Acties:
  • 0 Henk 'm!
iefie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:11:
Heb ook de GB erop gezet, maar dacht dat hij er anders uit zou zien dan de vorige roms, maar zie totaal geen verschil. snelheid ook vrijwel gelijk.
Bijv. js3 en js5 enz enz zien er hetzelfde uit.
dus een hele meerwaarde en dehype rond GB is een beetje overdreven allemaal.
Ga nu ff wachten op Darky met GB.
Gingerbread is heel iets anders dan Froyo. En wat snelheid betreft is er bij jou is niet goed. GB is vele malen sneller dan froyo. Natuurlijk is de outlay bijna het zelfde.

Dus froyo :w en GB *O*

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
gwystyl schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:58:
[...]

Dat heb ik ook op mijn spica, daar staat hij na verloop van tijd (ong een dag) steeds 169 sec voor. Ik gebruik nu clocksync om hem elke drie uur goed te zetten.
Thnx voor die tip ;)

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik Darky's v9.5 Extreme Edition gedownload en de 250MB grote zip op het interne geheugen van mijn Galaxy S gezet. Deze heb ik gekopieerd naar de map Phone > DCM > Camera. Ik was in de veronderstelling dat de plek niet uitmaakte, omdat ik er vanuit ging dat je bij het opstarten in recovery mode er naartoe kon browsen. Op mijn Galaxy S stond Froyo 2.2 (die had ik via Kies erop gekregen een tijdje terug).

Daarna heb ik mijn telefoon in Recovery Mode opgestart (Press and hold Volume-UP + Home +Power at the same time). So far so good.

4- In the Recorvery Mode Disable all your Lagfixes ( Disable both normal and /system lagfixes)

Dit punt ben ik niet tegengekomen in het lijstje, dus ik ben meteen doorgegaan naar punt 5:

5- Select WIPE data factory/reset.

Dit is ook gebeurd inmiddels. Maar bij de volgende punten gaat het mis:

6- Select: install zip from sdcard
7- Select: choose zip from sdcard
8- Now choose the zip file (Darkys_v9.5_Extreme_Edition.zip) and select after that: YES
9 - After the process completes, press Go Back and then press Reboot
10- Once the Phone Boots, the procedure is complete!!!

Want punt 6 kan ik niet uitvoeren. Er staat bij mijn in het menu alleen 'reboot system now', 'apply sdcard:update.zip', 'wipe data/factory reset', 'wipe cache partition' en 'format internal sd-card'.
Wanneer ik 'apply sdcard:update.zip' kies, dan krijg ik een melding dat in mnt/internal-sd/update.zip niet gevonden is. Ik kan helaas nergens browsen naar mijn file Darkys_v9.5_Extreme_Edition.zip.

Waarschijnlijk heb ik er te licht over gedacht. Ik ging er echt vanuit dat dit alles was wat ik moest doen. Maar ik kan niet eens de juiste zip file selecteren... Please help. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Ligt aan je cwm versie. Kan je die zip niet hernoemen en in de root plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Hoe zit het met nederlandse CSC's in JVK? De standaard heeft gewoon nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
NetXtreme schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:05:
Hoe zit het met nederlandse CSC's in JVK? De standaard heeft gewoon nederlandse?
Die werkt nog niet, nu nog even zelf je APN instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
PIT Maakt niet zoveel uit neem ik aan? gewoon 512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:41:
Ligt aan je cwm versie. Kan je die zip niet hernoemen en in de root plaatsen?
Yep, zojuist een hernoemde versie update.zip naar de root gekopieerd en hij werd gevonden.

Alleen hij komt nu met de foutmelding:
E:signature verification failed
Installation aborted.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:14:
[...]

Dat had ik al geprobeerd maar mijn PC zag mijn Samsung niet meer. Maar ik heb het zojuist nog eens geprobeerd en hij wordt weer gevonden. Ik zal het eens proberen met renamen ja.
Je hebt idd geen 2e recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:18:
[...]

Wat is dat precies als ik vragen mag? Hij doet het nu gelukkig wel weer. Ik kan gewoon bellen en mijn contacten staan er nog in. Het enige wat ik eigenlijk had gedaan was een wipe data/factory reset. Updaten met de nieuwe zip lukt niet.

Of zie ik sowieso allemaal dingen over het hoofd en moet er nog veel meer gebeuren dan het installeren van die zip die al klaar staat? Maar goed, die geeft dus helaas al die foutmelding bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je moet je even inlezen. Je hebt 2e en 3e recovery, datnzie je ook in je recovery menu. Met 3e kan je geen unsigned roms flashen.

