Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
thommy86 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:38:
[...]

Het is niet raar dat dit gebeurt.. geef hem even de tijd om bij te komen :P hij hangt nu dus voor de 2e keer aan de lader.. probeer je foon zo min mogelijk te gebruiken.. je hebt hem tog wel eerst helemaal gedraint ?
Jep heb ik nu gedaan ;)

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
thommy86 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:38:
[...]

Het is niet raar dat dit gebeurt.. geef hem even de tijd om bij te komen :P hij hangt nu dus voor de 2e keer aan de lader.. probeer je foon zo min mogelijk te gebruiken.. je hebt hem tog wel eerst helemaal gedraint ?
9.1 bleef drainen bij mij, niks mee te beginnen. terug gegaan naar 9.0.2..en meteen BAM! 55 uur accu gehaald met normaal use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Er is nu ook darky 9.2, en een nieuwe SpeedMod Froyo [K12U-T1] met een tweak die de batterij duur verlengt.
Ik kom van darky 8.0 en SpeedMod Froyo [K12T] en vind het een heel stuk sneller!
(heb via no-wipe geïnstalleerd en alles deed het nog incl. widgets instellingen, programma's en data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Ik draai 9.2 nu sinds vandaag en er is eigenlijk maar 1 dingetjes dat niet helemaal goed werkt. Bij wifi krijg ik verbinding maar blijft hij hangen op "ip adres verkrijgen..." (WPA2/WPA/WEP allemaal geprobeerd). Is hopelijk snel een fix voor. Verder sowieso een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Heb sinds afgelopen vrijdag een Galaxy S via t-mobile, super blij mee bla bla bla...

Nu wil ik darky rom der op zetten maar ik twijfel enorm. Ik heb de guide voor first time users gelezen (http://darky.ficeto.com/c...for-first-time-users.315/) en alles gedownload wat daar staat.

Nu lees ik echter op de 9.2 pagina bij General Information: v9.2 fixed some things and introduces a new Darky Odin Package called Resurrection Edition.

The most secure & reliable way is the Odin Package.
You can use this for any situation - no need for any pre-Odin-flash or CF-Root or anything. You will get a Slim Darky's v9.2 Extreme Edition Base
It will recreate your partitions to make everything clean - zero issues reported so far.

Moet ik dan dus wel of niet dat root gebeuren doen? De Odin package, wat is dat, wat moet ik daarvoor selecteren in Odin, en is Odin Resurrection Edition een andere versie van die 1.3 versie van Odin?

En, heb je per se een SD kaart nodig? Want die staat nog in bestelling bij Samsung.

Ik heb nog niets 'echts' geinstalleerd op het apparaat dus als hij hem helemaal whiped is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Lijkt mij verstandiger om je eerst een beetje in te lezen voordat je wat gaat flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
En, heb je per se een SD kaart nodig? Want die staat nog in bestelling bij Samsung.
Nee is niet nodig; je kunt update.zip bestanden op de internet SD kaart zetten en die dan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:11:
Heb sinds afgelopen vrijdag een Galaxy S via t-mobile, super blij mee bla bla bla...

Nu wil ik darky rom der op zetten maar ik twijfel enorm.

...

Moet ik dan dus wel of niet dat root gebeuren doen? De Odin package, wat is dat, wat moet ik daarvoor selecteren in Odin, en is Odin Resurrection Edition een andere versie van die 1.3 versie van Odin?

Ik heb nog niets 'echts' geinstalleerd op het apparaat dus als hij hem helemaal whiped is er niets aan de hand.
Met dat Ressurection Edition doe je in feite wat je anders met het CF-root zou doen. Dus nee, je hoeft " dat root gebeuren" niet te doen. Na de odin flash heb je dus al root.
De tutorial die Darky levert is wel aardig helder dacht ik zo. Doen wat hij zegt en het komt goed. Wat je wel even moet checken is of je 3-button-combo het doet en een backup maken van je efs folder. Mijn SGS had in eerste instantie die combo ook niet. Zonder kan alles wel, tot het per ongeluk mis gaat.
Je hebt een interne SD kaart al in je SGS zitten, je externe kaart (waar jij op wacht) kan je uberhaupt niet gebruiken om iets mee te flash afik.
Overigens... Darky is allemaal allemaal leuk en aardig, je zou ook kunnen overwegen een kernel van hardcore te flashen over je stock rom en dan een rom uit doc's keuken te bakken, is eigenlijk veel leuker om te doen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darky's 9.2 met speedmod K12U houd in ieder geval percentage 0 batterij vast 's nachts.
Dat is al veel winst...met Wifi en GPS on

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/27ziwxz.png

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
silitek schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:34:
Darky's 9.2 met speedmod K12U houd in ieder geval percentage 0 batterij vast 's nachts.

[afbeelding]
Zou je vandaag / morgen wat meer info willen geven? want bij mij is het zo dat de batt van 98% naar de 85% vrij snel gaat, erna langzamer..en dan bij de 60% iets sneller tot de 45% en dan weer iets langzamer.Als ik ga slapen heb ik meestal een drain van 1 tot 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Goed, de handleiding compleet gevolgd, alles lijkt goed te zijn gegaan. Heb niet gekozen voor het wipen van het toestel. Maar nu is alles weg. Maar ook m'n market.

die kan ik niet meer opstarten. Vrij lastig :) iemand een idee?
Heb hem even compleet een wipe gegeven en opnieuw de rom geinstalleerd, nu doet ie het wel weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 05-02-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
silitek schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:34:

