Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
silitek schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:52:

Ja, weet het "shootme" plaatje gesnapt direct na het wakker worden, geeft een vertekend beeld.
Maar MIUI gaat ook lekker zo te lezen. ;)

3G staat per definitie altijd uit.. ;)
3g staat altijd aan hier.. zijn toch een aantal groepen in whatsapp waar veel besproken wordt.. MIUI doet het zeker niet slecht met de batterij.. nog geen 10% in de nacht.. en haal makkelijk een dag.. gister na de middag van de lader.. en nu 47% nu moet ik zeggen dat ik er niet veel mee gedaan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
Heb sinds kort de Darky 10.1 ROM erop. Hiervoor altijd stock froyo gedraaid. Vind het een flinke verbetering in de gebruikerservaring. Snap ook niet waarom iets simpels als het batterij percentage gewoon niet standaard op de statusbalk staat, maar goed. heb nog wel wat problemen met de Darky 10.1 ROM.

-Batterij duur, volgens mij heb ik last van het battery drain bug (gingerbread?) want als ik hem om 08h van de lader haal (98 % opgeladen) is hij rond 16h leeg. Met zeer moderate gebruik (3G aan, WiFi uit, GPS uit). Met stock Froyo haalde ik 24 tot 36 uur.
-Als de batterij op 15,10 en 5 % raakt maakt hij flink lawaai ook al staat je telefoon op stil.

-Je kunt niet langer instellen dat je wilt kiezen welke USB modus je wilt gebruiken na het aansluiten vd USB kabel.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
over de drain; heb je een reset en wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 28-09 17:48
Reset wel, wipe niet, is dat in de Recovery modus? Wat is het verschil met een reset? Is er programma wat al je programma's/instellingen/tabbladen/iconen hersteld? Heb nu Titanium Backup maar dat is nog best een werkje om alles weer terug te zetten.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Even een snelle vraag, ik wilde clockworkmod updaten van 3.0.05 naar 3.2.0.0
hiervan is nog geen update file. Hoe moet ik de gewone .zip installeren?
Want apply update zal dan wel niet werken neem ik aan?

tenminste dit is wat ik vind http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1039954

EDIT: Niemand?, sorry dat ik het vraag maar ik heb de telefoon 2e hands overgenomen en clockwork stond er al op. Ik kan hierover nergens een guide vinden alleen hoe je clockwork mod erop krijgt maar niet hoe je hem update.

[ Voor 44% gewijzigd door Captain Obvious op 27-05-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:03
iefie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:44:
jep dat wil ik ook, wel Darky erop maar dan met de originele kleurtjes inplaats van alles wit of groen. iemand?
Wat bedoel je met 'originele kleurtjes' ?

Een hele goede rom is Tweaky's AOSP rom. Rom is gebaseerd op de Nexus S rom dus je krijgt een mooie originele Android interface. Echter is groen sinds GB wel de kleur van Android geworden dus daarom de vraag wat je met originele kleuren bedoelt :)

Link naar Tweaky's AOSP: http://forum.xda-develope...p=14050283&postcount=2044

[ Voor 9% gewijzigd door Silvin op 27-05-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Bij mij geeft Odin 1.3 in de titelbalk GT-P1000 aan, terwijl ik overal Odin3. [Android + SLP] zie staan. Heb zelfs hier Odin 1.3. vandaan gehaald, maar dan nog geeft het bij mij GT-P1000 aan. Ik weet niet wat deze codering betekent, kan het ook niet terug vinden. Iemand enig idee waarom er bij mij GT-P1000 staat?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Silvin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:44:
[...]

Wat bedoel je met 'originele kleurtjes' ?

Een hele goede rom is Tweaky's AOSP rom. Rom is gebaseerd op de Nexus S rom dus je krijgt een mooie originele Android interface. Echter is groen sinds GB wel de kleur van Android geworden dus daarom de vraag wat je met originele kleuren bedoelt :)

Link naar Tweaky's AOSP: http://forum.xda-develope...p=14050283&postcount=2044
ziet er inderdaad goed uit, ik als noob zou het wel fijn vinden als er een wat uitgebreider stappenplan voor het installeren want zo snap ik er niet veel van. Hoe zit het eigenlijk met de batterij op deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:28:
Bij mij geeft Odin 1.3 in de titelbalk GT-P1000 aan, terwijl ik overal Odin3. [Android + SLP] zie staan. Heb zelfs hier Odin 1.3. vandaan gehaald, maar dan nog geeft het bij mij GT-P1000 aan. Ik weet niet wat deze codering betekent, kan het ook niet terug vinden. Iemand enig idee waarom er bij mij GT-P1000 staat?
De codering is van een Galaxy Tab, volgens Google

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Magnolia schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:23:
Heb sinds kort de Darky 10.1 ROM erop. Hiervoor altijd stock froyo gedraaid. Vind het een flinke verbetering in de gebruikerservaring. Snap ook niet waarom iets simpels als het batterij percentage gewoon niet standaard op de statusbalk staat, maar goed. heb nog wel wat problemen met de Darky 10.1 ROM.

-Batterij duur, volgens mij heb ik last van het battery drain bug (gingerbread?) want als ik hem om 08h van de lader haal (98 % opgeladen) is hij rond 16h leeg. Met zeer moderate gebruik (3G aan, WiFi uit, GPS uit). Met stock Froyo haalde ik 24 tot 36 uur.
-Als de batterij op 15,10 en 5 % raakt maakt hij flink lawaai ook al staat je telefoon op stil.

