je interne kaart wipen heeft dan toch ook geen zin..?Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:16:
[...]
Klopt, mis(te) een stap. Dit is in ieder geval wat ik doe vanaf moment 'nieuwe rom'.
Pak de nieuwste.. ik zal even kort maar krachtig neer zetten wat je moet doen.Lubbers92 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:03:
Hallo, Ik wou mijn SGS gaan flashes naar darky 9.0.3 final. En heb hier ook een Tutorial voor gevonden. alleen ik zit al vast bij de eerste stap. Prepare your phone. ze zeggen dat ik root access nodig ben en dat ik dat met die CF-root en odin moet doen. Maar ik weet niet welk bestand ik moet hebben. mijn SGS zijn build nummer is FROYO.XWJPC en die zie ik daar niet tussen staan. Weet iemand welke ik nu moet gebruiken dan?
- via odin CF-Root flashen..
- clockworkmod op je interne SD kaart (update.zip)
- zet ook meteen de rom op je sd (in jou geval darky 9.0.3)
- reboot in recovery.
- flash update.zip door.. "apply update.zip" (als je nu geen andere recovery krijgt doe nogmaals "apply update.zip")
- nu kun je via je nieuwe recovery, install zip from sd doen.. (je rom dus)
Ik heb geen flauw idee.. Ik kreeg van een aantal het verzoek om de firmware files die wij hebben te uploaden. En volgens mij was de nederlandse CSC nog niet te vinden, maar dat weet ik niet zeker.Dacuuu schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:25:
[...]
Kalua, deze is toch ook op samsfirmware te vinden? ( maar dan wel de 1 bestand versie "JS3_JS3_JPY.tar" )
Bij JS3 is XEN Default.. dus denk niet dat er een verschil is.. maar zoals altijd.. Goed werk..!!Kalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:30:
[...]
Ik heb geen flauw idee.. Ik kreeg van een aantal het verzoek om de firmware files die wij hebben te uploaden. En volgens mij was de nederlandse CSC nog niet te vinden, maar dat weet ik niet zeker.
Maar de samsfirmware versie heeft maar 1 bestand, en de versie van kalua 3..waar zit het verschil?
Bedankt, kan ik eens helemaal met een schone lei beginnen.Kalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:
Op verzoek van een aantal, hier de nederlandse JS3 firmware:
CSC: GT-I9000-CSC-XENJS3
PDA: I9000XWJS3-REV03-ALL-low-CL830616
Phone: MODEM_I9000XXJPY
http://www.multiupload.com/WTQPCMCGJO
[ Voor 7% gewijzigd door Embryo1 op 27-01-2011 16:55 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Doe ik altijd, maar dat is meer persoonlijk.thommy86 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:26:
[...]
je interne kaart wipen heeft dan toch ook geen zin..?
Speedmod K12R final is uit. Hierin is de source gecompiled met O2 ipv O3. Wat het verschil is weet ik niet, maar schijnt stabieler te zijn. Ik wacht nog even met flashen op de reacties op XDA.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
9.0.3 is toch nog niet helemaal stabiel, waarom zou je die willen flashen?Lubbers92 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:03:
Hallo, Ik wou mijn SGS gaan flashes naar darky 9.0.3 final.
http://forum.xda-develope...=10935981&postcount=25037BTW: STOP USING LEAKED ROMS, V9.0.3 IS NOT APPROVED / CHECKED FOR ERRORS!!!
Wachten waaropGandalfTheGrey schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:52:
Speedmod K12R final is uit. Hierin is de source gecompiled met O2 ipv O3. Wat het verschil is weet ik niet, maar schijnt stabieler te zijn. Ik wacht nog even met flashen op de reacties op XDA.
Aha..340 MB geheugen zie ik..
[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 27-01-2011 18:20 ]
Tubes....It's what make music music!
mooi bedankt voor de complete versieKalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:
Lichtelijk off-topic misschien maar het proberen waard: Weet iemand of de custom roms ook te gebruiken zijn met andere Samsung Galaxy's, zoals de Galaxy Apollo en de Galaxy 551?
Nee, gaat niet werken. De galaxy apollo is volgens mij bijna hetzelfde als de galaxy 3, en die heeft een eigen subforum op xda-developers. de 551 kan ik daar niet vinden.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Hoe flash ik deze?Kalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:
hallo,
ik heb een probleemp met mijn sgs... ik heb hem net proberen te flashen naar 2.2.1 en de 1e stap ging goed volgens odin en daarna allemaal errors en weet ik veel wat... in eerste instantie dacht ik dat hij helemaal niet meer opstarte maar blijkbaar duurt dat gewoon wat langer... maar nu start hij wel weer op en alles doet het gewoon gewoon in de telefoon en hij geeft zelfs aan er 2.2.1 op staat, maar toen wou ik net darky erop zetten maar wat blijkt hij pakt mijn hele telefoon niet meer. hij geeft wel aan dat hij opgeladen wordt. nu heb ik al een factory reset geprobeert. nu geeft de telefoon wel aan dat hij met een usb kabel verbonden wordt maar op de computer gebeurt er nu niks
-edit- lees net dat darky niet stabiel is dus daar wacht ik nog maar even mee maar het probleem blijft.