In de topicstart staat het uitgelegd en wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:34:
Je moet je even inlezen. Je hebt 2e en 3e recovery, datnzie je ook in je recovery menu. Met 3e kan je geen unsigned roms flashen.

In de topicstart staat het uitgelegd en wat je moet doen.
De topicstart had ik al gelezen maar daar staat niets in van een 2e of 3e recovery...

Als ik het goed begrijp van wat replies van personen heb ik Odin nodig om van de 3e naar de 2e recovery te gaan met een ROM 2.1. Dus ik moet Odin downloaden en (en 7z downloaden en installeren om het uit te pakken) installeren op mijn Windows computer en dan kan ik in Odin ROM 2.1 kiezen i.p.v. ROM 2.2? Of moet ik die ROM 2.1 ook weer ergens vandaan halen en ergens klaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ik heb deze files van samfirmware:

PHONE_XXJVK.tar.md5
PDA_XXJVK_Sbl.tar.md5
CSC_OXAJVK.tar.md5

Draai op het moment Doc Rom JS8. Ik neem aan dat ik lagfix gewoo uit moet zetten, maar welke settings moet ik gebruiken in Odin? Repartition aan, met pit 512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:04:
[...]

De topicstart had ik al gelezen maar daar staat niets in van een 2e of 3e recovery...

Als ik het goed begrijp van wat replies van personen heb ik Odin nodig om van de 3e naar de 2e recovery te gaan met een ROM 2.1. Dus ik moet Odin downloaden en (en 7z downloaden en installeren om het uit te pakken) installeren op mijn Windows computer en dan kan ik in Odin ROM 2.1 kiezen i.p.v. ROM 2.2? Of moet ik die ROM 2.1 ook weer ergens vandaan halen en ergens klaar zetten?
lees dit topic even http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 die moet je flashen met odin. Dit staat allemaal in de startpost. Even lezen en Googlen in het vervolg
NetXtreme schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:08:
Ik heb deze files van samfirmware:

PHONE_XXJVK.tar.md5
PDA_XXJVK_Sbl.tar.md5
CSC_OXAJVK.tar.md5

Draai op het moment Doc Rom JS8. Ik neem aan dat ik lagfix gewoo uit moet zetten, maar welke settings moet ik gebruiken in Odin? Repartition aan, met pit 512?
Lagfix moet inderdaad uit, orginele JVK ondersteunt namelijk geen ext4. 512 pit file inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-v op 28-03-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
grappig, heb gister na jvk weer stock js3 erop gezet, daarna cf root en cwm erop en hang hem net aan kies en ik krijg gewoon een update naar js5?
en hij heeft het nog gedaan ook.
Kan toch niet als hij geroot is? blijkbaar wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:18:
[...]

je moet het bestand naar de root van je kaart zetten dus niet ergens in een mapje ;) en ook niks hernoemen gewoon het bestand dr op zetten daarna in rec selecteren

[ Voor 14% gewijzigd door dave1972 op 28-03-2011 20:40 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb mijn galaxy S in 2010 gekocht een keer (volgens mij augustus ofzo) simlockvrij 16gb model.

Destijds is er de beta van Android 2.2 op geflasht maar deze heeft altijd al traag gelopen, nu wil ik graag naar 2.2 official maar ik weet niet welke roms ik hiervoor kan gebruiken (met zowel engelse als nederlandse taal)

Op dit moment krijg ik de volgende info met *#1234# maar ik meen mij te herinneren dat XXJPK anders was voor de flash naar de beta.

PDA: I9000XXJPK
PHONE: I9000XXJPK
CSC: Unknown
Build Info : 2010. 09

Het maakt mij verder niets uit als ik alle bestanden op de telefoon kwijt zou raken, ik wil sowieso een clean start.

Weet iemand welke roms etc. ik moet flashen met Odin zodat de telefoon weer 100% origineel en officieel 2.2 word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Download Samsung Kies en gebruik dat om je telefoon te updaten.

P.s. dit is het custom rom topic, aangezien jij gewoon origineel en officieel je telefoon wilt updaten dien je Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6] daar te zijn :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Als ik de GB stock wil flashen met Odin moet ik dan eerst mijn ext4 lagfixes terugdraaien?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:58:
Download Samsung Kies en gebruik dat om je telefoon te updaten.

P.s. dit is het custom rom topic, aangezien jij gewoon origineel en officieel je telefoon wilt updaten dien je Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6] daar te zijn :)
Stel ik wil 2.3 installeren, wat is op dit moment de beste rom hiervoor?

