Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lijkt me niet dat DOC met gingerbread bezig is...

Het cyanogenmod team is al maanden bezig om pure asop (pure google code) werkend te krijgen op de galaxy.
Dus het lijkt me stug dat hij dat nu wel ineens werkend heeft.

Of hij moet een gelekte rom van samsung hebben, maar ook dat lijkt me erg sterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik draai DocRom V9.1.4 (XWJS3) met speedmod-k12-p uit de kitchen en gisteren probeerde ik de NOS Teletekst app weer eens, maar die vertoont vreemde kuren. De applicatie laadt niet meer fullscreen en de letters zijn allemaal garbage. Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd deze opnieuw te installeren vanuit de market en de backup teruggezet van Titanium, maar beide leveren niets op.

Kan dit komen omdat ik een aantal van die lettertypes (iets met fonts) niet heb geselecteerd in de kitchen?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lexus! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Heb net na 100% vol opladen de battery stats gewist. Tevens kwam ik erachter dat het slaapstand beleid van WIFI (door de update?) niet meer op screen stond, dit was hiervoor wel het geval. Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. *We wachten weer af*
Ik heb het idee dat deze instelling (sleep) niet werkt. Als ik de telefoon uit standby haal zie ik direct het wifi icoontje, in tegenstelling tot bij de officiele rom van Samsung. Daar zag je de 3g nog omschakelen naar wifi.
Dit wetend heb ik wifi uitgeschakeld en nu gaat de batterij een stuk minder snel leeg. Zie ik misschien iets over het hoofd om deze wifi in slaapstand instelling te activeren? Spare Parts Wifi sleep policy staat op Android Default en de instelling wifi slaapbeleid van Android zelf staat op "Als scherm wordt uitgeschakeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Lexus! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Ik heb het idee dat deze instelling (sleep) niet werkt. Als ik de telefoon uit standby haal zie ik direct het wifi icoontje, in tegenstelling tot bij de officiele rom van Samsung. Daar zag je de 3g nog omschakelen naar wifi.
Dit wetend heb ik wifi uitgeschakeld en nu gaat de batterij een stuk minder snel leeg. Zie ik misschien iets over het hoofd om deze wifi in slaapstand instelling te activeren? Spare Parts Wifi sleep policy staat op Android Default en de instelling wifi slaapbeleid van Android zelf staat op "Als scherm wordt uitgeschakeld".
Klopt toevallig gister een thread gelezen op XDA hierover. Het punt is dat hij pas NA 15 minuten wifi uitgeschakeld en op slaap modus gaat. Er is een "fix" te downloaden die dit omzet naar 15 seconden.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:23:
[...]

Klopt toevallig gister een thread gelezen op XDA hierover. Het punt is dat hij pas NA 15 minuten wifi uitgeschakeld en op slaap modus gaat. Er is een "fix" te downloaden die dit omzet naar 15 seconden.
Deze fix bedoel je toch?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=774507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
imdos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:43:
Ik draai DocRom V9.1.4 (XWJS3) met speedmod-k12-p uit de kitchen en gisteren probeerde ik de NOS Teletekst app weer eens, maar die vertoont vreemde kuren. De applicatie laadt niet meer fullscreen en de letters zijn allemaal garbage. Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd deze opnieuw te installeren vanuit de market en de backup teruggezet van Titanium, maar beide leveren niets op.

Kan dit komen omdat ik een aantal van die lettertypes (iets met fonts) niet heb geselecteerd in de kitchen?
Ik heb hetzelfde met dezelfde versie van DocRom.
Ook geprobeerd met uninstall en opnieuw van de market halen, maar dit werkt niet.
Ik had ervoor iets met de resolutie veranderd en dacht dat het daardoor kwam.
Misschien ligt het dus aan de Rom.
Ik vind trouwens dat de batterij van deze rom erg snel leeg gaat.
Hiervoor had ik de JPY versie en die hield het langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik heb net hardcore T versie geprobeerd maar mijn scherm oriëntatie raakte helemaal in de war. Daarvoor had ik S versie maar hierdoor werkte mijn gps niet. Ben nu teruggegaan naar L maar dat helpt ook niet. Iemand een idee?

Heb net ontdekt dat back button niet meer normaal werkt want als je op drukt dan ga je naar homescreen ipv naar vorige scherm. Back button doet hetzelfde als homescreen :S

[ Voor 27% gewijzigd door ALPACINO op 31-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij verkeerde rom geflash... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Heb net de goeie versie van kernel opgezet :9 Vond al beetje verdacht om bij opstarten IG890 ofzo te zien en niet I9000 :+ Volgende keer beter opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

Ja dat is de Captivate (SGH-I897). Ik heb deze telefoon btw.

Draai zelf Doc v9.1.2 (JS3) met NKP1 modem en SuckerPunch kernel, welke gebaseerd is op Hardcore's kernel, maar dan OC/UV-able.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teletekst schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Vind hier wel meevallen, vind 'm érg soepel en lekker draaien nu! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teletekst schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Ik heb hetzelfde met dezelfde versie van DocRom.
Ook geprobeerd met uninstall en opnieuw van de market halen, maar dit werkt niet.
Ik had ervoor iets met de resolutie veranderd en dacht dat het daardoor kwam.
Misschien ligt het dus aan de Rom.
Ik had het zelfde, in Spare Parts moet je dan de Compatibiliteits Modus aanzetten, dat deed bij mij de truck. Groeten! Oh, zet je wifi uit, die trekt dus echt als een idioot je batt leeg. Ik doe dat met die fix die ik op de vorige bladzijde ook noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:59:
[...]

