• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Anoniem: 225842 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:25:
Schokken in MP valt bij mij gelukkig wel mee, maar wel enorm FPS drops als uitkijk over een straat of open gebied... En dan echt van 80 naar 25. En dan speel ik ook nog maar op 1280x1024 op High ofzo (krijg deze week me HD schermpie, dat zal leuk worden).
Ditzelfde probleem had ik op m'n 4890, en de oplossing was VSync uit zetten. Daarmee ging ik van ongeveer 15 FPS in FRAPS naar 40-60... met alles gewoon verder aan en high en in 2560x1600.
Een vriend waarmee ik gisterenavond speelde heeft een 6750 (of 6570? zo'n nieuwe ATI kaart i.i.g.) en die had exact hetzelfde symptoom - Vsync an, FPS fucked up zodra je grote open ruimtes ziet of aim down the sight doet.
Misschien is het de ATI driver ofzo.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:11
Bert2000 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:53:
[...]

Thanks voor de tip, heeft helaas weinig geholpen, nog steeds geen servers in de list. Ik zie wel de server count, maar de daadwerkelijke lijst ontbreekt, het heeft het in het begin heel even gedaan, maar van 17 tot nu nog steeds niet.

Als ik het morgen niet werkend krijg ga ik maar eens uitzoeken of er uberhaupt geld terug mogelijkheden zijn.
Je moet een beetje rommelen met de filters e.d.

Wat betreft geld terug zal ik je meteen maar uit je lijden verlossen: Dat gebeurd niet. De enige manier hoe je (een deel van) je geld terug krijgt, is door je steam account te verkopen.

• knopse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06-2022
Het probleem van de lag ligt aan de verkeerde instelling van de servers, sv_maxrate staat standaard op 5000 maar dat zou op 25000 moeten staan. De 5000 is bedoelt voor de consoles, als je in je eigen server sv_maxrate 25000 instelt, zou er veel minder lag zijn.
Bij Treyarch willen ze niet de standaard instelling van de sv_maxrate naar 25000 zetten, omdat mensen dan problemen zouden krijgen met de bandbreedte.

"Behind this concept there's an idea .. and ideas are bulletproof"

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Rense2002 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 02:37:
Op Xbox360 met party van 3 of 4 mensen hebben we constant eem "Party no longer valid" bericht als de leader iets zoekt.

Iemand hier ook last van?
Ik kreeg dit ook op de pc versie toen ik een Zombie game probeerde te joinen, was maar 1 keer en verder geen aandacht aan besteed.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

knopse schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:42:
Het probleem van de lag ligt aan de verkeerde instelling van de servers, sv_maxrate staat standaard op 5000 maar dat zou op 25000 moeten staan. De 5000 is bedoelt voor de consoles, als je in je eigen server sv_maxrate 25000 instelt, zou er veel minder lag zijn.
Bij Treyarch willen ze niet de standaard instelling van de sv_maxrate naar 25000 zetten, omdat mensen dan problemen zouden krijgen met de bandbreedte.
Als je een eigen sever hebt, kun je dat dan op 2500 instellen?

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-01 18:08
Als ik de MP ga doen (op de PC) en connect tot een server, laad hij de map en vervolgens krijg ik de melding:

Error

Lost connection to host

ik heb meerdere servers geprobeert maar blijf deze error krijgen, nog meer mensen dit probleem of iemand een idee of oplossing.

Op twee andere computers hier in huis doet hij het wel overigens.

Bijvoorbaat dank.

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05-2022

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Nohands schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:02:
Als ik de MP ga doen (op de PC) en connect tot een server, laad hij de map en vervolgens krijg ik de melding:

Error

Lost connection to host

ik heb meerdere servers geprobeert maar blijf deze error krijgen, nog meer mensen dit probleem of iemand een idee of oplossing.

Op twee andere computers hier in huis doet hij het wel overigens.

Bijvoorbaat dank.
Firewall, Antivirus ? Gezien je bij de andere pc's er geen last van had. Check de Windows Firewall ook

[Voor 7% gewijzigd door Misiek op 10-11-2010 10:06]

Anoniem: 326500

Mensen die last hebben van lagg of freezes, Dit heeft geholpen bij mij :

BlackopsMP/SP.exe bij taakbeheer de CPU affinity instellen.

Ik heb zelf een 965 Phenom, en wat mij opviel is dat hij echt 4 cores 100% cpu gebruikte.
Terwijl als ik hem maar op 3 cores zet helemaal vlekkeloos loopt.

Tevens had ik er alleen last van met multiplayer single player draaide wel goed.

hoop dat er mensen nog wat aan hebben

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

m0nk

16-09-2003 15.15

knopse schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:42:
Bron? En waarom heeft men dan ook lag in de SP?

[Voor 3% gewijzigd door m0nk op 10-11-2010 10:18]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Kom ik ook met een probleempje.

Sinds vanochtend heb ik iedere keer als ik een server join, dat ik na een minuut of 2 de melding krijg: 'Connection lost - Steam Connect Failed' en dat ik de server eruit gekicked wordt. Dit heb ik gisteren heel af en toe ook wel eens gehad, maar vaak genoeg ook gewoon potjes kunnen spelen zonder er eruit gekicked te worden.

Nu heb ik al gegoogled en daaruit kwam dat ik mijn ClientRegistry.blob moest verwijderen en dan Steam weer opnieuw moest opstarten, helaas. Nu heb ik mijn Windows Firewall ook aan staan, dus heb ik die even uitgezet, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand die mij verder kan helpen? Mijn dank is groot!

*edit: Zoiets gebeurt ook bij andere mensen als de Steam servers eruit liggen, maar dat is bij mijn weten nu niet het geval.

*edit2: Is dus een bekend probleem bij Steam en ze zijn bezig om het te fixen. Mooi!

[Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 10-11-2010 10:55]

Anoniem: 225842

KnetterGek schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:29:
[...]