-Je kunt niet langer instellen dat je wilt kiezen welke USB modus je wilt gebruiken na het aansluiten vd USB kabel.
Bekend probleem. Heb er ook last van gehad......

Heb de volgende guide gebruikt... http://www.darkyrom.com/c.../guide-battery-life.2551/

Heb Software Update & Samsung Account uitgeschakeld zoals beschreven in de guide

Zit na 14 uur op 82 % vol... met ongeveer 6 uur 3g ingeschakeld en push mail

[ Voor 3% gewijzigd door bgrr op 27-05-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Samsung Galaxy S gisteren geflasht met CyanogenMod Nightly, en ik moet zeggen dat hij behoorlijk stabiel draait voor een nightly build.

Ik kom van een HTC Desire af, en ik vroeg mijzelf af, of dat je bij de SGS ook te maken hebt met "Radio ROMs", waardoor je het GSM/3G signaal en de batterijduur mogelijk kunt verbeteren. Zo ja, waar kun je deze radio's krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:42
Die staan op hun sourceforge pagina wel. Ik raad JVO aan of anders JVK.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jay-v schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Veel makkelijker is meerdere Google agenda's te maken. Komt op het zelfde neer als een catagorie in outlook.
Werkt ook prima samen met outlook en andere calendar clients zoals iCal.

Voordeel is dat je niet meer hoeft te syncen met je pc... Syncen met outlook kan volgens mij wel gewoon, ik heb het echter nog nooit gebruikt.

Ik heb bijvoorbeeld een kalender voor:
Prive
Werk (via exchange)
TV shows die ik volg
Film releases
Feestjes
Verjaardagen

Allemaal een ander kleurtje, werkt super.
Jay-V, toch nog een vraagje hierover. Ik heb nu onder mijn google calender nog een werk agenda aangemaakt, maar ik krijg deze niet op SGS te zien. Deze pakt nu alleen de basis agenda van mijn google account. Weet jij wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Embryo1 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:31:
[...]

De codering is van een Galaxy Tab, volgens Google
Veel verder dan dat kwam ik ook niet. Maar met of zonder SGS aangekoppeld, Odin blijft hier GT-P1000 zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Die tekst kan je gewoon in Odin3.ini aanpassen.. Heeft verder niks met de Tab te maken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

codeworkx finally got sound from fmradio on #cm7 #sgs but still a lot to do.
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
HaTe schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:41:
Die tekst kan je gewoon in Odin3.ini aanpassen.. Heeft verder niks met de Tab te maken.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Captain Obvious schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:56:
[...]

ziet er inderdaad goed uit, ik als noob zou het wel fijn vinden als er een wat uitgebreider stappenplan voor het installeren want zo snap ik er niet veel van. Hoe zit het eigenlijk met de batterij op deze ROM?
Batterijduur is uitstekend, mijn ervaringen met de laatste Tweaky roms zijn dat dat de batterijduur ongeveer net zo goed is als die van Darky.

Momenteel heb ik helaas geen tijd voor een uitgebreider stappenplan. Draai je nog stock? Heb je ODIN al eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die echt een goeie batterijduur willen voor hun telefoon:

Probeer tweaky rom RC versie of de nexus S versie in combinatie met de Damian kernel beta 7 kernel. Geweldige batterijduur, ik doe nu al 4 dagen met mijn batterij! _/-\o_ Hij zit nu op 14%. Totaal geen batterijdrain. In de nacht raak ik met wifi aan slechts 3% kwijt.
Zeker de moeite waard om te proberen.

let wel op: bij de Damian kernel staat de telefoon ingesteld op 1300Mhz, deze heb ik gewoon weer op 1000Mhz gezet.

EDIT: De RC versie van damian is uit, deze is dus nieuwer dan beta 7.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 23:05

hneel

denkt er het zijne van

iefie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:44:
jep dat wil ik ook, wel Darky erop maar dan met de originele kleurtjes inplaats van alles wit of groen. iemand?
Ik heb nu een aardige oplossing. Ik heb nu Tweaky's ROM er op gezet, gecombineerd met een Galaxy S-II theme van dezelfde maker. Nu heb ik een geroote en getweakde telefoon en toch een nagenoeg origineel uiterlijk.

Aanvankelijk had ik het met Gingerreal geprobeerd, maar daar kreeg ik het niet goed aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Onlangs heb ik diverse firmwares van Samfirmware geprobeerd, maar ik heb voordat ik flashde niet een back up gemaakt van mijn efs folder. De flashes zijn allemaal goed gegaan, het toestel werkt ook 100%. Via Astromanager kan ik nu de efs folder niet vinden. Via Sgs Toolbox is de efs back up optie rood en ontoegankelijk. Komt dit omdat mijn sgs niet rooted is? Of ben ik vanwege de eerdere flashes mijn efs folder kwijt? Overigens, Sgs Toolbox geeft wel aan dat er een imei nr aanwezig is en die komt gelukkig wel overeen met op de doos staat.

[ Voor 6% gewijzigd door SePtiCTaNk op 28-05-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Heb nu Darky 10.1 maar met de app Beautiful Widgets heb ik geen animatie meer, hoe zou dit komen? Op google vind ik iets over LCD density dat moet 220 zijn, ook dat heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

### NEW EXPERIMENTAL BUILD ###

NO CHANGELOG, NO QUESTIONS, NO SUPPORT, NO BUG REPORTS!
Download: update-cm-7-05282011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip

Don't flash the old radio zips, this will break baseband.
Don't flash custom kernels to this build.

Should work for users which had RIL problems on builds 12,13,14.

Compatible radios:
http://codeworkx.de/download/cyanogenmod/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
hneel schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:50:
[...]

Ik heb nu een aardige oplossing. Ik heb nu Tweaky's ROM er op gezet, gecombineerd met een Galaxy S-II theme van dezelfde maker. Nu heb ik een geroote en getweakde telefoon en toch een nagenoeg origineel uiterlijk.

Aanvankelijk had ik het met Gingerreal geprobeerd, maar daar kreeg ik het niet goed aan de praat.
Thanks!
ga is ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:52:
Onlangs heb ik diverse firmwares van Samfirmware geprobeerd, maar ik heb voordat ik flashde niet een back up gemaakt van mijn efs folder. De flashes zijn allemaal goed gegaan, het toestel werkt ook 100%. Via Astromanager kan ik nu de efs folder niet vinden. Via Sgs Toolbox is de efs back up optie rood en ontoegankelijk. Komt dit omdat mijn sgs niet rooted is? Of ben ik vanwege de eerdere flashes mijn efs folder kwijt? Overigens, Sgs Toolbox geeft wel aan dat er een imei nr aanwezig is en die komt gelukkig wel overeen met op de doos staat.
als hij rood is ben je niet geroot, en als hij een imei nummer geeft is je efs folder intact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51

yassine

Nothing to it but to do it!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:32:
Voor mensen die echt een goeie batterijduur willen voor hun telefoon:

Probeer tweaky rom RC versie of de nexus S versie in combinatie met de Damian kernel beta 7 kernel. Geweldige batterijduur, ik doe nu al 4 dagen met mijn batterij! _/-\o_ Hij zit nu op 14%. Totaal geen batterijdrain. In de nacht raak ik met wifi aan slechts 3% kwijt.
Zeker de moeite waard om te proberen.

let wel op: bij de Damian kernel staat de telefoon ingesteld op 1300Mhz, deze heb ik gewoon weer op 1000Mhz gezet.

EDIT: De RC versie van damian is uit, deze is dus nieuwer dan beta 7.
Ik maak al geruime tijd na alle tevredenheid gebruik van deze rom, nu de asop versie, lekker snel :P, alleen gaat de batterij niet al te lang mee, en zou ik damian Kernel graag willen proberen maar kan hem nergens vinden, misschien een link? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:00:
[...]

Ik maak al geruime tijd na alle tevredenheid gebruik van deze rom, nu de asop versie, lekker snel :P, alleen gaat de batterij niet al te lang mee, en zou ik damian Kernel graag willen proberen maar kan hem nergens vinden, misschien een link? :)
je dient je eerst aan te melden op de site van Damian kernel:
http://forum.damiangto.org/index.php
Eenmaal geregistreerd moet je naar [KERNEL GTO Gingerbread , staat op de homepagina.
Vervolgens ga je naar GTO Ginger Kernel JVH Release Candidate 1 V2.1) *2011-05-26*
en eenmaal op die pagina download je de files in cwm of odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Bedankt voor je uitleg, ik heb me geregistreerd e.d kernel geflasht (eerst vorige kernel gewist), maar mijn tel zit in een continue reboot cycle en kom niet in recovery, moest ik eerst terug naar een stock kernel? Ik ben nu op m'n werk dus kan niet ff een odin versie flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laska1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2017
Kun je de Damian kernel beta 7 ook gebruiken in combinatie met Darky V10.1?

Heb Darky nu lopen, ben er erg tevreden over, maar ben benieuwd naar resultaten bij 1200 of 1300 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laska1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2017
Laska1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:26:

Heb Darky nu lopen, ben er erg tevreden over, maar ben benieuwd naar resultaten bij 1200 of 1300 Mhz.
Update:
Heb de kernel al geinstalleerd, werkt vooralsnog prima.

Prestaties met 1300 Mhz
- Quadrant: 2076
- Linpack 18.336 MFLOPS

Nu met setcpu even de juiste profielen inzetten om de cpu niet te warm te laten worden en de batterij niet teveel uit te putten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Galaxy loopt nu weer stock froyo en is te updaten met KIES nu.
Nu wil ik graag weer met GB werken alleen wil ik deze keer wel ervoor kunnen zorgen dat alles weer stock wordt en met KIES te updaten.
Welke rom kan je dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
wachten totdat hij in nederland gereleased word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laska1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Update:
Heb de kernel al geinstalleerd, werkt vooralsnog prima.

Prestaties met 1300 Mhz
- Quadrant: 2076
- Linpack 18.336 MFLOPS

Nu met setcpu even de juiste profielen inzetten om de cpu niet te warm te laten worden en de batterij niet teveel uit te putten.
op 1300mhz, werkt ie zeker goed. maar ik heb hem toch weer teruggezet op 1000mhz vanwege de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Heb het niet voor elkaar gekregen om de damian kernel erop te zetten, vanaf stock jvK lukte het wel maar met tweaky's helaas niet voor elkaar gekregen, zowel de asop versie als de tw4 versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:44:
Heb het niet voor elkaar gekregen om de damian kernel erop te zetten, vanaf stock jvK lukte het wel maar met tweaky's helaas niet voor elkaar gekregen, zowel de asop versie als de tw4 versie :(
apart, wat gaat er fout dan? heb je wel de laatste versie gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laska1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:26:

1300Mhz is aanzienlijk sneller. vooral met games. Het opstarten gaat een stuk sneller. Voor de rest merk je er niet heel veel van. Dus voor normaal, dagelijks gebruik een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:32:
[...]

apart, wat gaat er fout dan? heb je wel de laatste versie gepakt?
Zie m'n vorig bericht ;) Tel was in een continue reboot cycle :(

En ja de laatste versie, zowel via odin en CWM geflasht

[ Voor 10% gewijzigd door yassine op 29-05-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
MIUI 4.3 is uit :)
Ik ga 'm zometeen flashen, heb nu 4.1

Gister had ik per ongeluk google synchronisatie uitgezet (is denk contacts, gmail, agenda etc.) maar data-connectie met 3G heb ik aan laten staan, deed in één keer een stuk langer met mijn battery.
Als ik een mailtje stuur komt die ook altijd binnen 10sec op mijn galaxy aan, weet iemand of ik de polling rate/timer makkelijk kan instellen?, 1x in de 5 of 10min vind ik namelijk ook voldoende en bespaard een hoop radio gebruik en de telefoon kan dan langer in deepsleep blijven.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KIQlJ.png

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 29-05-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lennart_1337 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:18:

Gister had ik per ongeluk google synchronisatie uitgezet (is denk contacts, gmail, agenda etc.) maar data-connectie met 3G heb ik aan laten staan, deed in één keer een stuk langer met mijn battery.
Als ik een mailtje stuur komt die ook altijd binnen 10sec op mijn galaxy aan, weet iemand of ik de polling rate/timer makkelijk kan instellen?, 1x in de 5 of 10min vind ik namelijk ook voldoende en bespaard een hoop radio gebruik en de telefoon kan dan langer in deepsleep blijven.
[afbeelding]
Waarvandaan en vertel eventjes hoe de update is? Ik wil eigenlijk wel een betere batterijduur en een iets snellere rom hebben dan ik nu heb :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Vandaag weer Darky's 9.5 erop gezet.

MIUI's batterij-drain is te erg. Zaterdag ochtend van de lader gehaald, en vrijwel niet gebruikt. Tegen een uur of 10 was hij leeg...
Niet fijn als je een nachte door wilt gaan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Met MIUI4.1 heb ik anders 24uur gedaan met dataconnectie en 3G, had alleen per ongeluk halverwege google synchronisatie uitgezet, dus dat hakt er blijkbaar normaal erg in; had het scherm 3uur aangehad stond er dus niet heel veel gebruikt.

Maar je moet minimaal een dag er mee kunnen doen hoor

4.3 is hetzelfde als 4.1 lijkt het wel, accu duur in nog niks zinnigs over te zeggen natuurlijk....

[ Voor 14% gewijzigd door Lennart_1337 op 29-05-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dat lukte hier dus echt niet. Ik zie dat op XDA ook de streep die door de battery drain stond bij What Doesn't weg is gehaald...

Met net MIUI erop, en alleen Gmail die synct zat ik om 12 uur ( hij gaat om 8 uur van de lader ) al op 75%. En dan ben ik aan het werk waar ik hem vrijwel niet gebruik.
En als je dan even gaat internetten, een minuut of 10-15 dan zie je gewoon letterlijk het percentage van de batterij dalen.

Vond het zeer vervelend in het weekend en savonds. Je moet gewoon na het werk je telefoon weer aan de lader leggen, anders is hij gelijk leeg.
Dat zal vast nog wel beter worden in de latere versies, maar ik ben gewoon even terug naar 2.2.1. waar ik met normaal gebruik tot redelijk gebruik makkelijk de 30 uur haal.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 29-05-2011 23:56 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Welke build had jij?
Heb je je batterij al gekalibreerd?

Kon je bij battery usage zien waaraan je accu zo snel op ging?

Heb je je hele device gewiped en geformateerd, misschien helpt dat ook? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Lennart_1337 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:58:
Welke build had jij?
Heb je je batterij al gekalibreerd?

Kon je bij battery usage zien waaraan je accu zo snel op ging?

Heb je je hele device gewiped en geformateerd, misschien helpt dat ook? :?
Ja had ik allemaal gedaan, ben niet nieuw met flashen ;)

Flash altijd met 100% (98%) batterij, en had hem met MIUI ook gekalibreerd. Een factory reset en een wipe van de /system /cache en /data is ook gebeurd.

Ik zag dat het toestel 'wakker' werd gehouden door 'android system'. Over een dag tijd is het net geen blauwe streep, maar zijn het allemaal mini-streepjes die bijna een volledige blauwe balk vormen.

Ook in CM7 was de drain erg, maar voor mijn gevoel minder erg als met MIUI.
Misschien dat ik gewoon pech heb gehad op een of andere manier.

Als ze bij V5.0 of iets in die richting zijn wil ik het zeker weer uitproberen, maar nu blijf ik dus gewoon bij 2.2.1. Merk qua snelheid wel wat verschil, maar dan liever wat minder, en toch een goed batterij-leven.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
CM7 trok hier ook erg snel de accu leeg, toch zeker in 24 uur naar 0. Met de stock 2.3.3 gaat dat een heel stuk langzamer, zeker thuis op wifi ipv 3g. Met CM7 was het ook met wifi een vrij stijle lijn. Zou een radio issue kunnen zijn. Ik hoopte dat een mooie cleane mod zuiniger zou zijn maar helaas.

Was is nu de meest zuinige rom? voor gebruik met push email 24/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik heb niet alle roms voor de SGS geprobeerd maar van welke ik wel gehad heb denk ik dat Darky's (9.5 & 10.1) en Tweaky's (JVH RC en AOSP) het zuinigst zijn. Duidelijk zuiniger dan MIUI en CM7 en een stukje zuiniger dan stock 2.3.3.

Onderling maken die roms elkaar niet veel uit. Met de 2.3.3 roms is er een kleine mogelijkheid dat je last hebt van de battery drain bug. Hierbij zuipt de kernel energie. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat slechts 1 keer heb ondervonden en het na een reboot nooit meer terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:27:
1. Met CM7 was het ook met wifi een vrij stijle lijn.

2. Zou een radio issue kunnen zijn.

3. Voor gebruik met push email 24/7?
1. Wat bedoel je met stijl? Stijl naar beneden? Of geleidelijke lijn? Op Wi-Fi doe IK namelijk veel langer met de batterij @ CM7

2. Welke radio's heb je al geprobeerd? Ook dit kan bij mij FLINK het verschil maken. Voorheen zat ik met CM7 altijd op JPM, daarna overgestapt op JVO (dat was een flinke stap vooruit) en nu dan weer even 'standaard' op JVK omdat ik nu geen andere kan flashen

3. Push mail, daar heb ik mij ook op verkeken na ee clean uitleg van HaTe, vreet dus niet eens zo heel veel stroom want hij push alleen de notificatie vanuit je email app, hij download niet elke keer meteen (dus ook geen grote data slurper), maar kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb, bij mij maakt het mail in ieder geval qua batterij niet zo 'heel' veel uit (maak ook gebruik van quiet hours etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat er sinds 25 mei al geen nieuwe nightlies meer zijn gereleased voor CyanogenMod. Dit zou te maken hebben met een kapotte buildbot.

Weet iemand of dat er een alternatieve mirror is waar ik wel gewoon nieuwe nightlies kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:38:
Ik merk dat er sinds 25 mei al geen nieuwe nightlies meer zijn gereleased voor CyanogenMod. Dit zou te maken hebben met een kapotte buildbot.

Weet iemand of dat er een alternatieve mirror is waar ik wel gewoon nieuwe nightlies kan downloaden?
Volgens mij in het draadje op XDA...maar daar is het nogal zoeken naar een speld in een hooiberg...
Er zijn daar de afgelopen dagen wat nieuwere experimentele builds opgezet

Overigens vraag ik me wel af of de builtserver kapot is, aangezien ze zelf zeggen op twitter (diegene die het onderhoud) "I have my reasons for not putting nightlies back online yet"

Ik zit nog gewoon op build14, bevalt me wel...Al zijn de nieuwere builts enorm vooruitgegaan op de batterij lees ik op xda

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 30-05-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Als je hier kijkt: http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxysmtd

Dan zie je de changelog, en zie je dat full-14 de laatste is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Weet iemand of de 2G/3G toggle al werkt in de laatste CM7? Kan de issue's list niet terug vinden namelijk.
Zou hem graag standaard op 2G zetten om batterij te besparen.

Werd dit weekend weer helemaal gek van mijn batterij. Met een beetje whatsappen is mijn telefoon gewoon leeg binnen 12 uur. Daarom nu alles gewiped, nightly 14 geflashed met het nieuwe modem (BUJV3). Nu weer even verder testen.

De batterij drain van CM7 zit echt in de data verbinding namelijk. Als de data verbinding uit is of als men op wifi verbonden is is de drain vele malen minder..

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-v op 30-05-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:45:
Weet iemand of de 2G/3G toggle al werkt in de laatste CM7? Kan de issue's list niet terug vinden namelijk.
Zou hem graag standaard op 2G zetten om batterij te besparen.

Werd dit weekend weer helemaal gek van mijn batterij. Met een beetje whatsappen is mijn telefoon gewoon leeg binnen 12 uur. Daarom nu alles gewiped, nightly 14 geflashed met het nieuwe modem (BUJV3). Nu weer even verder testen.

De batterij drain van CM7 zit echt in de data verbinding namelijk. Als de data verbinding uit is of als men op wifi verbonden is is de drain vele malen minder..
Die werkt als je eerst je data connectie helemaal uit zet, dan kan je hem op 2G zetten, daarna je data weer aanzetten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

SgtElPotato schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Die werkt als je eerst je data connectie helemaal uit zet, dan kan je hem op 2G zetten, daarna je data weer aanzetten.
Mooi, dat werkt inderdaad. Eens testen of het nu beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:38:

Zie post: zaterdag 28 mei 2011 22:35

http://forum.xda-develope...p=14230980&postcount=5757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:53:
[...]

Mooi, dat werkt inderdaad. Eens testen of het nu beter gaat!
Werkt blijkbaar toch niet. Energiebeheer geeft wel 2G aan, hij blijft echter 3G en HSDPA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:45:
Dat probleem ervaar ik inderdaad ook. Op WiFi kan ik echt heel lang doorgaan, maar zodra ik 2G/3G aanzet, is de accu binnen een halve dag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:10:
[...]

Dat probleem ervaar ik inderdaad ook. Op WiFi kan ik echt heel lang doorgaan, maar zodra ik 2G/3G aanzet, is de accu binnen een halve dag leeg.
Logisch, WiFi heeft een zwakkere radio, verbruikt minder etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
GIsteren Juwe's Smart Edition 4.3.1 geflashed en wow, wat een pracht rom, super soepel, alles gaat gewoon lekker vlot, ziet er mooi uit ook, en de batterij gaat ook lekker lang mee, vanmorgen om 8 uur van de lader gehaald, het is nu 12:33 en zit nu op 92 %, na normaal gebruik (smsje, spelletje, fototje..)

Nog geen min puntjes tegengekomen.. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
Nog een vraagje trouwens, welke kernel kan ik het beste flashen als ik men sgs wil overclocken hoger dan de standaard 1.0 ghz? en zijn die kernels compatiable met bijvoorbeeld juwe's rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Logisch, WiFi heeft een zwakkere radio, verbruikt minder etc etc etc
Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Maar het verschil is echt enorm. Factor 8 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Maar het verschil is echt enorm. Factor 8 ofzo.
Ja schijnt aan 2.3.3 te liggen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zippy1990 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:43:
Nog een vraagje trouwens, welke kernel kan ik het beste flashen als ik men sgs wil overclocken hoger dan de standaard 1.0 ghz? en zijn die kernels compatiable met bijvoorbeeld juwe's rom?
damian kernel. tot 1300Mhz mogelijk. pagina terug heb ik al uitgelegd waar je die kunt downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Toch maar Tweaky's RC geïnstalleerd. Ben de drain bij CM7 weer eens moe.

EDIT: Nvm, got it! Widget optillen en op de zelfde plaats weer droppen....

[ Voor 59% gewijzigd door Jay-v op 30-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:02

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:53:

Iemand enig idee hoe ik de accuweather widget krijg zoals in dit plaatje?
[afbeelding]
Ik heb geen idee hoe ik de grote van een widget aanpas. Standaard is hij namelijk maar 2x1 en bevat hij geen tekst.
Word de grootte van de widget niet gevraagd op het moment van plaatsen. Pak eens een leeg tab en plaats daar eens een widget van Accuweather.

oke never mind dus :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50
Heb een klein probleempje gevonden met Darky 10.1 die wel vervelend is. Met originele Rom kon ik naar het buitenland rijden met Google navigatie aan. Als ik dan over de grens ging, viel mijn data verbinding netjes uit (kost anders teveel geld natuurlijk :P ), maar Google Navigatie bleef het gewoon doen, totdat ik op plaats van bestemming was.

Maar nu met Darky 10.1, doe ik hetzelfde, rij de grens over, maar dan, stopt gewoon google navigatie. Programma stopt, en mijn scherm locked. Als ik hem weer unlock, dan moet ik Google Maps weer opstarten, maar ja, dan kan hij geen berekening natuurlijk, omdat de dataverbinding er niet meer is... Wel vervelend.

Voor de rest werkt het top !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lennart_1337 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:18:

[afbeelding]
Gmail is push ;)

Gisteren gingerreal 5.1 geflashed. Lekker snel en nu nog 49% accu (vanaf 8 uur vanochtend). Het verbruik lijkt steeds minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
418O2 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:18:
[...]

Gmail is push ;)

Gisteren gingerreal 5.1 geflashed. Lekker snel en nu nog 49% accu (vanaf 8 uur vanochtend). Het verbruik lijkt steeds minder te worden.
Heb gisteren ook gingerreal 5.1 geflash, vraag me alleen 1 ding af. De notification bar is een of ander theme net als de telefoon app. Heb jij dit kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee maar dat kan me weinig schelen. Heb wel even rondgekeken voor een andere theme maar het theme dat ik zoek er niet.

Namelijk gewoon strak zwart/wit en niet te fancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Tweaky's rom is echt heerlijk na CM7, de batterij is echt enorm veel beter. TW4 bevalt mij ook prima.

Er zijn een paar functies die ik mis.
-Zo kan je in CM7 bijvoorbeeld kiezen Voor Trillen+Geluid, Geluid, Trillen of helemaal stil.
In deze rom heb je alleen maar Geluid of trillen (tenzij ik helemaal naar het instellingen menu toe ga).
-BLN, er zit nog geen BLN in de supercurio JVH kernel.
-CM7 toch nog net wat sneller en soepeler.

Dit neem ik wel voor lief, BLN er vanzelf wel een keer inkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 31-05-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu al een kleine week darky 10.1 lite en moet zeggen het bevalt goed. batterij gaat bijna 4 dagen mee en zit nu 16% met precies 73 uur en 53 minuten en gebruik elke dag radio (50 minuten) ,elke dag 3-8 photo en 2 blogspots per dag. beetje whatsapp met vrienden en 2x gebeld. ongeveer 8 minuten totaal. Wat internet en gmail. Normaal deed ik er ongeveer 38-42 uur mee en nu een stuk meer. ;w

http://www.darkyrom.com/c...icial-lite_v10-1-ee.3149/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Jay-v schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:41:
*knip*
-BLN, er zit nog geen BLN in de supercurio JVH kernel.
*knip*
Dit neem ik wel voor lief, BLN er vanzelf wel een keer inkomen.
BLN zit ook niet meer in CM.
Ze hebben aangegeven dat dit niet stabiel te krijgen is, en het zorgt er ook voor dat de softkeys soms niet meer reageren. Tenzij iemand het stabiel weet te krijgen komt het weer terug in de kernel. Maar zelf werken ze er niet aan

http://twitter.com/ChrisSoyars/status/75294198991036416
Nightly builds are down for a few more days, waiting for these hard drives to either work properly for a few more days, or crap out.

[ Voor 17% gewijzigd door TripleQ op 31-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Damnit!

Net van MIUI 4.1 naar 4.3 geflasht en alles is echt buggy as hell! Constant crashen... Telkens force close. Nu al 3 keer geflasht en het blijft... Factory reset gedaan. Update precies gedaan zoals beschreven als op XDA... Maar still fail...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:50:
[...]

BLN zit ook niet meer in CM.[...]
In het ergste geval gewoon NOled installeren en ondertussen de andere updates
installeren zoals: update-cm-7-05302011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:49:
Damnit!

Net van MIUI 4.1 naar 4.3 geflasht en alles is echt buggy as hell! Constant crashen... Telkens force close. Nu al 3 keer geflasht en het blijft... Factory reset gedaan. Update precies gedaan zoals beschreven als op XDA... Maar still fail...
Ik merkte het zelfde met die brakke tk-glitch kernel, over naar quorra en nu al 1 dag stabiel :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Alternativ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:16:
[...]

Ik merkte het zelfde met die brakke tk-glitch kernel, over naar quorra en nu al 1 dag stabiel :)
Kan ik nu gewoon een andere kernel erin flashen dan? Eerste keer dat ik update en tot nu toe is elke keer de eerste paar keren problematisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Kan ik nu gewoon een andere kernel erin flashen dan? Eerste keer dat ik update en tot nu toe is elke keer de eerste paar keren problematisch :+
Ik trek mij weinig aan van al die waarschuwingen, zolang je maar in download modus kunt komen ;)
Daarbij is de galaxy s ii besteld

[ Voor 6% gewijzigd door Alternativ op 31-05-2011 16:10 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Alternativ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:06:
[...]

Ik trek mij weinig aan van al die waarschuwingen, zolang je maar in download modus kunt komen ;)
Daarbij is de galaxy s ii besteld
Meer alsin gewoon op je interne storage zetten en flashen toch?

Daarnaast misschien iemand nog tips over welke kernels echt fijn werken? :>

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 31-05-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Touchdomex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:12:
[...]

Meer alsin gewoon op je interne storage zetten en flashen toch?

Daarnaast misschien iemand nog tips over welke kernels echt fijn werken? :>
Jup via cwm, installeer ook ultimate kernel cleaning script (die flash je alvorens je nieuwe kernel) and you're good to go.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Alternativ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:14:
[...]

Jup via cwm, installeer ook ultimate kernel cleaning script (die flash je alvorens je nieuwe kernel) and you're good to go.
Ik kijk het eerst nog aan eigenlijk. Draait nu wel redelijk stabiel. Ga eerst afwachten totdat hij straks weer random gaat crashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu update-cm-7-05302011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip geflasht, en ik moet zeggen dat ik steeds meer verbeteringen merk.

Met update-cm-7-05282011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip merkte ik al dat de batterij een stukje langer meeging. Het gaat de goeie kant op zo.

Ik zat eerst te overwegen om MIUI of Darky's ROM te flashen, maar ik ben altijd al trouw geweest aan CyanogenMod, en dat zal altijd zo blijven! Goede actieve community en volgens mij de enige ROM die gebaseerd is op stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 12:40
Zit op CM7 en aangezien ik Voodoo Sound wilde heb ik de Glitch kernel even geflashed. Met het uitproberen van de camera rebootte die iedere keer als ik wilde gaan filmen. Toen maar weer Nandroid restore gedaan.
Iemand een oplossing?

Misschien:
Alternativ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:14:
[...]installeer ook ultimate kernel cleaning script (die flash je alvorens je nieuwe kernel) and you're good to go.
?

Ben nu niet thuis dus kan ik het niet proberen. Had overigens bij de Glitch kernel alles default gelaten en in Voltage Control ook alles default..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzarismo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:52:
Zit op CM7 en aangezien ik Voodoo Sound wilde heb ik de Glitch kernel even geflashed. Met het uitproberen van de camera rebootte die iedere keer als ik wilde gaan filmen. Toen maar weer Nandroid restore gedaan.
Iemand een oplossing?
Neem aan dat je niet die dark nightlies zit te flashen hè met TkGlitch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 12:40
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Neem aan dat je niet die dark nightlies zit te flashen hè met TkGlitch? :+
Weet niet wat je met Dark nightlies bedoelt maar ik heb de kernel geflasht met de laatste ''officiele'' update van http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd. Update 14 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 23:05

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb nu mijn ideale configuratie samengesteld:

Allereerst een geroote stock firmware. Alles JVO, oftewel het nieuwste van het nieuwste.

Daar overheen een JVO kernel met voodoo lagfix (en ClockworkMod Recovery) zodat hij toch weer lekker snel is.

En tot slot, omdat sommige features uit de custom roms toch wel leuk zijn, een theme met batterij-percentage, alternatieve lockscreens en extended power menu

Mijn SGS is nu helemaal naar mijn zin getweaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Where are you?®

Hmm, beetej vaag. Darky V10.1 erop gezet (met een wipe eerst enz) maar mijn alarm staat atlijd een dag verkeerd tenzij ik even de tijd aanpas en het alarm save :?

soms staat hij zelfs een hele week verkeerd, terwijl het een daily alarm is ..... :F Iemand anders dit ook ervaren? vind er bar weinig over met Google :(

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf gister ook Darky's Rom Ressurection V10.1 op me telefoon gezet en werkt echt stukken beter tegen over de standaard Froyo 2.2.1
Veel sneller, wel is er mee RAM geheugen in gebruik maar daar heb ik geen last van. Batterijduur is ook zeker gestegen. Rond 10.00 van de lader afgehaald en zit nu op 76% de hele tijd door gewhatsappt, mail gelezen, wat gebeld en paar websites bekeken.

Alleen jammer dat die niet compleet Nederlands is maar daar kan ik wel mee leven.

Dat wekker probleem heb ik zelf vanochtend gelukkig nog niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Jay-v schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:53:

EDIT: Nvm, got it! Widget optillen en op de zelfde plaats weer droppen....
Bij mij werkt de camera met opnemen niet dan krijg ik een FC op Tweaky AOSP, hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
Ik heb net ook darky 10.1 erop gezet maar ik mis wel tv animation screen. Klik Bij Ficeto_JVH_ rom zat het gewoon op. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Heb je de animaties op full gezet bij instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Nee, nu wel. ahaha Bedankt.

Wat ik me wel afvraag als je full animation aan hebt zou het dan aanzienlijk meer batterij kosten? (meer belasting voor cpu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw kernel:
KERNEL][JVH]TalonDEV 0.2.1 NEW! [OC/UV 1.2ghz][VoodooSnd v9][ZRAM][EXT4][340MB]..

Op GingerReal errgguh..snel. ( who needs SGSII) :P

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm als ik in de laatste MIUI een sms wil sturen naar iemand vanuit contacten lukt dat niet:S
Steeds force close.
Draai wel TkGlitch die ik overigens nooooooit meer ga gebruiken denk ik:P
Morgen komt de nieuwe MIUI dus naast /system en /cache ook maar factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Dat is een bugje, dus ligt niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Wat ik wel erg jammer vind is dat Galaxy Tuner niet op 2.3.3 werkt. Ik mis vooral de mogelijkheid om via hardware Equalizer aan te passen. Heeft iemand een vervanging voor Galaxy tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Na een lange tijd niet updaten eens weer ingelezen op XDA en kwam uit op Simply Honey v3.6 Rev. Wat vinden jullie van deze rom? Wat mijn aandacht kreeg waren de vermeldingen van betere GPS, WiFi en 3D waar ik met mijn oude Darky versie op Froyo veel last van had.

Ik ben naar stock JVO gegaan met daarop CF-Root v3.2 en daarop via CWM de rom erover. Werkte goed allemaal. Ik kreeg echter problemen toen ik de DamianGTO beta 5, en na alles opnieuw te hebben gedaan ook, de TalonDEV 0.2.1 kernel flashte. Telkens reboots e.d.

Kan iemand adviseren wat de beste setup is qua rom/kernel op dit moment? Waar ik naar zocht waren stabiliteit, lange batterijduur maar ook goede performance. Tsja, wie niet denk ik. CM durf ik nog steeds niet aan. Er waren destijds altijd veel bugs. Schijnt nu minder te zijn alhoewel ik nergens een goede huidige lijst tegen kom. Toch lees je over nog steeds veel rariteiten met de nightly builds.

[ Voor 13% gewijzigd door X1pheR op 02-06-2011 22:07 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X1pheR schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:05:
CM durf ik nog steeds niet aan. Er waren destijds altijd veel bugs. Schijnt nu minder te zijn alhoewel ik nergens een goede huidige lijst tegen kom. Toch lees je over nog steeds veel rariteiten met de nightly builds.
Ik draai nu de meest recente nightly build van CM7, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Helaas is er nog wel wat battery drain aanwezig, maar deze lijkt in iedere nightly build weer ietsje minder te worden.

Op dit moment vindt ik CM7 toch echt wel de moeite waard om te flashen, maar dat is iets persoonlijks. Ik heb altijd CM gehad, en wil ook niets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Voor degene die nog of weer (zoals ik) op Darky 9.5 zitten, klopt het dat je geen aparte achtergrond voor vergrendeling van je telefoon kunt kiezen?
Krijg dan steeds een fc.
Bij de stock froyo kan het wel, en bij 10.1 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:59:
[...]

Ik draai nu de meest recente nightly build van CM7, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Helaas is er nog wel wat battery drain aanwezig, maar deze lijkt in iedere nightly build weer ietsje minder te worden.

Op dit moment vindt ik CM7 toch echt wel de moeite waard om te flashen, maar dat is iets persoonlijks. Ik heb altijd CM gehad, en wil ook niets anders ;)
Idem hier, 1 week DocRom gehad, daarna meteen op CM7 en niet meer vreemd geweest. Overigens
over de drain, ik heb sinds #11/#12 steeds alles geupdate tot aan de experimental #16, echter m nu
dus een totale wipe (interne SD / data / cache / system etc etc etc) gegeven + meteen installeren van
JV6 en ook DAT is meteen voelbaar en te merken. Drain minder groot, vind het nu zelfs lekker om op
de standaard kernel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
X1pheR schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:05:
Na een lange tijd niet updaten eens weer ingelezen op XDA en kwam uit op Simply Honey v3.6 Rev. Wat vinden jullie van deze rom? Wat mijn aandacht kreeg waren de vermeldingen van betere GPS, WiFi en 3D waar ik met mijn oude Darky versie op Froyo veel last van had.

Ik ben naar stock JVO gegaan met daarop CF-Root v3.2 en daarop via CWM de rom erover. Werkte goed allemaal. Ik kreeg echter problemen toen ik de DamianGTO beta 5, en na alles opnieuw te hebben gedaan ook, de TalonDEV 0.2.1 kernel flashte. Telkens reboots e.d.

Kan iemand adviseren wat de beste setup is qua rom/kernel op dit moment? Waar ik naar zocht waren stabiliteit, lange batterijduur maar ook goede performance. Tsja, wie niet denk ik. CM durf ik nog steeds niet aan. Er waren destijds altijd veel bugs. Schijnt nu minder te zijn alhoewel ik nergens een goede huidige lijst tegen kom. Toch lees je over nog steeds veel rariteiten met de nightly builds.
Ik ben erg tevreden over gingerreal.

Erg snel en zuinig. Geen rare fratsen, gewoon goed
Pagina: 1 ... 53 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.