-edit- swype werkt ook niet meer... hoe krijg ik dat terug dan? geouwehoer altijd met die telefoons
eindelijk is er weer beweging hij doet het weer redelijk normaal... alleen nu mis ik gewoon een aantal applicaties enz enz o.a swype. en ik heb geen flauw idee waar ik dit vandaan kan halen. En welke custom rom zal ik er op zetten? aangezien darky nog niet stabiel is
ik heb een probleemp met mijn sgs... ik heb hem net proberen te flashen naar 2.2.1 en de 1e stap ging goed volgens odin en daarna allemaal errors en weet ik veel wat... in eerste instantie dacht ik dat hij helemaal niet meer opstarte maar blijkbaar duurt dat gewoon wat langer... maar nu start hij wel weer op en alles doet het gewoon gewoon in de telefoon en hij geeft zelfs aan er 2.2.1 op staat, maar toen wou ik net darky erop zetten maar wat blijkt hij pakt mijn hele telefoon niet meer. hij geeft wel aan dat hij opgeladen wordt. nu heb ik al een factory reset geprobeert. nu geeft de telefoon wel aan dat hij met een usb kabel verbonden wordt maar op de computer gebeurt er nu niks
-edit- lees net dat darky niet stabiel is dus daar wacht ik nog maar even mee maar het probleem blijft.
-edit- swype werkt ook niet meer... hoe krijg ik dat terug dan? geouwehoer altijd met die telefoons
eindelijk is er weer beweging hij doet het weer redelijk normaal... alleen nu mis ik gewoon een aantal applicaties enz enz o.a swype. en ik heb geen flauw idee waar ik dit vandaan kan halen. En welke custom rom zal ik er op zetten? aangezien darky nog niet stabiel is
[ Voor 26% gewijzigd door Lubbers92 op 27-01-2011 23:13 ]
Met odin, maar er is genoeg info daar over te vinden.
Als je zelf ook eens wat meer inzet toont dan je nu doet, heb je volgens mij allang een antwoord hierop gevonden.
Staat naar mijn weten zelfs in de startpost....
jammer genoeg komt dit advies voor mij te laatKalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:10:
[...]
Als je niet weet hoe je dit moet flashen dan kun je er beter afblijven...
ik ben toch echt een voorstander van doc roms.. altijd stabiel en makkelijk te maken via de kitchen..Lubbers92 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:15:
[...]
jammer genoeg komt dit advies voor mij te laatberoerde kut dingen als ze niet mee-werken
- www.romkitchen.org
- rom samen stellen
- flashen via cwm
als het goed is heb je cwm, want je draait darky 9.0.3
Als ik tegen je zeg "2de recovery" zegt dat jou iets?Lubbers92 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:15:
[...]
jammer genoeg komt dit advies voor mij te laatberoerde kut dingen als ze niet mee-werken
Zo niet, dan heeft geen zin om hier nu dieper over in te gaan ^^
De startpost van Darkys rom op xda, staat eigenlijk gewoon een complete guide hoe je het moet aanpakken.
ja dat zegt mij dat je dan een unsigned rom kan installeren... of iig iets in die richting dat als je die update.zip of .tar of weet ik veel welk bestand hebt en dat in de hoofdmap van je galaxy plaatst dat je vanuit je recovery menu je telefoon kan updatenAn1mA schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:30:
[...]
Als ik tegen je zeg "2de recovery" zegt dat jou iets?
Zo niet, dan heeft geen zin om hier nu dieper over in te gaan ^^
De startpost van Darkys rom op xda, staat eigenlijk gewoon een complete guide hoe je het moet aanpakken.
Poeh, ik had vanavond even wat spannende momenten... In een eerdere update was m'n productcode veranderd van XEN in XEE, maar ik wou het graag weer terug naar origineel hebben. Dus een backup gemaakt van /efs (had ik al eerder gedaan) en aan de slag ermee.
En dat ging dus even goed fout
Ik was mijn IMEI in het toestel kwijt, en had daarmee m'n toestel gedegradeerd tot een dure PDA 
Bleek uiteindelijk het probleem vrij eenvoudig op te lossen gelukkig. /efs is een speciaal mount-punt dat blijkbaar maar heel beperkte opslagruimte heeft (6MB), en om de één of andere reden zat die bij mij zo vol dat er geen volwaardige nv_data.bin meer gegenereerd kon worden... Vrij vaag, maar na het weghalen van .nv2.bak (een 2de automatische backup van nv_data.bin) werkte het wel weer direct
Maar dit heeft me ook wat leuke ervaringen opgeleverd met deze bestanden. nv_data.bin wordt on-the-fly gegenereerd. Zodra ik het weghaalde, stond er gelijk weer een nieuwe versie. Sterker nog, toen ik eindelijk de backup terug kon kopiëren met de XEN-productcode, kwam m'n toestel direct met vraag om m'n pin-code.
Welke data hij gebruikt om dit bestand te genereren, weet ik niet, in ieder geval niet .nv_data.bak, want die bevatte de goede product-code, maar deze moest ik met de hand terug kopiëren naar nv_data.bin.
Nu is dit een vrij geheimzinnig stukje in het OS (zelfs op XDA weet eigenlijk niemand hoe dit stukje precies gecreëerd wordt, anders dan met speciale software voor het vastleggen van de IMEI) en kan ik maar 1 ding aanraden: zorg dat je er een backup van hebt als je gaat rotzooien in het OS. Maar met een backup van een werkende map is dit in ieder geval altijd weer te herstellen, zo blijkt.