Ditzelfde probleem had ik op m'n 4890, en de oplossing was VSync uit zetten. Daarmee ging ik van ongeveer 15 FPS in FRAPS naar 40-60... met alles gewoon verder aan en high en in 2560x1600.
Een vriend waarmee ik gisterenavond speelde heeft een 6750 (of 6570? zo'n nieuwe ATI kaart i.i.g.) en die had exact hetzelfde symptoom - Vsync an, FPS fucked up zodra je grote open ruimtes ziet of aim down the sight doet.
Misschien is het de ATI driver ofzo.
Hm, volgensmij staat die al uit (doe ik altijd al). Maar kan eens in de config checken natuurlijk.
Vergeet niet de config file op Read Only te zetten. Anders past hij na elke map de config file weer aan.
Tevens:
Possible fix for Server Browser not loading any servers.
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1574521

[Voor 39% gewijzigd door vinom op 10-11-2010 10:30]

Anoniem: 25892

Ik heb (maakt niet uit op welke resolutie) last van een enorme schokkerigheid. Vraag is ligt dit aan mijn setup of aan iets anders?

e8400
ati 4850 1gb
4gb

Ik heb even een benchmark qua FPS gedaan, en mijn vraag is nu, is mijn FPS over het algemeen te laag of ligt het dus aan iets anders? Het bizarre is dat onderstaande op 1024 x 768 is, en ik bij MW2 op 1060x1050 en alles op high constant tussen de 70-90 zit...

http://i295.photobucket.com/albums/mm147/wouterbekkers/FPSBlackops.jpg

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:08
Anoniem: 25892 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:29:
Ik heb (maakt niet uit op welke resolutie) last van een enorme schokkerigheid. Vraag is ligt dit aan mijn setup of aan iets anders?

e8400
ati 4850 1gb
4gb

Ik heb even een benchmark qua FPS gedaan, en mijn vraag is nu, is mijn FPS over het algemeen te laag of ligt het dus aan iets anders? Het bizarre is dat onderstaande op 1024 x 768 is, en ik bij MW2 op 1060x1050 en alles op high constant tussen de 70-90 zit...

[afbeelding]
Er zit een flinke fout in de code (engine?), hij trekt meteen je CPU vol (zelfs in het menu). Dit probleem heeft iedere PC gamer (behalve mensen met een CPU van €300,-+....) en we zullen toch moeten w8e tot dit eindelijk is gefixed... Toch vind ik dat ze dit hadden moeten zien...

Kiek em goan!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-12-2022

ye-roon

knaak

soulfightah schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:30:
[...]

Er zit een flinke fout in de code (engine?), hij trekt meteen je CPU vol (zelfs in het menu). Dit probleem heeft iedere PC gamer (behalve mensen met een CPU van €300,-+....) en we zullen toch moeten w8e tot dit eindelijk is gefixed... Toch vind ik dat ze dit hadden moeten zien...
yeah about that. Ik heb dus hetzelfde probleem met schokken en het maakt niet uit op welke setting ik de game zet. Echter daar wil ik verder niemand mee vervelen staat al genoeg van in dit topic. Wat ik echter wel interesant vind is of iemand een website/blog/twitter weet waar treyarch updates post over de status van het oplossen zodat ik niet als een maniac f5 druk op dit topic maar het gewoon van de bron zelf kan lezen :) Alvast bedankt.

Kleine edit:

Ik vond het volgende: http://segmentnext.com/20...eezes-errors-sound-fixes/

zodra ik thuis ben #15 en #16 maar is proberen :) (al heb ik maar een core2duo, ma goed als het beter loopt waarom niet :))

[Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 10-11-2010 10:42]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Er is geen officieel bericht nog. Echter is David ''Vahn'' Vonderhaar ervan op de hoogte en zegt hij dat er momenteel naar word gekeken.

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Heb nu 2 volle avonden gespeeld en vind het zwaar tegenvallen.

de overgang van Modern Warfare 1 naar MW2 vond ik geweldig, maar dit slaat alles.

voor games kies ik locale only, zodat lag miniem blijft, maar het lijkt nog steeds of de tegenstanders mij 3 seconden eerder zien dan ik hun, val vaak genoeg gewoon ineens dood op de grond, terwijl volgens de killcam de tegenstander gewoon recht voor me stond.

De grootste reden om van MW2 naar black ops te gaan is omdat bij MW2 we moeten wisselen van beurt (m'n vriendin speelt ook graag CoD) en met black ops kun je gelukkig samen online gamen. (ideaal!!)

Nu blijkt het dat splitscreen niet ondersteund word icm widescreen (bijna iedere tv is widescreen tegenwoordig -_-' ) dus nu zijn we verplicht te gamen op 480p + normal screen ipv wide en dat is gewoon zonde! vind de game en de maps er heel goed uitzien, maar op een 50" plasma 480p non wide gamen is gewoon treurig. zeker in 2010.

Verder lijkt de game veeeeel trager dan MW2 en dat is iets waar we beide heel erg aan moeten wennen.
(Heeft waarschijnlijk ook te maken, dat mensen de maps en de snelle routes nog niet kennen.

Ook last van enorme continue voorkomende kleine haperingen (micro-stuttering?) dit is redelijk afgenomen door de TV op "gamemode" te zetten, maar het komt nog steeds voor. Vreselijk irritant.

Verder lijkt het me een super spel, als deze dingen voor mij opgelost kunnen worden, ben ik overtuigd.

Er zijn zat dingen die je kan unlocken, wager matches, contracts, customizen ect, dus genoeg te doen.

Dus hopelijk komt er een patch

(speel trouwens op de Xbox360

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Laaaaag.

Just spoke with Alex G., he seems to indicate that the source of the lag might be with the GamerServer server config.Issue is with the sv_maxrate, currently on all servers it is set to 5000 (because of consoles I would assume) it should be set to around 25000 for PC. Therefore most pc users are finding a poor online expierience.I have been on with gameservers all day and their tech team.We tested the different rate on our server as a fix (via the tech team) and guess what, absolutely perfect.Our server has actually just been changed back, of course they can't edit the servers, They have submitted a request to whitelist the command sv_maxrate for all users to activision to be able to edit to what they desire. (They didn't want to set all servers to it by default because they believe people will have bandwidth issues).Just so you know they have limited results in the in game server browser to a few hundred servers to stop it overloading. Leaving most people unable to find their own servers!Also don't know if you know yet but there it no connect/reconnect and similar commands in the game and the addfavourite command does not work.

Hope this is useful and details enough Smile

-AG

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-07-2022
Wie is AG @ hierboven?
Geen idee, meer dan een link naar het bericht heb ik niet voor je:
http://bashandslash.com/i...k=view&id=1153&Itemid=131

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:09
vinom schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:28:
Vergeet niet de config file op Read Only te zetten. Anders past hij na elke map de config file weer aan.
Tevens:
Possible fix for Server Browser not loading any servers.
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1574521
lol, dit werkte dus, wat een onzin dat ik dat moest uitzetten :D

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01 17:39
Bert2000 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:01:
[...]

Helaas dat ik het niet zelf kan uitproberen, want ik zit in het zelfde schuitje. Server browser laat niks zien, en kan geen enkele game joinen. Maar zit zelf ook draadloos en mijn internet sharing staat ook aan, dus het is goed mogelijk (en ik hoop het) dat het gaat werken.

Anoniem: 25892

ye-roon schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:36:
[...]

zodra ik thuis ben #15 en #16 maar is proberen :) (al heb ik maar een core2duo, ma goed als het beter loopt waarom niet :))
ik kan je alvast uit je illusie helpen, mn hele computer liep vast toen ik het probeerde, uiteindelijk zat ik na een paar keer proberen weer terug in cod, maar toen was het 1 frame per 10 seconden dus....

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-10-2022

M4DMan

Into disorder!

