2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 19:35
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Oeh linkje naar de Perkamod die goed werkt? Wil dat er eigenlijk ook wel weer bijF.West98 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:59:
Wauw... build 17 + semaphore 0.9.1 + zsjpg is echt übersnel en mooi.
PerkaMod erbij maakt het af
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb dit ook draaien op dit moment en ik ben er erg content mee. Draait lekker smooth, ziet er goed uit en ben nog niet tegen bugs of issues aangelopen. Hierbij gebruik ik ook de standaard CPU instellingen.F.West98 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:59:
Wauw... build 17 + semaphore 0.9.1 + zsjpg is echt übersnel en mooi.
PerkaMod erbij maakt het af
ALS ik zou willen overklokken, welke OC/UV waarden kan ik dan het beste gebruiken of hier achter komen?
Heb alleen een probleem om sygic mobil navigator aan de gang te krijgen.
Het progje start wel op en kan de route of navigatie punt ingeven maar zodra hij zou moeten beginnen met navigeren gebeurt er niks.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of misschien een ander progje wat ik met een bluethooth gps dongle kan gebruiken.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Of wil je nu verplicht verbinden met een externe bluetooth GPS?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Gps van mijn foon doet het niet goedTouchdomex schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:24:
Heb jij je GPS aanstaan in je telefoon?
Of wil je nu verplicht verbinden met een externe bluetooth GPS?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Installeer eens fasterfix en zet hem op NL.pool.blablabla.
Voor de rest als je niet meer duidelijke informatie geeft dan kunnen wij jou niet duidelijk verder helpen
Lekker via "ROM control" in de powersaving bij het uitgaan van mijn scherm automatisch op 2G. Batterij lijkt lekker lang mee te gaan.
Wel tegen een beperking van de CM7/9 tree gekomen, de /datadata is wel erg klein, de /data is nog niet voor de helft vol of mijn /datadata (die maar 180Mb is), is al praktisch vol. Nu maar opgelost door de /datadata weer op /data/data te zetten (was een link dus eerst). Nu dus was lag op mijn toestel en een /datadata die niet gebruikt wordt, maar ga niet terug naar stockbased (die trouwens helemaal geen /datadata hebben volgens mij).
Misschien een keer wat veel gebruikte apps via een link in /datadata zetten, maar nu eerst kijken hoe die bevalt...
rm -r *
Heb de cache al gewiped, maar zonder resultaat. Iemand nog tips wat ik kan doen anders dan factory reset?
Maar perkamod zie tweenalaatste pagina
Verwijderd
Ach ja, beperking? Je kunt of dit gebruiken (anders ga je écht lag merken als je enkel een no datadata fileralfbosz schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:38:
Wel tegen een beperking van de CM7/9 tree gekomen, de /datadata is wel erg klein, de /data is nog niet voor de helft vol of mijn /datadata (die maar 180Mb is), is al praktisch vol. Nu maar opgelost door de /datadata weer op /data/data te zetten (was een link dus eerst). Nu dus was lag op mijn toestel en een /datadata die niet gebruikt wordt, maar ga niet terug naar stockbased (die trouwens helemaal geen /datadata hebben volgens mij).
maakt of handmatig de link aanpast in de terminal) of apps moven naar SD lijkt me? Zelf amper problemen, echter applicaties zoals Chrome zijn érg groot. Die vermijd ik liever
dingen zoals mail etc (ik ontvang vaak en veel mail met bijlagen).
Trouwens BEST ziek op Semtaphore en ASNET MIUI; 1d 50m met nog 55% te gaan op battery. Als tweede
telefoon best een handig iets om te hebben, enkel beetje twitter, mailing en appen op WiFi
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Binnenkort dan nog maar een keer proberenVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:52:
[...]
Ach ja, beperking? Je kunt of dit gebruiken (anders ga je écht lag merken als je enkel een no datadata file
maakt of handmatig de link aanpast in de terminal) of apps moven naar SD lijkt me? Zelf amper problemen, echter applicaties zoals Chrome zijn érg groot. Die vermijd ik liever(en strakkere schedule voor bepaalde
Trouwens BEST ziek op Semtaphore en ASNET MIUI; 1d 50m met nog 55% te gaan op battery. Als tweede
telefoon best een handig iets om te hebben, enkel beetje twitter, mailing en appen op WiFi.