[afbeelding]
Ik snap er niets meer van, vannacht met 9.2 gewoon weer 30% verbruikt :s
En ik heb hetzelfde als wat jij het.. snap er niets meer van.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Ik draai tegenwoordig Doc 9.1.4 met XWJS3 en mag na 2 weken toch echt concluderen dat mijn batterij langer mee gaat dan met Darky.... Ik zou het toch een keer proberen voor de mensen die batterijproblemen hebben met darky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinny schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:19:
Ik draai tegenwoordig Doc 9.1.4 met XWJS3 en mag na 2 weken toch echt concluderen dat mijn batterij langer mee gaat dan met Darky.... Ik zou het toch een keer proberen voor de mensen die batterijproblemen hebben met darky.
Boven plaatje bewijs het tegendeel.....geen probleem met batterij drain. Belangrijkste is indien scherm uit verbruik 0 is en dat doet het. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om van Darky 9.2 een nowipe uit te voeren om zo van voodoo naar speedmod te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
lexus, weet miet precies wat je bedoel, maar ik had de no-wipe 9.2 gedaan en daarna de speedmod k12u eroverheen. en alles blijft gewoon zoals het is.
Alleen je recovery menu wijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexus! schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:05:
Is het eigenlijk mogelijk om van Darky 9.2 een nowipe uit te voeren om zo van voodoo naar speedmod te gaan?
Uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Ik wil eens kijken of een andere kernel van invloed is op de batterijduur. Zou mooi zijn als ik dat met de configurator van darky kan doen, van 9.2 naar 9.2 en no-wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexus! schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:11:
Ik wil eens kijken of een andere kernel van invloed is op de batterijduur. Zou mooi zijn als ik dat met de configurator van darky kan doen, van 9.2 naar 9.2 en no-wipe.
Waarom zou dat opeens niet kunnen, maar van ene build naar de ander wel?
Maar ik heb gisteren hetzelfde gedaan, ern bij mij is het verbruik met speedmod idd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Waarom zou dat opeens niet kunnen, maar van ene build naar de ander wel?
Maar ik heb gisteren hetzelfde gedaan, ern bij mij is het verbruik met speedmod idd beter.
Zojuist uitgevoerd, nu kijken of het bevalt. Eerste ervaring is af en toe een zwart scherm tijdens starten gallery, maar niet vervelend. Batterij is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGDaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04 10:45
ik zit sinds launch van v9.1 (darky) met plezier op zijn ROM :) batterij is goed (beter als stock ). als ik hem hevig gebruik (1 uur bellen, wifi, gps, 1 uurtje browsen, 2 uur muziek, games voor 45 minuten ) op 1 dag dan heb ik wel een goede 50-60% gebruikt.

Normale omstandigheden gaat hij 48 uur mee.

Weinig belasting en hij gaat 60-65 uur mee.

standby zou hij het ongeveer 100 uur moeten uithouden (met 1% per uur).

Maar momenteel is mijn batterij nog niet zo stabiel, Paar dagen drainen en volladen met een batterystats wipe kan je batterij leventje ook ten gunste doen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Peetke schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:47:
Ik draai 9.2 nu sinds vandaag en er is eigenlijk maar 1 dingetjes dat niet helemaal goed werkt. Bij wifi krijg ik verbinding maar blijft hij hangen op "ip adres verkrijgen..." (WPA2/WPA/WEP allemaal geprobeerd). Is hopelijk snel een fix voor. Verder sowieso een aanrader.
Ja hier is een fix voor (eigenlijk zelf 2) mogelijke fixes: je moet even de wpa-supplicant installeren en voila. Ik had exact dit probleem en dat is nu opgelost.

Je kunt die fix vinden op XDA en op de site van Darky zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,
Is misschien beetje dom om te vragen maar ik kan het niet echt vinden.
Wat is er beter aan Speedmod?
Darky recommended Voodoo.
En als je van Voodoo op Speedmod overgaat kan dat problemen veroorzaken?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:05:
Hee,
Is misschien beetje dom om te vragen maar ik kan het niet echt vinden.
Wat is er beter aan Speedmod?
Darky recommended Voodoo.
Bvd
Zijn beide ongeveer even snel, alleen heb ik met speedmod een betere batterij ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:05:
/KNIP.......
Bvd
Als je maar zorgt dat je eerst de lagfix disabled voordat je over gaat naar de andere rom geeft het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
als je van voodoo naar speedmod gaat is het useless om je lagfix te disablen. disablen is alleen nodig wanneer je huidige filesystem niet ondersteund wordt door de nieuwe kernel. wat in dit geval dus niet aan de orde is.

dus je kan zonder problemen wisselen tussen voodoo en speedmod zonder je lagfix uit te zetten..

[ Voor 18% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 06-02-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:18:
als je van voodoo naar speedmod gaat is het useless om je lagfix te disablen. disablen is alleen nodig wanneer je huidige filesystem niet ondersteund wordt door de nieuwe kernel. wat in dit geval dus niet aan de orde is.

dus je kan zonder problemen wisselen tussen voodoo en speedmod zonder je lagfix uit te zetten..
Idd, onzin.
Er staat niet voor niks dat je zonder problemen kan switchen tussen verschillende roms van darky. Ze registreren zelf of er wel of geen lagfix is en veranderen dat wanneer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Laatst online: 26-03 14:02
Hallo, Ik heb een klein probleempje met mijn SGS. Is er misschien een manier dat ik alles verwijder behalve de standaard programma's, omdat heel mijn samsung vol zit en ik geen flauw idee heb wat ik er allemaal af kan pleuren. Als ik gewoon een nieuwe rom er op zet met wipe verwijdert hij dan ook alle data van alle programma's of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lubbers92 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:48:
Hallo, Ik heb een klein probleempje met mijn SGS. Is er misschien een manier dat ik alles verwijder behalve de standaard programma's, omdat heel mijn samsung vol zit en ik geen flauw idee heb wat ik er allemaal af kan pleuren. Als ik gewoon een nieuwe rom er op zet met wipe verwijdert hij dan ook alle data van alle programma's of dat niet?
Factory reset. Ben je ook al je instellingen kwijt, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Factory reset. Ben je ook al je instellingen kwijt, dat wel.
dit vind hij niet heel leuk.... hij is nu al een paar minuten in het laadscherm... en aan het trillen

hij zit vast in het android start scherm... iemand een idee hoe ik dit nu ga fixen?