Ik heb zojuist toch maar even een mail opgesteld richting TreyArch. Dezelfde heb ik ook naar Activision gestuurd in het Nederlands:

Good day representative from TreyArch,

Through this way I want to report, as I suspect being done many times already, that are serious performance issues with CoD Black Ops. I, and many other with me, experience very bad and laggy gameplay, in the singleplayer aswell as in the multiplayer of the game.

It seems that the version for PC is a direct port from Xbox to PC in which the CPU gets 100% load all the time and the GPU close to nothing. It cant be my hardware:

E8500 @ 3.8 Ghz
EVGA GTX470 @ 700/1400/3600
4 GB RAM
WD Velociraptor with enough disk space.

These specs way exceed the minimum sys requirements and I can play games like Crysis, GTA4 and all of the previous CoD's with extreme ease on high/ultra settings. If you look on Google you will find many topics already where people are discussing this issue (Steam, Call of Duty forums, and even your own forums). Even people that have higher specs than my system experience this issue.

It would really suit you if you can please confirm these issues officially and make a statement about it. Many people have been looking forward to this game, paid good money for it and are now confronted with these problems. It is really a big bummer since I think the game could be a big hit once it works as its supposed to work. I really hope this will be fixed/patched soon so I can start to complete the singleplayer and enjoy the multiplayer to its fullest.

With kind regards from Holland,

Ik hoop dat ik snel een reactie krijg hierop :+

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Wat denk je zelf.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 23:16
Bert2000 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:01:
[...]

werkte dit?

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04
Weet iemand ook hoe je je eigen server join hij staat online via de console zie ik dat er mensen inzitten. alleen kan hem zelf niet joinen. hij staat ook niet in de server lijst. ip en alles heb ik uiteraard alleen kan hem niet vinden. is er misschien een command line zoiets als join server : 173.199.111.232:3074

How are you doing?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:11
Geen idee of het hier al voorbij is gekomen (zal haast wel). Maar in afwachting van een patch toch maar even het onderstaande geprobeerd. Ik zag het al een paar keer voorbij komen.

"For those of you who are having issues. go into steam/common/call of duty black ops/players and edit the config.cfg and config_mp.cfg

look for the following strings

seta r_multiGpu
seta r_multithreaded_device

if you have multigpu, set the number after multigpu to 1 (although for some reason, its set to this by default, change it back to 0 if you only have one card)

if you have a multicore cpu (who doesnt in this day and age), set the number after multithreaded_device to 1 (god knows why it was disabled to begin with) "

Ik heb net even snel 1 mp match gedaan, zonder lag. Ik weet het is 1 potje en ik zou het nog wat meer moeten testen, maar er moet geleerd worden :( Dus later op de dag nog maar eens proberen. (Dit zou dan het stotteren moeten fixen, ik heb verder geen problemen met servers zoeken en dergelijke)

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
stftweaker schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:16:
Weet iemand ook hoe je je eigen server join hij staat online via de console zie ik dat er mensen inzitten. alleen kan hem zelf niet joinen. hij staat ook niet in de server lijst. ip en alles heb ik uiteraard alleen kan hem niet vinden. is er misschien een command line zoiets als join server : 173.199.111.232:3074
'vroeger' was 't /connect xxx.xxx.xxx.xxx:xxxxx, maar connect zit 'r niet meer in :(. Net als /name. Je kan wel je clantag veranderen in je console: /clanname xxx...

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• SpeedKill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05-2020
Je spelersnaam wordt gepakt van Steamworks, en deze kun je enkel en alleen via Steam veranderen, lijkt me.

• Bert2000
ja nu zie ik dus ineens wel servers.

M4DMan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:14:

With kind regards from Holland, [/i]
Holland? Het is The Netherlands ja :/ :+

Anyway, hopen dat sv_maxrate snel gewhitelist word! Dat zou een quick fix zijn :)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 10-11-2010 11:28]

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05-2022

Misiek

PSN: MisiekFoxx

vinom schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:53:
Laaaaag.

Just spoke with Alex G., he seems to indicate that the source of the lag might be with the GamerServer server config.Issue is with the sv_maxrate, currently on all servers it is set to 5000 (because of consoles I would assume) it should be set to around 25000 for PC. Therefore most pc users are finding a poor online expierience.I have been on with gameservers all day and their tech team.We tested the different rate on our server as a fix (via the tech team) and guess what, absolutely perfect.Our server has actually just been changed back, of course they can't edit the servers, They have submitted a request to whitelist the command sv_maxrate for all users to activision to be able to edit to what they desire. (They didn't want to set all servers to it by default because they believe people will have bandwidth issues).Just so you know they have limited results in the in game server browser to a few hundred servers to stop it overloading. Leaving most people unable to find their own servers!Also don't know if you know yet but there it no connect/reconnect and similar commands in the game and the addfavourite command does not work.

Hope this is useful and details enough Smile

-AG
I like! Activision/TreyArch nu niet kinderachtig doen en deze setting aanpasbaar maken.

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Mijn ervaringen van gisteren (dinsdag):

Ik was rond 3 uur thuis en had van MediaOffer een envelop door de brievenbus gekregen met BlackOps, nederlandse versie. Heb hem snel geinstalleerd, duurde ongeveer 10 minuten. De installatie liep bij mij vlekkeloos, de game hoefde niet te worden gedownload van steam. Daarna heb ik natuurlijk meteen de MP gespeeld (rond half 4), hoogste settings :). Het spel ging vlekkeloos, het starte vlekkeloos, geen framedrops of dat hij vasthangt. De lijst waar alle servers staan was vol met servers, ik denk wel ongeveer 20 paginas vol met verschillende servers :P Perfecte host, beeld, geluid alles was goed.
Om 6 uur de computer uitgezet om hw enz. te maken. Weer ingelogd rond 11 uur savonds, echt verschrikkelijke framedrops. Fraps gaf 5 fps aan. :'( Ik denk omdat de servers overbelast zijn, en steam ook want rond 3 uur zijn er niet zo veel mensen al thuis van werk/school. Single player werkt bij mij trouwens gewoon perfect :d

CPU specs:
i7 860
hd 5870
4gb 1666 mhz ddr3 ram

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10-2022
LAG PROBLEEM PS3

Als verwoed MW speler werkte het joinen en party’s maken probleemloos.

Nu kan ik amper en heel slecht joinen ook als er een migrating host is (mislukt die altijd)
(dat terwijl ik dacht dat er dedicated servers zouden komen)

Als ik MW2 opstart en in het menu kijk zie ik NAT Type “open”
in Blackops staat die op “stryct” vermoedelijk hebben we hier het probleem, maar hoe wijzig ik dit?
Welke poort gebruikt Blackops?

(in het menu Options, op select drukken)
System info:
Version 16.6.16.3
Connectivity ABCDEGHIJ (?)
NAT Type Strict
Bandwidth 806kbs

Anoniem: 292780

carpcatcher schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:34:
LAG PROBLEEM PS3

Nu kan ik amper en heel slecht joinen ook als er een migrating host is (mislukt die altijd)

Als ik MW2 opstart en in het menu kijk zie ik NAT Type “open”
in Blackops staat die op “stryct” vermoedelijk hebben we hier het probleem, maar hoe wijzig ik dit?
Welke poort gebruikt Blackops?

