Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Nou ik dacht dat mijn batterij probleem weg was, na de flash ging hij nog 1,5 dagen mee.
Vanmorgen mijn exchange mail (push) van mijn werk ingesteld, batterij zit nu alweer op 38% :(, volgens mij is de standaard mail app fucked.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 14-01-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:23:
Zo nieuwe doc versie geflasht met hardcore kernel. alle tweaks aan en op 100% battery stats gewist.

Draai nu al 3,5 uur en pas 9% weg. zou normaal al op 62% zitten nu op 91%..

SUPER! zeker een aanrader
Vergeleken met mijn Darky 8.0 is dat echt een bizar resultaat. Bij mij loopt hij in de nacht (zonder gebruik), in 7 uurtjes van 100% naar 48%. Dit terwijl alles zowat uitstond. Hoe krijg ik dit in vredesnaam beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe KERNEL SpeedMod Froyo [K12M BRIGHT-FIX Voodoo-Snd MIC-FIX EXT4-SYS STABLE

Dit keer bright-fix..komt tegoeden van batterij
Deze is weer erg lekker..met K12L was batterij al heel goed. Eens kijken of M beter is met fix :P
Verbruik afgelopen nacht 0%...met altijd WiFi aan en GPS

Edit: In het plaatje staat K12J moet K12L zijn excuus :+

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15aype.png

Mensen met batterij problemen paar pagina's terug staat mijn oplossing...en dat werkt!!

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 14-01-2011 17:53 . Reden: herstel ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff tjekke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Het is wel vervelend dat je in een topic niet meteen alle berichten van één persoon kan selecteren, bv jouw post nu op te zoeken Silitek. Maar aangezien ik hier meermaals per dag aanwezig ben zal ik die post wel gelezen hebben, eventuele oplossingen toegepast, maar vooralsnog zonder resultaat. Vandaag nog eens een clean-install gedaan en volgende tweak:

Disable HSDPA
In the phone dialer enter code: *#301279#
Click [2] CHANGE HSPA REVISION
Click [1] HSPA OFF

Aangezien ik hier in België enkel 3g heb dacht ik dat dat er ni toe deed, maar nu staat er effectief een 3g icoontje ipv een H en voorlopig zijn de resultaten wel positief! Ik heb echter geflashed als de batterij op 40% stond, dus zal eerst eens de volledige cycli doorlopen en stats wissen voor ik definitieve conclusies trek. En de nieuwe speedmod mag er ook op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
he mense.
Ik heb gister de speedmod k12l erop gezet, maar om de een of andere reden loopt hij bij mij wat minder lekker dan de originele die in darky v8 zit.
Als ik de lagfix aanzet, dan doet mijn internet het amper, en disable ik de lagfix dan na verloop van tijd gaat internet het weer doen.
Wat bij mij ook opvalt is dat hij soms een beetje schokt.
gps fix daarin tegen is binnen 3 seconden!!!

maar wil nu eigenlijk weer terug naar de originele die in V8 zit.
weet een van jullie welke dat is?
dan ga ik die weer teugzetten, of moet ik daarvoor de no wipe er overheen gooien?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
- v8.0
Fixed the battery icon [everything is perfect now]
Replaced Kernel with Advanced Voodoo 5 Final v69.3 [stable // no OC]
Das normaal de kernel die hij gebruikt, maar ik vind die wel niet meer terug op xda. Is volgens mij alweer upgegrade, iemand met de recente darky build kan wellicht wel zeggen welke kernel hij aangeeft?

Edit: Denk (en vooral hoop :P ) dat mijn batterij weer betere tijden tegemoet gaat. Van 10==>0% duurde een groot halfuur met constant surfen op wifi, zit ondertussen ook al op de laatste speedmod.

[ Voor 22% gewijzigd door Frigolamptje op 14-01-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
thanks voor het zoeken, heb gewoon de no wipe versie erop gezet en alles staat weer zoals eerst.
voelt ook soepeler aan (voor mijn gevoel).
iets minder mogelijkheden in recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Darky 8.1 komt eraan. Darkyy geeft aan dat deze nog sneller moet gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 04-09 23:50
Voor degenen die problemen met GPS ervaren, HIER een echte oplossing. De hardware fix uiteraard :)

Het correct uitvoeren van de fix is geen garantie voor een perfect werkende GPS, aangezien het alleen je signaal verbetert wanneer... ...dat snap je zelf wel als je het leest, alsjeblieft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
hhoekstra schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:46:
Darky 8.1 komt eraan. Darkyy geeft aan dat deze nog sneller moet gaan werken :)
http://twitter.com/darkyy92/statuses/25713454169980928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
(21:43:06) (@darkyy) i'll be back
(21:43:07) (TFO_) have a nice time :)
(21:43:08) (nihar123) ok :D
(21:43:11) (@darkyy) this night
(21:43:12) (@darkyy) RELEASE
(21:43:13) (addi2088) 1 minute?
(21:43:13) (@darkyy) promised!
(21:43:14) (nihar123) enjoy! ;)
(21:43:15) (@darkyy) v8.1 will be THE BEAST
(21:43:18) (@darkyy) spread the world :P

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 04-09 23:50
Jay-v schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:24:
Nou ik dacht dat mijn batterij probleem weg was, na de flash ging hij nog 1,5 dagen mee.
Vanmorgen mijn exchange mail (push) van mijn werk ingesteld, batterij zit nu alweer op 38% :(, volgens mij is de standaard mail app fucked.
Klopt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Is bijvoorbeeld het flashen naar Darkys v8.0 de taal ook Nederlands meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Snoll3bulk schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:25:
Is bijvoorbeeld het flashen naar Darkys v8.0 de taal ook Nederlands meteen?
Jupsikee, als je nu gewoon een nederlandse rom er op hebt staan, zal je taal meteen nl zijn straks met darky's rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Darky's 8.0 lijkt niet helemaal hufterproof te zijn. Ik heb gisteren avond Darky's 8.0 opnieuw moeten flashen vanuit recovery mode. Nadat mijn toestel was vast gelopen bleef deze namelijk hangen in een reboot loop waar niet meer uit te komen was zonder opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
kwiebus schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:08:
Darky's 8.0 lijkt niet helemaal hufterproof te zijn. Ik heb gisteren avond Darky's 8.0 opnieuw moeten flashen vanuit recovery mode. Nadat mijn toestel was vast gelopen bleef deze namelijk hangen in een reboot loop waar niet meer uit te komen was zonder opnieuw te flashen.
Had je niks veranderd aan je rom? 8.1 is net uit, ga hem nog niet installeren..nog geen goed bericht over gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Darky 8.1 is uit. Helaas nog wel vol met bugs :( maar voor de gene die hem toch wil hebben:

(10:15:38) —› topic: [v8.1] is online! Get the Wipe version here >> http://www.multiupload.com/OS1N9YCSW9 ------------------- Get the No-Wipe version here >> http://www.multiupload.com/ZBKI6IFRL0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
hhoekstra schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:31:
Darky 8.1 is uit. Helaas nog wel vol met bugs :( maar voor de gene die hem toch wil hebben:

(10:15:38) �� topic: [v8.1] is online! Get the Wipe version here >> http://www.multiupload.com/OS1N9YCSW9 ------------------- Get the No-Wipe version here >> http://www.multiupload.com/ZBKI6IFRL0
Draai 8.1 er ook niet op, je moet zelfs de root aanzetten 8)7 Die darky heeft echt liggen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
ik ga snel weer terug naar DOC, gvd wat een buggy release die 8.1 van darky!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zonde, 8.0 is echt top. Blijf voorlopig dus lekker 8.0 draaien! Zonder lagfix enorm snel, heerlijk lange accuduur en erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zie dat 8.1 nu ook de speedmod kernel gebruikt, lijkt erop dat hardcore het kernelpleit gaat beslechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de verbeteringen van V8.1 kent?
Ik draai nu 8.0 en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
ja lijkt er wel op, terwijl ik persoonlijk de speedmod (K12l) schokkerig en minder snel vind aanvoelen.
heb nu de standaard kernel er weer op en loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Hier de Changelog van 8.1 van Darky;

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van al die bugs in 8.1. Hij had er best lang de tijd voor genomen, en nu toch een hoop slordige fouten erin. Ik was ook root kwijt, mn market app deed vreemd en ik vind de bootanimatie erg lelijk. Heb weer teruggeflashed naar 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu die XXJPU_Doc_v7.9.2_Kitchen draaien met de speedmod kernel k12m. Die draait wel
heeeeeeel smooth hoor :D. Drainage is vergeleken met k12l bij mij dan weer minimaal en
lekker snel hoor :D. Dit is op terug te kunnen vallen combi voor de volgende(n) in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:06:
Nu die XXJPU_Doc_v7.9.2_Kitchen draaien met de speedmod kernel k12m. Die draait wel
heeeeeeel smooth hoor :D. Drainage is vergeleken met k12l bij mij dan weer minimaal en
lekker snel hoor :D. Dit is op terug te kunnen vallen combi voor de volgende(n) in de keuken.
Kan die combinatie hier voorlopig ook aanraden! Stabiel en snel zoals altijd en batterij doet het idd ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
is het niet de 7.9.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Gisterennacht opnieuw een update doorgevoerd en nu is het idd 7.9.5. Zal verder wel niet echt veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm er rond 23:30 opgezet, dus kan wel kloppen ja.
Deze blijft hier wel ff draaien, geen noodzaak nu te gaan
kijken naar v7.9.5 iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Draai sinds gistermiddag Doc 7.9.2 XXJPY NoWipe met K12L. Dit bevalt ook meer dan prima!

De uitvinding van de dag voor mij was de app: Spare Parts. De standaard mooie zoom transitie effecten in Android ben ik al kwijt sinds mijn update naar JPA Froyo en Launcher Pro. Nu kwam ik erachter dat ik deze met Spare parts gewoon kan enablen.

In één woord: GEWELDIG! Mijn phone was al smooth door de custom rom en kernel. Maar nu kan ik er nog meer van genieten door de zeer smoothe transities. Ben er blij mee :-)

De enige app waar ik wel eens lag mee had was WhatsApp. Door de transitie heeft ie net de paar milisecs om mijn vele berichtjes in te laden :)

EDIT: Scherm staat vandaag al meer dan 2,5 uur aan, omdat ik de hele tijd gewoon door de menu's aan het klikken ben :p

[ Voor 8% gewijzigd door GandalfTheGrey op 15-01-2011 14:56 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:55:
In één woord: GEWELDIG! Mijn phone was al smooth door de custom rom en kernel. Maar nu kan ik er nog meer van genieten door de zeer smoothe transities. Ben er blij mee :-)
Goede tip, had er zelf nog niet naar gekeken (en het ook niet echt gemist), maar het geheel oogt idd wel smoother zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even proberen, thanks!! (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
welke configuratie hebben jullie gebruikt in de rom generator?
kernel is van hardcore toch? alleen kun je niet kiezen welke.
wil een van jullie de configuratie eens posten?
alvast bedankt!
instal kan gewoon over darky v8 heen toch (ook de no wipe toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
iefie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:15:
alvast bedankt!
Er zijn er hier al die dat gedaan hebben, zoals Silitek dacht ik, maar dan moet je wel nog enkele dingen zelf apart wissen dacht ik en sowieso zou ik bij het switchen tussen rom's altijd voor de wipe versie gaan. Configuratie van mij is wipe-versie, met hardcore's kernel dus en als modem JPE. De rest zijn gewoon apps dus dat doet er niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 15:58
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:55:
De uitvinding van de dag voor mij was de app: Spare Parts. De standaard mooie zoom transitie effecten in Android ben ik al kwijt sinds mijn update naar JPA Froyo en Launcher Pro. Nu kwam ik erachter dat ik deze met Spare parts gewoon kan enablen.
Wat houdt zoom transitie effecten precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iefie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:15:
alvast bedankt!
Moet je deze ff checken / downloaden:
https://spreadsheets.goog...WlSR3IwM0dnYmdLX2kzMEE&hl

Vervolgens kijken WAT je wilt hebben.
In mijn geval zo ongeveer:
  • Rom altijd wipe
  • Kernel speedmod
  • modem JPY
  • Launcherpro
  • Swype JPY / stock keyboard
  • Bijna al die apps (alleen wat kleine veranderingen zoals MIUI player)
  • Tweaks (damian / lcd density / wpa suplicant meen ik)
  • Theme denaglass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Frigolamptje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:55:

Staat aan: 3h40m met 3g verbinding
Waarvan scherm: 6 minuten
Tweetcast synct om het halfuur, verder niets die synct
Push-mail: een mailtje of 10 binnen gekregen
SMS: Mss twee berichtjes, max
Batterij: 87%
Ter vergelijking: staat nu op 87% na 6u10 minuten én scherm stond 27 minuten aan. Heb hier thuis wel enkel 2g bereik, maar daar ligt het verschil niet (volledig) denk ik omdat ik toen ook wel al had geprobeerd om enkel met 2g te werken. De idle-drain was gewoon veel hoger dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zanzarismo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Wat houdt zoom transitie effecten precies in?
Je hebt twee animaties:
- Window transitie: Van App naar drawer en weer terug. Hier kan je een soort Splash/Zoom effect voor instellen.
- Transitie animatie: Dit is binnen een App van scherm naar scherm (Van al je tweets naar een individuele tweet). Dit is een soort zij-scroll effect.

Heb transition speed van beiden op "Normal" staan (LauncherPro). Merk wel dat het per Launcher verschilt wat een fijne speed is!
Frigolamptje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Ter vergelijking: staat nu op 87% na 6u10 minuten én scherm stond 27 minuten aan. Heb hier thuis wel enkel 2g bereik, maar daar ligt het verschil niet (volledig) denk ik omdat ik toen ook wel al had geprobeerd om enkel met 2g te werken. De idle-drain was gewoon veel hoger dan nu.
Mijn batterij problemen is het enige wat ik nog moet oplossen. Waardoor is dit bij jou zo verbeterd? Van K12K naar K12M? Wipe jij wel eens je battery stats of dat nooit? Ik flash altijd bij 100% en wipe regelmatig mijn stats. Vraag me alleen af of het daar nou echt beter van wordt..

Nog een laatste tip: Fancy Widget (Pro). Hiermee heb je een alles in 1 (clock, weer, datum, batterij status). Volledig instelbaar. Heb zelfs een mooie HTC7 clock skin :)

[ Voor 8% gewijzigd door GandalfTheGrey op 15-01-2011 17:26 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:00:
[...]

Moet je deze ff checken / downloaden:
https://spreadsheets.goog...WlSR3IwM0dnYmdLX2kzMEE&hl

Vervolgens kijken WAT je wilt hebben.
In mijn geval zo ongeveer:
  • Rom altijd wipe
  • Kernel speedmod
  • modem JPY
  • Launcherpro
  • Swype JPY / stock keyboard
  • Bijna al die apps (alleen wat kleine veranderingen zoals MIUI player)
  • Tweaks (damian / lcd density / wpa suplicant meen ik)
  • Theme denaglass
Rom kan je beter altijd non-wipe doen. Wipen kan altijd nog als er problemen zijn!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Rom kan je beter altijd non-wipe doen. Wipen kan altijd nog als er problemen zijn!
Waarom dat dan? Ik zie juist meer voordeel in een wipe t.o.v.
een non-wipe. Maar verbeter me als ik het niet goed zie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Waarom dat dan? Ik zie juist meer voordeel in een wipe t.o.v.
een non-wipe. Maar verbeter me als ik het niet goed zie ;).
Wat zijn die voordelen dan? Het grote voordeel van de non-wipe heb ik al verteld.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wiping + format SD is je SGS toch helemaal schoon van enige oude app-data en instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ja dus? Dat is toch juist niet mooi? Je wilt denk ik niet zomaar al je app data weghebben ofwel?

Dus altijd de non-wipe kiezen. Als het dan niet goed werkt (kleine kans, bij mij is het 1x voorgekomen dat het niet helemaal werkte, van de 15-20x?), kan je ALTIJD nog de app data wissen!

En format van SD is ook totaal onnodig..

Je hebt nog steeds geen voordeel genoemd :)

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 15-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 15:58
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:24:
[...]

Je hebt twee animaties:
- Window transitie: Van App naar drawer en weer terug. Hier kan je een soort Splash/Zoom effect voor instellen.
- Transitie animatie: Dit is binnen een App van scherm naar scherm (Van al je tweets naar een individuele tweet). Dit is een soort zij-scroll effect.

Heb transition speed van beiden op "Normal" staan (LauncherPro). Merk wel dat het per Launcher verschilt wat een fijne speed is!
thanks, zal eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:50:
Ja dus? Dat is toch juist niet mooi? Je wilt denk ik niet zomaar al je app data weghebben ofwel?

Dus altijd de non-wipe kiezen. Als het dan niet goed werkt (kleine kans, bij mij is het 1x voorgekomen dat het niet helemaal werkte, van de 15-20x?), kan je ALTIJD nog de app data wissen!

En format van SD is ook totaal onnodig..

Je hebt nog steeds geen voordeel genoemd :)
Geen voordeel voor jou nee, voor mij wel, wat ik reeds op AW ook al zei.
Ik ben nog maar net begonnen met flashen van de SGS en heb geen zin
om 'risico' te lopen dat ik iets verkeerd doe, nog oude data op mijn SGS
heb ed. Ik wil 'm gewoon 'CLEAN' installeren, ik heb backups gemaakt
met TitaniumBackup en zet alleen de app's terug (en van APKTOR ook
de sources ed) verder heb ik niks nodig. Nummers en smsjes laten me
koud want die worden tóch wel gebackupped naar het web / gmail. Dus
of het voor mij een non-wipe of wipe is, het is evenveel werk, dan maar de
wipe versie. Heb toch meermalen gelezen hier (@tweakers) en elders
dat het beter is om de wipe te doen wil je alles kunnen sluiten / testen.
Ik ben gewoon elke week kijken wat er uit komt, zoals paar dagen
terug met die 7.9.2 en die k12m, die heb ik clean geinstalleerd, nu heb ik
m.i. het recht te zeggen: 'hij draait lekker...', zonder nog enige rekening
te moeten hebben gehouden met de mogelijke app(data) die nog van
invloed is.

Of lul ik nou heel erg uit mijn nek? So be it. Voor mij de wipe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:24:
[...]