Veel instabieler dan mijn huidige 2.2 is nameljik sowieso niet mogelijk, dus misschien probeer ik 2.3 wel.

Edit: volgens de waarschuwing van t andere topic hoort firmware wel degeljik hier thuis, ik vermoed dat XXJPK custom is / was want kies kan mijn huidige firmware niet detecteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:03:
[...]

Veel instabieler dan mijn huidige 2.2 is nameljik sowieso niet mogelijk, dus misschien probeer ik 2.3 wel.

Edit: volgens de waarschuwing van t andere topic hoort firmware wel degeljik hier thuis, ik vermoed dat XXJPK custom is / was want kies kan mijn huidige firmware niet detecteren.
Als je 2.3.3 wilt maar dan de originele firmware zou ik I9000XXJVK van samfirmware.com gebruiken.
Staat ook precies bij wat je moet doen om te flashen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:03:
[...]

Rom 2.3.3 van samfirmware via odin flashen eventueel root doormiddel CF-root en kernel van supercurio erop.
Voodoo lagfix ext4 en dan heb je een fijn toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Rom 2.3.3 van samfirmware via odin flashen eventueel root doormiddel CF-root en kernel van supercurio erop.
Voodoo lagfix ext4 en dan heb je een fijn toestel ;)
Fanatix schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:16:
[...]

Als je 2.3.3 wilt maar dan de originele firmware zou ik I9000XXJVK van samfirmware.com gebruiken.
Staat ook precies bij wat je moet doen om te flashen.
Super, Even wat backups maken en dan ga ik ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Deddiekoel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:00:
Als ik de GB stock wil flashen met Odin moet ik dan eerst mijn ext4 lagfixes terugdraaien?
Kijk eens vier posts omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:04:
[...]

Als je 2.1 rom draait nu heb je al 2e recovery. Heb je wel een backup van je /efs voordat je iets opfokt? Ik heb het idee dat je er nog niet echt uitkomt wat je allemaal moet doen nu. In het kort: je telefoon is moeilijk stuk te maken maar als je /efs kapot is zonder backup dan kun je er niet meer mee bellen/3g-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
ik ben nu dan zover dat ik geen usb verbinding meer krijg met me sgs.. usb apparaat wordt niet herkend.. heb van alles geprobeerd.. andere kabel, andere pc.. nexus s drivers.. noem maar op..

iemand een idee?

ik draai beta v1.0 uit de kitchen.. helemaal kaal.. een root niks.. kan wel in download mode en recovery 3e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de constante ontwikkelingen en ik niet genoeg tijd heb om die ontwikkelingen bij te houden, wil ik de volgende vraag stellen: Welke ROM / CSC / Kernel / Modem staat bekend als de meest accu zuinige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:22:
Gezien de constante ontwikkelingen en ik niet genoeg tijd heb om die ontwikkelingen bij te houden, wil ik de volgende vraag stellen: Welke ROM / CSC / Kernel / Modem staat bekend als de meest accu zuinige?
Ik vind de GB rom heel netjes qua accu verbruik.. Als je voor safe wilt gaan zou ik voor Froyo rom gaan, JS5, XEN-JS3, SpeedMod K13D kernel..!

Er zijn nieuwere versies van 2.2.1 maar ik heb de fijnste ervaring met JS5.. een Rom als JS8 draait ook heel soepel, alleen kreeg ik me batterij duur niet onder controle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:05:
[...]

Als je 2.1 rom draait nu heb je al 2e recovery. Heb je wel een backup van je /efs voordat je iets opfokt? Ik heb het idee dat je er nog niet echt uitkomt wat je allemaal moet doen nu. In het kort: je telefoon is moeilijk stuk te maken maar als je /efs kapot is zonder backup dan kun je er niet meer mee bellen/3g-en :)
Nee ik heb helaas dus ROM 2.2, anders had het misschien wel in 1 keer gewerkt. :)
Maar het klopt wat je zegt, ik snap er nu inderdaad helemaal niets meer van. Ik was op het verkeerde been gezet door een 'tip' elders op internet met een verwijzing naar XDA. Nou dat dus gedaan, en ik dacht een handige 10 staps guide gevonden te hebben maar dat werkt dus niet voor mij. Daar stond eigenlijk alleen een zip file neerzetten en runnen. Net zoals dat ik in het verleden wel eens de BIOS van mijn moederbord had geflashed. Maar hier werkte het dus niet want ik kan niet naar de zip file browsen omdat er een andere ROM op staat, iets wat ze in die XDA guide niet vermeld hadden.