Dat script had ik gezien, maar wat ik ervan kan bakken is dat het gewoon de data weer in mijn /datadata propt met soft-links naar /data/data. Dat lost het probleem alleen op voor bestaande aps. Dan ga ik liever een keer zelf aan het werk en mijn belangrijkste apps zo indelen. Kreeg adb alleen niet aan het werk met mijn 'nokia' usb-kabeltje, mijn samsung lag nog op het werk. Op moment merk ik niet zoveel lag, ben vooral blij met mijn batterij-usageVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:52:
[...]
Ach ja, beperking? Je kunt of dit gebruiken (anders ga je écht lag merken als je enkel een no datadata file
maakt of handmatig de link aanpast in de terminal) of apps moven naar SD lijkt me? Zelf amper problemen, echter applicaties zoals Chrome zijn érg groot. Die vermijd ik liever(en strakkere schedule voor bepaalde
rm -r *
Verwijderd
Of je moet vanuit een clean situation inderdaad beginnen en meteen alles zó indelen, anders
heeft het ook geen zin
Edit: ADB kan ook over WiFi trouwens hè.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 09:08 ]
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:52:
[...]
telefoon best een handig iets om te hebben, enkel beetje twitter, mailing en appen op WiFi.
Xiaomi 13T Pro
Dat is wat opvalt vind ik dat je bij de GB roms na installatie denkt ha lekker snel en nadat je je apps weer hebt geïnstalleerd dan is het weer trager.
gabn88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:38:
Ik hoor de laatste tijd niks meer over Mintberry, terwijl die afgelopen december nog hartstikke hot was... Natuurlijk zijn die 4.0.3 builds leuk, maar volgens mij zijn ze voor de minder frequente flashers nog niet ideaal of wel?
Xiaomi 13T Pro
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wat is minder frequent? Ik doe nu met ICS ongeveer 3 weken met een rom. Dat vind ik al prima. Ik wou flashen omdat ik mijzelf verveelde en niet omdat het kapot was. Uiteindelijk weer teruggegaan.gabn88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:38:
Ik hoor de laatste tijd niks meer over Mintberry, terwijl die afgelopen december nog hartstikke hot was... Natuurlijk zijn die 4.0.3 builds leuk, maar volgens mij zijn ze voor de minder frequente flashers nog niet ideaal of wel?
De ICS MIUI builds zijn nog te experimenteel voor echt stabiel gebruik voor lang. De Mintberry builds zijn goed en stabiel maar de ontwikkeling bij MIUI zelf gaat ook langzaam want het is redelijk uitontwikkeld.
Ik krijg mijn Galaxy niet meer geflashed. At the moment zit ik in recovery mode, en wil ik vanaf AOSKP, DarkNight3.0 gaan flashen. Alleen wil hij na de full wipe niet meer instaleren. Hij geeft aan dat de installation aborted is. Error in sdcard/dak Knight 3.zip. (status7), en daarvoor nog een lijst met text met veel het woord getprop erin. Weet iemand wat ik moet doen?
Heb je al geprobeerd em opnieuw te downloaden? Had ik ook eens een keer op een Onecosmic rom.PeterHid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:10:
Hallo tweakers,
Ik krijg mijn Galaxy niet meer geflashed. At the moment zit ik in recovery mode, en wil ik vanaf AOSKP, DarkNight3.0 gaan flashen. Alleen wil hij na de full wipe niet meer instaleren. Hij geeft aan dat de installation aborted is. Error in sdcard/dak Knight 3.zip. (status7), en daarvoor nog een lijst met text met veel het woord getprop erin. Weet iemand wat ik moet doen?
Toen had ik em opnieuw gedownload en gereboot in recovery en toen werkte et opeens.
Ik ga heletijd heen en weer tussen 4.0.3 en 4.0.4
Zojuist van Dark Knight naar AOPK geflashed
GT-I9000
Firmware 2.3.6
Kernal: 2.6.35.7-I9000XWJW1-CL788890
root@DELL89 #2
Buildnummer: GINGERBREAD.XWJW1
Ik heb ROM Manager geinstalleerd, de superuser app geeft keurig root toegang aan de app. Als ik de telefoon via ROM manager wil rebooten in recovery en update.zip wil flashen krijg ik de volgende foutmelding:
(Hij reboot in wat het lijkt normale android 3e recovery)
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Vervolgens reboot ik de telefoon in normale modus en is hij gewoon bruikbaar.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Google geeft weinig oplossingen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
''Getprop, getprop etc..
error. E:error in /sdcard/Dak Knight 3 .zip
(status7)
Installation aborted.''
Verwijderd
en installeer het dan nog eens opnieuw.
Die in de OP krijg ik niet gedownload, van Lippo44.
