Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
Goed nieuws voor ons. :)

Ben benieuwd waar de rom bakkers mee komen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, daar is tie flashen in odin..alleen PDA 1file van samsung.com.
Eens kijken wie hier eerst is.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Disclaimer: XWJV1 is nog niet rootable en de market werkt niet

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
silitek schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:01:
Ja, daar is tie flashen in odin..alleen PDA 1file van samsung.com.
Eens kijken wie hier eerst is.. ;)
heb uhm binnen..!!!

wish me luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GandalfTheGrey schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:09:
Appbrain wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:10:
[...]

heb uhm binnen..!!!

wish me luck
K*T me batterij is 51%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
En:
"Haha wow Samsung really raped the aesthetic qualities of Gingerbread. Everything nice about 2.3 such as the screen off animation, ornage overscroll glow, gingerbread keyboard, are all removed. Shame"

Ik wacht dus gewoon op een werkende CM7 ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Pino112 op 28-02-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Nu ook te vinden bij Samfirmware..! ik wacht tot me batterij vol en en dan toch gingerbread proberen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem draaien..nou eens kijken wat we hebben ;)

Edit: Market werkt gewoon.. :) downloaden start niet :(
Eens kijken bij appbrain

Nop..downloaden werkt niet maar de snelheid _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door silitek op 28-02-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
silitek schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:27:
Heb hem draaien..nou eens kijken wat we hebben ;)

Edit: Market werkt gewoon.. :) downloaden start niet :(
Eens kijken bij appbrain
In 2 minuten je batterij vol? Nice ;).

/Oh, donders, die avatars lijken te veel op elkaar. Laat dus maar zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Pino112 op 28-02-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Inmiddels heeft Doc hem al rooted en een gefixte market, waarschijnlijk morgen een beta ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:46:
[...]

Inmiddels heeft Doc hem al rooted en een gefixte market, waarschijnlijk morgen een beta ofzo :).
Morgen maar eens overheen gooien dan......wil nu al niet meer terug :9
Market moet ik wel hebbuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Market werkt nu..!

Wie heeft er een Swype APK ?

[ Voor 47% gewijzigd door GandalfTheGrey op 28-02-2011 23:25 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Swype werkt hier gewoon op 2.3.3.

Heb al wel een kernel panic gehad, kwam terecht op een of ander debug screen waar groot op stond: KERNEL PANIC. Batterij er uit moeten trekken om te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Hoe heb je dat gedaan? De meeste mensen reporten dat Swypte niet werkt..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:09:
Hoe heb je dat gedaan? De meeste mensen reporten dat Swypte niet werkt..
Ik zou eerder willen weten hoe hij aan een 2.3.3 ROM komt als alleen 2.3.2 voor SGS uit is :+

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok..aantal zaken werken niet met 2.3.2.

Navigon app no-go
Root explorer app no-go werkt
Swipe nog niet aan de gang....market met download wel.

Cf-root in Odin werkt Cwm 2e nog niet
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Kernel panic switch wallpaper gehad. Voor het eerst na bijna een jaar de accu eruit.
Daarna wel prima.

Efs KOR..in back-up wel XEN.

Verder start de SGS razendsnel op en uitschakelen idem..
Ondanks nog op RFS functioneer de SG goed en erg snel..

So far so good ;)

Edit: Quadrant 1100 en accu verbruik ziet er goed uit

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 01-03-2011 13:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
silitek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:55:
Ok..aantal zaken werken niet met 2.3.2.

Navigon app no-go
Root explorer app no-go werkt
Swipe nog niet aan de gang....market met download wel.

Cf-root in Odin werkt Cwm 2e nog niet
http://forum.xda-developers.com/show...08&postcount=3

Kernel panic switch wallpaper gehad. Voor het eerst na bijna een jaar de accu eruit.
Daarna wel prima.

Efs KOR..in back-up wel XEN.

Verder start de SGS razendsnel op en uitschakelen idem..
Ondanks nog op RFS functioneer de SG goed en erg snel..

So far so good ;)

Edit: Quadrant 1100 en accu verbruik ziet er goed uit
Meer de moeite dan cm7 om dagelijks te gebruiken tot er een deftige custom rom is? Draai hem ondertussen al en is zeker de moeite :) . Root explorer app, daarmee bedoel je niet dat de rom geroot kan worden? Want dat is enige minpunt nu, dat ik mijn titanium backup niet kan terug zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Frigolamptje op 01-03-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even ter controle... m'n foon was gisteren 29% toen ik besloot een theme te flashen. Ik dacht niet dat een theme van invloed kon zijn je op battery stats maar dat bleek wel zo. Na de reboot zei m'n foon 60% te zijn. Heb hem (terwijl ie gewoon aan stond) opgeladen naar 100%. Nu moet ik em drainen en laten uitvallen, dan laad ik em 100% op terwijl ie uit staat en dan wipe ik in CWM de stats en klaar...klopt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Cartman! schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:06:
Even ter controle... m'n foon was gisteren 29% toen ik besloot een theme te flashen. Ik dacht niet dat een theme van invloed kon zijn je op battery stats maar dat bleek wel zo. Na de reboot zei m'n foon 60% te zijn. Heb hem (terwijl ie gewoon aan stond) opgeladen naar 100%. Nu moet ik em drainen en laten uitvallen, dan laad ik em 100% op terwijl ie uit staat en dan wipe ik in CWM de stats en klaar...klopt? :)
Ja eens volledig drainen en dan laden tot 100% doet het hem meestal wel. Moet ook niet noodzakelijk uitstaan als je hem oplaadt, maar kwaad kan het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb van de week met DocKitchen een nieuwe rom gebakken op basis van de Speedmod K13c kernel, en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt.
Nadat ik er achter was gekomen dat Animated Weather Widget, Clock van Mobilityflow meer dan een kwart van m'n accu leeg trok gedurende de dag en met deze rom haal ik ineens met gemak een volle dag (gisteravond was hij vrijwel helemaal leeg, maar dat was na een dag gebruik en een vrij heftig spel spelen).

