loopt ie ook enorm op, heeel hoog. Gewoon in de gaten houden.
Hier enkel een probleem wanneer de telefoon aan de lader ligt, en ik hem ook nog wat licht gebruik: 45 graden had ik laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Ik had wel zo mooi bedacht om mijn telefoon te gaan flashen... maar nu is het rooten mbh de update.zip file dus niet gelukt... heeft iemand nog een andere manier om te rooten (met de huidige, stock froyo rom)? Ik zag op internet ook nog een superoneclick rootprogramma, is dat aan te bevelen?

EDIT: Toch maar geprobeert op hoop van zegen, en het werk!

EDIT2: Is het een idee om met de resurruction rom van darky te beginnen? Dan hoef ik geen Ficeto_JVH_Odin te installeren...
Of gewoon eerst Ficeto_JVH_Odin en dan darky 10.1?

Wat raden jullie aan?

[ Voor 31% gewijzigd door gabn88 op 05-06-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update betreffende batterij verbruik van CyanogenMod Nightly #15:

Vannacht om 00:00 aangezet met een 100% opgeladen batterij. We zijn nu ongeveer 10 uurtjes verder, en accu is op 85%. Dat is dus 1.5% per uur.

Apps die draaien: Gmail push, Twitter poll iedere 15 minuten, Facebook poll iedere 30 minuten, ClockSync iedere 6 uur.

Toestel staat aangemeld op 3G netwerk en heb er verder niet aangezeten.

Dat is echt een uitstekende prestatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 18:32
Mwah met Samsung GB. JVO oid heb je 2-4% over een hele nacht. Dus er is zeker nog wel wat te behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat steeds beter met battery-use zowel in CM7/MIUI en vele andere roms en/of kernels.
JVO Talon kernel geef mij 85% Deep Sleep nog niet eerder gezien in een kernel.
Grafiek over de gehele nacht een flat-line

Is ook erg stabiel op OC 1200Mhz met UV 25-50-50-75-25-25.
Kortom 3dagen met normaal gebruik is te doen. :)

"CPU spy" is een mooi app voor je CPU freqentie verbruik te checken..

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 05-06-2011 10:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:39:

"CPU spy" is een mooi app voor je CPU freqentie verbruik te checken..
Die hoort standaard in je pakketje te zitten met Stability Test en Voltage Control.

_/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort wellicht niet helemaal thuis in de Custom ROM sectie, maar wel handig voor mensen die een betere accu tijd willen hebben met een Custom ROM :)

Ik zag dat er voor de SGS ook een 1650 mAh accu te koop is die normaal bestemd is voor de Samsung Galaxy S Armani Edition.

Deze accu is gewoon origineel van Samsung, en heeft de zelfde afmetingen als de 1500 mAh die standaard wordt meegeleverd met je SGS.

Ik denk er over om die accu te bestellen, het is toch weer 10% extra capaciteit.. Hij is hier te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 procent extra is pak 'm beet 3/4 uur extra 'gebruik', dat is mij die 25/30 euro toch echt niet waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:01:
10 procent extra is pak 'm beet 3/4 uur extra 'gebruik', dat is mij die 25/30 euro toch echt niet waard :).
Tsja, Sommigen wel blijkbaar :) Als je SGS een jaar oud is straks en je merkt dat de batterij een beetje begint te dementeren is zoiets wel een mooie optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg ik mijn geld liever apart voor een mooie SGS2 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil die Glitch kernel flashen, maar welke moet ik nemen, de V10B of V10B-VC variant?

Edit: Ik had dus V10B-VC geflasht op de laatste nightly, alleen daarna blijft het toestel in een bootloop hangen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:30
Ik heb nu darky's rom 10.1 geflasht, enige probleempje is dat het lijkt alsof mijn wifi snelheid/signaalsterkte veel lager is, heb af en toe 1 streepje, vroeger had ik er altijd 3.
ik haal nu 4 megabyte/s via wifi, wat voor snelheden halen jullie?? en zijn er meer mensen met dit probleem?
(Getest met speedtest.net via server van Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Darky's geeft dat bij mij ook zo aan. Die streepjes zijn niet echt representatief voor de behaalde snelheid, haal 7/5 MBps (down/up) en toch geen enkel streepje... Was dit ook niet zo op standaard firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Ik gebruik inmiddels ook Darkt's 10.1, maar ik heb ondervonden dat ik niet kan filmen? Foto's nemen lukt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ga een experiment opstarten *O* Ik ga komend weekend en het weekend erop 4 dagen van huis op een plek waar er een groot gebrek is aan stroom... Scoutingkamp en vriendengroep in een bos Nu wil ik eigenlijk die 4 dagen op 1 batterijlading halen of in ieder geval zo lang mogelijk. Wat ik in ieder geval wil doen is de processor terugzetten naar de meest werkbare Mhz. Dit zal 600 of 700 zijn. 800 werkt ook prima maar liever lager.