[ Voor 13% gewijzigd door Lubbers92 op 06-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lubbers92 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:47:
[...]

dit vind hij niet heel leuk.... hij is nu al een paar minuten in het laadscherm... en aan het trillen

hij zit vast in het android start scherm... iemand een idee hoe ik dit nu ga fixen?
Als ie tijdens het opstarten trilt dan crashed er van alles... -> wipe
Daarom altijd een backup maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
Nou, ik heb me er gisteravond ook eindelijk aan gewaagd, ik heb Darky's V9.2 (Voodoo 5.4 kernel) geflasht en daar heb ik tot nu toe nog geen enkele seconde spijt van gehad :). Veel eyecandy en het loopt allemaal als een trein.

Ik heb de nieuwe Odin versie van de rom gebruikt, zodat ik geen gezeik zou hebben met het eerst flashen van een kernel met 2e recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Ik ben nu weer terug naar de stock rom 2.2.1 met Harcore's kernel k12u.. 100 % batterij en de stats gewist, ik ben erg benieuwd hoe lang ik het nu vol hou :)

[ Voor 84% gewijzigd door Ronnymes op 07-02-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn stock rom froyo 2.2.1 geupdate naar Darky's Rom 9.1 met Speedmod Kernel. Werkte allemaal prima maar nu heb ik opeens geen "root acces rights" meer en kan bijvoorbeeld Titanium Backup niet meer gebruiken.

Kan nog wel gewoon in recovery modus en alles komen.

Kan ik nu wel gewoon updaten naar bijvoorbeeld Darky's Rom 9.2 of kan dat nu niet? Hoe krijg ik de roots acces rights weer terug zonder alles (instellingen, applicaties e.d.) kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:08:
Ik heb vorige week mijn stock rom froyo 2.2.1 geupdate naar Darky's Rom 9.1 met Speedmod Kernel. Werkte allemaal prima maar nu heb ik opeens geen "root acces rights" meer en kan bijvoorbeeld Titanium Backup niet meer gebruiken.

Kan ik nu wel gewoon updaten naar bijvoorbeeld Darky's Rom 9.2 of kan dat nu niet? Hoe krijg ik de roots acces rights weer terug zonder alles (instellingen, applicaties e.d.) kwijt te raken?
Gewoon rooten met http://www.xda-developers...k-root-for-att-captivate/
Alles blijft zoals het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Hallo, Ik ben nu al iets verder met mijn SGS hij start nu weer op na een backup maar zodra ik mijn pin heb ingevoert crashen alle programma's en start hij weer opnieuw op. Als ik hem gewoon flash met een custom rom van romkitchen zou hij het dan weer horen te doen? en hoe krijg flash ik hem nu? moet ik nu weer odin gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:08:

ja dat kan zonder problemen, als je wel perse root rechten wilt hebben ( wat dus niet nodig is om de updaten) ga je via de recovery, advanced CWM features, install superuser. dan doet je root het ook weer.

dit hoef je dus niet te doen als je 9.2 er opzet.(in 9.2 werkt het gewoon goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:07:
Hallo, Ik ben nu al iets verder met mijn SGS hij start nu weer op na een backup maar zodra ik mijn pin heb ingevoert crashen alle programma's en start hij weer opnieuw op. Als ik hem gewoon flash met een custom rom van romkitchen zou hij het dan weer horen te doen? en hoe krijg flash ik hem nu? moet ik nu weer odin gebruiken
Wat heb je precies gedaan? toch een wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
thommy86 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Wat heb je precies gedaan? toch een wipe?
ja, hij deed het gewoon, maar ik wou weer even een verse start. Dus heb ik een factory wipe gedaan en toen bootte hij niet meer. Omdat ik eerder die dag een back-up heb gemaakt heb ik hem daarna gereset. Nu boot hij tot nadat ik mijn pin heb ingevoerd. Dan crashen alle programma's en boot hij weer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:12:
[...]

ja, hij deed het gewoon, maar ik wou weer even een verse start. Dus heb ik een factory wipe gedaan en toen bootte hij niet meer. Omdat ik eerder die dag een back-up heb gemaakt heb ik hem daarna gereset. Nu boot hij tot nadat ik mijn pin heb ingevoerd. Dan crashen alle programma's en boot hij weer opnieuw
als ik jou was zou ik een frisse rom erop zetten.. wipe rom + je dalvik wissen.. backup terug zetten klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ja dat was ik wel van plan, maar hoe zet ik die rom er precies op? met odin toch? (ik kan wel gewoon in beide modussen komen) of kan het nog op een manier met CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:06:
ja dat was ik wel van plan, maar hoe zet ik die rom er precies op? met odin toch? (ik kan wel gewoon in beide modussen komen) of kan het nog op een manier met CWM?
Ja kan bijvoorbeeld een rom downloaden in de kitchen (www.romkitchen.org) of die van darky. deze zet je simpelweg op je interne sd.. en flash je die via cwm.. ik weet niet tot hoe ver je je hebt verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:06:
Voor zowel Darky's als Doc's rom staat er een link naar een installatie tutorial in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
mmm... heb nu Darky 9.2 erop met de speedmod K12U, en het vreemde is, de telefoon staat nu na 41 uur nog op 70%..? dat kan niet goed wezen :P
Met de standaard 9.2 met voodoo haalde ik hooguit 2 dagen.
Of mijn stats zijn zo verkeerd dat hij dalijk ineens uitvalt bij 69% hahah
Ik zal het hier melden hoe de batterij het blijft doen, misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
iefie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:30:
mmm... heb nu Darky 9.2 erop met de speedmod K12U, en het vreemde is, de telefoon staat nu na 41 uur nog op 70%..? dat kan niet goed wezen :P
Ik zal het hier melden hoe de batterij het blijft doen, misschien heeft iemand er wat aan.
Ik heb dat dus nogal eens. Dat mijn telefoon uitvalt tijdens gebruik. Wanneer ik hem dan weer aanzet is mijn accu zogenaamd bijna leeg.

Vervolgens heb ik ontdekt dat wanneer ik dan de telefoon uitzet en de accu even loshaal, deze weer terug plaats en de telefoon weer aanzet ik wel weer een goede accu-indicatie heb en de telefoon het vaak ook weer tijden blijft doen, wanneer ik dit niet doe blijft hij vaak uitvallen.

En idd het is raar... maar zeker waar! Iemand enig idee hoe dit kan?