Ik had het zelfde, in Spare Parts moet je dan de Compatibiliteits Modus aanzetten, dat deed bij mij de truck. Groeten! Oh, zet je wifi uit, die trekt dus echt als een idioot je batt leeg. Ik doe dat met die fix die ik op de vorige bladzijde ook noemde.
3G verbinding trekt 'm toch juist helemaal leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:26
kan iemand mij de verschil tussen dese versies uitleggen.

speedmod-kernel-k12s-500hz.zip
speedmod-kernel-k12s-500hz-CWM.zip
speedmod-kernel-k12s-cold-500hz-CWM.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
sanane schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:18:
kan iemand mij de verschil tussen dese versies uitleggen.

speedmod-kernel-k12s-500hz.zip
speedmod-kernel-k12s-500hz-CWM.zip
speedmod-kernel-k12s-cold-500hz-CWM.zip
1= Voor flashen met Odin
2= Voor flashen met CWM
3= Zelfde als 2 alleen krijg je het volgende:
- a set with the yellowish screen (needs to use cold version)
- - this screen gets more blue-ish the brighter it gets

(Default dus 1-2: Consistently the same color across the brightness range, but gets slightly more yellowish at the brightest setting)

[ Voor 28% gewijzigd door benbaba op 31-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik van Stock Froyo 2.2.1 wil updaten naar Darky's Rom 9.1 en een lagfix via Speedmod Kernel heb draaien, probeer ik de lagfix te verwijderen. Het gaat allemaal goed totdat hij bij Restoring data... is, dan zie ik com.facebook.katamar-2.apk en dat staat er nu al bijna een uur.

Is hij nu nog bezig? Ik heb veel applicaties op mijn Galaxy S. Ik begin wat ongerust te worden.

Als hij nu echt in deze toestand blijft, wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:26
benbaba schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:21:
[...]

1= Voor flashen met Odin
2= Voor flashen met CWM
3= Zelfde als 2 alleen krijg je het volgende:
- a set with the yellowish screen (needs to use cold version)
- - this screen gets more blue-ish the brighter it gets

(Default dus 1-2: Consistently the same color across the brightness range, but gets slightly more yellowish at the brightest setting)
0hh okee thnx en nog een vraagje. ik ben altijd een vodoo gebruiker geweest. dus enige wat ik gebruik is vodoo lagfix op stock firmware.
maar iedereen heeft het over de speedmod enzo. wat voor voordelen zal speedmod voor mij hebben? in vergeleking met vodoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:04:
Net de nieuwe Darky 9.1 geflashed. Nu weer terug naar Doc's, voelt toch als een beetje als verraad. Bovendien staat het het theme me niet aan. Nog even een tip voor een batterij fix: zet je wifi uit bij scherm uit van 15 minuten naar 15 seconden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=774507 . Scheelt ENORM! In die tread staat een verhaal over ADB. Gemakkelijker is het om je foon aan de computer te hangen met QtADB.

Nog een tip voor snelle root (voor wie dat nog niet wist..): niet via odin de CF-root uitvoeren maar direct een kernel naar keuze (hardcore!) via odin als je even op stock bent geweest. Dan kan je daarna naar hartelust in CWM je Roms flashen.

O, en dan nog zowat
Ik heb er eens naar gekeken, maar moet eerlijk bekennen dat ik met adb en die andere programma's geen ervaring heb en ook niet snap wat ik nu eigenlijk moet doen..

Kan iemand mij dit misschien in een stappen plan uitleggen wat ik moet doen...

bvd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

RaymondG schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:33:
[...]

Ik heb er eens naar gekeken, maar moet eerlijk bekennen dat ik met adb en die andere programma's geen ervaring heb en ook niet snap wat ik nu eigenlijk moet doen..

bvd ;-)
Stappenplan:
1. Leer Engels
2. Volg de stappenplan in: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=774507

Duidelijker kunnen we het niet maken.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:12:
[...]

3G verbinding trekt 'm toch juist helemaal leeg?
Nou, wel als je druk aan het internetten bent, ik bedoelde eigenlijk uitzetten als het scherm uit staat. Je whatssapp/pingchat/weet ik wat allemaal doen het dan nog wel op 3G maar dat is maar even steeds. Wifi blijft stroom trekken.
Ik las in Darky's tread dat hij wel de scan interval van 1 naar 3 minuten (voor wifi dus) heeft gebracht, daar weet ik de resultaten niet van. Weet trouwens iemand hier HOE hij dat heeft gedaan want dat zou mischien nog wel langer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
Appie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:04:
[...]

Stappenplan:
1. Leer Engels
2. Volg de stappenplan in: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=774507

Duidelijker kunnen we het niet maken.
Zo ironisch dat je dan zelf in het Nederlands in de mist gaat. Het is HET stappenplan en niet de.
Als je iemand niet wilt helpen, reageer dan niet! 8)7

@RaymondG
Heb je al een poging gewaagd? Alleen lezen zegt niet veel. Meestal spreekt het voor zich als je er eenmaal mee bezig bent.
Wat er in de topic niet staat, maar wel belangrijk is; typ "SU" in adb shell om toegang tot je root te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondG schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:33:
[...]

bvd ;-)
Ik zal eens een poging wagen voor je, let op en schrijf mee. Vergeet niet de helm!

1: dowload hier QtADB voor als je niet zo behept bent met ADB en installeer dit.
2: download hier SqLite Explorer.
3: download hier de juiste .dll file voor jouw computer.
4: zet je telefoon in debugging mode (ergens bij instellingen-toepassingen-ontwikkeling-foutopsporing).
5: Start QtADB.
6: steek je telefoon in je computer.
4: rechts in QtADB heb je nu de files van je telefoon staan, ga naar /dbdata/databases/com.android.providers.settings/
5: daar staat dan een filetje dat settings.db heet. Deze kopieer je naar de map waar je SqLite en het .dll bestand heen hebt gezet. Als je verstandig bent zet je ook nog ergens een backup.
6: Ga nu uit QtADB, ontkoppel je telefoon.