Maar voor de rest wat zou een goede combinatie van rom/kernel/radio zijn om dit doel uiteindelijk te halen? Ik draai nu de laatste MIUI met een TKglitch kernel en die vreet echt je accu leeg... Looks boeien mij niet voor die weekenden. Daarna zet ik er wel weer een MIUI rom op die niet batterijladingen eet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:30
Bij de vorige standaard android 2.2 haalde ik wel 3 streepjes en toen was de snelheid ook een stuk hoger.
Volgensmij is de intensiteit van de antenne terug geschroefd ofzo.

Ps: Filmen werkt bij mij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:07:
Ik wil die Glitch kernel flashen, maar welke moet ik nemen, de V10B of V10B-VC variant?

Edit: Ik had dus V10B-VC geflasht op de laatste nightly, alleen daarna blijft het toestel in een bootloop hangen :)
Kernel cleaner al gebruikt? Cache gewiped?

Ik heb in ieder geval de V10B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111145
Kom dat tegen lijkt me wel wat:)
Gewoon dat zipje flashen op de laatste update-cm7 ?

Staat dat het op elke rom kan btw sorry(A)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen conflictering met de kernel die erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installation aborted.
Werkt toch niet op elke rom..

Originally Posted by toshiqe View Post

Hi!
Can i use this for a tweakyrom 4.1 with darkcore 2.5?

Yes, works on every ROM

Dat zei currydude

/haat het dat ik niks in die thread kan posten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:06:
Installation aborted.
Werkt toch niet op elke rom..

Originally Posted by toshiqe View Post

Hi!
Can i use this for a tweakyrom 4.1 with darkcore 2.5?

Yes, works on every ROM

Dat zei currydude

/haat het dat ik niks in die thread kan posten
zit je op darkys dan wel f rambooster verwijderen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:09:
[...]

zit je op darkys dan wel f rambooster verwijderen :)
Op da laatste cm7 dus dat gaat niet op;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft Rambooster niet te wissen:
Now also delete's Darky RAM Booster Script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:19:
Je hoeft Rambooster niet te wissen:

[...]
hmm ok f proberen nu :P :9

edit gebeuren vreemde dingen nu ... geen bar meer boven geen wifi niks nakkes nada 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door dave1972 op 05-06-2011 15:35 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:30:
[...]

hmm ok f proberen nu :P :9

edit gebeuren vreemde dingen nu ... geen bar meer boven geen wifi niks nakkes nada 8)7
Ben jij diegene die daar nu in die thread reageert? Iemand daar heeft dat ook.
Hier geen last van @ CM7. Draait goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:56:
[...]

ja dat was ik :P maar inmiddels gereboot en nu alles weer in orde :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Oke nvm ik las wat je in de thread zei

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Inmiddels ook overgeschakeld naar GingerReal met JUPA-tweak en moet zeggen dat deze rom mij enorm goed bevalt. Zeer reactief!

Hopelijk valt ook de batterijduur even goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Addiction schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:27:
Inmiddels ook overgeschakeld naar GingerReal met JUPA-tweak en moet zeggen dat deze rom mij enorm goed bevalt. Zeer reactief!

Hopelijk valt ook de batterijduur even goed mee :)
GingerReal doet het goed met Talon kernel (Battery-use)...persoonlijk net wat beter dan Darkcore 2.5
Alleen jammer nog geen BLN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfftt, mijn galaxy doet niets meer........

Afgelopen zaterdag (gister) heb ik mijn Galaxy S I9000 in huis gehaald. Net zoals mijn vorige telefoon (HTC Magic) dacht ik, gelijk rooten die handel en een lekkere ROM erop zetten. Een mooie howto gevonden op LINK Vrijwel alle stappen kunnen doorlopen tot stap 5,5. Eenmaal het bestand cm7-galaxys-initial-kernel.tar via Odin op de telefoon gezet, met de status in Odin dat het gelukt is, moet ik van daaruit meteen in Recovery mode. (3 knoppen met volume up). Echter blijft hij hangen en ik zie alleen maar het logo van Samsung en daaronder Cyanogenmod. Ik heb het idee dat hij niet meer verder boot.... Het scherm blijft hangen.