Nu staat m'n accu prognose volgens Battery Mix op ruim 25 uur van 100% naar leeg, en dat is met 20 minuten video kijken in de trein 8)

Me is happy :D

Ik mis alleen wat features die wel in Darky's zitten... Zo ben ik m'n uitgebreide power-menu kwijt (als je de power-knop ingedrukt houdt) en mis daardoor de mogelijkheid snel in het recoverymenu te komen of te rebooten... Terwijl ik wel de Damian tweak had geactiveerd...
En ik mis de opties om je lock-screen te veranderen... Ik wil eigenlijk terug naar de 2.0 of 2.1 android lockscreens, en niet Glass van Samsung... Vooral omdat je met de Android lockscreens de telefoon op stil kan zetten zonder te moeten unlocken... Daar moet ik nog even verder mee puzzelen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Of je een recovery-menu hebt hangt van je theme af, ik heb verschillende theme's geprobeerd en daarin heb ik op Doc gewoon een uitgebreid power-menu. Lockscreen-wijzigen wisselt ook per theme volgens mij, ik heb deze namelijk gewoon (Android Lockscreen).

@Frigolamptje: thanks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 01-03-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
deepbass909 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:14:
Ik heb van de week met DocKitchen een nieuwe rom gebakken op basis van de Speedmod K13c kernel, en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt.
Nadat ik er achter was gekomen dat Animated Weather Widget, Clock van Mobilityflow meer dan een kwart van m'n accu leeg trok gedurende de dag en met deze rom haal ik ineens met gemak een volle dag (gisteravond was hij vrijwel helemaal leeg, maar dat was na een dag gebruik en een vrij heftig spel spelen).

Nu staat m'n accu prognose volgens Battery Mix op ruim 25 uur van 100% naar leeg, en dat is met 20 minuten video kijken in de trein 8)

Me is happy :D

Ik mis alleen wat features die wel in Darky's zitten... Zo ben ik m'n uitgebreide power-menu kwijt (als je de power-knop ingedrukt houdt) en mis daardoor de mogelijkheid snel in het recoverymenu te komen of te rebooten... Terwijl ik wel de Damian tweak had geactiveerd...
En ik mis de opties om je lock-screen te veranderen... Ik wil eigenlijk terug naar de 2.0 of 2.1 android lockscreens, en niet Glass van Samsung... Vooral omdat je met de Android lockscreens de telefoon op stil kan zetten zonder te moeten unlocken... Daar moet ik nog even verder mee puzzelen...
Dit ligt niet aan de rom maar aan je thema.. je zou een ander thema kunnen flashen.. en dan heb je al die functies weer terug..

----

Ik heb zojuist Gingerbread uit de beta kitchen gehaald.. Was er gisteavond niet meer van gekomen helaas.. Silitek was me toch voor (ik had uhm wel eerder binnen :P )

Nu is me batterij mooi vol.. en als het goed is is deze versie geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:25:
[...]

Dit ligt niet aan de rom maar aan je thema.. je zou een ander thema kunnen flashen.. en dan heb je al die functies weer terug..

----

Ik heb zojuist Gingerbread uit de beta kitchen gehaald.. Was er gisteavond niet meer van gekomen helaas.. Silitek was me toch voor (ik had uhm wel eerder binnen :P )

Kun je die niet ergens uploaden of is dat tegen de doc policy?

Edit: Zie net dat Insanity ook een geroote beta heeft gereleased, zal ook wel goed zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frigolamptje op 01-03-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb zojuist Gingerbread uit de beta kitchen gehaald.. Was er gisteravond niet meer van gekomen helaas.. Silitek was me toch voor (ik had uhm wel eerder binnen :P )

Succes, tot heden tevreden. >:)
Frigolamptje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Meer de moeite dan cm7 om dagelijks te gebruiken tot er een deftige custom rom is? Draai hem ondertussen al en is zeker de moeite :) . Root explorer app, daarmee bedoel je niet dat de rom geroot kan worden? Want dat is enige minpunt nu, dat ik mijn titanium backup niet kan terug zetten.

Mijn Gingerbread rom is nu volledig root...maar mijn versie van root explorer werkt niet :9 ..
Die uit de market of pay wel ;)

[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 01-03-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik krijg continu een TW FC.. en het scherm geeft ook heel veel mooie kleurtjes.. zou niet echt goed zijn..

even verder klote.. (en dat terwijl ik aan t werk ben.. achja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
thommy86 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:29:
[...]
Ik gebruik titaniumbackup voor alles.. en sgs tools voor me home screens..

ik ben afgelopen week thema's en launchers gaan testen.. maar veel thema's zijn niet volledig.. of voor 1 specifieke launcher gemaakt.. nu zit ik dus met allerlei verschillende icons en LP.. terwijl ik echt een TW voorstander ben.. (moet even zin maken om alles weer mooi te maken..)
Hoe gebruik je TB dan? Ik zie dat je van de apps een selectie kan maken voor backup. Maar qua instellingen alleen globaal system settings. Als je die gaat restoren vanaf bijv Darky 9.2 op een Doc rom, krijg je dan geen problemen?

