@dacu Hartstikke bedankt!!
MIUI is gebasseerd op CM7Dacuuu schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:51:
Ik zie op XDA dit topic: "[ROM] MIUI 2.3.4 for Galaxy S - v1.5.13 [MCGv1 - Based On Official - IRC!]"
Zijn MIUI en cyanogen samen gegaan? of hoe moet ik dit zien?
Oke..want ik ben met MIUI en CM7 helemaal de weg kwijt..vind die topics daarvan zo rommelig op XDA. heb ze ook nog nooit geflashed hoor, dat dan weer niet.
Je kan hem goed flashen met .pit512kaaasje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:47:
Dacuuu heb je toevallig ook nog de .pit file die bij deze jvk hoort?
http://www.multiupload.com/XZS4QQ6SAN
Ahaa, ik ging ervan uit dat er bij iedere jvk een andere.pit file zou horen. Maar nogmaals hartstikke bedankt!
Verwijderd
Staan wat ik zie zó 10 links voor het grijpen:kaaasje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:39:
Dacuuu het was uiteindelijk niet de versie die ik bedoelde. Ik ben opzoek naar een stock 2.2.1 jvk zover ik weet is dit de versie die ik moet hebben.
PDA_I9000XWJVB - PHONE_I9000XXJVK - CSC_I9000XEEJV3
mocht iemand deze hebben en kunnen uploaden, bij voorbaat dank!
http://tinyurl.com/6bptplh
Succes
JVB is 2.3.3kaaasje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:39:
Dacuuu het was uiteindelijk niet de versie die ik bedoelde. Ik ben opzoek naar een stock 2.2.1 jvk zover ik weet is dit de versie die ik moet hebben.
PDA_I9000XWJVB - PHONE_I9000XXJVK - CSC_I9000XEEJV3
mocht iemand deze hebben en kunnen uploaden, bij voorbaat dank!
Jij zoekt JS5 denk ik? Waarom kijk je niet bij Samfirmware.com. Daar staat alles wat je nodig hebt, inclusief versienummers.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Gisteren met Odin v1.0 I9000XWJVB ## 512.PIT CSC = I9000XEEJV3 van 8 april geflashed. Geplukt van samfirmware.com. Heb last van lag sindsdien, met 2.2.1 was dat niet. Eerste keer flashen na het lezen van goede ervaringen met flashen, krijg ik dit. Balen! Na flashen, factory reset gedaan, heeft niks geholpen
Vanavond oude firmware maar eens terug flashen. Andere opties?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Je kunt JVH van 4 mei flashen. Die is nieuwer en draait hier naar volle tevredenheid.SePtiCTaNk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:23:
Gisteren met Odin v1.0 I9000XWJVB ## 512.PIT CSC = I9000XEEJV3 van 8 april geflashed. Geplukt van samfirmware.com. Heb last van lag sindsdien, met 2.2.1 was dat niet. Eerste keer flashen na het lezen van goede ervaringen met flashen, krijg ik dit. Balen! Na flashen, factory reset gedaan, heeft niks geholpenVanavond oude firmware maar eens terug flashen. Andere opties?
Verwijderd
Welke is dat?BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Je kunt JVH van 4 mei flashen. Die is nieuwer en draait hier naar volle tevredenheid.
Ik zie op samfirmware nog steeds maar 1..
Ik zie er vier JVH (I9000NEEJV3, I9000TDCJV3, I9000ODKJV3 en I9000TENJV3). De lettercode kan ik verder niet terug voeren naar iets bekends, ook niet met behulp van de link op samfirmware.com naar codes.
Verwijderd
Verrek nu zie ik ze ook pas:SSePtiCTaNk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:14:
Ik zie er vier JVH (I9000NEEJV3, I9000TDCJV3, I9000ODKJV3 en I9000TENJV3). De lettercode kan ik verder niet terug voeren naar iets bekends, ook niet met behulp van de link op samfirmware.com naar codes.
Nu even beslissen welke?
Ik heb de nordic (NEE) versie gepakt. Deze bevat in ieder geval gewoon de Nederlandse taal. Enige wat je hoeft te doen is even je APN-settings invullen. Bijkomend voordeel is dat je al die telegraaf en bol.com rommel kwijt bent.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:19:
[...]
Verrek nu zie ik ze ook pas:S
Nu even beslissen welke?
Verwijderd
Die is ook 3 bestands?BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:21:
[...]
Ik heb de nordic (NEE) versie gepakt. Deze bevat in ieder geval gewoon de Nederlandse taal. Enige wat je hoeft te doen is even je APN-settings invullen. Bijkomend voordeel is dat je al die telegraaf en bol.com rommel kwijt bent.
Met repartition aan?
De custom roms van het moment stellen me toch niet 100% tevreden.
Ik heb hem uit het xda topic gedownload en als 3 bestanden geflashed met repartition aan. samfirmware is 1 tarfile
Verwijderd
Dat is dit topic? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:29:
Ik heb hem uit het xda topic gedownload en als 3 bestanden geflashed met repartition aan. samfirmware is 1 tarfile
Nee, ik heb de stock odexedversie gepakt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:33:
[...]