(in het menu Options, op select drukken)
System info:
Version 16.6.16.3
Connectivity ABCDEGHIJ (?)
NAT Type Strict
Bandwidth 806kbs
Bij mij stond NAT Type altijd op Strict bij MW2, en soms nam iemand een PS3 mee naar mij om dan met 2 tv's te spelen, en dan had hij NAT Type op Open staan.. Nooit begrepen wat het verschil is, maar weet dus ook niet of dit werkelijk het probleem is.

Party joinen ging bij mij gister niet altijd goed.. En Migrating host, 1x wel, 1x niet.. Dus 50%...
Sagaris schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:34:
[...]
Op de PC is het zo dat je met de rechtermuisknop op de Perk kunt klikken en dan de challenges voor de Pro kunt bekijken. Maar volgens mij als je naar het Challenges scherm gaat en dan naar de Perks, staan ze daar ook tussen. Volgens mij zijn dat de enige challenges voor perks, die naar Pro leiden.
Hm oke, gister toen ik zo snel tussen de matches door keek, zag ik bij bijvoorbeeld de Sleight of Hand perk, 3 challenges staan. Ik vroeg me af welke me nou naar de Pro zou leiden. Maar ik zal vanavond maar is verder onderzoeken. :D

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 292780 op 10-11-2010 11:39]

Affinity van je CPU instellen, dit heb ik eerder gepost.

Ik had hetzelfde.

Gewoon even bij taakbeheer affinity van BlackOpsMP/SP.exe Heb je 4 cores haal core 4 weg met het vinkje.
Op 3 cores draait hij prima en blijft die andere cpu niet op 100%
M4DMan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:14:
Ik heb zojuist toch maar even een mail opgesteld richting TreyArch. Dezelfde heb ik ook naar Activision gestuurd in het Nederlands:

Good day representative from TreyArch,

Through this way I want to report, as I suspect being done many times already, that are serious performance issues with CoD Black Ops. I, and many other with me, experience very bad and laggy gameplay, in the singleplayer aswell as in the multiplayer of the game.

It seems that the version for PC is a direct port from Xbox to PC in which the CPU gets 100% load all the time and the GPU close to nothing. It cant be my hardware:

E8500 @ 3.8 Ghz
EVGA GTX470 @ 700/1400/3600
4 GB RAM
WD Velociraptor with enough disk space.

These specs way exceed the minimum sys requirements and I can play games like Crysis, GTA4 and all of the previous CoD's with extreme ease on high/ultra settings. If you look on Google you will find many topics already where people are discussing this issue (Steam, Call of Duty forums, and even your own forums). Even people that have higher specs than my system experience this issue.

It would really suit you if you can please confirm these issues officially and make a statement about it. Many people have been looking forward to this game, paid good money for it and are now confronted with these problems. It is really a big bummer since I think the game could be a big hit once it works as its supposed to work. I really hope this will be fixed/patched soon so I can start to complete the singleplayer and enjoy the multiplayer to its fullest.

With kind regards from Holland,

Ik hoop dat ik snel een reactie krijg hierop :+

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Mystikal

It never hurts to help

PC gamers have been eagerly awaiting Call of Duty: Black Ops, one of the most expected games of the year, but it seems that the Treyarch-developed title is plagued by lag and a few interesting glitches.

It seems that no matter the PC configuration, either mid-range or high-end machines, the game has performance spikes every now and then, resulting in either freezes or slow-downs in single-player, or lag in multiplayer.

While such a thing may be excusable when there are a lot of enemies on the screen or explosions occur, the freezes happen in generally quiet moments, when there aren't a lot of enemies present.

According to some players, this is largely because Black Ops hogs too much of the processor's power, sometimes reaching nearly 100 percent load, resulting in the aforementioned lag or glitches.

Black Ops’ multiplayer design director, David Vonderhaar, confirmed to Twitter users that the Treyarch team knows about the issues, but expect an official confirmation to arrive from Activision today.

In the meantime, it seems that PC gamers are stuck with another blockbuster game plagued by issues, after the recent Fallout: New Vegas title, which was also ridden with glitches and bugs, even after quite a few patches that were released for all platforms.

Call of Duty: Black Ops was heralded by Treyarch as a pure PC title, with support for mods, dedicated servers and other special services, unlike the previous Call of Duty: Modern Warfare 2, which was released by Infinity Ward last year.

Our own experience with Call of Duty: Black Ops on the PC suffered from the same lag, which is extremely bad in multiplayer.

bron

Basement Bios ---- Exo-S

Juist hij pakt alle 4 de cores 100% niet raar dat hij dan gaat hangen, daarom moet je gewoon 1CPU uitschakelen voor de .executable dan is er niks aan de hand
Mystikal schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:03:
PC gamers have been eagerly awaiting Call of Duty: Black Ops, one of the most expected games of the year, but it seems that the Treyarch-developed title is plagued by lag and a few interesting glitches.

It seems that no matter the PC configuration, either mid-range or high-end machines, the game has performance spikes every now and then, resulting in either freezes or slow-downs in single-player, or lag in multiplayer.

While such a thing may be excusable when there are a lot of enemies on the screen or explosions occur, the freezes happen in generally quiet moments, when there aren't a lot of enemies present.

bron

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 326500 op 10-11-2010 12:07]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 19:20
Voegt denk ik niet veel toe, maar ik heb eigenlijk niet echt last van lag, ok heel af en toe dan, maar niet zo extreem als andere.
Ook is m'n cpu load op me i5-750@4.0ghz is "maar" 50 % load terwijl mijn 5850 wel constant moet zweten, 100% load.
Wat me wel opviel is, als ik alt-tab me cpu load wel ineens 100% is -..-
Komt waarschijnlijk dat ik dubbele AA aan heb staan, 8xmsaa en mlaa er over heen =)

[Voor 9% gewijzigd door An1mA op 10-11-2010 12:09]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Anoniem: 326500 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:57:
Affinity van je CPU instellen, dit heb ik eerder gepost.

Ik had hetzelfde.

Gewoon even bij taakbeheer affinity van BlackOpsMP/SP.exe Heb je 4 cores haal core 4 weg met het vinkje.
Op 3 cores draait hij prima en blijft die andere cpu niet op 100%

[...]
Uhhu, maar ik heb een core 2 duo :+

En daarbij, de game moet gewoon normaal werken vanuit de box, period :+ Nu moet er door users van alles getweaked worden hier en daar en dat lijkt me niet de bedoeling bij zo'n grote titel waar mensen genoeg geld voor betalen :+

[Voor 21% gewijzigd door M4DMan op 10-11-2010 12:31]

• yucatan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 15:56
het probleem is de game call of duty black ops.