Zo, nu staat alles klaar voor de verandering in je settings.db

7: start SqLite Explorer
8: klik op "Open Database" en open het settings.db bestand dat je net uit je telefoon hebt gekopieerd
9: Rechter muiskonpp op het Secure mapje links in je scherm, slecteer "Show Data".
10: Nu staat er een lijst bij onderaan je scherm met een taakbalkje erboven. Kijk even onderaan hoeveel Id's er staan. Klik dan op Insert Record (groen kruisje)
11: Je hebt nu een lege rij. Vul bij Id een getal in dat 1 hoger ligt dan het aantal records die er al waren. Bevestig met het groene vinkje
12: Vul bij Name het volgende in: "wifi_idle_ms", dus zonder de aanhalingstekens maar met de underscores. Bevestig weer met het groene vinkje
13: Vul bij Value een waarde in. 15000 is 15 seconden, 30000 is 30 etc. Bevestig weer met het groene vinkje
14: Klik op Update, ook in het werkbalkje.
15: Ga naar File en kies Close Database.
16: Sluit SqLite Explorer en Open het nogmaals. Weer je settings.db openen, show data van secure en kijk of je record er nog is. Anders heb je vergeten op Update te klikken of de groene vinkjes aan te raken.
17: Sluit SqLite nogmaals.

Zo, je settings zijn aangepast. Nu weer terug naar je telefoon.

18: Zorg dat je nog steeds debuging aan hebt staan.
19: Start weer QtADB, steek je telefoon weer in de computer
20: Met een beetje mazzel staan je paden nog steeds goed, het idee is dat je het aangepaste settings.db bestand over het setting.db bestand heen kopieerd. Je kan hem gewoon uit het linker van, je computer naar het rechter vak slepen. Bevestig met OK.

Klaar, QtADB sluiten, telefoon ontkoppelen, telefoon rebooten! Check even of je de sleeppolicy nog op scherm uit hebt staan en gaan!

Laat even weten of het is gelukt. Succes en groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Voorstel voor TS : Maandelijkse (of ander sinds periodieke) "Aan te raden" firmware

Situatie schets zoals die voor mij en waarschijnlijk vele andere tweakers geld
Het hoe en waarom van de custom roms en firmware's houden me niet zo bezig, vind het niet super belangrijk om het nieuwste van het nieuwste te hebben en de hoogste score's in de benchmarks te hebben. M'n telefoon moet lekker vlot lopen en hij moet vooral stabiel en betrouwbaar zijn.

Op dit moment loopt m'n telefoon niet zo lekker en crashed hij een paar keer per week. Tijd dus om even der even een nieuwe geupdate fw op te flashen. Ik ben me nu al een uurtje of 3 aan het inlezen over het hoe en waarom maar helaas zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook het id dat dat bij meerdere tweakers het geval is.

M'n voorlopige plan is dan ook maar om, ondanks dat ik me heb proberen in te lezen, "blind" maar simpel weg de nieuwste fw van samfirmware te pakken. (I9000XFJS2 dus).

Wat is anno 01-02-2010 een veilige en vlotte FW voor de niet veel eisende mede mens?

(Hoop niet dat ik de die-hard fw flashers hiermee tegen het zere been schop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:18:
[...]
6: steek je telefoon in je computer.
6: Ga nu uit QtADB, ontkoppel je telefoon.
Ik heb me foon zojuist in de pc gestoken.. maar nu krijg ik hem er niet meer uit.. wat nu :?

LOL O-) kon het niet laten.. mooie uitleg voor degene die het willen gebruiken..! bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
grolle schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:22:
Voorstel voor TS : Maandelijkse (of ander sinds periodieke) "Aan te raden" firmware

Het hoe en waarom van de custom roms en firmware's houden me niet zo bezig, vind het niet super belangrijk om het nieuwste van het nieuwste te hebben en de hoogste score's in de benchmarks te hebben. M'n telefoon moet lekker vlot lopen en hij moet vooral stabiel en betrouwbaar zijn.

Op dit moment loopt m'n telefoon niet zo lekker en crashed hij een paar keer per week. Tijd dus om even der even een nieuwe geupdate fw op te flashen. Ik ben me nu al een uurtje of 3 aan het inlezen over het hoe en waarom maar helaas zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook het id dat dat bij meerdere tweakers het geval is.

M'n voorlopige plan is dan ook maar om, ondanks dat ik me heb proberen in te lezen, "blind" maar simpel weg de nieuwste fw van samfirmware te pakken. (I9000XFJS2 dus).

Wat is anno 01-02-2010 een veilige en vlotte FW voor de niet veel eisende mede mens?

In de kitchen kun je alles zelf samen stellen.. en ik ben hier gewoon een voorstander van. (sorry darky fans)

- base rom uitkiezen
- Speedmod werkt altijd soepel, vandaar ook aangeraden door doc.
- je eigen apps kiezen en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grolle schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:22:

Nergens voor nodig.
Je hebt 2 keuzes, darky en doc, volledig subjectief welke de beste is. Persoonlijk ben ik darky fan.
Beide super eenvoudig te installeren met uitgebreide tutorials.
Samfirmwares haal je alleen standaard firmwares vandaan die qua prestaties niet te vergelijken zijn met de eerder genoemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met battery drain met de diverse roms?
Ik heb gister een versie van Doc en een versie van Darky geprobeerd.
Die van darky was 9.1 en die van Doc weet ik zo niet meer. Ik heb Darky 9.1 erop nu maar het batterij leven is even lang of misschien zelfs korter dan de standaard samsung firmware

Ik doe met me telefoon ongeveer 12 uur en dan is die wel leeg.