[ Voor 28% gewijzigd door Retep2124 op 12-03-2012 16:54 ]
Edit: kutzooi, hier baal ik echt van
Batterij er al uit gelaten, maar helpt niet..
Dat wordt snel proberen stock te flashen
[ Voor 68% gewijzigd door Solictice op 12-03-2012 17:05 ]
Hier staan 2 cleaning scripts, welke moet ik hebben? Zit op dit moment op AOKP build 27.
Kijken naar een goede andere rom.
cm9 bevalt me niet meer.
Mijn wensen:
Goede/mooie battery icon (like perkamod cmstyle)
Lange accu OP 3G en TIJDENS GEBRUIK (semaphore dus niet, te slecht)
Toggles bovenin voor wifi ed als cm9. (stijl)
of enkel een goede kernel
edit:
Doc's master lijkt me wel wat, zijn er screenies?
Vaag.... Rom manager ziet premium license niet meer, evenals superuser die m nooit heeft gezien!
[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 12-03-2012 17:50 ]
K zit in download mode, windows ziet em en gaat drivers installeren, werkt allemaal. Maar Odin ziet em niet
Wat do?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik flash het liefst ook niet iedere 2 dagen, ik kom nog van mintberry 2.16, maar zit nu sinds enkele dagen op Dark Knight 3 en dat is echt mooi spul! Ook zeer goed bruibaar voor dagelijks gebruik. Ik gebruik hem nu met de standaard meegeleverde devil kernel en zsjpg modem. Wat ik ook fijn vind is dat ik gewoon voodoo sound kan gebruiken i.p.v. DSP manager wat je in menig rom tegenkomt.gabn88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:38:
Werkt nietMaximusTG schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:53:
Batterij eruit, er weer in, dan direct naar download mode gaan en aansluiten.
Heimdall ziet em ook niet, en windows ook niet meer nu
Verwijderd
Als je DSP manager hebt wil het nog niet zeggen dat je geen Voodoo sound hebt,addictive_rhymz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Wat ik ook fijn vind is dat ik gewoon voodoo sound kan gebruiken i.p.v. DSP manager wat je in menig rom tegenkomt.
o.a. op TeamHacksung heb je de WM8994 module die gewoon WERKT onder DSP.
Dat weet ik, echter vind ik de app van voodoo gewoon een stuk duidelijker dan de DSP manager. En wat ik ook vooral prettig vind is dat je met de volume keys het aantal db's kunt regelen en dat ie het volume weer omlaag schroeft als je je oortjes er opnieuw in plugt.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:18:
[...]
Als je DSP manager hebt wil het nog niet zeggen dat je geen Voodoo sound hebt,
o.a. op TeamHacksung heb je de WM8994 module die gewoon WERKT onder DSP.
Verwijderd
Ah ok, gebruik ik niet. Gebruik in de regel ook alleen PlayerPro, die is qua functiesaddictive_rhymz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:28:
[...]
En wat ik ook vooral prettig vind is dat je met de volume keys het aantal db's kunt regelen
en knoppen ook goed instelbaar. Voor ieder wat wils uiteraard.
Windows komt wel hele tijd met et connected geluidje..
Of een andere manier om in recovery te komen?
Verwijderd
ook Mobile Odin gebruiken wil je iets moeten flashen?
Zelf heb ik nu een telefoon waarvan de USB connector kadoeks is, dus kan ook niks.
Als het altijd gewerkt heeft kun je even een ander USB poortje pakken, de driver eens
opnieuw installeren ofzo?
Ik zit in bootloop, en kom dus niet in recovery.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:35:
Heeft het ooit gewerkt? Wat wil je doen? Als je nog wel je telefoon 'in komt' dan kun je
ook Mobile Odin gebruiken wil je iets moeten flashen?
Zelf heb ik nu een telefoon waarvan de USB connector kadoeks is, dus kan ook niks.
Als het altijd gewerkt heeft kun je even een ander USB poortje pakken, de driver eens
opnieuw installeren ofzo?
Heb alle USB poorten geprobeert, geen enkele werkt voor Odin
Verwijderd
Je moet wel écht even zorgen dat je je Odin aan de praat krijgen, zodra je
dat hebt kun je dit doen (denk wel een driver probleem?):
Zet je i9000 in Download mode en download dit:
FixRecovery.tar.md5
Zet het in Odin als PDA en vink auto-reboot uit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 18:41 ]
Ja heb ICS atm, AOPK had ik net geflashed. Rebootte even om een theme te installen, en bam.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:40:
Welke ROM heb je? ICS?