De map /efs zie ik niet eens. Als ik de telefoon aan mijn PC hang dan zie ik alleen een portable device 'GT-I9000' en als ik daar op klik zie ik een harddisk icoontje met de naam 'Phone'. Ik weet niet eens of de inhoud daarvan wel de root is, het lijkt eerder een map en misschien staat op datzelfde niveau wel (onzichtbaar) de map /efs. Maar dit is gewoon te ingewikkeld voor mij, te veel gedoe waar ik geen verstand van heb, dus ik kan er beter niet mee verder gaan voordat ik de boel helemaal sloop.

@ Jay-v: toen het niet lukte kwam ik op dit forumdraadje terecht. Uiteraard de hele openingspost gelezen. En ook tig guides van XDA. Ben er al de hele dag mee bezig geweest, zonder resultaat. Met het 'even' lezen en programma's en firmware installeren wordt het nu ongeveer een factor 10x meer en ingewikkelder voor mij.

Dus ik laat het hier maar bij, ik kom er toch niet uit. Wel balen, mijn Android interface ziet er nu weer net zo knullig uit als toen ik hem kocht, ook met van die lelijke toetsenbordindelingen... Als er nou de officiele versie 2.3 uitkomt via Kies en ik hang hem daar weer aan, zou ik hem dan wel kunnen updaten zodat alles weer okee wordt met de nieuwste versie??? Dan wacht ik nog wel een tijdje af tot dat uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:53:
ik ben nu dan zover dat ik geen usb verbinding meer krijg met me sgs.. usb apparaat wordt niet herkend.. heb van alles geprobeerd.. andere kabel, andere pc.. nexus s drivers.. noem maar op..

iemand een idee?

ik draai beta v1.0 uit de kitchen.. helemaal kaal.. een root niks.. kan wel in download mode en recovery 3e
Hoi tommy, ik las je verhaal op xda. Vervelend allemaal zeg. Heb je al, wild idee, geprobeerd om de nieuwste KIES te installeren? In verband met de drivers ook hè, niet voor kies zelf natuurlijk :9 . Wel eerst je oude kies verwijderen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
.

[ Voor 99% gewijzigd door dave1972 op 29-03-2011 08:11 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 01:53:
[...]

Nee ik heb helaas dus ROM 2.2, anders had het misschien wel in 1 keer gewerkt. :)
Maar het klopt wat je zegt, ik snap er nu inderdaad helemaal niets meer van. Ik was op het verkeerde been gezet door een 'tip' elders op internet met een verwijzing naar XDA. Nou dat dus gedaan, en ik dacht een handige 10 staps guide gevonden te hebben maar dat werkt dus niet voor mij. Daar stond eigenlijk alleen een zip file neerzetten en runnen. Net zoals dat ik in het verleden wel eens de BIOS van mijn moederbord had geflashed. Maar hier werkte het dus niet want ik kan niet naar de zip file browsen omdat er een andere ROM op staat, iets wat ze in die XDA guide niet vermeld hadden.

De map /efs zie ik niet eens. Als ik de telefoon aan mijn PC hang dan zie ik alleen een portable device 'GT-I9000' en als ik daar op klik zie ik een harddisk icoontje met de naam 'Phone'. Ik weet niet eens of de inhoud daarvan wel de root is, het lijkt eerder een map en misschien staat op datzelfde niveau wel (onzichtbaar) de map /efs. Maar dit is gewoon te ingewikkeld voor mij, te veel gedoe waar ik geen verstand van heb, dus ik kan er beter niet mee verder gaan voordat ik de boel helemaal sloop.

@ Jay-v: toen het niet lukte kwam ik op dit forumdraadje terecht. Uiteraard de hele openingspost gelezen. En ook tig guides van XDA. Ben er al de hele dag mee bezig geweest, zonder resultaat. Met het 'even' lezen en programma's en firmware installeren wordt het nu ongeveer een factor 10x meer en ingewikkelder voor mij.

Dus ik laat het hier maar bij, ik kom er toch niet uit. Wel balen, mijn Android interface ziet er nu weer net zo knullig uit als toen ik hem kocht, ook met van die lelijke toetsenbordindelingen... Als er nou de officiele versie 2.3 uitkomt via Kies en ik hang hem daar weer aan, zou ik hem dan wel kunnen updaten zodat alles weer okee wordt met de nieuwste versie??? Dan wacht ik nog wel een tijdje af tot dat uitkomt.
Maar dat is toch de root van je tel....als je daar die zip op zet en je gaat dan in recovery dan ziet hij hem op zeker

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Whoops all wrong :-).