Dat is dit topic? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790
Deze volgens mij: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1066040
Verwijderd
Oke,BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:36:
[...]
Nee, ik heb de stock odexedversie gepakt.
Deze volgens mij: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1066040
Nou ik probeer eerst deze wel.
In elk geval bedankt!
Graag gedaan. Waarschijnlijk weet je het wel, maar deze kun je het beste flashen met 512 pit.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:39:
[...]
Oke,
Nou ik probeer eerst deze wel.
In elk geval bedankt!
Verwijderd
Flashen gelukt.
Alleen nog steeds zelfde batterij problemen.
Niet functioneren zonder lader.
Ook battery stats al gewiped.
Iemand nog een oplossing.
Anders breng ik hem morgen even naar een Samsung servicecenter maar ben bang dat die niet meer doen dan met Odin nieuwe firmware flashen...
Anders breng ik hem morgen even naar een Samsung servicecenter maar ben bang dat die niet meer doen dan met Odin nieuwe firmware flashen...
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat er iets met je toestel zelf wat aan de hand is. Ik zou inderdaad langs het servicecenter gaan met de stock jvh:)Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:44:
Flashen gelukt.
Ik heb zojuist de originele firmware geflashed, maar het blijft laggy.
Ik gebruik Odin v1.0, 512 pit, en doe een factory reset na de flash. Doe toch niks verkeerd?
Ik gebruik Odin v1.0, 512 pit, en doe een factory reset na de flash. Doe toch niks verkeerd?
Lijkt me een hardware probleem..i.i.g geen software issue.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:44:
Flashen gelukt.
Tubes....It's what make music music!
De firmware die origineel op mijn toestel stond was btw niet bovenstaande firmware. Ik kwam nog een screencapture tegen op het toestel dat ik had gemaakt (not badIk heb zojuist de originele firmware geflashed, maar het blijft laggy.
PDA I9000XWJS8
PHONE I9000XXJPY
CSC I900XXJS5
Build info 2011.03
Ben nu een pakket aan het downloaden met als datum maart 2011 en PDA I9000XWJS8. Als de andere bestanden ook gelijk zijn aan hierboven, gata die er weer op. maar het zo toch eigenlijk niet uit moeten maken welke firmware er op staat.
Wel vreemd btw, als ik nu I9000XWJS5 wil updaten via KIES of het toestel zelf, zegt ie dat er geen nieuwere is. En dat terwijl die er dus wel is, namelijk de I9000XWJS8 versie.
JS8 is niet officieel in Nederland volgens mij..SePtiCTaNk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:13:
[...]
De firmware die origineel op mijn toestel stond was btw niet bovenstaande firmware. Ik kwam nog een screencapture tegen op het toestel dat ik had gemaakt (not bad).
PDA I9000XWJS8
PHONE I9000XXJPY
CSC I900XXJS5
Build info 2011.03
Ben nu een pakket aan het downloaden met als datum maart 2011 en PDA I9000XWJS8. Als de andere bestanden ook gelijk zijn aan hierboven, gata die er weer op. maar het zo toch eigenlijk niet uit moeten maken welke firmware er op staat.
Wel vreemd btw, als ik nu I9000XWJS5 wil updaten via KIES of het toestel zelf, zegt ie dat er geen nieuwere is. En dat terwijl die er dus wel is, namelijk de I9000XWJS8 versie.
Firmwares die op Samfirmware staan zijn gelekt. Niet alle releases zijn officieel uitgebracht.. Kijk nu maar naar de Gingerbread firmwares.. zijn er genoeg op Samfirmware.. maar de officiele gaan ze deze maand pas weer uitbrengen.SePtiCTaNk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:13:
[...]
De firmware die origineel op mijn toestel stond was btw niet bovenstaande firmware. Ik kwam nog een screencapture tegen op het toestel dat ik had gemaakt (not bad).
PDA I9000XWJS8
PHONE I9000XXJPY
CSC I900XXJS5
Build info 2011.03
btw
Js8 stond hier toch echt origineel op mijn SGS. De gedownloade js8 is een pakket zonder pda, phone en csc bestand. Moet nog even uitvogelen hoe dat te flashen. De js5 lijkt nu overigens wel prima te draaien, van de lag van gisteren merk ik niet meer zoveel.
Verwijderd
Dan heb je één file die stop je bij odin in PDA, vervolgens kijk je of repartition uitstaat en je druk op start.SePtiCTaNk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:26:
Js8 stond hier toch echt origineel op mijn SGS. De gedownloade js8 is een pakket zonder pda, phone en csc bestand. Moet nog even uitvogelen hoe dat te flashen. De js5 lijkt nu overigens wel prima te draaien, van de lag van gisteren merk ik niet meer zoveel.
Leuke combinatie gevonden. Darky's V10 Final met TW4 met Kernel FuguMod 3.8 bleeding Edge ultra.
In fuguapp /system >ext4 /data >jfs /dbdata > jfs /cache >jfs
Snelheid voorbij de brandweer..