Je moet wel écht even zorgen dat je je Odin aan de praat krijgen, zodra je
dat hebt kun je dit doen:
[...]
Ja ik weet dat ik Odin aan de praat moet krijgen, maar hoe? Hij ziet m'n telefoon gewoon niet.. Normaal als je in download mode gaat en je start Odin op dan wordt dat eerste venstertje links geel. Nu niet..
Edit:
Heb geen tijd meer nu, moet naar m'n werk. Batterij uit me telefoon gehaald, hopen dat ie strax wel in recovery gaat..
[ Voor 10% gewijzigd door Solictice op 12-03-2012 18:48 ]

Is darky's een goede android rom?
Goede 3G battery en gebruik battery?
Snel?
mmm.....
Kijken naar een goede andere rom.
cm9 bevalt me niet meer.
Mijn wensen:
Goede/mooie battery icon (like perkamod cmstyle)
Lange accu OP 3G en TIJDENS GEBRUIK (semaphore dus niet, te slecht)
Toggles bovenin voor wifi ed als cm9. (stijl)
of enkel een goede kernel
edit:
Doc's master lijkt me wel wat, zijn er screenies?
Vaag.... Rom manager ziet premium license niet meer, evenals superuser die m nooit heeft gezien!
Dat ik dol ben op spruitjes wil niet zeggen dat jij ze ook per kilo naar binnen werkt (met andere woorden smaken verschillen).
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Nee, je zit nog steeds vast aan die samsungcrap.F.West98 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:24:
Om mijn vraag nog maar eens te herhalen(ik weet t, maar ik wil antwoord..)
Is darky's een goede android rom?
Goede 3G battery en gebruik battery?
Snel?
[...]
ook nog maar even een quote van een vraag van mezelf om die nog maar even onder de aandacht te brengen.
Ik weet het beide issues zouden niet mogen bestaan in DK3 en toch heb ik ze.... en ik heb niet zoveel zin om de boel weer helemaal schoon te vegen met een repartotion en odin flsh etc, dus hoop op een oplossing die zonder dat geheel werkt.Mystic Spirit schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:32:
Ik zit op DK3 (geüpdatet vanaf 2.1), maar ik kan de rom-instellingen niet openen. Iedere keer als ik erop klik krijg ik de melding instellingen gestopt.
Heb de cache al gewiped, maar zonder resultaat. Iemand nog tips wat ik kan doen anders dan factory reset?
[ Voor 65% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-03-2012 20:14 ]
ok... ik blijf op cm9. Maar ik wil dan een goede kernel met ++++ batterijduur. Jullie halen 12 uur+, ik nauwelijks 8...Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:50:
[...]
Nee, je zit nog steeds vast aan die samsungcrap.
Semaphore + ZSJPG maken het enkel erger en erger.
Welke kernel dan? Devil's is ook niet echt goed
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Heb ik er nu ook opstaan. Qua use was devil's iets beter, maar algemeen is stock veeeeeeel beter.HaTe schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:43:
Ik vind de standaard kernel elke keer de beste. Qua functioneren en batterij. Voor mij voorlopig geen andere kernels meer
Maar wat kan ik nog meer doen?
Ik heb wifi hele dag aanstaan, op school soms wel soms niet wifi, op wifi zuiniger dus wel aan. De rest dan 3G. Helderheid is 25% voor leesbaarheid. Thuis altijd wifi. Elke 1 of 2 uur gebruik ik m om even een site te bezoeken en twitter door te lezen
Mail staat op push en twitter elke 15 minuten. Sync staat uit.
Jullie hebben toch nog langer batterij dan ik... Hoe kan dat?
Verwijderd
Gewoon, beetje verdiepen in het feit / euvel echter de drain. Valt genoeg aan te doen,
lees dat je al wat voorzorgsmaatregelen hebt genomen maar misschien niet genoeg?
Wie zegt dat jouw toestel goed in deep sleep komt? Misschien moet je dat eens
onderzoeken. Verder nog 'vretende' apps? Syncs die nog aan staan? Twitter op 15 min
refresh? Ik kan het vanaf hier niet ruiken
een keer een andere kernel en wat meer undervolten of weet ik het allemaal
Underclocken crasht ie hier. Helaas.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:04:
[...]
Gewoon, beetje verdiepen in het feit / euvel echter de drain. Valt genoeg aan te doen,
lees dat je al wat voorzorgsmaatregelen hebt genomen maar misschien niet genoeg?