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 29-03-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Moeilijk verhaal^^..snap niet goed wat het probleem is?. Flash GB (JVK) 2.3.3 via Odin dan krijg je waarschijnlijk ook weer de efs terug, mocht je deze kwijt zijn, indien je nu nog kunt bellen is er niks aan de hand.

Outlay/interface is uiteraard allemaal het zelfde met kleine nuance verschillen.
Themes, of MIUI of CW7 geven een ander beeld.

Complex is het allemaal niet, Odin flashen daarin heb je 2smaken 1file of 3 files met pit.
Op samfirmware staat onder op de pagina "How to"....
Cwm 2e recovery in froyo is een andere optie eventueel aanvulling met andere Kernels/themes.
Allemaal te doen in 2e recovery!!
Met CF-root in Odin bezit je een root toestel of speedmod voor custom roms (jvk) b.v.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:18:
[...]

Maar dat is toch de root van je tel....als je daar die zip op zet en je gaat dan in recovery dan ziet hij hem op zeker
Maar dan kun je nog steeds geen unsigned zips flashen omdat je daar 2e recovery voor nodig hebt;)
En als hij dat gedeelte niet kan begrijpen, kan hij er beter niet aan beginnen lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:25:
[...]

Maar dan kun je nog steeds geen unsigned zips flashen omdat je daar 2e recovery voor nodig hebt;)
En als hij dat gedeelte niet kan begrijpen, kan hij er beter niet aan beginnen lijkt mij...
Misschien niet maar ook ik snapte er geen reet van en soms nog steeds niet hahaha maar Tommy had het me eigenlijk in een paar zinnen uitgelegd en alles was voor elkaar........trouwens ook ik heb een vraag....hoe verwijder je een theme van je tel? .

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niet, je moet hem dan overschrijven met een andere theme via een zip in je CWM.

Volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:39:
Niet, je moet hem dan overschrijven met een andere theme via een zip in je CWM.

Volgens mij
Das ook vreemd.....ben ik dus verplicht een theme te nemen? ....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Je kunt ook stock theme er weer overheen flashen, dan ben je in principe ook weer theme-loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dave1972 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:41:
[...]

Das ook vreemd.....ben ik dus verplicht een theme te nemen? ....
Ja anders heb je niet echt een GUI he. Standaard/Stock theme is ook een theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
LeBrun schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:43:
Je kunt ook stock theme er weer overheen flashen, dan ben je in principe ook weer theme-loos
Gaan we dat maar s proberen thanks menseeee :P

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Nu online
Als ik met odin even een clean install wil doen (met repartition)

Waar haal ik voor stock dan de overige bestanden?
Op samfirmware staan alleen de TAR files, heb ik niet ook een PIT, CSC en CODE bestandje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Nu online
Ik heb de PIT 512 file al gevonden op samfirmware, deze + TAR moet voldoende zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 06:12:
[...]

Hoi tommy, ik las je verhaal op xda. Vervelend allemaal zeg. Heb je al, wild idee, geprobeerd om de nieuwste KIES te installeren? In verband met de drivers ook hè, niet voor kies zelf natuurlijk :9 . Wel eerst je oude kies verwijderen dan.
Ja echt heel frustrerend.. Alles wat je maar eventueel kan verzinnen heb ik geprobeerd.. wat me uiteindelijk heeft gered is de laptop van me vriendin.. daar hebben nog nooit drivers opgestaan.. daar kreeg ik een verbinding.. toen ik hem daarna aan mijn pc hing kon ik met odin JS5 flashen.. nu kreeg ik WEER geen verbinding.. maar weet nu in iedergeval dat het software is ipv hardware (waar ik even bang voor was)

Maar wat het dus eigenlijk was.. ik had nexus drivers nodig.. maar die gaven conflicten met de galaxy drivers.. nu ben ik op werk en heb ik de nexus drivers niet meer geinstalleerd.. ik prik hem dr in en het werkt.. pfffff..