Edit:
Dit is met whatsapp aan, ongeveer 10 berichten. stuk of 8 sms en nog een minuut of 15-20 bellen.
voor de rest een beetje browsen op opera en af en toe een game.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:12:
Die van darky was 9.1 en die van Doc weet ik zo niet meer. Ik heb Darky 9.1 erop nu maar het batterij leven is even lang of misschien zelfs korter dan de standaard samsung firmware

Edit:
Dit is met whatsapp aan, ongeveer 10 berichten. stuk of 8 sms en nog een minuut of 15-20 bellen.
12 uur is serieus een no go.. batterij stats al keertje verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Weet iemand of ik een losse kernel kan flashen over darky 9.1

Ik had bij de installatie voor de voodoo gekozen, maar ik vind de speedmod (en zeker de laatste versie) beter.
En zeker als er nieuwe kernels door beide worden uitgebracht wil ik die blijven proberen zonder de hele rom te hoeven vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detonated schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:36:
Weet iemand of ik een losse kernel kan flashen over darky 9.1

Ik had bij de installatie voor de voodoo gekozen, maar ik vind de speedmod (en zeker de laatste versie) beter.
En zeker als er nieuwe kernels door beide worden uitgebracht wil ik die blijven proberen zonder de hele rom te hoeven vervangen.
Volgens mij wel.
Maar waarom flash je niet gewoon opnieuw na het veranderd te hebben in de configurator? Je behoud alles namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
geen probleem. even je lagfixes uitzetten, rebooten, dan je cache en dalvik wipen en vervolgens kernel flashen!

ps. batterij wel op 100% hebben.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Nu, ik heb gistere mijn nieuwe galaxy s ontvangen en meteen maar darky 9.1 opgezet.
Is de lagfix hier nu reeds in geintegreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Reboot in CWM en kijk zou ik zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Henkie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:55:
geen probleem. even je lagfixes uitzetten, rebooten, dan je cache en dalvik wipen en vervolgens kernel flashen!

Wat is volgens jou de functie van die cache wipen. Ik installeer elke keer de nieuwste voodoo al sinds de eerste versie. Nooit cache gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
functie van het voorkomen beter dan genezen. geeft me een prettiger gevoel en meen het ergens in de tutorial van een kernel keer gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Cartman! schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:17:
Reboot in CWM en kijk zou ik zeggen... :)
Er staat bij cwm geen lagfix meer bij :(
is de optie nu gewoon weggelaten en is het nu volledig geintegreerd of staat de lagfix hier nog apart van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gray|IA schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:41:
[...]

Er staat bij cwm geen lagfix meer bij :(
is de optie nu gewoon weggelaten en is het nu volledig geintegreerd of staat de lagfix hier nog apart van.
Staat er gewoon hoor, beter zoeken voordat je boos word:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Heb het nog eens verder bekeken en heb blijkbaar nog een oude cwm versie 2.5.1.2. (volledig geinstalleerd volgens http://darky.ficeto.com/c...for-first-time-users.315/ )

Kan ik gewoon de update.zip vervangen door de versie 2.5.1.3 ?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik hou hem met een beetje geluk nog 14 uur standby... bij het gebruik van Spotify en Whatsapp.
Draai op Doc Rom 9.1.4 met JPY modem en hardcore's SpeedMod K12S with HZ=500.. slurpt echt heel hard.

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gray|IA schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:52:
Heb het nog eens verder bekeken en heb blijkbaar nog een oude cwm versie 2.5.1.2. (volledig geinstalleerd volgens http://darky.ficeto.com/c...for-first-time-users.315/ )

Kan ik gewoon de update.zip vervangen door de versie 2.5.1.3 ?
thx
Jij hebt, denk ik, geen volledige kernel geflashed via install zip from sd-card maar alleen de cf-root gedaan met update.zip. Je bent er bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
yur400 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Zo ironisch dat je dan zelf in het Nederlands in de mist gaat. Het is HET stappenplan en niet de.
:X

OT: Recentelijk ben ik overgestapt van Darky's 8.x met Advanced Voodoo 666.2 naar Darky's 9.1 met de "standaard" Voodoo. Ik ben ook niet tevreden over het batterijgebruik. Het resetten van de batt stats heeft wel geholpen, maar ik blijf hte idee houden dat de oude combi beter was.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 01-02-2011 21:18 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:25:
[...]

12 uur is serieus een no go.. batterij stats al keertje verwijderd?
Ik heb het gedaan maar helaas zonder resultaat. Ik ga nu gewoon even 9.02 proberen van Darky.
Misschien ooit nog eens overstappen naar Doc met zijn kitchen. Maar dat wordt eerst even verdiepen ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Henkie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:34:
functie van het voorkomen beter dan genezen. geeft me een prettiger gevoel en meen het ergens in de tutorial van een kernel keer gelezen te hebben.
Oké dus volstrekte onzin dus. Geef die batstats eens een paar dagen de tijd allemaal. Die ervaringen van hoe lang de batterij mee gaat lopen zo uiteen. Volgens mij correleert batterijduur het meer met hoe druk je leven is dan welke kernel of hoeveel apps je draait. Verreweg het meeste wordt verbruikt door het scherm dus hoe meer die aan staat hoe meer batterij verbruik des te korter de duur. Mijn ervaring is dat na een nieuwe flash ik een paar dagen heel veel zit te klooien. De week erna doe ik ineens 2 dagen met mijn batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 00:18
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:12:

Edit:
Dat is extreem snel. Heb zelf Darky 9.1 (speedmod, kom van 8.0) en nu 12 uur verder (dik uurtje internet incl. Youtube, 10 smsjes, whatsapp aan, 8 minuten bellen) slechts 48% eraf.
Henkie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:55:

Niet meer nodig sinds Darky 9.1. Er wordt automatisch een back-up gemaakt. Zelf geflasht op 64% zonder problemen. Overigens ook een Galaxy Tab geflasht op 2% (i.v.m. problemen) zonder problemen. :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Om iedereen alvast even op te warmen:

YouTube: Cyanogenmod 7 on Samsung Galaxy S

Nightly build van CM7 op de SGS (Gingerbread)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 00:18
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:41:

Goede snelheid, veel (mijns inziens overbodige, lelijke) skins/launchers, leuk lichteffect boven- en onderin het beeld tijdens scrollen door menu, en supereffect bij het uitzetten van display (maar dit wordt standaard in 2.3).

En het ziet er denk ik voor beginners ingewikkeld uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorco op 01-02-2011 21:46 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:
Op verzoek van een aantal, hier de nederlandse JS3 firmware:

CSC: GT-I9000-CSC-XENJS3
PDA: I9000XWJS3-REV03-ALL-low-CL830616
Phone: MODEM_I9000XXJPY

http://www.multiupload.com/WTQPCMCGJO
zijn de boot.bin en sbl.bin safe die in deze zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Wauw wat een berichten met Battery Drain van Darky 9.1.....