Wie zegt dat jouw toestel goed in deep sleep komt? Misschien moet je dat eens
onderzoeken. Verder nog 'vretende' apps? Syncs die nog aan staan? Twitter op 15 min
refresh? Ik kan het vanaf hier niet ruiken. Idle states onderzoeken, misschien toch
een keer een andere kernel en wat meer undervolten of weet ik het allemaal.
Andere kernel ben ik zat van
Verder geen vretende apps: top 5:
Android systeem
Scherm
Wifi
Mobiel standby
android systeem
mediaserver
maps
Geen GPS, oid.
Het hoeft niet beter maar als het kan graag
een nieuwe kernel nodig, maar voor die te gaan flashen wil ik de huidige kernel verwijderen.
Wie heeft er voor mij de kernel script cleaner die ik kan gebruiken?
Verwijderd
Gewoon even thread doorlezen die je zelf hierboven ergens hebt gepost?PeterHid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:22:
http://www.mediafire.com/?sptnz0r3tbhxi48
Misschien heb je hier iets aan. Vond ik via google toen ik "kernel script cleaner" zocht.PeterHid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:22:
Niemand die me kan/wil helpen met een Installation aborted error (status7) error? Ik heb waarschijnlijk
een nieuwe kernel nodig, maar voor die te gaan flashen wil ik de huidige kernel verwijderen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166954
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ja die had ik idd ook al gevonden. Nu staan daar alleen 2 scripts, voor 2 roms.Embryo1 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:39:
[...]
Misschien heb je hier iets aan. Vond ik via google toen ik "kernel script cleaner" zocht.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166954
Dus nu moet ik de cleaning script via CWM op de normale manier flashen, dan direct daarna semaphore
kernel 0.9.5 en daarna de rom (dark knight 3.0)? Zonder enige keer rebooten?
Alvast bedankt jongens!
Hm, ik wil niet terug
rm -r *
Verwijderd
Ligt eraan wat je nu hebt, ervanuit gaande dat je nu al op ICS zit kun je gewoonPeterHid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:42:
[...]
Ja die had ik idd ook al gevonden. Nu staan daar alleen 2 scripts, voor 2 roms.
Dus nu moet ik de cleaning script via CWM op de normale manier flashen, dan direct daarna semaphore
kernel 0.9.5 en daarna de rom (dark knight 3.0)? Zonder enige keer rebooten?
Alvast bedankt jongens!
die V4 pakken die ik net postte, die staat namelijk ergens aan het einde van de
posts in die thread van hierboven.
Proces (zoals ik deze zou doen):
- Nandroid maken
- Kernel cleaner
- Cache wipen
- ROM flashen
- Kernel flashen
- Extra's [optionee] (zoals GApps, scripts en noem het maar op)
- Fix permissions
- Reboot
En voilá een werkend systeem
Even logcat en/of dmesg bekijken, kernel misschien even cleanen of helemaal schoonralfbosz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:42:
Begin toch beetje terug te komen op mijn DK3-adoratie, hij crasht nog wel eens, zelfs gewoon naast me op mijn bureau. Geen idee, als goed is clockt die nu niet meer under en over. Kijken of dat helpt, even zien of er geen andere app nog is die hem aanpast. Zelfs met Semaphore had ik een crash, dacht eerst nog dat het mijn DevilKernel was.
Hm, ik wil niet terug.
flashen en nog een keer proberen. Op meerdere kernels zou ik zeggen dat het ehhmm
een bevuiling is.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 21:49 ]
nog nooit hoeven uit te voeren? (vraag het niet omdat ik het niet geloof, maar uit interesse!)
Verwijderd
nemen, je kunt alles in 1 cyclus doen vanaf CWM dus waarom dit niet?
Het houdt de rechten 'schoon' en kan mogelijk voorkomen dat rechten, die in de war worden
geschopt door wijzigingen in het systeem, de force closed meldingen veroorzaken
Nee, zelfs nu lukt het niet om de rom te flashen. Heb de kernel flasher gedraait, daarna de rom geinstaleerd, en ik krijg weer de foutmelding. Nog geprobeert eerst de kernel en dan de rom, maar dat lukt ook niet. Nu met de nandroid restore weer terug naar af..Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:56:
Heb er een routinejob van gemaakt bij het flashen, noem het het zekere voor het onzekere
nemen, je kunt alles in 1 cyclus doen vanaf CWM dus waarom dit niet?
Het houdt de rechten 'schoon' en kan mogelijk voorkomen dat rechten, die in de war worden
geschopt door wijzigingen in het systeem, de force closed meldingen veroorzaken.