En dat ging dus even goed fout

Bleek uiteindelijk het probleem vrij eenvoudig op te lossen gelukkig. /efs is een speciaal mount-punt dat blijkbaar maar heel beperkte opslagruimte heeft (6MB), en om de één of andere reden zat die bij mij zo vol dat er geen volwaardige nv_data.bin meer gegenereerd kon worden... Vrij vaag, maar na het weghalen van .nv2.bak (een 2de automatische backup van nv_data.bin) werkte het wel weer direct

Maar dit heeft me ook wat leuke ervaringen opgeleverd met deze bestanden. nv_data.bin wordt on-the-fly gegenereerd. Zodra ik het weghaalde, stond er gelijk weer een nieuwe versie. Sterker nog, toen ik eindelijk de backup terug kon kopiëren met de XEN-productcode, kwam m'n toestel direct met vraag om m'n pin-code.
Welke data hij gebruikt om dit bestand te genereren, weet ik niet, in ieder geval niet .nv_data.bak, want die bevatte de goede product-code, maar deze moest ik met de hand terug kopiëren naar nv_data.bin.
Nu is dit een vrij geheimzinnig stukje in het OS (zelfs op XDA weet eigenlijk niemand hoe dit stukje precies gecreëerd wordt, anders dan met speciale software voor het vastleggen van de IMEI) en kan ik maar 1 ding aanraden: zorg dat je er een backup van hebt als je gaat rotzooien in het OS. Maar met een backup van een werkende map is dit in ieder geval altijd weer te herstellen, zo blijkt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
^^..Zo vaak aangehaald
Code terug 2bestandjes weggooien in Efs..klaar
Verwijderd
Idd, zodra je een backup hebt van efs en je die bestandjes verwijderd, zoekt bij het rebooten je sgs automatisch die backup op. Als je gezocht had op /efs, had je dit ook wel geweten...silitek schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:26:
^^..Zo vaak aangehaaldCode terug 2bestandjes weggooien in Efs..klaar
Hoewel 9.0 van Darky automatisch kiest of ie moet wipen of niet, kun je misschien eerst de 8.0 rom flashen met wipe.Lubbers92 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:37:
[...]
ja dat zegt mij dat je dan een unsigned rom kan installeren... of iig iets in die richting dat als je die update.zip of .tar of weet ik veel welk bestand hebt en dat in de hoofdmap van je galaxy plaatst dat je vanuit je recovery menu je telefoon kan updaten
Je bent vervolgens wel alles kwijt, vervolgens dat je dan 9.0 weer installeert?
Of je probeert Docs rom, dat kan ook.
Het wiel opnieuw uit vinden is ook een uitvinding toch? Ik weet ook dat als je de hoofd bestandjes verwijderd dat hij ze dan automatisch uit de backup pakt.. maar wat als je dit niet weet? beter 1 keer te veel dan een keer te weinig.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:01:
[...]
Idd, zodra je een backup hebt van efs en je die bestandjes verwijderd, zoekt bij het rebooten je sgs automatisch die backup op. Als je gezocht had op /efs, had je dit ook wel geweten...
Ben tot nu toe vrij tevreden over Darky 8.0, Is na 39 uur op 56%
en dan heb ik afgelopen nacht niet eens m'n 3G meer uitgezet. Blijf denk ik hier even op hangen, BLN doet t prima en dat vind ik t belangrijkst
Hoeveel tijd heb je je scherm aan gehad?Cartman! schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:27:
Ben tot nu toe vrij tevreden over Darky 8.0, Is na 39 uur op 56%en dan heb ik afgelopen nacht niet eens m'n 3G meer uitgezet. Blijf denk ik hier even op hangen, BLN doet t prima en dat vind ik t belangrijkst
Ik draai 9.0.2 met speedmod. in 40 uur staat de batt meter op 15%. dit met 5.5 uur scherm aan, bijna 1 uur bellen. stuk of 90 smsjes, stuk of 20 whatsapps..en 4 uur wifi aan. en uur of 5 3g aan.
Het wiel opnieuw uitvinden was hier niet aan de orde, ik had alle tips en trucs al gevolgd. Maar omdat /efs om de één of andere reden zo vol stond, ging dat automatisch genereren dus niet goed... De nv_data.bin in mijn telefoon moet ongeveer 2MB groot zijn, maar het nieuwe bestand stokte steeds op 1,4MB en was incompleet. Het is dat ik Linux snap en tools ken als df, waardoor ik erachter kwam dat er op /efs domweg geen ruimte meer was. Ruimte vrijmaken loste het probleem bij mij ook op.Dacuuu schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:16:
[...]
Het wiel opnieuw uit vinden is ook een uitvinding toch? Ik weet ook dat als je de hoofd bestandjes verwijderd dat hij ze dan automatisch uit de backup pakt.. maar wat als je dit niet weet? beter 1 keer te veel dan een keer te weinig.
Overigens pakte hij bij mij niet de .nv_data.bak als ik nv_data.bin wegknikkerde. .nv_data.bak heeft als productcode namelijk XEN, de nv_data.bin had XEE. Maar als ik nv_data.bin wegknikkerde bleef de productcode XEE.
