RaymondG schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:33:
[...]
Ik heb er eens naar gekeken, maar moet eerlijk bekennen dat ik met adb en die andere programma's geen ervaring heb en ook niet snap wat ik nu eigenlijk moet doen..
Kan iemand mij dit misschien in een stappen plan uitleggen wat ik moet doen...
bvd ;-)
Ik zal eens een poging wagen voor je, let op en schrijf mee. Vergeet niet de helm!
1: dowload
hier QtADB voor als je niet zo behept bent met ADB en installeer dit.
2: download
hier SqLite Explorer.
3: download
hier de juiste .dll file voor jouw computer.
4: zet je telefoon in debugging mode (ergens bij instellingen-toepassingen-ontwikkeling-foutopsporing).
5: Start QtADB.
6: steek je telefoon in je computer.
4: rechts in QtADB heb je nu de files van je telefoon staan, ga naar /dbdata/databases/com.android.providers.settings/
5: daar staat dan een filetje dat settings.db heet. Deze kopieer je naar de map waar je SqLite en het .dll bestand heen hebt gezet. Als je verstandig bent zet je ook nog ergens een backup.
6: Ga nu uit QtADB, ontkoppel je telefoon.
Zo, nu staat alles klaar voor de verandering in je settings.db
7: start SqLite Explorer
8: klik op "Open Database" en open het settings.db bestand dat je net uit je telefoon hebt gekopieerd
9: Rechter muiskonpp op het Secure mapje links in je scherm, slecteer "Show Data".
10: Nu staat er een lijst bij onderaan je scherm met een taakbalkje erboven. Kijk even onderaan hoeveel Id's er staan. Klik dan op Insert Record (groen kruisje)
11: Je hebt nu een lege rij. Vul bij Id een getal in dat 1 hoger ligt dan het aantal records die er al waren. Bevestig met het groene vinkje
12: Vul bij Name het volgende in: "wifi_idle_ms", dus zonder de aanhalingstekens maar met de underscores. Bevestig weer met het groene vinkje
13: Vul bij Value een waarde in. 15000 is 15 seconden, 30000 is 30 etc. Bevestig weer met het groene vinkje
14: Klik op Update, ook in het werkbalkje.
15: Ga naar File en kies Close Database.
16: Sluit SqLite Explorer en Open het nogmaals. Weer je settings.db openen, show data van secure en kijk of je record er nog is. Anders heb je vergeten op Update te klikken of de groene vinkjes aan te raken.
17: Sluit SqLite nogmaals.
Zo, je settings zijn aangepast. Nu weer terug naar je telefoon.
18: Zorg dat je nog steeds debuging aan hebt staan.
19: Start weer QtADB, steek je telefoon weer in de computer
20: Met een beetje mazzel staan je paden nog steeds goed, het idee is dat je het aangepaste settings.db bestand over het setting.db bestand heen kopieerd. Je kan hem gewoon uit het linker van, je computer naar het rechter vak slepen. Bevestig met OK.
Klaar, QtADB sluiten, telefoon ontkoppelen, telefoon rebooten! Check even of je de sleeppolicy nog op scherm uit hebt staan en gaan!
Laat even weten of het is gelukt. Succes en groeten.