Voor het eerst sinds ik met de Doc's en de Darky's aan de slag ben heb ik een combi gevonden die voor mij Totaal geen Battery drain meer heeft.

- Komplete wipe
- Dan via Odin en de upgrade naar 2e recovery komen.
- Wipe beide caches.
- Darky 9.1 erop.
- speedmod-kernel-k12r-500hz-CWM
- Lagfix ext4ext4ext4ext2ext2ext2.

En mijn stats van vandaag:
- vanaf 09.00 uur van de lader af.
- Mail checken
- 15 minuten bellen
- 10 sms en 2 mms.
- Ongeveer 1,5 uur muziek luisteren

En nu (21.45 uur) nog 79% over....

Gebruik Advanced Task killer agressive mode, elke keer als scherm uit gaat.
Set CPU om CPU op 100Mhz te zetten in idle en 1000Mhz bij in gebruik.
WiFi sleep mode bij scherm uit.
BLK aan.

Toch net nog even een Quadrant gedraaid. weet wel dat het niet representatief is... Maar wel een score van 1905.

Alles voelt super snel. Dit blijft er bij mij voorlopig op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:41:

Fuck zeg hé, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb wel gewoon 3G aanstaan de hele dag?
En op hoeveel mhz draait de galaxy idle standaard zonder de aanpassingen in setcpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:12:
Je heb wel gewoon 3G aanstaan de hele dag?
En op hoeveel mhz draait de galaxy idle standaard zonder de aanpassingen in setcpu
3G hele dag aan. Krijg ook gewoon mijn GMail binnen de hele dag...

Euhm, geen idee eigenlijk wat de standaard Mhz van een SGS in idle of load zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Woon of werk jij in de buurt van een mast?
Want het scheelt natuurlijk wel een hoop hoeveel je radio verstookt of je bijna geen bereik hebt ofdat de mast zoveel zend dat je tel bijna opgeladen wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Orcie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:29:
[...]

Oké dus volstrekte onzin dus. Geef die batstats eens een paar dagen de tijd allemaal. Die ervaringen van hoe lang de batterij mee gaat lopen zo uiteen. Volgens mij correleert batterijduur het meer met hoe druk je leven is dan welke kernel of hoeveel apps je draait. Verreweg het meeste wordt verbruikt door het scherm dus hoe meer die aan staat hoe meer batterij verbruik des te korter de duur. Mijn ervaring is dat na een nieuwe flash ik een paar dagen heel veel zit te klooien. De week erna doe ik ineens 2 dagen met mijn batterij....
weet niet of je nu wel de juiste quote, gaat hier namelijk niet om de batstats of accuduur, maar puur het flashen van een nieuwe kernel over een rom heen.

zelf boeit het me vrij weinig dat mijn SGS elke dag aan het sap moet. gebruik hem gewoon veel dus dan moet je je er ook bij neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Lennart_1337 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:38:
Woon of werk jij in de buurt van een mast?
Want het scheelt natuurlijk wel een hoop hoeveel je radio verstookt of je bijna geen bereik hebt ofdat de mast zoveel zend dat je tel bijna opgeladen wordt :+
Lol.. Woon hartje Rotterdam, dus zal vast wel iets in de buurt zitten...

Nu nog 60% over btw... Dus dat is 26 uur over 40% _/-\o_

-edit- Ik laad mijn SGS alleen maar op met de oplader en niet meer met de USB, via USB opladen ging hij (voor mijn gevoel ) ook minder lang mee.

[ Voor 13% gewijzigd door RaymondG op 02-02-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Orcie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:29:
[...]

Ja merk precies het zelf de.. als je merkt dat je bat niet lang meer mee gaat dan even wat stappen volgen.. geduld.. en uiteindelijk doe ik er altijd 2 dagen mee.. als ik nu de zelfde base houd is er niks aan de hand.. zodra ik van base verander moet ik weer met de bat stats aan de gang..

nu even een vraag!
ik zit te kloten met een boot ani.. nu heb ik 2 qmg bestanden.. beide heb ik ze zowel in data/local als system/media gezet.. me bootani.zip heb ik gerenamed zodat hij die niet meer herkent.. nu heb ik weer de orginele gloeiende S.. hoe krijg ik nou me andere bootani?

de .qmg bestanden werken niet..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Ja merk precies het zelf de.. als je merkt dat je bat niet lang meer mee gaat dan even wat stappen volgen.. geduld.. en uiteindelijk doe ik er altijd 2 dagen mee.. als ik nu de zelfde base houd is er niks aan de hand.. zodra ik van base verander moet ik weer met de bat stats aan de gang..

nu even een vraag!
ik zit te kloten met een boot ani.. nu heb ik 2 qmg bestanden.. beide heb ik ze zowel in data/local als system/media gezet.. me bootani.zip heb ik gerenamed zodat hij die niet meer herkent.. nu heb ik weer de orginele gloeiende S.. hoe krijg ik nou me andere bootani?

de .qmg bestanden werken niet..!!!
De eenvoudigste manier om dit te installeren is het gebruik van Root Explorer.

Download opnieuw het bestand en hernoemen naar bootanimation.zip. Kopieer het bestand en ga naar system / media. Wijzig de machtigingen voor R / W door te klikken op de knop in de rechterbovenhoek. Rename the existing bootanimation.zip to bootanimation.bak.

De naam van de bestaande bootanimation.zip op bootanimation.bak. Then paste the file in this directory. Plak het bestand in deze map. Change permission back to R/O. Verander toestemming terug naar R / O. Reboot and enjoy the show." Herstart de computer..

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 02-02-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
silitek schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:20:
[...]

De eenvoudigste manier om dit te installeren is het gebruik van Root Explorer.

Download opnieuw het bestand en hernoemen naar bootanimation.zip. Kopieer het bestand en ga naar system / media. Wijzig de machtigingen voor R / W door te klikken op de knop in de rechterbovenhoek. Rename the existing bootanimation.zip to bootanimation.bak.