Hoe kan ik alsnog mijn foon aan de praat krijgen? Ik hoop echt dat ik toch niet mijn hagelnieuwe foon heb gebricked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kun je in download modus komen zodat je hem kan flashen met odin?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:01:
Kun je in download modus komen zodat je hem kan flashen met odin?
dat kan ik gelukkig nog wel, en dan? Ik heb met de howto weer gebrobeerd vanaf stap 1, maar weer loop ik vast bij 5,5

UPDATE: net geprobeerd om helemaal vanaf stap 1 te beginnen. Zodra ik de speedmod kernel erop heb gezet, gaat de foon rebooten. Nu echter zie ik alleen maar het samsung logo. Verder gebeurd er niets meer.

Ik begin em nu toch wel een beetje te knijpen......... :X

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:03:
[...]

dat kan ik gelukkig nog wel, en dan? Ik heb met de howto weer gebrobeerd vanaf stap 1, maar weer loop ik vast bij 5,5
Probeer eens een andere guide? Andere bestanden? Kan best zijn dat er iets niet goed is en misschien wel defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Probeer eens een andere guide? Andere bestanden? Kan best zijn dat er iets niet goed is en misschien wel defect.
Weet jij mij een goede ROM aan te raden met een goeie howto erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:03:
[...]

In Odin weer stock Froyo flashen en stappen opnieuw doorlopen...

Edit:
Ik zou eerst GB erop zetten en wat meer lezen op XDA over Cm7/MIUI..duidelijk doe je iets niet goed.

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 05-06-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:12:
[...]

In Odin weer stock Froyo flashen en stappen opnieuw doorlopen...
En waar kan ik stock Froyo vinden? (sorry voor mijn noob-modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:13:
[...]

En waar kan ik stock Froyo vinden? (sorry voor mijn noob-modus)
samfirmware.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar wat een afschuwelijk onoverzichtelijke site. Welke versie van moet ik pakken? De B, C, D?? Ik weet nu echt even niet waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:18:
[...]

Sorry maar wat een afschuwelijk onoverzichtelijke site. Welke versie van moet ik pakken? De B, C, D?? Ik weet nu echt even niet waar ik het moet zoeken.
Doe maar FW Android >samsung i9000 en zie daar.
Zo ingewikkeld is het toch niet.

Edit: wil je weer naar Froyo neem dan JS5 XEN doe maar en weer door naar CM7?..anders 2.3.3 JVH

Edit: Neem aan dat je van je originele EFS map een backup bezit!!!... :+

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 05-06-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:18:
[...]

Die website was veel erger :+ Maar zoals boven staat aangegeven gewoon eventjes zoeken. Dit is niet zo extreem lastig. Uiteindelijk gewoon een beetje zoeken en lef tonen. Echt fout gaat het bijna niet. Alles is te repareren en als je slim zoekt stel je gewoon een soort van optimaal systeem samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:04:
Ik ga een experiment opstarten *O* Ik ga komend weekend en het weekend erop 4 dagen van huis op een plek waar er een groot gebrek is aan stroom... Scoutingkamp en vriendengroep in een bos Nu wil ik eigenlijk die 4 dagen op 1 batterijlading halen of in ieder geval zo lang mogelijk. Wat ik in ieder geval wil doen is de processor terugzetten naar de meest werkbare Mhz. Dit zal 600 of 700 zijn. 800 werkt ook prima maar liever lager.

Maar voor de rest wat zou een goede combinatie van rom/kernel/radio zijn om dit doel uiteindelijk te halen? Ik draai nu de laatste MIUI met een TKglitch kernel en die vreet echt je accu leeg... Looks boeien mij niet voor die weekenden. Daarna zet ik er wel weer een MIUI rom op die niet batterijladingen eet.
Darky 9.5 met speedmod k13E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:24:
[...]

Die website was veel erger :+ Maar zoals boven staat aangegeven gewoon eventjes zoeken. Dit is niet zo extreem lastig. Uiteindelijk gewoon een beetje zoeken en lef tonen. Echt fout gaat het bijna niet. Alles is te repareren en als je slim zoekt stel je gewoon een soort van optimaal systeem samen.
Ik zie dat ik mij moet registeren... vooruit dan maar.. Een activiatielinkje gekregen, maar toch kan ik niet inloggen om de stock rom te dowloaden... Pffttt Zijn er problemen bij samsung om in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Ik zie dat ik mij moet registeren... vooruit dan maar.. Een activiatielinkje gekregen, maar toch kan ik niet inloggen om de stock rom te dowloaden... Pffttt Zijn er problemen bij samsung om in te loggen?
Die website is niet van Samsung ;) Maar gewoon geduldig wachten! Al het goede komt met tijd :>
iefie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:26:
[...]