Ik heb nu ook Darky 9.0.2, maar ik haal nog steeds maar amper een dagDacuuu schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:31:
[...]
Hoeveel tijd heb je je scherm aan gehad?
Ik draai 9.0.2 met speedmod. in 40 uur staat de batt meter op 15%. dit met 5.5 uur scherm aan, bijna 1 uur bellen. stuk of 90 smsjes, stuk of 20 whatsapps..en 4 uur wifi aan. en uur of 5 3g aan.
[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 28-01-2011 10:20 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb juist het problem dat met de nieuwste Darky (9.2) de batterijen extreem snel leeg zijn. Als ik na een nacht laden de stekker eruit trek staat hij gelijk op 97%
Ik doe niks met de telefoon en hij is na 2 uur al op 80%, en na wat bellen en texten staat hij op 30-40% en dan kan hij de lader weer in.
Ik heb een update gedaan vanaf Wipe 8.0, misschen had weer een wipe beter geweest, maar daar heb ik ook niet altijd zin in.
Altijd al Darky fan geweest maar de beste versie was voor mij nog 7.0..
Denk nu eraan om op Doc over te gaan, gewoon om eens te zien hoe die werkt.
Ik doe niks met de telefoon en hij is na 2 uur al op 80%, en na wat bellen en texten staat hij op 30-40% en dan kan hij de lader weer in.
Ik heb een update gedaan vanaf Wipe 8.0, misschen had weer een wipe beter geweest, maar daar heb ik ook niet altijd zin in.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Bat stats even wissen volgens de manier die al een paar keer voorbij is gekomen.H3llSiNG schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:26:
Ik heb juist het problem dat met de nieuwste Darky (9.2) de batterijen extreem snel leeg zijn. Als ik na een nacht laden de stekker eruit trek staat hij gelijk op 97%
Iemand al de nieuwe steel blue theme meegepikt?..veel themes gehad maar deze is heel mooi
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931937
Blijf op 100% zeker 5minuten staan. Zelden tot nooit gehad tot nu toe
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931937
Wat voor Kernel draai je?, zeer tevreden met Darky 9.0.2 wat battery-drain betreft.H3llSiNG schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:26:
Blijf op 100% zeker 5minuten staan. Zelden tot nooit gehad tot nu toe
[ Voor 72% gewijzigd door silitek op 28-01-2011 11:16 ]
Welke PIT moet er gebruikt worden? 512? en repartition aan of uit?Kalua schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:
Is maar 1 file..laden in PDA Odin en repartition uit.NetXtreme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:17:
[...]
Welke PIT moet er gebruikt worden? 512? en repartition aan of uit?
Die ik heb gepost zijn 3 filessilitek schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Is maar 1 file..laden in PDA Odin en repartition uit.
^^..Ok dan, op http://www.samfirmware.com/ haal je de 1file versie.
en dan doe je dit:
What can i do if i have only one file?
If you have one .tar file than is this the PDA version.
When you flash the PDA version everything will work the same like a full firmware.
Thats why many links have only one file!
Please when you have only one file SKIP RE-PARTITION!
Use only .PIT files if you have 3 files!
Voor JS3 512.pit dus
What can i do if i have only one file?
If you have one .tar file than is this the PDA version.
When you flash the PDA version everything will work the same like a full firmware.
Thats why many links have only one file!
Please when you have only one file SKIP RE-PARTITION!
Use only .PIT files if you have 3 files!
Voor JS3 512.pit dus
[ Voor 72% gewijzigd door silitek op 28-01-2011 15:42 . Reden: toevoeging ]
Vandaag even CM7 geprobeerd. Werkte erg snel en zag er goed uit. Had alleen nog wat problemen met de /efs partitie, data verbinding kreeg ik zo snel niet aan het werk en in de market miste ik de protected apps. Dus omdat ik vanavond moet werken heb ik maar weer mijn Nandroid back-up teruggeplaatst. Maar ziet er veelbelovend uit.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Waarom niet meteen zeggen hoe het wel moet?
Er mag toch vanuit gegaan worden dat blz 1 van het forum is gelezen. Daar staat nl. precies omschreven hoe met de 3 files moet worden omgegaan.Zanzarismo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:33:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Embryo1 op 28-01-2011 19:08 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Zelf gecompileerd?boaty schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:39:
Vandaag even CM7 geprobeerd. Werkte erg snel en zag er goed uit. Had alleen nog wat problemen met de /efs partitie, data verbinding kreeg ik zo snel niet aan het werk en in de market miste ik de protected apps. Dus omdat ik vanavond moet werken heb ik maar weer mijn Nandroid back-up teruggeplaatst. Maar ziet er veelbelovend uit.
Baal er beetje van dat het tegenwoordig op een 64bits systeem moet gebeuren
Het flashen is nu gelukt... als je CWM er eenmaal op het staan stelt het ook geen zak meer voor. Gewoon die zip op je sd kaart zetten en flashen. Ik heb er zelf nu 1 gemaakt op romkitchen met het blue theme die hier eerder gepost is! werkt erg mooi. ik vraag me alleen nog af of ik die iconen op mijn menu nog aan kan passen in dezelfde stijl als de knoppen van LaucherPro
[ Voor 4% gewijzigd door Lubbers92 op 28-01-2011 23:40 ]
Jep zelf gecompileerd. Ik had al een 64 bit installatie van ubuntu, dus dat was geen probleem voor mij. Het compileren in eerste instantie wel. Had dat nog niet eerder gedaan. Maar na wat trial en error is het me uiteindelijk gelukt.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Okej, ik had al eerder wat android dingen gecompiled.boaty schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:19:
Jep zelf gecompileerd. Ik had al een 64 bit installatie van ubuntu, dus dat was geen probleem voor mij. Het compileren in eerste instantie wel. Had dat nog niet eerder gedaan. Maar na wat trial en error is het me uiteindelijk gelukt.