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 13:39

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb hem al gedraaid onder windows xp sp3 compatibiliteits modus en dat scheelt wel wat, hij forced dan namelijk een andere directx, dat scheelt wel wat, ook is de com_maxfps op 60 zetten wel bruikbaar.

Processmanager openen en blackopsmp.exe op hoger dan normaal zetten (prioriteit) helpt iets, maar niet super veel. Hoop echt dat er snel patch voor komt!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Ik ga als ik straks thuis ben nog even wat andere tweaks proberen:
- Steam.exe op low priority zetten
- Blackopsmp.exe (of hoe die heet) op hoge prioriteit zetten
- Steam overlay uitschakelen
- MP Config file op Read Only zetten (Als je dat niet hebt, schijnt hij na elke map wissel de aanpassingen weer te resetten)
- Videokaart driver updaten (zie net dat ik een versie achterloop)
- Blackopsmp.exe op 1 core zetten
- Als administrator uitvoeren
- Windows Aero uitschakelen
- Deze config gebruiken: http://pastebin.com/at8sNzkK
- /stoprecord in de console
- /r_glow_allowed "0"
- ga naar Start > run (of windowstoest+r) > services.msc > Nvidia Stereoscopic driver (UITZETTEN)

seta cl_maxpackets "100"
seta r_aaAlpha "off"
seta r_glow_allowed "0"
seta r_specular "0"
seta r_vsync "0"
seta rate "25000"
seta maxRate "25000"
seta r_multiGpu "0" // heb er immers maar 1
seta r_multithreaded_device "1"

[Voor 86% gewijzigd door vinom op 11-11-2010 15:27]

Natuurlijk moet het werken zonder tweaks daar heb je zeker gelijk in, maar iedereen is het aan klagen(logisch ik was ook aan het klagen toen myn spel niet vlot liep). Toen ben ik hier achter gekomen zodat je (totaan er een patch word uitgebracht) normaal kan spelen.

Geen idee hoe die draait op 1 core voor de mensen die Core2Duo hebben.
Niet getest omdat ik die niet heb.
M4DMan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:27:
[...]

Uhhu, maar ik heb een core 2 duo :+

En daarbij, de game moet gewoon normaal werken vanuit de box, period :+ Nu moet er door users van alles getweaked worden hier en daar en dat lijkt me niet de bedoeling bij zo'n grote titel waar mensen genoeg geld voor betalen :+

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 14:33
Ik speel zelf op een laptop met:
Intel Core2Duo processor T6500 (2,1 GHz)
Nvidia GeForce G105M. Volgens Can You Run It zou ik het spel niet kunnen draaien vanwege mijn CPU. Maar toch speel ik het spel (met alles lowest) met ongeveer 30 FPS. Gaat dit nog omhoog als die bugfix komt met die laggs? (ja ik heb er ook last van). Want dan hoef ik niet persé een hele nieuwe pc aan te schaffen nu, ben het wel van plan maar wil dan direct een goede kopen. Oja, MW2 speelde perfect met 50-60 FPS op de meeste maps.

Misschien een ander probleem, mijn spatiebalk werkt niet meer zo goed als voor dat ik BO had geinstalleerd. Kan dit hierdoor komen ofniet?

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 14:13
Duurt het bij anderen mensen ook zo belachelijk lang voordat je een multiplayer game vind op de Xbox?
Ik zit hier nu al langer dan 5 min te wachten op een team deathmatch.

Als ik vervolgens terug ga in het menu word ik gedisconnect van Xbox live.

[Voor 18% gewijzigd door Radiance op 10-11-2010 13:36]

Youtube

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 09:28
Ik weet niet of iemand anders dit probleem is (of al zo ver is) maar ik heb erg ver in de campaign een probleem dus ik zet m in een spoiler want anders verklap ik dingen :X
spoiler:
Als je uit die stoel wordt gehaald door Hudson en dan een heel stuk loopt gaat alles goed bij mij, maar zodra Hudson weer terug komt en je neer slaat dan krijg ik een beeld van Hudson met dat hij een pistool op je richt, dan krijg je een flits van dat hij een AK47 vasthoudt en een zonnebril heeft en dan weer dat hij een pistool op je richt (?) en gaat hij niet verder, terwijl ik wel de subtitles verder zie gaan... Help, want ik wil het einde van de campaign weten :(

EDIT:
Oh ik moet erbij vertellen dat ik de PC-versie heb

[Voor 4% gewijzigd door bvdbijl op 10-11-2010 14:06]

• Punkbuster
Jongens het is toch duidelijk, Treyarch heeft gewoon geen tijd aan de PC game besteed, alle tijd gestoken in de schijtconsoles.. EPIC FAiL

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Anoniem: 107117

@Radiance: Hier binnen 1 minuut een game.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

carpcatcher schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:34:
LAG PROBLEEM PS3

Dedicated servers zijn er alleen voor de PC versie.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Punkbuster schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:50:
Jongens het is toch duidelijk, Treyarch heeft gewoon geen tijd aan de PC game besteed, alle tijd gestoken in de schijtconsoles.. EPIC FAiL
Ja ik snap het ook niet. Ok dat ze de consoleversiie naar de pc omzetten ben ik wel aangewend inmiddels. Maar dit slaat alles. Lijkt wel gevalletje " It compiles, ship it..."

• Punkbuster
Ik zou de game eigenlijk Terug moeten brengen, maar Tankstation BP neemt games niet meer in :P
hopen op een patch..

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 13:54
Wees toch niet zo negatief, komt wel goed, hoeveel launches zijn er nou die flawless gaan, dat 1 developer niet op z'n werk zit betekend niet dat andere niet al actief zijn ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:15:
Pfffffffjew m'n eerste game icm Steam en dergelijke, wat een gek*t zeg allemensen...
Tig keer probeerde die die game helemaal te downloaden =s WTF, waarom heb ik dan een DVD gekocht.. Tig keer geprobeerd om die zut te stoppen en dan via de DVD te installeren enzo, nu doet
die het ein-de-lijk.. Mooi nog een uurtje SP proberen en de MP komt vandeweek wel..
CLB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:15:
Hmm speelt nog lekker ook joh op m'n laptopje, dat is wel mooi.. :)
Maar als ik MP probeer te starten zie ik 'Preparing to launch CoD - Black Ops - Multiplayer'
wat verdwijnt en er gebeurt niks meer..?