De naam van de bestaande bootanimation.zip op bootanimation.bak. Then paste the file in this directory. Plak het bestand in deze map. Change permission back to R/O. Verander toestemming terug naar R / O. Reboot and enjoy the show." Herstart de computer..
het principe begrijp ik natuurlijk..

maar dit is geen bootani zip.. daar zit part1 enzo in..

wat ik heb gedownload is een zip met daar in de folder "Bootanimation_android_astronauta" en daar in de 2 bestanden.

nu weet ik gewoon dat ik het werkend moet kunnen krijgen omdat meerdere dat al gelukt is.. wat er gezegd wordt is datje de qmg bestanden in of system/media of data/local moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:52:
[...]

zijn de boot.bin en sbl.bin safe die in deze zitten?
Hoe bedoel je? Ik heb zelf namelijk geen galaxy s dus ben verder er ook niet thuis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Aha..werk alleen met zip bestanden, vind het te riskant om met losse file's te rommelen..
Welke bootanimatie is het?..is daar geen zip van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
silitek schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:43:
^^ Aha..werk alleen met zip bestanden, vind het te riskant om met losse file's te rommelen..
Welke bootanimatie is het?..is daar geen zip van?
ja snap ik :P maar deze vond ik echt de mooiste.. kan er ook geen link meer van vinden.. volgens mij is de de aziatische versie.. beetje space achtig.. maar wel met de S..

ik heb alleen maar de qmg bestanden.. of iemand moet weten welke ik bedoel en een zip van hebben..

Edit:

Volgens mij heb ik hem gevonden.. het is er een uit korea..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897269

even testen..!

Edit..

Ja deze doet het..!! leuk :P

[ Voor 14% gewijzigd door thommy86 op 02-02-2011 15:05 . Reden: hij doet het ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:08:
[...]

Fuck zeg hé, ik kan niet wachten!
DAMN!
Mooi hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:43:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb zelf namelijk geen galaxy s dus ben verder er ook niet thuis in.
Bootloaders van de galaxy tab zijn beveiligd tegen het downgraden van de firmware.

Het flashen van de bootloader blijft riskant. In het verleden zijn veel galaxy S getroffen door permanente bricks door het flashen van de sbl.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:58:
[...]

Bootloaders van de galaxy tab zijn beveiligd tegen het downgraden van de firmware.

Het flashen van de bootloader blijft riskant. In het verleden zijn veel galaxy S getroffen door permanente bricks door het flashen van de sbl.bin
Ik zou het echt niet weten, heb hier ook nog nooit een brick gehad door flashen van bootloader. Maar ik downgrade hier ook bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iemand K12T of een andere kernel getest met voodoo sound v4? Ik heb last van een echo bij sommige gesprekken namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jay-v schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:32:
Iemand K12T of een andere kernel getest met voodoo sound v4? Ik heb last van een echo bij sommige gesprekken namelijk...
Ik draai K12T.. maar heb nog nergens last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik hoop dat samsung met (onofficiele) gingerbread-firmwares uitkomt binnenkort. Anders wordt het switchen naar Cyanogen-mod!

Toch voel ik me niet net zo aangetrokken tot Gingerbread als een paar maanden terug met Froyo.
Wellicht was dat omdat de SGS toen (juli 2010) simpelweg niet goed genoeg presteerde en Froyo snelheidsverbeteringen beloofde.
Nu ben ik eigenlijk simpelweg tevreden met m'n telefoon :) Ik draai Doc's rom (js3) erop en sindsdien voel ik eigenlijk geen noodzaak om het zaakje te updaten/upgraden/tweaken/etc. Het is wel rustgevend :D

Gingerbread levert wat leuke UI veranderingen als de off-button animatie, maar weinig echt nieuws verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:02:
[...]

Nu ben ik eigenlijk simpelweg tevreden met m'n telefoon :) Ik draai Doc's rom (js3) erop en sindsdien voel ik eigenlijk geen noodzaak om het zaakje te updaten/upgraden/tweaken/etc. Het is wel rustgevend :D
Hier ook, draait lekker en voor het eerst sinds tiiiiiiiiiiiiiiiijden, dat ik eens een week NIET
mijn rom moe(s)t updaten (van mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
komt ook omdat de kitchen al een paar dagen niet echt geupdate is!

moet inderdaad wel zeggen dat het allemaal supergoed draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik zou er maar niet te veel naar kijken, er zijn nog een hele boel zaken die NIET werken helaas. Het is waarschijnlijk gewoon wachten tot dat Samsung zelf een 2.3 versie uit brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Mijn SGS start niet meer op. :(

Ik heb uit de market een Battery Icon mod gedownload. Echter na install en herstart start de SGS dus niet meer op. Na het geluid en logo stop het. Voel de SGS af en toe trillen.

Hoe kan ik het met Odin fixen? Ik kan niet de juiste files vinden om het probleem met Odin op te lossen.
Firmware is van de SGS I9000XWJPA 2.2,

Ik kan de phone starten in clockwork Rec mode. Echter kan ik geen updates van de External SD card laden. Als ik erheen blader gebeurd er niets, op deze manier iets flashen kan dus helaas niet. Blijft Odin over.

Ik kan natuurlijk met Odin alles opnieuw flashen, maar dat wil ik pas als laatste redmiddel, omdat ik dan gegevens kwijt bent.

Wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Jay-v schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:24:
[...]

Ik zou er maar niet te veel naar kijken, er zijn nog een hele boel zaken die NIET werken helaas. Het is waarschijnlijk gewoon wachten tot dat Samsung zelf een 2.3 versie uit brengt
Op zich valt het best wel mee. Ik draai nu bijna een week CM7 en natuurlijk zitten er nog wel wat bugs in. Hij wil bijvoorbeeld nog wel eens spontaan rebooten als je WIFI aan hebt staan, en soms is plotseling de data partition unmounted, waardoor al je apps en instellingen verdwenen zijn. Na het remounten van de partitie heb je overigens je apps weer terug, maar toch is het niet handig.