Darky 9.5 met speedmod k13E
Zo te zien heeft die de looks van Touchwiz? Ach smijt er wel gewoon mijn LauncherPro plus bij :+ Ga het morgen eens proberen en daarna snel nog testen voordat ik op kamp ga. Wat moet ik verwachten voor batterijduur met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:31:
[...]

Die website is niet van Samsung ;) Maar gewoon geduldig wachten! Al het goede komt met tijd :>

[...]

Zo te zien heeft die de looks van Touchwiz? Ach smijt er wel gewoon mijn LauncherPro plus bij :+ Ga het morgen eens proberen en daarna snel nog testen voordat ik op kamp ga. Wat moet ik verwachten voor batterijduur met deze combinatie?
GingerReal met Talon Kernel 4dagen makkelijk, Wifi uit en 3g af en toe aan voor check mail...heb je op kamp niet echt nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:44:
[...]

GingerReal met Talon Kernel 4dagen makkelijk, Wifi uit en 3g af en toe aan voor check mail...heb je op kamp niet echt nodig ;)
Ik denk dat er op de marnerwaard niet eens een fatsoenlijke 3G verbinding is :D Constant op GPRS vind ik ook prima eigenlijk mocht het toch nodig zijn. Ik ga morgen eens wat experimenteren! Vermoedelijk is alles al beter dan die halve dag dat ik nu heb met mijn MIUI :X

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 05-06-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:06
Ik zit weer op CM7. Heerlijk die snelheid!

Heeft iemand er trouwens ook last van dat het touchscreen niet meer reageert als je heel langzaam je vinger beweegt? Het valt me op bij het scrollen op een webpagina.
Het lijkt dat als de snelheid van je vinger onder een bepaald niveau komt, dat dat niet meer wordt opgepikt door het touchscreen. Ik lijk dit alleen met CM7 / MIUI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Addiction schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:00:
Ik gebruik inmiddels ook Darkt's 10.1, maar ik heb ondervonden dat ik niet kan filmen? Foto's nemen lukt wel...
ik heb hetzelfde hier, staat ook niet in de lijst met bekende bugs bij Darky helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Maarten21 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 03:45:
Ik zit weer op CM7. Heerlijk die snelheid!

Heeft iemand er trouwens ook last van dat het touchscreen niet meer reageert als je heel langzaam je vinger beweegt? Het valt me op bij het scrollen op een webpagina.
Het lijkt dat als de snelheid van je vinger onder een bepaald niveau komt, dat dat niet meer wordt opgepikt door het touchscreen. Ik lijk dit alleen met CM7 / MIUI te hebben.
Ik heb ook het idee dat ik veel meer typfouten maak (en dan vooral gemiste letters) met cm7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat er op de marnerwaard niet eens een fatsoenlijke 3G verbinding is :D Constant op GPRS vind ik ook prima eigenlijk mocht het toch nodig zijn. Ik ga morgen eens wat experimenteren! Vermoedelijk is alles al beter dan die halve dag dat ik nu heb met mijn MIUI :X
En ik gooi GingerReal eraf... Lelijke rom en thema... :/ Darky's eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:49:
Hoort wellicht niet helemaal thuis in de Custom ROM sectie, maar wel handig voor mensen die een betere accu tijd willen hebben met een Custom ROM :)

Ik zag dat er voor de SGS ook een 1650 mAh accu te koop is die normaal bestemd is voor de Samsung Galaxy S Armani Edition.

Deze accu is gewoon origineel van Samsung, en heeft de zelfde afmetingen als de 1500 mAh die standaard wordt meegeleverd met je SGS.

Ik denk er over om die accu te bestellen, het is toch weer 10% extra capaciteit.. Hij is hier te bestellen.
Goed idee, ik doe mee. Mijn batterij is nu al ruim 1 jaar oud, dan beginnen ze toch al wel iets minder te worden... Denk dat ik er dus wel zo'n 20% capaciteit winst mee pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:10:
[...]

En ik gooi GingerReal eraf... Lelijke rom en thema... :/ Darky's eens proberen.
Uhh..Theme's zijn aan te passen en Darky is wat dat betreft bijna het zelfde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:16:
[...]

Uhh..Theme's zijn aan te passen en Darky is wat dat betreft bijna het zelfde. :+
Ik ga het gewoon proberen en hoe pas je thema's aan dan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:18:
[...]