En ik draai Darky 9.2 met Speedmod K12U-T1 500Mhz versie
Had het echter ook bij alle voorgaande custom-kernels en stock ook volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door DARKviper123 op 07-02-2011 16:50 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Ronnymes schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:55:
Ik ben nu weer terug naar de stock rom 2.2.1 met Harcore's kernel k12u.. 100 % batterij en de stats gewist, ik ben erg benieuwd hoe lang ik het nu vol hou :)
Edit: Probleem blijft ik haal met een stock rom 14 uur max...
Dus moet het liggen aan onderstaande apps..

k12u kernel, alleen lees ik alleen maar goeie berichten.
Twidroyd
Spotify
Fancy Widget Pro
facebook
Launcher Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
thommy86 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:32:
[...]

Ja kan bijvoorbeeld een rom downloaden in de kitchen (www.romkitchen.org) of die van darky. deze zet je simpelweg op je interne sd.. en flash je die via cwm.. ik weet niet tot hoe ver je je hebt verdiept?
Ja dat weet ik wel :P maar hoe krijg ik de rom op m'n SD :P dat is het probleem. Want ik kan hem niet meer openen met dat mass storage shit omdat hij meteen na de boot al weer crasht en opnieuw opstart. Mijn vraag is dan ook of er een andere manier is om die Rom op mijn Interne SD kaart te krijgen vanuit de download mode of recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:06:
[...]

Ja dat weet ik wel :P maar hoe krijg ik de rom op m'n SD :P dat is het probleem. Want ik kan hem niet meer openen met dat mass storage shit omdat hij meteen na de boot al weer crasht en opnieuw opstart. Mijn vraag is dan ook of er een andere manier is om die Rom op mijn Interne SD kaart te krijgen vanuit de download mode of recovery mode
Het beste wat je kan doen is terug naar je stock rom 2.2.1.via ODIN en dan opnieuw beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ronnymes schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:07:
[...]

Het beste wat je kan doen is terug naar je stock rom 2.2.1.via ODIN en dan opnieuw beginnen ;)
Dankjewel :) dat antwoord zocht ik :) _/-\o_ _/-\o_

-edit-

Net op sam's firmware gekeken en een versie gedownload maar daar zitten 3 md5 bestanden in en geen .pit..... wat moet ik hier nou mee dan?

Het pit bestand heb ik nu uit de TS gehaald. ( ja ik heb naar de nummers gekeken) maar maakt het nog uit in welke volgorde ik die bestanden laad?

[ Voor 36% gewijzigd door Lubbers92 op 07-02-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:34:
[...]

Dankjewel :) dat antwoord zocht ik :) _/-\o_ _/-\o_

-edit-

Net op sam's firmware gekeken en een versie gedownload maar daar zitten 3 md5 bestanden in en geen .pit..... wat moet ik hier nou mee dan?
Zonder pit en alleen dat bestandje flashen als pda.
Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
Weet iemand of het mogelijk is om de 2.2.1 browser te vervangen door die van 2.2? Ik word schijtziek van dat lelijke gerender, daarbij werkt Flash maar de helft van de tijd. Ik weet dat je voor deze optie kunt kiezen in de kitchen van Doc, maar verder vind ik er bar weinig over. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjann505
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-08 11:48
Vorige week geflashed naar 9.1 wipe met Voodoo kernel. Na de flash de stappen gevolgd om de stats terug te krijgen van de accu en een paar keer goed opgeladen. Doe met veel gebruik (whatsApp, Mp3, games, email, altijd 3g netwerk aan en nog 30 minuten gebruikt voor navigeren) haal ik 24 uur. Valt me niks tegen! Zal hem vanavond flashen naar 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24
Kledur schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:44:
Weet iemand of het mogelijk is om de 2.2.1 browser te vervangen door die van 2.2? Ik word schijtziek van dat lelijke gerender, daarbij werkt Flash maar de helft van de tijd. Ik weet dat je voor deze optie kunt kiezen in de kitchen van Doc, maar verder vind ik er bar weinig over. Heeft iemand een idee?
In SGSTools kan je de 2.2 browser ook installeren. Wel even oppassen en een nandroid backup maken van tevoren!
Anders kan je eventueel een rom bakken met de 2.2 browser en de browser.apk kopiëren naar je system map.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Kledur schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:44:
Welke ROM en Kernel draai je? Even een update.zip maken in de Romkitchen met de 2.2 browser:
http://romkitchen.org/sgs/?s=generator

Draai sinds vanochtend ook Speedmod K12U. Ben benieuwd naar batterijduur etc.

Even lopen rondneuzen in het Tasker topic. Naar aanleiding hiervan nog even een vergelijkend onderzoek (weet dat het al regelmatig aan de orde is gekomen): Wie draait er thuis Wifi ipv 3G/HSDPA. Hoeveel "drain" heb je per uur als je hem vol op Wifi laat lopen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ronnymes schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Zonder pit en alleen dat bestandje flashen als pda.
Good luck
Zoals ik al zei. Het zijn 3 bestanden. alle 3 zijn het md5... vorige keer was het gewoon 1 .tar bestand... dat was simpel :P

de namen:

GT-I9000-CSC-XENJS3.tar.md5
I9000XWJS3-REV03-ALL-low-CL830616.tar.md5
MODEM_I9000XXJPY.tar.md5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
HaTe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:51:
[...]

In SGSTools kan je de 2.2 browser ook installeren. Wel even oppassen en een nandroid backup maken van tevoren!
Anders kan je eventueel een rom bakken met de 2.2 browser en de browser.apk kopiëren naar je system map.
Waar in SGSTools staat dat dan? Ik heb net nog gekeken, of kijk ik er straal overheen?
GandalfTheGrey schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:51:
[...]

Welke ROM en Kernel draai je? Even een update.zip maken in de Romkitchen met de 2.2 browser:
http://romkitchen.org/sgs/?s=generator

Draai sinds vanochtend ook Speedmod K12U. Ben benieuwd naar batterijduur etc.