Morgen maar eens me servertje her-installen naar 64bits
Darky's v9.1 is uit. ALle bugs schijnen nu verholpen te zijn. Ik ben benieuwd 
http://www.megaupload.com/?d=YIXIMWCQ
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Omdat het al minstens 10x uitgelegd is in dit topic hoe je deze moet flashen, een beetje eigen inzet mag wel hoor.Zanzarismo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Verwijderd
Met 100 posts per dag is het heus niet zo vreemd dat een 'leek' door het bomen het
bos hier niet meer ziet. Jammer dat hier geen goede wiki's en know-hows zijn op
Tweakers met informatie die eigenlijk wel voor 'elke' flash-sessie benodigd zijn.
Tweakers met informatie die eigenlijk wel voor 'elke' flash-sessie benodigd zijn.
Het staat ook nog eens letterlijk (en met plaatjes!) in de OP. Dus je hoeft echt niet het hele topic door te spitten. En als je het niet weet en je wil het ook niet uitzoeken, dan kun je het beter ook niet flashen, maar beter wachten totdat je met KIES kunt updaten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:23:
Met 100 posts per dag is het heus niet zo vreemd dat een 'leek' door het bomen het
Ha.mat2005 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:29:
Darky's v9.1 is uit. ALle bugs schijnen nu verholpen te zijn. Ik ben benieuwd
Zijn er al screenshots van?
Die file die je kan downloaden is neem ik aan de wipe versie he.
Bij mij loopt v8.0 echt super, maar dit zou de nieuwe V8.0 zijn, (9.1 is the new v8.0)
zal ik toch de no-wipe gaan proberen?
Als iemand hem er al op heb staan, ben erg benieuwd naar de bevindingen en hoe het eruit ziet.
Verwijderd
Staat er in de openingspost wat je moet doen met
re-partition? Staat er wat je moet doen als het 1 file
is? Ik kon het niet vinden. Maar verbeter me als ik
blind ben.
blind ben.
Je bent inderdaad blind danVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:36:
Staat er in de openingspost wat je moet doen met
blind ben.
Met 1 file staat erin en er is zelfs een PDF met plaatjes, waar het op jip en janneke manier in staat beschreven. Duidelijker als dit kan het nietFirmware flashen met Odin
Om te beginnen zijn alle benodigdheden die nodig zijn om te flashen met Odin te vinden op Samfirmware Downloads vind je ook hier.
Als je een stock firmware download van Samfirmware dan bestaat deze uit 3 bestanden.
- PDA bestand - Deze plaats je in PDA
- Modem Bestand - Deze plaats je in Phone
- CSC bestand - deze plaats je in CSC
1. Start ODIN.
2. Laad ODIN met alle bestanden en .PIT bestand. (Gebruik PDA als je 1 bestand heb in de firmware)3. Pak je telefoon.
4. Haal de SD kaart en simkaart eruit.
5. Zet je telefoon in downloadmode: Volume-omlaag + Home knop + Power
6. Pak nu je USB kabel.
7. Plug hem in je pc en telefoon.
8. Wacht voor 30 seconde.
9. Als je pc de drivers heeft geinstalleerd klik dan START bij ODIN.
10. Na de Flash gaat je telefoon aan (BOOT.) Je flash is nu 100% succesvol.
Zie hier het PDF bestand met de zelfde uitleg inclusief plaatjes
Verwijderd
Dat met 1 file heb ik niet gelezen / gezien, maar rest is mij nog steeds niet duidelijk.Kalua schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:39:
Met 1 file staat erin en er is zelfs een PDF met plaatjes, waar het op jip en janneke manier in staat beschreven. Duidelijker als dit kan het niet
Als je van darky komt wordt hij NIET gewiped. Ik vind het een heel stuk beter dan v8 en v9.02. Het is sneller en alle battery drain problemen zijn opgelost. Ook voodoo sound 3 is een verademing. Probeer het eens uit zou ik zeggeniefie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:34:
[...]
Ha.
Zijn er al screenshots van?
Die file die je kan downloaden is neem ik aan de wipe versie he.
Bij mij loopt v8.0 echt super, maar dit zou de nieuwe V8.0 zijn, (9.1 is the new v8.0)
zal ik toch de no-wipe gaan proberen?
Als iemand hem er al op heb staan, ben erg benieuwd naar de bevindingen en hoe het eruit ziet.
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
te laat! heb het al geprobeerd hahaha. thanks
Verwijderd
Als je upgradet vanaf een Darky blijft dan echt alles staan?
En backupt Titanium Backup met de apps knop ook contacten?
Trouwens er staat bij 'For v9.1, I recommend a Wipe.
It will fix the old databases and prevent further issues.'
Dus toch maar wipen en dan titanium backup?