EDIT: Hmm nu wel iets maar krijg een foutmelding 'EXE_CANNOT_FIND_ZONE' , iemand een idee?
EDIT II: Als ik erop Google vind ik een paar Steamfora over CoD - BO, met dezelfde issues...
Het zou kunnen doordat je in Steam de taal anders hebt gezet ofzo, tsjaa ik ben geswitched van UK-NL-UK.. en een re-install zou het probleem eventueel kunnen verhelpen.. Dus hij is uninstalled en gaat er morgen weer op! Ik wil toch wel online kunnen spelen met m'n legale DVD'tje zeg :|
En daar ging ik weer, vanaf het begin:
• DVD in m'n drive en hop installeren maar, Steam wordt geinstalleerd en geupdatet
• Ik zag daar Call of Duty - Black Ops en Black Ops MultiPlayer staan en drukte niet op install
• Ik drukte linksboven op 'Steam' en dan op 'exit'
• Ik drukte op Windows toets + R (Uitvoeren scherm opent dan)
• Ik voerde dit in: "C:\Program Files (x86)\steam\steam.exe" -install X: (Vervang x door de letter van de DVD-drive)
• Ik wachtte ongeveer 20 minuutjes
• De laatste paar MB'tjes werden via Steam binnengehaald (met nette downloadsnelheden)
• Steam zegt dat hij klaar is met downloaden van Black Ops / Black Ops MP
• Ik probeerde de MP te starten in Steam en kreeg een melding dat hij vorige keer niet goed was afgesloten
• Geen idee waarom, want ik dacht dat ik alles uninstalled had, maar het zal wel niet
• Startte de MP op en hij deed het _/-\o_ :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2022
nvm O+

[Voor 94% gewijzigd door MaFFia op 10-11-2010 14:38]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01 17:39
Andere implementatie van bepaalde zaken van de engine. Je ziet ook de vergelijking met WaW, waarbij de waardes wel bij elkaar liggen (dezelfde ontwikkelaar). Zal er in ieder geval niet mijn hoop op vestigen als ik jou was.

De fix, van sharen van netwerk uitzetten, heeft in ieder geval wel bij mij gewerkt. Krijg nu alle servers te zien. En kan nu eindelijk ook daadwerkelijk met een online spel connecten.

[Voor 16% gewijzigd door jmeerman op 10-11-2010 14:38]

• Bert2000
Hier draait de game trouwens perfect, ik heb de settings wel op medium gezet, maar geen framedrops meer, constant 90 fps.

Setup:
Phenom II @ 3.2ghz
Radeon 4870 512mb

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Is de bug dat de campaign lagt al opgelost ? Ik heb namelijk last van laggspikes, alleen in SP Campaign, geen last in zombie en MP

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Gaag
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2022
Zoals ik in je gesloten topic ook al zei, doe zelf eerst even wat zoekwerk en toon inzet :)

[Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 10-11-2010 15:10]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik heb nu alles geprobeerd. NIks helpt !!!!!!!! Zowel single/mp is niet te spelen :(

E8400 proc
9800 gtx videokaart
8 gig geheugen
win 7 64x Ultimate

Dit is echt de laatste keer dat ik een pc game koop, wat een afgang dit. Ik voel me compleet GENAAID door
die gasten.

Mijn god wat een prutsers, en dan vragen ze zich nog af waarom er zoveel illegaal gedownload word ( omdat die versies gewoon goed draaien )

Hoe kon ik zo "dom" zijn dit spel te kopen |:( |:( |:( |:(

Volgende keer is het voor mij gewoon illegaal downloaden.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:54
Doe eens even rustig. Je begrijpt toch wel dat ze dit zo snel mogelijk gaan fixen? Het is belachelijk dat heel veel mensen er last van hebben, neem aan dat dat niet de bedoeling is he. Dus even geduld.

Facts don't care about your feelings

Anoniem: 284868

Anoniem: 284868 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:46:
Een vriend van me heeft het volgende probleem:
Zodra hij de game opstart kan hij gewoon het filmpje zien etc, maar zodra hij ergens op moet drukken. Bijv bij press any key, of bij de multiplayer waar je op play moet klikken. Dan verschijnt dat draaiende rondje van windows (loading ring) en alles freezed.

Hij heeft echt alles al geprobeerd, spel 3x opnieuw geinstalleerd maar niets lijkt te helpen.
Iemand al een oplossing?

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

RoaDHouse schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:02:
Ik heb nu alles geprobeerd. NIks helpt !!!!!!!! Zowel single/mp is niet te spelen :(

E8400 proc
9800 gtx videokaart
8 gig geheugen
win 7 64x Ultimate

Dit is echt de laatste keer dat ik een pc game koop, wat een afgang dit. Ik voel me compleet GENAAID door
die gasten.

Mijn god wat een prutsers, en dan vragen ze zich nog af waarom er zoveel illegaal gedownload word ( omdat die versies gewoon goed draaien )

Hoe kon ik zo "dom" zijn dit spel te kopen |:( |:( |:( |:(

Volgende keer is het voor mij gewoon illegaal downloaden.
Illegale games zijn geen garantie voor goed werkende versies. Ik durf te gokken dat die voor Black Ops ook niet goed zal werken. Maar ik ben het voor de rest totaal met je eens, wat een behoorlijk slechte gang van zaken is dit zeg.. Zoveel hypen, zoveel promoten, maar als puntje bij paaltje komt leveren ze shit.. Ik baal hier ook ontzettend van..

• Punkbuster
patch is al in de maak, verwachte release 2012 :+

[Voor 4% gewijzigd door Punkbuster op 10-11-2010 15:12]

• Paksoy
  • Laatst online: 10-01 01:29
Ook ik heb het framerate probleem. De framerate kakt om de 3 seconden in. Anders staat hij gewoon netjes op 60fps.
AMD 4830HD 512MB
AMD X2 7750BE 2.7GHz
2GB DDR2 RAM.

Zou toch voldoende moeten zijn om het op zijn laagst te draaien? Niet dus.
Overigens zit ik op Windows 7 Ultimate x64

• Cornelisjuh
Gaag schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:54:
[mbr]Zoals ik in je gesloten topic ook al zei, doe zelf eerst even wat zoekwerk en toon inzet :)[/]
heb je het nu tegen mij of ?
Ik heb dus die config.cfg aangepast maar ok dat werkt niet, en mijn PC kan hem makkelijk aan. Ze moeten snel met een fix komen.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Punkbuster schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:50:
PC gaming is helaas d00d...Waar is de tijd gebleven dat FPS nog gewoon voor de PC gemaakt werden. :'(

Anyway, ik heb nog wat potjes geprobeerd...nog steeds niks. Ik geef het op...

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 10:13
Ik heb ook de PC versie en ja ik heb ook lag zoals iedereen.
Dit is gewoon pure geldklopperij, ze laten het je kopen op PC en het speelt niet vlot en wat doen sommige mensen die kopen het op XBOX / PS3, 2 exemplaar verkocht per persoon dit is wat ze wilde..

Je gaat me niet zeggen dat ze dit niet wisten dat het zo slecht werkte op PC? Een normale game wordt getest op zoveel computers en ze hebben deze lag zeker nooit opgemerkt? ja tuurlijk 8)7

• Vandread
Kunnen we hier gewoon discussiëren over problemen en oplossingen.
Ik zie hier veel te veel zelf verklaar messias die oneliners posten alsof ze the god of online gaming zijn ;)

Een van de oplossingen is: geduld
De ander is zoeken naar de bekende weg (vele suggesties zijn gegeven)

Anoniem: 327937

Ik ben echt klaar met dit k*nker spel nu, heb er alleen maar problemen mee gehad, en als de ene weg is komt er weer een andere voor in de plaats.