Even lopen rondneuzen in het Tasker topic. Naar aanleiding hiervan nog even een vergelijkend onderzoek (weet dat het al regelmatig aan de orde is gekomen): Wie draait er thuis Wifi ipv 3G/HSDPA. Hoeveel "drain" heb je per uur als je hem vol op Wifi laat lopen?
Ik draai Darky's V9.2 met Voodoo kernel, dus een update.zip van Docs gaat 'em niet worden :P

Wat betreft Wifi, ik gebruik thuis wifi. Ik moet zeggen dat ik nooit last heb gehad van Wifi drain, misschien een keer een 1 á 1.5% per uur?

edit;
HaTe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:51:
[...]
Ik had toevallig een zelf gekookte rom van Doc op m'n pc staan, daar heb ik nu de browser.apk uit gekopiëerd. Hij wil 'em echter niet installeren ("toepassing niet geïnstalleerd") :P
Ik zit nu in dubio of ik 'em met Root Explorer over mijn originele apk heen moet schrijven, maar voor hetzelfde geld heb ik dan überhaupt geen (stock) browser meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Kledur op 07-02-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDA --> I9000XWJS3-REV03-ALL-low-CL830616.tar.md5
PHONE-->MODEM_I9000XXJPY.tar.md5
CSC--> GT-I9000-CSC-XENJS3.tar.md5

Hoop dat het zo lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:11:
PDA --> I9000XWJS3-REV03-ALL-low-CL830616.tar.md5
PHONE-->MODEM_I9000XXJPY.tar.md5
CSC--> GT-I9000-CSC-XENJS3.tar.md5

Hoop dat het zo lukt.
En als aanvulling flashen met pit 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ok dankjewel alleen ik heb op samsfirmware de 803 pit versie gedownload moet ik dan ook niet de 803 uit de TS halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Heb zojuist Darkys_v9.2_Extreme_Edition op mijn telefoon gezet, dit ging verder allemaal ok. Maar ik kan nu mijn market niet meer vinden. Is dit een bekend probleem, of weet iemand hoe ik dat weer in orde kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
In SGSTools zit een Market fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Dat heb ik al 2 keer gedaan, hij start dan opnieuw op en daarna kan ik hem nog steeds niet vinden....

Moet ik de market opnieuw installeren via een .apk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Lubbers92 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:32:
Ok dankjewel alleen ik heb op samsfirmware de 803 pit versie gedownload moet ik dan ook niet de 803 uit de TS halen?
Je hebt geen pit nodig.. alleen de 3 bestanden flashen zoals hierboven aangegeven.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ok alles doet het weer... morgen weer terug naar een custom rom van romkitchen.... of is darky's erg fijn? sneller en mooier? en gaat de batterij er ook langer van mee? want die laat op het moment ook te wensen over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Kledur schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:10:
Wat betreft Wifi, ik gebruik thuis wifi. Ik moet zeggen dat ik nooit last heb gehad van Wifi drain, misschien een keer een 1 á 1.5% per uur?
Dat is netjes in idle gebruik. Wat is je wifi-slaapbeleid?

Zijn er nog meer mensen die Wifi permantent draaien (met custom rom) thuis? Wat zijn jullie ervaringen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
Mijn Wifi staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Als ik het vergeet ook wel eens, maar meestal valt de drain dan wel mee... maar ik heb dus de wipe gedaan om met een schone lei te beginnen maar mijn interne sd kaard zit nog steeds bomvol... welke mappen en bestanden moet ik perse houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Galaxy S 16 gig
Deze wil ik graag voorzien van nieuwere en snellere software
Maar door de hele lange forums zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik bang dat ik iets verkeerd doe.
Is er iemand die mij op weg kan helpen met de juiste Firmware software roms en antilags.
Ik heb de onderstaande gegevens uit mijn telefoon gehaald

Model Nummer
GT-I9000
Andoid Versie
2.2.1
Smalband Versie
I9000XXJPY
Kenel Versie
2.6.32.9
root@SE-S608 #2
Build Nummer
FROYO.XWJS3

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
TheCableguy17 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:50:
Maar door de hele lange forums zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik bang dat ik iets verkeerd doe.
Is er iemand die mij op weg kan helpen met de juiste Firmware software roms en antilags.

Model Nummer
GT-I9000
Andoid Versie
2.2.1
Smalband Versie
I9000XXJPY
Kenel Versie
2.6.32.9
root@SE-S608 #2
Build Nummer
FROYO.XWJS3
Je kunt er zelf 1 maken op romkitchen.org en die van Darky is ook erg populair. Voor de rest ben ik zelf ook nog erg nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The White B.A. schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:54:
Heb zojuist Darkys_v9.2_Extreme_Edition op mijn telefoon gezet, dit ging verder allemaal ok. Maar ik kan nu mijn market niet meer vinden. Is dit een bekend probleem, of weet iemand hoe ik dat weer in orde kan maken?
ik heb hetzelfde probleem gehad.
eerst kan je proberen met een vending.apk idd. en anders een factory reset en dan opnieuw installeren.
het laatste werkte voor mij.
de vending.apk is wel te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Na de tips hier wilde ik ook improved email gebruiken. Maar die (ondanks de keuze aanvinken) sync niet je calender en contacten?? Ik krijg ze in elk geval niet op mijn phone. Terug naar de oude app helaas.

website: http://www.mwebster.us/ is offline.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:11:
[...]

ik heb hetzelfde probleem gehad.
eerst kan je proberen met een vending.apk idd. en anders een factory reset en dan opnieuw installeren.
het laatste werkte voor mij.
de vending.apk is wel te vinden op internet.
Dank je! Heb het geprobeerd maar ik kan na de installatie van vending.apk nog steeds geen market vinden. Dat betekent een nieuwe installatie.