Mijn batterij problemen is het enige wat ik nog moet oplossen. Waardoor is dit bij jou zo verbeterd? Van K12K naar K12M? Wipe jij wel eens je battery stats of dat nooit? Ik flash altijd bij 100% en wipe regelmatig mijn stats. Vraag me alleen af of het daar nou echt beter van wordt..
Wipen doe ik ook wel regelmatig, vooral dan als ik een rom niet op 100% flash, heb niet altijd zin om daarop te wachten ;) . Heb verder enkel doc upgegrade met een wipe-versie (want er scheelde ook iets met mijn calendar) en de K12m geflashed. Verder niets eigenlijk. Heb wel de lagfix aangezet nu, de vorige keer stond die niet aan, maar dat zal het verschil wel niet maken denk ik. En hier thuis heb ik ook 2G verbinding ipv 3G, dus of dit het verschil al dan niet maakt kan ik niet testen nu, maar ik denk het niet. Die tweak die ik enkele posts eerder gepost heb, heb ik nu ook weer gedaan (om hdspa ofzo uit te schakelen en enkel 3g te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien handig voor mensen die naar Darkys versie 8.1 willen maar niet kunnen omdat de website het niet doet. Hier even een link na website waar je hem kunt downloaden

WIPE 8.1

NO-WIPE 8.1

Darky zelf adviseert de no-wipe versie (als je van v8.0 komt), omdat de wipe variant hier en daar nog kleine foutjes bevat. See for yourself _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:28:
Nieuwe KERNEL SpeedMod Froyo [K12M BRIGHT-FIX Voodoo-Snd MIC-FIX EXT4-SYS STABLE

Dit keer bright-fix..komt tegoeden van batterij
Deze is weer erg lekker..met K12L was batterij al heel goed. Eens kijken of M beter is met fix :P
Verbruik afgelopen nacht 0%...met altijd WiFi aan en GPS

Edit: In het plaatje staat K12J moet K12L zijn excuus :+

[afbeelding]

Mensen met batterij problemen paar pagina's terug staat mijn oplossing...en dat werkt!!
Je hebt het zeker over die battery clear in cwm? Sorry, ik heb mijn android pas sinds vorige week zaterdag en ben nog niet helemaal bekent met alles. Hoe moet ik dit doen? En zal dit mijn batterij slurp verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:01:
[...]

Je hebt het zeker over die battery clear in cwm? Sorry, ik heb mijn android pas sinds vorige week zaterdag en ben nog niet helemaal bekent met alles. Hoe moet ik dit doen? En zal dit mijn batterij slurp verminderen.
Kan ook via een script in SGS tools :). Of het via CWM kan ligt volgens mij aan je kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb toch even Darky's 8.1 (nowipe) geflashed. Daarna wel eerst even weer root access geactiveerd en de cheesy bootanimation die in 8.1 zit vervangen. Werkt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Kan ook via een script in SGS tools :). Of het via CWM kan ligt volgens mij aan je kernel
Is het beter, áls je die optie hebt, om het in CWM te doen, dan in SGS tool/Damian tweaks?!
Bij mij werkt dat met dat script in SGS Tools vaak niet goed, ik laad 'm dan ná het flashen tot
100% haal snel USB eruit en laad het script, maar als er staat: push the back button en ik
kijk dan staat het weer op 98%. Zal vast wel vaker hier gezet zijn maar goed. Had het iig laatst
zo en vroeg het me nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:26:
[...]

Is het beter, áls je die optie hebt, om het in CWM te doen, dan in SGS tool/Damian tweaks?!
Bij mij werkt dat met dat script in SGS Tools vaak niet goed, ik laad 'm dan ná het flashen tot
100% haal snel USB eruit en laad het script, maar als er staat: push the back button en ik
kijk dan staat het weer op 98%. Zal vast wel vaker hier gezet zijn maar goed. Had het iig laatst
zo en vroeg het me nog ff af.
Ik hem na een keer op drie opnieuw proberen (dus opnieuw opladen tot 100%) zover gekregen dat hij ipv 98 naar 99 dropt i SGS tools. Weet niet echt of het er iets toe doet om het in CWM te doen, 98-99% maakt mij ook nog niet zoveel uit. Heb nog geweten dat hij dropte naar 96%, dat is al meer de moeite om te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hmm toch even de laatste Doc's geflashed, het voelt toch minder snel als Darky... Wel lekker clean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay-v schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:14:
Hmm toch even de laatste Doc's geflashed, het voelt toch minder snel als Darky... Wel lekker clean!
Lagfix enabled? Zelf één maal darky gebruikt een paar dagen en vond het verschil in snelheid eigenlijk niet echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Frigolamptje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Ik hem na een keer op drie opnieuw proberen (dus opnieuw opladen tot 100%) zover gekregen dat hij ipv 98 naar 99 dropt i SGS tools. Weet niet echt of het er iets toe doet om het in CWM te doen, 98-99% maakt mij ook nog niet zoveel uit. Heb nog geweten dat hij dropte naar 96%, dat is al meer de moeite om te verhelpen.
Ik heb de laatste Doc geflashed en heb ook last van een drop anar 98% (terwijl ik 'm aan de lader had tijdens flashen).
Hij hoort eigenlijk op 100% te blijven staan nadat je de stekker eruit haalt. Maarja, die 1 a 2 procent boeit me niet zo veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
kwiebus schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:20:
Ik heb toch even Darky's 8.1 (nowipe) geflashed. Daarna wel eerst even weer root access geactiveerd en de cheesy bootanimation die in 8.1 zit vervangen. Werkt vooralsnog prima.
Hoe heb je de root access weer geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Maarten21 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Ik heb de laatste Doc geflashed en heb ook last van een drop anar 98% (terwijl ik 'm aan de lader had tijdens flashen).
Hij hoort eigenlijk op 100% te blijven staan nadat je de stekker eruit haalt. Maarja, die 1 a 2 procent boeit me niet zo veel :)
Volgens mij is dat normaal sinds JPY. De accu wordt op een andere manier geladen waardoor je meteen na het eruit halen van je stekkker een drop kan krijgen van 2 a 5 procent.
Ik ga even de bron zoeken waar ik het tegenkwam :)

edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884816
Battery level drop to 95-98% when disconnecting charger
Explanation: We are used to that the battery is 100% chraged when we disconnect the charger, but with 2.2.1 we gat anything from 95-98%.

Fix: Not needed, this is a change in the charging cycle to prolong the life of the battery, but please take this in consideration of reporting battery drain, start counting from the actual value and not from 100%
For more info, check under Expert witnesses in the next post.

[ Voor 32% gewijzigd door SOEFuture op 16-01-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
SOEFuture schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:55:
[...]

Volgens mij is dat normaal sinds JPY. De accu wordt op een andere manier geladen waardoor je meteen na het eruit halen van je stekkker een drop kan krijgen van 2 a 5 procent.
Ik ga even de bron zoeken waar ik het tegenkwam :)

edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884816

[...]
Had dat ook eens gelezen, maar dan kan het eigenlijk ook niet zo moeilijk zijn om in de rom ergens een bestandje aan te passen zodat het toch op 100% staat... Maar met het volledig ontladen-opladen-stats wipen doet hij het dikwijls toch goed. En de nieuwe doc met speedmod is gewoon ECHT zuinig. Silitek had hier al ergens aangegeven dat zijn SGS 's nachts 0% verbruikte, vannacht zelfde ervaring gehad. Stond wel op vliegtuigmodus, maar na een uur of 7 nog altijd zelfde percentage als toen ik ging slapen.

Met normaal gebruik sta ik nu op 23 uur en nog 71%. Daar zit dus wat sms onder, pushmail, een paar apps uit de market geïnstalleerd, telefoongesprek van minuut of 10 via bluetooth headset en scherm staat net iets meer dan 1 uur aan. Beter dan dit wordt het niet meer denk ik, ben heel erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:38:
[...]

Had dat ook eens gelezen, maar dan kan het eigenlijk ook niet zo moeilijk zijn om in de rom ergens een bestandje aan te passen zodat het toch op 100% staat... Maar met het volledig ontladen-opladen-stats wipen doet hij het dikwijls toch goed. En de nieuwe doc met speedmod is gewoon ECHT zuinig. Silitek had hier al ergens aangegeven dat zijn SGS 's nachts 0% verbruikte, vannacht zelfde ervaring gehad. Stond wel op vliegtuigmodus, maar na een uur of 7 nog altijd zelfde percentage als toen ik ging slapen.

Met normaal gebruik sta ik nu op 23 uur en nog 71%. Daar zit dus wat sms onder, pushmail, een paar apps uit de market geïnstalleerd, telefoongesprek van minuut of 10 via bluetooth headset en scherm staat net iets meer dan 1 uur aan. Beter dan dit wordt het niet meer denk ik, ben heel erg tevreden :)
Yep..This is It. ;) Inmiddels op:
[KERNEL] SpeedMod Froyo [K12N BRIGHT-FIX2 Voodoo-Snd MIC-FIX EXT4-SYS STABLE]
verloop batterij nog steeds het zelfde...zuinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren,

ik ben nog maar een noob wat de SGS betreft. Ik zoek dan ook ergens een handleiding (of andere manier die mij kan helpen) met mijn batterijen probleem. Wat raden jullie me aan?
Draai momenteel Darky 8.0 en mijn batterijen zijn gierend snel leeg...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*branden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:39:
Beste heren,

ik ben nog maar een noob wat de SGS betreft. Ik zoek dan ook ergens een handleiding (of andere manier die mij kan helpen) met mijn batterijen probleem. Wat raden jullie me aan?
Draai momenteel Darky 8.0 en mijn batterijen zijn gierend snel leeg...
In eerste instantie zou ik eens proberen om hardcore's speedmod kernel te installeren. Dat doe je gewoon door het bestand te downloaden en op je SD te zetten. Daarna rebooten in recovery, install of flash van sd en dan choose file ofzo en dan moet je dat bestand kiezen. Weet niet of het nog nodig is, maar eventuele lagfix disable je best ook voor je de nieuwe kernel flashed. Flashen op 100% batterij, hem daarna gebruiken tot hij uitvalt op 0% en daarna opladen tot 100% zou er ook voor moeten zorgen dat hij zeker gecalibreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:49:
[...]

In eerste instantie zou ik eens proberen om hardcore's speedmod kernel te installeren. Dat doe je gewoon door het bestand te downloaden en op je SD te zetten. Daarna rebooten in recovery, install of flash van sd en dan choose file ofzo en dan moet je dat bestand kiezen. Weet niet of het nog nodig is, maar eventuele lagfix disable je best ook voor je de nieuwe kernel flashed. Flashen op 100% batterij, hem daarna gebruiken tot hij uitvalt op 0% en daarna opladen tot 100% zou er ook voor moeten zorgen dat hij zeker gecalibreerd is.
Super! Hier ga ik mee aan de slag. Bedankt, ik laat je het resultaat weten :)!!

Overigens zag ik zojuist, dat bij mijn taakbeheer --> RAM- beheer hij bij Random access memory (RAM) op 193 mb/339mb aangeeeft. Ik weet uit mijn hoofd dat hij voor de Rom van Darky op zo'n 120mb zat. Maakt dit uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
nee maakt niks uit, toevallig gebruikt hij op dat moment wat meer, wis je 1e en 2e niveau geheugen en hij zakt.
als het goed is is je ook opgevallen dat hij voor de update 309 mb had en nu 339.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Super! Hier ga ik mee aan de slag. Bedankt, ik laat je het resultaat weten :)!!

Overigens zag ik zojuist, dat bij mijn taakbeheer --> RAM- beheer hij bij Random access memory (RAM) op 193 mb/339mb aangeeeft. Ik weet uit mijn hoofd dat hij voor de Rom van Darky op zo'n 120mb zat. Maakt dit uit?
Wel ik heb op dit moment maar 63mb vrij dus jij staat er zeker niet slecht voor ;) . Denk dat Android maar begint met vrijmaken als een ander programma er nood aan heeft, ik heb nog nooit berichten tegengekomen dat mensen qua RAM in de problemen komen met de SGS.

Edit: Waarom ondersteunen de kernels eigenlijk geen 512mb RAM?

[ Voor 4% gewijzigd door Frigolamptje op 16-01-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
hhoekstra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:43:
[...]

Hoe heb je de root access weer geactiveerd ?
Gewoon booten naar recovery de juiste menu opties kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:44
Al een tijdje trots bezitter van de Galaxy S ook al redelijk wat ervaring met tweaken van dit ding (En vele voorgangers).

Zelfs heb ik een beetje naar gevoel bij Hardcore's kernel corruption in versie 8/9? en toen ik later ging checken enorme batterydrain. Draai nu met alle tevredenheid Advance Voodoo 666.1 van trasig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Xacky schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:33:
Al een tijdje trots bezitter van de Galaxy S ook al redelijk wat ervaring met tweaken van dit ding (En vele voorgangers).

Zelfs heb ik een beetje naar gevoel bij Hardcore's kernel corruption in versie 8/9? en toen ik later ging checken enorme batterydrain. Draai nu met alle tevredenheid Advance Voodoo 666.1 van trasig.
Weet niet of hij veel beter is dan Trasig, wellicht merk je het verschil nooit, maar de problemen die je meldt zijn nu wel verholpen! Of ik heb er iig toch nog niets van gehoord of zelf last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb eindelijk mijn accuduur terug!

Heb het volgende gedaan:
- Flash naar Hardcore K12N
- batterij leeg laten lopen
- Opgeladen terwijl de telefoon uit stond (uurtje extra in de lader laten zit)
- Lader eraf
- Booten in CWM
- Wipe battery stats
- Normale reboot
- Na het booten was hij zelfs nog 100% (!)

Verder heb ik nu de HSDPA uitgezet. Ik internet alleen over 3G. Heb daardoor nu een idle drain van 0.5% per uur. Vannacht 8 uur geslapen en hij was 4% naar beneden. (92% - 88%)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Een tweet van codeworkx ivm cm7:
whats left? camera, lq video playback, ril polling, compass, fmradio, tvout, usb sharing
Lijkt mij dat dit eerder de kleinere problemen zijn die overgebleven zijn? Hoe zit dat dan voor bijvoorbeeld darky en doc, kunnen zij hiermee zelf aan de slag dan om hun eigen gingerbread roms te maken. Of zijn die zelf bezig aan een eigen port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:38
Frigolamptje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:49:

[...]

Lijkt mij dat dit eerder de kleinere problemen zijn die overgebleven zijn? Hoe zit dat dan voor bijvoorbeeld darky en doc, kunnen zij hiermee zelf aan de slag dan om hun eigen gingerbread roms te maken. Of zijn die zelf bezig aan een eigen port?
Darky weet ik niks van.. maar bij doc heb ik niks gehoord over een port. even geduld nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk niet dat Darky en Doc bezig zijn hun eigen port te maken. Ze proberen vooral bestaande ROMs te optimaliseren. Ik heb in ieder geval nog nergens gelezen dat ze zelf met Gingerbread bezig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu dus die Speedmod K12N erop zetten. Alleen ik zie de volgende versies beschikbaar:

ODIN versions:
SpeedMod K12N with HZ=250
SpeedMod K12N with HZ=500

ClockWorkMod versions:
SpeedMod K12N with HZ=250 CWM
SpeedMod K12N with HZ=500 CWM
SpeedMod K12N with HZ=500 CWM BIGMEM (355MB RAM, no 720P video recording)

Hoe weet ik welke ik moet hebben? Verder vroeg ik me af waar CWM nou voor staat en wat dit dus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

[...]

Dat zijn juist de 'lastige' dingen...
Ze hebben volgens mij ook al aangegeven, dat er bepaalde dingen gewoon niet op te lossen waren zonder Samsungs hulp...Of we moeten wachten op de eerste gelekte roms van Samsung. Maar dan zitten er stukjes 'closed software' in, en die willen ze eigenlijk niet gebruiken in CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:14:

Hoe weet ik welke ik moet hebben? Verder vroeg ik me af waar CWM nou voor staat en wat dit dus is?
ClockWorkMod gok ik, het komt er op neer dat je de cmw's via clockwork recovery kan installeren. Qua snelheid zeggen de meesten dat 500hz sneller aanvoelt, de bigmemorie versie heb ik ook al eens gebruikt, maar wat het verschil met de standaard weet ik niet. Ik ben eigenlijk meer voorstander zelf van de standaard aangezien ik die nu draai en daar heel tevreden mee ben ;) . Er is ondertussen al een 'O' T6 versie ook, hij is wat aan het spelen met de instellinge voor auto-brightness, draai die T6 versie nu zelf en geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware voor nederland i9000xwjs3 froyo 2.2.1 _/-\o_

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:20:
[...]

ClockWorkMod gok ik, het komt er op neer dat je de cmw's via clockwork recovery kan installeren. Qua snelheid zeggen de meesten dat 500hz sneller aanvoelt, de bigmemorie versie heb ik ook al eens gebruikt, maar wat het verschil met de standaard weet ik niet. Ik ben eigenlijk meer voorstander zelf van de standaard aangezien ik die nu draai en daar heel tevreden mee ben ;) . Er is ondertussen al een 'O' T6 versie ook, hij is wat aan het spelen met de instellinge voor auto-brightness, draai die T6 versie nu zelf en geen problemen mee.
Oke bedankt! Ik heb er maar voor het gemak de 500hz op gezet. Had zo'n 30 pagina's al terug gevonden dat mensen deze soms een beetje haperig aan vinden voelen. Dat heb ik ook wel een klein beetje. Zal eens kijken of ik me er aan erger of niet. Maja het ging uiteindelijk natuurlijk om mijn batterij duur dus zal die eerst eens testen :) Stap voor stap maar eens:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:29:
[...]

Oke bedankt! Ik heb er maar voor het gemak de 500hz op gezet. Had zo'n 30 pagina's al terug gevonden dat mensen deze soms een beetje haperig aan vinden voelen. Dat heb ik ook wel een klein beetje. Zal eens kijken of ik me er aan erger of niet. Maja het ging uiteindelijk natuurlijk om mijn batterij duur dus zal die eerst eens testen :) Stap voor stap maar eens:P
Ja de volgende keer zou ik mss zelf eens een 250hz moeten testen, heb er eigenlijk geen idee van hoe deze aanvoelt. Verder kan haperig gevoel ook wel nog te maken hebben met het al dan niet activeren van lagfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu een paar dagen Darky 8.1 naar volle tevredenheid. Wat een prachtrom. Heb alleen een groot probleem met GPS. Sinds deze rom kan ik bijna geen fix meer krijgen. Met de vorige roms had ik hier geen problemen mee. Aangezien ik verder tevreden ben met mijn telefoon wil ik geen andere (oudere) rom flashen. Weet iemand wat ik verder zou kunnen doen om het GPS probleem op te lossen?