Daarnaast gaat de batterij erg hard door al de debugging opties die nu nog aanstaan. Ik kom er net een dag mee door. Het kompas werkt nog niet geheel naar behoren. Het enige wat ik echt mis is mijn FM radio die ik regelmatig in de trein gebruik. Quadrant score is om en nabij de 1750, dus dat is behoorlijk alleen wellicht dat dat nog omhoog gaat als de debugging opties uit gezet zijn.

De extra tweak opties die je hebt en het feit dat je Gingerbread hebt draaien vind ik dan weer een groot voordeel.

Samenvattend zijn er wat issues maar voor mij is hij bruikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door boaty op 03-02-2011 16:46 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Zucht ik blijf een probleem houden met het drainen van m'n batterij...
Gister geflashed DocRom 9.1.4 met de JPY modem en Hardcore's kernell, maar weer vanaf vanmorgen 6.45 tot nu heb ik nog maar 22% bat over :s
Ik heb 1 belletje gedaan, whatsapp 3 berichten en Spotify geluisterd max een uur,,

Straks maar weer terug naar de stock rom denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:05:
Zucht ik blijf een probleem houden met het drainen van m'n batterij...
Gister geflashed DocRom 9.1.4 met de JPY modem en Hardcore's kernell, maar weer vanaf vanmorgen 6.45 tot nu heb ik nog maar 22% bat over :s
Ik heb 1 belletje gedaan, whatsapp 3 berichten en Spotify geluisterd max een uur,,

Straks maar weer terug naar de stock rom denk ik...
Ik ben terug gegaan naar 9.0.2..nu weer 40 uur op 1 accu lading met normaal gebruik. bellen, sms, whatsapp..twitter..etc etc.best veel gebruik dus. met 9.1 ging mn accu echt zo snel leeg! (ongeveer 20 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Dacuuu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Ik ben terug gegaan naar 9.0.2..nu weer 40 uur op 1 accu lading met normaal gebruik. bellen, sms, whatsapp..twitter..etc etc.best veel gebruik dus. met 9.1 ging mn accu echt zo snel leeg! (ongeveer 20 uur)
Dan ga ik die ook maar weer pakken, je bedoeld nu zeker Darky? :)
Welke kernell gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronnymes op 03-02-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:31:
[...]

Dan ga ik die ook maar weer pakken, je bedoeld nu zeker Darky? :)
Welke kernell gebruik je?
Darky ja, Ik gebruik speedmod kernel. De normale versie die bij 9.0.2 zit nu. Ik lees op XDA dat een nl'er zijn modem heeft veranderd van 9.1 en erna geen drain meer heeft, misschien zit hij hier ook wel op het forum.

"For those who have a terrible batterydrain, i could actually be your modem version.
I changed my modem to ZSJPE and all draining is gone now.

This is really the only thing i changed after testing the default JPY modem yesterday.

I know that ZSJPE is actually for Asian markets, but it really performs well here in the Netherlands. 2% in 3hours now instead of 5% every hour.

Hope this helps someone to get more fun with their batterylife.
All modemfiles (flashable in CMW) can be found here:
http://www.androidworld.nl/forum/sam...ve-modems.html"

Maar een post erna is een zweed die met dat modem wel weer een massive drain heeft.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Dacuuu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:49:
[...]

This is really the only thing i changed after testing the default JPY modem yesterday.

I know that ZSJPE is actually for Asian markets, but it really performs well here in the Netherlands. 2% in 3hours now instead of 5% every hour.

Maar een post erna is een zweed die met dat modem wel weer een massive drain heeft.. :9
Ik gebruik al een tijdje JPY maar geen last van die drain gehad... het is nu ineens met die laatste builds van Doc en Darky;s
Ik heb het met JPY en JPX.. mischien ligt het aan Hardcore's kernel K12T

[ Voor 5% gewijzigd door Ronnymes op 03-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

KNOWN BUGS

- LQ Video Playback (overlay problem)
- Camera
- Polling problem on RIL (works after lock and unlock)
- 2G/3G toggle (works if no data connection is active)
- Compass (works not at 100%)
- USB sharing of internal SD-Card
- commands: reboot recovery, reboot download (maybe not possible to implement)
- FM-Radio
- TV-Out
- Charging if Phone is powered off causes the phone to boot
- Random reboots, especially if wlan is enabled

Ik pas om bovenstaande reden, mijn telefoon loopt als een zonnetje op de laatste DOC + Speedmod K12T :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Ik gebruik al een tijdje JPY maar geen last van die drain gehad... het is nu ineens met die laatste builds van Doc en Darky;s
Ik heb het met JPY en JPX.. mischien ligt het aan Hardcore's kernel K12T
heb je al instructies gevolgd om het drainen te voor komen? bat stats wissen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
thommy86 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:47:
[...]

heb je al instructies gevolgd om het drainen te voor komen? bat stats wissen enzo?
Jep heb ik gedaan, tevens terug naar de stock ROM geflashed en weer opnieuw begonnen.. maakte ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:07:
[...]

Jep heb ik gedaan, tevens terug naar de stock ROM geflashed en weer opnieuw begonnen.. maakte ook niets uit.
en flashen naar darky 9.0.2? die draait hier super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:25:
[...]

en flashen naar darky 9.0.2? die draait hier super!
Uhh...Darky 9.1 doe maar, beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
silitek schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:36:
[...]

Die drainde mijn bat ook leeg :s
Welke kernel heb jij erbij dan?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940070

[ Voor 11% gewijzigd door Ronnymes op 03-02-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
silitek schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:36:
[...]

nee 9.1 drainde bij mij like shit. dit heb ik met geen 1 andere gehad. versie 5.6.7.8 niet..9.0.2 niet..behalve 9.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
K12T speedmod.. all tweaks and ext4 on. Geef de batt de tijd na een aantal opladingen word het vanzelf beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:07:
[...]