En backupt Titanium Backup met de apps knop ook contacten?
Trouwens er staat bij 'For v9.1, I recommend a Wipe.
It will fix the old databases and prevent further issues.'
Dus toch maar wipen en dan titanium backup?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 15:19 ]
Heb vanmiddag gewoon de 9.1 over de 8.0 gezet en alles staat er gewoon nog en werkt ook allemaal.
Dus je hoeft volgens mij niet echt te wipen.
Voor de contacten: exporteer het als een vcard dat werkt simpeler en beter dan met titanium. Voor alle andere apps gebruik titanium. Voor sms berichten bestaat er ook een speciale app. Ik wipe mijn telefoon eigenlijk altijd als ik update naar een nieuwe rom. Het werkt dan net even wat beter; geen vage errors en fc etc
Darky 9.1 (no-wipe) over 9.0.2 heen met tweaks en ext4 aan dat is geen probleem...JS3 nu.
Verder nog niet veel verbetering gemerkt, gewoon weer goed!!
Steel blue theme erop en geheel is weer compleet.
Verder nog niet veel verbetering gemerkt, gewoon weer goed!!
Steel blue theme erop en geheel is weer compleet.
Verwijderd
Volgens mij wipen als je van voor 8.0 komt.iefie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:48:
Heb vanmiddag gewoon de 9.1 over de 8.0 gezet en alles staat er gewoon nog en werkt ook allemaal.
Toen ik 9.0 ging flashen, vanaf 5.4, moest ik met wipe naar 8, en no wipe naar 9.
Tja ik vind het jammer dat de mooie animaties van de pop-up vensters uit 8.1 verwijderd zijn.. in v9 zijn deze aangepast omdat t er professioneler uit zou zien
dus ik blijf voorlopig op 8.1
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Hmmmm, als ik mijn firmware wil checken via #1234# zie ik "USSD code running", gevolgd door een popup met 'rejected' erop.
Godfather Bodybuilding topic reeks
@GJ123 volgens darky zijn ze weer terug in v9.1. (zelf weet ik het niet omdat ik nooit 8.1 gehad heb
)
Cartman heeft een wiki gemaakt.. Zit niet op de pc dus kan niet even snel kijken..Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:23:
Moet dat niet *#1234# zijn?MrJ schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:33:
Hmmmm, als ik mijn firmware wil checken via #1234# zie ik "USSD code running", gevolgd door een popup met 'rejected' erop.
To be, or not to be...
Verwijderd
Darky 9.1 loopt als een zonnetje!
Ik vind de interface nou niet bepaald verbeterd.
Het voelt wel sneller aan.
Over batterydrain durf ik niks te zeggen.
De Quadrant score ligt wel ietsje lager.
Ik vind de interface nou niet bepaald verbeterd.
Het voelt wel sneller aan.
Over batterydrain durf ik niks te zeggen.
De Quadrant score ligt wel ietsje lager.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Net de nieuwe Darky 9.1 geflashed. Nu weer terug naar Doc's, voelt toch als een beetje als verraad. Bovendien staat het het theme me niet aan. Nog even een tip voor een batterij fix: zet je wifi uit bij scherm uit van 15 minuten naar 15 seconden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=774507 . Scheelt ENORM! In die tread staat een verhaal over ADB. Gemakkelijker is het om je foon aan de computer te hangen met QtADB.
Nog een tip voor snelle root (voor wie dat nog niet wist..): niet via odin de CF-root uitvoeren maar direct een kernel naar keuze (hardcore!) via odin als je even op stock bent geweest. Dan kan je daarna naar hartelust in CWM je Roms flashen.
O, en dan nog zowat
Nog een tip voor snelle root (voor wie dat nog niet wist..): niet via odin de CF-root uitvoeren maar direct een kernel naar keuze (hardcore!) via odin als je even op stock bent geweest. Dan kan je daarna naar hartelust in CWM je Roms flashen.
O, en dan nog zowat
Verwijderd
Hmmkee, handig!thommy86 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:39:
[...]
Cartman heeft een wiki gemaakt.. Zit niet op de pc dus kan niet even snel kijken..
http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000 en graag aanvullen waar nodig
Scheelt een hoop terugkerende vragen als dit in de TS/topicwarning kan staan denk/hoop ik.
done..! goed verwoord? liever pm met zulke dingenCartman! schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:28:
http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000 en graag aanvullen waar nodigScheelt een hoop terugkerende vragen als dit in de TS/topicwarning kan staan denk/hoop ik.
Ja, prima. Ik zal een modje vragen of ie in de topicwarning kan. Per PM had ik al 2 keer eerder gevraagd geloof ik (verschillende TS'ers) of ie in de TS kon maar nu is t prima, tnx!
Ook nog eens Darky geprobeerd ipv Doc. Is toch wat sneller, zeker in het multitasken. Als je een app installeert enzo en ook in het algemeen responsiver. Had wel één of andere forced close melding tijdens het opstarten waardoor de telefoon niet kon opstarten, na het opnieuw opstarten was die weg en werkte alles goed.
Ja ik had hem er niet ingezet omdat het ook al allemaal in de TS staat en je gewoon dingen hebt gekopieerd van ons...Cartman! schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:52:
Ja, prima. Ik zal een modje vragen of ie in de topicwarning kan. Per PM had ik al 2 keer eerder gevraagd geloof ik (verschillende TS'ers) of ie in de TS kon maar nu is t prima, tnx!
Als je dat nou even vantevoren had gevraagd had ik er geen problemen mee.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Die ziet er strak/goed verwoord/uitgebreid uitCartman! schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:28:
http://firmwareflash.net/wiki/Samsung_I9000 en graag aanvullen waar nodigScheelt een hoop terugkerende vragen als dit in de TS/topicwarning kan staan denk/hoop ik.
Dit heeft hij wel aangegeven.. Ook of er aanvullingen gedaan kunnen worden.. Ik vind een wiki een goed idee.. Maar er is zo wat niks toegevoegd aan de informatie.. TS copy!HaTe schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:32:
[...]
Ja ik had hem er niet ingezet omdat het ook al allemaal in de TS staat en je gewoon dingen hebt gekopieerd van ons...
Heb het wel in de ts gezet. Misschien dat we samen veel info daar kwijt kunnen
Ik heb dit gelukkig maar 5 keer aangegeven idd... ook in DM's. Vooral ook om aanvullingen te doen of tips te geven, als daar geen response op komt denk ik ook: laat maar...HaTe schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:32:
[...]
Ja ik had hem er niet ingezet omdat het ook al allemaal in de TS staat en je gewoon dingen hebt gekopieerd van ons...
[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 30-01-2011 15:06 ]
Hey, ik zit met een heel vreemd probleem bij de voodoo control app (draai darky's rom v9.1). Die app slaat namelijk geen gegevens op. Elke keer als ik hem reboot zijn al mijn instellingen weg. Is daar iets over bekend/is er een oplossing voor?
Als ik weer flash naar de officiele 2.2.1 rom(met 3e recovery), en flash hierna met odin de speedmod kernel er op. heb ik nu meteen weer de 2e recovery?
Verwijderd
Probeer het zou ik zeggen, what's the problem?Dacuuu schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:34:
Als ik weer flash naar de officiele 2.2.1 rom(met 3e recovery), en flash hierna met odin de speedmod kernel er op. heb ik nu meteen weer de 2e recovery?
Ik heb wat problemen als ik Darky's installeer zonder wipe. Ik zou alle apps moeten houden, maar geen enkele werkt meer na een flash... Ze starten wel, maar worden vervolgens geforceerd gesloten. Waar kan dit aan liggen?
@mat2005
Dat heb ik inderdaad ook al gemerkt... Ik draai nu 9.0.2 (9.1 wordt nu gedownload
) en die slaat het ook niet op...
@mat2005
Dat heb ik inderdaad ook al gemerkt... Ik draai nu 9.0.2 (9.1 wordt nu gedownload
^^ Dalvik Cache clear in Cwm gedaan na flash rom?..
@ dalvik wipe clearen, heeft niet geholpen maar hij zegt ook dat hij het bestand niet kan vinden.
Verwijderd
Ik heb de Darky 9.0.2 ROM met de voodoo 5.2 kernel.
Ik heb na het flashen mijn battery stats reeds twee keer gecleared, zoals het wenselijk is na het flashen van een custom ROM.
Nu blijft mijn battery life echt rampzalig. Mijn batterijlevel is gezakt met 40%, maar de telefoon geeft aan dat hij slechts 40 min actief is. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb echt de indruk dat mijn batterij nog niet leeg is. Als mijn telefoon vanzelf uitgaat, kan ik nog heel vaak de telefoon opnieuw opstarten. Tijdens het opstarten krijg ik dan het bericht dat de batterij leeg is en sluit hij vanzelf af. Maar ik kan de telefoon blijven opstarten.
Ik heb na het flashen mijn battery stats reeds twee keer gecleared, zoals het wenselijk is na het flashen van een custom ROM.
Nu blijft mijn battery life echt rampzalig. Mijn batterijlevel is gezakt met 40%, maar de telefoon geeft aan dat hij slechts 40 min actief is. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb echt de indruk dat mijn batterij nog niet leeg is. Als mijn telefoon vanzelf uitgaat, kan ik nog heel vaak de telefoon opnieuw opstarten. Tijdens het opstarten krijg ik dan het bericht dat de batterij leeg is en sluit hij vanzelf af. Maar ik kan de telefoon blijven opstarten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 19:13 ]
Verwijderd
Zo word je batterijduur idd rampzalig, wat je nu doet is extreem slecht voor je batterij iig. De telefoon schakelt uit om je batterij te beschermen, dit doet hij op basis van het voltage, niet op basis van de percentages.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:09:
Ik heb de Darky 9.0.2 ROM met de voodoo 5.2 kernel.
Verwijderd
Ja, dat heb je dan inderdaad. Pas op dat je niet per ongeluk de captivate variant neemt!Dacuuu schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:34:
Ik heb Francois (voodoo maker) gemaild. Hij zegt dat het opslaan vqn instellingen nog niet geimplenteerd is. Gaat misschien komen.
Hm, beetje tegenvaller dit. Van Darky 8.0 naar 9.1 gegaan (no-wipe). Snelheid is prima alleen de batterij duur van 9.1 is (in mijn geval) dramatisch t.o.v. 8.0. Even uitzoeken wat nu de beste stap is, heb met 100% vol geflashed. Wipe versie, stats resetten, etc etc... Veel over gezien, even kijken wat voor mij van toepassing is en wat de beste optie is. Vanmorgen om 7.30 van de lader, nu nog maar 86%. Met 8.0 haalde ik minstens het middaguur met 80%.
Waar je naar moet kijken is het totaal plaatje. niet kijken naar een X aantal procenten per zoveel uur. want bij mij gaat die in de ochtend van 99% heel snel naar de 85% zeg maar. en dan ga ik 's avonds slapen met 69% na intensief gebruik..Lexus! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:40:
Hm, beetje tegenvaller dit. Van Darky 8.0 naar 9.1 gegaan (no-wipe). Snelheid is prima alleen de batterij duur van 9.1 is (in mijn geval) dramatisch t.o.v. 8.0. Even uitzoeken wat nu de beste stap is, heb met 100% vol geflashed. Wipe versie, stats resetten, etc etc... Veel over gezien, even kijken wat voor mij van toepassing is en wat de beste optie is. Vanmorgen om 7.30 van de lader, nu nog maar 86%. Met 8.0 haalde ik minstens het middaguur met 80%.
Voodoo kernel v4 is uit: http://dl.project-voodoo....I9000-unsigned-update.zip
Geluid schijnt een stuk beter te zijn geworden vooral de radio. Er is ook een nieuwe control app uit in de market.
Geluid schijnt een stuk beter te zijn geworden vooral de radio. Er is ook een nieuwe control app uit in de market.
Bedankt voor de tip, maar gisteren viel hij om 20:00 uur al uit terwijl ik hem om 11:00 voorzien heb van een nieuwe versie (100% vol). Telefoon wel wat gebruikt, maar niet meer als normaal.Dacuuu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:42:
[...]
Waar je naar moet kijken is het totaal plaatje. niet kijken naar een X aantal procenten per zoveel uur. want bij mij gaat die in de ochtend van 99% heel snel naar de 85% zeg maar. en dan ga ik 's avonds slapen met 69% na intensief gebruik..
Ik had de goede drain met 9.0.2..met speedmod..nu draai ik 9.2..laat hem nog even er op staan..maar heb nu een snellere drain. geef hem nog 1 kans..is het niet beter ga ik terug naar 9.02Lexus! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:58:
[...]
Bedankt voor de tip, maar gisteren viel hij om 20:00 uur al uit terwijl ik hem om 11:00 voorzien heb van een nieuwe versie (100% vol). Telefoon wel wat gebruikt, maar niet meer als normaal.
Heb net na 100% vol opladen de battery stats gewist. Tevens kwam ik erachter dat het slaapstand beleid van WIFI (door de update?) niet meer op screen stond, dit was hiervoor wel het geval. Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. *We wachten weer af*Dacuuu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:00:
[...]
Ik had de goede drain met 9.0.2..met speedmod..nu draai ik 9.2..laat hem nog even er op staan..maar heb nu een snellere drain. geef hem nog 1 kans..is het niet beter ga ik terug naar 9.02
Verwijderd
Bij mij lijkt 9.2 ook meer batterij te gebruiken dan 9.02
Ook had ik gisteren dat mijn toestel niet meer uit sleep kwam, enige wat hielp was de batterij eruit halen...
Ook had ik gisteren dat mijn toestel niet meer uit sleep kwam, enige wat hielp was de batterij eruit halen...
Bedoel je dan 9.1? Want 9.2 zie ik toch nergens terug komen? Ben zelf tevreden over 9.2 icm speedmod.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:21:
Iemand die het topic van doc wat volgt? Zouden ze met iets 'groots' bezig zijn, want al een week geen updates en ook op twitter blijft het stil?
Ik neem aan dat je 9.02 bedoeld?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:21:
Op XDA hebben ze ook deze vergissing gemaakt. Wellicht dat er ergens tijdens installatie oid een verkeerd versienummer wordt weergegeven... Zie onderstaande link naar XDA.
http://forum.xda-develope...ad.php?t=814091&page=2563
Ik denk dat de Kitchen zo blijft zoals het is. Eens in de zoveel tijd zullen de kernels bijgewerkt worden, maar echt grote veranderingen niet denk ik. Ik geef toe, het is nu enorm stabiel. Ik zou niet weten waarom ik Gingerbread zou willen. (OK, ik wil het welFrigolamptje schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:38:
[...]
Iemand die het topic van doc wat volgt? Zouden ze met iets 'groots' bezig zijn, want al een week geen updates en ook op twitter blijft het stil?
[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 31-01-2011 12:18 ]
Doc was schijnbaar erg druk met werk etc. maar inderdaad..als iets 'goed' is..dan kan je beter een tijdje wachten op iets wat echt beter is..dan elke dag opnieuw te flashen en dan in te zien dat bij elke nieuwe update een bug extra is bijgekomen.baba420 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:17:
[...]
Ik denk dat de Kitchen zo blijft zoals het is. Eens in de zoveel tijd zullen de kernels bijgewerkt worden, maar echt grote veranderingen niet denk ik. Ik geef toe, het is nu enorm stabiel. Ik zou niet weten waarom ik Gingerbread zou willen. (OK, ik wil het wel) Met Doc 9.1.4 icm speedmod heb ik geen lag en een acceptabele batterijduur van 2 dagen met 'normaal' gebruik.
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.