Mocht er nu geen oplossing zijn voor mijn probleem wil ik het eens proberen met een totale wipe (factory reset) en mijn sd formatteren. En daarna toch weer 8.1 flashen. Is na een factory reset clockword mod weg? En is de kernel dan ook weer de oude? Ik had namelijk voor de alternatieve rom's 3e recovery en moest eerst een andere kernel flashen om 2e recovery te krijgen.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Das grappig. Ik draai XXJPY en Kies geeft aan dat mijn firmware niet kan worden bijgewerkt.

"Huidige firmwareversie: PDA:JPY / Phone:JPY / CSC:JP2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Frigolamptje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Ja de volgende keer zou ik mss zelf eens een 250hz moeten testen, heb er eigenlijk geen idee van hoe deze aanvoelt. Verder kan haperig gevoel ook wel nog te maken hebben met het al dan niet activeren van lagfix.
Zelf draai ik nu liever zonder lagfix.. dit omdat mijn foon er langer over doet om uit slaapstand te komen met lagfix.. dit waarschijnlijk omdat mijn interne kaar een beetje vol zit.. blijf aan het legen.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom nog Samsung release nemen. Niet meer interessant beter een custom rom b.v. Darky's 8.1 (bootanimatie briljant)..K12o t6 final nu eventueel met NeonGT theme b.v. erop en je bezit een SG om te watertanden >:)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:37:
Draai nu een paar dagen Darky 8.1 naar volle tevredenheid. Wat een prachtrom. Heb alleen een groot probleem met GPS. Sinds deze rom kan ik bijna geen fix meer krijgen. Met de vorige roms had ik hier geen problemen mee. Aangezien ik verder tevreden ben met mijn telefoon wil ik geen andere (oudere) rom flashen. Weet iemand wat ik verder zou kunnen doen om het GPS probleem op te lossen?

Mocht er nu geen oplossing zijn voor mijn probleem wil ik het eens proberen met een totale wipe (factory reset) en mijn sd formatteren. En daarna toch weer 8.1 flashen. Is na een factory reset clockword mod weg? En is de kernel dan ook weer de oude? Ik had namelijk voor de alternatieve rom's 3e recovery en moest eerst een andere kernel flashen om 2e recovery te krijgen.

BVD
Probeer een andere Kernel..GPS net getest fix 10seconden. Aan Darky 8.1 ligt het niet ;)

[ Voor 52% gewijzigd door silitek op 17-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Er is zojuist op XDA een nl 2.2.1 firmware gepost ... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
lownoise2 was je al voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:45:
Das grappig. Ik draai XXJPY en Kies geeft aan dat mijn firmware niet kan worden bijgewerkt.

"Huidige firmwareversie: PDA:JPY / Phone:JPY / CSC:JP2"
Het is JPY maar voor Nederland, Het klopt dus dat je niet kan updaten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]silitek schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:53:
[...]

Waarom nog Samsung release nemen. Niet meer interessant beter een custom rom b.v. Darky's 8.1 (bootanimatie briljant)..K12o t6 final nu eventueel met NeonGT theme b.v. erop en je bezit een SG om te watertanden >:)

Draai Zelf DOC's rom vanaf het begin met hardcore's kernel ;)
Maar het blijft leuk dat wij nu ook officieel 2.2.1 krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Het is JPY maar voor Nederland, Het klopt dus dat je niet kan updaten!!!
I know!

Nu is het wachten op Gingerbread!!! ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Amboe op 17-01-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Zit nu ook op Darky 8.1
Ben du moment kernel K12O (hardcore heeft er ook gas op zitten) er overheen aan het gooien.
Los van de ontbrekende root (en de was zo gefixt) heb ik geen problemen met 8.1. Vind de groene touch in de instellingen wel beter dan zwart witte. Prefereer wel wat kleur in mijn UI (had dus ook liever de stock weergave).

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Jammer! Had gehoopt op een getweakt modem met nog betere battery time >:)

Maar even de CSC rippen en wachten op Gingerbread.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjann505
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-08 11:48
Sinds november al trotse eigenaar van een Galaxy S. Twee week terug heb ik mijn telefoon geflasht naar darky v8.0. Omdat de stock firmwire toch veel last had van lagg en af en toe op dingen moest wachten. Na het flashen kon je het verschil echt goed merken, en had de voodoo laggfix niet eens aan. Maar elke keer is de accu binnen 1 dag gewoon helemaal leeg. Heb de K12K500hz speedmod geprobeerd, maar toen was het al helemaal een ramp. Dus vorige week alles gewiped en met een clean instal darky's v8.0 er weer opgezet met de kernel die darky gebruikt. Hierbij heb ik de procedure gevolgd om met 100% batterij te flashen en en daarna de battery stats te whipen en vervolgens de telefoon heavy gebruikt en weer helemaal opgeladen. Nu heb ik hem voor het slapen gaan vannacht volledig opgeladen en vanmorgen toen ik wakker werd was hij al weer naar 60% gezakt. gebruik alleen advanced task killer die om de 30 minuten alles uitschakelt. Mijn mail synchroniseert om het uur. Verder maak ik gebruik van whats app en staat 3g/hsdpa altijd aan behalve snachts.

Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Arjann505 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:15:
Sinds november al trotse eigenaar van een Galaxy S. Twee week terug heb ik mijn telefoon geflasht naar darky v8.0. Omdat de stock firmwire toch veel last had van lagg en af en toe op dingen moest wachten. Na het flashen kon je het verschil echt goed merken, en had de voodoo laggfix niet eens aan. Maar elke keer is de accu binnen 1 dag gewoon helemaal leeg. Heb de K12K500hz speedmod geprobeerd, maar toen was het al helemaal een ramp. Dus vorige week alles gewiped en met een clean instal darky's v8.0 er weer opgezet met de kernel die darky gebruikt. Hierbij heb ik de procedure gevolgd om met 100% batterij te flashen en en daarna de battery stats te whipen en vervolgens de telefoon heavy gebruikt en weer helemaal opgeladen. Nu heb ik hem voor het slapen gaan vannacht volledig opgeladen en vanmorgen toen ik wakker werd was hij al weer naar 60% gezakt. gebruik alleen advanced task killer die om de 30 minuten alles uitschakelt. Mijn mail synchroniseert om het uur. Verder maak ik gebruik van whats app en staat 3g/hsdpa altijd aan behalve snachts.

Er zijn verschillende verhalen in omloop van het battery stats verhaal. Ik heb het "andersom" gedaan en toen werkte het wel. ik heb gewoon midden op de dag (procent of 50) een nieuwe kernel geflashed (K12N) via Cwm. Toen heb ik hem helemaal leeggetrokken (paar x opnieuw opstarten dat ie ook niet meer uit wil). Vervolgens laad je telefoon (terwijl hij UIT staat) helemaal op (duurt zeker 3 uur). Dan meteen booten in CWM en dan pas wipen. Toen had ik mijn battery duur weer terug.

Heb exact dezelfde settings als jij (WhatsApp, 1 uur mail sync) en 3G/HSDPA aan. Heb HSDPA uitgezet om de drain nog iets verder te beperken.

EDIT: Inderdaad wat Frigolampje onderaan zegt. Gebruik improved e-mail, de standaard 2.2.1 e-mail client is BUGGED

[ Voor 3% gewijzigd door GandalfTheGrey op 17-01-2011 14:26 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:47:
[...]

Zelf draai ik nu liever zonder lagfix.. dit omdat mijn foon er langer over doet om uit slaapstand te komen met lagfix.. dit waarschijnlijk omdat mijn interne kaar een beetje vol zit.. blijf aan het legen.!!
Ik weet niet eens 8)7 of ik wel lagfix aan of uit heb staan. Weet niet eens of dit standaard bij Darky 8.0 zit.. Ik dacht het wel, maar weet niet waar ik dit kan vinden. Wat doet lagfix sowieso. Gewoon letterlijk lagfix, dus alles gaat sneller? Of geeft het op elke rom enz. weer een andere resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Arjann505 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:15:

Ik zou beginnen met die task killer te verwijderen en voor email improved email te gebruiken uit de market. Als het echt niet lukt mss eens overschakelen op doc. Soms zijn problemen niet echt aanwijsbaar en door ééns volledig te veranderen lost het zichzelf dan meestal wel op. Darky gebruikt nu overigens ook de speedmod, in recovery kun je daar nog een aantal tweaks activeren, waaronder battery tweak, weet niet of het veel uitmaakt, maar het zal altijd wel helpen. Het voordeel van jouw probleem is, is dat het zo duidelijk is dat je zeker kan zijn dat er een probleem is en je daar al niet over hoeft te twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:21:
[...]

Ik weet niet eens 8)7 of ik wel lagfix aan of uit heb staan. Weet niet eens of dit standaard bij Darky 8.0 zit.. Ik dacht het wel, maar weet niet waar ik dit kan vinden. Wat doet lagfix sowieso. Gewoon letterlijk lagfix, dus alles gaat sneller? Of geeft het op elke rom enz. weer een andere resultaat?
standaard samsung formaat is RSF.. (zie dit als FAT op de PC, (niet te letterlijk)) dit werkt(e) niet perfect samen met de android software. daarom wordt dit omgezet naar een linux bestandsformaat EXT4 (NTFS :+ ).. deze is sneller..

daarom wordt ook altijd gezegd dat je lagfix uit moet.. omdat samsung stock RSF gebruikt.. en als dit ineens EXT4 is dan snap je foon dr niet veel meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:53:

Probeer een andere Kernel..GPS net getest fix 10seconden. Aan Darky 8.1 ligt het niet ;)
Dus m.a.w. de kernel is verantwoordelijk voor de GPS fix? Moet mij toch nog eens wat meer verdiepen in de materie. Welke Kernel raad je aan?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Dus m.a.w. de kernel is verantwoordelijk voor de GPS fix? Moet mij toch nog eens wat meer verdiepen in de materie. Welke Kernel raad je aan?

Bedankt
Modem doet er alvast ook toe. Hier heb je een thread met informatie over de verschillende modems: http://forum.xda-develope...p=9579987&postcount=11945 en http://forum.xda-develope...p=9678756&postcount=13293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjann505
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-08 11:48
Frigolamptje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:25:
[...]

Ik zou beginnen met die task killer te verwijderen en voor email improved email te gebruiken uit de market. Als het echt niet lukt mss eens overschakelen op doc. Soms zijn problemen niet echt aanwijsbaar en door ééns volledig te veranderen lost het zichzelf dan meestal wel op. Darky gebruikt nu overigens ook de speedmod, in recovery kun je daar nog een aantal tweaks activeren, waaronder battery tweak, weet niet of het veel uitmaakt, maar het zal altijd wel helpen. Het voordeel van jouw probleem is, is dat het zo duidelijk is dat je zeker kan zijn dat er een probleem is en je daar al niet over hoeft te twijfelen :P
Bedankt voor de tips! Heb nu task killer verwijderd en gebruik nu improved email. Hoop dat dit al beter gaat worden. Las net dat darky v8.2 onderweg is, dus zal hem binnenkort updaten. Had gehoord dat deze ook gebruik maakt van de nieuwste voodoo kernel.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjann505 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de tips! Heb nu task killer verwijderd en gebruik nu improved email. Hoop dat dit al beter gaat worden. Las net dat darky v8.2 onderweg is, dus zal hem binnenkort updaten. Had gehoord dat deze ook gebruik maakt van de nieuwste voodoo kernel.
Bedankt.
Ik werk (naar aanleiding van de tips) inmiddels ook met improved email. Volgensmij scheelt dit inderdaad een hoop.. Wel vind ik het irritant omdat ik daarbij niet de update als "push" kan instellen. Dus werk nu met om de 5 minuten. Verder vroeg ik me af of iemand wist hoe je bij improved email kan instellen dat als je een email gelezen hebt op je SGS (in mijn geval) hij dit email bericht dat ook als gelezen noteert op je computer. Kan dit bij de instellingen nergens vinden..
Pagina: 1 ... 17 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.