Maar voor de duidelijkheid: ik moet eerst een factory reset doen, om vervolgens weer Darkys_v9.2_Extreme_Edition.zip te runnen via update.zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjann505
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-08 11:48
Het is natuurlijk altijd lastig voor de eerste keer! Zelf draai ik Darky en via deze link staat een goeie guide voor the first time users. http://darky.ficeto.com/c...for-first-time-users.315/

Goed doorlezen voordat je er aan begint!!
TheCableguy17 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:50:

Model Nummer
GT-I9000
Andoid Versie
2.2.1
Smalband Versie
I9000XXJPY
Kenel Versie
2.6.32.9
root@SE-S608 #2
Build Nummer
FROYO.XWJS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik kwam net toch weer wat leuks tegen via Supercurio's twitter: YouTube: Samsung Galaxy S Video Recording with Autofocus Autofocus tijdens het filmen. De downloadlink staat in de beschrijving van het filmpje. Ik ga het nu eens testen!

Edit: Werkt hier zeer goed! Hij is ietsje aan de trage kant met scherpstellen, maar dat houdt de kwaliteit en ook kijkkwaliteit goed. De snel scherpstellen en 'er voorbij schieten', zodat hij op en neer scherp stelt is zeker niet prettig. Aanrader dus!

[ Voor 30% gewijzigd door I-King op 08-02-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The White B.A. schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 07:44:
[...]

Dank je! Heb het geprobeerd maar ik kan na de installatie van vending.apk nog steeds geen market vinden. Dat betekent een nieuwe installatie.

Maar voor de duidelijkheid: ik moet eerst een factory reset doen, om vervolgens weer Darkys_v9.2_Extreme_Edition.zip te runnen via update.zip?
klopt. die factory reset kan je gewoon in cwm doen net voor het flashen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Afgelopen weekend bleef mijn wifi hangen en dacht ik ga mijn SGS wel effe rebooten (had/heb darky 8.0 erop staan). Na de reboot begon mijn tel te “praten” maar opstarten deed ie niet meer (bleef maar rebooten).
Daarna de orginele software terug gezet via software van samfirmware.com.
Dat was uiteindelijk gelukt en daarna weer darky 8.0 erop gezet (wipe versie).
Ook dat ging weer goed en na +/- een uurtje was de telefoon weer up and running.
Nu kwam ik er alleen achter dat mijn root acces weg was en met ik hem opnieuw geroot via CF root.
(dus na de installatie van Darky 8.0)
Nu zeurt alleen BLN control dat ik geen juiste kernel versie heb :-S (heb nu Kernel versie: 2.6.32.9 root@SEP51 #1).

De vraag:
Kan ik bijv. darky 8.0 zonder wipe installeren (dan blijven mijn programma’s er toch opstaan?) en is dan het probleem opgelost?
Of zijn er ook andere mogelijkheden om mijn kernel goed te krijgen (en misschien ook wel sneller)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:36:
Afgelopen weekend bleef mijn wifi hangen en dacht ik ga mijn SGS wel effe rebooten (had/heb darky 8.0 erop staan). Na de reboot begon mijn tel te “praten” maar opstarten deed ie niet meer (bleef maar rebooten).
Daarna de orginele software terug gezet via software van samfirmware.com.
Dat was uiteindelijk gelukt en daarna weer darky 8.0 erop gezet (wipe versie).
Ook dat ging weer goed en na +/- een uurtje was de telefoon weer up and running.
Nu kwam ik er alleen achter dat mijn root acces weg was en met ik hem opnieuw geroot via CF root.
(dus na de installatie van Darky 8.0)
Nu zeurt alleen BLN control dat ik geen juiste kernel versie heb :-S (heb nu Kernel versie: 2.6.32.9 root@SEP51 #1).

De vraag:
Kan ik bijv. darky 8.0 zonder wipe installeren (dan blijven mijn programma’s er toch opstaan?) en is dan het probleem opgelost?
Of zijn er ook andere mogelijkheden om mijn kernel goed te krijgen (en misschien ook wel sneller)?

Alvast bedankt!
De nieuwste darky flashen?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:14:
[...]

De nieuwste darky flashen?:S
Euhh dat kan ook, maar wil wel effe wachten tot dat ie goed stabiel is!
weet niet of 9.2 nu lekker stabiel is, maar over de versies daarvoor las ik niet veel goeds.

Maar als ik 8.0 no wipe flash, blijven dan mijn apps dan in het menu staan? (of 9.2 no wipe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:57:
[...]

weet niet of 9.2 nu lekker stabiel is, maar over de versies daarvoor las ik niet veel goeds.

Maar als ik 8.0 no wipe flash, blijven dan mijn apps dan in het menu staan? (of 9.2 no wipe)
Als je dit soort vragen gaat stellen kan je beter eerst even het topic van darky lezen op xda. Staat dit allemaal uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:30
Nog effe terugkomen op de battery drain.

Heb sinds december al Darky/speedmod draaien en dat gaat geweldig !!
Zit nu dus op 9.2.

Echter bij zowel versie 7.5, 8.0, 9.02 als nu 9.2 heb ik tijdens idle zijn amper last van battery drain (wifi on 's nachts 2/3% over 7 uur. Overdag G3 on, 4% per uur). Heb gmail/exchange (push) twitter en facebook syncs aanstaan.

Waar ik nu wel veel drain mee heb is het browsen op zowel wifi als G3. altijd zo'n 17 tot 20% per uur.
Heb meerdere modems geprobeerd (JPE/JPY/JPA/JL2 etc..), echter geen verbetering.

Nu is mijn vraag: heeft iemand uberhaupt een betere battery verbruik tijdens het browsen of is dit gewoon het standaard verbruik en zal ik ermee moeten leven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

sattertje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:56:
Nog effe terugkomen op de battery drain.

Heb sinds december al Darky/speedmod draaien en dat gaat geweldig !!
Zit nu dus op 9.2.

Echter bij zowel versie 7.5, 8.0, 9.02 als nu 9.2 heb ik tijdens idle zijn amper last van battery drain (wifi on 's nachts 2/3% over 7 uur. Overdag G3 on, 4% per uur). Heb gmail/exchange (push) twitter en facebook syncs aanstaan.

Waar ik nu wel veel drain mee heb is het browsen op zowel wifi als G3. altijd zo'n 17 tot 20% per uur.
Heb meerdere modems geprobeerd (JPE/JPY/JPA/JL2 etc..), echter geen verbetering.

Nu is mijn vraag: heeft iemand uberhaupt een betere battery verbruik tijdens het browsen of is dit gewoon het standaard verbruik en zal ik ermee moeten leven ?
Denk dat je dan altijd "drain" hebt omdat je dan namelijk veel data + helder scherm hebt. Als je een uur je scherm aan hebt staan en veel data verbruikt vind ik 17% niet zo slecht.. Je wifi slaapbeleid is dan "nooit" ?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:52:
[...]

klopt. die factory reset kan je gewoon in cwm doen net voor het flashen.
Succes.
Mijn dank is groot! Heb als eerst een factory reset gedaan om vervolgens Darky's Rom opnieuw te installeren. Hierna was gelijk de market te zien op mijn homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai darky's 9.2 met speedmod en moet zeggen dat het prima draait. bij "geen" gebruik gaat de accu ook nauwelijks achteruit. snachts bijna 0%25 eraf, totdat de eerste mail binnen komt op gmail. op de een of andere manier gaat vanaf dat moment de batterij met 2-3%25 per uur achteruit.

Vind ik eigenlijk een groot nadeel. Is dit een bug in de gmail applicatie oid? Wat zijn de oplossingen? Internet wil ik het liefst aanhouden ivm whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik draai nu k13a.. en me bat is binnen 2 uur 15% gezakt.. Nu denk ik niet dat het met de kernel te maken heeft.. maar whatsapp gebruikt echt teveel batterij.. scherm is dan wel niet veel aan.. maar 3g is toch echt de boos doener..

ben net verhuist en vorige week had ik gewoon wifi aan snachts.. nu kan dat dus (nog) niet en merk ik echt een goede drain in de nacht.. nu heb ik een APN aan/uit widget erop gezet.. maar dat werkt voor geen meter.. hij gaat toch telkens weer aan.. en dan heb ik een drain van 20% tot 30%.. Niet Goed..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

thommy86 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:18:
ik draai nu k13a.. en me bat is binnen 2 uur 15% gezakt.. Nu denk ik niet dat het met de kernel te maken heeft.. maar whatsapp gebruikt echt teveel batterij.. scherm is dan wel niet veel aan.. maar 3g is toch echt de boos doener..

ben net verhuist en vorige week had ik gewoon wifi aan snachts.. nu kan dat dus (nog) niet en merk ik echt een goede drain in de nacht.. nu heb ik een APN aan/uit widget erop gezet.. maar dat werkt voor geen meter.. hij gaat toch telkens weer aan.. en dan heb ik een drain van 20% tot 30%.. Niet Goed..!
WhatsApp is ontzettend duur inderdaad. Als ik die app niet gebruik heb ik zeer goede batterij tijden. Het probleem is als je veel WhatsApp berichtjes stuurt dat hij voor elk berichtje een X aantal requests heen en weer stuurt. Dit levert veel wisselingen 3G/HSDPA en connecties op -> battery drain.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:48
Volgens mij is Whatsapp zelf niet (direct) de boosdoener, maar de witte achtergrond die het programma heeft -> het scherm gebruikt gewoon veel stroom!

Mijn telefoon met nieuwste Doc ROM en K12U Kernel gebruikt 's nachts maar 0-1% accu met Whatsapp en WiFi aan.

[ Voor 27% gewijzigd door ScorpionNL op 08-02-2011 16:55 ]

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ScorpionNL schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:53:
Volgens mij is Whatsapp zelf niet (direct) de boosdoener, maar de witte achtergrond die het programma heeft -> het scherm gebruikt gewoon veel stroom!

Mijn telefoon met nieuwste Doc ROM en K12U Kernel gebruikt 's nachts maar 0-1% accu met Whatsapp en WiFi aan.
Zou goed kunnen. Zouden eigenlijk WhatsApp makers moeten mailen voor een Achtergrond instel optie.

Heb jij Wifi slaapbeleid dan op "Nooit"? Ga dit vannacht ook proberen. Heb dezelfde config :)

[ Voor 5% gewijzigd door GandalfTheGrey op 08-02-2011 17:05 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:48
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:01:
[...]

Zou goed kunnen. Zouden eigenlijk WhatsApp makers moeten mailen voor een Achtergrond instel optie.

Heb jij Wifi slaapbeleid dan op "Nooit"? Ga dit vannacht ook proberen. Heb dezelfde config :)
Ik heb idd het WiFi slaapbeleid op "Nooit" staan. Verder moet je ook de invloed van applicaties niet uitsluiten, ik weet van tvgids.tv bijvoorbeeld dat deze flink wat accu blijft gebruiken ook al is de app niet actief.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
Kledur schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:10:
[...]
Ik zit nu in dubio of ik 'em met Root Explorer over mijn originele apk heen moet schrijven, maar voor hetzelfde geld heb ik dan überhaupt geen (stock) browser meer.
Gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
don_care1000 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Al het een en ander gelezen van Darky's rom maar ik kom veel verschillende handleidingen tegen. Zo ook http://darky.ficeto.com/c...for-first-time-users.315/
Hier staat ook waar je op moet letten voordat je begint. Wat is nou het beste om te doen? Het eerste stuk van deze handleiding gebruiken om er zeker van te zijn dat ik aan alle voorwaarden heb voldaan en dan vervolgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940671] gebruiken om de daadwerkelijke flash te doen?

Ook wordt er in deze handleiding aangegeven dat deze installatie de basis rom is (part 1)? Installeer je andere toepassingen door het volgen van part2

Alvast bedankt!

Don
Als je voor de Odin versie kiest kun je die guide links laten liggen. Die is namelijk bedoeld voor de versie die je vanuit CWM flasht, vooraf gegaan door het flashen van een kernel die je root toegang geeft en 2e recovery zodat je CWM kunt installeren. Te veel gedoe als je dit voor het eerst doet (vond ik tenminste).

Wat betreft die 2 delen; als je de ROM download kun je zien dat er een .zip bestand in zit ("Resurrection"). Deze moet je ná het flashen van het eerste gedeelte op je interne SDkaart zetten. Vervolgens download je de Darky ROM configurator, waarin je keuzes kunt maken (Samsung Social apps, ja of nee; swype, ja of nee; bootanimation kiezen, etc.). Na het kiezen sluit je de app af, boot je in je vernieuwde recovery en flash je het Resurrection .zip bestand, klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
stimpyrulez schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Dat komt voornamelijk omdat veel mensen gewoon niet goed weten waar ze mee bezig zijn. Zelf ben je daar een goed voorbeeld van aangezien je blijkbaar niet weet waarom BLN bij jou niet werkt en hoe je dit kunt verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Laatst online: 15-01-2024
Kledur schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:22:
[...]

Als je voor de Odin versie kiest kun je die guide links laten liggen. Die is namelijk bedoeld voor de versie die je vanuit CWM flasht, vooraf gegaan door het flashen van een kernel die je root toegang geeft en 2e recovery zodat je CWM kunt installeren. Te veel gedoe als je dit voor het eerst doet (vond ik tenminste).

Wat betreft die 2 delen; als je de ROM download kun je zien dat er een .zip bestand in zit ("Resurrection"). Deze moet je ná het flashen van het eerste gedeelte op je interne SDkaart zetten. Vervolgens download je de Darky ROM configurator, waarin je keuzes kunt maken (Samsung Social apps, ja of nee; swype, ja of nee; bootanimation kiezen, etc.). Na het kiezen sluit je de app af, boot je in je vernieuwde recovery en flash je het Resurrection .zip bestand, klaar is kees :)
Hee bedankt voor het op de juiste plek neerzetten van deze post, bijzonder aardig !!!!!

Dus als ik het goed begrijp is het gemakkelijkst om deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940671] handleiding stap voor stap te volgen en Is het niet nodig om eerst root rechten te configureren (zoals de andere handleiding aan geeft).

Zijn er nog tools/apps die je echt niet moet laten installeren met de ROM configurator? of is alles installeren wel handig? Is het mogelijk om de ROM configurator ook nog in een later stadium te gebruiken of zorgt deze actie ook altijd voor een factory reset?

Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?
-3 button mode werkt
-imei nummer genoteerd
-kies processen op windows pc stoppen voor de flash aktie

Alvast bedankt!

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

don_care1000 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:20:
[...]

Hee bedankt voor het op de juiste plek neerzetten van deze post, bijzonder aardig !!!!!

Dus als ik het goed begrijp is het gemakkelijkst om deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940671] handleiding stap voor stap te volgen en Is het niet nodig om eerst root rechten te configureren (zoals de andere handleiding aan geeft).

Zijn er nog tools/apps die je echt niet moet laten installeren met de ROM configurator? of is alles installeren wel handig? Is het mogelijk om de ROM configurator ook nog in een later stadium te gebruiken of zorgt deze actie ook altijd voor een factory reset?

-3 button mode werkt
-imei nummer genoteerd

Alvast bedankt!

Don
Ghehe, imei nummer opschrijven heb je niks aan:p. Weet niet waarom je dat doet, maar ok.
Je moet maar ff gaan zoeken op backup /efs.
Die configurator doet alleen dingen tijdens het flashen, wil je dus naderhand dingen aanpassen, moet je opnieuw flashen.
Dit maakt echter niet heel veel uit gezien het no wipe flashen met darky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
iefie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:30:
Ha nu na 70 uur nog 40% over.
Moet wel zeggen dat wanneer ik geen internet ga gebruiken dat ik de internetverbinding uitschakel.
Maar met voodoo had ik op zijn hoogst een uur of 36 en nu met speedmod al het dubbele. dus speedmod staat boven voodoo qua batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

iefie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:37:
[...]

Moet wel zeggen dat wanneer ik geen internet ga gebruiken dat ik de internetverbinding uitschakel.
Maar met voodoo had ik op zijn hoogst een uur of 36 en nu met speedmod al het dubbele. dus speedmod staat boven voodoo qua batterij gebruik.
Ik heb nog 51% na bijna 13 uur goed gebruiken met bellen, internet, twitter (Wifi/3g constant aan) inclusief WhatsApp. Vind ik wel netjes. DocRom 9.1.4 XWJS3 met Speedmod K12U.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:51
iefie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:37:
[...]

70 uur? Teh fuck, ik haal maar één dag met ongeveer 2 uur internet, synchronisatie aan..
Doc JS3 met Speedmod K12U..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:45:
[...]

Ik heb nog 51% na bijna 13 uur goed gebruiken met bellen, internet, twitter (Wifi/3g constant aan) inclusief WhatsApp. Vind ik wel netjes. DocRom 9.1.4 XWJS3 met Speedmod K12U.
netjes ja. ik heb met dezelfde setup met normaal gebruik nu 10 uur en zit op 77% ik heb vandaag wel weinig ge internet welke modem heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:45:
[...]

dat is niet erg goed vind ik. telefoon van vanochtend 7 uur aan. wifi de hele dag aan gehad (daarvan 1 uurtje 3G) totaal 50 minuten bellen. 30 whatsapp. gmail sync aan. wat op twittter gezeten met tweetdeck. nu nog 61% over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Pino112 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:00:
[...]

70 uur? Teh fuck, ik haal maar één dag met ongeveer 2 uur internet, synchronisatie aan..
Doc JS3 met Speedmod K12U..
ja ik snap er ook helemaal niks van? normaal ging hij ook maar 1 dag mee hooguit 1,5 dag, maar nu al 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
don_care1000 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:20:
[...]

-3 button mode werkt
-imei nummer genoteerd

Alvast bedankt!

Don
Jep, alleen de handleiding van dat topic volgen. En nee, om de root rechten hoef je je niet druk te maken, gaat allemaal vanzelf.

Of de ROM configurator later nog (of hoe) te gebruiken is weet ik zelf op dit moment ook niet. Misschien om later bijv alsnog een andere kernel te flashen? (Voodoo>Speedmod). Het is in ieder geval geen pré als de boel eenmaal draait. Wat je moet laten installeren ligt helemaal aan je eigen voorkeur. Als je iets als Swype graag wilt gebruiken, aanvinken. Het wijst zichzelf wel. Ten slotte hoef je met Kies geen rekening te houden, die komt er niet bij kijken.
Pagina: 1 ... 24 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.