LP = LauncherPro? En TW? Welke launcher en theme vind jij het beste werken?

Welke combo rom/kernel/modem vond jij het beste werken? Nu voor gingerbread dan... :)

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Wat ik me afvraag,
Samsung heeft heel Android aan elkaar zitten hacken om dingen als dubbele sd kaart, front camera etc werkend te krijgen omdat android dit standaard niet ondersteunt.

Nu ondersteunt android 2.3 wel native deze dingen en ook andere sensors, denken jullie dat de samsung 2.3 build netter is als de 2.2 build en dat ze dus deze 2.3 functionaliteit gebruiken zodat het makkelijker te poorten is naar de standaard AOSP en Cynanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:34:
ik krijg continu een TW FC.. en het scherm geeft ook heel veel mooie kleurtjes.. zou niet echt goed zijn..

Welke gebruik je?..van samsung.com werkt prima in Odin. Wel even van ext4/2 terug naar RFS
Just in case!!.. ;)
Lennart_1337 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:54:
Wat ik me afvraag,
Samsung heeft heel Android aan elkaar zitten hacken om dingen als dubbele sd kaart, front camera etc werkend te krijgen omdat android dit standaard niet ondersteunt.

Nu ondersteunt android 2.3 wel native deze dingen en ook andere sensors, denken jullie dat de samsung 2.3 build netter is als de 2.2 build en dat ze dus deze 2.3 functionaliteit gebruiken zodat het makkelijker te poorten is naar de standaard AOSP en Cynanogenmod?
Denk het wel!. Vanaf 2.3.2 kan de ontwikkeling verder van start. 2.2 loopt op een dood spoor.

[ Voor 45% gewijzigd door silitek op 01-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:34:

die kleurtjes heb ik ook, zo nu en dan uit TW, tijdens opstarten ook. Backups gemaakt met TB terwijl CM7 erop stond terugzetten gaat wel. Alleen de system-data (contacten, SMSjes) niet natuurlijk, dat zou te gemakkelijk zijn geweest.
Voor de restore al een hoop gestotter uit het tril-dingetje. Noemen ze dat kernel panic? O, deze komt ook uit de beta-kitchen, misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik heb in de beta kitchen gekozen voor GTG.. en blijkbaar werkt deze launcher niet.. nu moet ik dus wel met odin flashen.. twijfel nog even of ik eerst naar jm8 ga of dat ik meteen GB flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
X1pheR schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:50:
[...]

Hoe gebruik je TB dan? Ik zie dat je van de apps een selectie kan maken voor backup. Maar qua instellingen alleen globaal system settings. Als je die gaat restoren vanaf bijv Darky 9.2 op een Doc rom, krijg je dan geen problemen?

LP = LauncherPro? En TW? Welke launcher en theme vind jij het beste werken?

Welke combo rom/kernel/modem vond jij het beste werken? Nu voor gingerbread dan... :)
gb zou ik me nog niet mee bezig houden als je niet zo heel goed weet wat wat is.. TW = Touchwiz

met TB moet je gewoon een batch maken.. de eerste keer dat je het ziet is het een beetje gek.. maar op je optie knop drukken.. batch.. en dan kiezen wat je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:10:

hmm... heb ik weer... valt t me ineens op dat de hele linker rij pixels n beetje groenige gloed hebben. Alsof alle subpixels in t groen aanstaan, is dat iets bekends? Kan me niet herinneren dat ik dit eerder gezien heb in Darky.
Ik heb hetzelfde met Doc's Rom. Een collega heeft het ook. Lijkt door de speedmod kernel te komen. K13A en K13C hebben dit bij onze toestellen. Het is de eerste rij pixels aan de linkerkant van het scherm. Het is bijna niet zichtbaar, maar bij een wit scherm valt het ook (bijvoorbeeld Google in de browser).

Beide toestellen draaien Doc''s Rom 9.6.6.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:04:
ik heb in de beta kitchen gekozen voor GTG.. en blijkbaar werkt deze launcher niet.. nu moet ik dus wel met odin flashen.. twijfel nog even of ik eerst naar jm8 ga of dat ik meteen GB flash
Meteen GB erin. Waarom eerst naar JM8. Met 3 files re-partion aan en gaan met die hap..
Vreemde kleurtjes niet gehad wel 1X kernel Panic tijdens wallpaper wissel.

Blijkbaar iets raars structueel. Maar nadien geeft de rom geen krimp en werkt in alles perfect.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
silitek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Meteen GB erin. Waarom eerst naar JM8. Met 3 files re-partion aan en gaan met die hap..
Vreemde kleurtjes niet gehad wel 1X kernel Panic tijdens wallpaper wissel.

Blijkbaar iets raars structueel. Maar nadien geeft de rom geen krimp en werkt in alles perfect.
;)
Moet alles opnieuw downloaden.. (ben op werk he) met een doc rom heb ik meteen root.. en een lichtere rom.. daarom eerst een eclaire.. maar het is maar om te testen.. dus ga nu voor meteen GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.... zo gemakkelijk is het dus even allemaal niet. Een relaas:

Was op CM7, toen een vrijwel kale GB uit de beta-kitchen geflashed (eerst JS3, resultaat een soort factory reset).
Terug gaan naar JS3, 3 files met pit en repartition, blijven alle aps staan, root blijft ook in takt!
Dus ik denk, dat is niet in de haak, laat ik JM8 maar eens proberen, zelfde verhaal!