Wat raar is dit zeg..
Ik zie nog wel een hele oude nandroid backup staan, waarschijnlijk een Darky Rom. Misschien moet ik DK3 vanuit hier maar flashen.
[ Voor 8% gewijzigd door Retep2124 op 12-03-2012 22:41 ]
Verwijderd
EDIT: zie je melding, aborted met foutcode 7? Had je hiervoor een market enabler
geinstalleerd?
aangepast daardoor? Volgens mij redelijk erg over jouw post heengelezen haha.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 22:48 ]
Odin ziet eindelijk me telefoon nu
Alle USB poorten geprobeerd, Hij zit nu in degene waar me muis zat. Maar goed
Heb ook http://www.androidworld.n...den-met-hun-computer.html geinstalleerd, dus wellicht helpt dat ook.
Hij is nu iig aan het flashen. Dus ben benieuwd
F.West98 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:40:
[...]
ok... ik blijf op cm9. Maar ik wil dan een goede kernel met ++++ batterijduur. Jullie halen 12 uur+, ik nauwelijks 8...
Semaphore + ZSJPG maken het enkel erger en erger.
Welke kernel dan? Devil's is ook niet echt goed
Xiaomi 13T Pro
PeterHid schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:51:
Een market enabler, hmmm. Zou best kunnen, ik heb toen der tijd de onofficiele build van AOKP geflashed. Hoe zet ik die build.prop weer op een goede manier terug? Die oude nandroid?
Xiaomi 13T Pro
Verwijderd
Heb ik ook last van, van de 4 poorten op mijn laptop werkt er maar één.Solictice schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:39:
Alle USB poorten geprobeerd, Hij zit nu in degene waar me muis zat.
Heb alleen geen zin om de poorten te moeten gaan vervangen op mijn
laptop
ApartVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:47:
[...]
Heb ik ook last van, van de 4 poorten op mijn laptop werkt er maar één.
Heb alleen geen zin om de poorten te moeten gaan vervangen op mijn
laptop.
Had gister avond nog snel AOKP er weer op gezet, want flashen van stock was gelukt
Nu echter wou ik Reboot to Recovery, via Powermenu en meteen weer in bootloop
Dus maar weer alles opnieuw flashen en geen AOKP meer voor mij
Btje schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:42:
ik zou system even formatteren (onder het mount kopje) dan is alles echt weg en zou je DK3 of iets dergelijks zo moeten kunnen installeren.
[...]
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre je dingen wilt bewaren, maar als ik een écht schone en frisse
install wil hebben zet ik apart (via CWM -> Mount & Storage -> MOUNT USB):
- foto's
- etc
- Nandroid [optioneel]
Wipe mijn hele systeem, zet mijn Nandroid (map) terug [optioneel] en flash DAN alles
opnieuw, zoals hierboven staat. In case of emergency heb je dus wel de mogelijkheid
je backups namelijk terug te zetten.
Maar? Je zegt boot to recovery lukt niet? En als je zelf de 3BC doet? Let er wel op dat
als je je nandroid terugzet je dit 2x applied en fix permissions doet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 10:01 ]
Dus ik kom nu niet meer uit recovery lol
Ja.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:46:
Weet je zeker dat je niet gewoon op REBOOT RECOVERY drukt?
Zelfs als ik m'n battery er uit haal, er weer in, aan sluit op me PC. gaat ie niet chargen, nee hij boot Recovery meteen.
En weer in bootloop, ik word hier toch een beetje moe van :x
[ Voor 9% gewijzigd door Solictice op 13-03-2012 11:18 ]
Ik heb nu precies hetzelfde probleem:sPeterHid schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:04:
Nee, de telefoon werk goed op dit moment. Ik kan alleen geen nieuwe rom meer flashen, dan krijg ik die '' getprop. installation aborted (status7)'' fout. Zelf na een kernel cleaning script, full wipes, lukt het me niet. Ik zal vanmiddag system format gaan proberen, moet nu naar school toe!
Zit beetje te googlen naar oplossingen, k laat et wel weten
Het systeem (ik bedoel dus system en niet hele systeem) is het deel waar je installatie naartoe gecopieeerd gaat worden.
Daarna kan DK3 geinstalleerd worden of een andere rom.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:00:
Als je je systeem formateert dan ben je ook al je CWM Nandroid backups altijd kwijt.