Ik draai JS3 - modem jpy - k12t

batterij houd het met normaal gebruik 2 dagen vol.. heb ook even last van een drain gehad.. wat ik dan doe (wat ik al vaker heb gepost hier, en hier komt ook een deel over in de TS)

- heeellemaal leeg..
- opladen met het toestel uit.
- als hij vol is je battery stats wissen
- toestel aan tot dat hij uitvalt..
- lader er in.. toestel aan (het beste is hem zo min mogelijk te gebruiken, bijv. s'nachts)

klaar..

dat het toestel niet op 100% blijft staat is een bug.. dit komt omdat het toestel bij 100% de lader afsluit.. bij 95% gaat hij pas weer laden.. als je hem even gebruikt als hij aan de lader zit.. dan blijft hij daarna weer op 100% (voor deze keer iig)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
thommy86 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:02:
[...]

batterij houd het met normaal gebruik 2 dagen vol.. heb ook even last van een drain gehad.. wat ik dan doe (wat ik al vaker heb gepost hier, en hier komt ook een deel over in de TS)

- heeellemaal leeg..
- lader er in.. toestel aan (het beste is hem zo min mogelijk te gebruiken, bijv. s'nachts)

klaar..

dat het toestel niet op 100% blijft staat is een bug.. dit komt omdat het toestel bij 100% de lader afsluit.. bij 95% gaat hij pas weer laden.. als je hem even gebruikt als hij aan de lader zit.. dan blijft hij daarna weer op 100% (voor deze keer iig)

succes!
Oke thnx ik ga het proberen met Darky's 9.1 ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
silitek schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:55:
[...]

K12T speedmod.. all tweaks and ext4 on. Geef de batt de tijd na een aantal opladingen word het vanzelf beter. ;)
Is er een n00b beschrijving over die tweaks te vinden, ik doe alleen altijd maar ext4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 11:06
Heeft iemand nog ervaringen met BJP5 Modem? Hij schijnt erg duurzaam voor de batterij te zijn indien je op Vodafone netwerk zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Zie dat Darky v9.2 er is :)
http://darky.ficeto.com/c...evolution-big-update.560/

Ben benieuwd of dit ook batterij problemen oplost.. Ga het morgen wel testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Hi, Ik draai doc 9.1.4 en zie niet alle gekochte apps in de market.

Ik heb al verschillende markets geprobeerd en de build prop van sgstools en van doc maar niets helpt??

Iemand een idee?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Lukosje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 05:01:
Zie dat Darky v9.2 er is :)
http://darky.ficeto.com/c...evolution-big-update.560/

Ben benieuwd of dit ook batterij problemen oplost.. Ga het morgen wel testen :P
Zag het! maar Deze jongen installeert hem nog even niet.. 9.1 batterij in 20 uur leeg.. nu terug naar 9.0.2 en nu heb ik hem al op de 44 uur staan met nog 24% juice in de batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Heb Darky 9.2 er gelijk maar op gezet. Normaal ben ik er niet van nieuwe versies direct te installeren, maar baalde toch te hard van de batterij, wellicht dat deze versie hier wat beter mee omgaat. Met versie 8 had ik echt een geweldige levensduur, maar met 9.1 was het echt dramatisch. Gisteren middag zelfs mijn reserve batterij rond 18:00 uur moeten inzetten terwijl hij om 8:00 uur van de lader kwam. Flashen ging overigens zonder problemen :) Voelt trouwens wel sneller aan met versie 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Btje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 06:33:
Hi, Ik draai doc 9.1.4 en zie niet alle gekochte apps in de market.

Ik heb al verschillende markets geprobeerd en de build prop van sgstools en van doc maar niets helpt??

Iemand een idee?
Ik heb precies hetzelfde met 9.1.3, geen oplossing kunnen vinden...
Ronnymes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:39:
[...]

Is er een n00b beschrijving over die tweaks te vinden, ik doe alleen altijd maar ext4
Gewoon alles waar [R] achterstaat aanzetten :). Dat zijn alle recommended options.

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 04-02-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darky's 9.2 draait..NeonGT 2.0 erop erg mooi. In snelheid valt er met elke nieuwe custom rom nog weinig winst te halen maar aantal "bugs" zijn verdwenen.
Ziet er goed uit...alles werkt uit of de box. Darky's rom configuratie setting deze keer zonder live wallpaper en Samsung app ook dat gaat prima..

Batterij??..we zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Nee dit is geen bug voor de laatste keer. Dit is een feature van samsung zodat je battery langer meegaat.
thommy86 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:02:
[...]

- heeellemaal leeg..

klaar..

succes!

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
never mind, niet goed gelezen...

[ Voor 98% gewijzigd door Lexus! op 04-02-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Btje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:03:
Nee dit is geen bug voor de laatste keer. Dit is een feature van samsung zodat je battery langer meegaat.
[...]
dat het een feature is lijkt me logisch.. blijkt toch uit de rest van me verhaal..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Dacuuu schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:19:
[...]

Zag het! maar Deze jongen installeert hem nog even niet.. 9.1 batterij in 20 uur leeg.. nu terug naar 9.0.2 en nu heb ik hem al op de 44 uur staan met nog 24% juice in de batterij..
Gisteravond opgeladen tot 100% batt gegevens gewist en was alleen al in 1 nacht 30% batterij kwijt met Darky's 9.1... nu net schoon leeg.
Hij hangt nu weer aan de oplader 8)7
Jay-v schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:37:
[...]

Gewoon alles waar [R] achterstaat aanzetten :). Dat zijn alle recommended options.
Oke doen we thnx!

[ Voor 19% gewijzigd door Ronnymes op 04-02-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ronnymes schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:26:
[...]

Gisteravond opgeladen tot 100% batt gegevens gewist en was alleen al in 1 nacht 30% batterij kwijt met Darky's 9.1... nu net schoon leeg.
Hij hangt nu weer aan de oplader 8)7
Het is niet raar dat dit gebeurt.. geef hem even de tijd om bij te komen :P hij hangt nu dus voor de 2e keer aan de lader.. probeer je foon zo min mogelijk te gebruiken.. je hebt hem tog wel eerst helemaal gedraint ?
Pagina: 1 ... 23 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.