1) Framedrops en lagg, redelijk gefixt.
2) Kon steeds maar 10 servers vinden zonder filters, nu ook gefixt.
3) Kon steed geen servers joinen, gefixt.
4) Huidig probleem: Het laden duurt 20x langer dan normaal het geval is, waardoor ik dus gewoon simpelweg niet in-game kom. Tenzij ik een uur wil wachten, maar dan is de volgende map in de server aan bod waardoor ik die dan weer moet laden. Blijft eeuwig hangen op 'Waiting for other players'.

Iemand tips?

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:08
vinom schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:53:
Ik ga als ik straks thuis ben nog even wat andere tweaks proberen:
- Meegeleverde DirectX installeren (mijn versie kan best out of date zijn)
- Steam.exe op low priority zetten
- Blackopsmp.exe (of hoe die heet) op hoge prioriteit zetten
- Steam overlay uitschakelen
- MP Config file op Read Only zetten (Als je dat niet hebt, schijnt hij na elke map wissel de aanpassingen weer te resetten)
- Videokaart driver updaten (zie net dat ik een versie achterloop)
- Start>ffdshow>Info & Debug>Edit>"Don't use ffdshow in" on the right>add your "Call of duty black ops mp.exe" there.
- Blackopsmp.exe op 1 core zetten
- Geluid op 24bit/48k zetten (als dat nog niet het geval is)
Probeer hem ook even in Administrator uit te voeren, zal zo wel proberen :)

Kiek em goan!

Anoniem: 230207

Zijn er hier mensen die het spelen op hun Macbook. Ik heb zelf laatste model 15 inch(goedkoopste) en vraag me af of het zou werken.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07-2021

MicScott

.Grey.

Ik dacht dat je niet meer wilde spelen?

Waarschijnlijk heeft dit probleem iets met je vorige fixes te maken? Probeer stap voor stap een enkele setting per keer een fix terug te draaien en kijk of het probleem opgelost wordt.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 14:13
Anoniem: 107117 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:00:
@Radiance: Hier binnen 1 minuut een game.
Oke, nog steeds het geval?

Ik heb net een uurtje multiplayer gespeeld, toen ben ik ff gaan eten en toen ik terug kwam kon ik er weer niet op.
Ik krijg nu telkens de melding dat de CoD servers down zijn en vervolgens dc ik van Xbox live.

Heb in me router UPNP aan staan, heb alle NAT porten open gegooid die Xbox Live nodig heeft.
Heb de game en Xbox al een keer opnieuw opgestart maar blijf nu krijgen dat de servers down zijn :(

Misschien ook nog handig om te vermelden.
Zodra ik Team Deathmatch doe krijg ik instant "Found 50 matches", dan vlak daarna "Trying to join xx of potential matches" en dan na ongeveer 5 min dc ik.

[Voor 14% gewijzigd door Radiance op 10-11-2010 15:33]

Youtube

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 21:57

Specht

Il Cuore Sportivo

Lol! Had net toen ik het 1e level gehaald had een dik blauw scherm en automatische herstart van m'n pc.
Dat is nog geen enkel ander programma of game ooit gelukt op mijn WinXP prof. x64. :')

Spel draait verder inderdaad ook laggy, zelfs de filmpjes draaien traag en schokkerig.
Dit lijkt echt alsof ze het spel zonder enige beta tests voor de pc op de markt gegooid hebben. :F

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2022

Daywalk3r

Walks at night 2

Bert2000 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:39:
Hier draait de game trouwens perfect, ik heb de settings wel op medium gezet, maar geen framedrops meer, constant 90 fps.

Setup:
Phenom II @ 3.2ghz
Radeon 4870 512mb
Zijn er mensen met een AMD cpu die problemen hebben? Eerder had iemand het hier ook al over.
Zal het dan gewoon een amd/intel issue zijn?
MP loopt hier trouwens beter dan SP.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04-2022
M4DMan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:11:
[...]

Illegale games zijn geen garantie voor goed werkende versies. Ik durf te gokken dat die voor Black Ops ook niet goed zal werken. Maar ik ben het voor de rest totaal met je eens, wat een behoorlijk slechte gang van zaken is dit zeg.. Zoveel hypen, zoveel promoten, maar als puntje bij paaltje komt leveren ze shit.. Ik baal hier ook ontzettend van..
Alleen werkt in dit geval de illegale versie wel goed. Heb beide versies geprobeerd en de illegale versie werkt soepel. Die gebruik ik nu ook om campaign uit te spelen en voor MP is het wachten op een patch

• Cornelisjuh
Is dit spel uberhaubt getest voor hij gold ging ?

anyway, heb een filmpje gemaakt waar de lag redelijk goed zichtbaar is.
Ik moet het gewoon op high kunnen draaien en staat nu op high/med.
Heb de config.cfg (aangezien dit SP) aangepast maar het mocht niet baten.
YouTube: Call of Duty : Black Ops PC Lag

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:43
Ligt het aan mij of is de lag aanzienlijk verminderd sinds gister middag?

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

flowiej schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:23:
Ligt het aan mij of is de lag aanzienlijk verminderd sinds gister middag?
Heb je het nu over de single- of multiplayer?

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik heb echt het gevoel dat we met een gekochte beta test bezig zijn. Jammer. Zij hebben de kans om zeep gebracht om iets beters uit te brengen dan MW2.

Had na CoD WaW pas na hun eerste mappacks het gevoel dat het spel prima liep. Denk dat het hier ook zo zal zijn...

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ik zie hier nu verscheidene suggesties rond zwerven over het toewijs beleid van de cores van je CPU. Nu draai ik hier zelf op een E8400 (geclockt naar 420x9.0, dus 3.8GHz), is het dan wel verstandig om dan 50% niet meer toe te wijzen? Want 25% (bij een quadcore) of zelfs 12,5% (bij hexacore) lijkt mij niet zo'n punt, maar de helft is toch een beetje rigoureus, hij gebruikt immers allebei (alle?) de cores.

Nu heb ik zelf al verscheidene dingen gedaan, zo heb ik de bekende tweaks van CoD4 ook al toegepast (multiGPU, multithreaded, glow, vsync, specular, maxRate, maxpackets, maxping). Ik geef mijn executable hoogste prioriteit en steam laagste (zou standaard moeten gebeuren, imo }:O ). Voor de rest sluit ik alles af (skype, msn, zinloze dingen). Wat merk ik? Vrij weinig, FPS blijft wel apart laag, en GPU gebruik komt niet boven de 20% (HD4870 1GB 820/990).
Ik heb het al gehad over de hoogte van FPS, en onder de 30 zou storend zijn. Bij intensieve gameplay wil je toch graag boven de 60 zitten, zeker omdat de spikes dan nog boven het spectrum zitten waar je het nadrukkelijk gaat merken. Ik speelde op 'ultra', resulterend dat mijn CPU 2x100% belast werd, en mijn GPU nauwelijks. Hij staat nu op 'high', en dat is 'speelbaar' (in de mildste zin van het woord), maar ik heb extreem last van lag (is dit serverside of clientside lag?).