Ik weet niet in hoeverre je dingen wilt bewaren, maar als ik een écht schone en frisse
install wil hebben zet ik apart (via CWM -> Mount & Storage -> MOUNT USB):
- foto's
- etc
- Nandroid [optioneel]
Wipe mijn hele systeem, zet mijn Nandroid (map) terug [optioneel] en flash DAN alles
opnieuw, zoals hierboven staat. In case of emergency heb je dus wel de mogelijkheid
je backups namelijk terug te zetten.
Maar? Je zegt boot to recovery lukt niet? En als je zelf de 3BC doet? Let er wel op dat
als je je nandroid terugzet je dit 2x applied en fix permissions doet.
Xiaomi 13T Pro
Jazekers, alleen niet in dit draadje (wat logisch is).Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:32:
Is de versie XXLPQ al uitgelekt?
Het Grote Galaxy S II ICS update topic
[ Voor 3% gewijzigd door Pjottski op 13-03-2012 12:41 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ik flashte een andere kernel, toen werkte het weer. Mijn probleem nu is echter dat m'n telefoon alleen maar naar recovery boot. Niets anders.PeterHid schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:04:
Nee, de telefoon werk goed op dit moment. Ik kan alleen geen nieuwe rom meer flashen, dan krijg ik die '' getprop. installation aborted (status7)'' fout. Zelf na een kernel cleaning script, full wipes, lukt het me niet. Ik zal vanmiddag system format gaan proberen, moet nu naar school toe!
aan/uit knop -> recovery
plug in op usb of stroom -> recovery, niet eens charging
reboot system in recovery -> weer in recovery.
Dus nogmaals een keertje via Odin flashen...
Edit
Volgens mij kan ik me telefoon weg donderen, want niets werkt meer.
Via Odin stock geflashed, maar dan krijg ik geen internet verbinding. Ook geen wifi.
Nog een keertje de laatste firmware van Samfirmware proberen nu...
Dus ik zit weer bij het vorige probleem, wat ik ook doe, ik kom niet verder dan Recovery.
[ Voor 17% gewijzigd door Solictice op 13-03-2012 14:43 ]
Ik weet niet wat je flasht in Odin, maar ik heb ook de meest vreemde zaken gekregen, na een update van ICS.Solictice schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:52:
[...]
Ik flashte een andere kernel, toen werkte het weer. Mijn probleem nu is echter dat m'n telefoon alleen maar naar recovery boot. Niets anders.
aan/uit knop -> recovery
plug in op usb of stroom -> recovery, niet eens charging
reboot system in recovery -> weer in recovery.
Dus nogmaals een keertje via Odin flashen...
Edit
Volgens mij kan ik me telefoon weg donderen, want niets werkt meer.
Via Odin stock geflashed, maar dan krijg ik geen internet verbinding. Ook geen wifi.
Nog een keertje de laatste firmware van Samfirmware proberen nu...
Dus ik zit weer bij het vorige probleem, wat ik ook doe, ik kom niet verder dan Recovery.
Ik deed ook even een totaal schone installatie van stock Gingerbread. Weer andere zaken die fout liepen, zoals bv. mijn bestanden openen, na nog 2 sec. weg overzicht.
Vervolgens heb ik *#2767*3855* gedaan. Daarna een nieuwe flash van een Froyo stock.
Alles was weer oke. Daarna de de laatste off. Ned. Gingerbread en mijn toestel is nu stock en prima in orde.
Flashen met .tar bestanden, bracht geen verbetering. Wel met de losse pda,modem en csc versies.
Dit odanks dat er diverse lieden menen, dat dit allemaal hetzelfde is. Mijn ervaring is helaas anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Embryo1 op 13-03-2012 15:55 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik zit momenteel op CM7, die bootte wel
Anyway, strax nog eens even verder proberen of ik weer op ICS kan komen (wil ik stiekem toch wel)
Sorry, moet zijn *2767*3855#.Solictice schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:54:
wat is *#2767*3855* precies?
Ik zit momenteel op CM7, die bootte wel![]()
Anyway, strax nog eens even verder proberen of ik weer op ICS kan komen (wil ik stiekem toch wel)
Met Samsung firmware op je toestel wordt het toestel gereset, naar out of the box. Behalve je ext. SD.
Verder wordt alles geformatteerd.
Is er ook een manier om de hele boel te formatteren vanuit CWM? Bij mij begint hij ook steeds meer fouten te geven en ik zou wel graag een full format willen doen zonder terug te hoeven naar stock.Embryo1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:59:
[...]
Sorry, moet zijn *2767*3855#.