Toen ik gister thuis kwam en een ander kabeltje werkte niet, kreeg ik het echt even warm.. geen leuke geintjes dit..

eind goed, al goed..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de JVK GB draaiers hiero wat aardige Theme aanpassingen in Supercurio's hack kernel CWM install zip.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010324

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat nu met 2.3.3 als een tierelier, een improvement van minimaal 500% :P

Weet iemand toevallig of het met 2.3.3 ook mogelijk is de standaard samsung lockscreen te vervangen met android default (of andere betere lockscreens, want die samsung unlocked mij toch net iets te vaak vanzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:56:
Hij gaat nu met 2.3.3 als een tierelier, een improvement van minimaal 500% :P

Weet iemand toevallig of het met 2.3.3 ook mogelijk is de standaard samsung lockscreen te vervangen met android default (of andere betere lockscreens, want die samsung unlocked mij toch net iets te vaak vanzelf)
Draai je de stock kernel, of een custom? En hoe heb je hem geroot, via SpeedMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jampot1989 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:27:
[...]

Draai je de stock kernel, of een custom? En hoe heb je hem geroot, via SpeedMod?
eerst 2.3.3 stock van samfirmware, daarna CF-ROOT geflasht en daarna XXJVK stock kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:30:
[...]

eerst 2.3.3 stock van samfirmware, daarna CF-ROOT geflasht en daarna XXJVK stock kernel.
Ok, waarom niet de Doc versie van 2.3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
LeBrun schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:27:
Ik heb de PIT 512 file al gevonden op samfirmware, deze + TAR moet voldoende zijn toch?
Als je alleen een CODE/PDA hebt dan heb je geen pit en re-partition nodig. Sterker nog.. als je wel re-partition aanzet dan fokt je foon op en moet je opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:56:
Nog niet mogelijk, maar komt snel. Theme in mijn post boven zijn de Dev's hard aan de knutsel.

Edit: Tip!! Voor update's GB kernels (tar.zip) is het niet meer nodig om in Odin te flashen.
Vanaf je toestel "SGS kernel flasher" applicatie gebruiken..wel zo handig ;)
En voor reboot/recovery/download" Quick Boot app.

[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 29-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Is bij jullie de batterijduur opeens ook opvallend goed met 2.3.3.
Normaal heb ik op dit tijdstip nog maar 60% over ofzo.. Maar nu nog 85% en al ruim 10 uur op de batterij. Heb overigens niet zoveel gedaan met de phone, wel een half uurtje muziek ofzo. scherm 20min aan gehad. wifi af en toe aan.

Maar goed, stel je gaat to 15% met de batterij, dan kan ik u nog 45uur doen met me telefoon. Nice.
Ik kwam van JPY, die stond ook niet echt goed bekend om zijn batterij duur.. maar deze lijkt dus erg goed.

[edit] Zie ook dat google maps 40% van de energie heeft gebruikt..en dat de telefoon zeer vaak 'wakker' wordt. Misschien dat het van mijn latitude widget komt.. ik zal em eens uitzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door mbr01 op 29-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Downloading Darkys_v10.0_Extreme_Edition_RC1 ben erg benieuwd!

[ Voor 37% gewijzigd door Ronnymes op 29-03-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij drain is zeer goed in JVK sinds JS5 niet meer gehad. Wel in Wi-Fi instellingen>Geavanceerd slaapbeleid aanpassen. (als scherm wordt uitgeschakeld)..WiFi staat altijd aan.

Zit nu na 13 uur nog op 86%. Verbruik gemiddeld met stukje navigatie van +/- een half uur.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Kan de CSC van JS3 ( XEN) worden gebruikt in combinatie met JVK/2.3.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Peter is Gamer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:46:
Kan de CSC van JS3 ( XEN) worden gebruikt in combinatie met JVK/2.3.3 ?
Nee die werkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag Darkys_v10.0_Extreme_Edition_RC1 op mijn Galaxy zetten
Kan dat met onderstaande gegevens
Android versie 2.2.1
Smalbandversie I9000XXJPY
Kernel versie 2.6.32.9
hardcore@speedmod k13c 500hz 24
Buil nummer Doc v9.9.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:19:
Ik wil graag Darkys_v10.0_Extreme_Edition_RC1 op mijn Galaxy zetten
Kan dat met onderstaande gegevens
Android versie 2.2.1
Smalbandversie I9000XXJPY
Kernel versie 2.6.32.9
hardcore@speedmod k13c 500hz 24
Buil nummer Doc v9.9.5
Nee/ja via odin..maar waarom "buggy" JV1 terwijl JVK bereikbaar is? :+
Je kunt niet van Froyo 2.2.1.naar Gingerbread 2.3.3 via Cwm. Alleen via Odin mogelijk en eventueel met speedmod kernel een custom rom erop!!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij een advies geven wat ik dat wel kan en waar ik het kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:38:
Kun je mij een advies geven wat ik dat wel kan en waar ik het kan vinden
samfirmware.com Gingerbread JVK halen. Flashen in Odin.... That's It..
"How To" staat onder op de site. ;)

Edit: Maak altijd een back-up van je Efs

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 29-03-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat deze GT_I9000_XXJVK_XXJVK_OXAJVK.rar
Welke pit file moet ik hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:50:
Is dat deze GT_I9000_XXJVK_XXJVK_OXAJVK.rar
Welke pit file moet ik hebben
Ja, die is het. Pit 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jampot1989 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:43:
[...]

Ok, waarom niet de Doc versie van 2.3.3?
Geen idee eigenlijk, wil me eerst wat verdiepen in de custom kernels.
silitek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:08:
[...]

Nog niet mogelijk, maar komt snel. Theme in mijn post boven zijn de Dev's hard aan de knutsel.

Edit: Tip!! Voor update's GB kernels (tar.zip) is het niet meer nodig om in Odin te flashen.
Vanaf je toestel "SGS kernel flasher" applicatie gebruiken..wel zo handig ;)
En voor reboot/recovery/download" Quick Boot app.
Bedankt voor de supertip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik draai nu MIUI en dat werkt best wel heel lekker moet ik zeggen. Voor de zekerheid toch maar een backup met CM7 erop staan :P

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu nou wel of geen stabiele versie van gingerbread uit van darky? Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:10:
Is er nu nou wel of geen stabiele versie van gingerbread uit van darky? Bedankt :*)
Zolang de basisrom niet JVK is dan....nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan wat er stond
Re Partiotion Auto Reboot en F.Reset Time allemaal aangevinkt
Bij
Pit s1_odin_20100512
PDA PDA_XXJVK_Sbl.tar
Phone PHONE_XXJVK.tar
SCS CSC_OXAJVK.tar
Krijg de volgende melding
<ID:0/006> Added!!
<ID:1/003> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> PDA_XXJVK_Sbl.tar.md5 is valid.
<OSM> PHONE_XXJVK.tar.md5 is valid.
<OSM> CSC_OXAJVK.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:1/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:1/003> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:1/003> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Set PIT file..
<ID:0/006> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> param.lfs
<ID:0/006> zImage
<ID:0/006> boot.bin
<ID:0/006> Sbl.bin
<ID:0/006> factoryfs.rfs
<ID:0/006> dbdata.rfs
<ID:0/006> modem.bin
<ID:0/006> Transmission Complete..
<ID:0/006> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/006> Receive Response form LOKE
<ID:0/006> cache.rfs
<ID:0/006> RQT_CLOSE !!
<ID:0/006> RES OK !!
<ID:0/006> Removed!!
<ID:0/006> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 1)
<ID:0/007> Added

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:12:
[...]

Zolang de basisrom niet JVK is dan....nee ;)
okee, dan wachten we nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:13:
Gedaan wat er stond
Re Partiotion Auto Reboot en F.Reset Time allemaal aangevinkt
Bij
Pit s1_odin_20100512
PDA PDA_XXJVK_Sbl.tar
Phone PHONE_XXJVK.tar
SCS CSC_OXAJVK.tar
Krijg de volgende melding

<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 1)
<ID:0/007> Added
Nogmaals flashen met een ander USB poort of andere computer.
Handelingen zijn goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu
<ID:0/008> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> PDA_XXJVK_Sbl.tar.md5 is valid.
<OSM> PHONE_XXJVK.tar.md5 is valid.
<OSM> CSC_OXAJVK.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008> File analysis..
<ID:0/008> SetupConnection..
<ID:0/008> Initialzation..
<ID:0/008> Set PIT file..
<ID:0/008> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/008> Get PIT for mapping..
<ID:0/008> Firmware update start..
<ID:0/008> param.lfs
<ID:0/008> zImage
<ID:0/008> boot.bin
<ID:0/008> Sbl.bin
<ID:0/008> factoryfs.rfs
<ID:0/008> dbdata.rfs
<ID:0/008> modem.bin
<ID:0/008> Transmission Complete..
<ID:0/008> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/008> Receive Response form LOKE
<ID:0/008> cache.rfs
<ID:0/008> RQT_CLOSE !!
<ID:0/008> RES OK !!
<ID:0/008> Removed!!
<ID:0/008> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Iemand een tip voor een leuke theme

PS Omroep gelderland geinstaleerd
Bij live tv geen beeld (Kan niet afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
silitek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:36:
[...]

Nee/ja via odin..maar waarom "buggy" JV1 terwijl JVK bereikbaar is? :+
Je kunt niet van Froyo 2.2.1.naar Gingerbread 2.3.3 via Cwm. Alleen via Odin mogelijk en eventueel met speedmod kernel een custom rom erop!!..
ik heb dezelfde (gister speedmod geflashed)
Ik wil ook wel een andere rom, (naar 2.3.3.) heb wel gelezen dat die speedmod er dan weer af moet ?

je noemt JV1 maar wat bezoek je met JV1?

2.2.1
I9000XXJPY
2.6.32.9 hardcore@speedmod-k13C-500hz #24
Froyo.XWJS3

[ Voor 6% gewijzigd door Justin2000 op 29-03-2011 21:39 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:32:
Ik krijg nu
Iemand een tip voor een leuke theme

PS Omroep gelderland geinstaleerd
Bij live tv geen beeld (Kan niet afspelen)
Gefeliciteerd ;) ...Flash Player 10.2
Themes zijn er 2 inmiddels een leuke aanvulling op voor GB vooral off screen animatie is cool
In Cwm install.zip:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010324
Of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=985053 Edit: deze is voor JV1 zal met supercurio's kernel
maby werken. Weet ik niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 29-03-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik nu nog speedmod lagfix voodoo oid installeren of is het klaar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:48:
moet ik nu nog speedmod lagfix voodoo oid installeren of is het klaar zo
Wat je wilt!!..voor theme's wel nodig i.i.g
Edit: Niet speedmod by the way of je wilt nog een custom rom JVK flashen als Darky, Doc enz
anders supercurio kernel gebruiken en via voodoo app lagfix ext4 activeren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975349

En je moet root draaien dat kan Odin>PDA en file CF-root:
CF-Root-XX_OXA_JVK-v2.4-CWM3RFS werkt 100%
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Nadat je toestel rooted is kun je heel simpel via "SGS kernel flasher" supercurio's flashen vanaf je GS.
Easy as that. Daarna kun je de themes aanpassen eventueel..

[ Voor 61% gewijzigd door silitek op 29-03-2011 22:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste vraag
Wat vind ik de goede speedmod lagfix voodoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:57:
Laatste vraag
Wat vind ik de goede speedmod lagfix voodoo
Zie boven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij CF-Root-XX_OXA_JVK-v2.4-CWM3RFS krijg ik signature failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pfff... 3e recovery dus. Lees eens een stukje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:44:
Bij CF-Root-XX_OXA_JVK-v2.4-CWM3RFS krijg ik signature failed
Die moet je ook met Odin flashen.. (eerst uitpakken)

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 29-03-2011 22:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CF-Root-XX_OXA_JVK-v2.4-CWM3RFS
Staat erop
Nu nog kijken hoe lagfix, voodoo en een andere bootanimatie erop krijg

PS ik wil Bezke_Gingertheme.zip erop zetten maar die krijg ik via CWM er niet op
Krijg wel de melding dat hij geinstalleerd is maar zie geen andere theme

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:57:
CF-Root-XX_OXA_JVK-v2.4-CWM3RFS
Staat erop
Nu nog kijken hoe lagfix, voodoo en een andere bootanimatie erop krijg

PS ik wil Bezke_Gingertheme.zip erop zetten maar die krijg ik via CWM er niet op
Krijg wel de melding dat hij geinstalleerd is maar zie geen andere theme
Welke ROM heb je nu erop staan?

Die CF-root lijkt me voor JVK, terwijl Bezkes theme voor JV1 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Gingerbread JVK erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:09:
Ik heb Gingerbread JVK erop staan
Theme is voor JV1 misschien als je Supercurio's kernel draaid doet tie het.
val in herhaling had ik al gezegd...geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren kreeg ik advies om Gingerbread JVK erop te zetten
Deze was stabieler en beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:36:
gisteren kreeg ik advies om Gingerbread JVK erop te zetten
Deze was stabieler en beter
Is ook beter!!.wat is je punt? Als je een andere Theme wilt neem dan (just in case) 1die voor JVK bestemd is.
Als je JV1 theme wil draaien??..kans is groot dat het niet werkt!

Jij begrijp?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Waarom zou je voordat je een voodoo kernel installeert eerst nog CF-root installeren? Dit heb ik namelijk nooit gedaan en toch kan ik volgens mij alles doen.

Wat ik heb gedaan:
via odin JV1 geinstalleerd
via odin Voodoo kernel
via CWM darky 10b3