Ik ga het gewoon proberen en hoe pas je thema's aan dan? :'(
Op XDA vind een aantal theme's die werken met JVO GingerReal. Kwestie van smaak en kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Op XDA vind een aantal theme's die werken met JVO GingerReal. Kwestie van smaak en kiezen. ;)
OH BOY OH BOY OH BOY! /me happy happy joy joy, happy happy joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabn88 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:13:
[...]

Goed idee, ik doe mee. Mijn batterij is nu al ruim 1 jaar oud, dan beginnen ze toch al wel iets minder te worden... Denk dat ik er dus wel zo'n 20% capaciteit winst mee pak.
Je kunt er ook een 3000 mAh in knallen :).
Moet je alleen je klepje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
Ik heb sinds ik de Galaxy S2 heb een Galaxy S over. Ik wil eens aan de slag met een custom rom om te kijken hoe dat in zijn werk gaat en hoe het stock android werkt. Ik lees hier dat men voornamelijk de Darky, Gingerreal of de Cyanogen mod installeert.Welke rom is het meest aan te bevelen voor een n00b op het gebied van custom roms? Ik heb in het verleden mijn i8910 weleens voorzien van een rom, zo te zien op dezelfde manier als de Galaxy S update.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:07:
Ik heb sinds ik de Galaxy S2 heb een Galaxy S over. Ik wil eens aan de slag met een custom rom om te kijken hoe dat in zijn werk gaat en hoe het stock android werkt. Ik lees hier dat men voornamelijk de Darky, Gingerreal of de Cyanogen mod installeert.Welke rom is het meest aan te bevelen voor een n00b op het gebied van custom roms? Ik heb in het verleden mijn i8910 weleens voorzien van een rom, zo te zien op dezelfde manier als de Galaxy S update.
Ik denk dat je dan het beste met Darky kunt beginnen. Op deze pagina staat alles wat je nodig hebt, ook de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat je dan het beste met Darky kunt beginnen. Op deze pagina staat alles wat je nodig hebt, ook de guide.
Ik ben ook nieuw, en heb vandaag darky geinstalleerd. Werkt prima, gewoon de guide volgen:) Gaat ook sneller dan verwacht!

EDIT: Het werkt wel prima, op de wifi na! Ik kan niet meer connecten met mijn universiteits wifi? (de 802.x enterprise optie is eruit gesloopt)... weet iemand een manier om dit terug te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door gabn88 op 06-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

En weer terug op MIUI :+ Nu V5.1. Ik kan niet werken zonder die kleine tweaks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Is er ook een CWM versie van de Talon kernel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sattertje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Laatste versie van Talon heeft CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:29:
[...]

Ik ben ook nieuw, en heb vandaag darky geinstalleerd. Werkt prima, gewoon de guide volgen:) Gaat ook sneller dan verwacht!

EDIT: Het werkt wel prima, op de wifi na! Ik kan niet meer connecten met mijn universiteits wifi? (de 802.x enterprise optie is eruit gesloopt)... weet iemand een manier om dit terug te krijgen?
Darkcore 2.6 is er...zou je kunnen proberen. Camera issue FIX i.i.g
http://www.darkyrom.com/c...e-2-x-ginger-kernel.2072/
sattertje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
SGS Kernel flasher gebruiken..

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 06-06-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Touchdomex schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:24:
En weer terug op MIUI :+ Nu V5.1. Ik kan niet werken zonder die kleine tweaks :'(
Ik mis het ook hoor als ik terug ben op een samsung rom!! notificatie is gewoon heel erg fijn! als die in een samsung rom zou zijn.. dan zal ik het al een stuk minder erg vinden om terug te gaan..

v5 werkt heel erg goed.. v4 was ik niet echt over te spreken.. maar v5 is weer heerlijk soepel..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
Na paar maanden gebruiker geweest van Doc's rom heb ik nu darky 10.1 geprobeerd. Wat me opvalt dat het snel is en kleuren vind ik ook mooi. Verder ook geen error's gehad of spontane reboots.