Met Samsung firmware op je toestel wordt het toestel gereset, naar out of the box. Behalve je ext. SD.
Verder wordt alles geformatteerd.
Verwijderd
Klopt wel, als ik zeg SCHOON dan bedoel ik ook helemaal schoon, dus ALLES wat eropBtje schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:04:
Dat klopt niet, de nandroids staan op de interne SD.
[...]
staat wipe (ik) dan, data, datadata, system, boot, SD, alles
ook af
*#2767*3855* -> factory reset trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 16:04 ]
Die factory reset had ik eerst ook uit mijn hoofd, maar ik heb het nagekeken, maar het hekje moet toch achteraan staan.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:03:
[...]
Klopt wel, als ik zeg SCHOON dan bedoel ik ook helemaal schoon, dus ALLES wat erop
staat wipe (ik) dan, data, datadata, system, boot, SD, alles. Dus die Nandroids gaan er
ook af. Zoals Mystic zegt, vanuit CWM (dat geniet mijn voorkeur).
*#2767*3855* -> factory reset trouwens
http://pastebin.com/eq6iYsGw (punt 21)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=721111
http://forum.gsmhosting.c...-s-working-codes-1046184/
Heb hetzelfde met de SGS van mijn vriendin.Mojo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:23:
Grmbl, ik krijg CWM niet geflashed op mijn SGS.
GT-I9000
Firmware 2.3.6
Kernal: 2.6.35.7-I9000XWJW1-CL788890
root@DELL89 #2
Buildnummer: GINGERBREAD.XWJW1
Ik heb ROM Manager geinstalleerd, de superuser app geeft keurig root toegang aan de app. Als ik de telefoon via ROM manager wil rebooten in recovery en update.zip wil flashen krijg ik de volgende foutmelding:
(Hij reboot in wat het lijkt normale android 3e recovery)
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Vervolgens reboot ik de telefoon in normale modus en is hij gewoon bruikbaar.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Google geeft weinig oplossingen.
Het probleem is dat de 3e recovery het niet toestaat files zonder signature te installen en dus kan CWM zijn installatie niet voltooien. Het idee is dat je eerst een kernel flasht via Odin om dat te verhelpen (een 2e kernel -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108).
Ik heb het destijds zo met die van mezelf gedaan. Maar het vervangen van de kernel lijkt bij die van haar niet te helpen.
Mijn vraag aan de mensen voor ons beiden is dan ook of ik via Odin bijvoorbeeld een Semaphore kernel erop kan flashen (terwijl de SGS dus nog op gingerbread zit) om zo de 3e kernel te vervangen en dus de laatste versie van CWM kan installen.
Ignorance Is Bliss
[ Voor 30% gewijzigd door HaTe op 13-03-2012 19:20 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
De nieuwe kernel in build 17 is echt ge-wel-dig. Op 3G 1 uur -> 1% eraf
Alleen ging er iets mis.
Ik gebruikte hem, stopte hem weg en in mijn zak bleek ie uit en aan gegaan. 10% eraf, en NStools herkende wijziging in Kernel. Maar nog steeds stock en zelfde modem?
What happened?
Ik ben namelijk niet geinteresseert in streaming apps, ik wil gewoon gebruik kunnen maken van de FM tuner die in de telefoon zit.
Spirit FM werkt, moet je een oudere versie doen en output Galaxy ALSA kiezen, let op, kan schade veroorzakenJos_M schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:25:
Ik ben sinds een kleine week een tevreden gebruiker van Teamhacksung CM9 build 17, met semaphore 3.0.8 kernel en ZSJPG modem. Werkt allemaal prima eigenlijk. Ik vind het alleen wel erg jammer dat de FM radio niet werkt. Is er een ICS rom die al wél de FM Radio ondersteunt? Of kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik de alternatieve radio app, Spirit FM Free kan instellen, zodat alle nederlandse zenders gewoon te beluisteren zijn?
Ik ben namelijk niet geinteresseert in streaming apps, ik wil gewoon gebruik kunnen maken van de FM tuner die in de telefoon zit.
Ok, welke versie van Spirit FM moet ik dan hebben? Ik heb het namelijk vanmiddag zitten proberen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om er geluid uit te krijgen.F.West98 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:26:
[...]
Spirit FM werkt, moet je een oudere versie doen en output Galaxy ALSA kiezen, let op, kan schade veroorzaken
Bij instellingen zet ik dan de regio uiteraard op Nederland en bij output Galaxy ALSA. Verder nog speciale instellingen?
Problemen met KIES horen in dit topic.