Nou zei doc iets over een losse kernel flashen, even terugzoeken.

Edit: een factory reset in de recovery van JM8 deed het hem weer. Alles weer stock. Geen losse kernel geflashed. Dat zou ook kunnen geloof ik, dan geen volledige rom meer nodig via odin maar gelijk kernel-> doc klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Niet nemen uit doc's beta gaarkeuken die wil niet lekker en schijnbaar iets met de kernel. samsung.com dus..
En ja, zo makkelijk is het wel in Odin.. 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:42:
Nou.... zo gemakkelijk is het dus even allemaal niet.

Edit: een factory reset in de recovery van JM8 deed het hem weer. Alles weer stock. Geen losse kernel geflashed. Dat zou ook kunnen geloof ik, dan geen volledige rom meer nodig via odin maar gelijk kernel-> doc klaar.
uhh..geen volledige rom meer nodig? Dat je GS nu weer werkt dat is mooi maar heb je nu ook GB?
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Moet alles opnieuw downloaden.. (ben op werk he) met een doc rom heb ik meteen root.. en een lichtere rom.. daarom eerst een eclaire.. maar het is maar om te testen.. dus ga nu voor meteen GB..
Na install Odin even cf-root erachter aan handeling van niks..vind een clean install overigens veiliger met dit soort exotische rommetjes. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door silitek op 01-03-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik schreef het even niet zo duidelijk op. Om terug te flashen naar een doc rom hoef je niet eerst een volledig rom met odin te flashen, alleen een 2.2 speedmod kernel is genoeg. Flashen in Odin zonder reboot, dan kan je gelijk naar recovery om een gebakken rom uit de keuken, die nog op je SD kaart staat, te flashen (ik denk dat dat dan wel een wipe-versie moet zijn).
Maar nu dus nog even geen GB, toch maar via de good old samfirmware-CFroot-route.

Even goed wel appart dat ik na flashen van JM8 (Eclair dus) via odin (3 files, repartition aan) alsnog een factory reset in recovery nodig had, of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:05:
Sorry, ik schreef het even niet zo duidelijk op. Om terug te flashen naar een doc rom hoef je niet eerst een volledig rom met odin te flashen, alleen een 2.2 speedmod kernel is genoeg. Flashen in Odin zonder reboot, dan kan je gelijk naar recovery om een gebakken rom uit de keuken, die nog op je SD kaart staat, te flashen (ik denk dat dat dan wel een wipe-versie moet zijn).
Maar nu dus nog even geen GB, toch maar via de good old samfirmware-CFroot-route.

Even goed wel appart dat ik na flashen van JM8 (Eclair dus) via odin (3 files, repartition aan) alsnog een factory reset in recovery nodig had, of niet soms?
Aha,..op die manier, duidelijk. Wel vreemd de R in R na repartition aan inderdaad. Zou niet mogen.
Route Odin>Cf-root That's the way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
heb alles weer aan de praat.. flash nu speedmod.. en dan het mooie lege doc rommetje..
factory reset, zal dat nodig zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:24:
heb alles weer aan de praat.. flash nu speedmod.. en dan het mooie lege doc rommetje..
factory reset, zal dat nodig zijn..?
??..geen idee, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Het is allemaal gelukt.. via cmw weer docs rom kunnen flashen.. alleen kan ik geen berichten typen.. toetsenbord blijft fc geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Neem gewoon een full-wipe versie als je gezeik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:04:
Neem gewoon een full-wipe versie als je gezeik hebt.
heb het over gingerbread beta..!

bij stock deed het.. (silitek, kan je dat bevestigen)
nu op doc v10 werkt toetsenbord niet..

[ Voor 19% gewijzigd door thommy86 op 01-03-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

----
Gracias (en anderen hierboven). Ik heb voor mezelf al een tabelletje gemaakt waarin ik kan bijhouden waar een rom precies uit samengesteld is (zoveel keuzes...), zodat ik ook makkelijk kan volgen wat ik nou precies verander.

Wonderbaarlijk trouwens hoeveel invloed blijkbaar 1 app (en mogelijk kernel) heeft op het energie verbruik... Ik ben vandaag niet zuinig geweest met m'n toestel (scherm veel aan bijv.), maar hij staat nu nog op 66%, normaal was dat het punt waar ik tussen 11 en 12 uur 's ochtends al zat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje tussendoor, ik heb een rom uit doc's kitchen met Gingerbread theme. Elke keer als ik mijn scherm lock. En dan naar het scherm kijk staat er dit:

This Phone Belongs to: (en dan hier niks)

hoe kan ik hier mijn naam krijgen.

Ook zou ik graag de Samsung DLNA applicatie en de orginele wekker app hebben, hoe kan ik hier nog aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:08:
[...]

heb het over gingerbread beta..!

bij stock deed het.. (silitek, kan je dat bevestigen)
nu op doc v10 werkt toetsenbord niet..
Dat is vreemd, toestenbord werkt gewoon...
Maar het is nog wel erg beta hoor, jongens..misschien wel te.

GPU heeft een probleem soms starten games niet op en/of reboot je GS.
Gallery ook niet helemaal lekker. andere Laucher (gingerbread) loopt ook vast..
Tussen alle hiaten door in is het wel razendsnel..

verwacht wel snel een update van GB

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
toetsenbord werkt nu wel.. krijg wel afen toe een fc tussendoor,..

als ik (volgens mij) zelf niet ophang dan blijft hij hangen.. vreemd..

ja heel erg beta.. ander launchers getest... geen aanrader..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Is er trouwens een app voor het terugclocken van de CPU? Het is namelijk zo dat als ik mijn navigatie gebruik hij bijna 100% van de CPU gebruikt en de batterij hierdoor erg snel leeg is.

In principe is 500 Mhz meer dan genoeg, of zelfs minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54
Jawel. Ik heb zelf de Insane kernel K13C draaien (hardcore kernel met OC/UV) en dan kan je met de Voltage Controll app instellen op welke frequenties en spanning de CPU mag.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
HaTe schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:04:
Jawel. Ik heb zelf de Insane kernel K13C draaien (hardcore kernel met OC/UV) en dan kan je met de Voltage Controll app instellen op welke frequenties en spanning de CPU mag.
Zou handig zijn als je per applicatie kan instellen op welke frequentie de sgs moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Voor de mensen die er in geïnteresseerd zijn.

supercurio heeft een voodoo kernel gemaakt voor XWJV1 (Gingerbread). Hierin zit CWM en een lagfix (ext4). Dit is gewoon een hack project, er is dus geen support!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975349

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Volgens mij is Gingerbread veel meer in samenwerking met Samsung ontwikkelt dus verwacht ik dat er minder werk zal zijn om hem te 'porten'. Vandaar ook dat de GB er nu al is.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom van doc 9.6.6 af en ben nu overgestapt op insanity rom met de beta damiangto kernel. Maar oo wat loopt dat vlot! Aanrader dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 22:57 . Reden: whoops had aanvulling aanstaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Wat bedoel je met damiangto kernwoorden?

Ik heb hier ook Insanity 0.7.1 draaien maar ben minder enthousaist. Na het upgraden moest ik ontzettend lang wachten, kan nu niet in recovery komen, 2G/3G werkt niet, CSC naar de knoppen. Verder wel supervloeiend en gaaf toetsenbord.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat hij kernel bedoelt. Zal wel op z'n telefoon hebben getypt met Swype ofzo.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Weet niet of het al gemeld was, maar voor degene die nog niet aan GB willen, Darky 9.3 is final nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Dankje! 2g/3g is inmiddels opgelost door het handmatig instellen van de APN, ik ga ook maar eens naar een kernel + cwm zoeken.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Batterij duur is echt heel goed.. De hele avobd op nog geen 10% verder nog helamaal geen fc's gehad.. Alleen bat pull na telefoon gesprekken omdat hoj geen beeld meer gaf..
Morgen weer een dag..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik ga nog niet naar Gingerbread tot er een soort van "voodoo sound" is voor GB. Geluid schijnt (volgens Supercurio)nogal crap te zijn door blobjes, kraakjes etc. Verder zal de Mic ook nog niet goed werken in luide omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben terug op stock JS5 totdat CM7 of GB final klaar is. Wat een gedoe met GB werkte heel slecht, vastlopers en reboots all the way.

Blijf dus even stock-rom draaien (voor mijn doen zal dat heel kort zijn)...lang geleden maar draait toch lekker ;)

Heb alles geformateerd ook interne SD's dat ruimt op :+

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 02-03-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt misschien stom, maar ik heb vandaag darky v9.3 final geïnstalleerd en ik kom van darky 8.0 af. Maar ik vind de rom eigenlijk steeds meer achteruit gaan qua hoe het eruit ziet. Ook vind ik de verschillen tussen 8.0 en 9.3 wel zeer minimaal. Het scrollen tijdens internetten gaat bij 8.0 vloeiender en ook start hij alles sneller op. Ook is alles in darky veranderd, het opstarten kun je nog kiezen, maar ook het uitzetten zie je darky etc. Bij 8.0 leek het stock met GB looks, maar je zag niet dat het van darky was.
Ik heb hiervoor ook 9.2 geïnstalleerd maar dat was 'nog' langzamer dan 9.3. Iemand ook opgevallen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou een custom rom op mijn sgs staan. Maar ik zou Darky's v9.3 Extreme Edition - Final wel eens willen proberen, is dit dan ook gewoon downloaden, .zip op de interne sd zetten en via recovery modus installeren? Of moet ik hiervoor nog iets anders uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:31:
Ik heb nou een custom rom op mijn sgs staan. Maar ik zou Darky's v9.3 Extreme Edition - Final wel eens willen proberen, is dit dan ook gewoon downloaden, .zip op de interne sd zetten en via recovery modus installeren? Of moet ik hiervoor nog iets anders uitvoeren?
Via CWM installeren idd, Darkyy heeft ook een odin versie dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 02-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:31:
Darky heeft daar een hele mooie installatiegids voor gemaakt. Hier staat alles wat je moet weten.
Install:
http://www.darkyrom.com/c...for-first-time-users.315/
Upgrade:
http://darky.ficeto.com/c...pgrade-on-darkys-rom.318/

Ik begrijp niet dat mensen gewoon blijven flashen zonder zich een beetje te verdiepen in de materie. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vindt ik een beetje kort door de bocht. Ik had de gids wel gevonden maar wist niet of dat een update betrefde van een eerdere versie van darky's rom, of gewoon een rom. En daarom vraag ik het hier. Een forum voor vragen toch? Het leek mij in ieder geval sneller en veiliger zodat ik het zeker weet en niet (weer) mijn telefoon kapot te maken. Excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:36:
Dat vindt ik een beetje kort door de bocht. Ik had de gids wel gevonden maar wist niet of dat een update betrefde van een eerdere versie van darky's rom, of gewoon een rom. En daarom vraag ik het hier. Een forum voor vragen toch? Het leek mij in ieder geval sneller en veiliger zodat ik het zeker weet en niet (weer) mijn telefoon kapot te maken. Excuses voor het ongemak
Sowieso is het aan te raden om voor updaten eerst DarkyRom Configurator te installeren. Daarin geef je aan welke opties je van de ROM wel of niet wilt hebben. Kom je van een niet-Darky 9.0 ROM, dan moet je de WIPE / install versie hebben, komt je wel vanaf Darky 9, dan kan je meestal met NO-WIPE en upgrade af.

Qua installeren vind ik Darky op het moment de makkelijkste, maar qua prestaties is het misschien niet de snelste.

Met de CWM-mod kan je trouwens wel leuk de ogen uitsteken bij andere mensen die een smart-phone hebben en ook rotzooien met de firmwares. >:) Een vriend van mij vertelde ooit trots hoe het hem gelukt was z'n iPhone 3GS te updaten (dat had blijkbaar nogal wat voeten in aarde toen), en als ik hem dan nu laat zien dat ik online met m'n mobiel gewoon een firmware kan samenstellen (RomKitchen), deze kan downloaden naar de interne SD en vervolgens met een paar klikken erop kan zetten, krijg je wel wat jaloerse bliken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daarom vindt ik het ook leuk met die roms en updates te spelen. Maar ik had gelezen dat de nieuwe update van darky de snelste en meest batterijvriendelijkste was dus dacht probeer die. Ook 1 van de redenen dat ik voor Android heb gekozen.

Maar ik denk dat ik nu effe kwijt ben, die rom die ik toen in de Kitchen heb gemaakt, deze wordt dan toch vervangen door darky's rom? of hoe zit het dan in elkaar. Ik dacht dat Darky's rom gewoon ook een rom is maar dan met vaste apps en instellingen ipv deze zelf samen te stellen. Ook vindt ik het gewoon leuk om weer met wat nieuws te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Gebruik nu toevallig die sweethoney ofzo die ergens op xda staat. Mooi gethemed en supervlot ook, het romlandschap bestaat blijkbaar uit meer dan darky en doc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De guide even doorgelezen nu uit dus naar huis en het proberen moet zeker wel lukken, net via de configuration app alles ingesteld. Dus dat komt goed zal straks mijn bevindingen even posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Kan niet wachten tot de Doc V10 (2.3.2) uit de Beta fase is!

hoop geprobeerd van alle rombakkers maar Doc bevalt me toch duidelijk het beste in vormen van stabiliteit etc!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Henkie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:15:
Kan niet wachten tot de Doc V10 (2.3.2) uit de Beta fase is!

hoop geprobeerd van alle rombakkers maar Doc bevalt me toch duidelijk het beste in vormen van stabiliteit etc!
Dat gaat nog well even duren.. heb de beta nog wel draaien.. vrijwel geen FC's meer.. wel moet ik af en toe een bat pull doen na een telefoon gesprek! maar hij is zzooo snel opgestart.. niet normaal..

is er iets wat de mensen hier getest willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

thommy86 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Dat gaat nog well even duren.. heb de beta nog wel draaien.. vrijwel geen FC's meer.. wel moet ik af en toe een bat pull doen na een telefoon gesprek! maar hij is zzooo snel opgestart.. niet normaal..

is er iets wat de mensen hier getest willen hebben?
Hoe is de e-mail client? Werkt exchange naar behoren. Of improved email?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GandalfTheGrey schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:27:
[...]

Hoe is de e-mail client? Werkt exchange naar behoren. Of improved email?
Dat gebruik ik eigenlijk niet.. maar zal vanavond eens kijken.. je ging zelf toch die andere versie testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:23:
Ja daarom vindt ik het ook leuk met die roms en updates te spelen. Maar ik had gelezen dat de nieuwe update van darky de snelste en meest batterijvriendelijkste was dus dacht probeer die. Ook 1 van de redenen dat ik voor Android heb gekozen.

Maar ik denk dat ik nu effe kwijt ben, die rom die ik toen in de Kitchen heb gemaakt, deze wordt dan toch vervangen door darky's rom? of hoe zit het dan in elkaar. Ik dacht dat Darky's rom gewoon ook een rom is maar dan met vaste apps en instellingen ipv deze zelf samen te stellen. Ook vindt ik het gewoon leuk om weer met wat nieuws te spelen
Heeft met de kernel te maken. Van Speedmod naar Voodoo en visa versa gaat blijkbaar niet altijd goed door onder andere de verschillende lagfixes.

Ik beschouw de verschillende kernels als net zo verschillend als bijna de verschillende distro's van Linux. Hoewel de basis van alle gelijk is, zijn ze niet zomaar om te zetten, vanwege wat kleine, maar essentiële verschillen in inrichting.
Veiligheidshalve is het daarom aan te raden bij een grote wijziging (zoals van Darky 8 naar 9, of naar een compleet andere ROM) eerst een factory reset uit te voeren en dan een volledige install, inc. wipe. Of het altijd nodig is, is de vraag, maar het is meer een "better save than sorry" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga Darky 9.3 final proberen met DamianGTO ultimate Kernel erop. Eens kijken hoe dat is..

Laat GB liggen voor wat het is...nog lang niet klaar. :+

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 02-03-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die CM7 willen proberen, een NL-handleiding:
http://bit.ly/i6Uht2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Eerst vond ik Darky ook een goede rom maar vanaf de 6.x vond ik t steeds minder worden en 8 vond ik ronduit bagger al. Ben overgestapt naar Doc en via de kitchen werkt dat echt geweldig.

Heb Titanium Backup gedownload (+pro key) en het is dan heel simpel updaten en restoren :) Ben wel benieuwd naar de SIP-client in 2.3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik draai nu een paar dagen op 2.3.2 maar heb wel regelmatig last van vastlopers, ik moet dan echt een batt pull doen..
Maar, hij blijft wel erg snel _/-\o_
Ik hou hem ook voorlopig, er zal vast wel in een korte tijd een update komen :+

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
De Ultibread versie van gingerbread is wel een aanrader. Veel sneller dan de gelekte rom van samsung icm de gehackte kernel door supercurio en voorlopig niets dat niet werkt of vastloopt ofzo. Ga straks naar de winkel enzo, zal dan zien hoe de batterij het doet want hangt hier al heel de tijd aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:44:
De Ultibread versie van gingerbread is wel een aanrader. Veel sneller dan de gelekte rom van samsung icm de gehackte kernel door supercurio en voorlopig niets dat niet werkt of vastloopt ofzo. Ga straks naar de winkel enzo, zal dan zien hoe de batterij het doet want hangt hier al heel de tijd aan de lader.
Schijnt ook problemen te geven vanaf Darky 9.3 en zit geen browser in bij sommige werkt GPS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
silitek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:38:
[...]

Schijnt ook problemen te geven vanaf Darky 9.3 en zit geen browser in bij sommige werkt GPS niet.
Gps net getest en die schiet idd niet in gang, maar dat is voorlopig geen zo'n problem voor mij. Als browser gebruik ik toch opera dus dat is ook geen probleem. Voor de rest nog steeds lovend over de rom.

Edit: GPS fix: http://forum.xda-develope...=11790078&postcount=33959

[ Voor 9% gewijzigd door Frigolamptje op 03-03-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Ik heb inmiddels 9.3 final draaien (had nog beta1). Upgrade ging prima. GPS en browser werken nog bij mij. Niet uitvoerig getest, maar krijg wel gewoon een fix en kan een aantal sites goed bekijken iig.

Hoop vooral op verbeterde accu-tijd, daar zijn verbeteringen voor gemeld in de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
hier ook 9.3 final.
Loopt heel goed en alles doet het gewoon.
In het verleden 2x naar doc rom gegaan, maar de overgangen van home naar apps gaat schokkeriger of blijft een fractie zwart, en bij Darky's heb ik daar nooit last van gehad.
Kitchen is heel erg leuk, maar de rommetje's lopen wat minder in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iefie schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:44:
hier ook 9.3 final.
Loopt heel goed en alles doet het gewoon.
In het verleden 2x naar doc rom gegaan, maar de overgangen van home naar apps gaat schokkeriger of blijft een fractie zwart, en bij Darky's heb ik daar nooit last van gehad.
Kitchen is heel erg leuk, maar de rommetje's lopen wat minder in mijn beleving.
Doc's rom is ook prima niks mis mee. Maar ben bij Darky afgehaakt bij 8.0 zoiets vond de roms vaak te groot en weinig toegevoegde waarde met Darky's configuratie app kan je een boel uitschakelen maakt veel goed.

Wissel vaak rommetjes maar moet zeggen Darky 9.3.final is niet verkeerd. Aantal Kernels losgelaten op deze rom het best werkt:
Super Optimized Kernel 4_8_1 OC 1200mhz met alle tweaks aan, lagfix niet nodig maakt deze net zo snel als GB (buiten het opstarten)..

Maar GB of CW7 gaat het wel worden, kwestie van tijd ;)

lees dat GPS inmiddels werkt in GB gaat de goeie kant..even wachten op final rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik zit nu nog op GB van Doc.. opzich is hij goed werkzaam.. alleen vanmorgen wilde in snel een sms sturen.. en toen kreeg ik de heletijd fc's op me toetsenbord.. op zo;n moment is dat wel frustrerend..

ga staks misschien even flashen.. heb darky nog nooit geprobeerd.. (heeel lang geleden, een keertje) dus misschien dat het iets wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 04-09 23:50
Frigolamptje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:44:
5 seconden de recovery-combinatie inhouden werkt ook niet? En kwam jij van Darky's 9.3 af? Ik zit daar nu op en wil de Ultibread flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japperrrr schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:20:
[...]

5 seconden de recovery-combinatie inhouden werkt ook niet? En kwam jij van Darky's 9.3 af? Ik zit daar nu op en wil de Ultibread flashen.
Er is nog een andere GB....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=978354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik zat een heel lange tijd op darky 6.0. Alles werkte gewoon prima, lekker snel en geen problemen met de GPS. Twee weken geleden geflashed naar 9.3 beta (no wipe) en gisteren naar 9.3 final (no wipe), het flashen gaat nu toch wel echt te makkelijk met die darky app in de market, ik heb niet meer het gevoel dat ik aan het tweaken ben. :p

Werkt volgens mij sneller (placebo?) en wat is BLN toch geweldig zeg... Ik wist niet wat ik miste. Die battery app is ook erg handig, even je notificatie scherm naar beneden halen en ze ziet meteen hoe lang je telefoon al van de lader is, leuk om een betere feel te krijgen van je batterylife. :)

Voor de rest werkt alles nog steeds naar behoren. Pluimpje voor Darky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Draai hem al een uurtje of twee. Vind het theme eigenlijk niet zo mooi, wifi werkt niet en titanium backup wil mijn apps niet restoren maar dat kan aan vanalles liggen. Is verder heel snel, screen-off en andere animaties aanwezig, dus ik laat hem er voorlopig nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Tip voor iedereen die nog niet even briljante GPS heeft:
Fasterfix

Duidelijk merkbaar verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voor als iemenand er nog last van heeft, ik kon bij LauncherPro de achtergrond niet meer scalen, enkel cropen. Blijkt dat je nu echt op t randje moet drukken en dan krijg je wel de controls om te schalen erbij itt. de vorige versie waar je kon pinchen. Je moet t maar net uitvogelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Weet iemand of ik vanaf de laatste doc rom gewoon deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975930 in cwm kan flashen zonder te wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
bart_wbd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:10:
Weet iemand of ik vanaf de laatste doc rom gewoon deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975930 in cwm kan flashen zonder te wipen?
Je kan hem gewoon via CWM flashen.. maar zonder wipe zou ik sowieso niet doen.. je gaat van Froyo naar Gingerbread..

Gewoon backup maken en flashen!

Ik ga deze vandaag ook proberen.. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
bart_wbd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:10:
Je kan het proberen, maar de rom maker raadt zelf aan om eerst de standaard gelekte Gingerbread erop te zetten, dan een Speedmodkernel te flashen en dan vanuit recovery de Ultibread te flashen. Zorg er dan wel voor dat de Ultibread al op je SD staat, want nadat je een speedmodkernel geflashed hebt zal je toestel normaal niet meer willen opstarten (recovery en download mode lukken natuurlijk wel nog). Maar je kan het natuurlijk eerst gewoon proberen, heb het gisteren of eergisteren ook gedaan vanaf een Darky rom, weet enkel niet meer ofdat alles toen goed werkte of niet want de laatste dagen flash ik nogal regelmatig :P .

Ga nu zelf ook de nieuwe Ultibread proberen, kom van Gingercriskelo en die heeft nu ook nieuwe versie. Als ik de changelogs vergelijk zouden ze beide ongeveer even goed en stabiel moeten zijn, maar vind het theme van Ultibread werkelijk 1000 maal mooier.

Het verrast me ergens wel dat we zo snel met quasi perfect werkende Gingerbread roms zitten en dan nog door twee dev's waar we in het Galaxy S topic voor zover ik weet nog niet van gehoord hadden. Dacht zelf dat die eer voor Darky en/of Doc ging weggelegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ik vin die Ultibread thema wel erg mooi. Kent iemand een vergelijkbare theme voor doc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Relief2009 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:40:
Ik vin die Ultibread thema wel erg mooi. Kent iemand een vergelijkbare theme voor doc?
Gwn de rom proberen :) ! Voor zover ik lees en al met de vorige versie ondervond zijn dit echt geen beta roms meer, maar roms die klaar zijn voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Frigolamptje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Je kan het proberen, maar de rom maker raadt zelf aan om eerst de standaard gelekte Gingerbread erop te zetten, dan een Speedmodkernel te flashen en dan vanuit recovery de Ultibread te flashen. Zorg er dan wel voor dat de Ultibread al op je SD staat, want nadat je een speedmodkernel geflashed hebt zal je toestel normaal niet meer willen opstarten (recovery en download mode lukken natuurlijk wel nog). Maar je kan het natuurlijk eerst gewoon proberen, heb het gisteren of eergisteren ook gedaan vanaf een Darky rom, weet enkel niet meer ofdat alles toen goed werkte of niet want de laatste dagen flash ik nogal regelmatig :P .

Ga nu zelf ook de nieuwe Ultibread proberen, kom van Gingercriskelo en die heeft nu ook nieuwe versie. Als ik de changelogs vergelijk zouden ze beide ongeveer even goed en stabiel moeten zijn, maar vind het theme van Ultibread werkelijk 1000 maal mooier.

Het verrast me ergens wel dat we zo snel met quasi perfect werkende Gingerbread roms zitten en dan nog door twee dev's waar we in het Galaxy S topic voor zover ik weet nog niet van gehoord hadden. Dacht zelf dat die eer voor Darky en/of Doc ging weggelegd zijn.
Ok dus even voor de duidelijkheid:

1. zet de rom alvast op je interne sd.
2 flash I9000XWJV via odin zonder reboot aan. daarna flash je een speedmodkernel(de laatste?)
3. Daarna doe je gewoon via 3-button recovery openen.
4. flash de rom via cwm.

Klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
bart_wbd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Ok dus even voor de duidelijkheid:

1. zet de rom alvast op je interne sd.
2 flash I9000XWJV via odin zonder reboot aan. daarna flash je een speedmodkernel(de laatste?)
3. Daarna doe je gewoon via 3-button recovery openen.
4. flash de rom via cwm.

Klopt het zo?
Ja idd, ik laat de rom's meestal wel een eerste maal booten voor ik dan die kernel flash en via recovery de nieuwe rom flash, weet niet of dit verder belangrijk is of niet. Versie van speedmod doet er niet toe denk ik, gaat er gewoon over dat je via de standaard recovery geen zip's kan flashen (krijg je altijd unsigned error ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Frigolamptje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:54:
[...]

Ja idd, ik laat de rom's meestal wel een eerste maal booten voor ik dan die kernel flash en via recovery de nieuwe rom flash, weet niet of dit verder belangrijk is of niet. Versie van speedmod doet er niet toe denk ik, gaat er gewoon over dat je via de standaard recovery geen zip's kan flashen (krijg je altijd unsigned error ofzo).
Als je deze speedmod flasht via odin, heb je dan automatisch cwm?
Pagina: 1 ... 29 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.