Dus je hebt alleen het systeem op EXT4 staan, en de rest op standaard?silitek schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:52:
Leuke combinatie gevonden. Darky's V10 Final met TW4 met Kernel FuguMod 3.8 bleeding Edge ultra.
vergelijkbaar met CM7/Miui.. ik merk toch een verschil als ik over stap op een samsumg rom..silitek schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:52:
Misschien wel sneller, Thommy i.i.g net zo snel.thommy86 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:15:
[...]
vergelijkbaar met CM7/Miui.. ik merk toch een verschil als ik over stap op een samsumg rom..
JuistCartman! schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:15:
Standaard is rfs, niet jfs dus is wel anders.
[ Voor 24% gewijzigd door silitek op 18-05-2011 17:05 . Reden: toevoeging ]
Gewoon met Odin 1.0 en zonder het pit bestand??Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:11:
[...]
Dan heb je één file die stop je bij odin in PDA, vervolgens kijk je of repartition uitstaat en je druk op start.
[ Voor 13% gewijzigd door SePtiCTaNk op 18-05-2011 17:39 ]
1 file flash geen pit..Odin 1.3 of hoger allemaal goed.SePtiCTaNk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:28:
[...]
Gewoon met Odin 1.0 en zonder het pit bestand??
O, en:
- Select Re-Partition when you have 3 files!
- Don't select Re-Partition if you have one file!

Verwijderd
Mijn probleem is trouwens geen hardware.
Onder de JPU herstelrom van AW werkt alles.
Onder MIUI en CM7 ook. (al is MIUI natuurlijk gewoon een cm7 build)
Onder de JPU herstelrom van AW werkt alles.
Onder MIUI en CM7 ook. (al is MIUI natuurlijk gewoon een cm7 build)
Ik heb de nieuwe JVH firmware van "xda doc" er op gezet.
Modem: JVO
Nu krijg ik geen internet meer op mn galaxy!!
Ik heb de APN ingesteld, maar krijg maar geen verbinding!!
... nieuwe ROM er op zetten maar???
(wifi werkt prima)
(wifi werkt prima)
Misschien toch een foutje in je APN instellingen ??? Anders een CSC XEN flashenmaurits82 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:16:
(wifi werkt prima)
[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 18-05-2011 20:52 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik had perongelijk .nl ingetikt in mijn APN adres van Vodafone, ik zoeken en zoeken, moest het .com zijn..kleine foutjes zijn zo gemaakt!maurits82 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:16:
(wifi werkt prima)
HELD!!Dacuuu schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:56:
[...]
Ik had perongelijk .nl ingetikt in mijn APN adres van Vodafone, ik zoeken en zoeken, moest het .com zijn..kleine foutjes zijn zo gemaakt!
(staat dus verkeerd op sommige sites)
Maar hij werkt als een tiet! Merci!
Als ik een volledige back-up maak van Froyo (2.2.1 Doc's Rom) via TB en naar Gingerbread ga, kan ik dan zonder problemen alle apps + settings restoren?
Ik wil namelijk Darky's of Doc's 2.3.3 versie eens proberen.
Voor de zekerheid maak ik ook nog een nandroid backup, zodat ik veilig terug kan.
Voor de zekerheid maak ik ook nog een nandroid backup, zodat ik veilig terug kan.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
CM7 is nu officieel ondersteund op de Galaxy S. De batterij schijnt weer een stuk beter zijn sinds de laatste update. Vandaag maar eens testen.
Normaal doe ik ca 16uur met mijn batterij op CM7, dit lijkt weinig maar ik gebruik mijn toestel wel zeer veel.
2 exchange accounts,
1 gmail,
Whatsapp (ca 100 berichten per dag, sinds de groupchat feature.)
Tweetdeck.
Facebook.
5-10 gesprekken.
Gisteren ook nog 16 foto's gemaakt.
Batterij was helemaal leeg na 15 uur en 47 minuten.
Normaal doe ik ca 16uur met mijn batterij op CM7, dit lijkt weinig maar ik gebruik mijn toestel wel zeer veel.
2 exchange accounts,
1 gmail,
Whatsapp (ca 100 berichten per dag, sinds de groupchat feature.)
Tweetdeck.
Facebook.
5-10 gesprekken.
Gisteren ook nog 16 foto's gemaakt.
Batterij was helemaal leeg na 15 uur en 47 minuten.
Op diverse fora wordt aangegeven, dat er problemen zijn ontstaan. Niet alle app's werken probleemloos op Gingerbread, terwijl ook de instellingen van de apps gemaakt onder Froyo, soms conflicten kunnen veroorzaken in Gingerbread.imdos schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:07:
Als ik een volledige back-up maak van Froyo (2.2.1 Doc's Rom) via TB en naar Gingerbread ga, kan ik dan zonder problemen alle apps + settings restoren?
Dus het beste is een clean install.
[ Voor 10% gewijzigd door Embryo1 op 19-05-2011 10:57 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik draai GingerReal 3.6 en heb echt idioot weinig battery usage. Zit nu nog op 87% na 4 uur ontkoppeld te zijn
das mooi, maar als je ook niks heb draaien zal die ook niet veel gebruiken.418O2 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:42:
Ik draai GingerReal 3.6 en heb echt idioot weinig battery usage. Zit nu nog op 87% na 4 uur ontkoppeld te zijn
wat voor app's heb je aanstaan? whatsapp, wifi om maar iets te roepen
whatsapp, twitter, friendcaster, GMail. Niet gebeld, wel gewhatsapped.
normaal had ik na een werkdag 45-50% accu over (doe overdag niet veel met mijn telefoon tijdens mijn werk natuurlijk) en gisteren zat ik nog op 72% bij hetzelfde gebruik.
GingerReal is een erg fijne, stabiele en zuinige rom.
normaal had ik na een werkdag 45-50% accu over (doe overdag niet veel met mijn telefoon tijdens mijn werk natuurlijk) en gisteren zat ik nog op 72% bij hetzelfde gebruik.
GingerReal is een erg fijne, stabiele en zuinige rom.
Verwijderd
Wat bedoel je met officieel ondersteund? Is- en blijft nog steeds even een experimentalJay-v schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:15:
CM7 is nu officieel ondersteund op de Galaxy S. De batterij schijnt weer een stuk beter zijn sinds de laatste update. Vandaag maar eens testen.
MOD wat ik zo zie.
Er staat nog steeds enkel een versie van de 15de op ja, die is retegoed qua batterij,
of heb je reeds een nieuwere kunnen spotten?
Er is ook al een versie van de 16de...die kan je met de rom-manager installerenVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Wat bedoel je met officieel ondersteund? Is- en blijft nog steeds even een experimental
MOD wat ik zo zie.
Er staat nog steeds enkel een versie van de 15de op ja, die is retegoed qua batterij,
of heb je reeds een nieuwere kunnen spotten?
Maar met officieel ondersteund, wordt bedoeld, dat er nu rechtstreeks door het CM team builds worden gemaakt voor de galaxy s
Dus we krijgen exact dezelfde CM versies als alle andere toestellen waarop het draait.
Dit was tot nu toe niet zo. De galaxy S developers van CM moesten elke keer handmatig de wijzigingen doorvoeren van de mainline naar hun eigen project
Verwijderd
Een 'update' dus waarschijnlijk? Of een volledige versie? Ik gebruik de Rom Manager niet.TripleQ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:01:
[...]
Er is ook al een versie van de 16de...die kan je met de rom-manager installeren
EDIT: zie 'm al ja, staat een versie van >93 MB op van vandaag (19de om 9:43)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 12:15 ]
Ik vind de rom-manager wel handig werken ben ik achtergekomen...
Je klikt gewoon op 'Download' rom, en je krijgt een overzichtje te zien welke er beschikbaar zijn. Je klikt de nieuwste versie aan, ook klik je gapps aan. En hij begint te downloaden op de achtergrond.
Paar minuten later is die klaar, even rebooten en de nieuwste versie wordt geïnstalleerd.
Zeker nu het officieel CM ondersteund is zullen er regelmatig updates komen denk ik
Overigens zie ik op de rom-manager als laatste versie (en enigste) die van de 16de
Je klikt gewoon op 'Download' rom, en je krijgt een overzichtje te zien welke er beschikbaar zijn. Je klikt de nieuwste versie aan, ook klik je gapps aan. En hij begint te downloaden op de achtergrond.
Paar minuten later is die klaar, even rebooten en de nieuwste versie wordt geïnstalleerd.
Zeker nu het officieel CM ondersteund is zullen er regelmatig updates komen denk ik
Overigens zie ik op de rom-manager als laatste versie (en enigste) die van de 16de
[ Voor 8% gewijzigd door TripleQ op 19-05-2011 12:24 ]
Zie hem ook staan, maar je kan alleen downloaden met de betaalde versie, is er nog ergens anders een dl link beschikbaar van de laatste build?TripleQ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:23:
Op dit moment draait er op mijn vrouws telefoon Darky's rom 9.5. Deze kon ik er vrij simpel opzetten middels een tut.
Uiteraard heb ik nu opdracht gekregen om de RC6 (v10) erop te zetten (ik WIL gingerbread..!!
. )
Onderstaande link geeft een heel duidelijke howto, verwacht dan ook geen problemen eerlijk gezegd.
http://www.darkyrom.com/c...dark_core_2-2-first.2382/
Echter mijn vraag: Is het verstandig om bepaalde dingen te backuppen mocht er iets mis gaan?
en dan doel ik meer op systeembestanden die bij een potential brick echt nodig zijn om te unbricken?
(contacten, mail en apps e.d. zijn niet zo boeiend).
Meen een keer eergens gelezen te hebben dat je bepaalde mappen het beste kon backuppen? (lib?)
tips are welcome.
Uiteraard heb ik nu opdracht gekregen om de RC6 (v10) erop te zetten (ik WIL gingerbread..!!
Onderstaande link geeft een heel duidelijke howto, verwacht dan ook geen problemen eerlijk gezegd.
http://www.darkyrom.com/c...dark_core_2-2-first.2382/
Echter mijn vraag: Is het verstandig om bepaalde dingen te backuppen mocht er iets mis gaan?
en dan doel ik meer op systeembestanden die bij een potential brick echt nodig zijn om te unbricken?
(contacten, mail en apps e.d. zijn niet zo boeiend).
Meen een keer eergens gelezen te hebben dat je bepaalde mappen het beste kon backuppen? (lib?)
tips are welcome.
Ik zit nog steeds lekker op Darkys v10 rc6, dit word echt een top rom als de final release uitkomt, ik ben nu van de lader sinds 8:08, het is nu 12:38, en hij staat op 91 % batterij, nou applaus hoor, denk je vast, je hebt er niks op gedaan?, heb ondertussen al gewhatsapped, 2 fotos gemaakt, 2 x gebeld, en een half uur een spelletje gespeeld.
kortom laat maar komen die final!
Verwijderd
Ofwel een update. Daar is menig persoon voor NU niet mee geholpen, veel mensen stappenTripleQ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:23:
over op CM7, zul je zien, maar enkel met een betaalde app kun je 'updaten', daarom gebruik
ik 'm ook nooit. Eens in de gaten houden wanneer de intial op sourceforge komt.
Nee dusAlieunited schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:50:
[...]
Zie hem ook staan, maar je kan alleen downloaden met de betaalde versie, is er nog ergens anders een dl link beschikbaar van de laatste build?
Ik ga even voor je kijken nu in ieder geval.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 13:19 ]
heb ook dezelfde darky, (was zogegezegd de final) maar had last van een aantal keren spontaan rebooten, wilde hem eerst daarom weer verwijderen, maar heb automatisch draaien uitgezet, en nu daar geen last meer van, dus voorlopig hou ik hem ook nog...heb trouwens damian kernel 1200mhz drop en gaat als een tierelierzippy1990 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:57:
Ik zit nog steeds lekker op Darkys v10 rc6, dit word echt een top rom als de final release uitkomt, ik ben nu van de lader sinds 8:08, het is nu 12:38, en hij staat op 91 % batterij, nou applaus hoor, denk je vast, je hebt er niks op gedaan?, heb ondertussen al gewhatsapped, 2 fotos gemaakt, 2 x gebeld, en een half uur een spelletje gespeeld.
Samsung Flip 7
Toevallig, ik had ook last van dat spontaan rebooten, opzich niet zo heel erg, maar blij dat ik nu weet waar het aan ligt, had toevallig sinds kort automatisch draaien uitstaan en heb er idd geen last meer van, heb je misschien nog een linkje naar die kernel met een kleine tutorial, wilde altijd al wat hoger dan men 1 ghz gaandave1972 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:19:
[...]
heb ook dezelfde darky, (was zogegezegd de final) maar had last van een aantal keren spontaan rebooten, wilde hem eerst daarom weer verwijderen, maar heb automatisch draaien uitgezet, en nu daar geen last meer van, dus voorlopig hou ik hem ook nog...heb trouwens damian kernel 1200mhz drop en gaat als een tierelier![]()
komt ie http://www.androidworld.n...mian-gto-gingerbread.htmlzippy1990 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Toevallig, ik had ook last van dat spontaan rebooten, opzich niet zo heel erg, maar blij dat ik nu weet waar het aan ligt, had toevallig sinds kort automatisch draaien uitstaan en heb er idd geen last meer van, heb je misschien nog een linkje naar die kernel met een kleine tutorial, wilde altijd al wat hoger dan men 1 ghz gaan
[ Voor 12% gewijzigd door dave1972 op 19-05-2011 13:39 ]
Samsung Flip 7
Geweldig, hebben we weer wat te doen vanmiddag , heuj !dave1972 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:36:
[...]
komt ie http://www.androidworld.n...mian-gto-gingerbread.htmlenne je hoeft er verder niks aan te veranderen of wat dan ook gewoon flashen en klaar ( wel f setcpu drop zetten om m voluit te zetten of eventueel te verlagen )
Ik heb een klein probleempje. Ik heb net geprobeerd MIUI MGV2 op mijn Galaxy S te zetten. Ik ben een heel eind gekomen totdat ik de zip van MIUI geinstalleerd heb via "install zip from SD card". Hierna moet je je telefoon via Recovery weer opnieuw opstarten. Dit heb ik gedaan alleen start de telefoon dan weer in Recovery op en wordt de rom zelf dus niet geinstalleerd. Ik heb alle stappen doorlopen en netjes de Speedmod kernel via Odin geflashed, daarna efs backup via recovery geinstalleerd, daarna de cm7 kernel via odin geflashed, de system data en cache geformat en als laatste de MIUI zip via recovery geinstalleerd. Toen ik na de zip installatie weer rebootte, kwam ik vreemd genoeg weer in CWM recovery.
Mijn vraag is of ik gewoon een stock android versie kan installeren. Omdat het flashen dus niet goed is gegaan en je het eigenlijk halverwege onderbreekt, vraag ik mij af of dit veilig is. Wat nog mooier zou zijn is als ik MIUI met een simpele flash alsnog erop kan krijgen, maar die vraag is al een stuk ingewikkelder.
Ik heb al op verschillende sites gekeken maar heb niks kunnen vinden.
Mijn vraag is of ik gewoon een stock android versie kan installeren. Omdat het flashen dus niet goed is gegaan en je het eigenlijk halverwege onderbreekt, vraag ik mij af of dit veilig is. Wat nog mooier zou zijn is als ik MIUI met een simpele flash alsnog erop kan krijgen, maar die vraag is al een stuk ingewikkelder.
http://www.cyanogenmod.co...g-galaxy-s-series-supportVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Wat bedoel je met officieel ondersteund? Is- en blijft nog steeds even een experimental
MOD wat ik zo zie.
Stond gister op twitter.
Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan met flashen.. of je hebt een verkeerde bootloader.. als je de ESF backup hebt gedaan kun je heel makkelijk verder..hank1992 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:57:
Ik heb een klein probleempje. Ik heb net geprobeerd MIUI MGV2 op mijn Galaxy S te zetten. Ik ben een heel eind gekomen totdat ik de zip van MIUI geinstalleerd heb via "install zip from SD card". Hierna moet je je telefoon via Recovery weer opnieuw opstarten. Dit heb ik gedaan alleen start de telefoon dan weer in Recovery op en wordt de rom zelf dus niet geinstalleerd. Ik heb alle stappen doorlopen en netjes de Speedmod kernel via Odin geflashed, daarna efs backup via recovery geinstalleerd, daarna de cm7 kernel via odin geflashed, de system data en cache geformat en als laatste de MIUI zip via recovery geinstalleerd. Toen ik na de zip installatie weer rebootte, kwam ik vreemd genoeg weer in CWM recovery.
Zorg dat je een goede Froyo versie flasht met odin, ik zou voor JPU gaan.. deze bevat sowieso de bootloader..
na de reboot kan je de CM7 kernel flashen en zo dus de miui zip flashen..
- Froyo flashen met bootloader (JPU)
- CM7 kernel
- miui Zip
Good luck..!
Bedankt! Ben al bezig met flashen..
Even een rom flashen zit er niet bij voor mij helaas
Even een rom flashen zit er niet bij voor mij helaas
Darky's 10.1 is bijna klaar blijkbaar, wat mooi is want Darky heeft een motorongeval gehad en ging enkele weken niet meer aan zijn ROM werken. Waarschijnlijk was het moeilijk om ermee te stoppen.
heb je de hele tijd data aan staan ?zippy1990 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:57:
Heb deze ook draaien nu, draait eigenlijk wel prima. merk weinig verschil met mijn originele firmware. Wel af en toe een beetje lag, maar dat het ik met met álle andere firmwares dan de originele gehad. If it wasn't broke..BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Je kunt JVH van 4 mei flashen. Die is nieuwer en draait hier naar volle tevredenheid.
Verwijderd
Voor de lol even Miui erop gezet. Ziet er leuk uit allemaal, alleen toch wel wat traag, althans alleen tijdens het browsen en soms bij scrollen door de menu's.
Bij Miui en cm7 kun je bij de voodo app de kleuren van het scherm veranderen. Nu kun je ook handmatig de kleuren verstellen. Nu heb ik alles op maximaal gezet, waardoor het scherm een heel stuk helderder wordt dan de standaard max. Is dit schadelijk voor het scherm?/kortere levensduur van het scherm, of alleen een kortere duur van de accu?
Bij Miui en cm7 kun je bij de voodo app de kleuren van het scherm veranderen. Nu kun je ook handmatig de kleuren verstellen. Nu heb ik alles op maximaal gezet, waardoor het scherm een heel stuk helderder wordt dan de standaard max. Is dit schadelijk voor het scherm?/kortere levensduur van het scherm, of alleen een kortere duur van de accu?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 21:25 ]
Nee hoor, als ik het goed begrijp kan je met die versie vanaf een samsung froyo rechtstreeks naar CM upgraden met ClockworkMod.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:18:
[...]
Ofwel een update. Daar is menig persoon voor NU niet mee geholpen, veel mensen stappen
over op CM7, zul je zien, maar enkel met een betaalde app kun je 'updaten', daarom gebruik
ik 'm ook nooit. Eens in de gaten houden wanneer de intial op sourceforge komt.
Zojuist de eerste nightly geinstalleerd...Gewoon zonder wipe aan te vinken. Werkt allemaal prima! De batterij houd het makkelijk een dag vol, en alles werkt supersnel
Dan is die met zijn scooterbrommermotor snel onderuit gegaan dan..VanStino schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:10:
Darky's 10.1 is bijna klaar blijkbaar, wat mooi is want Darky heeft een motorongeval gehad en ging enkele weken niet meer aan zijn ROM werken. Waarschijnlijk was het moeilijk om ermee te stoppen.
Verwijderd
Cyanogenmod 7 draait weer heerlijk!
Voor de afwijkende handleiding, t.o.v. voorheen, tutorial op AW
is nu een seconde geleden ook weer aangepast.
Voor de afwijkende handleiding, t.o.v. voorheen, tutorial op AW
is nu een seconde geleden ook weer aangepast.
En hoe gaat het met de batterijduur? Eerlijk gezegd ben ik aangenaam verwend door de goede batterijduur van Tweaky's en Darky's roms maar is er toch een behoorlijke interesse in cm7.
Ik heb Damian ook geïnstalleerd, samen met Darky V.10.0 RC6.
Loopt als een tierelier, vraag me alleen even af waar ik kan zien of ik de 1200mhz ook haal. Kan ik de hoogte ook instellen.
Loopt als een tierelier, vraag me alleen even af waar ik kan zien of ik de 1200mhz ook haal. Kan ik de hoogte ook instellen.
dave1972 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:19:
[...]
heb ook dezelfde darky, (was zogegezegd de final) maar had last van een aantal keren spontaan rebooten, wilde hem eerst daarom weer verwijderen, maar heb automatisch draaien uitgezet, en nu daar geen last meer van, dus voorlopig hou ik hem ook nog...heb trouwens damian kernel 1200mhz drop en gaat als een tierelier![]()
Verwijderd
Mijn batterij ging sinds de updates van resp. 11/15/16 mei al zéér veel langer mee,Silvin schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:59:
En hoe gaat het met de batterijduur? Eerlijk gezegd ben ik aangenaam verwend door de goede batterijduur van Tweaky's en Darky's roms maar is er toch een behoorlijke interesse in cm7.
vandaag die nieuwe update wijze / Rom geïnstalleerd, dus ik weet met een paar
uurtjes hoe mijn batterijverbruik is
Je eerst zin geeft me genoeg vertrouwenVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:06:
[...]
Mijn batterij ging sinds de updates van resp. 11/15/16 mei al zéér veel langer mee,
vandaag die nieuwe update wijze / Rom geïnstalleerd, dus ik weet met een paar
uurtjes hoe mijn batterijverbruik is.
Verwijderd
Zeker, voor mij is de trigger tot het kopen van de SGS2 nog even een klein
'jij wacht maar even lekker...'-puntje
.
'jij wacht maar even lekker...'-puntje
Iemand een oplossing voor het volgende; ?
Situatie; Telefoon nog nooit geflashed of wat dan ook, enkel standaard Market apps erop.
Wordt vanmiddag gebeld, halverwege het gesprek loopt er blijkbaar een app vast. Gesprek wordt verbroken en interface valt weg. Ik herstart de telefoon en krijg na het standaard Samsung scherm niets buiten dat hij met een bepaalde interval trilt.
Herstarten en het liedje start weer van begin, download modus is wel toegangkelijk.
Zojuist getracht default firmware te flashen met Odin maar krijg in alle gevallen onderstaande error.
<ID:0/011> Added!!
<ID:0/011> Odin v.3 engine (ID:11)..
<ID:0/011> File analysis..
<ID:0/011> SetupConnection..
<ID:0/011> Initialzation..
<ID:0/011> Set PIT file..
<ID:0/011> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/011>
<ID:0/011> Re-Partition operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Situatie; Telefoon nog nooit geflashed of wat dan ook, enkel standaard Market apps erop.
Wordt vanmiddag gebeld, halverwege het gesprek loopt er blijkbaar een app vast. Gesprek wordt verbroken en interface valt weg. Ik herstart de telefoon en krijg na het standaard Samsung scherm niets buiten dat hij met een bepaalde interval trilt.
Herstarten en het liedje start weer van begin, download modus is wel toegangkelijk.
Zojuist getracht default firmware te flashen met Odin maar krijg in alle gevallen onderstaande error.
Pit bestand geselecteerd?
[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 20-05-2011 14:48 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Ik zie dat 1.5.20 op internet staat. Ik heb 1.5.13.
Hoe update ik deze nu? Gewoon op de interne geheugenkaart zetten en in de recovery mode aanklikken?
Ik heb 1.5.16 in het engels maar zie er wel een language pack bij staan. Is dit ook voor NL?
Blijven al mijn gegevens bewaard?
Ik had vandaag voor het eerst 1.5.13 erop gezet.
Hiervoor heb ik deze handleiding gebruikt:
http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/
Sorry voor mijn noob vragen maar ben er vrij nieuw mee...
Hoe update ik deze nu? Gewoon op de interne geheugenkaart zetten en in de recovery mode aanklikken?
Ik heb 1.5.16 in het engels maar zie er wel een language pack bij staan. Is dit ook voor NL?
512 (zou de juiste moeten zijn) / 513 / 803 Allemaal zelfde error...boaty schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:47:
Pit bestand geselecteerd?
Het beste is denk ik om de versie van deze website te nemen: http://forum.xda-develope...=13372250&postcount=10049Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:48:
Ik zie dat 1.5.20 op internet staat. Ik heb 1.5.13.
en dan te installeren via CWM.
Verwijderd
En dat betekent op de interne geheugenkaart zetten en installen via de recovery mode? Moet ik dan lagfix uitzetten?martijn00 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:03:
[...]
Het beste is denk ik om de versie van deze website te nemen: http://forum.xda-develope...=13372250&postcount=10049
en dan te installeren via CWM.
Weet niet wat er nu gewijzigd is maar telefoon boot ook niet meer de standard modus (scherm blijft eeuwig zwart). Download modus is nog steeds toegankelijk...
Wat zijn dan precies de instellingen waar je mee flashed. Re-partition aangevinkt?
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Probeer nu de default erin te flashen;boaty schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:20:
Wat zijn dan precies de instellingen waar je mee flashed. Re-partition aangevinkt?
Re-partition aangevinkt
Losse PDA/Phone/CSC van deze link gebruik ik nu. Het lijkt echt geen fluit uit te maken wat ik probeer. Krijg of re-partition failed. Of (indien ik re-partition uitvink) No pit partition
<ID:0/011> Enter CS for MD5..
<ID:0/011> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<ID:0/011> Please wait..
<ID:0/011> Checking MD5 finished Sucessfully..
<ID:0/011> Leave CS..
Dat klinkt niet goed. Lijkt erop dat de telefoon de partitie indeling op de een of andere manier kwijt is en dat Odin ook niet meer in staat is een nieuwe partitie indeling te maken. Lijkt erop dat je langs een servicepunt moet, want klinkt mij niet in de oren als een probleem dat je zelf op kunt lossen. Kun je btw nog in de recovery mode komen?
[ Voor 6% gewijzigd door boaty op 20-05-2011 15:32 ]
Dit heb ik ook gehad. Heb toen stock froyo geïnstalleerd volgens deze methode: http://www.theandroidsoul...-2-2-install-revert-back/hank1992 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:57:
En heb toen de stappen die hier: http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/ omschreven staan opnieuw gevolgd.
Draai nu al een tijdje MIUI, en ik ga zeker niet snel meer terug.
even set cpu downloaden en installerenLaska1 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:00:
Ik heb Damian ook geïnstalleerd, samen met Darky V.10.0 RC6.
[...]
Samsung Flip 7
Net de laatste nightly (van 19-5) van cm7 geflashed.
Gedownload vanaf:
http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd
Bovenste file pakken cm_galaxysmtd_full-7.zip
Daarna heb ik vanuit rommmanager install rom from sd gedaan met een wipe van de dalvik cache en een backup.
Zo hoef je geen volledige wipe te doen en alles werkt nog perfect. Ik kom overigens van 9-5 build.
Gedownload vanaf:
http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd
Bovenste file pakken cm_galaxysmtd_full-7.zip
Daarna heb ik vanuit rommmanager install rom from sd gedaan met een wipe van de dalvik cache en een backup.
Zo hoef je geen volledige wipe te doen en alles werkt nog perfect. Ik kom overigens van 9-5 build.
Verwijderd
Wat ik ervan begreep is dat als je een 'update' doet de updater automatisch gaat vragen WAT te doen
een wipe of non-wipe. Heb zelf wel alles netjes geformatteerd net (vandaag). Straks even kijken wat 't
makkelijkst is, probeer dan ook even wat 'wijzes' uit, want heb geen zin eigenlijk om Rom Manager te
gaan kopen (voor nu) om enkel wat te mogen kunnen updaten via de automatische manier.
een wipe of non-wipe. Heb zelf wel alles netjes geformatteerd net (vandaag). Straks even kijken wat 't
makkelijkst is, probeer dan ook even wat 'wijzes' uit, want heb geen zin eigenlijk om Rom Manager te
gaan kopen (voor nu) om enkel wat te mogen kunnen updaten via de automatische manier.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 16:53 ]
kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:52:
Wat ik ervan begreep is dat als je een 'update' doet de updater automatisch gaat vragen WAT te doen

Samsung Flip 7
Ik heb de gratis versie gebruikt en hij vraagt inderdaad wat te doen:
Wipe; Wipe Dalvik; Backup.
Verwijderd
Ja, kun je over 'het verboden woord' gaan praten maar menig persoon die óf voor het eerst flasht
óf gewoon geen zin heeft in het verkrijgen van app's op niet-legale wijze moet gewoon ook op een
andere manier zijn/haar updates van de CM7 nightly's kunnen doen. Ik weet dat het via de Rom
Manager kan, met kiezen van die .ZIP en dan data/cache of cache wipen, maar wat is wijsheid?
Je kunt het immers ook met CWM doen die 'updates', ik weet alleen niet of het systeem je dan
gaat vragen:
1. updaten
2. full
óf gewoon geen zin heeft in het verkrijgen van app's op niet-legale wijze moet gewoon ook op een
andere manier zijn/haar updates van de CM7 nightly's kunnen doen. Ik weet dat het via de Rom
Manager kan, met kiezen van die .ZIP en dan data/cache of cache wipen, maar wat is wijsheid?
Je kunt het immers ook met CWM doen die 'updates', ik weet alleen niet of het systeem je dan
gaat vragen:
1. updaten
2. full
Verwijderd
Welke heb jij gekozen? Backup + enkel dalvik cache dan hè?Alieunited schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:57:
Ik heb de gratis versie gebruikt en hij vraagt inderdaad wat te doen:
yepVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:59:
[...]
Welke heb jij gekozen? Backup + enkel dalvik cache dan hè?
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.