Mijn bevindingen:

-Filmen op 720p hapert om 6 a 7 sec. Dit duurt ongeveer een halve seconden en ik ervaar als storend. Dit had ik niet met 2.2.1
-Ik heb het gevoel dat foto's ook van mindere kwaliteit zijn. Als ik foto's vergelijk met 2.2.1 dan lijkt het alsof nu veel meer de kleur wit aanwezig is.
-Ik mis toch de mogelijkheid om hardwarematig EQ te veranderen, galaxy tuner werkt niet op 2.3.3
-Helderheid van het scherm mag wat naar beneden, in de avonduren is het te helder. De settings van hardcorekernel waren goed.
-SGS 2 logo mag van mij weg

-GPS is eigenlijk slechter geworden. Met 2.2.1 had ik met een error van 5 meter een fix. Maar voor navigeren deed het nog steeds belachelijk slecht. GPS kon het niet bijhouden. Met darky's rom is error toegenomen tot 10 meter met zelfde verschijnselen als bij 2.2.1. Ik heb al verschillende tools gebruikt (gpsAIDS o.a.) maar niets heeft geholpen. Ik denk dat ik maar binnenkort telefoon terugstuur naar Samsung. Ik vind het belachelijk dat een toestel van €500 niet normaal gps signialen kan ontvangen. Mij oude Mio van 5 jaar (geen a-gps) heeft nog nooit last gehad van de genoemde verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thommy86 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Ik mis het ook hoor als ik terug ben op een samsung rom!! notificatie is gewoon heel erg fijn! als die in een samsung rom zou zijn.. dan zal ik het al een stuk minder erg vinden om terug te gaan..

v5 werkt heel erg goed.. v4 was ik niet echt over te spreken.. maar v5 is weer heerlijk soepel..!
V4.1 werkte bij mij eigenlijk prima. V4.3 was een ramp... Nu V5.1 en werkt als een trein! Maar vooral de interface tweaks zijn zo fijn O+ De muziekspeler, DSP, Lockscreen, Togglesbar, SMSinterface, Toetsenbord en ga zo maar door... Ik gebruik welliswaar LauncherPro Plus en dacht ik ga die kleine extra's niet missen maar toch wel.

Nu nog testen hoe de batterij is :+ Lijkt voorlopig weer beter dan V4.3. Enig idee ook of ik misschien random kernels in MIUI kan flashen om uit te testen of die beter werken of gaat hij dan over zijn nek en word ontzettend onzuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
B-Force schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:08:
[...]

ik heb hetzelfde hier, staat ook niet in de lijst met bekende bugs bij Darky helaas...
is opgelost met DarkCore 2.5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Touchdomex schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:42:
[...]

V4.1 werkte bij mij eigenlijk prima. V4.3 was een ramp... Nu V5.1 en werkt als een trein! Maar vooral de interface tweaks zijn zo fijn O+ De muziekspeler, DSP, Lockscreen, Togglesbar, SMSinterface, Toetsenbord en ga zo maar door... Ik gebruik welliswaar LauncherPro Plus en dacht ik ga die kleine extra's niet missen maar toch wel.

Nu nog testen hoe de batterij is :+ Lijkt voorlopig weer beter dan V4.3. Enig idee ook of ik misschien random kernels in MIUI kan flashen om uit te testen of die beter werken of gaat hij dan over zijn nek en word ontzettend onzuinig?
Zelf draaide ik v4 en die werd met de dag langzamer.. maar de eerste dagen was die oke.. v4.3 had me broertje er op.. maar die heb ik alleen maar horen zeuren! ik gebruik de ADW launcher.. maar net wat je zegt.. het zijn echt de kleinigheidjes die het zo fijn maken.. waar je bij een andere rom andere apps voor moet installeren.. zit hier veel in.. ik gebruik swiftkey als toetsenbord.. tikt net iets fijner.. past mooier in de rom en onthoud veel woorden.. (zit wel een kleine bug in als je het eerste woord wilt wissen.. misschien dat iemand weet hoe je dat kan oplossen?)

Zelf zit ik gewoon op de glitch kernel die dit keer in de rom zat.. heb het nu iets te druk om dingen te gaan proberen. maar je kan gewoon verschillende kernels proberen.. flash wel even van te voren de Ultimate Kernel Cleaning Script van Lippol94.. die zorgt er voor "good to go" bent om een kernel te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb inmiddels het bovenstaande tutje gevolgd. Tot nu toe gaat het goed. Bij het punt om DarkysROM Configurator in installeren via de Market, kom ik niet echt veel verder.

Ik heb in de DarkyROM configurator diverse punten aangevinkt, en daarna in menu op save geklikt. Daarna wil ik "select zip en Flash", zodra ik daarop klik krijg ik een soort verkenner te zien. Waar moet ik nou zoeken om het zip bestand te vinden? In de map /Darky zie ik niets. Deze is helemaal leeg. Moet ik wellicht in een andere map zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Ik heb inmiddels het bovenstaande tutje gevolgd. Tot nu toe gaat het goed. Bij het punt om DarkysROM Configurator in installeren via de Market, kom ik niet echt veel verder.

Ik heb in de DarkyROM configurator diverse punten aangevinkt, en daarna in menu op save geklikt. Daarna wil ik "select zip en Flash", zodra ik daarop klik krijg ik een soort verkenner te zien. Waar moet ik nou zoeken om het zip bestand te vinden? In de map /Darky zie ik niets. Deze is helemaal leeg. Moet ik wellicht in een andere map zoeken?
in de root van je tel, daar behoor je hem neer te zetten, dat zipbestandje :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:53:
[...]

in de root van je tel, daar behoor je hem neer te zetten, dat zipbestandje :P :9
Dat had ik ook gedacht. Echter, zodra ik in de DarkyROM configurator op menu tik en vervolgens op "Save & Exit" tik, gaat DarkyROM configurator sluiten. Daarna open ik DarkyROM configurator weer en tik op menu en ga "Selet Zip and Flash", daarna krijg ik een soort verkenner te zien. Kijk ik in de /root map zie ik alleen 1 bestand "Update.Zip. Gezien de timestamp van het bestand (is van gister) kan dat niet zijn lijkt me.

----- verdwaald.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Darky rom is geen update.zip. Opnieuw downloaden en op je interne SD zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:15:
^^ Darky rom is geen update.zip. Opnieuw downloaden en op je interne SD zetten..
Bedoel je dat ik de app "DarkyROM configurator" opnieuw van de Market moet installeren? Of bedoel je dat ik de darky_rom?.zip zelf handmatig op de interne SD moet zetten. Zo ja, ik zie geen darky.zip bestand of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:20:
[...]

Bedoel je dat ik de app "DarkyROM configurator" opnieuw van de Market moet installeren? Of bedoel je dat ik de darky_rom?.zip zelf handmatig op de interne SD moet zetten. Zo ja, ik zie geen darky.zip bestand of iets dergelijks....
De Darky Rom 10.1
http://www.multiupload.com/8OUDK2OC14

Edit: Op je interne SD zetten en dan pas Darky's Configurator app draaien en de rest gaat vanzelf....

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 06-06-2011 21:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:23:
[...]

De Darky Rom 10.1
http://www.multiupload.com/8OUDK2OC14

Edit: Op je interne SD zetten en dan pas Darky's Configurator app draaien en de rest gaat vanzelf....
Het lijkt wel steeds vager te worden nu... Ik heb het zip bestand op de interne SD gezet, Darky's Configurator geopend en open .zip en update. Ik selecteer het bestand, Busybox vraagt om rootrechten. Ok geklikt, en de foon gaat rebooten. Na al een korte tijd is mijn foon opgestart, maar ik zie geen enkele verandering. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ In Cwm (Recovery) "install zip from SD" selecteer Darky Rom en dan moet het lukken..
Neem aan dat je een Kernel draaid met Cwm?... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:37:
[...]

Het lijkt wel steeds vager te worden nu... Ik heb het zip bestand op de interne SD gezet, Darky's Configurator geopend en open .zip en update. Ik selecteer het bestand, Busybox vraagt om rootrechten. Ok geklikt, en de foon gaat rebooten. Na al een korte tijd is mijn foon opgestart, maar ik zie geen enkele verandering. :'(
Misschien beginnen met een andere rom of handleiding? Uit ervaring weet ik dat die van MIUI nu echt bizar makkelijk gemaakt is.

code:
1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=992251

^^Hier je laatste rom weghalen.^^

code:
1
https://docs.google.com/document/pub?id=1ItSONRa9nzI7MKeKqwIdHCTRA3RRiOM_6LcJGnK4p6Y

^^Vervolgens deze guide toepassen en daarbij dus de laatste rom die je bij het XDAthread weghaalt gebruiken. Vervolgens installeer je nog de MIUI downloader en download je wat extra Gapps :+

Zie ook niet dat er een V5.2 uit is! Direct mijn telefoon maar weer backuppen en installeren :*) Wie weet die rare backlight bug weg :X

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 06-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem van MIUI/CM7 zijn de "bugs" in de laatste aantal update's helaas nog steeds aanwezig..
Ik heb ze allemaal uitgevogeld maar Darky en GingerReal staan veruit bovenaan kwa stabiliteit en battery-drain.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
[...]

http://www.darkyrom.com/c...g-in-het-nederlands.3197/

Ik heb deze guide gebruikt, ging prima :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:41:
^^ In Cwm (Recovery) "install zip from SD" selecteer Darky Rom en dan moet het lukken..
Neem aan dat je een Kernel draaid met Cwm?... ;)
Tnx maat! Ziet er nu stukken beter uit dan eerst! Ik heb nog 2 vraagjes: Mijn vorige foon was een HTC Magic, waar ik setCPU op had staan dat bij het aangaan van het scherm de CPU snelheid verhoogd. En als ik dan een applicatie opende, ging de CPU even een standje verder draaien. Maar zodra ik het scherm uitzet, gaat hij met de snelheid heeeeelll laag :) Op de Market zie ik Tegrak Overclock staan. Is dat een aanrader?

2de vraag: Is het mogelijk om de helderheid van het scherm met een app te regelen. Bijvoorbeeld bij het aansluiten van de USB de helderheid maximaal, en zodra de foon overgaat op de batterij dat het dan minder fel gaat. En als de batterij minder dan x% resterend heeft, het scherm heel zacht verlicht?

Want ik wil graag zo optimaal mogelijk gebruik maken van de batterij :) Met mijn oude HTC Magic kon ik echt 3 dagen mee + bellen en internetten. Dat moet met de Galaxy toch ook wel mogelijk zijn lijkt me!

Verder is darky echt een verademing! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:21:
[...]

Tnx maat! Ziet er nu stukken beter uit dan eerst! Ik heb nog 2 vraagjes: Mijn vorige foon was een HTC Magic, waar ik setCPU op had staan dat bij het aangaan van het scherm de CPU snelheid verhoogd. En als ik dan een applicatie opende, ging de CPU even een standje verder draaien. Maar zodra ik het scherm uitzet, gaat hij met de snelheid heeeeelll laag :) Op de Market zie ik Tegrak Overclock staan. Is dat een aanrader?

2de vraag: Is het mogelijk om de helderheid van het scherm met een app te regelen. Bijvoorbeeld bij het aansluiten van de USB de helderheid maximaal, en zodra de foon overgaat op de batterij dat het dan minder fel gaat. En als de batterij minder dan x% resterend heeft, het scherm heel zacht verlicht?

Want ik wil graag zo optimaal mogelijk gebruik maken van de batterij :) Met mijn oude HTC Magic kon ik echt 3 dagen mee + bellen en internetten. Dat moet met de Galaxy toch ook wel mogelijk zijn lijkt me!

Verder is darky echt een verademing! 8)
Hangt van de Kernel af of je kunt OC/UV "en. Momenteel op 2.3.3 is 1200Mhz mogelijk met ondervoltage instelling. (Talon kernel b.v) SetCpu, PimpMy CPU en Voltage Control app vooral de laatste is een hele fijne, vind ik.

Tegrak overclock werkt alleen met de daarbij behorende kernel. Display manual regelen zijn er weinig optie's.
Er zijn wel wat Battery applicatie die onder bepaalde % de boel een beetje regelen..
3 dagen en zelfs 4dagen is realiseerbaar met de huidige Darky, GingerReal roms..ligt aan je ver(ge)bruik en welke kernel. Nogmaals Talon Kernel springt daarbij wel uit. Deze gooit je GS wel in "deep sleep" van zo'n 85%. dat wil zeggen als je scherm uit is verbruikt je GS daadwerkelijk niets...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
silitek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Darkcore 2.6 is er...zou je kunnen proberen. Camera issue FIX i.i.g
http://www.darkyrom.com/c...e-2-x-ginger-kernel.2072/

[...]

SGS Kernel flasher gebruiken..
Geprobeert, maar maakte niks uit. Vervolgens mijn wifi instellingen via titanium pro terug gezet en de eclair modem geinstalleerd en nu werkt die wel! (zit aardig op het uiteinde van het wifi bereik, misschien dat de JVO baseband hem daarom net niet pakt). Batterij is een verademing! Gisteren nog wel last van de android bug (android proces liep op tot 30% batterij gebruik en hij werd warm), las ergens dat het kon komen door het terug zetten van data via titanium, dus weer wat data gewiped en een reboot gedaan en toen had ik er geen last van.

Wel heb ik nu een ander probleem, het lockscreen doet niet meer, en de home button (of hoe noem je die fysieke toets onderaan het toestel, tussen de captive toetsen?:P) doet het ook niet meer (werkt wel om het scherm "aan" te zetten, maar niet om terug te gaan naar launcher), iemand suggesties om dat terug te krijgen, zonder opnieuw te flashen met odin (want nu werkt oa wifi etc gelukkig weer)? Heb al wel geprobeert om darky's rom opnieuw te flashen vanuit de CWM(zonder wipe), maar dat brengt die functie niet terug.
Pagina: 1 ... 54 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.