Verder nog tips/tricks/hints/cheats/whatever?

See you in another life, brother.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 09:04
Anoniem: 230207 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:31:
Zijn er hier mensen die het spelen op hun Macbook. Ik heb zelf laatste model 15 inch(goedkoopste) en vraag me af of het zou werken.
Zoeken is lastig he:
Misiek in "[Multi] Call of Duty: Black Ops - Proble..."

π MW finishers

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07-2021

MicScott

.Grey.

DM.Aram schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:31:
Ik zie hier nu verscheidene suggesties rond zwerven over het toewijs beleid van de cores van je CPU. Nu draai ik hier zelf op een E8400 (geclockt naar 420x9.0, dus 3.8GHz), is het dan wel verstandig om dan 50% niet meer toe te wijzen? Want 25% (bij een quadcore) of zelfs 12,5% (bij hexacore) lijkt mij niet zo'n punt, maar de helft is toch een beetje rigoureus, hij gebruikt immers allebei (alle?) de cores.
Waarom probeer je het niet voordat je al zegt dat het niet gaat werken?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

MicScott schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:35:
[...]

Beetje vreemde opmerking, ik vraag naar de theorie, niet naar de praktijk. En daarbij: ik zit niet op de computer waar CoD:BO op staat.

See you in another life, brother.

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

MicScott schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:35:
[...]

Gaat het uberhaupt niet om. Ik heb al eerder aangegeven; het spel moet gewoon werken out of the box. Period :+ Dus of ze komen gauw met een patch of dit word een gigantische blamage voor Activision/Treyarch..

Check mijn specs hieronder.. Ik heb zeker geen flauwe PC en ik vreet spellen als Crysis en GTA4 met gemak op.. Ik ben ook absoluut niet bang om hier en daar wat te tweaken maar dit is gewoon een principe kwestie. Iets dat brak is of verre van af breng je gewoon niet uit, of je werkt direct aan een oplossing voor het probleem..

[Voor 28% gewijzigd door M4DMan op 10-11-2010 16:46]

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 09:04
Cornelisjuh schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:09:
Is dit spel uberhaubt getest voor hij gold ging ?

anyway, heb een filmpje gemaakt waar de lag redelijk goed zichtbaar is.
Ik moet het gewoon op high kunnen draaien en staat nu op high/med.
Heb de config.cfg (aangezien dit SP) aangepast maar het mocht niet baten.
YouTube: Call of Duty : Black Ops PC Lag
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad in de SP, ik heb het opgelost door echt alle onnodige programma's en services te stoppen op Windows 7 Ultimate 64-bit, er is iets wat die lag veroorzaakt. Nu kan ik de SP gewoon spelen op 1920x1200 4AA/8x AF op High/Extra zonder lag. Geen idee welke het is, omdat andere games het wel goed doen zoals MoH.
Zie MaTr1x in "[Multi] Call of Duty: Black Ops - Proble..."

π MW finishers

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 21:49
Ik start Black Ops via Steam, deze laadt via het Steam schermpje en vervolgens geeft Windows Vista aan:

BlackOps.exe werkt niet meer.

Iemand een oplossing?

• Vandread
Verifieer content al gedaan?

[Voor 106% gewijzigd door Vandread op 10-11-2010 16:50]

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:25
Heraclius schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:45:
Ik start Black Ops via Steam, deze laadt via het Steam schermpje en vervolgens geeft Windows Vista aan:

BlackOps.exe werkt niet meer.

Iemand een oplossing?
Updaten van DirectX vanaf de DVD of even downloaden van internet schijnt af en toe te helpen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 12 Space Gray 128GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2022

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hmm, misschien een hele vreemde theorie, iets wat ik vanavond ga proberen maar hoeveel mensen hebben er hier tools / drivers van een HP-product draaien? Wordt het minder wanneer je deze eerst afsluit voordat je het spel start? Ik heb in diverse spellen (ook oudere) een soort van lag die verdwijnt zodra ik de HP-troep uitschakel.

Valt te proberen. Vanmiddag heb ik tegen wat bots gespeeld om mijn instellingen te testen en had geen last van lag. De lag die ik opmerkte had meer te maken het te hoge video-instellingen (1920x1200 @ 8xAA). Ik moet dit spel op deze resolutie maar met 2xAA spelen zodat het wel vloeiend loopt (dan is mijn framerate 49~67fps, gemeten met Fraps). :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik neem aan dat je dit spel met een GTX 260 niet op high kan gaan spelen? Zou wel jammer zijn aangezien MW2 prima draait :(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Cornelisjuh
Tjah, hij zijn bugs. Ik hoop dat ze die framerate problemen en vooral die memoryleak heel snel fixen :( heb met fraps naar mijn fps gekeken maar met mijn lagspikes gaan de fps mischien van 70 naar 65 ofzo, dus dat zou je niet onwijs moeten merken> wel verbruikt black ops heel veel werkgeheugen. Ik denk dat dat mijn lag veroorzaakt. Het is bijna het dubbele als zijn voorganger :(

• Cornelisjuh
Weet nu zeker dat het een memoryleak is. heb alles behalve Ati drivers+steam+blackops afgesloten (dus ook explorer.exe en microsoft security esentials en bijna lag-free.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-12-2022
warhamstr schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:18:
ik heb hier echt geen 100% cpu load hoor? Geloof ik. zal het morgen eens chekken, maad pc gedraagt zich zoals bij CoD4 en lijkt er weinig meer moeite mee te hebben.

Zie sig voor mijn specs (echt geen top config dus)
Wij hebben dan ook duo-cores en blijkbaar zit daar het verschil in,

• MaFFia
Ze zijn toch ook echt met die servers bezig :

If you guys are experiencing any server lag, feel free to submit a ticket now with the rate change request and we will bump it up to 25000 for you. We have noticed a significant change in how the game/server feels running this rate. We have received word from Treyarch that they will be white-listing the sv_maxRate command, however there is a good chance we will be pushing a rate update to our servers in the next few days.

• MaFFia
klaar zo snel :)

[Voor 89% gewijzigd door MaFFia op 10-11-2010 17:40]

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:47
Hoe krijg ik alle servers in mijn serverslijst er zijn er 8500 en ik krijg er 250. Alles heb ik al gereset in de game bij filters

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:16
Het is geen server probleem.

Het is de processor die constant 100% load geeft.
Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Let op:
Als je slim bent lees je ook even deze post.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee